Evropská rada nebezpečně bezradná

13. 03. 2011 | 20:16
Přečteno 5482 krát
Vůdci Evropské unie minulý pátek probrali postoj k občanské válce v Libyi. Kromě společného prohlášení nedospěli k ničemu zásadnímu. Kaddafího žoldáci tak mohou pokračovat v nemilosrdném vyvražďování nevinných lidí. Doufal jsem marně, že evropské země dostanou odvahu postavit se na stranu trpících, že rozhodnout třeba o záměru ustavení bezletové zóny nad oblastí nebo že jinak zasáhnou proti nelidskému počínání si režimu plukovníka Kaddafího.

Jako právní odůvodnění zásahu stačí Charta OSN, podle které (čl.42) může „Rada bezpečnosti podniknout takové akce leteckými, námořními nebo pozemními silami (…) Takové akce mohou zahrnovat demonstrace, blokádu a jiné operace leteckými, námořními nebo pozemními silami.“ Radou bezpečnosti návrh nejspíše neprojde. Vzbouřenci proti utlačovatelům jsou ti poslední, jimž by Čína a Rusko hodlaly pomáhat. Dává to Evropě právo máchnout jen bezradně rukou? Máme společnou zahraniční a bezpečnostní politiku. Na papíru hájí hodnoty otevřené, demokratické a prosperující společnosti. Středozemí si hrdě za francouzského předsednictví vytyčujeme jako svou oblast zájmu (tedy rovněž odpovědnosti) vůči NATO a Spojeným státům.

V globalizovaném světě má každý zásadní politický pohyb celosvětové důsledky. Je v našem zaujmout postoj, jde i o nás, Evropany. Žádné rozhodnutí není jednoduché. Z Balkánu, z Iráku i z Afghánistánu víme, že, zatímco mírová operace trvá dny, obnova země zabere při nejmenším patnáct let úsilí. Vyhlášením bezletová zóny se vyhlašuje válka. Nenamlouvejme si, že takovou zónu lze vytvořit bez námahy, rizika a z pozadí. Jen letadly se však válka nevyhraje. To víme z Kosova.

Možná, že právě z Kosova si Evropa vzala důvod ke svému mlčení. Dnes se již jasně ukázalo, že nechat si jako spojence vnutit mafiánsko-teroristickou skupinu Kosovské osvobozenecké armády bylo chybou, za niž platíme dodnes. Co víme o vzbouřencích v Libyi? Kdo je vede jejich skupiny? Bude z nich vzešlý vůdce lepší než kapitán s černě obarvenou bradkou, který se sám povýšil do hodnosti plukovníka a desítky let vládne Libyi?

Pochyby nás neopravňují k pasivitě. Vezměme si poučení v Iráku po první válce v zálivu: Koalice pod mandátem OSN vyžene Saddáma z Kuvajtu. Slíbí následně podporu vzbouřencům proti poražené straně Baas. Když ovšem došlo na to konat, nechali jsme povstalce úplně na holičkách: Saddámovy vrtulníky rozstřílely srocení lidu na kousky. Stačilo by bývalo málo: vrtulníky sestřelit první. Ať už jsme o vůdcích rebélie věděli cokoli. Západ osudově zaváhal. Tradičně taktizoval.

V Iráku tehdy převážila strategie doznívající studené války s představou dvojího zadržování: tedy vzájemného zadržování se dvou nepřátel Západu, Iránu a Iráku. Taktéž se taktizovalo. K nedozírnému iráckému neštěstí, jemuž dala nutnou ranou z milosti až druhá válka v zálivu v roce 2003, jsme valnou měrou přispěli my sami.

Nemám přesné informace o Libyi. Nemám přesný recept. Co mám, je jistota, že rozhodný okamžik pomalu míjí kolem nás. Hlavy států a vlád Evropské unie a její ministři zahraničních věcí jsou schopni se dohodnout jen na společném prohlášení. Není-li za prohlášením hrozba operace, je takové prohlášení Kaddafímu k pobavení. Oslabilo nás, Evropany, stálé vyhýbání se rozhodnutí k jasnému zásahu v Iráku a v Afghánistánu natolik, že nás zbavilo poslední kapky akceschopnosti?

Zřejmě se lídři EU obávají reálného rizika mimo území Libye. Je velmi pravděpodobné, že první sestřelené letadlo sil věrných plukovníku Kaddafímu bude důvodem k protiakci. On nic nenechá bez odpovědi. Bude se snažit o odvetu, třeba teroristickým útokem nebo jinak zasáhnout jakýkoliv cíl v Evropě nebo USA. Bude chtít útočit na civilní obyvatelstvo, třeba sestřelit letadlo, vyhodit do povětří vlak nebo něco podobného. Potřebuje šířit strach a paniku. A z toho mají evropští vůdci strach. Vědí, že to Kaddafí předvedl v dobách, kdy s ním mnoho evropských zemí spolupracovalo, včetně Československa. Tehdy jeho teroristi 21. prosince 1988 pumovým atentátem sestřelili letadlo Clipper Maid of the Seas a zabili celkem 270 lidí v Lockerbie v jižním Skotsku.

Kaddafí se nezastaví před ničím. Je bohatý a silný i díky mohutné pomoci Západu i Východu. V roce 1978 mu prezident ČSSR Gustáv Husák udělil nejvyšší státní vyznamenání Řád bílého lva. Pro veřejnost se mluvilo o vzájemné pomoci. Všichni mysleli na kšeft, jak zbohatnout, Evropa i Kaddafí. Pozornost budily ropa, nerostné bohatství a zbraně. V tomto ohledu se toho ani dnes moc nezměnilo. Politika ovlivněná businessem je nebezpečná pro celý svět.

Kaddafí dnes hraje o všechno. Může zaútočit na ropná zřízení na základě principu – po mně potopa. On je symbol, a pokud bude žít, bude bojovat. Je na rozdíl od hlav států a vlád Evropské unie akceschopný. Vypadá to na to, že jeho síly dnes mají na vrh nad silami opozice a není možné, aby měl na vrh i nad námi Evropany.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

schlimbach napsal(a):

Pane Svoboda, po vaší manipulativní informační masáži k Iráku, která byla postavena na zcela vylhaných argumentech a řitním alpinismu k největšímu válečnému zločinci posledních 50 let - G.W. Bushovi si opravdu myslíte,že vašim argumentům lze důvěřovat? Zvláštní je, že neženete občany do války v jiných zemích, kde prokazatelně občanská válka je, diktátoři dlouhé roky masakrují civilní obyvatelstvo. Je v tom problém, nemají tam naftu, co? Kdybyste raději mlčel -(
13. 03. 2011 | 20:36

hoven napsal(a):

svobodo,
doufal jste také , že západ zasáhne, když činani tankama zmasakrovali studenty na namestí nebeskeho klidu?? jestli ne, tak proč??
13. 03. 2011 | 20:38

Jozef napsal(a):

To je problem komentovat.

Dufam,ze nie je daleko doba,ked v politike,nielen vo vysokych a najvyssich poziciach,budu posobit osobnosti minimalne so zakladnou politologickou kvalifikaciou.
13. 03. 2011 | 20:39

Manka napsal(a):

Pane Svobodo,co kdybyste se staral o své kauzy,kde jste okradl Národní divadlo.A nepletl se do vládnutí Kadáfího.Je to jeho země a jeho lidé.Myslím,že by se asi naši občané divili,kdyby tam nějaký rok žili,že tam je zdarma zdravotnictví a školství pro všechny!!!!To se těm buřičům nelíbí??Kdo je zaplatil,aby svrhl tento režim?To je asi jako měl Irán "zbraně hromadného ničení" a nakonec je to vypálená zničená země!!!Tak se starejme o "svůj píseček" máme toho hnoje přede dveřmi hromadu!!!Že se nezastanete pana Michálka,který zabránil další korupci a za to je od MODRÝCH STRAK trestán!!!
13. 03. 2011 | 21:04

Bunny napsal(a):

.... Politika ovlivněná businessem je nebezpečná pro celý svět ...
Tak to řekněte ve Státech, třeba to po sto letech praxe nějak přehodnotí. A pak utíkejte do Izraele a povězte jim, že vyzbrojují nesprávnou stranu.
Notabene, z vašich selektivních starostí o osudy Afričanů je mi také "na vrh".
13. 03. 2011 | 21:09

Agent W4C napsal(a):

Co ten tu ještě chce........
13. 03. 2011 | 21:37

Občan napsal(a):

Pane Svobodo,

opět jste nezklamal, takže jsem skončil se čtením na "Kaddáfího žoldácích" - tedy u třetí krátké věty.
Je zajímavé, že vy, pravdoláskaři, máte tak vřelý vztah ke strkání sosáku do cizích hrnců a hlavně k válčení proti těm, kdo nás nijak neohrožují.

Budete se holt muset smířit s tím, že amíky ještě bolí pracky od toho, jak přes ně dostali v Iráku a Afghanistánu. O další přesdržku zjevně nestojí a navíc jim došly chechtáky. Takže Kaddáfí si to doma srovná sám a nám do toho nic není.

Jo, jen pro Vaši informaci - amíci ty žoldáky používají také. Verbují je mezi žadateli o pobytová víza.
No, a úplně na závěr - Kaddáfímu ty žoldáky dodává Izrael. Otázkou je, jestli je pravda, že vůbec nějaké žoldáky potřebuje. Příznivců má totiž doma zjevně víc, než je nám libo a "povstalcům" dává pěkně na zadel.
13. 03. 2011 | 21:38

Karel Mueller napsal(a):

Pane Svoboda,

kdybych měl Váš text vyhodnotit několika slovy: Kombinace hladilství a reálistického jádra.

To hladilství chápu, realistickým jádrem jste mě příjemně překvapil.
13. 03. 2011 | 21:50

Fialenka napsal(a):

Aspoň jste řekl narovinu, že když mu sestřelíme nějaké letadlo v bezletové zóně, tak: "Bude se snažit o odvetu, třeba teroristickým útokem nebo jinak zasáhnout jakýkoliv cíl v Evropě nebo USA. Bude chtít útočit na civilní obyvatelstvo, třeba sestřelit letadlo.."

Přidávám info o jeho arzenálu: „Libyjský režim se před lety zavázal, že postupně zlikviduje své zbraně hromadného ničení. Odhaduje se ale, že má stále k dispozici mimo jiné skoro 10 tun yperitu.“
13. 03. 2011 | 22:23

Inci napsal(a):

LAS provokuje NATO k vytvoření bezletové zóny ... proč ... ????

Jen letectvo Saúdské Arábie by tento úkol nad Libyí zvládlo pro svou sílu levou zadní ... naše letectvo vysílané humanitárním bombarďákem Havlem by dostalo rychle na prdel ...

Letectvo NATO by sice také vyhrálo , ale před zraky celého muslimského světa ... ?!?

... jen je nechte ať se perou , těch pár naftodolarů za to nestojí ...
13. 03. 2011 | 23:04

Liberál napsal(a):

Pane Schlimbach v čem je to manipulativní masáž? Že nevykřikuje jak je Kadáfí skvělý a ti zlí rebelové oškliví? Že neprosazuje politiku nezasahování do vraždění? Používejte věcné argumenty a né jen vaše ideologické dojmy.
13. 03. 2011 | 23:46

Liberál napsal(a):

Obecně jsem pro aby ČR poslala povstalcům zbraně a protiletadlové zbraně, aby se síly vyrovnaly. Jinak chtít po byrokratické a neschopné EU aby zasáha když jí v minulosti prodávala zbraně to by jste po nich chtěl asi moc.
13. 03. 2011 | 23:49

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek (cosi o "zrůdách" a jejich evidování), který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 03. 2011 | 00:07

TomášL napsal(a):

Dobrý den pane Svobodo!

