Zcela pravidelně – vždy když se developer rozhodne zbourat nějakou stavbu pocházející z předlistopadové éry – se objeví emotivní protesty laické i odborné veřejnosti, že právě „tento“ dům patří k tomu nejlepšímu, co v době minulé vzniklo, že je právě „tato“ stavba pravou ozdobou raného či pozdního brutalismu, etc.. Velice si vážím kvalitních realizací z tohoto období, ale nejsem přítelem povyku kolem každého zbouraného domu, který je ihned označován za ikonu a kulturní památku. Naposledy tyto vody rozčeřila publikace paní Dr. Bečkové pod názvem „Zbořeno. Zaniklé pražské stavby 1990 - 2020“, která nemalou pozornost věnuje – pokolikáté už? - i hotelu Praha na Hanspaulce.
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary oznámil, že je mu velkou ctí, že může v rámci letošního ročníku přivítat filmovou hvězdu nejzářivější svítivosti, herce a producenta Johnny Deppa. Ihned se ozvaly organizace, které bojují proti domácímu násilí, odsoudily toto pozvání a připomněly, že je Johnny Depp obviněn z fyzického týrání své ex manželky, Amber Heard. Depp jakékoli násilí na své bývalé manželce dlouhodobě odmítá a kontruje, že se jedná o vypočítavou zlatokopku, která naopak týrala jeho. Řeči se vedou, argumenty létají sem a tam, ale jedině soudy mohou na tomto vezdejším světě vynést nějaké závazné stanovisko.
Již nějaký čas mi vrtá hlavou, proč je takovou hvězdou ČT Sport právě Jaromír Bosák. Dost mne v té pochybnosti utvrdil i aktuální buranský přešlap, kdy si – při nevypnutém mikrofonu – dovolil na adresu čerstvě stříbrného golfového medailisty Roryho Sabbatini, který je naturalizovaný Slovák, dost trapnou poznámku: „Možná teď dostane kroj, vole. A valašku, vole!“