Maďarsko, MMF a my

26. 04. 2010 | 14:45
Přečteno 5924 krát
V maďarských volbách drtivě vyhrála pravice. Má ústavní většinu a může tudíž dělat, co uzná za vhodné.

Maďarští voliči poslali levici k čertu poté, co zemi beznadějně zadlužila a – podle slov samotného předsedy socialistů – lhala ráno, lhala v poledne a lhala večer.

Nebojte se, české volby dopadnou stejně.

Ale až ty, co budou za osm let. Mezitím vás stát zadluží až po krk a bude vám lhát ráno, v poledne i večer. A pravděpodobně skončíme pod kuratelou Mezinárodního měnového fondu jako Maďaři nebo Řekové, jimž jejich levice také lhala. Dokonce již od roku 1981, tedy déle než Maďarům.

Mimochodem, MMF. Vyskytly se udivené nebo dokonce pobouřené hlasy, proč Česká republika půjčila Mezinárodnímu měnovému fondu 1,03 miliardy euro z devizových rezerv České národní banky, které budou použity na pomoc Řecku.

Tato půjčka byla provedena na základě usnesení vlády ČR ze dne 20. dubna 2009. Proč k němu došlo?

Inu, je to jednoduché. Za půjčkou stála úvaha „když my jim ochotně půjčíme teď, MMF pak o to ochotněji půjčí České republice, až budeme jednou doopravdy v rejži.“ Pochopitelně, v dubnu 2009 se ještě nevědělo, že česká půjčka půjde do Řecka, ale bylo přijato rozhodnutí MMF podpořit.

Toto mám z první ruky, slyšel jsem to na vlastní uši. Autora této myšlenky nebudu jmenovat. (Jen podotýkám, že z mé hlavy to není.)

Vzpomenete si na to, až budeme díky explozi státního dluhu ve skutečné rejži.

mmf
mmf

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Taoiseach napsal(a):

Pavel Kohout

V Maďarsku nevyhrála ani tak pravice, nýbrž nacionalističtí populisti (pravda: oproti Jobbiku v "soft" vydání). Pěkně děkuji. V lidové mluvě se tomu říká "z bláta do louže".
26. 04. 2010 | 14:57

radek napsal(a):

to je zase blbost pane kohoute a neskládejte zbraně, pokud vyhraje pravice, tento stát bude vytunelován ještě dříve, než odhadujete...
26. 04. 2010 | 15:01

hoven napsal(a):

souhlasim,
ale nemusí to trvat 8 let. muže to nabrat rychlej spád. řecko zachránit nelze, akorát se vyhodí další miliardy ko koše. a utvrdí to na nějaký čas socialisty napříč celou evropou, že prožíraní na dluh neni taková hruza, nakonec vždycky někdo přijde na pomoc. nakonec i přes pomoc řecko padne na usta. pak přijde na řadu španelsko, portugalsko.ty už nikdo zachranovat nebude, protože nebude z čeho. socialistická ekonomická teorie o řešení dluhů dluhem narazí na svuj limit. podle mě je rozpad eurozony nevyhnutelnej.
26. 04. 2010 | 15:01

Karbaník napsal(a):

To slavné eurosjednocování a hlavně ještě "slavnější" europrachy nás přivedou na bodáky. Tvrdím to již deset let - tehdy jsem byl eurohujery za svá stanoviska vysmíván a urážen.
26. 04. 2010 | 15:03

Čochtan napsal(a):

Půjčené miliardy Řecko nezachrání.
Řecko zachrání pouze radikální snížení penzí z 97% na polovinu, pak budou mít penze jako v Německu, zkrátit dovolenou z 8 týdnů na 3, snížit stav úředníků a státních zaměstnanců na polovinu.

Řecko se dostalo do problémů kvůli nesmyslně vysokým sociálním výdajům. Pokud ty nesníží na zlomek dnešního stavu, nemá naději se z toho vybabrat a dluhy někdy splatit.
26. 04. 2010 | 15:08

Carlos V. napsal(a):

Dobre, byt asi tyden po Machovi, ktery to sepsal na ihned.cz
26. 04. 2010 | 15:22

Taoiseach napsal(a):

Karbaníče,

jste přesvědčen, že za ten bordel může "eurosjednocování"? Tedy v tom smyslu, že v Řecku bylo před rokem '81 vše v pořádku a v Maďarsku před rokem '04 taktéž? Doufám, že taxteto nemyslel.

hoven

Neutíkejte nám z toho Maďarska. Tam se totiž ukáže opravdu velmi BRZY, oč lepšími hospodáři budou populisti vyhladovělí dlouhým pobytem v opozici a (pomocí výrazné většiny) utržení ze řetězu účinné parlamentní kontroly.

A s tím rozpadem eurozóny bych docela uzavíral sázky.
26. 04. 2010 | 15:27

Josef K. napsal(a):

Milý pane Kohoute, již dlouho lze pozorovat jistou neodostatečnost Vašich úvah. Předně, v Maďarsku nezvítězila pravice, ale především zvítězila opozice. Nedivím se, že je Česko v tomto stavu, lidé jako Vy nemají dostatečnou sebereflexi a už vůbec jim chybí elementární nadhled i znalost. Pro postnormalizační a posthusákovské neofeudální období jste jistě platný, v normální společnosti ???? byste byl tak referentem na místním úřadu. Pa, pusinko...
26. 04. 2010 | 15:31

Monika napsal(a):

A alternativa navrhovaná panem Kohoutem??? Hrdinně vystoupit z MMF, v němž je 182 států? Nač je NÁM, mistrům světa, MMF, když všemu rozumíme nejlépe? :))))

Dodatek:
Půjčka MMF z devizových rezerv ČNB zůstane z platebněbilančního hlediska jejich součástí. Nejedná se tedy o trvalé navýšení zdrojů MMF. V rámci platební bilance dojde ke změně struktury aktiv ČNB a vzroste pohledávka vůči MMF. - „Výše devizových rezerv ČNB převyšuje jejich potřebu, likvidita devizových rezerv se tím nesníží a bilaterální dohoda mezi ČNB a MMF navíc zahrne i tzv. encashment clause, která v případě potřeby zaručí okamžitou splatnost poskytnutých prostředků,“ říká guvernér ČNB Zdeněk Tůma.
26. 04. 2010 | 15:32

hoven napsal(a):

taoiseach,
madaři mají oproti řekům výhodu. když jim přišel IMF na pomoc neprali se na ulici s policajtama a nerozbíjeli výlohy. řekum to buhužel pořád nedochází. je to možná tim sluncem. nevim. v každym případě madaři zvolili tvrde uspory na straně výdajů. neni jine cesty.
26. 04. 2010 | 15:32

Taoiseach napsal(a):

hoven
OK, ale to znamená právě tolik, že tvrdé úspory zavedli v Maďarsku socialisti. Aby bylo jasno, nechci je vychvalovat, jen pochybuju, že FIDESZ bude lepší a nebude "lhát ráno, v poledne a večer".
26. 04. 2010 | 15:42

Carlos V. napsal(a):

Monika : jasne ze pujcka neni snizeni aktiv, ale jejich prerozdeleni.

