Zeman versus Sobotka

27. 08. 2013 | 11:40
Přečteno 3661 krát
Čím je pozice Bohuslava Sobotky silnější, tím častěji a hlasitěji zaznívají z Hradu slova, která by měla umožnit prezidentu republiky Miloši Zemanovi jmenovat jako premiéra někoho jiného, tedy nejspíše Michala Haška, který prezidenta soustavně podporuje. Bohuslavu Sobotkovi, ale i Lubomíru Zaorálkovi, nemůže Zeman zapomenout, že v předminulých volbách na prezidenta v roce 2003 mu nedali hlas. V knize Zpověď informovaného optimisty mluví o 27 členech sociální demokracie, kteří tehdy pro něj nehlasovali, jako o zrádcích, s kterými se nevyjednává.

V sobotu 24. srpna potvrdilo vedení ČSSD předsedu sociálních demokratů Sobotku v tajném hlasování jako kandidáta na premiéra. Hlasování navrhl podle Práva prezidentův příznivec Zdeněk Škromach v domnění, že Sobotka prohraje a bude rezignovat. Sobotka dostal 86 hlasů, proti bylo 51 členů vedení ČSSD. Tím dala strana poměrně jasně najevo, že si nechce nechat diktovat od prezidenta, kdo by měl být premiérem. Jen Právo číslo trochu snížilo tím, že výsledek přepočítalo na procenta a uvedlo, že Sobotku podpořilo pouze 57 procent hlasujících.

Prezident svůj boj o pana Haška nevzdává a preventivně již v pátek, když oznamoval datum voleb na 25. a 26. října, řekl, že věří tomu, že strana, která vyhraje volby, bude kandidáta na premiéra vybírat ne podle vůle stranických funkcionářů, ale podle preferenčních hlasů od voličů. A podobně se ještě před ním dne 22. srpna vyjádřil ke kandidatuře na premiéra prezidentův kancléř Vratislav Mynář, který doslova řekl, že "premiérem bude nejvlivnější muž vítězné strany." Později ještě použil termín "nejvýraznější osobnost." Tato sousloví jsou ještě vágnější a otevírají prezidentovi ještě větší prostor k libovůli, i když jmenování předsedy vítězné strany, která má i největší koaliční potenciál je mnohem logičtější. Jde opět o starou Zemanovu taktiku: Sice by neporušil Ústavu, ale zase by se prohřešil proti tzv. ústavním zvyklostem, které ve staré Evropě mají stejnou váhu jako text Ústavy, protože se věří, že Ústava není jen text, ale i kontext, tedy tradice.

Zdá se, že v posledních dnech si zřejmě mírná většina vedení sociálních demokratů včetně místopředsedy Michala Haška začíná pomalu uvědomovat, že prezident Zeman představuje pro sociální demokracii nebezpečí, a proto asi prohlásil, na zasedání, kde se schvalovaly kandidátky: "Chtěl bych, aby tam, kde se shodujeme s prezidentem, spolupracovali a kde se neshodujeme, abychom si to trpělivě vysvětlovali." Ve stejném projevu i kritizoval pan Hašek kancléře Mynáře za útoky na předsedu Sobotku i za to, že uvažuje o kandidátce do voleb za Zemanovce. Připomeňme, že nadstranický prezident by měl mít i kancléře, který se neangažuje ve stranické politice. V dikci pana Haška, který je pragmatik, je možné již zaznamenat mírný posun k emancipaci sociálních demokratů od prezidenta.

Problém je ale v tom, že Miloš Zeman je známý umanutec a jeho představa je jasná: ve Strakově akademii by chtěl mít svoji vládu co nejpodobnější vládě pana Rusnoka, která by plnila jeho sny. Proto lze předpokládat, že je pro něj výhodnější mít jako premiéra pana Haška, který je mu bližší. Navíc Haškovo jmenováním oslabí sociální demokracii, a to mu bude samozřejmě taky vyhovovat, zvlášť pokud se jeho strana Práv občanů do parlamentu nedostane a bude vládnout pouze menšinová vláda s podporou komunistů. Tato varianta je zatím nejpravděpodobnější, i když odhadnout výsledky voleb je zatím velmi těžké.

Psáno pro Český rozhlas Plus

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Admirál napsal(a):

Bylo tady Zeman versus Schwarzenberg.

Že by tu byly volby Zeman versus Sobotka nebo Zeman versus někdo, takovou volbu neregistruji.

Jesli je tu něco versus něco, tak je to poměřování se názorových proudů v politických stranách.
27. 08. 2013 | 11:51

Junge Fronte heute napsal(a):

Není to spíš Kalousek versus Zeman skrze Sobotku? Copak nám to jednotná kulturně mediální fronta čírovců (Pehe, Hvížďal, Urban, Just,Haas a další kulturněfrontovníci) navařila před nejnovějšíma volbama? Zdá se, že jde o koordinovaný nástup čírovců, Kalouskovců, Drábkovců a Bakalovců do boje "za zájmy" levice, boj o demokracii, svobodu a parlamentarismus pod vedením známých demokratů a odpovědných antikorupčních šetřilů z TOP 09, případně s podporou stran dalších progresivních oligarchů, které nahradily Veverky..
27. 08. 2013 | 12:06

JenTak napsal(a):

Ano, mstivost Zemana je stejná ne-li větší, než ta Klausova.
K tomu ten jeho pocit, že může všechno, že ho volil lid a proto má nějaké vyšší pravomoci.
27. 08. 2013 | 12:13

aga napsal(a):

Zeman se prostě nedal na tu správnou pehecí Cestu, a nemůže mít tudíž skrzevá New York University ten správný směr a cíl. To Sobotka nezaváhal, proto stojí celá mediální a kulturní fronta za ním. Schwarzenberg by byl sice lepší, ale Sobotka to jistí zleva.
27. 08. 2013 | 12:14

honza napsal(a):

Že Hašek šlápl na brzdu je fakt a je to dobře, Škromacha a jeho inteligenci ani nemá cenu komentovat. Na druhé straně se Sobotka počáteční váhavostí při podpoře Rusnokovy vlády sám hodně oslabil. Pokud se ale začnou v partaji hádat, pak jen dokáží, že si nezaslouží vládnout.
27. 08. 2013 | 12:17

Lop napsal(a):

Doufám, že každodenní mediální masáž plná opakujících se spekulací neznechutí voliče ČSSD. Silná ČSSD je v tuto chvíli potřeba.
27. 08. 2013 | 12:21

tak to je napsal(a):

Zeman cítí svůj konec. Umírající kobyla kope kolem sebe.
27. 08. 2013 | 12:38

myrta napsal(a):

Co je špatného na tom,že Zeman by chtěl budoucí vládu podobnou Rusnokově ? Vždyť to je přímo osvěžující poslouchat Rusnoka a asi nejvyšší eso v jeho vládě-ministra Žáka. Po tom všem co jsme v poslední době zažili s Nečasovými konkubínami,je to balzám na duši!
27. 08. 2013 | 12:41

resl napsal(a):

Myslím, že by měli občané udělat vše pro to, aby lhář zmizel z hradu s ostudou, dát mu pár slovních kopanců, aby si uvědomil, že ho mají rádi jen primitivní slouhové a tím pádem zalezl do své prezidentské nory a nevylézal, dokud neskončí jeho mandát, nebo se znemožní stálou konzumací kořalky, vína a piva. Ti, kdo mu poslušně v předklonu podávají popelníček, kde je kouření zakázáno, tak právě tahle sorta lidí škodí demokracii. Kdyby ta hrouda z piva a nikotinu byla trochu soudná, nikdy by žádný popelníček nežádala a podvolila se, jako každý občan místním poměrům. Takhe si zkouší, kam může až zajít a to se mu díky českému slouhovství nadměrně daří.

"Prosím pane prezidente, zde máte popelníček a jen kvůli vašemu blahorodí, jsme udělali výjimku." "Ale né, to jste nemuseli i když si rád zakouřím, tak děkuji a můžu se vám podepsat na čelo, když už tak hezky přede mnou klečíte? Mynář, podej mi to pero, co Klaus ukrad a schoval ho pod stolem." "Děkuji pane prezidente, jestli chcete, můžete se mi též na hlavu vymočit." "Prosím, Hašek, povolte mi kalhoty."
27. 08. 2013 | 12:54

šašek z Jihlavy napsal(a):

myrta
Kéž byste měl s tím Žákem pravdu, zatím se projevuje akčně, v porovnání s jeho předchůdci ukázal těm stavařským šíbrům, kdo je tady pánem. I Picek je snad muž na svém místě. Rusnok mi nevadí, ale ten zbytek je skora stejná parta jako plk. Zbytek a spol.
27. 08. 2013 | 12:56

šašek z Jihlavy napsal(a):

resl
Zdravím a děkuji za skeč, snad se toho chytne Čtvrtníček s Lábusem a zhmotní to na TV.
27. 08. 2013 | 12:59

Mac napsal(a):

resl

chlape vzpamatujte se, vždyť vy melete z posledního. takovejch nenávistnejch paranoidních žvástů.....chápu, že demence je zlá věc, ale zkuste se trochu krotit

nevím, jestli zemana mají rádi jenom primitivní slouhové. O šlechticích a lokajích tady mluvil Mencl v souvislosti s podporou Barla Dobroty (to je ten uslintaný narkoleptický bernardýn, který se už pomočuje i na veřejnosti a vyžívá se v kydání hnoje na ČR v C.K. tiskovinách)

nevím, jestli má Zemana vůbec někdo rád. Spousta lidí na takové emocionální kraviny kálí, ale Zeman má u nich minimálně jeden óóbrovský plusový bodík - odstranil nám z očí tu šílenou squadru sexuchtivého upoceného svazáčka Nečase kriminálníka al-Kalouse.

chápu, že reslové, závislí na penzi, minulou vládu milovali. no, spíš nechápu, ale to je holt českej národ :-))))
27. 08. 2013 | 13:07

resl napsal(a):

šašek z J.
pozor na Picka, je to dlouholetý komunista, vojenský zupák se sníženou inteligencí a ohromný alibista, ze kterého vyjádření nedostanete, dokud si není jistý, že nebude popotahován. Je to velký srab, kterému při jeho ztepilé postavě, uniforma sluší a to právě klame.

Mac,
nemiloval jsem předešlou vládu a buďte tak laskav a nehodnoťte mě. Já nejsem mediálně známý poslanec, ani prezident, ani veřejná osoba. Takže využijte své znalosti pro prezidenta a jeho poskoky a hodnoťte jeho, nebo Mynáře. Takhle nevím, jak na ně pohlížíte, když vám zabere část rozumu, zkusit mě urazit. Děkuji za váš náhled na hradní analfabety. váš r.
27. 08. 2013 | 13:36

ivo napsal(a):

Hlasování navrhl Zaorálek a chtěl aby se hlasovalo aklamací,Škromach jen trval na tajném hlasování dle stanov.Takže žádný puč od Haška ale provokace od Zaorálka.
27. 08. 2013 | 13:37

Lop napsal(a):

ti ivo:
Nerekl bych, ze provokace od Zaoralka. Spis nase slavna media a komentatori pletou z h.... bic. Prani je holt otcem myslenky. Zkoumala nekdy tak podrobne hlasovani jakekoli jine strany? Coz se s takovou vervou pustit treba do vztahu v jinych stranach (Kuba x Nemcova, Schwarzenberg x Kalousek...). Tam bychom taky mohli podobne spekulovat, drazi novinari.
27. 08. 2013 | 13:46

resl napsal(a):

ivo,
ano a to byla právě zpráva Zemanovi, kdo jakou má podporu, až bude uvažovat a hlavou pokyvovat, komu svěří funkci premiéra. Dostal odpověď, jako i Hašek se Škromachem, tak ať se znovu nepouštějí do svých osobních, lišáckých a intrikářských kousků.
27. 08. 2013 | 13:50

Jana Pechová napsal(a):

myrta, šašek z Jihlavy
Pánové, kde vzniklo vaše okouzlení z ministra Žáka? Já jsem zatím od něj nic jiného než neodůvodněné politické plky nezaregistrovala. Jedinou jeho "odborností" je podpora Zemanovy obsese zvané Dunaj - Odra - Labe.
27. 08. 2013 | 14:07

Antroid napsal(a):

Mac > kydání hnoje na ČR v C.K. tiskovinách

V kydání hnoje na ČR vévodí Smil Flaška - současný hradní nájemce.
Včera jsem povečeřel s Čechošvýcarkou, vzdělanou starší dámou, která pravidelně sleduje média všech okolních zemí. Ta potvrdila, že Zemanův videoklip s přehledem vévodí všem letošním mediálním průserům a je zdrojem nechápavých dotazů, koho a proč jsme si zvolili za prezidenta. Zahraničím tedy rezonují nikoli Karlovy, ale Zemanovy exhibice. Ostatně, není problém ověřit si to online.

Dost dobrá otázka je, jestli má Zemana vůbec někdo rád. Já myslím, že Zemana nemá rád v nikdo s rozumem v hlavě, dokonce ani Zeman sám.
Jeho řiťolezci se nanejvýš pokoušejí profitovat z jeho moci a přízně a číst moudra z jeho ojetých bonmotů, které považují za náhražky myšlenek vlastních.
27. 08. 2013 | 14:34

ff napsal(a):

Proč všichni pravičáci mají takovou starost o levici??? Proč by jí chtěli mít k obrazu svému, tedy takovou napůl pravicovou.
Pravičákům by mělo být jedno jaká je levice, měli by se starat o to jak by měla vypadat pravice, aby už konečně jednou dovládla celé čtyři roky a nenastal po jejich vládách skoro kolaps celého státu. Aby konečně přestali drancovat tento stát a rozkrádat ho jako smyslu zbavení!!!
27. 08. 2013 | 15:01

Antroid napsal(a):

ff

Souhlasil bych, pokud bych se nemusel bát, že nás levice oloupí neméně, než pravice. Zkušenosti ukazují, že tahle obava je velmi důvodná.
27. 08. 2013 | 15:05

Kelt napsal(a):

Ta vysoce inteligentí a vzdělaná část národa,co volila ODSTOP a Kchárla s čírem,není schopna vydýchat změny na politické scéně.
Permanentně spící při každé příležitosti i na mezinárodní bezpečnostní konferenci v Bělehradě,na podiu,v červených ponožkách a pomočených kalhotách teď přirovnává v bulvárních plátcích v zahraničí Zemana k Hitlerovi a Gottwaldovi-to je úroveň bývalého ministra zahraničí,který se nechává titulovat knížetem.
Odešla vládní garnitura,která přivedla tuto zemi do politické,morální a ekonomické krize.
Garnitura "pravicové vlády"v čele s bývalým přesedou podnikového výboru SSM/jak se říkalo "béčka"KSČ/praktikujícího křesťana,který si leta platil milenku z peněz daňových poplatníků.Přečasný konec této vlády,vlády Topolánka i Klause se vyznačuje neschopností pravice vládnout a každý konec byl doprovázen ekonomickou krizí a mezinárodní ostudou.
Zeman rozhodně není ideálem,ani není dokonalý. A to,že splnil svůj slib,že vládu Nečase "zlikviduje"a jmenováním rusnokovy vlády "zařídí"předčasné volby je věc,za kterou ho většina obyvatel této země hodnotí kladně a ti,kteří věřili"v tisícileté panování těch zodpovědných k vlastní kapse"se mohou teď zalknout vztekem.
Poštěkávání ratlíků směrem k Zemanovi na budoucím vývoji nemůže nic změnit.
27. 08. 2013 | 15:10

pamětník napsal(a):

Perla:
"Sobotka dostal 86 hlasů, proti bylo 51 členů vedení ČSSD. Tím dala strana poměrně jasně najevo, že si nechce nechat diktovat od prezidenta, kdo by měl být premiérem. Jen Právo číslo trochu snížilo tím, že výsledek přepočítalo na procenta a uvedlo, že Sobotku podpořilo pouze 57 procent hlasujících."
Jestli dosud snad existoval čtenář považující Karla Hvížďalu za seriózního novináře, po tomto výroku senzačního obsahu Hvížďalovi může fandit jenom člověk nesvéprávný.
27. 08. 2013 | 15:14

pamětník napsal(a):

Perla tentokrát diskuzní:
"Zeman cítí svůj konec. Umírající kobyla kope kolem sebe. "
Jak vidět, i takoví sem píší. :)))))))))
27. 08. 2013 | 15:18

pamětník napsal(a):

Perla tentokrát reslova:
" ho mají rádi jen primitivní slouhové "
Resl nikdy nezklamal a bohdá ani nezklame. :)
27. 08. 2013 | 15:20

pamětník napsal(a):

Perla tentokrát nevkusná:
"Děkuji pane prezidente, jestli chcete, můžete se mi též na hlavu vymočit."
Resl tentokrát hrubě nezklamal. Frustrace náchylnému občas nadělá paseku v psychice.
27. 08. 2013 | 15:24

oyster napsal(a):

pamětník miluje Zemana. Proto tu tak perli.
27. 08. 2013 | 15:25

pamětník napsal(a):

Mac:
"chápu, že reslové, závislí na penzi, minulou vládu milovali. no, spíš nechápu, ale to je holt českej národ :-))))"
Myslím, že se mýlíte, resl je důsledný sudeťák.
27. 08. 2013 | 15:27

pamětník napsal(a):

cyster multinick
si nevšiml, že ty perly zaperlili jiní.
27. 08. 2013 | 15:29

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
"Já jsem zatím od něj nic jiného než neodůvodněné politické plky nezaregistrovala" Chtělo by to od Vás více sledovat dění. Ministru Žákovi se podařilo např. jednu stávkující vydírající stavební firmu vrátit do práce na D1. A pokud tak bude pokračovat, určitě se mu podaří více.
27. 08. 2013 | 15:33

oyster napsal(a):

pametnik furt perli. Je to perla diskuzi. Kde se v jednom cloveku bere tolik znalosti? Ma nazory na vse a vse vi lip nez kdokoliv jinej. Nemel by pametnik kandidovat do PS za SPOZ? Zemanova strana by pametnika uvitala. Mohl by jim radit jak sestavit perpetum mobile a tim vyresit drahou energii. Verim ze by na to mel.
27. 08. 2013 | 15:37

ryzí pravičák napsal(a):

Zemana i Sobotku mám na háku. Já jsem pro Versuse.
27. 08. 2013 | 15:44

Jana Pechová napsal(a):

pamětník
Ta "stávkující vydírající" firma se vrátila do práce nikoli proto, že ministr Žák zadupal, ale po vzájemné dohodě o navýšení vysoutěžené částky, neboť dokázala, že její nárok je oprávněný.
27. 08. 2013 | 15:46

ari napsal(a):

Máme v ČR jednu důležitou stranu. Tak důležitou, že její předseda byl dokonce předsedou vlády. Správně, myslím ODS.
Čím to, že dobře placení novináři TOLIK sledují drobné pohyby uvnitř ČSSD - a nikdo se nestará o to, že NEJSILNĚJŠÍ VLÁDNÍ STRANA už měsíce Vůbec NEMÁ PŘEDSEDU - a zjevně není schopna si ho zvolit ?
Kolik peněz bokem dostane pan Hvížďala za to, že napíše článek, jako je tento? A neštítí se sám sebe? Čím se omlouvá sám před sebou? Že se veřejně ztrapňuje "jenom kvůli vnoučatům"? Nebo nějak sofistikovaněji?
Má nám být pana Hvížďaly líto? Nebo se mo máme, jako slušní lidé, jenom štítit?
27. 08. 2013 | 15:49

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
Nepovídejte. Anebo povídejte, ale s důkazy o údajném navýšení ceny.
27. 08. 2013 | 15:59

pamětník napsal(a):

oyster:
Multinicku, zatím tady perlíte nesmysly Vy. Já jen kopíroval.
27. 08. 2013 | 16:01

šašek z Jihlavy napsal(a):

Jana Pechová
O nějakém okouzlení se nedá mluvit, jen s povděkem kvituji, že po předchozích ministrech má pan Žák snahu umravnit firmy, které dosud stavěly dálnice snad 3x dráž, než je zvykem na západ od nás. O "kvalitě" díla se už napsalo dost, přesto je to čím dál stejné. Informace mám jen z TV a netu, možná, že máte lepší a přímo od zdroje.
27. 08. 2013 | 16:06

Arnie napsal(a):

Pane Mac,jestli tu někdo mele z posledního tak to na mě dělá dojem, že to budete spíše vy, než pan Resl.
Vaše vyjadřování ala "uslintaný narkoleptický bernardýn, který se už pomočuje i na veřejnosti" je na vás dosti přiléhavé.
Konečně máte pravdu že ...melete z posledního, takovejch nenávistnejch paranoidních žvástů.....chápu, že demence je zlá věc, ale zkuste se trochu krotit!

Jinak, ač nestranný, jeví se mně charakteristika pana prezidenta Zemana, formulovaná panem Reslem, dosti trefná.
27. 08. 2013 | 16:17

Jana Pechová napsal(a):

pamětník
Veřejně publikovaná informace přímo od šéfa ŘSD Davida Čermáka: na úseku u Velké Bíteše plus pět milionů korun. Firma měla pravdu: kvůli dotacím uchvátaná příprava zanedbala geologický průzkum.

Šašek z Jihlavy
Tu snahu měli alespoň podle proklamací všichni. Ale někdy se stačí zamyslet nad tím, co říkají a co s tím chtějí dělat.
Osobně je mi dost proti srsti ten všeobecný tlak na co nejnižší cenu a nejkratší termín. Každý stavař vám řekne, že je to cesta do horoucích pekel. Poctivý neobstojí, zloděj si cestu najde - a zaplatí to nakonec daňoví poplatníci.
Skutečný odborník by o ceně nikdy nemluvil v první linii.
27. 08. 2013 | 16:32

Gudka napsal(a):

"Děkuji pane prezidente, jestli chcete, můžete se mi též na hlavu vymočit."

Tak je to tady. Takovou rétoriku mělo agresivní normalizační periodikum Tribuna, a věřím těm, co psávali, že se podobně vyjadřovaly nacistické plátky.

Je docela komické, jak se média pohoršují nad tím, že v ČSSD si dovolili volit tajně, jak jim ukládají stanovy. Myslím, že médiím do toho nic není, stejně jako v přípoadě vnitrostranických voleb v jiných partajích.
Finská komentátorka Salminen se podivuje, proč sociální demokracie nevystoupí proti neustálému démonizování Zemana. Podle mě to není nic záhadného. Kalouskova frakce pod taktovkou styčného důstojníka Dienstbiera halasně pronáší protizemanovské slogany z dílny TOP. A ten sociálnědemokratický zbytek sociálních demokratů se ostýchá ozvat, aby to nevypadalo, že jsou ovládáni Zemanem, jak tvrdí Kalousek.
Skutečnost však je, že je tato partaj ovládána právě Kalouskem. Minimálně ochromená.
27. 08. 2013 | 16:47

Reveil napsal(a):

ari
"Čím to, že dobře placení novináři TOLIK sledují drobné pohyby uvnitř ČSSD"

To je tím, že si to přeje pan Kalousek. Ten se taky zajímá o sebemenší drobnosti uvnitř ČSSD, aby věděl, jak ji má řídit. Jenže mu to nevyjde. Ne, že by pro to nedělal všechno možné - Dienstbiera už si přetáhnul nejpozději v březnu - ale lidi už na něho moc nedají. Sociální demokracie, kterou si vybral za náhradního partnera po knokautované ODS, asi volby vyhraje, ale ne zas tak moc. Spoustě lidí se nebude zamlouvat možná povolební spolupráce dua Sobotka-Dientsbier s Kalouskem a spol. (Všimněte si, že na cílené dotazy v tomto smyslu Sobotka jasně neodpověděl a Schwarzenberg rovnou řekl, že odpoví až po volbách). Za takové riziko mnohému voliči ČSSD stát asi nebude. Ale nebude to ani SPOZ. Myslím, že přichází čas komunistů. Sice nevyhrají, ale nejspíš budou výrazně druzí.
27. 08. 2013 | 16:57

Petr z Tábora napsal(a):

Pane autore, slušný novinář se drží faktů a nepíše své vymyšlené konstrukce. Pan Zeman jasně prohlásil, že pověří premiérem toho koho mu navrhne vítězná strana.
Už dříve řekl doporučení, že by strany měly přihlížet ke kroužkování - co je na tom špatného ? Vy jste demokrat, kterému vadí vůle voličů ?
V soudním procesu s panem Ráthem zazněly informace o financování ČSSD - ty se mohou dále stupňovat směrem k panu Dientsbierovi a vedení strany. Podle Vás tedy voliči ČSSD nemají právo k tomu přihlédnout (a obdobně u jiných stran ) ?
27. 08. 2013 | 16:59

pamětník napsal(a):

Arnie:
" ač nestranný" :)))
27. 08. 2013 | 17:00

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
Přesně je to takto:
"Moderátor (Václav Moravec):
Takže tady už jste to odsouhlasili, těch 5-6 milionů zaplatíte?

Host (David Čermák):
Tady ano, tady došlo ke shodě nad tím technickým řešením a i nad tím finančním navýšením. Protože jedno z technických řešení, které bylo zhotovitelem předloženo, tady zase abychom byli féroví ke zhotoviteli, bylo odsouhlaseno to technické řešení, to neznamená, že to byl pouze výmysl z jeho strany, bylo to odsouhlasené technické řešení, které ale po tom, co se zpracovalo a přepočítalo, tak ekonomicky absolutně nevycházelo. Protože pro nás, ještě jenom krátce jestli můžu vysvětlit tu technologii, není podstatné ani tak to výsledné navýšení, ale pro nás jsou zásadně podstatné ty plusové vícepráce. To znamená bez odečtení těch méněprací, protože to je ten limit, který se počítá do těch 20 procent podle zákona o zadávání veřejných zakázek a toto číslo bylo absolutně nepřijatelné, protože se v zásadě blížilo 11 procentům víceprací a to jsme teprve u krajnice. Takže proto jsme nemohli akceptovat tohle technické řešení. To, které se zvolilo teď, tak ve své podstatě je minimálně finálně náročné jak v těch samotných plusových vícepracích, tak v tom konečném finálním efektu, to znamená cifru kolem pěti milionů."
http://www.impuls.cz/clanek/video-david-cermak-priprava-na-rekonstrukci-d1-mohla-byt-lepsi/235959
To nijak neomlouvá vydírání neplněním harmonogramu prací, což také vyplývá z rozhovoru.
27. 08. 2013 | 17:12

Dumpling napsal(a):

"Čím je pozice Bohuslava Sobotky silnější, tím častěji a hlasitěji zaznívají z Hradu slova"

To ovšem autore nesouhlasí. Sobotka není stále silnější, ale naopak slabší a slabší. To jsou pouze smyšlenky novináře z pravicové strany barikády. Spíše byste se měl zajímat o "svou" stranu, tedy o rozpadající se ODS.
Chápu, že média mají jakousi instrukci psát o "štěpení čssd", mají se zastávat Sobotky a tak vyvolávat dojem, že se mu chudákovi ubližuje. Ale tyto konstrukce by měly být samy o sobě trochu důmyslněji vymyšleny a hlavně obratněji podávány.
27. 08. 2013 | 17:15

fikus napsal(a):

Hvéžďala versus Pehe
27. 08. 2013 | 17:20

Jana Pechová napsal(a):

pamětník
Podstatná jsou fakta. David Čermák (při vší úctě, považuji ho za velmi schopného manažera) stojí na straně, která v dílčím sporu prohrála - a nemůže být nediplomatický.
Že firma navrhovala jiné technické řešení, pro sebe ekonomicky výhodnější, je její svaté právo. Výsledkem je dohoda na oboustranně přijatelném postupu. Ministr Žák na tom zásluhu nemá a pravdu měla firma. Tečka.
27. 08. 2013 | 17:27

Petr z Tábora napsal(a):

tom Dumpling:
Pan Hvížďala je nyní ANO 2011 (nikoli ODS) a podle pana miliardáře má dělat jakýsi morální kodex - to jsem se nasmál.
27. 08. 2013 | 17:41

Dumpling napsal(a):

Petr z Tábora

Souhlas, to je pan Hvížďala NYNÍ, ale historicky se publikačně ztotožňoval s ODS. To mu nejde odpárat, podobně jako Štětinovi nikdo neodpáře KSČ.
27. 08. 2013 | 17:55

Mac napsal(a):

Arnie

no vidíte, pane spravedlivý, hlavně když jste sám se sebou spokojen, že jo, já vám to kazit nebudu.

vy jste tak nestranný, že moje poznámka o pomočování se Barla Dobroty vás přivádí k nepříčetnosti, kdežto komentář nenávistného dementa resla, zaryglovaného v padesátých letech, - " "Děkuji pane prezidente, jestli chcete, můžete se mi též na hlavu vymočit." "Prosím, Hašek, povolte mi kalhoty...." vám přijde ohromně trefný.

:-)))

tak dále mravokárně blábolte o své nestrannosti. Nemáte náhodou na hlavě číro a na hrudi placku?
27. 08. 2013 | 18:28

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
Já o voze, Vy o koze. Já o vydírání, Vy o dohodě o navýšení vysoutěžené částky. Vy se tváříte, jakoby dohoda byla výsledkem firemního vydírání. Ve skutečnosti firma se vrátila po vyslovení hrozby odstoupení státu od smlouvy.
27. 08. 2013 | 19:05

resl napsal(a):

Mac,
promiňte Maci, ale ten, co povoloval kalhoty, byl Mynář.
27. 08. 2013 | 19:10

fikus napsal(a):

S kým se Hvížďala ztotožňuje a ztotožňoval je zřejmé. I když se stále snaží " moudře rýpat" do aktuálního morálního bahna, měl by se především rýpat v okolnostech " když se zhaslo" Do toho se mu samozřejmě nechce.

Je více než dvacet let po změně režimu a ještě nezačala rekultivace. Zatím pořádně nezačala ani rekognoskace a rekognice.
Pouze tlachy a bláboly..jak by to mělo bát a co nejde, ale možná bude když..
27. 08. 2013 | 19:11

modrý edvard napsal(a):

ministr Žák mi připomíná ministra Bártu. Silná slova a potom náraz na zeď.
27. 08. 2013 | 19:41

Mac napsal(a):

resl

nevadí resli, na blesko-ahácké formě vašeho povídání to nic nemění
27. 08. 2013 | 20:25

ujo napsal(a):

pro modrého edvarda:
jasně, Řebíček byl lepší
27. 08. 2013 | 21:36

fernandez napsal(a):

Pametnik, Jana Pechova

Ministr Zak nema zadnou zasluhu na znovu realizovane stavbe na useku 21 modernizace D1. Je to tak, jak pise pani Jana. Rovnez podotykam, ze ministr Zak nema zadnou zasluhu na rekordne nizkych cenach modernizovanych useku D1. Tyto souteze byly provedeny za predchoziho ministra Stanjury, ktery to neprimo umoznil tim, ze se nestoural do pomerne slusne - tedy alespon v tomto kontextu - fungujiciho RSD, tj. investora techto akci.
27. 08. 2013 | 23:05

pamětník napsal(a):

fernandez:
Nepravda.
27. 08. 2013 | 23:15

Jana Pechová napsal(a):

pamětník
Nikoli vůz - koza.
Polemiku vedeme kolem Žákových zásluh. A já pořád tvrdím, že žádné nebyly a nejsou. Ano, firma zvolila tvrdý postup, ale nikoli jen tak z plezíru, její tvrzení se ukázalo jako oprávněné. Jestli z toho někdo za stát vybruslil skutečně mistrovsky, pak to byl Čermák, který zjevně ví, o čem mluví. A jestli jde Žák někomu po krku, pak je to paradoxně právě ten schopný Čermák, jestli to nechápete.
28. 08. 2013 | 08:17

pamětník napsal(a):

Jana Pechová:
http://byznys.ihned.cz/c1-60283790-obnovte-opravu-dalnice-d1-jinak-vypovime-smlouvu-pohrozil-stavebni-firme-ministr-zak
28. 08. 2013 | 17:47

pamětník napsal(a):

"Mně vadí, že stejný problém se vyskytl na několika úsecích, ale zatímco ostatní dodavatelé pokračují v pracích a při tom řeší technický problém, jakých se při takové stavbě vyskytne mnoho, tak jeden z nich to řeší zastavením prací a vysláním ultimativního požadavku směrem ke státu o navýšení ceny," řekl ministr.
28. 08. 2013 | 17:49

modrý edvard napsal(a):

pamětník : No když to řekl ministr, tak to bude pravda. Ministr by utčitě nelhal.
28. 08. 2013 | 23:44

Jana Pechová napsal(a):

pamětník
Pan ministr vyzval firmu, vyzval Davida Čermáka...
Vyzýval je v okamžiku, kdy se o věci již velmi tvrdě jednalo a bylo zjištěno, že předchozí vedení ŘSD opravdu uspěchalo přípravu podkladů.
Pan ministr hrozil zatím naposledy v souvislosti s onou nešťastnou uzavírkou na 81. km ve směru na Prahu. Nějak si přitom ráčil při plamenných vyjádřeních o zbytečných uzavírkách nevšimnout, že se tím pravým pruhem opravdu jet nedalo - tedy pokud by riziko z toho vyplývající nechtěl nést sám osobně. Šlo totiž o havárii na mostním závěru, a protože je potřeba vyrobit speciální díl na zakázku (v těchto případech to holt jinak nejde), nedalo se tam ani dělat. Navíc stejně pršelo, což bývá při těchto pracích dost velký problém sám o sobě.
Milý pan ministr mi prostě připomíná toho šéfa drah, který jel vlakem na obhlídku úseku a stěžoval si svým poskokům: "Oni si ti traťoví dělníci pořád stěžují, že mají málo, ale kdykoli projíždím kolem, stojí u trati opření o krumpáče."
29. 08. 2013 | 09:01

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy