Co když Němci budou chtít zpět marku?

14. 05. 2010 | 07:38
Přečteno 10994 krát
„Half-Way-to-Hell Club“ se říkalo devatenácti dělníkům, kteří během třicátých let minulého století spadli ze stavby mostu Golden Gate u San Franciska. Před smrtí je zachránila napnutá nouzová síť. Eurozóna je v podobné pozici. Nouzovou sítí jsou hlavně Němci, na jejichž vůli a peněženkách záleží. Titulní strana německého časopisu Focus Money, který se rozdával na symposiu v St. Gallenu, hlásá: „Ich will meine D-Mark zurück!“ - „Chci zpátky svoji marku!“ Co když začne většina Němců takto přemýšlet? Právník ECB Phoebus Athanassiou publikoval studii "Withdrawal and Expulsion from the EU and EMU", kde konstatuje, že neexistuje mechanismus, jak donutit člena opustit eurozónu. Je tu ale možnost vyjednat „dobrovolný“ odchod z EU. Varianta opustit euro není podle něj ve smlouvách zmíněna, a proto je jedinou možností, jak se zbavit eura, odejít i z EU. Má-li pravdu, pak teď jde o více než euro, hraje se o osud Evropské unie. Spekulativně, budou-li chtít Němci marku a dají-li ruce pryč od integračního procesu, na který tak vehementně tlačili, pak by podle právního výkladu měli opustit EU. Budou-li tlačit nepohodlné členy od eura, klub Evropská unie padá také. Nebudou-li usilovat ani o jednu z těchto variant, budou nejvíc platit... Ať tak či tak, řešení bude každopádně hodně drahé a i vy to pocítíte, i když vám politici budou tvrdit opak. Nechutná to hra!
null
null

PS
Phoebus Athanassiou: "Withdrawal and Expulsion from the EU and EMU", Evropská centrální banka, prosinec 2009.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

Jo, ať mají marku.
14. 05. 2010 | 07:49

Smir napsal(a):

Jeste je tu vzdy varianta ze i kdyz s tim zadnu zakon a narizeni neposcita, tak proste tu Marku zavedou zpet a v EU zustanou. Co pak udela zbytek EU? Da jim pokutu? Vylouci je?
14. 05. 2010 | 08:05

JF napsal(a):

Ano, klub je především o společných lidských hodnotách, nazvěme to třeba "kultura".

Všechno ostatní se z tohoto odvíjí.

Ani "EU" není žádné dogma.

Pokud to nejde dobře "společně", může to jít lépe "jinak". Nazývejme to jak chceme.

klíčová slova: dobrá vůle a viditelné výsledky. Možná.
14. 05. 2010 | 08:06

David napsal(a):

"Nouzovou sítí jsou hlavně Němci, na jejichž vůli a peněženkách záleží."

„Chci zpátky svoji marku!“ Co když začne většina Němců takto přemýšlet?“

-----------

Laický názor:

Proč by tak měli přemýšlet a chtít zpátky svoji marku?

Stačí si koupit za eura státní dluhopisy všech bankrotujících evropských států a pak jen důsledně požadovat jejich splacení.

Teď budou Němci sice více platit, ale do budoucna na oplátku zase více dostanou, když dlužníkům žádné dluhy neodpustí.

Evropu sice neporazili vojensky, ale takto si ji "koupí" silou své ekonomiky. Už dnes by chtěli některé řecké ostrovy. Časem si tak při exekuci koupí třeba celé Řecko atd.

Ve slušné a demokratické společnosti se přece Dluhy splácet musí.
14. 05. 2010 | 08:41

mirda napsal(a):

a když nebudou platit? tak jim vyhlásí válku?
proč mají němci platit průsery druhých?
Za každým rozhodnutím stojí člověk a ten by měl nést zodpovědnost.
všechny protikorupční balíčky jsou pro ...dokud nebude osobní zodpovědnost !!!
14. 05. 2010 | 08:54

ld napsal(a):

Taky nevím proč se z Eura dělá nový bůh...

Ale opět páně Michlův stručný a výstižný komentář. Výborně!
14. 05. 2010 | 09:05

haf napsal(a):

severní Korejci maj novou "nejetou" měnu.
14. 05. 2010 | 09:07

RA napsal(a):

doteď mě udivovala laxnost německých voličů , když jejich peníze jsou posílány do států jako Řecko. Už se ale začínají probouzet, první známkou jsou volby v minulém týdnu, které určitě řecká krize ovlivnila. To,že se němci vzdali tak dobré měny, jakou byla marka, to byl od nich holý nerozum a za chyby se platí.
14. 05. 2010 | 09:25

bigjirka napsal(a):

Půjčím-li dlužníkovi víc a víc, většinou nakonec zbankrotuje. Zcela určitě tehdy, nemá-li zcela jasný a věrohodný business plan. Ve státním měřítku je to jinak. Dluhy se formálně platí, ale ve skutečnosti se platí nově vytištěnými barevnými papírky. Těmi se zaplatí a začne nové kolo. Teuro je něco jiného, než venezuelské používání dolaru jako platidla. Venezuela si totiž dolary netiskne. Řecká nekázeň tedy ovlivňuje ekonomiku všech Teuristů, sekundárně celé EU.
14. 05. 2010 | 09:30

Al Jouda napsal(a):

Ať Němci přijmou naši korunu, která je pevná a posiluje.
14. 05. 2010 | 09:31

JF napsal(a):

k tématu "normalizace v nás":

I slova mají svůj obsah, svou hodnotu. Nejsou jen slovy.

Jejich obsah jejich hodnotu jim dává ten kdo slovo vyřkne i ten kdo slovo poslouchá.

Jací jsme? Propojují nás naše slova?

Pečujme o sebe! Pečujme o svá slova!

Nenechme se izolovat.

ps - politicky:

Poznáme své normalizátory?

Je dobré vědět s kým sedíme u stolu. ;-)
14. 05. 2010 | 09:36

Realista napsal(a):

Já bych byl pro, ať se vše pěkně rozdělí na národní měny. Bylo to hezčí a zajímavější. Fran, peso, lira, gulden, marka...
14. 05. 2010 | 09:37

Pavel13 napsal(a):

bigjirka:
Tak to vidíme stejně. Ono to funguje i s Eurem. Bosna a H. i Černá Hora používá Euro, ale neohrožuje ho. Proč nevykázat do stejných mezí Řecko a vůbec všechny? Prostě musí být nezávislá Evropská banka a ta jediná může emitovat peníze (i dluhopisy). Mám dojem, že to provázaní měny s jednotlivými státy patří 100 let zpátky (viz. Rakousko-Uhersko). Selským rozumem měnu může znehodnocovat pouze emise nových peněz.
14. 05. 2010 | 10:02

void napsal(a):

no ted babo rad jak to nemci mysli doopravdy:

http://ftalphaville.ft.com/...

cesky, trochu upravene:
http://ekonomika.ihned.cz/c...
14. 05. 2010 | 10:07

Brundibár napsal(a):

haf:

Pod čarou: Zavedení nové měny v KLDR si vyžádalo lidské oběti - dva činitelé, kteří to měli celé na starosti, byli v březnu t.r. veřejně popraveni.
14. 05. 2010 | 10:17

prodám řecký dluhopis zn. lacino napsal(a):

Obézní evropské sociální státy s dluhovou krizí dostanou pěknou ránu do zátylku.

Ale než se tak stane všichni stále budeme mít mediální prostor zaplněný "srdcervoucím nářkem dlužníků". Ještě hodně agresivních pěstiček řeckých odborářů a komunistů se vztyčí a zahrozí s jasným poselstvím: že věřitel je povinen stále platit neb z podstaty se jedná o "nízkou imperialistickou formu života" jež si "nakradla".
14. 05. 2010 | 10:26

hoven napsal(a):

to je podle mě jadro problemu. nikdo nemuže po němcích chtít, aby financovali život lenochum z jihu evropy, na druhou stranu, bylo to právě němci, kdo nejvíc prosazovali integraci a euro. za hloupost se platí.
14. 05. 2010 | 10:28

Michal Macek napsal(a):

tak to je narez :DDD
14. 05. 2010 | 10:44

paco napsal(a):

Vidim hodne zjednoduseni a pausalizace v tom, ze ted kdekdo pise "Nemci chteli euro" nebo "Nemci tlacili kupredu integraci". Dle meho dojmu nejvice tlacili na jedno i na druhe hlavne Francouzi. Ti dodnes vidi v EU pokracovani napoleonske rise pod jinou vlajkou. Take o euru pri jeho zavedeni francouzsky tisk psal jako o "Versailles, ale bez valky". Zaroven s tim spousta Nemcu vcetne hodne narodohospodarsky erudovanych na ekonomickou nesmyslnost eura od zacatku poukazovala, ale tyto nazory byly zadupany do zeme temi Nemci, kteri maji v genech potrebu poslouchat autoritu a radeji samostatne nemyslet. V pripade maastrichtu a eura to byla autorita kanclere Kohla. Ten sice ekonomii rozumel mizerne, zato byl posedly valecnymi vzpominkami z mladi a veril, ze jedine kdyz vyhovi francouzskemu blouzneni tak zajisti trvaly mir. Proste nic neni zadarmo, nemecka pile a vykonnost je vykoupena taktez nemeckou prehnanou ukaznenosti a sklonem kazdou zaludnou propagandu brat vazne, za Goebbelse stejne jako za Stalina a Herberta Marcuseho. Nase slabost je holt pokracovanim nasi sily. Pouceni pro Cechy: za vas nikdo myslet nebude, dejte si pozor na Francouzy a vlastni eurohujery, mejte smradlave koste vzdy po ruce.
14. 05. 2010 | 10:50

Elena napsal(a):

vidím, že malo kto z vas napisal,

že spolu s finančnou podporou Grecko straca svoju samostatnosť,

defakto celé grecko je kupene germany bankami aj vladou ,
nič nie zadarmo, všetci sme sa zložili na kupu grecka, nemeckom.
tož tak
14. 05. 2010 | 11:00

void napsal(a):

to paco:

jeste doporucuji k precteni tohle, myslim, ze ten popis je sice strucny ale celkem presny: http://www.dailystar.com.lb...
14. 05. 2010 | 11:04

politický geograf napsal(a):

Ať se klidne vrátí k marce ale východní :-) Němci mají stále velký vnitřní integrační problém: Východní x západní Německo, velkoměsta x venkov. Korejci z jihu se už dnes bojí podobného nápadu, že by se jednou spojili se severní...
14. 05. 2010 | 11:20

Elena napsal(a):

ak sa da zhrnuť povojnový vyvoj Evropského kontynentu,
tak Nemecko vlastne splnilo svoje sny, čo sa mu nepodarilo vojenskou sílou,
doťahli to ekonomickou mudrosťou, preto momentalné najsílnejšým, najvplívnejším Ruskim obchodnym partnerom, investrom.
14. 05. 2010 | 11:28

Brundibár napsal(a):

politický geograf:

S tou Koreou to není tak jednoduché, jak se může z Evropy zdát - východoasijská kultura i tradice jsou jiné, je také jiný vztah mezi KR a KLDR, než byl mezi NSR a NDR. Také informace, dopisy, telefonní hovory, návštěvy - to vše proudilo v Německu od 70. let v podstatě volně (byť volný pohyb NDR>NSR se týkal jen důchodců). A stále je přes 50% Jihokorejců, kteří si sjednocení přejí (byť jich ubývá).

Podle mě, Korea se sjednotí, jen to bude zcela jiný scénář, než jaký muselo zvolit Německo - pozvolný, levnější, ale ve svém důsledku rychlejší.
14. 05. 2010 | 11:31

Frank napsal(a):

Po pravde, navrat k narodnim menam mi pripada lepsi a realnejsi vychodisko, nez idea tezkych uspor v Recku a spol, ktere povedou tyto zeme k deflaci a tezke krizi ... z niz se muze vyvinout nejaka politicka prisernost.

Nakonec ta nynejsi pomoc je predevsim o ziskani uroku pro banky!!

Coz je princip, ktery mne dost stve. Kdyz jsou banky v zisku, tak si jej rozdeli, kdyz jsou v prusvihu, tak si vynuti pomoc z verejneho rozpoctu. Jejich podnikatelske riziko tedy neseme vsichni. Proc se tedy tito prizivnici povazuji za uspesne lidi?
Kdy nejaka politicka strana navrhne omezeni velikosti bank, tak aby jejich krach nemohl ovlivnit spolecnost?
14. 05. 2010 | 11:34

jenicek napsal(a):

Kdyby byla Angela chytrá, tak dva dny před volbama prohlásila, že do Řecka nepošle ani cent, a pak se klidně usmívala na těch nejmíň 70%, co by dostala...
14. 05. 2010 | 11:36

Elena napsal(a):

Angela merkel je verná svojej vlasty, jej nejde udržaťsa u moci za každú cenu, Nemecký politicko-ekonomicky vplivný kruh tvrdo, vytrvalo, precne, principialne a mudro posílnuje vpliv Nemecka na EU ako dominantnú krajinu EU a aksa tak stane , že bude vhodný čas, tak nemecko nezavaha a výhlasi znovú svoju národnú menu Marku, ak tak pojde aj nadalej, tak vlastne Marka je naša buduca mena
14. 05. 2010 | 11:40

Kuzma napsal(a):

Já v Německu nakupuji zlaté a stříbrné investiční mince. A to dlouhodobě.

Musím říct, že posledních 14 dní maj ale skoro všichni prodejci vyprodáno, "zboži" došlo.

Co z toho vyvozovat?

Třeba toto? :

http://www.pro-investory.cz...
14. 05. 2010 | 11:43

hoven napsal(a):

euro jede do zádele , blížíme se k poslednímu stadium sociálního státu....plošné škrty a stávky a demostrace.
14. 05. 2010 | 11:48

Elena napsal(a):

Angelu Merkel,

by som doporučovala ako vzôr političky,
jej vystupovanie na vônok , ku svojim občanom aj na medzinárodnéj scene, je naprosto excelentné, iste je to majtná pani, ale neukazuje honostnosť , žije stale vo svojom rodnom starom byte, je skromna na vonok , nema ani jeden súkromný škandal, vie že je na veľmi zodpovednej funkcie, ktorá reprezentuje jej krajinu, mam ju rada za vernosť svojej vlasťi.
14. 05. 2010 | 12:04

Josef K. napsal(a):

Řekl bych, že smyspluplnější bude zamyslet se nad důsledky antievropských českých postojů. Neboť EU přežije, ale patrně bez Česka ( a nejn) jako plnoprávného člena. Pan Michl by mohl přeozkoumat možnosti nezávislé a autonomní české ekonomiky, ale patrně pak by přestal psát své břitké nicneříkající konstatování... Jinak grafomanství česká média zcela okupuje.
14. 05. 2010 | 12:10

Elena napsal(a):

je dobré, že zadlžené Grecko, kupilo Nemecko, neželi, by ho kupila Čina.
14. 05. 2010 | 12:22

ZM napsal(a):

Možnost,jak zamezit vysokému zadlužení států,je legislativně stanovit,kolik procent svého kapitálu mohou finanční instituce investovat do státních obligací.Tento princip vychází z předpokladu,že pokud státu nikdo nepůjčí řekněme částky nad "kritickou" mez,tak se státy nemohou zadlužit tím stylem,jako např. Řecko. Samozřejmě část lidí bude mít ten názor,že by se jednalo o nadměrné zasahování do podnikatelské sféry.O tom,že není možné mít výrazně liberální ekonomiku,kde je téměř vše dovoleno a ani výrazně centralizovanou ekonomiku,kde je snaha vše možné plánovat "zhora" už tu diksuze byla. Takže jde o to,aby byl nalezen vhodný kompromis mezi mírou svobody a mírou státní regulace.Finanční instituce podnikají s kapitálem,jehož část jim nepatří,proto musí nějaká regulace být.Např. v případě firem,které půjčují fyzickým osobám by se dalo uvažovat o regulaci,že RPSN nesmí překročit určitou hodnotu,která by závisela na konkrétních podmínkách,tedy např. na tom,zda je úvěr jištěn nemovitostí,na tom,na jak dlouhou dobu je úvěr poskytnut,v jaké je výši ,dále by se zohlednila očekávaná inflace apod.Takže jako příklad pro ČR může být úvěr řekněme nad 50000, nezajištěný nemovitostí a na dobu 4 let,při průměrné inflaci za poslední 3 roky 3%,RPSN by nesměla přkročit např. 15 %.
Legislativně zpracovat tento princip,kdy je určena maximální možná RPSN by samozřejmě nebylo jednoduché,už proto,že je na trhu nabídka mnoha různých finančních produktů.Je to zásah do svobody podnikání,ale podobným zásahem do svobody podnikání je např. spotřební daň na tabákové výrobky a zákaz reklamy na tabákové výrobky na určitých místech.Každá mince má dvě strany."Druhá strana mince" v případě půjček je ta,že velká část obyvatelstva nerozumí základním matematickým vzorečkům a tito lidi nejsou schopní si uvědomit,kolik za půjčku v konečném součtu zaplatí.Navíc hodně lidí se nevyzná v právní problematice smluv a navíc spousta lidí má tendence nepřiměřeného optimismu,prostě očekávají výrazně vyšší příjmy v budoucnu,než jaké budou skutečně mít.
14. 05. 2010 | 12:27

ZM napsal(a):

Některé státy zřejmě potřebují k tomu,aby byly schopny mít dlouhodobě vyrovnaný rozpočet,speciální zákon pro tento účel.Takový zákon by se např. mohl nazývat Zákon o vyrovnaném rozpočtu.Podstatou tohoto zákona by bylo,že deficitní rozpočet je možné schválit nejméně 60 nebo i 80 procentní většinou v poslanecké sněmovně,přičemž výše deficitu by byla vázána makroekonomickými hodnotami (míra nezaměstnanosti,růst HDP v předchozím roce atd.).Součástí tohoto zákona by bylo,že každý rok by musela jít ze státního rozpočtu na zvláštní účet vedený u centrální banky (v případě ČR ČNB)určitá částka,přičemž finance z tohoto účtu by bylo možné čerpat pouze a jen při vzniku živelných katastrof (povodně,tornáda) na odstarňování vnzniklých škod.Tyto finance by nesměly být použity na nic jiného,tedy na žádné jiné účely,ani např. na šrotovné apod.V případě,že by v daný rok byla částka na tomto účtu v zákonem předepsané výši v poměru k HDP předchozího roku (tedy že by byla za minulá období nízká četnost živelných pohrom),tak v ten daný rok by snížila platby ze státního rozpočtu na tento účet popř. by se ten daný rok žádná platba neprovedla. Tento účet by byl principielně obdobou státního jaderného účtu,na který musí ze zákona přispívat provozovatelé zařízení,ze kterého vzniká radioaktivní materiál,v ČR např. ČEZ (za kařdou vyrobenou MWh tuším 5 haléřů).
Poodobný princip je v dobře hospodařící domácnosti,prostě vždycky jsou přichystány nějaké peníze pro případ,že se neočekávaně něco porouchá (lednička,pračka,auto apod.)popř. ve státech,kde není zdravotní pojištění plně hrazeno pojišťovnami pro ten účel,že člověk náhle onemocní nebo má nějaký úraz.Dále např. pro případ ztráty zaměstnání.Prostě tyto peníze daná domácnost nepoužije třeba na dovolenou nebo nákup domácího kina.Podobně jako domácnost by se měl fungovat stát,základní princip je stejný a sice nežít na dluh a tedy mít převážně přebytkový rozpočet(minimálně v obdobích růstu HDP).
14. 05. 2010 | 12:37

ZM napsal(a):

Jo,a abych reagoval na otázku v nadpisu článku,tak když Němci budou mít zpět marku,tak buď euro zanikne nebo bude euro vůči marce devalvovat.A když euro zanikne,tak budou vůči marce devalvovat měny jižních států (Řecko,Portugalsko,Španělsko).Takže tak jako tak se Němci budou jezdit levně rekreovat na jih Evropy :)
14. 05. 2010 | 12:42

Smart napsal(a):

A ť si ji mají, já žádnou bezcennou měnu zvanou euro nechci...
14. 05. 2010 | 12:47

Ivan Nový napsal(a):

Tak v takovém případě jediným řešením je válka. Dříve či později. Euro je pat.
14. 05. 2010 | 12:58

hoven napsal(a):

Elena,
čína si jednou koupí i německo
14. 05. 2010 | 13:08

voroshilov napsal(a):

Smart:
Ja ji chci,kdyz vypukla financni krize prevedl jsem vsechen likvidni kapital z dolaru na eura(neveril jsem v rychlou smrt dolaru ale bal jsem se jeho propadu),ted budu muset prodat eura a kupovat reichsmarku?
Co zitra-cinske juane,ja prece nejakou stabilnou menu take potrebuji,jeste mne nezlakala moznost nakupovat zlati ingoty!
14. 05. 2010 | 13:19

JAHA napsal(a):

Ad: autor

Neviem, co sa da normalneho na prispevok povedat. Snad Vase posledne - Nechutna to hra! Tym ale samozrejme nemyslim, co ste mysleli v clanku, ale myslim, co ste mysleli, ked ste clanok pisali.
1. Nemci a Francuzi si po 2. vojne narezali zily ako Winetou a Old a uzavreli pokrvne bratstvo. Francuzi, ako vzdy, do spolku nedali nic, len vyuzili sypanie si popola Nemcov na svoju hlavu. Z toho "bratstva" bolo jasne, ze jeden (Nemci) bude makat a druhy(Francuzi) si uzivat. Ale propaganda po II. vojne sposobila totalne zmagorenie Nemcov v tom zmysle, ze sa citia zodpovedni za vsetko. Dokonca i za kolaborantskych Francuzov. Takto vychovavali cele generacie. Ved si vsimnite predchadzajucu generaciu nemeckych soc. dem politikov. V odbornej oblasti tajtrlici (minulost pofiderna - Fisher anarchista... Schroeder este horsi - bezpohlavny socialisticky exot, odborne znalosti ZIADNE), no usluzni hraci na poli francuzskej vydieracskej sachovej partie. A Vy si ako autor myslite, ze tento narod je momentalne po masirovani cudzich i vlastnych politikov schopny sa vratit ku svoje pragmaticnosti, realnosti? Ved Francuzi a Briti ich donutili po destrocia si mysliet, ze mozu za vsetko zlo v Europe. Preco? Lebo samy to zlo robili a akceptovali. Nebudem Vam, ani inym davat siahodlhe exkurzy do minulosti. Len - KTO suhlasil s Mnichovom?! KTO vlastne tym PRIPRAVIL PODMIENKY pre nemecku dalsiu rozpinavost a ich dalsie kroky? KTO NIC celu vojnu NEROBIL proti deportaciam nielen Zidov a PRECO?!. Kto OPUSTIL a NECHAL staty v strednej Europe NA POSPAS NEMCOV a z teplucka sa pozeral ako si tieto narody s Nemeckom poradia? (Polsko, Slovensko, Madarsko, Chorvatsko, Cesko...). KTO dnes oznacuje niekoho za antisemitov, fasistov..., ked v case, ked NIKTO (asi okrem tajnych sluzieb Velkej Britanie, Ruska a USA) nevedel o tom, ze obcania zidovskej narodnosti posielani na PRACU v NEMECKU skoncia niekde uplne inde? KTO, ked nie SLOVAK VRBA (a je viac ako zrejme, ze tajne zlozky Velkej Britanie, USA a Ruska o tom vedeli davno!) o tom podal informaciu inym, o. i. katolickej cirkvi, ktora ihneď konala a ZASTAVILI sa vsetky deportacie, KTO "NEBOL SCHOPNY" za 4 roky existencie tabora urobit JEDNODUCHU VEC - zbombardovat JEDINU KOLAJ veducu do Osviecimu? KTO, KTO, KTO?!!!
Citajte reakcie vlasnych spoluobcanov k teme II. vojny. Povacsinou nemaju ani 1 % znalosti o veciach, ktore sa diali. Ale 99% su schopni rozhodovat, posudzovat... Dnesnym clankom ste im nahrali.
14. 05. 2010 | 13:28

voroshilov napsal(a):

hoven:
Musim ti rict(ne)prijemnu novinku-na geopoliticke arene se sklada osa Berlin-Moskva-Pekin,vsichni vstricni gesta trech vlad tomu napovidaji,mimo jine plany Siemensu stavit rychlodrahu az do Ciny,o mensich proektech jako ropo-plynovody ani nemluvim.
14. 05. 2010 | 13:29

Elena napsal(a):

voroshilov,

nehnevajsa prosím , ale majtnosť nevytvara kapital v pančuche ale kapital dobre investovaný
14. 05. 2010 | 13:30

voroshilov napsal(a):

JAHA:
Myslim ze jste spletl(a)blog
14. 05. 2010 | 13:31

voroshilov napsal(a):

Elena:
Nepovidej(smajlik)
Nainvestovano a nakupeno akcii a dluhopisu ja mam cely trezor-nejsem debil!
Mluvil jsem prave o hotovosti kterou mam na uctech v Nemecku,Cesku a Rusku ve valute,samozrejme v eurach,nechci vydavat svemu bankeri novy roskazy o nakupu nove reichsmarky!
14. 05. 2010 | 13:35

voroshilov napsal(a):

Elena:
Euro mi zcela vyhovuje!
14. 05. 2010 | 13:36

Pavel13 napsal(a):

ZM:
A proč tedy nezakázat státům EU státní obligace vydávat? Jak chcete nařídit lichtenštejnské bance, že nesmí obligace kupovat?
14. 05. 2010 | 13:37

Elena napsal(a):

voroshilov, už viem čím sme si podobné,

maš takú bujnú fantaziu ako ja
14. 05. 2010 | 13:38

JF napsal(a):

Pokud ve skupině převáží vědomí vlastního prospěchu nad prospěchem společným (v různých oblastech) stává se daný spolek méně či více formálnějším.

Ale ať je to tak nebo tak, ať chcete nebo nechcete, svou potřebu nakonec někde vykonat musíte ...

Tolik i k té kultúře!
14. 05. 2010 | 13:52

Elena napsal(a):

ešte vážeňí,

už davnejšie sa chcem všetkých spítať, neviete náhodou, kam tak zazračne zmizlo nové veľmi nebezpečné globalne, celosvetové ochorenie na vtačiu aj prasaciu chrypku? Asi už je dobre nabaleno, zázračné investovano a príroda sa s ním výrovnala baječne ako prijšlo tak aj odyšlo, že? Halvne že zo štátných rozpočtov každej krajiny bolo vycucane nekolko milliard a hlavne, hlavne že sme sa nektore zo strachu zaočkovali a tak sme poslužili ako pokusné kraliky, nuž, čo že sa mame čudovať že sme hlupaci ak nimi naozaj sme!
14. 05. 2010 | 13:54

Elena napsal(a):

grecko , vlastné ma ešte jednú šansu,

idem zistiť na Google , za kolko milliard grecko nakupilo vakcynu proti prasaciej chrypky,
tie prachy by mohlo výmahať ako poplašnú spravu a manipuaciu zo čtátným rozpočtom grecka, tak možno zachrani aspon pár osrtovov pod svojou vlajkou
14. 05. 2010 | 14:01

Elena napsal(a):

no a hlavné, hlavné že tou chrypkou najviac bola postýhnuta zapadná Ukrajina,
viete, nejšlo mi to do kebule, predsa zapadna ukrajina ma velmi malu hustotu obyvaťeľstva, na pandemiu to bolo prehnane, prečo zapadna Ukrajina, no prečo , prečo, pre stare vreco a nový mech, jednoducho preto, že keby to vyhlasila Julča na vychodnej Ukrajine , to klamstvo by sa hned prevalilo a nebolo by schvelene nákup vakcin za nehorazné prachy
14. 05. 2010 | 14:07

JF napsal(a):

JAHA: ano!

... i otrok může být vinen na svém otroctví - i měrou rozhodující.

Jsme i nejsme propojené nádoby ... vyvažujme.
14. 05. 2010 | 14:07

Elena napsal(a):

a teraz zhrneme ako baječne zvladame svoje ekonomiky
Nu, pomohli sme pobaltským krajinam, to je dobre? asi ano, ked hovorili že musyme.

poslali sme prachy na Hajty
, asi tiež dobre ,

potom sme všetci povinne nakupovali vakcinu, proti prasacie chripke, tiež dobre, ked sme musely,
teraz musyme zachraniť Grecko, to sa predsa patri, nenechame ho v tom, ked musyme,
no čo vam povedať , mi na Slovensku budeme zdaňovať, zdaňovať a zdaňovať, preto že na svete je veľa zlého
14. 05. 2010 | 14:13

voroshilov napsal(a):

JF a JAHA:
A jak by potom argumentovali nutnost platit za holochvost a odsun palestincu kvuli vlastnimu statu?
Elena:
Ty mne obcas prekvapujes vic nez jedna blondyna,hlavne neprestavej---)
14. 05. 2010 | 14:19

Elena napsal(a):

celkom som zabudla, že sme rozdavali šrotovné,

šrotovali sme o dušu , za štátné prachy, terazky u nas každý dôchodca ma nové auto a hlavné , hlavné sme pomohli zahraničným automobylkam,
ale čo by sme len neurobili spre solidarnosť, že?
najlepšý bol jeden ujko z vychodného Slovenska, zošrotoval 30 ročný trabant a odyšel na novučkom autičku domou, a bol vysmiatý, pochvaloval si že to bola jeho najvynosnejšia celoživotna investicia, dovezieš stare 30 ročne auto a za šrotovne od státu pojdeš domou na novučkom a sme zase výsmite
14. 05. 2010 | 14:20

Elena napsal(a):

ľudia , neviete kde zobrať prachy na to aby sme zachranili celý svet?

nu kde , kde, nu predsa v banke, zoverieme si pôžičku, banky nam spravia dobrý reityng, slušnú bonitu a jdeme dal
14. 05. 2010 | 14:59

vlk napsal(a):

Inteligent
jeníček si evidentně plete pojmy chytrosta chytračení.
Jak je ostatně zvyklý od těch, co volí.
Neumí pochopit, ž e opravdový politik s e od kramářského politikáře Topolánkovsko- nečasovsko- kalouskovsko, schwarzenbergosko-johnovského typu liší tím, že respektuje jak realitu okamžiku a situace , tak dříve přijaté závazky. Byť jej to stojí hlasy.
CHápu , že u ÓDěS, TOPless a Voslovské Volby to pochytit nemůže.
14. 05. 2010 | 15:22

JAHA napsal(a):

Ad: Voroshilov
Nechcel by ste k mojmu komentaru napisat (okrem nic nehovoriacich vykrikov) nieco FAKTICKE?
14. 05. 2010 | 15:29

JAHA napsal(a):

Ad: JF
Dakujem, ale ako vidiet, NIKTO si tieto veci NECHCE priznat. A to som este kvoli Voroshilovi nehovoril o rozhodujucej ulohe tzv. Sovietskeho zvazu na tychto (a este dalsich, vseobecne - okrem Voroshilova - znamych, jemne povedane -spinavostiach!!!). Ale ako vidiet z jeho reakcie, pokial ste slusny, odpovedou vam bude arogancia bez sebareflexie.
14. 05. 2010 | 15:41

paco napsal(a):

void: komentar z dailystar jsem precetl, ale zda se mi, ze tam opakuji i odjinud zname veci a pritom pomerne opatrne naslapuji kolem skutecnosti, ze pri prosazovani eura odborne ohledy sly kompletne stranou a vsechno valcovalo politicke snilkovstvi. A mam obavu, ze ted, kdyz vyusteni nastoupene cesty do ztracena je jiz patrne i nekterym eurooptimistum, tak nastoupi jednou zase propagandisticke vymyvani mozku temi, komu nynejsi eurokonstrukce zajistuje dobre bydlo. Takze nejlepsi obranou bude zase utok: misto zarazeni zpatecky (treba rizene vystoupeni Recka a mozna i nekoho jineho z eurozony, dovoleni soutezi ruznych statnich modelu regulace hospodarstvi namisto jejich povinne unifikace, apod.) budou zadat dalsi a dalsi evropske superurady pro kontrolu vseho mozneho, dalsi tuny smernic itd. Prave v tomto ohledu postradam politickou silu nebo osobu, ktera by - napric Evropou - umela nazvat veci pravym jmenem a vcas zesmesnit a odmitnout chystanou vlnu demagogie.
14. 05. 2010 | 15:54

JAHA napsal(a):

Ad: Elena
"no čo vam povedať , mi na Slovensku budeme zdaňovať, zdaňovať a zdaňovať, preto že na svete je veľa zlého ".
Mila Elena! Nevyjadrujem sa pre istotu k Vasim dalsim komentarom. Pre istotu, aby som zostal slusny. Len Vas chcem poprosit,(a to paradoxne k Vasmu mnou citovanemu vyjadreniu!), ako konzervativny clovek (ktory trochu vie aj pocitat a neche Vam opravovat HRUBE gramticke chyby v texte☺), vyjadrujte sa prosim k veciam, o ktorych mate nejake vedomosti (nemyslim z medii☺). Dufam, ze to nezoberiete v zlom, to som nechcel. Pekny den.
14. 05. 2010 | 15:57

Elena napsal(a):

paco,
súhlas,

nabytok cukru sme musely zlikydovať a dostali sme zaň pokutu , musely sme zlikvidovať nadbytok viniču , lebo nemožeme produkovať toľko vina,
je to katastrofa,

tak že krajiny, ktoré dostali dotacie na pestovanie cukrovej repy a viniču , tie musia mať navratnosť investicý , ako im ich zabezpečiť?, jednoducho, zlikvidovať konkurenciu, čo to je?

to je ZSSR
14. 05. 2010 | 16:03

JF napsal(a):

JAHA:

Já Vám rovněž.

V ČR chybí ukotvení k nějakým hodnotám.

Ano žádný pevný bod ve vesmíru není, ale to neznamená, že v něj nelze věřit.

Chybí VÍRA ... alespoň v našich českých končinách ;-)))

Pan Verheugen označil Čechy jako mistry světa ve skepsi. Je u nás obrovská vyhraněnost a černobílost vidění.

Lidé mrhají svým časem. Fakt dost děsný ...

zdravím, pěkný den!

ps: vždycky mě zajímaly dějiny - ten příběh, ti lidé, ale není nad vlastní příběh ... ;-)))

ps2: ... no ti husiti ... ;-)))
14. 05. 2010 | 16:04

Elena napsal(a):

hadbytok cukru, pardon
14. 05. 2010 | 16:04

2016 jako 1994 napsal(a):

Rozpadem EU a koncem eura bohužel nejen že problémy nekončí, ba právě naopak, teprve začnou. Snad se nedomníváte, že by se za tímto neskutečným ekonomicko-politickým propletencem dala narýsovat tlustá čára zapomnění? Budou se řešit nejen dluhy a hledat viníci...
A než tohle, tak bych se raději všemi deseti přimlouval za její trvání a upřednostnil dohodu....kdyby ještě byla možná (jakože není).
14. 05. 2010 | 18:05

voroshilov napsal(a):

JAHA:
Vy jste se uplne pomatla? O rozhodujici uloze Sovetskeho Svazu a vrchniho velitele Rude Armady soudruha generalisimusa Stalina jsem psal uz snad 100x,co chcete fakticky-lez o holokaustu,odsun a genocidu palestincu,dodavky americkych korporaci do Hitlerovskeho Nemecka?
14. 05. 2010 | 18:17

voroshilov napsal(a):

Elena blaboli o cem nema potuchy,SSSR provadel politiku rozvoje regionu a nikoho nedusil kvotami-mocny prumysl na Ukrajine,tamze zitnice Sojuzu.Kazachstan,Armenie,Moldavsko-sami vyhody z centraly,kde jsou dnes?
Pobalti?Sovetsky raj!
Sibir?Desitky novych mest,zeleznice,nove doly,praci a pudy kolik zvladnes!
Dalni Sever-skoly,nemocnice,to co tam nikdy nebylo-GRAMOTNOST!
Stalkerko,kdyz neco nevis,tak mlc!
14. 05. 2010 | 18:37

Elena napsal(a):

počuvaj voroshilov, vola som vo Volgograde (Stalingrade) v 1985 roku, na alleje slavy v meste a tak poviem ty , zdochol pes ,

na to, akú úlohu to mesto zohralo v II svetovej, dedina , v obchodach prazdnota, same muchy v produktovom magazine, a pult prazdný jedine ťuľka v tomate a pizda v chalate
14. 05. 2010 | 18:45

Elena napsal(a):

ešte som bola v Jaroslavle,

tam sa mi celkom pačilo, boli sme v také fabričke kde sa vyrabaju ručne vieš to je špecialná technika na drevo , napríklad vaza, nejaký drobný nábytok, a na neho su špecialnoj technikou nanašen arnamet je to moc krasné a vyhladavane u majetných ľudi, a ešte navštivila som vyrobu birjuzových poludrahokamov, aj som si kupila naramok, a prstienok, je to moc krásne, aj mestečko bolo pekne, len že zase , obchody =prazdnota
14. 05. 2010 | 18:56

Elena napsal(a):

na jaroslavľ, mam aj kurioznú vspomienku,

vieš v ramci programmu bola aj navšteva muzeja lenina, a tam mestna sprievodkiňa mala taku drobnú vadu, kosila okom na druhom mala týk a ked rozpravala tak sa zajkala, ja ty poviem ja som sa snažila, moc som sa snažila ale predsa ma poznaš, vyprskla som smiechom a som sa jej ospravedlnovala moc krát ale ona, bola taka zlata ona sama sa smiala, a tak všetci sme sa vkuse rehotali a ona povedala, čo sa da v muzeje lenina robiť, jedine sa smiať, vieš do dnes sa na ňu pametam, bola nadherná dušou
14. 05. 2010 | 19:02

voroshilov napsal(a):

V 1985 obchody meli dobry sortiment,mozna jsi spletla rocnik-problemy zacali v 1986 prihodem skvrnite hyeny a zavedenim prohibice,a to ze existovali kooperativnye magaziny(soukromnici) kde bylo vse ale drazci nebo bazar ti nikdo nerekl?
Jinak dik za chochmu,brzo se vraci moje slunicko,uz za par dni,jsem cely nesvuj z toho ocekavani,trochu nervozni,dnes jsem vynadal i Masenke kvuli nejake drobne chybe ale ona to snese,hlavne ze se taaak tesim...
Cao,doufam ze brzo se tady ukazu!
14. 05. 2010 | 20:06

Emil XX napsal(a):

A co takhle ROZDĚLENÍ EURA.
Němci by si okolkovali a postupně zavedli vlastní Euro. Kdzž to šlo u nás r. 1993 téměř bez problémů, Němci mohou následovat.
To je jediné řešení, jinak je čeká KRACH.
14. 05. 2010 | 20:08

Elena napsal(a):

Cao voroshilov,

ja tiež mam program, zabudla som ty povedať, že do mna sa zamiloval jeden naš obchodný partner, a tak vkuse ma obťazuje zbytočnymi návštevami, tak musym sa mu venovať, nebavi ma to ale pre spoločnosť musym sa obetovať,

tak cao , aj mna tu neuvidiš nejaku dobu , potom ty porozpravam aké to bolo
14. 05. 2010 | 20:14

hoven napsal(a):

voroshilov.
to pro mě neni žadná geopolitická novinka, proč myslíš, že tu už dávno chci mít americkou vojenskou základnu s letištěm a raketama?? poláci si vydupali alespon patrioty. ale češi zase jenom čekají až je bude kopat němec a rus do p....e. sme nepoučitelnej národ.
14. 05. 2010 | 21:29

Tencokida Hnuj napsal(a):

Když budou chtít Němci zase marku, přejdeme my na euro.
A až budou Němci regulovat finanční instituce, my jim naopak udělíme licence k tištění peněz.
Až Němci zavedou grundeinkommen, bude v tu dobu naše společnost polarizována tak, že z toho bude mdlo i ekonomům v bankách.
A pokud Němci budou mít energetiku opřenou o obnovitelné zdroje, budeme my platit ČEZu, až se z nás bude kouřit.
A až Němci budou mít vyrovnaný rozpočet, budeme my takto dávno v prdeli.
14. 05. 2010 | 22:36

JF napsal(a):

Tencokida Hnuj :

nádhera - to nemá chybu ... ;-)
14. 05. 2010 | 22:47

bruselokrat napsal(a):

Vsaďme se, že než aby vlivné státy eurozóny dopustily vystoupení Německa, což by pro ně znamenalo velmi nemilou ztrátu na mnoha frontách, nejen finančních a politických, spíš dotlačí skutečné viníky, tedy Řecko a další potenciální hříšníky, k odstoupení z eurozóny. Je to pro ně evidentně menší zlo.

Nejlépe tím způsobem, že najdou odvahu použít nástroj, který mají ve skutečnosti dávno k dispozici: že využijí možnost členskému státu eurozóny, který neplní vzájemnou dohodu (tj.Maastrichtskou smlouvu) jednostranně vypovědět platnost této dohody ze strany eurozóny (ECB/Bruselu), a prohlásit ji za (separátně) neplatnou z titulu jejího neplnění členským státem. Tak jako lze u jakékoli smlouvy, kterou jedna ze stran neplní, smlouvu anulovat. Samozřejmě by to nemělo vliv na ostatní dílčí smlouvy země o členství v EU a souvisejících institucích. Jen sestup "zpět" na nižší stupeň integrace, na kterém se nyní nachází například Česko. Což je v principu ta slavná a tolik obávaná myšlenka vícerychlostní unie, která se zdá dnes už nevyhnutelnou.

Při stávajícím znění Maastrichtské dohody by to znamenalo smlouvy by to znamenalo její jednostranné vypovězení na neurčito, a v případě zájmu dotyčného státu o opětovný vstup nutnost opětovného dvouletého "inkubačního testu" v mantinelech ERM-2.

Vypovězení Maastrichtu ze strany Bruselu členské zemi nemusí ještě znamenat, že jí nebude ani povoleno euro dál používat jako platidlo a musí ho ihned nákladně nahradit jinou měnou. V Evropě je určitý počet zemí, které eurem platí, například na Balkáně, a přesto členem eurozóny nejsou, pouze musely ECB jako "správce" měny požádat o jakýsi souhlas s tím, že budou euro jako měnu používat. Nemusejí však plnit přísná Maastrichtská kritéria - a naopak zase nemají na ECB a měnovou politiku eurozóny žádný vliv, jaký by měl plnohodnotný člen.

Mechanismus vstupu a výstupu z eurozóny je třeba rozhýbat oběma směry, jak dovnitř, tak ven - v zájmu setrvání kritických nosných zemí jako Německo v eurozóně, a předejití tomu, aby tyto země na nedisciplinované členy doplácet samy a zatoužily ji proto samy opustit, na což by nakonec doplatili všichni.
A nedělat z toho přílišnou vědu. Je třeba docílit toho, aby členství v eurozóně bylo privilegiem, které lze nejen získat, ale i ztratit, když bude chybět vůle neohrožovat ostatní v "klubu měnově svázaných" vlastní nedisciplínou - nebo dokonce kreativně-účetními podvody při samotném vstupování.
15. 05. 2010 | 02:42

češka napsal(a):

Němcům nezbývá, nez se k Euru chovat jako k marce.
Protoze jim někdo jiný z Eura ukusuje, tak nezbývá nez roztočit inflaci a svůj díl dostat spátky.
A kdyz se to někomu prestane líbit, rád vystoupí sám.
Chce to jenom postavit své vlastní banky do latě a nadiktovat jim růst úroků odpovídající inflaci.
Neumím si predstavit, ze by Němci vyšli do ulic jako Rekové.
15. 05. 2010 | 13:49

drak napsal(a):

co budou dělat s markou ???Ležela tam mnoho dní ,byla totiž západní .Mají jen 80 mil. obyvatel ,malý země nic nezmůžou ,jedině spojit malý jako celek a ta větší bude ty malý ždímat .Já nechápu ,proč litujete němce ,litujte nás ,vždyť tady je to kolikrát větší hrůza .
15. 05. 2010 | 14:32

češka napsal(a):

To Drak
máte pravdu, to vše je cena za naši svobodu, my jsme během 20-ti let zaplatili inflací v rádu set procent, jen si vzpomente, kolik pred 89 stál byt 3+1 v paneláku. A kolik stojí dnes.
Západ musí zaplatit stejnou cenu dnes, teprve potom začneme společně a od čistého stolu. Je nás půl miliardy.
Doufám, ze peníze tunelárů se rádně znehodnotí.
15. 05. 2010 | 18:33

ZM napsal(a):

Není dluh jako dluh.Záleží na tom,na co byl dluh použit.Stačí dát příklad s domácností.Jsou např. dvě domácnosti s podobnými příjmy,které mají dům který vyžaduje opravy.Obě si půjčí půl milionu.Jedna domácnost za ty peníze třeba opraví a zrekonstruuje dům a třeba i přikoupí pozemek,druhá si koupí auto.Hodnota zrekonstruovaného domu během několika let neklesne ani hodnota pozemku,ovšem hodnota auta klesne třeba na třetinu.Takže když ta druhá rodina bude chtít opravit třeba střechu,kterou zatíká,tak bude muset prodat to auto za třetinu původní ceny a ještě si půjčit další peníze.Tedy v případě auta hodnota auta klesá rychleji než výše dluhu. Na tomto jednoduchém příkladě je ukázáno,že není dluh jako dluh.

Co se týká státních obligací,prostě státy by měli mít uzákoněno,že vydání státních obligací misí schválit parlament alespoň 60 % většinou.A jednotlivé státy by měly za dluhopisy ručit částí svého území,např. Řecko by mělo za dluhopisy ručit některými svými ostrovy ve Středozemním moři.Tím nemyslím,že v případě nesplácní už by to nebylo území Řecka(tedy ne ve stylu jako když Rusko prodalo v 19. století USA Aljašku),ale prostě by příslušné pozemky získal zahraniční majitel.Navíc by mělo být pro finanční instituace,které "operují" s kapitálem vkladatelů zakázáno,aby půjčovaly státům s dluhem nad určitou hranicí.Tato hranice HDP by mohla být právě těch 60 %.
16. 05. 2010 | 10:43

Pavel13 napsal(a):

ZM:
A teď si představte, že by náš stát vydal obligace, aby postavil nějakou předraženou dálnici odnikud nikam a zaručí se územím (i s obyvateli). Já si dovedu představit, že by se v parlamentu našlo těch 60% pitomců. Obligace koupí ruská nebo čínská banka, ...
16. 05. 2010 | 11:25

Kadel napsal(a):

Čtěte německý tisk, naše budoucnost se píše tam
http://www.lidovky.cz/tesit...

pohled…z druhe strany barikady...popisuje náladu na finančních trzích Marco Annunziata, v Londýně sídlící hlavní ekonom italské UniCredit Bank.
http://www.lidovky.cz/soubo...
16. 05. 2010 | 13:23

2016 jako 1994 napsal(a):

Kadel :

"Čtěte německý tisk, naše budoucnost se píše tam"

Ale houby! Němci ví kuloví. EU půjde k šípku a my za svým....osudem. Jenomže vám je zbytečné cokoli vysvětlovat, vy budete stále jen spekulovat.
17. 05. 2010 | 21:11

Tencokida Hnuj napsal(a):

BERLÍN (MEDIAFAX) - Německý ministr financí Wolfgang Schäuble chce na německých burzách od půlnoci zakázat uzavírání tzv. krátkých pozic. Informovala o tom v úterý agentura Reuters s odvoláním na nejmenované zdroje.

Při uzavírání krátkých pozic (short selling) investoři místo na růst akcií sázejí na jejich pokles. Někteří komentátoři uvádějí, že tento princip může přispívat k nestabilitě finančních trhů. V nedávné době bylo uzavírání krátkých pozic zakázáno i v Řecku.

Zdroje agentury Reuters neuvádějí žádné další informace, nicméně německý ministr již dříve plánoval zakázat formu uzavírání krátkých pozic, při nichž není transakce zajištěna.
19. 05. 2010 | 09:17

Terry napsal(a):

Sarkastický dopis Řekům: Jste naši nejdražší přátelé, píší Němci
(http://www.lidovky.cz/sarka...)

z dopisu:

Od roku 1981, tedy 29 let, patříme do stejné rodiny, do EU. Žádný jiný rodinný příslušník nedal do rodinné kasy tolik peněz jako my, totiž 200 miliard euro čistého. A asi nikdo nedostal na hlavu tolik, jako vy, celkem téměř 100 miliard. Tedy polovinu toho, co jsme my přihodili do EU hrnce, jste vy z něj velkou naběračkou vybrali. Nebo vyjádřeno jinak: Spočteno – my, Němci, jsme v těch letech dali každému z vás, Řeků, od kojence po starce, přes 9000 euro. Prostě tak. Bylo to milé, ne? Ještě nikdy žádný národ tak velkoryse nepodporoval dobrovolně tolik let jiný národ! Jste naši vskutku nejdražší přátelé.

Jak se nám během těch let dařilo, na to jste se nikdy nezeptali. Hádám, že ani dnes, Vás naše starosti příliš nepálí. Já vám je ale stejně převyprávím. Naše ulice jsou děravé, protože nám chybí peníze na jejich údržbu. V některých městech svítí v noci jen každá druhá lampa, protože radnice nemají na zaplacení účtů za elektřinu. Naše platy, na rozdíl od vašich, od zavedení eura prakticky vůbec nestouply. A k tomu všemu musíme zachraňovat Řecko? Starosti o vás nám opravdu ještě chyběly.
19. 05. 2010 | 15:45

Terry napsal(a):

5 mýtů o evropské úvěrové krizi
(http://www.investicniweb.cz...) - tři strany
19. 05. 2010 | 15:58

zdeneknovy napsal(a):

Nelitujte Němce přátelé!
Mají co chtěli.
Pozoruhodné je, že kdykoli situace došla až k uplatnění sankčního mechanismu, vždycky vznikla obava ho opravdu spustit. V roce 2003 sklouzly do rozpočtového deficitu dvě klíčové země - Německo a Francie. A tehdy Rada EU odmítla vydat pouhý předstupeň sankčního mechanismu - doporučení, aby země nepřekračovaly rozpočtový deficit. Nešlo ještě o uplatn
19. 05. 2010 | 19:15

zdeneknovy napsal(a):

...ění skutečné sankce. A už tenkrát se EU dostala do vnitřního sporu, kdy Evropská komise žalovala radu u Evropského soudního dvora v Lucemburku. A jak tento soud rozhodl? Vlastně nijak. Žalobu zamítl s odůvodněním, že je špatně podaná, zametl ji pod koberec a nikomu se nic nestalo.
19. 05. 2010 | 19:16

zdeneknovy napsal(a):

A do toho všeho se dnes španělský deník El País nechal slyšet, že francouzský prezident Nicolas Sarkozy se během posledního zasedání Evropské unie na konci minulého týdne tak rozohnil, že pohrozil vystoupením Francie z eurozóny za situace, kdy by Německo nepodpořilo záchranný plán pro Řecko.
19. 05. 2010 | 19:18

zdeneknovy napsal(a):

..ne dnes ale nedávno..
19. 05. 2010 | 19:20

zdeneknovy napsal(a):

Proč ale EU dotace vůbec poskytuje, když škodí? Protože jejich posláním není pomáhat, ale ovládat. Kdo dává dotace, má moc.
19. 05. 2010 | 19:32

zdeneknovy napsal(a):

Proč ale EU dotace vůbec poskytuje, když škodí? Protože jejich posláním není pomáhat, ale ovládat. Kdo dává dotace, má moc.
19. 05. 2010 | 19:36

veselymartinek napsal(a):

nemci nemuzou prijit o euro .. cim by ostatni poje,avali ..
tak to udelali posvém :D:D zakaz spekulaci na pokles akcií , jak prosté.
19. 05. 2010 | 20:03

Lorretta Moberg napsal(a):

Good article, http://www.haoxinglass.com Each and every point is http://www.china-ouya.com good enough.This is a good,common sense article. http://www.china-bamboofloo... Very helpful to one who is just finding the resouces about http://www.china-bamboofloo... this part.It will certainly help educate http://www.china-bamboofloo... me.Thanks for sharing with us your wisdom.Great!This article is http://www.hc-cca.com creative,there are a lot of new idea,http://www.mingjiangnan.com it gives me inspiration. http://www.xyweavebag.com I think I will also inspired by you http://www.zh-bamboo.com and think about more new ideas。I am totally agree with http://www.china-yongding.com your oppinion.this blog post is http://www.ysteas.cn very encouraging to people who want to know these topics.Excellent article that http://www.ds-jiecheng.com will provide the incentive and http://www.huxi-cable.com/p... basis for my works. http://www.ejaisolar.com I wonder if I can mention the article as http://www.chinajmdq.com a bibliographic reference in my work. Very interesting and http://www.chinalasiji.com useful information! It's pity that such occasions are still exist in the world, but we should act all http://www.huxi-cable.com/s... together for to prevent them. Thanks.Very interesting and http://www.hzzxdq.net useful information! http://www.zjbangge.com/rec... It's pity that such occasions are http://www.zjbangge.com/lea... still exist in the world,http://www.zhuoerya.cn but we should act all together for to prevent them. Thanks.You really know http://www.hn-hardware.com what your talking about here. Thanks for the great step by http://www.zjbangge.com/sec... step how to blog. Great stuff from you, http://www.sunsurf.com.cn man. Ive read your stuff before http://www.jdxpwj.cn/booste... and youre just too awesome. http://www.zjxhdz.com I love what youve got here, http://www.tygluegun.com love what youre saying and http://www.wanjia-ylm.cn the way you say it. You make it entertaining http://www.hangxiang.cn and you still manage to keep it smart. I cant http://www.meiyuanfurniture... wait to read more from you. This is http://www.jdxpwj.cn/tow-rope really a great blog.This is one of http://www.deliver.com.cn the best posts that I’ve http://www.hzzhuoyuan.com ever seen; you may include http://www.hzhtdq.cn some more ideas in the same theme. http://www.china-chunyu.cn I’m still waiting for some interesting thoughts http://www.cnboostercable.com from your side in your next post.I like this kind of very useful http://www.huaan-med.com/fo... articles congratulations I wish you continued success, I hope http://www.huaan-med.com/me... I can do this kind of article。
17. 08. 2010 | 08:13

Carolina Moir napsal(a):

Again another http://www.jdkeda.com happy reader. Very helpful. But I do agree with http://www.huaan-med.com/wr... dude - not sure if ill spend too much time on http://www.huaan-med.com/wa... this?? Great solution ,That sounds very interesting .
http://www.hzhwknit.com
http://www.cnboostercables.... topic. http://www.cnboostercables.... Thanks for your article, http://www.phccwy.com its been very helpful. http://www.huaan-med.com/ba... Thanks for sharing your information. http://www.huaan-med.com/in...
Nice post! http://www.sunstorm86.com Although we are familiar with http://www.cnyonghao.com our culure, but we maybe don't really understand http://www.huaan-med.com/in... it. It need to study deeply.It's a very meaningful http://www.huaan-med.com/fo... activity. Looking forward to joining you.meter from http://www.huaan-med.com/di... 。Thanks a lot for http://www.racketchina.com enjoying this beauty article with http://www.lk-outdoorfurnit... me. I am apreciating http://www.eammarsolar.com very much! Looking forward to http://www.huaan-med.com/di... another great article. Good luck to the author! http://www.huaan-med.com/ea... all the best! Those http://www.jihepackage.com who want to get the scholarship must http://www.jihepackage.com/... work hard and try their best. http://www.jihepackage.com/... It's exciting to hear this good http://www.huaan-med.com/di... .Thanks for this http://www.suntasksolar.com great post. I have become a http://www.trading-mx.com huge fan of this website and http://www.shopdisplaycn.com I really cant wait to read you next posts! Your post are http://www.jihepackage.com/... inspirational.Looks like a very interesting http://www.jihepackage.com/... solution technology. Thanks for sharing .
http://www.worldmaya.cn
http://www.chinachristmasba...
http://www.xdbike.com
http://www.zjqiangsheng.com
17. 08. 2010 | 08:14

45 napsal(a):

[url=http://www.tradett.com/Sola...]Solar Water Heater[/url]
[url=http://www.tradett.com/Driv...]Drive Shaft[/url]
[url=http://www.tradett.com/Brak...]Brake Pads[/url]
[url=http://www.tradett.com/LED-...]LED Light[/url]
[url=http://www.tradett.com/Cell...]Cell Phone Accessories[/url]
[url=http://www.tradett.com/Sola...]Solar Water Heater[/url]
[url=http://www.tradett.com/Hand...]Handrail[/url]
[url=http://www.tradett.com/Glas...]Glass Clamp[/url]
[url=http://www.tradett.com/Rail...]Railing[/url]
[url=http://www.tradett.com/Sola...]Solar Water Heaters[/url]
[url=http://www.tradett.com/Sola...]Solar Hot Water Heaters[/url]
[url=http://www.tradett.com/PVC-...]PVC Material[/url]
[url=http://www.tradett.com/PVC-...]PVC Profile[/url]
[url=http://www.tradett.com/Corn...]Corner Bead[/url]
[url=http://www.tradett.com/Beac...]Beach Towel[/url]
[url=http://www.tradett.com/LED-...]LED Light Bulbs[/url]
[url=http://www.tradett.com/LED-...]LED Strip Lights[/url]
[url=http://www.tradett.com/Ipad...]Ipad Case[/url]
[url=http://www.tradett.com/Usb-...]Usb Flash Drive[/url]
27. 09. 2010 | 06:50

Cell Phone Accessories napsal(a):

canada goose
Solar Water Heater
Solar Water Heater
Cell Phone Accessories
21. 10. 2010 | 09:19

tra napsal(a):

Our company providing wholesale about <a href="http://www.chinapackingmach...">Packing Machine</a><br />
<a href="http://www.canadagoosecoat....">Canada Goose</a>,<a href="http://www.chinapvcbags.com/">PVC Bag</a>,<a href="http://www.chinapvcbags.com/">Nonwoven Bag</a>,<a href="http://www.chinapvcbags.com/">Woven Bag</a><br />online,
please contact us if you need.
26. 10. 2010 | 08:41

casting napsal(a):

27. 10. 2010 | 02:58

die napsal(a):

27. 10. 2010 | 02:59

LED Tube napsal(a):

http://www.led-lights-display.com LED Tube<br>
http://www.led-lights-display.com/Products/Led_lights/Led_tubes_series/ LED tube<br>

http://www.led-lights-display.com LED Display<br>
http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/ LED display<br>
http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Outdoor_led_display/ Outdoor LED display<br>
http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Indoor_led_display/ Indoor LED display<br>
http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Stage_Led_display_series/ Stage LED display series<br>
http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Rental_led_display_series/ Rental LED display series<br>

http://www.led-lights-display.com/Products/Led_lights/Led_tubes_series/2.html T8 LED tubes 1.2m<br>
http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Outdoor_led_display/55.html P16 outdoor full color LED display<br>
12. 01. 2011 | 07:59

LED Tube napsal(a):

<li><a href="http://www.led-lights-display.com">LED Tube</a></li>
<li><a href="http://www.led-lights-display.com">LED Display</a></li>
<li><a href="http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/">LED display</a></li>
<li>--------</li>
<li><a href="http://www.ledrooms.com/led_tube.html">LED Tube</a></li>
<li><a href="http://www.ledrooms.com/led_display.html">LED Display</a></li>
<li><a href="http://www.ledrooms.com">LED Lighting</a></li>
<li><a href="http://www.ledrooms.com/blogs">ledrooms blog</a></li>
12. 01. 2011 | 08:00

LED Tube napsal(a):

[http://www.led-lights-display.com LED Tube]
[http://www.led-lights-display.com/Products/Led_lights/Led_tubes_series/ LED tube]
[http://www.led-lights-display.com LED Display]
[http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/ LED display]
[http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Outdoor_led_display/ Outdoor LED display]
[http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Indoor_led_display/ Indoor LED display]
[http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Stage_Led_display_series/ Stage LED display series]
[http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Rental_led_display_series/ Rental LED display series]
[http://www.led-lights-display.com/Products/Led_lights/Led_tubes_series/2.html T8 LED tubes 1.2m]
[http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/Outdoor_led_display/55.html P16 outdoor full color LED display]
12. 01. 2011 | 08:01

LED Tube napsal(a):

[url=http://www.led-lights-display.com]LED Tube[/url]
[url=http://www.led-lights-display.com]LED Display[/url]
[url=http://www.led-lights-display.com/Products/Led_display/]LED display[/url]
--------
[url=http://www.ledrooms.com/led_tube.html]LED Tube[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_display.html]LED Display[/url]
[url=http://www.ledrooms.com]LED Lighting[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/blogs]ledrooms blog[/url]
--------
[url=http://iblog.at/zll10417/]iblog.at/zll10417[/url]
[url=http://iblog.at/pipefittings/]iblog.at/pipefittings[/url]
[url=http://iblog.at/hookah/]iblog.at/hookah[/url]
[url=http://iblog.at/nonstickcookware/]iblog.at/nonstickcookware[/url]
[url=http://iblog.at/aluminumcasting/]iblog.at/aluminumcasting[/url]
[url=http://iblog.at/grindingmachine/]iblog.at/grindingmachine[/url]
[url=http://iblog.at/ledpanellight/]iblog.at/ledpanellight[/url]
[url=http://iblog.at/solenoidvalve/]iblog.at/solenoidvalve[/url]
[url=http://zll10417.wordpress.com]zll10417.wordpress[/url]
[url=http://lili10417.wordpress.com]lili10417.wordpress[/url]
[url=http://zll10417.mibitacora.com/]zll10417.mibitacora[/url]
[url=http://ledtube001.blog.com]ledtube001.blog[/url]
[url=http://zll10417.blog.com]zll10417.blog[/url]
[url=http://zll10417.jj.by]zll10417.jj.by[/url]
[url=http://led-tube.blog.igg.com]led-tube.blog.igg[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_strip.html]LED strip[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_downlight.html]LED downlight[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/300x300_dim_panel.html]300*300 dim panel[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/600x300_panel.html]600*300 panel[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_spotlight.html]LED spotlight[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/sitemap.html]sitemap[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/about_us.html]about us[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/news.html]news[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/w_produce.html]produce[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/15w_panel.html]15w panel[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/600x300_dim_panel.html]600*300 dim panel[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/blogs]ledrooms blog[/url]
[url=http://www.ledrooms.com]LED Display[/url]
[url=http://www.ledrooms.com]LED Tube[/url]
[url=http://www.ledrooms.com]LED Lighting[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_tube.html]LED Tube[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_display.html]LED Display[/url]
Global is professional in LED Lighting, including LED Tube, LED Bulb, LED Downlight, LED Display as well as LED Panel
[url=http://www.ledrooms.com/led_downlight.html]LED downlight[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_downlight_panel.html]LED downlight panel[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_spotlight.html]LED spotlight[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_bulb.html]LED bulb[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_strip.html]LED strip[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_panel.html]LED panel[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_pendant.html]LED pendant[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/led_grille.html]LED grille[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/15w_panel.html]15w panel[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/600x300_dim_panel.html]600*300 dim panel[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/300x300_dim_panel.html]300*300 dim panel[/url]
[url=http://www.ledrooms.com/600x300_panel.html]600*300 panel[/url]
12. 01. 2011 | 08:02

wellgifty napsal(a):

http://www.chinawalkingstick.com/
http://www.chinabestflashlight.com/
http://www.giftbox-china.com/
http://www.tinbox-china.com/
http://www.chinapowerbalance.com/
http://www.chinameatmachine.com/
http://www.preformmoulds.com/
http://www.china-caraccessories.com/
http://www.furuisen.net/
http://www.constarshower.com/
http://www.china-conveyor-belts.com/
http://www.chinapvcpanel.org/
http://www.pvcpanel-mzq.com/
http://www.polysunny.com/
http://www.chinasteambrush.com/
http://www.car2diag.com/
http://www.chinasteamshower.com/
http://www.china-streetlight.com/
http://www.gate-openers.net/
http://www.chinabestdoors.com/
http://www.steeldoorcn.com/
http://www.gytent.com/
http://www.wellgifty.com/
http://www.sensor-manufacturer.com/
16. 03. 2011 | 08:10

samuraisword napsal(a):

You write very reasonable very pleased to see very interesting things to share with you
[samurai sword->http://www.chinazssword.com/]
I also have something to share with you
[die casting->http://www.fdiecasting.com/]
This is a very good message to everyone absolutely useful
[cell phone accessories->http://www.accessory-cell-phone.com/]
This information is great I agree with this view
[kitchen cabinet door->http://www.china-kitchen-cabinet-doors.com/]
16. 03. 2011 | 08:14

auto insurance virginia napsal(a):

Generally I do not learn article on blogs, however I wish to say that this write-up very forced me to try and do it! Your writing taste has been surprised me. Thanks, quite great post. <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">virginia auto insurance</a>
10. 08. 2011 | 20:25

Cialis kaufen napsal(a):

Great post, I think I can actually use this.
27. 01. 2012 | 22:39

cialis napsal(a):

du sac une saillie plus ou moins prononcee,
13. 11. 2012 | 08:53

viagra pfizer en ligne napsal(a):

lo que podria hacerse para conseguir que este,
11. 12. 2012 | 17:26

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy