Dvacet let demokracie a jak dál

28. 10. 2009 | 11:45
Přečteno 4612 krát
Tempem se blíží výročí dvaceti let demokratického vývoje nastartovaného Sametovou revolucí v listopadu 1989. Veřejnost bude v tuto dobu slavit, ale my se musíme jako lidé zodpovědní ptát, zdali je všechno tak, jak jsme si představovali, a starat se o to, jak napravit věci, které se úplně nepovedly.

Osobně se domnívám, že zase tak mnoho důvodů k radosti nemáme. Naše země trpí celou řadou neduhů, které jsou typické pro postkomunistické země prošlé dlouhým obdobím totality. Prvním velkým neduhem je tzv. deficit demokracie, jak správně definuje tuto neblahou situaci iniciativa studentů Inventura demokracie. Jde o to, že obyvatelstvo dlouhodobě přivyklé nedemokratickým a nesvobodným poměrům si v nových svobodných a institucionálně zajištěných demokratických podmínkách velice pomalu osvojuje demokratické jednání. Demokracie vyžaduje ke svému fungování demokraty.

Lidé musí začít využívat demokratické svobody jako suverénní občané, a to je někdy problém. Lidé nemají dostatečnou důvěru v demokratické instituce a v politiku, a to do značné míry oprávněně, a tak se propadají do pasivity a občanské lhostejnosti. Jenže to je zcela zásadní chyba, protože tak vyklízejí politické pole oportunistům a korupčníkům. Prvním cílem tedy je obnovit důvěru v politiku konkrétními kroky nápravy společenských poměrů. Je třeba, aby se politikové ve své činnosti kromě svých stran také opřeli o aktivitu občanů a tzv. občanskou společnost, aby zde hledal inspiraci a podporu pro svoji činnost a aby se zcela nesmyslně nevyvyšovali nad aktivní občany „bez mandátu“.

Druhým problémem je korupce, která systematicky a celoplošně obetkává politickou a veřejnou sféru. Příkladů korupce jsou desítky a stovky, ale za všechny jmenujme to, že stavíme dálnice dvakrát dráž než v Německu. Na tomto příkladu se v celé nahotě a hrůze ukazuje brutální bezostyšnost a drzost, s jakou se korupčníci zmocnili vlády nad veřejnými financemi. Korupce je v moderní postkomunistické éře největším nepřítelem demokracie. Její podstatou není nic jiného, než předání moci za úplatek z rukou volených a legitimních veřejných činitelů – politiků do soukromých rukou. Korupce je způsob, jak nekalými metodami zajistit trvale a nenápadně vládu úzké skupině bohatých mafiánů, aniž by se viditelně porušily demokratické mechanismy. Proto je korupce tak strašně nebezpečná a politickým cílem KDU-ČSL číslo jedna je korupci postavit do cesty hráz budovanou celou řadou konkrétních opatření. Za všechny jmenujme zavést účinnost pro zákon o státní službě, zakázat anonymní akcie na majitele, zavést institut agenta provokatéra, zavést majetková přiznání ústavních činitelů a celá řada dalších opatření. Korupci nikdy zcela nevymýtíme, ale s uvedenými opatřeními se jí lze velice úspěšně bránit.

Třetím problémem je celkové směřování naší země v rámci Evropy. Jde o to, zda se s počtem heren a kasin větším než v celé Evropské unii chceme stát kasinem Evropy. Zda se s pestrou nabídkou bordelů chceme stát cílem sexuální turistiky z vyspělých evropských zemí. Zda se chceme stát zemí, kde si organizovaný zločin hlavně z Východu nerušně pere svoje peníze. Nebo zda se chceme třeba jako Finsko stát zemí proslavenou mobilními telefony a nebo jako Irsko vynikajícími IT technologiemi. KDU-ČSL přišla se zásadním opatřením proti hazardu založeném na maximálním zdanění hazardu přesunu rozhodovacích kompetencí při povolování licencí na komunální úroveň. Všímejme si při té příležitosti, které strany zcela neomylně toto opatření sabotují a torpédují.

Čtvrtým problémem je naprostý populismus většiny politiků, kteří nejsou schopni tváří v tvář voličům prosazovat to, co je pro společnost dobré, byť je to momentálně nepopulární. Největším dokladem populismu je stav státních financí poznamenaný rekordní zadlužeností. Ani v dobách, kdy ekonomika rekordně rostla, se nenašla vůle k šetření na zlé časy. Státní finance jsou zatížené mandatorními výdaji plynoucími ze zákonů, které v důchodové a sociální sféře nejsou dlouhodobě ufinancovatelné. Všichni politikové (včetně KDU-ČSL) však odkládali nepopulární řešení této situace, odkládají zcela nezbytné reformy v důchodovém, sociálním i zdravotním systému. To je však do budoucna zcela nepřijatelné a KDU-ČSL bude iniciovat a podporovat kroky k zásadním ekonomickým reformám.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hoven napsal(a):

cyrile, ale ty jsi tam v te vládě těch 20 let střídavě s ODS a se socanama seděl. co jsi teda udělal pro to , aby to bylo lepší????
28. 10. 2009 | 11:58

ivo napsal(a):

A nejlepší je Cirilku , že na všem o čem píšeš ses osobně se svou vychcanou partají podílel.Vrcholem všeho je soudit se o barák s křestanskou charitou.
28. 10. 2009 | 11:59

Holubář napsal(a):

Pane Svobodo,
s tímhle díru do světa neuděláte. Vždyť jste u toho všeho byli a není to tak dávno, aby to zmizelo v šeru dávnověku.
Začínáte ovšem kouzelně:
"Veřejnost bude v tuto dobu slavit, ale my se musíme jako lidé zodpovědní ptát..."
Kurnik, vy jste machr a opravdová elita. Nenesete náhodou na bedrech tíhu Všehomíra?
Myslím, že vás veřejnost místo oslav brzy pošle do řiti.
28. 10. 2009 | 12:09

myrta napsal(a):

Souhlas s předchozími.Byl jste při všem negativním co popisujete a najednou jste prohlédl.Přímo osvícen duchem svatým.Blíží se volby,že?
28. 10. 2009 | 12:11

David napsal(a):

Pane Svobodo,

ve všem co jste napsal s Vámi souhlasím.

Má to však jednu zásadní chybu.

Píšete, že: "Čtvrtým problémem je naprostý populismus většiny politiků."

Podle mého názoru patříte mezi ně.

Jak dlouho se pohybujete ve vysoké politice?

Co všechno jste za ty roky prosadil?

Myslím si, že v tom umíte akorát dobře chodit, a to tak, abyste se v té politice dlouho udržel. Proto Vám bohužel už nevěřím.

Hezkých řečí jsem už slyšel mnoho, ale skutek utek.

Stále platí, že starého psa novým kouskům nenaučíš.

Jedinou naději vidím v tom volit neparlamentní strany, jinak se tady nemůže nic změnit.
28. 10. 2009 | 12:14

MerryMan napsal(a):

Autor:
Váš podíl na tomto stavu Vám již vytkli jiní. Já se budu zabývat některými dalšími omyly.
K vládnutí nad lidmi ( a nic jiného vláda není) jsou možné dva hlavní systémy: Diktatura - ta odpůrce zastrašuje, vězní, případně i popravuje. Demokracie - ta své přívržence uplácí (bez obav, příznivci vyvinou dostatečnou aktivitu sami). V reálném světě není znám další způsob, jak si udržet moc/podporu. Zjednodušeně: Diktatura vraždí, demokracie korumpuje.
Pokud mám na výběr, tak se raději nechám zkorumpovat než zavraždit. To ostatní jsou pouze řeči
28. 10. 2009 | 12:26

Ládik napsal(a):

"Veřejnost bude v tuto dobu slavit, ale my se musíme jako lidé zodpovědní ptát..."

Veřejnost jsou hovádka boží, budou volat sláva a 3 dny se radovat, zatímco vy lidé budete přemýšlet, co nám dáte do žlabu.
28. 10. 2009 | 12:29

Moře napsal(a):

20 let ztracených,morálně rozložený stát je Česko,s Klausem a Kindlem-Ksindlem ...!!!
28. 10. 2009 | 12:30

RA napsal(a):

obnova politiky, pane Svobodo nastane teprve až lidé jako vy z ní vypadnete. Politikou Lidovců vždy bylo sedět ve vládě, čtyři roky držet ústa a před volbami dělat hezké řeči. Pane Svobodo, na všech negativech, která jste vyjmenoval, jste se vy osobně podílel a vaše strana taktéž. Teď, po dvaceti letech jste teprve prohlédl ?
28. 10. 2009 | 12:33

arlon napsal(a):

Orgán Cyril nebo orkán Kyril,
kdo v tom vidí podobnost nechť uzná, že se mýlí, jde jen o gramatickou hříčku.

Nebo snad přece je na každém šprochu pravdy trochu?

recaptcha
1965 prizing
28. 10. 2009 | 13:02

Vilém napsal(a):

V mnohém souhlasím, jenže primárně je neudržitelný daňový systém, pokud chceme udržet civilizované společenské poměry. Právě politik KDU Kalousek se podílel na nesmyslném, téměř kriminálním zvýhodnění nejmajetnějších skupin na úkor celé společnosti, proto by KDU měla sebekriticky zhodnotit vlastní podíl na tragickém stavu státních financí a také společenské atmosféry, kterou s sebou nemravné státní protěžování už přirozeně privilegovaných skupin přináší. V důsledku zvýhodnění privilegovaných se nedostává prostředků pro veřejné služby a řešení existenčního postavení poměrně početných skupin občanů, uprostřed naší údajně demokratické společnosti roste džungle autonomního polosvěta s vlastními zákony, zcela odtrženého od státu a jeho zákonů. KDU je jedinou stranou, která se od roku 2002 podílela na všech vládách, proto by místo planého moralizování a všeobecných řečí byla na místě omluva občanům za napáchanou spoušť.
28. 10. 2009 | 13:59

Jan napsal(a):

Naprostý souhlas pane autore.
Ale předřečníci mají pravdu.
Z vašich úst to zní jako výsměch.
Děkujeme odejděte.
28. 10. 2009 | 14:01

Lena napsal(a):

Jéžíši, to je zase tak pěkně slizké, že mi z toho kloužou prsty po klávesnici.

Pane Svobodo,
jak s výše napsaným ladí:
1. Vaše vyjádření, že žena má být podřízena muži,
2. Vaše vyjádření, že zvíře je věc,
3. Váš Čunek,
4. Váš Kalousek,
5. Vaše účast ve vládách?

Číst blogy pana Svobody je lepší, než číst Švejka.
28. 10. 2009 | 14:10

Deny napsal(a):

Pan autor si z nás dělá pr..l, co?
28. 10. 2009 | 14:14

Lena napsal(a):

arlone,

v globále v tom příliš rozdíl není. Vezmeme-li to čistě lokálně, pak jeden řádil v SR a druhý bohužel řádí u nás. V tom, naprosto sobecky, vidím ten nejzásadnější rozdíl. :-)
28. 10. 2009 | 14:40

Holubář napsal(a):

Lena:
Tak to majzla! Srovnávat dílka p. Svobody s Osudy vojájka Švejka za světové války je jako považovat můj půlmetrový jezík na potůčku za Niagarské vodopády.

Važte slova, Leno!
28. 10. 2009 | 14:59

Lena napsal(a):

Holubáři,
a máte na tom jezíku taky zdymadýlko - plavební komůrky pro kačenky?
Dobrá, přirovnání beru zpět a omlouvám se pánům Havlíčkovi i Borovskému.
28. 10. 2009 | 15:35

Holubář napsal(a):

Lena:
On není tak úplně můj, je "můj", protože ho mám rád a vídám se s ním tak pětkrát do roka. Takový hodně schovaný a tudíž i docela čistý. Narozdíl od Niagarských vodopádů, které jsou špinavé jako prase a taky tak smrdí.