Víte, chápajíc Vás a Váš názor, musím konstatovat, že kdyby se spoléhal Kadáffí jenom na žoldnéře, nebyl by dosáhl vojenského úspěchu, kterého dosáhl! Ne, nemyslím si, že by byl schopen dosáhnout tak významného úspěchu proti vzbouřenců bez pomoci části Libyjců.
S pozdravem, tentokrát díky Vám nevolič KDU-ČSL,

Tomáš
14. 03. 2011 | 00:13

bluebird napsal(a):

Hm, jsem zvědavý, co budou zde všichni vykládat, třeba Svobodovi nebo komukoli, s Klausem a Schwarzenbergerem schovaným kdesi na hradech a zámcích, až se do evropy přivalí vlna uprchlíků čítající přes milion lidí. Kolik si jich vezmete vy, zdejší debatéři, kteří neznáte pojem humanitárního bombardování tanků útočících na civilisty nebo lehce ozbrojené civilisty. Všimli jste si, že ti uprchlíci nepřijdou do Číny ani do Rsuka, ale do Evropy. Svoboda není žádný charakter ani génius, a proto zapoměl že migrační vlna je to nejvážnější, tím spíš, že skrze Lybii prochází celá africká migrace do Evropy. Tak bobánci hlaste se, budou noví sousedé, ale bez petrodolarů jak bývali lybijští studenti v Brně. Nechcete poslat letadlo, srčit Muhamara do Háágu, tak musíte počítat s důsledky.
14. 03. 2011 | 04:35

pavel2 napsal(a):

dyt to ma za ukol,tuhle stranickou petiminutovku, jak jinak ma chudak delat karieru....vidte Svoboda a to jmeno k tomu //contradiction in terms/.....
14. 03. 2011 | 04:59

schlimbach napsal(a):

liberál

z mého příspěvku je zřejmé, že to o manipulativnosti atd se týká masáže před vpádem do Iráku ...
14. 03. 2011 | 05:18

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu napsal(a):

Schlimbach, Schlimbach...nebude tak dlouho trvat a Bush bude považován za jednoho z úspěšných amerických prezidentů. Na Trumana také prskali a jak je dneska hodnocen.

Jak se s tím potom vyrovnáte? Aby vás neklepla pepka, Schlimbach, těm zasloužilým se to občas stává...

Pevné proletářské zdraví Vám přeje Válečný štváč a vrah z Wallstreetu
14. 03. 2011 | 06:14

Ládik!!! napsal(a):

Teď už vím, proč se říká... "rozumíš tomu, jak Hurvínek válce".
14. 03. 2011 | 07:52

student napsal(a):

Pane Svobodo, jste vyučený notář, tak ověřujte podpisy a smiřte se s tím, že z velkého kola už jste vypadl.
14. 03. 2011 | 10:00

retroaktiv napsal(a):

To říká člen České mafiánské obce:-)
Pane Svobodo , jaké je to utvářet v Čechách zkorumpovaný systém?:-)
Doufám, že mafie, která vládne Česku napíše své paměti za období posledních 20 let, a vy byste tam také měl přihodit pár řádků....
14. 03. 2011 | 10:42

Rejpal napsal(a):

Souhlasím s bloggerem i jeho kritikou bezradnosti Evropské rady, zda a jak zasáhnout v občanské válce či genocidě v Libyi. Domnívám se však, že větší díl odpovědnosti za osud obyvatel této země než Evropská rada mají arabské státy, obvykle "přecitlivělé" na vměšování do záležitostí svrchovaných arabských zemí.
14. 03. 2011 | 10:55

Silvie napsal(a):

Pan Svoboda zajisté zaujímá stejný postoj jako Havel. Jak jinak - v dnešním světě totálního chaosu a přírodních katastrof přidat ještě další - hrozbu světové války. Jako by toho na lidstvo nebylo už tak dost. Havlovi nakonec o nic nejde, nemluvě o tom, že to má "za pár" a nemusí se bát ani o děti, kdykoliv vybere ze záložny ty svoje miliony a odjede si někam na Kajmanské ostrovy. My, ostatní si to pak s islamisty vyžereme.
Jo, tůdle... Nikdo se nenechá kvůli Arabům!!! zatáhnout do další války. Ať si to vyřeší sami. Nějak zapomínáte na Lockerby. Je zcela nepodstatné, jestli to byl Kaddáfí nebo jiná libyjská sebranka.
Nakonec bude pro svět mnohem bezpečnější, když je bude dál u huby držet diktátor, než aby prošli "demokratizací" - resp. radikální islamizací.
Díky ,pane Svobodo, fakt nemám zájem.
14. 03. 2011 | 10:56

pepa napsal(a):

Svoboda se připojuje k válečnýmu štváči Havlovi, že? no aby ne, vždyt k sobě maj tak blízko.
14. 03. 2011 | 10:58

Artur Klement napsal(a):

Jediné co mi chybělo byly komentáře hamižného loosera Cyrila.
14. 03. 2011 | 11:35

Ambra napsal(a):

Militantní demokraté už jsou asi tak zaslepení svou ideologií, že nikoho ani ve snu nenapdane, že by někdo mohl vyzvat k okamžitému klidu zbraní v Lybii. Tohle já prostě nechápu, proč všichni demokraté chtějí, aby se tam pár set či tisíc lidí postřílelo. O co všem našim posvátným demokratům vlastně jde? Že nikdo tohle neřekne, to to nikoho nenapdane, anebo se zase někde sešla nějaká komise nejvýznamnějších šéfredaktorů a dohodla se, že žádný článek o okamžitém zastavení bojů nesmí být uveřejněn?
14. 03. 2011 | 11:47

Cojetipotom napsal(a):

Nechápu proč si myslíš,že je někdo na ty tvoje kecy zvědavý .Někam zalez a už neotravuj.
14. 03. 2011 | 12:01

Pepi napsal(a):

Pane Svobodo, chcete boj_? - (jako v té pohádce Šíleně smutná princezna)?
-
Tak ho máte mít a jděte (do pr..le) a nastupte do první řady!
..a vezměte s sebou i Parkanovou, Vondru a ŠišluMišlu...!!
-
Nikdo by se neměl vměšovat do vnitřních záležitostí cizích států..!!
-
14. 03. 2011 | 12:39

jk-jiny napsal(a):

Chyběj penízky za dům? Proč ještě tenhle chlap straší? Zajímá jeho názor někoho?
14. 03. 2011 | 12:43

upřímný Standa napsal(a):

Cyrdo, vykašli se na Libyi, koukni u nás pod mosty, na smrdící bezdomovce, rodiny které nemají na zaplacení nájmu. Na to, jak tady lumpové veřejně okrádají lidi, na to jak KDU pomáhala Vyvoleným zadlužovat republiku a potom se starej o Libyi.
14. 03. 2011 | 12:59

David napsal(a):

Pane Svobodo, zrovna Vy jako křesťanský politik byste měl vědět, že Kadáffí je daleko lepší než rebelové, kteří by z Libie udělali islámskou republiku ala Írán. Nebo si myslíte, že chtějí demokracii západoevroského střihu???
14. 03. 2011 | 13:25

masha-Allah napsal(a):

tak dokud se bude paktovat s izraelcemi a ty mu budou za velké peníze nahánět žoldáky a poskytovat podporu, tak se asi ničeho nedočkáme. spousta rezolucí proti izraeli nebylo schváleno díky bojkotu usa.a i desítky těch schválených se míjejí účinkem.a že by rb zakročila vojesky proti izraelské okupaci palestiny?! že by zakročila proti genocidě obyvatelstva decimovaného blokádou? to asi těžko.a dokud to neudělá, těžko můžete čekat, že se požene do libye a to nejen kvůli tomu, že je kaddáfí pod křídly izraele.zvláště pak, když kaddáfí jim vyhovuje, má smysl pro byznys a vůbec je to taková prodejná figurka (když to je v jeho zájmu ovšem)...btw: tuším že navrch, nedělejte z toho vědu :)
14. 03. 2011 | 13:38

Admin303 napsal(a):

Vazeni bloggeri, co byjste delali kdyby pan prezident Klaus na vas poslal expedicni sily Spojenych statu? (Rozumejte oklestena a bezzuba armada CR)...
Misto nadavek a chytrych rozumu byste jako nyni Libyjci volali o pomoc OSN.
Hezky se mluvi u TV pripadne internetu, ale pokud byste na vlastni kuzi zazili to co nyni prozivaji libyjci, do smichu by vam nebylo.
14. 03. 2011 | 13:50

Admin303 napsal(a):

A Kaddafi jako bezpecnostni jistota Evropy? Co je to za nesmysl, zapomneli jste snad na Lockerbie nebo Zapadni Berlin...
14. 03. 2011 | 13:53

mb napsal(a):

trochu schíza pane svobodo : Nemám přesné informace o Libyi. Nemám přesný recept. Co mám, je jistota, že rozhodný okamžik pomalu míjí kolem nás.

dost se to podobá signálu nesignálu Klause ...

njn ... sit. je složitá nicht wahr

připomeňme si Mnichov a nepálení si prstů njn ...
14. 03. 2011 | 14:09

Predátor napsal(a):

Sdělovací prostředky sehrály v tomto i v předcházejícím chorvatsko-srbském konfliktu jednostrannou mediální kampaň. Již v roce 1991 jsme se ve sdělovacích prostředcích dozvěděli, že Srbové dobyli chorvatské město Vukovar, při němž polovojenské jednotky spáchaly na chorvatských civilistech masakry, ale nedozvěděli jsme se, již od července 1991 probíhalo soustavné vražděnín a masakry srbských obyvatel i v širším okolí Vukovaru chorvatskými polovojenskými jednotkami. Při odstřelování Sarajeva nás sdělovací prostředky hned druhý den krmily zprávami, že masakr na tržnici mají na svědomí srbské síly, ačkoliv se nakonec ukázalo, že to spáchali Muslimové, aby měli důvod očernit Srby. O tom se však už dál nikdo nezmínil. Při bojích kolem Medaku (Operace Medacká kapsa) sdělovací prostředky hlásaly, že kanadské jednotky zasahovaly proti Srbům, kteří vraždili chorvatské civilisty. Potom se ukázalo, že kanadští vojáci zasahovali proti jednotkám chorvatským, a ty oběti byli srbští civilisté. O tom samozřejmě již dále nepsalo, ani veřejnoprávní ČT nedementovala předchozí lživé zprávy. O Srebrenickém masakru dnes víme všichni, ovšem o tom, že tam od roku 1992 prováděla 28. divize bosensko-muslimské armády pod velením Nasera Oriće masakry, znásilňování a vyhánění, o tom sdělovací prostředky mlčely a mlčí. Když v roce 1995 začala chorvatská operace Bouře (Oluja), naše sdělovací prostředky se pouze zmínily o zásahu proti srbským separatistům. Že se jednalo o největší etnickou čistku v novodobých dějinách, při níž byly statisíce Srbů vyhnány ze svých domovů a další tisíce byly zmasakrovány a znásilněny, o tom se neinformovalo ani tehdy, ani se o tom neinformuje pro jistotu dnes. Když v Bosně došlo k ukončení bojů, byli jsme informováni, že celkově zde zahynulo 250 tisíc obyvatel. Když se zjistilo, že těch obětí je 100 tisíc (což je samozřejmě taky dost), tak taky nikdo oficiální čísla nedementoval. Takových a jim podobných dezinformací bylo spousta a tyto dezinformace pokračovaly i při válce v Kosovu.
14. 03. 2011 | 15:06

Predátor napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=i--Q7M5_GnE
14. 03. 2011 | 15:08

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek, který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 03. 2011 | 15:19

Elena napsal(a):

Predátor ,
vďaka za príspevok a za odkaz na youtube, čo na to povedať,
ten novinarský, politický cinizmus, to oblbovanie nemám slov
14. 03. 2011 | 16:50

Tenco napsal(a):

Na Tripolíííís...!
Za pana Nečase ! Za inženýra Kalouska ! Za profesora Klause !

"...Nemám přesné informace o Libyi. Nemám přesný recept. Co mám, je jistota, že rozhodný okamžik pomalu míjí kolem nás...."

Kurňa, pod tímdle bych teda dobývat Tripolis nechtěl. Měl bych strach, že zas namá žádný recept a tak dlouho bychom se míjeli s okamžikem, až by granát neminul nás.

:)))))

Ať žije Newspeak !! Ať žije brat..eh...inženýr Kalousek !

