Sjezdy a dění na ulici.

24. 10. 2011 | 22:06
Přečteno 3152 krát
Sobota 22. října byla bohatá na události. Dva „významné“ sjezdy a jedna „bezvýznamná“ demonstrace. Před tím než jsem odešel na demonstraci, díval jsem se na ČT 24 a nestačil jsem se divit. Celý projev předsedy strany v přímém přenosu, dotazy na delegáty, kteří se pochvalně vyjadřovali k jeho jednotlivým pasážím. Přímé záběry ze sjezdu další strany, kde si všichni pochvalovali, jak dobře pracují pro blaho lidu. Úplná idylka jak před 25 roky.
Očekával jsem, že ČT svým diváků také přiblíží co na to lid, který se v počtu více než pět tisíc hlav shromáždil na Náměstí republiky. Jaké však překvapení! Žádný přímý přenos jen malý šot v hlavních zprávách. Jak za dob minulých. Co si lid myslí není tak důležité.
Když jsem si následně na blogu přečetl sjezdový projev nejlepšího ministra financí, neodolal jsem a nabízím laskavému čtenáři svůj příspěvek na bezvýznamné demonstraci, který nebyl pronesen ve stanu, ale v chladu ulice, avšak za to podstatně početnějšímu publiku.
„Vážení přátelé, dovolte mi, abych začal parafrází na jeden slavný projev významného bojovníka za lidská práva.
Mám sen, že tento národ jednoho dne povstane a udělá konečně pořádek ve své zemi, a že naplníme základní krédo demokratické společnosti, „všichni lidé jsou stvořeni jako sobě rovni“.
Mám sen, že naše děti nebudou muset přihlížet tomu, jak národní bohatství je rozkrádáno, jak propojení politiky a finančních skupin vysává nejen naší společnost, ale je dnes problémem celé euroatlantické civilizace.
Mám sen, že naše děti budou mít šanci uspět v životě i když nebudou patřit k nějakému finančně politickému klanu, jenž si postupně dělí naší zemi.
Mám sen, že zdravotní postižení nebude příčinou toho, že takový člověk nemůže sehnat zaměstnání, žije v hmotné bídě a neustále se bojí, jakou další hrůzu na něj vymyslí politici této země.
V letošním roce politická většina v Poslanecké sněmovně schválila řadu zákonů, které významně snižují životní standard nejen lidí se zdravotním postižením, ale i ostatních rodin. Dovolte mi malý příklad dopadu nových zákonů. Tříčlenná rodina s malým dítětem. Živitel rodiny má příjem 15 000 Kč (což je mimo Prahu standardní příjem). Těžce onemocní a musí být několik měsíců v nemocnici.
Z částky 15 000 Kč obdrží 60% nemocenských dávek, to znamená 9 000 Kč. Z této částky bude po 1. 1. 2012 platit 3000 Kč v nemocnici. Takže rodině zůstane 6 000 Kč. Měsíc, dva to taková rodina vydrží. Potom se dostane do neřešitelné ekonomické krize. Proto také nikde v Evropě se neplatí poplatky v nemocnici déle než měsíc. Je nepřípustné, aby nemoc byla důvodem ožebračování rodin. Chudá rodina = chudý stát.
Politici říkají, vždyť si rodiny mohou požádat o dávky hmotné nouze. Co to je za hloupost, aby rodiny žebraly u státu o peníze k zaplacení zdravotní péče. To stát může peníze poslat rovnou do nemocnic a nemusí je nepřepírat přes občany. Ten důvod je však možná jiný. Občan, který žebrá na úřadě je povolný, nemá sebevědomí a dá se s ním dobře manipulovat. To je možná hlavní důvod, proč jsou schvalovány takové reformy, které z hrdých a svéprávných lidí dělají žebrající chudáky.
Ve všech médií slyšíme pouze o problémech Řecka. My však nejsme v takové situaci. Jsme bohatá země, pouze jí ničí různé ekonomické zájmové skupiny, podvodníci a korupčníci. Vláda místo toho, aby se soustředila na problémy korupce, tak se snaží ušetřit na střední a nižší třídě.
Letos šetřící kosa dopadla především na lidi se zdravotním postižením, příští rok to možná bude jiná skupina lidí. Nesmíme se tomu podat, musíme se bránit. Jenom člověk, který se brání a bojuje za svoje zájmy a práva si zachovává důstojnost a hrdost. Proto jsme tady, abychom dali najevo, že nám není jedno, co se v naší zemi děje.
A tak mám pořád sen, že se naše země stane zemí hrdých a svobodných lidí, kteří znají svoje práva a umí si je obhájit. Samo se tak však nestane. Musíme se o to všichni přičinit.“


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

maximus napsal(a):

Pane autore, 3000 lidí na náměstí je nic. Pokud se akce nezůčastní 100 násobek lidí, pak se nebude nic dít. Češi jsou prostě blbí a zejména ti co by měli stávkovat jsou zalezlí někde po hospodách nebo doma v paneláku či na chatě. Ale dobře jim tak, ať si ty Kalousovy zdechformy vyžerou, když jsou hloupí a líní. Příští rok tady bude srandy kopec!
24. 10. 2011 | 22:19

radek napsal(a):

100% souhlas s p. Krásou i maximusem. Skutečně hloupost tohot národa viz. poslední volby a pasivita je neskutečná. Pražáci mají nízkou nezaměstnanost, no ale nemocní a důchodci budou také...
24. 10. 2011 | 22:37

Cestovatel napsal(a):

Krása:

Tato demonstrace byla bezvýzamná ze dvou důvodů

1) Přišlo jen 3000 lidí což je oproti jiným demonstracím hodně málo a jde jen o hrstku což zamená že nejde o lid ale jen malou sebranku lidí

2) Demonstraci uspořádala skupina ProAlt, která má blízko ke komunistům a ČSSD (a jejich představitelé tam byli pozváni, Zelení a piráti tam byli pozvaní jen proto aby vzbudili dojem že má podporu napříč společností ve skutečnosti to tak nebylo) takže šlo jen o hrsku levicově zaměřeným blouznivců. Hezky to dokazuje text, který tam byl pronesen a který tady Krása zmiňuje "Mám sen, že tento národ jednoho dne povstane a udělá konečně pořádek ve své zemi, a že naplníme základní krédo demokratické společnosti, „všichni lidé jsou stvořeni jako sobě rovni!". Pří tomhle ubohém výkřiku jsem si vzpoměl na doby minulé a na heslo komunistů - proletáři všech zemí spojte se

Kráso můžete povstat s touto skupinou zoufalců a dělat bordel na ulicích, ale ničeho nedosáhnete, protože tato skupina nemá podporu ani 1% obyvatel. To dokazuje mizivá účast.

PS: Kdyby měli dávat do zpráv každou bezvýznamnou demonstraci tak by ty zprávy byly hodně nudné.
24. 10. 2011 | 22:40

Kanalnik napsal(a):

"Jsme bohatá země, pouze jí ničí různé ekonomické zájmové skupiny, podvodníci a korupčníci."

pěkné
24. 10. 2011 | 22:42

Petr napsal(a):

Pojďme s tím něco udělat, sedět doma je k h.... My Češi neumíme kopnout politiky do zadku, neumíme si vládnout. Evropa před velkou krizí, scénaře nemusí být dobré. Volby vyhrajou nacionalisti, xenofobé a jiní fobové, přátele Vladímíra Putina a nepřátelé všeho evropského, a pak to teprve pofrčí. Jinak ta TV s těmi sjezdy, to je fakt síla, koho to zajímá, přijde mi, že už kromě kmotříčků a zlodějů a idiotů a vyšeptalých novinářů nikoho.
24. 10. 2011 | 22:42

Ing.Břetislav Marek napsal(a):

Vážený pane Krása - lidé jsou tak ZHNUSENI tímto marasmem, že něvěří NIKOMU a NIČEMU, dávno je nezajímají tito polistopadový politici - žijí ve stresu a zadlužení chyceni ve světové dluhové pasti z obav o svůj holý život!!!
3,5 milionu našich občanů bylo po roce 1989 exekučně řešeno, většina tak byla v situaci, která je DEKLASOVALA a vyřadila z okruhu lidí, kteří si život můžou prožít !!Většina těchto objetí tohoto ZBÍDAČUJÍCÍHO systému se denně třepe zda vydělá na své dluhy a přežívá ZE DNE NA DEN !!!
Jsou v takovém stavu, že nejsou už ochotni a schopni bojovat za své PŘEŽITÍ !!!!

Jen to řešení není o tom co jen píšete, zde se musí provést KARDINÁLNÍ ZMĚNA SYSTÉMU - postavená na principu bezúročné ekonomiky, musí vycházet ze zákonů přírody a je zřejmé, že je nutné v rámci změny nastavit jiný hodnotový systém občanů a postavit nový řád lidí na bázi zpětnovazebního systému s prioritou SOLIDARITY, VOLNOSTI, MORÁLKY a komplexní změny fungování politických stran. Všichni polistopadový aktivní účastníci tohoto PROCESU řízení a ovládaní systémem světového ZLA - SVĚTOVÉHO KAPITÁLU, trhem a bankstery dokázal, že oni jsou KRVELAČNÁ sebranka toužící jen po moci, mamonu a likvidaci našeho národa!!!
Výsledky za 22 let zcela jasně dokladují systémové nastavení této politické lůzy !!!
To není o nějakých chybách - nechtěných omylech - to je ZLOČINNÉ SPOLČENÍ této podnikatelskoúřednockopolitické MAFIE !!!

O to není dnes již ZÁJEM - TO JE řízený EU kolaps zájmové skupiny této mafie a finanční oligarchie !!!

Pokud to naše děti pochopí, potom se není čemu divit a hledat viníci se budou jako v Líbyi!!
A to byl - fenomén a co pro národ vykonal !!
Druhá nejméně zadlužená země na světě a PERLA Afriky!!!
Už to má za sebou!!
Pozor už se na nás ve Štěpánově už připravuje a cvičí ARMÁDA jak bude zacházet s námi PROTESTAMTY !!!!
Lidé se bojí protože je systém DOJÍ !!!
Oni vědí jak si udrží KÁZEň !!
24. 10. 2011 | 22:51

Občan napsal(a):

To je hodně kruté prozření.
Mohu jen doufat, že se konečně otevírají oči všem, kteří se nechali omámit kecy o trhu, který je tím jediným správným osvobozením.
Protože skutečně svobodným je jen ten, kdo se nemusí bát zítřka, kdo má dost jídla, střechu nad hlavou, práci, která jeho i rodinu důstojně uživí, kdo nemusí nikde o nic žebrat. Pak teprve získává prostor na úvahy o nějaké imaginární politické svobodě, tak teprve může uvažovat o tom, koho volit a proč a třeba se i aktivně účastnit politického života. Dokud totiž nemá uspokojeny základní životní potřeby, nemůže si LUXUS úvah o něčem jiném dovolit.
Snad tohle konečně dojde malým obyčejným lidem, kteří jsou současným režimem soustavně ohrožováni a vysáváni.
24. 10. 2011 | 22:51

Cestovatel napsal(a):

Jinak pane Kráso pokud vás tak zajmá co si myslí lidé na té demonstraci klidně vám to stučně shrnu do pár slov.

"Jsme proti vládě protože , nevyhazuje peníze daňových poplatníků za bezplatné zdravotnictví a na dávkách pro nemakačenka a chce zavést školné. Není tam skoro vše zadarmo a nemáme zhuntovanou ekonomiku jak za komoušů a chce aby naše školy a nemocnice měli z čeho platit personál a vybavení. Prostě chce rozbořit neefektivní fungování školství,zdravotnictví a ekonomiky z dob komunismu, které my chceme zachovat"

Takhle asi vypadá myšlení účastníků demonstrace a lidí z ProAltu
24. 10. 2011 | 23:26

Cestovatel napsal(a):

Občan:

Kdepak svobodný je ten koho stát,jiná osoba nebo jiný subjekt neomezuje,nezashahuje a necenzuruje v jeho legálních občanských aktivitách a v jeho osobním životě.

Sociální podmínky jsou jen podružné a se svobodu nemají nic společného. Můžeš být bez střechy nad hlavou nebo nez jídla a přesto jsi svobodný a bezdomovci a žebráci nejsou nesvobodní.
24. 10. 2011 | 23:33

Aleš napsal(a):

cestovateli, vykašlete se na cestování a vraťte se domů a poroberte se. Budete se stydět za svékapitalisticko- svazácké výkřiky typu "Prostě chce rozbořit neefektivní fungování školství,zdravotnictví a ekonomiky z dob komunismu, které my chceme zachovat"- podívejte se na plzeňská práva, Universitu JAK, Bankovní institut, na brandýskou , pardubickou, benešovskou a jiné nemocnice ,ve kterých byly zprivatizovány ty oblasti činností, které přinášejí zisky a veřejné zůstaly ty ostatní. POdívejte se na zbrojní zakázky, řádění Řebíčka a Dalíka. Vlády v této zemi nejméně 18 let mají jediný cíl- obohatit sebe, své příbuzné, známé. A ministři , kteří tak nemysleli také existovali, ale nebylo jich rozhodně většina ať byli oranžoví, modří, zelení, černí , či jiní.
24. 10. 2011 | 23:47

Občan napsal(a):

To Cestovatel:

Kecy, Cestovateli. Brožurkové kecy, dobré tak na PŠM.

Ano? A kolikpak těch bezdomovců a žebráků osobně znáte, že jste si tak jistý jejich pocitem svobody?
24. 10. 2011 | 23:50

Medikolog napsal(a):

Dámy a pánové,

lidé si jsou vším, jenom ne rovnými. Bůh je prostě stvořil silné nebo slabé, velké či malé. Teprve Samuel Colt tyto nedostatky alespoň částečně když ne odstranil, tak alespoň nivelisoval.. alespoň v USA které neovládá feudální tradice nevolníků nesmějících držet a nosit zbraně - v Evropě a v Asii výsadu to šlechty jako třeba Schwarzenbergů - aby se nevolníci nebouřili a řádně za zbytky robotovali, delegovalo panstvo část práva nosit zbraně na své DRÁBY...
24. 10. 2011 | 23:51

xx napsal(a):

Pan Krása ale přece taky zastupuje ekonomickou zájmovou skupinu. Ekonomická zájmová skupina není sprosté slovo a každý z nás je v nějaké ekonomické zájmové skupině.
25. 10. 2011 | 00:01

noe napsal(a):

Aleši, Občane, proč vlastně na Cestovatele reagovat? Je to zjevně jenom bývalý komunista, kterému se líbila minulá totalita a líbí se mu i ta dnešní. Takových lidí si nevšímáme. Jen se jich tiše štítíme.
A stydíme se sami před sebou za to, že jsme spoluobčany takových kreaturek.
25. 10. 2011 | 00:08

Béda napsal(a):

Řekl bych, že lidé v "demokracii" se bojí podobně jako se báli vystupovat proti režimu v minulosti. Bojí se jít s kůží na trh v době všudypřítomných kamer. Ale jednou - možná již v příštím roce, kdy již nebudou mít o co přijít, protože si uvědomí že již přišli o všechno (o příjmy, práci, zdravotnictví, sociální systém, mnozí o bydlení, budoucnost dětí i svoji ) a svoboda s demokracií zůstaly pouze bezobsažnými pojmy - půjdou.

A teprve pak se verchuška začne bát a nepomůžou ji ani servilní média patřící politickým mecenášům.
25. 10. 2011 | 05:47

schlimbach napsal(a):

Náš problém je v tom, že se na svět díváme binární logikou - vždy a za všech okolností chceme znát odpověď - ANO/NE - ve své podstatě je to pošetilost, zvláště, když jde o celospolečenské jevy, protože řešení v této věci bude vždy závislé od úhlu pohledu řešitele. Lze ale vůbec v takovém případě nalézt řešení? Jistě, ale musel by každý z nás, nebo alespoň většina připustit, že každý z nás je originál, má jiné schopnosti, tužby, priority. Pokud to připustíme, zdá se nám, že jsme v koncích. V dnešním systému ano, protože se "rveme" o levé nebo pravé, jenže ono to není buď levé nebo pravé - nazírání lidí je komplexnější. Takže to řešení nemůže být buď tak nebo tak, ale musí být chápáno jako množina "náhledů" jednotlivých občanů společnosti a potom to není buď levé nebo pravé, ale je to "od levého k pravému". Mezi těmi dvěma krajiními polohami je příliš mnoho možností, než abychom je mohli odvrhnout nebo systémem demokratury potlačit.

Jak vyřešit tento problém, aby uspokojil každého nebo alespoň převážnou většinu občanů společnosti? Reforma společnosti dává jednu z možností ve svém alternativním návrhu - www.ekonomickareforma.cz . Jistě mnoho z vás je již alergických na tuto informaci, ale domnívám se, že je to hlavně kvůli tomu, že se nám nechce přemýšlet, že některým z nás stačí sem napsat pár stejných dogmatických frází, které jsou tak hluboko zašity pod kůží, až se zdají být objektivní pravdou. Ono vždy platilo, že 100 x opakovaná lež se stává pravdou. Pokud se chceme skutečně osvobodit, nezbývá, než začít myslet a společnost přetvořit na společnost kooperujících občanů různých názorů a vizí. Potom teprve se začne naše společnost kvalitativně rozvíjet, ne upadat, umírat.
25. 10. 2011 | 05:59

Petr B. napsal(a):

Cestovateli, Václav Krása je pravičák viz http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_Kr%C3%A1sa.
Vy jste obvinil B. Sobotku ze lži, když napsal, že se protestní demonstrace zúčastní lidé různých názorů. Krása je důkazem, že lhář jste vy. Svou urputností hájit neobhajitelné připomínáte předlistopadové komunisty. Možná je to ale od vás záměr, vědomá provokace a sloužíte ve skutečnosti druhé straně.
25. 10. 2011 | 07:31

David napsal(a):

Vážený pane Kráso,

velmi si Vás vážím.

Jdete po správné cestě!

Nejenže Vám držím palce, ale byl jsem i jedním z účastníků demonstrace, abych alespoň svou přítomností podpořil snahy organizátorů demonstrace.

"...Mám sen, že tento národ jednoho dne povstane a udělá konečně pořádek ve své zemi..."

Jsem přesvědčen o tom, že Váš sen se uskuteční až v době, kdy drastické účinky deforem dopadnou na konkrétní lidi.

Nacházíme se v podobné situaci, jako tomu bylo před listopadem 1989. Převážná většina občanů už cítí, že musí dojít k radikální změně, akorát nevíme kdy a jakým způsobem k ní dojde.
25. 10. 2011 | 08:03

Pavel napsal(a):

Cestovateli
prožil jsem si velkou část svého života za normalizace. Čas od času jsem tehdy mluvil i s nějakým tím přesvědčeným (nebo nepřesvědčeným) komunistou. Způsob argumentace normalizačních komunistů se až nápadně podobá tomu Vašemu. Je příznačné, že většina těch současných "pravých pravičáků" se rekrutuje z řad bývalých komunistů a absolventů VUMLU. Vaše "moudra" typu: "Sociální podmínky jsou jen podružné a se svobodu nemají nic společného." by se měla okamžitě tesat do kamene a rok co rok by k nim měli položit květiny takoví velikánové, jako pan Bátora, Semín, Jakl, Hájek a snad i "největší z největších" VK.
Pan Krása, ač tělesně postižený zůstává krásným člověkem. Je-li někdo charakterově postižen, může procestovat celý svět, ale zůstane navždy hlupákem. Tak nějak "Cestovateli".
25. 10. 2011 | 08:49

matů napsal(a):

Konečně chápu proč vznikl r.1948.Počitejte,že historie se opakuje.mám dojem,že se toho nedožiji,naděje umírá naposled.Čekám.
25. 10. 2011 | 09:07

Wraith napsal(a):

Dobrý den, pane Kráso.

Není zas tak vzdálená doba, kdy jste v parlamentu dělal se svými kolegy co se dalo, abyste to na tomto světě zdravotně postiženým řádně osladil. Dnes v podstatě z toho sklízíte plody a věru sladké nejsou, že? Spíše trpké a proklatě červivé.
Už v té době, kdy jste působil coby aktivní politik, se ozývaly varovné hlasy, že se zdravotně postižení stanou druhou nejzranitelnější skupinou sociálního systému, hned po seniorech. Tehdy jste se tomu, jako člen ODS a později US smál a tvrdil, že reformy pro tuto skupinu nebudou natolik drastické. Hezký omyl, není-liž pravda?
Tedy není na místě podiv, že lidé dnes nejsou ochotni si za Vás pálit ruce, když jste to měl být právě Vy, kdo se měl za ně v parlamentu bít jako lev. Škoda, že jste prozřel značně pozdě.
Lidé si pamatují a ti zdravotně postižení ve světle současného vývoje už vidí, že jim současná politika sotva přinese něco pozitivního.
Nedivte se, výše řady příspěvků, je na úrovni almužny a mnohdy nejsou ani zlomkem potřebných financí, které vynaloží například na péči.

Pravdou je, že nemocní a postižení byl vždy přítěží pro společnost již od dob, kdy se tu proháněli mamuti. Takový člověk tlupu zpomaloval, nebyl příliš k užitku a ke vší smůle znamenal i nižší porce potravy na osobu, protože i on se musel najíst.
Základy sociálního systému, začaly vznikat již za feudalismu. Pravda, tehdejší přístup nebyl nic moc (spíš šlo o symbolický náznak), ale snaha byla.
Žádný politický systém není dokonalý. A dokonalí nejsou ani lidé.
Stále v nich totiž bude přetrvávat ono instinktivní odmítání nemocných a postižených, protože genech zůstává zapsáno dědictví lovců mamutů a to hned tak nevymizí.
Postižení tak budou muset dál bojovat o svá práva a místo ve společnosti, která se dál bude snažit zamést je pokud možno do kouta, kam není vidět.
Nyní je na Vás, jako představiteli organizace, která si vzala za cíl pomoc a ochranu takovýchto lidí, aby pod Vaším vedením zapálila politikům půdu pod nohama a znepříjemnila jim život natolik, aby si uvědomili, že i postižení jsou lidé s vlastní ctí a důstojností.
25. 10. 2011 | 09:45

Pacák napsal(a):

Cestovateli, lepší je zemřít v boji než v hnojišti.

P. s. Že vy cestujete jenom po modré.
25. 10. 2011 | 10:08

kelt napsal(a):

Cestovateli-jste prototyp sociopata,nemá žádný význam s Vámi diskutovat.
Vaše dikce a "argumenty"jsou jak vystřižené ze stranických brožurek KSČ blahé paměti,jenom transponované do modré ideologie.
Svým způsobem je Vás mně líto.
25. 10. 2011 | 10:34

Občan napsal(a):

To Wraith:

Se současnou reprezentací nemají zdravotně postižení šanci. Sami se o ni totiž připravili tím, že se křečovitě snaží držet stranou jakékoli "politizace" a názorově spíše na pravé straně politického spektra.
S touhle politikou není naděje, že by za zdravotně postižené někdo z jejich vedení doopravdy bojoval. Dokud řadovým členům sdružení nedocvakne, že jedině sociálně silný stát, mezilidská a meziskupinová solidarita a meziskupinová spolupráce v BOJI o zachování sociálního státu jim mohou pomoci, pak se budeou dál propadat do bídy a úplného sociálního vyloučení.
A velice brzy budou vzpomínat na relativně nedávnou dobu, kdy měli k dispozici alespoň zatracované socialistické ústavy sociální péče - až budou ve špinavých nevytopených kutloších umírat nemytí, osamělí, hladoví a bez šance na pomoc.
25. 10. 2011 | 10:38

zdenekb napsal(a):

Jako bezvýznamná sebranka, blouznivec a zoufalec zdravím tímto moudrého a významného Cestovatele, pro nějž jsou slova "všichni lidé jsou stvořeni jako sobě rovni!" komunistickým heslem a sociální politika odporuje Svobodě.
25. 10. 2011 | 10:42

Jeff napsal(a):

Sice se opakuju, ale: Jen několik postřehů: politici napravo, ale i nalevo by se měli začít hodně bát. Jak řekl pozoruhodný Babiš, nasranost společnosti je gigantická. Násobeno davem stačí menší provokace a chytne tramvaj. Totiž doslova. Dopravní podnik Prahy totiž nenapadlo včera nic chytřejšího, než narušit akci přistavením pěti tramvají na místo demonstrace a rušit. (Info přímo od zdroje). Déle: Občanské iniciativy mají jasného vůdce, je to Ilona Švihlíková. Z mnoha důvodů, ale hlavně umí strhnout davy. Dále : Praha je český HongKong. Víceméně za státní a veřejné peníze vznikla obrovská díra mezi tímto "pravicovým hnízdem" a zbytkem republiky. Ad zákon o rozpočt. určení daní, ad přesycenost desetitisíci zbytnými státními úředníky a dalšími outsourcingy neboli přísavkami. Plus dalšími doprovodnými a deformujícími efekty jako jsou ceny nemovitostí, pobyty jednoho sta tisíc sovětských občanu zde a nepotřebností drtivé většiny Pražáků vůbec zabývat se něčím tak marťanským, jako je takový ProAlt. Začínám chápat Haška a jeho hejtmany, republika Praha žije tvrdě na úkor zbytku republiky Česko. Jak se utrácí Carlosi peníze, bylo řečeno. To takový Drábek propustí třetinu lidí z úřadů práce, ušetří 300 milionů a agendu převede na personální agentury. Tímto utratí miliardu. To je citát zaměstnankyně ÚP v Litoměřicích, která vystoupila.
Řecko a jeho dluhy. Řecko má pátou největší armádu na světě. Ne Mexiko nebo Brazílie či Vietnam. Řecko. Utrácí trvale 4% HDP za zbraně z F, GB, USA. Jsou Řekové líní? Chceme audit, řekla Švihlíková. Audit utrácení peněz vlád Tupolánka a KalouskoNečase. Mimochodem Kalousek je takový červený hadr na lidi z ulice, že už teď je mrtvý muž. Poslední: v pátek při HydeParku s profesorem Štegem a v sobotu jsem řádně pochopil, jak tragicky obludným je cosi jako firma s názvem Česká televize. To by stálo na hlubší rozbor, co tam se děje a co a proč produkuje, jak tečou peníze a co je nakonec výsledkem.takže shrnuto: Praha, média a internet zatím tlumí stav, v němž se potácí Česko. Jinak by byl tenhle "režim" dávno smeten.
Pražák si demonstrující exoty zatím jen fotí, je dobře oblečen a nechápe. Maká za něj konkurenceschopný občan z Ukrajiny, který se spokojí s prací načerno a bydlením v ubytovně. Český stát okrádá i hojnými vratkami z daně z příjmu díky zneužitelnému uplatnění odpočtu za neexistující děti. Rusák pak podniká a vyplňuje tu pověstnou díru na trhu. Nebo si ji koupí.
Internet poněkud zjemňuje svou obsáhlostí a pohodlností získat informace skutečnou hladinu úvah na téma, co se to tady vlastně děje. Je to jak ve fotbale. Být přímo v aréně je něco zcela odlišného než mač sledovat v TV. A mainstream? První ránu v r.94 při prodeji prvního kanálu ČT prezidentovi Světového židovského kongresu Lauderovi a jeho CME podvodem přežil s poškozením mozku, na jeho trvalé disfunkci se úspěšně pracuje. Stačí si pustit ten páteční HP s obludným Takáčem.
http://www.ceskatelevize.cz...ideo/
Tentokrát nesmí znít unisono "Nejsme jako oni". Je třeba dát veřejně k dispozici prověřenou pravdu o tom, kdo veřejný dluh nadělal, jak je možné, že se o tom trvale oficiálně lže, kdo a z čeho platí propagandu, proč se trvale pouze šeptá či spíše lže o tichém a postupném státním převratu, kdy byl odstaven Waltr Komárek a vynesen Klaus (a co to je za člověka) v letech 90-91 a ... prostě atd.
25. 10. 2011 | 12:01

Pavel napsal(a):

ZdenkoviB
s úlevou čtu Vaše příspěvky. Když si představím, že mezi našimi politiky se vyskytují podobné živočišné druhy jako Rumcajs, Cestovatel, Hoven ... jímá mne hrůza. Zdravím a jsem čtenářem Vašich blogů.
25. 10. 2011 | 12:18

Jeff napsal(a):

příspěvek viz výše je můj pohled na demonstraci ProAlt v sobotu, koment psán v pondělí na Faustově světě ticha.
25. 10. 2011 | 12:27

Cestovatel napsal(a):

Občan:

Svobodný je ten člověk, který žije ve svobodné zemi na to je nepotřebuji znát.
Aleš:
Jsem v ČR a viděl jsem zchátralost a malou vybavenost státní nemocnice Krč. Také jsem viděl několik státních a soukromích škol (jen pro vaší informaci Plzeňská práva jsou státní školou) a bylo to nesrovnatelné ve prospěch soukromých škol.

Petr B:

Krása možná byl pravičák dnes už je spíš levičák jak ukazuje jeho agitka v senátních volbách za Škromacha (ČSSD). I kdyby byl pravičák tak je to stále jeden člověk o proti tisícům, kteří tam vykřikovali spíše levicová hesla takže demonstrace byla spíše příveženců levice.

noe,Pavel, kelt,Petr B:

Komunistou jsem nebyl a ani jsem být nemohl protože když padl režim byl jsem ještě dítě. Jako komunističtí svazaci mi připadáte vy se svým stálým obviňovaním, každého kdo má jiný názor z modrého svazáctví. Takhle za normalizace obviňovali Husákovi komunisté reformisty protože měli jiný názor. Minulý režim se mi nelíbil a proto nemůžu podporovat takové akce, které podporuje naše opozice, které návratem do minulého režimu zavánějí. Každý má nějakou představu jak by měl vypadat ideální stát proto ještě nemusí být svazák. Stejný argument bych mohl použít až by se sem dostali strany které podporujete a zavedly svůj řežim a vy by jste ho začali vynášet do nebe.

Někteří z vás používají naprosto nesmylné fráze jako "obhájit neobhajitelné". To je demagogická fráze, která má navodit dojem že tento režim je neobhajitelný a že zanikne. Něco takového mi připomíná bláboly marxistů o tom že po kapitalismu (kterému taky věštili zánik), přijde komunismus při kterém se všichni budou mít dobře a pak když v několika státech se komunismus zhroutil tak to nedokázali vysvětlit.
Vy prostě jste demagogové podle kterých existuje jen jeden správný systém, který musí každý chtít a všichni ostatní, kteří by chtěli něco jiného nebo souhlasí se současným systémem jsou hned svazáci ba jsou okamžitě špatní. Naprosto nerespektujete jný názor než ten váš demagogický a tomu uspůsobujete svoji útočnou ubohou rétoriku.
25. 10. 2011 | 13:01

Targus napsal(a):

To cestovatel:

Vy až se doštracháte k vlastnímu rozumu, tak si pohovíte, že jo?

Modrosvázácké kecy, při kterých se nedělá blujno snad jen Stejskalovi, protože za čtení takových zvratků je dobře placen, si zastrčte někam hluboko do své zádele a pokud tu chcete kázat o morálce a svobodě, jděte příkladem.
Zbavte se svého veškerého majetku, nechte si jedny hadry a živte se sbíráním jídla z popelnic u supermarketů. A s ostatními bezďáky můžete v zimě svádět svobodné souboje o místo na spaní u výdechu z kanalizace. Pak vám bude věřeno a budete litován a uctíván zároveň.
Vaše modré výblitky nám pak můžete posílat z internetové kavárny, jen co nasbíráte dostatek flašek po kontejnerech.

Přeji hezký, zdravý a hlavně svobodný zbytek žití. Typuju to tak na dvě zimy, při třetí pojdete.
25. 10. 2011 | 13:12

Občan napsal(a):

To Cestovatel:

Ano, tento zločinecký režim je neobhajitelný a pozbyl veškeré legitimity (bohužel je legální). A proto zanikne.

Aaha, tu to máme - takže milému Cestovateli je něco kolem pětadvaceti, maximálně třicet let a nejspíš spokojeně visí rodičům na krku, přičemž eventuální výdělek má pouze jako kapesné. To pak chápu jeho názory. Také jsme bývali mladí a radikální.
25. 10. 2011 | 13:13

Targus napsal(a):

To Cestovatel:

"Také jsem viděl několik státních a soukromích škol..."

A do jakých škol jste chodil vy, že nezvládáte psaní i-y?

Asy do njejakí soukromí, že jo....

Bože, ochraňuj nás před takovými hybridy....
25. 10. 2011 | 13:16

Cestovatel napsal(a):

zdenekb:

Opět lžete a podsouváte mi něco co jsem neřekl. Já jsem napsal že tato část věty "mám sen, že tento národ jednoho dne povstane" je jak vystřižená z komunistického hesla. Nikoliv to že jsou si všichni rovni

Pavel:

Většina pravičáků se rekrutovala z lidí, kteří byli v opozici ke komunistickému režimu (proto v pravicových stranách najdete minimum bývalých komunistických kádrů) narozdíl od socialistů, kteří většinou dělali v normalizačním aparátu.
25. 10. 2011 | 13:16

Targus napsal(a):

To Cestovatel:

jste-li tak mlád, tož vám přeji v brzké době potkat něco takového, jako je lepra, dýmějový mor a cholera v jednom. A aspoň na rok.
Ne proto, že bych vás neměl rád. Proto, abyste se aspoň na chvíli dostal na úroveň chudáků, ze které mluví pan Krása.
25. 10. 2011 | 13:20

Targus napsal(a):

To cestovatel:

"(proto v pravicových stranách najdete minimum bývalých komunistických kádrů)"

Aha, teď jste měl na mysli soudruhy Topolánka, Kalouska a spol.
Chápu to správně?
25. 10. 2011 | 13:22

Cestovatel napsal(a):

Targus:

Zato vaše oranžové kecy jsou naprosto v pořádku :)

Občan:

Vy račte být právník specializující se na ústavní právo, že víte že pozbil legitimitu? Jak se zjišťuje podle vás legitimita vlády? Že v přiblblých průzkumech veřejného mínění, které jsou stejně zfalšované, nevede? Že proti ní nedemonstrují banda fatatických lidí a odborářů na naměstí, kteří stejně jsou manipulováni politickými stranami? Jinak legitimita vlády je dána svobodnýma volbama. Což znamená že legitimitu tato vláda nepozbude do příštích voleb, nebo pokud ústavní soud nepřipustí, že významě porušil základní lidská práva nebo nepokusil se zrušit nebo omezit demokracii.
25. 10. 2011 | 13:25

modrý edvard napsal(a):

Pokud to posuzuji podle parkovacích míst, tak buď přibývají invalidi, nebo si čím dál tím víc kupují auta. /nebo přibývá lidí, kteří zneužívají invaliditu/
25. 10. 2011 | 13:26

Cestovbatel napsal(a):

Občan:

Vy račte být právník specializující se na ústavní právo, že víte že pozbyl legitimitu? Jak se zjišťuje podle vás legitimita vlády? Že v přiblblých průzkumech veřejného mínění, které jsou stejně zfalšované, nevede? Že proti ní nedemonstrují banda fanatických lidí a odborářů na naměstí, kteří stejně jsou manipulováni politickými stranami? Jinak legitimita vlády je dána svobodnýma volbama. Což znamená že legitimitu tato vláda nepozbude do příštích voleb, nebo pokud ústavní soud nepřipustí, že významě porušil základní lidská práva nebo nepokusil se zrušit nebo omezit demokracii.
25. 10. 2011 | 13:27

Cestovatel napsal(a):

Zajmalo by mě jestli Občan,Targus, Aleš a další jestli odněkud tyto blbosti opisují nebo že jsou tak hloupí, že tomu věří. Jestli dostávají od někoho zaplaceno že tyto blbosti šíří protože mě nenapadá proč jinak by tady takový hlouposti psali.
25. 10. 2011 | 13:32

Občan napsal(a):

To Cestovatel (13:25):

Děkuji, potvrdil jste mi, že úroveň Vašeho vzdělání se nachází na nerozpoznatelné výši. Nejenže nerozlišujete mezi legalitou a legitimitou, ale ještě tam máte pravopisné chyby.
Takže snaha s Vámi komunikovat ukáže se záhy jako ztráta času. Smutné...
25. 10. 2011 | 13:45

Jáchym napsal(a):

CestovBatel 13:27
By báte tagy rýbu ?
Dejte si grog a mrkněte do encyklopedie, jaký je rozdíl mezi legalitou a legitimitou.

A pište dál - co nás opustil Hoven, jsou Vaše příspěvky pro nás neocenitelným zdrojem zábavy i poučení.

Věřím, že si Vaše maminka myslí, že si jejich publikováním alespoň na ty cigarety vyděláváte sám.
25. 10. 2011 | 13:53

Jáchym napsal(a):

Sorry, Občane,
než jsem si uvařil kafe, tak jste mě s tou legalitou/legitimitou předběhl.
Ale on by si to kolega jistě spletl i s legínami.
25. 10. 2011 | 13:58

wiki napsal(a):

Perfektní a pravdivý článek a cestovatel je asociál a všehoschopný člověk zrovna tak jako naši politici.Zřejmě to bude cestovatel v politických,lobbistických,zlodějských stranách.V zemi vládne strach a totalita která předčila tu komunistickou o 100%.
25. 10. 2011 | 13:59

kelt napsal(a):

Cestovatel
Vy jste nejen sociopat,ale i srandista.Cituji:
"když minulý režim padl byl jsem ještě dítě..... a neměl jsem minulý režim rád".To snad ani nemůžete mít z vlastní hlavy-to Vás musel někdo učit nazpaměť.Máte zřejmě správně ideologicky vybaveného školitele.
Dříve se tomu říkalo "dejvická Sorbona",dnes to vede Mach.
25. 10. 2011 | 14:06

občanka napsal(a):

Pan Kráse tenhle systém pilně budoval v parlamentu jako poslanec za ODS. A to se nestydí?
25. 10. 2011 | 14:11

Targus napsal(a):

To Cestovatel:

"Zato vaše oranžové kecy jsou naprosto v pořádku :)"

A co jako ty oranžové kecy jsou? Že se vaši oblíbení Topolánek a Kalousek zašpinili i v minulém režimu?

To Cestovbatel:

dávejte si bacha, když tak rychle měníte nicky, sekáte tam chyby. Ještě si toho všimne váš chlebodárce a sníží vám prémie.

To cestovatel:

"...odněkud tyto blbosti opisují nebo že jsou tak hloupí, že tomu věří. Jestli dostávají od někoho zaplaceno že tyto blbosti šíří protože mě nenapadá proč jinak by tady takový hlouposti psali."

Správně. Nás za to platí zdejší editor - cenzor se tu nesmí říkat - pan Stejskal. Co příspěvek, to dvacka.
No neberte to. To by bylo, abych si tu na nějakou tu starší vochcávku nevypsal.
:-)))

Z mé strany tatáž otázka. Kdo vás za ty kydy platí a kolik?
Že bych třeba změnil dres. Mně je jedno, co píšu, hlavně, když to sype.

Jinak za šiřitele blbostí, nevzdělance a hlupáka jste tu prozatím vy. Ale dost možná, že se časem vypracujete. Chce to píli.
25. 10. 2011 | 14:21

Cestovatel napsal(a):

Občan:

Já už si několik let sám vydělávám sám takže zase vedle. Jinak pokud jde o rozdí mezi legalitou a legitimitou tak ten je

Legalita je zákonnost, tzn.nejnutnější normy, které by člověk měl dodržovat a zároveň práva, která mu přináleží. Legitimita je oprávněnost, což může znamenat větší okruh.

Takže vláda je nejenom legální (je zákonná dodoržuje zákon) ale i legitimní (oprávněná protože vznikla na základě výsledků voleb). Vy jste mi ještě neodepsal co si představujete pod pojmem legitimní.

wiki,Kelt,Jáchym Občan

Nejste vy náhodou absolventi té školy na Slovensku kde vystudoval Hašek, která je pod patronací Směru a stačí jen potvrzení že jste členem socanské strany aby jste vystudoval, že tady pořád obviňujete z asociálnosti a sociálnost a to je pro vás nejvyšší norma? Nebo nemáte náhodou školu v Brně kde také verbují oranžové svazáky ve Dělnické akademii.
25. 10. 2011 | 14:28

Cestovatel napsal(a):

Targus:

Mě neplatí nikdo ale u vás silně pochybuji že vás nikdo neplatí :)
25. 10. 2011 | 14:30

Cestovatel napsal(a):

Targus:

Pochybuji že vás platí Stejskal. Proč by financoval takové blbosti? Vždyť by jste mu tu dělali ostudu. Na něco tak ubohého by se editor nesnížil.
25. 10. 2011 | 14:32

Jáchym napsal(a):

Občanko 14:11 - třeba se pan Krása i stydí...

Já taky věřil na HAPRDAL (HAvlovu PRavDu A Lásku).
Taky se stydím!

Moji mladší známí dokonce ještě nedávno věřili i na Havlova knížete Kormidelníka, posléze Zeleného, t.č. dospávajícího na Kalouskově pirátském škuneru.
25. 10. 2011 | 14:36

Wraith napsal(a):

modrý edvard

To spíš přibývá lidí, kteří si svého úředníka řádně podmáznou, aby získali výhody platné pro řádné invalidy.
25. 10. 2011 | 14:40

Cestovatel napsal(a):

Jáchym:

Krása je politický turista. Nejdří sloužil Klausovi, pak dělal pro Unii svobody pak dělal pro soc.demáka Škromacha aby dostal těch 12 vyžraných socdemáků do Senátu a třeba se dostane až ke KSČM nebo DSSS.
25. 10. 2011 | 14:43

Targus napsal(a):

To Cestovatel:

Legalita , zákonnost; a) stav, který je v souladu s právem; shoda jednání se zákony (opak ilegality);
Legitimita je nejen v sociologii a právní vědě poměrně často používaný termín. Nejobecněji jí lze definovat jako oprávněnost, tedy obecné uznání práva na výkon moci.

Ergo kladívko, co je legitimní, nemusí být zdaleka legální.
Jinými "právo" a "právo na výkon moci" jsou dva naprosto odlišné pojmy, hlupáčku.

Aspoň to gůglení byste mohl zvládnout, když už tu plácáté páté přes deváté...
To je strašné, a takoví neschopové mají vydělávat na můj důchod...
25. 10. 2011 | 14:44

kelt napsal(a):

Cestovatel
Byl bych Vám povděčen za objasnění toho, jak jste se co by dítě dopracoval k poznání,že minulý režim byl špatný.
V tom,že byl špatný není sporu-mně k tomu poznání přispěl fakt,že můj otec pro svoji politickou angažovanost před rokem´48 byl následně vězněn.
Že jsem silně kritický k tomu,jak "vede"tuto zemi trojkolka,coby Topolánkův pohrobek je nespočet jasných argumentů-netřeba je opakovat.Jenom na těchto stránkách by to již vydalo na menší knihu.
Vzorem fungování státu jsou pro mne severské země.To,co tady zavádí polovzdělanci zaštitujicí se neoliberální ideologií nemá s moderním,demokratickým státem nic společného.
Jedním ze znaků moderního demokratického státu je jeho schopnost a úroveň toho,jak se stará o ty,kteří se nemohou již postarat sami o sebe.
To Vám ale vykládat,je házení hrachu na stěnu.Vy patříte k té části populace,která "přemluvila dědka a bábu".
Přeji Vám,abyste do nejdelší smrti byl jenom úspěšný,mladý,bohatý,zdravý a tak potvrdil Vaše vidění světa.
25. 10. 2011 | 14:53

Jáchym napsal(a):

Cestovatel:
Od 14:28 jsem mu zběžně napočítal 12 hrubic (vč. interpunkce)!

Kdo najde víc ?
Ale přesvědčil mne, že si už možná vydělává.

Nejspíš jako závozník.
Nebo myslíte,že mu ještě nebylo patnáct?
25. 10. 2011 | 14:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text obsahující hrubou nadávku ("blbec"), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
25. 10. 2011 | 15:10

kelt napsal(a):

Jáchym
Osobně bych si "cestovatele"typnul tak ve věku kolem 25 let,synka "zámožného"podnikatele v oblasti nemovitostí ve Šluknovském výběžku.Absolvent soukromé vzdělávací školy neurčitého zaměření.Majitel BMV řady 3,minimálně GOlf GTI s hlučnou aparaturou,který se stará taťkovi o pronajaté byty.
Špičaté botky a tlustší zlatý řetízek na krku.
Jeho duševní obzor dostatečně charakerizují jeho zde zveřejňované názory.
25. 10. 2011 | 15:25

Jáchym napsal(a):

Kelte,
píšete .... absolvent soukromé VZDĚLÁVACÍ školy...
Soukromé možná.
Ale VZDĚLÁVACÍ ?
Já se tady k mladýmu snažím bejt shovívavej,a Vy mi to takhle kazíte!
25. 10. 2011 | 15:52

Koleda napsal(a):

Kelt:
Napsal jste "Jedním ze znaků moderního demokratického státu je jeho schopnost a úroveň toho,jak se stará o ty,kteří se nemohou již postarat sami o sebe." S tím beze zbytku souhlasím, nicméně tvrdím, že minimálně 1/3 t těch "potřebných", o kterou se současný stát stará, jsou, promiňte, vyčůránci, kteří pobírajíce invalidní důchody či sociální dávky si v lepším případě vydělávají prací načerno, v horším případě se flákají. Mám i takovou zkušenost, že jsme chtěli zaměstnat na lehkou práci (telefonní dispečink) vozíčkáře. Z deseti oslovených nás deset odmítlo, že se jim to nerentuje. Taky signál něčeho, že? Jinak ta demonstrace byla skutečně trapná, správně odborářská a ideově vyztužená Sobotkou a spol. Nemá náhodou ČSSD svůj podíl na politickém marasmu stejný jako zde tolik frekventovaná ODS a TOP 09? Je to fakt legrace slyšet jak zloděj křičí chyťe zloděje!
25. 10. 2011 | 16:11

Dragon napsal(a):

Koleda:

Dobré odpoledne. Jestliže Vás odmítlo deset z deseti oslovených, pak je na místě se ptát: Jaký měli důvod? Tvrzení, "že se jim to nerentuje" není z mého pohledu objektivním důvodem. V tom případě může být zajímavé se dozvědět, jaké podmínky jste jim, nabídli.
Mnoho zdravotně postižených nemá dobré zkušenosti se zaměstnavateli.
Kupříkladu, jsem před časem četl v těchto novinách o takovém povedeném...
http://hradecky.denik.cz/zlociny-a-soudy/soud_jiri_venzar_20100402.html
25. 10. 2011 | 16:33

kelt napsal(a):

Koleda
V každém systému/nejen tedy v poskytování soc.dávek/se najdou mezery,kterých se chopí nejen"vyčůránci",ale i velcí hráči-viz třeba privatizace MUS,nebo Promopro atd.
Jde jen o to,jaké řešení stávající vládní representace hledá a realizuje.
Tuto representaci charakterizují již památná Kalouskova složenka na 120 000 Kč zasílaná důchodcům/kteří si zřejmě žili nad poměry a jejich vinou SR se propadá do stále většího zadlužení/a že krize se nás nedotkne,jenom budeme bohatnout pomaleji-zapoměl dodat koho má na mysli.
Celkové výdaje ze SR na soc.dávky všeho typu representují cca 3O mld.Kč.
I kdyby se "ušetřilo"těch 1O% o které přišli policisté,hasiči a další st.zaměstnanci,tak to problém schodků SR neřeší,což dokazuje vývoj v tomto roce.
Tento stát neumí a asi nechce řádně vybírat daně a příjmovou stránkou SR se nemíní zabývat,zřejmě v důsledku nepochopení komplexnosti problému.Ono plošně škrtat dokáže i cvičená opice,ale to je zatraceně málo.
Strašili nás Řeckem,ale škrty a ukazování prostředníku EU/Nečas/nás nespasí.
25. 10. 2011 | 16:41

Cestovatel napsal(a):

kelt:

Řeknu k tomu jen toto: 90% toho co jste si tipnul je špatně. Nevlastím ani BMW, mji rodiče nejsou podnikatelé, nebydlím ve Šluknovsku,nejsem absolvenem soukromé školy a nenosím špičaté boty a řetízek. Jenom ten věk poté co jsem vám napověděl jste alespoň trochu drefil
25. 10. 2011 | 16:43

Rhodos napsal(a):

Pan Krása uvádí, že na demostraci bylo 5.000 lidí, slovy pět tisíc. Ano, je to málo. Nejsme zatím v Řecku, Španělsku, Portugalsku. Ano, chybí nám mentalita horkokrevných přímořských národů. A dozvídáme se, že těch lidí bylo 3.000, což je prý bezvýznamná masa, a ti lidé vlastně nikoho nereprezentují. Jsou to dokonce snad nostalgici, kteří volají po rovnostářství, jejich snem je zakonzervování stavu ve školství, zdravotnictví a veřejné správě. Až k takovému zjednodušení a dehonestacím se dokáží někteří snížit. Opravdu ti lidé chtějí návrat k starým pořádkům ? A není to náhodou tak, že upozorňují na ohromnou černou díru ve veřejných financích, na systémovou korupci, která ochuzuje právě zmiňované sféry ? Jen provokujte vážený, Český knedlík toho vydrží opravdu hodně. Obávám se však, že až v něm bouchnou saze, veškeré úsměšky, pohrdání převálcuje frustrovaný dav, který se zvětšuje každým dnem. A to, že na nějakou demonstraci přišlo 3 nebo 5 tisíc, bude v tu chvíli zcela irelevantní. V nedávné minulosti bylo na jedné demonstraci 500.000 lidí. A i tehdy padala slova o tom, že tito nespokojení nereprezentují celou společnost, vydírají, berou si ostatní za rukojmí. Sprosté, podlé a manipulativní. A jak to celé dopadlo ? Já si pamatuji, že tehdejší vláda dělala ústupky o jakých se ani socialistům nezdá. Pokračujte v urážení a zesměšňování postižených, důchodců, samoživitelek, lékařů, učitelů, policistů, hasičů, nezaměstnaných, socek, lopat, nemakačenek. Ono se Vám to dříve nebo později zúročí. O zjevných manipulacích veřejnoprávního média tu již někdo psal, nebudu to opakovat.
Kdo chce, vidí štěpení společnosti, kdo nechce, pateticky obhajuje politické prostituty, kteří se nám z televizních obrazovek vysmívají. Kalousek je takový chlapák, že bez 2 členů ochranky by nikomu žádnou facku nedal. Možná bude jednou nemile překvapen, až tu točenou dostane on sám. Za aroganci, povýšenecké a hulvátské chování by si jí nepochybně zasloužil. A doporučuji, zajeďte si popovídat do Ústeckého a Moravskoslezského kraje, kde můžete lidem do očí vmést tu "pravdu" o líných, nevzdělaných a hloupých sockách. Promiňte, ale jste docela obyčejný sociopat. Ani Vás nejmenuji, protože Vy se v textu jistě poznáte. A možná Vás překvapí, že se hlásím ke křesťanským demokratům, které také dlouhodobě volím. Doufám, že to není příliš složité.
25. 10. 2011 | 16:48

Targus napsal(a):

To Koleda:

Pokud se zde trefujete do vozíčkářů, bylo by záhodno nastínit i podmínky, jaké jste jim nabízeli. Jestli jste jim dávali za práci na směny šestku netto plus obvyklé fígle, jaké se s postiženými dělají, nedivím se, že se nenechali nachytat.
Jako degradovaný invalidní důchodce vás ale můžu ubezpečit, že vychcánků zneužívajících ID je naprosté minimum, lépe řečeno nevím o nikom.
Zato vím o spoustě zoufalců majících problém postarat se o sebe, kterým byl důchod odebrán. Nyní berou místo důchodu dávky v hmotné nouzi nebo je živí rodina. Paráda.

Pokud ovšem považujete za standard např. můj případ, že chvíli pracuji(2 - 4 týdny) a pak jsem na nemocenské ( 2 - 4 týdny), protože při práci na celý úvazek nejsem schopen dodržovat předepsaný zdravotní režim, a tudíž se můj stav znovu zhorší, nemá s vámi smyslu diskutovat.
Takových, jako jsem jsem já, jsou mraky. Bojují dendenně o pár šupů, aby nechcípali hladem. A Drábek je vychechtaný, protože jim neplatí ani důchod, ani nemocenskou, neplatí jim prostě nic.

Za sebe bych viděl celý tento bordel jako sprosté okradení nemohoucích o alespoň trochu důstojný život.
25. 10. 2011 | 16:56

Cestovatel napsal(a):

kelt:

Je další od ČSSD chytil jejich slovník nesmyslů počínaje slovem" neoliberál". Vzorem jsou mu severské země, ve kterých pravděpodobně nikdy nebyl, ale vzorem jsou mu protože mu to řekl Sobotka a spol a protože tam mají socdemáký systém.

Jestli bych si měl vybrat z některých systému tak by to rozhodně nebyl ten severský který mi připadá silně nespravedlivý (pro socdemáky je spravedlivý proto že tam mají vysoké daně a dávají tam sockám vysoké dávky).
Preferuji anglosaský model. V Británii jsem byl (v Londýně a Jihovýchodní Anglii) a tento systém mi připadá jako nejlepší nejspravedlivější protože narodlíl od Skandinávského učí občany se o sebe postarat sám a každý se v něm může uplatnit podle svých schopností a je odměnován podle toho jaké zásluhy na dané práci a né jak ve Skandinávii kde něteří pracují a pak se to přerozdělí i lidem, kteří mají na vydělávání peněz minimální podíl. Né že někteří poctivě pracují na to aby živili flákače.

Jak by se vám líbilo kdyby 1/3 vaší mzdy šla na nějaký lidi, kteří si už půl roku válejí šunky na úřadu práce a nechtějí pracovat?
25. 10. 2011 | 16:58

Targus napsal(a):

To Cestovatel:

Pokud jsme se trefili alespoň trochu do věku, vyhrábnu (podle administrátora pana Stejskala) pořádnou dávku neomalenosti a nazvu vás hloupým chlapečkem. Jiné příměry se tady netrpí.
Až budete pár desítek let stát na vlastních nohou, zažijete pár vyhazovů z práce, nemoc a bezmoc v rodině, totální nedostatek peněz z důvodu nezaplacení pohledávek, vykradení, nebo zkrachovalého zaměstnavatele, pak můžem dát řeč. Jinak jste pro mě:
A/ mladé štěně s telecími názory, anebo
B/ mladý člověk se zcela propláchnutým mozkem, pravděpodobně pak typický produkt českého školství počátku třetího tisíciletí.
V rodině jsme měli taky jednoho takového. Vše bylo príma až do doby, kdy si vzpomněl, že by si založil rodinu. V tu ránu ho humory přešly.

Pane Stejskale, do boje!!!
25. 10. 2011 | 17:07

Cestovatel napsal(a):

Rhodos:

"V nedávné minulosti bylo na jedné demonstraci 500.000 lidí. A i tehdy padala slova o tom, že tito nespokojení nereprezentují celou společnost, vydírají, berou si ostatní za rukojmí. Sprosté, podlé a manipulativní"

500 000 lidí reprezentuje celou společnost? Kolik procent je 500 000 z 10 000 000? Usnadním vám počítání 5%. To je celá společnost? Jak víte že těch 5% reprezentují i další lidí? Dal vám (jim) snad někdo právo mluvit za jiné?

Jaká demonstrace měla 500 000 lidí? Pokud vím tak za posledních 10 let žádná tak ohromná demonstrace nebyla. Nejvíc měla demonstrace za posledních 10 let tak 100 000 lidí.
25. 10. 2011 | 17:09

Targus napsal(a):

To cestovatel:

Jak by se vám líbilo, kdybyste byl půl roku bez práce a nemohl nic sehnat?
Dovedete si vůbec takového něco představit nebo jen fantazírujete ze zbytku včerejšího delíria?
25. 10. 2011 | 17:10

zemedelec napsal(a):

Pane Rhodos.
V té Praze,bude problém s těma demonstracemi.Těch několik uklízeček,nebo vrátných to nevytrhne.Jaké tam byly velké podniky,tisíce zaměstnanců,poblíž Kladno a dnes nemají čas,nebo se bojí aby je nevyhodili.Co je zajímavé,kulturní pracovníci klídek,študáci zlatá mládež,takže uvažovat o něčem jiném.Zemědělství je na tom také špatně.
25. 10. 2011 | 17:15

Targus napsal(a):

To Cestovatel:

"500 000 lidí reprezentuje celou společnost? Kolik procent je 500 000 z 10 000 000? Usnadním vám počítání 5%. To je celá společnost? Jak víte že těch 5% reprezentují i další lidí? Dal vám (jim) snad někdo právo mluvit za jiné?"

Vy potáhnete na demonstraci i svou natěhotněnou manželku, družku, přítelkyni, děcko v kočárku, poloslepou babičku a počůravajícího se dědu z domova důchodců?
Vlastně pardon, ti museli jen hodit lístky TOP-ce, pokud odevzdávají pravidelně důchod, více jich netřeba.
To jste teda kadet, to vám řeknu.

Sebevědomí máte skoro jak ledoborec Krasin.
Vlastně vy nevíte, co to je, takže oprava:
Sebevědomí máte skoro jak Václav Klaus starší.
25. 10. 2011 | 17:17

Cestovatel napsal(a):

Targus:

Já zas vás můžu nazvat agrogantním, starým a hloupým důchodcem. Ke starým lidem by se sice mělo chovat slušně, ale u vás to nejde. Vy budete ten tip co tu nejdříve nadšeně budoval za minulého režimu komunismus a pak si převlékl kabát a stal se z něj socialista. Takových je tu asi víc. Vy budete člověk, který 50. letech oslavoval Gotwallda, pak Dubčeka, potom Husáka (přitom nadšeně mával vlaječkama Sovětským okupantům) a nakonec Havla.
25. 10. 2011 | 17:18

zdenekb napsal(a):

Cestovatel:

Co všechno jste označil za "komunistická hesla" se může každý gramotný člověk dočíst v příspěvku: 24. 10. 2011 | 22:40. Stejně tak jste tam označil za "zoufalce dělající bordel na ulicích" poklidnou demonstraci lidí, kteří by s vámi normálně neztratili ani slovo (což hodlám do budoucna dělat). Ztráta drahocenného času - přemýšlíte ekonomicky, pochopíte.

Pavel:

Děkuju a zdravím. ZB.
25. 10. 2011 | 17:22

Cestovatel napsal(a):

Targus:

Nedělejte ze sebe hlupáka. Snad nechcete tvrdit, že zbylých 9 500 000 občanů ČR jsou těhotné ženy,děcka v kočárku, nebo důchodci. To opravdu nemyslíte vážně.
25. 10. 2011 | 17:22

Cestovatel napsal(a):

zdenekb:

Já bych s nima taky slovo nestatil, protože s bolševíky se přeci nemluví.
25. 10. 2011 | 17:24

Targus napsal(a):

To Cestovatel:

"Já zas vás můžu nazvat agrogantním, starým a hloupým důchodcem."

Nemůžeš hošíčku. Důchod mi sebrali modří ptáci a starobák je v nedohlednu, taky kvůli modrým ptákům.
A hloupým nejsem taky, protože se i přes svůj zdravotní hendikep dokážu sám zaměstnat, i když jako zaměstnance mne nechtějí naprosto nikde právě kvůli zdraví.
Zkus přestat vymýšlet urážky a začni přemýšlet, jsetli bys byl schopen si založit firmu a vést ji tak, aby tě uživila. Anebo, jestli bys byl vůbec schopen udělat si živnostenský list a jít někde makat dvanáct hodin za litr denně.
A vyměň si před tím pamprsku.
25. 10. 2011 | 17:26

zdenekb napsal(a):

Cestovatel:

viz 17:22. Sbohem.
25. 10. 2011 | 17:29

Targus napsal(a):

To Cestovatel:

Za hlupáka jsi tady pořád jen ty, hošíčku.

Stejskal už musí vařit, nechám toho nebo mě zabánuje.

Mějte se tu krásně, jdu dělat něco smysluplnějšího, než se přehadovat s vypatlaným modroptákem.
25. 10. 2011 | 17:30

kelt napsal(a):

Cestovatel
Vše,co bych chtěl na závěr říci Vám,již napsal Targus.
U zadnice máte ještě skořápku,ale všechno víte,všechno znáte a všude jste byl dvakrát.
Je to výsada postpubertálních všeználků.Až dostanete rozum,tak si odpočinete.
25. 10. 2011 | 17:33

Občan napsal(a):

To Cestovatel:

Hmmm, Vy se prostě jen snažíte někoho vytočit, aby Vás nazval, jak byste si doopravdy zasloužil. Pak by ho pan Stejskal smázl a Vy byste se konečně mohl blaženě za(te)telit.

Vy, modromozkouni, máte, Cestovateli, jeden zásadní problém. Nemáte vůbec čím shodit argumenty těch, co už mají nějaké životní zkušenosti a vidí ču...svi...nepořádek kolem sebe, nespravedlnost, lumpárny, opovrhování "neúspěšnými" a nevšehoschopnými. Tak se jen nadutě rozmachujete a urážíte ty, co se poctivě živí obyčejnou prací, za kterou dostávají málo peněz, i ty, co práci nemají a nemohou žádnou najít, přestože by rádi pracovali. Ale mají tu "drzost" chtít řádnou pracovní smlouvu a lidsky důstojnou mzdu, což se v ČR moc nenosí.
Špatní nejsou ti, jimiž tak opovrhujete; špatní jsou naopak ti, k nimž tak obdivně vzhlížíte a režim, který všechno to špatné toleruje a preferuje.
Stejně jako Kybersadista nejste schopen doložit ani jeden případ zneužití socdávek nebo invalidních důchodů, ale budete do omrzení papouškovat jeho lži o tom, jak je sociální systém zneužíván a jak je štědrý. Přitom jsou to LŽI, Cestovateli, nic než lži.
25. 10. 2011 | 17:43

Cestovatel napsal(a):

Targus:

Jestli jste důchodce se neurčuje důchodem ale věkem :)
Nekdokážete mi ani odpovědět když oponuji argumentem že 9 500 000 těhotných žen,důchodců a dětí v ČR není.
25. 10. 2011 | 17:43

Cestovatel napsal(a):

Občan:

Vytočit se tu pořád někoho snažít ty, když tu každého kdo vám oponuje nazvete modromozkounem. Pokud by mě Stejskal měl smazat tak to by musel smazat i vás Targuse,kelta,stále rebela a další zdejší levicovou sqadru co se tu živí nadávkama a urážkama.

Já vaše argumenty shodit nepotřebuju protože vy žádné argumenty nemáte. Vy levičáci máte problém že opovrhujete každým kdo nemá levicový názor, což zdejší diskuze dokazuje a proto se s báma nedá diskutovat, jste silně závistiví a každého kdo by byl úspěšnější než vy by jste chtěl oškubat.
25. 10. 2011 | 17:51

Pípa napsal(a):

pane Kráso,
obdivuji vás a vaši práci a držím palce.
25. 10. 2011 | 18:01

Wraith napsal(a):

Občan

Nedá mi to, abych si nepřisadil.
Rozhodně by bylo užitečné, aby každý z diskutujících, které jste právě vyjmenoval, včetně Vás, představil svůj náhled řešení situace zdravotně postižených v tomto státě.
I já se hlásím k levicově smýšlejícím. A nemyslím si, že by bylo vhodné podnikatele oškubat. Naopak, je mi jasné, že sociálně efektivní stát nelze vybudovat bez dobře 1fungujícího průmyslu a služeb.
Drtivá část firem v republice je v soukromých rukou. Jak ze zpráv víme, nemalé procento z nich přestěhovalo svá sídla do daňových rájů.
K tomu přičtěme dlouhodobě obtížně řešitelný problém s výběrem daní a jsme tam, kde se nacházíme.
Jestli stát nedokáže vybrat daně, pak nemůže zajistit své vlastní fungování, natož podporovat lidi, kteří jsou na něm závislí, tedy občany pobírající důchody a dávky.
Jestliže stát nastaví daňový systém tak, aby výše daní vyhovovala oběma stranám, pak je vše v pořádku. Stát bude mít na svůj provoz, podnikatelé nebudou až zas tak mačkaní a v podstatě může nastat "klid zbraní".
Jenže: Nejlepší podmínka pro podnikání je téměř žádná daň, pravda? A chtít po podnikateli vyšší daň, to je pak pro každého podnikatele synonymum pro oškubání. A to současná vláda, zdá se, jaksi nehodlá dopustit.
V takovém případě je logické, že se stát uchyluje, vysávání vlastních občanů - ke zvyšování cen energií, vody, domovních daní atd.
Není tedy divu, že se po volbách, které nejspíše vyhrají levicoví politici, bude nová vláda snažit zvýšit firmám daně. Nemyslím si, že by došlo k drastickému navýšení, nýbrž k tomu dojde postupně spolu se zvyšováním kvality výběru daní.
25. 10. 2011 | 18:15

Občan napsal(a):

To Wraith:

No, nepropracovanější to tu má asi pan Schlimbach. Vřele doporučuji si jeho reformu přečíst. Pořádně, nejlépe několikrát. Ono to není krátké a je to docela složité, nicméně je to ucelený systém, který by mohl doopravdy fungovat. Nakolik má šanci na přijetí (někdy, třeba v budoucnosti), to neumím posoudit. Já bych pro něj nejspíš ruku zvedl.

Ono by nejspíš ani nebylo třeba moc zvedat daně. Mimochodem je máme velice nízké, i složenou daňovou kvótu máme jednu z nejnižších mezi "vyspělými" zeměmi. Přesto to zatím nepřineslo vůbec nic pozitivního. Zaměstnanci dál chudnou, nezaměstnaní, zdravotně postižení a další ekonomicky ohrožené skupiny už ani nemají kam chudnout, ty už čeká jen skutečná bída (on je v tom definiční rozdíl - chudoba a bída).
Ono by pro začátek stačilo konečně uplatnit kontrolní mechanismy, které již máme k dispozici, i ty, kterým se současné vlády zuřivě brání (majetková přiznání a skutečné zdanění hazardu), a tvrdě vyžadovat dodržování alespoň těch měkoučkých pravidel, která máme.

Takže - pokud případná sociálně citlivější a ekonomicky poctivější vláda prosadí alespoň 100% uplatnění stávajících kontrolních a výkonných mechanismů (např. výběr daní, omezení zaměstnávání cizinců i jejich "podnikání", důsledné prosazování zaměstnávání občanů ČR, důsledné prosazování zaměstnávání zdravotně postižených, kontrola dodržování všech ekonomických pravidel, tcrdý postih nepoctivých podnikatelů - dotace, švarcsystém atd., zavedení majetkového přiznání), pak bude po cca třech letech jasné, zda to stačí. Pokud to stačit nebude, nezbude než obnovit progresi zdanění příjmů a zvýšit daně společnostem.

Problém je, že Kalousek ÚMYSLNĚ zadlužuje tuto zemi nesmírně rychlým tempem; dělá to proto, aby jakákoli vláda po něm neměla k dispozici nic, co by mohla použít pro nastartování ekonomiky a obnovení sociální rovnováhy.
25. 10. 2011 | 18:48

kelt napsal(a):

Občan,Targus,Béda a další
Na těchto stránkách se neustále točíme v kruhu.
Vyznavače víry pravé nezajímají fakta a argumenty.Kritiku nesystémových a asociálních kroků této vlády vydávají za snahu o návrat před rok ´89.Zmizí Rumcajs,přejmenuje se Hoven,přijde Cestovatel a za celou dobu,co jsem "zde"se snad vyskytl jediný"pravičák",který byl ochoten věcně diskutovat,ale to je jž dlouho.
Vím,že jediný efektivní přístup by byl,je s jejich pomatenými názory ignorovat.
Ale jak dosáhnout toho,aby zde byla možná věcná diskuse?Čistě řečnická otázka-můj pocit,blížící se jistotě je,že argumenty pro obhajobu existence této vlády nejsou-nebo ti,kteří by je mohli nabídnout z množiny voličů ODSTOPVV je nemohou najít.
25. 10. 2011 | 18:48

Cestovatel napsal(a):

kelt:

Občan,Targus,Béda,kelt a další žádné argumenty nepředkládají, jen to to si přečetli v oranžovém volebním programu.
Tito lidé nejsou schopni naslouchat jiným než levicovým názorům názory pravicových lidí je nezajmá
25. 10. 2011 | 19:35

Wraith napsal(a):

To Cestovatel:

Vida, v tom případě jsem zvědav na Vaše řešení mnou položené otázky. Současné vládní kroky totiž za konstruktivní nepovažuji a obávám se, že přinášejí spíše více negativ než pozitiv.

Jsem zvědav, jak by člověk pravicového smýšlení, kterým se prohlašujete. situaci řešil. A upozorňuji, nejsem příznivcem opisování z volebních programů, ale zajímá mne Váš osobní náhled, jak to provést. Aby byl stát efektivnější a zdravotně postižení nebyli natolik sociálně citlivou skupinou. Tedy jinak řečeno, aby nebyli pro systém zbytečnou přítěží.
25. 10. 2011 | 19:47

Targus napsal(a):

To Cestovatel:

"Nekdokážete mi ani odpovědět když oponuji argumentem že 9 500 000 těhotných žen,důchodců a dětí v ČR není.
25. 10. 2011 | 17:43 "

Ale to já jsem nikdy netvrdil. To vy mi jen chcete podsunout. Nenene, takový pitomec opravdu nejsem, na rozdíl od vás. Logiku absolventa zvláštní školy si nechejte pro nějakého jiného primitiva.
Stěží pro vás existuje nějaký slušný výraz, pokud chováte představu, že tady bude demonstrovat 10 mio lidu. K tomu se už fakt nedá nic podotknout. Jen politovat a obdivovat, že jste se dokonce naučil i poznávat písmenka.
25. 10. 2011 | 20:19

Targus napsal(a):

To Wraith:

Smím-li si přiložit malé polínko - docela maličké, vůbec nejde o nějaké, vulgárně řečeno, socky, mrzáky, a spol., jak je někdy titulují kovaní modroptáci.
K postiženým obecně jen asi tolik. Sám jsem měl tu pochybnou čest po určitou dobu užívat pomůcek za účelem přemísťování. Nepřál bych to nikomu, ani tomu hlupákovi pod nickem Cestovatel. Kdo nevěří, ať si pořídí na jeden den vozík a vydrží na něm od rána do večera. A nevstávat ani na ten hajzlík. Kdo na to nemá, ať si přiváže jednu nohu a poskakuje celý boží den o berlích. Komu se to zdá moc, ať si zakryje na jediný den jedno oko nebo si obleče na jediný den palčáky. Uvidíme, co nám ti chytráci řeknou večer.
A nyní k podstatě věci.
To špatné je, že se enormně zatěžuje zdaněním tzv. střední třída, tedy lidé s průměrným až mírně nadprůměrným platem a tlačí se tvrdě dolů až k úrovni těch, kdo žijí na existenčním minimu.
Taktika vrchnosti je jasná:
1/ označit příjemce sociálních a jiných dávek (i starobních důchodů) za hajzly parazitující na celé společnosti a vytvořit vůči nim negativní náladu.
2/ rozdělit a segregovat jednotlivé sociální skupiny a vytvořit tak ve společnosti bariéry.

Kdo mi nevěří, nechť vzpomene latinského "divide et impera". Latiníkům se omlouvám za případné hrubice.
25. 10. 2011 | 20:33

Targus napsal(a):

pokračování:

Co tedy s postiženými a spol.? jak zajistit, aby nebyli sociálně citlivou skupinou?
Obávám se, že tohoto docíliti nelze. Můžete jim dát nějakou materiální nebo morální podporu, ale zdraví a výkonnost - a o tu jde především - jim nevrátíte ničím. Jako bývalý ČID dobře vím, co píši.

Jak tedy zabránit zneužívání důchodů, dávek atd.?
To nevím také. Ale myslím si že dnešní systém je natolik brutální, že spolehlivě vyloučí všechny švindlíře a flákače. V době reálného socializmu bylo jednoduché řešení. Kdo moc vydělal, tomu důchod sebrali. Pro mnohé to bylo jistě demotivující řešení, ale berme v úvahu, že rozdíl ve výdělcích nebyl tak drastický, jako je dnes. Pročež si myslím, že by to bylo dobré řešení i pro dnešek.
Kecy o tom, že by se podvádělo a mrzáci by dostávali peníze na černo nebo na druhé osoby, neberu vážně. Od toho jsou zřízeny orgány, aby kontrolovaly pracovníky a firmy. Že tak dnes nečiní a jsou úplatní, je věcí úplně jinou a nesouvisející.
25. 10. 2011 | 20:45

Targus napsal(a):

pokračování:

Jak tedy naplnit státní rozpočet?
Zde opravdu mohu čistým svědomím říci, že není nic jednoduššího.
1/ kvalifikované odhady hovoří o asi 100 - 150 mld. Kč ztrácejících se v korupčních zakázkách vypisovaných erárem.
Rázem je po Kalouskově pracně budovaném schodku. Ty peníze leží na zemi, je potřeba se jen sehnout a zvednout je, popř. naplácat po rukou nenechavce dojící erár, jak se dá.
Ruku v ruce zavést majetková daňová přiznání a každého, kdo není schopen prokázat, jak k majetku přišel, tvrdě dodanit.
2/ zrušit zastropování sociálního a zdravotního pojištění, oslabuje to solidaritu a konec konců i zdroje na úhradu sociální a zdravotní péče.
3/ znovu zavést progresívní daň z příjmu fyzických osob. Ty nikam na Seychely uprchnout nemůžou. Tedy alespoň finančně nikoli.
4/ Zastropovat příjmy manažérů firem se státní účastí a zdanit tzv. zlaté padáky tak, jak tomu bylo v USA v 70. letech.
5/ zavést bankovní daň, banky nikam neutečou, jak by nás odíraly?
6/ zavést mnohem vyšší danění dividend
7/ zrušit dohody o zamezení dvojího danění s tzv. daňovými ráji. Každý jeden politik má plnou hubu keců o potřebě vybírat daně, ale tohle si nedovolil navrhnout naprosto nikdo, ani komunisti ne. Firma chce převést penízky do daňového ráje? Prosím, nic snazšího, ale nejprve budem danit v místě, kde byl zisk vytvořen.

No, myslím, že už jsme v přebytku tak 50 miliard, takže pro dnešek to stačí.
25. 10. 2011 | 21:02

Wraith napsal(a):

To Targus:

Ano, "Rozděl a panuj.", je-li má latina správná. Vaše téměř detailní shrnutí je v podstatě ve shodě s tím, co si myslím. A velmi za Váš názor děkuji.
Mimochodem, mám tu, jak vy říkáte,pochybnou, čest být člověkem, jehož postihlo menší osobní peklíčko v podobě zanikajícího sluchu. A to nikoli z důvodu, že bych se promenoval na diskotékách či extra hlučných koncertech. Nýbrž díky onemocnění vnitřního ucha kombinovaným s potížemi oběhového systému, které se ukázaly být natolik vleklé a obtížně léčitelné, že i sami lékaři nad mým případem vlastně zlomili hůl a snaží se jen zachovat jakýsi staus quo. Popravdě, i když mají upřímnou snahu, moderní medicína je na to zatím krátká, takže se bez kompenzačních pomůcek neobejdu.
Možná to vyzní ironicky, avšak to tak zamýšleno není - zkušenost, kterou jste udělal, Vám dala možnost nahlédnout na problematiku z obou stran, takže máte oproti ostatním diskutujícím v mnohém náskok a tím pádem můžete uvažovat v daleko přesnějších detailech.
Máte mé uznání a ještě jednou díky.
25. 10. 2011 | 22:07

Minorita napsal(a):

To Cestovatel
Kdyby někdo např. na pivu, třeba před 30-ti lety, byl takový vymaštěný ideolog jako vy a začal takhle žvanit, tak by dostal od spolustolovníků do huby a byl vyhozen jako fanatik. Škoda, že se dnes zapomíná na stará dobrá řešení.
Vy jste demonstrativní případ koncentrované socioidiocie v kombinaci s porcí demagogie a omezené schopnosti samostatné mozkové činnosti.
Jestli tohle produkují VŠ ( jak o sobě často drze prohlašujete a smrtelně tou lží urážíte jakoukoliv alma mater ), tak panbůh s námi a všichni zlí pryč...
Nejen, že nejste ekonom ( ty komediální výstupy skutečného ekonomoma buď pobaví nebo popudí ), vy jste v reálu nula, která si zde léčí komplexy a nejspíše je za to placená ...
Nehodlám se s vámi špinit -> to jen ty vaše do nebe volající nestoudnosti nejen na adresu zdravotně postižených a k tomu tuny až deviantních zvratků na jakékoliv téma...
25. 10. 2011 | 23:37

Cestovatel napsal(a):

Targus:

Lže jak když tiskne:

Nekdokážete mi ani odpovědět když oponuji argumentem že 9 500 000 těhotných žen,důchodců a dětí v ČR není.
25. 10. 2011 | 17:43 "

Ale to já jsem nikdy netvrdil. To vy mi jen chcete podsunout
"500 000 lidí reprezentuje celou společnost? Kolik procent je 500 000 z 10 000 000? Usnadním vám počítání 5%. To je celá společnost? Jak víte že těch 5% reprezentují i další lidí? Dal vám (jim) snad někdo právo mluvit za jiné?"

Vy potáhnete na demonstraci i svou natěhotněnou manželku, družku, přítelkyni, děcko v kočárku, poloslepou babičku a počůravajícího se dědu z domova důchodců?
Vlastně pardon, ti museli jen hodit lístky TOP-ce, pokud odevzdávají pravidelně důchod, více jich netřeba.
To jste teda kadet, to vám řeknu.

25. 10. 2011 | 17:17

Minorita:

Já bych od žádných spolustraníků přes hubu nedostal protože do KSČ bych nevlezl ani kdyby mi nabízeli milion. Nikdy jsem v žádné straně nebyl a snad ani nebudu. Ale vy nějakdobře víte jak to chodilo u soudruhů.

Minorito omezenou mozkovou činost tady zatím ukazujete vy. Jestli si myslíte že urážky jsou znakem inteligence tak jste na omylu. V demagogii tu vynikají (a na jiných blogech) jiní jako Targus,Občan, vy Minorito, kelt,stle rebel,Béda a podobní exoti. Ti používají demagogii já ne.
26. 10. 2011 | 00:18

vojnov napsal(a):

Cestovatel:

to, na co naráží nick Minorita není spojeno s členstvím v komunistické straně. Skorem bych i věřil, že tomu, co tady píšete snad i věříte (tedy nezávislost "svobody" na hmotných statcích, nemakačenky tyjící se sociálních dávek). Doufám, že z toho vyrostete, až se, jak tu už zmínil Targus, buďto vy sám, anebo někdo ve vašem okolí dostane do opravdu komplikované životní situace. Ve které si nepomůže ani sám, ani jeho rodina. A že se takové věci stávají. Mrkněte třebas na východní Turecko.
To, co tady prezentujete, bez ohledu na to, jestli ve Straně jste, či nikoliv, je opravdu ryzí ideologie (jen "zprava"). To je to, na co narážel minorita. Pokud byste takto hovořil v hospodě třebas na Janově anebo na Broumovsku, věřte, že by leckoho svrběla ruka.

K vašemu půlmiliónu reprezentujícímu jen sebe sama. V našem státě je asi 10 mio lidí, z nichž je asi čtvrtina důchodců a čtvrtina dětí. Tím Vám do ulic (!) vyšlo 10% pracujících. Ne každý, kdo souhlasí s demonstrací, je na ní fyzicky přítomný (práce, nemoc, "nevyšlo mi to", nemá, jak se na demonstraci dostat). Na tom ostatně byla postavena legitimita změn po roce 1989 (legální to nebylo, takže vaší optikou byla SR nelegitimní a nelegální a k žádné změně nemělo dojít). Až se dá těch půlmiliónu lidí do pohybu (což se možná stane, podle toho, co se tu děje), nikdo je nezastaví. Smetou tuhle vládu, Vás, mě... my, co jsme na tom relativně dobře, si pohoršíme. Oni na tom asi budou stejně špatně jako předtím, ale alespoň si vybijí zlost.

Ta věta, co vám tak leží v žaludku jako ideologický žvást, nemá s Marxismem-Leninismem nic společného. Použil ji nějaký Martin L. King, když se v USA řešil apartheid. Jestli tohle nebylo "o svobodě a rovnosti šancí" pak co tedy?

Až na svých cestách otevřete oči, zjistíte, že lidé se nerodí stejní. Nemají stejné schopnosti, zázemí, šance. To ovšem neznamená, že ti nešťastní, slabí a hloupí mají jít přes palubu. Od toho byli někteří jiní nadáni rozumem a šancemi, aby jim pomohli. V každém kmeni je tak jeden náčelník a spousta apačů. Pokud náčelník nezajistí spokojenost i těch hloupých a nešikovných apačů, je to špatný náčelník.

Howgh.
26. 10. 2011 | 10:31

Koleda napsal(a):

To Targus:
Mám opačnou zkušenost, jenom v mojí širší rodině jsou dva, kteří mají ID na srdeční chorobu, přitom normálně dřou na svém baráku vč. tahání těžkých břemen. A co se týče vozíčkářů, vůbec se do nic nestrefuji, mám mezi nimi pár známých, kteří se s tím osudem perou. Jen jsem chtěl panu Krásovi demonstrovat, že ne vše je tak, jak si on představuje a tvrdí. A mimochodem, nabízeli jsme 12 tis. Kč.
26. 10. 2011 | 16:12

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy