Maturita z finanční gramotnosti
Lidé se ve světě financí chovají tak, jak se naučili. Většinou to klape dobře. Někdy to nevyjde. Narazíme. Klábosení o nutné tvrdé regulaci finančních trhů oponuji, všechno je o lidech. Sledujeme pobídky, ovlivňuje nás motivace. „Musíme začít od základu. Investovat do toho, aby lidé porozuměli základním procesům,“ řekl minulý týden na workshopu v St. Gallenu nositel Nobelovy ceny Bob Aumann.
Jinak se asi budeme chovat v situaci, kterou známe. Zírat naopak budeme na problém, o kterém jsme neměli ani potuchu, že by mohl nastat. Napadá mě možné řešení: Vybavme své děti knihou „Finanční a ekonomická gramotnost“. Je od manželů Skořepových a její využití na školách podporuje Česká národní banka. A vůbec, proč podle toho neučí naše školy? Pokud jsme odepsali z maturit matematiku, nenahradíme ji zkouškou z finanční gramotnosti (třeba v kombinaci se základy matematiky)?
Nedůvěřivcům posílám písničku od Chinaski: „Vzal si dva leasingy, dvě hypotéky. Měl z toho nervy, tak začal brát léky. Do toho nějaký avantýry, bylo to nad jeho síly.“
Jinak se asi budeme chovat v situaci, kterou známe. Zírat naopak budeme na problém, o kterém jsme neměli ani potuchu, že by mohl nastat. Napadá mě možné řešení: Vybavme své děti knihou „Finanční a ekonomická gramotnost“. Je od manželů Skořepových a její využití na školách podporuje Česká národní banka. A vůbec, proč podle toho neučí naše školy? Pokud jsme odepsali z maturit matematiku, nenahradíme ji zkouškou z finanční gramotnosti (třeba v kombinaci se základy matematiky)?
Nedůvěřivcům posílám písničku od Chinaski: „Vzal si dva leasingy, dvě hypotéky. Měl z toho nervy, tak začal brát léky. Do toho nějaký avantýry, bylo to nad jeho síly.“