Ať žijí bratři a sestry v Kulometu !!
14. 03. 2011 | 17:50

Jiří Novotný, Praha 5 napsal(a):

Dobrý den pane Svobodo, znám arabský svět dobře, pracoval jsem v různých zemích déle než 10 let. Žádná arabská země nechce demokracii našeho, nebo západního typu. Kadáfí je alespoň čitelný vůdce pro Evropu. Je sice trochu blázen, ale není nebezpečný okolním státům. Misto něj muže zitra vládnout nějaký militantní islamista a s ropou za zády být hrozbou všem.Nechtějme prosím řešit něco, co nikdo neví jak může dopadnout...Raději bláznivý Kadáfí dnes v Libyi, nez zitra druhý Irán! Mějte se.
14. 03. 2011 | 18:26

af napsal(a):

Evropská rada není bezradná. Evropská rada počká, až to Kaddáfí dořeší, pak např. bezletová zóna nebude už potřeba.
Ano Kaddáfí je zločinec. Ale má jasnou převahu. Kdyby někdo výrazně pomáhal těm druhým, bude z toho dlouhodobá válka. Pak by se ukázalo, jestli Arabové v jiných státech jsou proti Kaddáfímu pořád, nebo za týden třeba už vůbec.
Takže ti zlí by třeba byli ti z Evropy nebo z Ameriky, jak už to tam bývá.
A kdyby pak vyhráli ti druzí, tak nikdo neví co by tam za čas vzniklo. Jestli by to nebyl další pominutě náboženský stát.
14. 03. 2011 | 18:50

Jip napsal(a):

pěkný článek, pravda, pravda pravda!-
14. 03. 2011 | 19:00

schlimbach napsal(a):

Válečný štváč

nemějte o mě péči Busche může považovat za člověka pouze jemu podobný tvor. Tu krev, kterou má na rukou nikdy nesmyje, stejně tak, jako ji nesmyjí ani jeho pomahači a řiťolezové. Podívejte se do Iráku a na ty statisíce zabitých civilistů, na zmrzačené lidi, lidi bez domovů atd. Pro vás je to možná normální a omluvitelné, možná tomu budete i tleskat - je to váš problém. Jsem konzistentní, považoval jsem Busche a jemu podobné za zločince tehdy, dnes a bude tomu tak i do budoucna. Možná se sám budete brzy divit, ale všichni ti váleční zločinci nakonec stejně skončí u soudu a dostanou to, co si zaslouží - nebude to ani trvat už tak dlouho. Co nechápu, jak se může žít panu Svobodovi, tolik přetvářky, lži a podvodů na občanech vlastní země - to s desaterem moc dohromady nejde - ale, je to jeho věc, on se s tím bude muset vypořádat nakonec sám.
14. 03. 2011 | 19:35

Fialenka napsal(a):

Skoro nikdo z odpůrců "bezletové zóny" tu nemá strach z odvetného útoku na Evropu, ale řeší jaká bude případně vláda Kaddáfího a jaká by byla ta nová.

Hrozba napadení Evropy těmi chemickými a biologickými zbraněmi by pro mě samo o sobě asi taky nebyl důvod pro nesouhlas s vojenskou účastí. Důvodem to je až v kombinaci s dalšími věcmi. Hlavně s tím, že obě strany jsou od začátku ozbrojeny. Kdyby to bylo jak říká pan Svoboda "nemilosrdné vyvražďování nevinných lidí", tak bych možná pro vojenskou účast byla i za cenu té hrozby pro nás.
14. 03. 2011 | 19:58

Elena napsal(a):

Mila Fialenka, dnes vojska Saudskej Arabie, potlacili povstanie v susedkej krajine Bachrajn, pripomeniem Vam , ze vraj Saudska Arabia bola iniciatorom ziadosti o otvoreni leteckeho koridoru nad Libiou, za ucelom pomoci Libijskym povstalcom,

mila Fialenka, poviem Vam uprimne, ze z vasej inteligincie, vratane tohto auora, v obrovskych rozpakoch, neviem co si o nem mam mysliet
14. 03. 2011 | 20:23

Elena napsal(a):

mila Fialenka, aby nedoslo k nedorozumeniu, lebo zle som sa vyjadrila, nie z Vasej osobnej inteligencie, ta Vasa je naprosto vporiadku, myslela som tunajsych nektorych blogerov, co sa budeme klamat, prevaznu vetsinu blogerov
14. 03. 2011 | 20:32

Al Jouda napsal(a):

Západní mocnosti promeškaly okamžik, kdy mohly náležitě potrestat Kaddáfího za zločiny, které spáchal. Stačil přesný zásah hlubinné bomby do jeho sídla.
14. 03. 2011 | 21:22

Midori napsal(a):

Fialenka 14. 03. 2011 | 19:58:
"tak bych možná pro vojenskou účast byla i za cenu té hrozby pro nás."
Trochu si nastudujte i jiné prameny, než zde píšícího nechvalně proslulého autora.
Papouškujete jeho slova: "Kaddafího žoldáci tak mohou pokračovat v nemilosrdném vyvražďování nevinných lidí."
*
Zkuste tento link:
http://english.aljazeera.net/news/africa/2011/03/2011314103349669135.html
Government forces bomb Ajdabiya, the last town before the rebel base, as state TV says Gaddafi offers amnesty to rebels.
*
Svoboda mluví o vraždění, Kaddáfí o amnestii pro pučisty. Protože podle všech měřítek o puč šlo. Pro Libyi jako zemi je Kaddáfí lepším řešením než intervence ze všech stran. Libye by skončila jako vykradený krám po vítězství rebelů, kteří by se začli hádat mezi sebou kdo uchopí moc, mstít se...atd. Nepřipomíná Vám to něco?

Velmi poučný je příspěvek pana Jiřího Novotného výše.
Mějte se.
14. 03. 2011 | 21:31

Fialenka napsal(a):

Milá Elena,
ta poznámka k mojí inteligenci mě nenaštvala. Tím ale nechci říct, že od Vás by mě nemohla naštvat… klidně mohla, myslím že obecně máte dobrý odhad (doktorka psychologie) :-) Dík za zprávu o Bahrajnu. Mam tam známou a dlouho jsem s ní nemluvila. Naše média byla celou dobu na straně demonstrantů a přitom je bahrajnská vláda oporou západního vlivu a ty demonstrace jsou podporovány islamistickým Íránem.
Jo, to jsem četla, že Liga arabských států vyzvala OSN, aby vyhlásila bezletovou zónu. Ale proč to nezaříděj sami?
14. 03. 2011 | 22:37

Fialenka napsal(a):

Midori
Jak papouškuju Svobodu?? Vždyť já vím, že jsem ho citovala. Podle toho co jsem četla v novinách se konflikt v Libyi právě nedá nazvat „nemilosrdné vyvražďování nevinných lidí“, ale válka dvou ozbrojených stran.
14. 03. 2011 | 22:54

Metoděj věrozvěst napsal(a):

Cyril se už asi nikdy nepřekoná... Když jsem četl komentář v Týdnu, že popularita Obamy v Egyptě podle jednoho průzkumu klesla z 27% pod 20% a to byla v Egyptě nejvyšší (jedno, jestli levicový nebo pravicový prezident USA) a podle stejného průzkumu by 80% obyvatel trestalo nevěru ženy jejím ukamenováním, musím si položit otázku, kam demokracie v těchto zemích směřuje. Respondenti tohoto průzkumu by změnu náboženství z Islámu trestali smrtí. Aláh se Svoubodou :-)
14. 03. 2011 | 23:30

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek (jakási výzva k "držení k huby"), který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 03. 2011 | 23:37

Ing.Břetislav Marek napsal(a):

Vážení občané jen pozorně sledujte jak se pravdivě informuje o Libyi - nikdo neví co se tam vůbec děje, nejsou žádné důkazy, na rozdíl od nás doma - MÁME 1000% DŮKAZY O VŠECH ZVĚRSTVECH co se v tomto CZECHOSTÁNU děje a všichni drží HUBY - už tomu rozumíte - znáte tu příčinu ?????

Tak občané PROBUĎME se ZAMYSLEME se nad naší skvělou BUDOUCNOSTÍ !!!

Tak to je NÁŠUP - bude to stejné !!!!

Očekávejte stejný model DESTRUKCE vedený od r. 1989 křížem krážem celou Evropou, UKRAJINA, POBALTSKÉ STÁTY, ŘECKO,IRSKO, MAĎARSKO, RUMUNSKO, PORTUGALSKO,ŠPANĚLSKO,ČESKO,SLOVENSKO atd KOLAPS doveden k dokonalosti a končící v dluhové světové pasti ZLA !!!

Jen ta naše elita plánuje koho k tomu VYUŽÍT !!!!
Zda česká prasata pod záminkou šíření prasečího moru, nebo jiných PTÁKU ROSOMÁKŮ k šíření ptačí CHŘIPKY !!!!

A víte co takových prasat a rosomáků čeká hladová na svoji HISTORICKOU ŠANCI !!!!

Jsou jich na tisíce !!!!
Kolaps rodin a rozpad jejich MOZKŮ donutí tyto sluhy ZLA konat ještě větší ZLO !!!

Přemýšlejme - mysleme - co že se to zde KONÁ a realizuje !!

Je to OPRAVDU - realita - kolaps - destrukce, to není nějaký sen, nějaká halucinace, FATA MORGÁNA, to je Naše REALITA na co ukážete!!

To je PRAVDA - zeptejte se SOUSEDŮ, DŮCHODCŮ, MLADÝCH bez práce, starých bez práce, nakoukněte do domovů pro seniory, do výchovných ústavů, zeptejte se kolik kdo a komu dluží, kdo vám z podnikatelů nezaplatil, kdo už nemá na nájem, kolik bylo od roku 1989 vykonáno exekucí na majetek občanů JEN 3,5 milionu !!

Tak bych Vám mohl jmenovat dle rezortů na co se podíváte !!!

Jak praví Mudr.Hnízdil - naše společnost je NEMOCNÁ a je nutno ji začít KVALIFIKOVANĚ, SYSTÉMOVĚ, LOGICKY, PRÁVNĚ i POLITICKY koncepčně LÉČIT !!!!!!

Přibývá nemocných občanů geometrickou řadou !!!

Pokud nám to nevadí - je to jen naše chyba !!!

Zdraví Vás i Pepu z depa 4.odboje a prosím MOBILIZUJME !!!

Jinak nás mor a chřipka ZADUSÍ !!!!
15. 03. 2011 | 01:53

upřímný Standa napsal(a):

Hlavně ať tam nwmají demokracii, to je židi vytunelujou do dna! Slíbí jistoty a prosperitu a začnou půjčovat peníze.
15. 03. 2011 | 02:08

Vladimir napsal(a):

Že EU je neschopná jakéhokoliv činu prospěšnému celé EU, je zřejmá.
Je zřejmé, že nikdo nezná povahu povstalců - jestli budou povstalci lepší nebo horší než současní vládci. Ale proč se nikdo z EU nepokusil k nějakému kontaktu s povstalci, je neznámo. Respektive je to neschopnost komise - orgánů EU ...

Nejblíž k Lybii - ke Kaddáfímu měla asi Itálie a možná GB ... Nepřehlednost situace ještě způsobuje vztah Izraele k Lybii. Tam je napojenost izraelských generálů na Kadáfího režim (komerční spojení). Takže asi i Izraelské vztahy štěpí EU. Jasně se rýsuje i to, že Izraeli vyhovovali diktátoři v arabských státech. Izrael nestojí o revoluční změny v těch státech ... a EU neví, jestli má líbat pozadí izraelců nebo hlásat lidská práva ... To jsme se s unií dopracovali k schizofrenii ...
15. 03. 2011 | 07:47

Elena napsal(a):

Milá Fialenka,
dufam , že dnes prijdete sem , som rozhodnuta dnes s Vami na konfrontačnú debatu:

Na Vášu otazku: prečo Liga Arabských štátov, nezakroči sama v Libie , tak na to sa musyme pozrieť do dejin, ľahšie pochopiť aké sme hlupe , nevzdelane, a naša mladež je naprosto dezorientovana a nevzdelana , mrzima, že musym generalizovať ale bohužiaľ tak to je.

Sadam Husajn viedol dlhoročnú vyčerpavajucu vojnu z IRANOM, peniaze na tu vojnu mu požičavali Kuvajtský a Saudsko Arabský krali, dlžil im Saddam CCA 15 milliard USD každemu z nich, keď Saudsko Arabský kral spolu s Kuvajtským Kraľom, odmietli Saddamovi poskitnuť dalšie prachy na vojnu z Iranom, Saddam sa obratil proti ným, začal vykrikovať že Kuvajt je historické uzemie IRAKU, a on ma právo vstupiť do Kuvajtu a mať podiel zo zysku z ropy, že bohatstvo ropných poli v Kuvajte je spoločne patri aj IRAKU,
Kuvajtský kraľ, Saudsko Arabský kraľ zvolali radu Arabských štátov a snažili sa Saddama dať do poriadku, varovali ho, uplatnili sankcie, ale Saddam bol Saddam, vyhlasil vojnu Kuvajtu,

Tak čo to bolo Fialenka, bola to Evropska vojna ? nie bola to dlhoročna vojna Arabských krajin medzi sebou, Saudska Arabia, Kuvajt , proste prešibana Kralovska rodina , prostrednictvom nas vo vojne Dobrovolnikov , sa osvobodila od Saddama,

teraz po rokoch nikto nepovie, že to bola vojna medzi Arabskimi krajinami ale vojna EU+US proti Saddamovi,

Kolektyvná vína za Irak padla na nas na evropskú civilizaciu a už nikto si nevspomenie, kto vlastne a ako to začalo, tak že tak

Saudsko Arabská kraľovska rodina nevstupuje ako by že do vojen, neuveriteľnou prešibanou diplomaciuou namoči do vojny niekoho iného, ale ako, nu jednoducho, predostrie mu to čoho mi sa najviac bojíme , strach že prijdeme o ropu, tak nas ovladaju, vedia, že pre našu civilizaciu ropa je existenčna zaležitosť
Tož Tak

Pa Fialenka
15. 03. 2011 | 08:29

Elena napsal(a):

ideme ďalej Milá Fialenka,

na dnešný den, vidime prostrednictvom Ali Vetrovec, kamarata našeho profesora pre všetko pána Horejčího, že Muslímský svet nas naziva evropské konzumne prasa, a celú vínu za vojnu v Iraku dava nam, a naš profesorko to žerie aj perím,

Tri peské vojny, vojna medzi Irakom - Iranom, Vojna medzi Iranom a Indiou, skoro sto rokov vojen, medzi sebou ale stači lo, že nas namočili di jednéj a celá vína je nam pripisovana , že sme bezcitne konzumne prasce, tak o nas piše Muslim ALI VETROVEC ka marat Horejšího!

Pozrite si štatystiky, koľko je padlich vo vojne IRAN-IRAK,
IRAK-KUVAJT, IRAN-INDIA
15. 03. 2011 | 08:42

Čvančara napsal(a):

Křesťane Sobodo, ještě Vás ta křižácká tažení neopustila? Stýská se Vám po krvi vojáků, mezi nimiž určitě nebudete ani kdokoliv z Vašich příbuzných? Raději se modleme všichni, aby to co nejdříve dobře dopadlo.
15. 03. 2011 | 09:44

Tenco napsal(a):

ad Elena
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB82/

http://en.wikipedia.org/wiki/Arms-to-Iraq

http://www.historyguy.com/no-fly_zone_war.html

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14324

Je třeba vždy vyjít z Marxovy úvahy o ekonomické základně a politické nadstavbě.
Politika je pak velmi často vyjádřením mocných - jejich zájmů.
Identifikovat pak zájmy, jejich vyjádření a jejich realizaci je pro mnoho lidí velmi těžké.
Proto raději věří novinovým titulkům.

"Jednoduchá lež je rozhodně přijatelnější než složitá pravada"

Větrovce ale nečtu. A nikdy jsem nečetl.
A pokud fakt píše, že jsme bezcitná prasata, měl by se asi jít léčit.

Ropa a zbraně, ropa a zbraně , ropa a zbraně.........investiční výnos.
Většina investorů preferuje stabilitu.
Problém nastává, když jsou výnosy stabilně nízké. Nebo panuje obava, že tomu tak může v blízké budoucnosti být.
-------------------------------------------------
http://www.boozallen.com/media/file/80445.pdf

:(((
15. 03. 2011 | 09:55

Tenco napsal(a):

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/iraq/article2210735.ece

"....More than 190,000 AK-47 rifles and pistols given to Iraqi security forces in 2004 and 2005 are missing, raising fears that US and British troops are fighting an enemy armed with American weapons.
According to a damning report issued by the US Congress’s investigative office, the Pentagon has lost track of 110,000 rifles, 80,000 pistols, 135,000 items of body armour and 115,000 helmets....."

Co když se velká část těchto zbraní ocitla v rukou teroristů ?
Není to absurdní ?

Jaký je teda výsledek boje s terorismem ?
Vyzbrojování teroristů ?
15. 03. 2011 | 10:02

Elena napsal(a):

Tenco ,

dopyt a ponuka určuje trh,
niet kupcu = niet predajcu

na všetko sú vždy dve strany, tak že ak to ma byť objektyvné, rozobier obe dve strany,

kupno predajnú dohodu a čo vedlo jedného a druheho ju uzatvoriť, každý obchod sa uzatvori a podpiše ak obe dve strany suhlasia s podmienkami, dôležitýn faktorom pre uzatvaraniu obchodov je to že ten obchod je obojstranné vyhovujucý, inač by nebol podpisaný a dohodnutý
15. 03. 2011 | 10:23

Tenco napsal(a):

Elena
Platí v prostředí efektivního volného trhu./fikce/
Bez státních ingerencí.
A bez implementací režimů zvenčí.

Globální politika skrzeva zájmy fimamčních a obchodních skupin není tržištěm v Kežmaroku.
A dlouho nebude.
:))
15. 03. 2011 | 11:30

Tekumseh napsal(a):

Ať už je Kaddáfí jaký je, je to síla, která drží Araby na uzdě. Zaplať Alláh za něj. Při představě, že svobodní Arabové vtrhnou do Evropy, fandím oběma stranám konfliktu. Stejně tak se divím infantilitě vyvěšovatelů tibetské vlajky, kteří chtějí rozepnout přesku na obruči držící Čínu pohromadě - tedy zrušit jejich vedoucí sílu - KS Číny - jediné to síly, která nás chrání před zaplavením Evropy žlutou rasou. Doufám, že katastrofické předpovědi Sibily se nenaplní. Už teď je předzvěstí horších zítřků u nás vzmáhající se vlna "diskriminovaných" poživatelů nezasloužených výhod našeho štědrého sociálního systému, která na svém způsobu obživy během tisíciletí nic, ale vůbec nic nezměnila.
15. 03. 2011 | 11:45

Tenco napsal(a):

Tekumseh
"...u nás vzmáhající se vlna "diskriminovaných" poživatelů nezasloužených výhod našeho štědrého sociálního systému..."
Máte na mysli místní Al Sraidu - ty Grosse, Řebíčky, Drobily, Bémy etc etc.... ?
To je pravda.
To je pro nás daleko horší uskupení než Al Kajda. Ti nás totiž rozkládají zevnitř.

Souhlasím.
15. 03. 2011 | 11:49

Tekumseh napsal(a):

Tenco
Měl jsem na mysli obyvatele lokalit jako je Chánov, Matiční, Cejl, Bratislavská, Francouzská a okolí apod. a jejich štědré dárce, kteří ač neplatí ze svého, přesto rozhazují plnými hrstmi. S Vašim výčtem též souhlasím.
15. 03. 2011 | 12:00

Petr napsal(a):

Rady pana Rady.
Bratr Svoboda, v minulých 20 letech jeden z nejmocnějších lidí v ČR. 20 let nehnul a teď podle něj všichni dělají vše špatně.
Nebo snad pane Svoboda to není pravda? Napište tedy co jste dobrého udělal? Nebo si snad myslíte pane Svoboda, že by dnes za Vašeho panování bylo na světě i v ČR líp? Já myslím, že by bylo ještě hůř.
15. 03. 2011 | 13:11

Ferda napsal(a):

Svoboda pro mě ztratil jakoukoliv důvěryhodnost v okamžiku, když otevřeně plédoval a lhal lidem v rozhlase v době napadení Iráku Bushem. Jaká to byla tragédie pro Irák, vidíme dnes. Jinak je zajímavé, že Západ je aktivní v obhajování lidských práv zejména v případě zemí, který se dá něco ukrást - jako v Iráku a dnes v Libyi je to ropa. Proto byl Saddám a je Kaddáfí super zločinec. Ale už jim nevadí podobný Mubarak, dnes vraždící král v Bahrainu, kam směřuje vojenská intervence ze SA. Obama třeba v případě Mubaraka ho nabádal k reformám, v jiných státech vybízí protestující, aby se podřídili "reformám" jejich současných vládců, U Kaddáfího se hned mluví o válce. Evropě se ale moc nechce. V chaosu by nemusela téct ropa od Kaddáfího, který ji spíše může garantovat. A vo vo vo tom to je.
15. 03. 2011 | 13:52

DavidS napsal(a):

O správnosti svržení Kaddáfího rodiny není sporu. Otázkou je, jak k tomu dospět. Pouhé vyhlášení a vynucení bezletové zóny nestačí. Součástí mise musí být zbavení Kaddáfího sil i těžkých pozemních zbraní, což není složitý úkol, avšak vyžadující zapojení dalších typů letounů vč. těch nestartujících z letadlových lodí. Topografické podmínky jsou příhodné. Zároveň bude potřeba dodat povstalcům některé typy zbraní, např. AČR by mohla dodat zakonzervované nemodernizované T-72, s vědomím omezené účinnosti vzhledem ke "kvalitě" posádek. Byl by to dobrý počátek nové spolupráce ČR s Libyí, tentokrát za přijatelnějších okolností.
15. 03. 2011 | 23:54

Midori napsal(a):

DavidS
Supové kroužili nad Libyí, ale Kaddáfí se ukázal jako formát a vlastenec a udržel integritu své země.
Mluvit tedy o tom, že svrhnout Kaddáfího je správné? Pro jeho nepřátele určitě, pro Libyi jako zemi(!) ne.
DavidS: Tvá kuchařka, jak svrhnout Libyi je jedna ze dvou variant:
1) Kecy starého zbrojnoše
2) Kecy puberťáka který hraje do omrzení střílečky na počítači
16. 03. 2011 | 10:34

Zdek napsal(a):

Je mi líto, ale opět se člen KDU projevuje jako manipulátor, demagog s tendečne zaměřeným článkem. Je fajn, že se členové KDU takto projevují, doufám, že příště budete stát opět mimo parlament.
16. 03. 2011 | 23:09

Zdek napsal(a):

DavidS

A kterou rodinu tam chceš dosadit ? Meleš jen nesmysly a vojenské bláboly. Něco ti brání, vem prak a mazej bojovat.
16. 03. 2011 | 23:12

spravedlivý napsal(a):

židovský sionismus zkouší co si může dovolit ale poslední válka bude jejich konec
20. 03. 2011 | 21:16

spravedlivý napsal(a):

je vidět že židi ovládli již celou Evropu, holokaust normálních lidí již probíhá
20. 03. 2011 | 21:19

Honza Volný napsal(a):

Je požitkem číst příspěvky o situaci v Libyi, zejména když sestávají hlavně z nadávek na KDU či na C.Svobodu osobně.
Avšak k věci samotné: útok na Libyii je obrovská chyba a vůbec nechápu, proč se k tomu Západ odhodlal. Kmenově organizovaný stát, nepřehledná situace, tzv. "povstalci" jsou bůhvíkdo, jaký bude výdledek celé operace nikdo neví a ani neví co chtít, až se případně Libye zhroutí. Svobodovo srovnání s Kosovem je zcela namístě - dodám jen, že levicový liberalismus postihl i prezidenta Obamu, což je nyní i vnitropolitický problém USA a bohužel v důsledku i dalších států. Nu, moc se mi líbí český válečnický entuziasmus, hlavně když se týká někoho jiného, že. Zazlívám ministrovi Schwarzenbergovi, že svůj původní uvážlivý postoj změnil na podporu NATO k účelům, pro které zřízeno nebylo a ani je přímo nemá ve svém statutu. Je to těžká situace, ale několikatýdenní bájení o "lidovém" povstání a podobné řeči silně připadají komunistickou rétoriku z ČSSR před rokem 1989. Libyii nelze nadiktovat uspořádání zvenčí, dosáhne se jen chaosu a posílení islamismu. Možná, že to je to, o co levicovým liberálům v jejich nenávisti ke všemu křesťanskému vlastně jde. Jen nevím, proč k tomu přispívá i ČR.
22. 03. 2011 | 09:31

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy