Co brání, aby se v této zemi lépe prosazovalo právo

26. 05. 2012 | 21:16
Přečteno 16763 krát
Do poslední chvíle nebylo tak úplně jasné, s kým bude Tomáš Sedláček při zatím posledních Interpelacích, věnovaných umění prosadit právo, diskutovat (psal jsem o tom zde)

Neplánovaně se ale pár minut před začátkem ve foyer Nové scény Národního divadla, kam si chodíme každý čtvrtý čtvrtek v měsíci popovídat se zajímavými hosty, zjevil Karel Randák, bývalý zpravodajský důstojník civilní kontrarozvědky (BIS) a později ředitel civilní rozvědky (Úřadu pro zahraniční styky a informace), dnes člen správní rady Nadačního fondu proti korupci. A tak jsme toho hned využili.

Tomáš Sedláček tedy nakonec na místě pro hosty přivítal nejen soudce Vojtěcha Cepla, Pavla France z Ekologického právního servisu a Martina Kameníka, který se v občanském sdružení Oživení věnuje korupčním kauzám, ale i jeho.

A debata to byla myslím dost zajímavá (i když - snad se na mne nebude zlobit - v ní moderátor tentokrát trochu „plaval“).

Pokud jste včerejší Interpelace nestihli naživo, neviděli ani jejich online přenos na Aktuálně.cz či se na ně chcete podívat znovu, nabízím nyní její záznam.



Redakční kolega Jan Langer opět pořídil záběry ze setkání a publikoval je ve fotogalerii.

Pár jsem si jich od něj vypůjčil i do tohoto blogu.



Tady jsme tak nějak pohromadě krátce před začátkem diskuse (technik připevňuje Martinu Kameníkovi tzv. port s mikrofonem, v pozadí s kravatou je Vojtěch Cepl, vpravo Pavel Franc a ředitel Nové scény ND Štěpán Kubišta.



Karel Randák dorazil na poslední chvíli a bezprostředně po Interpelacích zase musel běžet jinam, takže ho kolega stihl vyfotit jen v kompozici s rukou Tomáše Sedláčka.



Z Olomouce se speciálně kvůli Interpelacím vydala do Prahy blogerka Jana Zwyrtek Hamplová. A její vstup do debaty stál za to.



Slovo si vzal i další bloger, Jan Urban (na snímku vpravo, krátce před začátkem s Vojtěchem Ceplem). Občanská společnost, o níž mluvil, je jeho celoživotní téma.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Nero napsal(a):

Právu brání 22let totálního rozkrádání, defraudací a tunelů, propagandisticky lživě vykládaných demokracie a vůle lidu!!! Pokud tento balvan nebude rozdrcen na prach většinou občanů a zadupán do země, nehnem se dále....
Kuponová privatizace – Václav Klaus, Tomáš Ježek,Dušan a Tomáš Tříska ODS – 679 000 000 000Kč-dnešní hodnota majetku cca 2,5 x vyšší…
Nazvučení českého předsednictví -Saša Vondra -ODS -750 000 000 Kč
Smrtící Kalouskovy padáky na MO- tehdy ještě za KDU- 150 000 000Kč
# Open CARD -Pavel Bém -ODS -1 000 000 000 Kč
# Zelená Praha -Pavel Bém -ODS -250 000 000 Kč
# Bezdrátová Praha (WiFi-Praha) -Pavel Bém -ODS 400 000 000 Kč
Pouze projekt- "Praha Olympijská" - Pavel Bém ODS - 70 000 000Kč
# Arbitráž s CME -??? -10 000 000 000 Kč
# Aféra Český dům -Karel Srba -ČSSD -100 000 000 Kč
# Diag Human -??? -???? -2 000 000 000 Kč
# Aktuální kauzy staveb tunelů v Praze -Pavel Bém -ODS -10 000 000 000 Kč
# Gross – byty, akcie -Stanislav Gross -ČSSD -300 000 000 Kč
# Internet do škol -Eduard Zeman -ČSSD -884 000 000 Kč
# Nucená správa -IPB -???2 -200 000 000 000 Kč
# Sanace bank v 90. letech -Václav a Livie Klausovi,Ivan Kočárník,Jan Klak,Tomáš Ježek,Roman Češka,Jiří Skalický,Josef Tošovský- ODS –cca 1 000 000 000 000 Kč !!!!!!!!
# Chemapol Group Junek -??? -16 500 000 000 Kč
# Knižní Velkoobchod Praha -Macek, Menzel -ODS -400 000 000 Kč
# Liberecký šampionát Magistrát města -ODS ČSSD -150 000 000 Kč
# Lehké topné oleje -Václav Klaus -ODS -100 000 000 000 Kč
# Rumová aféra -Václav Klaus -ODS -60 000 000 Kč
# Kamencové jezero -Starosta Chomutova- ODS -750 000 000 Kč
# Konsolidační banka, Konsolidační agentura -Všichni ODS a ČSSD -240 000 000 000
# Kč
# Podpora na fotovoltaické elektrárny -Všichni ODS a ČSSD -900 000 000 000 Kč
Státní a obecní skrytý i přiznaný dluh- ODS,ČSSD,KDU,ODA,ZS,KSČM cca 2 500 000 000 000Kč
Sečteno : Skody za 22let vlády ZLOČINCŮ dosahují cca 5 bilionů, tj. 5 000 miliard!!!!
26. 05. 2012 | 22:18

honolulu napsal(a):

Jezkovi chluby, oni NEUMI mluvit. To jste tam jeste nemel pane Stejskal.....Pane Randaku, podivejte se na vase vystupovani - na demonstraci osobnosti na videu..
Zpet do kurzu retoriky !
A ten mladej to je Aaaa "evenualita".
26. 05. 2012 | 22:30

ghándí napsal(a):

pan sedláček brzo nastoupí k primaři nešporovi. takhle vymlácenou hlavu jsem míval na studiích po pivobálech. jinak zajímavá debata. samozřejmě utoky na politiky a politický strany jako na největší zlo všehomíra. čím je ale nahradíme? ustředním výborem ?
26. 05. 2012 | 22:32

Hafan napsal(a):

Pro: Nero, souhlasím. Nejde o stranickost, pravá levá, jde o právo, padni komu padni. Pokud zde nebude justice, která je vskutku nezávislá a půjde po krku každému darebákovi, ať je odkud chce, z jakékoliv partaje, nebude to nikdy dobré. Chce to změnu, přímou demokracii, vliv občanů, což si také v neposlední řadě žádá jejich bytostný zájem o dění, to jest nikoliv sedět u bůčku a piva, ale zvednout se a argumentovat, nikoliv jen křičet a urážet, ale zajímat se a klást otázky a požadovat odpovědi. Ale sečetl jste to správně a bez ideologických kompromisů, což zde nebývá obvyklé.
A podotýkám k Vašemu součtu: to je jen to, čeho jsme si všimli, to, co je vidět. Bravo!
26. 05. 2012 | 22:44

Analytik napsal(a):

Česká justice slouží Mafii a ta je s její prací spokojena.
Pokud se Policii podaří nějakou kausu vyšetřit a zdokumentovat, ihned zasáhne příslušný vrchní prokurátor a všechny podklady a důkazy zmizí pod kouzelným kobercem.
Kdo řídí státní zastupitelství? Rampula.
A kdo řídí Rampulu? Konkrétní jméno ještě není známo, ale kdo se na něj pozorně podívá, uvidí provázky, které končí někde v zákulisí.
A nakukovat do zákulisí není zdravé!
Viz MUDr. Rath.
26. 05. 2012 | 22:55

BORDELSTÁN napsal(a):

Tak jsme lustrovali,přejmenovávali údajně zprofanované názvy všeho,zakázali prokurátorům dozorovat korupci,zlodějny,trestné činy.Zrušili jsme hmotnou odpovědnost a ta dnešní není povinná vymáhat.Morálka se stala vysmívaným slovem,sexuální úchylové nám o morálce kážou a tady je výsledek.BEZPRÁVNÍ ZLODĚJSKÁ ŽUMPA.
26. 05. 2012 | 23:33

Nero 2 napsal(a):

TO NENÍ VŠE!: co uvádí NERO níže i výše: k tomu nutno dodat zlodějiny ostatních podnikatelů co neplatí daně jako restauratéři,taxíci atd atd těch jsou další statisíce až miliony a to krát něco co nakradli tak 5 bilionů je jen kapka co zde bylo pane NERO rozkradeno! a krade se dál , co s tím? nič lidu se to líbí
26. 05. 2012 | 23:37

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Podíval jsem se na to, zamyslel se nad obsahem, no a jak už je nás u podobných debat zvykem, tak jen ztráta času. Kdo by měl co zajímavého říci, tak to je jistě Karel Randák, ale pochopitelně nemůže, může nám jen něco naznačit.

O čem ta debata měla být?

„Co brání, aby se v této zemi lépe prosazovalo právo“

Už titulek zní pochybně. Nevím, o co autorům šlo, já bych za smysluplnější považoval debatu a lepším prosazování demokracie a spravedlnosti. Debata o lepším prosazování práva by měla smysl až poté, kdy jsme došli k závěru, že to právo vyhovuje našim představám o spravedlnosti. Pokud není splněn tento předpoklad, tak lepší prosazování práva může být pro občana i nežádoucí věc.
Samotná debata nebyla jen k tématu lepšího prosazování práva, ale taková všehochuť.
27. 05. 2012 | 00:06

minatomirai napsal(a):

Moje shrnutí: pan Sedláček neumí mluvit, natož moderovat. Zkrátka ekonom bez širšího vzdělání. Možná byl nalitý nebo je takový neustále. Má šanci v české politice.

Soudce Cepl nad věcí, ale lidsky rozumný tak, jak se u soudce předpokládá.

Ti mladí jsou dobří, ten jeden bohužel nevěděl, jaký je rozdíl mezi mocí výkonnou - státní zástupci a soudní, což je průser, ale jak je vidět, většina lidí to neví, včetně přispěvovatelů tady. icméně jsou hoši dobří a myslí jim to.
Pan Randák toho moc neřekl.
Nejlepší byla pani Zwyrtek či jak se jmenuje: věcná. Byla z nich vlastně svým krátkým vstupem nejlepší.
No a ten pan Urban mne oddělal, když začal s tím, jak bojoval proti komunismu. Alespoň jsem měl pocit, že bude pokračovat, tak jsem ho přeskočil.

Vše závisí na tom, jak se takový pořad moderuje, pan Sedláček to zkrátka nemoderuje, protože na to bohužel nemá. S výjimkou těch mladých nikdo z panelu nepřesvědčil svojí retorikou.
27. 05. 2012 | 00:07

františek němec napsal(a):

Bernie Ebbers dostal 25 natvrdo.
Ken Lay dostal 45, ale kleplo ho než mohl nastoupit trest.
Jeffrey Skilling dostal 24let a čtyři měsíce.
Bernie Madoff může být za dobré chování propuštěn v roce 2139, ve věku 201 let..

Někde se soudci velkých případů nebpjí. Víc jim sejde na jejich kredibilitě jako soudců.

Konkursní SOUDCE Berka dostal devět let. Za čtyřiapůl venku za dobré chování.
Všichni nahoře jmenovaní byli podnikatelé, u kterých se hra na hraně zákona předpokládá. Soudce je ten, kdo ručí za uplatňování práva. Soudce jako Berka patří zavřít pět pater pod zem a zabetonovat schodiště,

I pan Cepl, který mluví vcelku rozumně, spravedlnost relativizuje. Dostanu papír, vydám platební příkaz, jedním kliknutím. Nad dskutečnostmi, které jsou za tím nepřemýšlím.
Nebudu kolegům advokátů a exekutorům kazit kšeft, co kdymy ně jednou vyhodili. Ty platební pžíkazy chodí denně v ůžasných kvantech, k miliónu ročně. Detaily, jako je pravost dokladů a podpisů se nikdo nezdržuje.

Nejtěžší trest u Berdychova gangu (za vraždu) byl 13,5 let.
Někomu to prostě jde.
Někomu hodně. Andranik Soghojan byl osvobozen.

Navíc se záznam přhrává jen do půlky, takže jsem paní Hamplovou nedosta příležitost slyšet. Přístě bych moh přijít s mobilní telefonem (přinesl bych si dva, tři halogeny, aby pánové proti oknu nevypadalali jako separát před obarvením) a povesit na youtube nebo uložto přehratelný záznam diskuze.
Bohužel, zrovna ta minulí za to stála.
27. 05. 2012 | 00:16

mikael k. napsal(a):

nemám pocit,že by výše jmenovaní mohli něco změnit.ani že, by chtěli.
a to je asi ......mimo.
27. 05. 2012 | 02:04

ludo napsal(a):

nedelej vopicky stejskale,sam si cenzor a ked holota napise,co nesuvisi so stanovamy demokracie tak mazes.
ty najmenej co mas dristat o prave,ked ho druhym upieras,co prevratis na etiku a nejake predpisy,ktore ti niekto diktuje a potom ,ako ohnuty lokaj tu predvadzas a robis bu bu.dej si chleba se sadlem vole.
27. 05. 2012 | 04:27

Agent W4C napsal(a):

Lidé,kteří sedí momentálně ve vysoké politice,ačkoli by měli sedět úplně jinde.To je odpověď na dotaz v nadpisu tohoto blogu...
27. 05. 2012 | 05:11

eM napsal(a):

No, to byl skutečně "výkvět". S těmito lidmi bych se raději právního státu (v jejich podání) dožít nechtěl... Neřízený mstivý šmírák Randák vedle soudce Cepla který si plete soudní síň s nepříliš kvalitním diskuzním fórem s názvem "Vlož svůj subjektivní názor", o zbytku nemluvě...
27. 05. 2012 | 06:20

Holymother napsal(a):

No pan Cepl se zjevně nepotatil. Problémem v naší justici je postavení soudců, jejich výběr a dohled nad jejich činností. Na posty soudců se ve velkým množství dostali lidé, kteří tuto funkci jsou schopni zvládat méně dobře. Další věc je, že nikdo nemá vzhledem na neodvolatelnost a nezávislost soudců bič na to, jak je přimět, aby pracovali. Jediné měřítko je, že mají dostatečný počet skončených věcí. Z toho plyne, že kvalita není žádoucí, hlavní je věc vyřídit rychle tak, aby se hlavně nevrátila. To všechno je završeno tím, že kdykoli si začnou fňukat, ministerstvo se může potentovat, aby jim vyhovělo a nemá problém jim ve všem vyjít vstříc. To má za výsledek, že drtivá většina soudců není zvyklá a nemá pracovní návyky, něco co si člověk osvojuje v prvních letech zaměstnání. Pokud by ve vašem prvém zaměstnání kolem vás chodili po špičkách, ve všem vám ulevovali, pokud se zapláčete a dával vám peníze bez ohledu na kvalitu a kvantitu odvedené práce, tak taky uvíznete na určitém bodě minimálního nasazení. Proč se taky honit. Zbytečně byste si proti sobě poštval kolegy, který ani nemaj na to, aby práci normálně zvládali.
27. 05. 2012 | 06:22

Pepa Řepa napsal(a):

A debata to byla myslím dost zajímavá (i když - snad se na mne nebude zlobit - v ní moderátor tentokrát trochu „plaval“).
---------------------
Asi si spletl akci,zrovna probíhá ME v plavání.Bylo by to na medaili.
Škoda.
Jinak si-jako obvykle-myslím pravý opak toho, co píše zuřivý šariátník, takže to se mnou není tak zlé.

Pan Sedláček je vzdělaný jedinec, z mimořádně kvalitního vrhu, místní CACIB.
Má tak široké a hluboké vzdělání, že dokáže věci zasadit do souvislostí, zabruslí do filosofie i theologie, o čemž svědčí, jeho Ekonomie...., kterou mi už dvakrát nevrálili.Dobrá kniha.
Je mi lidsky blízký, dokáže se zrubat jako carský důstojník, občas propásne na Národní uzavírací hodinu u pomníčku "revoluce" a zavřou mu tam kolo.

Leč čeho je moc, toho i příliš. Tedy i vzdělání.
Z prognóz pana Sedláčka se vytratilo střízlivé ekonomické myšlení, což dokládá serie výživných článečků o tom, že všechny zachrání a asijskou konkurenci zdrtí, když se semkneme jako slepice na hřadě okolo eura a poslušně kvokat noty bruselské.
Skuteční ekonomové si již tehdy klepali na čelo.

Takže bych doporučoval tradiční recept předsedy Maa.
SEDLÁČEK DO VÝROBY!
Aby to tak nebolelo u soustruhu, doporučují převzít-dosud neobsazenou-virtuální židli, po Vlastimilu Brodském, coby Hajaja.
V tomto oboru je mistr, má praxi jak v cyklistice, tak v uspávání.
27. 05. 2012 | 06:32

Pepa Řepa napsal(a):

honolulu
u nás je to jinak. Zpravodajský důstojník nemusí umět mluvit, ba teoreticky -někdy-nesmí.Musí mít dobrý asluch, přímo pithartovký, slyšet trávu růst. To u Vás uměli jen stppaři od Sipuxů.
Nicméně pan Randák porušil bobříka mlčení a odstartoval "Válku kmotrů v Čechách a na Moravěů, což byla věc záslužná.Teď zalehly obě strany na matrace a čekají jakou kartu vytáhne Randák ze svého archivu dívno přichystaných trumfů.
Loupení se na čas zastavilo, hraje se známá česká hra "Vole padni!.

To přirozeně neplatí pro regiony, kde se loupeží vesele dál, neb tam míří nesmyslný cecík bruselský a Karel z ODS seděl s Tondou z ČSSD od první třídy v lavici a pisálek místních kozích listů Franta to nepráskne, má za ženu Božku, sestřenici Tondy.
27. 05. 2012 | 06:47

Ládik!!! napsal(a):

Až po komentáři PŘ si to asi pustím. Ne plyn, tu estrádu.
27. 05. 2012 | 06:55

Ládik!!! napsal(a):

Teď mě napadlo (viz poslední odstavec PŘ) - jaký je vlastně rozdíl mezi loupeží a soutěží. Žádný. A to je vlastně to, co brání v této zemi prosazování práva.
27. 05. 2012 | 06:58

BORDELSYSTÉM napsal(a):

Jak odbřemenit zbytečně přetížené soudy?Stačí vyžadovat hmotnou odpovědnost ouředníků.Tím se naučí dodržovat zase zákony,nebudou podvádět vlastní občany a najdeme zde konečně,v tomto bordelu,viníka.Tím bude pracovat podle zákonů a ubyde soudních sporů.Dnes si ouřada krade,podvádí,nechá se korumpovat a směje se vám do ksichtu s větou,že on za nic neodpovídá a když chcete vymoci zákon,tak se suďte.Dnes žádnou hmotnou odpovědnost nemá a když v zákonu je,tak je tam hned věta,že ji stát nemusí vymáhat.Stát má mít povinnost vymáhat škody po dotyčných.
27. 05. 2012 | 07:34

Pepa Řepa napsal(a):

Ládík
i loupežníček je náš bližní i on je soutěživý.
A nerad smra´docha na polední kartu. A středočeský oslnil mnohá ženská srdce.
Mně spíš vrtá hlavou proč "veřejná" soutěž.
http://www.youtube.com/watch?v=dQhKGAMV9RA
27. 05. 2012 | 07:50

Občan napsal(a):

Dozvíme se od pana Randáka, zda pan finanční spekulant Janeček již vyřešil problém s protikorupčním kolegou vlastnícím investiční (tedy finančně spekulační) akciovou společnost s akciemi na doručitele?
Pokud ne, pak celá ta diskusní sešlost pozbývá smyslu.
27. 05. 2012 | 08:37

Jura napsal(a):

Nuda. Exhibionista Sedláček, blafy a vzdechy, jaké slyšíme od chytrolínů stále dokola. Diskutovat by měli lidé z praxe, jako ta advokátka, co vstoupila do debaty asi 10 min. před koncem.
27. 05. 2012 | 08:43

Tref napsal(a):

Nero - doplňte si prosím pod liberecký šampionát v lyžování tehdejšího primátora Jiřího Kittnera (ODS). Jeho odpovědnost je klíčová, tak říkajíc bez diskuse. Dnes je finančním ředitelem krajské nemocnice, místo dostal bez výběrového řízení pro svoji reputaci ekonomického odborníka...(je také zodpovědný za dluh za hokejovou halu, které město bude splácet ještě minimálně 15 let a nemá vliv na její hospodaření).
27. 05. 2012 | 09:01

AC napsal(a):

Za pozornost stála opakovaná fráze soudce Cepla: když si začnete chvíli všímat tak zjistíte, že jsou to stále jedni a titíž. A já dodávám, jako ve škole, jako v každé lidské pospolitosti - pár grázlů drží pohromadě a drží tím slušné v šachu a slušní, prostě protože jsou slušní, se s nimi rvát nebudou. Bohužel pro nás tenhle stav trvá moc dlouho a tak ti lumpové stihli prosadit takové zákony, které by lumpárny usnadňovaly, na důležitá místa nejen výkonné moci si dosadili svoje loutky, budeš dělat co ti řeknem, jinak zmizíš....kdo ví, jak špinavé a drsné jsou mezi nimi v soukromí vztahy. Bylo snad málo kulek v hlavách neposlušných a těch, co se stačili oběsit a ještě probodat dýkou záda? A to jsou jen veřejnosti známí, nikoli ti, co náhodou a dosti velkou pravidelností vyplave kdesi u břehu řeky...dál to nemá smysl rozebírat, tahle politická parta musí být nekompromisně sesazena a pozavírána, zákony napraveny - a i tak bude dlouho trvat, než u nás mravnost zakoření. Vždycky jsem psal o roku 2016 - a na něm si trvám. Neříkám, že bude politikům a jejich poskokům horko, pač tou dobou už se věznice vytápět nebudou. A ještě doušku - máte-li kdo doma ve stodole někde pod zaprášenou plachtou starý nepotřebný stroj času, koupím ho třeba za odvoz, ať nežeru - rád bych totiž posunul čas alespoň na ten rok 2015, což je i ve vašem zájmu:-)
27. 05. 2012 | 09:11

František Adamec napsal(a):

Co brání, aby se v této zemi lépe prosazovalo právo?
-
1) Chybí socha na Pražském hrade Václava Havla a jeho brácy CSc. na klíně na Heydricha a socha Václava Klause jak krade propisovačku v EU.

2) Stejskale odvolaj svoju ženu, pěknů blondýnky z komunistického Berlína, moja blondýnka jede šalinů na hřitov, pořád ňa miluje, říká mně blnóne, našla mně dobrý flek, její rodinný hrob, pod hrobem cigánského krála z Brna, nedaleko jeptišek Františka z Assisi a agustiána Mendela, co objevil Boží genetiku.

3) Nejsu z Čech, su katolík, člověk z povodí Moravy, vždy bez politické příslušnosti. Včera mňa v našem zmrzlém vihodradu navšívil překladatel, můj spolužák, má béžové vnůčata v Eurozóně, na Martiniku, jeho manželka tam letí dělat opérku béžovým vnůčatom. Snaživec Kocáb opustil svoju ženu z USA a udělal si béžového potomka s béžovů sektretářků Dajlů.
Zdraví Vás Franta Adamec, z Assisi a Moravy, a ze zrmzlého vinohradu.
27. 05. 2012 | 09:59

karel napsal(a):

To AC

je to pořád stejná parta českých grázlů a ti se musí zavřít a zlikvidovat jejich klaky, zajistit majetky a nakonec naznačit naději státních systémů v řešení stavů před rozkladem společnosti!!!!!

Jinak je s námi konec a III.WW se nelze vyhnout!!!

Zločinci mají také své řešení: rozklad a likvidace státu, jeho silových složek Policie a Armády = toho již český politický=vládní zločin dosáhl!!!
27. 05. 2012 | 10:13

Václav Weel napsal(a):

Zatknout všechny,které jsou uvedeny v příspěvku(Nera)zablokovat majetek uvalit vazbu..vyšetřovat všechny přes detektor lži.
27. 05. 2012 | 10:28

Hrbáček napsal(a):

Navrhuji, aby heslo "PRAVDA VÍTĚZÍ" bylo zrušeno a nahrazeno současně planou realitou "KRADLO SE A KRÁST SE BUDE !"
27. 05. 2012 | 10:41

tata napsal(a):

pane STEJSKAL

MĚ TO PŘIPADALO,JAKO velice zajimavé,nejvice mi tam zaujmuli 2 věci, a jedna co tam nepadla ohledně toho zavěru že se to zlepšuje.ROZHODNĚ stěch co sem shlédl mě tato připadala nejzamívavější.

Tak jako nejzakladnější podle mě pravda je co poznamenal pan RANDAK,..........trest,bat se trestu......PLATÍ TO O CELÉM NAŠEM ŽIVOTĚ ve všech situacích,bohužel je to popírano trendem s ameriky. nic nezakazovat nebo vco nejmenším množství a netrestat.SAMOZŘEJMĚ že trest ma byt v poměru situace,ale pravě tendence tohoto trendu a zprominutím pomatencu ktery vlastně trest popiraj se čim dal společnost posouvá k stale horšímu stavu.A PRAVĚ NAŠ STAT JE toho pomalu zařnym přikladem.

Samozřejmě sou jedinci kterym stačí slovo ale od mala jsou to spíše vyjímky,jinak přiměřeny trest a vpravy čas,ten trest je třeba i moralní odsouzení,opak u nas,viz kolik politiku ma sfalšované studia a co no nic atd

ZA DRUHÉ velice kvalitní byl přispěvek paní Jana Zwyrtek Hamplová.

no A K ZAVĚRU,co bylo moto že se situace zlepšuje......trochu mi tam chybělo zamyšlení,rozebraní.........přes všechna pozitiva že byla chycena a hlavně zdokumentovana 1 velká ryba....TAK je duvod k radosti když to má 2 pochybnosti......podle dosavadnich poznatku,ukazuje že oproti jinym byl opojen mocí a nedotknutelností,takže to značně ulehčil to že mohl byt dopaden........

ta druhá pochybnost je že to budu brat jako zlepšení stavu až tak intezivně nasadí i v jinych připadech tikajících se vladních potentatu.

S TÍM nespochybnuji že je to dobře dopadení jakehokoliv podvodu je dobré.

spochybnuji RESPEKTIVE polemizuji. Nadšení že se to lepší,a vte diskuzi že nepadlo aspon zminka od pana SEDLAČKA JESTLI TO TAK NĚKDO NEPOCITUJE.

já nevím ale ta otazka se nabízí,není to jak mi jinde napsal Řepa že mlatím černochy,já oproti jinym nejsem zastancem spiknutí,jen čas ukaže,jestli to je trend padni komu padni nebo využití nadřazenosti jednoho co si myslel že je nedotknutelny,a dal se pojede v zaběhnutem nebot ty další jsou opatrnější,a co je hlavní není takový zajem to vyšetřit
27. 05. 2012 | 10:52

mb napsal(a):

To se mi líbilo ta diskuze ...

ani bych neřekl že v tom Sedláček plaval ...

jen uplně na začátku udělal češtinářskou / gramatickou chybu ve skloňování ...

sympatičtí hosté ... dalo by se říci elita národa ...

kdyby nás reprezentoval ( v politice ) podobný typ lidí ...

(a nestačil se cestou k moci zkazit)

byla by čr dál / za vodou ...

njn ... aspon že přežívaj v těch pozicích, kde jsou a nejsou ještě zcela odejiti / vyhynuti ...

to je skutečná elita národa ...
27. 05. 2012 | 11:06

AC napsal(a):

Karel

O tom zajištění viníků a jejich slouhů není žádných pochyb, osud to narafičí stejně chytře a jistě jako jakékoli těžko předvídatelné události v minulosti či ty, o kterých máme dodnes oficiálně posvěcené falešné představy. Ale toto s falzí lze pochopit, neboť popisujeme děje, které vidíme, slyšíme a prožíváme a nevíme o jejich pozadí absolutně nic. Tím pozadím nemyslím intriky dobrodruhů či fanatiků, ale cosi úplně jiného, o čem nechci mluvit. Takže jistota, že přijde čas a příležitost narovnat české právo a viníky i jejich podílníky potrestat sebráním nejen nakradených majetků,ale uvěznit je, soudit a odsoudit. Doba nám přeje jejich vlastní hloupostí. Jak už jsem mnohokrát psal, jako mezičlánek změn musí nastoupit vláda ČSSD a pak už se události povalí jaksi přirozeně. Změníme špatné zákony, zavedeme referenda...bylo by to dlouhé povídání. Ale čas hraje v náš prospěch. Jakmile ve volbách pravice padne, a ta padne, už se k vládě nezvedne. Nedostane čas.
27. 05. 2012 | 11:25

MartinO napsal(a):

Občan:
Janeček na vaše nesmysly nemá čas. Teď právě s doutníkem jedné ruce a se sklenkou Hennessy v druhé vybírá, kterou zemi svými spekulacemi zničí zítra :-D
27. 05. 2012 | 11:39

Jáchym napsal(a):

Už to tu někdo naznačil - zaměňujeme PRÁVO a SPRAVEDLNOST.
Koneckonců - totéž dělají velice rádi i všichni politici.
Mluví se nesmyslně o munisterstvu "SPRAVEDLNOSTI" místo o ministerstvu práva.

Existují přece různá "práva" , která je možno úspěšně prosazovat.
PRÁVO silnějšího
nepsané PRÁVO
PRÁVO první noci
církevní PRÁVO
plzeňské PRÁVO
revoluční PRÁVO
PRÁVO vorů v zakoně ...

Pokud budeš hledat, spanilomyslný čtenáři, určitě si i Ty najdeš některá PRÁVA, která se daří majitelům justičních manufaktur tvořit a naplňovat ke své plné spokojenosti. Tak vo co gou ?
27. 05. 2012 | 11:45

Baba napsal(a):

Touhle dobou například možnost se nedělního oběda zúčastnit nebo nezúčastnit.
27. 05. 2012 | 12:12

Viola napsal(a):

Je zvláštní, jak na mě paní Hamplová působí v psaném projevu a jak zapůsobila svým jediným dotazem, připadala mi jako úplně někdo jiný.

Pepo Řepo, váš humor je neskutečný :-))), nejste náhodou herec?

Ale jaksi se divím poznámce pana Stejskala k výkonu pana Sedláčka, vždyť to bylo standartní.
27. 05. 2012 | 12:22

Viola napsal(a):

A ještě k tomu invalidnímu vozíku.
Pana Sedláčka mohlo třeba napadnout, že by pozval na scénu pana Krásu s jeho invalidním vozíkem a sám by jej dostrkal po těch schodech a věnoval se mu po celé odpoledne.
27. 05. 2012 | 12:47

Václav Weel napsal(a):

myslím že kauza Ráth vydrží,až do dalšího volebního období,popřípadě předhodí další malou rybu a bude klid jak nenápadnééé......
27. 05. 2012 | 13:21

rapp napsal(a):

Právo má soudit podle skutkové podstaty,což nemusí mít nic společného s tím,že třeba Rath je významný člověk ze strany -vítěze voleb,jíž dalo hlas přes 20 % voličů.Kdo z nich zná pravdu,krom policie a Ratha? Logicky část z nich neuvěří.
S Rathem se lidé chvějí o budoucnost demokracie.Zvykli jsme si ji brát jako rovnocennost myšlenek.Jenže současně musí platit,že přednost musí dostat věcně správné hledisko a nemůže být rovnocenné s jakýmkoliv .Tedy v otázce dluhu-zda růst nebo ne nebo na to kašlat jako USA. Poté,co Cyril Svoboda přesvědčil citací zákona,že justice a ústavní činitelé porušili zákon -Ústavu-v případě prodloužení vazby Ratha za 48 hodin déle-kdo má ještě v této republice právo kohokoliv soudit? Jestliže na nejvyšších místech je porušena Ústava. Je-li to tak.Pokud právo nemůže být děláno jasnou citací,ale je děláno souborem konotací mnoha matných míst -mimo povinné předepsané komentáře k zákonu-kam se s tím dojde jednou? Může-li trestní řád předělat smysl ústavního zákona na opačný,pak takové právo je špatně uděláno před trestným činem.
27. 05. 2012 | 13:41

JardaV napsal(a):

Právo se neuplatňuje proto :
1)Zákony jsou cíleně vytvářeny tak,aby byly děravé a bezzubé a byla o nich možná diskuse.
Pozn.V době,kdy existuje software na to,aby z dlouhého textu bylo možné vytáhnout pasáže s konkrétním slovem,lze pomocí systémového inženýrství vytvořit "skoro neprůstřelné"zákony.Bylo by jich mnohem méně.
2)Stát je řízen lidmi,jejichž "hříchy" má někdo dobře zaevidované,a manipuluje díky nim s poslanci i senátory,nepochybuji,že i s presidentem.(viz smrt reportéra,který vyfotil,co neměl.Dodnes nevyšetřeno)
3)Media hájí zájmy těch,kterým slouží odvracení pozornosti od největší kriminality.
Bordel ve státě někomu vyhovuje,totalita měla pevnou ruku,proto musela zmizet.Ne
z etických důvodů,ale z důvodu schopnosti trestat zločince všeho druhu.
4)Chaos v zákonech a jejich prosazení je zdroj obrovských a dá se říci skoro bezpracných příjmů,skupiny,která nedopustí pořádek,řád,ani právo.A to jsou advokáti,soudci a spol...a ještě jiní.

Dalo by se pokračovat.Ale proč,když to nelze změnit.
27. 05. 2012 | 14:18

Almo G™ napsal(a):

JardaV: Ad bod 2. Zajímavé... O koho / co šlo?
27. 05. 2012 | 16:05

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Často zní námitky typu, policie se v kauze Rath chovala nestandardně, ale čím více věcí vychází na světlo, tak o tom lze mít pochybnosti. Policie se chovala stejně jako při vyšetřování různých kauz ODS a stejně jako politici tohoto typu, i policisté a lidé ze státního zastupitelství sledovali své osobní cíle. Policie a státní zastupitelství se chovalo „standardně“ sloužili těm, kdo je platí a kdo je mohou povýšit. Osobně se domnívám, že v tom bylo mnoho korupce typu: ukaž, že jsi náš člověk a my při povyšování na tebe nezapomeneme.


A něco k zamyšlení o policii a státním zastupkyni

Detektiv, který stál u zrodu kauzy Rath
http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/detektiv-ktery-stal-u-zrodu-kauzy-rath-u-korupce-je-dulezite-byt-line

Bradáčová na rozcestí. Jak skončí státní zástupkyně, která dozoruje vyšetřování MUDr. Ratha?
http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/46424/bradacova-na-rozcesti-jak-skonci-statni-zastupkyne-ktera-dozoruje-vysetrovani-mudr-ratha.html

a ejště jeden odkaz
„S tím, jak v případu poslance a hejtmana Ratha postupně zaniká prostor pro pochybnosti o věci samé, je třeba nadále věnovat pozornost jeho kontextu a systémovým souvislostem. „
http://www.denikreferendum.cz/clanek/13247-pripad-rath-uz-jen-kontext-a-systemove-souvislosti

Domnívám se, že nejde o to, že by se začalo blýskat na lepší časy, ale jen to to, že se korupce jen prohloubila.
27. 05. 2012 | 17:14

Historik napsal(a):

Na rohu ulice vrah o morálce káže. Tolik k účasti zástupce raketýrské bandy, která si říká "Ekologický právní servis."

to "ten, kdo se s blbem hádat nebude"
Musím říci, že o žádné právo v tomto státě nestojím. Bude mnohem lepší, když věci bude soudit někdo se zdravým rozumem a hlavně CHARAKTEREM.
Protože se toho nedočkáme, stačil by český Putin, tedy alespoň jeden člověk, který se chce proslavit tím, že bude stát nějak rozumně řídit. Putin dokázal postavit ruské oligarchy do latě...

Původním smyslem zákoníků, které byly vystavovány, vytesané v kameni bylo zabránit svévolnému chování soudců. Dnešní zákony jsou dělány tak, aby dovolovaly soudní libovůli v neprospěch občanů. Mi´mochodem, byly by srandy donutit pány soudce, aby celé naše šílené zákonodárství vytesali do kamene.
27. 05. 2012 | 17:18

AC napsal(a):

ten, kdo se s blbem hádat nebude,

Píšete, že se policie chovala standardně jako při vyšetřování kauz ODS....nějak si ale nemohu vzpomenout jaké to byly kauzy ODS, můžete prosím sklerotickému člověku pomoci? Díky.
27. 05. 2012 | 17:23

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro AC.
Přečetl jste si jen část mého příspěvku. Za standard jsem označil něco jiného a v tom se policie skutečně chovala standardně. Neměl jsem na mysli standard, o který by běžně mělo jit.
Kubiceho zpráva I. je taky standardem toho, jak u nás fungují bezpečnostní složky, není to sice žádoucí, ale obvyklé to bohužel je. Ne vtom, že se všem měří stejně, ale v tom, že se slouží stejným zájmům při vyšetřování nevyšetřování různých kauz.
27. 05. 2012 | 17:51

Jaroslav napsal(a):

Od nastoupení pana Kubiceho do funkce ministra muselo být všem sociálním demokratům jasné co časem nastane. Sledování a odposlechy s maximální intezitou. Povedlo se a Rath je ve vězení. Co bude dál s blížícími se volbami? Vypíše sázková kancelář Fortuna kdo bude další chycený poslanec, nebo ministr? Bude z řad ODS, TOP 09, KSČM nebo ČSSD. Rovnice se zdá být předem jasná. Nevěřím, že v tomhle státě ty co rozkrádají miliardy skončí ve vězení. Možná tak na Bahamách a nebo v tichosti na místech zvaných trafika pro mého kamaráda. Vítejte v České republice.
27. 05. 2012 | 18:17

AC napsal(a):

ten, kdo se s blbem hádat nebude,

Pak to ovšem není standard, ale špína. Špína, s jakou státní zástupce v korupčních kauzách jedná, česky řečeno zametá pod kobereček, Kubiceho zpráva, maxišpinavost na politickou objednávku 4dny před koncem voleb, zneužívání policie obecně. Přesně v intencích páně Sedláčkových interpelací je naprosto absurdní, že o těchto nehoráznostech a prakticky trestných činech mluvíme a přemýšlíme a zvykáme si, aniž bychom hnuly brvou. Pokud tedy konstatujeme, že právo je i na nejvyšších místech už zcela otevřeně pošlapáváno, pak proč jsme instalovali v 89 jiný režim? To tady mohli zůstat komunisti, ti v miliardách nekradli a i s lumpy ve svých řadách si dokázali poradit. Co se vlastně změnilo? Převlíkli kabáty na modrou a vyrabovali zemi, zplundrovali hospodářství, obyvatele zbavili jistot, práce, úspor. Noví páni zamořili zemi amorálním myšlením, které cíleně staví rodiče proti dětem - zatímco komunisti rodiny stmelovali, modrobolševici tuto pro ně nežádoucí jednotu rozbíjejí pomocí všemocných exekutorů. Dnes se rodiče bojí vzít pod střechu své děti, aby se náhodou nepřišlo na to, že dluží staré jízdné! Hnus na desátou! Tohle jednání politiků vejde v budoucnu do dějin jako černá skvrna, a v srdcích voličů rozhodne, že dnešní vládní strany jsou u moci naposledy. Žádná z nich si po volbách už nikdy více ani neškrtne. Naopak, přijde čas účtování, dopadnou mnohem hůře jak MUDr Ráth. Byli voleni proto, aby převzatou zemi kultivovali, nikoli rabovali!
Promiňte, nějak jsem téma rozšířil.
27. 05. 2012 | 18:35

Vuvuzela napsal(a):

Pane Stejskale, besedu jsem neviděl, ale sám jste se mohl přesvědčit, že přibývá naštvaných lidí. Libují si jen ti, kteří si splnili své cíle (za každou cenu). Chtěl bych se zmínit jen o jednom problému: využití informací BIS. Zatím je vrcholnými politiky využívána jako bezplatný servis informací o tom, co se o nich ví a u koho to smrdí. Měl by být přijat zákon (pokud neexistuje), že i pan velkomožný prezident a předseda vlády by je zavazoval po určitém čase po předání zprávy podat nějakému parlamentu nebo výboru, složenému ze zástupců všech parlamentních stran, co se zprávou dotyční pánové a jejich orgány, udělali.
27. 05. 2012 | 18:44

Štefan Pánik napsal(a):

Ta otázka je na místě - právo jsem - mimo jiné také studoval - a znám ho i nyní ještě docela dobře - při rozvodu 2004-6 jsem ho znal rozhodně lépe než všichni zkorumpovaní soudci - vzpomínám si ještě - Kostrhunová Kroměříž Zavrtálek Zlín - advokát kt.je zkorumpoval - Vyhlídal z Bystřice pod Hostýnem - důvod proč se korupci u soudů daří - je to že i celá politická scéna je přes ten vyhlašovaný boj s korupcí - úplně zkorumpovaná...jsou to vlci v ovčích kůžích = přímo napomáhají udržovat prostředí kde se daří intrikám - pomluvám - závisti - negativní manipulaci - kriminalitě tj. celé škále násilí i korupce... ne-MOCEM - choas ve všem právě těmhle predátorům vyhovuje - naučili se podobně fašistické Geblsové propagandě - s námi manipulovat a zneužívat své mocenské postavení k ryze sobeckým zištným ...účelům - již nesčetně lidí se vyjádřilo o tom - že chtějí s korupcí...zatočit - ovšem jakmile se dostali sami k moci - stali se podobně zkorumpovaní jak všichni v těchhle kruzích... nevěřte proto vůbec nikomu dokud se nepročistí celá ta hierarchie - a jednoznačne k tomu vyzývám již léta - aby se lidé konečně spojili dle slov JEŽÍŠE - ale také milionů nádherných našich předků před nim i po něm = v DUCHU... bez ega...tak aby se právě jakékoli pokrytectví vyloučilo - a to je jediný rychlý efektivní účinný ...způsob jak za pár týdnů z totálního morálně-duhovního propadu... se zvedne tahle země - země přímo nabitá bohatou etickou tradicí - do čela ostatních národů k vytvoření konečně dle slov ...učitele národů ...JANA AMOSE KOMENSKÉHO ...CELOSVĚTOVÁ ZDRAVÁ SPRAVEDLIVÁ ...VLÁDA - která ještě letos vy-TVOŘÍ s jógou - makrobiotikou sportující zdravou - spravedlivou - kreativní - nádhernou...společnost - na kt. již od provopočátku zatím všichni marně čekají ... je vidět že proroctví znají jen ti - kt. se zajímají právě o POZNÁNÍ - a mají NEPODMÍNĚNOU LÁSKOU RÁDI CELÝ TENHLE egem-arogancí těžce nemocný - jinak PŘENÁDHERNÝ SVĚT - JE TŘEBA SI POSPÍŠIT - AŤ TO STIHNEM - než i u nás dojde k davovému šílenství - jak to je v někt. zemích již nyní... tak jak pro člověka patří známé "lepší je prevence než pak zdlouhavá ...léčba..." to samé platí i pro společnost... teď dokud je tady ještě relativně klid - můžeme tu prevenci dobře udělat - a jak píšu - ne jen dělat záplaty - ale zbrusu NOVOU SKVĚLOU NÁDHERNOU...SPOLEČNOST = CELOSVĚTOVOU PROBUZENOU SPOLEČNOST - POKOJ S VÁMI - AMEN
27. 05. 2012 | 19:23

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Pro AC.
Oni už nezametají jen pod kobereček, oni jsou i velmi iniciativní, když je potřeba. S nástupem Kubiceho nepochybně všichni vědí, co je žádoucí a za co se bude odměňovat a povyšovat.
Jak Bradáčová, tak ten policista, co to rozjížděl, nejsou řadovými zaměstnanci, ale lidmi s kontakty do nejvyšších pater.

Ten policista (dnes je v byznysu, můžeme se dohadovat proč)

„ČESKÁ POZICE: Jak by dle vás měla protikorupční policie vypadat v budoucnu?
VINCENZ: Tuto záležitost jsem probíral s policejním prezidentem Petrem Lessym.“
http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/detektiv-ktery-stal-u-zrodu-kauzy-rath-u-korupce-je-dulezite-byt-line?page=0,1

Kubiceho nám média servírují jako nestraníka, a až se více rozkřikne, že Lessy dvakrát kandidoval za ODS, tak něco podobného budou připojovat i k němu.
27. 05. 2012 | 19:23

Myslete! napsal(a):

Myslete! napsal(a):
Vuvuzelo, nevím, jestli ti stejskal odpoví, ale jestli chceš vědět něco o ovlivňování tajných služeb, přečti si tohle

http://www.cs-magazin.com/index.php?a=a2006072087

http://www.cs-magazin.com/index.php?a=a2006082091

http://www.cs-magazin.com/index.php?a=a2007121037

Kubice byl jeden z těch, který se zneužívání tajných služeb politiky postavil. Proto se ho chtěl zbavit Paroubek a proto se ho zbavil Langer.

Lidi jsou naštvaný? No to je dobře. Ještě kdyby tak chtěli začít něco dělat proti tomu, že si některý politici pletou tenhle stát se svou gubernií.
27. 05. 2012 | 21:02

Neni uniku ! napsal(a):

Necekejte moc !
Nasi hospodarsti experti studovali marxistickou ekonomii.S tou take zkrachovali.
Specielne vybrani pravnici studovali marxisticke pravo. Tam je pravda definovana jako to - co slouzi komunisticke strane.
Mirne kradeni bylo na pracovistich mlcky tolerovano, tedy podporovano.

Zkratka co se v mladi clovek nauci - to ho poznamena na cely zivot !
Neda se to zmenit !
27. 05. 2012 | 22:31

Je úniku! napsal(a):

Jen musí vymřít ještě pár generací těch, co je vychoval bolševismus, a těch, co vychovaly ony. Změní to život sám. Ty, co přijdou po nás, už tohle chtít žít nebudou.
27. 05. 2012 | 22:38

Je úniku na druhou napsal(a):

nebo zase přiletí na Zemi synové boží a snoubiti se budou s dcerami zemskými a tím vylepší genofond lidstva a pak nastane to boží království, kde každému podle jeho práce, každému podle jeho potřeb a nastane mír pravda a láska až do skonání věků.
28. 05. 2012 | 07:26

Maximus napsal(a):

Pan autor nazval článek:
Co brání, aby se v této zemi lépe prosazovalo právo.

Odpověď je jasná, jednoduchá a sedí jak hrnec na dvě půlky:

Jsou to peníze, majetek a potažmo s tím související moc. To se nám tu za 22 let přerozdělilo tak, že jedni "maj a druzí nemaj". Těch co je maj je úzká elita a ti co je nemaj je většina...a jsou to jelita. Dodejme pro jejich útěchu, že se jedná povětšinou o slušné lidi. No a právo je ohýbáno podle toho, kolik peněz, moci a vlivu kdo má. Ve středověku alespoň když někdo z bohaté rodiny někde někoho zabil a soud jej odsoudil, tak se mohl vyplatit a na tom místě byl vystavěn pomníček. Ještě občas jsou na cestách a polích nějaké tyto pomníčky k vidění. A církev to celé posvětila. Amen!

Co s tím?
Je několik variant.
1. Podělá se to časem samo, páč elita je nenažraná a neustále dojí jelita a ta od určité hladiny svrabu zvednou hlavu a budou revoltovat.
2. Změna začně výměnou hlavního žabáka na prameni, presidenta, to je první podmínka pro zlepšení pol. klima
a ozdravění české společnosti... ale je to jen první krok.
3. Přijdou vnější vlivy z venku a tady se to sesype, tj. málo pravděpodobný vývoj, ale i tato možnost tu je.
4. Nic se nestane, řady jelit se rozšíří a navzájem si budou sdělovat, kde roste lepší tráva na pastvu a kde je lepší rybník na pití vody s málo žabincem.
(-:
28. 05. 2012 | 07:40

Občan napsal(a):

I tohle, pane Stejskale, brání lepšímu prosazování práva:

Drábkovy "úspory" stály stát (tedy daňové poplatníky) za první tři měsíce r. 2012 52 000 000.- Kč a 180 000 přesčasových hodin, odpracovaných zčásti ZADARMO (KAŽDÝ zaměstnanec v průměru 25 hodin odpradovaných ZDARMA) pracovníky úřadů práce.

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/prace/clanek.phtml?id=746283

A zatímco Rath sedí PROTIÚSTAVNĚ ve vyšetřovací vazbě za NEPROKÁZANOU korupci, Kybersadista se chechtá celému národu do ksichtu z ministerského křesla a blábolí o "úsporách", přičemž je NEZVRATNĚ PROKÁZÁNO, jaké škody a jak způsobil státu a jeho občanům a zaměstnancům.

Bavit se v ČEZku o nějakém právu a jeho prosazování, je jen hořkou ironií.
28. 05. 2012 | 07:57

Občan napsal(a):

A co na to novináři?

Pasou se na Rathovi, pořádají hon na kluka kdovíjak zraněného v Břeclavi a Kybrsadistovi mezitím píší ponížené supliky, v nichž ho PROSÍ o poskytnutí informací.

KDE je hon na aktéry IZPu a na VZP kvůli škodám způsobeným systému veřejného zdravotnictví?
KDE je hon na Drábka kvůli škodám, které způsobil občanům a zaměstnancům?
KDE je hon na Kalouska a Pospíšila za neuplatnění nároku na 12 MILIARD Kč ve Švýcarsku?
KDE je hon na Řebíčka, Drobila a další velkokradáky?

A kde je nějaká novinářská čest???
28. 05. 2012 | 08:04

Maximus napsal(a):

Občanovi

S tím co jste napsal je možno jen souhlasit, ale s tím Rathem jste vedle. On byl velmi pravděpodobně účasten na "odkloňování" na konunální úrovni v jeho středočeském kraji, leccos se na něj prosáklo. Ale byl to jen menší zlodějíček, krajského formátu. Ti velcí, co kradou nebo páší či nechají páchat škody v řádu miliard se opravdu chechtají. Tady máte naprosto pravdu! A to je moc špatné. Navíc tady vládnoucí parta přichystala další tunely do státního rozpočtu jako např. církevní restituce. Když Kalouskovi a spol. nevyšel ekologický tunel, tak se musí zahojit jinde.
Přeji Vám pěkný den a nezoufejte, vývoj událostí může nabrat nečekaného směru a nebudem se stačit divit!
28. 05. 2012 | 08:32

Maximus napsal(a):

Klaus podpořil Zemana jako prezidentského kandidáta!

Podle prezidenta Václava Kause je bývalý premiér a předseda ČSSD Miloš Zeman vhodná osobnost pro kandidaturu na příštího českého prezidenta. Klaus se tak vyjádřil pro pondělní vydání Mladé fronty Dnes.

Kluci z prognosťáku si přece musí pomáhat, ještě by to chtělo vylepšit opoziční smlouvou nebo něco na způsob Putin-Medvěděv! Šlouf by mohl dělat hlavního poradce. A na Pražském hradě by mohla vlát vlajka s Becherovkou.

Jestli bude Zeman zvolen presidentem, tak tenhle národ je národ duševně nemocných lidí a není mu pomoci!
28. 05. 2012 | 08:40

Zdeněk Baribal napsal(a):

Co prosímvás chcete po českých zákonodárcích a justici, když si nedokáží poradit ani s takovou "banalitou", jako je masivní kradení kanalizačních poklopů. To je v médiích pseudostrachu o zdraví občanů, to je planých řečí a nářků...Stačilo by za asistence policie sběrny kontrolovat, a kde by se dekl od kanálu našeel, tam sběrnu s okamžitou platností uzavřít a podnikateli na místě zabavit licenci. Předem podotýkám, že tato alegorie s tématem souvisí, ne že ne...
28. 05. 2012 | 09:41

Zdeněk Baribal napsal(a):

Panu Štefanu Pánikovi: Moc hezky jste to napsal. Jistě se Vám ulevilo a mne to upřímně potěšilo. Jenže - měli bychom přejít k racionalitě. Když už nám doba dala do rukou internet, měli bychom se na jeho vlnách sjednotit a zvolit jednotnou formu přístupu k novým volbám tak, abychom tu všechnu špínu dostali na čas mimo koleje.Budeme-li každý tahat jeden čehý, druhý hot, nebude nám situace nakloněna, natož tak aby vyla vhod...Pokud právu rozumíte, jak píšete, tak asi také rozumíte volebnímu procesu. Popřemýšlejte a podejte na netu návrh, jak u nových voleb postupovat...
28. 05. 2012 | 09:55

jozka napsal(a):

Co brani? Mafie. Nic vic, nic min.
28. 05. 2012 | 09:57

JardaV napsal(a):

Pro "Almo G"

Kdysi hodně dávno ,Pan Klaus nebyl ještě presidentem,proběhl jedněch novinách malilinkatý článek někde v koutku,že jistý reportér nebo novinář byl žavražděn,a
bylo to dáno do souvislosti s tím,že pana Klause vyfotil v bazénu - nebudu uvádět podrobnosti,já jsem to neviděl.Ale v novinách se to objevilo a potom už nikdy nic.
Je taky možné,že něco jako vyšetřování proběhlo a já jsem se o tom nedověděl.Přestal
jsem číst noviny už dávno.Pokud na té zprávě bylo jenom trochu pravdy,musel být
pan Klaus vydíratelný a tím i ovladatelný.
Existoval komouš,na kterého ulice křičela "nejsme děti".Ten měl údajně přímé spojení s Moskvou přes satelit nebo podobnou techniku už v době ,kdy tuto techniku měla jen armáda.A tento člověk měl jistě přístup k "archivu hříchů všech občanů",
který jeden odbor KSČ provozoval.Dále existují dodnes archivy Gestapa,i toho pražského.Jména v nich uvedená by změnila pohled na ledacos.Už jen to.co se provalilo v roce 1968,že bývalý president Novotný v těchto archivech figuroval
nikoliv jako oběť.Proto byl snadno ovladatelný z dálky.Tyto informace by byly
rozhodně zajímavější než štvanice na vybrané jednotlivce,jak je provozují naše media.
28. 05. 2012 | 11:26

Radovan II. napsal(a):

Třeba případ Čunek před 6 lety, to je přímé ovlivňování soudců a státních zástupců premiérem Topolánkem, který měl být i za to trestán./Salichov, Vesecká, P. Němec a jiní/ A dá se to zjistit, svědci, se možná přihlásí.Tento pán se nestydí teď prohlašovat, že byl zkontrolován od r. 1982, když to není pravda. Jeho příjmy a majetky vůbec nebyly porovnány. Protože z platu asi 40 tisíc se nedá ušetřit majetek a peníze na účtech asi za 25 mil. a při 4 dětech a při manželce- tehdy státní zubařce za 6 let, předtím na sociálních dávkách.
Jeho majetek nebyl zkontrolován ani papírově,jinak by to spočítal i žák 3.třídy ZŠ:,I americký advokát byl ovlivněn Topolánkem. Tento kandidát na krajského hejtmana,do prostředí,kde je každý vysokoškolák je výsměchem pro vzdělané občany. A tento pán J.Č je navíc podporován předsedou KDU ČSL,Bělobrádkem,který Čunka v době jeho kauzy ani neznal. A navíc ho podporují naivní a možná podplacení členové krajské organizace KDU-ČSL. Dobře vědí, že jeho kauza byla zastavena na rozkaz Topolánka, který dal podivné exministryni Kovářové, která pouštěla z vězení i lupiče 100 milioných částek a byla věrnou kamarádkou pozdezřelého exministra P. Němce. Nechápu takové členy KDU snad také nevzali nějaké "švestičky" - "tekuté" od tohoto kandidáta. Vždyť má základní vzdělání,jeho výroky jsou tak lapidární,že se tomu smějeme, a zastavení jeho kauzy bude vždy nevěrohodné jako je nevěrohodný jeho viditelný majetek do roku 2006. Nový majetek tento pán přísně tají.Tento pán kazí jméno KDU, a jeho neúspěch mu m§žete připsat na vrub, pánové z KDU..Myslím, to chce jen aby členové KDU-ČSL na všech stupních aspoň trochu přemýšleli.
Navíc tento pán J.Č. byl a je stále rasista, jeho bývalé skutky vůči Romům jsme nezapomněli. Je víc jak směšné, když slíbil Bělobrádkovi vypracovat Koncepci
zařazování Romů do společnosti. Je to příznačný případ, když je kozel zahradníkem. A ví to celé Česko jen ne Bělobrádek a KDU a pak ty sklerotické stařenky z valašského venkova.které stále objíždí a zve na guláš.
I am sorry, KDU-ČSL.
28. 05. 2012 | 11:57

Oslýk ambivalentní napsal(a):

Kritici mají pravdu. Debata je poměrně nudná a ne moc dobrá. Sedláček trochu plave, nebyl schopen sestavit konkrétnější dotazy. Zdá se, že je teprve na začátku analýzy problému.
28. 05. 2012 | 12:23

jíra napsal(a):

Pane Stejskale, už to tak vypadá, že lepšímu prosazování práva u nás paradoxně brání zneužívání právě toho práva k prosazování se různých lumpů, ti se jím také kryjí a zařídili si v něm určitý prostor pro sebe. Pro naši zemi je to ve smyslu vtipné teorie pana Cipolly hodně stupidní situace, neboť to vážně poškozuje zemi a její občany a žene nás to do stále většího rizika.

Zprofanovávání se nových a nových politických subjektů má více vážných negativních dopadů:
Jednak voliči nevěří ani novým subjektům, neboť těžko mohou rozpoznat, zda skutečně mají politickou vůli pro nápravu věcí. Lze těžko za dané situace očekávat, že by se ty staré politické subjekty samy od sebe dostatečně očistily, kontrola v tomto směru je v nich dost mizivá. Potenciálně spíš nové subjekty by měly šanci něco změnit k lepšímu, nejsou ještě nikomu zavázány a nejsou porfláklé.
A jednak další a další mnohé naše firmy odcházejí do daňových rájů a dává jim to silný argument, že prý už jen kvůli tomu. Ačkoli právě přesun do daňových rájů je původně jednou z velkých nectností a potenciálním zdrojem dalších.

Takže je to zatím pořád dokola. Nejhorší na tom je, že ač ještě není situace tak zlá, aby byla zoufalá, stále to k ní jaksi spěje. Momentálně již začínáme vidět následky pofidérně čerpaných financí EU na operační programy, rázný stop jejich proplácení bude dost bolet, jestli vznikne deficit HDP až -6%, jak hrozil předseda vlády na koberečku v EU.
Bude to už teď stačit k probuzení dobré a silné politické vůle v našich luzích a hájích, tedy v čase aspoň za pět minut jedna?

Něco málo se již děje aspoň ohledně vyšetřování některých "sériovějších" kauz, i když to provinilci zdržují údajnými pochybeními vyšetřovatelů či údajnou podjatostí soudů vůči korupčnictví (:-).

Je to už dostačující impuls k tomu, aby politické kruhy ještě rády rozjely konečně pořádněji získání imunity vůči onemocnění hospodářství dalšími kauzami ať odhalenými či ututlanými?
Kolik financí by to státu a jinde ochránilo? Kolik by pak bylo potřeba škrtů a nových daní? Nezbyly by spíš finance na tolik potřebný smysluplný rozvoj země, když i předseda vlády před komisí EU sám argumentoval, že naše hospodářství země stojí a padá především na těch jejich dotacích, takže financí by jinak bylo dost?

Hezký den
28. 05. 2012 | 16:06

JUDr.Karel Vlk napsal(a):

Největší chybou bylo, že se po roce 1989 nepotrestaly všechny zločiny komunistů.Když se nikomu nic nestalo, jaký z toho mohl být příklad pro ostatní.Korupce mně také vadí, ale v poslední době je vidět ,že policie , státní zastupitelé i soudy pracují lépe.
28. 05. 2012 | 18:21

Pepa Řepa napsal(a):

Co brání, aby se v této zemi lépe prosazovalo právo....................................................................................... první noci("ius primae nocti") ?
28. 05. 2012 | 18:33

.Ivan Hochmann napsal(a):

Celým tím Vaším projektem Planých keců....

i v následných projevech kritiky a hodnotících blafů na blogu se táhne jako červaná nit pofidérní fenomém Hledání jakéhosi šému,který by dal všem debatám o současných právních problémech české společnosti jakýsi punc.

Co vlastně chcete od lidí,kteří jsou účastni podobným seáncím?
Jak na podiu - tak v židlích pod ním?
Uvědomte si souhrn faktů.
1.První zásadou politika je :
Žádný problém nespojovat se svojí osobou.Vůbec nepřipustit,že příčina problému je zřejmá a transparentní.Většina průserů je způsobena lidmi v politickém hávu.Většina z nich je cíleně připravena jako kulisa,mlžná clona pro jejich zákulisní a manipulační rejdy.Podívejte se na politickou galerku této země zblízka.Všechno jsou zavilé ksichty potenciálních mafiánů.
Na Jejich visáži se projevuje plytkost jejich morálně volních vlastností a naopak skrčená vyčůranost zákulisních manipůlátorů.

Nikdy se od nich nedovíte jejich osobní názor.Nikdy nepřiznají svůj podíl na špatném stavu zákonnosti a její vymahatelnosti .

Poznal jsem jich spoustu.
Viděl jsem názorně kdo za jakým cílem vstupoval na prkna politických divadel.Co to bylo za lidi. Jakými názory oplývali.
A to jsem se vždycky snažil BÝT NAD VĚCÍ a jejich postupy a kontraverze k logice důkladně diagnostikovat.
Vždy smrděli osobním profitem!!!

Dokud budou v politice nastavena taková kriteria,-- která umožňují těmto parazitům,kteří by se jinak v životě vzhledem ke své lenosti,neodpovědnosti,¨nečestnosti a dalším špatným vlastnostem nenašli uplatnění -- nemůžeme očekávat jakoukoliv změnu.

Můžete diskutovat jak libo!

A já nemám solidní recept na změnu.
Moje řešení je pro vás ostatní v současné době naprosto neakceptovatelné.Nezbude než sklopit hlavy a čekat na konstelaci změny.
Jako vždy v lidských dějinách.
Ba co víc.
Vaše inklinace k okecávání skutkové podstaty bez jasných pravidel morálních lidí je příčinou ,že se nikdy nedoberete správných konců.
Ne že bych si dělal patent na rozum,ale myslím,že takový Breivik by měl být hned po svém činu veřejně utracen jako nakažený kus vola,jeho hlava naražena na kůl v přístavišti u ostrova Ytoya !
Banda právníků by pak mohla v neplacené a akademické rozpravě s příslušnými psychology osvětlovat příčiny takové lidské bestiality.

Tolik jako návod.
Škodlivost Rathů a jiných kecalů by se měla trestat nejen fackami na veřejnost!
Nikdo si ale neuvědomuje kolik takových Rathů v Čechách žije.
Věznice jsou přeplněny malými rybami a velcí grázlové - i po usvědčení ze zločinných spiknutí proti ostatním lidem - mají právo vykecávat v Parlamentě ČR.

Už jsme opravdu pro smích celému světu.

Ivan.
28. 05. 2012 | 18:34

.Ivan Hochmann napsal(a):

Svoje předchozí eintréé doplňuji klasickou ukázkou prašiviny politických lídrů .V tomto případě M. Schneidera z ODS.
Podívejte se na video :
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10095426857-interview-ct24/

Kauze IZIP je klasickou ukázkou politických čachrů jak poslanců tak správních rad příslušných zainteresovaných celků.
Vrchol celému zlodějskému projektu(na který doplatíme zase my všichni)je námět pana ministra zdravotnoctví s vlastním projektem.To by pak měl finančně zajištěnou svoji ctěnou rodinku do desátého kolena.
Podstatná je také úloha dvou poslaneckých grázlů,kteří prodali akcie švýcarským podvodníkům.
Je to vůbec možné?
Paní Drtinová se může jen ošívat na židli komentátorky a poučovat pana Šnajdra o rozdílu mezi VÍROU a VĚDĚNÍM!

O čem chcete pane Stejskale diskutovat?

Ivan.
28. 05. 2012 | 19:41

tata napsal(a):

pane HOCHMAN

NEZLOBTE SE ALE PŘECE TO NENÍ PRAVDA...........Moje řešení je pro vás ostatní v současné době naprosto neakceptovatelné.Nezbude než sklopit hlavy a čekat na konstelaci změny.
Jako vždy v lidských dějinách

vždy vtěch dějinach to naopak měnila naké reakce,vždyt dejmetomu ta konstalace hvězd,je naky čin,jestli každy skloní hlavu tak se přece jede dál,jinak s obouma přispěvky souhlasím,
třeba jak pišete že maj nastaveny pravidla ale když sklonime hlavy všichni kdo ty pravidla změní,a ted je jedno že vy i já ty pravidla vidíme jinak,pravě v pohledu dějin muže byt něco špatné k něčemu dobré,a nebo naopak na hrozně let vše podělat,ale musí byt naká reakce.
28. 05. 2012 | 19:56

Pepa Řepa napsal(a):

Ivan Hochmann
jsem rád, že jste zdravý a při síle, Dělal jsem si starost.
:-)
Teď řeším to, co vy s Benem. Chci být u toho, vypustil jsem i cestu.
Přesto je život paráda, je třeba hledat to lepší.
Mějte se.
28. 05. 2012 | 20:06

stejskal napsal(a):

Dobrý večer, pane Hochmanne,

též Vás tu rád vidím, zdravého a plného spravedlivého rozhořčení a hněvu nad špatnostmi světa.

Při čtení Vašeho textu mne napadlo, že svět je možná ještě daleko horší místo k žití, než jak ho líčíte Vy. A že bych taky chtěl, aby bylo nastaveno, že... a), b), c), d)... za w). Budu to muset promyslet.

O čem chci diskutovat? Jak kdy. Někdy vůbec.

Libor Stejskal
28. 05. 2012 | 20:50

.Ivan Hochmann napsal(a):

Dobrý večer přátelé.

Víte pane Tato.Mužíci také klopili hlavy a burlaci tahali lana.Rjepinovi se to náramně líbilo.
Než přišla doba střelby z Aurory.

Nesrovnávám ani nevyhrožuji.Ještě není zle.Pořád patříme k nejbohatším lidem na zeměkouli.
Zatím pořád budou v kursu bazény,tenis,golf,drahá auta,krásné ženy,krevety,kaviár,šampaňské......
Bezdomovci nejsou přece žádný argument!
Uliční parádemarše socanských odborů mají pořád ještě jiný smysl než změnu stavu nouze.
Dá se i tvrdit,že doba mužiků už nikdy nebude.Svět se příliš změnil k lepšímu,co se týče osobních svobod a lidských práv.

Porovnávám jen realitu se svým smyslem pro spravedlnost.
....a není mě právě do smíchu.Nějak se mě nezdají cesty po nichž se lidé s čím dál větší vehemencí vydávají.

Leč sám si nestěžuji.
Žiji svým životem bez ohledu na společnost lidí.

Pane Stejskale ,výše mnou uvedené je spíše řečnická otázka jakými jsem Vás oblažil již mnohokrát.Berte to s reservou.
Pepo máte snad máte pravdu,a možná se s Vaším konstatováním někdy i ztotožním.

Dobrou noc Ivan.
28. 05. 2012 | 22:12

sedlak napsal(a):

http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/euforie-kolem-kauzy-rath-neni-na-miste.....doporučuji debatu pod článkem....

jinak, hra na politické strany mě už nebere, Ráthovi to přeji a tleskám a doufám, že se bojí i modráci, že půjdou do tepláků, přeji Kocourkovi, že byl obviněn, "zaplesal" jsem, když Klaus aplaudoval Zemanovi ke kandidatuře, třeba mu to Weigl se Šloufem vrátí na revanš, a další "očka" ztratí iluze o prosazování práva, rozesmál jsem se, že hradní Jákl chce kandidovat na presidenta za stranu Macha, nejspíš mi zbývá volit Sjebla s Hurvínkem, doposud měli mnohem nižší vstupné na dívadlo a obveselili mnoho generací, což se o politickém dívadle konstatovat nedá....
29. 05. 2012 | 00:43

Honza999 napsal(a):

Co brání, aby se v této zemi lépe prosazovalo právo?

Slouhové Stejskalové spolu se svými páníčky.
29. 05. 2012 | 02:23

Maximus napsal(a):

.Ivan Hochmann

Moc hezké příspěvky a pravdivé. My lidé jsme sviňáci a politici, to je parta koncetrovaného sviňáctví a špatných lidských vlastností..... a zvláště v Česku! Vašimi příspěvky jste vyhrál na body.... r.s.c.
P.S.
Hledal jsem v poslední době útěchu v tom svém vlastním světě, mít v pořádku a ve zdraví sebě a své nejbližší, věnovat se svým koníčkům, svému domu, zahradě atd., atd. zkrátka uzavřít se do svého mikrosvěta, ale ono to úplně nějde. Musíte být pořád ve střehu! Ti neřádi na Vás útočí neustále z více stran. Uvedu poslední věc (z více), co mě doslova promiňte mi ten výraz nasrala! Katastrální úřad v poslední době vyzval občany pokud máte nějakou parcelu či majetek, abyste si zkontroloval správnost údajů v jejich nové dig.mapě, jinak při chybě do 3 let, když to někdo omylem přepsal na někoho jiného, můžete přijít o majetek. A to doslova a do písmene! Oni ti hajzlové a myslím tím developery a potažmo poslance, kteří to odkleply pořád vymýšlí nějaké podrazy, když to není st. majetek, kde už dochází zdroje k rozkrádání, tak se vrhnou i na ten Váš. Proč tady nemůže alespoň na 100 let platit právo a zákony jako třeba ve Švýcarsku!? Proč se musíte bát, že Vás někdo tady fajnově okrade? Fakt je člověku na zvracení z této země lumpů a podvodníků!
29. 05. 2012 | 05:13

Maximus napsal(a):

Omluva za překlepy a hrubky... odklepli.
29. 05. 2012 | 05:15

Maximus napsal(a):

Abych nekecal, připojuji příslušný text:

Nenechte si ukrást domy a pozemky!

Před časem byl (evidentně na základě "objednávky" realitních bossů) schválen zákon, který může v nedaleké budoucnosti znamenat pro většinu občanů existenční katastrofu. Je příznačné, že kolem tohoto nového zákona se
rozhostilo "ticho po pěšině", skoro se zdá, že je před lidmi držen v tajnosti. Z hlediska mafiánských struktur, které ho vymyslely a pomocí korupce i prosadily, se není čemu divit - právě na neinformovanosti lidí je celý tento zločinný záměr založen. Oč jde? Jestliže má někdo dům, pozemek či jiný majetek podobného charakteru, pak se za důkaz jeho vlastnictví považuje zápis v katastru nemovitostí, resp. evidenční číslo parcely. Donedávna to
bylo tak, že o tato svá vlastnická práva nemohl nikdo přijít. Po schválení výše zmíněného zákona však již tomu tak není a každý z nás může vbrzku přijít o pole, zahradu či dokonce střechu nad hlavou - a to nikoli kriminálním činem, ale zákonným postupem! Tento plán z dílny jistých
realitních kanceláří je geniálně jednoduchý a spočívá v následujícím:

Jestliže v zápisech v katastru nemovitostí došlo k nějakému pochybení, nemělo to dosud žádný vliv na vlastnická práva a to bez ohledu na to, jak dlouho tento chybný údaj existoval. Pokud např. na základě úřední chyby si někdo koupil od realitní kanceláře něčí dům, aniž by jeho majitel cokoli tušil, koupě byla neplatná a poškozený se nemusel obávat, že o svůj dům přijde. Podle nové zákonné úpravy je to však nyní tak, že pokud tato doba nesprávné evidence překročí 3 roky a vlastník na tuto skutečnost včas nezareaguje, může být jeho dům (pole, zahrada...) zcela legálně prodán, protože nový zákon říká, že po těchto třech letech se chybný údaj stává
platným! Pokud tedy lidé minimálně jednou za 3 roky nezkontrolují správnost údajů v katastru nemovitostí, protože logicky předpokládají, že přece není možné, aby jim někdo ukradl jejich dům, mohou být nemile překvapeni, až zjistí, že podle našeho "právního" ne(řádu) to možné je. Tento kmotrovský zákon má ještě jeden důsledek, a to enormní tlak na pracovníky katastrálních úřadů za účelem jejich korumpování. Zatímco doposud neměl úředník ze svého
pochybení žádný profit, nyní si za úmyslnou "chybu" může přijít na obrovské peníze. Je jasné, od koho... Zdá se, že v celém tomto podvodu "jedou" i média. Jak jinak si totiž vysvětlit fakt, že o zákonu, který je pro občany
této země časovanou bombou, se nikde nepíše. Jedinou zmínku spojenou s varováním lidí před možným zneužitím této novely jsem zaznamenal asi před půl rokem v Hospodářských novinách. Doporučuji všem, aby se s tímto zákonem seznámili a včas si zjistili, zda třeba právě v jejich zápisu v katastru nemovitostí neudělal nějaký úředník (samozřejmě "náhodou" a "nedopatřením")
nějakou "chybu"...

Jan Hofírek, autor textu.

P.S.
Jestli tomu správně rozumím, tak každé 3 roky si budete muset zjistit, zda náhodou někdo nepřepsal "omylem" Váš
majetek (zahradu, parcelu, byt ....). Je to vůbec možné? Ale když nedávno naši poslanci schválili zákon, že třeba k zapůhčení i většího obnosu financí není třeba papírové formy a že stačí dva svědci, tak se nemusíme už ničemu divit. Jen mě není jasné, na co pořád Češi čekají a proč ty lumpy a parazity nevypráskají z PS a senátu. Už toho bylo opravdu dost!
29. 05. 2012 | 05:30

Oslýk analytický napsal(a):

Takže to trochu rozpitvám

1) Nerův seznam - docela pěkné, s pár položkami bych nesouhlasil; například poslední vnitřní dluh za komunistickou vládou jednak nikdo přesně nespočítal, jednak je za dvacet let podstatná část uhrazená; nebo ty zelené elektrárny nejsou pravda; tak moc to zdaleka nestálo, a zejména ne občany nebo stát. Státní dluh je 1,4 bilionu, což se víceméně kryje s tím, co ve vašem seznamu zůstane i tak... a pár drobností tam není, třeba několik miliard za justiční paláce v Brně a v Praze; a hodně zmizelo v různých předražených dálnicích.

2) Podstatné je, že nerův seznam nijak nebrání výkonu práva; to je nesmysl. jsou to věci, které mělo právo řešit a neřešilo, čili důsledek, nikoli příčina.

3) Plno diskutujících ani po dvaceti letech demokracie nemají ponětí, jak by právo vůbec fungovat mělo; pročež budou zřejmě nadávat v jakémkoli systému na světě. Soudy nemají cokoli vyšetřovat, a to ani ukradené litinové poklopy na silnici. Policie zase nemůže nikoho trestat. Rampula neřídí justici a neřídí dokonce ani státní zastupitelství; je to Zemanův podřízený (což nic nemění na tom, že na své židli stále sedí a nikomu to zřejmě nevadí).

4) Plno diskutujícím se nelíbí řečníci v interpelacích; tož, to je osud. Osobně mi nijak nevadí, ale je pravda, že debata měla pramalý efekt; mám dojem, že ani lidi v publiku moc nechápali, o čem se mluví. Tady to chápe ještě méně lidí, podle reakcí. Přímo na to, co ti diskutující na jevišti opravdu říkali, tady reagovali dva lidé, z čehož jeden poznámku řečníka nepochopil, pokud jsem dával pozor. To je dost bídný výsledek.

5) Pár nadkolegů si tady stále mele svoje modrooranžové kruhy; těm zjevně není pomoci. Všechny krásy i neštěstí světa vykládají vždy spiknutím těch druhých, tedy ODS nebo ČSSD, podle barvy vlastního mozku. řešení neexistuje - snad jen vyhodit obě nešťatsné strany do povětří.
29. 05. 2012 | 08:46

Pavel Krajtl napsal(a):

Utajování, manipulace, propaganda, a jiné druhy oblbování včetně toho co předvádějí pánové a dámy na zde prezentovaných videích.
29. 05. 2012 | 09:37

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane oslýku,

ad "Rampula neřídí justici a neřídí dokonce ani státní zastupitelství; je to Zemanův podřízený (což nic nemění na tom, že na své židli stále sedí a nikomu to zřejmě nevadí)."

Myslím, že vadí. A dokonce hodně. Ale dotyčný se drží jako klíště ;-)

Ad "Plno diskutujících ani po dvaceti letech demokracie nemají ponětí, jak by právo vůbec fungovat mělo; pročež budou zřejmě nadávat v jakémkoli systému na světě" a "je pravda, že debata měla pramalý efekt; mám dojem, že ani lidi v publiku moc nechápali, o čem se mluví."

Souhlas. Nicméně myslím, že hovořit o právu, jak funguje justice, policie, státní zastupotelství apod. s lidmi a před lidmi je jediná možnost, jak tu neznalost a ignoraci pomalu měnit. Samozřejmě s vědomím, že jedna debata (ba ani stovka debat), nebude mít žádný okamžitý hmatatelný efekt. Řekl bych, že jako vklad do budoucnosti to není zase až tak úplně k ničemu.

Libor Stejskal
29. 05. 2012 | 10:42

tata napsal(a):

pane HOFMAN

ASI JSTE MI ŠPATNĚ POCHOPIL,ja ted opravdu neměl na mysli nakou akci,nic konkretniho my dva TO MÁME VYJASNĚNÝ ŽE NAPLNO VĚCÍ MAME JINY NAZOR.ale to je normalní,ted jsem jen myslel že přece svět se vždy mění nakym pohybem akcí,to byla má poznamka vžádnem připadě naražka,na současnou situaci,nebo tam vmontovan naké politikum.

vyte když jste třeba zminil AURORU,TŘEBA ta špatná zkušenost ukazala že tudy stejně cesta nevede,ale vemte byla to akce na které vy vidíte obrovská negativa,takže akce ASPON VÁM UKAZALA CO NECHCETE ANI NAHODOU......ano řeknete bez toho sme se mohli obejít,kdo ví jestli to lidstvo nepotřebovalo........tím sem myslel že sklopená hlava by znamenala byt pořad v jeskiních,nemyslel sem stím nakou konretní situaci
29. 05. 2012 | 10:44

Oslýk reaktivní napsal(a):

Pane Stejskale,

kdyby byl skutečně "každou chvíli plný Václavák", jak tvrdí na nahrávce pan Sedláček, pak by jistě stálo zato jeden z nich věnovat i Rampulovi a jeho odchodu. Osobně to pokládám za důležitější, než leccos jiného. Ale můj pocit naopak je, že většina to bere jako "s tím se nedá nic dělat" a na tom zůstane. Lidový protestní tlak je v tuto chvíli jediné, co by opravdu pomohlo; vládě to vyhovuje. A dokonce lze čekat zpětnou vlnu, kdy si spousta politiků uvědomí, že by mohly zlaté časy skončit a mohli by se ocitnout taky v cele.

Stran toho mluvení; mluvit je třeba, ale je třeba mluvit efektivně. Prosadit jednoduchou myšlenku. K interakci došlo ověřitelným způsobem jen u AC (27. 05. 2012 | 09:11). František Němec (27. 05. 2012 | 00:16) sice reaguje taky, ale bohužel na pravý opak toho, co bylo skutečně řečeno. Pro ostatní byla akce zbytečná. Otázka zní, jak mluvit lépe.
29. 05. 2012 | 11:07

.Ivan Hochmann napsal(a):

Pane Tato,

položím řečnickou otázku.
"Myslíte ,že by se vám nakonec v jeskyni nežilo lépe?"

S lidmi je to prostě těžké.
Vezměmež jen to penzum STRANÍKŮ.
Co to je za sortu lidí?

1. Prostí lidé málo myslící,potřebující oporu a vedení.
Také je poznáte podle enormní potřeby juchat a slavit s neúměrnými emocemi.
Je jich mnoho.

2.Lidé jejichž vzdělání ,potřeba ovlivňovat svoje okolí ku prospěchu věcí. Výrazná inteligence,vzdělání a přítomnost moralit je nutí ku snahám něco pořád měnit. Ono totiž je pořád co měnit.Je to logické.
Nedosáhnou však svých kýžených cílů a povětšinou od reality zděšeně utíkají.

3. Stejná skupina jako předchozí - jenže!
Jenže těmto chybí morální předpoklady.Lezou do politických sekretariátů jako krabi(bokem).Nejdříve sondují klima, způsoby a formy manipulací a právem,fakty.Předpokladem je splynutí s partajnickým étosem a manýrou.Je to předpoklad úspěchu.jejich úspěch je však definován osobním profitem a finančním a majetkovým ziskem.Jednoznačně,proioritně a bez skrupulí.
Jak vidíme tito lidé jsou schopni nejvyšších lumpárem a zlodějin .Shlukují se do mafiánských houfů, podplácejí výkonné orgány státu,potažno využívají poslaneckých a jiných imunit,či dokonce se pokoušejí měnit zákony ve svůj prospěch.

4. Je možné dosadit do této kolonky všechny ostatní prahnoucí po moci a bezpracných ziscích.
Různé exhibicionisty ,devianty,psychicky narušené osobnosti.ukřivděné existence, toužící po odplatě a tak dále.
O této skupině netřeba příliš hovořit.Je v ní i dosti značný počet potenciálních zločinců neváhající porušit jakýkoliv zákon - ať už jako Bílé kobyly či Zorro Mstitelé.

A pozor!!
Většina "mocipánů" se ráda obklopuje primitivnějšími osobnostmi vyzařující příkladnou loyalitu a mlčící ústa.
Tito také mají sklon ke kultovním projevům svého ega a jsou tudíž čitelní jako Rudé právo.
Stranický režim, který je postaven na podobných proincipech je předem odsouzen k neúspěchu.Třebas za 40let.
Logická je také skutečnost,že tyto strany mající plná ústa demokracie a práv povětšinou řídí a ovládají šedé eminence uvnitř partajních sekretariátů a zvenku mafiánští kmotři.
Navíc systém poradců,lobystů,PR agentur,právních škůdců, - je natolik rozrostlý ,že jakákoliv snaha - cituji:"aby se v této zemi lépe prosazovalo právo..." - je jasně a cíleně směrována do latriny,chcete-li dohajzlu.

Takže ....máte li chuť a nemáte-li co na práci - tak se můžete zapojit do diskuzí.

Přeji hodně úspěchů naivkové.
Ivan.
29. 05. 2012 | 12:08

tata napsal(a):

pane HOCHMAN

ASI NE,přece jen sem zhyčkanej,ale kladu si tuto otazku.PŘI RUZNYCH SNAHACH RUZNYCH AKTIVISTU.ale ve smyslu otazky s životem je to jako s počasím.CO NEMATE TO CHCETE.

vyte řikate naivkové občas se knám naijivkum přidavate,ač to popirata občas taky byste chtěl něco změnit dokonce jste dřive pokoušel hodně změnit.ZASE podle mě přece jen prezentujete větší pesimismus než ho cítíte.

PŘECE JEN LETAMA ČLOVĚK VIDÍ SPÍŠ ČERNĚ NEŽ OPTIMISTICKY ,TED HOVOŘÍM PODLE SEBE.už nemám ten optimismus a silu věřit.

Ale snad jí ty mladý najdou,de hlavně oně,mi už to nak doklepem
29. 05. 2012 | 12:19

sedlak napsal(a):

jen taková chuťovka, jak se to dělá v politice, jak se pumpují peníze dańových politiků ale nikdo za to nenese odpovědnost, naopak na stranickém žebříčku ještě stoupá
...http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnikani-trhy/dalsi-varovna-zprava-pro-klienty-key-investments

jen by mne zajímalo, zda tady taky někdo půjde sedět nebo ne?
29. 05. 2012 | 12:39

sedlak napsal(a):

pane tato: Ale snad jí ty mladý najdou,de hlavně oně,mi už to nak doklepem
.....patřím k těm, co mají blíž do důchodu než ke státnici ....a myslím, že pravdu mají moje děti, kteří říkají, i když s nadsázkou, co jste si navařili, to si taky vyžerte......to je právě ten problém, my už to nějak doklepneme, jenže za tu dobu, co si "dáchneme" nám provětrají další kapsy ;-( (věčný boj mezi zlodějama a slušňákama, kde je zloděj většinou o pár kroků napřed)...... ono totiž sdělená zkušenost není totéž co zažitá
29. 05. 2012 | 12:47

stejskal napsal(a):

S prvním odstavcem souhlas, pane oslýku.

zaznělo to několikrát i během debaty: jedině občan a jeho aktivita směrem k jeho zástupcům v zákonodárných sborech může něco v tomto smyslu efektivně měnit.

S druhým nikoliv ;-)

Ten záznam shlédlo něco přes dva tisíce lidí. Přes stovku se dívalo v přímém přenosu, další zhruba stovka byla v sále. Ti všichni projevili (aktivně) zájem o toto téma (někdo jistě více, jiný to po pár minutách vypnul). To znamená, že o něm přemýšlejí a přemýšlet chtějí resp. zajímá je, jak o něm přemýšlejí jiní. Pár z nich se zapojilo do debaty (myslím, že těch docela smysluplných a věcných příspěvků je přeci jen více než jeden, i když ne o moc ;-) Několik jich napsalo, co je zrovna napadlo (tak to v debatách na internetu chodí). Dva tisíce lidí přemýšlejících o slovech Vašich, pana Randáka a dalších, kteří všichni máte k tomto tématu, co říci. To mi vůbec nepřijde špatné. Z rychlých revolučních řešení jsem už vyrostl, teď mi jde spíš o tu masarykovskou "drobnou každodenní práci" ;-)

Libor Stejskal
29. 05. 2012 | 12:51

Oslýk rafinovaný teoretik napsal(a):

Pane Stejskale,
jsem si jist, že o Oslýkových slovech asi přemýšlí málokdo a ani by to nestálo zato; to jste se nejspíš nechal unést. Šlo mi spíše o slova těch, co se tam vykecávali na scéně a dle Oslýkova názoru ne až tak dobře.

Máte pravdu, že to pochopili nejspíš více než dva lidi. Ale přesto soudím, že jejich procento je dosti bídné, pokud to měřím touto diskusí (a jinou nemám k dispozici). Deset procent je velký optimismus; řekl bych, že ještě podstatně méně.

Je-li vaším velkým tématem komunikace, potom hlásím, že je ve velmi bídném stavu; nefunguje umění mluvit (jak tu celkem správně pravil kdekdo) a je dost devastované i umění naslouchat. Zlatý šíp myšlenky ne vždy dorazí do hlavy jiného jedince. A přečasto ten šíp není zlatý, nýbrž s bídou plastikový.

Někdo někde řekl, že právo je postiženo tím, že se ve škole neučí ani základy. Obyčejným lidem je stejně záhadné, jako kosmická loď Vetřelců. Na jedné straně z něho mají paranoidní obavy, jiní zase na něj kladou zhola nesmyslné požadavky (právo, které je přesné a určité, například, přestává být ex defitione právem, neb právo je obecné pravidlo a abstrakce znamená z podstaty zjednodušení - rafinovaná vychytávka pro ty, co si dali tu práci a dočetli to až sem).
29. 05. 2012 | 13:08

tata napsal(a):

pane SEDLÁK

JENŽE problem je že oni si to vyžerou,ja neřikám že je to spravné ale je to tak.JA ZASEBE ŘIKÁM ŽE NAMĚ SI NEMUŽOU STĚŽOVAT.ja dřel jako kun,malokdo znich když vidím co odvaděj by toho byl schopen,ještě do nedavna,,ted už sem vypad s pracovního procesu,,mi nikdo smladych nestačil respektive oni by stačili ale moc nechtěj jen co sou donuceni,fizická prace to není moc proně navíc je špatně placená většinou,tou fizickou myslím i řemeslo.

VYTE ja sem cely život vedl boj slemplama a darebakama,no ted je to nanich ,muj pesimismus mě ale řiká že už je ta zlodějna zakořeněna,co stím jde dělat.......VEMTE TŘEBA 2 PŘIPADY VEMU S OBOU TABORU......Rath...NETŘEBA KOMENTAŘE.

KTOMU DRUHEMU je potřeba dodat......VONDRA ted u VM.......MORALNĚ POHORŠEN..........ACO MÁ zasebou...nic nevěděl nic nepodpisoval.......jakej rozdíl je že jeden byl tak jistej že nese svuj švindl osobně a člověkem,ktery ma zaněco nest zodpovědnost,a prokazatelně stovky milionu zmizí na kontech na kterych nemaj co dělat......jenže bud zavřel oči nebo šikovně se podilel,jen byli chytřejší a nenosily to vtažce tudíž nikdo nic nedokaže.........ano na oko je ta přímá a težko možná zapřit horší....ale v dusledku stejná jen že ty druzí jsou šikovnější a ohanej se soudem......ano to beru ale ne že zustane ve funkci tam je ta zodpovědnost už ted jasná

jinak jste to špatně pochopil ja se pořad aktivně snažim zapojovat,ale čim dal propadám pesimismu,proto mluvím o doklepaní.
29. 05. 2012 | 13:22

Honza999 napsal(a):

Stejskal

Na ponětí o tom jak má fungovat právo, stačí selský rozum slouho Stejskale.

Právo má vycházet ZE SPRAVEDLNOSTI. Ne jako u vás, kdy spravedlnost ohýbáte podle "vašeho práva"...
29. 05. 2012 | 13:54

sedlak napsal(a):

pane tato, ono to vnímání korupce a rozdílu mezi obyčejnýma lidma je stejné jak modráci tak oranžády, to jen na Ráthovi sklapla past, protože hotovost v krabici od vína je přeci jenom méně "sofistikovaná" než melouny na kontech v zahraničí, které se nedají tak dobře nafotit.....a ti, kteří čtou jenom Blesk, tak tam je to stejně názor kam vítr tam plášť......je to nekončící "boj" , člověk si nedělá iluze, že se přestane krást, co svět světem stojí se kradlo a vraždilo (minimálně desatero je toho důkazem), jenom to zkrátka zase přesáhlo tu pomyslnou laťku kálení na hlavu a už to lidem teče do očí
29. 05. 2012 | 13:55

stejskal napsal(a):

Pane oslýku,

Ad. "Je-li vaším velkým tématem komunikace, potom hlásím, že je ve velmi bídném stavu; nefunguje umění mluvit (jak tu celkem správně pravil kdekdo) a je dost devastované i umění naslouchat. Zlatý šíp myšlenky ne vždy dorazí do hlavy jiného jedince. A přečasto ten šíp není zlatý, nýbrž s bídou plastikový."

Naprostý souhlas. Skoro bych řekl, že je na čase s tím něco dělat. Možná více komunikovat (s více lidmi, i když se nám třeba subjektivně jeví nekomunikativní) a o komunikaci přemýšlet ;-)

Ad. "Někdo někde řekl, že právo je postiženo tím, že se ve škole neučí ani základy. Obyčejným lidem je stejně záhadné, jako kosmická loď Vetřelců. Na jedné straně z něho mají paranoidní obavy, jiní zase na něj kladou zhola nesmyslné požadavky (právo, které je přesné a určité, například, přestává být ex defitione právem, neb právo je obecné pravidlo a abstrakce znamená z podstaty zjednodušení - rafinovaná vychytávka pro ty, co si dali tu práci a dočetli to až sem)."

Opět souhlas. Když se bude o právo více mluvit tak, aby jeho smysl pochopilo více lidí, třeba si uvědomí i potřebu zavést výuku jeho základů do běžných škol. Jsem jednoznačně pro. Ale samo se to neudělá.

Libor Stejskal
29. 05. 2012 | 13:58

sedlak napsal(a):

tohle si fakt neodpustím........ a ti nemluvím o tom, že bývalým starostou Prahy 6 je současný ministr ŽP..... O skupování úvěrů Spolchemie a o hrozbě vyvedení chemičky ze struktur firmy Via Chem Group byli podle zjištění ČESKÉ POZICE včas informováni koaliční i opoziční zastupitelé Prahy 6 a Prahy 10. Pokud by se naplnila věštba finančníka Babej-Kmece, držitelům dluhopisů společnosti Via Chem Group, které jsou splatné na podzim roku 2013, hrozí, že investice do těchto cenných papírů mohou zcela odepsat. Doufejme, že starostka Prahy 6 Marie Kousalíková (ODS) i starosta Prahy 10 Milan Richter (ODS) mají v této záležitosti kvalifikované právní poradce.
Spolchemie je české veřejnosti známá i z kauzy poslance Věcí veřejných Michala Babáka. Finanční čaroděj strany Víta Bárty loni vysvětloval, že peníze, které daroval Věcem veřejným poté, co si je sám vypůjčil, získá tak, že prodá akcie či opce na akcie auditorské firmy Bene Factum, která audituje právě Spolchemii. Bene Factum ale dodnes patří podnikatelům Petru Šrámkovi a Miloši Havránkovi.
Svůj podíl v této firmě Babák kvantifikoval na 15 procent. Vysvětloval, že tyto akcie či opce získal tím, že pomohl firmě Bene Factum k lukrativní klientele, a její hodnota proto významně vzrostla. Výnos z prodeje opcí odhadoval na 38 milionů korun.
Poslanec Babák si loni vydělal třináct milionů korun. Za prodej opce na akcie auditorské společnosti Bene Factum zaplatil daň 1,5 milionu. Babák však dodnes odmítá vysvětlit, jak se k milionům prostřednictvím auditorské firmy Bene Factum dostal. Nelze vyloučit, zda nešlo o odměnu za to, že získal pro Bene Factum klienty jako například Spolchemii
...
29. 05. 2012 | 14:02

Oslýk jurista primitivní napsal(a):

Honza 999
Máte jistě pravdu, s tou spravedlností. problém je, že existuje málo tak obtížných slov, takže si se spravedlností moc nepomůžete.

Co je spravedlnost? Všem stejně? Vám nejvíc? Některým víc, některým méně?
Ani jedno není tak úplně přesně ono, že?
Někdo si tu dal práci před interpelacemi v jednom Stejskalově blogu a nacpal do příspvěku Aristotelovy základy spravedlnosti; věřte, že to až tak jednoduché nebylo.

Podstata práva je ve skutečnosti jednodušší, než podstata spravedlnosti.
Jsou to pravidla chování společnosti, které slouží k tomu, aby ta společnost dobře naživu byla.
Společnost bez pravidel se nazývá anarchie a žije se tam dost ošklivě - silnější vítězí.
Společnost s příliš tuhými pravidly také není moc příjemná k žití. Někteří z nás vyzkoušeli.

Sedlák:
No jo, pane, ale nepřátelské převzetí společnosti je legální operace. Problém bude jedině, kdyby při tom došlo ke zneužití úředních obchodních informací (což se u nás děje velice často).
Pokud se vás to nějak blíž týká, dejte trestní oznámení. Ono se uvidí.

pane Stejskale,
ano. Oslýk nemá, co by dodal.
29. 05. 2012 | 14:44

sedlak napsal(a):

Oslýk jurista primitivní:...já neměl na mysli nepřátelské převzetí společnosti, jako spíš ty utopené prachy, kdy do Key Investmentu nacpaly radnice peníze daňových poplatníků...viz shrnutí v článku...http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/proc-neni-politicky-zajem-o-rozkryti-kauzy-key-investments...je "žertovné", jak si určité "finanční" skupiny vodí politiky na drátkách za zřejmě i žertovný obolus několika melounů, aby se dostaly k majetku v řádech miliard za nenávratně "vypůjčené" peníze daňových poplatníků, když jim sem tam nějaký ten "Kocourek" skape, najde se jiný, který také rád, a ještě se modlí, aby to na něj neprasklo, tahle "struktura" mě žere, tohle jsou ty skutečné pijavice, na které ale zřejmě asi nedojde ;-(, při hoření koudele u zadnice, to udělají jako Krejčíř
29. 05. 2012 | 22:54

Honza999 napsal(a):

Oslýk jurista primitivní

To co píše sedlak o zastupitelech Prahy 6 a akciích Spolchemie je právě klasická ukázka rozdílu mezi právem a spravedlností.

Právo těm zastupitelům nic neudělá, ač by bylo spravedlivé, aby za tu špínu viseli na lucernách - protože i kdyby byli potrestáni vězením, vylezou, všem se vysmějí, budou si užívat a škodit dál.

Právo je jen mocenský nástroj, kterým mocní vnucují svou vůli podaným. MĚLA by to být pravidla chování společnosti, které slouží k tomu, aby ta společnost dobře naživu byla, ale NEJSOU.
29. 05. 2012 | 23:56

Oslýk primitivní napsal(a):

Sedlák - aha, takže to je případ pro paní Zwyrtek - Hamplovou; přesně o tomhle mluvila při interpelacích. A je advokátka, takže by vám třeba i poradila.

Hozna 999
- pokud je vaše odpověď na otázku, co je podle vás ta spravedlnost, že zlodějíčci visí na lucernách, tak pěkně děkuju, nechci. Myslím, že bychom si s vaší vládou moc nepomohli.
30. 05. 2012 | 08:49

Honza999 napsal(a):

Oslýk primitivní

Tak vy myslíte, že jsou to jen zlodějíčci? Tam létají v luftě peníze, ze kterých by mnoho rodin žilo CELÝ ŽIVOT.

Podívejte, když váš pes chytne blechy, tak vy je na něm vychytáte a půjdete na ně s přesvědčováním, že to není hezké, aby kousaly vašeho pejska a po ukončení přesvědčovací akce je propustíte na svobodu? Co myslíte, kam povede jejich první cesta?

A nebo prostě čokla vykoupete v šamponu, který blechy vyhubí?

Jediný správný a SPRAVEDLIVÝ trest pro takovéto lidi by bylo zabavení veškerého majetku všetně toho co převedli na příbuzenstvo, jistá doba trestu odnětí svobody, zajištění toho, že by se po výkonu trestu až do konce života museli živit nějakou obyčejnou prací s mediánovým platem a doživotní dohled zajišťující, že se jim po zbytek života nepodaří užít si jediné koruny mimo jejich poctivě vydělaný mediánový plat.

Pokud najdete způsob, jak dosáhnout ÚČINNÉHO potrestání podobných škůdců společnosti, já rád odstoupím z pověšení na lucernu, které se mi bohužel jeví zatím jako jediný způsob přinášející nějaký efekt.

Podívejte... Působila by na vás dostatečně odstrašujícím způsobem kausa, ve které přijmete 45 milionů úplatku a jste "potrestán" pokutou 5 milionů (40 milionů vám zbude) a soud na vás udělá bububu? Nebo se budete coby pachatel takovéto spravedlnosti chechtat, až se budete za bachor popadat?
30. 05. 2012 | 12:53

Oslýk expert napsal(a):

Honza 999
nezlobte se, ale jste vzornou ilustrací toho, s čím jsem začal; vaše představy o právu jsou ranně středověké.
Jedna z prvních věcí, co kriminologie zjistila, je to, že drastické odstrašující tresty vůbec nefungují. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je jediné, co s tím můžete dělat. Zkouší se to stále dokola a stále dokola to nefunguje.

Funguje, když chytíte a odhalíte většinu deliktů. A potrestáte je - ani ne moc, ani málo, ale úměrně. To chycení a vůbec nějaký trest je daleko důležitější, než jeho výše.

Pročež fungování policie, státního zastupitelství a soudů je jádrem všech vážně míněných úvah o korupci a její nápravě. Aby bylo možno napravovat tyto instituce, je třeba nejprve přesně vědět, jak fungovat mají, a podruhé, jak fungují skutečně (převažuje dojmologie z novin).
A potřetí, kde přesně to vlastně vázne.
Nadšených huráamatérů se tu v posledních letech znemožnilo docela dost. Poslední například nějaký Radek John.
30. 05. 2012 | 13:21

Honza999 napsal(a):

Oslýk expert

Soustřeďme se na mnou uvedený případ přijmutí úplatku 45 milionů potrestaný podmínečným vězením a pokutou 5 milionů.

Delikt byl odhalen a pachatel "potrestán"... Co myslíte... Je pachatel zdrcen odhalením a potrestáním, nebo je sice trochu nasrán ale jinak se nám všem chechtá?

To vámi uvedené, že nejúčinnější je jistota dopadení a potrestání platí, ano, ale platí pouze u cca 90 procent individuí. Na zbývajících 10% deprivantů neplatí NIC. A hlavní problém je v tom, že oněch 10% deprivantů má vysokou inteligenci a vysoké sociálněinženýrské schopnosti. Přímo si vytvářejí ve společnosti prostředí umožňující jim krást ve velkém a beztrestně.

Jak se proti nim společnost může bránit, když dokáží infiltrovat přímo do jejího vedení a to za všech okolností. Drtivá většina dnešní "elity" má kořeny v elitě totalitní (pokud tehdy mezi elitu nepatřili, bylo to pouze proto, že prohráli svůj "vnitroelitní" boj o místo na slunci s nějakým deprivantem výjimečně ještě více deprivovaným než byli oni sami a kterého prostě v roce 1989 odstavili, nebo možná proto, že i pro tehdejší deprivanty u moci byli deprivovaní až příliš).

Drtivá většina dnešní "elity" by bez listopadu 1989 byli přinejmenším tajemníky krajských výborů KSČ.

Drtivá většina dnešní "elity" by bez SSSR (myslím zde porážku Hitlerovského Německa) byla reichsleitery NSDAP či obersturmbannführery SS.

Jak je chcete pochytat a potrestat, když ONI rozhodují o tom, kdo bude chycen a potrestán?
30. 05. 2012 | 14:26

Oslýk analytický napsal(a):

Honza 999 - rozeberme to trochu:

"případ přijmutí úplatku 45 milionů potrestaný podmínečným vězením a pokutou 5 milionů."

Přiznám se, že jsem tento příběh z debaty zatím nepochopil; ale budiž; mějme takový případ. Především není typické, že je potrestán vůbec; objasněnost korupce bývá velmi nízká už v té první - policejní - linii.
Následně souhlasím, že trest je podivně nízký; to je potom problém na straně justice (zákon umožňuje trest podstatně vyšší, viděl bych to někde mezi pěti a deseti roky nepodmíněně).
Pachatel se bezpečně nechechtá, je rozčilen, že byl vůbec dopaden a že si to někdo dovolil. Což, souhlasím, je trochu málo.

"To vámi uvedené, že nejúčinnější je jistota dopadení a potrestání platí, ano, ale platí pouze u cca 90 procent individuí. Na zbývajících 10% deprivantů neplatí NIC."

Jste příliš skeptický. Notorických kriminálníků není 10% - to by byl milion. V kriminále sedí okolo 20.000 lidí, a většina kriminologů se shoduje, že je to neúměrně mnoho (s ohledem na srovnání s jinými zeměmi). A z nich jen malá, ba exotická skupina patří mezi ty, na které neplatí nic (sérioví vrazi, třeba).

Skupina, která rozkládá veřejně morálku tím, že se zmocnila státního aparátu je daleko menší; řádově desítky až stovky lidí. Věřte, že zavřít by na ně platilo výtečně. Inteligenci nemají až tak vysokou; jsou jen dobře zorganizováni a rozestavěni do funkcí.

"Drtivá většina dnešní "elity" má kořeny v elitě totalitní"
Nemá. Věřil jsem tomu prvních deset let, teď vidím, že staré mafiány velmi zdařile napodobují a překonávají noví. Dalík, Rath, Němec, Langer, Tykač, Komárek - nikdo z nich neměl za minulého režimu sebemenší význam. Většinou spíš tahali kačera po dvoře.

"Drtivá většina dnešní "elity" by bez SSSR (myslím zde porážku Hitlerovského Německa) byla reichsleitery NSDAP či obersturmbannführery SS."

To už je divoká spekulace; je to strašně dávno a tito lidé se ještě nenarodili. Ale pokud tvrdíte, že by sloužili libovolnému režimu, pak souhlasím.

"Jak je chcete pochytat a potrestat, když ONI rozhodují o tom, kdo bude chycen a potrestán?"

Klíčová otázka. Jde o to, že občas někdo z nich přece jen je chycen a potrestán. Občas nějaká složka policie, zastupitelství nebo soudu funguje. Myslím dokonce, že je to tak, že se občas dostane dotyčný jedinec do rukou normální policie, zástupce nebo soudce; nestačí přispěchat ti falešní policajti, zástupci a soudci.

Jsem totiž optimistou v tom, že drtivá většina lidí je normálních a stav věcí se jim taky nelíbí. Teď jde jen o to, aby se lidé více zajímali právě o tyto složky státu, totiž policii, zástupce a soudy; pro chod systému práva jsou naprosto klíčové a pro problém korupce také.
31. 05. 2012 | 09:00

Oslýk aktivista napsal(a):

Politika je v kritickém stavu. Zdá se, že z ní použitelný kandidát na prezidenta prostě nevypadne.

S těmi sportovci - ať to obracím, jak chci, tak mi vychází Jan Železný, který už v nějakém podstatnějším úřadě působil a zřejmě je při smyslech. Všichni ostatní jsou fakt jen bezva sportovci, nic víc.

S těmi umělci to vidím o něco lépe; pár herců bylo v nějaké funkci nebo něco i řídili (Stropnický, Topfer); zajímavé jsou ty filmovací báby, jako Třeštíková; možná by nebyl úplně špatný nějaký architekt. Marta Kubišová má zajímavě odžito; myslím, že taky není úplně mimo.

Ale času je málo a voda stoupá. Skoro si říkám, že by se s tím něco dělat mělo, protože finále Fischer versus Zeman je podle mne zahozená příležitost a dalších pět let vlády mafiánů.

Vy v tom budete žít taky.
01. 06. 2012 | 10:20

Gothart napsal(a):

Hafan,
mate pravdu chce to primou demokracii jako ve svycarsku.
Parlamentni demokracie je dobra pouze pro darebaky, podvodniky , defraudanty atp.
03. 06. 2012 | 13:49

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy