Česko je v permanentním válečném stavu

03. 09. 2012 | 20:41
Přečteno 5987 krát
Není za tím voláním po změně něco víc, než souběh kuráže profesní a občanské, o které jste vysílal minulý týden, zeptal se mě neznámý pán na ulici a vyzval mě k tomu, abych se k tématu vrátil ještě jednou úvahou. Uplynul od té doby bezmála týden a já jsem zjistil, že se k této otázce stále vracím, a proto se na ni pokusím dnes opět odpovědět z trochu jiného úhlu.

Pravda je, že po roce 1989 se obecná euforie střední Evropy napojila na převládající obecnou euforii staré Evropy, která slavila vítězství normality nad nenormalitou uzavřenou za ostnatými dráty nabitými elektřinou a která se chránila minovými poli proti těm, kteří by odmítali až do věčných časů čekat na vytoužený socialistický ráj.

Návrat soukromého majetku, nová auta, slavná loga na obchodech, coca-cola, pas bez výjezdní doložky pro každého a rozjásané obličeje měnily první roky každý den ve Štědrý den. Tato nálada vydržela až skoro do tzv. úsporných balíčků Václava Klause v roce 1997. V letech 1998 až 2002 následovala opoziční smlouva, která zrušila tradiční roli opozice, jež ve fungující demokracii má vládu kontrolovat. Vládnutí se proměnilo v handlování o dělení kořisti a vlivu na toky peněz, policii, státní zastupitelství a soudy. Tehdy se zrodila tzv. blbá nálada, protože korupce se postupně stávala normou. Následná krize situaci ještě zhoršila a vláda svá úsporná opatření nedokázala lidem vysvětlit. Média, která by měla situaci analyzovat, ale selhávají, protože jsou nucena k drastickým úsporám. Zbavují se zvláště zkušených a dobře placených redaktorů a zároveň jsou nucena bojovat o své posluchače a čtenáře, takže každou událost líčí jako lokální válku v domnění, že se jejich produkt bude lépe prodávat.

Politici tuto deformaci rychle využili a dodávají médiím plynule požadované konflikty: Premiér Petr Nečas se stal mistrem bleskových lokálních válek. Během několika hodin vyměnil ministra vnitra, o pár dní později členové jeho strany ODS spolu s TOP 09 stejně rychle zlikvidovali nového ředitele Dopravního podniku města Prahy a minulý týden se stejnou rychlostí skončil policejní prezident a byl nahrazen svým náměstkem. Vystupování se stává vzorem mechanické repetice.

Tyto bleskové opakující se války mají ale něco společného, čeho bychom si měli všimnout: Už se neodehrávají mezi vládou a opozicí, ale naopak - jako za totality - uvnitř vládních stran, zejména uvnitř ODS, jako dříve se odehrávaly jen uvnitř KSČ, a tato strana si tím - jistě bez záměru - vytváří nové hrdiny: Jiřího Pospíšila, Bohuslava Svobodu a nyní Petra Lessyho, který sice není straník, ale byl jmenován rovněž původní vládní koalicí, prosadil ho do vlády Radek John z Věcí veřejných. Podobně si přece komunisté sami na funkci prezidenta připravili i Václava Havla.

Politici v komentářích vyprávějí občanům banální příběhy: Jiří Pospíšil je odvolán tak rychle kvůli úsporám, pan Vladimír Lich kvůli manažerskému selhání a pan Petr Lessy z jakýchsi podobných důvodů. Veřejnost takovým příběhům skoro vůbec nevěří a je dokonce jedno, co za zmíněnými odchody je ve skutečnosti, nedůvěryhodná je forma. Zoufalství lze už za takovými příběhy jen tušit, ale je to vždy zoufalství obou stran: postižených i těch, co je odvolávají, ale o tom se již v médiích nehovoří, protože je to příliš složité.

Důsledek takového stavu je ale alarmující: Z tragických příběhů se stává zábava, kterou se zabíjí čas marného čekání na změnu a politici mohou v bleskových lokálních válkách beztrestně pokračovat. Nepředvádějí občanům svébytné a hlavně přesvědčivé konflikty, jimi vyprávěné příběhy mají jen překvapit, šokovat, být senzační. Další velmi podobný příběh má překrýt ten minulý.

Stačí vstoupit do libovolné kavárny či lokálu, kde z reproduktorů na nás řve nějaká rozhlasová hudební stanice jako symbol masové kultury, abychom si uvědomili - máme-li chuť se zamyslet - že veřejný prostor je už určen jen ke konzumaci a slovo v něm postupně ztrácí váhu, stejně jako v politice a v médiích. Příběhy v médiích se podobají jako vejce vejci a filmy jen napodobují jiné úspěšné filmy, místo aby se snažily být lepšími.

A protože za logem boje s korupcí, s kterým šermují politici i média, se často schovávají i protagonisté korupce, stává se i z korupce kýč: nenávist vůči němu je jeho vlastním prvkem. Proto změna může přijít jen z periferie, z občanské společnosti, která je mimo tento zacyklený kýč. Jejími protagonisty mohou být pouze mladí vzdělaní lidé a odvážní starší občané, kteří dbají o svou integritu a jsou schopní zahlédnout pseudometamorfózu, kterou prošla naše společnost.

Pseudometamorfóza je pojem, který jsem si vypůjčil z mineralogie, a označuje klamavý vnější tvar, který neodpovídá skutečnému složení. Vzniká nahrazením původního materiálu jiným, který ale vytvoří nakonec stejný tvar, jaký měl minerál předchozí.

Psáno pro ČRo 6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

skeptický napsal(a):

Dneska se nedá věřit nikomu.I ti disidenti co emigrovali byli agenti.
03. 09. 2012 | 20:58

Eleshar napsal(a):

Já bych to zapálil!
03. 09. 2012 | 21:51

Pavel D. F. Hrubý napsal(a):

Máme druhou totalitu, tak co se divíte? Stranické sekretariáty KSČ byly nahrazeny mocí peněz, které jsou až na prvním místě. V jejich jménu pak jednají všechny politické strany bez rozdílu. Všimněte si, že vždycky všechno končí u peněz, jakékoliv problémy nejsou řešeny, protože na ně nejsou peníze. Peníze jsou božstvo, kterým se všichni zaklínají. Jaká občanská společnost? To je vulgarismus, který se nesmí v newspeaku používat. Dokud si neuvědomíme, že za vším jsou lidé a jejich práce, je marné jakékoliv naříkání. Těm mladým to někdo musí nejprve říct, že peníze v žádném případě nejsou na prvním místě. Ale kdo jim to řekne? Když na ně útočí reklamy ze všech stran a jsou buď penězi zavaleni, nebo jsou pro ně krutě nedostatkové? Postavit civilizaci na penězích je stejně krutý omyl, jako byl Marxismus-Leninismus.
03. 09. 2012 | 22:08

jíra napsal(a):

Pane Hvížďalo, výstižné, a jak jinak než mírně optimistické, jiný přístup než smysluplně občanský totiž smysl nemá.

A jak při těch bleskových válkách v občanech vždy hrkne... Připomínám jeden podstatný aspekt z vašeho rozhovoru s profesorem Přibáněm:
"Právní stát je tím stabilnější, čím méně je jeho fungování závislé na konkrétních vládách a jejich ministrech. Strachujeme-li se o to, kdo bude dalším ministrem a jaké budou její nebo jeho kroky, je to jen důkaz nestability našeho politického i právního systému." (22.4..2012, blog Žijeme v kritické době: bude u nás poloautoritářský režim, nebo demokracie?)

Jsme-li snadno zmanipulovatelní ke strachu o to, kdo bude vládnout po příštích volbách, kdo je na postu vrchního státního zástupce, kdo soudí (třeba pana Smetanu za tykadla, která jsou spíš na medaili), je to totéž. Trčící nestabilita demokratického právního státu, o nějž vládnoucím silám asi ani nejde, když v něm účelově vyrábějí díry jak v tunelu Blanka pro miliardová odklánění veřejných peněz, ale na druhé straně volají: pozor, pozor na životu nebezpečnou opozici...
Na jedné straně udržovat politickou a zejména právní nestabilitu a na straně druhé varovat před údajnou destabilizací... Obrovský paradox a absurdita, že?

Je nejvyšší čas, ať k té stabilizaci konečně dostanou od občanů šanci slušní, kompetentní, odvážní a vytrvalí lidé. Jak píšete, mladí i zkušení.

Ať jsou tedy víc vidět někde pohromadě. Jednotlivých ve svém oboru zdatných osobností tu je celkem dost, ale pořád nejsou politicky dost transparentní pro voliče jako celistvá síla, za níž nestojí jen nějaké další korporace. O výčtu konkrétních volebních slibů a o jejich stínových vládách ani nemluvě.
Jak s nimí tedy vést konkrétnější debatu třeba i přes sociální sítě? Pokud mají skutečně ambice vládnout, nějaký čas tomu chce věnovat. A mít dobré a kontinuální nápady, umět je získávat a dotáhnout.

Je nutné, aby občané nakonec jako obvykle museli kousat do kyselého jablka a vybírat z fundamentální "pravice" či "levice", schopných sestavit aspoň vládu špatnou? Které okamžitě po vítězných volbách vyčistí ministerstva a úřady od "břídilů" své politické konkurence svými "břídily"? To je zase "noc dlouhých nožů"...

Bez ohledu na dobré nápady, např. s vykroužkováním těch profláklejších (ostatně ti koušou přes své známé v klanech dál), stále tu opravdu převládají spíš nějaká "pseuda-".

Hezký den
03. 09. 2012 | 22:14

jíra napsal(a):

oprava: "...volbách, máme-li naopak celkem oprávněné obavy z toho, kdo je na postu vrchního státního zástupce, kdo soudí..."
03. 09. 2012 | 22:28

Ulrike Meinhof napsal(a):

Pane Hvížďala, je velice jednoduché popsat současný stav naší společnosti. Nakonec věnuje se mu většina příspěvků na těchto stránkách. Většina kritiků současného režimu(nevím, jak jinak to nazvat) ví přesně, jak funguje, jakými mechanismy se udržuje při životě. Málokdo je schopen říci, jak se z tohoto marazmu dostat. Ani se nedivím. Za dvacet let je ten mor tak rozlezlý po celé zemi, že neexistuje legální možnost, jak se ho zbavit. Pokud se najde někdo, kdo je ochoten pro tomuto maňáskovému divadlu něco udělat, nastupuje mašinérie s úkolem zdiskreditování popřípadě koupení dotyčného kritika či kritiků. A ta mlčící většina? 20 let je nám upíráno to nejzákladnější právo každého občana demokratického státu-referendum. Pokud se o referendu mluví, tak jako o nějaké okleštěné formě, která by neobsahovala právo voličů odvolat zvoleného zástupce, ať už se jedná o senátora, poslance radního nebo starostu. Jednoduše je vcelku jedno, koho zvolíte, protože váš názor ty nahoře absolutně nezajímá.
Proto si myslím, že dříve nebo později nejen u nás, ale i jinde v evropě vzniknou z těch inteligentních mladých lidí skupiny, které kvůli nemožnosti cokoli změnit, začnou usilovat o změny násilnými prostředky. Typickým příkladem takové skupiny lidí je R.A.F., která vznikla v sedmdesátých letech v Německu. Osobně s touto formou protestu nesouhlasím, ale chápu ji. Jakákoliv forma tohoto protestu vede ke zvýšené represi vůči skupinám, které představují potencionální riziko vůči stávajícímu establismentu, nebo snahu o odstranění příčin, které k této formě protestu vedou, popř. k obojímu. Upřímě řečeno v současné situaci nevidím, JAK A KDO by současný stav změnil. Zhora to určitě nebude a zdola to taky nevypadá. Jediná věc, která tento národ vyžene na náměstí je nějaké finále na MS ve fotbalu. Takže bych vás poprosil, místo toho bla, bla, bla- jak to dnes vypadá a kdo by to mohl změnit, ale přidat i něco o tom, jak to změnit. Protože pokud se něco nezmění, tak tu dřív nebo později pár zoufalých(a z mého pohledu i odvážných)lidí vezme do rukou pár AK-47 a začnou to řešit po svém.
03. 09. 2012 | 22:28

Holanďan napsal(a):

JÓ Češi ! Nejsou to ti vybělení cikáni?
03. 09. 2012 | 22:31

PB napsal(a):

Ulrike Meinhof, stačí VŠECHNY politiky odstřihnout od financí.
Ani je nemusíme házet z okna či do Vltavy.
Sama ale vidíte, že lidi pouze nadávají, ale daně platí dál ...

Karel nejprve vítal Havlovskou "svobodu",
a dnes mluví o poněkud válečném stavu ...

Už vám hvížďaj kulky kolem těla?
03. 09. 2012 | 22:51

veverka napsal(a):

Mafiánsko zločinecké struktury vysávající (skrze své nejrůznější ovládané politiky kolibříky,Vlastičky apod.)obyčejné lidi a stavějící si z nakradených miliard své haciendy v parcích, skupující pozemky a statky v Rakousku(Ouzký,Cabrnoch,IZIP),luxusní nemovitosti v Dubaji,Thajsku,Toskánsku atd. (Řebíček,Dalík atd.) jsou už tak zažrané,arogantní a jisty si své moci,že mají strach jen z jednoho jediného.Z násilí.Bohužel už nic jiného nepomůže,je to jen otázka času.Už zbývá rozkrást jen majetek z církevních restitucí,zdravotnictví a penze a na tom jejich poskoci ze současné "vlády" usilovně pracují.
03. 09. 2012 | 23:05

mb napsal(a):

to je dobrý blog ...

nesouhlasím pouze s tím že korupce je kýč ...

( to bude patrně vypůjčený bělohradský )

kýčem může být předstíraný ( vylhaný a neúčinný ) boj proti korupci ...

kýčem však není korupce sama ...

korupce sama je svinstvo ... které vyhovuje ´svi.ím´...
04. 09. 2012 | 00:20

mongol napsal(a):

pseudometamorfoza neni v mineralogii nic, spravny termin je pseudomorfoza
04. 09. 2012 | 03:14

Fialenka napsal(a):

veverka

Nejste asi daleko od pravdy ohledně toho co na ně platí a co tu zavedli za způsoby. Slyšela jsem, že známému co má pozemky na kraji Prahy a nechce je prodat na stavbu domů, vyhrožovali (nevím jestli zastupitelé úředníci nebo developer), že když je levně neprodá, mohl by se bát o svoje děti.
04. 09. 2012 | 06:08

resl napsal(a):

Včera se vyjádřil opět Klaus, že doufá ve zdravý rozum. Když na něj naléhali novináři zda je pro vyšší DPH, jak myslel ty záruky od Nečase, neodpověděl. Takže pořád stejné. Pan licoměrný, škodobilý zloděj, si nechal otevřená všechna vrátka a nikdo neví, co chtěl říct. Ale řekl, pustil se do "debaty" a hloupý občan si pomyslel, jak je prezident moudrý. A pak tento "moudrý" oportunista odkráčel s hlavou vztyčenou, aniž by se zastyděl. Takoví politici ovládali tuto zemi od jejího vzniku, pokračovali ve zradě po válce a na Hradě nám zůstalo ještě poslední monstrum, jako příklad srábka, který se nikdy neumí postavit čelem a mít jasný názor.
04. 09. 2012 | 07:17

muromec napsal(a):

Pane Hvížďalo, jak dlouho podle vás budeme čekat na vytoužený kapitalistický ráj? Je nějak v nedohlednu, ba zdá, že ještě i to nedohledno se nám mílovými kroky vzdaluje do ještě hlubšího kosmického nedohledna.
Nezlobte se, ale při zpětném pohledu bylo rájem pro většinu lidí spíše právě to co jsme tady měli do r. 1989.
Jenomže, jak lidi jako vy s oblibou říkají: Socialismus se neosvědčil. - Jinými slovy: Dostal jednu jedinou šanci, tu nezvládl, musí nadobro pryč. (On totiž bránil jistým lidem mohutně krást).
Ale kapitalismu, který se neosvědčuje dnes a denně, a přináší většině lidí mnohem více zla, špatnosti, bídy a zoufalství než ten striktně odsouzený socialismus, ten musí dostávat stále novou a novou šanci, kterou po..re ještě hůře než všechny předtím, a lidi jako vy k tomu s budou s oblibou pronášet: Kapitalistická demokracie není dokonalá, ale je to ten nejlepší systém jaký svět zná.
Představte si, já a mnoho lidí se mnou jsme znali lepší systém, který stál za to udržet a pracovat na jeho zdokonalení. To koukáte, co? Jak se jmenoval? Je to dávno, ale lidi si ho ještě pamatují - socialismus.
A nemylte se, dnes se mám (pokud jde o materiální zabezpečení) relativně i absolutně mnohem lépe než za dob socialismu, snad i mou vlastní zásluhou, ale kdyby se dal čas vrátit, na ty studenty bych 17. listopadu 1989 poslal tanky (snad by se to obešlo bez zranění). A na sebe za svou pitomost, že jsem věřil, že to bude v kapitalismu lepší, Chcholouška.
04. 09. 2012 | 07:26

zemedelec napsal(a):

Pane jíra.03.09 22:14
Velice kvalitní příspěvek.
Skutečně trneme,aby nepřišel ještě horší ministr,než ten odvolaný,nebo státní zástupce a ono se to naplňuje,že nastupuje ještě horší.Pokud samotná ODS ovládala peněžní toky,tak byl víceméně klid,teď když se musí dělit s TOP,chtěli něco i VV,tak je zle.Jistě si všímáte co ovládala ODS,ČEZ,VZP,DPP,SÚ.NKÚ,média.Také bych uvítal,kdyby se vyrojily osobnosti s hodnověrným programem.Ta apatie lidí je asi s toho,že s klamali komunisté a tyhle kapitalisté ještě víc,tak lidi nevědí pro co jít do ulic.
04. 09. 2012 | 07:30

resl napsal(a):

A nemylte se, dnes se mám (pokud jde o materiální zabezpečení) relativně i absolutně mnohem lépe než za dob socialismu, snad i mou vlastní zásluhou, ale kdyby se dal čas vrátit, na ty studenty bych 17. listopadu 1989 poslal tanky (snad by se to obešlo bez zranění).

Těžko porozumět vašim steskům, ale komouše, kteří většině lidí ukradli mládí, nebo polovinu života bych nejen nechtěl už nikdy zpátky, ale přál bych si, aby zmizeli z povrchu země. A to navždy.
04. 09. 2012 | 07:46

resl napsal(a):

výše jsou věty "muromce" ze 7:26
04. 09. 2012 | 07:48

Veni, vidi, vici napsal(a):

Pan Hvížďala je jeden z těch, kteří způsobují rozklad české společnosti. Už od Dálkového výslech překrucuje pravdu! Třeba jen Česko je v permanentním válečném stavu. Proč tak "neřádil" za socializmu a zbaběle utekl do Německa? Na pravdu si musíme počkat až skoná (jako u V.Havla). Poslední desetiletí je úžasné v tom, že všichni i ti s odbornými vědomostmi, dostávají znalosti v parametrech vysokoškolsky vzdělaného před šedesáti léty. Klik, klik a je to. Tím, že je to bez rozumného vyzrání, je takový člověk snadno manipulovaný! A po takových lidech jako Hvížďala (Pehe, Halík, aj. pravdoláskovci), se mohou utlouct! Já z nich mám obrovský strach. Kam se budou hrabat poválečné Rudé gardy! Vizualizační představa: Věřím, že zároveň z ilegality vystoupí občané, kteří všechny zlé "utopí" v krvi.
Vy odlišní od pana Hvížďaly. Vivat. To je krásný svět?
04. 09. 2012 | 07:56

Gustáv Kočí napsal(a):

Jaký "vytoužený kapitalistický ráj"? Ateistický?!
04. 09. 2012 | 08:49

VFISCHER napsal(a):

PERMANENTNÍ REFORMY REFOREM V BANÁNISTÁNU !

V neokoloniálním banánistánu, ovládaném zločineckou oligarchií, už prakticky nelze zastavit rozkrádání státu pod prapory svobody a demokracie, kamuflované reformami reforem ve všech sférách státní správy !

Ve volebních řežbách o koryta se do funkcí náměstků a ředitelů odborů dostali kamarádi kamarádů vytažení z kanálů, kterým je a byla jakákoliv odbornostu u zadku - byli pouze vyškoleni jakým způsobem zadat lukrativní kšefty dalším, dopředu vybraným, zlodějům ! Za dvacet let vlády zlodějských všežraveckých gangů a klanů se počet úředníků nafoukl třikrát a státní správa přeměnila v gigantického molocha přecpaného předraženou výpočetní technikou a zlodějskými službami IT ! ! !

Při jakékoliv absenci pravidel organizace a řízení státní správy (natož kvalitního zákona o státní službě, kde by bylo zakotveno, že na odpovědná místa ředitelů odborů se postupuje podle karierního řádu po dlouhodobé službě na nižších postech !) je zaměstnání ve státní správě výhradně lupičským řemeslem neumětelů, kteří vědí, že s příchodem nového ministra a nové vládnoucí garnitury všežravců budou vyhozeni, a podle toho se také chovají v režiji svých loutkovodičů !!

Nejlepší strategií takových veletočů trvalého chaotického zmatku je reforma reformy - jinak řečeno - zruš a zbourej všechno, co dělali předchůdci a začni novou reformu ! Nové počítače, nové programy, nové baráky, nové kanceláře a tak stále dokola ! ! ! !

Proto vidíme kolapsy přípravy podkladů pro evropské dotace, protože jejich příprava vyžaduje alespoň elementární kvalifikaci a úřednický fištrón a hlavně kontinuitu přesahující jedno volební období ! ! ! JInak šejdířina s dotacemi v rámci ČR je prakticky nekontrolovatelná a nepostižitelná ! ! !

V takovémhle marasmu, který je upraven pouze na rozkrádání státní kasy, a kterému je veškerá efektivnost a racionalita u zadku ! ! šetřit prakticky nelze a vše se odehrává pouze v roli kosmetických hejblů barvy pro oči, nikoliv úspor ! ! Vládnoucí sebranka zločinecké olgarchie úspěšně přivedla státní správu do podoby neokoloniálního banánistánu - a podle toho to také vypadá ! ! ! !
04. 09. 2012 | 08:53

evix napsal(a):

A koho jste volil pane Hvížďalo před 2 roky????
Nenesl jste taky náhoudou prapor na podporu těch dnešních zlodějů????
Tak co vlastně chcete!! :-((((
04. 09. 2012 | 08:55

David napsal(a):

Díky za úvahu, pěkné. Shrnul jste to a řekl přesně to co si myslím.
04. 09. 2012 | 09:25

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden násilnický příspěvek, který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
04. 09. 2012 | 09:26

nestranný napsal(a):

Napraví to Islandský model.Ne nadarmo se u nás v médiích o Islandu mlčí.
Mocipáni mají neskonalý strach,že kdyby k něčemu podobnému mělo dojít u nás,tak všichni kdo měli co do činění s politikou a veřejnými financemi po r.89 skončí
špatně.Ono to stejně skončí špatně,ale jako vždy to odnesou jen ti nepraví,tj.
obyčejní občané.Jsme přeci v Čechách.
04. 09. 2012 | 09:34

Krupa Václav napsal(a):

Taky jsem čekal od Klause jak to myslí s tím zdravým rozumem poslanců. Že neodpověděl novinářům (resl), je pro něj fakt typické. Potěšili mě ti dva prvňáčci. Jeden na otázku jestli má rád prezidenta řekl že ne a druhý že krade pera. Dneska se divím, že to nikdo nesmazal.
04. 09. 2012 | 09:37

mjosovic napsal(a):

Zase komentář, který mne děsí. A hned se na něj přivěsí ti stateční anonymní diskutéři, pro které je kapitalismus sprosté slovo. Kažému přeju ať si najde i v tom "marasmu" svoji cestu a tam prokáže své kvality a zbytečně se nerozptyluje "zvracením" nenávisti a zapšklosti do takovýchto článků na Webu. Každý, skutečně každý z nás jsme svého štěstí strůjcem. A ten hrozný kapitalismus je jediný systém, který nám umožňuje seberealizaci. Korupci můžeme omezit jen jediným způsobem. Žádný systém opatření a zákonů atd. ji zásadně nepotlačí. Jediný způsob je zmenšit roli státu, resp. balíku peněz, z kterého je možné rozkrádat. Tak jednoduché to je. A nevěřte prorokům a pokrytcům, kteří vás přesvědčují o tom, že jenom lepší morálka nás zachrání. Všechny pokusy o zvýšení mravnosti v politice - VV, Unie svobody aj. nám skutečně ale skutečně přesvědčivě ukázaly, že to možné skutečně není. Hezký den a méně zloby.
04. 09. 2012 | 09:39

M.Š. napsal(a):

Něco o Islandu......:
"Ekonom a držitel Nobelovy ceny Joe Stiglitz poznamenává:
To, co udělal Island, bylo správné. Bylo by špatné zatížit budoucí generace omyly finančního systému.
Ekonom a držitel Nobelovy ceny Paul Krugman píše:
Zotavení Islandu demonstrovalo… že věřitelé soukromých bank si museli vyžrat ztráty.
Krugman také říká:
Na cestě k ekonomickému Armageddonu se stala legrační věc: zoufalství Islandu učinilo konvenční chování nemožným, země byla osvobozena a mohla prolomit pravidla. Tam, kde všichni ostatní nouzově vypláceli bankéře a platila to veřejnost, Island nechal banky zkrachovat a v podstatě rozšířil svoji sociální
bezpečnostní síť. Tam, kde všichni ostatní byli fixováni na usmíření si mezinárodních investorů, Island zavedl dočasnou kontrolu pohybu kapitálu, aby si vytvořil prostor pro manévrování.
Krugman má pravdu. Nechat banky krachnout – místo je bez ustání nouzově vyplácet – je správná cesta.
Dříve jsme poznamenali:
Island řekl bankám, aby si to vyžraly. A islandské ekonomice se daří mnohem lépe, než prakticky všem zemím,které nechaly banky zahnat je do kouta.
Bloomberg uvádí:
Island poskytl klíčová ponaučení pro země, které se pokouší přežít nouzová vyplácení, neboť přístup Islandu ke své záchraně vedl k „překvapivě“ silnému zotavení, řekl šéf mise Mezinárodního měnového fondu v zemi.
Oddanost Islandu svému programu, rozhodnutí nechat nést ztráty držitelé dluhopisů, namísto daňové poplatníky, a ochrana sociálního systému, který odstínil nezaměstnané od bídy, pomohly postrčit zemi z kolapsu do
zotavení, a to podle toho ve Washingtonu sídlícího fondu."
04. 09. 2012 | 10:03

El Comandante napsal(a):

Jediná možná reforma je mít poloviční rozpočet státu. Myslím že bude fungovat efektivněji. Penězovody zmizí, ubude zodpovědnosti za " rozpočet ". Ubude práce pro práci na úřadech.
04. 09. 2012 | 10:05

eko-amater napsal(a):

Autor -
vyborny clanek, ale lepsi nazev by byl: "Pseudometamorfoza spolecnosti".
04. 09. 2012 | 10:08

VFISCHER napsal(a):

VZKAZ PRO PANA mjosovic

Vážený pane mjosovic,
jste zde stejně anonymní, jako všichni ostatní. Váš názor Vám nikdo nebere a dokonce Vám přeji, aby Vám dlouho vydržel. Podle mého soudu, je to názor schopného, mladého, zdravého, ambiciozního podnikatele, který pevně věří ve své neomylné schopnosti a zářivou perspektivu. Přeji Vám, abyste se s realitou osudu v podobě nenadálé nemoci, úrazu, nebo krásného likvidačního podrazu od vašeho konkurenta setkal natolik účinně, aby pád z výšin Vašich ideálů byl dobrým důvodem k zamyšlení nad lidským osudem a zejména nad tím, do jaké míry má člověk ve zdejším státě svůj osud ve svých rukou ! Nedělejte si, prosím, iluze, že to, co zde panuje je kapitalismus vyspělých států euroatlantické civilizace 21. století. Přeji Vám hodně zdaru ! vfischer
04. 09. 2012 | 10:20

landscape ingsičt napsal(a):

Cituji........:
"Ministr financí Kalousek včera v Otázkách V. Moravce tvrdil, že objektivní arbitr ve sporu mezi levicí a pravicí o tom, jakými kroky zajistit lepší budoucnost státu, je důvěra věřitelů, kteří jsou státu ochotni půjčit své peníze. Když věřitelé půjčují levně, tak věří, že se jim peníze vrátí, věří tedy v lepší budoucnost státu, kterému půjčují.
Myslím však, že současná situace ukazuje, že věřitelé v minulosti půjčovali různým státům značně lehkomyslně, např. Řecku, a že investice do států brali jako pouze jisté zhodnocení peněz bez rizika opravdového inovačního investování.
A státy potřebují opravdové inovace, nikoli půjčování si peněz na to, aby mohly být splaceny minulé dluhy a aby bylo co rozkrást ve veřejných rozpočtech.
Zatím to bylo tak, že státy si vždy půjčily znovu a z půjček splatily své nové dluhy, až to prostě narazilo na svou mez.
Domnívám se, že ochota věřitelů půjčovat státům může být velmi zvýšena důvěrou v to, že vlády těchto států bezohledně vyždímají své obyvatelstvo, aby mohly vrátit věřitelům jejich peníze.
Je to pravý opak normální kapitalistické mentality: když investor investuje špatně (jeho peníze nevydělají v normálním byznysu další peníze), přijde o své investice.
V případě půjčování státům se však jedná o nahrazení byznysu politikou. Když neumíme investovat do inovací, půjčíme státu v důvěře, že politici to ze svých poddaných posléze nějak vymáčknou. Co motivuje politiky k tomu, aby to dělali? Jejich vlastní zisk z rozkrádání veřejných peněz.
Je škoda, že šéf odborů Zavadil nebo moderátor Moravec neuměli ministru financí oponovat touto argumentací."
Svatá pravda......a bez komentáře.Jen s malou poznámkou,jak chtít rozum a inteligenci kde evidentně chybí,respektive ja nahrazen-a ideologickou zaslepeností a tupostí.Jinak řečeno,vzývat ideologii a dogmata je jednodušší než myslet..že ano,vážení ovčané a voliči volů.
04. 09. 2012 | 10:36

ondatra napsal(a):

popráškovat a zarat. Jo a začít se Strakovkou a Hradem.
04. 09. 2012 | 10:47

D.F. napsal(a):

Pane Hvížďalo, je od Vás trochu hloupé tvrdit že si komunisté připravili na hrad Václava Havla. Máte snad pro takovou domněnku jediný důkaz, který by ji podepřel? Těžko. Je to nesmysl.
04. 09. 2012 | 10:53

D.F. napsal(a):

Pane Hvížďalo, je od Vás trochu hloupé tvrdit že si komunisté připravili na hrad Václava Havla. Máte snad pro takovou domněnku jediný důkaz, který by ji podepřel? Těžko. Je to nesmysl.
04. 09. 2012 | 10:53

Pravolevé paradoxy napsal(a):

Proč Tluchoř bude hlasovat proti DPH, přitom když přišel tento zákon poprvé do směmovny tak pro něj ruku zvedl? Protože je proti němu Klaus. Tluchoř stejně jako Tlustý jsou Klausovi poskoci a lidí posluhujících Klausovi by se měla ODS zbavit jinak budou stále dělat pátou kolonu.
04. 09. 2012 | 12:58

santawizard napsal(a):

Občanské sdružení nebo občanská společnost ?Stavební a bytová družstva nebo stavební a bytové podniky?Výrobní a spotřební družstva a nebo výrobní a spotřební podniky?
04. 09. 2012 | 13:10

Danton napsal(a):

Pane Hvížďalo
V úvodní fázi vašeho příběhu chybí poznámka, že v oněch šťastných letech do roku 97 stihl Václav Klaus nasekat 600 milard dluhů v mimorozpočtových položkách (což mi již tenkrát vyprávěl u hruškovice nebožtík Toník Baudyšů a ten to musel vědět), jednak podporou bankovních socialistů a jednak mazáním medu kolem huby potenciálně nezaměstnaným proletářům. Nechal totiž ty první krást 24 hodin denně (muselo to být vyčerpávající) a těm druhým udržoval chimérická zaměstnání v nikým neřízených podnicích určených na odpis.
Proto byla devadesátá leta jedna velká recepce (úžasné rauty státního Telecomu opatřeného Dybovým monopolem na rýžování peněz za nic jsou dnes tématem legend), neboť bylo potřeba odvrátit pohled lidí od toho, co se skutečně děje.

Média vyčistila své řady od samostatně myslících lidí s nástupem německých majitelů, kvůli tlusté čáře za minulostí, kterou Němci potřebovali ve vědomí Čechů narýsovat.
První desetiletí nového režimu jsem pracoval pro neněmecké cizí majitele, potom pro německé. Počínaje mzdovým vyjednáváním a respektem k zaměstnanci a konče pracovními podmínkami se ty dvě věci nedají srovnávat.

Těší mne, že má oblíbenkyně Ulrike Meihofová ze záhrobí nesouhlasí s bojem proti levopravé totalitě. Jistě také nyní již souhlasí i s tím, že ji pochopové (tehdy socdemáckého, stejně jako u Rosy Luxemburgové) režimu střelili v Stammheimu v bezpečně izolované cele do hlavy.

Filmy, pane Hvížďala jsou různé, jako lidé. Nedávný francouzský Carlos o Ilyichi Ramirez Sanchezovi například ukazuje tohoto ryzího idealistu jako osamělého bojovníka, postupně opouštěného bolševickými privatizačními zaprodanci. Pozoruhodné dílo, vřele doporučuji už kvůli roli pákistánských a súdánských muslimů v truchlivé historce.

Váš pokus zahrát na konci problém do autu tím, že se z demokracie stala popkultura je směšný. Demokracie popkulturou vždy byla a svými odpůrci za to byla vždycky kritizována.

John Reed píše, že nikde na světě nikdy nebyla tak absolutní svoboda slova a tak otevřená demokracie, jako v Rusku na počátku Kerenského vlády.
Popisuje petrohradského dělníka, který se jej užasle ptá, jak je možné, že v USA, o tolik rozvinutější zemi než je Rusko, je možné aby lidé své politické rozhodování prodávali a největší město v zemi (z Dashiella Hammeta byste naznal, že i mnohá další) bylo ovládáno kriminálními živly (používajícími nájemní vrahy) z Tammany Hall. Dělník se Reeda ptá, jak mohou lidé ochotní akceptovat v politice korupci dosahovat svých demokratických cílů. Reed to radši nějak zamluvil.

V té době lidé v Evropě vzhlíželi k USA jako zemi naděje. Přesto jiný dělník Reedovi říká, že kapitalismus je mnohem nespravedlivější a ukrutnější než carismus. Že si Rusové svou zaostalou monarchii uchovávali cílevědomě, aby nepadli do rukou kapitalistům.
Někdy je dobré si připomenout, jak lidé před sto lety smýšleli.

Davy byly ovládány masovou kulturou v podobě církví (opium lidu, jak říká Karl Marx, oproti tvrzením mnoha pábitelů křtěný luterán, ostatně) dva tisíce let.
Pro racionální principy skutečné demokracie řízené svobodnou morálkou tedy neměly nejmenší předpoklady, nikdy.
K demokracii se po téměř dvou tisících letech vrátlia buržoasie jako k opratím, aby je nasadila feudálům. Vnitřními spory v buržoasii se pak volební právo rozšiřovalo na další a další nevědomé vrstvy, až se prezident Wilson (agent bankéřů) zasadil pro jeho udělení ženám. Aby je Eddie Bernays mohl naučit kouřit.
Zbývalo už jen udělit volební právo slabomyslným a domácím zvířatům, to první už máme, k druhému spějeme.
04. 09. 2012 | 13:35

Danton napsal(a):

II. fuj, to jsem zas dlouhej

Za ty pseudometamorfózy by vás Ovidius neměl rád. Lidé se neproměňují ve (štvaná) zvířata a kusy cihly působením popmorálky a masové kultury, ale proto, že je plutokrat zbavuje veškerého času a síly k přemýšlení a jeho agent Kalousek každé koruny, za kterou by si mohli koupit knihu.
Různé výhonky té vaší občasné společnosti (jako ČvŤ) pak bdí nad tím, aby ve škole učitelé náhodou dětem neprozradili, jaké knihy je třeba číst. Dobře vědí, že co člověk nenačte do pětadvaceti, pak už těžko dohání.

Co vy vydáváte za jakýsi samovolný vývoj a označujete jako zacyklený kýč jsou ve skutečnosti zastavení plánovitá křížové cesty do otroctví. A otroctví, věřte mi není kýč.
Ani ti vzdělaní mladí lidé bez zkušeností (ochotní za příslib kariéry vstoupit k jakémukoli čertu do služby) nebudou těmi pravými nositeli nápravy.
Vzpomeňte si na Kiplinga, chce to určitou zkušenost:
If you can bear to hear the truth you've spoken
Twisted by knaves to make a trap for fools,
Or watch the things you gave your life to, broken,
And stoop and build 'em up with worn-out tools:

Pak teprve, synáčku rozeznáš exkrementy od povidel.
04. 09. 2012 | 13:36

Jáchym napsal(a):

Pane Hvížďalo,
lepšíte se.
Jenom otázečku - nechci, abyste mi na ni odpovídal, jen bych rád věděl, jestli si na ni odpovíte sám, ve své vlastní hlavě:
Myslíte, že (po vámi vymodleném, "menežovaném" a "píárovaném" zániku Česka bude Vámi preferovaná globální menšina mocnější či alespoň méně ohrožená zánikem než doposud ?
Pozn: Jsem kritický judofil - a (velmi)kritický vlastenec.
04. 09. 2012 | 23:07

ben napsal(a):

Pro Libora Stejskala: John Swinton, bývalý šéf zaměstnanců New York Times byl jedním z nejoblíbenějších lidí od novin v New Yorku. John byl v roce 1953 požádán, aby pronesl přípitek před New York Press Club. Když to udělal, učinil velmi důležité a odhalující prohlášení. Následuje jeho doslovná citace:
„V současné době v Americe neexistuje taková věc jako je nezávislý tisk. Víte to stejně dobře, jako já. Není mezi vámi ani jeden novinář, který by se odvážil upřímně vyjádřit svůj názor. Víte předem, že kdyby to udělal, nikdy by se to neobjevilo v tisku. Jsem týdně placen za to, že své upřímné mínění nezveřejňuji v novinách, pro něž pracuji. Vy ostatní jste placeni za stejnou věc a kdo z vás by byl tak pošetilý, aby napsal svůj upřímný názor, brzy by se ocitl na ulici a hledal by jiné zaměstnání. Kdybych dovolil, aby se v jenom čísle mých novin objevil můj poctivý názor, do dvaceti čtyř hodin bych přišel o místo. Prací žurnalistů je zabíjet pravdu; bezostyšně lhát; překrucovat pravdu; plazit se u nohou mamonu a prodávat svou vlast a svou rasu za svůj denní chléb. Vy i já víme, že věřit v nezávislost tisku je bláznovství. Jsme nástroji a vazalové bohatých mužů. Jsme skákající tajtrlíci, oni tahají za drátky a my tancujeme. Naše talenty, naše možnosti a celé naše životy jsou vlastnictvím těchto mužů. Jsme intelektuální prostituti.“
05. 09. 2012 | 06:49

Demokraticky Evropan napsal(a):

Tak to mi je spatne, kdyz ctu vzdychani po socialismu. Ty vrazdy ktere spachali komunisti, ten zrujnovany stat, jak ideove, tak materialne. V teto zkorumpovane zemi vyrustala generace, ktera dnes vladne. Co znamena vladne, zkousi vladnout, a jak je videt tak to nezvlada, nebot nevi ja to vladnuti v demokracii vlastne jde.
To neustale vzdychani , nadavani jak je vsechno spatne, mi leze na nervi. Je to stejna moralka jako za komunismu, jen s tim rozdilem, ze tenkrat jsme museli volit a sice jen jednu stranu.

Budto jdete do ulic protestujte a stavkujte, tim privedete stat
do situace na kterou musi reagovat. Francouzi, nemci spanele, reaguji na politiku s kterou nejsou spokojeni stavkami, jenom cesi to nedokazou, ty pisou blogy, jak je vsechno spatne a jak to bylo drive lepsi.
Zbabelci, uz Masaryk ve tricatych letech psal, ze ceskemu narodu chybi aktivita.
Ja jsem tuto situaci v 80 letech vyresila podle sveho svedomi.Emigrace. V tomto prolhanem state jsem nemohla zit.
Jestli-ze chci neco zmenit, tak musim zacit sam u sebe.
05. 09. 2012 | 10:15

Demokraticky Evropan napsal(a):

Tak to mi je spatne, kdyz ctu vzdychani po socialismu. Ty vrazdy ktere spachali komunisti, ten zrujnovany stat, jak ideove, tak materialne. V teto zkorumpovane zemi vyrustala generace, ktera dnes vladne. Co znamena vladne, zkousi vladnout, a jak je videt tak to nezvlada, nebot nevi ja to vladnuti v demokracii vlastne jde.
To neustale vzdychani , nadavani jak je vsechno spatne, mi leze na nervi. Je to stejna moralka jako za komunismu, jen s tim rozdilem, ze tenkrat jsme museli volit a sice jen jednu stranu.

Budto jdete do ulic protestujte a stavkujte, tim privedete stat
do situace na kterou musi reagovat. Francouzi, nemci spanele, reaguji na politiku s kterou nejsou spokojeni stavkami, jenom cesi to nedokazou, ty pisou blogy, jak je vsechno spatne a jak to bylo drive lepsi.
Zbabelci, uz Masaryk ve tricatych letech psal, ze ceskemu narodu chybi aktivita.
Ja jsem tuto situaci v 80 letech vyresila podle sveho svedomi.Emigrace. V tomto prolhanem state jsem nemohla zit.
Jestli-ze chci neco zmenit, tak musim zacit sam u sebe.
05. 09. 2012 | 10:18

gabriela napsal(a):

skeptický napsal(a):
Dneska se nedá věřit nikomu.I ti disidenti co emigrovali byli agenti...

Zdravím skeptického a všechny další potencionální skeptické duše. Posílám jeden příspěvek odjinud, který by v této souvislosti rozhodně neměl zapadnout do nevědomí, či dokonce do bezvědomí...
************************************************************
Při pátrání v archivech byl nalezen zažloutlý samizdat. Jedná se o kopii napsanou skrze kopírovací papír starým psacím strojem. Autorství je nejisté ...

Dnes už ale nezjistíme, kdo stroj vlastnil a používal. Byl nalezen při rekonstrukci Šítkovské vodárenské věže u Mánesa v místnosti, kterou používala StB ke sledování nepohodlných osob. Podle jedné verze dokument není pravý, jedná se "určitě" o padělek.

Státní bezpečnost si ho prý nechala vyrobit k diskreditaci disidentského hnutí, ale je skutečně hodně zvláštní, že tak přesně a dokonale odpovídá realitě. Jak mohl falsifikátor před tolika lety přesně předpovídat, co se stane? ...

Protokol 1.

Abychom český národ co nejvíce podlomili, musíme přetnout ...jeho kořeny, zesměšnit a odsoudit

jeho slavné dějinné okamžiky a hrdiny. Vymyslíme pro Čechy nové příběhy a legendy, za vzory

jim dáme cizí postavy. Odpříště musí být ti, kteří kolaborují s cizinci, těmi dobrými a

následováníhodnými, kdežto skutečné vlastence pohaníme a vykreslíme jako nebezpečná

individua. Prosadíme tyto věci do učebnic dějepisu, aby se i malé děti Čechů učili, že odsun byl

vyhnání, cikánský tábor v Letech koncentrák, Karel IV. antisemita a Jan Hus sukničkář. Místo

nich jim nabídneme za vzor zpěváky či umělce. Který historik se bude vzpírat našemu

modernímu výkladu dějin, bude označen za čecháčka.

Protokol 2.

Prvořadým úkolem je proto ovládnutí tisku. Tisk je ten, kdo vykládá minulost, popisuje přítomnost

a rýsuje budoucnost. Budeme-li mít ve svých rukou dostatečné množství sdělovacích prostředků,

lid upřímně přijme vše, co mu předložíme. Budeme je plácat po zádech i kárat za jejich dávné

hříchy, které vymyslíme a za které je přimějeme se stydět. Hlavně jim ale nabídneme zábavu a

spousty nepodstatných témat, aby si vůbec nevšimli, že ty opravdu důležité věci rozhodujeme za

ně my sami.

Protokol 3.

Ovládneme státní správu, klíčové pozice v zemi, vrcholové funkce, prestižní posty, kontrolní

orgány. Dosadíme své lidi všude, kde to jen bude možné. Učiníme z nich velvyslance, vedoucí

důležitých úřadů, ředitele odborů. Pronikneme do všech politických stran. Nebylo by taktické

vsadit vše na jednoho koně a vytvořit politickou stranu přesně podle našeho gusta, lepší bude

rozprostřít se po celé politické scéně a infiltrovat všechny politické subjekty podle zásady ´neklást

všechna vajíčka do jednoho košíku´. Naklademe je naopak všude, kde nás napadne, abychom

měli jistotu, že máme své agenty na všech místech a v každé důležité situaci. Tak pomalu

ovládneme celou politickou scénu.
05. 09. 2012 | 18:07

gabriela napsal(a):

Protokol 4.

Založíme nesčetně think-tanků, institutů, center a expertních pracovišť, které budou dodávat

potřebné informace a naše názory budou tlumočit do médií i stranických sekretariátů. To pro

případ, že by naši spící agenti v politických stranách nemohli z různých důvodů splnit svůj úkol a

přesto by bylo třeba přesvědčit širokou veřejnost i politické představitele, že jen naše linie je ta

jediná správná a žádoucí. Budeme pořádat mezinárodní konference, na které budeme zvát naše

zahraniční spolubratry zvučných jmen, kterými se budeme při prezentaci našich cílů v domácím

prostředí zaštiťovat.

Protokol 5.

V našich plánech a záměrech není místo pro silný český průmysl. Budeme podporovat taková

rozhodnutí, která povedou k výprodeji tradičních podniků do rukou cizinců. Prvořadým úkolem

musí být zastavení vojenské výroby - toto odvětví cele přenecháme zahraničním firmám, čímž

poškodíme sebevědomí národa. Ze zakázek na koupi toho, co mohlo být vyrobeno samotnými

Čechy, pak budeme nekompromisně požadovat podíl, který bude financovat naše zájmy a záliby.

Protokol 6.

Obnovíme zednářské a další tajné a elitářské organizace, které početně ovládneme a do kterých

bude muset vstoupit každý, kdo bude mít zájem o jakoukoli klíčovou funkci. Skrze takto

pěstované a upevňované Bratrství se zbavíme případných oponentů, protože v nich vytvoříme

pocit spoluzodpovědnosti, potřebné loajality a zavážeme je k střežení společných tajemství.

Zároveň musíme pěstovat pocit naší výjimečnosti a elitářství i vůči běžnému obyvatelstvu,

abychom pro ně byli a zůstali nedotknutelní.
05. 09. 2012 | 18:12

gabriela napsal(a):

Protokol 7.

Budeme vší silou narušovat systém parlamentní demokracie, který je pro naše záměry nevhodný.

Vždy dáme přednost úřednické vládě před vládou volených politiků, vždy podpoříme spíše

zákulisní politikaření, než bychom nechali moc v rukou volených zástupců, vždy budeme

preferovat raději spolky, sdružení a lobbistické zájmové skupiny, než politické strany. Při každé

příležitosti budeme zdůrazňovat omezenost parlamentní demokracie. Za tím účelem - jako její

protiváhu - nabídneme koncept občanské společnosti, o níž budeme veřejně rozhlašovat, že je

potřebám občana mnohem bližší, než zastupitelská demokracie. Umně budeme využívat i

soudcokracie a médiokracie tak, abychom politikům ukázali, že to nejsou oni, kdo vládnou, ale

my.

Protokol 8.

Ovládneme národ, když ovládneme jeho ekonomiku. Naši lidé musí být na klíčových postech, ze

kterých budou dohlížet na správné toky peněz. Skrze centrální banku, která bude podléhat

zahraničním centrálním bankám, kontrolovaným našimi spolubratřími, budeme politiky držet v

šachu. Když se nám nějaká vláda znelíbí, vyvoláme takovou ekonomickou situaci, až vznikne

nespokojenost lidu a námi neoblíbený politik se bude muset poroučet. Budeme také podporovat

zadlužování a podřízenost bankovním a finančním institucím ze zahraničí a jejich pravidlům, tak

aby země a její vláda nemohla jednat suverénně, ale stala se vazalem našich přátel ze zahraničí.

Čím hůře pro zemi, tím lépe pro nás. Zdevastovaná země budiž naším cílem, takovou pak

budeme moci snadno rozprodat a poníženou předat našim Bratřím.

Protokol 9.

Naším hlavním cílem nesmí být nic menšího, než demontáž národního státu. Nesmíme

zapomenout, že o to nám musí jít v prvé řadě. Proto nevynecháme jedinou příležitost, abychom

Čechům sdělili, že jejich stát sám v globální konkurenci obstát nemůže, že vlastenectví se už

nenosí a národ že je překonaná entita. Budeme podporovat multikulturalismus a práva

národnostních menšin. Budeme Čechy vychovávat ke kosmopolitnímu smýšlení, k neúctě vůči

vlastním tradicím a ke vzhlížení k nadnárodním institucím. Přesvědčíme je, že si neumí sami

vládnout, že jsou jejich politici zkorumpovaní a že by jejich věci veřejné lépe spravovala

nadnárodní instituce. Budeme je zároveň pomalu připravovat i na světovou vládu.

Protokol 10.

Abychom si zajistili nekritizovatelnost, ukryjeme se za ideály, které jsou samy o sobě čisté a

vznešené. Vnutíme lidu představu, že jsme strážci těchto hodnot a ideálů, že jsme jejich

ztělesněním, jejich nositeli. Když se s nimi budeme takto identifikovat, veškerou kritiku snadno

otupíme, protože naše oponenty vykreslíme jako ty, kteří nebojují proti nám, ale proti našim

ideálům. Protože budeme Čechům lhát a v našich skutcích se bude zračit nenávist k

svébytnému, hrdému a nezávislému národu, budiž naším heslem Pravda a Láska ...

... a jsme přesně tam, kde nás chtěli mít ...
****************************************************************

Skeptický, jsem v očekávání hodně šťavnaté a alespoň trošičku sprostořeké reakce, už jenom proto, že naši slavní vládní vyvalenci z poněkud zvláštního vládního slepence výše vychvalovaných vyvolenců, odvolali neodvolatelného policejního prezidenta Lessyho a ještě ho chtějí nechutně a protiprávně vláčet po soudech (prý za pomluvu). Jak nechutné, nízké, ubohé a trapné... Bolševici - hadr. Předem přijměte můj dík a zároveň omluvu za nereakci. Dnes se již na compu nebudu vyskytovat...
05. 09. 2012 | 18:13

Javert, PhC. napsal(a):

gabriela - tak to je hodně dobré. Sice je to, soudím, poněkud ne-(P)C, ale vtipné.
Podívám se jinýma očima na některé možná-takyprameny, namátkou Protokoly ... ..., návod KGB zveřejněné v LN č.1 (1990), atp. a jiné, co já nyní vím.
Dík. Prča.
06. 09. 2012 | 17:25

pepa z deppa napsal(a):

Změny mají provést lidé z periferie a důchodci.To bych chtěl vědět jak? Máme holé ruce, to už tu bylo.Ale také tu máme mnoho lidí ovládajících zbraně a chvaty (bývalí vojáci a policisté).
07. 09. 2012 | 20:11

ben napsal(a):

Výborné Gabrielo,díky,papapapapapa
08. 09. 2012 | 08:21

fik napsal(a):

Je to švanda. Komedianti hrají divadýlko a všichni jim to žerou. Národ, sdělovací prostředky a zahraničí
08. 09. 2012 | 11:05

jíra napsal(a):

ben
Vždyť James Bond tento novinářský zločin odstranil, v jednom jeho příběhu se něco takového pokoušel jen ojedinělý šílenec z jednoho ostrova. Nojo, to byla jen taková pohádka...
08. 09. 2012 | 22:00

jíra napsal(a):

oprava: "se o něco takového"
08. 09. 2012 | 22:02

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy