Silvestr brněnským zastupitelům: „Chlouba Brna“, „silnice 21. století“
Je tomu bohužel tak, že normalizační „každý na svém písečku“ se po Listopadu ještě prohloubilo, a to především co se týče nových „papalášů“: místo aby se starali o veřejné věci, starají se hlavně sami o sebe a své posty.
Zatímco Praha vložila desítky miliard do (nepochybně tunelovaného) tunelu Blanka, Brno má něco ještě mnohem lepšího: silnici spojující aglomerace Bystrc, Komín a Medlánky-Řečkovice-Královo pole. Přestože je tam větší provoz než na leckteré okresní silnici a jezdí tam osobní i nákladní auta, traktory a zemědělské stroje, sanitky, záchranářské, hasičské a policejní vozy, její stav je víc než katastrofální.
Je to úzká silnice, většinou tvořená polorozpadlými betonovými pláty, na nichž, pokud nejedete vysloveně pomalu, si ničíte tlumiče a natřásáte sebe i auto. Pokud se dostanete na asfalt, není to o nic lepší, protože je plný výmolů.
Když to vezmete od Bystrce, hned za humny narazíte na nebezpečný úsek. Výmoly vás tam tlačí na levou stranu, do nepřehledné zatáčky, a protože je to do kopce, trnete, aby proti vám nevyjel nějaký cyklista, který si to z kopce pustil příliš rychle. Co v tomto místě prožívá řidič náklaďáku, si můžete jen představovat. Při tom by stačilo, aby křoví na levé straně někdo vysekal.
Neméně hrozivá místa vás ovšem čekají, když vyjedete nahoru na rovinatý úsek. Výmoly tam dosahují hloubky dvaceti až třiceti centimetrů, a to všechno se ještě zhorší když naprší, neboť v některých místech vznikají až půlmetrové kaluže. Tam si můžete poškodit nápravy nebo v jednom místě, kde ze strany trčí rozervaná železná trubka, si můžete prorazit pneumatiku.
Na výmoly je nejhorší odbočka na Komín. Když jsem se na tamějším úřadě ptal, zda s tím nehodlají něco dělat, bylo mi bez zájmu řečeno, že na to nejsou peníze (první co mě samozřejmě napadlo: kampak asi zmizely?).
Situace se poněkud zlepší, když na křižovatce, jejíž dvě ramena tvoří šotolina, odbočíte do prava na Medlánky. V opačném směru je cesta, která už léta volá po zřízení cyklostezky, neboť spojuje severní část Brna s Kníničkami, tj. s Brněnskou přehradou.
Jak se vám spí, brněnští zastupitelé?
Co na to říkáte pane Hollane, kterého si vážím a který chce „žít Brno“?
Brnu a nejen jemu do nového roku přeji, aby dál přibývalo občanských aktivistů. Neboť bez jejich tlaku se náš celorepublikový Kocourkov nezlepší.
Zatímco Praha vložila desítky miliard do (nepochybně tunelovaného) tunelu Blanka, Brno má něco ještě mnohem lepšího: silnici spojující aglomerace Bystrc, Komín a Medlánky-Řečkovice-Královo pole. Přestože je tam větší provoz než na leckteré okresní silnici a jezdí tam osobní i nákladní auta, traktory a zemědělské stroje, sanitky, záchranářské, hasičské a policejní vozy, její stav je víc než katastrofální.
Je to úzká silnice, většinou tvořená polorozpadlými betonovými pláty, na nichž, pokud nejedete vysloveně pomalu, si ničíte tlumiče a natřásáte sebe i auto. Pokud se dostanete na asfalt, není to o nic lepší, protože je plný výmolů.
Když to vezmete od Bystrce, hned za humny narazíte na nebezpečný úsek. Výmoly vás tam tlačí na levou stranu, do nepřehledné zatáčky, a protože je to do kopce, trnete, aby proti vám nevyjel nějaký cyklista, který si to z kopce pustil příliš rychle. Co v tomto místě prožívá řidič náklaďáku, si můžete jen představovat. Při tom by stačilo, aby křoví na levé straně někdo vysekal.
Neméně hrozivá místa vás ovšem čekají, když vyjedete nahoru na rovinatý úsek. Výmoly tam dosahují hloubky dvaceti až třiceti centimetrů, a to všechno se ještě zhorší když naprší, neboť v některých místech vznikají až půlmetrové kaluže. Tam si můžete poškodit nápravy nebo v jednom místě, kde ze strany trčí rozervaná železná trubka, si můžete prorazit pneumatiku.
Na výmoly je nejhorší odbočka na Komín. Když jsem se na tamějším úřadě ptal, zda s tím nehodlají něco dělat, bylo mi bez zájmu řečeno, že na to nejsou peníze (první co mě samozřejmě napadlo: kampak asi zmizely?).
Situace se poněkud zlepší, když na křižovatce, jejíž dvě ramena tvoří šotolina, odbočíte do prava na Medlánky. V opačném směru je cesta, která už léta volá po zřízení cyklostezky, neboť spojuje severní část Brna s Kníničkami, tj. s Brněnskou přehradou.
Jak se vám spí, brněnští zastupitelé?
Co na to říkáte pane Hollane, kterého si vážím a který chce „žít Brno“?
Brnu a nejen jemu do nového roku přeji, aby dál přibývalo občanských aktivistů. Neboť bez jejich tlaku se náš celorepublikový Kocourkov nezlepší.