To je jako kdyz jste v roce 92 pujcila Poldi Kladno - nemela jste penize, ale pohledavku. A teprve odpis t pohledavky jde do minusu.

Osobne ale pujcku od MMF zcela nezavrhuji - ovsem za predpokladu, ze MMF bude k Recku stejne tvrdy jako k jinym zemim.
26. 04. 2010 | 15:45

hoven napsal(a):

taoioseach,
jenže řecku už nepomužou ani tvrdé uspory. řecko neodvrátí před bankrotem a nasledným vystupem z eurozony už nic. oni propásli tu dobu, kdy ještě šlo zatáhnout za zachranou brzdu. madaři za ní zatahli včas. je uplně jedno kdo co, jestli levice nebo pravice. to je uplně irelevatní. u nás je hrozba pro rozpočet levice, jinde to muže být pravice.
26. 04. 2010 | 15:49

MacX napsal(a):

Já se pořád nějak nemůžu dopočítat. Pomůžete mi, pane Kohoute? Píšete o tom, jak nás socani zadluží.
Tak, jak to bylo:
1998 - 2006, za 8 let cca -800 miliard, průměr 100 miliard ročně
2006 - 2010, za 4 roky cca -600 miliard, průměr 150 miliard.
Kde dělám chybu, pane Kohoute? A přiznám se, že tu o krizi slyšet nechci.
26. 04. 2010 | 16:03

ujo napsal(a):

Škoda, že PK - jako vždy objektivní- nezmiňuje jaká to vláda vládla v Řecku donedávna.

Nebyla to -jak by se dalo dle našich mediálních manipulátorů očekávat- levice, ale pravice
( neměli tam už před 5ti lety ten geniální klip?)
26. 04. 2010 | 16:06

Rumcajs napsal(a):

Obávám se pane Kohoute, že pokud bude u nás u vesla levice ještě 8 let, tak už nám nepůjčí nikdo, natož MMF.

A až to přijde, tak ti, co drancovali státní rozpočet nejvíc (Důchodci z vesnice), ti budou křičet ať chytí zloděje.
26. 04. 2010 | 16:08

Monika napsal(a):

Carlos V.:

Usnesení je z 20. dubna 2009. To přirozeně nikdo netušil, že Řecko za rok bude žádat o pomoc MMF.

"... za předpokladu, že MMF bude k Recku stejne tvrdy jako k jinym zemim." Proč by neměl být? Nasvědčuje tomu něco? - Podle mého názoru by nebylo od věci, aby Řekové uspořádali referendum, zda chtějí setrvat v eurozóně (což znamená zvýšení daní a osekání soc. výdajů), anebo z ní vystoupit (což znamená v podstatě to samé, ne-li v ještě drastičtější podobě, ale zato suverénně :))) Údajně to není možné bez vystoupení z EU. Proč, to netuším.
26. 04. 2010 | 16:12

stále rebel napsal(a):

Kohoute, od voleb 2002 sice v Maďarsku vládla levicová koalice, ale že by se dluhy začaly dělat až od té doby? Taky by bylo dobré podívat se, jak silnou měla podporu v parlamentu.

Vývoj veřejných dluhů v EU
http://www.csas.cz/banka/co...

Jinak článek zase typická kohoutovina.
26. 04. 2010 | 16:14

Gerd napsal(a):

Pane Kohoute,
nechci se zastávat vlád ČSSD, ale jak vysvětlíte, že vlády ODS končí pokaždé krachem nebo spíše dramatickým propadem hospodářství a poklesem HDP? A to vždy ke konci jejich vládního období. Že by se projevily podvratné živly? Nebo jen potřebujeme schopnější pravicovou stranu, než je ODS?

Hezké odpoledne!

P.S. ČSSD také nebyl žádny výkvět ekonomických odborníků, ale co předvedla ODS po dlouhé vládě v opozici mě nenaplňuje nadějemi ve Vašem článku uvedenými. Spíše bychom potřebovali kompletně nové strany na obou stranách politiky.
26. 04. 2010 | 16:36

Lukáš Bušina napsal(a):

Kohout ideolog nastupuje. Škoda, že Kohout ideolog je směšná figurka, které se tu až na podobně směšné figurky (emisárče, Cajz, hoven a další) dostává patřičného "uznání".

Jen tak dál.
26. 04. 2010 | 16:37

David napsal(a):

Me blogy o Madarsku:

http://prokop.blog.idnes.cz...
26. 04. 2010 | 16:54

Taoiseach napsal(a):

hoven

S tím, že je na tom Řecko mizerně, souhlasím. Možná opravdu opustí eurozónu, což bych ovšem nepovažoval za rozpad eurozóny. A z hlediska celkového dluhu na tom některé středomořské státy lépe než Velká Británie.

S tím, že zadlužování je špatné, ať ho dělá pravice, nebo levice, souhlasím taky. Když PK píše "...Řekové, jimž jejich levice také lhala. Dokonce již od roku 1981", má možná pravdu, že lhala, ale rozhodně celých těch 30 let nevládla.

Monika píše: vystoupit z eurozóny ... "Údajně to není možné bez vystoupení z EU."
Domnívám se, že měnová unie je součástí smluv, které platí pro všechny s výjimkou Spojenáho království a Dánska, které mají výjimku z Maastrichtu. Měnová unie podrobně stanoví podmínky za jakých státy do eurozóny vstupují, ale možnost vystoupení nijak neupravuje. Vypovězením smluv, resp. vystoupením z EU podle Lisabonské smlouvy, by to jistě šlo, ale spíš se bude hledat nějaký dodatek ke smlouvám, který by umožnil vystoupit jen z eurozóny.
26. 04. 2010 | 17:35

Taoiseach napsal(a):

Carlos V.

"To je jako kdyz jste v roce 92 pujcila Poldi Kladno"
Ne tak docela. ČNB půjčila MMF, ne Řecku.
"... za předpokladu, že MMF bude k Recku stejne tvrdy jako k jinym zemim."
To nás bezprostředně nemusí zajímat (i když je to jistě žádoucí). Když Řecko padne, bezprostředně o nic nepřijdeme. Pohledávku bychom odepisovali až ve chvíli, kdyby padl MMF.
26. 04. 2010 | 17:43

Antonín Hrbek napsal(a):

Vážený Gerde,

nevím proč se pan Kohout upnul na Řecko a neprorokuje finanční krach Belgie.

A ještě více se divím, proč nevychvaluje Rumunsko jako zářný příklad ekonomiky pro nás.

Tak nějak jsem nepozoroval, že by vlády ČSSD zavlekly do příšerných dluhů, od kterých nás muselo osvobodit ekonomické duo Topolánek-Kalousek. Nebo to bylo jinak?¨

S pozdravem
26. 04. 2010 | 17:43

Carlos V. napsal(a):

Taoiseach : mate jiste pravdu - muj priklad byl k vysvetleni pojmu "zmena struktury aktiv".

I kdyz, MMF je politika. A v politice se da ocekavat jakekoliv "odpusteni"
26. 04. 2010 | 18:15

tata napsal(a):

pane RUMCAJS

I vy brute...ty sem si nemohl dovolit,,,,
26. 04. 2010 | 18:38

jarpor napsal(a):

No, pár poznámek :

Euro je především politický projekt, na tom snad panuje shoda... a o tom, že politika někdy "ustřelí" a ukáže se, že se realita s politikou rozešla... to známe.. - nejen z Tankového praporu : Kurva, Jasánek, myslete politicky, po-li-tic-ky, Jasánek... (možná se jmenoval ten voják jinak...)

Dopolene měla zajímavou debatu v rádiu Zlámalová...

- Ještě před rokem, platilo Řecko stejné úroky jako my...
- Ekonomika je taky o psychologii - někdo přestane věřit ve schopnost splácení úvěrů a úroky u všech letí vzhůru a není pro to žádné racionální vysvětlení, pokud vůbec se najde věřitel...
- Je jedno, jestli se jedná o fyzickou osobu, firmu či stát

Nemá smysl se hádat o to, kdo více poslal naše rozpočty do mínusu... ale jedno je jisté - nikdo nemůže znát, jaké úroky nám napaří příští věřitel...

Paroubek je v klidu... on to přece pro "obyčejné lidi" zařídí... Řecko nehrozí...
Hmm... Vloni říkali v Řecku také něco podobného...

A současná pomoc těch 45...... euro ? Chtěl bych vidět toho optimistu, který si myslí, že ty to vyřeší...

Palec nahoru, pane Kohout.
26. 04. 2010 | 19:29

yara ze země krys napsal(a):

Myslím, že půjčka MMF je v pořádku, protože MMF jsou ostří hoši a neberou si s nikým moc servítky, snad jen úrok bude jenom menší než na účtu kde finance byly. Spíš mě napadá, zda nešlo zhruba od roku 2000 dělat opatrnou hospodářskou politiku a místo dluhu dělat věřite i za cenu, že přírůstky HDP by byly malé nebo někde kolem 0! To by bylo dnes bingo, ale radši jsme ty peníze prožra.. a teď máme holý zadek jako ostatní nebo většina zemí v Evropě. Mohou za to samozřejmě obě velké strany, jedni za bordel a debakl financí v 90-tých letech a druhá za systém vládnutí kdy dluh byl pro ně prý naprosto něco normálního a nezbytného. Nejlepší by bylo, vypráskat je z vrcholové politiky.
26. 04. 2010 | 19:42

Rumcajs napsal(a):

Sem slyšel, že prej Hořejší s Bušinou koupí nějaké ty řecké dluhopisy.
Byli někde na školení a tam jim řekli, ře prej dluhy nevadí. No a navíc, Bušina je na tyhle věcí odborník, páč v práci celej den jenom počítá nějaký krabice ve skladě a tak ho hned tak někdo nepřečůrá.A už vůbec ne nějakej Kokrhel.

Takže milé Řecko,
dáme ti všecko !
26. 04. 2010 | 20:35

Al Jouda napsal(a):

Pan Kohout má v jednom pravdu : Tyto letošní volby v ČR pravice nevyhraje.
26. 04. 2010 | 20:38

ping napsal(a):

"V maďarských volbách drtivě vyhrála pravice. Má ústavní většinu a může tudíž dělat, co uzná za vhodné." Takze ne co je dobre pro obcany statu, ale co uznaji za vhodne. No to je super a co se pod tim skryva jsme zazili u nas za vlady pravice. A nakonec typicke bububu, dopadneme jako Recko. Cely jsem se z toho rozklepal
26. 04. 2010 | 21:31

Boethius napsal(a):

26. 04. 2010 | 21:33

Rumcajs napsal(a):

ping:

To bububu je určeno pro lidi s mozkem. Buď v klidu, to se tě netýká.
26. 04. 2010 | 21:33

Petr z Tábora napsal(a):

to ping:
Maďaři si svobodně zvolili co chtěli.Pokud tam nežijeme, tak to nemůžeme posuzovat.
Je pravdou, že lidem se může bezostyšně lhát, mohou se porušovat dohody, ale oni se "pohnou" jiným politickým směrem až když zjistí, že nastal ekonomický průšvih. No to ale pár let předbíhám událostem.....
26. 04. 2010 | 21:41

grőssling napsal(a):

Odborník na maďarské reálie Kohout promluvil.

Mne na maďarské kauze děsí fakt, že tato země již téměř 150 let prohrává na co sáhne. A jak se v Evropě šušká, ten kdo je v holportu s Maďarskem, má velkou šanci prohrát také. Tak radši pryč od Maďarska.

Je úplně jedno kdo v Maďarsku vládl, nebo vládne. Postup je a bude vždy stejný. Velkopanské manýry a nedostatek národní pokory a pracovitosti. Kromě bratra z černé internacionály Rakouska, je Maďarsko v konfliktu se všemi svými sousedy. Čím to ?

