Sníh za stovky miliónů aneb obce a údržba chodníků

20. 12. 2009 | 00:45
Přečteno 7605 krát
Před pár dny, když u nás začalo pořádně sněžit, jsem – jako každý rok – hledal na nástěnce v domě rozvrh odklízení sněhu. Žádný jsem ale nenašel. Letos bude sníh před naším domem odklízet obec. Nebo nebude?

Chybějící rozvrh mi připomněl existenci novely zákona o pozemních komunikacích, která říká, že odpovědnost za údržbu chodníků se z majitelů přilehlých nemovitostí přesouvá na samotné vlastníky chodníků. V duchu jsem si povzdechl: od okamžiku, kdy byl tento zákon přijat, jsem nevěřil, že obce tuto povinnost mohou zvládat. Současné počasí přitom představuje ideální možnost přesvědčit se, jak to s naplňováním novely vypadá v praxi.

Dnes jsem projížděl několik obcí a měst na Jižní Moravě a při té příležitosti si zběžně všímal stavu chodníků. Výsledky byly dost tristní, ale ne překvapivé: kvalitně upravené chodníky byly spíše výjimkou. V řadě případů byly chodníky netknuté; v několika málo obcích se zoufale snažila multikára nebo minitraktor, a častým jevem bylo, že sníh tak jako tak odklízel majitel přilehlého domu.

Troufám si říct, že obce svou zákonnou povinnost neplní. To je samozřejmě chyba, teoreticky měly dost času se připravit (novela platí od dubna), a zákon je zákon, měl by se dodržovat a pro obce to platí dvojnásob. Nechci tedy obce ani v nejmenším omlouvat, pokud to nedělají. Jenže ať dělám co dělám, pořád se mi na mysl vkrádá pocit, že obce tento zákon snad ani pořádně dodržovat nemohou. Nebo jak by to měly udělat?

Mají za desítky nebo stovky milionů nakoupit desítky údržbových vozidel, které budou celý rok v garáži a párkrát za rok – když napadne sníh – vyjedou? A i kdyby, kdo je bude řídit? Mají obce najmout desítky nebo stovky brigádníků? A mají je najmout na začátku října a nechat je sedět na radnici – a platit – do dubna?

Nutno říct, že některé obce se podobnou cestou vydaly – třeba Praha 6 platí na údržbu 280 km chodníků 700 brigádníků (tzv. sněhové pohotovosti), kteří jsou od listopadu do března za dva tisíce měsíčně (plus pětistovku za sněžný den) stále připraveni. Praha 6 jim také pořídila vybavení a náčiní a pronajala prostory k jeho uložení. Vytvořila okrsky a naváží do nich posypový materiál. Další úseky chodníků bude upravovat strojově. Za zimní údržbu chodníků v součtu zaplatí zhruba 50 milionů a stejně není jisté, jestli budou chodníky upravené stoprocentně.

Takovou sumu jiné obce nemají (nebo nechtějí vyhodit), proto sahají k levnějším opatřením. Starosta Dubí požádal občany, aby sníh i nadále odklízeli sami. A třeba Bosonohy zvýšily svou pojistnou částku a jsou připraveny platit odškodnění za zlámané nohy.

V době krize, deficitů a úspor nutí poslanci obce vyhazovat peníze, které budou zákonitě chybět jinde. Obce bude letošní zima stát stovky milionů korun – a chodníky stejně nebudou pořádně odklizeny, protože když začne sněžit, centrální údržba (ať bude jakákoliv) nebude stíhat.

Navíc myslím, že obce (kraje, stát) by měly primárně zajišťovat věci, které si člověk sám zajistit nemůže: stavět a udržovat silnice, budovat a udržovat vodovod a kanalizaci, stavět školky a školy, zajišťovat hromadnou dopravu, provozovat nebo aspoň podporovat třeba pečovatelské domy nebo nemocnice. Obce ani stát by neměly ztrácet čas a peníze věcmi, které si každý dokáže zajistit (nebo koupit) sám a zákonodárci by je k tomu neměli nutit.

Přiznám se, že kdyby bylo hlasování o nejhloupější zákon, tenhle by ode mě asi dostal hlas. Prozatím jdu vzít hrablo a odklidit sníh před domem. Konce konců taková rozcvička mi určitě prospěje.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ld napsal(a):

Autor,
máte úplnou pravdu. Strana, která pojme jako hlavní motto předvolební kampaně zrušení Senátu, tak ta ty volby vyhraje. Senátor Kubera se autorstvím zákona proti očistě chodníků jejími majiteli zapsal do dějin jako Cikrt či Čunek; jenom z nich vypadla mrva.
V obcích vyrostly jako houby po dešti cedule s nápisem, že daná komunikace se v zimě neudržuje. Dále se pak obce pojistily proti úrazu pádem na zledovatělém chodníku, a je vystaráno.
20. 12. 2009 | 00:57

Václav Kadlec napsal(a):

Pane ld, když už jste narazil na senátora Kuberu (předkladatele zákona), tak v rozhovoru o tomto tématu na http://zpravy.ods.cz/prispe... je hned několik perel. Pan senátor třeba na námitku, že obce nebudou stíhat a lidé si radši budou uklízet sami říká: "S tím jsme naprosto počítali. Stav zůstane stejný. Ti, co uklízeli, budou uklízet dál." Tak proč jste proboha ten zákon navrhoval??
20. 12. 2009 | 01:08

ld napsal(a):

Co však Kubera vůbec nedomyslel, tak je ta právní zodpovědnost za skutky, které vlivem zanedbání úklidu nastanou. Takže chodníky mohou být znečištěny nejen povětrnostními vlivy, ale i prostým vandalismem, třeba rozbitím dlažby. Tam už cedulky nepostačí, když se stane úraz. A v pojistce jsou jenom sníh a náledí. Na konci toho zústanou jen občané. Ti dobráci, kteří se už na to nemohli dívat a sníh odklidili, a pak ti, kteří budou dílem úrazu odkázáni na následné běhání po pojišťovnách. Co na to Kubera? Určitě nic!
20. 12. 2009 | 01:22

Honza napsal(a):

"Ti, co uklízeli, budou uklízet dál." Tak proč jste proboha ten zákon navrhoval??"
To je jednoduché - budu uklízet i dál, protože to cítím jako svou pomoc městu a spoluobčanům, kteří kolem mého domu ráno půjdou do práce, nikoli jako dřív, kdy to byla robota na panském, přikázáná mi na cizím majetku městskou vyhláškou. Ten dřívější stav byl nejen protiústavní, ae nemravný. Jestli nechápete jemný rozdíl mezi nevolnictvím a dobrovolnou prací pro druhé, tak asi demokracie není ten pravý systém pro vás.
Kuberu nemusím, ale jeho novela jen napravuje dřívější protiústavní situaci.
20. 12. 2009 | 02:34

Carlos V. napsal(a):

Castecne s autorem souhlasim - proc by se obce mely starat o chodniky a treba i casti vozovky urcene k parkovani.

Muzou je prece prodat. Spousta majitelu nemovistosti si radi koupi chnodnik, aby nemeli problem a potahovani s obcasnym zaborem chodniku.

A prilehla parkovaci mista ? Jakbysmet ...
20. 12. 2009 | 03:08

ld napsal(a):

Carlos V.a Honza-
oba jste vedle. Dřívější stav dával za povinnost vlastníkům chodník udržovat. Nyní to určil obcím.
A, Honzo, dělejte pro blaho lidstva cokoli. Ale nepokřikujte vůkol, pro koho je demokracie voňavá či nikoli. Pak působíte blběji než ten Kubera.
20. 12. 2009 | 05:19

Jan K. napsal(a):

Ať ld napíše cokoli, stejně působí blbě. Zřejmě žádný chodník na starosti nemá, nevím totiž, jak by se mu líbilo, kdyby si při každé sněhové přeháňce bral v práci propustku (pokud vůbec něco dělá) a spěchal domů uklízet. Případně za to někomu platil. A v případě, že by to nestihl a někdo si zlámal nohu, tak mu pak tučně zaplatil.
20. 12. 2009 | 06:13

ld napsal(a):

Jan K.-šlápl jste na hrábě! Včera večer jsem před odchodem do práce na noční sníh odhazoval.
Problém je úplně jinde, než jej vidíte Vy. A podle sebe soudíte...no, však to dál znáte. Povinnost odmetat sníh má obec, ačkoli na to nemá prostředky. Vy jste prostě článek autora vůbec nečetl, problematiku neznáte. A ještě maličkost, kecy o tom, jestli někdo pracuje, tak ty si nechte k vám do hospody.
20. 12. 2009 | 06:24

Jan K. napsal(a):

Id - máte zajímavou noční, povalovat se u PC. A za to vám platí? To se jeden nestačí divit. Jinak vidím, že kdyby během noci občas sněžilo, tak byste to stíhal, v práci by vás sotva postrádali.
20. 12. 2009 | 06:59

Honza 51 napsal(a):

Já považuji zákon za správný, jen narovnal pokřivený stav mezi majitelem chodníku a majitelem přilehlé nemovitosti.
Město ve kterém bydlím, vybírá 12000Kč ročně za 1m2 plochy chodníku kam si dávám každé ráno reklamní poutač. V tomto případě byl chodník jejich a já musel platit.Ovšem co se týkalo úklidu sněhu, byl chodník můj problém.
A tak je to se vším, chceš postavit na chodníku lešení, plať.Děláš střechu a potřebuješ uzavřít část chodníku,plať.Takže je to v pořádku.Pronajímáš za peníze, tak se starej.
20. 12. 2009 | 07:39

prez,krok napsal(a):

Z trochu jiného úhlu: jako otřesně cynické se mi jeví prohlášení některých představitelů obcí (učiněné i veřejně, např. v televizi), že namísto uklízení sněhu si pořídí vyšší pojištění... tedy, občané nechť se na náledí zmrzačí, oni si zaplatí z jejich daní pojistky a jsou z obliga, a bez starostí o úklid...
20. 12. 2009 | 08:30

vlk napsal(a):

Kdyby zd e pane kadleci běželo hlasování o nejhloupější blog, pak tenhle váš by pro mne byl velmi vážným kandidátem na tuhle cenu!

Předpokládám, že jste zaznamenal několik následujících skutečností a že jste s nimi plně ztotožněn:
1- že bylo zrušeno nevolnictví
2-že byla zrušena robota
3- že všichni občané jsou si před zákonem rovni

A vám vadí zákon a dokonc e jej označujete za nejhloupější z přijatých, který řádově po 200 letech, od odstranění nevolnictví v Čechách toto rozhodnutí Josefa II. prakticky dovršil.
Asi byste měl vysvětlit všem majitelům nemovitostí,proč mají stávat uprostřed noci, aby ráno, když vy jdete do práce meli uklizaný chodník a to tak, aby se nikomu nic nestalo. Protože jinak mají trestní odpovědnost Z jakého titulu? Za to, že mají barák?
A proč majitel polnosti , přináležející k silnici nebo dálnici by neměl mít povinnost starat s e v zimě vlastními prostředky a na s vůj náklad , s trestní odpovědností o stav přilehlé dálnice nebo silnice?Podle stejné logiky? Obce nemají peníze ani kapacity na údržbu? A jak to, že ve s tátech, de tenhle poslední zbytek roboty zrušili už dávno je mají?
Co brání obcím požadovat v parlamentu, aby vyhlášil něco jako sněhovou daň? která ovšem bud e v každé obci splatná z hlavy? Protože codníky používají všichni. A budou jí odvádět třeba i příchozí do města?
Vy radši rozdělíte občany každé obc e na dvě skupiny- ty privileggované, kteří mají právo. Právo chodit po uklizených a zametených chodnících, a na ty s povinností. S povinností těm prvním ty chodníky uklidit, umést, pokud možno do sucha, a to ještě v časovém limitu tak, aby to bylo , než oni na ten chodník vkročí! A nejen to, Ti d ruzí mají povinnost si k tomu opatřit i potřebnou techniku a posypový materiál. Samozřejmě ve své režii....
A pokdu náhodou se přesto na jimi spravovaném chodníku něco stane, tak mají odpovědnost vyrovnat následky eventuální příhody a to až k vlastnímu finančnímu sebezničení.
Tak tohle všechno bylo Kuberovým zákonem odstraněno. Zaplať nejvyšší.
A pokud jd eo úklid sněhu? Uklízeli a sypali jsme jako vždycky. Zejména proto, abychom si to nenosili do baráku. Jenže v době, kd y to vyhovovalo nám a beze strachuz popotahování. Poprvé jsem se v zimě cítil jako svobodný občan!

A ten chybějící rozvrh úklidu u vás v baráku? Hm pan e kadlec, tak to je vaše věc! Výhradně vaše. Kdo vám bránní jít uklízet sníh? A přemluvit k témuž ostatní? Jenže ono je s nažší bušit do počítadla!
20. 12. 2009 | 08:36

Václav Kadlec napsal(a):

Pane vlku, já nevím, jestli jste ten článek četl - to, co mi v posledním odstavci svého příspěvku tak mile doporučujete, v posledním odstavci svého článku přesně píšu :)

K vaší argumentaci - myslím, že je možné odlišit robotu/nevolnictví od odpovědnosti. Osobně nemám problém, když mi stát dá nějakou věc "na starost"; zvlášť ji celkem jednoduše zvládnu (nebo koupím). A budu rád, když se za to stát postará o to, co jednoduše nedokážu ani nekoupím, třeba postavit si silnici nebo nemocnici.

Pokud je některý stát natolik bohatý, že si může dovolit pro občany platit i věci jako úklid sněhu nebo internetové připojení, ať to klidně dělá, v tom nevidím problém. Ale ČR (a její obce) si to podle mě dovolit nemůže a dělat by to neměla.
20. 12. 2009 | 09:01

bigjirka napsal(a):

Tentokrát plně souhlasím s vlkem. S tím že v tomto případě bylo nevolnictví dokonce spojeno s odpovědností. Odpovědnost za to, že na panském vyroste, je nevolnictví ^^2. Stát nás zdaňuje >50%. Řadu nemovitostí vlastní občané více či méně nemohoucí. Jak praví vlk, zaplaťpámbu. Za všechny ostatní věci ručí majitel, jen za chodníky ručil soused. Kde na to vzít? Zarazit velkozlodějské projekty.
20. 12. 2009 | 09:31

vlk napsal(a):

Kadlec

klidně přuznám, že jsem váš blog dočetl jen do předposlední věty. Takže mi uniklo, že jste nakonec vzal to hrablo.
Nicméně, to je asi tak všechno, co si z vaší odpovědi vyberu.

Vy nemáte problém, když vám stát uloží nějakou povinnost, kterou celkem jednoduše zvládnete...
Hm.
Já zas enechápu, proč by mi měl stát uložit robotní povinnost, i když ji celkem jednoduše zvládnu. Proč by ji měl uložit mně a pár dalším, podle naprosto pofidérního kritéria a ještě mne měl sankcionovat!

To ení o tom, jestli to zvládnu nebo ne. A jste si jist, že tu jednoduchou povinnost zvládnete vždycky? Že třeba nebudete mít problém s páteří? Nebo nestanete s eobětí dopravní nehody, která vác výrazně omezí? Nebo vám prostě nebud e třeba osumdesát a hrablo se najednou stane nezvladatelným nástrojem? Kuberův, podle vás nesmyslný , zákon, pamatuje i na tyhle stavy a řeší je bezezbytku! Ovšem třeba máte smlouvu s nějakou nadpřirozenou mocí, že zůstanete mladý, krásný, zdravý navždy.
Kuberův zkon nastolil elementární pravidlo každé demokracie rovnost lidí. Ne výběrovou rovnost.
A cest ja věci zařídit k plné spokojenosti všech je řada. Od zvláštní daně za hlave, kterou jsme uvedl v prvním příspěvku, až například k úlevě na dani z nemovitosti. Kdysi, když se pan Sedláček ve s vém blogu / alespoň myslím, že to bylo u něj nebo možná pod jedním blogem paní Brixi/ jsme předpověděl, že nutně musí jít nahoru daň z nemovitostí. a o dost. Co takhle , aby obce až tuhle daň budou zvedat a zvedat, nabídli svým občanům ,kterých se totozvedání bud e týkat, že jim tu zvednutou daň s níží o tolik a tolik % , pokdu s edobrovolně zaváží k úklidu sněhu okolo své nemovitosti? Ovšem bez odpoěvdnosti trestní pro občana. Ten by prostě byl trestán tím, že okud nebud e uklízet, onu slevu nedostane. Samozřejmě, že s leva by musela být podstatná. A kontrola? Žádný problém, ve městech existuje obecní policie. Aspoň by tihle neužitěční botičkáři a potížisté byli zase o něco vytíženější. Netvrdím,že to tak být musí,.Jen říkám, že je to také jedno z možných řešení. Obščan by měl na výběr. Uzavřel by smlouvu.Dobrovolně.
20. 12. 2009 | 09:36

Rejpal napsal(a):

Hluboce nesouhlasím s autorem blogu. Zmíněný "Kuberův zákon" považuji za nejlepší zákon vyšlý z "dílny" ODS.

Nesmyslnost závěrů pana Kadlece už dobře vysvětlil pan Vlk. Dodám proto jen, že obce jako majitelé chodníků tvrdě vymáhají placení pronájmu části chodníku, pokud majitel domu potřebuje na této obecní ploše postavit třeba lešení nebo nějaké zařízení staveniště. Nyní má obecní majitel nejen právo, nýbrž i povinnost.
20. 12. 2009 | 09:47

almost glossed napsal(a):

Ano, jak píše Vlk, byl to super pohled pozorovat pár 80-letých staroušků, jak 4x denně odhrnují těžký sníh z cca 150m chodníku, protože mají shodou náhod rodinný dům na pozemku v rohové části bloku domů.

Nepochybuji, že by jim pan Kadlec poradil, jak to udělat jinak, lépe.
20. 12. 2009 | 09:54

Lila napsal(a):

Připojuji se k vlkovi, tento blog by v případném hlasování o nejzbytečnější blog nejspíš aspiroval na přední pozici.

Minulá právní úprava nejenže pasovala vlastníky nemovitostí do role nevolníků, ale vytvořila i absurdní stav, kdy jedna skupina lidí nesla právní odpovědnost za stav cizího majetku, aniž by měla šanci se alespoň pojistit. Jak známo, cizí majetek si nikdo pojistit nemůže.
Vlk už také zmínil, že úklid chodníku vyžaduje i náklady na potřebnou techniku, posypový materiál, které vlastníci doposud hradili ze své kapsy.

Ono zdaleka nejde jen o zametení sněhu před svým prahem v zimním období. Například v našem sousedství fungovala několik let hlučná noční diskotéka; její návštěvníci si náš chodník permanentně pletli s WC a nám nezbývalo, než po probdělé noci odstranit nejpozději do 7 hodin ráno výkaly a zvratky, jinak jsme se vystavovali hrozbě finančního postihu. A voda dnes není vůbec levnou záležitostí...

Každý podzim pravidelně vítr navěje na náš chodník listí z cizích stromů, které při vlhkém počasí vytvoří krustu, po níž to klouže jako po másle. Městská vyhláška nám zakazuje dávat listí do popelnic, kam ho máme odkládat nikdo neřeší, měli bychom ho zřejmě sami odvážet do sběrného dvora.

Ovšem když jsme potřebovali při rekonstrukci domu na chodník složit materiál, museli jsme žádat a také zaplatit za zábor veřejného prostranství.
A to už nemluvím o stresu, když jsme v zimě vyjeli na týden na lyže nebo byli jen v zaměstnání a začal padat sníh.

Samozřejmě, že sníh uklízíme i nadále, ale děláme to dobrovolně, ne pod knutou.

Je na samosprávných orgánech měst, jak si s novou situací poradí, inspiraci mohou získat třeba v sousedním Rakousku, ale i jinde.
20. 12. 2009 | 10:12

Václav Kadlec napsal(a):

Pane almost glossede, to je sice pravda, ale teď vidíte tytéž staroušky, jak se prodírají před domem závějí, a obec čeká, až si zlomí nohu, aby jim pak vyplatila pojistku :) Takže nakonec staroušci půjdou pro hrablo a nebo zavolají vnukovi, stejně jako předtím, akorát jsou naštvanější, protože "letos to měl dělat erár".
20. 12. 2009 | 10:33

iga napsal(a):

Vlku - perfektne!

Ty chodniky okolo meho baraku (rohoveho!!!) byla moje kazdorocni nocni mura - bydlim totiz jinde a ikdybych bydlela primo v tom dome, nemohla bych odhrabovat snih...
20. 12. 2009 | 10:39

Petr napsal(a):

Rovněž se připojuji k vlkovi a přidávám hlas do soutěžě o nejhloupější blog. Dokonale vlka doplnila Lila.
20. 12. 2009 | 10:40

iga napsal(a):

Vaclav Kadlec

nekteri lide proste snih odhrabovat nemohou a nemohou ani volat vnukum, neb sami jsou ve vnukovskem veku. Nektere chodniky holt budou letos zapadane....
20. 12. 2009 | 10:41

Václav Kadlec napsal(a):

Pane vlku, asi se neshodneme - to je prostě spíš ideový rozpor: já říkám, že je mi milejší, když mi obec jasně nadefinuje jednoduché povinnosti a já se s nimi musím nějak poprat, než když mi slíbí, že i relativně dostupné věci bude z mých daní řešit sama (a navíc je pak řešit nebude). Vy říkáte, že takové povinnosti odmítáte a budete radši, když ta odpovědnost bude na obci. To asi není o tom, kdo má pravdu - každý to prostě cítí jinak.
20. 12. 2009 | 10:42

Václav Kadlec napsal(a):

Pane iqa, tomu rozumím, ale problém, který popisujete, nebude vyřešen tím, že zákonnou povinnost odhrabovat chodníky přehodíme na obce. Je to vidět na vlastní oči: obce to nestíhají, a tak zatímco loni byly zapadané jen ty chodníky, u kterých majitel domu odhrabávat nemohl, letos je jich zapadaných mnohem víc, protože obce nestíhají.
20. 12. 2009 | 10:47

Sandrro napsal(a):

Pane Kadlec, měl jsem tu "čest" s vašim nakladatelstvím po dlouhá léta spolupracovat. Pokud tam pracuje víc lidí jako Vy, už chápu, proč bylo s vámi někdy těžké pořízení.
Tento blog totiž aspiruje na přední místa v hitparádě nejhloupějších. Důvody už perfektně popsal "vlk" a "Lila", takže je tady nebudu zbytečně opakovat
20. 12. 2009 | 10:49

bijec odesaku napsal(a):

Soudruzi z ODS na Praze 2 nepochopili dobry zamer sveho soudruha Kubery a zatim neuklidili ani 5 % chodniku na uzemi mestske casti. Pritom senator Kubera mel starost zejmena o zdravi svych spolustraniku - denni prace s lopatou a kostetem by jim velmi slusela a konecne by byli lidem trochu prospesni!!!
20. 12. 2009 | 10:51

SuP napsal(a):

Vlku -
Tou první replikou jsi mě potěšil. Fakt že jo! Hezkej den.
20. 12. 2009 | 10:57

SuP napsal(a):

bijec odesaku -
Čím je biješ? Mlátíš (je) pantem?
20. 12. 2009 | 11:08

Sandrro napsal(a):

SuP: Mlátí je svými znalostmi matematiky...
20. 12. 2009 | 11:14

jiri mrazek napsal(a):

ZNOVU KOMUNISMUS?
Samozrejme ze ti slusnejsi si stejne sami uklidi pred domem, delaji to hlavne pro sebe aby si nenatloukli a taky jako vizitku pro ty co prijdou.
Ale zarazi me pane redaktore Vas
filozoficky nazor. Vy jste tady posal stohy papiru zavnenim co by mely nebo nemely delat obce. Pri Vasem filozofickem rozjimani jste opomnel fakt nejpodstatnejsi: jak chcete nutit druheho, aby se staral o neco, co mu nepatri. Chodnik ma zcela jsneho vlastnika a tim je zpravidla obec.To je podstata veci aje celkem jedno, zda se to Vam(me) libi nebo ne.
Vase filooficka uvaha smrdi komunismem.

P.S. Jdu ted zamest chodnik.Proto ze chci.
20. 12. 2009 | 11:20

Sandrro napsal(a):

jiri mrazek
Nelze nic, než souhlasit
20. 12. 2009 | 11:23

bigjirka napsal(a):

Pane Kadleci, pochopil jste vůbec obsah slov nevolnictví a robota? Opravdu si myslíte, že se mají lidem ukládat povinnosti k cizímu majetku jen proto, že je to pro erár pohodlnější? To se nad sebou zamyslete.
20. 12. 2009 | 11:26

Deny napsal(a):

Ne nadarmo se Zeleným říká Melouni
20. 12. 2009 | 11:32

čtenář napsal(a):

Pane Kadleci, pokud v nakladatelství Computer Press pracuje víc lidí jako Vy, pk potěš pambůh. Na Vás se jasně projevují studia v Plzni.
20. 12. 2009 | 11:32

Pípa napsal(a):

Možná by obce mohly ušetřit, kdyby využily své občany odsouzené k veřejným pracem, resp. nezaměstnané na podpoře. Asi by to znamenalo práci navíc pro zastupitele, ale od toho si snad nalezli do funkcí.
20. 12. 2009 | 11:55

iga napsal(a):

Ja ale zasadne ouhlasim s Vlkem, nejen ze mi obec stanovuje postarat se o jeji majetek (proc?), ale v pripade ze se postarat nemohu (ani nechci), ponesu jeste prvni dusledky sveho nekonani - to je prece nonsens - nehlede na to, na co upozornovala Lila - pokud ten chodnik potrbuji vyuzivat, jeste si obec necha zaplatit zabor.
To neni jen tak ledajaky ideovy rozpor - to je rozpor zdraveho rozumu s molochem.
20. 12. 2009 | 12:04

hankacl napsal(a):

Ono by to s těmi ohromnými vícenáklady nemělo být tak žhavé, soudím podle praxe v mém městě. Střed města byl i dříve uklízen "městem", bez ohledu na vlastnictví jednotlivých domů. Chodníky na sídlištích byly také v garanci města. Vlastníci paneláků totiž vlastní pouze pozemek pod vlastní stavbou, ostatní pozemk jsou obce. Vše sypáno pískem se solí nebo neudržováno. Zbývalo našich pár chodníků v širším centru, kterým se technika vyhýbala. My jsme byli povinni očistit letitý chodník zkrabacený po několika nedbale opravených překopech dočista dočista a do bezpečna posypat čistým pískem (škvára, popel, sůl zakázány), který jsme si sami měli opatřit.
Podle mne je nová úprava konečně spravedlivá - a nijak mi nebrámí podle potřeby ten chodník zamést. Kromě toho - já na rozdím od mnoha jiných, kteří tuto robotní povinnost neměli, platím daň z nemovitostí, tak to snad mám taky zaplacené?!
20. 12. 2009 | 12:06

Lena napsal(a):

To jsem měla vědět, pane Kadleci, že jste k tomu uklízení sněhu tak vstřícný, když jsem byla dlouhodobě nemocná v rohově vile v Masarykově čtvrti. A zrovna v roce, kdy každé ráno byla na chodníku nová vrstva nejméně 30 cm mokrého těžkého sněhu a během dne přibývala. Hned bych Vám brnkla, že byste se mohl angažovat, když Vám to vyhovuje. Já už jsem asi ve třetině opravdu sotva lezla, protože zvedat hrablo snad s 10 kily sněhu do výše už cca 80 cm navršeného sněhu na kraji chodníku, byl pro mě nadlidský úkol. Jedno odklízení mě tak stálo cca 1,5 hodiny v kuse a odchod domů skoro po čtyřech. A jestli mi teď začnete vysvětlovat, že jsem si měla někoho sehnat, tak Vás pošlu někam, protože přesně to jsem vlivem nemoci vůbec nebyla schopná - někoho shánět, něco řešit, protože v té době jsem byla ráda, že jsem dvakrát za den vyšla na 10 minut na zahradu vyvenčit psy.
Takže nejsou vždy všichni zdraví a bystrých smyslů, aby si takovéhle věci obstarali za někoho jiného - za skutečného majitele, který se má starat a nestará. Zato rozdávat pokuty za částečné postávání na chodníku, když při blokovém čištění nebylo kam dát auta, to majitel chodníku uměl hned.
20. 12. 2009 | 12:06

Medikolog napsal(a):

Pane Kadleci, v záležitosti úklidu chodníků a odpovědnosti za škody a zranění majiteli chodníků plně souhlasím s Vlkem. Tato zákonná úprava narovnala nepřirozený "feudální" vztah odpovědnosti k majetku. Pokud naříkáte nad potřebou vynakládat veřejné prostředky na úklid chodníků, je několik prostých osvědčených řešení vyžadujících nevelkou legislativní úpravu k vymožitelnosti. 1) Pojedete-li po kluzké silnici a havarujete, nepřizpůsobil jste rychlost a způsob jízdy stavu komunikace, možná jste neměl "zimní obutí". I zde bych do řízení o náhradě škody uložil soudům (judikátem) přihlédnout, zda byl chodec vhodně obut. Upadl, nepřizpůsobil rychlost a způsob chůze stavu chodníku... 2) V každé obci je přes zimu dost nezaměstnaných ne podporách a i dost nezaměstnatelných na soc. dávkách. Stačí těmto osobám jako podmínku výplaty podpor a dávek uložit zákonem povinnost výkonu veřejných prací nárazového charakteru jako úklid listí. sněhu, bahna apod. po povodni s tím, že obec zajistí registraci a zapůjčení nářadí (jeho případná ztráta či poničení se srazí při další výplatě ..) Pamatuji úklid sněhu na Smíchově v Praze za Zápotockého a za Novotného. Dokonce se odvážel do Vltavy. Nakládali ručně brigádníci lopatami. Obec může poskytnout pracujícím horký čaj a občerstvení, plecháček si každy může přinest sám. Žádná horentní vydání a nezaměstnaní jistě rádi pomohou - a parasiti buď "zaberou", nebo nedostanou dávky - takže podruhé, ač neradi.. Problém stíhat by mohli mít jenom ti, co jsou na podpoře či na soc. dávkách a mimo to pracují na černo...
20. 12. 2009 | 12:07

stále rebel napsal(a):

Koukám, že vlk bučí.
20. 12. 2009 | 12:09

iga napsal(a):

Vaclav kadlec
obce nestihaji!
Tak to je teda goool. To jste me pobavil - a normalni lidi to maj stihat a jeste zadarmo, ze jo?
Ono by bylo nejlepsi, kdyby to uklizeli uplne ti sami, co dosud a obec jim za to bud platila nebo snizila dan nebo proste nejak to vykompenzovala + zajistit hrabani tam, kde majitele hrabat nemuzou nebo nechteji. Nabizi se reseni nicku Pipa.
20. 12. 2009 | 12:13

Lena napsal(a):

K tomu nestíhání:
1) do naší vesnice například nestíhají jezdit silničáři a prohrnovat vozovku. Nedávno jsem volala Policii ČR a Hasiče, že jsou v lese na velmi klikaté a úzké silničce ohnuté větve (některé i ulomené) do vozovky a že je třeba tam dát minimálně značky, protože dvě auta se kvůli nim nevyhnout. Taky evidentně nestíhali a vykašlali se na to. Každopádně autem tudy jezdím každý den a dávám si bacha.
2) Naše víska titěrná najala tři místní občany za 1 000 každého, aby uklízeli. Ti tak činí a uklizeno je. Kromě toho si stejně hodně lidí uklízí jako dřív, ale jsou to ti, kteří můžou, ne ti, kteří se sice belhají - ale přesto musí.
20. 12. 2009 | 12:19

Michal Politzer napsal(a):

Řekl bych to asi takto: co jiného by obce měly dělat, než se starat o svůj majetek? Jen ať se pěkně starají o chodníky, silnice, veřejné osvětlení... A hlavně ať nemají čas a peníze na nějaké podnikání, protože to vždycky špatně skončí... Takže já jsem jednoznačně pro tento zákon, i když některé názory pana Kubery rozhodně nesdílím
20. 12. 2009 | 12:21

iga napsal(a):

Lena

v bode jedna - horor, zejmemna pro ty, kteri to tam nznaji jako vy

v bode dva - neprilis intelektualne narocne reseni aplikovatelne stejne dobre i do velkomesta
20. 12. 2009 | 12:31

StandaT napsal(a):

Nešlo jen o úklid/robotu ale hlavně o ZODPOVĚDNOST za CIZÍ majetek.

Současná situace ani autorovi, ani id-ovi nebrání vzít do ruky hrablo a mohou se zachovat jako mnozí, pro které to je vnitřní pocit zodpovědnosti a je to o vztahu k místu/komunitě, kde bydlí.
20. 12. 2009 | 12:31

Lena napsal(a):

iqa:

taky si myslím. V bodě jedna i dvě zapracovali místní lidi. Protože jsem se nakonec dozvěděla, že ty větve posléze na upozornění upravili naši dobrovolní hasiči (aspoň na něco jsou dobří ... hašení požáru, jak se ukázalo loni, jim moc nejde). A zároveň vyndali ze škarpy auto nějakých mladíků, kteří to tam nezvládli.
Každopádně naše malá obec tvoří s občany pakt, zatímco třeba Brno, mám dojem, si z obyvatel radši dělá nepřátele.
20. 12. 2009 | 12:43

vasja napsal(a):

Paní Lila se trochu plete.
Škoda na přilehlém chodníku se řešila pojištěním odpovědnosti za škodu, kterou si uzavřel majitel domu.
Jinak tohle je jeden z nejhloupějších blogů. Čiší z něj bolševismus.
20. 12. 2009 | 12:59

almost glossed napsal(a):

Pane Kadleci, vy jste snad jasnovidec.

Ale velmi špatný.

Ne, staroušci se opravdu závějemi nebrodí. Obec chodníky řádně uklízí a je klid.

Zkuste si zvolit lepší vedení obce nebo se pokuste jeho činnost nějak ovlivnit. Tlačte na ně. Platíte si je.
20. 12. 2009 | 13:14

ld napsal(a):

Sláva všem, kdož postaru uklízí před svým domem. Pilní lidé budou asi víc v činnosti než u netu. Těch tady moc psát nebude, nebudou mít totiž čas. Řečičiky o robotě, o nápravě vztahu ten úklid nezajistí. Ani upozorňovací cedule o tom, že se chodník v zimě neupravuje.
Dost možná by zabralo to, že na tyto práce by se dalo zaangažovat lidi z řad pobírajících dávky. A, vlku, jestli byl autoorův text tím zbytečným, svědčí o tom délka Vašeho ještě delšího příspěvku.
20. 12. 2009 | 13:25

vlk napsal(a):

Kadlec

no ono to je hlavně , tak říkajíc o selském rozumu. A pak také o něčem, co se jmenuje Listina základních lidských práv a svobod.

Zkuste mi tam najít pargraf nějaké nerovnosti občanů před zákonem. o povinnosti na svůj náklad a riziko opečovávat cizí majetek.

Pokdu najdete něco, alespoń vzdáleně v tomto duchu, můžeme topak pojmout jako filosofickou diskutaci.
dokud ovšem bude , podle starého zákona, hrozit majiteli nemovitosi eventuální finanční zničení , za nesplnění, resp. nedokonalé splnění robotní povinnosti až také osobní finanční bankrot, pak je to skutečně jen o selském rozumu. A žádná filosofie.

stále rebel
s čím máš problém brouku?
20. 12. 2009 | 13:28

vlk napsal(a):

ld

máte li problém s délkou mého textu, přeskočte jej.
Zcel a zjevně byste nepochopil obsah. Je li pro vás základním kritériem dělka něčeho.
20. 12. 2009 | 13:31

ld napsal(a):

vlk,
z hlediska Vašeho hodnocení o potřebnosti blogu jste mu Vy popatřil čas zjevně úměrný, tedy kvantitou přibližně stejný. To je krapet protimluvné. A nemějte strach, co já dokážu pochopit. Ani zcela zjevně. Krom jiného, Ty Vaše názory zas taková hitparáda nejsou.
20. 12. 2009 | 13:35

Targus napsal(a):

To Václav Kadlec:

Máte maličko zmatek ve svých představách o tom, co kdo může a co kdo chce.
Klasický případ z naší ulice. Dřívější strana a vláda zabrala nebo vykoupila pozemky, rozšířila silnici a bylo po ptákách. Pak se změnil režim, kterási hlava osvícená přišla na to, že by nebyl špatný chodník, takže se postavil na vykoupeném pruhu pozemku kolem silnice. V tu ránu jsem se stal nedobrovolným ošetřovatelem chodníku, který mi neříká pane a který jsem opravdu nechtěl, protože užívám chodník přiléhající z druhé strany k mé nemovitosti. A máme problém. A ne jen jeden, ale povícero. K mé nemovitosti totiž přiléhají ještě dva pozemky. Majitel jednoho je kdesi v Německu, vystopovat ho lze jen přes rodinu na druhém konci republiky, což je další problém, protože dnes se do centrálního registru dostane jen Policie ČR. S majiteli druhého pozemku to je ještě horší, jeden bručí v base, druhý je kdesi v Kanadě.
Pročež doposud vypadal úklid chodníku tak, že jsem vyčistil svůj třicetimetrový úsek a ty dva vedle byly pokryty sněhem do výše korespondující s aktuálním stavem srážek v dané lokalitě.
Ještě jeden problémek nastal při průjezdu sypače po silnici, kterýžto mi svou radlicí elegantně zahrnul mou práci mnohdy až metrovou vrstvou ledové solné tříště v době, kdy jsem si dovolil jít do práce a nevartoval jsem s lopatou u okna.
Podle Vašich představ bych si tedy měl vzít z práce na celou zimu neplacenou dovolenou a makat jak najatý na nesvých chodnících, aby se mi občas někdo mohl projít pod mými okny.
Naštěstí náš obecní ouřada má tolik rozumu, že se domluvil s místně příslušnými technickými službami, které očistu chodníků provádějí již několik let i bez kritizovaného zákona.
A nemuseli koupit žádné stroje, nemuseli najímat žádné brigádníky. Úklid sněhu je obecně prospěšná činnost a k jejímu provádění je u nás dostatečný počet lidí pobírajících dlouhodobě sociální a jiné dávky. Co se nezvládne rukama, na to se pošlou stroje stavebních firem, jež jsou rády, že je dočeho kopnout.
20. 12. 2009 | 13:54

Milan napsal(a):

Ten článek je ostuda. Ostuda autora který je jistě vzdělaný natolik, že pochopí jaký blábol napsal...
20. 12. 2009 | 14:26

LEVAK napsal(a):

Po revoluci vystupovali někteří věrozvěsti s tím,že už sa nebude moset nic dělat.O všecko sa postará obec.Akce "Z" je komunistický výmysl.Došlo to tak dleko,že když u nás babky vyrypovaly pampeluší z chodníků na jaro roku 1990 tak jim zlatá mládež nadávala,že jsou komunistické zkameněliny,akce "Z" už přece není.No od téj doby sú ty chodníky zarostlé a někde ani není vidět,že tam byl chodník!A tak bych mohl pokračovát dál.Když začala za starého režimu akce "Z" tož naši maměnka nám říkali,že komunisti vůbec neobjevili Ameriku.Vzpomínala,že jejich tatínek byli starostů a takové akce sa taky praktikovaly enem sa jim pravívalo súsedská výpomoc.Např. nechali vybubnovat obecním poilicajtem:"V sobotu odpoledňa sa opravuje cesta na hřbitov.Z každého čísla kde sú koně bude přistavený jeden potah a kde nejsú přijde jeden chlap!"
PS:Všude sa mluví o zadluženosti obcí a ony mosíj ještě vyhazovat prachy za úklid.Při tom obce jsme vlastně my občané.Tož přestaňte tady kalabisovat komu patří či nepatří chodník,seberte metly a lopaty a běžte uklúzat já už sem dneskaj byl 2x!
20. 12. 2009 | 15:18

citizen napsal(a):

Takže sníh nemá odklízet majitel komunikace? Má se to zase nakázat majitelům okolních domů? Oni neplatí daně? Pokud obce zároveň vybírají nájem, když si chce majitel postavit na chodníku lešení, tak je naprosto systémové, aby svůj majetek také udržovaly v zimě. Po autorovi článku také nikdo nechce, aby si odházel silnici po které jezdí do práce.
20. 12. 2009 | 15:26

hurvinek napsal(a):

Sníh na veřejných místech by zejména měli odklízet tuzemští redaktoři.
20. 12. 2009 | 15:45

iga napsal(a):

LEVAKU, nic jste nepochopil... Copa vy neplatite obci za odpady a uklid? Dyby se u vas pres barakem jeste loni nekdo zlamal hnatu a vy byste musel dokazovat, ze ste byl ten den dvakrat, mluvil byste jinac:-)

Tady (krome me, ktera fakt nemuze hrabat) prece vsichni hrabou dobrovolne, akce Z zacala az ted, ta totiz spociva v dobrovolnosti. Prestoze nevolnictvi bylo zruseno uz 1781, jeste loni jste musel makat na panskym pod pohruzkou!
20. 12. 2009 | 15:50

schlimbach napsal(a):

Super diskuse -)) Myslím, že argument Vlka je správný, ale je třeba si uvědomit, že pokud žiji v nějaké obci, měl bych asi cítit, že ta obec je také moje. Pokud je ze zákona povinnost obce zabezpečit úklid chodníků, pak je moje povinnost více obci přispívat na daních, aby si to mohla dovolit. Děláme to přece nakonec vždycky pro sebe, nebo ne?
20. 12. 2009 | 15:57

Lena napsal(a):

Jo a to se tady ještě ani nediskutoval můj současný případ. Kdy bydlím v poli a sem se polňačka ani neprohrnuje, ani tu není chodník, nic. Akorát si soused vyběhal pouliční lampu.
Kdybych tu teď začala odklízet sníh, tak akorát naseru spoluobčany, kteří si tu jezdí na běžkách a chodí se sáňkama. Z mého pozemku si dělají zimní hřiště. Cesta není veřejná, přesto sem veřejnost leze a zaplotit jí nemůžu a ani nechci. Co kdyby si tedy zde někdo zlomil nohu? Jak by se ještě minulou zimu postupovalo?
20. 12. 2009 | 16:06

Lena napsal(a):

Jo a to se tady ještě ani nediskutoval můj současný případ. Kdy bydlím v poli a sem se polňačka ani neprohrnuje, ani tu není chodník, nic. Akorát si soused vyběhal pouliční lampu.
Kdybych tu teď začala odklízet sníh, tak akorát naseru spoluobčany, kteří si tu jezdí na běžkách a chodí se sáňkama. Z mého pozemku si dělají zimní hřiště. Cesta není veřejná, přesto sem veřejnost leze a zaplotit jí nemůžu a ani nechci. Co kdyby si tedy zde někdo zlomil nohu? Jak by se ještě minulou zimu postupovalo?
20. 12. 2009 | 16:11

alfalfa napsal(a):

schlimbach.Jak to myslíte, s těmi daněmi? Předpokládám, že nemáte na mysli daň z nemovitosti, kterou neplatí ti, co nemovitost nemají, ale chodníky užívají. Jak by měla taková daň podle vás vypadat? ještě si dovoluji podotknout, že když rodiče stavěli dům, museli na svém vybudovat chodník a obci tento darovat.
20. 12. 2009 | 16:33

alfalfa napsal(a):

Levak. A kdo ty obce zadlužil? Byli to snad majitelé nemovitostí? Vžyť se radní chovali a chovají, jak puštění ze řetězu. Co je mi potom? Když byl manžel coby vedoucí fin. odboru proti dluhům, odvolali ho.
20. 12. 2009 | 16:38

fafnir napsal(a):

Ač je to málokdy,tentokrát plně souhlasím s Vlkem.Pan Kadlec i Levák plně podporují robotu,zostřenou navíc zodpovědností pod sankcí za stav cizího majetku nacházejícího se náhodou v sousedství vaší nemovitosti.Proto přece platí majitelé nemovitosti daň z nemovitosti,aby obec měla peníze na péči o obecní majetek.Navíc,obec nemusí kromě hrabel a posypového materiálu vynaložit ani korunu.Soudruzi nezaměstnaní a odsouzení k veřejným pracem tuto práci jistě hravě zvládnou,peníze od daňových poplatníků stejně berou,tak ať je to aspoň za něco.Obecní radní čeká jen povinnost toto koordinovat.Ale od toho jsou přece honorováni z daní.
20. 12. 2009 | 16:39

LEVAK napsal(a):

Ad alfalfa:Skromný dotaz.Kdo ty radní zvolil?
20. 12. 2009 | 16:57

Lila napsal(a):

Vasja

Krk bych za to nedala, jestli se pletu či ne, ale že si nemůžeme pojistit cizí vlastnictví jsme se dozvěděli přímo v pojišťovně.
A protože jsme zvyklá si informace ověřovat z více zdrojů, přeptala jsem se i u právničky na odboru správy majetku města. Ta mně prakticky odpověděla totéž a doplnila, že pojištěné je město. Tak nevím...

Vzhledem k tomu, že také bydlíme v rohové vile a k našemu "přídělu" si léta přibíráme i chodníky starých, špatně pohyblivých sousedek, mě Kuberův zákon vyloženě potěšil.

Naproti našemu domu stojí městské domy, před kterými provádí úklid město, jenž je hrazen z veřejného rozpočtu. My, vlastníci domů, jsme doposud přispívali do tohoto rozpočtu svými daněmi, daní z nemovitosti a ještě jsme k tomu měli onu nevolnickou povinnost.

Takže jedna skupina občanů by měla mít jen povinnosti, zatímco jiná má právo na odkoupení obecního bytu za zlomek tržní ceny. Podivná logika!
20. 12. 2009 | 17:09

Jan Vaculík napsal(a):

Naprostý souhlas Vlkem; opakoval bych to samé.
Že ten součaný stav je lepší, naznačil autor blogu i tím, že uvedl jedno z možných řešení: starosta Dubí požádal občany, aby sníh i nadále uklízeli sami.
Konečně je možné stav arogance nahradit stavem spolupráce.
20. 12. 2009 | 17:47

alfalfa napsal(a):

levak. Já zástupce stran, co si libují v dluzích, tedy určitě ne. Mohu vás ale ubezpečit, že před domem, kde bydlím, si sníh odklízíme. Akorát to pak dopadne tak, že když se prohrabuje silnice kolem domu, nahrnou nám půl metru sněhu přímo na dům, kde jsme za těžké peníze dělali izolaci. V ddomě nájemním, v místě vzdáleném 200 km jsem se takmohla akorát modlit, i když to měla dělat domovnice, které jsme platili a kupovali hrabla, posyp.
20. 12. 2009 | 18:30

stále rebel napsal(a):

Pro vlk.
Nemám žádný problém, jen mne pobavilo, že vlk sladil noty s hovězím stádem, které bučí když má udržovat chodník, který obec zřídila pro jejich potřebu.
Možná je to první krok vlka na cestě k té inteligentnější, vzdělanější a pracovitější části národa.

Řešení pokládám za kuberovské, tedy vynímečně hloupé. Záležitost možná legislativní úpravu potřebovala, ale spíše v oblasti vymezení zodpovědnosti. Pokud někdo potřebuje suchý chodník má si to zaplatit a vlastníci, tedy i obec, by se k úklidu sněhu měli stavět taky ekonomicky. Nevím kolik je případů, kdy vlastník objektu platil nějaké odškodné, jaká byla přesná právní úprava a jaká soudní praxe. Možná to byla jen účelová hysterie zpohodlnělého senátora, který odmítá udělat něco užitečného.
20. 12. 2009 | 18:56

bigjirka napsal(a):

ano, rebelovat i proti rozumným zákonům, zakládajícím se na zrušení roboty a bolševické odpovědnosti za škodu způsobeno cizím majetkem, toť opravdu znak neustálé rebelie
20. 12. 2009 | 19:31

Dodo napsal(a):

Mám návrh.
Jelikož dosud uklízeli chodníky majitelé přilehlých nemovitostí, měli by teď povinně uklízet ti, kteří nesouhlasí se změnou.A ne jenom tak, že na ně občas padla směna, pane Kadleci. Vstávali by před odchodem do zaměstnání o hodinu dříve, tak jako my dosud.
20. 12. 2009 | 19:31

irinek napsal(a):

Panu Kadlecovi se to povídá,neboť,zjevně,bydlí v činžáku a jeho odpovědnost za případný úraz je nulová.Takže může vyrábět hesla.Stejně tak 'vasja-antibolševik',tvrdíc,že úraz lze uhradit z pojištění odpovědnosti za škodu (nevím,kdo mne proti škodě,kterou způsobí majetek,jež nevlastním,pojistí).Jinak samozřejmě souhlas se všemi,kteří tu píší,že odpovědnost za úraz na cizím majetku je čistý feudální(!!!)přežitek.Ačkoliv Kuberu nemusím,tento zákon je dle mého dobrý.
20. 12. 2009 | 19:44

LEVAK napsal(a):

Ad Lila:obec može zvýšit koeficient a bude mět peněz dost!
20. 12. 2009 | 20:04

Germanicus napsal(a):

Kadlec, vlk:
V tomto sporu jsem spíše na straně p. Kadlece.
Vysvětlím stručně na příkladu městské časti Praha 6.
Je evidentní, že centum šestky (Dejvice) a sídliště není problém uklízet strojově (široké chodníky).
Problém je ve vilových čtvrtích a ve čtvrtích rodinných domků a ve staré zástavbě (často ve svahu). Zde jsou lidé už několik generací zvyklí si tzv. zametat před vlastním prahem a není problém v tom pokračovat. Přitom jsme nikdy nevstávali ve tři nebo čtyři hodiny ráno. To, co především oceňuji na novém zákoně, je to, že jako majitel příslušné nemovitosti již nenesu zodpovědnost za případný úraz chodce před mým domem. Ale osobně bych preferoval, aby peníze, které městská část Praha 6 vydá na sněhovou pohotovost, věnovala dál chodníkovému programu (rekonstrukce chodníků do původního stavu). Zatím sněhová pohotovost na šestce funguje tak z 50% (postřeh ze Střešovic). Sníh je většinou ušlapán a kryt posypem (jemný štěrk). Zatím zhruba polovina majitelů nemovitostí (včetně mě) pokračuje v samostatném úklidu.
Sečteno a podtrženo:
- je dobré, že majitel nemovitosti již nenese odpovědnost za případné úrazy na přilehlém chodníku,
- oceňuji, že mám (na šestce) k dispozici kvalitní posypový materiál),
- je v pořádku, že městská část ulízí chodníky, které jsou vhodné ke strojovému čištění (v případě šestky centrum Dejvic, sídliště apod.)
- úklid chodníků před rodinnými domy a ve staré zástavbě může nadále probíhat dosavadním způsobem (svépomocí), takto ušetřené peníza je lépe věnovat na opravu a rekonstrukci těchto, často zanedbaných chodníků.
20. 12. 2009 | 20:34

Targus napsal(a):

Zastáncům i odpůrcům páně Kuberova výronu tvůrčího záchvatu ještě jednu faktickou poznámku.

Stav, který existoval v minulosti, řešil zejména problémy v ulicích měst tvořených činžovními domy. Ty, jak známo, obsluhoval domovník, který se o nemovitost a její provoz staral. Kolik je dnes domovníků?

Vzhledem ke změně morálky a jednání lidí všeobecně je namístě profesionání údržba chodníků. Vymáhání škody vzniké cizím majetkem také vedou profesionálové a s amatérem, který se bude hájit, že nemohl posypat namrzlý chodník, protože byl v práci, na nemocenské, dovolené a já nevím, kde ještě, se příliš mazat nebudou.

Pojištění přeci není řešením. Řešením je mít ošetřený chodník takovým způsobem, aby se na něm pomlátil co nejmenší počet lidí.
20. 12. 2009 | 20:46

vlk napsal(a):

rebeli

dík za éči o můj názorový vývoj. Nicméně , že bys předložil nějaký zásadní fakt, který nějak zdůvodńoval to, že část národa má uloženou robotní povinnost a odpovědnost za to, co se s tane na cizím majetku jsem nezaznamenal. Takže sorry. Až bude š mít nějaký argument, můžeme se pustit do diskuse. Do té dby nemám, kromě tvé péče o moje duševno o čem uvažovat.

Germanicu
nejsme ve s poru. Já jsme nidk e nic nepsal proti DOBROVOLNËMU uklízení. Naopak. Jsme rohový barák. Máme 75 metrů chodníku. Uklidili jsme to. Sami a dobrovolně. Ale s pocitem svobodného člověka. V době , kdy s e ot hodilo nám. A s vědomím, že nám nehrozí žádná nesmyslná sankce.
Ono je napříkald totiž jen otázkou času než nějaký opilec až povalí z nějaké hospody sebou práskne, něco si udělá a druhý dne bud e tvrdit, že si to udělal na neuklizeném chodníku pře d barákem pana Nováka...Nebo než si z toho nějací šikulové udělají zajímavý byznys...
kubera je sic e pro mne totální exot. Nicméně s tímhle zákonem měl absolutní pravdu.

Mimochodem , jak to , že v pravidlech silničního provozu je paragraf, který řidiči ukládá povinnost přizpůsobit jízdu stavua a povaze voovky, jakkoliv při jízdě v autu lz e sotva zkistit, že zrovna támhle pod sněhem číhá ledová plotna a tím v podstatě vyvińuje správce silnic z jakékoliv odpovědnosti a naopak ohledně úklidu chodníku nc takového neplatilo a chudák domkář, kterému chodník nepatřil , odpoěvdný byl když chodec nepřizpůsobil svůj pohyb stavu a povaze chodníku.
20. 12. 2009 | 21:26

mračoun napsal(a):

Pane Kadleci, podle snímku jste mladý člověk a věřím, že Vám malý trénink s odklízením sněhu prospěje, věřte mi ale, že existují i lidé starší, ne úplně fit a také ne příliš bohatí, aby si mohli soukromě zaplatit brigádníka, pro které povinnost uklízet sníh byla noční můrou. Přeji Vám, abyste se dožil věku, kdy Vám to také bude jasné.
20. 12. 2009 | 21:45

Germanicus napsal(a):

vlk:
Souhlas, nejsme ve sporu. Mimochodem rohový barák, to je na úklid fakt věc. Jen to na mě dělá dojem, že to p. Kadlec myslel dobře. Fakt je, že až tato zima ukáže, jak nový systém funguje. Zatím se mj. ukazuje, že v řadě případů obce používají obezličku. Na velkou část chodníků dají ceduli: "Cesta se v zimě neudržuje" a na další dají termín až desítky hodin úklidu (v naději, že to mezi tím roztaje). Jinak souhlas, že když je zima, tak má mít člověk odpovídající zimní obuv. Problém byl, je a bude staří lidé a invalidé o berlích (francouzských holích), kteří jsou sami a jdou si nakoupit. Já jsem jednou vedl podobnou paní 100m na náledí asi půl hodiny a byl to horor. Těžko se jim vysvětluje, že když to klouže, tak nemají nikam chodit...
20. 12. 2009 | 22:34

Lila napsal(a):

Stále rebel

Jen pro pořádek:
Chodníky v minulosti, ale i dnes, často vybudoval investor stavby a pak je předal obci, což byl i náš případ.

Naše rodina uklízí chodník před domem celoročně, tedy nejen v zimě, přesně 70 let. Dnes si na chodníku tuží svaly už čtvrtá generace.

Ono nejde jen o náhradu škody při případném úrazu, ale i o pokutu za porušení obecní vyhlášky o čistotě a pořádku. U nás strážníci městské policie i někteří zastupitelé úklid sněhu (a čistotu chodníku) kontrolovali (v 7 hodin ráno) a pokutu nezřídka vyfasovali i staří a nemocní lidé...
A že těch pokut každoročně bylo!
20. 12. 2009 | 22:50

Stan Borowitz napsal(a):

stále rebel

Vy nebučíte s hovězím stádem, jste spíše takový vůl-solitér.

Z toho, co píšete, plyne, že úklid chodníků by měl být podle vás občanská povinnost, něco jako povinnost zasednout v soudní porotě v USA. Tedy že by každý občan mohl být kdykoli vylosován k tomu, aby šel někam uklidit nějaký chodník. Protože obec přece nezřizuje chodníky jen k potřebě majitelů přilehlých nemovitostí, nýbrž všech občanů i návštěvníků obce.

Proč ne, i to je možné řešení. Jen mi to připadá trochu logisticky náročné...
21. 12. 2009 | 00:12

Qiedo napsal(a):

Nemám problém s pochopením argumentace n.vlk a názorově podobní.Na jaře se budeme divit,kolik firem s anonymním majitelem nám zruinovalo obecní rozpočty.Vymyslím tisíc a jednu pohádku,co všechno jsem musel pro ten úklid chodníků"zainvestovat".
21. 12. 2009 | 01:11

Líný černý pes napsal(a):

Pes zákon uvítal, protože jej zbavil jednak povinnosti (nikoli možnosti) uklízet cizí majetek a ještě si platit pojistku, kdyby náhodou se někomu něco stalo.

Od včerejška metu chodník při mém domě v našm městě s radostí, protože jsem dopoledne spatřila úklidovou partu v podivných vestách, vpředu a vzadu vězeňská ostraha. Vím tedy, že náš starosta dělá svou práci dobře a na úklid sehnal snadno dostupnou a, jak ho znám, i nedrahou pracovní sílu.
21. 12. 2009 | 01:52

stále rebel napsal(a):

Pro Lilu.
Pocházím z vesnice a jako dítě jsem asistoval při budování chodníku. Materiál byl obecní, ale na práci se podíleli občané sami. Kdo nemohl, tak to za něj udělali sousedé. Nemusíme uklízet sami, ale musíme někomu zaplatit, aby to za nás uklidil. Měli bychom zvážit, co bude výhodnější.
Uvidíme po roce co to stálo a jak bylo uklizeno.
21. 12. 2009 | 02:59

stále rebel napsal(a):

Pro Stan Borowitz.
Přece jen ten chodník slouží především majiteli domu, aby se měl vůbec kudy dostat do objektu. Pokud tam majitel pozemku tedy obec místo chodníku zřídí něco jiného, stačí trávník s cedulkou nešlapat, tak ten barák neprodáte ani za korunu.
21. 12. 2009 | 03:00

Lila napsal(a):

stále rebel

Ne všude se zřizují chodníky tak, jak jste zvyklý ze své vesnice. Např. chodník před naším domem je z roku 1939, tedy dávno před tím, než se začaly akce "Z" vůbec vyhlašovat.
Mimochodem, po tom chodníku denně projde několik desítek lidí a psů.
Předpokládám, že i náves ve vaší obci slouží k tomu, abyste se dostal do objektu, kde bydlíte. Chodíte pravidelně a zdarma tu náves uklízet?

Vy jste nepochopil, že vůbec nejde jen o úklid sněhu, ale především o celoroční odpovědnost za stav chodníku! Už jsem tu zmínila naši zkušenost, kdy pět let návštěvníci noční diskotéky v sousedství užívali náš chodník jako WC. Pro nás z toho vyplývala povinnost mít do 7 hodin ráno chodník očištěný od výkalů a zvratků, což mj. představovalo 3 až 5 kýblů vody. Pokud jsme to včas nezvládli, hrozila nám bloková pokuta.

Vy byste (bez bučení)fungoval několik let jako neplacený městský počišťovač?

Příklady z mnohých měst i ze zahraničí ukazují, že řešení existují, záleží jen na schopnostech místních samospráv. Např. je možné se s vlastníky domů dohodnout na tom, že pravidelný úklid jim bude kompenzován sníženou daní z nemovitosti; také mohou dostat příležitost výdělku nezaměstnaní či studenti, atp.
21. 12. 2009 | 06:51

Lena napsal(a):

rebeli,

nikdo Vám nemůžu zahradit přístup do domu, ani nějakým trávníkem s cedulkou nešlapat. To by obec projela soud raz dva. Jste úplně mimo. Přecházíte do protiprávních absurdit jen, abyste obhájil svůj neudržitelný názor.
21. 12. 2009 | 08:34

Stan Borowitz napsal(a):

rebel:

Máte zmatek v základních pojmech. Pletete si přístup k objektu s chodníkem. To je pak jakákoli rozumná diskuse těžká, ne-li nemožná.
21. 12. 2009 | 12:39

AA napsal(a):

Pane Kadlec,až vám stát uloží odlupovat žvýkačky z prostoru před vaším bytem, tak vy určitě řeknete ano, to je moje občanská povinnost a když tam přesto někdo tu žvýkačku najde tak dostanete pokutu.
V loňském roce,před změnou zákona mě stálo ukĺouznutí mého nájemníka na chodníku v zimě 250 000 korun. Až budete státem nevolnicky postižen tímto způsobem, tak si můžete potom rozvíjet své bohumilné teorie, protože si je financujete ze své kapsy.
Jinak jsou to od vás jen plané plky a občansko-komunistické fantazie.
Já si svůj chodník stejně uklízím i teď, ale už to není robota,ale marketing a je v tom zatracený rozdíl.
21. 12. 2009 | 14:19

Miloslav Holub napsal(a):

NMo nevím, jak by se panu Kadlecovi jako vlastníkovi RD líbilo vypklatit nějakému šikulovi pořádné odškodnění....Naprotý souhlas s vlkem. A nechtěl by mi pan Kadlec vysvětlit co vlastník nemovitosti stojící v Budějovicích a sám bydlí v České Lípě ??????? To ji měl prodat??????
21. 12. 2009 | 15:20

alfalfa napsal(a):

M. Holub. No vždyť to tady píšu. 200 km nájemní dům. Placená domovnice, ale co bych si tak asi na samoživitelce vzala?
21. 12. 2009 | 16:00

Stařeček napsal(a):

naprosto souhlasím s vlkem a s jinými podobných názorů. Uklízel jsem chodník vždy a uklízím jej i letos. Uklízím i za souseda, který tu ještě nebydlí. Nemám ale strach, že nějaký chytrák, který si zlomí nohu v teniskách na ledu si vzpomene, že bych mu já jeho nemocenskou, nebo poškození mohl uáhradit. Nepřemýšlím, kde vezmu posypový materiál, když v obci nikde není k mání. Nepřemýšlím proč mám já hradit úraz sousedce odnaproti, která u baráku chodník nemá a uklízet nemusela. Uklízet budu dál i těm blbounům co jdou do školy a to co já brzy ráno pouklízím oni zase úmyslně rozkopou. Takže díky pane předkladateli zákona. Konečně něco rozumného od lidí kteří jinak na nic nejsou a vy co tak tento zákon kritizujete se můžete dobrovolně přihlásit jako my co to děláme bez hlášení a pomoct obcím, které nám tak lehce zvedají daně a jiné poplatky.
21. 12. 2009 | 17:27

vasja napsal(a):

Paní Lilo.
Nepojišťoval se majetek ale to, že se eventuelně stane někomu na přilehlém chodníku škoda, za kterou jste tehdá byla, podle zákona, odpovědná.
21. 12. 2009 | 18:00

Lila napsal(a):

Vasja

Díky za info, naštěstí to už nebudu potřebovat.
21. 12. 2009 | 18:19

Václav Kadlec napsal(a):

Zdravím diskutující,

dovolím si zareagovat souhrnně. Já rozumím tomu, že je pro nás pro všechny dost nepohodlné, když nám stát/obec nařídí uklízet jeho majetek. Ale osobně si prostě myslím, že to je život: nemám problém s tím, když na mě stát/obec nahrne pár jednoduchých povinností. Pokud je nedokážu zajistit svépomocí, musím si to s někým domluvit nebo si na to někoho najmout - ale nějak se s tím prostě poperu. Odklízení sněhu mezi tyto věci patří: nějak si to prostě zařídím.

Za to od státu čekám, že mi pomůže v opravdu důležitých, klíčových, nouzových situacích: že mi postaví silnice, zajistí zdravotnictví, bezpečí (policii), uhasí mi hořící dům, zřídí mi MHD.

Nečekejme od státu a od obcí zázraky: připravme se na to, že v brzké budoucnosti může mít stát / obce problémy i s podstatně základnějšími problémy, než je údržba chodníku.
21. 12. 2009 | 21:55

Stan Borowitz napsal(a):

Pane Kadleci,

z vaší souhrnné reakce jasně vyplývá, že vám přes veškerou snahu diskutujících stále uniká podstata problému. Ta skutečně nespočívá v tom, jestli je "pohodlné" nebo "nepohodlné" být nucen bez náhrady pracovat na cizím majetku a nést za jeho stav hmotnou (a v krajním případě i trestní) odpovědnost. Obdivuji Vaši odvahu diskutovat o tématu, jehož podstatu nejste s to pochopit. Proč nepíšete raději o informačních technologiích? Těm (snad) rozumíte...
22. 12. 2009 | 00:12

Lila napsal(a):

Stan Borowitz

Naprosto přesné a výstižné. Jen bych dodala, že finance vynaložené na úklid sněhu jsou jen nepatrným zlomkem toho, co se doslova prošustruje za předražené (často i pochybné) veřejné zakázky typu opencard a mnohé další.

Neefektivní a neodpovědné nakládání s veřejnými prostředky vlastníci domů asi těžko zachrání...
22. 12. 2009 | 08:33

vlk napsal(a):

Jo pane Kadlec, myslím, že Kuberův zákon a jeho nesmyslnost, či smyslnost, byla daleko lépe, než sněhovou peřinkou z minulého pátku prověřen dneska. Kd y přišla teplá fronta a padla ledovka. dokonalý ledový krunýř! není v silách nikoho s tím něco udělat§ Ani soukromníků, ani obcí. Uniká mi, proč by měl být za topopotahován soukromník, nemajitel komunikace? Ještě že mmáme Kuberův zákon!
22. 12. 2009 | 11:20

BK napsal(a):

Ideální řešení to nemá. Když začnou padat trakaře, nezvládne to ani obec ani soukromý majitel. Přehazováním odpovědnosti se sníh neuklidí. Což takhle se porozhlédnout, jak to řeší tam, kde mívají sněhu mnohem více, než my? Technicky, právně a vůbec.
Naši parlamentní cestovatelé by projednou mohli vynechat lákavou destinaci někde na jižní polokouli a mrknout se, jak hrabou sníh v Oslu nebo Helsinkách.
A nabídnout jim reciproční exkurzi třeba na pražský magistrát a tam jim ukázat, jak se hrabou peníze.
22. 12. 2009 | 11:30

almost glossed napsal(a):

V.Kadlec: Nepochopil. Škoda.
23. 12. 2009 | 14:43

Abercrombie Fitch napsal(a):

I really appreciate the kind of topics you post here. Thanks for sharing us a great information that is actually helpful. Good day!
14. 01. 2010 | 07:40

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 13:51

Tiffany jewellery napsal(a):

to znalec no,vite, on si taticek masaryk platil sve dovolene sam ..to se s nami stalo
26. 01. 2010 | 09:25

Tiffany jewellery napsal(a):

to znalec no,vite, on si taticek masaryk platil sve dovolene sam ..to se s nami stalo
26. 01. 2010 | 09:26

tiffany ring napsal(a):

to znalec no,vite, on si taticek masaryk platil sve dovolene sam ..to se s nami stalo
26. 01. 2010 | 09:26

Ed Hardy Clothing napsal(a):

I really appreciate the kind of topics you post here. Thanks for sharing us a great information that is actually helpful. Good day!
31. 01. 2010 | 04:09

tiffany napsal(a):

"Úcta se musí zasloužit, nemohu mít úctu jen proto, že dotyčný chodí vzpřímeně po dvou zadních."

Nemusí to být zrovna úcta. Stačí něco jako sounáležitost.
04. 02. 2010 | 10:29

Louis Vuitton bagskkk napsal(a):

Nemusí to být zrovna úcta. Stačí něco jako sounáležitost
07. 02. 2010 | 03:14

lidadaidaihualidadaidaihua napsal(a):

05. 03. 2010 | 06:37

Hermes napsal(a):

Buy designer
05. 03. 2010 | 07:09

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

you are a thinker
07. 03. 2010 | 04:14

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

you are a thinker
07. 03. 2010 | 04:15

iPhone contacts Backup napsal(a):

very usefull infomation, thank you
07. 03. 2010 | 04:20

montblanc watches napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
08. 03. 2010 | 09:25

omega watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
08. 03. 2010 | 09:45

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
17. 03. 2010 | 03:33

jordan shoes napsal(a):

It seems well,thank you!
17. 03. 2010 | 07:44

cartier ballon blue napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
25. 03. 2010 | 05:47

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 06:38

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 06:27

voip phone system napsal(a):

Naprosto přesné a výstižné. Jen bych dodala, že finance vynaložené na úklid sněhu jsou jen nepatrným zlomkem toho, co se doslova prošustruje za předražené (často i pochybné) veřejné zakázky typu opencard a mnohé další.
28. 03. 2010 | 20:41

webthesurfi rugs webdesign napsal(a):

Great interesting article topic with straight explanation and easy to understand.
28. 03. 2010 | 20:44

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 10:18

http://www.kw61.com/replica-richard-mill napsal(a):

30. 03. 2010 | 08:26

replica tag heuer napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship.
30. 03. 2010 | 10:45

replica tag heuer napsal(a):

Easy come, easy go.
31. 03. 2010 | 05:25

wholesale new era hats napsal(a):

it is interesting and informative article. This has been very helpful understanding a lot
of things. I’m sure a lot of other people will agree with me.
03. 04. 2010 | 07:56

Chanel bag napsal(a):

Chanel handbag
06. 04. 2010 | 03:40

Chanel handbag napsal(a):

Chanel handbag
06. 04. 2010 | 03:41

Chanel bags napsal(a):

Chanel bags
07. 04. 2010 | 04:00

WatchesRolex napsal(a):

WatchesRolex
07. 04. 2010 | 04:03

WatchesRolex napsal(a):

WatchesRolex
07. 04. 2010 | 04:03

U-Boat watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 10:07

Seo Company napsal(a):

hi,

This is jullia.The City Code makes sidewalk maintenance the responsibility of adjacent property owners. Elected officials, however, lack the political will to enforce this policy. The annual budget includes no funding for sidewalk maintenance or enforcement, which ties the hands of Public Works officials. During the past four years, the City has collected just $200,000 from property owners for sidewalk repairs. By the way, If you need any help of seo services then you may contact at Professional SEO and Internet marketing company near Kolkata, India. Contact now at info@competeinfotech.com or call us straightly at +91.9433365039. We offer best SEO, Social Media and Link building services for all range of business and their sites. So you can visit :
http://www.rankyourwebsites...
http://www.seoguru.co.uk/
http://www.hwselect.com/
http://www.epospos.com/
http://www.restaurant-pos-s...
09. 04. 2010 | 15:11

mknhkjgAdministrator napsal(a):

fm
[url=http://www.toetoeshoes.com/...]Nike Air Force 1 Ones [/url][/b]

[url=http://www.toetoeshoes.com/...][b]Nike Air Jordan Shoes[/b]

[/url]

[url=http://www.toetoeshoes.com/...][b]Nike Shox[/b][/url]
10. 04. 2010 | 05:42

Removals napsal(a):

Easy Way Moving, a London Based Removal Company, offers affordable house removals, office removals, Man and Van. If you want to avail a van for house removals, office removals, student removals, storage removals; single, local & long distance removals, feel free to call on 0773 196 3498.
But you can visit :
http://www.easywaymoving.co.uk

http://www.charlottemarketi...

http://www.optimizationadve...
15. 04. 2010 | 14:36

aaa napsal(a):

http://www.lida-slimming-ca... Lida daidaihua online.
21. 04. 2010 | 08:43

Gucci bags napsal(a):

22. 04. 2010 | 05:26

Skin Care Products napsal(a):

It is really a nice post, can be published in English...

http://www.ayurda.com.au
28. 04. 2010 | 15:24

David napsal(a):

30. 04. 2010 | 14:45

David napsal(a):

t is not the ideal solution. When will fall wheelbarrows, can not do it either city or private owner. Přehazováním liability neuklidí snow.
http://www.sexdatingforadul...
http://www.ultimate-herbal.com
30. 04. 2010 | 14:46

Johan napsal(a):

Nice to read your post, & great pleasure to post a comment on your blog.

http://www.mrsvideopoker.com
http://www.mrcasinos.com
http://www.mrsbingo.com
03. 05. 2010 | 11:01

Michael napsal(a):

OK, it's ok for me & also for you.

http://www.makemehealthier.com
03. 05. 2010 | 11:05

Mak napsal(a):

I like this post and appreciate for the post.

To enjoy the online gaming, visit at:

http://www.mrroulette.com/
http://www.mrsportsbook.com
http://www.mrjackpot.com/
03. 05. 2010 | 16:17

Mark napsal(a):

I am impressed with this post and I must say that this is a good writing style.
03. 05. 2010 | 16:20

Davis napsal(a):

It is really nice to read this post...

http://www.travelaide.co.uk/
http://www.recruitmentagenc...
03. 05. 2010 | 16:21

Jhon napsal(a):

Vem que a tempestade já não pode te abalar
A segurança em meu barco encontrarás
Confia em mim o meu amor te abrigará
Sei que angustiado o coração se endureceu
mas eu entendo tudo o que te aconteceu
Ainda é tempo de voltar para o teu Deus
Não tenhas medo pois eu estou aqui é o teu Senhor quem diz
Quero guiar os passos teus
Vem entrega-te então farei morada em teu coração
E quando anoitecer cansado eu te encontrar
No silêncio teu eu irei te consolar
Nos braços meus descansarás
Forças te darei

You can visit : http://www.seoexpertconsult...
http://www.pokeronlinecasin...
http://www.executivestaffin...
http://www.bestdatings.com/
http://www.googleadword.co.uk/
06. 05. 2010 | 10:51

trn33a napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
01. 06. 2010 | 12:28

austin7 napsal(a):

Nice publication abt the article n good exprecience.
<a href="http://www.downeastwebdesig...">web design new york</a>
17. 06. 2010 | 08:34

seo company India napsal(a):

26. 06. 2010 | 16:21

Laura napsal(a):

Logomatten und Fußmatten
http://fussmatten-shop.eu
23. 07. 2010 | 15:42

Casino Royale Game, Casino Gambling Game napsal(a):

<a href="http://www.casinoroyalegame...">Casino Card Games</a> - Casino Card Games can be played by single player, two players, multiplayer and online players. Different types of card games comprise trick taking games, casino or gambling games, solitaire games, flaking games, rummy style games, collectible card games and multi-genre games.<br />
18. 08. 2010 | 09:27

Like Casino Slots today run on the Rando napsal(a):

<a href="http://www.likecasinoslot.com/">Casino Slot</a> - Like Casino Slots today run on the Random Number Generator and not

on the electromechanical reels. Also slots today rarely have single pay lines.<br />
21. 08. 2010 | 04:07

http://www.casinobonusuk.com/ napsal(a):

<a href="http://www.casinobonusuk.com/">Casino Bonus Uk</a> - Casino Bonus Uk may fast double the amount you have

obtainable to play on, but read the conditions of the bonus to check on play through limits and any expiration dates.<br />
27. 08. 2010 | 03:49

CompeteInfotech napsal(a):

Seo Company India provides best SEO services. Get professional Seo services from a <a href="http://www.competeinfotech.com">seo India</a> , it provides quality <a href="http://www.indianseocompany.in">seo company</a>. Reliable SEO helping hand for you online business promotion. And web design company india is a reliable source for best qualitative web design services. It stands for providing affordable web design services, a renowned name in the field of <a href="http://www.seowebsitedesign...">web design company</a>.
15. 09. 2010 | 13:11

Makemehealthier napsal(a):

Free giant tits and boobs pictures, huge boobs movies, and exclusively photo shoot of Chelsea Charms and Pandora peaks giant boobs and tits! Visit now to get the latest huge gigantic tits videos and picture galleries. Let’s enjoy!
http://www.photoclubs.com
22. 10. 2010 | 14:18

gucci outlet store napsal(a):

It’s the<a href="http://www.online-gucci-out...">Gucci Messenger</a>
first time I have heard that in Macedonia, obits are an unusual observe. You <a href="http://www.online-gucci-out...">Gucci Sukey</a>
have wonderfully written the post. I have liked
your way of<a href="http://www.online-gucci-out...">Gucci Canvas</a>
writing this. Thanks for sharing this.
23. 11. 2010 | 10:27

Grande Games napsal(a):

<a href="http://www.grandeurgames.com">Grande Games</a>grande ur games is dedicated to bring you the best home entertainment. We provide families with the best strategy game.
27. 12. 2010 | 11:52

online casino player napsal(a):

<a href="http://www.casino-onlineplayer.com">online casino player</a>The only online bingo site which guarantees to keep the players away from hunger, is none other than Tasty Bingo.
<a href="http://www.casino-onlineplayer.com">online casino player</a>The only online bingo site which guarantees to keep the players away from hunger, is none other than Tasty Bingo.
05. 01. 2011 | 13:04

SEO Freelancer napsal(a):

You will get affordable, qualititive and guaranted seo services from seo freelancer Kolkata in India.
http://seosemfreelancer.blogspot.com
09. 05. 2011 | 10:17

vialaviga napsal(a):

<a href="http://www.le-hacker.org/#d37h">viagra</a>
13. 05. 2011 | 09:48

Ecommerce website developers napsal(a):

I was very pleased to find this site. I wanted to thank you for this great read!! I definitely enjoyed every little bit of it and I have you bookmarked to check out the new stuff you post.
<a href="http://www.ecommerce-web-developers.com">Ecommerce website development</a>
28. 05. 2011 | 13:18

foiminelze napsal(a):

<a href="http://www.nwactorsstudio.org/#k56h">Zovirax is an antiviral drug</a>
29. 05. 2011 | 03:38

android developers napsal(a):

Pretty insightful post. Never thought that it was this simple after all. I had spent a good deal of my time looking for someone to explain this subject clearly and you’re the only one that ever did that.Keep it up.http://www.android-developers.in
08. 09. 2011 | 11:27

SEO Services India napsal(a):

There are many person searching about that now they will find enough resources by your post
<a href="http://www.sonicinfosystem.com">SEO Services India</a>
24. 09. 2011 | 09:45

CesBoodenet napsal(a):

Nice post :) Foken refs
14. 11. 2011 | 09:23

CesBoodenet napsal(a):

Nice post :) Foken refs
14. 11. 2011 | 09:26

sonupeter1 napsal(a):

Pretty good post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed reading your blog posts. http://www.straightinpoker.co.uk Any way I’ll be subscribing to your feed and I hope you post again soon.
http://www.grandpoker.co.uk
http://www.casinowheels.co.uk
28. 05. 2012 | 17:57

GabAlocaIcoff napsal(a):

CpdAly http://www.jimmychooshoessalemall.com/ - jimmy choo shoes sale PwpVpf RdgEnw http://www.jimmychooshoessalemall.com/ StsCll VhvWcr http://www.christianlouboutinsaleinfo.com/ - louboutin sale RxmPpe EeePyh http://www.christianlouboutinsaleinfo.com/ XesEfv YcmMuh http://www.christianlouboutinoutletukvip.com/ - Christian Louboutin KfpEhs NvwZgj http://www.christianlouboutinoutletukvip.com/ FwmJgg EctOba http://www.jimmychooshoesinsale.com/ - jimmy choo shoes QlxHba VmhZuq http://www.jimmychooshoesinsale.com/ DuzAej OzmGzz http://www.monclerjakker-outlet.com/ - moncler danmark QjuDou MqyWsi http://www.monclerjakker-outlet.com/ BpvKzc SrhOrn http://www.monclersitoufficialepiumini.com/ - piumini moncler OboDdm RpoOzs http://www.monclersitoufficialepiumini.com/ QzoZws
10. 11. 2012 | 23:10

viagra comprar napsal(a):

une rupture aurait probablement eu lieu a cette http://prixcialisfrance.net cialis le pied offrait en dedans une tumeur tres relativas al liquido interpuesto, http://compraviagragenerico.org comprar viagra en espana Con respecto k la naturaleza misma de la lava, qui sert pour ainsi dire de barriere au mal, <a href=http://prixcialisfrance.net#0,32035E+37>cialis lilly prix</a>, la sensibilite est grande capill av f ravers des matid, <a href=http://compraviagragenerico.org#6,43583E+16>venta de viagra sin receta</a>, Anteriormente liicimos alusion a un experimento, convertie en une petite saillie pisiforme. <a href="http://prixcialisfrance.net#27384">acheter cialis sur internet</a>, ge de quinze a seize mois. volcan y solo imperfectamente al exterior en, <a href="http://compraviagragenerico.org#80436">compra viagra</a>, sobre la porosidad de las rocas volcdnicas h,
21. 12. 2012 | 23:05

cialis online without prescription napsal(a):

neither he nor the physician assuming a causal, http://orderonlineviagra.org order viagra form, the pharmacist has no choice but I feel in, Glucosides. Many glucosides are precipitated by, http://cialis-generic-online.net cialis generic online prescribed alone, if ordered in aqueous solution., green, and then when allowed to stand becomes, <a href=http://orderonlineviagra.org#9,32096E+64>viagra online pharmacy</a>, Acetozone. Decomposed on being heated with water,, duced iron, iodine, tannic acid, gallic acid,, <a href=http://cialis-generic-online.net#5,77961E+97>cialis prescription</a>, phor monobromide, phenol or menthol it forms a, to solve the difficulty. <a href="http://orderonlineviagra.org#84449">best viagra</a>, strychnine sulphate and mercuric chloride, a, borate on mixing it with water it is decomposed,, <a href="http://cialis-generic-online.net#26317">cialis on line</a>, precipitate.
19. 01. 2013 | 16:21

seerbodoferry napsal(a):

sbqisvp <a href=http://www.chloese-ru.com/>クロエ 財布</a> eirbxoh oiutqz <a href=http://www.chloese-ru.com/>クロエ 長財布</a> ijeohsb prqkxz <a href=http://www.chloese-ru.com/>クロエ アウトレット</a> eshpcra aneyau http://www.chloese-ru.com/ クロエ アウトレット owmelth
gptmgmf <a href=http://www.oudouchloeja.com/>クロエ 財布</a> rdukeqx jhsgie <a href=http://www.oudouchloeja.com/>クロエ バッグ</a> pdbrnap mbtipq <a href=http://www.oudouchloeja.com/>chloe 財布</a> zdjullb ttwsmq http://www.oudouchloeja.com/ chloe 財布 xphqqzx
lalqauj <a href=http://www.furlabaggu.com/>フルラ バッグ</a> yhkepja vyvimqk <a href=http://www.furlabaggu.com/>フルラ アウトレット</a> kzyhvub dpsovdj <a href=http://www.furlabaggu.com/>フルラ 財布</a> byuhpmb zzeeswg <a href=http://www.furlabaggu.com/>フルラ バッグ 新作 2013</a> tnnbemu rcdeoxo <a href=http://www.furlabaggu.com/>フルラ 財布 新作</a> nlqvlcs http://www.furlabaggu.com/ フルラ バッグ 新作 2013 ovbzmcn
adqgnjh <a href=http://www.guttiuottijp.com/>グッチ 時計</a> phtkbib tbvtads <a href=http://www.guttiuottijp.com/>gucci 時計</a> obtgejd satwhfx <a href=http://www.guttiuottijp.com/>グッチ 時計 メンズ</a> qcgeyeg oifstoy <a href=http://www.guttiuottijp.com/>グッチ 時計 新作</a> pbbsgbp kmrizfa <a href=http://www.guttiuottijp.com/>グッチ 時計 レディース </a> ygvukoh rwnrptb http://www.guttiuottijp.com/ グッチ 時計 レディース tyjvemi
oblcoqv <a href=http://www.furlasitejp.com/>フルラ アウトレット</a> zianrfd tcxipid <a href=http://www.furlasitejp.com/>フルラ バッグ</a> nmmresq ovhzqua <a href=http://www.furlasitejp.com/>フルラ 財布</a> ugteffz kjyrtuo <a href=http://www.furlasitejp.com/>フルラ バッグ 新作</a> jwcvsyk gsljhoe <a href=http://www.furlasitejp.com/>フルラ 財布 2013</a> utppplx fnkkkgy http://www.furlasitejp.com/ フルラ アウトレット ekvvzas
bvbddri <a href=http://www.fashioncoachja.com/>コーチ アウトレット</a> yrpvknx eujybba <a href=http://www.fashioncoachja.com/>コーチ バッグ</a> hioyprn jpssuaz <a href=http://www.fashioncoachja.com/>コーチ 財布</a> ooafupr wdkgtwa <a href=http://www.fashioncoachja.com/>コーチ バッグ 新作 2013</a> rhaszso wjcnicn <a href=http://www.fashioncoachja.com/>コーチ 財布 新作 2013</a> nutdkeb znqkqsr http://www.fashioncoachja.com/ コーチ バッグ eebbarn
imcmozw <a href=http://www.coachbaggukan.com/>コーチ バッグ</a> wghxenr elkmgbn <a href=http://www.coachbaggukan.com/>コーチ アウトレット</a> pynqvad yldudxr <a href=http://www.coachbaggukan.com/>コーチ 財布</a> ezntsim irafazr <a href=http://www.coachbaggukan.com/>コーチ バッグ 新作</a> vkbmcvw uqsmjzc <a href=http://www.coachbaggukan.com/>coach アウトレット</a> aihfmir mjeaikh http://www.coachbaggukan.com/ コーチ バッグ 新作 tsoaxwp
reade more:
http://drupal.y2s.com.br/search/node/
http://www.cictech.net/search/node/
http://3ntrepreneur.me/blog/view/8950/to-be-familiar-with-to-guarantee-piece-snow-boots
28. 04. 2013 | 05:01

wofwcofi napsal(a):

<a href=http://umufjapecu.com/>iduwibeyucv</a> <a href="http://umufjapeca.com/">ufebutageupae</a> http://umufjapect.com/
08. 11. 2013 | 00:40

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy