Vlakové drama nevšedního dne
Nezapomenutelné vzpomínky na Prahu si do Berlína odváží pan S.
Dopis paní Ley Skanderové Českým drahám:
Dobrý den,
provozuji cestovní agenturu se zaměřením na vozíčkare. Klienti občas do Prahy či z Prahy cestují vlakem a bohužel musím konstatovat, že kvalita služeb je velice kolísavá.
Jednou jsem šla vyzvednout klienta přijíždějícího z Vídně na Hlavní nádraží a přestože byla objednaná mobilní plošina, čekali jsme na ni 20 minut, protože zřízenec nebyl k dispozici. Přitom jsme jednu viděli stát na vedlejším nástupišti.
Jindy zase klient se širším vozíčkem málem neodjel, protože téměř neprojel dveřmi. Přitom jsem mu vybrala spoj vyloženě vhodný pro převoz vozíčkářů (vůz i s upravenými toaletami). Na webových stránkách chybí bližší informace o šířce dveří, Domnívám se, že by bylo dobré tyto údaje doplnit.
Zatím nejhorší zážitek je z neděle 8.9. ve 14:29, EC Vindobona (dle webu ma vůz vhodný pro přepravu na vozíku). Týká se cesty pana S. do Berlína, který měl koupený lístek pro vozíčkáře a objednanou asistenci.
Kopíruji popis situace od Oldřisky L., front office manažerky hotelu Yasmin, kde byl host ubytován:
"Odjezd p. S. byl velmi dramaticky. Na hl. Nadrazi se zjistilo, ze pres rezervaci HCP mista a asistence Ceske Drahy nepristavily do Berlina HCP vuz a tim padem by musel byt p. S. na voziku nekde u dveri vagonu celych 5 hodin cesty do Berlina, ani dalsi spoje nemely prostor pro vozickare. Pana S. tedy zacali vsichni tahat do vagonu (asistovali i nemecti spolucestujici) – pan byl hodne tezky. Kdyz ho konecne vyzdvihli nahoru do vozu s dcerou (manzelka cekala s 4 kufry na perone) tak se strojvudce rozhodl ze uz je cas odjet, tak zahoukal a rozjel vlak. Recepcni H. stacil jeste z jedouciho vlaku vyskocit, aby pani S. nezustala osamocena na hl. Nadrazi, ale vlak uz nezastavil. Dcera stiskla Emergency paku, ale nic nepomohlo (jeste mela opletacky s pruvodcim, ze emergency paku pouzila).
Nastesti se recepcnimu H. podarilo upozornit drahy, ze pan S. nemuze odjet do Berlina sam s dcerou bez kufru a na Holesovicich pana S. pasazeri zase z vlaku sundali a host odjel taxikem do Yasminu. Pani S. v soku s Honzou odjeli z hl. Nadrazi take do Yasminu. Zde jsme je taxikem odsunuli na letiste, kde si hoste pronajali vuz a odjeli do Berlina. Ceske drahy vratily jizdne v plne vysi 4800 Kc.
A to je konec pribehu. Verila byste tomu?"
Ráda bych České dráhy touto formou požádala o vyjádření k tomuto incidentu.
Domnívám se, že pouhé vrácení jízdného neni dostatečnou kompenzací za jednak pokažený dojem z pobytu v České republice, jednak za náklady vzniklé navíc (taxíky, pronájem vozu,....)
S pozdravem,
--
Lea Skanderova
Accessible Prague
www.accessibleprague.com
Dopis paní Ley Skanderové Českým drahám:
Dobrý den,
provozuji cestovní agenturu se zaměřením na vozíčkare. Klienti občas do Prahy či z Prahy cestují vlakem a bohužel musím konstatovat, že kvalita služeb je velice kolísavá.
Jednou jsem šla vyzvednout klienta přijíždějícího z Vídně na Hlavní nádraží a přestože byla objednaná mobilní plošina, čekali jsme na ni 20 minut, protože zřízenec nebyl k dispozici. Přitom jsme jednu viděli stát na vedlejším nástupišti.
Jindy zase klient se širším vozíčkem málem neodjel, protože téměř neprojel dveřmi. Přitom jsem mu vybrala spoj vyloženě vhodný pro převoz vozíčkářů (vůz i s upravenými toaletami). Na webových stránkách chybí bližší informace o šířce dveří, Domnívám se, že by bylo dobré tyto údaje doplnit.
Zatím nejhorší zážitek je z neděle 8.9. ve 14:29, EC Vindobona (dle webu ma vůz vhodný pro přepravu na vozíku). Týká se cesty pana S. do Berlína, který měl koupený lístek pro vozíčkáře a objednanou asistenci.
Kopíruji popis situace od Oldřisky L., front office manažerky hotelu Yasmin, kde byl host ubytován:
"Odjezd p. S. byl velmi dramaticky. Na hl. Nadrazi se zjistilo, ze pres rezervaci HCP mista a asistence Ceske Drahy nepristavily do Berlina HCP vuz a tim padem by musel byt p. S. na voziku nekde u dveri vagonu celych 5 hodin cesty do Berlina, ani dalsi spoje nemely prostor pro vozickare. Pana S. tedy zacali vsichni tahat do vagonu (asistovali i nemecti spolucestujici) – pan byl hodne tezky. Kdyz ho konecne vyzdvihli nahoru do vozu s dcerou (manzelka cekala s 4 kufry na perone) tak se strojvudce rozhodl ze uz je cas odjet, tak zahoukal a rozjel vlak. Recepcni H. stacil jeste z jedouciho vlaku vyskocit, aby pani S. nezustala osamocena na hl. Nadrazi, ale vlak uz nezastavil. Dcera stiskla Emergency paku, ale nic nepomohlo (jeste mela opletacky s pruvodcim, ze emergency paku pouzila).
Nastesti se recepcnimu H. podarilo upozornit drahy, ze pan S. nemuze odjet do Berlina sam s dcerou bez kufru a na Holesovicich pana S. pasazeri zase z vlaku sundali a host odjel taxikem do Yasminu. Pani S. v soku s Honzou odjeli z hl. Nadrazi take do Yasminu. Zde jsme je taxikem odsunuli na letiste, kde si hoste pronajali vuz a odjeli do Berlina. Ceske drahy vratily jizdne v plne vysi 4800 Kc.
A to je konec pribehu. Verila byste tomu?"
Ráda bych České dráhy touto formou požádala o vyjádření k tomuto incidentu.
Domnívám se, že pouhé vrácení jízdného neni dostatečnou kompenzací za jednak pokažený dojem z pobytu v České republice, jednak za náklady vzniklé navíc (taxíky, pronájem vozu,....)
S pozdravem,
--
Lea Skanderova
Accessible Prague
www.accessibleprague.com