Zahulený hrad

04. 10. 2010 | 16:16
Přečteno 5425 krát
Minulý týden prezident Klaus slavnostně otevřel novou továrnu na cigarety Philip Morris. Taková akce by pro hlavu jiného západního státu byla nemyslitelná. Dle našeho tisku (např. MFD) se jednalo o „sporný krok.“ „Je to úspěch průmyslu“ prohlásil Klaus a dodal, že „boj s kouřením je veden směšným způsobem, prostě zákazy se nedá nic vyřešit“, přičemž se zároveň nechal slyšet, že podporuje boj s kouřením vrchnostenským nařízením a on osobně celý život nikdy nekouřil. Podobně jako kdyby někdo otevřel továrnu zbraní hromadného ničení a prohlásil, že osobně takovou zbraň nikdy nepoužil a je dobré, že lidé mají díky výrobě zbraní práci. Pro hlavu státu je Klausovo vystoupení úžasně krátkozraké a velmi mylné.
Za prvé jak řekla politoložka Vladimíra Dvořáková, „vrcholní politici by se vůbec neměli účastnit akcí, které se týkají soukromých podnikatelských zájmů.“ Tohle pravidlo je samozřejmě respektováno jinde ve světě, kde prezidentové vědí, že jejich soukromý názor týkající se soukromých firem začíná teprve tam, kde jejich veřejný vliv končí – tedy doma u výběru televizního programu. Klaus ale není schopen odolat vlastní touze se zviditelňovat, což by nemuselo být tak špatné, kdyby nepoužíval jako hlavní nástroj vysílání nešťastných a nesmyslných prohlášení (viz www.nemluvizame.cz). Ke škodě nás všech.
Každý rok v naší zemi zemře 20.000 našich spoluobčanů na rakovinu způsobenou kouřením cigaret. Kouření je zároveň významným faktorem hlavních příčin úmrtí u dospělých (např. srdeční choroby, mozkové mrtvice) vzhledem k jeho negativnímu efektu na cévy a na zvýšení krevního tlaku. Zákaz kouření či jeho omezování bez diskuse a prokazatelně vedlo a vede ke snížení nejen úmrtí, ale i všech ekonomických nákladů, kterými v důsledku kouření plýtváme.
Náklady na léčbu nemocí způsobených kouřením ubírají až 33% výdajů do našeho zdravotnictví (tedy zhruba 80 miliard korun ročně = 8.000 Kč na každého občana!), ale také nesčetné náklady způsobené pracovní absencí a pobíráním nemocenských dávek vyplácených ze státní pokladny. O co tedy Klausovi jde? Prý o „svobodu“ trhu a o ekonomické úspěchy. Dobře, ponechejme naivní myšlenku, že prezident má upřednostnit zdraví občanů nad penězi a podívejme se na to z pohledu Klausovy „neviditelné ruky trhu,“ která má rozhodovat o všem v našem životě: kdyby se pan profesor s velkým P pozastavil a sečetl si jen pár „čísílek“, tak by zjistil, že agresivní podpora protikuřácké kampaně včetně velkorysého placení každému zaměstnanci Philip Morris 50.000 Kč měsíčně, aby NEvyráběli cigarety, by znamenalo, že by stát (rozumí se my) ušetřil miliardy korun ročně. (Z uvedené kalkulace dokonce vzniká myšlenka na debatu, a sice proč neplatit všem kuřákům z těch ušetřených 80 miliard korun, aby nekouřili. Všichni bychom na tom byli ekonomicky lépe i po odečtení ztráty příjmů z daně cigaret do státní pokladny).
Každý prezident má poradce, kteří mu radí, aby nedělal omyly. Jenže námi placený poradce prezidenta pan Hájek doslova tvrdí, že „nikdo doposud neprokázal, jak významný vliv má kouření na úmrtnost, respektive na fatální choroby.“ Pan Hájek má vysokoškolské vzdělání, takže ho nelze prohlásit za ignoranta. Proč se tento člověk potřebuje zviditelnit tím, že šíří prostou a nebezpečnou lež a proč mu máme my občané za to navíc platit?
Jak řekl poslanec Boris Šťastný, který vede protikuřáckou kampaň za ODS, „po vykouření 200.000 cigaret riziko rakoviny plic vzrůstá padesátkrát. Takže si spočítejte, kolik lidí zabije 40 miliard cigaret z této nové linky a porovnejte to s počtem pracovních míst, která tam vznikla. O jakém „úspěchu“ tedy mluví pan profesor? Jak je možné, že prezident podporuje boj s omezováním kouření vrchnostenským nařízením a zároveň otevře továrnu, která tím ve skutečnosti zvyšuje naši ekonomickou zadluženost a vyrábí produkt, který je příčinou smrti u většiny z nás, kteří ho užívají?


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sladký napsal(a):

Čím více lidí zemře předčasně,tím lépe pro náš důchodový systém,pane Martine.A navíc si užijí lékaři a farmaceuti.Co by měli na práci,kdybychom byli všichni zdraví? Museli by pověsit buď řemeslo,nebo sebe.
A mimochodem- ze striktně a ortodoxně vědeckého hlediska není pan Hájek zas až tak vedle.Žlutým kouření zdaleka tolik nevadí a Malťané nebo Kréťané ač jedni z nejsilnějších kuřáků se díky čistému vzduchu a stravě dožívají vysokého věku.
Mohu vám nabídnout i sofistikovanější důvod(y).
04. 10. 2010 | 16:32

stále rebel napsal(a):

Václav Klaus, duchovní otec současného českého marasmu
http://www.blisty.cz/2010/1...
04. 10. 2010 | 16:35

JF napsal(a):

souhlas - pan Klaus žije v prostinké představě svobodně neomezené vůle jedince.

Právě kuřáci a jinak drogově závislí (možná i na popularitě) jsou o tom jistě po pár práscích naprosto přesvědčeni.
04. 10. 2010 | 16:37

gaia napsal(a):

mne kuřáci otravují život.
Myslela jsem, že ve 21. století bude lidstvo tak na výši, že se oprostí od zlozvyků a závislostí, ale je to horší, než jsem doufala.
04. 10. 2010 | 16:39

Sladký napsal(a):

Jsi stále rebel? Já také.Kdo jím byl dříve,je jím i teď.Kdo poklonkoval pánům ZA MINULÉHO REŽIMU,poklonkuje jim i nyní.Tak to prostě je.Změnit kabát A NÁZORY JE SNADNÉ,S POVAHOU TO TAK JEDNODUŠE NEJDE.
04. 10. 2010 | 16:42

Sladký napsal(a):

Gaio, je tisíc věcí,které mi vadí víc,než kuřáci.A nelze se jich tak snadno zbavit.
04. 10. 2010 | 16:44

sladký napsal(a):

Chcete-li zemřít zdraví,NEKUŘTE.
04. 10. 2010 | 16:45

gaia napsal(a):

Sladký

já jsem na ně alergická.Jiné zlořády mě vadí,ale dokážu se ovládnout.
Ale toho Stránského bych za prezidenta také nechtěla.
04. 10. 2010 | 16:46

hovorka11 napsal(a):

Tento rok mě zemřel na rakovinu plic bratr (kouřil 40 až 60 cigaret deně ještě několik let před důchodem). Doktor specialista jasně řekl, že ostatní vnější vlivy byly zanedbatelné.
Na klausovské bláboly a nebezpečnost jeho politiky rozvratu pro osobní zisk upozorňuji stále. Dělá nám jako malému státu problémy v zahraničí. Ekonomicky nám škodí.
04. 10. 2010 | 16:46

Řepák napsal(a):

Klaus republice zcela prokazatelně škodí a já nechápu, proč jsou z něj všichni politici podělaní strachy, včetně opozice. To svědčí o jejich velmi malém sebevědomí a o tom, že v politice nemají co dělat. Jsou to docela obyčejné nuly.
04. 10. 2010 | 16:55

karel napsal(a):

Pekna blbost, nezijeme ve vzduchoprazdnu, ma snad Klaus zakazat cigarety v cele EU a zakazat dovoz ze sveta? Navic ani prohibice na alkohol nikdy nefungovala, cerny trh si vzdycky svoje misto najde. Jediny efekt by byl, ze by stat prisel o dane.

Stransky není schopen odolat vlastní touze se zviditelňovat, což by nemuselo být tak špatné, kdyby nepoužíval jako hlavní nástroj vysílání nešťastných a nesmyslných prohlášení
04. 10. 2010 | 17:02

bejkovec napsal(a):

Bývalá soudružka a prvé jak řekla politoložka Vladimíra Dvořáková, „vrcholní politici by se vůbec neměli účastnit akcí, které se týkají soukromých podnikatelských zájmů.“
My také vás ubožáci musíme vnímat ve veřnoprávních médiích. A kňučíme? Ne. Co vy parchan-e z emigrace tu brbláš? Pozor hń-pe! Devítihlavá kočka se začala vetěT.
04. 10. 2010 | 17:04

stále rebel napsal(a):

Kmotr tunelování zase ve formě
http://www.novinky.cz/domac...
04. 10. 2010 | 17:06

brko napsal(a):

hovorka11: vas bratr kouril 40-60 denne a muze za to Klaus. Ja bych rekl, ze za to muze vas bratr,za prve se rozhodl kourit, predpokladam, ze nebyl nesvepravny a za druhy i koureni se da odnaucit, kdyz uz ne vlastni vuli, tak s pomoci odborniku, ale asi mu to tak vyhovovalo, ze.
04. 10. 2010 | 17:06

gaia napsal(a):

karel

to co píšete v prvním odstavci Klaus samozřejmě nemusí, ale blbě kecat při otevírání fabriky, jejíž výrobky se všude v civilizovaném světě snaží omezovat, tak to opravdu nemůže a nesmí
04. 10. 2010 | 17:14

Cech napsal(a):

Pane doktore tohle Vaši kandidátku nezdvihne.Chcete - li se konečně dostat do růstové struktůry VV musíte na to jinak.
04. 10. 2010 | 17:22

buldatra napsal(a):

Jak by asi pan autor zhodnotil slavnostní uvedení do provozu továrny na výrobu dýmek míru?
Ať už s Klausem anebo bez.
04. 10. 2010 | 17:25

jenicek napsal(a):

No drahej doktore, za Havla byl ten hrad opravdu zahulenej... Ale to je kámoš, to je ok, že jo?
04. 10. 2010 | 17:27

Pacík napsal(a):

Cituji: "pan Hájek doslova tvrdí, že „nikdo doposud neprokázal, jak významný vliv má kouření na úmrtnost, respektive na fatální choroby.“. To mohli tvrdit a věřit tomu Kolumbovi námořníci, ale pan Hájek s akademickým vzděláním. Že by Plzeň?
04. 10. 2010 | 17:31

hovorka11 napsal(a):

brko:
Klaus má rekordní podporu dle pochybných průzkumů 3/4 obyvatel, mezi nimi je i mládež.
Kdyby lékaři u nás stáli za něco, tak by měli napsat Klausovi dopis ve smyslu, že ho platíme ne za propagaci cigaret pro vlastní ego, ale za reprezentaci země v zahraničí, kde zesměšňuje naši republiku bojem proti "oteplismu" a EU uráží. Ve skutečnosti si pouze na "hrdinství" buduje osobní popularitu u nás, ale jinak nás mezi ostatními státy potápí. Venku jsme posuzovaní přes Klause, tudíž za kašpárky - jeho názory jsou ojedinělé a právě díky tomu je pořád viditelný ve světě. Aby se udržel, tak musí stupňovat výpady - je to úděl neschopných politiků, kteří touží po moci. Rozvrat, rozvrat, rozvrat.
04. 10. 2010 | 17:37

hovorka11 napsal(a):

brko:
Máte pravdu, bratr si to zavinil sám a nikdy si nepostěžoval a dělal i v době, kdy věděl, že nemá šanci. Nemoc mu neléčili, bylo to zbytečné. O nic se neprosil, ani o léky.
04. 10. 2010 | 17:50

hanah napsal(a):

Kdybyste to aspoň uměl napsat trochu na úrovni. Vždyť to je sloh jako žáka z šesté třídy. To chcete být, Stránský, senátor ?

A Co je tohle proboha za větu ?

"Pro hlavu státu je Klausovo vystoupení úžasně krátkozraké a velmi mylné."

A ten titulek... zahulený hrad, hm.

Kdesi jsem četla, že se některým pisálkům uděloval řád zahnojenýho pera. :-)
04. 10. 2010 | 18:36

Zdraví napsal(a):

Klausovi by pojišťovna neměla proplácet peníze za lékaře a léky...
04. 10. 2010 | 18:51

Ivan napsal(a):

Co k tomu dodat - "stáří je skutečnš progresivní, každý tan spějem". Pan prezidewnt má ale svou hlavu, nebo poradce. Bylo by lepší a prospěšnější otzevírat domy a střediska pro seniory.
04. 10. 2010 | 19:21

čáryfuk napsal(a):

Vy jste to nepochopil - důležité není jestli nám kouření škodí či neškodí, důležité je, jestli má někdo právo nařizovat dospělé a svobodné osobě, co má a co nemá dělat, jak má žít, co má jíst, jestli má nebo nemá kouřit. Toto mohu vštěpovat svým dětem, za které mám odpovědnost, nikoliv dospělému člověku. Pokud poškozuje sám sebe nebo svůj majetek, nic mi do toho není. Je osobní odpovědností každého, v jakém věku a v jakém stavu odejde z tohoto světa. Co se týče výdajů na zdravotní pojištění není to problém kuřáků, ale právě současně koncipovaného zdravotního pojištění, které je plošné a nezohledňuje životní styl každého pojištěnce.
PS - nejste náhodou jeden z těch, kteří uvažovali o likvidaci svého největšího názorového protivníka prostřednictvím psychiatrického posudku? Považujete se za demokrata?
04. 10. 2010 | 20:12

hovorka11 napsal(a):

čáryfuk:
Prezident nemá právo co komu nařizovat, jestli může nebo nemůže nařizovat. Buď je to v zákoně, nebo se nařizovaný může na nařizovatele vykálet.
Je to absurdní stav, když regulátor nařizuje ostatním neregulovat.
Prezident jenom dělá nesmyslné komedie aby jsme o něm věděli.
Chtěl bych vědět, co řekne manželce, když mu doporučí jinou kravatu, proč se kvůli tomu nerozvede, když ho určitě reguluje ?
--------------
Nevidíte tu absurditu regulace?
Já jsem pro už dávno nechat prezidenta vyšetřit, jeho stav není roven normálnímu člověku.
04. 10. 2010 | 20:37

Luba napsal(a):

Pane doktore,
pan prof-doc-ing Klaus patrně ještě nikdy neviděl člověka, umírajícího na rakovinu plic.

Možná,
že by se příští raut mohl pořádat na TRNu.

Samotného mne překvapilo, jaký podivuhodný obraz utrpení skýtá člověk v posledním stádiu onkologického onemocnění cest dýchacích.
Třeba - že mohou být zasaženy i nohy a že je kůže na nich plná mokvajících puchýřů, jako kdyby to byla popálenina druhého stupně - a že to stejně tak i bolí. Prostě hrůza!

Klaus mnohokrát prokázal, že je schopen provést kdejakou volovinu - přesto má vždy pravdu, jak Vám kdejaký Hradní šašek rád potvrdí.

Na Velké pardubické např. tvrdil, že je krásné, že se žádnému koni nic nestalo - když zrovna v tom samém okamžiku dávali jednomu těžce zraněnému plnokrevníku ránu z milosti.
Co na to jezdec?

A co na to jezdec F-1, když polepy jeho monopostu musí suplovat chudák suverénní zástupce suverénního Česka?
Dostane za tu kampaň pan Klaus od Phillipa Morrise též odpovídající reprezentační příspěvek?

Každopádně je překrásné, že je pan prezident, ač nekuřák, zastánce tabakismu a tabakistů, jakož i producentů tabáčku a tabákovitých.

Možná by příště mohl podpořit i uživatele jiných drog, než je tabák. Třeba alkoholiky, heroinisty, kokainisty, gamblery a jiné svobodomyslné lidi, kteří maximalizují svůj konzum a poslušni své závislosti naplňují svůj spotřební košík až do bezživotí.

Příště by pan Klaus mohl propagovat např. nechráněný sex -zabránil by tak šíření svědivé alergie na latex.
04. 10. 2010 | 20:41

MA-FU napsal(a):

Hovorka 11
máte pravdu-venku jsme posuzováni přes Klausovo názory!
Nevěřím,že má podporu3/4 obyvatel .Koho znám okolo mne ,mu nemůže přijít na jméno..
04. 10. 2010 | 20:49

MA-FU napsal(a):

Luba
Také mi to napadlo-Klaus tím podpořil kouření jakékoliv drogy...
04. 10. 2010 | 20:57

stále rebel napsal(a):

Pro Ivan.
Klausův vzor

„Dne 5. listopadu 1994 oznámil Reagan, že mu byla diagnostikována Alzheimerova choroba. Národ o svém stavu informoval rukou psaným dopisem. Se svým typickým optimismem napsal v závěru: „Zahájil jsem cestu, která mě dovede až k soumraku mého života. Vím, že Ameriku budou čekat jen jasné časy. Děkuji Vám, přátelé. Bůh Vám žehnej. „
Kdo neví, co je to Alzheimer, zde:
http://cs.wikipedia.org/wik...

Další Klausův soukmenovec bába Tečrovka, tedy neoliberál, až před pár lety se začalo mluvit o jejím duševním stavu.

Když to shrnu, kdo má hlavu a né plnou sena, dokáže diagnostikovat chorobné tendence některých vůdců pár let před tím, než se objeví lékařské zprávy.

Jinak taky doporučuji

Koukolík: Mocenská posedlost je stav, při němž se mocenská pýcha a / nebo mocenská závislost kombinují se stupiditou
http://www.blisty.cz/art/51...
04. 10. 2010 | 21:26

Luba napsal(a):

Ještě je tu možnost, že to pan Klaus myslel trochu jinak.
A vzhledem k tomu, že se obklopuje zásadně lidmi, kteří ho nijak nepřevyšují - např. Jaklem - nedokáží kroky svého idola náležitě dovysvětlit.

Možná verze:
Pan prezident takto bojuje proti černému trhu s nezdaněnými, a o to škodlivějšími cigaretami.

Příštím jeho krokem bude veřejné kouření trávy s JXD a nitrožilní aplikace pervitinu v devět "u koně".

Obě akce Hrad uspořádá v rámci boje za legalizaci užívání nealkoholových drog - aktivistům jde o likvidaci čeného trhu, na něj napojených mafií a také o odkriminalizování toxikomanů.
04. 10. 2010 | 21:31

Tupelo napsal(a):

Ty vyzkumy oblibenosti prezidenta jsou opravdu podivne (hodne zalezi na formulaci otazky, pokud date respondentum otazku, kdo je nejoblibenejsi: prezident, senat, poslanci, pak neni divu ze hodne lidi utika k prezidentovi - bylo by zajimave pruzkum provest v dobe,kdy by byla prezidentem cvicena opice ;)), v mem okoli bych videl pomer 20/50/30 (spokojenost/je mi fuk/nespokojenost).
K samotnemu clanku (puvodne jsem cetl 'Zhuleny hrad' a hned si predstavil onu zvlastni hradni particku) - nevzal Klaus po Klvanovi propagaci tabakoveho prumyslu, treba Lukoil uz nesponzoruje tak dobre?. Jinak se ztotoznuji s nazorem, ze pokud 'se zakazy neda nic vyreit' proc je zakazana marihuana, domaci paleni alkoholu, proc je zakazan rychlost v obci nad 50 km/h a jezdit zadarmo v MHD, a vubec, na co jsou zakony, kdyuz porad neco prikazuji a zakazuji, kdyz prece: "zakazy se neda nic vyresit". Ucelovost Klausova jednani je patrna na prvni pohled.
04. 10. 2010 | 21:50

S.Š. napsal(a):

Pro Lubu : Ano, nadít se můžeme ještě lecčehož, čas utíká, na zápis do historie zbývají už jen dva roky, je třeba trochu přidat ... :-)

Pokud se týká pana Hájka, zatím, řekla bych, nejlépe tady : Jeden den Petra Hájka (J. Šídlo, Respekt 37/2010) :

Dnes ráno jsem se probudil celý zpocený. Zdál se mi totiž hrozný sen, že pocházím z opice. Nedovedu si představit horší probuzení, snad jen, kdyby se mi zdálo, že pracuji pro Václava Havla, který určitě z opice pochází. Na první pohled je na něm vidět, že je to marxista jako Darwin : myslí si, že snad ví, jak má svět fungovat, že se nikdy nemýlí, a navíc o tom pořád něco píše. Na tyhle lidi já mám čuch. Mou velkou oporou je mi naštěstí moje víra. Už dva a půl roku jsem totiž celoživotním dobrým křesťanem. Ostatně soudím, že já a samozřejmě pan prezident jsme nejlepším důkazem existence boží.

Dned odpoledne se mi ale naštěstí v práci zadařilo : během porady, kde jsme aktualizovali sedmnáctistránkový seznam našich moc zlých nepřátel, jsem pochválil panu prezidentovi jeho jedinečný postřeh, že má otevřené okno. Vůbec nechápu, kde tak výjimečný muž bere čas všímat si naprosto přesně takových maličkostí. Já to ale dokážu ocenit, okno pana prezidenta totiž otevírám a zavírám už spoustu let, zvlášť od té doby, co jsem povýšil do pozice vícekancléře. A vždycky u něj dokážu být dřív než Ochvat s Forejtem. Pan prezident na to vždycky řekne jen takové to své "Hájku, Hájku", ale já z toho poznám, že mě má rád.

Pak jsem chodil po Hradě a vypínal zaměstnancům televizi a rozhlas - stejně jsou to jen úderné pěsti antiklausismu. Teď pořád dokola hrají to výročí tzv. 11. září. Už to prostě nemůžu poslouchat - viděl snad někdy někdo Usámu bim Ládina ? Já a dokonce ani pan prezident ne. Vlastně si myslím, že není ani žádný New York. Možná o tom napíšu knížku. A potom jsem až do večera přemýšlel o tom, že už brzy asi bude válka. Nebo aspoň invaze. Brusel to tedy nenechá jen tak, jak jsem už řekl 21. srpna, "přijde policejní akce v neklidném regionu". Připadalo mi to dost originální, ale nikdo si toho nevšiml.

Tak jsem si aspoň nad svou chalupu pověsil hrdou jižanskou vlajku. To už bylo lepší, vyšly nějaké fotky a já mohl vysvětlil, že s ní sice pochoduje Ku-klux-klan, ale pro mě je hlavně symbolem boje za národní suverenitu a proti uměle a násilím vytvářené politické unii. Ve vesnici mi už říkají generál Lee a přátelsky se na mě usmívají. Jen pan prezident mi pořád říká "Hájku". Mně to ale nevadí. Pořád doufám, že mi taky třeba jako Jaklovi řekne "Láďo". Ale klidně budu prostě dál Hájkem. Co bych tu taky jiného dělal.

Zdařilé, ne ? :-)
04. 10. 2010 | 22:02

Vico napsal(a):

Příběh našeho hradního pána už je tak akorát zralý jako námět pro román Marqueze Sto roků samoty. Či spíše skorosamoty s Hájkem ,Jaklem a Hanah.
Hlavní dějová zápletka spočívá ve strachu,že se zakladateli města Frága narodí dítě s prasečím ocáskem, jak se už v rodině stalo.Navíc starší členové rodiny trpí nostalgií a mladí jsou ztraceni v osamělosti a izolaci. Samotu překonávají dva poslední členové rodiny. Aureliano Babilonia a jeho teta Amaranta Úrsula v opuštěném Macondu splodí posledního z Buendíu, Aureliana s prasečím ocáskem.

Ještě se máme na co těšit.

Mimo jiné i na teorii, že člověk nepochází z opice, ale z prasete.

Havel absurdní dramata psal, s Klausem je nám souzeno je prožívat.
04. 10. 2010 | 23:00

argun napsal(a):

Autor
Jste doktor. Tak do toho ekonomii raději nebudeme tahat. Jaký je rozdíl mezi fabrikou na výrobu cigaret a fabrikou na výrobu antikoncepčních pilulek? Nebuďte směšný. Ztrapňujete se. U zdejší neobolševické falangy je to profese, u Vás to překvapuje.
04. 10. 2010 | 23:07

mb napsal(a):

Řepák napsal(a):
Klaus republice zcela prokazatelně škodí a já nechápu, proč jsou z něj všichni politici podělaní strachy, včetně opozice. To svědčí o jejich velmi malém sebevědomí a o tom, že v politice nemají co dělat. Jsou to docela obyčejné nuly.
04.10.2010 16:55:50

+ - 70% občanů je zjevně přesvědčeno o opaku, osobně si to prostě nedokážu vysvětlit ...
04. 10. 2010 | 23:53

mb napsal(a):

netřeba dodávat že Klaus Václav má sebevědomí naopak hyper hypertrofované ..... njn ......
04. 10. 2010 | 23:56

Pípa napsal(a):

Ještě si pamatujeme, jak ten šašek byl podruhé zvolen.A také to, jak dopadli ti, kteří tu šaškárnu zorganizovali. Celé je to absurdní divadlo z blázince zvaného Čechystán (copy right).
04. 10. 2010 | 23:58

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem text, který neměl nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
05. 10. 2010 | 00:01

S.Š. napsal(a):

Pane mb, to je přece úcta k prezidentskému úřadu, nikoliv k osobě. To je v nás zažrané už od dob mocnářství, to je přece známá věc. Pamatujete, jak Václav Malý volal na Letné "podívej se, Gusto, jak je tady husto", a jak nepochodil ? Lidem se nelíbilo znevažování hlavy státu, je to stále stejné. Jak by se někdo mohl prezidentovi a jeho úředníkům vysmívat ? Nemožné ! :-) Pěkně o tom kdysi mluvil prof. Cepl, blahé paměti.
05. 10. 2010 | 00:04

S.Š. napsal(a):

No ano, ve druhém prezidentském období, ničím nevázán, nikým nekorigován (až na pár křiklounů, ale znáte to, nic není staršího než den staré noviny), opravdu "jede" ! S Petrem Nečasem to teď půjde ještě lépe, jak je zřejmé, chodí na "hradní kartáč", jak vtipně píše B.D., poměrně dost často (stejně jako i další ministři). A mimochodem,, píšete "od samého začátku", Vy jste o Klausově politickém oportunismu na poč. 90. let už věděl ? Přiznám se, k mé hanbě, že já nikoliv. Dobrou noc.
05. 10. 2010 | 00:35

Zeměžluč napsal(a):

Vážený pane autore, jen k závěru vašeho článečku,nemyslete si, existuje dost hňupů s vysokoškolským titulem. Pozor na to.
05. 10. 2010 | 06:51

Terry napsal(a):

Kouření skutečně, ale skutečně neohrožuje zdraví.

Tvrzení o škodlivosti kouření jsou bezesporu jen výsledkem protikuřácké lobby.

Pan profesor o tom jistě napíše knihu "Planeta kouřící (modrá), nikoli zahulená".

Werich jako císař Rudolf II: "My tady máme samé odborníky."
05. 10. 2010 | 07:05

Miflonides napsal(a):

Mám takový pocit, že někdo z nás dělá blbce, a to už pěkných pár let.
05. 10. 2010 | 07:10

Marcus Agrippa napsal(a):

V.Klaus už je naprosto mimo realitu civilizovaného světa. Možná v tom ale bylo nějaké to"všimné"( a tím nemyslím karton cigaret ).
05. 10. 2010 | 07:15

Terry napsal(a):

S.Š. napsal(a):
"Pane mb, to je přece úcta k prezidentskému úřadu, nikoliv k osobě."

Úcta k úřadu je výsledkem úcty k osobám (a jejich kvalit), které ho zastávají. Prezidentský nevyjímaje.

Ale pokud může být u nás premiérem, druhým nejvyšším představitelem a reprezentantem státu a národa, AMORÁLNÍ BURAN, SPROSŤÁK A HULVÁT, S NEMANŽELSKÝM PARCHANTEM (Parchant viz http://cs.wikipedia.org/wik... Původně bylo v češtině slovo panchart označením nemanželského dítěte, převzaté z německého „Banchart“ (zrozený na lavici) - pardon: u šlechty (i moderní "demokratické") používaný název LEVOBOČEK.

Jak by řekl dědeček pana Donutila (kdyby se dožil): "V Česku?! Tam je všechno možný!!!"
05. 10. 2010 | 07:17

Holubář napsal(a):

Argument: "....jak řekla politoložka Vladimíra Dvořáková...." je rozkošný.

Připomíná mi to Cimrmany, kterak Jára uštědřil vládě USA alespoň morální políček a na sjezdu abiturientů benešovské reálky prohlásil, že....

Ač sám nekuřák, vím, že prezident Klaus vede v této věci boj i za mne. Neobhajuje totiž kouření, ale svobodu jedince sám si zvolit svůj vlastní osud.
05. 10. 2010 | 08:17

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Martin Stránský.
Pane kolego, jsem rád že jste se jako jediný ozval a reflektoval neuvěřitelný čin prezidenta republiky. Zatímco lékařská komora mlčí, lékařské autority z oboru plicního lékařství a kardiologie mlčí, ministr zdravotnictví mlčí a většina tisku mlčí. Děkuji Vám
05. 10. 2010 | 08:32

gaia napsal(a):

Holubář

Klaus vlastně obhajuje nesvobodu.
Kdo je závislý, je otrokem svého zlozvyku, tudíž nesvobodný a k nesvobodě odsuzuje i své okolí.

Ten projev při zahajování byl kouzelný.
To stařičký mocnář ve svých 86 měl víc rozunu. A Ferdinand V Dobrotivý byl úplná génius.
05. 10. 2010 | 09:12

gaia napsal(a):

ale člověk opravdu nepochází z opice, to má ten Hájek pravdu.

Člověk má s opicemi pouze společné předky!

Nedostatek přírodovědného vzdělání čiší z celého Hradu.
05. 10. 2010 | 09:15

argun napsal(a):

gaia
Milá matko Země, nejste otrokem svého zlozvyku, když chodíte sem na Aktuálně trousit... své myšlenky? Vždyť Vy jste vlastně feťák... místo toho byste zajisté mohla tvořit užitečné hodnoty ku prospěchu Vašeho okolí. Proč tak nečiníte?
05. 10. 2010 | 10:47

argun napsal(a):

MUDr. Pavel Poštulka
Možná mlčí proto, že jsou chytřejší než autor a tudíž nemají potřebu se veřejně ztrapňovat...
05. 10. 2010 | 10:49

Grandmaster napsal(a):

Klaus uz muze prekvapit jen jedinou veci: Ze by zrozumnel. Ale vyznavaci jeho sekty 'Vsechno je to jinak' by asi pozbyli vuli dale zit.
05. 10. 2010 | 11:13

mb napsal(a):

to s. š. viděl jsem že je arogantní už od začátku ( volby ´92) ... trh bez přívlastků rovná se bezohlednost ... a egoismus bez přívlastků ... deregulace ´fšeho´ ... regulovat se nic nemá a nesmí, regulace je sprosté slovo .... úprk před právníky, více kožených, člověk žp neničil a neničí, živočišných druhů přibývá, ekologie je šlehačka na dortu ...

i milton friedman řekl že trh bez právního rámce ( = regulace sic. ) je nemyslitelný a nemůže fungovat ..... zvrhává se totiž v/do mafiánského kapitalismu ...

a v tom ted žijeme .... njn .... nejlepší z možných světů .... at zije prezident .....
05. 10. 2010 | 11:15

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: Ujišťuji Vás, že názory o neškodnosti kouření a pasivního kouření hradních rotvailerů lékaři nesdílí :-) jen mlčí, v pocitu trapnosti, pocitu že jejich hlasu nebude dbáno atd..
05. 10. 2010 | 11:37

Pepa Řepa napsal(a):

hanah napsal(a):
Kdesi jsem četla, že se některým pisálkům uděloval řád zahnojenýho pera. :-)
---------------
Neříkejte! Kdo řád uděloval? Lotos Club?
05. 10. 2010 | 12:13

Luba napsal(a):

hanah,
nějaké nové zprávy z Hradu?
Jakl vynechal klystýr?
05. 10. 2010 | 12:37

hanah napsal(a):

Pepa Řepa

ale no tak....:-)

Ne. Žádný Club.
Jako existuje spolek Sisyfos a uděluje vyznamenání Bludný balvan, existuje tajný spolek, který vybraným novinářům, ale i veřejně publikujícím nenovinářům, uděluje Řád Zahnojeného pera.
To neznáte ? :-)
05. 10. 2010 | 12:40

hanah napsal(a):

Luba

Hrad chystá zátah na všechny co pocházej z opice. Tak bacha.
05. 10. 2010 | 12:42

Alibernet napsal(a):

Marťo, sejdeme se jako za starejch časů, vymyslel jsem pro Klause novou diagnózu, tentokrát to určitě klapne.
05. 10. 2010 | 12:58

Luba napsal(a):

hanah,
Vy snad znáte paní Hájkovou osobně?
05. 10. 2010 | 13:09

buldatra napsal(a):

Mýliti se s hradním Hájkem má svůj půvab.

gaia napsal(a):
ale člověk opravdu nepochází z opice, to má ten Hájek pravdu.

Člověk má s opicemi pouze společné předky!

Nedostatek přírodovědného vzdělání čiší z celého Hradu.

Jenže:
http://www.psina.cz/data/ob...

Kontrolní otázka:
Kdo byl hen ten společný předek?
05. 10. 2010 | 13:13

gaia napsal(a):

argun

osvěty není nikdy dost a já to dělám jako poslání.

A že na Hradě neví, z čeho pochází člověk, nebo jakou barvu má planeta, tak jsem to sem napsala.Třeba se jim to tam donese.
05. 10. 2010 | 13:35

gaia napsal(a):

buldatra

ten společný předek byl někdo z řádu Primátů, nadčeleď hominoidi.
Hominoidi vzešli ze společného základu s primáty úzkonosými.Tam vývoj pokračoval k lidem a ke dnešním opicím.
Čeleď Hominidae má 4 rody, 3 již vymřeli ve třetihorách. Takže hledat někde tam.
05. 10. 2010 | 13:46

Luba napsal(a):

bultardo,
to je macaca mulatta klausensis nebo hajeki?
05. 10. 2010 | 13:48

buldatra napsal(a):

to Luba

ani klausensis ani hajeki.
Je to onen mýtický chybějící spojovací článek, po kterém doposud neúspěšně pasou archeologové a ostatní kopáči (i když prý již někde v džungli na Madagaskaru našli kus zubu, ale ani ten nebyl z Hájka, jak se později pomocí radiokarbonové methódy prokázalo).

gaia:

já myslel, že tím společným prapředkem byla prapolévka.
Mám v tom asi pěknej guláš.
05. 10. 2010 | 14:25

gaia napsal(a):

buldatro

opici polidštila práce!!!

Tak koukejte všichni běžet makat.
05. 10. 2010 | 14:31

buldatra napsal(a):

gaio,

z výše svého nadhledu vnímám práci jako fyzikální veličinu.
A fyzika mě nikdy moc nebavila.
Tak kam hnát?
05. 10. 2010 | 14:50

Luba napsal(a):

bultardo,
ještě to může být ona mýthická opice, co jí někdo kdys hodil přes Dunaj.
Maďaři tvrdí, že to byl první Slovák, Slováci, že to byl první Maďar.
JXD je toho názoru, že to byl první hulič ... z Haliče.

Jelikož chci být polidštěn, jdu makak!
05. 10. 2010 | 15:02

Holubář napsal(a):

gaia:
Ježíši, vy máte vedení....
No jasně, že je kouření hnusný zlozvyk a nedostatek vůle. Já zas žeru a piju dobré víno - kdy mi to jaký samozvaný rozsévač dobra začne zakazovat?

O tom přece píši, toho se bojím, v tom za mě Klaus bojuje, vy nedovtipná.

Zlozvyky máme všichni, jen pan Stránský (spolu s polobohem Havlem) žádný nemá.

A projevy zásadně neposlouchám, jeden blbější než druhý, bez ohledu na osobu mluvčího.
05. 10. 2010 | 16:09

gaia napsal(a):

Holubář
on vám to nikdo nezakazuje, jen vás odkazuje do patřičných mezí.A připomíná ohleduplnost k nekuřákům.

Kouření by se nemělo nijak propagovat.A Klaus za Vás nebojuje, tomu jste ukradený.Kdoví proč se toho vlastně zúčastnil.
05. 10. 2010 | 16:21

buldatra napsal(a):

paní gaio,

a není ten tabáček darem matky přírody?
Stejně jako ostatní biomasa vhodná ke zpopelnění...

Tím nechci propagovat kouření opic ani poloopic. A to vč. pasívního.
05. 10. 2010 | 17:17

Genius napsal(a):

Nějaký vyhulený doktor, ne zahulený, chtěl prozměnu poslat prezidenta ČR do blázince.
http://spiknutilekaru.wordp...

S géniusem se nepolemizuje, Stránský. Klaus má vždycky pravdu.
05. 10. 2010 | 17:21

Hloupý Honza napsal(a):

Co to tady všichni melete za voloviny o demokracii a svobodě. Ok, když demokracie a svoboda, tak v plné parádě, začněme kokainem a skončeme třeba crackem, LSD, či co já vím. A jen tak na okraj mariuhana neškodí lidskému zdraví jako cigarety, její uživatel neobtěžuje své okolí jako je tomu u pasívního kouření atd.,atd.. Jediný problém je v tom, že mariuahanu si každý vypěstuje doma a nemusel by si ji draze kupovat se spotřební daní a stát, který má již tak prázdnou kapsu by z toho nic neměl, tak jako má z chlastu a cigaret. Raději pokrytecký zákaz než hledat soukromé palírny jako u chlastu. U jiných drog těžšího kalibru je problém v tom, že obchod s nimi je relativně mladší než obchod s chlastem nebo cigáry, a že se toho chytla mafie, která dělá vše proto, aby to v ilegalitě taky zůstalo. Chcete demokracii a svobodu ? V pořádku, tak ale potom bojujte i za práva všech narkomanů a feťáků, vy vypatlaní pokrytečtí bojovníci za demokracii.

Vůbec nejde o to, že je někdo svéprávný, dospěly a jiné pitomosti co se tady argumentují, ale o to, že společnost by měla chránit svoje děti před těmito nešvary, ale jestliže na tyto ze všech stran útočí bilboardy typu "Petra moje parta", kdy jim žváro prodá každá babka v trafice na rohu, tak se tomu náporu ten mladý mozek neubrání. To je ten hlavní problém vy tupci, že než děcko dojde do stádia, kdy si uvědomí, že mu to škodí a že udělalo svůj první životní omyl, jenom proto aby bylo mezi kamarády v kurzu a in, tak už je pozdě, neboť je už v závislosti. Kdy se asi tak začíná s kouřením ? Podle některých zdejších chytrolínů zřejmě ve 30-ti nebo v 50-ti letech. Distributoři cigaret dávají do stánku pár krabiček navíc "na ochutnávku zdarma" pro školáky před školou, to asi nevíte vy plzeňští filosofové !
05. 10. 2010 | 17:40

bluebird napsal(a):

autor měl raději zvolit misto názvu Zahulený Hrad název Vyhulený Hrad. Na tento skutek páně profesora ekonomie a ochránce naší kvality života by to rozhodně sedlo lépe. Radikál by možná navrhnul dokonce Vyhulený Klaus, ale to by asi v případě nekuřáka znělo opovážlivě, ne-li sprostě.
05. 10. 2010 | 18:19

argun napsal(a):

Holubáři zdravím.
Na polopatické vysvěštlování já moc nejsem. Ještě že Vy jo.

Matko Země
tak jak je to s tím Vaším fetováním Aktuálně.cz? Není zdejší zbytečné žvatlání stejnou návykovou drogou jako hraní na automatech či hulení? Měla byste začít abstinovat, máte nejvyšší čas...prádlo se hromadí a bližním kručí v břiše...Ale Vy na otázky nedpovídáte, to už vím. Hrad neřešte, o něm to není.

MUDr. Pavel Poštulka
Milý doktore, o škodlivosti kouření zajistě není nejmenších pochyb. Avšak gesto páně presidentovo v továrně Philip Morris s touto problematikou nemělo zhola nic společného. Pro ty nedůvtipné, resp. pro neobolševickou falangu, jíž při vyslovení slova Klaus, se rázem zauzlí tlusté střevo, tu jako osvětový pracovník funguje kolega Holubář. Věnujte mu prosím Vaši laskavou pozornost.
05. 10. 2010 | 18:45

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: Prezident podpořil výrobce, jehož produkty způsobují utrpení a smrt a to bohužel nejen konzumentům tohoto produktu. Podle dostupných údajů tím PM způsobuje prospěch sobě a neprospěch ekonomice země...argumenty, že kuřáci si svou vášeň platí pomocí DPH neobstojí... Nemyslím že prezident novou výr. linku PM podpořil z lásky k liberalismu. Myslím, že pokud tam byla nějaká láska, tak jedině jeho nekonečnému narcistnímu egu
05. 10. 2010 | 18:56

crazy daisy napsal(a):

Vico:
"Havel absurdní dramata psal, s Klausem je nám souzeno je prožívat." To jste vyjádřil moc pěkně.
Kolik roků už je v úřadu? Mně to přijde jak sto (nekonečných) let. No, ještě se zasmějeme.
Havel napsal Odcházení, Klaus nebude chtít odejít. :-)
05. 10. 2010 | 20:32

Karel napsal(a):

Doufejme, že to Klausovo extempore bylo natolik dekadentní, že bude mít příznivý vliv na snížení počtu na kouři závislých osob. Je vůbec divné, že se ještě nějaké takové továrny v Čechách otevírají. Na Moravě s tím dávno skončili.
05. 10. 2010 | 23:27

argun napsal(a):

MUDr. Pavel Poštulka
Víte, nějaké to ego máme každej. I pan prezident. A není liberál, nýbrž konzervativec.

Podle dostupných způsobuje utrpení a smrt na tomto světě nespočetně nejrůznějších produktů. Přesto se vyrábí a budou dále vyrábět. Jde o to, že nikdo nemá právo za nás rozhodovat o tom, co je dobré a co špatné. Jen my sami. A to zžejmě chtěl pan prezident, jako bytostný konzervativec, tím gestem sdělit.
05. 10. 2010 | 23:50

Karel napsal(a):

argun
I konzervativec, je-li v čele státu, má jít občanům příkladem. Proto mi není jasné, proč nezvolil ke zviditelnění místo provozovny tabákového průmyslu třeba automaty na mléčné výrobky soukromých farmářů. V jeho věku je přece potřebný dostatečný přísun kalcia, a to, jak známo, tabák neobsahuje. Nevím, nevím, ale po tomhle půjde obliba hlavy státu strmě dolů.
06. 10. 2010 | 00:17

gaia napsal(a):

buldatra

vědci zjistili, že kouří i netopýři. Obohacují si tím svůj sex. Výzkum dostal cenu za srandovní bádání.

A každá bylinka má samozřejmě na planetě svůj význam. Ale třeba takový doktor Jonáš ve své celostní medicíně tvrdí, že chce-li být člověk zdravý, měl by jen požívat produkty svého podnebného pásma.Pěkně to vysvětluje třeba na pomeranči, ale možná, že jeho knihy znáte.
Tabák byl stvořen pro Indiány, aby měli co cpát do dýmky míru, ale Evropani to vzali za špatný konec.
argun

Váš nick se tu objevuje déle než můj.
Co jedí Vaši blízcí a chodí ven čistí?
Nebo je pro Vás žena jen kus nábytku a druh komorné?

Ještě, že jsou ty gender studies a někdo s Vámi podobnými profesionálně bojuje!!!

A bůček si dlabejte, ale s cigeretami mně pod nosem nesmrďte. Kdyby se na veřejnosti nekouřilo, trávila bych večery s přáteli v hospodě, takto musím sedět doma a pak mě to svádí k netu.

Takže vlastně za mé nadměrné vysedávání u netu mohou kuřáci!!!
06. 10. 2010 | 08:10

argun napsal(a):

Karel
Mám za to, že šlo o gesto, které mělo ironizovat touhy "dobrodějů z profese" po ovládnutí svých bližních. Což - především konzervativcům - vadí. Mě také. Proto stříhal pásku u linky na výrobu cigaret a nikoli u automatu na mléčné produkty. domnívám se, že pan prezident v tomto případě občanů tothot státu příkladem šel. A to příkladem v tom, že je hlavně třeba myslet vlastní hlavou a nepodléhat mediální masáži ani instinktům stzáda.

Mimochodem - pokud by jste se seznámil s produkcí výše zmíněného Dr. Jonáše, jehož tady adoruje Matka Země, pak by jste věděl, že kravské mléko je považováno některými autoritami a kupříkladu i starou čínskoui medicínou za velmi škodlivé pro lidský organismus.

Jak vidíte, prezident jako střihač to má prostě těžký... Možná alespoň doma dojde ocenění...
06. 10. 2010 | 08:27

argun napsal(a):

Matko Země,
jste mi čím dál sympatičtější! Profesionální bojovné džndrtety fakt miluju... Vy jste prostě oběť - hulvátů jako jsem já a smradlavých kuřáků, kteří Vás přikurtovali k netu. Nechcete pochovat?

Věřte, mí bližní - i já - dlabou ovesné vločky se sójovým mlékem a kroupy s vařenou zeleninou a když odchází z domova podléhají výstupní kontrole - jsou jim očichány končetiny i tělesné otvory. Já osobně jsem cigaretku držel v ruce naposledy když mě bylo 20. A nechtějte vědět, jak je to dlouho.

Vy jste si mě ověřila ve zdejších archivech? Ale jděte... Se nedivím, že pak nestíháte to prádlo...
06. 10. 2010 | 08:40

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: Tak já Vám napovím, utrpení a smrt způsobují zbraně (jejich výroba, distribuce a užívání je pod silnou kontrolou), pohoné hmoty (jejich užívání je pod silnou kontrolou a navíc má jejich užítí v dopravě i silně pozitivní efekt, doprava zboží, sanity atd atd), atd atd..Ale jen cigarety způsobují spoušť a utrpení a to bohužel i těm, kteří s nimi nechtějí mít nic společného (nedobrovolní pasivní kuřáci), nemají žádné obecné pozitivní efekty. Prospěch z nich mají jen producenti a jimi zlobovaní politici - čs verze konzervativců. Konzervativci v pravém slova smyslu (např Anglie, Amerika atd) neměli žádný ideologický problém silně zregulovat obchod s utrpením a smrtí...český tabákový absurdistán v čele s Klausem to zatím nepochopil...
06. 10. 2010 | 08:50

gaia napsal(a):

argun

otevřít park za 80. miliónů v Ústí nad Orlicí prezident odmítl.
Ale fabriku na cigára na to čas měl!

ano ....český tabákový absurdistán...to napsal pan doktor pěkně
06. 10. 2010 | 08:58

buldatra napsal(a):

Paní gaio,

doktora Jonáše mám rád a jeho produkty také, protože jsou užitečné a funkční a navíc, o použití bylin vím ledacos.
Nicméně i on občas tak trošičku střelí vedle, ale to je normální, protože všichni jsme jen lidi a stále hledáme a učíme se a mýlíme se sem tam. A někdy si to uvědomíme a tím jen získáváme, že ano.

Takže, tabáček je ze zámoří a matka Země ho stvořila pro indiány a jejich dýmky míru. I když indiáni si cpali do dýmek něco jiného, ale to je fuk.
Ve Střední a Jižní Americe se tabáček kouří, hulí a šlukuje, co indián indiánem se stal a tamní huliči se kupodivu dožívají věku vysokého, tabáku jaksi navzdory (pokud ovšem předčasně nezemřou hladem, či rukou nějakého toho revolucionáře, drogového mafána, dříve conquistadora neblahé paměti, nebo jinak), tak je jim asi opravdu určen.

Nicméně, řeklo by se rádo, že v Evropě snad můžeme mít alespoň dýmky, ale ne míru, protože je to doména výše zmiňovaných indiánů, páč matka Země tak rozhodla a navíc, nemáme na takové dýmky fabriku, alespoň potměšilý Klaus doposud žádnou takovou slavnostně neotevřel. Čímž se mimo jiné také vysvětluje důvod vzniku místních a světových válek, z Evropy vzešlých.

A dále, máme tady například rajčata, že, ale ta také matkou nebyla určena nám, nýbrž indiánům, brambory a mandelinky jakbysmet. Matka Země nám, aby to vykompenzovala nadělila alespoň topinambury, ale ty nikomu nechutnají, snad s výjimkou židů, odtud název židovské brambory. Kukuřice je kapitola sama pro sebe. A modifikovaná obzvlášť O javoru cukrodárném raději nehovoře.

Osobně se vůbec nedivím odpůrcům kouření. Jsem také odpůrcem věcí a skutků, které jsou mi nemilé, nepříjemné. Nedivím se ani kuřákům, protože každý může podlehnout nějakému tomu návyku, zlozvyku nebo vášni. Jsme jenom lidi. A lidi žijí pospolu nejlépe tehdy, když se rozumně domluví. Jakmile si začnou vyčítat, zakazovat a mít se neradi(navíc v situaci, kdy nemají ani dýmku míru) začíná průser. Někdy i historický.
Jediné, co mi vadí je přehánění. Ve spojitosti s kouřením to přehánějí obě strany. Přehánět se nemá. Irové to také kdysi přeháněli až to přepískli se závislostí na bramborách a díky tomu zažili hladomor.
06. 10. 2010 | 12:11

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

buldatra: Ano, ano, Irové za to vše můžou, byli v Evropě první, kdo zakázal kouření v hospodách, už v roce 2004, 80% hlasů poslanců, Ti hrdí a svobodomyslní Irové... :-)
06. 10. 2010 | 15:55

buldatra napsal(a):

Tak třeba zažijí absťák.
Furt lepší než hladomor.
06. 10. 2010 | 16:05

Holubář napsal(a):

argun:
Vy chcete gaiu pochovat? Proboha NE! Vždyť ještě dýchá!
06. 10. 2010 | 16:58

Holubář napsal(a):

gaia:
"Jen vás odkazují do patřičných mezí..."
A kdo ty meze stanovuje? Nejlépe parlament, kdo jiný. Varianty jsou vlastně dvě:
1. Buď parlament národní. O tom českém, zejména o Poslanecké sněmovně, je známo, že je to zločinecká organizace. Ať se přihlásí, kdo nesouhlasí i ten kdo souhlasí s mým tvrzením, uvidíme.
2. Nějaký orgán nadnárodní. V našem případě zřejmě bruselský. Děkuju pěkně, to už raději ty naše české zločince, od těch už alespoň víme co čekat.

Mně z toho jasně vyplývá, že nechci, aby mi kdokoliv určoval nějaké meze ve věcech, které se týkají jen mě. Co je komu do toho, co a kolik jím a piju? A kolikrát za týden jsem přitom ve fitku a v bazénu, v létě na kole? Ať se každý takový dobrodinec stará o sebe.

Gaio, před pár dny jsem se dočetl v novinách (ono se jim tedy nedá nijak moc věřit, já vím), že Češi umírají dříve, než Západoevropané. Většinou na srdeční choroby (asi infarkt a spol.) vlivem bůčku a kouření (s mojí Labutí to máme rozdělené - ona hulí a já žeru). A Západoevropané později a spíše na Alzheimera a demenci. Takže máme na vybranou - buď v 75 letech infarkt, nebo v 85 srát do plen.

Děkuji, navalte sem ten bůček.

Hezký večer přeji.
06. 10. 2010 | 17:11

gaia napsal(a):

Klaus je i můj prezident, a proto po něm mohu chtít, aby hájil i mé zájmy.
A to on tímto nesplnil.
06. 10. 2010 | 17:18

hovorka11 napsal(a):

MUDr. Pavel Poštulka:
Nesouhlasím s Vámi, je přímo otřesné že lékaři nesepíší petici s podpisy a veřejným dopisem, že kouření škodí zdraví a že žádají prezidenta, aby se omluvil za šíření nepravd.
To, že to neudělali je jejich ostuda.
Kdo to umírání viděl u mladých lidí, jako já letos, tak musí být překvapen agresivností tohoto onemocnění a utrpením.

Řekl jste:
Ujišťuji Vás, že názory o neškodnosti kouření a pasivního kouření hradních rotvailerů lékaři nesdílí :-) jen mlčí, v pocitu trapnosti, pocitu že jejich hlasu nebude dbáno atd..
06. 10. 2010 | 19:01

argun napsal(a):

Holubář
Ach ano, kolego, máte pravdu, já si nevšiml... dýchání z úst do úst přenechánm Vám. Já s pochováním počkám, až jak to dopadne.

buldatra
Hezký antropologický exkurs. Zdravím.
06. 10. 2010 | 20:41

argun napsal(a):

MUDr. Pavel Poštulka
Při debatě o homeopatii, tuším pod Hnízdilem, jste proti Matyášům and his Sisyfos boys osvědčil srdnatost. To se cení. Jen byste možná neměl na ten svět koukat jen skrzevá fonendoskop. Pak dochází přece jen k jistým zkreslením… Ale nejste v tom sám, ono to je pro lékaře dost typické.

Ten svět zdaleka není tak placatej jak Vy ho prezentujete – Dobro a Zlo. A když Zlo začne zlobit, tak ho zakážeme. Tak jo. Že obchod se zbraněmi a ropou je pod přísnou kontrolou, pravíte? Velmi úsměvná představa. Vyprávějte o tom někomu v Zimbabwe. Na Ukrajině dnes koupíte kalašnikov u kdejaké benzinky, jeďte se tam podívat.

Neslyšel jste někdy něco o kauzalitě? Dost důležitá věc. Žijeme v globálním světě..

Ve Vašem výčtu zlotřilých produktů, způsobujících utrpení a smrt, jste pochopitelně na spoustu věcí zapomněl. Třeba na jedovaté potraviny, které způsobují nejrůznější karcinomy, na jedovaté léky, které ničí imunitu a způsobují mužskou i ženskou neplodnost, na jedovatá hnojiva, která způsobují, že půda se mění v mrtvou hmotu, plodící nutričně mrtvé plodiny, na jedovaté drogy, které způsobují děsivou smrt desetitisíců lidí … Takhle můžeme pokračovat tři dny, ale bude to poněkud infantilní debata.

Jistě víte, že pěstování a distribuce opia je zatím jediný důvod, proč v Afghánistánu není hladomor… Asi by se to mělo zakázat, ten odporný hnus, což? Vždyť v důsledku požívání drog umírají na Ukrajině v kanálech malé děti!

Všechny druhy závislostí a míra jejich rozšíření souvisí především s celkovým stavem společnosti. Materiálním i duchovním. A nikdy v historii se ještě nevyřešily zákazem. V Holandsku se proti nim bojuje legalizací, nikoliv kriminalizací. Na Kavkaze hulí prakticky všichni včetně dětí a nikdo se nad tím nepozastavuje. Ani lékaři. Totiž když není co do huby, tou cigaretou se kručení v břiše dá jakžtakž ošidit. Ve Švédsku nehulí skoro nikdo. Ale hormonálními bobulemi se tam ládují skoro všechny dámy od 13 do 60…ony totiž taky dělají hezkou pleť. Čím to, že tam nezakážou tento hnusný obchod s utrpením a smrtí?

Fotky dehtem prosáklých plic jsou bezpochyby mediálně velmi vděčné. Mrtvé spermie v důsledku miliónů dámami požitých antikoncepčních pilulek posléze vymočených do vody, kterou posléze všichni pijeme, a které lékaři dobrodějové vesele fedrují do mediální masáží zpracovaných dívek a žen, se fotí o poznání hůře. Farmaceutická lobby je spolu s ropnou a zbrojařskou tou nejmocnější na světě. Umí si koupit média i lékaře i státy. A to je ten důvod, proč stádo volá – pryč s tabákem – a nevolá – pryč s antikoncepcí. Které škody jsou celospolečensky a dlouhodobě horší? Ty z tabáku nebo ty z hormonální antikoncepce? Já to posoudit neumím. A to je ten,důvod, proč prezident střihal pásku v Hranicích. Vzkaz pro ty myslící - provokace pro ty nemyslící.

"Prospěch z nich mají jen producenti a jimi zlobovaní politici". Svatá prostoto. Prospěch z nich má také hejno firem navázaných na producenty tabákových výrobků výrobním procesem, spousty lidí v těchto firmách zaměstnaných, a stát, jako příjemce nemalých daní z tohoto procesu plynoucích, z nichž pak je povinen hradit kupříkladu státní zdravotní péči…

Demokracie je založená na principu svobody a odpovědnosti jedince. Zákaz čehokoliv, co spadá do sféry svobodné vůle jedince, je prvním krokem na cestě ke konci demokracie. Zákázat jednou znamená precedens, který umožní zakázat kdykoliv cokoliv. Dobrodějové z profese zákazy milují. Díky, nechci. Škody z aktivit dobrodějů plynoucí už jsme tu zakusili - jsou nevratné.

Á propos – politologická vsuvka. Hovořit o konzervativních státech je jaksi nesmysl z podstaty. Konzervativní mohu být jen já nebo Vy, nikdy státy. A už vůbec ne státy tak politicky roztříštěné a různorodé, jako jsou současné USA či GB.

Jsem vyčerpán. Jdu si zapálit… dýmku míru. Mějte se.
06. 10. 2010 | 22:07

gaia napsal(a):

argune

blog o kouření s dobrými argumenty byl pod paní Králíkovou, nebudu se opakovat.
A čin prezidenta není o zákazu, ale propagaci. A to je dle mého rozdíl.

A věřte mi, antikoncepce je dle mého pro ženy tím největším požehnáním.
Již Lev Nikolajevič Tolstoj napsal, že cesta osvobození žen musí vést přes jejich ložnice.
Anna Karenina, kdyby měla pilulky a zaměstnání, tak nemusela skočit pod vlak!

Ale to chlap nepochopí. Takže nevysedávejte u netu a běžte makat. Manželka potřebuje nový kožich, hlásili krutou zimu!
07. 10. 2010 | 07:30

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: Díky, že se tak vyčerpáváte :-). Podotknu pouze, že se mýlíte, když si myslíte, že chci zakazovat kouření. Patřím k těm (+ výrazné parl. většiny vyspělých zemí, + většina občanů těchto zemí a nakonec + většina občanů této země), kteří by si přáli aby kuřáci nemohli ve veřejně přístupných místech poškozovat zdraví hostů a zaměstnanců pasivním kouřením. Vydechováním toxického plynu obsahujícího 62 kancerogenů první třídy a cca 2000 prudce toxických látek. Také bych si přál aby prezident republiky neotvíral linky produkující utrpení a smrt, stejně jako bych si přál aby nikterak nefiguroval u kauz, které ve svém rozsáhlém příspěvku prezentujete. Stát povolil výrobu a distribuci této velmi nezpečné drogy, která je bohužel ze své povahy nebezpečná i okolí kuřáka a stát by se tedy neměl zbavovat odpovědnosti za to, v kterých místech smí a nesmí být užívána. Hospoda je soukromým prostorem mimo otvírací hodiny. V době kdy je užívána k podnikání, je součástí veřejného prostoru a nutně ovlivněna legislativou, dle všech interpretací živnost. a jiných zákonů je skutečně veřejně přístupným místem, jinak to ani být nemůže. Kdo chce poskytovat služby, musí dodržovat zákony...
Hovorka 11: Asi bychom našli společnou řeč, ano i mne pasivita kolegů trápí, ale myslím, že je dokážu pochopit..(znám případ vedoucí lékařky jedné okr. hyg. stanice, která se při návštěvě prezidenta republiky jeho excelence zeptala na problém s kouřením. Exelence ztropila hysterickou scénu. 2 týdny po návštěvě byla ona kolegyně odvolána...)
07. 10. 2010 | 09:45

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: ještě doplněk k onomu konzervatizmu osob a států text "...Konzervativci v pravém slova smyslu (např Anglie, Amerika atd) neměli žádný ideologický problém silně zregulovat obchod s utrpením a smrtí..." nahraďte textem "...Konzervativci v pravém slova smyslu (např. v Anglii, Americe atd) neměli žádný ideologický problém silně zregulovat obchod s utrpením a smrtí..." a budete doma. Texty se liší jednou předložkou a dvěma koncovkami. Říkají, co jsem Vám chtěl sdělit. Že konzervativně orientovaní poslanci v tradičních a vyspělých demokracích neshledali důvody, proč ochranu občanů před pasivním kouřením ve veřejně přístupniých místech nepodpořit. Klause tady všichni velmi dobře známe, těžko nám někdo může namluvit, že se jeho "konzervatismus" nějak podobá konzervatismu, jak jej známe u politiků z výše zmíněných zemí...
07. 10. 2010 | 09:51

gaia napsal(a):

argune, vzhledem k tomu ,že jste mne posílal k plotně a pračce, mně to nedá ještě se sem vrátit a reagovat na Váš příspěvek z 06.10.2010 22:07:22 i když to možná číst už nebudete, ale přeci:

Svoboda není kategorie absolutní. jako každé jing má v sobě určitou část jang, i každá svoboda má v sobě obsaženou i nesvobodu.
Tak kuřák má svobodu ničit si zdraví a obtěžovat okolí dýmem a zpátky dostane svou drogu a dobrý pocit nebo co. Já nevím nekouřím.
Stejně tak uživatelka atikoncepce samozřejmě musí nést vedlejší účinky, které má každý lék a naoplátku ji to dává ochranu před nechtěným těhotenstvím a svobodu zvolit si dobu, kdy bude mít dítě.
Že by hormony vyčůrané do vody v ní dlouhodobě zůtávaly, je hoax, který obíhá po internetu, žena vyčůrá spoustu estrogenu , i když nic nebere, neb se tyto hormony v jejím těle samovolně tvoří. Ale budiž, že připustím, že ty vyčůrané hormony jsou stejně nebezpečné jako kouř v místnosti s kuřákem.
Kouření je pro požívání antikoncepce kontraindikace, lékaři se na to ptají při předepisování a varování je i v příbalovém letáku.Pro kuřačky je antikoncepce nebezpečnější než pro nekuřačky.

Nakonec když připustíme, že pilulky a kouření jsou jedno.Oboje má své pro a proti.

Kdyby ale prezident z médií propagoval a doporučoval obecné užívání pilulek, též by se mně to nelíbilo.

Stejně jako se mně nelíbilo vychvalování Pinocheta a vyvěšování Tibetské vlajky předchozím Václavem.

Prezident je prostě prezidentem všech občanů a proto by měl lobovat a podporovat projekty, které mohou prospět všem občanům.

A tím otevírání tabákové továrny a kecy o svobodě kouřit skutečně nejsou.

Myslím, že nemyslící jste vy.
07. 10. 2010 | 11:14

buldatra napsal(a):

Něco málo k oddémonizování rostliny, nikoliv průmyslu:

http://rostlinky.blogspot.c...
07. 10. 2010 | 15:20

gaia napsal(a):

okopírováno z článku buldatry
" Bohužel jsme si zvykli ho zneužívat, vyrábět z něco chemikáliemi napuštěné cigarety (které, alespoň pro mě, po práci se silným tabákem z Ekvádoru, nemají žádnou sílu) a kouříme je jen tak bez rozmyslu, a navíc do plic. Nemoci nezpůsobuje tabák, ale jeho nesprávné použití a nebezpečné chemikálie, kterými je napuštěn."
takže to co jsem okopírovala z článku, jen potvrzuje mé tvrzení z 06.10.2010 08:10:35 a o matce přírodě.

Matka příroda měla s tabákem jiné záměry, než tabákové firmy.
07. 10. 2010 | 16:14

argun napsal(a):

Milý většinový doktore PP,
už jen krátce. Ve svém příspěvku jsem se Vám snažil vysvětlit, že žádné výrobní linky produkující utrpení a smrt neexistují. Výrobní linky jsou totiž bezduchá technická zařízení, která produkují výrobky, určené k prodeji a nebo k dalšímu zpracování. Jaký bude další osud těchto produktů závisí jen a jen na jejich konzumentech. Ergo - i ten nejnevinnější produkt na světě lze chybným užíváním zneužít a jen nerad použíji onen banální příměr s kuchyňským nožem, který lze použít jak ke krájení chleba tak i k zabíjení. Ti, kdož jsou schopni tuto myšlenku pojmout, ví, že gesto páně prezidentovo bylo protestem proti diktátu "political corectness". Tedy stádnímu myšlení indoktrinovanému nám dobroději z profese. Tito dobrodějové nám vtloukají do hlav, že něco je "většinově" dobře a něco jiného je "vetšinově" špatně.

Stát povoluje, a leckdy garantuje, výrobu nespočetného množství nebezpečných drog, průmyslově zpracovávaných. Kupříkladu léků, ze kterých velmi primitivně a na koleně doma se vyrábí smrtící pervitin. Podle Vaší logiky je tedy stát zodpovědný za zneužívání těchto léků a smrt lidí, způsobenou užitím pervitinu.

Nejde o rozdíl v počtu předložek, ale o obsah sdělení. Pokud by jste chtěl argumentovat politickou vůlí konzeravativních zákonodárců, pak by jste musel doložit, jaká byla politická příslušnost poslanců, kteří v parlamentech zmíněných zemí uváděné zákony schvalovaly. Čímž asi nebudete ztrácet čas a já se Vám nedivím. Osobně to odhaduji většinově na poslance liberálních a socialistických stran...

Pokud jde o kouření na veřejných místech, pak s Vaším názorem žádný problém nemám. Jisté je, že kouření by nemělo obtěžovat ty, kteří si obtěžováni být nepřejí. Mám pocit, že se to ve spoustě hospod dnes už působením standardních tržních mechanismů děje.. Je to jen otázka času.
07. 10. 2010 | 17:54

argun napsal(a):

Gaio milá,
ale to víte že to číst budu, už jenom kvůli Vám. Ale ráno sem na rozdíl od Vás moc nechodím, pracuju totiž. Což takhle špetka smyslu pro humor? Když chcete mocímermo k té plotně tak holt tam běžte... já s tím nic nenadělám. Ostatně - je to velmi úctyhodná pozice, řekl bych.

Bobulemi a zaměstnaností proti sebevraždám? To je skoro slogan do volebního programu... Lev Nikolajevič měl bezpochyby pravdu. Ale od té doby už uteklo dost vody a leccos je jinak. Že jsem tak smělej - tedy nevím jak to chodí u Vás - ale obvykle na to osvobozování žena nebývá sama... říká se tomu diverzifikace rizika. Takže je jen na její svobodné vůli, zda se svobodně rozhodne si ničit tělo nebo ne. Svoboda zvolit si dobu, kdy bude mít žena (muž je z rozhodování vyloučen?) dítě s tím příliš nesouvisí, řekl bych. Tedy antikoncepece jako požehnání samozřejmě ano, hormonální bobule ale nikoliv.

Přesně tak, jak píšete - bobule dtto kouření. To je pro mě Váš zcela nečekaný myšlenkový posun, který mě velmi těší! A to myslím úplně vážně. A věřte hoax z internetu to není ani omylem, exituje kolem toho spousta literatury.

Ta polarita podle starých Číňanů, račte odpustit... není to jing a jang, ale jin a jang. Ne že by to bylo důležité.

A ten prezident? Já se projekty živím už dost dlouho a neznám projekt, který by prospěl opravdu VŠEM. Být prezidentem VŠECH občanů ještě není totéž, jako VŠEM občanům se zavděčit. Státník nemusí být masově oblíben, má mít hlavně vizi.

"Matka příroda měla s tabákem jiné záměry, než tabákové firmy." To bezpochyby. Ale to není vina těch firem. Matka příroda ostatně myslela mnoho věcí jinak...

Mějte se fajn.

PS. Dámské kožichy jsou out off fashion, už docela dlouho. Vy to nevíte?
07. 10. 2010 | 18:51

gaia napsal(a):

argune

tak to otěch kožiších samozřejmě vím, to byla jen reakce na to vaše posílání k plotně. Ráda bych, aby i to kouření bylo "out off fashion", a také aby tam ve 21. století patřilo.

a aby prezident podporoval projekty hodné 21. století.
07. 10. 2010 | 23:43

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: Vaše logika kulhá na obě nohy. Nůž a léky jsou produkty primárně pomocné a pozitivní. Náš život si nelze bez nich představit. Výr. linka PM je primárně škodlivá. Produkuje nebezpečnou drogu, jejíž užívání je nebezpečené i okolí kuřáka. Produkce této linky nemá absolutně žádné pozitivní účinky (tedy pokud pomineme zisky tabákové lobby a přechodný rauš po užití nikotinu vykoupený pozdějším strádáním). Je doloženo, že na léčení nemocí z kouření a pasivního kouření doplácíme cca 15ti milardami (ano miliardami nikoli miliony) ročně. Zisk - 0, jen utrpení a smrt. Snad Vám rozdíl mezi noži a cigaretami, léky a cigaretami apod nyní už je patrnější. Opravdu si myslíte, že prezident kromě prezentace chorobného ega přestřižením pásky tábákové továrny něčemu pozitivnímu prospěl?
Irsko - schválilo zákaz kouření v restauracích většinou nad 80% přítomných poslanců, Británie také velkou většinou - přesné číslo se mi nechce hledat. Tam se jistě nějaký ten konzervativec našel :-). Diskuse, kterou tady vedeme, vedli politici, lékaři a všichni zainteresovaní cca 20-30 let zpět v celé vyspělé Evropě a Americe. Výsledkem je současný stav, který je s ulehčením přijímán všude, kde byl zaveden. Obyvatelstvo jej stále většinově schvaluje a jen v Chorv. a Bulharsku byli nuceni vrátit přijaté zákony zpět. Těch 20-30 let je skutečná mezera vyznačující odstup, který konzervatismus "made in czech" bude ještě muset překonat
08. 10. 2010 | 08:20

argun napsal(a):

"Nůž a léky jsou produkty primárně pomocné a pozitivní."

Ten Váš svět je kouzelně prostinký doktore, závidím Vám.

Mějte se fajn. Uvítal bych, kdyby se stejným zanícením lékaři bojovali i proti méně efektním jedům a drogám....
08. 10. 2010 | 09:49

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: U cigaret stačí jediná věta v zákoně, zakazující kouření ve všech uzavř. volně přístupných prostorách včetně kouření. Okamžitým efektem je snížení počtu ak. inf. myokardu o 15%, snížení dětského asthmatu cca o stejný díl, snížení počtu dětských kuřáků a spousta dalších pozitiv. Přidám další číslo 8% - o tolik se průměrně snižují zisky tabáku ročně v zemích, kde to zavedli. Těch 8% je měřítkem vyspělosti odpovědnosti ale také zkorumpování - v čs. verzi nazývané láskou ke svobodě a tradičním hodnotám...
U ost. záležitostí to tak jednoduché není
P.S. Nůž v ČR zabije v roce několik jedinců, max desítky, na pasivní kouření zemře v ČR více než 2000 tis osob (i obětí autonehod je méně) a na aktivní 20 tis. osob - menší město - jsou to argumenty dostatečně silné pro tvrzení, že nůž více pomáhá nežli škodí? Léky - tam se ani nebudu unavovat...
08. 10. 2010 | 10:07

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

...včetně restaurací samozř :-)
08. 10. 2010 | 10:08

argun napsal(a):

Doktore už naposled...
pro smysluplnou debatu je třeba umět vnímat psaný text. A také jaksi nebýt, s prominutím, fachidiotem.

Míra demokracie ve společnosti se v procentech vyčíslit nedá. A zda a do jaké míry jsou Vámi uváděná procenra vkutku reálná, to netuším... Společnost je celek a vše začáná a končí u vztahu jedince a společnosi. Nikoli u statistik.

P,S. Pokud víte cokoli o korupci v tabákovém průmyslu, pak se chovejte jako sebevědomý občan a běžte na policii.
08. 10. 2010 | 10:25

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: Nějak Vám stoupá tlak :-). Já jsem zatím v poho. Nebudu tedy užívat invektivy byť s předponami. Máte-li pocit, že ochrana demokracie spočívá v ochraně zájmů tabákového průmyslu, pak opravdu se mají ty nevyspělé demokracie (Am, Angl, Ir, NeW Z, aj aj) ještě co na Pražském hradě učit.
A nyní vážně, k té svobodě. Její hranice končí u svobody toho druhého. Pasivní kouření je hrubým vpádem to těchto hranic...i v soukromé restauraci, má být volně přístupná a vstup tam nemá být podmíněn souhlasem s hrubým poškozováním zdraví...
P.S.
Ty statistiky jsou volně přístupné na webu...
08. 10. 2010 | 10:39

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: A k té korupci...je řada nepřímých známek, že tomu tak je. Kauzu schvalování zákona na "ochranu před tabákovými výrobky a alkoholem" sleduji velmi podrobně. Vím přesně kdo a kdy shodil tento bod z programu sněmovny až se stal nejdéle projednávanou normou, vím kolik lobistu PM se pravidelně rojilo v útrobách PS, když byl tisk 142 na programu, stačí prolustrovat stránky konz. a liberálů za ODS a zjistíte, že jejich argumentaci proti přijetí zákona se téměř doslova shoduje s návrhy fy PM a v neposl. řadě sledujte, kdo sponzoruje golfové turnaje pro ODS. Řekněme, že se jedná o nepřímou korupci, ale korupce to je...
08. 10. 2010 | 10:51

argun napsal(a):

Ale kdež doktore, jsem v klidu. Fachidiot není invektiva, ale termninus technicus především z oblasti sociologie. Psychologové s tím taky pracují, přeptejte se jich.

Trvale nechcete pochopit zákonitosti kauzality, tedy řetezec vzájemně se podmiňujícíh příčin a následků. Ochrana demokracie samozřejmě nespočívá v ochraně tabákového průmyslu, avšak jednou z jejích nezbytných ingrediencí je ochrana svobody jednotlivce a tedy i ochrana svobodného trhu. Bez těchto atributů demokracie zahyne.

Zápas o charakter demokracie se dnes vede právě v těch nejvyspělejších zemích. A všude lze pozorovat obrovské problémy, neboť infekce "political corectness" je velmi agresivní... Na téma krize demokracie ve vyspělém světě se dnes chrlí stovky esejů...

Byl jste někdy na cestách? Cigareta nabídnutá na východ od Bosporu má neuvěřitelné kouzlo...nocleh, jídlo, společnost, to vše za pár čmoudíků. Rituální záležitost. Chcete informaci? Běžte si s tím člověkem zakouřit... Bez toho zůstane hráz. Kouzlo společně sdílené intimity spojuje cizí lidi napříč kontinenty. Noční cesta autem.. při cigaretě se dozvíte tisíc a jeden příběh. Ale o tom už Vám psal kulak buldatra.

Nic na světě není černobílé doktore. A vše je jedním.
http://www.youtube.com/watc...
Dobrou.
08. 10. 2010 | 20:40

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: To máme ale krásný den :-). Ano v rauši (i nikotinovém) je svět hned krásnější. Na cestách jsem často a je neuvěřitelné, jak člověk neřeší když má hlad, když jeho děti mají hlad, nebo žízeň, nebo se jen lidé chtějí sejít, kam si sednout a nedýchat toxické zplodiny. A to v demokraciích, které, ať už si myslíte cokoli, té naší mohou být vzorem...nějak nemám strach o demokracii v tradičním vydání, jen u nás bych se o ni bál... klientelisumus, výhody, korupční jednání, bizarní vystupování prezidenta republiky prý na podporu svobodného jednání...
P.S. Líbí se mi, že v posl. příspěvku už jste přestal psát, že je o naposledy :-)
09. 10. 2010 | 11:34

MUDr. Pavel Poštulka napsal(a):

Argun: A ještě něco, nějak je mi bližší svět, jeho hodnoty a komunikační způsoby na západ od Bosporu. Ale když už jsme u toho i Turci zavedli plošnou a přísnou ochranu zam. i hostů před pasivním kouřením ve veřejně přístupných místech. A dodržují to...
09. 10. 2010 | 11:37

gaia napsal(a):

argun je out of fashion.
Posílá ženy k plotně a kouření bere za projev svobody.
Aspoň, že těch zvířátek na kožichy je mu líto, i když právě do nich se člověk v počátcích odíval a jen díky tomu přežil dobu ledovou.

Takže já naposled zopakuji:

Normální je nekouřit!!!
13. 10. 2010 | 09:02

car insurance rates napsal(a):

What i do not understood is actually how you're no longer actually much more smartly-favored than you might be right now. You are very intelligent. You understand therefore significantly on the subject of this subject, made me individually believe it from so many various angles. Its like women and men don't seem to be interested except it’s something to accomplish with Lady gaga! Your individual stuffs great. Always handle it up! <a href="http://topautoinsurancerates.net/">car insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 15:55

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy