Dokdy tu chtějí strašit?

14. 11. 2012 | 08:42
Přečteno 4519 krát
Vláda, která je ochotná strašit ve sněmovně i po půlnoci, jak to předvedl blitzkrieg se zdražovacím balíčkem, penzijní reformou a církevními restitucemi v noci z Říjnové revoluce na Bílou horu, hledá nové uplatnění. „Ministři by už neměli strašit, ale dávat naději,“ prohlásil nečekaně premiér Petr Nečas v rozhovoru pro deník Mladá fronta Dnes. Možná se mu doneslo, že rozpočtově zodpovědné škrty ve stínu hrozby „cesty do Řecka“, už jsou zbytečné. Už jsme totiž na cestě…

Stojí za to nahlédnout do statistik, aby bylo zřejmé, v čem spočívá skutečné řecké varování. Pravidelné Výhledy světové ekonomiky, které vydává dvakrát ročně Mezinárodní měnový fond, očekávají další zhoršení řecké ekonomiky - na pokles o 6 procent letos a skoro o 5 procent na příští rok. Už i šéfka MMF Christine Lagarde doporučuje dvouletý odklad dohody o snížení rozpočtových schodků, protože má za to, že tuto dohodu prostě nelze dodržet. Propad hospodářství znamená i propad daňových výnosů. Snaha zachránit to dalšími škrty jen urychluje sestupnou spirálu ekonomické a rozpočtové smrti.
Tlak partnerů z eurozóny, která o tom znovu jednala v pondělí, ovšem sleduje i vedlejší cíl – přinutit k placení daní také ty, kdo zatím přispívali do řeckého rozpočtu nedostatečně, nebo se daním úplně vyhýbali.
Pozorně to sleduje také znovuzvolený americký prezident Barack Obama, jehož vláda nutně potřebuje nové zdroje, nemá-li přepadnout přes „rozpočtový útes“. Nebezpečně narůstající státní zadlužení USA není důsledkem jen krize a nákladných protikrizových opatření, ale také okázalých daňových úlev pro bohaté, které před lety prosadil republikánský prezident George Bush mladší. Za jeho předchůdce, demokrata Billa Clintona byl rozpočet přebytkový. Ti, co mohou platit víc, platí málo, nebo raději - prostřednictvím daňových rájů - vůbec. Dluhy pak vyvolávají strach a lidé šetří, protože může být hůř. Chybějící domácí poptávka oslabuje hospodářství, a to znamená další snížení daňového výnosu, další protikrizová opatření a další nárůst dluhu. Škrty míří i do oblasti vzdělávání a ohrožují konkurenceschopnost země.
Tohle všechno je poučné i pro nás. Rozpočtové příjmy, které zmizely v Topolánkově reformním batohu (a do kterého Miroslav Kalousek přihazuje dodnes), jsou nahrazovány dluhem. Pro vládu byl dluh vítaným pomocníkem v privatizaci lukrativních veřejných služeb – stát na to nemá, levně to prodejme nějakému spřátelenému dobračisku, a to nás zachrání. Jenže nyní už to vládě přerostlo před hlavu. Nejenže byla ve volbách bita jako nikdy, ale začíná ztrácet nad státním rozpočtem jakoukoliv kontrolu.
Petr Nečas si však zatím vzal jen to poučení, že když se lidé bojí, jsou s výdaji opatrní. Třeba se bojí proto, že se na ně mračí. Začne se tedy při rozdávání sKaret a zvyšování DPH víc usmívat a bude všechno v pořádku.
Má za to, že je lepší, když lidi zabaví, než kdyby jim dával peníze. „Dokonce si myslím, že kdybychom dali domácnostem více peněz, že by se dnes spotřeba nezvýšila a jenom se zvýšily vklady,“ prohlásil skoro nazlobeně. Chce lidi přivést na jiné myšlenky a přehlušit v nich strach, že když přijdou o práci, je pouze otázkou času, kdy je lichváři a exekutoři vyprovodí pod most.
Šetřit? Koho to napadlo! K růstu se nemůžeme proškrtat, varuje Nečas ve zmíněném rozhovoru. Najednou platí všechno to, co dříve tak rezolutně popíral. Autor Dobrého vojáka Švejka, největší český humorista Jaroslav Hašek by řekl, že tady někdo „obrátil mulaha“.
Jinak má premiér pravdu, skutečně jsme se neproškrtali k růstu, dluhy naopak dramaticky narostly a podařilo se snížit i naši schopnost na dluhy vydělat. Splácí se tím, že se země vybydluje, jako kdybychom přikládali parketami, které někdo vytrhává v obýváku (nejnověji mají být utraceny veškeré rezervy státních podniků).
„Potřebujeme růst, ale nikoliv na úkor zvyšování zadlužení,“ radí dále Nečas, neboť potřebné zdroje už jsou prošustrovány. Ať je dá někdo jiný. Kdo? Evropské fondy. „Jako prorůstové impulzy vidíme vyšší výdaje do dopravní infrastruktury, vědy, výzkumu, inovací a školství,“ radí premiér s pověstí nejneschopnějšího uživatele evropských fondů do dopravní infrastruktury, vědy, výzkumu, inovací a školství. Uživatele tak neschopného, že letos budeme z neregulérně utracených evropských fondů 12,5 miliardy korun Bruselu vracet.
S výzvou vládě, aby nestrašila, je to tedy podobné jako s tím Řeckem, je to nerealizovatelné. Řecku možná pomůže odklad a Česku by zase pomohlo zkrácení termínu, do kdy tu chce Nečasova vláda strašit.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sláma napsal(a):

Naprostý souhlas. Vláda fyzika pevných látek RNDr. Petra Nečase a provozního chemika Ing. Miroslava Kalouska je naprosto neschopná a zároveň schopná všeho. Dokazuje to i angažování Pavla Dobeše, který byl ještě před rokem dobrý jen na vaření kafe a dnes se jej, pro naprostou neschopnost, snaží zbavit i vlastní pidistrana.
14. 11. 2012 | 09:00

DL napsal(a):

Z takové vlády, jaká u nás je, viňme pouze svou blbost, omezenost a lhostejnost.
14. 11. 2012 | 09:02

Neudržitelný napsal(a):

Autor
"Stojí za to nahlédnout do statistik, aby bylo zřejmé, v čem spočívá skutečné řecké varování"
Skutečné řecké varování je v tom, že řecký důchodce má nejvyšší důchod v EU. A o tom nepíšete. Skutečné řecké varování je v tom, že řek si zvykl na dotace a peníze z EU. Skutečné řecké varování je v tom, že až bude vládnout ČSSD tak bude také rozdávat z cizího.
14. 11. 2012 | 09:04

Ládik!!! napsal(a):

Bohušu,
zajdi si na klystýr.
14. 11. 2012 | 09:06

Pepa Řepa napsal(a):

Do žní, říkal pan Pávek.
Co potom Bohušu?
Neřekl bych, že bude registrované partnerství s rudochem po boku lepší.
14. 11. 2012 | 09:10

alojz napsal(a):

Neudržitelný

No 4ech rozhodně nemá nejvyšší důchod v EU:-))

A vyhrožovat tím, že ČSSD bude rozdávat z cizího:-))

jakého cizího?ono tady po vládě pravice něco zbude?jen dluhy a chaos ve všem..
14. 11. 2012 | 09:11

Sláma napsal(a):

Neudržitelný napsal: "až bude vládnout ČSSD tak bude také rozdávat z cizího"
Nějak jste si nevšiml, neudržitelný, že ČSSD se v tomto státě již 8 let podílela na vládách. Výsledkem byl nebývalý růst ekonomiky. Naproti tomu, vždy, když se ujala vldáy ODS, končilo to krachem. V roce 1997, když končila druhá vláda Václava Klause, bylo Česko v hluboké depresi, ačkoliv celá Evropa, a zejména naše okolí, rostla.
Nyní to je podobné, okolní státy mají velice rychlý růst, jen Česko stagnuje.
Vlády ČSSD rozhodně nijak výrazně nezvýšily přerozdělování a není žádný důvod, aby tak dělaly i v budoucnu.
To jsou jen výtvory vašeho chorého mozku, ovlivněné čtění ideologických příruček.
14. 11. 2012 | 09:13

taffy napsal(a):

v podani nasich odpovednych pravicovych politiku je stat zdrojem
penez, rozdelovani vlivu a vyhod spratelenym soudruhum tj oni nas do toho recka vedou ( pokud ne rovnou do chrtanu rusu )
stat nechapou jako danovymi poplatniku preplacenou sluzbu, jen jako zdroj moci a penez pro sebe a sve ridici organy
14. 11. 2012 | 09:15

Sláma napsal(a):

Neudržitelný je skutečně neuvěřitelný. Napsal:"Skutečné řecké varování je v tom, že řecký důchodce má nejvyšší důchod v EU."
To ovšem není pravda. Neudržitelný nechápe, že výše důchodu nemůže být poměřována výší průměrného platu v České republice, protože ten je 3x menší, než kolik by podle výkonnosti ekonomiky měl být.
Eurostat měří důchody ukazatelem, který se jmenuje medián relativního příjmu nejstarších věkových skupin. V tomto ukazateli je na tom Řecko velice špatně. Průměr EU je 0,89, zatímco v Řecku je 0,81.
Měl byste přestat, Neudržitelný, číst bulvární noviny typu Neviditelného psa, Lidových noviny, MF Dnes (vše koncern Mafra, a.s.).
14. 11. 2012 | 09:22

Xury napsal(a):

Pro autora:
- Řecko se skutečně dál propadá a ono "oddálení škrtů" je jen důsledek snahy udržet jej v eurozóně, kam nikdy nemělo vstoupit. Celková suma pomoci a odpisů dluhů už přesáhla částku, kterou Řecko dlužilo v roce 2010. Přitom výše dluhu vůči HDP přesáhne příští rok 180%.
- z vašeho příspěvku mám velmi nepříjemný pocit, že vůbec netušíte o jaký fiskální útes se v USA jedná
- co se ČR týče, tak bych určitě rád viděl škrty v oblasti korupce. Ovšem na druhé straně nemám pocit, že by ČSSD v tomto směru něco podstatného změnila. Alespoň na úrovni samosprávy to nějak nepozoruji. A musím připomenout, že onen slavná odhad NERVu, z roku 2010 zahrnoval i samosprávu a státní firmy.
14. 11. 2012 | 09:24

Xury napsal(a):

Pro Slámu:
"Nějak jste si nevšiml, neudržitelný, že ČSSD se v tomto státě již 8 let podílela na vládách. Výsledkem byl nebývalý růst ekonomiky. " - můžete mi prozradit, který vládní čin ČSSD tento růst způsobil? Podle mne se totiž ČSSD svezla na dvou věcech - vstupu do EU a dokončení privatizace.
14. 11. 2012 | 09:27

DF napsal(a):

Ministr financí Miroslav Kalousek, bere tato čísla o naprostém propadu hospodářství s velkým odstupem.
Ta čísla prozatím nezpochybňuji, ale odmítám je brát vážně, řekl ministr financí Miroslav Kalousek.
Pan Kalousek také definoval že česká vláda se zabývá materiálem prorůstových impulzů, rád bych ale řekl, že dnes se stává nesmírně populární věta, která zní "k prosperitě se nelze proškrtat".
S tím souhlasím, je to hezká věta, ale pak musí někdo z těch absolutně neschopných ekonomů ČSSD říci, jaké prorůstové impulzy jsou skutečně efektivní investicí, a hlavně kde na tu investici vezmeme.
Mne vůbec nezajímá jakýsi nesmyslný předpoklad, že celoroční pokles pravděpodobně dosáhne až dvě procenta řekl na položenou otázku ministr financí pan Miroslav Kalousek.
Mne zajímá kde se vezmou finanční zdroje na prorůstové impulzy dokončil svou pravdu Miroslav Kalousek.
14. 11. 2012 | 09:27

Ládik!!! napsal(a):

Bohušu,
odkud načerpáš živou vodu?
14. 11. 2012 | 09:32

Sláma napsal(a):

Xury, můžete mi vysvětlit, na jaké vlně se svezla ODS, že po dvou účinkování vždy přivedla zemi do krize? Vždy v době, kdy okolí velice rychle roste?
Ptáte se: "který vládní čin ČSSD tento růst způsobil?"
Odpověď je jednoduchá. Oni se příliš do ničeho nepletli, nehledali třetí cesty ani nedělali v Evropské unii trojské koně. Snažili se zlepšit vztahy s okolními státy a zlepšit podmínky pro naše vývozce, což se jim dost dařilo.
Xury, píšete: "ČSSD svezla na dvou věcech - vstupu do EU a dokončení privatizace."
To se vám divím. Neustále od politiků ODS slyšíme, jak je situace v EU neudržitelná a najednou, že by měl na naši ekonomiku pozitivní efekt? Do EU jsme vstoupili v roce 2004 a v letech 2004-2006 měla Česká republika nejrychlejší růst, to je pravda. Ale vaše teorie nevysvětluje trend zvyšování růstu, který začal již dříve.
Mimochodem, Klaus neprivatizoval?
A vůbec, já jsem si myslel, že prodle vaší teorie levice neprivatizuje, ta přece znárodňuje. Jak si to vysvětlujete?
14. 11. 2012 | 09:40

Marek napsal(a):

Tahle vláda je katastrofa
o prorůstových opatřeních mluvila už dávno, ale žádná neudělala. Jede se dál v tom, co se neosvědčilo, metoda tupých škrtů, po kterých mělo následovat něco inteligentnějšího. Ale to se nestalo. Tahle vláda má na kahánku, všechno špatné už protlačila o nic už jí vlastně nejde, takže bude za naše peníze už jen udržovací. A bude dál škodit. Nic jiného doposud nepředvedla.
14. 11. 2012 | 09:43

Chris napsal(a):

Pane Sobotko, kdyby ČSSD v dobách celosvětového růstu nesekala schodky 100miliard ročně, mohli jsme si dnes dovolit překlenout krizi se schodky 200 miliard a nemuselo se škrtat vůbec.
Škrtání je i vaše vina
14. 11. 2012 | 09:46

Sláma napsal(a):

Xury napsal: "Alespoň na úrovni samosprávy to nějak nepozoruji. A musím připomenout, že onen slavná odhad NERVu, z roku 2010 zahrnoval i samosprávu a státní firmy."
Zajímavé úvahy, které si zaslouží rozbor. Takže na úrovni samosprávy nepozorujete změny v boji s korupcí? A na centrální úrovni ano?
Já myslím, že odvolání Pospíšila a jeho nahrazení Pavlem Blažkem mluví za vše. Nebo jmenování Martina Kuby, zástupce jihočeských kmotrů ODS, 1. místopředsedou ODS také mluví za vše.
Myslím, že vám to nikdo neuvěří.
Píšete o samosprávách, ale předpokládám, že myslíte ty krajské. Tam, kromě aféry Rath, nic neukazuje na nějaké dramatické problémy. V Libereckém a Ústeckém kraji byli do tamních afér namočeni svorně lidé z ODS a ČSSD a voliči to po zásluze potrestali, takže tam se určitě situace začíná rychle zlepšovat. Máte plné právo nic nepozorovat, to je váš soukromý problém, ale já v krajích, zejména ovšem Libereckém a Ústeckém, zlepšení pozoruji.
K partě lidí, kteří si říkají NERV má velké výhrady. Podle mého názoru to je volné sdružení osob, kteří buď z vlastní odborné nedostatečnosti, či vypočítavosti dělají stafáž Kalouskovi.
Myslím, že by už ti chytřejší z nich rádi vycouvali, neboť se bojí o svoji odbornou pověst.
14. 11. 2012 | 09:49

Pepa Řepa napsal(a):

Ládik!!!
Od rudého ptáka Vohníváka, Ládíku.
Pokropíme mrtvolu a vyskočí švarný EUROToman.
14. 11. 2012 | 09:54

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Na Václaváku se bude v sobotu dělat demokracie
http://www.stopvlade.cz/akce/79-demokracie-vypada-jinak
http://www.cmkos.cz/uvodni-strana/aktuality/3506-3/demokracie-vypada-jinak
14. 11. 2012 | 10:03

smutný napsal(a):

Podle fanoušků ODS a TOP09 se to všechno stává tak nějak samo. Ekonomický růst za vlády ČSSD - to se stalo samo, na to vliv vláda ČSSD něměla, ale samozřejmě nezapomenou předhazovat dluhy po Klausové vládě. Ekonomický úpadek dnes - to se stalo taky tak nějak samo, za to v žádném případě nemůže vláda Topolánkova, Nečasova a nejlepší ekonom rozvojových zemí - Kalousek. Za to může jen světová krize a EU. Jejich "deformy" to, podle nich, určitě nezavinily.
14. 11. 2012 | 10:13

Xury napsal(a):

Pro Slámu:
- v první případě se promítla nedotažená privatizace (nepochybně vina vlády), asijská měnová krize, která se přenesla díky pevnému kurzu i k nám a na kterou ČNB reagovala neadekvátním zvýšením úrokových sazeb.
Co se druhého případu týče (tedy současnosti). Pokud je v okolí vše v pořádku, tak proč se všude už skoro čtyři roky hovoří o velké krizi? A co se týče toho rychlého růstu v okolí, tak ho nějak nevidím. nejrychleji roste Slovensko a Polsko - cca o 2-2.5%, Německo bude letos růst patrně jen o cca 1%, Rakousko asi taky,Maďarsko a Slovinsko klesají více než my. Ovšem pokud jde o Polsko a Slovensko, tak bych využil toho, co tu kdysi navrhoval Sedláček (nebo Michl teď nevím) a od toho růstu ještě odečetl deficit SR, abychom odlišili růst "na anabolikách". Pak se obávám, že už Slovensko ani Polsko tak růžově vypadat nebudou.

- co se EU týče, to byla od vás demagogie nejhrubšího zrna. Musíte dobře vědět, že vstupem do EU nás firmy z EU začaly brát jako bezpečnou zónu, do které je možné investovat.To za prvé. Za druhé pravice nikdy nezpochybňovala výhody jednotného trhu. Co zpochybňovala jsou administrativní zásahy typu jednotné měny nebo podpory OZE, JZP a podobně. Mimochodem na podporu OZE patrně dojede náš průmysl.

- na úrovni samosprávy (a mám na mysli i obce) pozoruju snahu asi tak stejnou jako na centrální úrovni. Což je dost málo, když vezmu v úvahu, jak se levice bije v prsa, jak zatočí s korupcí až bude ve vládě. A pokud budu brát za reálný ten odhad NERVu z roku 2010 (to datum je dost podstatné), tak by levice na samosprávné úrovni měla teď mít k dispozici spoustu peněz díky svým protikorupčním opatřením, protože ta by jí měla vynást řádově desítky miliard. A pokud vím, tak se levice k těm odhadům vždy radostně hlásila a využívala je.
Co se odbornosti NERVu týče, tak bez urážky, vy jim nejste v tomto oboru ani na dohled, takže se obávám, že to nejste schopen posoudit. A co se odborníků levice týče, tak pokud jde o ekonomii mají pouze Mládka, který rozhodně členy NERVu nepřesahuje.
14. 11. 2012 | 10:17

smutný napsal(a):

Chris napsal(a):
Pane Sobotko, kdyby ČSSD v dobách celosvětového růstu nesekala schodky 100miliard ročně, mohli jsme si dnes dovolit překlenout krizi se schodky 200 miliard a nemuselo se škrtat vůbec.
Škrtání je i vaše vina

Proč je pro inteligentní pravičáky tak těžké pochopit, že ten růst byl právě proto, že si na něj ČSSD půjčila?? Jak by jste chtěl vytvořit růst bez investic? Jestli ono to nejsou jen mýty a pověry co se týká té inteligence a chytrosti u pravičáků.
14. 11. 2012 | 10:18

Fialenka napsal(a):

Čechám by pomohlo, kdyby vládní úředníci začali pracovat na sladění politiky s nejvyspělejšími zeměmi.
Podle Legatum Institute, který hodnotí ekonomiku i kvalitu života (jako zdraví a osobní svobodu), jsou to tyto země:

1. Denmark
2. Sweden
3. Australia
4. New Zealand
5. Canada
6. Finland
7. Netherlands
8. Switzerland
9. Ireland
10. Luxembourg
11. United States
12. United Kingdom
13. Germany
14. Iceland
15. Austria
16. Belgium
.
.
.
28. Čechy

http://www.prosperity.com/Ranking.aspx

Když se lidi o rozdílech v kvalitě života v jednotlivých zemích dozvědí, tak si ujasní co chtít a co se může zlepšit. Je také známá cesta jak této prosperity dosáhnout. Tím lidi budou mít nad politiky kontrolu – už jim neuvěří lži a manipulace a nebudou tolerovat zavádění špatných zákonů.
14. 11. 2012 | 10:20

český maloměšťák napsal(a):

Situace není dobrá. Lidé jsou nejen vystrašeni, ale i zmateni. A to jak domácnosti...tak firmy /nejistota ohledně daní např./.
Poptávka po statcích nemandatorní povahy - vyjádřena dolarovým hlasováním ,klesá, lidé jsou motivováni spíše k tomu aby se finančně zajišťovali - než aby utráceli.....firmy zrovna tak - přičemž u nich dochází k redukci či rušení investic (raději vyplácejí vyšší dividendy, nebo peníze investují mimo ČR).
Motorem ekonomiky je sice stále exportní sektor - nicméně lidé nežijí v Číně či v Německu...ale v Ostravě či ve Světlé nad Sázavou.
Obsazenost nebytových prostor tak klesá či stagnuje, ceny nemovitostí též.
Ani zvyšování zdanění spotřeby pak nemá předpokládaný efekt.

A v této situaci předstoupí před veřejnost inženýr Kalousek se svými drábky a tvrdí, že je nutno ještě více šetřit, splatit dluh církvím a investovat - ovšem ne do realné ekonomiky...ale světe div se ! - do penzijních fondů či do státních dluhopisů (přičemž si na finančních trzích může půjčit levněji a navíc ošidí stát na dani - známou to kalouskovinou fintou - emise rozdělené na 1 korunové nominály).
Tož roztočme kola ekonomiky tak, že penízky narveme do Rusnokova batohu ! Toť vynález par excellance ! Penízky poté (pokud se dožiješ 98 let) jako když najdeš ! Nu a uděláš i něco pro svou zemi, že....
Jenže pak dojde na lámání chleba - a zjistí se, že bláznů a idiotů je mezi lidmi dost poskrovnu. A tak z toho nakonec zbyde jen ten prázdný ruksak - i Rusnok se tak jaksi vytratil...

Psychopati, alkoholici a zloději z podstaty věci samé nejsou schopni investovat smart - tak aby došlo k multiplikačním pozitivním účinkům na ekonomiku (snad kromě toho, že si sami sobě odhlasují důvěru a navýšení platů...ale i zde je sporné, zda dojde k pozitivnímu účinku....spíše si myslím, že se jen více ukotví jejich patogenní kriminální sklony).
Psychopati, alkoholici a zloději totiž neumí dokonce využít ani dary /např. peníze EU/. I ty rozkradou nebo promrhají. (všimněte si, že jsem napsal promrHají - tedy s " H"....neb se jedná vesměs o osoby stárnoucí, obezní či frigidní)

Je pak divné, že si lidi nechají takovými vládnout...zřejmě jde o nějakou hromadnou masochistickou úchylku.
Ale skončit to dobře nemůže.
Pokud bych použil oblíbený to pžíměr ožralů a mentálně zaostalejších členů Dolní Seznamky - tedy příměr s rodinou...tak jak asi dopadne rodina, v které josu oba rodiče imbecilní, oba si rádi přihnou a navíc kradou z rozpočtu určeného na chod domácnosti jak straky ?
Podle mě špatně - podle mě je nutno takovým rodičům děti včas odebrat a vychovávat je někde jinde a někým jiným.

Jenže kdo odebere lid Kraďákova ???

Ha, ha, ha..... :))
14. 11. 2012 | 10:21

martin_ka napsal(a):

první krok - je nutné zrušit daňové ráje!!! jiank se svět nikam nepohne
14. 11. 2012 | 10:22

Sláma napsal(a):

Xury napsal o mém názoru na NERV: "obávám, že to nejste schopen posoudit"
Obávám se, Xury, že o mé kvalifikaci víte prd, a tak ji nejste schopen posoudit.
Kvalifikaci členů NERV může posoudit každý, protože své názory troubí do světa. Ovšem, já netvrdím, že jsou všichni nekvalifikovaní. Někteří jsou jistě kvalifikovaní, ale ze zištných či ideologických důvodů dělají stafáž Kalouskovi. A o Kalouskově kvalifikaci jsme si již stihli udělat obrázek.
Ostatně, Kalousek je vystudovaný chemický technolog, jehož jediná praxe je 6 let provozního technologa v Mitasu Praha, n.p.
14. 11. 2012 | 10:27

martin_ka napsal(a):

sláma:
no jo...to je ta vláda odborníků po které se tak nějak volalo někdy koncem roku 1989 :-)
14. 11. 2012 | 10:31

český maloměšťák napsal(a):

smutná apod.
Kdyby,kdyby, kdyby....tak bys sáhl do prdele a nemusel stát frontu na kapry v kose.

Je obdivuhodné, jak se místní polointeligenti snaží přesvědčit sami sebe, že když vládne " pravice" (zhusta bývalí bolševici, mnohdy komunisti a estébáci) tak : pokud je neúspěšná...o negativní vnější vlivy a zvýšené náklady vynaložené na nápravy chyb levice... pokud je úspěšná /příkladů je v historii " porevolučního " Kraďákovaposkrovnu/...tak je to tím, že pravice je prostě mnohem inteligentnější než levice.
Pokud však vládne levice : tak pokud je úspěšná, tak je to díky pozitivním vnějším vlivům a předchozím vynikajícím krokům a programům pravice...pokud je však neúspěšná, tak je to tím, že je celá levice imbecilní.

Inu - byli takto vychováváni. Už odmalička přeci naši " pravouni" chodili do lampionovývh průvodů,poté i do prvomájových , následně do Pionýra a SSM, mnozí z pravounů to dotáhli i na členy KSČ....tam všude jim říkali, která že ta strana je ta pravá, který že to názor je ten pravý, proč stát vždy na té pravé straně a proč je nutno se na věc dívat tou pravou optikou.
A pak šli a volili kandidáty Národní Fronty. Tedy ty pravé osobnosti.

No a to jim zůstalo, že.

Šalom.
14. 11. 2012 | 10:32

Pavel napsal(a):

Bohouši,
proč neumíte prodat jednoduchou skutečnost ?

Když vládla ČSSD, tak růst HDP byl 2-3 před SRN atd.

Když vládne ODS, tak POKLES RŮSTU je - (MÍNUS) 2 -3 % oproti SRN.

Kalous navíc zvýšeje daně jako pominutý a navíc zvýšeje dluhy jako pominutý. Oni se na krizi vůbec nemohou vymlouvat, viz. Klaus a roky 96-97.

PS.
Bohouši, máte je na lopatě, a Vy se chováte jako byste to chtěl zase prohrát.
14. 11. 2012 | 10:38

Mirek napsal(a):

Klaus to bačoval tak, že v roce 1998 musel jít od válu, ánžto šla ekonomika do kytek. Jestli tady někdo argumentuje, že neměl deficity, tak říká jen půlku pravdy a měl by se zamyslet, jak k tomu doopravdy došlo a kde skončily ty stovky miliard z privatizace. Všechno šlo do rozpočtu a to ještě ani nesanoval banky. No to se to hospodařilo, to by dokázala i naše tetka ze vsi, jak peče dobré koláče
14. 11. 2012 | 10:40

Fialenka napsal(a):

Oprava ...

Ještě tam patří Norsko - je na prvním místě. Druhé Dánsko atd.
14. 11. 2012 | 10:41

Sláma napsal(a):

Xury napsal: "proč se všude už skoro čtyři roky hovoří o velké krizi?"
Xury, o velké krizi tu mluvíte jen vy a Nečas. Nikdo jiný o ni nemluví ani nepíše. V Německu byl rok 2011 velice úspěšný a rekordně tam rostly platy. Zatímco u nás je minimální mzda již 8 let na stejné úrovni a reálné platy klesají.
Takže, abychom to shrnuli - krize jen jen v Česku a je proto, že ji Kalousek s Nečasem a Drábkem vytvářejí.
Polsko je jedinou zemí v našem okolí, kterého se finanční krize v roce 2008 nedotkla - v roce 2008 mělo růst HDP ve výši 5,1%. Proč tomu tak bylo? Protože, na rozdíl od Kalouska, podporuje růst domácí spotřeby a diverzifikaci zahraničního obchodu a není banánovou republikou, jako Česko.
Polsko mělo v roce 2010 růst reálného HDP ve výši 3,9% a v roce 2011 ve výši 4,3%. Slovensko 4,4% v roce 2010 a 3,2% v roce 2011. Rakousko 2,1% a 2,7%.
Německo mělo růst reálného HDP v roce 2010 ve výši 4,2% a v roce 2011 to bylo 3,0%.
Tak nevím, Xury, jak jste na to přišel?
14. 11. 2012 | 10:42

MartinO napsal(a):

Slámo,
když chcete kritizovat tak kritizujte, ale na správných místech a nekaďte si do úst.

Bohuslav Sobotka je vystudovaný právnický žvanil který nepracoval nikdy nikde a jeho praxe je tak nula. O vzdělání a praxi třeba takového Koloťuka se nemá cenu ani zmiňovat.

Kalousek pracoval zprvu jako technolog a poté, což jste taktně zamlčel, jako vedoucí investičního útvaru. Takže praxi bezpochyb má nekonečněkrát větší než Sobotka. To ale nemění nic na tom, že už by měl jít od válu.
14. 11. 2012 | 10:42

Kelt napsal(a):

To smutný,
a to ještě navíc musely vlády ČSSD řešit vypadlé kostlivce z Klausovy skříně-400 miliard nesplacených úvěrů převedených do "Konsolidační agentury"/a vyňatých ze SR-to se to pak ukazovalo nízký schodek/a záchranu vkladatelů IPB také zhruba za 400 mld Kč.
Ale vykládat to naší modrofialové inteligenci je házení perel ...... .
Nyní seká vláda ještě větší dluhy/jen si připomněme Kalouskův majstrštych 2008-9,kdy dokázal vytvořit největší zásek do SR ve výši 192 mld.Kč/pouze s tím nepatrným rozdílem,že ekonomika je každý rok v recesi a výhled do roku ´14 není jiný.
Ale až dostanou instrukce,tak přijde ofenziva vedená Yožinem z bažin a dalšími neoliberálními esy/hovenorumcajsové/a navíc nám sdělí,že hrozí návrat před rok 1948,pokud tato neschopná a včehoschopná garnitura odejde na politické smetiště.
14. 11. 2012 | 10:42

Fialenka napsal(a):

martin_ka

"první krok - je nutné zrušit daňové ráje!!! jiank se svět nikam nepohne"

Ano. Je to podmínka nutná, ne však jediná.
14. 11. 2012 | 10:43

český maloměšťák napsal(a):

martin_ka
Obávám se, že pokud jsou daňovými ráji taková Madeira/nejen POR/, Kypr /nejen GR/ či Jersey/nejen UK/....tak že je to tak trochu celé tak jaksi i europokrytecké.

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/jun/28/jersey-bluffing-independence-tax-haven-status

http://www.lectlaw.com/filesh/bbg31.htm

Každopádně prej dostávají od VZP dost peněz subjekty, jejichž majitelé jsou registrovaní právě že v takových zemích.
Což však Šnajdrovi a spol, samozřejmě velkou hlavu /zatím !!!/ nedělá.
Proč taky.
Maximálně se o něm napíše nějaký článek do novin, že...
Protoře " Ramontův archiv" , dámy a pánové, Ramontův archiv je to, oč tu běží.
Ten neí ani plravicový, ani levicový.
Je - podobně jako jsou lokální i celoplošné Mafie...především velmi dobrou pomůckou mocných.
14. 11. 2012 | 10:45

Yosif K napsal(a):

Sobotka napsal:
Stojí za to nahlédnout do statistik, aby bylo zřejmé, v čem spočívá skutečné řecké varování. Pravidelné Výhledy světové ekonomiky, které vydává dvakrát ročně Mezinárodní měnový fond, očekávají další zhoršení řecké ekonomiky - na pokles o 6 procent letos a skoro o 5 procent na příští rok.
KONEC CITATU.

A mame to tu - matemnaticky jasny dukaz toho ze splaceni dluhu boli a delani novych dluhu je prijemnejsi nez splaceni starych dluhu.

Rekove! Musite odstranit z cela EU uzkoprsou Merklici! Voilte do cela EU Bohouse Sobotku - ten vam zajisti novou socialistickou prosperitu!
Misto splaceni starych dluhu budete moci nasekat dluhy nove!!!!

Problem je kdo do Recka nasype penize. Ale vlastne - jaky probelem - uz nyni se sypou do Recka penize vybrane Ficem na Slovenskych Proletarich. Z Ceska sly zatim jenom garance, ale i za ty bude zatazeno a penizky se posypou i z Ceske republiky.

Z tohoto hlediska je vlastne vyborna vec, ze ceska Republika neni schopna vycerpat dotace EU - penize budou potreba na dotovani socialne potrebnejsich reckych a spanelskych lehkozivku s proletarskymi platy dvakrat vyssimi nez v Ceske republice.

Pokud vas boli hlava ze starych dluhu, nasekejte nove - radi to Bohous a Christine Lagarde!!!!!
Pokud vas boli hlava ze vcerejsiho chlastu, otevrte NOVOU LAHEV VODKY a piva a HNED vam bude lepe - radi to Bohous a Christine Lagarde!!!!!

Delanim novych dluhu a utracenim vzhuru k vecne prosperite proletaru!
S novymi dluhy jde vsechno lepe - pryc se sterenim!!!!
Pryc s Merkelovou, volte do cela EU geniuse Bohouse Sobotku! Vsechno dobre dopadne!
Avanti o popolo, alla riscosa!
14. 11. 2012 | 10:45

JAHA napsal(a):

Ad: autor
"Už jsme totiž na cestě…"

Veru, uz ste. Doteraz som si nevedl predstavit, ako bolo mozne, ze doslo k Viteznemu unoru 1948. teraz, na diani v Cesku, uz vidim. Po krajoch, zdola, postupne pripustanie komunistov do rozhodovania. A to do VAZNYCH pozicii. Vid. Zlin (Gottwaldov) podpredseda, ci ako pise kandidatka na prezidenta Roithova - predseda skolskeho vyboru, atd. celkom nenapadne sa zacervenala skoro cela republika. A to za POMOCI oranzovych!!! V senate prevaha, v PS po najblizsich volbach tiez. Cez rieku Rubikom postavila CSSD pre KSCM most, problem vladnutia oranzovocervenej je vyrieseny. Takze Vitezny Kveten sa blizi.
Za podpory vacsiny obyvatelov!!!
14. 11. 2012 | 10:50

Yosif K napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
martin_ka
Obávám se, že pokud jsou daňovými ráji taková Madeira/nejen POR/, Kypr /nejen GR/ či Jersey/nejen UK/....tak že je to tak trochu celé tak jaksi i europokrytecké.
KONEC CITATU

Pane - jeste se nekdy v Praze zastavte za socialisty Mladkem a Janstou proc podnikaji v zizkovskych realitach pres firmu TALUDA domicilovanou ve Fribourgu.

Na volebnich shromazdenich pro proletare je nutno bourit za vyssi zdaneni bohacu, ale jak jde o vlastni propsech - ve Fribourgu se plati dan z korporatniho zisku 3%...... ...typicke socialisticke pokrytectvi...... jak mi vysvetlil na blogu socialista Jiri Havel - je to zcela legalni.......
14. 11. 2012 | 10:50

oranžáda obecná napsal(a):

Sobotko, co vlastně vy, komanči, oranžoví i rudí, budete dělat, když se k vládě dostanete ???? Snížíte DPH na původní úroveň ??? Zvýšíte daně bohatým (to je jako z příručky bolševika), opravdu bohatí už dávno v ČR nejsou, mají firmy převedené do daňových rájů, a těch "bohatých", co tady zůstali asi tolik zase nebude, že... tak co tedy budete dělat ??? Od vás se "obyčejný člověk" zhola nic nedoví, jen samé cinty pro primitivy.
A s tím vychvalovaným Obamou.......dnes v LN... Obama za čtyři roky své vlády nasekal 40% všech státních dluhů, které USA kumulovaly celých 236 let....
14. 11. 2012 | 10:51

Yosif K napsal(a):

Sláma napsal(a):
Polsko mělo v roce 2010 růst reálného HDP ve výši 3,9% a v roce 2011 ve výši 4,3%. Slovensko 4,4% v roce 2010 a 3,2% v roce 2011. Rakousko 2,1% a 2,7%.
14. 11. 2012 | 10:42
Ve svem svatem socialistickem nadseni pro kapitalisticky hospodarsky rust jste zapomnel podotknout jaka je na Slovensku nezamestnanost (13.6%) a jak tam roste zadluzeni a jak tam FICO osekava socialni davky......

Ve svem svatem socialistickem nadseni pro kapitalisticky hospodarsky rust jste tradicne zapomnel take porovnat pracovni disciplinu nemeckych a ceskych proletaru......
Nikoliv nadarmo se nerikalo "es sieht aus wie ein Tschechische Dorf....." kdyz uz moci mermo se chcete srovnavat s Nemci.....

Zda se mi ze jaksi jednostranne VYZOBAVATE argumenty pro to abyste mohl SKUHRAT nad tim jak je vse za vlady pravice neudrzitelne spatne. Samozrejme spousta veci je ve slavne ceske kotlince SPATNA ale vlada CSSD a KSCM to jeste zhorsi......
14. 11. 2012 | 10:59

halloween napsal(a):

Sobotka tu strasil 8 let,
Snad se ke straseni ten holohlavej ozubenec uz nedostane.
14. 11. 2012 | 11:04

Xury napsal(a):

Pro Slámu:
"Xury, o velké krizi tu mluvíte jen vy a Nečas. Nikdo jiný o ni nemluví ani nepíše." - to si děláte srandu!? Téměř v každém rozhovoru o ekonomice v kterémkoliv časopise nebo serveru se hovoří o krizi. A to i když se jedná o představitele EU. Tohle tedy byl od vás neuvěřitelný úlet.
Polsko skutečně bylo jedinou zemí, které se v roce 2009 nedotkla krize, ale je potřeba vidět, že zaprvé mělo v té době rozsáhlé investice díky MS v kopané, což se mimo jiné promítlo i ve schodku SR. A navíc má na rozdíl od nás třikrát větší trh. Co se týče diverzifikace vývozu, tak bych od vás ocenil nějaká čísla. Obecně vláda toho pro diverzifikaci zase tolik udělat nemůže. Ať už bude levá nebo pravá.

A teď k číslům v Evropě. Vy jste evidentně pominul schodky SR v tom svém růstovém nadšení.
Takže růst podle zemí:
2010 2011 2012(forc.)
ČR - +2,5 +1,9 -0,7 až -1,0%
Ger. +4,2 +3,0 0 až 0,8%
Hun. +1,3 +1,6 cca -1,2%
Rak. +2,1 +2,7 cca 0,8%
Pol. +3,9 +4,3 2.0 až 2,4%
Svk. +4,4 +3,2 cca 2,3%
Slov. +1,2 +0,6 -2,3%
Fra. +1,7 +2,7 cca 0%
Ovšem k těm výsledkům za roky 2010 a 2011 je potřeba vzít v úvahu i deficity SR (to jsou ta anabolika):
2010 2011
ČR - -4,8 -3,3
Ger. -4,1 -0,8
Hun. -4,4 +4,3 (ovlivněno jednorázovými operacemi)
Rak. -4,5 -2,5
Pol. -7,9 -5,0
Svk. -7,7 -4,9
Slov. -5,7 -6,4
Fra. -7,1 -5,2

Je vidět, že nejhůře si vede Slovinsko (dopad krize eura), ovšem Polsko najednou už nevipadá jako premiant, protože pokud odečteme deficit od růstu, tak je výsledek horší než u nás a podobně je to i u Slovenska. takže nejlépe si vede Německo, což nepřekvapuje, když táhne celou eurozónu. Celkem se drží i Rakousko.
14. 11. 2012 | 11:07

Xury napsal(a):

Fuj! Omlouvám se: nevypadá.
14. 11. 2012 | 11:09

No jo napsal(a):

Vážení čeští socialisté, komunisté, levičáci, sociální ekologové, marxisté, anarchisté a v neposlední řadě také vážení zbožňovatelé Barracka Obamy,

nalijme si čistého vína, nikdy nám to spolu dohromady moc neklapalo. Nejprve jste se ujali pod hrozbami násilí moci v roce 1948, řádili jste všude jako černý mor, a když jste to nakradené nakonec prošustrovali, tak jste nám v roce 1968 na chvíli ukázali svou lidskou tvář a to tak moc, že nás všechny museli dalších dvacet let okupovat vaši učitelé a poradci. V roce 1989 nakradené prošustrovali i vaši poradci a s tím, jak ztráceli svou ekonomickou sílu, ztráceli i schopnost okupovat naši zem a to dokonce přes vaši mnohaletou vlastizrádnou pomoc. V roce 1989 jste zažili pár měsíců pokání, kdy jste se na oko stáhli ze svých pozic, ale ve skutečnosti jste nikdy své pozice neopustili. Letos se píše rok 2008, a já navrhuji, abychom se my – pravicově orientovaní konzervativci, a vy – levicově orientovaní liberálové a socialisté, v klidu a míru rozešli. Náš vztah nefunguje už minimálně 15 let. Tak jako jsme se nedokázali v nedávné době sžít s bratry Slováky, tak se v dnešní době nedokážeme sžít sami se sebou.

Zde navrhuji model našeho rozchodu:

1. Naše dvě skupiny si rozdělí naši zem, podle toho, kolik je kde více konzervativců nebo liberálů. Chápu, že zrovna toto bude hodně těžká fáze, ale myslím si, že se nakonec nějak přátelsky dohodneme. Jakmile se toto uskuteční, ostatní už bude jednoduchá záležitost, protože naše priority a hodnoty jsou naprosto odlišné.
2. Nechceme progresivní zdanění, takže si jej okamžitě můžete vzít.
3. Nenávratně si můžete vzít všechny levicově smýšlející a liberální soudce a také všechny odborové organizace.
4. Protože vy nenávidíte zbraně a války, my si vezmeme všechny zbraně, policii, tajné služby a armádu i americký radar. Vy si na oplátku můžete ponechat všechny antimilitaristické neziskové organizace, včetně Ne základnám i to i s Tamášem.
5. Protože nemáte rádi atomovou energii, my si bereme všechny atomové elektrárny, včetně nalezišť uranu a vy si na oplátku vezmete Jihočeské Matky a Zelené…
6. My si ponecháme tržní kapitalismus, nenažrané manažery, zlodějské podnikatele a živnostníky, ponecháme si burzu, lékárenské i zbrojní společnosti a vy si zase ponecháte všechny socky a ilegály.
7. Vezmeme si klidně i ten zbytek sedláků, který přežil vaše dlouholeté řádění na evropské úrovni. Necháme si také Bibli a vy si vezmete Novu, Blesk a celé české panoptikum údajných celebrit.
8. Vy se můžete paktovat se Sýrií, Iránem, Palestinou a my si ponecháme právo pomoci svým spojencům, kdekoliv a kdykoliv je to nutné.
9. My si ponecháme židovsko-křesťanské hodnoty a vy si můžete vzít ateismus, islám, humanismus, scientologii, jehovisty a Ivo A. Bendu.
10. Můžete dál rokovat v OSN, ale my už jej nebudeme finančně podporovat.
11. Vezmeme si všechna drahá, velká a luxusní auta a vy si ponecháte staré Škodovky a Dacie, abyste si je mohli konečně sešrotovat.
12. Můžete si ponechat bezplatné zdravotnictví, pokud najdete nějaké praktikující lékaře a lékárníky. My naopak budeme věřit, že zdravotní péče není lidské právo našich občanů, ale luxusní služba, kterou je nutno si také dobře platit.
13. Ponecháme si naši hymnu, protože vy víte, že žádný domov nemáte, protože to tak řekl Lenin. Určitě si vyberete z jiných skladeb nebo písniček, nabízí se např. Včelka Mája, Internacionála, Kalinka, Rudý prapor nebo Holky z naší školky…
14. Ponecháte si také minimální mzdu a komunistický zákoník práce a my si za to na oplátku ponecháme to, co vás už 70 let irituje a to je naše historie, tradice, víra, vlajka, znak a název.
14. 11. 2012 | 11:10

No jo napsal(a):

15. Protože nemáte rádi bohatství, vezmeme si všechno zlato ze současných devizových rezerv. Protože je podle vás česká měna zbytečná, ponecháme si také korunu. Vy se okamžitě můžete přidat k EU a používat jejich nekrytou měnu
16. Protože si myslíme, že EU je zbytečný moloch založený na jiných tradicích a hodnotách, než které my uznáváme, můžete si ji nechat. Celou.
17. Protože vám dluhy nevadí, vezmete si je vy. My si na oplátku za to vezmeme všechny rizikové investice, finanční vehikly a další znaky prohnilého kapitalismu.
18. A v neposlední řadě - protože jsou vám bývalí i současní komunisti blízcí a máte pro ně pochopení, všichni budou po našem rozchodu žít ve vašem prostoru. Na oplátku za tento ústupek si my vezmeme další věc, která je vám odporná a to je kapitál.

Takto se každý vydáme svou cestou a za nějakých patnáct let uvidíme, kdo komu bude muset pomáhat, aby vůbec dostál svým slibům a závazkům.

S pozdravem,

Váš konzervativec
14. 11. 2012 | 11:10

misak co miluje komunisty napsal(a):

oranžáda obecná ,
Strasak Bohus znovu zavede pastelkove, srotovne a dalsi genialni napady ktere mu chrasti v te jeho hlave. Sobotka veri ze se k blahobytu dodarkuje. Cim vic rozda tim bude vice popularni. Jak to zaplati je mu fuk. Koryto je na vse.
14. 11. 2012 | 11:11

Jedla napsal(a):

Tak štěkači už štěkají; tak to má byt, protože tak je to spravne, modři soudruzi.
Kdybyste si neddávali klapky na oči, mělo by možná smysl pouvažovat i nad tímhle:
http://denikreferendum.cz/clanek/14338-lzi-o-recku
14. 11. 2012 | 11:11

Yosif K napsal(a):

Fialenka napsal(a):
Čechám by pomohlo, kdyby vládní úředníci začali pracovat na sladění politiky s nejvyspělejšími zeměmi.
KONEWC CITATU.

Cechum by hlavne pomohlo KDYBY OBYVATELSTVO VCETNE NEJSIRSICH PROLETARSKYCh VRSTEV zacalo makat jako Skandinavci a nekradlo tak jako nekradou Skandinavci.
Uroven vladnich uredniku POUZE reflektuje kvality obyvatelstva.
Pokud jste si nevsimla - plati to i pro oranzove urednictvo - krade uplne stejne jako modre straky.

Dokud se nezlepsi moralka vsech obyvatel, moralka urednictva se take nezlepsi....
PREJI VAM SRDECNE ABYSTE SE SKANDINAVSKYMI POMERY uspela NA VLaSTNIM DVoRKU A NA VLaSTNIM PRACOVISTI - pochlubte se jak to u vas skandinavsky vypada..... vseobecna naprava neni tak jednoducha jako skuhrani na ocividne zlotrile vladni vrstvy....

Kdyby sel zaridit skandinavsky raj proletaru v zemich koruny ceske prostym zvolenim Bohouse Sobtoky do valdy, uz davno by skandinavsky komfort v cesku buyl nastolen....
... akle njak na to nejsou lidi - vcetne skandinavsky vycepovanych proletaru.....
14. 11. 2012 | 11:12

smutný napsal(a):

oranžáda obecná proto bude voilit jistotu - to je ODS nebo TOP09. Od nich totiž ví co může čekat - růst zadlužení, růst DPH, růst korupce, růst chudých, růst bezdomovců, růst exekucí, pokles HDP, no neberte to!
14. 11. 2012 | 11:13

Yosif K napsal(a):

Pane XURY - pro socanky je hlavni rust. V USA Obama "zaridil" 2% rust HDP ale zadluzeni narostlo o 8% HDP. A pravoverny socialista je nadsen.......
14. 11. 2012 | 11:16

Kelt napsal(a):

Modrofialová národní garda nastoupila-instruktáž proběhla.
Yožin a oranžáda to vzali od podlahy-až to rudí a oranžoví vezmou do ruk,tak to bude katastrofa-stejně tak jako v letech 2002-2006,kdy bylo hospodářství v recesi,reálné příjmy klesaly právě tak jako životní úroveň těch,kteří si vydělávali na živobytí prací a vláda to musela řešit tupými škrty, odrbáním důchodců ve valorizací penzí a snižováním platů policistům,hasičům a učitelům.Jenom stranické špičky a kmotři se měli jako prasata v žitě.
A budeme prstíčkem hrabat po vládě Nečalouska-ópravdu chmurná perspektiva.
14. 11. 2012 | 11:17

dalimír napsal(a):

pepo řepo ono opravdu ti rudí jak se o nich z ládikem primitivně vyjadřujete skutečně když půjdou do důsledku a budou se držet svého programu tak tohle české hnojiště skutečně mohou pokropit živou vodou ! Nic už nemůže být horší nežli Kalouskova vláda ,to si hošánci všichni zapamatujte a v sobotu v hojném počtu nashle u sv. Václava ! Dl
14. 11. 2012 | 11:25

blue jay napsal(a):

neboj Kelte,

oranzovoruda mafie ti uz brzy zaklepe na dvere. A nezapomen az jim otevres, roztahnout do siroka tu svou velkou hubu. Jinak by se ti tam nevesel ten vypeceny holub na ktereho tak zoufale cekas. Good appetite comrade Kelt.
14. 11. 2012 | 11:26

Botičky od Diora napsal(a):

Pane či paní NO JO, ale z čeho jako budem žít? Kdo myslíte, že nám bude platit na náš blahobit? To přeci nejde takhle to oddělit. Naše filozofie je založena na solidaritě ve společnosti jako takové a proto pravičácký boháči se taky musí podílet, jinak to nejde. Je důležitá spolupráce, nemůžete si všechno nechat, musíte se rozdělit, jinak narušíte sociální smír a obyčejní lidi budou mít hlad a budou se muset uchýlit ke krádežím. Když to vydáte dobrovolně, udržíte sociální smír. Ovšem ne ty drobky co dáváte teď. Vám se to líbí, o tom nepochybuje nikdo. Dvakrát ročně dovča na sejšelách, dvakrát v Alpách, linkoln a kabrijolet u baráku, kavijár k večeři a my se můžeme válet v paneláku se škodovkou zaparkovanou na ulici a krmit se šunkou a pivem a na dovolenou se dostat jednou za rok do Řecka nebo krkonoš.
14. 11. 2012 | 11:26

Gustáv Kočí napsal(a):

Pán Sobotka, až příště pojedou do Brusele, naučej se tam jak nám zakroutit krkem, oui?!
14. 11. 2012 | 11:26

Ficovolič napsal(a):

Yosif K: Už som vás upozornil, že sa jedná hlavne o ťah k zadresneniu ich vyplácania (stále sa totiž značne zneužívajú). Ale tieto zmeny sa zatiaľ iba pripravujú. Veď napríklad rodičovské príspevky a rodinné prídavky sa od januára budú zvyšovať. Čo sa zvyšovania zadlžovania týka, samozrejme, že štát až do okamihu, keď dosiahne vyrovnaný štátny rozpočet, zvyšuje svoju celkovú zadĺženosť. No ak vám to ušlo, Slovensko už ide podľa fiškálneho kompaktu, t.z., že s návrhom štátneho rozpočtu na 2013 - 2015 (keďže sa vypracúva vždy výhľadovo na 3 roky) musel náš minister financií pekne do Bruselu a nechať si to odklepnúť. Výsledkom bola jesenná prognóza EK, o ktorej už bola reč inde. A aj hodnotenie Rady pre rozpočtovú zodpovednosť (kde sú okrem iného 2 bývalí poradcovia I. Radičovej) označilo rozpočet za realistický (aj keď s istými rizikami, hlavne čo sa externého makroekonomického prostredia týka). Takže na budúci rok deficit 2,94 %(EK 3,02%) a potom ďalej až k 0% - 0,5%.
14. 11. 2012 | 11:35

český maloměšťák napsal(a):

No jo
Svůj sen můžete klidně realizovat už teď.
Stačí když se necháte hospitalizovat v nějakém psychiatrickém ústavu na pokoji spolu s Yosifem K.
Tak po třech týdnech by vám to mohlo začít fungovat.
A ani nebudete musit každé ráno společně zpívat hymnu.

Otázkou je, zdy máte na nadstandard.

Ostatně vždy jsem tvrdil, že bolševik zůstane bolševikem vždy. A to i kdyby sám sebe nazýval konzervativcem. S tím žádný rok 1989 nic neudělá - to je jen epizodální záležitost...jeho duše je příliš bolševická na to, aby ji změnila nějaká epizoda...byť významná . Stále tak bude chtít lidi rozdělovat, separovat.... a sebe při tom považovat za člena té "lepší" části.

P.S. Některé ústavy vás ale přijmou na pojišťovnu. Zatím tedy.
14. 11. 2012 | 11:36

otaznik napsal(a):

dalimire,
U sv. Vaclava se tak akorat bude bliskajici se lebka Sobotka objimajimat s predakem ROH Benito Zavadilem. Je ale mozne, ze kolem bude i par divaku kteri se prijdou podivat na ten cirkus a sledovat jestli Sobotka da Zavadilovy francouzak. Chysta se na to uz dost dlouho. Myslis si Dalimire ze konecne najde odvahu to udelat na verejnosti?
14. 11. 2012 | 11:38

Xury napsal(a):

Pro Botičky od Diora:
no pár mých kamarádů to už udělalo tak, že propustilo většinu zaměstnanců, tím jim pochopitelně klesl i obrat a zisk jejich firmy, takže si sice už nemohou dovolit co dřív, ale zase mají podstatně menší nervy a mnohem více volného času. Na exotické dovolené už byli, snížili počet aut, barák už mají. No a jejich zaměstnanci snad našli místo u někoho mladšího, ještě neopotřebovaného .....
14. 11. 2012 | 11:38

Ficovolič napsal(a):

Yosif K: oprava (deficity podľa EK): 2013 - 3,2%
2014 - 2,8%
14. 11. 2012 | 11:43

Kelt napsal(a):

To blue jay
ty mně také můžeš.........................................
14. 11. 2012 | 11:45

blue jay napsal(a):

souhlasim obcane,
bolševik zůstane bolševikem vždy. Stejne jako pravnik elev zustane pravnikem bez praxe natoz nekym kdo by mohl ridit politickou stranu. Amater zustane amaterem. Zvatlani ho odbornikem neudela. A to plati nejen o Bohusi Sobotkovi.
14. 11. 2012 | 11:46

blue jay napsal(a):

soudruhu Kelte,
Bejt tebou tak radsi stojim u dveri s roztazenou hubou. Mohl by jsi jinak zmeskat toho peceneho holuba.
14. 11. 2012 | 11:53

Občan napsal(a):

Xury,

když tak usilovně sepisujete, jak vlády ODS&spol. vlastně za nic nemohou a jsou jen neustále zmítány a terčovány vnějšími vlivy a drobnými vlastními škobrtnutími, čtete to vůbec po sobě?

Protože tím, jak a hlavně ČÍM je neustále omlouváte, děláte z nich partu naprosto neschopných hlupáků, kteří vůbec nevědí, co se kolem nich děje.
14. 11. 2012 | 12:03

otaznik napsal(a):

Obcane,
a Vy si myslite ze CSSD&spol jsou schopni hlupaci?
14. 11. 2012 | 12:07

Vysmátý příjemce výsluhy napsal(a):

Ysif K
mohu hodnotit současnost nebo minulost, vy hodnotíte budoucnost ..ale vlada CSSD a KSCM to jeste zhorsi - máte v tom hodnocení ňáký zmatek.
14. 11. 2012 | 12:20

Marie napsal(a):

Nechápu, proč náhle prozřevší Nečas neodvolá Kalouska na hodinu, či lépe okamžitě, když jde doslova o lidské životy a paní Němcová nevyhlásí v pyžamu ve sněmovně stav nouze. Teď by to bylo opravdu potřeba, na rozdíl od toho posledního. Vždyť Kalousek tu za bílého dne jezdí s kamiony krabic mešního vína a ona nic?

Pane Sobotko, výraz "noc z Říjnové revoluce na Bílou horu" si zapisuji do deníčku a za článek máte plný počet bodů.
14. 11. 2012 | 12:20

Ládik!!! napsal(a):

Na Lysé hoře dřou jak koně http://www.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/kam/prohlizec.html?cam=lysa_hora2 , za chvíli budou mít záklop. Sobotka zatím přehrabuje krevety, zalyká se salátem z rukoly a těší se na dezert.
14. 11. 2012 | 12:24

kokoshka napsal(a):

blue jay:
Dokdy tu budeš strašit?
Ty nemaš vlastni pracovni a soukromy život že maš čas tady excelovat v každem blogu,ješte pamatuješ jak vypada ulice a lidi bez počitače v marketu?
Přiznavam se,ja se zasekl v čase,jako človek ktery žije v minulem desetileti striktne odmitam nastupu posledni generaci IT,nesnašim ajfony,ajpady,ajpody,nanotouch,smartfhony...to vše už pujde mimo mne-na to jsem moc stary!
A novy Windows 8 take pošlu do prčic,beztak podle odbornych recenzi je to pekny shit,nejsem barbar aby pořad tykal prstem do monitoru!
14. 11. 2012 | 12:25

PK napsal(a):

Pane Sobotko,

Zatím vám tak trochu ještě fandím.Na kritizování pol. protivníků máte samozřejmně právo ale očekával bych,že po kritice příjdete ( v blogu) s nějakou představou řešení současné zapeklité situace.Takže nejenom kritizovat ale i přijít s tím jak by jste to řešili vy(ČSSD).
14. 11. 2012 | 12:29

PK napsal(a):

Oprava- samozřejmě
14. 11. 2012 | 12:33

čert }=o) napsal(a):

co na to říct
Sobotkovi?
Nic
snad jen že ho huba nebolí
a hanba nefackuje
tfujtajbl
14. 11. 2012 | 12:43

Leo napsal(a):

Sobotka - klasika - plácání o ničem! To má být náš zachránce, ten kdo učiní razantní krok k lepšímu??? Ha,ha!!!
Takže co pane Sobotko,co bude,co uděláte,co daně,co důchody,co platy,co s přebujelou státní správou??? Jste vůbec někdy schopný říct CO TEDA VY KONKRÉTNĚ NAVRHUJETE????????????????????????????????????????????????????
14. 11. 2012 | 12:46

roucour napsal(a):

Tak vidno bují tři modely:
1.socialistický:budeme muset i vařit 2.kapitalistický:Hrnečku vař se 3.samovar

TAK TEDY TEN PROSTŘEDNÍ JE UČITĚ NEJČASTĚJI V POHÁDKÁCH,TEN TŘETÍ PLODÍ SLABÉ TÉ.

Zkusme se na to podívat,že pokud hrají karty s ekonomikou hlavně úředníci,strašíme Řeckem a chválíme Německo (jak jinak),tak sem nedostaneme do ekonomiky šťávu (sílu)ani za boha.Za tak divně vyhlížející situace se divím,že platy úředníků a politiků (by) klesly jen o 10%? Pokud je měrou všech věcí dluh 41% HDP.Tak snad i on napoví to procento.Procento dluhu znamenající to snížení platů krát počet roků trvání toho snížení platů=míra snižování dluhu.

Zanechme ilusí,jakože likvidita české banky se jednou schová do Velké společné banky evropské.Znáte někoho,kdo bysi chtěl připsat Vaše dluhy? To bych se moc divil.Banky jsoun také lidé.Banka je naprosto transparentní ekonomický útvar,v němž se pouze sčítá a počítá lineárně:počet roků úvěru krát úrok úvěru. Nedělejme z toho mišmaš,složitost,mystiku.Je to bilaterální,stejně jako kupující a prodávající,věřitel a dlužník.Kdo z těch dvou dělá chybu,nese risiko ztráty.
14. 11. 2012 | 12:47

Petr. napsal(a):

Pane předsedo,
kdyby jste fanaticky nebránil a nepodporoval křišťálového Standu a JÁjovníka Paroubka, mohla by ČSSD být u moci.
Takže za současný marasmus můžete taky. Zameťte napřed před svým prahem.
Odstoupit by měla dnešní vláda, ale i Vy všichni co jste svým lezectvím dostali a drželi u moci Grosse a Paroubka.
Nebo jste čistí jak lilium?
14. 11. 2012 | 12:49

Kanalnik napsal(a):

poucna diskuze ... jak nekdo stale jeste muze verit, ze minula a nyni tato vlada v cele s Necasem a Kalouskem provadi za poslednich 6 let rozumne ekonomicke kroky spejici k ozdraveni ceske ekonomiky a naslednemu rustu, to nepochopim

realita jasne ukazuje, ze tomu tak neni, ale holt kdo nechce, tak to neuvidi... ideologicka slepota... komu neni rady, tomu neni pomoci... tohle ideologicke videni si nezada s komunismem v prvnim desetileti jeho pritomnosti na uzemi Ceskoslovenska
14. 11. 2012 | 12:52

babočka napsal(a):

Za komunistů se kradlo pomalu a po trochách protože si mysleli, že jsou tu na věčné časy. A také nebyli advokáti a soudci, kteří byli schopni velkou zlodějnu obhájit. Dnes musí dacani kráct rychle a hlavně hodně. Čím větší zlodějna, tím větší balik peněz na drahé Sokolíky a tím věští naděje na beztrestnost. Rád bych věděl jak by to pan Sobotka změnil s tou svou gardou prošpikovanou komunisty a stébáky.
14. 11. 2012 | 12:54

smutný napsal(a):

Kanálník

nevadí že kradou, hlavně že jsou naši (tak to vidí kovaný pravičák)
14. 11. 2012 | 12:59

Sladký napsal(a):

Nebavme se s těmi omezenci. copak nevídíte,co je to za lidi? 1.Darebáci,kteří využili situace a nahrabali si.2. Lidé s mentálním deficitem-podmíněno geneticky.3.Lidé zmanipulovaní propagandou (vymyté mozky). 4. (Patrně placení) provokatéři. Odpovídejme jen na seriozní námitky a myšlenky, vykašleme se na házení perel sviním, beztak je zadubou do bláta a výkalů.
Ale možná se (podobně jako já občas) necháváte strhnout pocitem, že přece není možné aby nepochopil (když už se naučil číst a psát) nebo jednoduše nedokážete mlčet jsouc vystaveni blbosti tak křiklavé,dokoce přímo řvoucí... ale nikam to nevede. Spíš bychom si měli vyměnovat názory mezi sebou, hledat řešení, neplýtvat časem.Ale to radí ten pravý...:o)))
14. 11. 2012 | 13:01

smutný napsal(a):

Petr

cože udělal ten ošklivý zlý Paroubek tak strašného?! Daroval snad stovky miliard církvím nebo tuneloval důchody a zdravotní pojišťovny??
14. 11. 2012 | 13:02

JC napsal(a):

Bohuslave, a od kdy tu hodláš strašit ty ?
14. 11. 2012 | 13:04

Kanalnik napsal(a):

:D :)))
14. 11. 2012 | 13:06

Sladký napsal(a):

Ten pravý. Zrovna já jsem se včera snažil diskutovat s Martinem o ( asi bakalář martin,liberál,a ještě několik dalších nicků) s jedním z největších - jak to slušně napsat? pravicových "myslitelů" .Ve srovnání s ním bledne až mizí sláva takového bohorodičky hoven,flašinetáře Yosifa, daviče vlků, nebo tomášeL.
14. 11. 2012 | 13:07

Sladký napsal(a):

Jé, už je tu jeden z největších, jak jsem na něj mohl zapomenout!
14. 11. 2012 | 13:08

čert }=o) napsal(a):

jak dlouho budou strašit socani a komunisti?

http://www.petice24.com/petice_proti_obsazeni_resortu_kolstvi_jihoeskeho_kraje_ksm
14. 11. 2012 | 13:12

MartinO napsal(a):

Sladký:
Jo, jo :-D Váš poslední argument do diskuse, že USA na WW2 náramně zbohatly, tak ten stál skutečně za to. Že se dluh USA během války zvýšil ze 40 na 120% GDP a umořovali ho 40 let než se začal znovu zvedat, pro myslitele Sladkého nic neznamená. Prostě zbohatli a hotovo. Psali to v Rudém právu :-D
14. 11. 2012 | 13:13

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Sladký,

pokud na Váš nevybíravý ad hominem útok někdo zareaguje podobně, začnu opět mazat (to jen abyste se nedivil). Budou-li Vás ostatní ignorovat, udělám to též. Ale nenechám Vás, abyste tyto stránky zničil.

Libor Stejskal
14. 11. 2012 | 13:16

Michal napsal(a):

Pokud Bohouš tak rád straší při obstrukcích, nemůže se divit, že to trvá občas i přes půlnoc. Že by se občas podíval na špičku nosu?
14. 11. 2012 | 13:20

Já První napsal(a):

Ajéje, božstvo promluvilo :)

BTW já si myslím, pane Stejskale, že na to, kolik je tu zvratků (a nesoudím, zda zleva či zprava), je ta diskuze zatím vyloženě na výši :)
14. 11. 2012 | 13:21

Sladký napsal(a):

Martino vím, že komu není shůry dáno, v apatice nekoupí.Možná mi prozradíš,KOMU se USA zadlužily a také jak obrovské lidské a materiální ztráty utrpěly ve srovnání s SSSR.Kteří cizinci si namastili kapsy v gigantické vojenské výrobě, kde se celá ta obrovská zbrojní výroba realizovala.Na Marsu? Nebo v Antarktidě? Možná mi vysvětlíš, že Francie,Belgie,Holandsko na tom po stránce průmyslové vyspělosti byly daleko hůř, než Rumunsko,Maďarsko a Bulharsko..
14. 11. 2012 | 13:24

Carlos V. napsal(a):

Všichni kecaj.

Sobotka kecá proto, že popírá dluhovou hrozbu. Řecko není strašák, je to reálná hrozba. Nemůžem se utěšovat, že jsme v žumpě po ramena a jiní po nos, prostě problém máme, musíme ho řešit a ne ignorovat a prohlubovat.

Nečas kecá taky. Dluh se nesižuje klesajícím schodkem, ale přebytkem. Kde na to vzít ? Uškrtit prodkuci novými nesmysly, výkazy předpisy ? Asi těžko. Či novými daněmi ? Už vůbec ne.

Nečas měl zamezit plýtvání - což se mu vede jen velice velmi málo. Měl snížit korupci - pár kroků se udělalo, ale velmi málo a nedošlo se ani do půlky cesty. Měl zlepšit rozpočet - potápíme se pomaleji, hurá.

Nejhorší je, že vláda promrhala ono "akční" období. Teď to bude jen pytlíkovat a tvářit se ke všem hezkou, aby ji příště zvolili.

A tak se opravdu blížíme do Řecka. Všichni politici budou vypadat hezky - jako oprýmkovaný kapitán Titaniku.
14. 11. 2012 | 13:26

Sladký napsal(a):

Stejskal- mluvíte o útoku ad hominem. Můžete citovat, případně nám všem-nejen mně-sdělit, čím se liší od stovek podobných příspěvků? Nemám nejmenší chut vám připomínazt, jaké zhovadilosti jste zde nechával bez jAKÉHOKOLI POVŠIMNUTÍ.Jste vážně chudák, budiž vám odpuštěno.Asi za to nemůžete, to vás omlouvá.

Já První- dík.Myslím si totéž. Jenže jsou zde zakomplexovaní chudáci, opilí mocí.Bohužel.Co všeš už jsem se zde na sebe dočetl! Co vše zde už bylo napsáno na účet levice, socek! Prakticky vždy bez povšimnutí CENSORA,který v té době patrně spal nebo pobýval na chatě.
Teď mi vyhrožuje, ačkoli jsem nepoužil žádný vulgární výraz,žádný agresivní útok,nic takového.CHÁPU,ŽE PAN STEJSKAL MUSÍ STŘEŽIT IDEOVOU ČISTOTU ZDEJŠÍCH DISKUSÍ.
14. 11. 2012 | 13:31

Sladký napsal(a):

Jediný útok "ad hominem" kterého jsem se zde dopustil je na vás, pane Stejskale. Jinak JSEM NIKOHO NEJMENOVAL. Vtípil jste se? Ale to je opravdu čistě váš problém.A toho, kdo se vtípil.
Jinak, jestli jste si nevšiml, šlo o výzvu k VĚCNÉ A KLIDNÉ DISKUSI,K IGNOROVÁNÍ PROVOKATÉRŮ,PLACENÝCH AGITÁTORŮ A OMEZENCŮ. Na takovou výzvu mám nezpochybnitelné právo.Přestřelil jste, a docela jste se odkopal.
14. 11. 2012 | 13:36

MartinO napsal(a):

Sladký:
Mě je úplně jedno komu se USA zadlužily, jakým cizincům atd. Podstatné je, že se ohromně zadlužily tzn. že váš výrok že "USA na WW2 zbohatly" je prostě nepravda, nesmysl, hloupost.
Bude lepší když váš omyl uznáte, nebo se aspoň ve svém vlastním výkalu přestanete rýpat.
14. 11. 2012 | 13:39

JC napsal(a):

Carlos V.
Souhlas ve všem, s jednou poznámkou k vašemu

"Nečas kecá taky. Dluh se nesižuje klesajícím schodkem, ale přebytkem. Kde na to vzít ? Uškrtit prodkuci novými nesmysly, výkazy předpisy ? Asi těžko. Či novými daněmi ? Už vůbec ne."

Není boha kdo by za současné situace tu sekyru začal během jednoho volebního období splácet. Nehovořím o nástupu diktátora v čele vojenského režimu.
14. 11. 2012 | 13:41

otaznik napsal(a):

Sobotka lze jako kdysi Rude Pravo,
Muze dostat rude kecky z toho ze vlada zvedla DPH. Ale kdyz je mu dana otazka zda az si ponori svuj rypak do verejneho koryta, jestli snizi DPH, tak tento veprik odpovi, "Rozhodne nebudeme DPH zvysovat". Ale otazka znela zda by se DPH nemelo snizovat. Vzdyt podle ekonomickeho experta Bohuse nizsi DPH zarucuje vetsi vyber dani a rust ekonomiky. Tak jak to je Bohusi? Sundas DPH na 5 a 14%? A nebo jsi vlastne rad ze tato vlada za tebe dela spinavou praci?
14. 11. 2012 | 13:41

Ernesto napsal(a):

ihned po volbách je třeba v česku zrušit to stupidní bohumínské usnesení o rozkolu levicových stran ! První důležitý krok pro premiéra nové vlády ,majetková přiznání ,zrušení alespon poloviny církevních a různých sektářských škol a školiček ! Ani nevíte občané jak tito "absolventi" těhle zbytečných institucí škodí v důsledku většině postivě pracujících lidí a vůbec celé společnosti ! A jelikož je tohle za vlády pravičáckých vlád podporováno ,množí se tito vejlupkové v česku jako králíci v klobouku ! Absolutně neproduktivní a nepotřební lidé ždímající pouze státní kasu ! Dávno tvrdím ,pryč s černoprdeldíky ,kdo je v česku potřebuje ? Navíc za takové náklady ? Nový parlament u vás v česku musí být pro lidi ,ty co chtějí opravdu vytvářet nějaké hodnoty ! Proto zvolte si ale vážně opravdu zodpovědé lidi ! Navíc poslanci při řádném neplnění svých povinností by si sami měli odsouhlasit svou odvolatelnost ! Na tomhle by jste občané měli důsledně trvat ! Nebo za rok po ustavení nov.zakonodárného sboru bude tam situace stejná jako je ted ! Nezodpovednost ,špatná účest atd. těch hříchů českých poslanců je nepřeberné množství ! A právě na tohle by jste měli vy občané voliči přísně dohlédnout ! Pak může celá ta obnova vašeho českého hnojiště zdárně pokračovat ! Přeji opravdu ale opravdu hojnou účast při sobotní demonstraci u koně ! Musí tam být znát duch českého husitského revolučního hnutí ! Jen tak se občané v čekoslov. můžete dočkat blahodárných změn ! Cítím s vámi ! Ernesto Th G
14. 11. 2012 | 13:45

neo napsal(a):

Sladký:

nikoho jsi nejmenoval, jen asi 10 lidí :)
14. 11. 2012 | 13:49

MartinO napsal(a):

Sladký:
Ne, nemáte zde právo vůbec na nic. Aktualne.cz vám nepatří ani z malé části. To jste si s něčím popletl. Tady jste pouze jako host. Takže buďto respektujte majitelem jmenovaného správce nebo táhněte diskutovat někam na nemoderované diskuse. Doporučuju Parlamentnilisty, tam zapadnete mezi své a bude se vám tam líbit.
14. 11. 2012 | 13:50

smutný napsal(a):

je ale zajímavé myšlení rádobypravičáků, kdo nesouhlasí se zlodějnama modrých strak je podle nich zákonitě levičák ne-li rovnou komunista. No nemají oni jednoduchý život?!
14. 11. 2012 | 13:52

Gustáv Kočí napsal(a):

V apatyce. V apatyce. V apatyce.
14. 11. 2012 | 13:52

neo napsal(a):

smutný :

je ale zajímavé myšlení levičáků, kdo nesouhlasí se zlodějnama oranžových a rudých strak je podle nich zákonitě modrofialový, milovník ODS, Nečase, Kalouska. No nemají oni jednoduchý život?!
14. 11. 2012 | 13:58

Carlos V. napsal(a):

JC : Inu, shodněmež se, že Nečas neudělal zdaleka vše, do udělat mohl - a měl.

jestli by to vedlo k rozpočtovému přebytku je otázka, ale mohlo být lépe a Nečas měl všechny páky v rukou.
14. 11. 2012 | 13:59

JC napsal(a):

Bohušu,
Matička Ojropa provádí citlivou socální politiku

http://www.novinky.cz/ekonomika/284728-evropu-zasahla-vlna-stavek-proti-uspornym-opatrenim.html

Zatímco Nečas politiku tupých škrtů.

P.S. Ještě, že ti to tví levouni žerou, jinak bys byl na ÚP:-))))
14. 11. 2012 | 13:59

smutný napsal(a):

otazník

"A nebo jsi vlastne rad ze tato vlada za tebe dela spinavou praci?"
Souhlasím, tahle srandavláda dělá špinavou práci, ale rozhodně ne za Sobotku. To nebyl Sobotka kdo bez rozmyslu z pouhé ideologie podsekl příjmy do státního rozpočtu a jal se to napravovat zvyšováním DPH. Za co ještě může Sobotka?? Když tady šest let devastuje zemi ODS a TOP09...
14. 11. 2012 | 14:00

JC napsal(a):

Carlos V.
Viz můj odkaz.
Ono se lehce slibuje "budeme šetřit", ale jak to přijde může být zle.
14. 11. 2012 | 14:01

Rosťa napsal(a):

smutný
Nemůžete po těch pravounech chtít, aby veřejně přiznali, že ta vláda si prostě ukousla větší sousto, než které je schopna polknout. To by byla pro ně potupa. Fandí jak ve fotbale tomu svému mužstvu a víc je nezajímá. A když kradou ti jejich, tak to vlastně ani krádež není. A komu se to nelíbí, tak je bolševik ( netáhlo, socka, levoun ... doplnit dle situace ). Problém je ten, že kvůli těmto fanatikům to odskáčí i ti slušní, kterým to jedno není.
14. 11. 2012 | 14:04

smutný napsal(a):

neo

určitě se najdou i na levici tací, ale fanatických pravičáků je většina. Co jich je jen pod tímto blogem, že?
14. 11. 2012 | 14:04

Sladký napsal(a):

Stejskal- všímáte si? Svými zásahy jste odtud vypudil spoustu inteligentních,přemýšlivých,kultivovaných lidí.Místo nich se to zde hemží martinyo a podobnými týpky, ted se objevila i železitá voda.Gratuluji, můžete být na svou práci pyšný.Možná byste seale měl zamyslet komu/čemu sloužíte.
14. 11. 2012 | 14:07

MartinO napsal(a):

Ano, nemáte tu právo vůbec na nic. Stejně jako třeba u mě doma na návštěvě nemáte právo na nic. Když se mi nebude líbit vaše chování tak vás prostě vyhodím. Tohle není nějaká veřejná nástěnka placená státem. Chápu, že ve vašem bolševickém chápání světa je nepřijatelné že něco může mít majitele a je ho třeba buď respektovat nebo jít o dům dál.
Zdar
14. 11. 2012 | 14:11

JC napsal(a):

Pane Stejskale,
Měl byste se už konečně nad sebou vážně zamyslet. Sloužit nadnárodním korporacím a vrahům z volstýtu, to by vás mohlo v budoucnu opravdu mrzet.
P.S. Tedy až se k moci dostane pan Sladký.:-)))
14. 11. 2012 | 14:11

Ernesto napsal(a):

pane nicku sladký , jako zásadový levičák by jste neměl reagovat na provokace zdejších pravičáckých nicků ! Myslím to s vámi dobře ! Pokud vám editor p Stejskal zamezí přístup na jim kontrolovaný server v důsledku vás to bude mrzet a hlavě chybět ! Tohle je vážený nicku sladký nejserioznější portál v celém českém internetu ! Věřte mi ,prošel jsem světa kraj ! Zdravím E Hh G
14. 11. 2012 | 14:17

Mc. Boulder napsal(a):

Hezky napsané, bohužel pravdivé. Čím dřív chemik se svými kumpány vysublimuje, tím lépe pro lidi téhle země. Jenom doufám, že už pak nebude moc pozdě.
14. 11. 2012 | 14:24

neo napsal(a):

smutný:

opravdu bych nepaušalizoval.

celkem běžně se zde setkávám s reakcemi na mou osobu, že jsem modrý, fialový, modrofialový, že mám plakáty Kalouska a Nečase (přetím Topolánka) atd... přitom to samozřejmě není pravda, ovšem hoši si tím zvedají sebevědomí, když už si nic jiného zvedat nemohou.
14. 11. 2012 | 14:25

blue jay napsal(a):

Uz se tesim na 17 listopad,
Podle zdejsich sockomousu je 85 procent lidi proti soucasne vlade. Pry ukazi svuj odpor na Vaclavaku. No 8.5 milionu se jich tam asi nevejde. Ani 5 a asi ani jeden milion. A asi ani 100 000. Pocitam ze jich tam bude par stovek. Hlas lidu promluvi, lol! Bude to neco jako kdyz se uprdne Sladky v hospode. Hodne smradu a ramusu ktery pobavi mistni stamgasty. Reknou si, zas ten Sladky promluvil, a dale budou pozivat svuj zlaty mok.
14. 11. 2012 | 14:25

otaznik napsal(a):

Mc.Boulder,
Kamenaku je potreba vymenit chemika za pravnika bez praxe. Jen ten muze byt ministrem financi. Kdysi tu jeden takovej byl. Nasliboval pred volbami hory doly a po tom co mu na to volici skocili prohlasil,
"Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí."
A take prosadil jmenování stranického kolegy Jaroslava Tvrdíka do čela Českých Aerolinií. Genialni tah hodny spickoveho ekonoma.

Bohuzel jsem zapomnel jak se ten genius jmenoval. Nemohl by jste me osvezit pamet?
14. 11. 2012 | 14:41

paja napsal(a):

Ernesto.
Kde jste vzal že tohle je nejserióznější portál?Sleduji to tady už hodně dlouho a jediný co vidím jsou podpásovky Stejskala na určitou skupinu lidí,bohužel následek je to že se z toho tady stává žumpa a lidi kteří měli úroveň typu vlka jsou již nenávratně pryč.Stačí se podívat o přispěvek od blue jaye,kde je stejskal a proč nemaže pokud si pamatuji tak "sockomouš" je v jeho vyjmenovaných slovech?Já se vůbec divím že někteří sem ještě píší,mají svatou trpělivost,neboť dehonestující praktiky zdejších placených provokatérů,podporovaných Stejskalem jsou již dávno za hranou seriózních diskusí.
14. 11. 2012 | 14:43

Vlado napsal(a):

PEPO ŘEPO musíme počkat jak to registrované partnerství s rudochem (jak jste napsal) bude fungovat? Domníváte se, že mohou ještě něco ze státního majetku rozkrást, když ten zbytek ti polistopadový akademici věnovali církvím? Vždyť ten stát je ohlodaný na kost! Měli ti Rudoši mít větší váhu ve společnosti poněkud dříve. Dnes je již pozdě. Sociální stát musí být v reálu
a vykradeným státem, který má omezené možnosti! Jenže ani na výstavbu mostů jakožto náhradního ubytování mít stát nebude!
Za Rudocha jsme prý byli všichni chudí to ano.Ale pod mosty nikdo nebydlel.V kriminále se o něj, postarali tak, že ho učili pracovat!!!
14. 11. 2012 | 14:46

Ernesto napsal(a):

pajo když se Vám tu nelíbí zkuste to na jiném servru ! Co se týče nicka vlka tak ten už má svůj revír ,vlkovo !! Každý má dnes možnost se osamostatnit a nemusí poštěkávat zrovna zde u pana Stejskala ! Je to náhodou seriozní člověk ! Pořádek zde také musí udržovat protože někteří nickové by se úplně zvlčili ! Záleží na každém člov.a jeho charakteru ! Co se týče nicka sladkého ,je moc horlivá a výbušná povaha ! Měl by se naučit sebeovládání ! Jinak osobně mu jako člověku levicově zaměřenému samozřejmě fandím ! Hezký den v čekoslov. Ernesto Th G
14. 11. 2012 | 14:55

čert }=o) napsal(a):

MartinO
13:13
to bylo sladký }=o)
14. 11. 2012 | 15:00

blue jay napsal(a):

Zda se ze jsi zabodoval Ernesto,lol

aspon jedna husa se chytla. Jen tak dal comrade Che G.

Ps. Be kind to your shadow.
14. 11. 2012 | 15:01

blue jay napsal(a):

Vlk tu rozhodne chybi,
Od te doby co si zalozil sve chlupate kralovstvi se tu stydi objevovat. Bodejt by ne. Vlcatka jako Sladky mu asi radost nedelaj.
Ale take me chybi pocestny.
14. 11. 2012 | 15:12

pozitivni negativ napsal(a):

Asi je to blbost,
me ale pripada ze Bohus S. a David R. meli stejneho fotografa. Vypadaji totiz stejne zamysleni. 2 predni myslitele CR.
14. 11. 2012 | 15:23

Ernesto napsal(a):

blue jay kde v součestné době působí vaše exelence ? Pokud v americe ,mám správy že asi dva americké státy kde maj převahu republikáni chtějí nezávislost ! V amer.se to bude vyvíjet k rozdělení na půlka černá a půlka bílá ! Já bych si také nepřál aby mi seděl černošský prezident v mém bílém domě ! Takže budoucnost ameriky je k doví jaká ! Když tak přijedte do česka za mnou dělat revoluci po kubánsku ! Komandant Fidel to jistě ocení jako přínos do boje za spravedlivější socialistický řád ve světě ! E Th G
14. 11. 2012 | 15:27

stoppa napsal(a):

blue jay

Mandrake proč jednou vystupuješ pod nickem blue jay jindy jako otazník jindy jako student či jako mandrake a ještě buhví jaké máš nicky. Za co se stydíš? Co si kompenzuješ mandrake?
14. 11. 2012 | 15:32

paja napsal(a):

Ernesto
To ne ní o tom jestli se líbí nebo nelíbí,bohužel zase jenom škatutolkoval s obvylými frázemi.trchu jste nepochopil to,že z mé strany to bylo pouhé komentování.Rád si přečtu a vyslechnu názory někoho jiného a obeznámín se s názory ostatních,stejně tak neupírám vlasnická práva příslušným lidem a snažím se respektovat společenské mantinely.Pro mě osobně je to velice poučné ,takže nechápu proč bych se tu neměl vyskytovat,zvláště jen jako pozorovatel.Jen suše konstatuji že i pro mě se tato stránky pomalu stávají nesrozumitelnými,neboť 80% komentářů je mimo mísu a tím se také omlovám že i jaá jsem OT.Bohužel nenašol jsem zde vlákno kde by se dali řešit tyto problémy a kde by si to mohli všechny strany vyříkat takříkajíc mezi čtyřma očima.D diskusí se zapojuji jen velice výjimečně ,nicméně ,teď jsem asi dostal potřebu se k tomuto tématu vyjádřit.Je Jenom na administrátorovi jaká prvidla si zde zavede a jak bude vyžadovat jejich dodržování ,ale proboha ať je dodržuje i sám ,protože škodí především sobě,neboť od toho se odvíjí úroveň.Bohužel dnes se stávají sociální sítě nedílnou součástí života společnosti a určují směr kam se ubírá a tudíž i tyto stránky mají nezanedbatelná vliv na podvědomí společnosti.Bohužel nerovnoměrný přistup k uživatelům vede jen k prohlubování extrémismu,což se zde již začíná odehrávat.Myslím že Sladký potří k té inteligentněší časti a tak se nedivím že provokace zde známých firem v něm stupňují napětí.
Toť vše dál nemám potřebu se k tomuto tématu vyjadřovat.
14. 11. 2012 | 15:49

DH napsal(a):

To blue jay
"Uz se tesim na 17 listopad,Podle zdejsich sockomousu je 85 procent lidi proti soucasne vlade.
Pry ukazi svuj odpor na Vaclavaku".

Naprosto souhlasím bude to mnohem méně než něco jako když se Sladký uprd.. v hospodě.
Podle prognózy pana statistika Fishera jich bude maximálně tak něco kolen 2 tisíc a to ztěží.
Váš výpočet pane blue jay o tom že jich tam bude pár stovek, je naprosto reálný.
Co jiného tam budou dělat nakupovat na vánoce a chlastat ten zlatý mok nic jiného.

Dobře jste to tomu cukroušovi nandal nyní je naprosto vyřízený, ten je vyřízený i u toho katolického providera který se nazývá vlk,protože se nechtěl zúčastňovat nedělního kázání pořádaného trabantem.
14. 11. 2012 | 16:11

blue jay napsal(a):

pajo.
Ernesto si z Vas dela srandu. To Vam jeste nedoslo? Pripominate me volice CSSD co kdysi veril ze dostane prispevek na novy automobil.
14. 11. 2012 | 16:28

blue jay napsal(a):

Comrade Ernesto,
Slysel jste nekdy o bajne zemi na sever od 49th parallel? Land of oil and honey? To neni imperialisticka zeme odkud prileteli do vasi krasne zeme brouci co meli zakodovane znicit brambory obycejnych lidi. Za to muzou ti zli Amici na jihu od nas.. Ale vase nabidka prijet do hnizda nove socialisticke revoluce ve stredni Evrope me laka. Pry se tam brzy stane premierem pan demokrat Falmer. To Vas musi tesit.
14. 11. 2012 | 16:49

mb napsal(a):

už se těším Sobotko, jak převezmete odpovědnost za zemi ...

... a jak budete křišťálovější, než samostatnej křišťál ...

... držim vám všechny palce ...

/ a zkuste přitom ne příliš zadlužit zemi ... /¨
14. 11. 2012 | 16:54

Ládik!!! napsal(a):

17. 11. má být krásné počasí, obyčejní lidé pojedou na hory a na chalupy pohrabat listí a popálit spadlé větve, někteří ještě pojedou nahlásit vykradenou chatu. Na václaváku bude smog a smrad, pár pobudů a somráků.
14. 11. 2012 | 16:58

Kelt napsal(a):

stoppa,

modrá moucha je zakomplexované individuum,které skončilo za pultem s hot dogs.
Ostatní emigranti,kteří měli schopnost se uchytit a prosperovat mají v penzi bungalovy na Floridě a přátelsky komunikují s bývalou vlastí-rodinou a přáteli.
On vybíjí svoji celoživotní frustraci v nadávkách těm,které v životě neviděl,jenom proto,že nejsou stejného vidění světa.
14. 11. 2012 | 17:15

konvalinka napsal(a):

Souhlasím s motýlem.Stejskale,jste bolševickej přizdisráč!
14. 11. 2012 | 17:24

tata napsal(a):

neo...

a nejste snad pravicově smýšlející člověk?Takže není divu že jste s tím spojován.Otázka je spíš v jakém kontextu je to použito jestli jako urážka...to je špatné ...nebo dokreslení konečně pořad je ODS nejsilnější pravicová strana spojená s modrou,takže nejde o to že dejme tomu nejste volič ODS víceméně je to spojení s pravicí a názorově pravicový jste.
On problém je jinde celkem ho nastřel CARLOS....I když samozřejmě diplomaticky,ale je jeden s mala vyskytující se na těchto diskuzí který není zaslepen v tom smyslu co je evidentní.
Pravice promarnila jednu s největších příležitostí co měla,žádná vláda dosud neměla tak silnou počáteční silu ukázat že dovede vládnout.

Mužete nesouhlasit,ale je evidentní že to hrubě nezvládla .Ale né že ten názor mám já levicový volič,ale tím jak jsou viditelně nespokojeni pravicový voliči,dukazy sou třeba že v baště pravice v PRAZE v prvním kole vyhraje KOMUNISTA.
14. 11. 2012 | 18:20

tata napsal(a):

mb...

oni čísla ukazují něco jiného,chápu že Váš ANTIKOMUNISMUS je zadřený......že zde nerozlišujete.Celkem potvrzujete zajímavý úkaz,vijímečnost u NÁS.........dost zelených je víceméně spíš v pravo hlavně vedení,všude v EVROPĚ zelení stojí po boku levice.

Pravda je že jen totalní neschopností teto garnitury mužu doufat že se něco zlepší,nebot v řadách levice je těch šibalu také dost,také se ve srovnání co já považuji za dobré vládnutí nijak nezazařila.......ale ve světle této vlady je to jednoznačné
14. 11. 2012 | 18:40

český maloměšťák napsal(a):

MartinO
Informací je vždy rozdíl - proto je samozřejmě argumentace pouhým nárůstem dluhu nesmyslem. Používat takto jednu stranu bilance a navíc nezmínit obrovské injekce do soukromého sektoru...to musí mít jeden hodně dobrý žaludek anebo naopak prázdnou hlavu - aby oponenta /Sladký/ dehonestoval.
Válečný průmysl znamenal 99 % zaměstnanost - v odvětvích , jejichž celosvětová expanze a pozdější transformace vytvořily předpoklad pro poválečnou expanzi US firem nejen na evropské trhy. Přičemž i Marshallův plán byl investicí . nikolivěk nějakým darem /trhy jsou důležité - můžete mít geniální produkt, ale bez relrvantních trhů je nanic/. Vždy jde prioritně o trhy - to je ten ZISK , VÝDĚELEK.
Díky válce vznikly všechny ty obrovské téměř imoeriální korporace.
Míra ziskovosti dosáhla historicky /ve 20. století/ nejvyšších hodnot.
Země, kterým mj. USA během WWII půjčovaly - se jednak zadlužily daleko více (UK zaplatila celou půjčku až v 90. letech minulého století, její sféry vlivu převzaly USA - njcitelněji to bylo poznat ve vztahu k prostoru dnešní Saudské Arábie, respektive celému prostoru Middel East...co se tam pod povrchem země nalézá asi víte, že /nejsou to burské oříšky ani řepaa/...ale hlavně - jejich průmysl, infrastruktura - byly ničeny bombardováním, pozemnními vojenskými akcemi...takže došlo k zisku trhu a navíc vyřazení konkurence /na dlouhá leta/.
Jen intelektuální vyplundrování Německa /patenty, mozky, teorie.../ se odhaduje na částky řádově desétek miliard USD.
Dále - reparace. Pprimární ale i sekundární /přes půjčky/.
Nové trhy, vyřazená konkurence, nové sféry vlivu rovná se konjunktura rovná se poptávka po kvalifikované pracovní síle - díky vládním programům a těmto skutečnostem expanduje vzdělávací soustava. Stavějí se dálnice, rozvíjí se kosmický program /na kolik asi oceníte mozek W. von Brauna ?? - na miliardu či na deset miliard USD ?/

Ale zkusme se podívat tedy jen na ten dluh.
Jew to sice nesmysl - ale zkusme použít vaše pojetí rozumu a logiky...tedy usuzovat pouze z jedné jednotlivosti a z ní vytvořit argumentaci pro podepření hodnotícího soudu. Zde tedy jedna jediná otázka :
Jak je to tedy s tím dluhem v období 1945 - 1960...ve stálých USD ?
Už jste někdy slyšel o tom , že procesy mají nejen svůj počátek - ale i svůj vývoj ?

:--()
14. 11. 2012 | 19:21

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem text obsahující hrubou nadávku, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
14. 11. 2012 | 19:30

neo napsal(a):

tata:

to je poprvé co od vás čtu něco, co lze přečíst, aniž by to člověk musel luštit. Řekněme, že jsem pravicově smýšlející člověk, nicméně vždy hodnotím konkrétní návrhy, konkrétní opatření, nikoli jen to, kdo to či ono navrhuje. Vláda udělala určitě dost věcí, se kterými lze souhlasit, ale také těch, které už tak dobré nejsou a které samozřejmě kritizuji.
14. 11. 2012 | 19:51

fikus napsal(a):

měli by jste začít razamtně u sebe. Zvavit partaj škůdců bude těžké Boho?
14. 11. 2012 | 20:05

tata napsal(a):

NEO

JÁ vím ale odpustit jste si štouchanec nemohl že,ono to většinou bylo sice špatné ale vy jste nechtěl rozumět no nemíním se přetahovat.

Myslím že i to hodnocení vystihuje co konkretně hodnotíte,tato vláda je propadák i pro dost pravicových voličů,pro voliče mého pohledu na stát je to katastrofa.

Mohl byste mi nastínit když dost dobrých, třeba zkratkovitě 10 těchto věcí
14. 11. 2012 | 20:13

Kuřecí kapsa napsal(a):

Huráá, objevil se tady Yosif K! Takže nezemřel.

Tomáš Pitr na Hrad!!
14. 11. 2012 | 20:29

neo napsal(a):

tata:

to nebyl šťouchanec, ale pochvala.

ty dobré věci i ty špatné už jsem zde zmiňoval mockrát.

mezi dobrá opatření pravicových vlád počítám sociální kartu, veřejnou službu, rovnou daň, vyšší slevy na děti, třírychlostní rodičovskou,snížení hranice nároku na přídavky na děti, snížení daně z příjmu. Mezi ta špatná třeba vyšší DPH, druhý pilíř penzijního spoření, systém DONEZ.
14. 11. 2012 | 20:46

reppop napsal(a):

"Do kdy tu chtějí strašit?"
xxxxxxx
Pane Sobotko,
asi navěky. Zombie nejdou, jak známo, zabít. Vyznávají si ty své zombie ekonomické teorie (viz blogy Nobelisty Paula Krugmana). Smál jsem se Američanům, že se jejich tajné služby vážně připravují na invazi zombie. Smích mi po nástupu pravice u nás zmrzl na rtech, co se zdálo jako komická nadsázka, je tvrdá (kdysi nepředstavitelná) realita. Strakovka se stala chrámem oživlých mrtvol přicházejících z prvobytně pospolného kapitalismu. Bude nutné každého občana ČR vybavit snopem česneku a antidepresivy. Zombie nejde nikdy definitivně zabít, ale je nutné je aspoň zahnat tam kam patří - do politického záhrobí.
První hon na zombíky začíná v Praze u Václava v sobotu! Doufám, pane Sobotka, že taky dorazíte. Budou tam samí inteligentní lidé: Jakub Patočka, Ilona Švihlíková, Stanislav Štech, atd. političtí zombíci se neodváží přiblížit: inteligence je odpuzuje ještě víc než česnek.
14. 11. 2012 | 20:49

tata napsal(a):

NEO

i když sociální karty tady bych řekl že to vidíte ze špatného uhlu bylo to ukvapené,nepřipravené jako většina věcí,o těch věcí kolem dětí nemám anunk takže zde nechám na jiných,nebo možná je to jak říkáte..........prostě nevím.

snížení daní.........jednostranné.........takže s VAŠEHO POHLEDU ASI DOBRÉ.

ALE to sou pro stát jako celek prkotiny...........to zásadní vtom je chaos,zmatek,nekonání,to nekonání ,zmatek z mého pohledu je záměrně vtom se dá nejlépe krást .

To důležité zamotat s korupcí když teda jako socani kradli.......bohužel dá se říc že za 6 let se prapor zvedl ještě víc.

Statní dluh.........stejná písnička čísla hovoří jasně,ano je krize to je jediná záchrana to na ní vše svalovat.

Důchodový účet......tady je ukázkový příklad této vlády,opravdu závažnou věc řeší nesystémově nic neřešící pro ten problém,a vydává to za systémový krok.
Toto mohlo byt na pořadu dne jako naký doplněk nikoliv systémový krok.
14. 11. 2012 | 21:23

Zacheus napsal(a):

Bohuslav Sobotka...to je ten "politik", který se nedávno vysmíval starším kandidátům na prezidenta republiky s tím, že mají "zubní protézy?".

Už jen touto sprostotou ztratil morální legitimitu pohybovat se ve veřejném životě.

On tady ještě straší?
14. 11. 2012 | 21:43

Yosif K napsal(a):

Sláma napsal(a):
Neudržitelný napsal: "až bude vládnout ČSSD tak bude také rozdávat z cizího"
Nějak jste si nevšiml, neudržitelný, že ČSSD se v tomto státě již 8 let podílela na vládách. Výsledkem byl nebývalý růst ekonomiky. \
KONEC CITATU.

HAHAHA......
Pred par hodinami nejaky presvedceny socalista argumentoval u obhajovani Obamy, ze dopad opatreni vlady se promita do ekonomie tak za 5 let ( a Obama vladne zatim jen 4 rroky....) V tomto ma ale nahodou dost pravdu - proticyklicka opatreni se velmi casto projevuji s takovym zpozdenim, ze mnohdy pouze posiluji hospodarsky cyklus.

Takze pokud se neco po nastupu Bohouse do vlady zlepsi, bude to nejspise vnejsi konjunkturou a tim ze Kalousek setril.

Zrovna tak jako minula konjunktura za VLaDY cssd BYL VYSLEDEK INVESTIC ROZESTAVENYCH ZA PREDCHOZICH VLaD a dale vysledek historicky tezko opakovatelneho presunu mnoha vyrob z SRN do Cech.....

Pokud si naivni falesni pratele proletaru predstavuji ze Bohous vleze do Strakovky a presune radici paku z 0% rustu na 7% rustu a druhy den nato vypukne raj proletaru na zemi, tak to dobre ukazuje na mentalni uroven volicstva CSSD (a-la Ostrava-Michalkovice....muz dopil lahev po druzce ktera se otravila a sam se otravil..)
14. 11. 2012 | 23:18

jíra napsal(a):

Pane Sobotko, nic proti tomu, ale něco jste mi připomněl: Strašení může být i přínosné a zábavné.

Nemám na mysli strašení v prostěradlech v noci... Znáte sérii německých filmů Hospoda ve Spessartu, Strašidla ze Spessartu, Zlaté časy ve Spessartu na motivy příběhů podle Wilhelma Hauffa? Vedle toho také napsal a dal dohromady svébytné tajuplné německé pohádky, docela tlustá kniha to byla.
Lotři z hlubokého lesa v okolí Spessartu škodili, ale byli chyceni a potrestáni doživotním zazděním. Dostali se ven až v podobě strašidel při stavbě dálnice.

Službami pro sympatickou komtesku Charlottu v nesnázích se očistili. Strašidla přes počáteční kopance pomohla nakonec dát spoustu věcí do pořádku, potrestat a odstranit spoustu nespravedlností a splnit jí nejtajnější přání. Ve Zlatých časech pomocí rakety již zkušeněji dokonce v nejrůznějších lidských epochách.
Připomínala se písničkou: Für Sie tun wir alles.
https://www.youtube.com/watch?v=DW30MTAhcrg&feature=related
Nebo: Die Hauptsache ist der Effekt
https://www.youtube.com/watch?v=lZq-kvQL4s0&feature=related

Cesty k dobrému hospodářství a fungující společnosti jsou různé. Ale pravda je, že hlavní je ten výsledek. A je mu třeba trochu píchnout k tomu, ať skutečně je. Ten výsledek tu stále poněkud schází. Možná je to tím, že při různých cestách vždy někdo něco přehání...

Zmínka o Řecku v souvislosti s daněmi je na místě. EU se snaží dohlídnout na to, aby především řečtí oligarchové zlepšili svou morálku. Ti místo toho položili předchozí vládu, nebylo jim to moc po chuti. Asi to chce zvyk. Přimět je platit daně je pro ně dost nezvyklý požadavek.

Nelze se přece hojit na nikoli mocných drobných podnikatelích, kteří se tk tak drží nad vodou, když hospodářství země hapruje. Leckteré by po krachu ani nikdo nezaměstnal a žít na sociální podpoře je ztráta kvalifikace i zátěž pro stát.

Pravda, i v USA jsou daně moc nízké. Výsledek také kvůli NLP občanů ze strany Tea Party a TV Fox News. Mají na to složitě propracovaný systém vybudovaný skupinou miliardářů. Bylo odhaleno, že používají dokonce cílevědomě dva různé "slovníky": jeden s pojmy vynášejícími do nebe ty "správné politiky" (republikánské), druhý se synonymy hanícími "politiky špatné" (demokratické). A také mají spoustu peněz, za něž si lze kupovat hlasy v Kongresu. A stát bude peníze potřebovat na reformy i na obnovu po přírodních katastrofách. Obama sice uspěl podruhé, ale jeho boj s Kongresem nebude lehký.

USA se ovšem také vzpamatovávají z dost hluboké krize umocněné kvůli chamtivosti finančních oligarchů když třeba prodávali špatné úvěry, které už byly jen prázdnými skořápkami. Když se sejde několik dlouhodobě nepříznivých tendencí, aniž by aspoň některé z nich někdo řešil, je malér vážnější. Bush měl ale jiné starosti než hospodářství vlastní země, neřešil včas nic, nechal to navalit na následníka Obamu, až když už z toho byl velký průšvih.

U té chamtivosti v USA i u počátku průšvihů se Řeckem (falšování státních výkazů kvůli splnění podmínek vstupu do eurozóny) byla finanční skupina Goldman Sachs. Snad stojí za zmínku, že bankéř z Goldman Sachs seděl i ve správní radě státní nemocnice v New Yorku, jíž za hurikánu Sandy po blackoutu selhal náhradní generátor a museli všechny pacienty při řádění orkánu vystěhovat. V NYC typicky z mnohapatrové budovy, tuším až z 15. patra. Zase průšvih, šetření na velmi nesprávném místě. Naštěstí to všichni přežili, i ti kojenci v inkubátorech.
Jedna firma a vyskytuje se u více zásadnějších situací, kde vznikl velký průšvih, protože něco bylo "nějak jinak".

Ne, už bylo dost toho dělat věci jaksi "jinak"...

Hezký den
14. 11. 2012 | 23:56

Yosif K napsal(a):

Volte socalisty, svetlo v dejinach lidstva!
Reckou krizi lze vyresit jednoduse!
Chce to jen utracet vice penez, chce to jen zacit rozhazovat vice penez mezi recke proletare!
Snizeni mezd recklych popelaru z 1600 EUR na 1400 EUR mesiocne byl zlocin proti lidskosti!!
Ekonomicke perpetuum mobile vynalezeno!
Pryc s uspornymi opatrenimi, rozhazujte penize mezi proletare, vzhuru k nekonecne a harmonicke prosperite skrzeva vladu CSSD!!!!
15. 11. 2012 | 07:41

Yosif K napsal(a):

Pane Jira,

vy byste mel byt predsedou CSSD. Vase historky o prohnilosti kapitalismu a kapitalistu a hluboky nahled do mrzkych propagandistickych piklu Republikanske strany by vam vynesly nesmrtelne misto v dejinach a proletari by jiz nikdy nevolili pravicove strany!!!

Volte CSSD - zaruku vecne prosperity skrzeva vyssi rozhoz penez mezi proletare!!!
!!!! (Mimochodem - k cemu vlastne tio hnusni kapitaliste jsou? Proc drzxe prosiraji delnicke penize? Nebylo by pro lidstvo lepsi zavrit kapitalisty nekde do gulagu?)

Klobouk dolu - nepracoval jste drive v Radiu Yerevan?
15. 11. 2012 | 07:47

Yosif K napsal(a):

Carlos napsal:
Nečas měl zamezit plýtvání - což se mu vede jen velice velmi málo. Měl snížit korupci - pár kroků se udělalo, ale velmi málo a nedošlo se ani do půlky cesty. Měl zlepšit rozpočet - potápíme se pomaleji, hurá.
KONEC CITATU.
Mate pravdu v tom, ze se krast nema. Pamatuji si jak jsem se ptal celkem feroveho politika ODS v Praze v roce 1993 proc nevyhodi bandu ktera rozkradala bytovy fond byvalych PBH (nyni patgrne vetsinou ve sprave fy Navatyp atp) a nenahradi je lidmi kteri nekradou. Smutne mi rekl:
"V Cesku kradou skoro vsichni, ale na miste kde se rozprodava bytovy fond kradou uplne vsichni. Muzete tam dat koho chcete, na tom miuste by kradli uplne vsichni."
V te dobe se i "poctivy Ruml" vozil medaskem ketreho mel zadarmo od Helbigu a nevidel v tom nic spatneho

A bohuzel tomu tak je i u jinych stran. I u hlavni opozicni strany CSSD. Lidi typu Zgarba, Fencl, Palas, Michal Kraus, Dolezal, Rath, Tesarik, Vanhova nejsou ojedinela shnila jablka - jsou to prototypy socialistu, ketri maji ve strane vetsinou vetsi vliv nez nejaci kasparci typu Sobotka nebo Zaoralek.....

Mate pravdu ze v potlacovani korupce a rozkradani jsou velke rezervy. Otazka vsech stran je kde vzit poctivejsi lidi. Jak se rikalo za totace: "Na to nejsou lidi". Doufam ze se to zmeni....... ...ale nevidim ze by se to mohlo zmenit za Bohouse - viz jak s Bohousem "elegantne" vydupal Palas.... viuz jak Bohous nabadal hejtmany aby se "starali vice o financovani".....
15. 11. 2012 | 08:01

jíra napsal(a):

Yosif K

Pravici potápějí takoví "borci" jako vy, udržují je ve lhaní si do kapsy. Vůbec se mi její tristní voličské výsledky nelíbí. Fungující politika by nevykazovala tak velké výkyvy doleva či doprava, jako se děje zde. Má to být zhruba vyrovnané.
Ale musím se s tím asi bohužel smířit. Vy a vám podobní se patrně nikdy nezměníte, že... Ta špička vašeho nosu je pro vás pořád někde daleko jinde, že, těžko dohlédnout, jak trčí vysoko...
Víc nemám co dodat.
15. 11. 2012 | 12:42

jíra napsal(a):

Carlos V. 14. 11. 2012 | 13:26
To mi připadá jako docela objektivní zhodnocení situace.

Současné vládní strany promeškaly historickou šanci pro změnu politiky k větší transparentnosti, jak si voliči přáli a nové subjekty slibovaly. Vykroužkovat prohnilé pomohlo jen trošku a v tom bych viděl příčinu aspoň minimálních změn.

Bude zajímavé sledovat, jestli (za)hozenou rukavici zvednou tedy jiní. Tím by dali těm, kdo zklamali aktuálně, šanci se v mezičase pochlapit, jestli chtějí dělat skutečnou politiku.

Mně je celkem jedno, kdo vládne, hlavně ať vládne slušně, korektně, smysluplně a s rozhledem za celou zemi i její místo ve světě. Vyhlídky by všichni měli mít potenciálně tak půl na půl. Tj. že nikdo u vesel nic moc nekazí...
15. 11. 2012 | 13:08

JAHA napsal(a):

Nemozem inac, len zopakovat svoj prispevok:
Ad: autor
"Už jsme totiž na cestě…"

Veru, uz ste. Doteraz som si nevedl predstavit, ako bolo mozne, ze doslo k Viteznemu unoru 1948. teraz, na diani v Cesku, uz vidim. Po krajoch, zdola, postupne pripustanie komunistov do rozhodovania. A to do VAZNYCH pozicii. Vid. Zlin (Gottwaldov) podpredseda, ci ako pise kandidatka na prezidenta Roithova - predseda skolskeho vyboru, atd. celkom nenapadne sa zacervenala skoro cela republika. A to za POMOCI oranzovych!!! V senate prevaha, v PS po najblizsich volbach tiez. Cez rieku Rubikom postavila CSSD pre KSCM most, problem vladnutia oranzovocervenej je vyrieseny. Takze Vitezny Kveten sa blizi.
Za podpory vacsiny obyvatelov!!!
14. 11. 2012 | 10:50
15. 11. 2012 | 15:22

Mr Nelson napsal(a):

Dobrý den,
Jsme soukromé finanční věřitelé. Jste v nouzi
úvěru? Už jste byla upřena na úvěr od
Vaše banka nebo finanční firma? Líbí se vám potřebujete
Finanční pomoc jakéhokoli druhu? Líbí se vám
Potřebuji úvěr nebo hypotéku splatit své účty, nebo koupit domů?
Chcete mít svůj vlastní podnikání?
Použít nyní, naše úvěry jsou k dispozici a na
cenově dostupné úrokové sazby ve výši 3%.
Zájemce by měl kontaktujte nás s
Níže uvedené informace přes e-mail: loanhouse99@gmail.com
15. 02. 2013 | 04:27

Mr Nelson napsal(a):

Dobrý den,
Jsme soukromé finanční věřitelé. Jste v nouzi
úvěru? Už jste byla upřena na úvěr od
Vaše banka nebo finanční firma? Líbí se vám potřebujete
Finanční pomoc jakéhokoli druhu? Líbí se vám
Potřebuji úvěr nebo hypotéku splatit své účty, nebo koupit domů?
Chcete mít svůj vlastní podnikání?
Použít nyní, naše úvěry jsou k dispozici a na
cenově dostupné úrokové sazby ve výši 3%.
Zájemce by měl kontaktujte nás s
Níže uvedené informace přes e-mail: loanhouse99@gmail.com
15. 02. 2013 | 04:28

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy