Prezidentovi není české auto dost dobré?
Prezident Pavel stále překvapuje. Tím, co dělá i říká. Zákon o nižším růstů penzí sice podepsal, překvapivě snad jen pro opozici, ale podpis pošle k soudu.
Postěžoval si, že kancléř Scholz při jeho návštěvě si dovolil nebýt srdečný.
A teď prezident opovrhnul tradičním českým výrobkem a dal přednost cizímu.
-To se nám ten Pavel pěkně vybarvuje, viďte, pane docent?
-A, co jako máte na mysli, aktuálně?
-Že už se chová jako Klaus, že pohrdá domácím stříbrem. Stejně jako on prý nebude jezdit v naší zlaté české Škodovce...
-Počkat, mluvil jste o stříbru, a teď už najednou o zlatu..
-No dobře, tak Pavel nebude jezdit v naší škodověnce, jako v ní jezdil vlastenec Zeman, ale nechá se vozit v německém bavoráku! No, není to facka národnímu vozu?
-Já bych to nacionálně nehrotil. Automobilka sice stojí v české Boleslavi, ale je vlastně německá – tedy až na ty platy, které jsou sice lepší než jinde u nás, ale do německých mají ty z Automobilwerke v Jungbunzlau daleko.
-Aha. Takže podle vás, pane docent, je úplně jedno, jestli by Pavel jezdil ve škodovce, v bavoráku nebo v mercedesu, protože všechny ty auťáky jsou stejně německé?
-Přesně tak. A musíte vzít do úvahy taky to, že když byl tím velkým bossem v NATO, tak určitě nejezdil nějakým lidovým vozítkem nebo džípem, ale něčím speciálně pancéřovaným. A zvyk na bezpečný vůz, to je železná košile.
-Moment, Zeman přece neměl obyčejnou škodovku, byla speciálně vyztužená, odolná proti výbuchům, s neprůstřelnými skly a pneumatikami.
A jistě i Pavlovi by podle přání udělali speciální úpravu, ne?
-Já se divím, že vás to tak bere, pane soused. Pavel přece z tradice prezidentských vozů nijak nevybočuje.
To Zeman vybočil. Všichni před ním jezdili v zahraničních autech. Klaus v bavoráku, Havel odjakživa v mercedesech.
A ti před ním – Husák, Svoboda atd. taky nejezdili ve speciální tatrovce jako premiér a ministři, ale používali zahraniční bouráky. Tedy sovětské ZILy.
Tak co by jezdil Pavel v domácím?
-To máte pravdu. Moc hezky jste mi to vysvětlil. On vlastně navazuje na tu kontinentalitu..
-Myslíte: kontinuitu?
- Myslím.
-Tak to už konečně myslíte správně. Prezident Pavel navazuje na zpřetrhanou havlovskou hodnotovou tradici, jak konec konců sliboval v kampani.
A tak to má být. Slova se nemají rozcházet s činy.
* * * * * * *
Je s podivem, že kopřivnická tatrovka nenabídla Petru Pavlovi speciální luxusní osobní limusinu.
Přitom ji nemusela složitě vyvíjet. Model mohl vycházet z někdejšího veleúspěšného vozu, který už tehdy nesl příznačný název President (Präsident).
Což v době monarchie mohlo být obezřetnými policejními agenty vnímáno jako drzé buřičství, neboť název spojovali s hlavou státu a nikoli třeba s "obyčejným" presidentem, předsedou banky Slavie nebo FC Vinohrady.
Stačilo by několik úprav, například bezpečnostní opláštění tankovou ocelí, a především nahrazení spalovacího motoru vypouštějícího smrad tichým motorkem na baterky.
Postěžoval si, že kancléř Scholz při jeho návštěvě si dovolil nebýt srdečný.
A teď prezident opovrhnul tradičním českým výrobkem a dal přednost cizímu.
- dv
-A, co jako máte na mysli, aktuálně?
-Že už se chová jako Klaus, že pohrdá domácím stříbrem. Stejně jako on prý nebude jezdit v naší zlaté české Škodovce...
-Počkat, mluvil jste o stříbru, a teď už najednou o zlatu..
-No dobře, tak Pavel nebude jezdit v naší škodověnce, jako v ní jezdil vlastenec Zeman, ale nechá se vozit v německém bavoráku! No, není to facka národnímu vozu?
-Já bych to nacionálně nehrotil. Automobilka sice stojí v české Boleslavi, ale je vlastně německá – tedy až na ty platy, které jsou sice lepší než jinde u nás, ale do německých mají ty z Automobilwerke v Jungbunzlau daleko.
-Aha. Takže podle vás, pane docent, je úplně jedno, jestli by Pavel jezdil ve škodovce, v bavoráku nebo v mercedesu, protože všechny ty auťáky jsou stejně německé?
-Přesně tak. A musíte vzít do úvahy taky to, že když byl tím velkým bossem v NATO, tak určitě nejezdil nějakým lidovým vozítkem nebo džípem, ale něčím speciálně pancéřovaným. A zvyk na bezpečný vůz, to je železná košile.
-Moment, Zeman přece neměl obyčejnou škodovku, byla speciálně vyztužená, odolná proti výbuchům, s neprůstřelnými skly a pneumatikami.
A jistě i Pavlovi by podle přání udělali speciální úpravu, ne?
-Já se divím, že vás to tak bere, pane soused. Pavel přece z tradice prezidentských vozů nijak nevybočuje.
To Zeman vybočil. Všichni před ním jezdili v zahraničních autech. Klaus v bavoráku, Havel odjakživa v mercedesech.
A ti před ním – Husák, Svoboda atd. taky nejezdili ve speciální tatrovce jako premiér a ministři, ale používali zahraniční bouráky. Tedy sovětské ZILy.
HRADNÍ AUTOSALÓNEK - koláž: - dv
Tak co by jezdil Pavel v domácím?
-To máte pravdu. Moc hezky jste mi to vysvětlil. On vlastně navazuje na tu kontinentalitu..
-Myslíte: kontinuitu?
- Myslím.
-Tak to už konečně myslíte správně. Prezident Pavel navazuje na zpřetrhanou havlovskou hodnotovou tradici, jak konec konců sliboval v kampani.
A tak to má být. Slova se nemají rozcházet s činy.
* * * * * * *
Je s podivem, že kopřivnická tatrovka nenabídla Petru Pavlovi speciální luxusní osobní limusinu.
PRÄSIDENT - 1897 - zdroj: Wikimedia.com
Což v době monarchie mohlo být obezřetnými policejními agenty vnímáno jako drzé buřičství, neboť název spojovali s hlavou státu a nikoli třeba s "obyčejným" presidentem, předsedou banky Slavie nebo FC Vinohrady.
Stačilo by několik úprav, například bezpečnostní opláštění tankovou ocelí, a především nahrazení spalovacího motoru vypouštějícího smrad tichým motorkem na baterky.
koláž: - dv