Kohout napsal jeden z nejhorších blogů za svoji blogerskou kariéru.
26. 04. 2010 | 21:54

vlk napsal(a):

Navrhuji, aby Kohout taky natočil video. Klidně může poskakovat o gauči jako Issová a opakovat mantry. euro může za všechno, levné úvěry mohou za zybtek.
a levice , tak ta může za průšihy v celém vesmíru

Jen mi uniká, jak je možné, že světová krize propukla v USA z a vlády prezidneta Bushe jr.
Jo, to je taky děsněj levičák.Třeba mi to v příštím blogu vysvětlíte.
Na Islandu se konaly dokonce mimořádné volby, kde byla smetena předchozí konzervativní vláda ve prospěch soc dem protože jaksi nezvládala a svým způsobem lhala...

Když už jsme u Řecka, tak tam s e také musela odporoučet pravicová vláda - Karamalis Kohoute tam bačoval, protože lhala falšovala co se dalo.Asi v tom rozměru, jako když Kaloousek prezentoval rozpočet 2009 v parlamentu.Kd y konstatoval, ež budeme bohatnout pomaleji. To měl tedy sakra pravdu. V tomhle tedy opravdu nelhal.

Jinak - Kohout zjevně kecá. Podle konvergenčního plánu, který Fischerova vláda předala závazně do Bruselu, je přejmé , že letošní deficit + deficity 11+12 je dohromady nových 400 miliard dluhů. Ať bude vládnout tady kdokoli. To je prostě holá a tristní skutečnost. Která vychází z toho , jak tady bačovala vláda , jíž jste dělal NERVa.
Socani opravdu nejsou žádní lumeni , Al e rozpočet plus minus spočítat uměli. Nikdy se jim nestalo, aby se "spletli" o pouhý 1/4 bilionu. "Spletli" s e, protože bylo před volbami a . Takže to se řezy opravdu ale opravdu nedělají.

Fakt bude nejlepší , když natočíte video.Může se to třeba jmenvat Navštiv Partners..
Jo a někteří vám už teď za takové video dopředu dávají palec nahoru.
A my ostatní konstatujeme - už jsme zvraceli pod Issovou.
26. 04. 2010 | 22:06

Rumcajs napsal(a):

Boethius:

Nazval bych to deníkem blondýny:

-Prý zdanění daně .... nesmysl. Jedná se o rozložení jednoho příjmu do různých daní.

- Degresivní zdanění + plácání o mezním užitku+ navrhuje zdanit a nechat rozmetat státem .... další úpadkový argument. Ad 1 ten majetek neleží ladem ale je dále investován či půjčován prostřednictvím bank na další projekty.

- Mluví o důležitosti progresivního zdanění a jejího vlivu na ekonomiku, přitom 1/ si chuděra vůbec neuvědomuje, že progresivní zdanění těch nejbohatčích má vliv jak na složenou daňovou kvótu či na příjmy do SR nula, nula prd.

přítom 2/ krize se rozjela v zemi, kde progresivní dabě mají.

3/ přitom dopad krize na ČR byl minimální.

4/Ptám se, jak to že padá Řeckom které by dle jejich představ mělo být na špici vývoje, protože je skoro celé státní a státním zaměstnancům se přerozdělujou neuvěřitelný sumy ?
.... hele ani jsem to nedočetl. Nechápu, jak mohla získat doktorát.Plácání pětiletýho děcka mi přijde smysluplnější.
26. 04. 2010 | 22:08

vasja napsal(a):

Koukám, ať pan Kohout napíše cokoliv, mrťafové a jiný experti kvílej.
Tak si kupte bilet na Krampola, tam to možná poberete.
26. 04. 2010 | 22:12

Suchec napsal(a):

Rumcajs:

Řecko? Jednoduše. Až 50% HDP prý teče šedou zónou. Tam je největší průser.

Nikdo s tím nikdy nic nedělal. A to plukovníky počínaje , klanem Papandreu a Karamanlisem konče.
26. 04. 2010 | 22:18

jarpor napsal(a):

Vlku, prosím, nefabulujte.

Nedal jsem žádný palec nahoru na nějaké budoucí video !

S tím rozpočetm jste jak vrzavý kolovrátek...
a jedenkrát slovo "euro" Kohout použil v souvislosti s naší půjčkou MFF... takže tu mantru jste si zase vymyslel...

Skutečně kvalitní příspěvek... fabulace o mantře, fabulace o palci... víc raději nehledám...
Dva plky stačí...

Hezký večer
26. 04. 2010 | 22:20

Jozef napsal(a):

"Lhala rano,odpoledne..."

Ambiciou seriozneho "ekonomickeho publicistu" by malo byt dokazat,ze lhala.Ze nelhala,ze lhala...Ukazat,kde,ako,preco ta-ktora vlada lhala.
Autor nema take vysoke ambicie.
Autor dokonca ani nevie /alebo nechce vediet/ - ze okrem socialistov vladli v Madarsku a v Grecku aj nesocialisti.Nevie /alebo nechce vediet.../ako vladli.

Autor je aj stalym analytikom bratislavskeho dennika Pravda,ktoreho skalni fanuskovia nazyvaju aj mienkotvornym.Zdielam nazor premiera Fica,kazdodenneho a celodenneho terca ostrej medialnej palby,ze na Slovensku najserioznejsi je bulvar/obsah v sulade s formou/.
Autor na tychto blogoch vystupuje ako "ekonomicky beletrista"-srandista.Myslim,ze by to malo byt zvyraznene,aby sa texty omylom nebrali vazne.
26. 04. 2010 | 22:28

stále rebel napsal(a):

Pro Suchec.
Daňová struktura Řeckých daní je až příliš podobná té české.

Nízká DPFO a taženo DPH.
Bohatí se podílí málo a životní náklady budou vysoké.

Struktura daňových příjmů státního rozpočtu v zemích OECD(v %) 2006
http://www.mesec.cz/clanky/...
26. 04. 2010 | 22:40

Rumcajs napsal(a):

stále rebel:

Nauč se chlapče nejdřív aspoň do desíti bez zakoktání a pak se pokus formulovat myšlenku.

Jak můžeš takhle hloupě plácat, když víš, že příjmy horních deseti tisíc jsou v procentech HDP ? Máš pocit, že několika málo procenty ovlivníš příjem 98% lidí ?

Jestli si to opravdu myslíš, tak ti není pomoci.
26. 04. 2010 | 22:52

Rumcajs napsal(a):

Suchec:

Jednoduše- jak jsi na to přišel ?
26. 04. 2010 | 22:53

Rumcajs napsal(a):

Vlk:

Toč se a vrč můj kolovrátku....

Skoro už mám pocit Vlku, že ty si stejně pomeleš svou. Ale já jsem optimista a tak ti dávám doporučení na článek prof. Zeleného o genezi krize umístěného na zdejších blozích.

z uvedeného článku pro tebe vyjímám:
..........
Dne 8.12.1993 proběhla osudná tisková konference (“Hi, I am Bob Rubin”), kde Clintonův ekonomický poradce Robert E. Rubin (poradce Obamy, dnes v ústranní kvůli zruinování Citibank) oznámil novou CRA iniciativu pro podporu hospodářsky slabých komunit vnitřního města a venkova. Cílem bylo usnadnit poskytování hypoték, prosadit nová pravidla a zaručit zvýšení finančních toků do chudších lokalit. (Tehdy to znělo „sociálně“ a dost nevinně.)
....................
26. 04. 2010 | 23:06

vlk napsal(a):

Rumcajs

Já ti zas e dobře poradím , aby jsi s e vrátil na blogy pana Millera. Tam máš úplně celou genezi.

Jinak si zkus najet na net Z a najít tak pořad, který jsem viděl minulý týden. Nevím přesně jak s e to jmenovalo, ale bylo to o demorkacii majitelů nemovitostí.Tam s enebudeš muset unavovat čteníma přemýšlením. Tam tii všechno pěkně vyloží. Jak to bylo.

Že to prostě byl řízený bankovní tunel. Kd y ti,c o ty hypotéky dávali a rádi dávali , protože na tom tvrdě trejžovali věděli, že ty hypotéky nikdy nebudou zaplaceny zpět. a jak je s gustem prodávali do celého světa.

A ohledně toho kolovrátku? Já to dával nezištně Khoutovi jako tip na dobrý klip! hele už píši ve verších.. Talže ten tip musí být už taky umění.
Ale nechávám Kohoutovi velkorys eplnou autorskou volnost. Co že bude jako hlásat, když bude poskakovat po tom gauči jako Issová.
Soudím, že to bude daleko větší kino a méně sprostodementní.
26. 04. 2010 | 23:35

yara ze země krys napsal(a):

stále rebel:
Problém Řecka není ve špatném vybírání daní, které samozřejmě
urychlilo a podtrhlo pád Řecké ekonomiky, ale rozhodující bylo nehospodárné chování vlád a politiků této země, navíc podtržené lhaním sobě, lhaním vně
EU a lhaním voličům. Státní sektor neskutečně zbytněl a "černá" ekonomika je pro Řeky naprosto normální. Politici si říkali, no Bože, tak žijeme na dluh, ono to nějak dopadne. A dopadlo resp. dopadává. Tam se ještě budou dít věci, teď bude chtít MMF včetně zemí EU provést radikální bolestné zásahy do struktury vydávání peněz zejména ve státním sektoru a ti co se dodnes nemuseli moc namáhat začnou stávkova, řvát a dupat, revoltovat. Otázkou je, kam se desetitisíce nebo možná spíš statisíce lidí mají uchýlit a co mají dělat, moc toho bývalí státní zaměstnanci neumí a jsou zvyklí netáhnout, kdo by také v horku dělal! V Česku zatím podobné problémy nemáme, ale blížíme se k tomu a postupná devastace průmyslu a zemědelství plíživě pokračuje. Moře nemáme, takže turistika nás všechny neuživí, což takhle udělat z ČR jedno velké golfové hřiště a tenisové hřiště?
27. 04. 2010 | 05:58

Rumcajs napsal(a):

Vlk:

Ten pořad na Z1 jsem kousek viděl. Zrovna ukazovali, jak zaměstnanci bank berou tučné provize za uzavírání oněch smluv a velký kluci drží hubu, protože vědí že mají za prdelí stát. To je ale stále jenom následek. Příčinu jsem speciálně pro tebe vyjmul, aby jsi věděl, že to rozjel Clinton a né Busch a že za to můžou státní zásahy, né trh.

Děkovat mi nemusíš!
27. 04. 2010 | 06:47

MaB napsal(a):

Rumcajsi,
nepapouškuj Zeleného a přečti si, jak se v CRA hodnotí těmi, kdo o tom něco tuší. A přečti si i CRA samotné.
http://en.wikipedia.org/wik...
27. 04. 2010 | 06:59

vlk napsal(a):

Rumcajs

tak tos hochu viděl dost špatně, možná po návratu z tahu s Lojzou.
Jinak bys byl taky zaregistroval pár věcí. Například o velkám krachu stavebních spořitelen!
V začátku 80-tých. Dávno před Clintonem.
Kdy zkrachovalo řádově 500 těchto ústavů. A doslovně bylo řečeno , že minimálně 250 z nich proto,že s e dopustilo kriminálního jednání!
A demonstrovali to tam na příkladu Texas Saving and Loenas nebo jak se tojmenovalo. Kd e hlavním šíbrem byl uzběhlý středoškolák.. Jako vrchní byznysmen.

A doporučuji znovu zdejší blogy Roberta Millera o tom, jak byl , ano za Clintona, zrušen Segall Act. Na tlak velkých bank, že s ejako budou samoregulovat -viz Greenspanovo - můj nejětší omyl byl , ež jsme věřil v pud sebezáchovy finančních institucí.. Ne e nikdo nemohl donutit soukromé bankéře k rozdávání NINJA hypoték, a už vlbec je nemohl nutit k vytváření produktů typu CDO, kdy , aby ty věci byly dál prodejné, míchali dobré a dresy se špatnými a pak to přikryli svým ratingem.
Všud ejind e by to prostě byl podvod na investory, nic jiného.

Nicméně Clinton to umožnil. Ale teprve za Bushe s e to dokonale rozjelo. Bez sebemenší snahy jeho administrativy něco ovlivnit. Až hlt to dospělo do krize. a jak to funguje dneska? Obama dává do sněmovny i kongresu balík zákonů, kterými chce příště podobným e xcesům zabránit. Chc e mít možnost rozdělit příliš velké banky, aby prostě už příště nehrozilo - příliš velký pro pád. Kdo je 100% proti? Ano, milej Rumcajsku - americký pravice ! Reps jednotně říkají ne. Stačí s einformovat.

Selhal dokonale trh. Trh bez regulace. Tak jako selhal x krát před tím v dějinách.
27. 04. 2010 | 07:54

jarpor napsal(a):

"Selhal dokonale trh. Trh bez regulace. Tak jako selhal x krát před tím v dějinách."

Hmm... to je zase "moudro" !

Tak by mne zajímalo, kde existoval, případně existuje trh bez regulace.

Dle mého, trh sám o sobě neexistuje a neexistoval. Tedy nemohl selhat... ani dokonale, ani nedokonale.

Trh je výsledkem lidského konání a každou činnost na trhu upravují zákony, vyhlášky, nařízení... tu jednu činnost více, tu jinou činnost méně. Pravidla nes psané, dříve třeba nepsané...

Selhává-li něco, jsou to ony pravidla... zákony, vyhlášky a nařízení upravující chování se na trhu...

A bude tomu tak i dále... vždy se najde skulina, kterou třeba "vykuci" využijí... vždy jeden zákon, vyhláška, nařízení způsobí něco, co v době přijetí "nevidíme" a nedohlédneme třeba úplně v jiné oblasti...

Vlku, doufám, že mne neobviníte, že pléduji za trh bez regulací.

Hovadiny - že existuje trh bez regulace, se dopouštíte (viz citace) totiž jen Vy sám...
I když - Vy jste schopen všeho...

Hezký den
27. 04. 2010 | 08:26

Rumcajs napsal(a):

Božínku Vlku, ty to zas mixuješ.Celej košíček vyžereš,pak starou bábu (to ti chválím, aspoň nebude volit socany)a nakonec Karkuli.

Jestli je něco kriminálního, tak je to kriminální. Nikdo přece netvrdí, že nebudou zločinci a každý si bude brát co uzná za vhodné dle svých potřeb. To si pleteš volnou ruku trhu s komunismem.

Zákony, které postihují zločince samozřejmě ano. Musíš si uvědomit, že podnikat můžou nejenom pravičáci, ale i socani !!!

Volná ruka trhu se ale chápe poněkud jinak. To znamená, že stát nezasahuje do ekonomiky takovým způsobem, aby rozhodoval za tebe, co si koupíš a od koho si to koupíš.

Kapišto ?
27. 04. 2010 | 08:57

Rumcajs napsal(a):

MaB:

Ad 1 chlapče neumím anglicky, ad 2 jsem o tomhle slyšel a četl tolik, že pochybuju, že bych se dočetl něco nového.

Papouškování přenechávám levičákům. Ty mají své návody a doktríny jako třeba kom. manifest. Já se řídím zásadně svým úsudkem.
27. 04. 2010 | 08:59

Jedla napsal(a):

Čím víc se zde mluví o Řeckém/Maďarském scénář, tím víc se mu blížíme. Ne skutečnou bilancí skrz veřejné rozpočty tekoucích peněz, ale /ne/důvěrou ve stát a jeho instituce.
Když je ekonomika v propadu, klesá spotřeba, odbyt a zaměstnanost, (a tedy daňový výnos, neboť to ti vysmívaní lidé jsou daňovými poplatníky a nezaměstnaný je špatným daňovým poplatníkem) je NORMÁLNÍ a ÚČELNÉ čerpat úvěr, vydat dluhopis.
Ta mantra o utahování opasku, škrtech a šetření vede k nedůvěře v budoucnost, prodlužuje fázi recese, podvazuje potenciál budoucího růstu, a generuje další pokles, další nezaměstnanost a budoucí skutečný problém.
Dnes se někomu hodí do krámu strašit krachem. Uspěje-li, svým dnešním planým strašením zítra skutečný krach přivolá. Jemu to nevadí, spekulovat a vydělat se dá i na poklesu; nejlíp může šikovný spekulant vydělat na volném pádu měny, jak ukázal přesvědčivě George Soros.
27. 04. 2010 | 09:15

Vlčice napsal(a):

Vlku, tebe je tady škoda. Zkus to jinde, třeba po boku velkého Jiřího v politice. Stejně jako on "dokolečka, dokola" i když to pravda není.
27. 04. 2010 | 09:34

ZdeněkJ. napsal(a):

Rumcajs
Napsal jste:"Ad 1 chlapče neumím anglicky,.... Já se řídím zásadně svým úsudkem."
No, podle toho to taky vypadá.
27. 04. 2010 | 09:42

Gerd napsal(a):

Dobrý den p. Hrbku,
díky za reakci. Co se týká vlád ČSSD, přeci jen zadlužovaly zemi v období růstu, a to se nedělá. Když každý rok přibude nových 100 mld. státního dluhu díky rozpočtovým schodkům, jednoho dne tenhle vývoj musí skončit. Na obrnau ČSSD se dá říci tolik, že jejich schodky nebyly až tak obrovské svou výší a měli k tíži sanaci škod po povodních 2002, což hodilo zhruba jeden roční schodek. Nevládli zase tak dobře.
Co se týká ODS, jejich vlády byly vždy tragické, a úplně největší sekeru zaťalo duo Kalousek s Janotou. Obávám se, že v takové výši, že se z toho česká ekonomika už nikdy nevyhrabe. Současně nastavil Kalousek trend budoucího vývoje ekonomiky natolik tristní, že se dá hodnotit jen záplavou hodně sprostých slov.
Občas si zde střihnu "věštbu" ohledně dalšího vývoje ekonomiky ČR. Pro léta 2010 až 2011 předpovídám růst, ale pro konec roku 2012 předpovídám české ekonomice krizi hlubší než v r. 2009. Příčina zní Miroslav Kalousek. U něj zní slovní spojení "dobrý hospodář" jako vtip. Jsme zvědavý, kdo všechno bude TOP 09 volit. Ze svého okolí vím, že jsou to lidé, kdo v prosinci 1989 byli proti tehdy připravené generální stávce, také chtěli jen zodpovědně hospodařit. Ta opora tehdejší nemenklatury se vůbec nezměnila a nyní holt podpírá TOP 09. ČR má mizerné vyhlídky bez ohledu na výsledek voleb!
Ke kriz zaviněné "zodpovědným hospodářem" z TOP 09 pro ork 2012 se pravděpodobně přidá ještě krize celosvětová - neřešené problémy 2009. Lokální měna českou ekonomiku nezachrání, stejně jako ji nezachránila v 2009.
Hezký den všem!
27. 04. 2010 | 09:45

vlk napsal(a):

Tak copak je špatně Rumcajs?
Ta krize stavebních spořitelen nebyla?
Nebo na Clintova nebyl tlak z finančních kruhů, které sponzorovaly jeho volební kampaň aby zrušil Segall Act?
Nebo není pravda, že v podnikání obecně a bankovnictví zejména platí princip předběžné obězřetnosti?
Nebo snad není pravda, že nikdo nemůže soukromý subjekt donutit k poskytnutí půjčky, pokdu ji shledá příliš rizikovou?
Nebo snad není pravda, že CDO bylo záměrné mixování špatného s dobrým. Tak aby nebylo vidět co je vlastně uvnitř?
Nebo není pravdivý ten Greespanův výrok?
Nebo není pravda, že republikáni jednotně bojkotují nynější Obamovy návrhy?
Dále - není pravda, že bylo nastartováno řízení s Goldmany?

Došlok rozvolnění pravidel a lidsá chamtivost do dotáhla do konce.
Joa s tímpodivuhodným přebalováním a nezodpovědností a záměrnou jsi hotov rychle - kriminálnost do toho neplést! Věřím, že s ti to nehodí do krámu.Ti všichni, cov tom jeli a nakonec vyfásli po zásluze flastry, tak ti všichni hovořili o tom, že trh má být co nejvolnější..A dokonce komunismus to je? No já v něm žil skoro 40 let....No a pamatuji to jinak.
Celosvětovou hospodářskou krizi opravdu způsobit nedokázal.

Joa volná ruka trhu s e chápe jinak? asi tak, že když to funguje, tak stát nemá zasahovat a nemá chtít daně a vůbec nic chtít, ale když je malér, tak stát má honem socializovat ztráty, odpouštět daně a odvody, sanovat a podobně a dokonc e může i vyvlastňovat?
Aby se nezhroutil celý systém?
No tak to je logika propálenýho kotle po soustavném pití Hanušovic.
27. 04. 2010 | 09:47

vlk napsal(a):

Vlčice
děkuji za radu. Ve svém lese se vyznám. Nepotřebuji bloudit do jiného.

Koukám, že toužíš se spářit se s jinými "vlky". Třeba s takovým kalouskem. Přeji ti to. Doufám, že potomek bude po tobě inteligentní a po něm krásný a poctivý.
27. 04. 2010 | 09:50

Al Jouda napsal(a):

Rumcajs - vlk : Za těch 20 let od pádu totality u nás je zřejmé, že neregulovaný trh je velkou příležitostí. Stále však platí, že příležitost dělá zloděje !
27. 04. 2010 | 10:59

hoven napsal(a):

taoiosech
kdyby byl problem UE pouze řecko, tak by to bylo krásné.problem EU je EU. hybrid. federální měnová unie s evropskou centrální bankou + 27 národních parlamentů schvalujících národní rozpočty. (sice platí jakasi mastrichtská kriteria, ale těma si každej vytírá zadek, jsou nevymahatelná) teměř všechny země EU jsou potenciální řecko, předlužený nereformovaný, stárnoucí...... kdyby to bylo jenom řecko, tak by byla EU za vodou. problem je daleko hlubší, EU dlouhodobě ztrácí konkurenceschopnost, německo nemuže samo táhnout celou EU. socialisti chtějí sociální stát, zelení zelený stát, odboráři rovnou komunismus. evropu čeká pouze dlouhodobá stagnace, ztrácení vlivu a upadek.
27. 04. 2010 | 11:22

zk napsal(a):

Jen krátká poznámka stran toho republikánského bojkotu: je velmi pravděpodobné, že republikáni nakonec reformu finanční regulace podpoří, protože v USA budou v listopadu volby do Kongresu a americké veřejné mínění je vůči Wall Streetu nepřátelsky naladěné. Cílem republikánů je přinutit demokraty k ústupkům, dohodnout se s nimi na kompromisním zákoně, který by zavedl mnohem slabší regulaci, než jakou si Obama přeje.
27. 04. 2010 | 11:26

Rumcajs napsal(a):

vlk:

Co s tebou chlupáči ?

Já tě asi zabiju !!!

Al Jouda:

Nepleťe si regulace a zákony. Oba !

Když začnu dávat dotace, je to křivení trhu. Když vymýšlím opatření,aby nebyl někdo okraden, jsou to zákony.
( v kostce )
27. 04. 2010 | 11:48

Vlčice napsal(a):

Vlku, tvoji inteligence určitě nedosáhuji a nedosáhnu, i když ....? Ta tvoje je nedostižitelná, ale to mne vůbec netrápí.A k těm tvým "urážkám" ostatních diskutujících jenom dodám "rozum má sve meze, ale omezenost je neomezená". Jen tak dál ať v tom svém lese nezabloudíš.
27. 04. 2010 | 11:58

vlk napsal(a):

Vlčice

máš pravdu. Svého přísloví jsi dokonalu ilustrací.

a pro klid tvé nepokojné a starostlivé duše ti sděluji, že opravdu v tom s vém lese nezabloudím. ani když v něm náhodou budou běha bludičky tvého formátu.

rumcajs
joo? Tak to s e asi začnu bát. Stejně jako bych s e bál , kdybys napsal , že začneš konečně přemýšlet.
Nenapsals,a le , které z mých tvrzení je špatně.
27. 04. 2010 | 12:06

Pamětník napsal(a):

Vlku, krizi komunismus skutečně nedokázal, na tom byl opatrný, jak by to potom zdůvodnil lidovým masám a dělnické třídě. Co ale dokázal skutečně dokonale, ty bylo rovnostářství, nízká životí úroveň, prázdné obchody, fronty na vše a vedoucí úlohu "blbů", špiclování, policejní stát a zadrátované hranice. Jak taky jinak, když nám byla vzorem země, kde "zítra znamenalo již včera", kolos na hliněných nohách as kým nás čekali světlé zítřky. To bylo skutečně k zblití. Jestlise ti po totmo stýská, tak jsi mne velmi zklamal.
27. 04. 2010 | 12:08

Rumcajs napsal(a):

vlk:

Museli bychom začít tím, že bych musel vypsat ty tvá vyjádření, které jsou k věci.

Hle, žádný jsem nenašel.
27. 04. 2010 | 12:35

Taoiseach napsal(a):

hoven

"teměř všechny země EU jsou potenciální řecko"
Pokud je to pravda, dá se předpokládat, že jednotlivě (bez členství v EU) by si sotva vedly lépe - :( .
A tlak na dodržování pravidel bude po krizi určitě větší než kdykoli předtím.
27. 04. 2010 | 13:01

vlk napsal(a):

Pamětníku
nic z toho , co píšete nezpochybňuji. Neb to velmi dobře pamatuji také.

Nicméně - ani netušíte, jak málo byl svět od totálního finančního kolapsu. V den, kdy padli LB.... Bylo tehd y celých 8 hodin času na záchranu AiG. Kdyby nepřišla, tak by dnes svět vypadal jinak a měl by úplně jiné s trarosti. Proti kterým by zadrátování hranic byla naprostá drobnost.

rumcajs
nejsem nijak zaskočen tím,c o píšeš.
To bys totiž musel pochopit, co jsme napsal já tobě. a fakt je, že tě nesmím přetěžovat.
27. 04. 2010 | 13:39

Rejpal napsal(a):

vlk má pravdu, neregulovaný trh selhal. Dnes jej označujeme jako "prvobytně pospolná společnost". To byl skutečný neregulovaný trh. A selhal, jinak by tu byl dodnes.
Myšlenka decentralizace a demonopolizace je správná a samozřejmě stará jak sám kapitalismus, ale z nějakých důvodů se nedaří ji naplňovat. Většinou k elementárnímu kapitalismu mají největší averzi právě regulátoři (stačí se podívat, jak vyskakují, jen když napíšete OSVČ, což je nejelementárnější prvek tžního a zároveň sociálního mechanismu). Obama nebude výjimkou a jeho program zdravotního pojištění dopadne stejně jako program prime-hypo pro každého, který také pomáhal zpackat. Tím nevývažkem, který způsobil explozi na finančích trzích byl právě projekt Prime-hypo a vše ostatní jsou jenom důsledky tohoto socialistického experimentu. Bush, ať byl jaký byl, se snažil krizi odvrátit, což se mu v principu povedlo o nějaké dobré 2 roky. Za jakou to ale bylo cenu, to je věc druhá.
Regulace totiž historicky selhala také, na rozdíl od trhu (který selhal jednou) ale opakovaně. Otrokářská regulace, feudální regulace, všechny sociální experimenty od Husitství přes Pařížskou komunu, reálný socialismus až po dnešní hroucení Eurozóny a potažmo EU. Všechno skončilo fiaskem, protože princip trhu byl vždy silnější než regulace a regulační moc se vždy vzápětí transformovala na kapitál.
Každopádně mne neustále fascinuje, že když se ukáže, že v principu VŠICHNI hlídači vždy a opakovaně selhali (ať praví, leví, modří nebo filovopuntíčkovaní), vždy se najde nějaký vlk, který vymyslí, že nejlepší nápravou je posílit počet a pravomoce hlídačů.
Taková "logika" mne nepřestane nikdy fascinovat...
27. 04. 2010 | 14:13

Tencokida Hnuj napsal(a):

Rejpal
K programu zdravotnické reformy v USA a co se změní v jednotlivých druzích pojištění:

http://www.smartmoney.com/P...
28. 04. 2010 | 11:35

vlk napsal(a):

Rejpale

hm.. U regulací s e vždycky ví jen jedno - totiž kdy selže. Nikdo neregistruje případy , kd y regulace pomohla odvrátit průšvih nebo aspˇˇn kdy ten průšvih umenšila. To nikdo neeviduje a každý to bere jako normálku.

Je zajímavé, že každý rozumí tomu, že musí být regulace silničního provozu. Která také nemůže zabránit bouračkám. Leč ty bouračky minimalizuje. A každý tu regulaci naprosto chápe a většina více méně dodržuje.
A magoři, kteří na regulaci kašlou holt platí víc e než jiní. Al es trhem, který při svém selhání má s jeho regulací problém každý druhý. Tedy doktrinářsky.. To je úplně mimo.

Ale že regulací jsou napříkald technické normy - tedy regulací trhu, to už mu zas e přijd e normální. Stejně tak je regulací trhu například předepsaná kvalifikace. U takových plynařů nebo elektrikářů to opět přijd e každému normální. A dokonce nutné. protože si umí představit důsledky unikajícího plynu.
Ale regulac e kapitálových a finančních trhů?, No tohle? !! Co si to kdo dovoluje...
To je opravdu neslýchané!
A že tím může celý svět přijít o peníze? Bože, co to je za marginálii proti tomu, kdyby nám v baráku bouchnul plyn...

Princip trhu... No dost by mne zajímal kd y byl ten skutečně neregulovaný trh. V lidských dějinách.. Podle mne - nikdy. Vždycky byly cla, poplatky , úplatky, omezení, nařízení...

A že s evždy najd e nějaký vlk myslící na regulaci? Smaozřejmě. Určitě nejaký takový vymyslel napříkald pravidla silničního provozu. Jiný vlk vymyslel první zákonník. Jiný první trestní zákoník... další technické normy, další hygienické normy.

Nějaký takový Rejpal ovšem vždycky rejpe.

Asi bdu e rozumět tomu, že trh s emusí omezit, když vypadne epidemie nějaké nebezpečné choroby. A jsou mezení na letištích, pro pohyb obyvatel, výdej léků.To mu rozumí. Ale choroby finančního světa nechť jsou neléčeny.
Tyhle lidi miluji.
28. 04. 2010 | 18:19

dvojcicka napsal(a):

jen poznámka - srovnávat regulaci finančních a kapitálových trhů s regulací silničního provozu a technické a hygienické normy je úplně mimo mísu
04. 05. 2010 | 00:30

GABRIEL napsal(a):

Re: Taoiseach
Také nesmysly jako nacionalisté a populisté to más odkud?To si snad pletes se slovenskou SNS nebo s Ficem ....Fidesz je normální pravicová strana
05. 05. 2010 | 23:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy