Nevolnost z české demokracie

26. 08. 2013 | 15:58
Přečteno 6107 krát
S rozpuštěním Parlamentu propukla nevyhlášená předvolební kampaň. Skončivší parlamentní strany se v ní za vydatné pomoci médií snaží urvat, co se dá.

Ostatním mimoparlamentním subjektům nezbývá nic jiného než sledovat, často bezmocně, jak parlamentní demokracie - nebo řečeno s panem Pithartem v otázkách Václava Moravce (ČT24, 25. 8. 2013) - parlamentní republika vypadá v praxi. Což následně v tomto pořadu ilustroval pan Zaorálek, místopředseda ČSSD, když varoval před nebezpečím malých stran, jejich nepředvídatelnosti, nezkušenosti apod. Za dojemné podpory paní Němcové, předsedkyně ODS, která si zase vzala na pomoc členskou základnu této strany a její organizační síť.

Za touto ukázkou arogantní bezostyšnosti a předvolebního “šoufl“ populismu je třeba vidět, že to byly a stále jsou strany ODS a ČSSD, které v parlamentní demokracie opakovaně selhaly. Bohužel, struktury těchto stran a jejich sekretariáty napojené na finance lobistů a oligarchů dopustily, aby parlamentní demokracii dehonestovaly. Ať již vědomě či nevědomě, ale s politickou odpovědností kryly korupci, k ní nakloněné a zasažené policie a justice.

Ve skutečnosti dlouhodobě hluboká nespokojenost veřejnosti s touto pseudoparlamentní demokracií má za následek vznik nových politických subjektů. Jen
v tomto pokleslém politikařícím prostředí, které má plná ústa parlamentní demokracie, se mohla uskutečnit justici negující (o spravedlnosti raději nemluvě) prezidentská amnestie Václava Klause. A v tomto prostředí došlo také ke schválení ústavní schizofrenie v podobě přímé volby prezidenta.

Nebyl to tedy prezident Zeman, ale Parlament, který schválením přímé volby prezidenta vytvořil živnou půdou pro spekulace okolo prezidentského systému. Ten samý Parlament, který hned po jeho zvolení začal tento systém zpochybňovat a napadat, včetně prezidenta. Šlo o další zjevné pokrytectví Parlamentu, které bylo jen vodou na Zemanův politický mlýn. Stejně jako neúnosné skandály vlády a Parlamentu, které je v očích veřejnosti znedůvěryhodnily a de facto s její podporou legitimizovaly konání prezidenta Zemana.

Pokrytectví se, bohužel, stalo nedílnou součástí české politiky, tedy i politiky bývalého předsedy ČSSD, premiéra a nyní prezidenta Miloše Zemana. Prezident svou podporu kancléřovi Mynářovi v jeho účasti v předčasných volbách může sice obhajovat slovy o právu každého občana být zvolen a opak považovat za diskriminaci.

Jejich vzájemně propojené konání se ale nevyhne vážným pochybnostem. Co je to za prezidenta a kancléře, jejichž rozhodování a konání v tak zásadních státních pozicích nepřekročí (nebo spíše nechtělo překročit) v této předvídatelné otázce ani horizont jednoho roku. Omlouvám se, že takový přístup k předčasným parlamentním volbám mi připomíná doby nedávné, kdy volby domovních důvěrníků měly větší význam a dopad než státní volby s devadesáti devíti procentní účastí obyvatelstva.

V machiavelistickém prostředí české politiky, jak nám nesčetněkrát ukázal Parlament, byla veřejnost často na posledním místě. Jak se ukazuje pro pana prezidenta Zemana není čas od času, bohužel, veřejný zájem totéž co zájmy veřejnosti. Veřejnost se tak stává v lepším případě svědkem jeho machiavelismu, pokrytectví a v horší české variantě mu poslouží jako užitečný idiot.

Nemělo by také uniknout, že ona všeobecná nevolnost z české parlamentní demokracie, která tu je a dostavila se i naší vinou, Českou republiku svým dílem charakterizuje a izoluje v zahraničí. A bude-li pokračovat, hrozí, že přeroste v nauseu z České republiky.

První takové známky tu jsou již ze strany vnímavějších, citlivějších zahraničních turistů a znechucených občanů (ne “kmotrů“) této republiky, kteří se z ní svobodně stěhují jinam.

Heřman Chromý

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Filuta napsal(a):

Pan Chromý

Vcelku souhlasím. Jen mi není jasné, proč jste z toho vynechal velkého manipulátora Kalouska.
26. 08. 2013 | 16:20

Michal Macek napsal(a):

presne ,me se z nich zveda kufr CSSD ods ... oni budou strasit malejma stranama ...a koho teda volit? me fascinuje hlavne NEmcova ktera se chova jako kdyz se nic nestalo, jako by ods uz neklesla snad na samotne dno...no ja teda male strany volit budu, mam nich mensi strach nez z ODS CSSD..
26. 08. 2013 | 16:23

mb napsal(a):

celkem dobrý ( a taky trochu smutný ) blog
26. 08. 2013 | 16:32

Ládik!!! napsal(a):

A k tomu Péťa prý ztratil klíče od korunovačních klenotů.
26. 08. 2013 | 16:32

muromec napsal(a):

Volit malé strany? To je taky jedna z možností. Vaše hlasy se pak při rozdávání posleneckých mandátů hezky rozpočítají podle příslušného klíče mezi ty velké, a tak ve skutečnosti váš hlas nebude jen tak zahozen. Podpoříte každou z velkých stran hezky proporcionálně. Docela rozumná úvaha.
26. 08. 2013 | 16:33

Ládik!!! napsal(a):

Možná už jsou fuč.
26. 08. 2013 | 16:33

Gustáv Kočí napsal(a):

Však kdybyste viděli naše korunovační klenoty na vlastní oči, také by se vám zatočila hlava!
26. 08. 2013 | 16:42

pamětník napsal(a):

Ano, je to tak. Nezbývá nic jiného, než pokus voličů o nahrazení politických dinosaurů novými lidmi, novými stranami s novými programy se zásadními prvky přímé demokracie.
Navzdory muromcovi a dalším zastáncům profláknutých politiků.
26. 08. 2013 | 16:43

pamětník napsal(a):

muromec
by rád, aby vše zůstalo při starém a proto straší přerozdělováním hlasů. Voliči však určitě většinou už nebudou volit staré zprofanované politické figury.
26. 08. 2013 | 16:47

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

nejvzornější demokracie světa, United States mají v podstatě jen dvě strany, jejichž členové rozhodují o všem.
docela nuda. totéž v United Kingdom. něco je špatně.
26. 08. 2013 | 16:55

muromec napsal(a):

to pamětník
mně na tom vůbec nemusí záležet jestli u vás v Česku zůstane všechno při starém nebo ne. Jenom jsem naznačil co se vždy stane s hlasy pro malé strany které se stejně nedostanou do parlamentu. Vy jste se ve svých úvahách ještě tak daleko nedostal? Je potřebná třeba nová, ale silná strana která se do parlamentu i dostane. Ale víme jak to dopadlo třeba s VV, že ano. Tak to zkoušejte, třeba jednou ta motyka opravdu vystřelí.
26. 08. 2013 | 17:00

šašek z Jihlavy napsal(a):

Až z politického dějiště zmizí Klaus a Zeman, situace se snad uklidní. Oba ješity žere, že navzdory nekritickému obdivu jejich fanklubů nemají mezi opravdovou elitou patřičný kredit. Skoro bych si dovolil tvrdit, že s nimi slušní lidé pohrdají. A tak se, možná i podevědomě, mstí. Oba jsou v letech, a tak čas neúprosně odměřuje jejich škodlivé působení ve veřejném prostoru. Do té doby, než s hanbou zmizí z nechutného politického kolbiště, to budeme muset nějak přečkat. Jen doufám, že lidé neskočí na vějičku různým lady Bobo a spol.
26. 08. 2013 | 17:06

franky napsal(a):

Nevolnost z české demokracie = nevolnost z řízení státu + nevolnost z nastavených pravidel + nevolnost z ohýbání pravidel + nevolnost ze spolupráce politiků s občany + nevolnost z nedodržování slibů politiky + nevolnost ze vztahů mezi lidmi.
Úroveň demokracie v Česku odpovídá úrovni programů jednotlivých politických stran a úrovní kandidátů voleb. Populistické volební programy + absence politických osobností + mediální dezorientace voličů = mediální demokracie, která je jedno velké divadlo ve kterém politici bojují o zájem publika, které často ani neví co chce. To je demokracie „po česku“.
26. 08. 2013 | 17:07

šašek z Jihlavy napsal(a):

muromec napsal:
"mně na tom vůbec nemusí záležet jestli u vás v Česku zůstane všechno při starém nebo ne."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Bohatýre, z vašich příspěvků vyplývá, že žijete mimo republiku, snad V BRD. Pak nechápu, proč se vnucujete se svými hraběcími radami, když žijete jinde.
Až uslyšíte z české kotliny hvizd Slavíka-loupežníka, tak se přijďte ukázat.
26. 08. 2013 | 17:12

fikus napsal(a):

šašek z Jihlavy napsal(a):
Až z politického dějiště zmizí Klaus a Zeman, situace se snad uklidní.
__________________________________________
ale kdepak, jejich přítomnost a silné nutkání se zapojovat do pseudoparlamentní komedie je naopak známkou vyčpělosti a nedostatku dostatečně kvalitních osobností na místní politické scéně. Proč tomu tak je, není fakt že by nebyly, stav a nastavená pravidla samotných politických stran, je to "systém hrnečku vař" Až zde nebudou tito dva, budou zde jiní kašpaři. Chyba je v systemu, který je naplněn špatnými lidmi akterý žije za a) mimo realitu, za b) mimo voličskou veřejnost a často vlastní stranickou základnu.
26. 08. 2013 | 17:23

fafnir napsal(a):

pamětník
to vám s volbou malých stran nestačí lekce od zelených a VV.To vážně plédujete pro nové neokoukané blběnky a narcisy?
26. 08. 2013 | 17:24

Michal Macek napsal(a):

muromec

no kdyz takhle budou uvazovat vsichni tak to dopadne tak jak pisete...no snad tak vsichni uvazovat nebudou :)
26. 08. 2013 | 17:28

Kelt napsal(a):

Pro ty,kteří horují pro nové,neotřelé a smělými myšlenkami oplývající strany je na místě připomenout:
Bursíka/a Šlefenberga/ s jeho přínosem pro ČR se stranou Zelených-2006-2009.
Bártu s jeho francimorem a bojem proti dinosurům-2010-2013
a již na politickém nebi se objevila kometa BOBO a její SUPR,který bude bezpochyb plný nových,neotřelých a důvěru vzbuzujících,které zatím nikdo neviděl a nezná,jako např.Šťastného a guru Klause.
Ale výběr bude,bezpochyb.
Takových 12-15 stran a hnutí se utká v lítem boji za záchranu demokracie v Česku.
Jenom mne zaráží,proč autor opomenul "zásluhy Šláfberga a Kalouska",kteří se jako první po vypuštěném poslaneckém rybníku dali do boje za záchranu demokracie a navrácení majetku sudetským Němcům,což je jejich nosné politické téma./restituce mají odškrtnuty/
ODS a ČSSD vhodil do jednoho pytle-vzhledem k zásluhám ODS o tuto zemi po sedmi letech jejího
vládnutí je to k ODS poněkud nespravedlivé,že ano,pane Chromý?
26. 08. 2013 | 17:28

Michal Macek napsal(a):

fafnir

no a co je spatneho na zelenych a VV? prece kvuli jedne jacques a jedne koci neodepisu obe strany...(btw ja budu volit piraty a to i z toho duvodu ze oni jedini maji v planu udelat neco s tim spehovanim nas vsech...)
26. 08. 2013 | 17:30

Míla napsal(a):

Michal Macek
Vy kradete že máte obavu z toho,že Vás někdo špehuje?To špehování je ve vyšších patrech.Na takové mouly jako jste Vy a já špehování není nutné.Pokud Vás ovšem nezaznamená městská kamera při krádeži či rvačce.
26. 08. 2013 | 17:44

pamětník napsal(a):

muromec:
"Jenom jsem naznačil co se vždy stane s hlasy pro malé strany které se stejně nedostanou do parlamentu"
Bohatýr je prorok. :)
26. 08. 2013 | 17:51

pamětník napsal(a):

fafnir:
Ano, vážně, neboť jsem dospěl k poznání, že volit profláknuté politické dinosaury je daleko riskantnější, než kteroukoliv malou partaj s programem přímé demokracie, např. Piráty. Vám asi ta zkušenost nestačila, anebo jste jedním z nich.
26. 08. 2013 | 17:54

fafnir napsal(a):

Michal Macek
jedna Jaqes,jedna Kuchová,jedna Jakubková,jedna Zubovová,jeden Liška,jeden báječný fotovoltaik a lení pán Šumavy Bursík, u zelených
Jedna Kočí,jeden opravdový přeběhlík Huml(k ČSSD),jeden narcis John,jeden narcis Bárta,jeden slušně nepojmenovatelný Skokan,u VV
Ale obě jsou to báječné strany,které když se dostanou do sněmovny použijí svůj vyděračský potenciál bez skrupulí.Od pirátů,kteří staví svou politiku na krádeži ,inu vydírání partnera bude tvrdší.
26. 08. 2013 | 17:55

fafnir napsal(a):

pamětník
přímá demokracie.Krásné.Definujte jak si to představujete.
26. 08. 2013 | 17:57

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

bože, to je snůška...

pryč!
26. 08. 2013 | 17:58

Xaver napsal(a):

Stupeň demokracie nehodnotím pouze podle voleb.
Více mě zajímá jak se dostanu k někomu kdo může vyřešit můj problém. Jakou mám možnost ho donutit aby opravdu něco dělal.
Má ten kdo o mně rozhoduje povinnost seznámit mě vždy s důvody?
atd..............
26. 08. 2013 | 18:00

Michal Macek napsal(a):

Mila

na internetu nekradu - ani to neumim , ale mam docela bohaty intimni zivot a nevim proc by mely nejake tajne sluzby mit nekde ulozena data o tom s kym si pisu a volam a o cem! a argument ze je maly ryby nezajimaj neberu - kdyby je nezajimaly tak si to neukladaj...takze pokud vam nevadi ze o vas vedi vic nez vy sama ok ale me to vadi!
26. 08. 2013 | 18:01

smutný napsal(a):

Je zajímavé jak tady všichni brečí a lamentují (kromě Ládíka, ten je vždy šťastný) jak je to všechno špatně, tak teď nevím kdo tu ODS pořád neochvějně volil a pak to korunoval volbou TOP09?? Že by marťani?!
26. 08. 2013 | 18:03

fafnir napsal(a):

Kelte
nikdo Sudetským Němcům nic vracet nechce.A já dodávám bohužel.Protože když se podívám na naše pohraničí,kdysi nejrozvinutější a nejosídlenější část nejen RU ale i Republiky Československé, jeho dnešní tristní stav a osídlení převážně nepojmenovatelnými obyvateli ,závislými na sociálních dávkách,hned bych je bral zpět.Aspoň by někdo pracoval a udržoval okolní prostředí.Projeďte se Krušnými horami po obou stranách,a poznáte ten rozdíl.A nebo také ne,levouni byli vždy bordeláři.
26. 08. 2013 | 18:04

Michal Macek napsal(a):

fafnir:

tak co udelaly damy kuchova jakoubkova a zubova si uz nepamatuji - takze asi nic duleziteho..co mate proti liskovi? a bursik od nich ted odesel....

jinak at si kazdej prebiha kam chce - mame demokracii .. a jestli vse cop mate na johna a bartu je narcismus tak sou mnohem horsi politici...

a nepomlouvejte piraty,dokazte co kdo konkretne ukradl jinak mlcte radeji...

a pokud nechcete volit vv ani zelene ani piraty zbyva toho i tak dost - zemanovci , ano, SSO ....vyber je tak nevim proc volit provareny mafiany ODSCSSD....
26. 08. 2013 | 18:06

Pacák napsal(a):

A co preferenční hlasy pro ty na konci kandidátky? Dinosauři by tak nevěděli kam se zařadit. Na první nebo poslední místa?
Jak je to s neplatnými hlasy? Ty se také rozpočítávají mezi státostrany?
26. 08. 2013 | 18:08

Petr z Tábora napsal(a):

Autor vidí českou politiku příliš pesimisticky. Souhlasím s tím, že parlamentní strany jsou profláknuté a měly by dostat šanci ty malé, které mimo jiné nejsou namočené v korupci. Jen by se měl jejich případný volič předem na ně informovat - například zmiňovaní sympatičtí Piráti mají program hodně úzký a tak nevíme jak se zachovají u většiny zákonů. Dále by měl tipnout, zda se dostanou přes 5% a tím do sněmovny, jinak náš hlas propadne - to je opakovaný problém například jinak sympatických Svobodných.
Proto vítám pokus Bobošíkové, Šťasného a dalších, možná s Klausem, o sjednocení příznivců pravého středu - mají šanci oslovit jak nespokojené nerozhodnuté voliče, tak bývalé voliče ODS.
26. 08. 2013 | 18:08

Filuta napsal(a):

M.Macek
Liška je ukázkový multikulti exot, což pokládám v této době za obzvlášť nebezpečné.
Zelení jsou snad ještě větší škodná nežli Veveřice i s Lidem nas... dohromady.
Spočítejte si, kolik budeme za ty jejich zelené přiblblosti ještě platit.

Zemanovce-důchodce, miliardářovo Ano, fašoidní SSO,Bobo a ještě k tomu s Klausem , pak už zbývá jen DSS.
Já tedy alternativy nevidím - levičáci budou volit socany, pravičáci, kteří se na volby nevybodnou, Kalouska, ODS je ze hry.
Takže zase plichta a zase se po volbách budou vyrábět mesaliance.
26. 08. 2013 | 18:14

jarpor napsal(a):

Tak ještě chybí dodat, pane Chromý, na čí objednávku ten parlament s tou přímou volbou reagoval...
Dle mého, na volání občanů, jež masírovala především ČSSD...

ČSSD doufala, že ODS na přímou volbu nepřistoupí, ODS doufala, že dost poslanců nakonec před přímou volbou couvne... a tedy nebude dost hlasů, i když někdo z ODS pro přímou volbu ruku zvedne.

Překvapení byli všichni... neb skutečně přímou volbu nikdo nechtěl...

Tedy - není radno jen házet vše na Parlament a zapomínat na tlak "obyčejných lidí".

Hezký podvečer
26. 08. 2013 | 18:14

fafnir napsal(a):

Michal Macek
ale já se vám nesnažím imputovat,koho máte volit,to je vskutku vaše věc.Jenom z vás mám srandu,že doufáte,že někdo dosud neůspěšný,a to i v komunální politice,najednou bude spasitelem národa.
A John, to si děláte srandu?A Bártova ABL další sranda?
26. 08. 2013 | 18:14

jarpor napsal(a):

P.S.

A tak máme přímo voleného prezidenta, který ústavní zvyklosti považuje za idiocii, lže v poslanecké směnově, ztratil důvěru v Nejvyšší soud, jak sdělil v Senátu, pokrytecky - jak píšete, obhajuje "právo" kancléře dělat politiku / to právo jistě ten pán má, leč před tím by měl položit funkci kancléře !/ a výsledky voleb pro jmenování premiéra si dovolí klidně ignorovat.. jak se také jinými slovy vyjádřil...
Dobře nám tak.

Hezký podvečer
26. 08. 2013 | 18:15

šašek z Jihlavy napsal(a):

Petr z Tábora
Kmotře Petře, nepřepepřete si toho vepře. jestli si ho přepepříte, zak si ho taky sám sníte!
26. 08. 2013 | 18:17

fikus napsal(a):

kristovanoho - zachránce pravice Klaus se Šťastným a Bobošíková - scéna je opravdu vyčpělá.
Bez povadlých osobností to nepůjde, nové a schopné nikdo nezná a oni se neznají s nikým.
26. 08. 2013 | 18:17

Michal Macek napsal(a):

Filuta

tak u jednech vam vadi vek u druhych ze je zalozil miliardar - no tou sou urcite zavazne d uvody...a multikulturalismus - no fuj!!! :)))
26. 08. 2013 | 18:18

fafnir napsal(a):

Filuta
jakkoliv s vámi téměř nikdy nesouhlasím,vidím to podobně,zas nějakou uplichtěnou 101 -103 s nesmírným vyděračským potenciálem nějaké marginální strany,třeba lidovců,vypadá to,že se vrátí.
Ale já jsem konzervativec,takže TOP.
A klidně můžete začít nadávat.
26. 08. 2013 | 18:19

Michal Macek napsal(a):

fafnir

nedelam si srandu - john byl novacek a zadnej ucenej z nebe nespad - a barta?jo on si dovoluje byt uspesny podnikatel - aha! :)

a necekam ze nekdo bude spasitelem jen tyvrdim ze lepsi nez volit zavedene gangsterstrany je lepsi volit i kacera donalda....
26. 08. 2013 | 18:20

Kelt napsal(a):

fanfir,
musím předeslat,že diskutovat s vymytými modrými mozky je sysifova práce.Ale vzhledem k tomu,že na US open zatím hrají jen ženy,což mne moc nebere,tak Vám odpovím.
Že jste vzhledem ke svému stanovisku ohledně navrácení majetku potomkům sudetských nacistů jejich přítel,tak to je Vaše věc,ale veřejně bych se k tomu v české hospodě moc nehlásil.
Jezdím lyžovat na Klínovec a tak mohu pouze prohlásit,že mírně řečeno si cucáte ty výmysly z palce.
Zajeďte se podívat do M.Lázní,do Františkových Lázní,do Chebu,do Konstantinových lázní a dalších,které byly za první republiky osídleny jenom Němci.
Pak byste nemohl psát takové bláboly-ale to bych toho od Vás chtěl moc,že?
26. 08. 2013 | 18:25

pamětník napsal(a):

fafnir:
nevím, proč bych Vás měl vyučovat. Pokud byste měl zájem o problematiku přímé demokracie, můžete zkusit třeba zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADm%C3%A1_demokracie
http://www.pirati.cz/program/prima_demokracie
http://blisty.cz/art/12464.html
...atd.
26. 08. 2013 | 18:36

fafnir napsal(a):

víte fikusi
ona je jedna potíž.Nejsou lidi.Míním kvalitní lidi,kteří by chtěli do politiky,i na místní úrovni.A do parlamentu je třeba zkušených,a také se spoustou slušného poradního zázemí,protože jestliže máme mít kvalitní zákony,tak si lékař musí vzít příkladně na energetický zákon poradce z oboru energetiky a práva,a musí mít na něj spoleh,že nebude zaplacen lobistou.
Další potíž je,že ti schopní vydělávají ve svých firmách,nebo jako pracovníci jiných firem daleko víc,než nabídne plat poslance,i kdyby byl předsedou výboru,a navíc nebude propírán v novinách nebo na netu kdejakým polointeligentem,který nezná často ani pravopis,a umí jen závidět.
A k tomu se nám především novináři pokušejí z důvodů čtenosti nebo sledovanosti imputovat,že co politik ,to lotr.Takhle tam opravdu dostanete jen druhořadé lidi,toužící po okamžité výhodě,nikoli perspektivní práci.
Výborné to bylo za R+U po Badeniho reformě,kdy kandidát ,ucházející se o poslance,musel být řádně finančně zajištěn,právě z těchto důvodů.A finančně zajištěný kandidát také zaručoval,že už něco dokázal:minimálně vést svůj podnik.
26. 08. 2013 | 18:38

pamětník napsal(a):

fafnir:
" když se podívám na naše pohraničí,kdysi nejrozvinutější a nejosídlenější část nejen RU ale i Republiky Československé,"
Jinak jste zdravý? Tato věta svědčí o opaku.
26. 08. 2013 | 18:38

zemedelec napsal(a):

Vážení.
Myslíte si někdo,že by byl Zeman jiný,kdyby byl zvolen parlamentem a senátem,já tvrdím,určitě ne.Také se domnívám,že přímá volba prezidenta,prošla jenom proto,pravice zjistila,že by žádný její kandidát nebyl zvolen parlamentem a senátem.
26. 08. 2013 | 18:43

Twist napsal(a):

Pane Chromý, nějak se mi ten Váš výlev nezdá. Někdo Vám tady připomněl Kalouska, já bych připomněl jakéhosi rakouského knížete, který nebyl zvolen jen vinou blbců, kteří dali přednost pouhému Zemanovi. Už jsme tady mohli mít ty sudeťáky, jistě by si s těmi nepřizpůsobivými poradili. Jednou už jim to málem vyšlo. Ty připitomělé nářky nad zničenou parlamentní demokracií mi už jdou krkem podívejte se pořádně na její aktéry a jejich činy, počínaje prezidentem Klausem a jistou stranu, která s lidmi nemá naprosto nic společného.
26. 08. 2013 | 18:49

fafnir napsal(a):

pamětník
ale definici demokracie samořejmě znám.Já se vás ptám,jak si v praxi představujete přímou demokracii?Povídejte,rád si počtu.Myslím tím technologii.Loupněte to v paragrafech,nebo aspoň naznačte.Jak budete x krát do roka svolávat referendum ke každému zákonu,jak bude v tom referendu někdo řešit,zejména dav, jakákoliv nepopulární opatření,která je nutno pokaždé učinit,jak okolní státy určitě budou spolupracovat s někým,u koho se vláda budě měnit každý měsíc.
Ten váš pokus vyzkoušeli s halasem Islanďané,aby se pokorne vrátili k starému volebnímu systému a zvolili pravici.
A ty Čulíkovy Britské Listy, na které dáváte odkaz:Tím myslíte levičácký plátek,který má s Británií asi tolik společného jako má Vídeňský řízek smažený na Novém Foundlandu čínským kuchařem,společného s Vídní.To je tedy vskutku poučný zdroj.Tím oceňuji i vas.Tedy vlastně vy sebe.
26. 08. 2013 | 18:49

fafnir napsal(a):

pamětníku
ta věta svědčí jen o tom,že jste na druhé straně hranice nebyl,a že si rochňáte v tom bordelu,který na naší straně panuje,a že si ani nedovedete představit,že by to mohlo být jinak.
26. 08. 2013 | 18:51

krajan napsal(a):

"Nebyl to tedy prezident Zeman, ale Parlament, který schválením přímé volby prezidenta vytvořil živnou půdou pro spekulace okolo prezidentského systému. Ten samý Parlament, který hned po jeho zvolení začal tento systém zpochybňovat a napadat, včetně prezidenta. Šlo o další zjevné pokrytectví Parlamentu, které bylo jen vodou na Zemanův politický mlýn. Stejně jako neúnosné skandály vlády a Parlamentu, které je v očích veřejnosti znedůvěryhodnily a de facto s její podporou legitimizovaly konání prezidenta Zemana."
S výše uvedeným odstavcem mohu jen souhlasit. Pane autore, můžete mi ale ozřejmit,viz váš odstavec následný, proč nemůže státní úředník, v tomto případě vedoucí prezidentské kanceláře, kandidovat ve volbách, když jakýkoliv další státní úředník (ministr či náměstek je snad něco jiného?) kandidovat může naprosto běžně? Jsem v tomto směru naprostý laik, proto se táži.
Upozorňuji, že dotaz vám kladu, aniž bych jakkoliv hájil prezidenta Zemana.
26. 08. 2013 | 18:55

Paterik napsal(a):

A tak to hodíme Babišovi, ne? Aspoň si užijeme trochu legrace.
26. 08. 2013 | 18:57

muromec napsal(a):

šašek z Jihlavy napsal(a):
muromec napsal:
"mně na tom vůbec nemusí záležet jestli u vás v Česku zůstane všechno při starém nebo ne."
Tak teď jste mě vážně potěšil, pane šašku. Já jsem totiž docela obyčejný Slovák, žiju na Slovensku, a na tyto stránky jsem začal chodit z praktického důvodu: Dělal jsem zkoušku z češtiny od které jsem si něco pracovně sliboval (nakonec mi byla stejně jen na dvě věci). A nějak se mi tady zalíbilo, dobře se tady povídá, lépe než na aktualne.sk. Moje žena je z Moravy, deti mají taky dvě občanství, když se doma sejdou, u stolu se mluví česky. Ale že nekoho oklamu a bude mě mít za Čecha, když dělám občas i dost hloupé chyby, to jsem nečekal. Kdepak Německo! Snad bych se tam neztratil, ale to bych musel mít o několik dekád nižší věk, abych tam šel.
26. 08. 2013 | 19:00

Analytik napsal(a):

Velké parlamentní strany jsou v těžké situaci.
Volič, který není vysloveně padlý na hlavu, vidí, kam tyto strany zavedly tento stát po dvaceti letech svého střídání u koryt. Bude jim volič věřit, že právě v nadcházejícím funkčním období se tyto parlamentní zkameněliny najednou změní, přestanou lhát, krást a nechají justici přezkoumat období divoké privatizace?
Proč by měl volič udělat pošesté stejnou chybu a znovu dát svůj hlas profláklým figurám jako Kalousek, Klaus, Benda nebo jiným dinosaurům. Vždyť si může vybrat z nových košťat, které prý alespoň ze začátku dobře metou a mohly by vymést hnůj z Klausiášových chlévů.
Chcete vidět Kalouska, Klause a ostatní mafiány za mřížemi? Tak jim nedávejte poslaneckou imunitu!
26. 08. 2013 | 19:01

tdx napsal(a):

Zajímalo by mě, kdo bude kdy k odpovědnosti popotahovat novináře z našich "veřejnoprávních" médií, kteří měli a mají lví podíl na získání popularity pro největší politické škůdce. Když se rozkrádalo v rámci privatizace, lobovali nám vehementně za ODS a ODA. Když se chystal ekologický megatunel (který naštěstí vyšel jen zčásti), vynesli na vlnu popularity SZ, na niž se krátce předtím stihl nalepit Bursík a s ním všichni kmotři, kteří potřebovali proválcovat sněmovnou potřebné zákony pro svůj "byznys". S nedlouho poté to byla TOP 09 se zakázkami pro soukromé firmy v rámci tzv. "outsourcingu" veřejných služeb do rukou spřátelených kamarádíčků a církevní restituce.

A ne že by průplach mozků nebyl účinný. Pamatuji doby, kdy byl Klaus za poloboha a jakékoliv upozornění na možný vývoj k dnešní realitě bylo považováno za projev minimálně kryptokomunismu a podrývání naší skvělé demokracie. Totéž při logicky zargumentovaném zpochybňování neoliberálních manter. Bohužel těch věcí, které nikdo nechtěl slyšet, bylo mnohem víc a postupně si v nich ještě budeme máchat téměř všichni ústa. Zcela zbytečně. Kdo je Klaus a ti, kdo stojí za ním, bylo jasné už v roce 1991, stejně tak tomu bylo i u všech persón typu Kalousek a jemu podobných. Nikomu z nich nikdy skutečně nešlo o tuhle zemi a lidi, kteří tu žijí.
26. 08. 2013 | 19:05

muromec napsal(a):

pamětník napsal(a):
muromec:
"Jenom jsem naznačil co se vždy stane s hlasy pro malé strany které se stejně nedostanou do parlamentu"
Bohatýr je prorok. :)
26. 08. 2013 | 17:51
Proč prorok? Proč "bohatýr"? Proč ta ironie? To je přece úplně jasné, co se děje s hlasy malých stran které se do parlamentu nevejdou. Někdy jsou takové malé strany dokonce zakládány nebo drženy při životě pouze za účelem odčerpání hlasú některé větší straně. Jako třeba u nás na Slovensku nová Strana demokratické levice, založená před volbami 2006 a zřejmě financována pravicí, aby odčerpala hlasy straně Smer. Ale když znáte novou malou stranu které program vám vyhovuje, věříte jí, a taky tomu, že se do parlamentu určitě dostane, proč ne?
26. 08. 2013 | 19:09

krajan napsal(a):

Ještě k tady v diskuzi zmíněnému kroužkování "nových neprovařených tváří" z konce kandidátek :
Uvědomují si obhájci takového postupu skutečnost, že konec kandidátky je vata, kterou tam partajní sekretariáty nacpou pouze proto, aby byla kandidátka plná? Že ty figurky, které na to umístění kývly, jsou naprosté nuly? Kolik takto "progresivně" zvolených poslanců za tři roky sezení v poslanecké sesli se ani jednou neprojevilo? Bylo jich hodně, nebo málo?
26. 08. 2013 | 19:11

fikus napsal(a):

...tak Klaus má doživotní ne?
Nevím jestli jsou partaje v těžké situaci, ale nevypadá to tak. Sobotka zvolil starou rétoriku bez sebereflexe. Ani se není moc čemu divit, kdo by si sypal popel na makovici v předvolební kampani v tématu jak se "zaskvěl" jako ministr financí. Prostě bez sebereflexe a co nejvíc vytěžit a svézt se na vlně blbé nálady, nebo úspěchu zhrzeného Švarcnberka. Ten si ale už stejně vše splnil prostřednictvím Havla, nechápe jen ve své senilitě že ježíšek nechodí pořád dokola. Tak je to pořád ležatá osmička. Neznámý obličej = volební neúspěch.Tady o kredit nejde. POřád se sází na blbost a média
26. 08. 2013 | 19:12

Volič napsal(a):

Nevolnost je tady permanentně vyvolávána - pan Pospíšil dnes dojemně na ČT1 vykládal jak je ODS poškozena po svém vládnutí! Ale jak si to vládnutí vlastně představují, když celou tu dobu podporovali šílené kroky mr. Drábka, kdy dostal do nesnází a dluhů díky sociálním škrtům především lidi bez zaměstnání(zdravotní pojištění vymáhané i více než půl roku zpět při odmítnutí nucených prací atd.). Mluví o vládnutí ODS jako o prosazování především nepopulárních kroků a přitom podporovali restituce pro někoho, kdo nikdy nic nevlastnil. Jsou fakt padlí na šišinku ti pravičáci.
26. 08. 2013 | 19:38

mik napsal(a):

Tak se uz tesim jestli sazkove kancelare vypisou nejaky kurz z nej se da alespon trosku usoudit jak volby dopadnou i kdyz treba i pro sazkove kancelare bylo prekvapeni trosku kdyz Schwarzenberg postoupil do druheho kola To ze nepustili do voleb Okamuru bylo jen opatreni proto aby se tolik neroztristily hlasy japonec ale stejne nemohl mit zadny vyrazny uspech ani zeny kandidatky takze bylo jasne ze o druhe kolo si to rozdaji Schwarzenberg Fischer Dinsbier a Zeman bylo pak zrejme ze volici Dinsbiera to hodi Schwarcenbergovi a volici Fischera Zemanovi a ostatni bud uz k volbam nesli nebo nejak usodili ze Zeman bude mensi zlo ..skoda tak jak se mohl stat pred 5 lety prezidentem Svejnar mohl ted byt na Hrade Schwarzenberg kdyby se scitaly hlasy jen do 45 let tak tam taky byl nejak nevim co starsi cekaji od Zemana a od toho ze budou volit KSCM bude to vse ale zase jen saskarna,, Nejspis vyhraje CSSD ovsem Zeman prohlasil ze Sobotku premierem nejmenuje ODS je odepsane to je celkem jasne male strany jsou blbost protoze to uz tu bylo v podobe VV nebo Zelenych jak to dopadlo vsichni vedi KDU -CSL by nemelo ziskat tolik hlasu aby prekrocili 5 % hranici Zemanovci asi budou 5 stranou jenze co ted s tim ? zatim je to jen boj intrik a kupceni a jen Zeman s toho ma srandu jak bylo videt na schuzce s sefy ztran lidi v CR si musi rozmyslet kam chteji jit jestli na vychod nebo ma zapad nebo delat dal most mezi vychodem a zapadem s prazdnou kapsou
26. 08. 2013 | 19:51

babočka napsal(a):

Je jasné, že pokud ve volbách vyhraje levice tak schopní podnikatelé budou emigrovat aby je nemohla ČSSD s komunisty odírat. Komunisti dovedou jen schůzovat, zavírat do vězení, zabavovat majetek, morálně zotročit lidi a prodat nás Rusku. My staří to máme v paměti. Kdysi ruské důstojnické paničky v našich obchodech vykřikovali, že budem žrát trávu.
26. 08. 2013 | 20:09

Robespierre napsal(a):

Furt sem čekal, kde z Chromýho vyleze to čertovo kopyto.

Takže jsme právě zažili hospodářskou katastrofu a morální debakl (včerejší ministr zahraničí v cizím tisku srovnává pana prezidenta s Hitlerem a Gottwaldem a označuje ho za beznadějného alkoholika - kdybych to udělal já, k hranicím téhle země se už nepřibližuju aby mě nevláčeli antonem do Litoměřic), obojí způsobené vládou zcela nepokrytě vedenou Starým Gumařem (to je jak identifikoval síly, které reprezentuje) Kalouskem.

A Heřman nám tu plný zcela nepokryté chucpe říká, že že se jedná o debakl vládnutí ods A ČSSD.
Ne že by si ČSSD nevystačila k vlastnímu debaklu bez cizí pomoci.
Ale takhle nepokrytě lhát nad ještě nezasypaným hrobem korupční a bankrotářské vlády TOP09 chce opravdu žaludek.
26. 08. 2013 | 20:17

šašek z Jihlavy napsal(a):

muromec
Tak vy jste bohatýr ze Slovenska, no to jste mě svou dobrou češtinou dostal. Kdybyste si dal nick Jánošík, třeba by mě to trklo, matně se mi vybavuje, že jste někde v diskusi pod blogy něco takového naznačil. Pokud děláte v češtině chyby, máte generální pardon, my native speakers je děláme též. Slovensky bych si psát netroufl, beztak by mě každý Slovák odhalil (snad mimo Babiše, ten už to má tak pomíchané, že připomíná majora Terazkyho, kdoví, jestli nemá avarské předky).
Přeji vám hezký večer a těším se na příští disputace, nevadí, že máme na lecos odlišný pohled, hlavně, že to trochu jiskří a není nuda. Jastlipak se dnes na Tatrou blýská? Tady na Vysočině je jako pod dekou, ale snad to bude dobře pro houbaře. Zítra vyrazím.
26. 08. 2013 | 20:20

otaznik napsal(a):

miku,

vratis se do Ceska pokud tu vyhraji socialiste a komuniste? Pocitam ze by se ti tu pak vedlo lepe nez v te hnusne kapitalisticke Velke Britanii. Mohl by jsi svymi znalostmi prispet k budovani socialismu v CR . Prijedes?
26. 08. 2013 | 20:24

slavwin napsal(a):

Zaorálka neposlouchám, píšete mi z duše.
26. 08. 2013 | 20:37

otaznik napsal(a):

CSSD je podivna strana. Humla ktery opustil VV aby pomohl socdem daji na 12te misto na kandidatce a Benesovou vyhodi ze strany aby mohla byt jejich volebni jednickou. Pak si zvoli jako celostatniho lidra Sobotku ktery od posledniho sjezdu ztratil 27 % hlasu svych straniku a tvrdi ze jejich predseda ma silny mandat. A i pokud bude hanebne lidmi vykrouzkovan tak furt bude premier.

Nepripada vam to bizarni a komicke?
26. 08. 2013 | 20:38

Nazdar bazar napsal(a):

Tzv. křesťanští politici (Kalusek, Nečas, Drábek, Parkanová, Heger) si nemají co vyčítat s nejhoršími politickými dinosaury. Patří k vůbec tomu nejhoršímu co se v české politice po listopadovém převratu vylíhlo.

Taková morální asociální zvrhlost se hned tak nevidí. Nové neokoukané strany prozatím vždy těžce sklamaly.
26. 08. 2013 | 20:40

Fog of war napsal(a):

Zatímco Martin Novák nad fotkou mrtvých holubů vyzývá k urychlenému útoku na Sýrii a jiný Martin, Fendrych tupě opakuje barelova hesla o roku 48, v Americe se odehrává komedie až příliš důvěrně připomínající tolikrát opakované Vrtěti psem.

Ústavní právník Obama, když byl několikrát za sebou chycen na švestkách (při lhaní Kongresu a trhání ústavy na kusy) zvolil jako východisko z brédouille vypuštění Mlhy války na podělanou scénu.
Tentokrát chce, aby to za něj co nejvíc vyžrali Britové a Francouzi.
O vážnosti záminek k válce možno si počíst zde: http://original.antiwar.com/justin/2013/08/25/transparent-hoax-could-lead-to-war/
O širších souvislostech hry na BV píše zlomyslný Bhadrakumar na Asia Times online.

Podle jako obvykle neověřitelných zdrojů pohrozil Putin Cameronovi, že v den útoku ukáže v OSN satelitní snímky toho, co se u Damašku skutečně stalo.
Když si vzpomenu na vystoupení Colina Powella na tom samém jevišti, které se do roka ukázalo jako sprostá lež, myslím si, že žádné pohoršení nenastane.
Lidé berou skandály jako normální.
Ale někteří už označují Obamu za kombinaci LBJ a "Tricky Dicka" Nixona.

Že se našim evropským partnerům, kteří si podle své libovůle tu dělají převrat v Libyi, tu vyměňují na jihu vlády za poskoky GS vadí každý politik, který by jako Orbán nebo Zeman mohli mít silný mandát k tomu něco dělat, to víme.
Teď víme taky, že pan Chromý fouká na Schwarzenberskou trumpetku.
Teda, vlastně nic nového.

PS. Právě poslouchám nějaké holčičky, které byly na výletu v Rhodesii. Lidé si tam stěžují, že se teď nedoporučuje zastavovat na odpočívadlech kolem silnic. To u nás už dvacet let.
Ale že tam klidně stavěly a nic se jim nestalo.

Pardon, byla to paní se svým německým mužem s trochu vyšším hlasem. Výborná čeština.
Příště prý bude jiná paní, která bojovala jako partyzánka na Filipínách.
Radio Eins, jsou lepší než bejvali, až na hudbu.
26. 08. 2013 | 21:15

Saint Just napsal(a):

otazník
A Zavadil za pražského lídra vám přijde jako mentálně zdravé rozhodnutí?
Není to poprvné, co volby prostě vyhrát nechtějí, známý scénář.
26. 08. 2013 | 21:20

jarporovo černé svědomí napsal(a):

jarpor napsal(a):
Tak ještě chybí dodat, pane Chromý, na čí objednávku ten parlament s tou přímou volbou reagoval...
Dle mého, na volání občanů, jež masírovala především ČSSD...

ČSSD doufala, že ODS na přímou volbu nepřistoupí, ODS doufala, že dost poslanců nakonec před přímou volbou couvne... a tedy nebude dost hlasů, i když někdo z ODS pro přímou volbu ruku zvedne.

Překvapení byli všichni... neb skutečně přímou volbu nikdo nechtěl...

Tedy - není radno jen házet vše na Parlament a zapomínat na tlak "obyčejných lidí".

Hezký podvečer
26. 08. 2013 | 18:14

jest taky dobré nezapomínati, že ten "tlak obyčejných lidí" nespadl jenom tak z nebe - byla to reakce na doslova zločinecký průběh volby Narcise Klause v roce 1998. To bylo skutečné dno, na které NEPŘÍMOU volbu strhli Topolánci, Dalíci a Íčkové.

Ale to si fanatičtí modrobolševičtí politruci nikdy nepřipustí, to jest všem zřejmo.

Hezký nadvečer!
26. 08. 2013 | 21:38

jarporovo černé svědomí napsal(a):

drobná oprava - ta volba byla samozřejmě v 2008
26. 08. 2013 | 21:39

jarporovo černé svědomí napsal(a):

otazník

bizarní a komické????

:-))) vedle absurdních výstupů nejstrašlivější vlády v posledním století - totiž té šílené Přesčasovy squadry - a ve srovnání se sračkami, v nichž se plácá modrej bolševik, mi dění u socanů připadá nudně prozaické :-)))
26. 08. 2013 | 21:43

pamětník napsal(a):

fafnire,
vezměte už konečně na vědomí, že Vás vyučovat nebudu, a to nejen proto, že chápavost se nezdá být Vaší silnou stránkou. Pokud Vám mou laskavostí podaný výběr zdrojů nevyhovuje, nic Vám nebrání zvolit si zdroje jiné. Vaše apriorní omezenost však Vám zužuje výběr, ale to není moje starost.
Co se týče českého pohraničí, je jenom přirozené, že odsunem miliónů obyvatel kraj utrpí. Ještě více by však utrpělo Československo, kdyby masoví podporovatelé nacizmu zde zůstali. Ostatně podle Vás soudě, některým se to podařilo.
26. 08. 2013 | 22:04

pamětník napsal(a):

Jo, a ještě něco, fafnire: o Islandu a Islanďanech víte p*d.
26. 08. 2013 | 22:07

patriot napsal(a):

Slovo „demokracie“ obvykle vůbec nepoužívám.

Používám termín „reáldemokratický bordel“ nebo přesnější termín „reáldemokratický zločinný bordel“.
26. 08. 2013 | 22:14

pamětník napsal(a):

muromec:
»Proč prorok?«
Protože prorokujete.
»Proč "bohatýr"?«
Protože jste si zvolil nick bohatýra.
»Proč ta ironie? To je přece úplně jasné, co se děje s hlasy malých stran které se do parlamentu nevejdou.«
Jde o to, aby se tam vešly. Proto je třeba je volit. Risk je menší, než volba profláknutých dinosaurů.
Ináč kvitujem s uznaním Vašu češtinu. Ako Čech hovoriaci tiež po slovensky poznám problematiku z druhej strany.
26. 08. 2013 | 22:20

pamětník napsal(a):

muromec:
"Jako třeba u nás na Slovensku nová Strana demokratické levice, založená před volbami 2006 a zřejmě financována pravicí, aby odčerpala hlasy straně Smer."
"Strana demokratické levice vznikla v roce 1990 transformací z bývalé Komunistické strany Slovenska (KSS) částí její reformně orientovaných členů. Zanikla po neúspěchu v parlamentních volbách v roce 2002. Dne 31. prosince 2004 se sloučila se stranou SMER"
http://cs.wikipedia.org/wiki/Strana_demokratickej_%C4%BEavice_(1990)
26. 08. 2013 | 22:27

pamětník napsal(a):

Teraz som to našiel: Strana demokratickej ľavice (2005). Marginálna záležitosť.
26. 08. 2013 | 22:59

muromec napsal(a):

to pamětník
Už jsem chtěl něco napsat, ale opravil jste se sám. Mluvil jsem o "nové" SDL. Jestli se pamatuju, odčerpala Smeru nějakých 3,5%, ale ve volbách je to někdy docela dost.
Pokud jde o "muromec" - nezní to slovo skvěle? Chytlo mě ještě když jsem byl malý kluk, a viděl jsem obraz jak sedí s kopím na koni, velký a nebojácný. Kromě toho, že mi to slovo hezky zní, nemám s "muromcem" jinak nic společného, velkost už teprve ne. Kdyby vzali tři-čtyři takové jako jsem já, snad by pak uplácali jednoho skutečného Muromce.
A docela chápu i vaše dilema, že na české politické scéně dnes už není žádná strana se kterou byste se mohl a chtěl identifikovat. Na té naší slovenské, bohudík, se takové vždy našly, a s celkem charismatickými lídry, takže u nás nejsme odkázáni na to, pídit se po nových malých stranách které - snad - přinesou něco pozitivního.
27. 08. 2013 | 05:55

muromec napsal(a):

to šašek z Jihlavy
včera jsem vám už nestihl popřát úspěšné houbaření, tak snad něco najdete. Já se na houby nedostal ani nepamatuju. Taky je rád sbírám, rád jím, nerad krájím a suším. Chalupu máme daleko, až v Hrubém Jeseníku, rodina tam trávívá prázdniny a větší svátky, já zatím doma pracuju. A když se tam na nějaký ten den přece jen dostanu, vždy zrovna nic neroste.
27. 08. 2013 | 06:04

resl napsal(a):

Souhlasím s "šaškem z J." v otázce zmizení z pol. scény dvou narcisů, hradního zloděje a óbrlháře. Mají tady pořád dost příznivců a odečtu-li pár jejich věrných slouhů, zbývá pořád dost retardovaných občanů čr, závislých na těchto dvou lumpů. . Kupodivu musím souhlasit i s "pamětníkem," že ve volbách by měli propadnout ods i socani. Polepšil se. Občanům nezbývá nic jiného, než se pokoušet znovu a znovu volit malé strany, které by ty zlodějské vytlačily ze scény. Jakmile se nedostanou do parlamentu, začnou houfně jejich bývalý poslanci přecházet k menším stranám. A to musí zarazit a do stanov si dát nepřijetí těchto dinosaurů. Spoléhat se na staré partaje nejde, neboť stranická hierarchie a intriky vedení, nedovolí části slušným lidem, aby se protlačili na kandidátky.
27. 08. 2013 | 06:58

Petr z Tábora napsal(a):

to šašek z Jihlavy 18:17:
Srdečně zdravím sousede. Vepříka nesním, jen to libové, neboť si udržuji doporučenou hladinu cholesterolu. Nevadí, že se politicky moc neshodujeme. Já mám přátele odleva doprava, hlavně že to jsou slušní lidé.

to Robespierre :
Dobrá poznámka. Také mi je nejasné, proč chyby vládnutí odnáší ODS a ne TOP09, ze které byli ministři s těmi některými problematickými opatřeními, které jak zbrzdily ekonomiku ( naše ekonomická výkonnost je stále ještě pod rokem 2008 ! ), tak naštvaly lidi. Moc médií je velká a lidé nemají čas nebo jsou líní přemýšlet.
27. 08. 2013 | 07:46

fafnir napsal(a):

ale pamětníče
popište hlupákovi,jak to hodláte technologicky zvládnout.Jinak jsou to od vás plané cinty.Musíte to přece popsat i hlupákům,protože i ti přece budou prvky přímé demokracie provozovat.I ty Blicí listy jsou poněkud všeobecné,technologický manuál tam není.Mám u vás podezření,že vyučovat nechcete,neb nemáte co,protože sám máte jen velmi povšechnou představu.Tak šup sem s manuálem.Pěkně takovým,jako je ve volebních místnostech.
27. 08. 2013 | 11:47

fafnir napsal(a):

víte resle
poslanci jsou jenom takoví,jako občané,kteří je zvolili.Každý ze zdejších mudrců,si představuje,že se poslanci chovají tak,jak by se chovali sami na jejich místě.
27. 08. 2013 | 11:51

K.M. napsal(a):

Jak z toho ven...?

Nevýhodou většiny čtenářů tohoto blogu, kteří budou s jeho obsahem většinově plně souhlasit, je znevýhodněna především skutečností, že nedokáží stav společnosti zformulovat jako Vy, pane Chromý...

Mezi takové se řadím i já, pobývající od zlomového roku 1968...

- až na období 1990 - 1995, na dobu "bláznivé, divoké privatizace..., dobře organizovanými normalizátory..." -

v zahraničí a jehož cit pro češtinu, tímto faktem značné utrpěl...

Prožil jsem v zemi dobu "bláznivé, divoké privatizace, dobu dobře na změnu režimu připravených a ve vlastním zájmu dobře organizovaných normalizátorů, či jejich, v mezičase ztučnělých...potomků..., kteří si (bez rozdílů barev různých politických stran), dovolili mezi sebou v tichosti nejen nekontrolovatelně rozdělit veškerý majetek v zemi, nýbrž si dovolili i na jimi okradené...

vystrkovat symbolicky jejich fotogenické zadky...,

až z Toskánska..

Byl jsem si vědom toho, že obroda takto oklamaného společenství bude trvat dlouho a je nezměrnou zásluhou především inovativních žurnalistů, ale i stejnou zásluhou, takovou žurnalistiku umožňujících medií, které dokonce umožňují i okamžité příspěvky do diskuze - do značné míry anonymními autory - jakou je tato...

a že tato, autorovi spíše "hudbou daleké budoucností zavánějící obroda" dospěla díky větší informovanosti..., již do stádia, kdy je nejvyšší čas, zanechat i "umného popisování současného stavu společnosti..."

a místo toho se okamžitě začít zabývat konkrétním zamýšlením nad možnostmi změn, které by mohly pozitivně ovlivnit budoucnost...

Snažím se o to s předstihem již dlouhodobě - i na první pohled bláznivými návrhy - ve snaze vyprovokovat k takovým úvahám...,

nyní si je však nutné víc než kdy jindy uvědomit si, že času "na uskutečnění jakéhokoliv návrhu..." do předpokladáného termínu voleb... - LISTOPADU NEBO ŘÍJNA ? - začíná ubývat již "kriminálním způsobem...!"

Pro pozitivní proces změn na území česko-moravsko-slezském, považuji opakovaně... za nejvhodnější "mnoho desítek tisíc čítající armádu studentů v ČR..."

Jedině taková armáda, jejíž největší výhodou je předpokládaná "nezaháčkovanost" v jakýchkoliv "kšeftících" současného, v těchto "kšeftících" i většinu jejich pracovního času trestuhodně utrácejícího spolku..., zvaného v ČR parlament...,

by mohla být z mého pohledu schopna jednotně čelit obrovské armádě "zaháčkované, 2 milióny čítající..., v koruptní státní správě" (nezaháčkovaným v této se omlouvám...) a v "marastu falešného kamarádšoftu vytvořeného systémem kmotrů..."

Sebečistící proces by v tomto společenství obnášela nejen častá konfrontace se spolužáky, nýbrž i neustálá konfrontace s trvalým bydlištěm a rodiči...

Pro rychlé vyčištění onoho "semeniště zlořádu" by byl z mého pohledu u vysokých škol nejvhodnější "4. ročník" přizpůsobený pro činnost poslanců ve 4. ročníku podobně, jako je přizpůsobeno studium výkonnostních sportovců reprezentujících ČR...

V tomto příspěvku uvedu jen zásadní mýšlenku takového záměru:

"Funkční doba studentskůho poslance 4. ročníku: 1 rok, se záměrem mít i v programu okamžité prosazení funkční doby poslance na 1 rok..., pak by měli normálním způsobem dostudovat...

Uskutečnění takového záměru by nejen odpovídalo požadavkům řádného ukončení studia, nýbrž i umožňovalo, co nejrychlejší "výměnu zaháčkovaných za nezaháčkované..."

S dalšími výhodami a možnostmi tohoto návrhu z mého skromného pohledu, si dovolím seznámit čtenáře tohoto blogu..., na této stránce, ve večerních hodinách...

Čas však utíká... (!), zamýšlet se nad tímto návrhem a oslovovovat s ním studenty, kteří jsou nyní na prázdninách..., je nutno z časových důvodů okamžitě!

K.M.
27. 08. 2013 | 16:05

pamětník napsal(a):

muromec:
" na české politické scéně dnes už není žádná strana se kterou byste se mohl a chtěl identifikovat"
Nemíním se identifikovat s žádnou partají, jenom chci jedné dát hlas ve volbách. Hlavním kritériem pro mne bude politický program, zejména zavádění prvků přímé demokracie a technické využití IT k těmto účelům. Zatím preferuji Piráty, jejich odpor proti nelegitimní legalizaci okrádání veřejnosti obskurními organizacemi typu OSA (Ochranný svaz autorů) je mi v principu sympatický. Hodlám prostudovat programy všech partají jdoucích do voleb.
Fafnire, tento odstavec se také Vám může hodit, specielně Vám odpovídat nebudu.
27. 08. 2013 | 17:22

K.M. napsal(a):

Pokračování ve snění o neexistující straně "Studentská unie" (27.08.2013-17:22):

Hlavní body programu SU:

1/ odtajnění akcií všech firem v ČR, aby každý věděl, s kým má tu čest..., což by v předvolební době mohlo být pro voliče velmi zajimavé...(v Německu se dala ještě v roce 1986 koupit kniha, ve které se každý "Otto Normalverbraucher" v překladu "Otto - normální spotřebitel", mohl seznámit s vlastníky akcií německých firem...)

2/ Jednoroční funkční období zákonodárců...(pro urychlenou výměnu koruptních zákonodárců, jak naznačeno v minulém příspěvku...) Noví zákonodárci z řad studentů zakončujících 3. ročník..., by volili studenti končící první, druhý, třetí a čtvrtý ročník..., s dostatečnou dobou osobního poznání eventuálních kandidátů...

3/ Každá vysoká škola by měla v budoucnosti mít ze zákona aspoň jednoho (případně podle velikosti školy i více...) zástupce v parlamentu již proto, aby se sbor zákonodárců začal konečně přeměňovat ze sboru opilců a zákonodárců s trikem běžného trestance, jak se nezapomenutelně odehrálo v průběhu hlasování o zákonu: "Církevní restituce..."(těch soudně stíhaných tam bylo tenkrát víc...), ve sbor osobností, konečně reprezentujících společnost čechů, moravanů a slezanů...ve světě, odpovídajícím způsobem...

K.M.
Pokračování ve snění o programu "SU" zítra...
27. 08. 2013 | 21:59

K.M. napsal(a):

Pokračování ve snění o programu, neexistující studentské strany "SU" z 27.08.2013-17:22 a -21:59:

4/ Okamžitý přesun tvorby zákonů z parlamentu na fakulty českých vysokých škol, jak následuje:

a) "zaháčkovaní zákonodárci" nejsou a ani nemohou být schopni nezávislé tvorby zákonů viz kupř. jednání zákonodárce Úlehly, kterému jistá, blíže neurčená skupina solárních baronů... měla napsat opravu zákona - jistě ne proti jejich zájmům... - a "zákonodárce" Úlehla znění v parlamentu jen odevzdal..., anebo "zákonodárce" Doktor, který měl vložit do složky dodatek, aniž by se tento v parlamentu tento dodatek projednával...

Již na základě takového jednání musel vzniknout v zákonech takový zmatek, že se v tom nikdo nemůže vyznat! Veškeré zákony se musí nyní podrobit podrobné kontrole a provést generálka..., na kterou nemají současní "zákonodárci" v jejich většině, ani vzdělání...,

ale především kvůli "svým kšeftíkům...", ani čas...! Jedině širší záběr všech právnických fakult českých vysokých škol skýtá naději na cestu z těchto zmatků...

b) Výběr právnických fakult pro tvorbu jednotlivých zákonů na základě jejich specializace a jejich úrovně by měly převzít osoby, které se v takové matérii mohou nejspíše vyznat (z mého skromného pohledu laika bych se pro tuto službu snažil získat stávající ministryni spravedlnosti paní Beneěovou, bývalou soudkyni Ústavního soudu paní Wagnerovou a aby nemohlo dojít k "patu", bych pro třetí hlas navrhl současného nejvyššího státního zástupce ČR, pana Zemana...)

c) Tvorba nových zákonů předpokládá víceméně vědecké srovnávaní se zákony sousedních zemí v EU, již kvůli jejich nutné kompatibilitě (slučitelnosti), v první řadě se zákony zemí na kterých je ekonomika ČR nejvíc závislá, tj. v současné době především na zákonodarství EU zakládajícího Německa a historicky blízkého Rakouska...,

kde se překlady zákonů opět bude muset zabývat neutrální a na kapitálu nezávislá instituce a kde se nabízí zaměstnání pro filosofické fakulty specializované na studium jazyků, nebo fakulty zahraničního obcodu vysokých škol ČR...

Jejich úroveň by mohl znát současný ministr zahraničí pan Kohout, který by jistě byl schopen pro komisi doporučit další dva nezávislé experty, bez stranické příslušnosti...

d) Neutrální institucí musí být i průběžné sledování účinnosti jednotlivých nových zákonů v praxi... a z toho pramenící neprodlená korektura nově vzniklých zákonů..., což by samozřejmě prováděla ta fakulta, která ten, či onen zákon vytvářela...

V této souvislosti se dá navíc hned na místě počítat s konstruktivní analýzou a tvořivými náměty spolužáků...

K.M.
Pokračování ve snění o programu neexistující strany "SU" zítra...
28. 08. 2013 | 16:36

K.M. napsal(a):

29.08.13: neveřejný eMail k aktivaci studentů v době prázdnin...

K.M.
30. 08. 2013 | 00:27

K.M. napsal(a):

e)Na tvorbě dobrých zákonů se bude podílet více fakult než jen ty právnické..., kzpř. při tvorbě zákonů o životním prostředí se budou muset často při tvorbě jediného dobrého zákona vyžadovat odborné analýzy ne jedné, ale několika fakult, jako kupř. zemědělských, chemických, hutnických, fakult specializujících se na životní prostředí... a konečné znšní zákonů by mělo ještě před odhlasováním v parlamentu projít ještě kontrolou fakultami vysoké školy policejní...

f)"Feudální nevolnictví..." znovuzrozené "Zhasnutím světla"..., vynálezci "výroby úmělých podnikatelů..." a jiných tzv. "úspěšných...", "tvrzené...", jak ústavními orgány ("nedávné posvěcení půdy parlamentu pro podvody všeho druhu...", Nejvyšším soudem ČR...), tak až na vzácné výjimky justicí...a až na výjimky i v policii ČR..., v zemi nadále přetrvává..., což umožňují zásadním způsobem stávající zákony, z nichž některé jsou ještě z roku "1961...", jak se ukázalo při "při svěcení půdy parlamentu, pro podvody všeho druhu..."

Jsou to jednoznačně dnešní zákony ČR, které jsou oním "semeništěm korupce...", proti kterému bojuje nesčetná armáda "spasitelů...", s vojevůdkyní Peake v čele..., tito jsou však zákonitě odsouzeni k nezdaru, neboť neodstraní-li se "semeniště korupce...", nemohou mít žádnou šanci na úspěch...a zamýšlí-li zákony měnit nějakými přílepkami..., dodatky..., tak je to pro mne jen "předstírání činnosti...", za účelem zvyšování chaosu...

Osobně jsem "narazil" v ČR především na dva zákony, a to na "zákon o dani z prodeje..." a na "zákon o státní správě...". Je to až neuvěřitelné, co se v zemi v tomto směru odehrává... .Tyto dva zákony společně prostě "korupci" nejenže nebrání, ony ke korupci přímo vyzývají a k tomu nevídaným způsobem ještě"tmelí" 2 miliony lidí zaměstnaných ve státní správě s potenciálními "korupčníky...",

A co si může dovolit ředitel Finančního úřadu k občanovi..., to je pro člověka žijícího přes 40 let v zahraničí..., neuvěřitelné... . Případem se budou zabývat soudy EU..., neboť po dvou rozhodnutích justice ČR na bázi "mlácení prázdné slámy..."a dalších soudních rozhodnutí v ČR..., by bylo obracení se znovu na soudy ČR..., ne naivitou, nýbrž jen ztrátou času...a možná i peněz..., to by bylo opravdovým bláznovstvím...

Zákony v ČR jsou zákony prospěchářů rekrutujích se převážně z řad zapálených normalizátorů a kladou si za úkol, chránit především jejich výdobytky. udržovat co nejdéle své "poddané..." (poddané zákonům jejich "rádoby kapitalismu..."), v pozoru před lidmi, kteří "poddané" okradli...

Studenti vysokých škol ČR jsou z mého pohledu jediná síla, která by mohla nyní zásadním a pozitivním způsobem zasáhnout do politiky v ČR tak, aby se v ČR začal vytvářet konečně politický systém na bázi nejméně rozumu, jak to předvádí současná vláda v demisi pod vedením Rusnoka... .

Studenti by neměli váhat a začít se rvát o svoji budoucnost..., měli by již vědět, že jim nikdo nic zadarmo nedá... . Větší šance než nyní..., dlouho nebude...

Jako jediní by mohli do toho jít "nezaháčkování...", jako jediní by mohli dělat skutečnou politiku středu..., již možným vytvořením zákonů, jejichž vytváření jim musí daňový poplatník a volič, zaplatit... a on to zaplatí rád..., neboť ti, co seděli v parlamentu od roku 1990, si z parlamentu udělali samoobsluhu a měli by být souzeni "za odpírání vykonávání práce, ke které se daňovému poplatníkovi zavázali..." a měli by být za to trestáni... .

Ta šance studentů se nebude opakovat...!

K.M.
P.S.: V případě, že bych zaznamenal nějaký pohyb..., bude "desatero SU" okamžitě doplněno...

- Kdyby se to - přes šibeniční termín - přece jen začalo hýbat, doporučoval bych okamžité konsultace s lidmi, kterým by se mohl takový systém tvorby zákonů a zároveň i částečného samofinancování vysokých škol zamlouvat, možná, že by se udělala i nějaká ta výjimka...

Stát by se po všech skušenostech od roku 1990..., měl snažit o kontrolu tvorby zákonů, nepřenechávat tuto trestancům...
31. 08. 2013 | 03:37

K.M. napsal(a):

Před začátkem řádného školního roku 2012/2013, si dovoluji čtenáře přece ještě obtěžovat, a to mým návrhem dodatku předvolelebního "Desatera SU", který by měl být z mého pohledu zařazen i symbolicky pod velké písmeno "K" a znít přibližně takto:

K) Na základě "znesvěcení půdy stávajícího parlamentu ČR podvody všeho druhu..."se bude "SU" snažit:

1)získat od všech zákonodárců zvolených do nového parlamentu..., svolení ke stavbě nové budovy parlamentu..., budovy pověstí staré budovy parlamentu, nezatížené...

2)získat svolení dědiců odkazu architekta Kaplického ke stavbě jeho "Knihovny" s tím, že by byli tito srozuměni s následujícími úpravami interiéru jeho díla:

a)střed přízemí by zaplnil kruhový sál, s přehlednými segmenty jednotlivých politických stran, "dolní sněmovny..."

b)střed 1. patra by zabral, s ohledem na menší počet senátorů, menší, v podobném stylu řešený kruhový sál "horní sněmovny"

c) vše, co by se dalo z projektu pana Kaplického kolem těchto dvou sálů zachovat,by se zachovalo tak, jak mistr navrhl...

d) dveře mezi oběma komorami by měly být až do konce trvání platnosti rozsudku NS ČR: že "na půdě parlamentu jsou jakékoliv podvody dovoleny...", uzamčeny - jednou dveře v přízemí a podruhé v prvním patře - aby se znesnadnily domluvy různě "zaháčkovaných" zástupců "česko-moravsko-slezského" lidu, na půdě parlamentu ...

e) klíče od těchto dveří by měly být z bezpečnostních důvodů nejméně u tří osob, jako u klanotů země české... . V úvahu by zde připadal na prvním místě pan prezident Zeman, dále ministr spravedlnosti (dnes paní Benešová) a šéf Vrchního zastupitelství v Olomouci, pan Ištván...

f) projektování těchto úprav návrhu mistra Kaplického by samozřejmě převzaly fakulty architektury vysokých škol ČR..., s okamžitou finanční úhradou této činnost státem...

g)ve vztahu k názvu projektu připadají z mého pohledu "Knihovna", "Budoucnost" s cudným zamlčením "ČR", resp. dlouhého "čecho-moravanů a slezanů...", další návrhy vítány...

3) Do doby než by se nová budova parlamentu ČR postavila, by se mohl houf, "pověst zákonodárců poškozujících individuí...", usnášet i v "cirkusovém stanu..." - jen z humanitárních důvodů v zimě vytápěném...

4) stará budova parlamentu by se neměla bourat, mělo by se hledat nějaké její využití, i když se na základě její pověsti nedá předpokládat, že by o ni mohl mít ještě někdo zájem, kromě neustále expandujícího byznysu hazardu..., nebo provozovatelů nevěstinců...

5) Stavba Kaplického knihovny by mohla vést "nedostižného velikána nejen politiky ČR..., nýbrž i politiky světové...(pomni jeho vytrvalého boje proti oteplování...)", autora světově proslulé "dílčí amnestie...", svého času taky dlouhodobého prezidenta ČR..., Václava Klause, ke splnění jeho slibu, že by se v tom případě postavíl do cesty bagrům...

Pro splnění všech těchto cílů potřebuje dosud neexistující politická strana "SU" jediné: většinu v parlamentu...

K.M.
31. 08. 2013 | 17:23

Princ D napsal(a):

Systém dvou stran má za následek to, že OBĚ strany musí vyhovovat maximu voličů. Pokud se např. v USA presidentský kandidát odchýlí od středu moc doprava (B. Goldwater) nebo doleva (G. McGovern), skončí pro něj volby debaklem.
Systém poměrného zastoupení plodí nestabilní vlády, což může v případě krize vést až ke katastrofě. O tom se přesvědčila Francie r. 1940 ale trvalo skoro 20 let, než se podařilo generálovi DeGaulle prosadit většinový volební systém. Před tím byla průměrná životnost francouzské vlády půl roku.
Nemohoucnost vlád Výmarské republiky (také tam byl systém poměrného zastoupení) umožnila r. 1933 Hitlerovi dostat se k moci. S komunisty a hlavně s nacisty v parlamentu bylo, při rozdělení a levici a pravici nemožné sestavit funkční vládu, tu by totiž musely tvořit všechny demokratické strany a ty se dohodnout nedokázaly. A tak se stalo, že Hitler si mohl dokonce vybrat, koho podpoří. On ovšem prohlásil, že nepodpoří žádnou vládu, kde by nebyl kancléřem. A nakonec von Papen tuto podmínku přijal, naprosto nechápaje, co je to pustit k vládě totalitní stranu. On sám byl vicekancléřem, NSDAP měla ve vládě jen tři ministry (Hitlera, Goringa a Fricka) a přesto netrvalo dlouho a Hitler se stal diktátorem.
23. 09. 2013 | 22:53

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy