Uvědomělý dělník zdraženého piva nepije! (tip pro ČSSD)
I já bych měl jeden tip, jak zastavit úpadek volebních preferencí ČSSD. Vrátit se do roku 1903, kdy byla zavedena nová zemská dávka ze spotřeby piva.
"Sociální demokracie okamžitě vyhlásila heslo: Uvědomělý dělník zdraženého piva nepije! Po pražských ulicích se objevil leták:
Občané, dělníci!
Prvním březnem počínaje má být opět sáhnuto do Vašich kapes. V ten den vstoupí v platnost zemská dávka z piva. V době, kdy poměry dělnictva stávají se čím dále tím neutěšenějšími, kdy výdělek se menší, uvalují bohaté pivovary nové daně na životní potřeby a hlavně takové, bez nichž se dělník nemůže obejít. Pivo, jež bývá mnohému dělníku v jeho těžké vysilující práci jedinou posilou a za dnešní pitné vody jediným nápojem, jejž si při práci popřát může, má být zdraženo tak, aby se musel tohoto požitku a potřeby zřeknout.
...
Občané, nepijte pivo tam, kde bude zdraženo, a budete vidět, že v krátké době poznají, sládci i hostinští, že je lepší menší výdělek než žádný. A budou-li všechny pivovary a všichni hostinští společně postupovat a pivo bude všude o 4 haléře na litru dražší, pak dejme na to rovněž jednotnou odpověď, a sice: přestaneme pít pivo tak dlouho, dokud nebude za starou cenu. Heslem každého budiž: Dražší pivo nepiji!
Zemská exekutiva strany soc. demokratické v Čechách
Odborové sdružení českoslovanské"
(Citováno podle knihy Blahoslavený sládek od Josefa Staňka, vydala Paseka v roce 1998).
Myslím, že tahle cesta je potenciálně zhruba stejně úspěšná jako jiné letošní taháky ČSSD, a navíc má v sobě tradiční étos boje za sociální spravedlnost a lepší životní podmínky obyvatelstva. Lidstva. Lepší život pro obyčejné lidi.
Tak proč se po ní Sobotkovci ve volební kampani nevydají? Nedošlo jim, že už se na ni ve skutečnosti postavili? Jsou přece sliby, které zocelil čas, a kdo by to měl vědět lépe, než nejstarší partaj? Sama je důkazem.
Nebyl by to žádný problém, stačí nepatrně upravit marketing. Zkásnout vydřiduchy bankovní daní přece sociální demokracie chce. Vzbouřit se diktátu bohatých operátorů taky, vždyť mobilní internet je mnohému dělníku v jeho těžké vysilující práci jedinou posilou.
Zkrátka, je třeba vytáhnout ze sklepa Lidového domu ten leták, a ve větě Většina pivovarů nalézá se v rukou velkostatkářů a bohatých akcionářů, kteří vydělávají závratné sumy nahrazovat podle potřeby – ale možná to ani nebude nutné! – slova „pivovarů“ a „velkostatkářů“. A nevylepit ho na kandelábry, ale na Facebook. Do limitu 90 milionů se hravě vejdeme.
Mobilizační potenciál je nesmírný. Američtí poradci jen musí domyslet, jak to zařídit, aby se masový bojkot nevyčerpal kliknutím na lajkovací tlačítko. Toto se líbí uživateli Josef Boleslav Pecka-Strahovský.
"Sociální demokracie okamžitě vyhlásila heslo: Uvědomělý dělník zdraženého piva nepije! Po pražských ulicích se objevil leták:
Občané, dělníci!
Prvním březnem počínaje má být opět sáhnuto do Vašich kapes. V ten den vstoupí v platnost zemská dávka z piva. V době, kdy poměry dělnictva stávají se čím dále tím neutěšenějšími, kdy výdělek se menší, uvalují bohaté pivovary nové daně na životní potřeby a hlavně takové, bez nichž se dělník nemůže obejít. Pivo, jež bývá mnohému dělníku v jeho těžké vysilující práci jedinou posilou a za dnešní pitné vody jediným nápojem, jejž si při práci popřát může, má být zdraženo tak, aby se musel tohoto požitku a potřeby zřeknout.
...
Občané, nepijte pivo tam, kde bude zdraženo, a budete vidět, že v krátké době poznají, sládci i hostinští, že je lepší menší výdělek než žádný. A budou-li všechny pivovary a všichni hostinští společně postupovat a pivo bude všude o 4 haléře na litru dražší, pak dejme na to rovněž jednotnou odpověď, a sice: přestaneme pít pivo tak dlouho, dokud nebude za starou cenu. Heslem každého budiž: Dražší pivo nepiji!
Zemská exekutiva strany soc. demokratické v Čechách
Odborové sdružení českoslovanské"
(Citováno podle knihy Blahoslavený sládek od Josefa Staňka, vydala Paseka v roce 1998).
Myslím, že tahle cesta je potenciálně zhruba stejně úspěšná jako jiné letošní taháky ČSSD, a navíc má v sobě tradiční étos boje za sociální spravedlnost a lepší životní podmínky obyvatelstva. Lidstva. Lepší život pro obyčejné lidi.
Tak proč se po ní Sobotkovci ve volební kampani nevydají? Nedošlo jim, že už se na ni ve skutečnosti postavili? Jsou přece sliby, které zocelil čas, a kdo by to měl vědět lépe, než nejstarší partaj? Sama je důkazem.
Nebyl by to žádný problém, stačí nepatrně upravit marketing. Zkásnout vydřiduchy bankovní daní přece sociální demokracie chce. Vzbouřit se diktátu bohatých operátorů taky, vždyť mobilní internet je mnohému dělníku v jeho těžké vysilující práci jedinou posilou.
Zkrátka, je třeba vytáhnout ze sklepa Lidového domu ten leták, a ve větě Většina pivovarů nalézá se v rukou velkostatkářů a bohatých akcionářů, kteří vydělávají závratné sumy nahrazovat podle potřeby – ale možná to ani nebude nutné! – slova „pivovarů“ a „velkostatkářů“. A nevylepit ho na kandelábry, ale na Facebook. Do limitu 90 milionů se hravě vejdeme.
Mobilizační potenciál je nesmírný. Američtí poradci jen musí domyslet, jak to zařídit, aby se masový bojkot nevyčerpal kliknutím na lajkovací tlačítko. Toto se líbí uživateli Josef Boleslav Pecka-Strahovský.