Z nedělní pošty pro primátora Prahy
Vážený pane primátore, okolnosti mě nutí k tomu Vás znovu oslovit ohledně bezbariérové Prahy. Velmi mě mrzí, že nebyla příležitost si o tom s Vámi promluvit v kině Bio Oko, neboť zde zůstává mnoho nezodpovězených otázek.
Prahou cestuji každý den a kvůli uzavření jedné z mála bezbariérových stanic Národní třída, se mi Prahou cestuje podstatně hůř. Není mnoho dnů, kdy se mi nějakým způsobem cesta výrazně nezkomplikuje. Bohužel například dnes jsem kvůli nefunkčnosti výtahu na Florenci nestihla přednášku a dorazila jsem až na posledních deset minut výkladu. Toto není zcela výjimečná situace. Doprava v Praze neumožňuje lidem se sníženou možností pohybu se zapojovat do běžného života tedy chodit do školy, do práce, kulturně žít atd.
Je zde řada otázek, které jsem Vám chtěla během diskuse v kině Bio Oko položit. Nicméně jste mi tu možnost nedal, přesto bych Vám ty otázky ráda položila.
Nejpalčivější otázky se týkají metra, protože to je velmi rychlý způsob cestování po Praze. Jaký má Praha plán se zpřístupněním všech stanic metra? Minulý rok měl být otevřen výtah na Můstku, není. Letos měl být otevřen na Andělu a I.P.Pavlova a také není. Ve Vašem programu bylo zpřístupnění 12 starších stanic do roku 2014, to už tedy neplatí? Ráda bych se zeptala, zda se opět plánuje nějaká stanice zpřístupnit a v jaké době? V souvislosti s metrem je zde ještě další problém, který velký počet lidí odrazuje od využívání tohoto způsobu dopravy, neboť na trasách B a A vede do souprav opravdu velký schod. Do kdy máte v plánu tento problém vyřešit?
Další okruh otázek se týká tramvajové dopravy. Jaký má Praha plán se zpřístupněním několika desítek tramvajových zastávek s výstupem do vozovky? Které z nich budou zpřístupněny příští rok? A do kdy budou přístupné všechny? Například, když jsem jela do kina Bio Oko, nemohla jsem vystoupit na zastávce ke kinu nejbližší, Kamenická, má výstup do vozovky. Jaký má Praha plán se zpřístupněním dalších ostrůvků bez nájezdů?
Co Praha potřebuje, je koncepce, která bude plánovat postupné zpřístupňování dopravy pro pohybově znevýhodněné lidi. Zároveň by bylo příhodné tuto koncepci dodržovat. Chystá se Praha takovou koncepci vytvořit nebo už vzniká?
Pane primátore, velká část lidí touží po bezbariérové dopravě. Jsou jimi staří lidé, hendikepovaní lidé, rodiče s kočárky. Jde o skupinu lidí, pro kterou je velmi složité na sebe upozornit, neboť sil nemají tolik. Často řeší věci, které jsou pro ostatní samozřejmostí. Je pro ně několikrát náročnější prosazovat se v rámci občanské společnosti a aktivizovat se. Nicméně v kině Bio Oko bylo vidět, že velká část z nich síly sebrala a na diskusi se vypravila, protože je to téma, které je velmi trápí. Mě velmi trápí.
Budu se těšit na Vaši odpověď,
S přáním pěkného dne,
Karolína Chloubová
Praha 6.12.2012
Přečtěte si dopis Karolíny Chloubové primátorovi Prahy z července tohoto roku.
Podrobnosti k debatě v kině BIO OKO najdete v blogu Srdce bolí, co OKO vidělo...
Kancelář primátora Prahy Bohuslava Svobody mezitím zareagovala a domlouváme náhradní termín debaty na únor příštího roku. E.Č.
Prahou cestuji každý den a kvůli uzavření jedné z mála bezbariérových stanic Národní třída, se mi Prahou cestuje podstatně hůř. Není mnoho dnů, kdy se mi nějakým způsobem cesta výrazně nezkomplikuje. Bohužel například dnes jsem kvůli nefunkčnosti výtahu na Florenci nestihla přednášku a dorazila jsem až na posledních deset minut výkladu. Toto není zcela výjimečná situace. Doprava v Praze neumožňuje lidem se sníženou možností pohybu se zapojovat do běžného života tedy chodit do školy, do práce, kulturně žít atd.
Je zde řada otázek, které jsem Vám chtěla během diskuse v kině Bio Oko položit. Nicméně jste mi tu možnost nedal, přesto bych Vám ty otázky ráda položila.
Nejpalčivější otázky se týkají metra, protože to je velmi rychlý způsob cestování po Praze. Jaký má Praha plán se zpřístupněním všech stanic metra? Minulý rok měl být otevřen výtah na Můstku, není. Letos měl být otevřen na Andělu a I.P.Pavlova a také není. Ve Vašem programu bylo zpřístupnění 12 starších stanic do roku 2014, to už tedy neplatí? Ráda bych se zeptala, zda se opět plánuje nějaká stanice zpřístupnit a v jaké době? V souvislosti s metrem je zde ještě další problém, který velký počet lidí odrazuje od využívání tohoto způsobu dopravy, neboť na trasách B a A vede do souprav opravdu velký schod. Do kdy máte v plánu tento problém vyřešit?
Další okruh otázek se týká tramvajové dopravy. Jaký má Praha plán se zpřístupněním několika desítek tramvajových zastávek s výstupem do vozovky? Které z nich budou zpřístupněny příští rok? A do kdy budou přístupné všechny? Například, když jsem jela do kina Bio Oko, nemohla jsem vystoupit na zastávce ke kinu nejbližší, Kamenická, má výstup do vozovky. Jaký má Praha plán se zpřístupněním dalších ostrůvků bez nájezdů?
Karolína Chloubová s náměstkem primátora Pavlem Richterem
Co Praha potřebuje, je koncepce, která bude plánovat postupné zpřístupňování dopravy pro pohybově znevýhodněné lidi. Zároveň by bylo příhodné tuto koncepci dodržovat. Chystá se Praha takovou koncepci vytvořit nebo už vzniká?
Pane primátore, velká část lidí touží po bezbariérové dopravě. Jsou jimi staří lidé, hendikepovaní lidé, rodiče s kočárky. Jde o skupinu lidí, pro kterou je velmi složité na sebe upozornit, neboť sil nemají tolik. Často řeší věci, které jsou pro ostatní samozřejmostí. Je pro ně několikrát náročnější prosazovat se v rámci občanské společnosti a aktivizovat se. Nicméně v kině Bio Oko bylo vidět, že velká část z nich síly sebrala a na diskusi se vypravila, protože je to téma, které je velmi trápí. Mě velmi trápí.
Budu se těšit na Vaši odpověď,
S přáním pěkného dne,
Karolína Chloubová
Praha 6.12.2012
Přečtěte si dopis Karolíny Chloubové primátorovi Prahy z července tohoto roku.
Podrobnosti k debatě v kině BIO OKO najdete v blogu Srdce bolí, co OKO vidělo...
Kancelář primátora Prahy Bohuslava Svobody mezitím zareagovala a domlouváme náhradní termín debaty na únor příštího roku. E.Č.