Chycení korupčníci v Brně jako dobrý příklad protikorupčního agenta

17. 02. 2010 | 10:20
Přečteno 5027 krát
Veřejnost dnes se zájmem sleduje případ pravděpodobné korupce v Brně, kde v souvislosti s pokusem u uplácení došlo k zatčení dvou významných politiků ODS. Údajně si řekli o úplatek za schválení stavby multifunkčního centra pro soukromou firmu. Firma s nimi pak sehrála divadýlko, že s úplatkem jako souhlasila a posléze ho za dohledu policie jednomu z politiků předala.

Policie má údajně všechno nahrané a dokladované a je velice pravděpodobné, že oba politikové skončí na dlouhá léta v kriminále. To, k čemu došlo, je vlastně ukázkovým příkladem práce agenta provokatéra nebo protikorupčního agenta. Jen si na místo zástupců firmy, kteří se v tomto případě zachovali zcela výjimečně uvědoměle, dosaďme policejní agenty, kteří budou trvale a dlouhodobě testovat antikorupční odolnost našich politiků a úředníků.

Na brněnský případ se můžeme dívat jako na absolutní výjimku, neboť počet firem, které se za posledních patnáct let odhodlalo takto čelit korupčnímu nátlaku, se nám vejde na jednu ruku. Jenže po zavedení institutu protikorupčního agenta nebude mít žádný úředník nebo politik jistotu, že dostane-li nabídku úplatku, že nejde o policejní provokaci. To pak bude působit mimořádně odstrašujícím dojmem, protože nikomu se nebude chtít i pro velké peníze riskovat mnoho let ve vězení.

Člověk by si řekl, že politické strany radostně zajásají, když si uvědomí, jaký úžasný nástroj proti korupci by policie dostala. A je-li takový návrh v parlamentu, viz Pecinův protikorupční balíček, že ho co nejrychleji schválí a uvedou v platnost. K našemu úžasu se to ale některým stranám nelíbí, konkrétně ODS, TOP 09 a komunistům.

V parlamentu se nám vytvořila zcela zvláštní koalice stran, které se efektivní boj s korupcí ale vůbec nezamlouvá. Pravicoví politici v dojemné shodě s komunisty náhle hořekují nad narušením osobních práv a svobod občanů tím, že by jim někdo nabízel falešný úplatek. Co kdyby se náhodou občan rozhodl úplatek vzít, na což má zřejmě podle těchto pravolevých politiků naprosté právo a nemůže přeci riskovat, že by následně upadl do policejních klepet.

Komunisté navíc bubnují na poplach, že se státní úředník nemůže podílet na trestném činu, což by v případě provokace možná mohlo nastat. Jak zajímavý ohled na čistotu státu od strany, která na čtyřicet let stát proměnila ve zločineckou organizaci.

V případě ODS a TOP 09 ale celkem chápeme jejich obavy z účinného boje s korupcí. To, co se provalilo v Brně, je zřejmě zcela běžnou praxí v celé republice akorát s tím rozdílem, že si soukromé firmy nedovolí proti korupční praxi vystoupit, jako to učinila ona firma v Brně. Po zavedení protikorupčního agenta by velmi pravděpodobně řady těchto stran silně prořídly. Doufejme, že si voliči všimnou toho, kdo se za Pecinův protikorupční balíček v parlamentu postavil, a kdo naopak za každou cenu, a to i za cenu obstrukcí, se snažil, aby neprošel.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

tazatel napsal(a):

Proč zbytečně vymýšlet nějaké agenty, když u nás se dobře krade díky specielním výkladům českého práva. Např. v Karlových Varech je údajně jedna úřednice, která si v souvislosti se svým pracovním zařazením
pomohla k milionům. Za odměnu byla povýšena. Takže místo agentů raději rekonstrukci práva a silnější kontrolu jeho vykladačů.
17. 02. 2010 | 10:38

Jae napsal(a):

Cyrila nemusím, ale tento jeho přípěvek podepisuji. Sedí to od první až do poslední věty.
17. 02. 2010 | 10:45

Jae napsal(a):

tazatel
Ano, bojovat je potřeba na dvou frontách. Ta, kterou zmiňuje Svoboda je bojem za to, aby byl souzen každý, kdo poruší současné zákony.
Na té druhé frontě je třeba se zasazovat o to, aby kriminalita nebyla nadále legalizována a dále o novelizaci právních předpisů, které to dosud umožňují.
17. 02. 2010 | 10:51

Ládik napsal(a):

Podle novin nešlo o pokus o uplácení, ale o pokus o vynucení úplatku. Uplácet nikdo nechtěl (nebo dával málo - to je pravděpodobnější), ale úředník si přímo řekl o sumu. Korupční prostředí jste spoluvytvářel 20 let také Vy.
17. 02. 2010 | 10:51

Robert napsal(a):

Divíte se ještě tomu proč se tak ODS úporně brání protikorupčnímu zákonu?Oni proti němu bojují,jak o život!!!Proš asi?
17. 02. 2010 | 11:16

Petr V napsal(a):

Tuto větu jste napsal chybně:

Firma s nimi pak sehrála divadýlko,že s úplatkem jako souhlasila a posléze ho za dohledu policie od jednoho z politiků převzala.

Místo převzala má být předala.Jednalo se o předem označené bankovky.
-----------------------
Co se týká komunistů,tak od těch se dá čekat všechno.Např. jejich současný předseda Filip byl za socialismu spolupracovníkem StB a nyní si hraje na "velkého demokrata".Komunističtí poslanci se ale leckomu v parlamentu hodí.Např. byl s pomocí některých z nich v tajné volbě v roce 2003 zvolen prezidentem Klaus.Co jim za to tenkrát asi slíbili? Komunisti se v roce 2006 hodili i bývalému předsedovi KDU Kalouskovi,udělal tenkrát po volbách politický obrat o 180 stupňů.Byl ochoten jít do vlády s ČSSD za podpory komunistů,což před volbami naprosto odmítal.Buďte rádi,že jste se ho v KDU zbavili.
Co se týká např. poslance komunistů Dolejše,tak ten byl v nedávné kauze přistižen novinářem,jak je ochoten vzít úplatek milion za to,že změní zákon tak,aby byl výhodnější pro provozovatele hazardních her.Jistě nejednal sám za sebe a dá se předpokládat,že to bylo projednáno s vedením strany,tedy i s předsedou Filipem,který to teď samozřejmě nepřizná.Kolik jiných podobných změn za úplatek asi v minulosti komunisté zrealizovali?Dá se předpokládat,že to může být v řádu desítek.Nakonec IQ velké části voličů KSČM je většinou podprůměrné,takže tato strana má zaručeno,že zase dostane 10 až 12 procent hlasů.Jim vlastně vyhovuje,že nemají vládní odpovědnost,protože kritizovat je jednodušší,než účastnit se na vládě.A v parlamentu mají zajištěná místečka.Komunisti jsou prostě populistická strana.
17. 02. 2010 | 11:21

Petr V napsal(a):

Co se týká institutu protikorupčního agenta,muselo by to být v zákoně dobře zpracováno tak,aby nebylo možné obvinit nevinné lidi.Jedna věc je odhalování drobných úplatků na úředech,kdy se jedná o úplatky v řádech tisíců korun,druhá věc je odhalování úplatků v řádech milionů korun,jako je vámi popsaný příklad.Jde o to,že i institut protikorupčního agenta se dá obejít,což ale neznamená,že by neměl být uzákoněn.Bude li doplněn dalšími opatřeními proti korupci,může snížit celkovou míru korupce v ČR.Obejít se dá tak,že prostě mezi příslušným úředníkem můžou být další dva prostředníci,kteří korupci vyjednají a vyinkasují peníze.Ale každopádně to ztíží korupci,protože to znamená,že i když se podaří odsoudit nějakého spolupracovníka nějakého politika,tak i když ten politik nebude přímo obviněn,bude pro něj těžší sehnat někoho nového,kdo by chtěl riskovat,že taky půjde za mříže.

Co se týká drobnějších úplatků,otázka je,kdo bude rozhodovat na základě čeho o tom,kdo bude např. testován.Řekněme,že by byly zřízeny emailové schránky,kam by mohli lidi anonymně posílat udání,který úředník,policista apod. bere úplatky.Samozřejmě že část těchto udání by se nezakládala na pravdě a jednalo by se např. o osobní pomstu.Otázka je,jak by se např.z těchto emailů vybíralo,který úředník bude prověřen a který ne.Mohlo by to být na základě četnosti takových udání.Nejvíce sporná je ale samotná fáze provedení kontroly.Protikorupční agent by musel být vybaven skrytou kamerou a odposlechem (podobně jako byly reportéři třeba v pořadu TV nova "Na vlastní oči"),dále by samozřejmě musel uplácet označenými bankovkami,muselo by být předem zdokumentováno,kde bude protikorupční agent působit,následně by muselo být zdokumentováno,jak kontrola proběhla atd.Těchto protikorupčních kontrol by se muselo účastnit více lidí,aby nedocházelo k tomu,že bude snaha uplatit protikorupčního agenta a záznam z každé akce by muselo zkontrolovat jiné řekněme oddělení,např. z jiné části ČR tak,aby nebyla možnost domluvy mezi jednotlivými odděleními.Prostě činnost pprotikorupčních agentů z jedné části ČR by kontrolovalo jiné oddělení z jiné části ČR,kdo koho bude kontrolovat by mohl určit i los.
Řekněme,že by bylo podezdření,že bere úplatky nějaký dopravní policista.Znamená to,že protikorupční agent by pro tuto akci mohl použít jakékoliv vozidlo (těžko může jezdit stále tím samým autem s tou samou SPZ.protože to by si mohli policisté,kteří úplatky berou mezi sebou říct)a nemohl by použít dopravní přestupek,který ohrožuje jiného účastníka dopravního provozu na životě,třeba rychlou jízdu nad 100 km/hod. v obci.To by však znamenalo,že pokud by toto nemohl použít,tak u těchto přestupků by dopravní policisté věděli,že se nejedná o protikorupčního agenta.Jiný přestupek,třeba stání na přechodu by v případě protikorupční akce nebyl přestupkem.Zároveň,i když by třeba žádný úplatek dán nebyl,by se tím zjistilo,zda si dopravní policisté opravdu plní své povinnosti.Pokud by tam to vozidlo nechal stát např. hodinu(na přechodu na frekventované ulici), a po tu dobu by žádný policista bnezareagoval,už to by naznačovalo,že je něco v nepořádku.
17. 02. 2010 | 11:22

Rumcajs napsal(a):

Cyrile !

Já Tě vidím ! Vidím i to, že jsi se se soudil s charitou o dědictví.
Vidím Tvou přetvářku a faleš.
Vidím , že tam kradete všichni rukou nerozdílnou takže žvásty o potírání korupce z úst těch, kteří momentálně tvoří politickou špici beru jako rouhání.

Cyrile! Přidělej si na hlavu hromosvod. Brzo tě bacím bleskem !

Bůh.
17. 02. 2010 | 11:29

Tupelo napsal(a):

Souhlasim s clankem, odmitavy postoj ODS a TOP k Pecinovu protikorupcnimu balicku lze chapat, shoda techto pravicovych stran s KSCM v oblasti prav a svobod obcanu je skoro dojemna :)).

Dufam ze nejpozdeji po volbach bude tento balicek prijat, ma potencial ztizit korupcnikum (a prijemcum korupce) zivot a pral bych si aby se i vice firem zachovalo podobne - v prostredi, kde se nebudou ziskavat verejne zakazky jen podle bohatstvi zajmencu (s cernymi fondy na uplatky), se i temto firmam bude darit lepe.
17. 02. 2010 | 11:29

Petr V napsal(a):

Jde o to,že princip protikorupčního agenta je dobrý,že lidi se budou více bát,zda člověk snažící se je uplatit není protikorupční agent a korupce by měla po jeho zavedení poklasnout.Ovšem samotná realizace je v mnoha případech obtížnější.Celkem bez problému je možné použití např. při kontrole revizorů v městské hromadné dopravě.Tam stačí jezdit tramvají nebo metrem tak dlouho,než protikorupční agent bude zkontrolován revizorem.Podobně samozřejmě ve vlaku.Problém by to neměl být na některých úřadech.Ovšem dost problematické by bylo použití např.na finančním úřadě,protože protikorupční agent nemůže předstírat nějakého podnikatele.Podobně např. v nemocnicích.Těžko může hrát protikorupční agent člověka,který čeká třeba na ortopedickou operaci.
Jde o to,že institut protikorupčního agenta je potřebné doplnit dalšími opatřeními tak,aby byl tzv. protikorupční balíček kompletní.

V Rusku Putin před nedávnem docela rázně omezil provozování hazardních her.Údajně tam člověk,který dá udání na provoz nějaké hazardní herny dostane od státu odměnu.Ale Rusko nelze považovat za demokratický stát.

Co se týká např.dopravních policistů v případě měření rychlosti,musela by protikorupční akce proběhnout tak,že na úseku,kde by zrovna měřily policisté rychlost,by nejprve projelo jedno auto s jedním protikorupčním agentem,který by zkontroloval,zda v protisměru nikdo nejede a poté by vysílačkou dal řidič tohoto vozidla pokyn druhému protikorupčnímu agentovi,že může překročit povolenou rychlost třeba o 20 Km/h.V tomto případě by se nejednalo o přestupek.Je to ale poměrně komplikované,protože i tak není vyloučeno,že do vozovky nemůže vběhnout nějaké dítě z chodníku apod.
17. 02. 2010 | 11:49

Tencokida Hnuj napsal(a):

Schody před magistrátním úřadem. Pondělí, 8 hodin 10 minut asi před třemi roky.
Mirďa : "Nazdar, Juro! Co ty tu po osmé ráno? Myslel jsem, že furt zařezáváš ve Zbrojovce?"
Jura : " No to je teda setkání ! Čau Mirďo, a co ty ? To musí podnikatelé tak brzo vstávat? - No já tu dělám."
Mirďa: " Děláš si čurinu, ne ? Ty a úředník? Dyť si měl z občanské nauky vžycky trojku! Jak ses k tomu vůbec dostal?
Jura: " Ale, zavolal mi jednou bratr Ládin, jestli prý, když ta Zbrojovka jde na hunt, nechcu konečně vydělávat slušné prachy. No však víš, pět děcek, žena nic moc dom tež nenosí, tak sem se nechal zvolit. - Ty, a co to máš v tom kufru, doufám, že ne úplatky", zachechtá se Jura.
Mirďa :" Co blbneš, nesu vývar. Kúpil sem a prodal , no a tu v tým kufříku mám... no schválně hádej kolik ?"
Jura : " Nechám se poddat. Stejně ti ve škole počty nikdy moc nešly".
Mirďa (spiklenecky se nakloní k Jurovi) :
" Mega ! Milion , ty vole ! Celý kufřík je naďatý pětistovkama !"
Jura(odskočí, jak by ho uštknul had) :
" Si robíš srandu ? Fakt mega ?! Ty brďavko !....(zapřemýšlí)...Víš, co? Půjčil bys mi ten kufřík na chvílu ? "
Mirďa(zamračí se) : " A na co, kurňa ? Je to fakt čisté. Akorát ten staříček, co mi ty pozemky prodal, kdyby se dozvěděl za co jsem je střelil já, by moh robit problémy. Jinak sú ty prachy čisté jak lília."
Jura: "Na staříčka prdím. - Ty, já ti mám sekretářku, Jarina se menuje a to ti je taková pizda závistivá. Kdybych jí ten mega ukázal, dostala by takový vztek, že bysme si v kanclu všeci užili jak sviňa.
Má chlapa takového ničtoše kdesi v redakci Zpravodaja , robí tam za průměr. No a Jarina, jak vidí u kohosi větší prachy, čoveče jaké ta umí robit grimasy! Puknul by si smíchy! "
Mirďa (zasměje se) : " Tož dobře. Ale počkám tě na chodbě, to víš mega je mega. Dám ti tak dvacet minut, potom kurva přijď, sem slabý na srdce, také prachy tež nemám každý týden !" (předá Jurovi kufřík s milionem)
(Oba pánové vcházejí do budovy magistrátu, Mirďa čeká na chodbě, Jura otvírá dveře své kanceláře)
Jura : " Nazdar Jarino, jak doma ? Už dostal Přema ty prémie za článek o volbách? "(Jde s kufříkem k věšáku, sundává kabát a uchichtává se)
Jarina (jedna z jejích nesčetných grimas): " Dobrý den, šéfe. Co to máte za nový kufřík ? Ten ale musel stát peněz!"
Jura : " Že neuhádneš co v tým mám ? (chvíli Jarinu napíná) - Mega! Milion korun ! " (otvírá kufřík a ukazuje jeho obsah své asistentce)
Jarina (asi šest různých mimických stahů obličeje, postupně střídá rudou a modrou barvu tváře - Jura musí odvrátit hlavu, dusí smích ) :" ...eh...jak..a ..
kdy.. To je milion korun? ..toť totok..a uff..."
(Jura přikývne, zaklapne kufřík, zasedne ke stolu, předstírá práci a užívá si jak Jarinou lomcují vášně, tak asi čtvrt hodiny)
Jura (podívá se na hodinky) : "No nic, odběhnu si na chvilu cosi vyřídit do banky. Kdyby něco, šel jsem na jednání kvůli tých bytů." (odchází)
(vyjde na chodbu, rozhlédne se - Mirďa nikde, jde se zeptat na vrátnici)
Vrátný : " Myslíte takového malého obtloustlého pána ? - Musel jsem zavolat záchranku. Infarkt nebo co."
(Jura zbledne a vyřítí se před budovu magistrátu. Tam vidí Mirďu, jak mu jeden ze záchranářů zrovna dává prostěradlo přes obličej)
(Zhruba v téže době Jarina propadá hysterickému pláči. Ochablé mimické svaly propůjčují její tváři výraz ochablosti a naprosté rezignace.... Tu se ale Jarina zmobilizuje, chopí se Zlatých stránek a za chvíli kamsi volá)
Jura si zatím zavolá taxíka a jede do banky.
pokračování příště
17. 02. 2010 | 11:55

Dalimír napsal(a):

Pane Svobodo hlavně aby si ti agenti provokaterští vzali na paškál také i vás ! Vůbec to nebude na škodu ! Dal.
17. 02. 2010 | 12:10

Pepa 3 napsal(a):

Petr V:
Přečetl jsem si všechny Vaše příspěvky a napadlo mne jediné: nejste z ODS a nebo TOP 09? Příspěvky mi totiž velmi připomínají obstrukční projevy členů právě těchto stran v parlamentu, jejichž jediným účelem je, zabránit už jenom projednání tohoto zákona. Myslím, že řešit takovéto až absurdní detaily, jaké řešíte ve svém příspěvku v 11:49:06 je naprosto scestné a pro vůbec první pokus o něco takového nemístné. Chcete snad, aby parlament detailně řešil metodiku pro kontrolu revizorů v MHD? Mně by úplně stačilo, kdyby v první fázi byl přijat zákon, který by umožňoval nasadit agenta na přípravu a rozdělování veřejných zakázek. Ale zato velmi rychle. Teprve pak to rozvíjejme do Vámi popisovaných detailů. A můžeme se o tyto detaily hádat třeba tři roky.
17. 02. 2010 | 12:11

Dalimír napsal(a):

Pane Rumi perfekt jako obvykle , máte božský talent ! Takové trefné příspěvky ! To se nikdy nenaučím Dal.
17. 02. 2010 | 12:20

jazve napsal(a):

Pane Svobodo.
Toto nebyl zrovna příklad zamýšleného protikorupčního agenta.Ti dva výtečníci z Brna si o peníze řekli sami,agent by měl sám nabízet úplatek.
17. 02. 2010 | 12:30

Jan napsal(a):

Pane Svobodo, takhle podobně jste žvanil před každýma volbama a jak jste si vyžvanil sesli, tak,......všichni ví co bylo pak. Vám by prospělo mít pod 5%, moc by vám to prospělo.
17. 02. 2010 | 12:33

Lukáš Bušina napsal(a):

Tak Rumík předvádí zase své vrchloné obveselovací číslo. Nyní se stylizoval do role Boha.

PS: Já sice vím, že nemám krmit troly, ale přece nechceme, aby nám Rumík umřel hlady, no né?
17. 02. 2010 | 13:00

Milan napsal(a):

A že tohle napíše právník? Jsem šokován.
A že to napíše křesťan? Jsem zcela otřesen.
Zlem se nikdy nedá budovat dobro.
Nečisté prostředky mají za následek nečistý cíl.
17. 02. 2010 | 13:03

Taoiseach napsal(a):

Cyril Svoboda
"To, k čemu došlo, je vlastně ukázkovým příkladem práce agenta provokatéra nebo protikorupčního agenta."
Je tady "drobný" rozdíl: korupčníci v Brně podle dostupných informací úplatek sami vyžadovali - nikdo jim ho nenabízel.
17. 02. 2010 | 13:14

Petr z Tábora napsal(a):

Váš příspěvek je jasný jen na první pohled. Na druhý pohled platí to co píše nick Milan 13:03.
Na třetí pohled - hloubavým duším je jasné, že už nyní se používají daleko sofistikovanější metody uplácení. V diskusích už zazněly - různá prostřednictví, úplatek protislužbou poskytnutou někým úplně jiným, levnou fakturací něčeho někomu jinému atd. Jen to ztížíte, nic víc.
Jsem přesvědčen, že jedinou cestou jsou zakázky formou konkursu, zveřejnění nabídek po jejich otevření, zveřejňování platných smluv o dílo.
Vaše skoro stále vládnoucí strana je jedna z posledních, která si může hrát na čistého.Co jste pro to udělali dosud ? Nasadili jste pana Čunka.
17. 02. 2010 | 13:18

Jan Vaculík napsal(a):

Důsledné stíhání korupce - ANO!

S agenty provokatéry je to těžší. Každý z nás si může myslet, že je odolný proti zkorumpování jen do té doby, dokud mu někdo úplatek nenabídnul. Jen málo lidí bude odolných absolutně za všech okolností. U provokace je nebezpečí, že podlehne i ten. kdo by pokušení jinak odolal, protože bude nastolena situace, která by za normálních okolností nenastala.

Obdobnou situaci známe v praxe v případě kontroly dodržování omezené rychlosti: policie smí měřit dodržování rychlosti tam, kde je omezená. Policie však nesmí na přehledný úsek silnice dát značku 30 km/h a pak tam chytat řidiče. A kdyby přesto nikoho nechytli, tak by tam ještě postavili neuniformovaného zřízence, který by nějakou plácačkou řidičům ukazoval, že mají zrychlit.

Podobnou zásadu by asi bylo třeba vtělit do příslušného zákona. Jinak se může stát, že expert-provokatér dokáže zlikvidovat každého, na koho se zaměří.

Je otázka, zda se Cyril Svoboda pokusil udělat něco pro to, aby zákon byl vypracován a sněmovně předložen v podobě, ve které by byly eliminovány tyto podstatné negativní aspekty.
17. 02. 2010 | 13:22

jj napsal(a):

Souhlasím s Petrem V. Protikorupční agent má smysl v metru ap., ale nedokážu si představit, jak by to fungovalo při stavbě třeba dálnice. To by si protikorupční oddělení založilo stavební firmu?
Přitom neřeším argument, že není správné navádět k protizákonnému jednání.
Domnívám se, že řešením je, aby všechny zakázky byly na internetu a aby "státní" firmy nesměly uzavřít dohodu s firmou s neznámým vlastníkem.
Nevím, co prosazuje levice a pravice v parlamentu, stejně to jsou předvolební hrátky.
17. 02. 2010 | 13:29

radek napsal(a):

souhlas s autorem
17. 02. 2010 | 13:29

Rumcajs napsal(a):

Fascinují mě jedinci mdlého rozumu,jež si za základ svého nicku dali "Tupý".

Fascinují mě ve své víře, hraničící s demencí, že ČSSD či Cyrilek chtějí bojovat s korupcí a že snad zavedením agenta-provokatéra se vše v dobré obrátí.

Jak se vůbec můžou najít jedinci, kteří berou vážně protikorupční výkřiky ČSSD, která je namočena takřka ve všech korupčních skandálech za posledních 20 let?
Co si třeba tihle jedinci říkaj, když čtou o Pandurech, provizi jedné miliardy nebo schůzce Zaorálka a Turka s Rakušáky ?
To by mě chlacpi vážně zajímalo, co se v těch vaších kebulích děje, když tohle čtete _
17. 02. 2010 | 13:34

znalec napsal(a):

Korupce poběží dál, ale více na jistotu! Jen přes dobré známé a kamarády. Když si někdo o úplatek řekne přímo, tak je to důkaz, že je blbej, nebo nenažranej. Ve třetím případě uvěřil, že má na úplatky nárok vyplývající z funkce, nic špatného nedělá, dělají to přece všichni.
17. 02. 2010 | 13:35

Admirál napsal(a):

Pane Svobodo, souhlas.

Institut agenta - provokatéra by měl být zaveden.

Má to sice své ale, není to všeřešící, je to však krok proti korupci, která se zejména ve vyšších patrech politiky a byznisu stává nejvážnějším problémem dneška.
17. 02. 2010 | 13:36

Vico napsal(a):

Agent provokatér byl i Bretschneider z Dobrého vojáka Švejka. Obávám se, že to zase jen odnese pár hospodskej Palivců a velké ryby budou ve vatě/spíš tedy ve vodě/.

Kdo by musel toho agenta dělat, aby se dostal "nenápadně" na jachtu do Toskánska nebo na zelený pečlivě střižený trávník prestižního golfového klubu, kde je vlezný sto tisíc? Jedině, že by funkci agentky-provokatérky vzala madam Vesecká. Možná, že už je v akci, když se ji podařilo vetřít do ladies party Lata Brandis, kde nad sklenkou výtečného šampáňa přemýšlí s madam Bendlovou/to je ta, co uspořádala diskotéku na Vítkově/ do kterého sirotčince půjde mimořádná dodávka balené kojenecké vody.

Ono se to dělá jinak. Ti modří zastánci levného státu jen doplatili na přílišnou důvěru, že klientelismus definitivně vyhrál. To je jak s potkany. I když je jich mnoho, vidět nejsou. Jakmile jsou vidět, jsou přemnoženi. Tak se ještě podívejme na dva neopatrné potkany, kteří si nedali pozor.

Jó a ta kauza Pandur. Takhle to chodí. Všimněte si, že jakákoliv zakázka se dělá přes nějakého prostředníka. Nikdy to není přímá linka.Za zprostředkování se bere až kolem deseti procent z hodnoty zakázky. Čili z velké zakázky 50 miliard by to bylo tři až pět miliard. Myslíte, že si to všechno nechá zprostředkovatel?:))) Zůstalo by dost i na agenta-provokatéra, aby držel hubu. Spíš by se však do těchto sfér ani nedostal.

Tupelo zdar. Doufám, že tu invektivu vrátíš rumíkovi i s úroky.
17. 02. 2010 | 14:10

Charlie napsal(a):

pane Svobodo

a zvolit samolibého člověka prezidentem za schválení oprávněných majetkových nároků není trapnou korupcí?

Neublížili jste jen sami sobě. Když jste po létech tzv. demokracie museli přiznat, že k prosazování práva jste odhodláni použít politickou korupci.
Ublížili jste i věci samotné.
17. 02. 2010 | 14:11

Mc Cali napsal(a):

Cyrdo Cyrdo.
Myšlenka protikorupčních agentů je skvělá.
Ale já si nemůžu pomoct....když řekneš dobrý den, raději se mrknu jestli neni večer.
Člověče, vždyť by jsi byl sám proti sobě a proti kolegům v politice. To přece nejde. Barák od charity Ti zatim nevyšel a z něčeho živ být přece musíš. Já bych si to ještě rozmyslel s těma agentama být tebou. Každá kačka dobrá a bůh se jistě nekouká.
17. 02. 2010 | 14:17

jozka napsal(a):

Hele, Rumco, tim spis bys mel byt pro, ne? Aspon se Lidovy dum procisti a posledni zhasne.

I kdyz tvoje motivace bude asi jina. Ale neboj, jak se dozvim, ze sedis, zacnu ti posilat buchty. Bez pilniku.
17. 02. 2010 | 14:21

vasja napsal(a):

Na světě nejni většího svědce, než je Cyrda Český. Pochválen buď.
17. 02. 2010 | 14:39

Tupelo napsal(a):

Ahoj Vico, to teda nevratim, naoplatku bych se mozna mohl zamyslet nad vypitym mozkem ve vztahu k casti jeho nicku (vlk kdysi tvrdil, ve vztahu ke zkoumanemu subjektu, ze je to ale spis okena), ale nestoji mi to za to. Navic, jak je jasne z meho prispevku, nemyslim ze AP je reseni na vsechno, jen ze sebou nese nejake moznosti - a uprime, v dobe kdy CR (za vlady modrych smoulu) poklesla v zebricku vnimani korupce o 7 (nebo vic? myslim ze 42->49) mist, je skoro kazdy nastroj vitany (treba se podari obnovit i financni policii, ze ktere za Langera vzalo roha dost lidi). A navic, kdyz parafrazuji reci nekterych pravicaku z doby kdyz PS prijimala zakon o archivaci emailu, SMS, volanych cisel atp.: slusny clovek se preci nema ceho bat ;)...
17. 02. 2010 | 14:57

Marty napsal(a):

Brněnská ODS
V souvislosti s korupcí na regionální úrovni nezapomeňme na "zametenou" kauzu brněnského politika ODS pana Venclíka, stačí si zadat do Seznamu "venclík korupce"... dokonce má pěknou stránku na Wikipedii :-)
17. 02. 2010 | 14:57

Kelt napsal(a):

Rumcasj-zřejmě jste vykladač vlastních snů o tom,kdo je tady nositelem korupce.Co takhle vznik druhé topolovy vlády,co Melčák,Pohanka,Volf?Čím se teď žíví exsenátor Kalabáč?Co kauza Čunek?Co OPENCARD?Kdo vlastní vilu v Toskánsku?Kdo povýšil svoji milenku na místopředsedkyni sněmovny?Kdo si udělal mejdan v Památníku na Žižkově?Který primátor Kladna si koupil Audi za 3,5 mega bez souhlasu zastupitelů?Čí ministr průmyslu zadal své firmě zakázky za desítky miliard a koupil si vilu v Toskánsku a apartmá v Dubaji?Za koho kopal "Íčko"v prosazování koupě jedné z největších stavebních společností u nás?Nebyl to náhodou kmotr Mrázek?Kterou modrou straku nedávno zhaftla policie v Brně-nebyl to náhodou starosta za ODS?Ten seriál je téměř nekonečný-nebylo by na místě se probudit?Vám ale otevřou oči až volby-zatím pěkné modré sny.
17. 02. 2010 | 15:05

Rumcajs napsal(a):

Kelt,jozka:

Já ale netvrdím hoši, že ODS není zkorumpovaná. Kdybych to tvrdil, té Vaší reakci bych pak rozuměl. Ale já tak nějak dneska souzním s Vicoušem.
17. 02. 2010 | 15:53

Jae napsal(a):

Přátelé, ten Cyrda není asi tím správným věřícím. Jistě netrpí vlčí mlhou ten, komu připadá jako jistý plazovitý živočich. Ani soud s charitou nemůže zlepšit jeho image.
Ale má proboha pravdu! Řeči o tom, že korupce dnes probíhá jaksi "jinak" či sofistikovaněji jsou liché a jejich autor patří zřejmě nškam mezi TOP a ODS. Nejblbější názor je - nedělat nic, protože ono by to přece nemělo nějý valný účinek a šlo by to nějak obcházet. Zrušme tedy zákony, vždyť je ti lumpové stejně obcházejí!
17. 02. 2010 | 16:29

Cyril jako PedoMéďa napsal(a):

Možná se mi to zdá, ale Cyril je hrozně podobnej PEDOMÉĎOVI :-)!! http://weakly.cz/weakly-blo...
17. 02. 2010 | 16:31

honza napsal(a):

Rumcjs,to víš,že mne to štve,když čtu články o Pandurech,Gripenech,ale nikoho neobvinili,protože se nikdo dobrovolně nepřizná.Není zákon a když se někdo snaží nějaké zákony prosadit,tak se ozvou ochránci korupčníků a ohánějí se narušením osobní svobody a práv občanů.
17. 02. 2010 | 16:35

jay napsal(a):

nejdrive byste si mel zamect s Cunkem, nez budete hazet spinu na jine strany!!!!!!! ne ze bych obhajoval korupci, ale zvysit miru smirovani, udavani a odposlechu patri do jinych zemi nez je CR. Radeji zjednoduste byrokracii, kvuli ktere je tu takovy prostor pro korupci. Mate vubec predstavu, co vse musi clovek obehat a udelat, aby mel sanci dosahnout na Zelenou Usporam????? Kdyz to zlehcim, tak uplatit 15 lidi, aby vse probihalo hladce.. tomu zamezte a nesmirujte lidi!!!!!!!!!!!!
17. 02. 2010 | 16:46

Jae napsal(a):

Jay
No to jsou knížecí rady.
Zatímco legalizace agenta lze jednoduše zapracovat do zákona, těžko lze zákonným ustanovením zrušit byrokracii.
Chceme-li zamezit státnímu bankrotu, musíme volit reálné nástroje a zapomenout na říši snů.
17. 02. 2010 | 16:59

Tencokida Hnuj napsal(a):

jay
Mlčte člověče! Kdybyste dělal na magistrátě nebo v parlamentě, nemusel byste nás otravovat svými nářky. Hověl byste si teďka krásně ve svém pasivním domě a aktivně radil daňovým poplatníkům, jak vyzrát na korupci. Tak jenom kalíte vodu a ničíte si klávesnici. A na Zelenou Usporám zapomeňte, chystá se zvláštní daň ze zateplených domů.
No co jste si myslel, že to my, kteří na to platíme daně, nebudeme chtít zpět ? Jste naivní člověče ! Máš 10 cm polystyren - dvacet korun za m2 ročně !
20 cm ? - Třicet korun ! To by tak hrálo, já se budu klepat kosou v bytě s regulovaným nájemným a takoví, jako jste Vy si budou rochnit v zatepleném domě !
- komunista bez místa - (zatím)
P.S. Ta protispamová ochrana je stále složitější. Asi změním web.
17. 02. 2010 | 17:02

Jan Vaculík napsal(a):

Vico (14:10)
Ano, to je řečeno výstižně.
My nepotřebujeme provokovat k další korupci; potřebujeme důsledně odhalovat tu, kterou už máme a o které se ví.

Když někdo stanoví podmínky veřejné soutěže tak, že vyhoví jedna jediná firma, a přitom jsou tam specifikovány i zcela marginální požadavky (barva proužků na palubní desce), tak je věc jasná.
Tady opravdu není třeba institut agenta-provokatéra, který by pak prudil u zobaře s lahví whisky.
17. 02. 2010 | 17:18

Jae napsal(a):

Jan Vaculík
Nemáte pravdu.
Úkoly jsou dva.
1. Odhalit a potrestat tu korupci, kterou zde již máme (jak píšete). Právě díky absenci protikorupčního balíku nelze tuto korupci prokázat a tím ani viníky potrestat.
Z tohoto důvodu je první bod nesplnitelný. Maximálně se vám o tom může v noci něco zdát.
2. Snížit míru budoucí korupce. Zde je těžiště působení diskutovaného agenta zejména v prevenci, odrazování od korupčního jednání. Částečně potom i v odhalování korupce.
Tento cíl byť ne v absolutním měřítku splnitelný je.
17. 02. 2010 | 17:38

jirka H. napsal(a):

No a co tak zmenšit zástupy razítek, povolení, dotací a různých lejster, za kterými na nás korupce pěkně pomrkává.
17. 02. 2010 | 18:14

lederer napsal(a):

Tak si tak představuju tendr na tunel Blanka(cca 18mld Kč) a toho agenta provokatéra jak nabízí provizi 10% , když to vyhraje ten správnej ,tak že by to přines v cashi a jen v malejch bankovkách(maj když tak podnikovou Avii)........Svět je sice plnej debilů,ale na tuhle Premier League žádnej agent provokatér nemá ,pane Svoboda . A mimochodem ,Vaše strana vždycky figurovala v každém ročníku týhle ligy .....:(((((((((((
17. 02. 2010 | 18:20

fudoshin napsal(a):

obecně jsem nebyl proti provokatérovi, respektive určitě ne z těch důvodů jako ods :) nicméně když se zamyslím, vidím dosti důvodu proti. vyjma toho,že se to dá opravdu využít k provokacím, manipulacím apd. by zde zase záleželo na charakteru provokatéra.a mohlo by to dopadnout jako s nezávislostí soudů.provokatér by byl prostě zase jenom pro někoho.navíc pokud se provozuje otevřeně lobbing, vždycky dává prostor dávat úplatky s razítkem.za další a v neposlední řadě, by se přijetím agenta provokatéra prostě pouze uplácení více jistili.a od kdejakého podivína by nic nevzali.vždyť nemyslete,že v určitých kruzích se lidé mezi sebou neprověřují, zvláště když jednají na hraně zákona nebo až za ní.dají na doporučení, minimálně ověření osoby z veřejných zdrojů, případně prostřednictvím detektiva, restříků apd. takže efekt moc velký asi zase nebude.nakonec se ukazuje, že to jde i bez provokatéra...je to možná, lepší než do toho míchat policii, policejní provokatéry, jejich kontroly a kontroly kontrolorů apd.koneckonců kolik by jich asi tak mohlo celkem být? podle toho, co se ukazuje v různých kauzách krejčíř, pitr, dalík, langrovo citace z policejních spisů, by stejně tito lidé měli jejich jmenné seznamy i s fotografiemi a za úplatu či ze známosti by ty seznamy kolovaly, případně by někdo prováděl "lustrace" uplácejících...a jakési ad hoc provokatéry by snad nikdo soudný nemohl myslet vážně.to bychom se ocitli někde v protektorátu, latinské americe nebo tak podobně.nehledě na problémy s utajením,mlčenlivostí a nedostatkem přijatelných lidí...a radši nemyslet na to, že po pořádné kampani po zavedení by "se všichni shodli, že se to osvědčilo" a provokatéři by se mohli povolit při prověřování politických stran, novinářů apd.
17. 02. 2010 | 18:20

Tencokida Hnuj napsal(a):

fudoshin
Souhlasím s Vámi. Nejlepším řešením je úplatky nedávat, ani nebrat. Takto se to vyřeší samo.
17. 02. 2010 | 18:34

Tupelo napsal(a):

O korupci pri ziskavani zakazky pise dnesni clanek na iHned: http://ekonomika.ihned.cz/c... . 60% firem si mysli ze zakazku nelze ziskat bez 'vsimneho'. Tato provize je zhruba 16%. 25% firem je ochotna tuto provizi nabidnout a 9% ji nabidlo. 44% by cin uplaceni oznamilo, kdyz se o nem dozvedely.

Mytus o tom ze korupce je vazana na objemu prerozdelovani padl - skandinavske zeme s velkym zdanenim jsou dlouhodobe hodnoceny jako s nejnizsi korupci. V souvislosti s Reckem (a mozna i dalsimi zeme) pada mytus ze pravice hospodari rozumne a levice utraci (ty skandinavske zeme ukazuje neco podobneho). Bojovat proti korupci jde (podle zmineneho clanky je rada mensich firem 'nastvana' :)), staci k tomu jen politicka vule, u nas je bohuzel formou lobystu provazana politika a trh ve velke mire, proto jakykoliv nastroj, ktery bude mit i mensi dopady je uzitecny. Pokud budou nastaveny kontroly institutu agenta provokatera, prisne tresty nejen za korupci a i za zneuziti teto funkce, pak se mozna trochu z mista dostaneme. Za zkousku to podle me urcite stoji.
17. 02. 2010 | 19:36

petrof napsal(a):

Cyrilku, vy jako právník byste měl cosi vědět o tzv. presumci neviny a ctít ji!!?? Takovýchto afér už jsme viděli. Teatrální zatýkání na zemi pánů Koláčka, Starky a dalších..... a co z toho zbylo - nic....
I ten oranžový pitomec Doležel, co si řekl o "pět na stole v českých", byl nahráván a snímán kamerou..... před soudem prohlásil, že to byla domluvená šifra.... a soud jej osvobodil!!!
To, že jste se, jako lidovci postavili za Pecinův paskvil, si voliči opravdu zapamatovali.... a doufám, že nedostanete
ani těch 5%??!!!
17. 02. 2010 | 19:59

černovláska napsal(a):

pokud budou VŘ rozdrobená nebo "Karlovarská losovačka" , vyhraje "spřátelená" firma, převezme toto riziko hlavní dodavatel, který si bude "kompenzaci" vymáhat sám po subdodavatelích a politik bude čistý, protože za něj odvede špinavou práci někdo jiný NEBO SE MÝLÍM?...mě tedy daleko víc vadí rozsah imunity poslanců a převádění majetků na rodinné příslušníky, kterým se samozřejmě nic nestane a prachy zůstanou doma,a i kdyby nakrásně politika chytli a odsoudili, finanční návrat státu nulový ;-(
17. 02. 2010 | 20:42

JŠ napsal(a):

Korupce může mít hodně podob.Třeba pokud někdo podplatí kontrolory z finančního úřadu,tak to těžko někdo zjistí.
Samotné finanční úřady nestíhají kontrolovat,viz. např.

http://finance.idnes.cz/fi_...

A další problém je výběr firem,které se budou kontrolovat,což taky umožňuje určitou korupci(úplatek za to,že daná firma nebude kontrolovaná).Aby se tomu částečně zamezilo,muselo by docházet k opakovaným kontrolám některých už jednou zkontrolovaných firem(samozřejmě jinými lidmi,nejlépe z jiného finančního úřadu a tyto firmy by musely být vybrány zcela náhodně).
17. 02. 2010 | 20:56

hoven napsal(a):

začíná vyplouvat na povrh, že šuplík paroubek "nakupoval" obrněný transportery v roce 2003. to bude ještě sranda
17. 02. 2010 | 21:37

Železnohorský napsal(a):

Nejsrandovnější je názor Jana Vaculíka, že ne každý úplatku odolá a tudíž není dobré zavádět agenta provokatéra. Když provokatér nabídne úplatek a člověk ho vezme, je ten člověk vlastně obětí a měli bychom ho litovat... Institut provokatéra korupci ve státní správě nevymýtí, tak naivní asi nikdo není, aby si to myslel, ale tady jde především o klima, které by se mělo měnit, a k tomu může přispět každý krok, který jde tím směrem... A tohle je hmatatelné, konkrétní, není to jen "mělo by se".
17. 02. 2010 | 23:13

BK napsal(a):

"K vašemu úžasu" se boj s korupcí nelíbí vaší bývalé koaliční vládní straně.
Tomu se dá rozumět tak, že čekáte ve volbách vítězství vaší předbývalé a potenciálně budoucí koaliční vládní strany.
Pokud se ani jí(k vašemu následnému úžasu) nepodaří zatočit s korupcí, budete si v dalších volbách hledat nového koaličního partnera. A tak pořád dokola.
Než vás konečně prokouknou i na Moravě.
18. 02. 2010 | 00:18

Jan Vaculík napsal(a):

Železnohorský
Dobrá, pro ty v zadních řadách to zkusím vysvětlit ještětě jednou:
Potírat trestnou činnost tím, že k ní budu provokovat, je vždycky trošku ošajstlich: vzniká situace, ke které by normálním způsobem nedošlo. Nadělat z lidí přestupníky není těžké. Ani já, ani vy nevíte, jak problematické aspekty tohoto nástroje byly v zákopně upraveny - zda uspokojivě, nebo ne. Vykřikovat, že ten, kdo pro dotyčný zákon nezvedl ruku, je tím pádem pro korupci, je populismus.

Argument, že v sítích policejní provokace uvíznou malé ryby, zatímco kapše, gripeny a opencardy zůstanou nepotrestány, ten platí ještě kromě výše řečeného.
18. 02. 2010 | 00:34

Jan Vaculík napsal(a):

Kromě toho, železnohorský, měl byste trošchu pilovat svůj smysl pro chápání slov:
mezi výroky "ne každý úplatku odolá" (což říkáte vy) a
"téměř nikdo není úplně odolný proti úplatku" (což jsem řekl já)
je velký významový rozdíl.
18. 02. 2010 | 00:40

Honza999 napsal(a):

Koho chytne protikoupční agent?

Mřenku..

Ti, co berou úplatky v malém, ti si mohou na agenta naběhnout, to jo. Ti musí mít drobných úplatkářů mnoho, aby vyžili, hodně jim rotují a kdo si to má pamatovat, že..

V té velké korupci se korupčník a korumpovaný již několik let dobře znají, tam jim agenta nikdo nepodstrčí..
18. 02. 2010 | 08:34

Nuba napsal(a):

Pane Svobodo,

Dovolte mi pár zběžných postřehů a názorů jak k Vaší osobě tak k problematice Vašeho blogu. Neberte jako nezdvořilost moji vzpomínku na Josefa Luxe jako uznání jeho nesporných kvalit. Vzala jsem celkem s povděkem na vědomí fakt, že právě Vy jste byl z toho nominovaného výběru zvolen do čela strany lidové. A že se strana odchodem Miroslava Kalouska a jemu podobných, např. pana Severy doufám stala přijatelnější pro širší okruh voličů. Vaše (hezká) manželka to ostatně v pořadu Jana Krause řekla docela otevřeně.

Ačkoli o něm jsem hovořit nechtěla, tak pan Kalousek mohl být jednou z příčin, proč postupně strana lidová mohla odejít na úbytě a také mohl být jednou z příčin odklonu české veřejnosti od víry. Řeknu i ještě názor možná pro mnohé nepřijatelnější, ale domnívám se, že zrovna takovou příčinou mohl být také kardinál Vlk a jeho působení v čele církve. Jeho neustálé majetkové nároky zcela překryly to podstatné, co by církev katolická měla šířit. Nemohu si v této souvislosti odpustit i dloubanec do Vás. Angažovanost při volbě prezidenta Klause jako možný handl za církevní restituce také nebyl Váš parádní kousek, jakkoli bych si nedovolila zcela tento nárok církve odmítnout. A také Vám neprospěl ten soud s charitou, je dobře, že jste to vzdal. Církev katolickou by měli reprezentovat lidé typu bývalého papeže Jana Pavla. Kněží hřímající z kazatelny o plamenech pekelných nejsou ti, kteří by mohli dnešnímu tápajícímu člověku pomoci.

Dobrý počin ve kterém buďte důsledný je ten se zdaněním hazardu. Je to svinstvo a čím ho bude méně tím lépe. A přirozeně korupce. Na tom se musejí podílet všechny strany, ovšem ne pouze slovně. Tam se musí dostavit výsledek, jinak je to nevěrohodné. Lidé jsou již otráveni a netrpělivě čekají na nějaký čin (jeví se to pomalu jako zázrak) který by mohl být počátkem pročišťování společenského klimatu. Obalamutit někoho není dnes již tak snadné jako dřív. Na to tady existuje již řada nedobrých zkušeností.

Nebudu to dál natahovat, jsem z jižní Moravy, v podstatě vaší bašty, ačkoli volič soc. dem. V každém případě si přeji, abyste tady jako již tradičně zabodovali. Je pro mě přijatelnější představa tradiční koalice soc.dem a lidovců jak cokoli jiného. Nedokážu se jako mnozí nad vaše členy povyšovat, protože jsou to vesměs slušní lidé. Nic jiného bych říci nemohla, protože takoví byli moji rodiče a na ty mohu vzpomínat pouze z láskou a úctou, protože si to celým svým životem zasloužili.

Přeji Vám jen vše dobré
18. 02. 2010 | 09:17

synapse napsal(a):

Zrušte akcie na majitele-jsou to pračky peněz ze zlodějen a korupce a vy to víte. jinak v ostatních demokratických,tedy skutečně demokratických,zemích,musí ti,kdo mají majetek podstatně vyšší,než mohli nabýt zdaněným a přiznaným výdělkem,prokázat finančnímu úřadu,kde ty peníze vzali-a je vymalováno.Pokud přepíší na manželku,musí prokázat manželka,kde vzala majetek větší,než je její přiznaný výdělek. do očí bijící nepoměr mezi oficiálním výdělkem a skutečným majetekem se tam zohledňuje jako impuls k prozkoumání výdělkových a majetkových poměrů.U nás se dělá jako by nic.Ke zrušení akcií na majitele není vůle v parlamentu,protože každý z vás nějaké má,že?
18. 02. 2010 | 18:11

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
02. 03. 2010 | 07:27

replica watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
02. 03. 2010 | 07:29

replica watches napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
02. 03. 2010 | 07:32

Dag napsal(a):

Už to víte? Cyril tiskl falešné odpustky a přes kostelní pokladničku pere špinavé peníze.
02. 03. 2010 | 23:17

some watches napsal(a):

Best wishes for this year.
06. 03. 2010 | 05:34

gucci watches napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
06. 03. 2010 | 06:17

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
08. 03. 2010 | 02:17

montblanc watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
08. 03. 2010 | 02:17

breitling air wolf watches napsal(a):

One of Cromartie's low moments actually came against bentley gmt his new team in the playoffs in January. Cromartie froze as Jets running back Shonn Greene breitling bentley gmt hit the hole at the start of a 53-yard touchdown run that gave New York bentley motors a 10-point lead midway through the fourth quarter of a 17-14 win in the AFC divisional breitling bentley motors round. Cromartie eventually caught up to Greene and gave him a shove breitling certifie well after he'd crossed the goal line — but he had already drawn the ire of fans and apparently the Chargers.
09. 03. 2010 | 02:20

breitling bentley watches napsal(a):

One of Cromartie's low moments actually came against bentley gmt his new team in the playoffs in January. Cromartie froze as Jets running back Shonn Greene breitling bentley gmt hit the hole at the start of a 53-yard touchdown run that gave New York bentley motors a 10-point lead midway through the fourth quarter of a 17-14 win in the AFC divisional breitling bentley motors round. Cromartie eventually caught up to Greene and gave him a shove breitling certifie well after he'd crossed the goal line — but he had already drawn the ire of fans and apparently the Chargers.
09. 03. 2010 | 02:25

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 02:13

breitling mont brillant napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 02:17

alfred napsal(a):

What a wonderful <a href="http://www.discountmbtshops..."title="mbt">mbt</a> shoe!
12. 03. 2010 | 13:34

few napsal(a):

finding the unique<a href=”http://www.exclusivewatchma...”title=”watch”>watch</a> only for you
12. 03. 2010 | 13:40

armani classic napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
13. 03. 2010 | 03:47

tag heuer napsal(a):

Through the article, I think the owner must be a very wise person
13. 03. 2010 | 03:50

replica breitling napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
15. 03. 2010 | 07:01

replica a lange sohne napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into i
15. 03. 2010 | 07:04

Mirešek napsal(a):

Už se blíží volby ... a tentokrát to bude černoprdelnické Waterloo !! Mám z toho radost !!
15. 03. 2010 | 13:17

breitling colt napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
17. 03. 2010 | 06:29

breitling classic napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into i
17. 03. 2010 | 06:31

breitling cockpit napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
17. 03. 2010 | 06:35

bvlgari assiomad napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
20. 03. 2010 | 05:42

bvlgari b zero 1 napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
22. 03. 2010 | 08:31

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
27. 03. 2010 | 01:06

Easy come, easy go. napsal(a):

Easy come, easy go.
31. 03. 2010 | 03:26

breitling replica napsal(a):

The OFT found that individuals in RBS's Professional breitling Practices Coverage Team gave
03. 04. 2010 | 08:22

easymusicblog napsal(a):

wait till you hear the ending
06. 04. 2010 | 09:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy