Nepřeskakujte televizní reklamy, jinak přijdete o všechno
Málokdo z diváků televize Prima unikne spotům pravidelně zařazovaným před, anebo za reklamní bloky, které rádoby humorným způsobem doslova prosí „publikum“, aby se na reklamy dívalo.
Kupodivu diváky nevyzývá, aby během delších než krátkých reklamních bloků neodcházeli od obrazovek kvůli výkonu různých potřeb i nepotřeb a tím unikali z dosahu tzv. reklamních zásahů. Což se zcela běžně děje už od vzniku televize NOVA – a zadavatelé i televize se tváří, jako že o tom nevědí, ačkoli reklamy jdou ze značné části do luftu, a to za nekřesťanské peníze.
Tak tedy o nápravu oné drobné vadičky reklamního byznysu, která by znamenala přikovat diváka před obrazovku i na dlouhé minuty, kdy se „nic“ neděje a kdy místo často chatrného děje běží jenom reklama za reklamou, nejde.
Svůj prosík televize zaměřuje jinam, ke sledování zpětnému, kdy divák si pustí už odvysílaný pořad ze záznamu. A protože je „filuta“, a nechce ztrácet čas, reklamní bloky vynechá, prostě je „přetočí“, a sleduje pořad vesele dál.
Televizi to přivádí do prekérní situace, protože za nesledované reklamy přesto vyžaduje od zadavatelů zaplatit, a ti se samozřejmě vzpěčují, protože naprosto běžnou diváckou praxi znají. No, kdo normální by se na reklamu díval, když ji může přetočit.
Ví to i televize, ale přesto, možná jako alibi kvůli zadavatelům, objasňuje divákům, jak je důležité, aby se i při následném sledování na reklamy dívali. Jinak zadavatelé zadávat nebudou, a televize krachne. Což by bylo šílené, neboť fuč by byl seriál ZOO, Dědek, jistě i Receptář, a definitivně by se i doPoldovalo.
Tak se prosím na reklamy koukejte, žadoní televize. Morální apel je v naprostém pořádku, ale co trochu zaráží, je formulace té výzvy. Po vyfabulované ukázce, jak chudičký by byl pořad bez zadavatelů, se k divákům televize obrací a jakoby říkala:
Vydržte se na ty reklamy dívat, nějak to přetrpte, je to sice otrava, ale jinak nejde. Nic vás to nestojí.
Zadavatelé se musí jistě ošívat, když se o reklamách na jejich produkty mluví s jistým despektem jako o nutném zlu. Takhle to televize určitě nemyslela, ale vyznívá to tak.
Co kdyby inzerenti přišli na nějakém kanále rovněž se svojí edukativní kampaní? Mohla by být i na hlavu postavená.
Jestliže Prima vyzývá diváky: Nepřetáčejte reklamy, nepřeskakujte je, pak zadavatelé by mohli hlásat pravý opak.
PŘETÁČEJTE!
PŘETÁČEJTE TU „VATU“ CO SE VYSÍLÁ MEZI REKLAMNÍMI BLOKY. TY SLABOMYSLNÉ MINUTY PŘESKAKUJTE, A POŘÁDNĚ SI VYCHUTNEJTE REKLAMY!
Kupodivu diváky nevyzývá, aby během delších než krátkých reklamních bloků neodcházeli od obrazovek kvůli výkonu různých potřeb i nepotřeb a tím unikali z dosahu tzv. reklamních zásahů. Což se zcela běžně děje už od vzniku televize NOVA – a zadavatelé i televize se tváří, jako že o tom nevědí, ačkoli reklamy jdou ze značné části do luftu, a to za nekřesťanské peníze.
- BÉDO, CO SE TAK OŠÍVÁŠ, NENÍ TI NĚCO? - POTŘEBOVAL BYCH SI ODSKOČIT, UŽ TO VYDRŽET NEMŮŽU.. - MUSÍŠ! ZATNI ZUBY. AŽ PO REKLAMNÍM BLOKU. - dv
Tak tedy o nápravu oné drobné vadičky reklamního byznysu, která by znamenala přikovat diváka před obrazovku i na dlouhé minuty, kdy se „nic“ neděje a kdy místo často chatrného děje běží jenom reklama za reklamou, nejde.
Svůj prosík televize zaměřuje jinam, ke sledování zpětnému, kdy divák si pustí už odvysílaný pořad ze záznamu. A protože je „filuta“, a nechce ztrácet čas, reklamní bloky vynechá, prostě je „přetočí“, a sleduje pořad vesele dál.
Televizi to přivádí do prekérní situace, protože za nesledované reklamy přesto vyžaduje od zadavatelů zaplatit, a ti se samozřejmě vzpěčují, protože naprosto běžnou diváckou praxi znají. No, kdo normální by se na reklamu díval, když ji může přetočit.
Ví to i televize, ale přesto, možná jako alibi kvůli zadavatelům, objasňuje divákům, jak je důležité, aby se i při následném sledování na reklamy dívali. Jinak zadavatelé zadávat nebudou, a televize krachne. Což by bylo šílené, neboť fuč by byl seriál ZOO, Dědek, jistě i Receptář, a definitivně by se i doPoldovalo.
- dv/ Pixabay.com
Tak se prosím na reklamy koukejte, žadoní televize. Morální apel je v naprostém pořádku, ale co trochu zaráží, je formulace té výzvy. Po vyfabulované ukázce, jak chudičký by byl pořad bez zadavatelů, se k divákům televize obrací a jakoby říkala:
Vydržte se na ty reklamy dívat, nějak to přetrpte, je to sice otrava, ale jinak nejde. Nic vás to nestojí.
Zadavatelé se musí jistě ošívat, když se o reklamách na jejich produkty mluví s jistým despektem jako o nutném zlu. Takhle to televize určitě nemyslela, ale vyznívá to tak.
Co kdyby inzerenti přišli na nějakém kanále rovněž se svojí edukativní kampaní? Mohla by být i na hlavu postavená.
Jestliže Prima vyzývá diváky: Nepřetáčejte reklamy, nepřeskakujte je, pak zadavatelé by mohli hlásat pravý opak.
dv/Pixcabay.com
PŘETÁČEJTE!
PŘETÁČEJTE TU „VATU“ CO SE VYSÍLÁ MEZI REKLAMNÍMI BLOKY. TY SLABOMYSLNÉ MINUTY PŘESKAKUJTE, A POŘÁDNĚ SI VYCHUTNEJTE REKLAMY!