Rok prasete

31. 12. 2007 | 13:40
Přečteno 9547 krát
Rok 2007 byl podle čínského kalendáře rokem prasete. Zvláštní, mně připadá, že roků prasete jsme měli za sebou už celou řadu.

A také mám pocit, že na prasata narážím všude: v novinách, v televizi, na internetu... a člověk už se pomalu bojí otevřít i konzervu.

Jednou jsem si šel koupit něco k jídlu do jednoho čínského supermarketu v St. Paul, stát Minnesota. A ejhle, narazím na obličej, který je mi velmi povědomý:

Veprova hlava
Veprova hlava


Jen promluvit, že?

Do Nového roku bych chtěl všem prasatům popřát, aby potkala svého řezníka. Všem slušným lidem pak všechno nejlepší, hodně štěstí a zdraví. A nízkou hladinu cholesterolu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

Taky jsem ho poznal, ani nemusel být oranžový.
31. 12. 2007 | 13:51

prirodovedec napsal(a):

Vazeny autore, preji Vam mnoho vtipu, bavicstvi a i co nejvice dnes prokazovane sebeironie (viz Vami nadherne domyslena souvislost dnesnich dvou fotografii vedle sebe).

Ale prece jen ta veta pod fotografii to je cerny humor, sice sebeironicky, ktery se mi uz od Vas nelibi. Diskuteri jsou sice tvrdi, ale reznikem prece nikdo byt nechce?
31. 12. 2007 | 13:54

Saliven napsal(a):

Pane Kohoute, chci věřit, že onen nešťastný čuník nemá být podobný s jedním naším konkrétním politikem. To by jste u mne klesl mezi sprostou lůzu z novinek a idnes, nehodné slušné společnosti.

Jinak přeji vše nej do nového roku, a méně ideologických a více věcných článků.
31. 12. 2007 | 13:58

Ládik napsal(a):

Pro přírodovědce: autor jistě počítal mezi řezníky i myslivce.
31. 12. 2007 | 14:03

prirodovedec napsal(a):

Ladik: Take jste ho poznal, i kdyz na te nove fotografii neni modry :)?

Saliven: Prece byste neveril prvoplanove interpetaci? Autor je prece hlubokomyslny, jako vzdy a bavi nas na svuj ucet zcela vedome. Staci se prece poradne podivat - je to typicka autorova sebeironie - mala fotografie vpravo nahore, a ta podoba ... berte to radeji takto ...
31. 12. 2007 | 14:10

J. Švorčík napsal(a):

Již na začátku Roku prasete jsem v jednom fejetonku v Deníku nabádal mladé ženy a mladé a muže, aby si vzali příklad z Číňanů a přiváděli na svět více dětiček. Číňané totiž věří, že děti narozené v Roku prasete budou šťastné a spokojené. A vida, ženy mne poslechly a jejich partneři také nebrali věc na lehkou váhu. A v roce 2007 se
začalo rodit mnohem více dětí!
Skromně přiznávám, že to nebylo mou zásluhou. I to prase v tom bylo nevinně. Vláda prostě 9 měsíců před nastalým babyboomem zvýšila porodné.
31. 12. 2007 | 14:10

Vico napsal(a):

Panu Kohoutovi se stala jedna nepříjemná věc. Stal se nechtěně komický
31. 12. 2007 | 14:33

Ročník 53 napsal(a):

Máte mimořádně pravdu. Dá se s nimi setkat všude, tedy i na blozích aktuálně.
Jenže ony to o sobě nevědí.
31. 12. 2007 | 14:43

včelař napsal(a):

Vy hňupe
Každé ráno se koukněte do zrcadla a vzpomeňte si na jednu židovskou anekdotu. Jako ineligentovi nemusím říkat kterou. Jinak Vaše ná zory jsou jěště blbější než Váš prasečí ksicht a to je co říci.
nonprofit of
31. 12. 2007 | 14:45

Saliven napsal(a):

prirodovedec:
Jsem rozený pozitivista a tak si radši budu myslet, že to pan Kohout nemyslel tak jak to vypadá, ale že měl teba na mysli prasátko Babe. A nebo že tím završil svoji černou sérii z konce roku a v duchu anglického The King is dead. Long live the King! nebo Císařův pekař-Pekařům císař se po novém roce vyloupne zcela nový pan Kohout :-))

Do nového roku Vám přeji vše dobré, ve vztahu k místním blogům hlavně hodně trpělivosti :-).
31. 12. 2007 | 15:15

bigjirka napsal(a):

Již jsem to tu říkal, chudák kohout.. i kdyby napsal, že 1+1=2, bude zhanoben..
31. 12. 2007 | 15:30

Václav napsal(a):

Přeji všem, aby zde na Aktuálně měl blog alespoň jeden úspěšný půl miliardář. Číst jejich moudra potřebujeme všichni jako koza drbání.
31. 12. 2007 | 15:36

prirodovedec napsal(a):

bigjirka: Ale jdete, nikdo nikoho nehanobi. Nebo snad chcete rici, ze to nebyla autorova typicka sebeironie? To vite, to pak kouzlo nechteneho, "strilel na lisku, trefil Marysku...". Jinak kdyz uz pocitam 1+1, overim si ciselnou soustavu, ve ktere vysledek vyjadruji ... zda se nepohybuji ve nejakem algebraickem telese zbytkovych trid (Zn, +, .).

Tohle by se ale Vam nikdy nestalo.
31. 12. 2007 | 15:37

Boleslav D. napsal(a):

"A ejhle, narazím na obličej, který je mi velmi povědomý:"

No jistě, zrcadlo... Ale nic si z toho nedělejte, hlavu vzhůru, třeba se to ještě zlepší.
31. 12. 2007 | 17:08

Ládik napsal(a):

Pane přírodovědec, vidíte asi dvojbarevně. Já ten obličej poznal ne podle barvy (což ihned píšu). Oranžová barva je podružná - něco jako nápověda. Pro mne je prvořadý výraz tváře, zde zejména potutelný úsměv. Někdo by mohl do bubliny k této známé tváři doplnit text.
31. 12. 2007 | 17:20

vlk napsal(a):

Kohout předběhl Číňany. Rok prasete začne až za pár hodin. On už tak jedná.
31. 12. 2007 | 17:40

PF2008 napsal(a):

31. 12. 2007 | 17:46

prirodovedec napsal(a):

Nechci se vmesovat, ale www zdroje tvrdi, ze rok prasete pry jeste trva (cili i v 2008 a uz zacal v 2007 nekdy v unoru ...).
31. 12. 2007 | 17:47

vlk napsal(a):

přírodovědče
díky za upozornění. Pak ovšemnechápu proč Kohout nevymění svoji fotografii vzáhlaví blogu. Má na výběr minimálně ze dvou.
Na té první už bude po plastice a bude mít šikmé oči a žloutnocí odstín kůže bude vydávat za vadu netržně regulovaného solárka, tedy zatím.
Druhá bude po rozsáhlejší změně,kdy se charakterové rysy promítnou do fyzické podoby. To zas bude tvrdit , že koupil v netržním hospodářství silvestrovskou masku pašíka pro štěstí okolostojících a on mu potvora přirostl....
Stejně prodělal Kohout obrovský vývoj, co říkáš?
31. 12. 2007 | 17:51

zdesta napsal(a):

Hlavně ta světovost.Taková prasečí hlava v Minnesotě je inspirativnější než unás.Podtext vašeho příspěvku je průhledný a laciný.Oplácím stejnou kvalitou.Dejte si mezi uši trochu petržele a podívejte se do zrcadla.Hodně zdraví, tolerance a sebereflexe v roce 2008.
31. 12. 2007 | 18:04

Zuzana napsal(a):

Lidi vzpamatujte se, prosim! Velmi vtipne nastavene zrcadlo, pane Kohoute :-)
31. 12. 2007 | 18:32

Tupelo napsal(a):

Na recnickou otazku 'Jen promluvit, ze?' uvedenou v clanku, mohu odpovedet, ze obcas staci, ze pise :)

Jinak, vse dobre v roce 2008, snad se to uz zlomi :))
31. 12. 2007 | 18:40

Anba napsal(a):

Stačil by do huby citron.
Jinak prase je veskrze užitečné zvíře.
31. 12. 2007 | 19:13

out_sajt_Dr napsal(a):

Kam zmizela ta bradavice? To je retuš?
31. 12. 2007 | 19:18

Prase nebo Kohout, všichni jedna rodina napsal(a):

Ajajajajaj... Myšlení modráka v přímém přenosu. Zaručeně porušuje kodex bloggera.
31. 12. 2007 | 19:21

mira.le napsal(a):

Cože,z kohouta se stalo prase?
31. 12. 2007 | 19:37

ujo napsal(a):

Auror je (jako obvykle) trochu mimo) rok prasete (pod jeho ochranou panuje dostatek, stabilita, úspěchy) končí v únoru 08 a o tom, že existuje něco jako ekonomická setrvačnost se snad nebude přít.
A poděkování p. Stejskalovi za to,že tento obrázky doplněný výplod nesmazal: říká o autorovi daleko víc než všechny jím vyrobené profily. Dalo by se říct: gól do vlastní branky
31. 12. 2007 | 19:42

im napsal(a):

Drobná oprava.

Pane Kohoute, rok prasete trvá až do třetího února. Asi jste se přehlédl, ale dokonce i MF Dnes to ví a dnes napsala, že od 4. února začíná rok krysy.
Tak co nám všem do roku krysy popřejete?

Tady jsem Vám ze své knihy čínských horoskopů opsala něco málo pro inspiraci:
The year of the RAT (2008, 2020, 2032) – Make economies to save up for lean years to come, A year favourable for purchases, loans and investments. Apparently a good year financially, it may merely hide the miseries of the future. Politically, there will be surprises, accusations, condemnations. A good year for literature.

Panu Stejskalovi a všem kolegům/kolegyním spolupřispěvatelům do stále ještě roku prasete 2008 podařený start!!
31. 12. 2007 | 19:52

West napsal(a):

To je zvěřinec-prase..Kohout..! No Ale zase je to lepší než normální blog tohoto pána-jeden obrázek o něm vypovídá více než 1000stránek jeho blogu! Jinak všem PF 2008!
31. 12. 2007 | 20:02

karel napsal(a):

Pane Kohoute, sprosté útoky na pana Paroubka jste si mohl odpustit alespoň na Silvestra...
31. 12. 2007 | 20:08

Beetle napsal(a):

Primitiv zůstane primitivem i na Silvestra, že pane Kohoute?
31. 12. 2007 | 20:57

J. Švorčík napsal(a):

Ale no tak pánové, já pana Kohouta také nemusím. Tohle mělo být ale nějaké odlehčení.
Já jsem to tak alespoň tak bral. Ve svém příspěvku v 14.10 jsem se snažil být vlídný a pokud možno vtipný.
To neznamená, že mu po Novém roce nevynadám za nějaký jeho názor.
31. 12. 2007 | 21:03

-pao- napsal(a):

A jak tak koukám, lůza pod blogy kvičí a kvičí... a stále nechápe, že tím si nepomůže. Zajímavé na vás je - prasátka - že nejdete někam, kde to pro vás bude ideologicky přijatelnější. Co vás k tomu vlastně vede, chodit své pindy zvracet pod texty těch, se kterými tak hrubě nesouhlasíte? ;-)

A ještě jedno vidím jako podstatné - vy pindáte pod Blogem pana Kohouta. Nikoli on pod vašimi. Je k tomu ještě co dodat? :-))))
01. 01. 2008 | 00:59

zdesta napsal(a):

Pao.Vážený pane zde nebyla řeč o tom zda K.Marx nabo von Hayek.Zde byla řeč o míře vkusu.Přispívající jsou podle vás kvičící pindající lůzou, prasata a mají tahnout někam.Jaké máte I.Q ? Desítky let jsem čekal na svobodu projevu a na to,že zde nebudeme nuceni myslet a pindat stejně.
01. 01. 2008 | 07:31

Zdenek Rosenblum napsal(a):

Pane Kohout, jste si, opravdu, ale opravdu (abych si vypůjčil ze slovníku AntiŠvejnara, který nám zase nabídne novoroční šlichtu brnkání na národoveckou strunu) jistý, že tento váš blog je vtipný, zajímavý, užitečný a hlavně, že je obrazem vačich schopností a vkusu? Já si nejsem tak zcela jistý.
01. 01. 2008 | 10:02

Prase nebo Kohout, všichni jedna rodina napsal(a):

Zajímavé dilema - když může kohout publikovat víceméně nepokryté tvrzení, že Paroubek je prase, je určitě možné také napsat, že Kohout je prase. Pokud by byl tento příspěvek smazán, musel by být smazán i původní Kohoutův příspěvek..
01. 01. 2008 | 10:11

Karel (taky) napsal(a):

Obávám se, že blogy pana Kykyryký je opravdu, ale opravdu zbytečné číst. Do nového roku jedno předsevzetí už tedy mám - rok krysy bez Kohouta...
01. 01. 2008 | 11:15

Ročník 53 napsal(a):

Bigjirko, napsal jste, že kdyby Kohout napsal (do toho pana se mi moc nechce), že 1+1=2, bude zhanoben.
Dnes jsem si přečetl ten jeho "filosofický traktát" ještě jednou a nikde se tam nepíše, že 1+1=2.
Zato píše o nějaké prasečí hlavě, že se tuze podobá nějakému jeho známému. Vím já, do jakých prasečáků Kohout chodí? Copak mohu znát jeho nejbližší? Možná však máte společného známého, které se tak podobá prasečí hlavě, že jí říkáte obličej.
Ten člověk musí být chudák, když takto vypadá. Pokud tak nevypadá, je chudák Kohout, ale duševní. Možná se ale jen příliš často dívá do zrcadla, pak se jeho přirovnáním není co divit.
01. 01. 2008 | 11:18

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

mohl byste mi prosím nějak přiblížit, kde pan Kohout publikoval "víceméně nepokryté tvrzení, že Paroubek je prase"?

Pokud na něco podobného narazím, budu to s ohledem na Kodex blogera ihned řešit.

Zatím mám pocit, podobné narážky zazněly jen v diskusních příspěvcích, které autorovi podsouvají kde co.

Hezký nový rok všem.

Libor Stejskal, editor blogů
01. 01. 2008 | 11:19

Čínský kalendář napsal(a):

Přesně tak, také jsem v článku na nic takového nenarazil.
Hezký zbytek roku prasete.
01. 01. 2008 | 11:23

Ročník 53 napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale.
Nemyslím si, že bych byl úplně nechápavý, ale v tomto případě si myslím, že Kohoutovi nic nikdo nepodsouvá. Naopak je to on, který se snaží čtenářům cosi podsunout.

Proto rád bych vás požádal, abyste vyzval Kohouta k vyjádření, koho že mu ten "prasečí obličej" připomíná. Já, Vy a ostatní bychom potom měli ve věci "prasečího obličeje" jasno.

Žádám vás o to právě s ohledem na kodex blogera a doufám, že v rámci udržení slušnosti na těchto blozích mi vyhovíte.

Rovněž připojuji přání hezkého nového roku 2008 všem, vyjma Kohouta, neb nechci být pokrytec.
01. 01. 2008 | 11:39

balu napsal(a):

je to tam!proste to tam je ta podoba, no jeste ze ma ten sexy mozek ten to zachranuje aspon u nekterych ovecek, jinak kouhout mne nikdy nezklame vzdy si od nej rad neco prectu a frustrovani pindalove co kohoutovi nemuzou prijit na jmeno jsou mi k smichu
01. 01. 2008 | 11:49

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Ročníku 53,

já mám v případě "prasečího obličeje" - jak píšete - zcela jasno. Každý si za něj může dosadit, koho chce. Osobně jsem přesvědčen, že pan Kohout myslel určitý charakterový typ, ne nikoho konkrétního.

Nevidím proto důvod, abych jej k čemukoliv vyzýval.

Libor Stejskal
01. 01. 2008 | 11:55

Tupelo napsal(a):

"Rok 2007 byl podle čínského kalendáře rokem prasete."

Nepravda vyvracena mnoha ctenari prede mnou, rok prasete zacal 18. unora 2007 a konci 6. února 2008. Neni tezke tyto data najit na internetu (ovsem nesmi tam videt same prasata, ze...)

"Zvláštní, mně připadá, že roků prasete jsme měli za sebou už celou řadu."

To je asi jen nejaka porucha, podobne pripady jsou casto duvodem k navsteve lekarskeho specialisty.

"A také mám pocit, že na prasata narážím všude: v novinách, v televizi, na internetu... a člověk už se pomalu bojí otevřít i konzervu."

Ponekud redundantni informace, kdyz vsude tak vsude, netreba dal specifikovat ze vsude a taky v televizi, novinach,... (kde to proboha zijete?)
Jinak jen dalsi potvrzeni toho, ze navstava specialisty by byla vhodna (mozna ze zezacatku poslouzi samolecba, pokud je pricina v neustalem opakovani nejakych namodralych manter, staci par dni vynechat a po par mesicich rekonvalescence by na vas nemusela praseci hlava vyskakovat z kazdeho supliku)

"Jednou jsem si šel koupit něco k jídlu do jednoho čínského supermarketu v St. Paul, stát Minnesota. A ejhle, narazím na obličej, který je mi velmi povědomý:"

Skoda, az si vzpomenete komu, dejte vedet. Ja, jelikoz nemam pamet na obliceje, mohu pouze porovnavat s jinou fotkou, lezici pobliz nahore.

"Jen promluvit, že?"

Budte rad ze na vas ty praseci hlavy jeste nemluvi, to uz by se nedalo lecit ambulantne, ale jedine hospitalizaci.
01. 01. 2008 | 11:56

Ročník 53 napsal(a):

Dobrý den Kohoute.
Protože mi pan Stejskal nevyhoví v mé žádosti na vaši identifikaci vám povědomého "obličeje", zeptám se tedy přímo.

Uvádíte: "A ejhle, narazím na obličej, který je mi velmi povědomý"
Jen promluvit, že?

Můžete mi sdělit, koho vám tento "obličej" připomíná?
Do toho, promluvte. Určitě nejsem sám kdo je zvědavý...
01. 01. 2008 | 12:15

Zuzana napsal(a):

Ad rocnik 53 a podobni...
Jako prase bych vase vyroky brala skoro urazku, patrne vubec netusite, kolik geneticke vybavy ma clovek s prasetem spolecne.
Pro nazornost uvadim clanek
http://www.agroweb.cz/zivoc...
01. 01. 2008 | 13:17

Ročník 53 napsal(a):

Zuzano, mě je jedno s kým máte společné geny. Já bych jenom rád trochu vysvětlení od Kohouta.
01. 01. 2008 | 13:30

Zuzana napsal(a):

Ad Rocnik 53 - Vysvetleni hledejte ve zpusobu mysleni. Tohle proste asi nemate sanci pochopit..
01. 01. 2008 | 13:39

Ročník 53 napsal(a):

Zuzano, když nemáte k tématu co říci a jen chcete plýtvat invektivami, u mě neuspějete.
Kdo co chápe je snad každému jasné. nestojíte mi za další polemiku.
01. 01. 2008 | 13:46

zdesta napsal(a):

Vážený pane Stejskale.Pan Kohout přirovnává lidi k prasatům a doufá, žekaždé prase najde svého řezníka.Řezníci obyčejně prasata zabijejí. V určitém smyslu to můžu chápat jako výzvu k násilí.To ovšem neodpovídá kritériím kodexu slušnosti.Jinak hodně zdraví,sil a pohody v roce2008.
01. 01. 2008 | 14:05

prirodovedec napsal(a):

Rocnik 53, Tupelo, ...: Ja bych rekl, ze podoba modreho obliceje vpravo nahore a podobne se usmivajici ruzove hlavicky z USA o neco nize uprostred (oba prece byli v Minnesote, ze?) je pro mne od zacatku zrejma. Takovy ten typicky usmev - jak naznacuje autor a mnozi, kteri jej vidi u jinych: "Uz jsem zase s Vami vydrbal, co?"

Na tuto podobu mozna chtene (viz jeho povestna sebeironie - coz si myslim ja) nebo nechtene (viz jemu casto vytykana povrchnost, nevideni souvislosti, jiste hulvatstvi ... to vse vnimane diskutujicimi, kteri ho berou vazne) upozornil sam autor.

Kdo v podobe chce videt nekoho oranzoveho, vidi oranzoveho a je spokojen s genialitou autora, kdo tam vidi autora, je take spokojen, protoze ten opet na Silvestra svym bavicstvim sve opravdove priznivce nezklamal a ctenar si jen potvrdil, ze jak se do lesa vola, tak se z neho ozyva.

Pevne verim, ze takovy jeho blog jiste znaji, hltaji a ucitvaji take jeho spolupracovnici, kolegove a pratele, u kterych jim jen posiluje svuj odborny kredit.

Urcite jsou jim zaujati take Ti, kteri mu sveruji, pripadne vyplaceji, sve penize. Na vsechny jiste pozitivne pusobi jeho zde zrejma a pronikava profesionalita a ucta k druhym, kterou zde casto vidame, a jiste se projevuje i v jeho zodpovednem vztahu ke sverenym penezum.

Autor je pro nas zkratka takovy enfant terrible mezi nasimi genialnimi financniky, nevsedni genius, kteremu musi byt dovoleno neco veseleho, pikantniho. Hahaha ...

Pro nekoho je svoji pronikavosti a zabavnosti temer takovy "Feynmann mezi nasimi ekonomy".

A editorovi gratuluji k rozhodnuti zde vse nechat. Nic vice a lepe o autorovi a nas diskutujicich nevypovida nez tento prispevek a diskuse k nemu.

Pro ty, ktere ironie neuspokoji, nekolik postrehu do zivota: I blogger na aktualne muze byt nejen na Silvestra opojen sebou samym ... Ano, na hruby pytel patri hruba zaplata. A pouha sebestrednost a asertivita z nikoho univerzalniho uctivaneho genia neudela i kdyby byl vycpan penezi. Rovnez si pamatujme do zivota, ze na vychovu arogantnich odrostlych fracku metodou nastavovani zrcadla neni nikdy pozde.
01. 01. 2008 | 14:22

stejskal napsal(a):

Jistě, pane zdesto,

"v určitém smyslu" to můžete chápat i takto. Někdo jiný si to zase může vykládat úplně jinak.

Kdybych se měl zabývat všemi možnými i nemožnými výklady všeho, co je zde napsáno, musel bych blogy i diskusi zrušit.

Myslím, že je lepší si povídat než hledat nejrůznější významy a něco kvůli nim zakazovat.

Hezký nový rok i Vám.

Libor Stejskal
01. 01. 2008 | 14:29

Karel B. napsal(a):

Že vám není pane Kohoute hanba!!! Styďte se. Přidáváte se k těm rozumově nízkým příznivcům ODS, kteří nevybíravým způsobem útočí na Paroubka! Bežte se vycpat!
01. 01. 2008 | 15:16

A.Simonides napsal(a):

Kohoute ty jsi tak ubohej a pritom hloupej,nadarmo se nerika
"slepici mozek",nebo i "kohouti"?
01. 01. 2008 | 15:47

hanka napsal(a):

jejda, to jsem se pobavila, takove vasne, jen vytahnout kudly. A proc? Protoze se Prase hodi panovi do kramu? Jak to souvisi s cinskym znamenim? Kdyby to byl rok Krysy nebo Zajice, taky by mu to neco pripominalo. Proc reagovat na tyhle lacine zvasty? Jo, aby se bavili ostatni ... no, proc vlastne reaguju taky - tak vsechno nej do dalsiho roku (ja vim, az v unoru). Lidicky, co vam pripomina Krysa?
01. 01. 2008 | 15:56

RUMCAJS napsal(a):

Tak to vidíte Pavlíku.
Vy vyfotíte prasátko a hned se na Vás sesypou levičáci, že je to jejich kult Paroubek.
Čím to je ?
Že by podobou, nebo tím sexy mozkem?
01. 01. 2008 | 16:56

Zuzana napsal(a):

Ad Rumcajs: Osobne tipuju variantu b, pouze s tim, ze ja tento tip za sexy rozhodne nepovazuju.
01. 01. 2008 | 17:07

blabla napsal(a):

Zuzana: v kontextu Vašeho vyjádření "typ", milá Zuzano.Tohle prostě asi nemáte šanci pochopit..
01. 01. 2008 | 17:17

RUMCAJS napsal(a):

Zuzana:
Asi máte pravdu. Podobou to nebude. Paroubek má přece menší uši.
01. 01. 2008 | 17:19

kopřík napsal(a):

Rumcajsi, svěřte se nám tedy, prosím, jak jste ten článeček pochopil Vy. Děkuji předem a přeji všem vše dobé v tom roce.
01. 01. 2008 | 17:26

RUMCAJS napsal(a):

kopřík:
Pan Kohout si zašel do supermarketu v St. Paul, stát Minnesota. Tam narazil na prasečí hlavu za 4,5 USD (myslím dobrá cena), no a ta hlava mu někoho připoměla.Těžko říci koho. Nebo lehko ?
01. 01. 2008 | 17:45

kopřík napsal(a):

Rumcajs :
No já myslím, že celkem lehko, protože kdyby pan Kohout nemyslel někoho zcela konkrétního, tak by ten článeček neměl moc smysl, ne?
Ale vcelku asi tato pitominka nestojí za diskuzi....:-)
01. 01. 2008 | 17:53

Tupelo napsal(a):

@prirodovedec: souhlasim s Vami, jsem rad ze editor ani naznakem nezapochyboval o tom blog odstranit, muze se hodit v pozdejsich casech a navic zcela zachovava tradici vyzneni autorovych predchozim clanku (mysleno tou sebeironii) ;). Navic je od autora hezke, ze zde pro sve fans vytvoril narocne novorocni dilko jak delane pro onu 'vzdelanejsi' cast naroda :)
01. 01. 2008 | 18:18

vlk napsal(a):

přírodovědec +Tupelo

přírodoěvdče,jako obyčejně- trefils přesně na komoru. Jenže pokud jde o postoj p. Steskala, jsem hrubě rozčarován. Typická pštrosí politika. Osobně mé pocityvyjádřil ročník 53 v diskusi se Stejskalem.
Nejde o to zakázat, pokud Kohout chce dokumentovat svůj osobnostní vývoj, nemohl to provést lépe. Otázka je , jestli aktualne má zapotřebí tento vývoj sledovat zas až tak zblízka.To si ovšemmusí zodpovědět Stejskal. Nejde mi o to, že že Kohout je názorově někde jinde než já, napsal ybch totéž, i kdyby /jmenovaný promine/ něco tak zhovadilého napadlo například pana docenta Havla.
01. 01. 2008 | 18:41

nahodny ctenar napsal(a):

Pane Kohout nez se zacnete poustet do debaty o cinskem horoskopu, tak byste si o nem mel nejdrive neco zjistit. Jinak budou vase zvratky slov vyznivat vzdy smesne, nikoliv humorne. Pisete, ze vam pripada, "že roků prasete jsme měli za sebou už celou řadu".
Vepr jako znameni cinskeho horoskopu se vyznacuje stedrosti, vnitrni stabilitou, socialnim citenim, inteligenci, schopnosti empatie, tvrdou praci a tudiz i bohatstvim. Proto take rok vepre je oznacovan jako rok bohaty na tyto vlastnosti. Obzvlast pokud mluvime o roku ZLATEHO Vepre, ktery porad jeste probiha a ktery se opakuje jednou za 60 let, tak ten krome vyse popsaneho byva oznacovan za obzvlast stedry v oblasti ekonomicke. Ovsem take hodne zalezi na jednotlivcich samotnych. Chapu, ze zadnou z techto vyse popsanych vlastnosti nijak nevynikate. A ze bychom takovychto uspesnych "Roku Zlateho Vepre" meli za sebou nekolik? To bych opravdu netvrdil! Asi jste si to spletl s "Rokem Vola".
01. 01. 2008 | 18:43

prirodovedec napsal(a):

Rumcajs: Vy jste prece vetsi format ne? Takove lacine vtipky a na tak snadny cil nejsou dustojne Vasi urovne. To snad poznam z nasich diskusi.

Chapu ironii a mindraky autora (i kdyz si myslim, ze vuci svemu cili by je mit ani on nemusel) a samozrejme nadseni nekterych kolemjdoucich, kteri autora neznaji, ale do cile si radi kopnou. Ale vy? I Vam stoji za kopnuti?
01. 01. 2008 | 18:54

prirodovedec napsal(a):

Nema sice rad, kdyz ho cituji, ale podivejte se na format bigjirky - rekl svoje a latku si nesnizil. Presel mlcky "nase" glosy a ukazal svuj format. A nekteri jako Marty se ucastni skutecnych diskusi, ale ne tohoto autorova a ted uz i naseho bahynka.

Ja vim, ze se zde svymi doporucenimi neridim, ale neodolal jsem, kdyz to provoplanove podani textu tak lakalo, a ty dve podobne se smejici papulky vedle sebe k tomu vybizely :). A nemam rad lacine kopani byt do vdecnych cilu od takovych, kteri jsou tem cilum lidsky hodne podobni.

Opravdu mne potesila ta mozna "sebeironie". Autor je pro mne prece jen format, kdyz svym diskuterum dava opakovane takove netrivialni a nechtene moznosti pracovat s jeho texty.
01. 01. 2008 | 19:06

Prase nebo Kohout, všichni jedna rodina napsal(a):

Panu Stejskalovi:
Dobře, podobným vysvětlením, jako je to Vaše, tj. těm, která předpokládají, že čtenář je vůl, budu od nynějška říkat "stejskalovina".
Do nového roku přeji všem co nejméně "stejskalovin"!
01. 01. 2008 | 19:42

Martin napsal(a):

Pana Kohouta povazuji za propagandistu, ktery se nestydi pouzit jakykoliv prostredek, jen aby vyhlasil svoji svatou pravdu, ale tentokrat to od zacatku chapu jako zertovny pokus o sebekritiku a odlehceny novorocni prispevek. Mozna se pletu, ale politiku bych do toho nemichal.
01. 01. 2008 | 19:58

Tupelo napsal(a):

@Vlk: myslim ze prumernemu ctenari jiz po precteni nadpisu a par radku bylo jasne kam tim autor miri. Pan Stejskal v posledni dobe prilis, nebo spis temer vubec do debat nevstupuje a ocividne se toho drzi i v tomto pripade, nejaky nazor urcite ma, ale chapu, ze ho nechce vyjadrit. Jeho dosavadni vyjadreni ze nema proc blog zrusit je pravdive, autorovy nelze nic dokazat. Myslim ale, ze tento clanek tohoto financniho experta pusobi nakonec docela kontraproduktivne a jeho trapnost je v neprime umere s tim, kolik lidi (patrne tech nejskalnejsich priznivcu) se ho zde nakonec zastalo.
01. 01. 2008 | 20:22

Luk napsal(a):

Když jsem se dostal k větě "... obličej, který je mi velmi povědomý", hned mě napadlo, že autor myslí Paroubka. Nevím, jestli je to způsobené články pana Kohouta, který nenechá na "levici" nit suchou, a nebo obecným urážením pana Paroubka v médiích.

Každopádně diskuse o tom, koho autor myslel, je irelevantní, neboť jen autor sám ví, co, resp. koho tím myslel. A musel by se k tomu čestně přiznat. Což nepředpokládám.

A když už jsem narazil na pana Paroubka, chtěl bych po shlédnutí několika publicistických pořadů parafrázovat výrok "Lepší se mýlit s USA než mít pravdu s Ruskem" na výrok "Lepší dívat se na arogantního Paroubka než poslouchat vulgárního Topolánka".

Pěkný nový rok 2008.
01. 01. 2008 | 21:09

RUMCAJS napsal(a):

prirodovedec:
Díky za poklonu, ale asi mě přeceňujete. V případě p.Paroubka jdou mé minimální mravní zásady stranou.Neznám větší stupeň koncetrace arogance, samolibosti a falešnosti. To nebohé zvířátko je u mě na vyšším morálním stupni než on. Stačí si přečíst jeho blogy. O čem nebo spíše o kom jsou. Vůbec nechápu, že může najít obdivovatele. Snad je to dáno stranickou zaslepeností.
P.S. Rád bych byl aspoň z poloviny tak "Hloupej", jak pan Kohout.
01. 01. 2008 | 21:50

blumfeld napsal(a):

Dávám jedničku s hvězdičkou Ládikovi za první příspěvek. Dlouho jsem se tak nezasmál :D
01. 01. 2008 | 22:37

ego napsal(a):

Pane Kohoute, poznal jsem Vás, jste skutečná svině čekající na svého řezníka! Pan bratr se již dočkal, dle přiloženého snímku.
02. 01. 2008 | 00:58

Cesnekem proti prasatum napsal(a):

Na nizky cholesterol funguje nezrat prasata (ani v TV, ani v novinach, ani doma) a pak hlavne allivictus.
02. 01. 2008 | 03:28

bara napsal(a):

Je neuveritelne, co dokazi nekteri diskutujici vyvodit z fotky praseci hlavy.
Prani pana Kohouta do noveho roku se mi libi.
Hodne zdravi, stesti a smyslu pro humor vsem.
02. 01. 2008 | 07:52

hv napsal(a):

Pri cteni prispevku pod timto blogem se zda, ze se potvrzuje pravidlo, ze cim nizsi uroven blogu, tim nizsi prumerna uroven komentaru (ach jo, zase ten prumer).

Preji autorovi, aby v roce 2008 byla kvalita komentaru pod jeho blogem vyssi nez v roce minulem, hlavne ten zaver roku by mel byt necim kompenzovan (a bohuzel nejen u tohoto autora).

Blizi se rok krysy, ktery by mel byt sam o sobe dostatecnym varovanim. A ze se blizi konec vecirku a hosti se zacinaji vytracet, na to nas upozornuje cim dal vice lidi, kteri vedi o cem mluvi.

http://aktualne.centrum.cz/...
02. 01. 2008 | 09:44

SuP napsal(a):

Tupelo -
...."myslim ze prumernemu ctenari jiz po precteni nadpisu a par radku bylo jasne kam tim autor miri".....
Čím se podle Vás vyznačuje průměrný čtenář? Tím, že v textu konstatuje, co tam je, nebo tím, že si možné náznaky vysvětlí podle svého chápání světa?
Nicméně přes svou představivost mi fotografie prasečí hlavy NIKOHO konkrétního nepřipomíná a myslím, že tady nejsem sám.
Co se týká Vaší kritiky významu roku prasete - přečtěte si "náhodný čtenář". Vystihl to docela objektivně, jen bohužel zkazil tím, že zřejmě potřeboval "zatřídit" a z Roku prasete udělal Rok Zlatého vepře a uniklo mu, že skutečně v nedávné historii proběhlo úspěšných a klidných roků několik navzdory momentálně nastoleným vládám....
Mimochodem v době, kdy si pan Kohout v Minnesotě kupoval svačinu, ještě Oranžový Guru byl řadovým úředníkem.
02. 01. 2008 | 11:16

Tupelo napsal(a):

@Sup: je to zcela jednoduche, jako prumerneho ctenare jsem v tomto pripade myslel toho ctenare, ktery nebude na Kohouta utocit jen proto ze je to Kohout, na druhe strane ho nebude obhajovat, jen proto ze je to Kohout. Zkratka zadny extrem, jen takovy prumer :).

Dale si myslim ze Kohout je natolik inteligentni, aby nam zde jen tak nazdarbuh nesdeloval ze si pred par lety v Minnesote brouzdal marketem, natrefil na praseci hlavu, mel neodvratne nutkani si ji vyfotit a po letech nas se svym hlubokym zazitkem seznamit. Nuze, me podezdreni je, ze nam tim chtel sdelit jeste neco jineho, jinak by je clanek byl skutecne ponekud... hmm, nechytry. Co tim chtel sdelit bude zrejme hned jak nam sdeli koho mu hlava pripomina.

Ve svem prispevku jsem tim padem rovnez p. Kohouta pozadal, ze az si vzpomene koho mu ta hlava pripomina, at da urcite vedet.

Zaroven nechapu proc pisete o me kritice vyznamu roku prasete - muzete mi priblizit, kde jsem tento vyznam kritizoval? Davam Vam vsak hluboce za pravdu v tom, ze v nedavne historii skutecne probehlo nekolik uspesnych a klidnych roku, taktez jsem si toho vsiml :)
02. 01. 2008 | 11:32

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

dnes vyšlo první letošní číslo týdeníku Respekt. Jeho dvorní kreslíř Pavel Reisenauer zpodobnil na titulní straně prasátka hned dvě. Jedno modré a jedno oranžové, to vše pod titulkem Neosudový rok 2008 (troufl bych si říci, že jej spojení čínského kalendáře s některými aspekty české politiky resp. společnosti napadlo zcela nezávisle na Pavlu Kohoutovi).

Šéfredaktor Respektu Martin Šimečka to ve svém sloupku komentoval následovně: "Někteří čeští politici (dosaďte si je do obrázku sami) si takovou kresbu jistě zaslouží, protože politiku jako 'umění možného' nám předvádějí občas opravdu nemožně."

Že by i Respekt skrytě útočil na pana Paroubka... No fuj!

Libor Stejskal

P.S. Pořád se nemohu zbavit podezření, že řadu ne tak stranicky vyhraněných čtenářů (nebo možná nás, méně bystrých) možnost, že by se jednalo jen o jednoho konkrétního politika, nenapadla... Spíš o archetyp, způsob myšlení a jednání.

Libor Stejskal
02. 01. 2008 | 14:28

SuP napsal(a):

Tupelo -
nic zásadního. Kritiku vidím v tom, že jste přesně definoval začátek s konec, jakoby tudíž rok 2007 tedy tím rokem nebyl, nebo pochybně. Roky se v čínském horoskopu střídají vždy kolem února, ale vzhledem k tomu, že šlo o básnickou licenci, je možno to na rok 2007 zaokrouhlit ne?
Rozhodně jste si evidentně lépe prostudoval podklady než Vlk!
Vlku, zklamal jsi mě! Takovej renonc a hned v Novém roce?
Zdravím Vás všechny do letošních klání.
02. 01. 2008 | 14:52

Tupelo napsal(a):

@Sup: zaokrouhlovat je jiste prijatelne, zvlast v tomto kontextu, jen mi to od autora prislo takove uspechane, hned prvni veta a krpa :). Omlouvam se, ale k me puvodni otazce bych pridal jeste jednu. Ve svem predchozim prispevku pisete, ze Vam, i pres Vasi predstavivost, hlava neboheho cunika nikoho nepripomina, jsme na tom tedy stejne.

Nicmene v zaveru Vaseho prispevku vystupuje jakoby z mlhy sveho urednickeho mista nejaky tajemny fantom, zvany Oranzovy Guru. Predpokladam ze ma nejakou souvislost s clankem, jinak byste jej mozna neuvadel. Pevne verim, ze jste na tom lepe nez p. Kohout a identita Vami zminovaneho Oranzoveho Guru je Vam znama. Pokud ne, uz nam tu litaji dva neidentifikovatelne objekty, neberu-li v uvahu, ze se jistou shodou nahod muze jednat o jednu a tutez bytost. Tuto moznost ovsem muzeme potvrdit jen zpetnym dotazem u p. Kohouta, tedy za predpokladu ze znate identitu Oranzoveho Guru a vyjevite mu ji. Mohl by si vzpomenout zda mu podoba nestastneho sudokopytnika splyva s podobou Vaseho Oranzoveho Guru a rict narovinu:

"Ano, oblicej mi je povedomi diky tomuto Oranzovemu Guru, nebo ne, Vas Oranzovy Guru s tim nema nic spolecneho" (samozrejme jen jednu z tech dvou moznosti :))

Zdravim i Vas a vse nejlepsi v letosnim roce!
@pan Stejskal: spekulovat muzeme donekonecna, takze skutecne by bylo nejlepe, kdyby se vyjadril sam autor, ja preci jen citim rozdil kdy nakreslim dve prasatka, vymaluju je dvema barvama (proc ne rovnou treba pet prasat a pet barev?) a tim co zde sespsal p. Kohout.

Ale jinak je to celkem jedno, jak jsem psal tento clanek ma zcela jiste vypovidajici hodnotu...
02. 01. 2008 | 15:02

Tupelo napsal(a):

@Sup: a jeste omluva, vedom si Vasi politicke orientace, uvedomuji si ze obrat v mem prispevku "Vas Oranzovy Guru" muze zpusobit vyhraneny nesouhlas, takze nemyslim tim samozrejme to ze byste mel nejake gurua oranzove barvy, ale minim tim pouze a jen zminovanou postavu Vaseho prispevku ;)
02. 01. 2008 | 15:05

Vojta napsal(a):

A to jste jako Vy? Tak to Vam preju at toho reznika nepotkate.
02. 01. 2008 | 15:40

SuP napsal(a):

Tupelo -
vidíte, vidíte, jak nedáváte pozor na výklad!
Napsal-li jsem, že ..."přes svou představivost mi fotografie prasečí hlavy NIKOHO konkrétního nepřipomíná ...", trvám na tom, že ani toho (a zejména toho) v těchto diskusích často zmiňovaného. A toto konstatování právě PODPORUJI (zdůrazněný zápor) svou úvahou, že příběh s prasečí hlavou v Minnesotě se odehrál TAK Dááávno, že v té době byl v těchto diskusích často zmiňovaný pouhým komunálním politikem, takže logicky nemohlo jít o něj.
Víc k tomu nemám.
02. 01. 2008 | 15:49

prirodovedec napsal(a):

Vazeny editore, diky za tip na Respekt. Hlav se jiste jeste dockame vice.

Jinak se domnivam, ze je uplne jedno, jak to autor myslel. Vymyslel to totiz genialne, protoze jako vzdy svym zcela nenavodnym textem umoznil radu ruznych interpretaci, a tim prispel k rozvoji nasi fantazie. Navic nediskutuje, a tim nam nase fantazie nekazi.

Ja jsem samozrejme presvedcen, ze mam pravdu ja a ze jsem zahy odhalil autoruv jinotaj rikajici, "mili ctenari, bacha na nas na financni a ekonomicke analytiky a mediatory, podivejte se jak velke hlavy mame a jak se Vam papulate smejeme a jak si s Vami hrajeme". Vzdyt je to navic pravda :), jak pisete jde o ten uzasny archetyp nasich kanalytiku.

Jen s temi rezniky urcenym na ten svuj archetyp to ale vazne ve chvilce sve sebekritiky a pravdomluvnosti prehnal. To mu jiste nikdo tady nepreje. Sebeironie ano, ale cerny sebeironicky humor? To je prilis.
02. 01. 2008 | 16:47

stejskal napsal(a):

:-) l.s.
02. 01. 2008 | 16:54

Tupelo napsal(a):

@Sup: myslim ze je to presne naopak a ze jste si muj prispevek pozorne neprect Vy, ja se totiz ztotoznil s Vasim tvrzenim ze objekt na prilozene fotografii mi, stejne jako Vam, nikoho nepripomina. Jen jsem se zarazil nad pritomnosti jakehosi oranzoveho guru, nic vic. A pak drobna logicka nepresnost, neni dulezite datum porizeni fotografie (dokonce by nebylo ani dulezite kdo je autorem fotografie)
02. 01. 2008 | 17:31

vlk napsal(a):

Stejskalovi

to nesedí. Pokud je tam oranžové a modré /schází mi zelené a černé/ neřeknu ani slovo! Vystihuje skutečnost!
Protože že to v české politice vypadá hůř než v neuklízeném chlívku se nemusíme přesvědčovat.....
U Kohouta je ještě jeden rozdíl -on mělrenomé skvělého ekonomického komentátora.Zásadně píši měl. Nemá, sám se degradoval na agitátora. Už blogem o prof. Švejnarovi pro mne překročil vešeré akceptovatelné meze a touhle poslední, pokleslou agitkou se pro mne úplně vymazal. Na rozdíl od Respektu je totiž jednostraný! Nekonstatuje obecný stav v jeho šíři. chtěl pouze urazit. Pro mnedost zásadní rozdíl.
02. 01. 2008 | 20:31

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane vlku,

nechci pana Kohouta hájit za každou cenu, možná se i v hodnocení jeho záměrů mýlím.

Vy a několik dalších diskutujících jste přesvědčen, že pan Kohout měl na mysli konkrétního člověka. Pokud by to tak bylo, přišlo by mi to vrcholně nevkusné a odsouzeníhodné.

Já ten pocit po přečtení jeho textu neměl. Popravdě řečeno mne to ani nenapadlo. A uznejte, že svůj názor nebudu měnit na základě dojmů, které zazněly v této diskusi. A stejně tak nemíním zpovídat blogery, jak vlastně své příspěvky mysleli a zda-li je náhodou nemínili jinak, než jak jsem jim původně rozuměl já.

Ale znovu říkám, mohu se ve svém hodnocení mýlit. Vždy se ale raději spoléhám na slušnost, než abych druhého rovnou podezíral, že je hulvát.

Hezký večer.

Libor Stejskal
02. 01. 2008 | 21:24

Zuzana napsal(a):

Naprosto s Vami, pane Stejskale, souhlasim.
02. 01. 2008 | 21:47

prirodovedec napsal(a):

vlk, editor: Ja myslim, ze ted to mame vsichni hezky rozdeleno:

editor si mysli, ze autor mel na mysli archetyp tech spatnych.

vy a jini si myslite, ze autor mel na mysl nekoho konkretniho.

A ja prodelal vyvoj, puvodne jsem si myslel, ze autor pouzili cerny sebeironicky humor a mel na mysli jen sam sebe, a ted jsem pochopil, ze mel na mysli sebe i jako archetyp sobe podobnych ...

Takze at ziji chytri pasici analytici.
A tak jsme vsichni stastni a spokojeni. A nejvic jiste autor (doufam, ze nas ale necte).
02. 01. 2008 | 21:48

vlk napsal(a):

Stejskalovi
snadno to šlo ověřit. Tuším, že to byl ročník 53, který vás vyzval, abyste se Kohouta veřejně zeptal... Vy jste to odmítnul /nechápu proč, měl byste jasno/. Takže jej vyzval sám ročník 53 /přípěvek 01.01.2008 12:15/ vyzval sám.
Vám by autor odpovědět musel. ročníkovi 53 neodpoví.Tím jsem si jist. Takže zůstanu u osvědčeného - kdo mlčí / Kohout/ souhlasí / s míněním ročníka 53 a mým/.

Jestli uznávám, že svůj názor nebude měnit na základě dojmů? Napíši to trochu jinak - pro jistotu si názor radši nevytvoříte. Abybylo jasné jak to myslím - nejsem si úplně jistý tím, že bych si já na vašem místě tennázor vytvořil. Na základě dojmů, jak píšete. Ale určitě vím, co bych v každémpříapdě udělal. Zavolal bych autora a požádal ho, abych se pro příště blogů,které mohou mít až tak nepřijatelný výklad,vyvaroval. A ocitoval bych mu třeba Senecu - co dovoluje zákon, nedovoluje dobrý mrav.
02. 01. 2008 | 22:02

vlk napsal(a):

Vědcům zdra přírodovědci zejména
vážený příteli. Sebekriticky přiznávám, že jsem ,bohužel, reagoval bezprostředně na repliku páně Stejskalovu. Aniž bych před tím četl tvoji poznámku. Což byla chyba.
Ta totiž byl a naprosto skvělá! O třídu lepšínež moje moralistní replika. měla totiž humor.
02. 01. 2008 | 22:04

František Halas napsal(a):

Kohout plaší smrt
02. 01. 2008 | 23:42

Zuzana napsal(a):

vlku, tak uz se priznej - co mas proti nebohemu praseti?
03. 01. 2008 | 00:01

stejskal napsal(a):

Zdá se, že se naše pohledy na tento blog, jeho interpretaci a její případnou verifikaci diametrálně rozcházejí, pane vlku.

Ostatně není to poprvé a asi ani naposled. Kvitoval jste, když jsem zveřejnil jistý sarkastický "novoroční projev," který mnohé rozzuřil. Text pana Kohouta se zase zjevně dotkl Vás. Zavděčit se všem (a neustále) prostě nemohu. A ani se o to nemíním pokoušet.

Nedá mi ale, abych si alespoň na chvíli nezkusil představit, jak by mohlo probíhat to, k čemu mne pan Ročník 53 (potažmo Vy) vyzval:

"Dobrý den, pane Kohoute,

někteří zde diskutující jsou přesvědčeni, že jste se zveřejním prasečí hlavy pokusil o difamaci pana předsedy Paroubka. Můžete to prosím věrohodně vyvrátit?"

Možná odpověď:

Vážený pane editore, ač nerad musím přiznat, že jsem byl odhalen. Všem se omlouvám a slibuji, že se to již víckrát nestane."

Nezlobte se, pane vlku, ale nehodlám podobnými duchaplnostmi zesměšňovat ani autora, ani pana Paroubka, ani čtenáře a nakonec ani sebe.

Myslím, že tím bychom mohli tuto diskusi uzavřít. Děkuji.

Libor Stejskal
03. 01. 2008 | 10:40

prirodovedec napsal(a):

Vazeny editore, myslim si, ze mate pravdu. S tou vyhradou, ze kazdy diskutujici plus autor se v ocich alespon jednoho dalsiho diskutujiciho jiz zde "duchaplne" zesmesnil. Vcetne hlavniho autora a iniciatora teto saskarny a prominte i Vas (a rady "nevinnych" politiku). Tedy jak vite, nic takoveho jako rocnik 53 nebo vlk od Vas nezadam, ale domivam se, ze duvody, ktere uvadite nejsou podstatne.

Ja bych se spise bal, ze by se to autora dotklo a on by nas prestal bavit. Cili prosim pssst nic mu nerikejte - spis ho pochvalte! At nam zase neco takoveho pekneho napise.
03. 01. 2008 | 15:58

vlk napsal(a):

Stejskalovi
ano jistě. Budeme se nejspíš střetávat. Poměrně často. Což ovšem není na škodu.
Jistě, že jsem kvitovall, že jste zveřejnil ne jeden , ale hned tři příspěvky. Z nichž dva považuji za skutečně skvostné. Pro formu i obsah.

A teď jsme u jádra pudla. Kohoutův blog je odporný jak obsahem, tak formou. Pokud to není skuetčně drsná sebekritika, jak dovodil kolega přírodovědec. Což zřejmě nebude.

Na vámi předjímané korespondenci nevidím nic závadného. Leč nevěřím, že by autor přiznal barvu. On totiž zásadně mlčí. Již jej za vás, vyzval ročník 53.

A ostatně,popsal jsem způsob komunikace s autorem, který bychna vašem místě zvolil já. Diskrétní způsob.
V kontextu toho, co jste odpověděl uvažuji, proč vůbec někoho mažete. Z diskutujících.
03. 01. 2008 | 21:35

Tupelo napsal(a):

@vlk: priteli Vlku, je taky mozne, ze se autor clanku jen spletl a misto slova rok v nadpisu chtel pouzit jine slovo znejici foneticky podobne, jako projev one extremni sebeironie naznacovane prirodovedcem ;).

@pan Stejskal: dobry den, chtel jsem se zeptat jestli stale plati, ze za opakovane porusovani kodexu diskuterou davate bany. Nechci byt konkretni, sam urcite vite daleko lepe nez ja, koho mazate casteji, jen znat soucasna pravidla.
04. 01. 2008 | 09:24

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Tupelo,

platí, má to ale háček. Každý trochu zkušenější návštěvník virtuálních diskusních fór ví, jak takový ban obejít ;-)

Celou řadu stálých a dlouhodobývh diskutérů už virtuálně tak trochu "znám" (včetně Vás ;-), snažím se s nimi dohodnout a ne je banovat (nevěřil byste, kolik lidí se mnou z těchto důvodů koresponduje). Několikrát se i stalo, že jsem po nějaké době ban na žádost "provinilce" zrušil. Většinou s výsledkem, který mne nezklamal.

Ban používám výjimečně, zejména na takové ty sprosté či rasistické výkřiky, jimiž se řada diskusí jen hemží.

Problém ovšem je, že někdy takto např. zabanuji přístup z celé firmy či jiné instituce.

Už se mi to stalo v případě jednoho velkého bankovního domu, jehož analytik zde také bloguje. Dost se divil, že nemůže vstoupit do diskuse ;-).

A pro pana vlka:

včera jsem mluvil s panem Kohoutem (ne proto, abych zjišťoval, jak vlastně své blogy myslí, ale kvůli takovému menšímu nápadu, o němž se zde brzy dozvíte). Nicméně i tak mohu říct, že na svých dosavadních textech k tomuto tématu nemusím měnit ani slovo.

Hezký nadcházející víkend Vám oběma.

Libor Stejskal
04. 01. 2008 | 11:35

Tupelo napsal(a):

@pan Stejskal: dekuji Vam za odpoved, ten problem se zabanovanim celeho spolecnosti me nenapadl (mel jste jim to tak chvilku nechat, mozna by je to primelo hledat ve svych radach zabanoveho bankovniho sprostaka a jak to byva ve slusnych spolecnostech, nechat ho odejit :)). Muj primarni impulz k dotazu nebyl ani prispevek rasisticky ani sprosty, ale neco hodne jineho... Asi opravdu nepomuze nic jineho nez registrace, nicmene do te doby Vam preji co nejmene emailove korespondence se subjektem BAN ;).

Mejte se hezky a i Vam odpocinkovy vikend

Tupelo
04. 01. 2008 | 12:25

m&m napsal(a):

O "praseti Jyrkovi" v souvislosti s Paroubkem se dočteme téměř v každé diskusi pod články o šéfovi ČSSD.

Předpokládám, že je to také oblíbená "přezdívka" pro Paroubka na Jánském vršku" a v úzkém kruhu vedení ODS.

Naposledy neodolal ani M.Fendrych a svůj postoj k Paroubkovi dal najevo v "hrozně legračním" článku o "Praseti Jirkovi". Aby si to nikdo nevykládal špatně a aby těch "nápověd" pro nezasvěcené nezůstalo málo, dvorní malíř Týdne to doprovodil odpovídající Paroubkovou karikaturou.

Neodolal ani Kohout a ve svém hlasitém, dlouhodobém a čím dál ubožejším volání po funkci (pravda, je to opravdu nespravedlivé... ...Vondrovi stačilo na Paroubka zahulákat v předvolební diskusi a Kohout se tak snaží a pořád nic...) využil oblíbeného motivu prasete, ubral nápověd (zasvěcení přece vědí i bez nich) a dal tak opět zoufale najevo, že by s ním sektářská ODS měla rozhodně počítat jako s kovaným soudruhem.

Jaký je Kohout hulvát, ověřili jsme si už u článku, v němž podobným způsobem připisoval demokratické levici nacistické zločiny, tento vývoj tedy není nijak překvapující. Jen je trochu tapné sledovat ten úpadek v přímém přenosu.

Snad mu tedy alespoň ta kalkulace poměru příjmů a výdajů vyjde. On Topolánek jistě bude brzy potřebovat náhradu za nějakého svého ministra...
05. 01. 2008 | 11:22

vlk napsal(a):

Stejskalovi
že nemáte důvod měnit postoj je dost smutná zpráva.
Jak říkávala moje babička, já bych si o Kohouta, od jeho článku o prof. Švejnarovi, neopřel ani kolo.
Zksute si jej ještě jednou přečíst.
A pokud jd eo projekty. Je vaše volba s kým své projekty děláte.
Moje volba pak je s kým bych nikdy já své projekty nedělal.
05. 01. 2008 | 14:49

stejskal napsal(a):

Myslel jsem, že jsme až dosud hovořili o tom, jak pan Kohout myslel své zveřejněním prasečí hlavy, pane vlku. Opakuji, že po rozhovoru s ním nemám na tom, co jsem zde k tomuto tématu až dosud napsal, co měnit.

Nikdy jsem si kolo o nikoho neopíral. Neuvažoval jsem o tom ani v případě pana Kohouta. Nic by na tom neměnilo ani opakované přečtení Vámi zmiňovaného článku.

S projekty je to přesně tak, jak jste napsal. Neměl jsem ani tak na mysli, že bych zde tento konkrétní chtěl předkládat k posouzení. Jen jsem uváděl souvislost, v jaké jsme se s autorem o případných "jinotajích" v jeho blogu bavili.

Libor Stejskal
05. 01. 2008 | 15:31

prirodovedec napsal(a):

editor, vlk: Hlavne vlku klid, ja bych rekl, ze s autorem chysta editor nejake mistni "tele tele" nebo "Novoty", i kdyz to tak treba zamysleno a zprvu vypadat nebude.

A doprejte mu po produkcich zdejsi oskarovych produktu/blogu i produkci nejake te prodejne hitovky, jako "Jeste vetsi blbec nez jsme doufali".

A musim rici, ze se na tu dalsi legraci moc tesim a nechci abyste od toho editora nebo autora odrazoval. Kde jinde najdete presvedceneho liberala a financnika, ktery je ochoten ze sebe delat bavice? A navic zdarma!

Ja si myslim, ze je idealni, pokud nam zde bude predkladany nejaky ekonomicky "Top Gun" (takove ty rvouci letecke/ekonomicke liberalni proudove motory a rozhodne obrysy trupu letadel proti zapadajicimu "rudemu" slunci, korenene usmevem Toma Cruise), ktery zde v CR zase vyzni jako "Hot Shots" nulty dil (viz "pacicka" Charlie Sheen and the bloodiest movie ever s pocitadlem mrtvych).
05. 01. 2008 | 16:15

vlk napsal(a):

přírodovědče- ježkovy voči!

koukám, že jsi daleko drsnější než já!
Dál - když vlezeš ze své, přísně teoreticko -faktografické parkety na moji rozmáchle konkrétně- faktickou parketu, tak máš břink, který já mám pouze sna dve svých nejlepších dnech...
Asi se stanu z přispěvatele jen čtenářem. Proč mám mít komplex, že namém dvorku kokrhá lepší přírodovědec ,-))))))
Ale bavím se skvěle. To tedy ano.
05. 01. 2008 | 16:57

vlk napsal(a):

STejskalovi
nemyslím, že jste si z mé posledí repliky vzal, co jsem chtěl sdělit.
Leč je to jedno. Jednak s tím nic nenadělám a jednak seznávám, že přírodovědec má dokonale pravdu.
Já už se těším na ten Top Gun s tím, že holt se pokusím Tomům Cruisům Kohoutům, v jejich aspoň 12 /Petrů/ Machů rychlých liberálních stíhačkách, čelit se svýmpapírovým drakem vyzbrojeným prakem skobičákem občas konkurovat. Zatím to docela vycházelo. Oni už se dostaly do ranku Rok prasete. Jáještě dlouho ne. Inu - jak by řekl kolega přírodovědec - nadzvukový stihač je nadzvukový sttíhač. A Tom Cruise by roli s papírovým drakem nevzal.
05. 01. 2008 | 17:05

stejskal napsal(a):

Také mám intenzívní pocit, že si ne vždy ze svých replik bereme to, co jimi ten druhý chce říct, pane vlku.

Zajímavé, jak se dá na základě jediné zmínky předem shodit nápad, o němž glosující vůbec nic neví.

Nechcete počkat na pondělí? Třeba budete překvapen (info bude na mém blogu). Možná i mile. Ale samozřejmě Vás do ničeho nechci nutit, třeba Vám to takto přijde zábavné. Nemíním Vás připravovat o potěšení do kohokoliv se strefovat. Ani pana přírodovědce.

Libor Stejskal
05. 01. 2008 | 18:39

prirodovedec napsal(a):

editor: Rad se necham prekvapit. Fakty a skutky. Jsem ale jen jeden a mam sve subjektivni nazory, ktere vubec nemusite brat do uvahy Vy ani nikdo dalsi.

"Ctvrt roku zivota s autorem", ktereho jsem si drive cenil i pro vtipne analyzy (povazoval jsem ho vzdy za (v sebe) "vericiho" analytika, ale o tridu vyse nez jini propagandiste) mne vedl po case k urcitemu prehodnoceni.

Stal se nejprve nadhernou studnici statistickych a jinych matematickych "zajimavustek" a prikladu do vyuky spjatych s jistou milou sebestrednosti. Jak jednou napsal, vzdyt je to "jen blog".

Stal se mi necim zivym, co muzete ukazat studentum jako priklad: "Uc se nebo budes take TAKOVY analytik."

Zduraznuji "TAKOVY". Nerikam bohaty, chudy, moudry, hloupy, ...

Za ty "prikladky" jsem samozrejme vsem (autorovi i diskutujicim) vdecen, protoze priklady z devadesatych let typu "Ota Cerny, Klaus a Falbr pri diskusi o prumernych mzdach" (ilustrace pojmu median, modus, prumer a kvalit novinaru) uz jsou pro mlade vycpele - neco jako povidani o dinosaurech. Jako upir jsem potreboval novou krev :). Dostal jsem Laffera, bodove grafy, casove rady, ekonomuv aristotelovsky sylogismus o prumeru, aj. Diky.

Dalsi krok autora je uz smerem k inspirujici zabave, i kdyz je mi lito, ze novy cimrman to bohuzel neni, spise je to takove "tele tele" (pardon po dnesku "pasik pasik").

A tak opravdu s napetim se tesim na pondelni novinky. Ocekavam jeste vice zabavy, presne v duchu linearni predikce dosavadniho trendu metodami autora.

Rad bych se mylil, ale jak se rika spise cekam sprsku: "jak se do lesa vola ...". A my volali ...

Cili spise cekam autorovo znovuzrozeni v ramci vyjetych koleji, ac bych si pral potkat alespon jednoho ceskeho, vecne diskutujiciho, nesebestredneho, diskuse ctouciho, "liberala" premyslejiciho i o nazorech druhych.

Dobra, tesim se.
05. 01. 2008 | 19:15

stejskal napsal(a):

No, zase bych nechtěl vzbuzovat přehnaná očekávání, pane přírodovědče ;-)

Jde jen o takový drobný nápad a pan Kohout nebude jediným, kdo mi na něj kývl.

Libor Stejskal
05. 01. 2008 | 19:34

vlk napsal(a):

Stejskalovi
Karkule tvrdí, že už je ze mne docela závislák a že bychměl podstoupit léčbu, jako podstupují gambleři. A aktuálně j e pro ni něco jako jednoduký bandita. Takže v pondělí nepochybně na Aktuálně juknu.
A i kdyby ne, kdybych už se četsným pionýrským zavázal, že už nikdy na bogyAktuálně ani nepáchnu, nic se neděje. Editor jste vy a pokud se rozhodnete, že zde něco bude nebo nebude tak to tak bude. Já do toho nemám co mluvit. Ostatně - to už jste mi několikrát sdělil.....

A skutečně, jde o neporozumění. Takže jsme to, co jsem chtěl sdělit, enapsal tak ,a by to bylo zřejmé. Moje vlastní chyba.

Místo dalšího textu jen jedna věta. Přírodovědec moje pocity a postoje popřal téměř dokonale.
05. 01. 2008 | 19:48

Ivan Hochmann napsal(a):

Nehádejte se se Stejskalem.je to zbytečné.On sám asi není svým pánem.Asi ho někdo platí a ten žádá loyalitu.Nezoufejte však bude hůře - až přijde Rok Vola.Ivan.
06. 01. 2008 | 15:15

stejskal napsal(a):

To máte pravdu, že mne někdo platí, pane Hochmanne.

Můj zaměstnavatel. A loajalita k němu mi přijde jako naprosto samozřejmá věc. Budu loajální tak dlouho, dokud to bude v souladu s mým svědomím a představami o práci, kterou chci dělat.

Ale tak jste to asi nemyslel, že? Spíše jste chtěl naznačit, že se dopouštím něčeho nečestného. To Vám samozřejmě těžko mohu vyvrátit.

Nicméně i takto vzbuzené podezření má svoji "váhu." Na tom by mohlo něco být, řeknou si někteří...

Asi tak jste to myslel, že, pane Hochmanne?

Libor Stejskal
06. 01. 2008 | 16:38

Ivan Hochmann napsal(a):

Vlastně jsem to tak ani nemyslel.Jsem poslední dobou podrážděný a nestačím krotit vztek a agresivitu.Nevím,zdali to není tím,že zde neustále čtu tyhle šílenosti.Mám vztek i na Vás ohledně výběru blogařů.Tyto stránky jsou opravdu barometrem myšlení lidí v tomto státě.A mě je z toho smutno.Asi vás opravdu opustím.Každopádně nejsem škodná,abych cíleně špinil a uznávám ,že jsem přestřelil.Promiňte mi,prosím . Ivan.
07. 01. 2008 | 11:36

stejskal napsal(a):

Rozumím, pane Hochmanne, jsem rád, že jsme si to vyjasnili. V pohodě.

Zkuste mi prosím navrhnout nějaká jména, která byste tu rád viděl. Nic neslibuji, ale určitě budu o všech tipech přemýšlet.

Libor Stejskal
07. 01. 2008 | 12:03

Vojta napsal(a):

S loajalitou k zamestnavateli je to asi tak jako to asi bylo s loajalitou ke strane a vlade za komunistu. Inu kdyz ma nad Vami nekdo moc asi tu nereknete ze byste mu s potesenim pokalel hlavu. Ja jen doufam, ze loajalita bude to posledni co po me zamestnavatel bude pozadovat. A bude me hodnotit podle vysledku. Chci totiz svobodu a nechapu, ze ti, co o svobode politicke tak basni se tak snadno a dobrovolne vzdavaji sve svobody v praci a stavaji se loajalni...
08. 01. 2008 | 11:49

Vasja napsal(a):

Su to pochopil že jako to praso ma byť inžinyr Paroupek jo?
09. 01. 2008 | 21:51

PatriciaSavage32 napsal(a):

If you want to buy real estate, you would have to get the <a href="http://lowest-rate-loans.co...">home loans</a>. Moreover, my brother commonly takes a small business loan, which is the most useful.
27. 05. 2010 | 23:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy