S modernizací výuky začít už od slabikáře (z nadhledu)
Hodně teď slýcháme větu, že nic kolem nás a v našem životě už nebude stejné jako v době před covidem. Že by to byla fráze? Kdepak.
Žádná bezmyšlenkovitě opakovaná banalita, která už nic neříká, to není.
Stačí pořádně otevřít oči. Změnu vidíme všude. Nejmarkantněji se dotkla školství a poznamená ho definitivně. Komenského idea: škola hrou, dostala nový kabát. Škola on line hrou.
Podle odborníků, a těch je pro oblast školství skutečně dost, budou i po skončení pandemie osvědčené prvky distanční výuky s velkou pravděpodobností vyučováním prostupovat.
Je to logické. Když mohou z domova rodiče nakupovat, sázet, vyplňovat, hrát karty – i konec konců pracovat, proč by se aspoň dvakrát týdně na dálku neučily i děti? Třeba v pondělí a v pátek.
To už ovšem bude řešit po volbách nový ministr. Pokud jím bude Pirát, u pouhých dvou dnů distančního vyučování zůstat nemusí a postupně dojde k přechodu na výhradně počítačovou výuku včetně závěrečných testů a elektronického vysvědčení.
Ale to je ještě budoucnost.
Už teď se nová realita, v níž přes rok žijeme, do některých škol promítla. Třeba do prvních tříd.
Tam děti ze slabikáře dosud opisují klasická (už víc než stoletá!) slovní spojení, jako: MÁMA MELE MASO, EMA MÁ MÍSU…, a proto se někteří učitelé snaží o modernizaci pojmů. Dneska přece MÁMA MASO NEMELE, koupí si je v řetězci už namleté, proto by děti měly psát MÁMA MÁ MLETÉ.
Ani EMA by věčně nemusela mít starou mísu jako v době našich prababiček, babiček, rodičů i nás, když jsme chodili do školy. EMA může mít něco jiného, aktuálnějšího…
Žádná bezmyšlenkovitě opakovaná banalita, která už nic neříká, to není.
Stačí pořádně otevřít oči. Změnu vidíme všude. Nejmarkantněji se dotkla školství a poznamená ho definitivně. Komenského idea: škola hrou, dostala nový kabát. Škola on line hrou.
DISTANČNÍ VÝUKA BEZ HRANIC (VĚKOVÝCH) - dv/Pixabay.com
Je to logické. Když mohou z domova rodiče nakupovat, sázet, vyplňovat, hrát karty – i konec konců pracovat, proč by se aspoň dvakrát týdně na dálku neučily i děti? Třeba v pondělí a v pátek.
To už ovšem bude řešit po volbách nový ministr. Pokud jím bude Pirát, u pouhých dvou dnů distančního vyučování zůstat nemusí a postupně dojde k přechodu na výhradně počítačovou výuku včetně závěrečných testů a elektronického vysvědčení.
Ale to je ještě budoucnost.
Už teď se nová realita, v níž přes rok žijeme, do některých škol promítla. Třeba do prvních tříd.
Tam děti ze slabikáře dosud opisují klasická (už víc než stoletá!) slovní spojení, jako: MÁMA MELE MASO, EMA MÁ MÍSU…, a proto se někteří učitelé snaží o modernizaci pojmů. Dneska přece MÁMA MASO NEMELE, koupí si je v řetězci už namleté, proto by děti měly psát MÁMA MÁ MLETÉ.
Ani EMA by věčně nemusela mít starou mísu jako v době našich prababiček, babiček, rodičů i nás, když jsme chodili do školy. EMA může mít něco jiného, aktuálnějšího…
dv/ Pixabay.com