Teď jsem to po sobě přečetl a už vidím tu kritiku za moji českou malost a antiamerikanismus. Omluvou mi jem jen to, že jsem je navštívil z kanadské strany :-) .
28. 10. 2009 | 16:07

tiber odation napsal(a):

Cyrile, zalezte i se svýma kumpány do Křížikova. Tam hlásejte ty své blbiny, na kterých realizaci jste se celou tu dobu podílel. A bůh s Váma. Historie Vás má zakroužkované.
28. 10. 2009 | 16:23

češka napsal(a):

Pane Svobodo, hlavně nám chybí osobní zodpovědnost politiků a úredníků, jak politická, tak i hmotná.
Jenze tomu de politici brání všemi moznými prostredky a na imunitu si rozhodně sahat nedají.
28. 10. 2009 | 16:57

Lena napsal(a):

Holubáři,

takže nejenom že pomlouváte náš americký vzor, ale ještě k tomu si přivlastňujete cizí jezíky?!
:-)
28. 10. 2009 | 17:16

Holubář napsal(a):

Lena:
On je spíš takový bezprizorný. Půl kilometru od chalupy, kam se chystám prchnout, pokud se toho dožiju. Bláhová naděje, protože my živnostníci umřeme u ponku. Asi by se vám tam zamlouval vzduch, protože jihozápadním směrem (převládající vzdušné proudění) není až daleko do Bavorska jediná továrna. Ne jako kdysi v Ústí.

Jo, a chci tam vrátit pstruhy. Jako kluk je tam pamatuju. Teď si připadám jako nějaký starozákonní prorok :-), pardon.
28. 10. 2009 | 17:23

LEVAK napsal(a):

Ad Lena:prosím nalistujte si Bibli a to první list Koryntským svatého Pavla.
Říká se tam toto-
"Ženy vaše ve shromážděních vašich ať mlčí!"
Tak prosím v tomto bodě pana Svobodu neosočujte,když ctí slovo Boží!
Pokud se týká zvířat tak v biblické zprávě o stvoření čteme: „Bůh přikročil k tomu, aby řekl: ‚Ať se vody zahemží hemžením živých duší a ať létající tvorové létají nad zemí na přední straně nebeského prostoru.‘ A Bůh přikročil k tomu, aby řekl: ‚Ať země vydá živé duše podle jejich druhů, domácí zvíře a pohybujícího se živočicha a divoké zemské zvíře podle jeho druhu.‘ A stalo se tak.“ (1. Mojžíšova 1:20, 24) V této pasáži jsou ryby a domácí i divoká zvířata označeny stejným slovem — „duše“. O ptácích a dalších zvířatech se mluví jako o duších také v 1. Mojžíšově 9:10; 3. Mojžíšově 11:46 a 4. Mojžíšově 31:28.
Kdyby pan Svoboda pozorně četl Bibli, tak se na jejich stránkách setkál se zvířaty poměrně často. Starověký člověk žil spojen s přírodou daleko pevněji, než jsme my. Proto pro něho byl vztah ke zvířatům daleko bezprostřednější než pro nás. On v nich neviděl pouhou "flákotu" na talíři, ale partnera, Boží stvoření i přostředníka mezi ním a Stvořitelem.
PS:nezapomínejte,že pan Svoboda jako římský katolík může provádět ledasco.Má totiž velkou možnost jít ke zpovědi učinit pokání a bude znovu čistý jako Jezulátko!
28. 10. 2009 | 17:32

LEVAK napsal(a):

Ad hoven:dovolím si Vás poopravit.Nejen posledních 20 let byli černokabátníci vždycky ve vládě,ale posledních 91 let!
28. 10. 2009 | 17:36

Andus napsal(a):

Další, který káže vodu a sám pije víno.
28. 10. 2009 | 17:38

Lena napsal(a):

LEVAKU,

jsem s Vaším PS za jedno. Jezulátko s rádoby bezelstným úsměvem.
28. 10. 2009 | 18:07

Lena napsal(a):

Holubáři,

to je naprosto úžasný. Jenže pak Vám tam přistáví golfové hřišťátko s nightclubem (rozuměj bordelem) pro zbohatlíky a bude po klidu a po lososech.
Ponk mi nepřipomínejte, přišla jsem o něj po rozvodu a děsně mi chybí.
28. 10. 2009 | 18:09

Holubář napsal(a):

Lena:
"Ponk" byl jen příměr, já jsem na ruce úplně levý.

Vy něco rukama umíte? Pokud ano, máte můj obdiv.

Já jsem doma obdivován a veleben, když vyměním žárovku. Díky bohu za ty úsporné (jinak Brusel nesnáším), déle vydrží :-).
Když si tak povídáme (jak by to bylo správně "popisujeme"?), tedy spíš já, ostatně je to moje řemeslo, tak vězte, že v 70.letech nám sem chtěli dát rakety, tedy spíše vybudovat stavnoviště pro mobilní SS20. Můj táta, bývalý rakeťák, mrknul na obří poloměry nově budovaných cest v lesích a "výhybky" na nich a svodidla a říká hned: To není na dlouhý dříví, chlapče, to je na rachejtle. Pak z toho naštěstí nějak sešlo. Cesty jsou tu dodnes ale příroda ukázala svoji sílu - zasypané jehličím, obrostlé stromy a křovím, svodidla už se rozpadají a najde je jen ten, kdo je hledá.

Golfový hřiště těžko, naštěstí. Hodně zapadlý kraj - šumavské podhůří. Odevšad je sem daleko. Žádní turisté, nevlídní domorodci (včetně mě, když tam přijedu a vezmu si rádiovku :-) - jsme jak z Jiránkových vtipů.

A to nám chce Brusel všechno vzít!
:-)
28. 10. 2009 | 18:47

zdesta napsal(a):

Pan Svoboda. Bezvadný a celkem běžný politický fígl,zaměřený na budoucí volby.Konstatovat a kritizovat tím způsobem jak to vnímá běžný občan.Až budete u korýtka,kritika se vytratí.Nebo chcete tvrdit že jste neměl příležitost?
28. 10. 2009 | 19:05

arlon napsal(a):

Lena

oceňuji váš humor, tak jsem to nalajnoval, ale ten Kyril řádil v roce 2007. Na Slovensku lehly lesy v Tatrách v roce 2004, to tříletá díra v jednání orgánů i orkánů.
Ovšem lze vám to odpustit vzhledem k tomu, že jste přiznala rozvod. Máte velké plus.

Holubář - těm "objektům" a místům, které zmiňujete, se ofiko říkalo Ženijní sklad.
28. 10. 2009 | 19:10

Sab. napsal(a):

Maslíte, že Svoboda čte naše komentáře? Zajímá mě to.

Pane Svobodo?
28. 10. 2009 | 19:26

Holubář napsal(a):

arlon:
U nás v lesích ale žádné budovy nestavěli, byly to fakt jen silnice. Takže sklady? Nevím...

Já ale vojně moc nerozumím, to víte dva roky prázdnin v Armádním středisku vrcholového sportu Dukla:-) . Ale bacha - kapitán v záloze - tak mi salutujte! Vyšší hodnost tu má jen Admirál, ale ten se plaví po Bezdrevu. Nejspíš.
28. 10. 2009 | 19:44

Sab. napsal(a):

Maslíte opravuji na Myslíte a omlouvám se, že neumím psát.
28. 10. 2009 | 19:59

arlon napsal(a):

Holubář

zajímavé, nejste vy tedy patnáctiletý kapitán?
Buďte rád, že to znáte jen z vyprávění. Ten skutečný Ženijní sklad nebyla žádná "Dukla", i když to bylo blízko.

Mějte se, píšete rozumně i rozverně, rád vás čtu.
recaptcha
the bose
28. 10. 2009 | 20:05

Ben napsal(a):

Sab. napsal(a):
Myslíte, že Svoboda čte naše komentáře? Zajímá mě to.

No, jestli čte, tak bych mu měl připomenout jeho postoj při volbě prezidenta. Mezi ty, které zklamal na celé čáře jak volbou tak svými důdody proč volí pana Klause se počítám i já. Nezapomenu!

Pane Svobodo, budu Vám to připomínat dokud bude pan Klaus prezidentem a dokud Vy budete ve vrcholné politice.
28. 10. 2009 | 20:08

Pavel Skeptik napsal(a):

Proč si pan Svoboda myslí, že organizovaný zločin přichází z Východu? Maximálně tak z východního břehu Vltavy, dál bych nehledal!
28. 10. 2009 | 20:30

Kritik napsal(a):

Stojí za to uvažovat o tom, zda skutečné hodnoty vznikají v lidech za doby útlaku v občanské nesvobodě, nebo za dob svobodných.

Historie nám říká, že naopak doby nesvobody vedly k vytříbení skutečných hodnot a k pozvednutí ducha. A doby nevázané svobody naopak k úpadku mravů, morálky a charakterů. Např. díky nesvobodě Židů v babylónském zajetí máme monoteismus a z přehršle bludných nánosů vytříbenou naději na dokonalý život. V době nesvobody před 1989 vznikla jedinečná kulturní díla a vytříbenými charaktery se jen hemžilo. To nyní, v době "svobody", se můžeme pochlubit jen bláboly podobnými typu "Vyprávěj" na ČT, marasmem, prázdnotou, beznadějí a celou kastou bezpáteřných a všeho schopných lidí.
28. 10. 2009 | 20:34

babča napsal(a):

Čím méně se bude Svoboda projevovat na veřejnosti, tím větší budou mít lidovci naději uspět ve volbách.
28. 10. 2009 | 22:38

kormoran napsal(a):

...Pane Svobodo(a) , predstavte si , ze jste u spovedi .
Jak to bylo fucking hell s tim princem z Kataru ? Videl jsem nedavno soudruha Nemce v TV -taky pekna sv...e od pohledu . Ta devcata musela profesionalne slapat, v jinem pripade , byt jejich otcem jeden z Vas uz cucha ke kytkam ze spodu.
V CR chybi Punisher!
29. 10. 2009 | 01:20

Mc Cali napsal(a):

No...když už tady sám velký Cyrda píše o deficitu demokracie, tak to už je opravdu vrchol.
Nemam co dodat !!!!
29. 10. 2009 | 11:05

Petr napsal(a):

Pane předsedo KDU-ČSL,
mohl by jste vysvětlit jak to bylo s katarským princem. Exministr Němec v TV prohlásil, že iniciativa k beztrestnému propuštění superpedofila do Kataru vyšla od Vás. Je to pravda? Nebo je a bude KDU-ČSL skrytým obhájcem pedofilů v ČR?
29. 10. 2009 | 11:09

Mc Cali napsal(a):

Sab. :
Pochopitelně je nečte. Pro něj je jen důležité, že nás tu oblažil svými myšléénkami, které by mu dle jeho názoru měli přidat pár bodiků. Netuší zřejmě, že z jeho žumpy tyto slova vychází poněkud pokroucené.
( původně jsem chtěl psát o vyzvracení myšlenek, ale chovám úctu k páně Stejskalovi )
29. 10. 2009 | 11:13

Tom.Atom napsal(a):

Musím napsat téměř to samé, co pod blog pana Topolánka. Jak si tohle můžete proboha dovolit napsat?! Je jen málo politiků, kteří seděli v nejrůznějších vládách déle než vy(snad jen Kalousek). Na všem z toho, co popisujete, máte svůj podíl, v lecčems dokonce zásadní. POkud byste byl slušný člověk měl váš blog začít a zároveň i skončit jedinou větou: Omlouvám se. Nekažte prosím o morálce, korupci, je to trapné, pobuřující a ukazuje to na bezcharakternost.
29. 10. 2009 | 11:35

teo napsal(a):

je zajímavé,že když někdo vstoupí do vysoké politiky jako pán Svoboda začne trpět chronickou hluchotou,slepotou a měknutím mozku a hlavně ztrácí paměť...slyší pouze na jedno slovo a to demokracie,ale zatím nám neřekl jak si demokracii představuje podle svého....že ztratil paměť je to fakt,jinak by už dávno odešel z politiky a šel třeba ministrovat ale do kostela a tam projevit svoji zbožnost
11. 11. 2009 | 11:30

fargo napsal(a):

Cyrilku, když tě vidím, tak si vždy vzpomenu na Jidáše, tak nějak asi musel vypadat, jseš synonymum pro křiváctví a černoprdelnické pokrytectví.
11. 11. 2009 | 21:43

dalimil napsal(a):

Přesně tak Fargo Vy jste snad čert ! Lidovci už dávno měli být od válu ! JENŽE oni asi mají od pána Boha na vše patent a tak to bude až do skonání světa ! Stále jich lidé a dobré naivní duše budou volit !Stále budou v parlamentu a na rozhodujících místech ,něž řekne pán Bůh DOST ! Dal.
16. 11. 2009 | 18:28

zdediny napsal(a):

Pan Levak ráčí být jehovista ??
17. 11. 2009 | 23:33

Barbora Knobloch napsal(a):

Pane Svobodo,
je mi lito lidi, kteri si z mista pro komentar udelali vlastni blog.
Ale k veci: KDU-CSL byla v vsech vladach od prevratu. Jako takova souhlasila se vstupem zeme do NATO, utokem na Jugoslavii, uznanim samostatneho (gangsterskeho) Kosova, Souhlasila s utokem na Irak, kde se dodnes potvrdilo, ze utok i cela valka je nelegalni, zbrane hromadneho niceni se nenasly. Souhlasila s navrhem pana Kalouska k rozsireni vyhernich automatu, souhlasila s umistenim radaru americke raketove obrany par desitek km od Prahy, a to proti deklarovane vuli vetsiny obcanu Ceske republiky, a kdyz jsem u toho: souhlasila s rozdelenim Ceskoslovenska i s kuponovou privatizaci bez zakonneho ramce, ktera okradla obcany tohoto statu o veskery majetek.
Bohuzel nutno podotknouti, ze ani krestansti politikove nechapou, ze pate prikazani "Nezabijes" se vztahuje na vsechny lidi na svete, nejen na nase 'kamarady'.
Mate zodpovednost za stav veci verejnych, jste tam cela leta, co jste udelali? Nic.
19. 11. 2009 | 20:23

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.iwcwatches.us/Co... Concord watch for sale
http://www.iwcwatches.us/Cr... croum watch for sale
http://www.iwcwatches.us/De... DeWitt watch for sale
30. 01. 2010 | 05:51

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
03. 03. 2010 | 08:51

replica watches napsal(a):

Best wishes for this year.
03. 03. 2010 | 08:52

replica watches napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
03. 03. 2010 | 08:53

Download mp3 Nasyid napsal(a):

good posting ,i like it thanks you very much for youf information
07. 03. 2010 | 15:58

free games napsal(a):

great
08. 03. 2010 | 23:51

vitamin shoppe napsal(a):

good article thanks you very much for your information
10. 03. 2010 | 05:35

breitling skyracer napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 04:21

breitling superocean napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 04:23

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
13. 03. 2010 | 01:51

muoi napsal(a):

<a href="http://www.jackwillsshop.co.uk"title="jackwills">jackwills</a> follows the fashion.
14. 03. 2010 | 05:20

iPhone ringtone maker for mac napsal(a):

very usefull infomation, thank you
19. 03. 2010 | 10:34

iPhone contacts Backup napsal(a):

you are a thinker
19. 03. 2010 | 10:36

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

great artical!
19. 03. 2010 | 10:37

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 02:54

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
27. 03. 2010 | 01:07

avertdisaster napsal(a):

with its impostures that become authentic
06. 04. 2010 | 09:27

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 04:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy