Zvládne Apple ragby než se Jobs vyléčí?
Devátého září 2011 to vypukne. Šampionát v ragby na Novém Zélandu. Ragby hraje 15 hráčů. Musí se chovat jako tým. Útočí a brání všichni. Nehraje se tady na simulování - Richie McCaw není Cristiano Ronaldo (ani co se týká gelu ve vlasech). O míč se bojuje skupinově. Ano, musíte hrát tvrdě. K síle ale také potřebujete hlavu. Málokdy dokáže jeden hráč sám vybojovat míč a bez podpory ostatních zabodovat.
Letopočet 2011 bude rokem ragby. Ukáže se, zda Asie bude pro firmy hrozba (sní podniky jako sushi), anebo příležitost (firmy tam najdou odbyt).
Guru marketingu Philip Kotler shrnuje ve své knize Chaotika výsledky výzkumu společných znaků firem, které se dožily nejméně sta let. Třeba společnost Stora: vznikla v roce 1347 jako těžař mědi ve švédském Falunu. Nebo firma Sumitomo, založená v japonském Kjótu, startovala kolem roku 1630 obchodem s léky, knihami a později také s mědí. Obě firmy existují dodnes. Co takové nesmrtelné podniky spojuje?
Schopnost přizpůsobit se tomu, co se děje ve světě, vytvořit si vlastní komunitu (mít loajální zákazníky), držet se konzervativního financování a konečně: tolerovat nové myšlenky.
Pro úspěch v roce 2011 a dalších letech bude potřeba kromě štěstí umění spojit všechny tyto vlastnosti...
Třeba Google - spojuje lidi, nežije jen na dluh a má fantastický potenciál se dále rozvíjet. Až vás bude jednou (náhodou) nudit tenhle blog, přečtěte si díky Googlu v češtině co já vím třeba brazilský plátek Folha de Sao Paulo. Loajální zákazníky má Apple. Jeho mozek Steve Jobs je ale teď na „zdravotní volnu“... Zvládne Apple ragby než se Jobs vyléčí?
Letopočet 2011 bude rokem ragby. Ukáže se, zda Asie bude pro firmy hrozba (sní podniky jako sushi), anebo příležitost (firmy tam najdou odbyt).
Guru marketingu Philip Kotler shrnuje ve své knize Chaotika výsledky výzkumu společných znaků firem, které se dožily nejméně sta let. Třeba společnost Stora: vznikla v roce 1347 jako těžař mědi ve švédském Falunu. Nebo firma Sumitomo, založená v japonském Kjótu, startovala kolem roku 1630 obchodem s léky, knihami a později také s mědí. Obě firmy existují dodnes. Co takové nesmrtelné podniky spojuje?
Schopnost přizpůsobit se tomu, co se děje ve světě, vytvořit si vlastní komunitu (mít loajální zákazníky), držet se konzervativního financování a konečně: tolerovat nové myšlenky.
Pro úspěch v roce 2011 a dalších letech bude potřeba kromě štěstí umění spojit všechny tyto vlastnosti...
Třeba Google - spojuje lidi, nežije jen na dluh a má fantastický potenciál se dále rozvíjet. Až vás bude jednou (náhodou) nudit tenhle blog, přečtěte si díky Googlu v češtině co já vím třeba brazilský plátek Folha de Sao Paulo. Loajální zákazníky má Apple. Jeho mozek Steve Jobs je ale teď na „zdravotní volnu“... Zvládne Apple ragby než se Jobs vyléčí?