Miřte, Kalousku, miřte

01. 08. 2009 | 00:15
Přečteno 11725 krát
Dokonce i mé oblíbené Aktuálně.cz se nechalo bezdůvodně strhnout k nadšenému skandování: „Kalousek a spol. míří do sněmovny, ukázal první průzkum“, mohli jsme tu ve čtvrtek číst na titulní straně.

Proč se o přízeň voličů ani tentokrát neuchází žádná strana, od které bychom si mohli slibovat řešení podstatných otázek od kvality médií, přes míru, v níž se občané mohou podílet na rozhodování o podobě své každodennosti, až po systémová zvýhodnění korporací proti občanům, je velká otázka týkající se podstaty demokracie i její budoucnosti, tentokrát se však budeme zabývat tématem mnohem menším.

Politika, ze které mizí obsah, se totiž, jak se zdá, redukuje na soutěž v preferencích. V pátek zveřejněné výsledky průzkumu předvolebních preferencí agentury Factum Invenio jsou dalším pádným důkazem o tom, že sociometrická měření tohoto druhu v mnohem větší míře společenskou realitu křiví, než v jaké o ní vypovídají. Tvrzení na webových stránkách agentury, že „odhad mandátů je rovněž zatížen určitou výběrovou chybou, která může pro kteroukoli z uvedených stran představovat odchylku až 2 poslaneckých křesel“ je metodologickou drzostí, kterou by v čase mých studií bylo obtížné obhájit u bakalářských zkoušek. Ale mnohem větší ostuda spočívá v tom, jak otrocky závěry agentury Factum Invenio přejímají média, bohužel včetně toho nejsolidnějšího.

Zaměřme se v tuto chvíli na jednu jedinou manipulaci, která ovšem do budoucna má povážlivé důsledky. Předpovídaných 5,2 % pro Kalouskovu stranu ve skutečnosti vůbec neznamená, že kdyby se konaly volby zítra, tolik procent by jeho volební strana získala. Znamená zřejmě jenom to, že citovaného průzkumu (konkrétní přesná čísla na stránkách Factum Invenio dohledat nelze, takže vycházím z uváděného celkového počtu respondentů) se účastnilo i 660 lidí, kteří vyslovili ochotu jít volit, a z nich 34 projevilo názor, že by hlasovali pro TOP 09. Kdyby těch lidí bylo o 3 méně, objevily by se stejně potrhlé palcové titulky ve stylu „TOP 09 zůstane těsně před branami Sněmovny“? Statistická chyba je tu přitom minimálně půldruhého procenta. Takže jediná korektní interpretace zní, že TOP 09 je nyní na hraně, Straně zelených průzkum předpovídá jen minimální naděje a KDU-ČSL přisuzuje prakticky jisté sněmovní zastoupení.

Jenomže výsledky průzkumu budou nyní dál žít svým bouřlivým životem ve smělých interpretacích, jimiž páteční deníky překypují. Takže můžeme počítat s tím, že na základě nekompetentního výkladu předvolebního průzkumu budou nyní pánové Schwarzenberg a Kalousek zváni do diskusí možná i samotným Václavem Moravcem a bude se s nimi zacházet jako se sněmovní stranou in spe, zatímco se Stranou zelených se bude zacházet jako s mumií před nabalzamováním. Ne, že by si takový osud Strana zelených nezasloužila, je konec konců pohřbívána nespravedlivým volebním systémem, který se, dokud mohla, vůbec nepokoušela změnit.

Současné rituální vzývání TOP 09, jehož jsme svědky i mezi kolegy na Aktuálně.cz, tak dostává nový impuls a všichni se budou tvářit, že snad ani není ve veřejném zájmu podotýkat na jak chatrných, nebo přesněji imaginárních, stojí oněch 5,2 % nožkách. Pokud mediálním zbrojnošům TOP 09 nikdo nepřipomíná pokrytectví, s nímž na jedné straně ostouzejí údajnou přeběhlici Olgu Zubovou, a na straně druhé opěvují stranu složenou dle jejich terminologie výhradně z přeběhlíků, těžko lze počítat s tím, že se jich bude někdo ptát, proč chtějí vyvozovat vážné závěry z jednoho vachrlatého výsledku předvolebního průzkumu.

Hlavní otázku ale obejít nelze: Proč se vlastně tak plesá nad bezideovým předvolebním slepencem vedeným dvěma ministry padlé koalice? Protože mezi lidmi, kteří nenávidí Paroubka a málo rozumí záludnostem českého volebního systému (laskavý čtenář si k těmto proměnným příslušené autory sám dosadí), panuje přesvědčení, že se vstupem páté strany do Sněmovny vzroste naděje na pokračování jediné pravé koalice, v níž by odepsanou Stranu zelených, nahradil Kalouskův a Schwarzenbergův politický útvar už vročením v názvu naznačující představu zakladatelů o délce jeho trvání.

Mimochodem touhou udržet naději na tzv. nelevicovou vládu ODS se zdůvodňovala příchylnost k Straně zelených z ničeho nic rašící mezi zavilými odpůrci ekologických ideálů v českých pravicových médiích před volbami v roce 2006. Dnes si oddechli, že už se nemusí přetvařovat. Malé letní štěstí všem komentátorům, kteří se radují, že již nemusí rozumět biomase, ani přemýšlet o tom, kolik kamionů kdy a kam vpustit, ale mohou podporovat přehledně bezprincipiální liberální stranu knížete s jeho náměstkem přejeme o to víc, že je tak krátkozraké. TOP 09 je totiž ve skutečnosti trojským koněm levice. Ze tří prostých důvodů.

Ten první spočívá v tom, že zatímco Strana zelených mohla tzv. pravicové koalici přetáhnout určitou část levicových voličů, což také udělala, TOP 09 takový potenciál nemá: přebírat bude zejména voliče ODS, v omezené míře lidovcům, Straně zelených přebere cyničtější část liberálního voličského segmentu. Sociálním demokratům nesebere nic, a nic už jim nesebere ani Strana zelených. Vtip pravicového triku se Stranou zelených spočíval v tom, že se jednalo o pátou stranu, která oslabovala levici. TOP 09 ale oslabuje pouze své případné pravicové spojence.

Druhý důvod spočívá v předvolební dynamice, která se opakuje před každými sněmovními volbami, a to v čím dál vyhrocenější míře, takže by ji deníky už měly ve svých beztak divokých interpretacích průzkumů předvolebních preferencí brát v potaz. Jedná se o to, že vždy v posledních týdnech před volbami se pozornost voličů upře na rozhodující střet mezi ODS a ČSSD. Ten ovládne všechny debaty veřejné i privátní. Právě z toho důvodu v posledních týdnech, ba dnech před volbami oběma velkým stranám výrazně narůstá voličská podpora, zatímco všem menším stranám, kromě specifickými pravidly se řídících komunistů na poslední chvíli preference relativně poklesnou. Pokud Kalouskova strana nebude mít měsíc před volbami v průzkumech konstantně nad 7 %, bude pravděpodobnější, že nakonec skončí mimo Sněmovnu. 4,5 % hlasů odevzdaných pro Kalouska a 2,5 % hlasů pro Lišku, tyto dva Topolánkovy spojence, jsou snem každého příznivce levice, snem, který se díky úsilí pravicových komentátorů možná stane realitou.

A konečně je tu poslední důvod, proč je podpora TOP 09 ze strany přívrženců pravice kontraproduktivní. Vinou nespravedlivého volebního systému, předpovídaných 5,2 % hlasů, jak ukazuje navzdory veškeré své pochybnosti i propočet Factum Invenio, skýtá zhruba 2 až 3 % mandátů. 32 % hlasů pro ODS znamená 39,5 % mandátů. Čtete správně: antiparoubkovec, který volí ODS, má svůj hlas v přepočtu na mandáty násobený koeficientem 1,25, zatímco při volbě Kalouska, má realistickou šanci na koeficient 0-0,7.

Fakt, že český volební systém skandálně deformuje přání voličů a není vůbec odolný vůči manipulacím sociometrickými průzkumy je sám o sobě povážlivý a zasluhuje vážnou debatu o jeho principiální reformě. Ta by se konečně měla odpoutat od volání po zavedení volebního systému většinového, které zpravidla motivují autoritářské sklony jeho zastánců. To je ovšem téma na někdy příště.

Pro nadcházející volby platí, že za všech pravděpodobných okolností je hlas odevzdaný Kalouskovu TOP 09 hlasem, který celkově pravici oslabí. Ale to, že Kalousek a spol. míří do Sněmovny první průzkum nepochybně ukázal, i když v odlišném smyslu: jen miřte, Kalousku, do Sněmovny, jen dobře miřte. Na mušce máte Topolánka a skoro ho nemůžete minout.

JAKUB PATOČKA

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Da.Rock napsal(a):

Dobře napsáno, myslím si totéž.
Každopádně mediakracie opět ukázala svou sílu, když z nové, prakticky ještě neexistující straničky udělala černého koně příštích voleb a prakticky jistého koaličního spojence vítězné ODS. Co by za takovou mediální podporu daly další "béčka" ODS, jako třeba Machovi svobodní, Libertas, Věci veřejné a jak se vůbec všichni jmenují....
Pak stačí pár podobných titulků (TOP míří do Sněmovny, TOP míří do vlády, Schwarzenberk míří do premiérského křesla...) a volič (zvláště ten nerozhodnutý) je rázem přesvědčen, že nikoho jiného volit ani nemůže, neboť už je vše jasné.
Taková je síla mediakracie - když se jí zachce, udělá premiérem i z Josefa Vyskočila, t.č. placeného agenta c. k. tajné policie.
01. 08. 2009 | 00:46

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Průzkumy veřejného mínění zjevně slouží k ovlivňování veřejného mínění, jejich interpetace médii se nedá jinak vyložit.
TOP9 připomíná nový veřejný dům se starou obsluhou marně lákající novou klientelu. Více slov netřeba.
01. 08. 2009 | 00:50

Lukas Kraus napsal(a):

Souhlasím. Sice mám nějakou občanskou skepsi ohledně dědičné monarchie Romanovců v ČEZku, ale s podobnými demokraty, píšícími filozofy se dá zahlédnout světlo na konci „tunelu“.
Taktika ODS je jasná. Znechutit lidem věci veřejné natolik, že jich přijde k volbám méně než polovina. To je ostatně jejich jediná šance. Možná i proto „nový TOP bordel se starými děvčaty“ plní tuto zakázku velmi dobře. Bere totiž téměř jakoukoliv naději na smysluplné angažování liberálních voličů a to třeba ani ne v nějaké nové politické straně, ale v mediálním prostoru obecně. TOP je tedy trojským koněm středu, tedy vložené kukaččí vejce do kapes městským liberálům, který by mohlo ve finále začít vadit třeba paktování se ODS s neonacisty v EP. TOP je slepá ulička, záměrná odbočka, zištné téma k diskusi.
01. 08. 2009 | 01:09

scientist napsal(a):

věcnější komentáře jako tento, Vám sluší více.

tedy až na toho "knížete". to je podpásovka.

no a taky nezapomeňte, že výběrová chyba se počítá i NAHORU, nejen dolu, takže "počítat s Kalouskem" je na místě. To však víte...ale neřeknete.
01. 08. 2009 | 01:13

stále rebel napsal(a):

Výsledek v průzkumech (na otázku koho byste volili, kdyby se dnes konaly volby) 5,2 % podle mého názoru znamená neúspěch, protože u skutečných voleb sehrají svou roli pochybnosti, zda strana získá potřebných pět procent a v takto vyhraněných volbách se od ní část lidí odkloní a půjde za jistotou. Pokud tato strana nebude v průzkumech vykazovat alespoň 7 %, tak aby si lidé byli jisti, že se dostane do parlamentu, tak to má hodně nejisté.
Pokud Kalousek a spol. vypadnou z politiky, tak jen dobře.
01. 08. 2009 | 01:21

blue jay napsal(a):

Zbynku Matyasi?

Pamatujes doby kdy na kazde tiskovce Paroubek drzel v ruce nejakej vyzkum verejneho mineni a s nim nadsene maval a hrimal jak ho lid CR miluje? Holt ty pruzkumy uz nejsou co byly. Nejak tomu verejnemu domu kteremu tak fandis nejsou naklonene. Co s tim udelas Zbyndo?
01. 08. 2009 | 01:38

Pravicový optimista napsal(a):

Příliš mnoho slov použil autor blogu na znevážení vstupu TOP 09 na politickou scénu. Je to od něj zcela pochopitelné, když je on ten, kdo Zelené má na štítě.
Já, coby pravicový optimista nacházím u TOP naději pro rozšíření možností pravice u nás. To se ovšem nemůže levici, kterou bezesporu Zelení jsou, naprosto zamlouvat. Posílení pravice je pro levici nebezpečné. Zvláště pak u Zelených došlo k všeobecnému zklamání u občanů a Zelení sami dnes nevědí ani jaký program preferovat, aby se totiž dostali zpátky na výsluní, kam je dostal jimi zavrhnutý předseda Bursík.
Zelení tápají při hledání jakéhokoliv programu, který by je sjednotil a u voličů zabral. Smutné od aktivistů tahle prodejnost. Volič vnímá jejich situaci jako odchod od zásadovosti pro vlastní prospěch. Na Zelených totiž bylo původně sympatické to, že byli zásadoví a šli tvrdě po jádru svého programu. Dnes už ale ani neví, jaký program preferují a co jsou jejich zásady. Globální ohrožování jim rozmělnilo směr.
TOP 09 oproti Zeleným nemá za sebou ještě žádné sprofanování programu. Takže snad za pár let budou moci Zelení poukazovat nejen na zpochybnitelné průzkumy u TOP 09. :-))
01. 08. 2009 | 02:58

Kormoran napsal(a):

...Taky citim v kostech , ze TOP 09 pujde nahoru a priznam se , ze teto strane fandim...https://www.youtube.com/watc...
01. 08. 2009 | 04:15

shipper napsal(a):

autor
"Zaměřme se v tuto chvíli na jednu jedinou manipulaci, která ovšem do budoucna má povážlivé důsledky."
A jaké??? Když se podle Vás TOP 09 buď do sněmovny nedostane, anebo oslabí pravici.
Chtěl jste prostě říct: Nevolte TOP 09!
I pokročilá frustrace se dá léčit za pomoci odborníků, jen byste s tím už neměl otálet.
01. 08. 2009 | 04:38

Pražák napsal(a):

Fascinuje mě to neustálé žonglování s nějakými procenty...

To si opravdu někdo myslí, že odpad z KDU + Schwarzenberg získá zhruba 320 000 hlasů? Tolik totiž budou potřebovat aby se aspoň přiblížili výkonu Zelených z roku 06 ...
Strana Zelených byla naprostý unikát, ve svém okolí jsem viděl lidi (a rozhodně jich nebylo málo) kteří se považovali za skalní nevoliče znechucené potikou a přesto šli, často poprvé v životě k volbám hlasovat pro SZ - tohle u TOPu opravdu nehrozí.

TOP se snaží dostat do PS stylem Zelených 06, ale pochybuju že to v jejich případě bude fungovat. Dvakrát do téže řeky nevstoupíš a debakl dalších dvou podobných konzervativních stran ve volbách do EP (Libertas a SSO) si pamatujeme všichni..
01. 08. 2009 | 05:46

Vasja napsal(a):

Schwarzenberg je politik, co nemá potřebu krást. A to je na téhle straně pěkný, ne?
Tak se pane Patočko nenervujte. Jděte pracovat.
01. 08. 2009 | 06:00

Pepa Řepa napsal(a):

Jo, jo, pane Stejskale
pro dobrotu, na žebrotu.

Přivedl jste si Hrobníka,tak si jej užijte. Co asi od něj můžete čekat?
https://www.youtube.com/watc...

Při první příležitosti Vám velkorysost vrátí.

Snaží se vyvést na současné, (podle mne oprávněné) vlně poklesu úrovně serveru aktuálně.cz-ke které ovšem přispívá vydatně i on- jako surfař na Havaji.

Problém je, že surfař je profláknutej.

O Kalouska mně nejde, volit ho nebudu. I když ....?

Když Top09 polepuje největší zoufalec české politické scény, hrobař zelených i LN, tak by se člověk měl zamyslet.
TOP09 nemůže mít lepší reklamu.

Když mluví o mediální manipulaci nebo o křivení manipulátor jak řemen se skoliozou páteře, tak je to úsměvné.

Bezideový slepenec? No, možná, zato autor, ten by mohl ideovost rozdávat na trhu v Žabovřeskách.

Sám je Žabovřesk!!!
01. 08. 2009 | 06:18

Pepa Řepa napsal(a):

http://www.naturfoto.cz/fot...
---------------------
Jo a když takový exemplář píše
"Dokonce i mé oblíbené Aktuálně.cz se nechalo bezdůvodně strhnout"........

Tak bych se na Vašem místě zamyslel, kam jste se doškrábali, když si Vás oblíbil Patočka.
Začínáte suplovat jeho skvělé LN.

Jen více Patočků a dřendrtet a hlavně:Nepaušalizovat!
01. 08. 2009 | 06:25

Lila napsal(a):

"...strana, od které bychom si mohli slibovat řešení podstatných otázek, od kvality médií, přes..."

Už se nemohu dočkat, až vláda a parlament budou řešit "kvalitu médií". Jak se to dělá? Zavedením cenzorů? Zpřísněním náhubkového zákona?
01. 08. 2009 | 07:41

Jenom klídek napsal(a):

Není důvod proč by volby měly dopadnout jinák než krajské volby,vajíčková mládež nepomůže ,tak jak nepomomohla Hitlerová mládež . Ti co byli u krajských voleb a volili levici že by vymřeli? nebo budou volit ODS? No to ani náhodou .To jsou teda průzkumy.U eurovoleb levice zůstalá doma,ale k parlamentním volbám vyrazí v plné síle do ulic.
01. 08. 2009 | 07:47

Mirte, Patocko, mirte napsal(a):

Kdyz Jakub Mauer Patocka radi pravicovemu volici, koho ma volit, je to asi stejne uprimne, jako kdyz Mf Dnes radi Paroubkovi, co ma delat.
01. 08. 2009 | 08:14

Deny napsal(a):

@ Vasja
Ha,ha,ha. To jste mě rozesmál. Že prý Schwarzenberg nemá potřebu krást. Opravu už nemá. To za něj udělali jiní poskokové, co nadřadili rakouské právo právu českému.
Připojuji citaci z wikipedie v části týkající se Schwarzenberga:

Karel Schwarzenberg po přesídlení do České republiky bez větších problémů restituoval majetek orlické větve Schwarzenbergů, do níž patřil po svých rodičích. V pozdější fázi restitucí jeden ze Schwarzenbergových oponentů, bývalý komunistický generální prokurátor Jaroslav Krupauer, který odmítal vydat hájenku ve Smetanově Lhotě, soudně zpochybnil jeho dědická práva vůči majetku biologických rodičům s poukazem na to, že byl v Rakousku adoptován svým strýcem do hlubocké větve, jež by k restituci oprávněna nebyla. Do kolize se tak dostalo české právo, podle kterého dědická práva po biologických rodičích adopcí zanikají, a rakouské právo, podle kterého nezanikají. Celá věc byla navíc komplikována tím, že Schwarzenberg byl adoptován jako dospělý, což české zákony neumožňují. Soud po vyslechnutí znalců mezinárodního práva stanovil, že směrodatné je v tomto případě rakouské právo, resp. že podle českého práva k žádné adopci nedošlo a že tedy Schwarzenbergova dědická práva nezanikla. Majetek hlubocké větve stát nevydal.
01. 08. 2009 | 09:13

Dalimil napsal(a):

Dobrý den . Já jen ve skrytu duše doufám že lidé maší republiky nebudou již tak naivní že by volili stranu kterou zakládal lidovec Kalousek ! UŽ můj táta mě varovával před lidovci a to si dobře pamatuji! Je mezi nimi nemálo lidí falešných !!!Dal.
01. 08. 2009 | 09:42

MerryMan napsal(a):

Matně si vzpomínám jak asi před deseti lety se objevila "čtyřkoalice" a hned dostala v průzkumu asi 40% hlasů. Postupně se měnil počet členů a nakonec do voleb šla "čtyřkoalice" která měla 2 členy. Nevím, kolik dostala hlasů, ale 40% to určitě nebylo.
01. 08. 2009 | 10:53

Gerd napsal(a):

Jakmile se objeví nová strana, nyní TOP 09, okamžitě získá přízeň novinářů, kteří toutéž přízní dříve zahrnovali OH, ODA, Demokratickou stranu, Čtyřkoalici, Stranu zelených a nyní nově TOP 09. Tyto strany mají společné:
- Havlův polibek smrti - jeho podpora nikdy neselhala
- strany dokáží přežít jen jedno volební období
Totéž je nyní TOP 09. Kalousek je jeden z nejhorších a nejvíce bezcharakterních politiků, které zde máme, proto nastrčil osobu Schwarzenberga (šlechtické tituly byly zrušeny za 1. republiky, proto tomuto pánovi oslovení "kníže" v ČR nepřísluší). Tento starý pán několikrát projevoval politické názory, které jeho voliči ve vlané většině sdílet nebudou.
Strana TOP 09 je stranou nadějí zklamaných lidí, zklamaných politikou dvou stran. S jistotou lze říci, že TOP 09 selže také a naděje do něj vkládané nesplní. Nemůže a ani nechce.
Dlouhodobě se zde profiluje systém dvou politických stran, ODS a ČSSD, se stejně profláknutými politiky. Kdo si dnes vzpomene na podivné praktiky Zemanových nebo Klausových ministrů? Stejně se po čase zapomene třeba na Langera.
ODS bude voliče mobilizovat strašením nebezpečím KSČM. Topolánek by měl děkovat Havlovi, že nepodpořil zákaz této strany. Nyní má čím strašit voliče. A bude je strašit ještě dalších 100 let.
ČSSD má své jisté, skalní levičáci budou volit KSČM, umírnění ČSSD a dnes se hraje o středové voliče, ti nakonec rozhodují volby. A tohle se dnes odhadnout nedá.
Ostatně není jisté, že TOP 09 bude dělat zrovna pravicovou politiku. Byl to právě Kalousek, který po posledních volbách domlouval koalici lidovců s ČSSD a komunisty. Vzpomínáte?
01. 08. 2009 | 11:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Pepo Řepo,

nemám s textem pana Patočky nejmenší problém, nijak nelituji, že jsem jej sem přizval.

Pokud pan Patočka vidí něco nekorektního na publikování průzkumů veřejného mínění, které opakovaně potvrzují nějaký trend ve voličských preferencích (i s opakovaně potvrzeným vědomím, že průzkumy se často mýlí), je to jeho věc. Má-li potřebu nazvat zcela korektní zpravodajský titulek jako "nadšené skandování", je to též jeho záležitost.

Nevybírám sem blogery podle toho, jestli chválí Aktuálně či nikoliv.

Libor Stejskal

P.S. Smazal jsem několik textů obsahujícíh urážlivé výpady.
01. 08. 2009 | 11:34

shipper napsal(a):

Gerd
Za ministra zahraničí "ne-knížete" Schwarzenberga jsem se nestyděl - naopak. A kryptokomunista Kalousek na mne dělá dojem, že se našel, zjistil co ho baví a co mu jde a přestal "dělat kraviny".
Zvýšit politickou kulturu a šetřit, zbytek mne moc nezajímá.
01. 08. 2009 | 12:05

radek napsal(a):

autor:

Proč se vlastně tak plesá nad bezideovým předvolebním slepencem vedeným dvěma ministry padlé koalice?

Protože jejich cílová skupina (podnikatelé) má peníze a vlastní noviny i TV. To je myslím jasné. I kdyby neuměli do pěti počítat, budou mít prostoru jako žádná jiná strana... To by v tom byl čert, aby jim nějaká naivní duše neskočila na žvásty o dobrém a poctivém hospodáři Kalouskovi...
01. 08. 2009 | 12:07

JC napsal(a):

Tak jestli půjdu k volbám, tak volím TOP09.
Soudruzi z ČSSD i ODS již potřebují fakt po tom čumáku pořádně dostat.
Stejně to vypaadá povolbách na velkokoalku, takže plánují ta svoje sviňstva zametat pod koberec společně...fuj.
01. 08. 2009 | 12:11

radek napsal(a):

JC

máte pravdu, "privatizace" zdravotnictví nepočká a chtivých rukou je tak mnoho..., dále pak justiční mafie by mohla být vymetena a tomu se musí zabránit..., nakonec co kdyby někdo začal zkoumat původ nakradených majetků - no to by byla úplná katastrofa...
01. 08. 2009 | 12:18

Mastodont napsal(a):

Pražák: IMHO spousta lidí, která minule volila zelené, nyní kvůli Kocábovi tuto chybu podruhé neudělá, ale volit půjdou, a proč by nešli volit právě knížete?

Navíz Zelení se úspěšně rozkládají dál, před pár dny odešel Tomáš Zídek.
01. 08. 2009 | 12:23

schlimbach napsal(a):

může to jít i jinak http://ekonomickareforma.sw...
01. 08. 2009 | 12:30

StandaT napsal(a):

Pokud by TOP nebyla reálnou konkurencí v boji o hlasy, ignorovali by jí. Ale místo toho pořád čtu, jak Kalousek či Schwarzembeg jsou eaný. Levice se výše zmíněnými Libertas či SSO necítila být ohrožena, ale TOPem evidentně ano. Síla a význam TOPu je, že dává alternativu k ODS pro ty, kteří chtějí volit pravici, ale ODS hlas dát nechtějí. Proto jí budou chtít stlačit důvěryhodnost.
01. 08. 2009 | 12:41

Deny napsal(a):

Dovolím si říci svůj typ, kdo je nyní naprostým outsider a ve volbách může uspět. Je to pirátská strana. Tu budou volit mladí lidé, ti se domluví přes internet, pro mladé to bude jasná volba, jak nevolit současné "páprdy"
01. 08. 2009 | 12:46

medvěd napsal(a):

Je dobře ,že se zde strana TOP 09 objevila. Koho osloví: zejména voliče kteří nestojí o žádnou velkou ideologickou rétoriku ale o provádění pragmatické pravo středové politiky. čili voliče, kteří se děsí možného spojenectví ČSSD a KSČM , kteří ani moc nemilují lidovce kteří jsou kam vítr tam plášť a které zklamali i zelení u nichž slušnou Bursíkovu politiku zničili levicoví blouznivci. Nikdo nečeká od TOP 09 že to bude strana pravdy a lásky Havlovského typu. ale všichni ejí příznivci čekajíže to bude pragmetická pravicivá strana prostá afér a lumpárem dosavadních velkých stran a i to že v koalici s ODS dokáže i tuto stranu poněkud umravnit Ve spojenectví se starosty navíc tato strana bude mít oporu nejen ve velko i maloměstské inteligenci a střední třídě ale i v inteligentní částiopopzulace venkovské, znechucené jak nabubřelostí ODS tak levicivým populismem ČSSD a KSČM . Jsem přesvědčem že rozumných lidí je přece jen v této zemi ještě dost takže si tipuji výsledek přes 10%
01. 08. 2009 | 13:22

Tupelo napsal(a):

Zkratka opakuje se stejny scenar jak pred poslednimi volbami - medii protezovana SZ se dostala do PS a pote do vlady.
Jeji chovani zklamanou velmi podstatnou cast volicu, tim ze se tato strana chovala jako B team ODS.
Nyni se protezuje Kalouskova TOP, zde je to o to horsi ze zde celna mista strany zaujimaji davno provarene obliceje (jen namatkou Kalousek, se svoji snahou vytvorit mensinovou vladu s CSSD, opirajici se o KSCM; Parkanova, jejiz servilita k loby prosazujici novou zakladnu USA v Evrope patrne nebude nikdy prekonana; Schwarzenberg, Severa, ...). Kdo veri, ze prave tito politici prinesou tak touzebne ocekavany jiny styl v politice (vzpominate na novy styl, ktery sliboval Bursik? :))), tak s epodle me seredne plete. Jediny rozdl oproti strane zelenych je ten , ze zatimco u ni se tak vyrazny priklon k ODS pred volbami necekal, u Kalouskovych topinek je zcela zjevny i pred volbami.
01. 08. 2009 | 13:27

Mard napsal(a):

Pane Patočka, je dobře že jste už definitivně mimo aktivní politiku! Nějak vám leze TOP09 na nervy. To že se situace s 5,2% též u minulých voleb týkala zelených, je vám jedno, že? Hážete si špínu i na svou hlavu. A vaše spekulace o tom, že SZ přebírala levicové voliče a TOP bude přebírat pravicové jsou bláboly. Levice i pravice své volební hlasy nemění, kde o středové voliče. A ty se zřejmě místo k ČSSD přikloní k TOP. A to je důvod proč jste se svými úvahami tak směšný. Raději pište o něčem, čemu rozumíte.
01. 08. 2009 | 13:40

Martin napsal(a):

Patočka zamotáváš to poctivě, bohužel základní fakt a to že TOP 09 ubere hlasy především SZ a DSZ a tyto se nedostanou do parlamentu, jsi nevyřešil. TOP 09 zcela jistě ubere nějaký hlas ODS, ale ODS to přežije, kdežto pro SZ a DSZ je každý ztracený hlas pohroma. Pomalu aby sis balil kufry.
01. 08. 2009 | 13:42

Jak to viděli naši předci napsal(a):

K.H.Borovský:
Píseň Čechů o Švarcenbercích

Zle, matičko, zle!
Švarcenberci zde:
jeden, ten je generál,
a druhý je kardinál;
zle, matičko, zle!
Zle, matičko, zle!
Švarcenberci zde:
jeden drží karabáč,
druhý říká "Otčenáš";
zle, matičko, zle!
Zle, matičko, zle!
Švarcenberci zde:
jeden, ten je arcibiskup,
druhý je taky špicbul,
zle matičko, zle!
01. 08. 2009 | 13:43

xres napsal(a):

Hlavně potřebujeme řešit kamiony (v době světové krize a totálního útlumu) a biomasu. Jiné problémy ČR ani nemá. Co budou ti zelení dělat? Je potřeba vymyslet jiné strašidlo.
01. 08. 2009 | 13:49

Silvie napsal(a):

Přání otcem myšlenky?!
Nevím, jak dopadne Kalousek (ale myslím, že ne hůře, nežli Svoboda), ale vím, jak dopadnou Zelení...
01. 08. 2009 | 14:05

Kuba napsal(a):

Jít k volbám a kroužkovat a nevolit ty, kteří se neosvědčili. Modří ptáci se k volbám slétnou všichni, nový debakl si již nemohou dovolit.
01. 08. 2009 | 14:22

Josef napsal(a):

Článek má hlavu a patu. Profláknutí politici a přeběhlíci zavětřili koryta. Sám Schwarzenberg přeběhl od zelených a před tím od ODA. S Kalousky a Parkonovou to nevytrhnou. Obyčejný člověk musí být na pozoru. Je třeba volit menší zlo a TOP 09 je velké zlo, totiž ODS-B.
01. 08. 2009 | 14:39

jan napsal(a):

TOP 09,se starou lůzou nové hříchy.
01. 08. 2009 | 15:03

Rumcajs napsal(a):

Když jsem viděl filmy, kde se pracující v továrních halách dožadovali popravy Horákové, myslel jsem si, že to bylo dáno informační izolovaností a neustálým zpracováváním ze strany komoušských ideologů. Ale asi to nebude dáno jen tím. Dneska má každý informací dostatek od kohokoliv, či odkudkoliv.

Přesto mi mnozí připomínají ty nešťastníky, co žádají trest smrti pro Horákovou.

Když napíšou noviny, že Topolánek si letěl zalyžovat za státní, hrozivě mručí. Když se u Paroubků střílí a dává si tam dostaveníčko pražská galerka, mluví o pravicové štvavé propagandě.

Když předvolební průzkumy ukazují jasné vítězství Paroubka, jedná se důkaz, že Topolánek má odstoupit. Když ukazují průzkumy něco jiného, jedná se o nemmístné ovlivňování veřejného mínění.

Se divím těm levounům, že jsou ochotný ze sebe dělat takové kašpary.
01. 08. 2009 | 15:57

Jedla napsal(a):

Několik diskutérů zde předhazují autorovi úpadek SZ. Nepostřehli, že autor opustil SZ po prohře předsedy Beránka a vítězství Bursíka, přičemž od počátku předpovídal, že Bursíkův tah na "branku" v podobě postu místopředsedy vlády zeleným dlouhodobě neprospěje.
Mimochodem si vzpomínám, že Bursík proti Beránkovi použil jako klacek i Beránkovu úvahu pustit na zelenou kandidátku 2006 představitele liberálních uskupení (po vzoru jihomoravské kandidátky "Zelená pro Moravu /krajské volby 2004 5% dávno před Bursíkem/), přitom pak dělal neo-liberální politiku pravicovější než odmítnutí liberálové. Docela by mne zajímalo, jaká by byla "alernativní historie", kdyby místo zelených poslankyň byli zvoleni na zelené kandidátce poslanci/kyně liberální. Vznikla by Topolánkova vláda? Jak dlouho by vládla? Dodnes?
01. 08. 2009 | 16:05

stále rebel napsal(a):

Politický životopis Miroslava Kalouska

Přátelé, až mi bude zase někdo u piva nebo zcela vážně říkat o tom, že strana selského rozumu a zodpovědného hospodaření Miroslava Kalouska TOP 09 je tou správnou alternativou a lékem pro nemocnou pravici u nás, vždycky si osvěžím paměť referencemi z jeho politické minulosti. Opravdu dobrá výbava pro novou alternativu
http://www.eportal.cz/Artic...

Policie tají okolnosti úmrtí synovce ministra Kalouska
http://www.denik.cz/z_domov...

V době těchto rozhovorů byl přitom švagr Lubomír Kašák - o němž Kalousek loni prohlásil, že právě on byl tajemným sponzorem - už dávno po smrti.

http://aktualne.centrum.cz/...
01. 08. 2009 | 16:20

Petr napsal(a):

Já jsem se již před dvěma měsíci vsadil,že Kalouskova strana získá přes 10% hlasů a myslím,že to tak bude.A je to tak dobře.Komunisty a socialisty je třeba porazit,tím se odstraní hnůj z politiky,to je Paroubek s Rathem a tím pádem nebudou politické strany tolik agresivní,odejdou-li tito arogantní hulváti a lháři.
01. 08. 2009 | 16:32

schlimbach napsal(a):

Petr,

nemyslíte si, že ten hnuj v politice má své podhoubí právě v nesmiřitelných názorech a jediných pravdách. Nebylo by lepší začít něco měnit přímo u sebe a pak to chtít i po jiných ?
01. 08. 2009 | 16:48

jean napsal(a):

A já jsem vsadil u nejmenované sázkové kanceláře, že TOP volby vyhraje. Posměšky prosím až po volbách. Mimochodem: za 80Kč by bylo 20 000. No nevsaďte na to!
01. 08. 2009 | 16:58

Petr z Tábora napsal(a):

Strana TOP09 je terčem útoků levice v boji o středové voliče. Rovněž její snaha přinést něco nového do politiky je jim nepříjemná.
Dojemná starost pana Patočky o pravicové strany se snaží zakrýt, že jeho srdci blízcí Zelení jsou levicovou stranou a ekologie je až na druhém místě.
Po přesunu i lidovců jednoznačně doleva se už sociální demokracie viděla jako vůdčí strana budoucí vlády s podporou (či účastí) Zelených, lidovců nebo komunistů a TOP09 jim to teď kazí.
01. 08. 2009 | 18:12

Admirál napsal(a):

Petr z Tábora - "Rovněž její snaha přinést něco nového do politiky je jim nepříjemná."

Myslíte, že když se olomoucké syrečky zabalí do nového pěkného papíru, že přestanou smrdět?
01. 08. 2009 | 18:16

grőssling napsal(a):

Je to jak píšete pane Patočko. TOP09 je Copywritingová strana, možná hezký povrch, ale žádný nebo záměrně manipulativní obsah.
Nemají šanci i s miliony od zvěrolékařů.
Dobrá zpráva pro Česko.
01. 08. 2009 | 18:28

Jenom klídek napsal(a):

Už se těším až po volbách budou firmy provádějíci předvolební průzkumy propouštět zaměstnance za špatně odvedenou práci. nebo že by těsně před volbama otočily aby si netrhly ostudu ?
01. 08. 2009 | 18:28

Zbyněk Matyáš napsal(a):

blue jay:
Já že fandím tomu veřejnému domu?!! Blem blem.
01. 08. 2009 | 18:29

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pravicový optimista, kormoran:
Pravicoví voliči hledající alternatívu k ODS přijdou asi zrovna od ODS, TOP9 sotva překročí pět procent. Vzpomeňme DEU a US.
01. 08. 2009 | 18:33

guppies napsal(a):

V jednom ma patocka pravdu, vyzkumy verejneho mineni by nemely pracovat s bodovymi, ale s intervalovymi promennymi a to uz na úrovni vyzkumnych a tiskovych zprav agentur.
01. 08. 2009 | 18:36

JŠ napsal(a):

Ve volbách volím nezávisle na průzkumech (volebních preferencích). Co se týká TOP 09, má podobný vývoj, jako např. před lety Unie svobody. Je zde vidět podobná politická strategie, a sice snaha založit novou politickou stranu, když se v původní straně přestává dařit s odůvodněním, že je potřeba dělat jinou politiku. Samozřejmostí je tento postup několik měsíců před volbami, což je dáno opět strategií získat hlasy sklamaných a nespokojených voličů, kteří jsou ochotní volit pro změnu. Přirozeně musí mít pravicový program, protoře kníže a ministr, který nemá problém provádět rozpočtové škrty by těžko mohli očekávat výraznou podporu levicově smýšlejích voličů. Nakonec je jim jedno, jestli získají hlasy předchozích voličů ODS nebo i KDU. Už mnohokrát se ukázalo, že když jde o podíl na moci, jssou politici ochotní dělat velké ústupky. Takže TOP 09 má otevřené koaliční možnosti jak S ODS, tak s ČSSD, tak S KDU, případně se SZ. Politický obrat o 180 stupňů už Kalousek ukázal před volbami v roce 2006, kdy dlouhé měsíce naprosto odmítal účast na vládě založenou na podpoře KSČM, a krátce po volbách byl ochoten o této vládě jednat, což ho však stálo místo předsedy KDU, což zdá se byla první příčina vzniku TOP09.Možná kdyby tenkrát nebyl ochoten takovou variantu připustit, TOP09 by nikdy nevznikla. I když se nedostanou do parlamentu, tak zdá se to nebude prodělečný "podnik" pro zúčastněné, nějaký ten milion je zaručen za volební hlasy.
01. 08. 2009 | 18:46

Hurá napsal(a):

Bursík s Kateřinou přivedli SZ do 2. ligy. Proto si myslím, že má-li kdy SZ opět povstat s popelu, musí 2. ligu poctivou prací (opět od začátku) zase vyhrát. Proto ji upřímně přeji, aby se v před. volbách do sněmovny nedostala.
01. 08. 2009 | 21:17

Mastodont napsal(a):

Zbyněk Matyáš: V dobách DEU a US se ještě celá ODS nejevila jako hospodářská mafie. Dnes už Topolánka může volit jen člověk slepý a hluchý (nečte a neposlouchá zprávy) nebo po totálním úžehu mozku.
01. 08. 2009 | 21:23

vlk napsal(a):

PAne paočko

děláte účet bez hostinského. Bohužel.
Tím hostinským je napříkla d houstnoucí atmosfera řad a skandálů ODS v poslední době.
Ano, normálně by děvenky z TOPless sehnaly jen nějaký ideologický odpad od modrých a sinic a fungovalo by to , jak říkáte. Skandál spražským kasírtaškou a s Topolánkovou všeobjímající dovolenou , do které s e , opět bohužel zapletl Randák a také Urban bud e určitě mít značný zesilovací účinek pro míru získaných hlasů děvenkami z naší politické E55.
řada praviových voličů by dnes , bez jejich e xistenc e už k volbám nešlq, určité procento středových voličů soc d em podlehne mediální masáži a virtuální realitě o hodném knížeti a schopném Kalouskovi a s konstatování - oDS a soc d em jsou stejný ksindl vhodí lístky TOPless.
Jak to tak vypadá, pokud bude opět 5 stran v parlamentě, bude í t vládní většina ,jestliže nepůjde ovelkou koalu převahu 1-3 hlasů. Víc to prostě nebude. A o tohle hraje celá většina pravicového tisku.
Záměr je evidentní.
Bavím se chválou zdejších nepoučitelných na adresu prý nezištného exzamini. Vážení z prava většina z vás pod blogy o Kosovu byla jasně na straně Srbů. Pokud si pamatuji. Tehle pád zařídil uznání Republiky drogových dealerů státem, který byl objektem Mnichovské dohody.
A Kalousek prý s e iklidnil a zjistil,v čem s e našel.
No pokud ten dotyčný blábolista, co tohle nadatloval měl na mysli, minsiterstvo financí, pak vřele doporučuji, aby vystřízlivěl u Kalouskova posledního rozhovoru, uším pro HN. Jsou tam skutečnéperly. Od hlášky , že je odpovědný hospodář, po další podobné. Pro sestavování rozpočtu jsem použil růstovou prognozu z jara ! Už v říjnu bylo jasné že nás krize zasáhne.! Další. Mohjsme psotavit superpesimistickou předpověď a podle toho medelovat rozpočet s těžkým deficitem., Ale to by znamenaljít do letošního roku s obrovským deficitem.
T y citace nejsou úplně přesné slovně, leč věcně ano. No neberte takovéhoodpoěvdného hospodáře, co s e bnašell ve fiancích!
neberte ministr a financí, který , jak jsme předpokládal, věděl, ež bud e těžký průšvih, ale on neudělá reálný rozpočet! A teď žvaní o tom,že se musí rozpočtově tvrdě šetřit. Když letos zcela svévolně a neodpovědně rozházel nějakých 100 miliard , o kterých věděl, že prostě na příjmové straně nebudou!
Dodám, co nedodal on. Proč sestavil rozpočet právě takhle- protože to byl předvolební rok! Udělal to naprosto záměrně- -věděl že bud e sekyra. Ovšem nechť s epřed volbami neškrtá! To y bylo kontraproduktivní. a po volbách -s poukazem na krizi s e o to snáze rozkrade například zdravotní pojištění. Krize vyžaduje přece oběti.
Ano ten kdo píše , že TOPless jenebezpečná , má pravdu. Jen by si měl uvědomit, že volby nejsou o ideologii. Aleo tom, jestli s e v tomhle s tátě nechá v budoucnu žít nebo ne. Pokdu jd e o Kalouska,bud enejlépe s ezeptat pozůstalých po těch, kteří použili padáky, které onzadal firmě, která nikdy vojenské padáky nešila. Rozhodně ne doKalouskovy zakízky. A ptít s e na něco Schwarzenberga, který podepsal Mnichovskou, pardon Kosovskou dohodu?

A ještě jedna otázka pro ty co s ipletou volby s fanděním Spartě nebo Slávii - vážení, skutečně si myslíte, že dělat zásadní a nutné společenské řezy - tedy reformy důchodů a zdravotnictví lze s převahou 1 nebodvou hlasů, jak jsme toho byli svědkem i naštěstí odešlé vlády? Jakou šanci takové reformy mají, že s enestanou hlavním volebním terčem v dalších volbách a že budou anulovány?
A Technická Opravna Papalášů, přes veškerou mediální masáž žádnou jinou většinu nepřinese.
A zkusím ještě další otázku - jakou budoucnost má asi tak partaj postavená na tváři Karla Schwarzenberga, při jeho věku a zdravotním stavu??
Protože všem nám je zřejmě jasné, že partaj postavená na ksichtu Kalouska je mrtvá investice.
01. 08. 2009 | 21:37

jabko napsal(a):

Vzteklý vlk zas vyje na měsíc.
Až jeho noc skončí, necht´laskavě zaregistruje,ž e zlo zlem neporazíš a Patočku Paočkem nepřekřtíš.
01. 08. 2009 | 22:37

jarpor napsal(a):

"PAne paočko

děláte účet bez hostinského. Bohužel.
Tím hostinským je napříkla d houstnoucí atmosfera řad a skandálů ODS v poslední době."

Zatímco v ČSSD je sladký mír všech aktérů,... žádná atmosféra tam nehoustne, že pane Vlku, s chybějící pamětí na levé straně...
To je starostí s knížetem a s Kalouskem... dyť Vy si ani neodpočinete.... čím jen se Vám odvděčíme za upozornění na stáří knížete a mrtvou investici ?

No, kdyby se náhodou ona TOP dostala do parlamentu, jen aby ta Pepka se nemrkla na Vás, místo na Karla Schwarzenberga !

Hezký večer
01. 08. 2009 | 22:41

xres napsal(a):

To Vlk. Zní to logicky - problém je jeden, že TOP získá hlasy některých voličů SZ, a tech kterým bude ostrá volební kampan proti srsti. TOP nemusí v podstatě nic dělat, stačí že představuje jakousi alternativu. Bude to paradox až toto lidovecké Bčko udělá 5 %. Za největší div považuji fakt, jak zkrachovalý předseda KDU, dokázal sám sebe prezentovat jako novou alternativu. Tady je vidět, že racionální předpoklady často v pol. nefungují.
01. 08. 2009 | 22:53

franta64 napsal(a):

Vlkovi.
Jen krátce. Píšete moc, je tam téměř nic, je to skoro nečitelné a hýříte urážkami. Nevím jak jste stár, ale přeji Vám abyste se dožil alespoň takového zdraví ve věku jako pan Schwarzenberg a moje maličkost.
Buďte pozdraven.
01. 08. 2009 | 23:05

Harry napsal(a):

to Xres:
Jaké lidovecké B-čko? No way .. Kalousek nikdy ideologicky nelpěl na dogmatech KDU. Jeho dlouholeté členství KDU ČSL byl omyl, který se nyní vyřešil. Vlk má pravdu, Kalousek je pragmatik, má špinavé ruce z 90. let. Na druhou stranu je v politice dlouho a spočítá si 2+2. Nepojede amatérsky v takto vypjaté době s lobisty ČEZůvky na dovolenou. To je pro mě důkaz neschopnosti vnímat realitu od obou velkých stran.

Pro mě je to politicky talentovaný hajzl a raději budu volit jeho, než nějakého hajzla bez přívlastku.

Myslím, že po straně typu TOP existuje poptávka věčných hledačů alternativ, v každých volbách jedna taková strana zazáří a pak zhasne. Ten článek p. Patočky na tom nic zezmění, Nova voleb 2006 zhasne tento podzim. Na druhé straně i motivace k vedení takové strany je silná - dokud se nezmění zásadně volební systém, bude mít sebemenší jazýček na vahách 100-násobně vyšší cenu, než je obvyklá cena jediného poslance.

Ad argument o sbírání hlasů SZ - přání je otcem myšlenky. Taky by se mi to líbilo, ale ty dvě strany se pohybují v reálné politice od sebe rychlostí rozpínání našeho politického vesmíru. TOP rozhodně není středopravá strana, zabydluje se vpravo od ODS. Zelení se po odchodu Bursíka také posouvají od středu, ale na druhou stranu. Případné spojení jiným zeleným proudem tento pohyb jen posílí. Neumím si představit voliče, který by se rozhodoval mezi tak odlišnými subjekty, tedy pokud se nebude rozhodovast podle plakátů ...
01. 08. 2009 | 23:36

Jarda napsal(a):

Budu stručný. Mnohem raději v parlamentu uvidím pana Schwarzenberga a TOP 09 než zelené, kteří se zřejmě do sněmovny nedostanou, protože pro svoje neustálé revoluční levicové nadšení se na ničem nikdy nedohodnou a nakonec stejně končí na kandidátkách ČSSD. Aspoň tam bude navíc jedna nová pravicová strana a jedna anarchisticko levicová ubude. A to je dobře.
02. 08. 2009 | 00:34

GariG napsal(a):

To je tady zábavná diskuze nad stranou TOP. Ze zákulisí vím, že s ideou této strany přišel Dalík, šedá eminence ODS. Potřebuje k volbám nalákat slušnější pravicové voliče, kterým se zajídá hulvátství, bezzásadovost, klientelismus a korupce rozkročené původní klausovské odeesky. Kalousek již dlouho toužil vytvořit po vzoru Německa takový křesťansko-pravicový dvojblok. S lidovci se mu to nepovedlo, tak na to Dalíkovi kejvnul.
Na ty slušnější pravicové voliče je to ovšem past. Kalousek s Topolánkem po volbách splynou a v korupci a privatizaci veřejné moci pojedou dál.
02. 08. 2009 | 05:39

shipper napsal(a):

Vlk
Mně by se taky misto Kalouska líbil nějaký nový Churchill, Adenauer, Kennedy nebo Masaryk, ale slova "volit" a "snít" mají poněkud odlišný význam.

Blábolista
02. 08. 2009 | 07:19

Zacheus napsal(a):

To Jak to viděli naši předci.

Nemohu se zbavit dojmu (a tento názor není zcela ojedinělý ), že Karel Havlíček Borovský byl jistým způsobem také osobnostní kverulant se všemi symptomy z toho vyplývajícími. Nemyslím si, že všechny jeho verše jsou jakousi nádobou pravdy a spravedlnosti. Někdy jsou také odrazem vnitřní pýchy a dehonestace bližních, viz Vaše citace.
02. 08. 2009 | 07:28

JCHJ napsal(a):

Neni to Jakub Patocka,spjaty nejak s tyranim deti v Kurimi?Pokud se nepletu,kontaktoval zastupkyni ombudsmana a pomohl zlegalizovat falesnou identitu jedne z obvinenych.... jedna se o stejnou osobu nebo se mylim??Clen ,nebo jiz ne? strany zelenych????chovanim podobny mlademu Stropnickemu....
02. 08. 2009 | 09:14

Martin napsal(a):

Kdo je tam chce vidět? Já například. A naopak nechci vidět v parlamentu žádné patočky a jejich komunistické přátele typu zaorálek, kavan, zubovová a spol. :-)))) Patočko, aktuálně určitě nejsou tvé oblíbené noviny, protože na tebe jsou moc buržoazní a pravicové. Tvoje oblíbené noviny jsou haló noviny a pr zprávy lidového domu, to je tvoje počteníčko. Tvůj nedávný milostný dopis lubomíru zaorálkovi tě odhalil v plné kráse.
02. 08. 2009 | 09:35

Baran napsal(a):

Problém je v tom, že kdo volí "čistou" TOP 09, volí zároveň budoucí koalici s nejvíce profláknutou stranou ODS, takže pravicoví slušňáci stejně napomáhají takto pravicovým gaunerům k moci....jinak řečeno, kdo bude volit TOP 09 má to v hlavě opravdu divně srovnané...ale takových je v našem státě bohužel víc než dost...
02. 08. 2009 | 10:36

cliff napsal(a):

Pane Patočko,
pokud jste tím Patočkou, který prosazoval falešnou identitu Aničky z Kuřimi, vedl neprůhledné účetnictví neziskové organizace pana Kocába atp.,tak Vaší manipulaci a orientaci rozumím.
02. 08. 2009 | 10:44

vlk napsal(a):

jabko

váš příspěvek mi připomíná slavný dialog felixe Holzmanna o jeho geniálním synovi..
Skoro bych soudil, že jste to byl nejspíš vy, kdo si šel dělat huhulála..

franta 64
díky za přání. to vždycky potěší. jen nějak nevidím ty urážky. Že K.S. není v nejlepší kondici je očividné a rozhodně to jako urážka míněn není.
Že on s e zasadil o to, aby byla uznána Drogově dealerská rpeublika Kosovo zemí , která sama prožila Mnichov považujete za urážku?
Nebo sna d poukaz na Kalouskvo působení na obraně mrtvé na padácích,které on objednal? Nebo snad je urážkou řad a jeho vlastních výroků o rozpočtu? Pak vás jistě urazí i vzpomínka na to jak před třemi rky byl ochoten uzavřít koalu s komouši. Co kdybyste zítra navštivil takhle lékaře? Psychiarta míním. Berte to jako dobře míněnou a nezištně podávanou r adu. To abych vůči vám neměl pocit dluhu.
A pokud za urážkuna jeho stranupovažujete slovo ksicht nebo děvenka z naší politické E 55, pak s e schci zeptat , jak vy označujete lidi, kteří se zaklínají tu křesťěnstvím tu demkracií tuobojím dohromady a k tomu veřejně vyhlašují, že skomouši určitě nikdy , aby 14 dnůpo volbách ty komouše klidně brali? Rád se nechám poučit.

Shipper
jsem r ád, že jste poznal.Nejde o Konrády Adenauery.Nebo bratry Kennedyovy, jakkoliv to byli dost pořádní výlupci.
Jde jenn o to, abychom měli v parlamentu ave vedení politických stran vždycky pár lidí s morálkou alespoň takového Špidly nebo aspoň Jana Kasala..
xres
souhlas, až na to b- lidovců. Je to jak píše Harry. Nejde o BKDu ,ale o béčko ODS.
Celý projekt TOpless
bezvadně ahutně popsalBaran. Jde o to, aby naivové a věční hledači /harry/ bylspuštěn /dalíkem -viz GAriG/ proto, aby byla
a-podpořena ODS hlasy, které by dozajista neměla
b- aby byla ukojena ctižádost politických zombie typu Kalousek a bohužel Schwarzenberg.

Zache
překvapujete mne . Takže Havlíček kverulant? A neviděl to dobře? Ono snad nebylo pravda, že v jeho době byl jeden Schwarzenberg kardinálem a druhý něčím, co by s edalo nazvat náčelník generálního štábu?
A oba dva drželi rádi staré pořádky Rakouska?
Martin
a že jsme nezaregistroval žádný váš protest proti Zubovové kdž jistila Klausovu volbu a také ne, když byla součástí Dalíkovy většiny? Zajímavé, opravdu selektivní přístup a selektivní paměť non plus ultra.
02. 08. 2009 | 11:48

shipper napsal(a):

Vlk
Špidla a vést stranu? To je jako kdyby Matka Tereza chtěla šéfovat pouličnímu gangu, na barvě trika nezáležeje. Jo, kdyby stačil charakter...
02. 08. 2009 | 12:10

jardas napsal(a):

Ještě chvíli se tu budou za nečinosti policie motat naši rumunští přátelé a Kocáb pomáhat "potřebným" a DS bez problémů získá 8% i bez podpory médií a volebních průzkumů.
02. 08. 2009 | 12:48

Ladic napsal(a):

já....ale rozhodně tam nechci aktivisty, obhajující Zubovovou........tu konstruktivní poslankyni, jak říká Paroubek přeběhlíkům na svoji stranu...
02. 08. 2009 | 13:02

pochybovač napsal(a):

TOP09:
Ti-praví Oberlingovo Přátelé-Touto zemí Opovrhující Panácové-
Trapně OdvezlvOndra Podpisy-Totálně Oddán finanční tlamě-
Téměř tajné OrganizaciPřipatřivší přestárlý pán
TOPolitici? -jak pro koho!
02. 08. 2009 | 13:10

lenka napsal(a):

V něčem souhlasím, v něčem ne. Znám už několik lidí ve svém okolí, které zklamala sociální demokracie (odvolání vlády v čase předsednictví EU, Brožová, Šlégr, Benda, Dryml ap.)a vyhlídli si pro volby TOP09 jako stranu hospodárnou, zodpovědnou ap.
02. 08. 2009 | 14:14

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text obsahující hrubé nadávky, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem těchto stránek tj. poskytovat prostor pro slušnou a věcnou diskusi.

Příspěvek byl navíc zvýrezněn na úkor jiných, v tomto případě celý napsán velkými písmeny, což je též v rozporu se zdejšími pravidly (viz záhlaví každé diskuse)

Děkuji za pochopení

Libor Stejskal, editor blogů
02. 08. 2009 | 14:50

frauenmilch napsal(a):

Je sice pravda, že ODS je profláknutá a vznik TOP nepochopitelně spoluiniciovala, jak správně ukazuje autor, proti vlastnímu elektorátu, ale je třeba rovněž debatovat jak tato skvělá protikorupční strana obsahuje mužre, který proslul manipulacemi s výběrovými řízeními na Ministrstvu obrany, od Štábního informačního systému, přes zašantročené Migy, podvod s padáky a řízením palby pro tanky, pak navázal deregulací hracích automatů ve prospěch monopolní pozice Sazky a naposledy 130 mld na odstranění ekologických škod v jednom tendru? Je M. Kalousek ten správný Blanický rytíř, jakkoliv rouše schwarzenberském, po ministerském postu toužícím? N
02. 08. 2009 | 17:04

HexenŠlus napsal(a):

Když dovolíte, malou poznámku k TOP 09. V sobotním RP se pan Kalousek nechává slyšet, že cituji:Na otázku "Proč si myslíte, že vám tolik voličů vyjadřuje přízeň?" mj. odpovídá:
"Naše voliče zaujala naprostá absence populismu v našem vyjadřování!" Na otázku,zda si nemyslí, že TOP 09 je jen pokračovatelem US,ODA, příp. SZ, Kaloiusek říká:"...Je to porvé, co je tady vědomá snaha o zaloení konzervativní strany, která říká, že nejvyšší čas dělat slušnou politiku..." Dále zdůvodnil, proč odešel z KDU:"Odešel jsem v okamžiku, kdy jsem měl pocit, že to, čemu jsem vždycky věřil, už nemohu hájit....Prostě jsem s ní odešel a spolu s jinými, převážně nečleny, i když máme celou řadu bývalých členů KDU-ČSL... Na závěr cituji bezmeznou oddanost panu K. Schwarzenbergovi: Předseda to řekl jasně a já sdílím názory svého předsedy."
Nevím jak pro koho, ale mně to jasně napovídá, co si jak o Kalouskovi, tak o TOP 09 myslet. Netvrdím při tom, že nemá v některých věcech v článku pravdu, ale je to jen konstatování, k reálnému naplnění daleko a jako vždy jde o konstruktivní pragmatiku při ovlivňování voličů. Nebudu daleko pravdy, že TOP 09 Kalouskem a Scwarzenbergen dopadnou stejně, jako Ruml a spol.
Jen na závěr zmíním rovněž novou stranu Věcí veřejných. Protože tam nefiguruje žádná z proflaknutých osobností bývalé koaliční vlády a de facto žádný významný činný politik, zájem médií je minimální. Přesto se domnívám, že jak TOP 09, tak i Věci veřejné si zasluhují stejnou pozornost, Že tomu tak není, je politování hodné. O to větší může být překvapení po volbách. Pokud se o straně VV dnes vlastně v médiích nemluví, může mile překvapit. Humbuk kolem TOP 09 je jen proto, že tam figurují Kalousek a Schearzenberg. Pokud by nebylo jich, ten zájem by byl minimální. Nicméně, i ti dva stojí za diskuzi, protože to jsou lidé, o kterých se dá mluvit. Bohužel ne vždy pozitivně. Osobně TOP 09 mnoho šancí nedávám a ani to není mým přáním, protože upřednostňuji stranu Věcí veřejných s politickými prvky svého programu přímé demokracie.
02. 08. 2009 | 17:24

fafnir napsal(a):

Jekot zdejších Oranžovo-rudých brigád mě přesvědčuje,že TOP 09 bude ta správná volba.Skutečně pravicová a konzervativní.
02. 08. 2009 | 17:35

Vasja napsal(a):

Pane Matyáši. TOP 09 bude mít 11%

Já osobně ty kriminální ksichty okolo Topolánka, nemůžu ani vidět.

Deny.
Dyk jste to sám napsal. Schwarzenberg restituoval podle českách zákonů, páč ty rakouskou adopci neuznávaj. V čem je problém?
Majetek hlubocké větve nemohl restituocvat, páč podle českých zákonů nebyl osobou oprávněnou.
02. 08. 2009 | 18:16

Skogen napsal(a):

Fafnir - sv. Prostato. Tedy prostoto.. (Zmátlo mne to uchcávání.) Někdo je holt ztracený případ, ale Kalousek jím při existenci takých rozhodně nebude.

Hraje sice vabank - v KDU-ČSL je kvůli flirtování s komunisty odstaven, jako prapodivný nejvrchnější financ celkově tragické vlády nedosáhne ani na náhodnou funkci. A náhle se zjevila šance ukrojit pro sebe z pravicové půlky koláče a jeho středu. No a Schwarzenberg? Toho zřejmě vodí světem Potěmkinové, jinak si tu porci naivní iniciativy nedokážu vysvětlit.
02. 08. 2009 | 18:28

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Mastodont:
Totéž lze říci o Kalouskovi.
02. 08. 2009 | 18:41

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Vasja:
Také bych radději viděl ksichty poctivé. Ale Kalouskův?
02. 08. 2009 | 18:46

fafnir napsal(a):

Skogene
dovolíte,abych se rozhodl sám,nebo hodláte po bolševicku diktovat,jak se mám rozhodovat a co jsem povinen si myslet.Ten kvikot brigade rose,mě jen utvrzuje ve správnosti toho rozhodnutí,protože,kdyby nebylo správné ,neječeli by.Nebyl by to pro ně důvod k obavám.
A ještě něco skogene,s chutí propíráte p. Kalouska a Schwarzeberka.Zato prokázané lži p.Patočky v kauze Kuřim vám zřejmě nevadí.
02. 08. 2009 | 20:34

Biomasa napsal(a):

Vyčistit vrcholovou politiku a Prahu od lidí z Moravy !!
02. 08. 2009 | 20:36

myloš napsal(a):

HexenŠlus:
Radek John je pro Vás důvěryhodná osoba??
02. 08. 2009 | 20:39

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Biomasa:
Jasně! Ať to vedou Bém, Rath a Paroubek.
02. 08. 2009 | 20:45

Suchec napsal(a):

fafnir:

Ječíte, tady především Vy. A to pěkně.

Vám to opravdu nemyslí? Vy trpíte sklerozou, a ztrátou soudnosti?

No, vlastně proč?

Pokud Vám vyhovují takoví jako Kalousek a jeho přátelé? Pak jste asi stejný, jako oni.
02. 08. 2009 | 21:07

JC napsal(a):

No jak se tak dívám, část pravice zhnusena tím co v poslední době předvádí modrá parta hodlá volit jako alterativu TOP 09. Říkám zaplať Pánbůh, že tu možnost máme.
Squadra oranžada žádnou takovou alternativu nemá/leda,ž by musela volit komanče/ a tak si od Paroubků a spol. musí nechat kálet na hlavu do skonání věků.
02. 08. 2009 | 21:25

Nevada Šmit napsal(a):

Vtipný text p. Patočky by snad zasloužil více kvalifikovaných glosátorů. Ty potenciální ale zřejmě odrazuje převládající pokleslost - názorová i lidská - reálných. Ke Schwarz.: poté, co podržel Čunka, na prachy nehledě (financováním quasiauditu), mě dokázal, jak moc chce setrvávat v politice - ať to stojí co chce - teď mluvím o mravním kreditu. Předchozí spřáhnutí s Bursíkem jsem ještě - skřípaje zuby - hodlal omlouvat. Ale "spekulant"
Kalousek? Neomluvitelné...
02. 08. 2009 | 21:29

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Nevada Šmit:
Čunka nebylo třeba podržet, úplatek o H&B Real prokazatelně nevzal. Co bylo v auditu špatně?
02. 08. 2009 | 22:21

Vico napsal(a):

Je zbytečné se rozčilovat nad tím, že TOP09 se stane parlamentní stranou. Já na rozdíl od autora blogu o tom skoro nepochybuji.

Poté, co část pravicového voličstva si zděšeně prohlíží fotky z toskánského Monte Argentaria, kde famiglia si šla "zarybařit", se hlasy straně s vinětou bodré tváře symbolizující staré dobré časy, kdy se pro čest šlo i na pistole,jen pohrnou.

A já se jim divit nebudu. Je jen škoda, že se media nepostarají o nějakou levicovou obdobu. Třeba by se mohla jmenovat Star09. Nějaký úctyhodný obličej by se mohl také dosadit.
Co já vím, třeba Erazim Kohák,za kterého by se schoval například napravený kakaový král s kalouskovským tahem na branku a s formálně čistým rejstříkem/in dubio pro reo/.
Reklamní/čti předvolební/ kampaň by byla stejná asi jako na novou zubní pastu po jejímž pravidelném používání vám zuby vypadnou o čtrnáct dní později.
03. 08. 2009 | 09:02

veverka napsal(a):

Stejná mediální finta dostala do sněmovny i Bursíka.Těsně před volbami se udělá několik průzkumů kde se jim jako dá přes pět procent.Tím pak získají "právo" účastnit se televizních debat(pravičák Moravec si je pozve zcela nepochybně) a budou na očích voličů ještě víc.A to se Kalousek ani nemusí nechávat zmlátit policajtem aby na sebe upozornil.On už na sebe upozornil dost,když chtěl jít do vlády s podporou komunistů.Ha,ha,opravdu důvěryhodný zakladatel "pravicové" a "konzervativní" strany,že? O knížeti sčunkemvevláděnebudu ani nemluvě.A vlastizrádci jsou to oba.Naštěstí má tento zoufalý pokus pravičáků a jejich médií jednu brutální chybu na kráse.Na rozdíl od SZ bude brát hlasy toliko pravici,ponejvíce pak ODS.Socanům nebo komárům nesebere vůbec nic.Nedovedu si představit levicového voliče,který by dal hlas straně kde je radarová praporečnice Vlasta a bilderberské kníže co sem cpe US base.
03. 08. 2009 | 10:07

Mirka napsal(a):

Napsali jsme tento dopis, protože, jako středoevropští a východoevropští intelektuálové a bývalí tvůrci politiky nám silně záleží na budoucnosti transatlantického vztahu stejně jako na budoucí kvalitě vztahů mezi Spojenými státy a zeměmi našeho regionu. Píšeme za své osoby jako jednotlivci, kteří jsou přáteli a spojenci Spojených států a také Evropané, jimž záleží na Evropě.
Za ČR Havel, kníže Schwarzenberg, Vondra

HÁDANKASchwarzenberg
Co má společného Kalousek a Schwarzenberg ?
03. 08. 2009 | 11:11

Mirka napsal(a):

HÁDANKA
Co má společného Kalousek a Schwarzenberg ?

vyluštění-sponzora
03. 08. 2009 | 11:13

veverka napsal(a):

Mirka
"Co má společného Kalousek a Schwarzenberg ?"

Mentalitu Vasila Bilaka?
03. 08. 2009 | 12:42

Nevada Šmit napsal(a):

To Zbyněk Matyáš:
http://www.bezkorupce.cz/..... -

„Z obyčejného auditu nelze zjistit vůbec nic. Auditor nebude mít nikdy šanci zjistit, zda dostal o veškerých aktivitách pana Čunka kompletní a důvěryhodné informace," řekl Právu například jeden z nejrenomovanějších pražských auditorů, který si nepřál být jmenován.

„Nikdy bych podobné zadání nepřijal, protože bych nebyl schopen dostát závazkům a povinnostem auditora. Je otázkou, co pan Schwarzenberg pod pojmem audit vůbec myslel, ale podle mě jde pouze o matení veřejnosti politiky," dodal.
Když říkáte,že prokazatelně, tak prokazatelně (nevzal). Víte víc něž auditorská firma Kroll + policie dohromady.
Proč na paní Urbanovou musel posílat kriminálníka Jankůje se sliby úplatků? Takovej poctivec.
Hezký den!
03. 08. 2009 | 16:32

Nevada Šmit napsal(a):

Opravuji: podnikatele Vaškůje (t.č.kriminálníka).
03. 08. 2009 | 16:45

Nevada Šmit napsal(a):

Opravuji: Vaškůje, t.č.na útěku před kriminálem...
03. 08. 2009 | 16:48

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Nevada Šmit:
Nechci zas snad postopadesáté obnovovat spor v čunkiádě, jenom ukážu Vaše falešná tvrzení:
1) Nálezem pokladního lístku výběru z účtu HB Real je prokázáno, že údajné předání peněz způsobem podle výpovědi M.U. proběhnout nemohlo.
2) Podnikatel Vaškůj podal svou výpověď z vlastní iniciatívy. Jestli Vy osobně máte důkazy o angažovanosti J.Č. v této věci, jste povinen informovat policii.
03. 08. 2009 | 18:05

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Nevada Šmit:
Jo a Váš odkaz je špatný.
03. 08. 2009 | 18:06

Nevada Šmit napsal(a):

http://www.bezkorupce.cz/..... -
Nač bych redundantně informoval já policii? Vaškůj už byl v té věci obžalován.
Jinak soudím,že jste vyhrál. Čunek, který ukládal půl mega 100 km od bydliště, který si za tři dny vzpomněl, že jsou to prachy rodinných příslušníků, který neokřikl svého nástupce, aby mu nedosvědčoval z vlastní iniciativy, že inkriminovaný den byl jinde, což byla lež /dnes je už z podezření z¨ křivého svědectví definitivně vyviněn/, neokřikl Šalichova, ať nemaří soud, který by dozajista i jeho jednoznačně očistil..., tento Čunek je dozajista obětí nějakého spiknutí. Paní Urbanová zbytečně bude nabízet, ať ji teda vezmou na detektor lži, notorickou lhářku neodhalí... Je to tak. Hezký večer.
03. 08. 2009 | 21:00

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Nevada Šmit:
Opravdu byste nemohl dát sem funkční odkaz?
Vy si pamatujete přesně na hodinu, co jste dělal před pěti roky?
03. 08. 2009 | 21:32

Skogen napsal(a):

Fafnir, s Vaším svolením bych Vám nadiktoval vlastní rozhodování.. Ostatně, o tom, zda si máte či nemáte rozhodovat, myslet a datlovat na datlovnici, co uznáte za vhodné, jsem se nezmínil ani jen letmo. Předpokládám tedy, že ve mne jasnozřivě vidíte jakéhosi komunistu ;o)

No a stejným věšteckým nadáním komentujete, co mně vadí nebo nevadí na Patočkovi.. To já ve Vašem případě nedělám. Jen vyjadřuji údiv, že uchcáváte nad známou firmou Kalouskem a Schwarzenbergem, který je natolik mimo, že ho i do vlády (a nyní do partaje) museli nasměrovat...

To je TEN Patočka? Zajímá mne to velmi. Celá kauza je velice zvláštní a přinejmenším u nás atypická, také velmi rychle vyšuměla..
03. 08. 2009 | 23:02

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Skogen:
Ano, je to ten.
03. 08. 2009 | 23:20

Zacheus napsal(a):

To Vlk. Ano, myslím si, že v některých aspektech byl Karel Havlíček Borovský typický osobnostní kverulant. Nemám, co bych na svém názoru měnil, i když je pro Vás překvapující:).
03. 08. 2009 | 23:31

Skogen napsal(a):

Zbyňku Matyáši, ať byl Čunek korupčník, anebo mediální nešika a lempl na papíry (jak naznačoval), z každého toho důvodu neměl ve vládě co pohledávat. A koneckonců mnohem závažnější bylo, co Topolánkova vláda následně rozpoutala, aby se udržela o pár měsíců déle u lizu. Soudím, že hlavně kvůli Julínkově rezortu. Čili Čunek se mimimálně předvedl jako blekota první velikosti a já jsem i nadále nesmírně na rozpacích, když se ho někdo pokouší rehabilitovat. Schwarzenbergem zadaný audit bohužel neprokázal nic. Víte, on knížepán tak trochu otočil o 180 stupňů.. Nejprve měl totiž Čunek přesvědčivě prokázat svou nevinu, pak ovšem Schwarzenbergovi stačilo, že audit neprokázal vinu.. No to jsou mi věci. Pokud ano, to by Salichova asi štrejchlo, protože on prostě rozhodl, že se skutek nestal tím, že zpochybnil svědectví Urbanové. Ale Čunek nevysvětlil ani zbla. Vy vycházíte z toho, že z účtu H&B Realu bylo vybráno téměř půl miliónu až několik hodin poté, co Urbanová dosvědčila, že jimi před ní Čunek chvástal. A je ve hře nejen varianta, že nikoliv pouze Čunek, ale i Urbanová si nemuseli přesně pamatovat co kdy a jak, ale zejména, že H&B Real odpoledním výběrem doplnil scházející hotovost, protože dopoledne "vyplatil" Čunka. A tomu Salichov neuvěřil. Já zase nevěřím breptajícímu Čunkovi. A soudím, že oprávněně.

Tolik k poutavému off topic.
03. 08. 2009 | 23:32

Skogen napsal(a):

Pro Zbyňka Matyáše: Nuže TEN Patočka.. Pak jsem možná zaujatý, nicméně stejně jako v Čunkově případu, nejsa přesvědčen o logice vysvětlení, se omlouvám a alespoň mizím do lepší společnosti..

(Pokud uznáte za vhodné se vyjádřit k Čunkovi, tak si to přečtu, ale dál už se mi to rozvíjet nechce..)
03. 08. 2009 | 23:38

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Skogen:
Opakovaně příležitostně vysvětluji, že nejsem fandou J.Č. a jeho partaj nevolím. Jenom tvrdím, že 1) záležitost s vsetínskými načerno bydlícími devastanty pavlačáku (převážně Romy) vyřešil v daných možnostech optimálně a 2) nespáchal nic z toho, z čeho byl vyšetřován, a že proti jeho osobě byla vedena politicky motivovaná kampaň. Toť vše.
03. 08. 2009 | 23:48

Zbyněk Matyáš napsal(a):

A ještě konkrétnost k té paměti: Urbanová sebrala při svém odchodu z radnice nejen jí přidělené pracovní diáře z několika roků, ale i Čunkovy. Soudím, že věděla, k čemu je v budoucnu využije.
03. 08. 2009 | 23:52

Vanek napsal(a):

Lodivody mířící z postkomunistické stoky

Oblečte si hroší kůži, jemnocitní Češi, a v předvolební kampani užasle pozorujte, kam se roztratil ideál sametové polorevoluce, od níž jsme si slibovali, že jednou provždy skoncuje s loupežnickou papalášskou libovůlí a nadělí nám demokracii odolnou proti nedotknutelným darebákům. Při pohledu na dnešní sebejistou smečku predátorů, jimž jsme s pověstným švejkovským smyslem pro černý humor přivykli říkat politická elita národa, přesto nepropadejme předčasné trudnomyslnosti, protože rezignace na právo svobodné volby našich budoucích poslanců by byl definitivní konec odkazu 17.listopadu 1989, poslední hřebíček do rakve podřipské demokracie. Vím,bude to těžké, sám nevím, co optimistického napsat na závěr této pohřební řeči.Leda snad... Už se vám doneslo, že se v samém závěru července tiše přenesla přes magickou hranici pěti procent volebních preferencí bludička TOP 09, politická strana v čele s osobností, jíž není nic takvzdálené jako lež, přetvářka, hokynářský kariérismus, švindly, podrazy a ostatní toho druhu atributy sebevražedného, skrz naskrz shnilého a opovrženíhodného postkomunismu?

http://czech-bohemia.blogsp...
05. 08. 2009 | 13:40

Admirál napsal(a):

Vanek - všchno je to hezky napsaný, krásný slova, tesat do mramoru, ale tu TOP jste si mohl odpustit...

Kalousek je jedním z otců prorůstání politiky s podnikatelskou sférou, Schwarzenbeg coby ministr zahraničí prosadil uznání Kosova, podal si ruku s Tačim, prodavačem lidských orgánů. V podstatě se choval jako americký velvyslanec a ne český ministr zahraničí.

To by jste měl rád, jako základ nějaké nové cesty? Nezlobte se, děkuji nechci.
05. 08. 2009 | 21:20

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
02. 09. 2009 | 07:44

Astaga.com lifestyle on the net napsal(a):

your article is excellent,i really love it.
30. 12. 2009 | 03:50

nowgoogle.com napsal(a):

Nice information, valuable and excellent, as share good stuff with good ideas and concepts
25. 01. 2010 | 15:25

tiffany napsal(a):

sungguh informasi yang menarik
19. 02. 2010 | 09:50

Slim napsal(a):

V situaci, kdy vedle TOP fungují aspoň 2 další malé strany, může na Patočkova slova dojít víc, než si někdo v srpnu myslel.

Titulek by pak mohl znít: Dobře jste mířili Kalousku, Johne, Zemane, pravice je kaput!
18. 03. 2010 | 16:23

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
27. 03. 2010 | 01:33

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 05:18

bhaktinet napsal(a):

Good article, very helpful. thank you and good luck <a href="http://www.fundigy.com/">.</a>
22. 04. 2010 | 11:01

prague buy viagra napsal(a):

Hi, interesting post. I have been wondering about this topic,so thanks for posting. I’ll definitely be subscribing to your site. Keep up the good posts
12. 01. 2011 | 00:38

ciyzlidg napsal(a):

http://www.hermes-birkin-handbags.net/ - Hermes Birkin Handbags|Hermes Birkin replica handbags =
22. 05. 2011 | 04:02

jthuunjj napsal(a):

http://www.handbags-china.com/ - Louis Vuitton|Louis Vuitton Handbags|Louis Vuitton Bags
01. 06. 2011 | 06:19

hallAttaich napsal(a):

<a href=http://quickordercialisonline.com/#24054>cialis without prescription</a> - <a href=http://quickordercialisonline.com/#13269 >cialis online</a> , http://quickordercialisonline.com/#1150 purchase cialis
08. 09. 2012 | 04:08

zobbemiidioli napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#5208>buy viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#12153>buy viagra online</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#9423 buy generic viagra
18. 10. 2012 | 19:15

zobbemiidioli napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#1089>viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#16051>buy viagra online</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#3684 viagra online
19. 10. 2012 | 16:35

Exhitaanami napsal(a):

<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#xgzfk>buy cheap viagra</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#kzwoj >viagra without prescription</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#xoyai generic viagra
20. 10. 2012 | 06:06

Gathupsetplup napsal(a):

<a href=http://orderkamagranow.com/#rvgij>kamagra online</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#kjswm >kamagra soft</a> , http://orderkamagranow.com/#puhbw kamagra soft
21. 10. 2012 | 02:02

nouctuamtut napsal(a):

<a href=http://orderlevitrahere.com/#oinpk>buy generic levitra</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#eexwc >buy cheap levitra</a> , http://orderlevitrahere.com/#skpab buy levitra online
22. 10. 2012 | 10:16

encoleGobVero napsal(a):

<a href=http://levitrastorehere.com/#ukhhk>buy levitra</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#lqveq >generic levitra</a> , http://levitrastorehere.com/#ccuup buy levitra
24. 10. 2012 | 06:03

NornGrorforse napsal(a):

<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#9825>buy cialis online</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#12705>buy generic cialis</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#6717 buy cialis
24. 10. 2012 | 17:55

FuriOrderge napsal(a):

<a href=http://cialisstorehere.com/#tttqm>buy cialis</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#nrjpx >buy cialis</a> , http://cialisstorehere.com/#sktam cheap cialis
24. 10. 2012 | 22:32

ClemTrielldal napsal(a):

<a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#16247>cheap zithromax</a> - <a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#8365>buy generic zithromax</a> , http://buyzithromaxonline24h.com/#8853 cheap zithromax
31. 10. 2012 | 01:11

plegreelp napsal(a):

<a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#12410>buy zithromax online</a> - <a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#16403>buy zithromax online</a> , http://buyzithromaxonline24h.com/#13839 buy zithromax uk
31. 10. 2012 | 01:11

KeypelefJoype napsal(a):

<a href=http://cheapgenericcialisnow.com/#dxhpc>buy generic cialis</a> - <a href=http://cheapgenericcialisnow.com/#pxkri >cheap cialis online</a> , http://cheapgenericcialisnow.com/#qhflf cheap generic cialis
31. 10. 2012 | 14:37

ClemTrielldal napsal(a):

<a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#18172>buy zithromax</a> - <a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#3888>cheap zithromax</a> , http://buyzithromaxonline24h.com/#3809 zithromax 500 mg
02. 11. 2012 | 22:36

BonEnhaniaDic napsal(a):

<a href=http://ordergenericviagrahere.com/#cxldh>cheap generic viagra</a> - <a href=http://ordergenericviagrahere.com/#waibh >viagra 200 mg</a> , http://ordergenericviagrahere.com/#sdyco order viagra
06. 11. 2012 | 01:52

Ornannyrhyday napsal(a):

<a href=http://ordergenericpropeciahere.com/#iczjn>order propecia</a> - <a href=http://ordergenericpropeciahere.com/#hiwnq >order propecia</a> , http://ordergenericpropeciahere.com/#hipst generic propecia
07. 11. 2012 | 01:58

Bressedem napsal(a):

<a href=http://ordergenericlevitrahere.com/#wumzz>levitra online</a> - <a href=http://ordergenericlevitrahere.com/#natgg >buy levitra</a> , http://ordergenericlevitrahere.com/#hhjlb levitra without prescription
07. 11. 2012 | 18:31

Wourpifof napsal(a):

http://genericpillshq.com/#viagra-online | http://genericpillshq.com/#buy-viagra - buy viagra online | <a href=http://genericpillshq.com/#buy-generic-viagra>buy viagra online</a>
12. 11. 2012 | 18:07

Keyclearcarve napsal(a):

<a href=http://buyretinaonlinemeds.com/#vgivl>buy retin a cream</a> - <a href=http://buyretinaonlinemeds.com/#hbpxs>cheap retin a</a> , http://buyretinaonlinemeds.com/#lgdnk buy retin a micro
13. 01. 2013 | 08:54

Citdittypep napsal(a):

<a href=http://buyonlineclomid24h.com/#huwiv>clomid online no prescription</a> - <a href=http://buyonlineclomid24h.com/#xhbzc>clomid online cheap</a> , http://buyonlineclomid24h.com/#ldhng buy clomid pills
18. 01. 2013 | 05:19

ditEsseks napsal(a):

<a href=http://buystratteramed.com/#dzrnf>generic strattera online</a> - <a href=http://buystratteramed.com/#zjlvb>buy strattera</a> , http://buystratteramed.com/#dydrw buy strattera cheap
24. 01. 2013 | 11:55

amatrircula napsal(a):

<a href=http://buyonlineretinahq.com/#qknyr>buy retin a</a> - <a href=http://buyonlineretinahq.com/#fmftd>buy retin a online</a> , http://buyonlineretinahq.com/#gdikk cheap retin a
27. 01. 2013 | 17:13

BLOORTROUTH napsal(a):

<a href=http://pharmtabs.com/><img>http://pharmtabs.com/1m.jpg</img></a>
http://buycialisonline7.com/#89263+buy+cialis+online+usa
<a href=http://buycialisonline7.com/#56474+buy+cialis+online+canada>generic cialis </a>
cialis without prescription
buy cialis no prescription australia
purchase cialis online
best online price cialis
buy cialis online canada
cialis for sale uk
generic cialis no prescription

http://buyclomidonlinelv.com/#62828+buy+clomid+online+usa
<a href=http://buyclomidonlinelv.com/#83618+buy+clomid+online+canada>generic clomid </a>
clomid for sale australia
clomid no prescription
cheap clomid no prescription
clomid australia
buy clomid without prescription
buy clomid online without prescription
buy generic clomid

http://buycytoteconlinelm.com/#28624+cytotec+without+prescription
<a href=http://buycytoteconlinelm.com/#11589+cytotec+online+no+prescription>generic cytotec </a>
cytotec for sale
generic cytotec price
order cytotec online no prescription
cytotec buy online uk
cytotec buy online australia
order cheap cytotec online
buy cytotec no prescription usa
cytotec canadian pharmacy
buy cytotec online pharmacy
cytotec buy online
cytotec generic

http://viagracialistrialpack.com/#63945+free+viagra+trial+pack
<a href=http://viagracialistrialpack.com/#68442+generic+trial+pack+viagra+cialis>ed trial pack overnight </a>
ed drugs samples pack chewable
buy.ed.trial.pack
ed trial packs generic
cialis trial packs
trial packs viagra
super ed trial pack
ed trial pack overnight
viagra cialis levitra sample pack
ed trial pack online
trial pack
free trial pack of viagra
ed sample pack overnight delivery
ed trial packs
free ed trial pack
14. 03. 2013 | 06:42

BLOORTROUTH napsal(a):

<a href=http://pharmtabs.com/><img>http://pharmtabs.com/1m.jpg</img></a>
http://buycialisonline7.com/#85579+cialis+buy+online+canada
<a href=http://buycialisonline7.com/#66312+cialis+buy+online+australia>buy generic cialis online </a>
cialis for sale canada
cialis generic
cialis cost
buy generic cialis online
buy cialis online no prescription cheap
buy generic cialis online
buy cialis online
best online price cialis
order cialis online cheap
buy cialis online uk
cialis buy no prescription
cialis canadian pharmacy no prescription
buy cialis
cheap cialis no prescription

http://buyclomidonlinelv.com/#73877+clomid+buy+online+canada
<a href=http://buyclomidonlinelv.com/#14562+clomid+buy+online+australia>buy generic clomid online </a>
clomid for sale no prescription
buy clomid online no prescription uk
clomid order
buy clomid no prescription uk
buy generic clomid no prescription
best cheap clomid
buy clomid online australia
buy clomid online canada

http://buycytoteconlinelm.com/#26165+cytotec+for+sale+no+prescription
<a href=http://buycytoteconlinelm.com/#13238+cytotec+for+sale+canada>buy generic cytotec online </a>
buy cytotec no prescription uk
buy cytotec online uk
buy cytotec online no prescription australia
cheap cytotec australia
cytotec canada
cytotec canadian pharmacy online
best online price cytotec
cytotec buy online uk
cheap cytotec no prescription
cytotec pill
buy cheap cytotec no prescription

http://viagracialistrialpack.com/#38555+trial+pack+viagra+cialis+levitra
<a href=http://viagracialistrialpack.com/#75937+cialis+free+trial+pack>buy.ed.trial.pack </a>
viagra sample pack
ed trial pack overnight
cialis trial pack $38
ed drugs samples pack assortment
viagra cialis trial packs
free cialis sample pack
ed sample pack overnight delivery
trial pack
try cialis sample pack
trial pack viagra cialis levitra
cialis sample pack
cialis trial pack
generic viagra trial pack
ED sample pack
14. 03. 2013 | 15:03

geroigrariept napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> viagra without prescription </a>
27. 03. 2013 | 06:50

geroigrariept napsal(a):

<a href=http://buycheapviagra-online.com/> Buy viagra now </a>
01. 04. 2013 | 22:05

VomSeekKAKS napsal(a):

<a href=http://buygenericlevitranow.com/> buy generic levitra </a>
04. 04. 2013 | 15:02

VomSeekKAKS napsal(a):

<a href=http://buygenericlevitranow.com/> buy levitra no prescription </a>
05. 04. 2013 | 23:24

ChenceWep napsal(a):

<a href=http://rx-phcanadaian24.com/> canadian online pharmacys </a>
06. 04. 2013 | 15:49

RyanCV napsal(a):

welkome and <a href=http://buygenericlevitranow.com/> generic levitra canada </a>
11. 04. 2013 | 17:57

fagsewNeasusy napsal(a):

<a href=http://doxycycline-store.com/> Buy Doxycycline online </a>
13. 04. 2013 | 20:18

reockykem napsal(a):

Generic Cialis hyclate vs zithromax
Generic Cialis hyclate and pregnancy
Generic Cialis parturition steer

<a href=http://genericexpresss.com/> Cialis buy </a>

Generic Cialis dosage cat nosh
Generic Cialis undergo
07. 05. 2013 | 09:07

soofeUnsece napsal(a):

<a href=http://genericviagracom-us.com/> generic viagra canada </a>
12. 05. 2013 | 22:07

Elellabor napsal(a):

Generic Viagra hyclate reviews
Generic Viagra hyclate and Viagra

<a href=http://sale-photo.com/genericviagra/> generic viagra </a>

Generic Viagra dosage gum virus
Generic Viagra keflex
Generic Viagra dosage dental infection
12. 05. 2013 | 22:46

Hahhedefime napsal(a):

<a href=http://buygenericcialisusa.com/> generic cialis online </a>
13. 05. 2013 | 12:51

Crallyincence napsal(a):

<a href=http://www.blogster.com/alimonydiann> alimonydiann </a>
<a href=http://nutritiontinisha.dreamwidth.org> nutritiontinisha </a>
<a href=http://gridiron.uiwap.com/Blog> gridiron </a>
<a href=http://floridamedcomms.devhub.com> floridamedcomms </a>
<a href=http://www.xfire.com/blog/californiainnorx> californiainnorx</a>
30. 08. 2013 | 15:15

Prarcilmida napsal(a):

http://www.supernova.com/healthsymptoms/blog/
http://nutrimentteresia.arto.com
A informative post there mate ! Was looking for post !
24. 09. 2013 | 18:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy