Vy máte policii, my justici!

17. 07. 2013 | 09:26
Přečteno 4670 krát
Řekla Kristýna Kočí před dvěma roky. Jestli si tehdy někdo myslel, že přehání, po včerejšku už asi ne.

Nejsem právník, a tak si nemusím brát servítky. Smyslem imunity (když už tento nehorázný artefakt minulosti musíme mít) je chránit poslance před postihem plynoucím z výkonu mandátu. Obecné mantinely imunity jsou obsaženy v důvodové zprávě ke změně ústavy omezující imunitu na dobu výkonu mandátu: „Imunita má chránit fungování komor Parlamentu, jejichž členové mají mít možnost v souladu se svým slibem svobodně a nerušeně vykonávat svůj mandát. V žádném případě nemá a nemělo jít o zakotvení neodpovědnosti jakožto osobního privilegia, stavějícího poslance a senátory do nadřazeného postavení ve srovnání s ostatními občany České republiky.“

Imunitu řeší článek 27 Ústavy, z něhož vyjímám:
(1) Poslance ani senátora nelze postihnout pro hlasování v Poslanecké sněmovně nebo Senátu nebo jejich orgánech.
(2) Za projevy učiněné v Poslanecké sněmovně nebo Senátu nebo v jejich orgánech nelze poslance nebo senátora trestně stíhat. Poslanec nebo senátor podléhá jen disciplinární pravomoci komory, jejímž je členem.
(4) Poslance ani senátora nelze trestně stíhat bez souhlasu komory, jejímž je členem. Odepře-li komora souhlas, je trestní stíhání po dobu trvání mandátu vyloučeno.


Z toho plyne, že Nejvyšší soud své včerejší rozhodnutí o vynětí z působnosti orgánů činných v trestním řízení bývalých poslanců neučinil na základě odstavce (4), ale (2).

Zbývá kardinální otázka: Co je to tedy „projev“?

Určitě se projevem myslí vystoupení na plénu, ve výborech a v poslaneckých klubech. Zda měl na mysli ústavodárce ještě něco jiného nevím, ale pokud vyčlenil hlasování do zvláštního odstavce, lze předpokládat, že by v případě širšího pojetí imunity vyjádřil tyto zamýšlené obsahy explicitně.

Dle ČTK je argumentace Nejvyššího soudu založena na myšlence, že za výkon poslaneckého mandátu, který chrání imunita, je třeba považovat i různé politické dohody, kompromisy či politická rozhodnutí. S tím se dá obecně souhlasit: dohody, kompromisy a rozhodnutí mohou ale být i špinavé, motivovány nekalými úmysly a právě to by mělo být na posouzení orgánů činných v trestním řízení, do kterého nebudou zasahovat ostatní složky moci.

Nejvyšší soud tedy a priori (jinak by nechal posoudit konkrétní zavinění soudy nižší instance) za „projev na parlamentní půdě“ považuje také minimálně vyjednávání o úplatku. A tak se ptám: co dále patří mezi „projevy“? Co třeba nějako to vydíráníčko? Nebo rovnou zločinné spolčení? Úkladná vražda ve fázi přípravy? Nebo i její spáchání?

Nejvyšší soud nám bezostyšně tvrdí, že na parlamentní půdě mohou poslanci a senátoři páchat trestné činy, aniž by je mohla postihnout ruka spravedlnosti! To není hloupost, to nemůže být šlendrián. Jsme svědky toho, co píše BIS ve svých zprávách již několik let a co nám prozradila KK. Mafie spolčená s některými politiky ovládá určité složky justice.

Komu ale můžeme věřit, když ne nejvyššímu soudu? Když máme pochybnosti i o Ústavním soudu (minimálně z pohledu nepřijatelného alibismu v případu Pražských voleb, Klausovy Amnestie a Velezrady a v několika dalších případech?). Kdo v této zemi ještě hájí spravedlnost a zájmy občanů?

Včerejší bezostyšné vyjádření Nečase (že ho hanba nefackuje) a propuštěných bývalých poslanců dává tušit, že se cítí „na koni“ a přecházejí do ofenzívy. Je velmi důležité, abychom právě teď nerezignovali. Hraje se o všechno. Demokracie a právní stát jsou pře zhroucením. Nemluvím jen o občanských iniciativách. Ozvou se slušní soudci a státní zástupci? Jak dlouho si to ještě nechají líbit?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Hana napsal(a):

Hezky napsané. Děkuji, souhlasím se vším.
17. 07. 2013 | 09:34

Tazatel napsal(a):

Autor se ptá:
"Ozvou se slušní soudci?"
Já jsem vždycky myslel, že soudci chodili na právnické školy.
A tam se učí a vyžaduje slušnost ?
17. 07. 2013 | 09:39

Pompeius Magnus napsal(a):

řekl, bych, že projevy mohou být i nonverbální povahy - poslanci tedy mohou beztrestně krkat, škytat, bzdít, pískat, zvracet,pištět, dupat, šoupat nohama, bučet, a tak podobně, jestliže se toho dopustí v Poslanecké sněmovně, či senátu.
17. 07. 2013 | 09:40

Sláma napsal(a):

Naprostý souhlas! Rozhodnutí soudců Nejvyššího soudu dělá z České republiky Banánistán!
Je zajímavé sledovat rozdílný přístup. Například paní Čistá - absolventka střední zemědělské školy a bývalá knihkupkyně Němcová rozhodla o přípustnosti zadržení a vazby Ratha během deseti minut pozdě večer.
Nyní ovšem už dopředu hlásila, že pro vydání Nečase hlasovat nebude! Aniž by se seznámila s podklady žádosti (stejně jako v případu Rath, ale tehdy rozhodla naprosto opačně.
Asi platí to, že poslanci opozice vydáváni budou, zatímco poslanci vládnoucí Koalice nikoliv.
To nelze ovšem označit jinak, než zvůle a arogance moci!
Ale zpět k rozhodnutí soudců Nejvyššího soudu. Asi není náhodou, že jeden z nejvýznamnějších dosud známých členů justiční mafie - Pavel Kučera, byl místopředsedou tohoto soudu. Asi nebyl sám.
Je nutno vymést justiční mafii, jinak z naší země bude definitivně Mafiastán!
17. 07. 2013 | 09:44

Morová rána napsal(a):

Přátelé! Ve stínu nedávných událostí v Duchcově a Českých Budějovicích mi nezbývá, než si povzdechnout, nad českou veřejností, která je štauf zlynčovat pár romských zlodějíčků, ovšem totálně neskrývaná, prakticky v přímém přenosu provozovaná korupce na půdě parlamentu ji nechává zcela chladnou. Kde jsou ty rozzuřené davy slušných občanů vrhající zapálené popelnice na budovu sněmovny?
17. 07. 2013 | 09:44

Jana napsal(a):

To je tak strašné, tak neuvěřitelné, tak hrozné...
Ale asi víc lidí tušilo, že to politici tak nenechají...
teď si představte, že by do toho " píchli " a přišlo
by se na další špínu na další poslance, tohle tak přece nemohli naši politici tak nechat... není tohle zastavení
stíhání uděláno na objednávku ? Takovou otázku by si měli
klást lidé, ale co s tím udělají ? Prosím všechny slušné
lidi, kteří s tím něco můžou udělat, aby to tak nenechali, protože takováhle mafiánská a politická zvůle
je málokde na světě. U nás v téhle rozkradené, nemocné
a sužované republice platí pouze Vyšší spravedlnost.
Světská spravedlnost není tady žádná. Ale boží mlýny
melou, pánové, dojde i na Vás...
17. 07. 2013 | 09:48

Kala napsal(a):

Morová rána - to bude asi tou pragmatičností Čechů - víc je bolí, když jim někdo vytáhne peněženku přímo z kapsy, než tak trochu vzdálenější vytahování peněz pomocí různých zákonů a opatření, prostřednictvím státního rozpočtu.

Tři gumoví poslanci byli osvobozeni, a dostali navíc hojivé trafiky, a toto vše je beztrestně osvobozeno gumovým soudem. Chtělo by to víc křemene a míň gumy, ale kde brát?
17. 07. 2013 | 09:56

Nové pojetí parlamentní debaty napsal(a):

Zřejmě by měli občané apelovat na svého poslance, aby v parlamentní politické debatě užíval pravidelně ultimátní argument v podobě okamžité fyzické likvidace názorového oponenta. Pravděpodobnost, že by společnost tímto způsobem utrpěla škodu, je výrazně nižší, nežli pravděpodobnost pozitivního společenského přínosu. Ze stávajícího marasmu politické "kultury", zdá se, nikdo cestu nezná. Pokud by se způsoby politického jednání staly otevřenější, hrubší a přímočařejší dle výše uvedeného návrhu, cestu bychom snad našli v paralelách k minulým historickým epochám.
17. 07. 2013 | 10:04

Pavel13 napsal(a):

Přesně. Napadle mne 2 situace:
1. Před hlasováním skupinka poslanců naběhne se samopaly a vystřílí poslanecký klub s opačným názorem. Prostě politické vyjednávání na půdě parlamentu.
2. Místo rozpravy bude zavedena aukce hlasů.
V ČEZku beztrestné.
17. 07. 2013 | 10:05

Morová rána napsal(a):

Kala:
Já si spíš myslím, že na Kalouska a jeho suitu si zkrátka netroufnou. Tak si o to zuřivěji vybíjeji vztek na těch, na které si ještě dovolí.
17. 07. 2013 | 10:07

Libertad napsal(a):

Pane Kuchař,

a) se vším co jste napsal naprosto souhlasím
b) rovnost občanů pčed zákonem neexistuje. V mnoha zákonech vyhláškách a jiných právních předpisech se uvádí pro koho se daná ustanovení daného předpisu nevztahují.
c) lze jen doufat, že se slušní soudci ozvou, že rozhodnutí o tom, zda lze v prostorách parlamentu páchat trestné činy protože má někdo imunitu bude příslušnými orgány předáno k posouzení "Ustavnímu soudu"
d) souhlasím, že se "láme chleba", buď ODS, TOP09 ve volbách totálně propadnou, nebo si budeme moci o demokracii a rovnosti před zákonem jenom zdát.
e) pan Ištván má moji podporu obdiv i můj dík. Jeho postupy nikdo nezpochybnil. Ve vazbě zadržení byli vyňati z pravomoci orgánů v tresném řízení. Nečasovo a Zemanovo padni komu padni je jen účelový blábol. Pan Rath si měl převzít uplatek ve sněmovně a byl by též vyňat.

S pozdravem

Sidonio Libertad
17. 07. 2013 | 10:14

Bakalův nezvaný host napsal(a):

Tak nám „ctihodní“ soudci na NS vysvětlili, k čemu je poslanecká imunita. Je k tomu, aby mohli poslanci beztrestně přijímat úplatky.

A ještě něco z českých luhů a lesů, když Nagyová, tak i soudce Nagye

„Lidé reklamují rozsudky úplatného soudce Nagye

Lavina stížností zahltila v posledních dnech podatelnu mladoboleslavského soudu. A všechny mají stejný předmět: reklamují rozsudky chamtivého soudce Pavla Nagye. Toho nedávno usvědčila televize Nova na záznamech ze skryté kamery z přijímání úplatků. Ještě předtím se Nagy "proslavil" tím, že si vymyslel soudní líčení, jež zmeškal.“
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/lide-reklamuji-rozsudky-uplatneho-soudce-nagye_66474.html

Oni nám ti různí nečasové a kalouskové nejen vládnou, ale tento typ lidí nás i soudí.
17. 07. 2013 | 10:17

David napsal(a):

"...Jsme svědky toho, co píše BIS ve svých zprávách již několik let a co nám prozradila KK. Mafie spolčená s některými politiky ovládá určité složky justice...."

------------------

Justiční mafie se zase probudila k činnosti. Je třeba zjistit, kteří soudci to tak zlovolně rozhodli.

Jako laik to nemohu pochopit.

Pokud Nečas, prostřednictvím Nagyové, nabídl z šesti rebelujících poslanců ( Tluchoř, Šnajdr, Fuksa, Florián, Fiala, Úlehla) jen vybraným třem výměnný obchod, že když se vzdají funkce poslance, že jim za to dá pěkné trafiky, tak ještě k dokonání trestného činu korupce nedošlo.

KDYBY po složení mandátu Tluchoře, Šnajdra a Fuksy jim Nečas řekl, že:

– sliby chyby - slibem nezarmoutíš – a že žádné „trafiky“ jim NEdá,

tak by Ištván a spol. neměli důvod ty tři bývalé poslance vzít do vazby pro korupci. Trestný čin by nebyl dokonán. Trestně stíháni by mohli být JEN - Nečas a Nagyová za přípravu trestného činu korupce.

Pokud však v situaci, kdy už se na ně poslanecká imunita NEvztahovala trafiky PŘIJALI, tak až tím i oni spáchali trestný čin korupce. Tak nechápu tu konstrukci rozhodnutí Nejvyššího soudu.

Asi to s tím rozhodnutím bude podobné, jak s kauzou Čunek a justiční mafií, kdy v zájmu přežití Topolánkovy vlády musela jít spravedlnost stranou.

To, že včera byli propuštěni z vazby Tluchoř, Šnajdr a Fuksa dokazuje, že

"justiční mafie"

se jen tak snadno nevzdává.

Ona ta Kristýna Kočí měla přece v něčem pravdu:

"Bárta má policii?

My držíme celou justici"

Novinky.cz 14.dubna 2011

"Jedinej nebezpečnej je Klaus, Bárta je mrtvej," tvrdí Kočí na tajné nahrávce

Výběr z článku:

Přepis části tajné nahrávky, který uveřejnil Tyden.cz:

"...Vích: Tam je hromada kmotrů, těch ódéesáckých.

Kočí: ...to samozřejmě hraju s těma ODS kmotrama, ale s těma, který to chtějí změnit.

Vích: A ti jsou někde u vesla?

Kočí: Proč myslíte, že ta Plzeň, že ten Jurečko, že jsem šla na státní zastupitelství. Ty v tom klečí, Petr, pražský zastupitelství na tom leží, stejně jako Plzeň celá, nakonec i Renata Vesecká, celá tahle parta na tom klečí. Ty půjdou sedět. Mně je jedno, jestli Bárta ovládá celou policii,

protože my držíme celou justici.

Proto ten Pospíšil. Všechno je promyšlený, ..."

http://www.novinky.cz/domaci/230773-jedinej-nebezpecnej-je-klaus-barta-je-mrtvej-tvrdi-koci-na-tajne-nahravce.html

--------------------------

Jinak jste to naprosto přesně vystihl:

--------------------------

"...Je velmi důležité, abychom právě teď nerezignovali.

Hraje se o všechno.

Demokracie a právní stát jsou před zhroucením.

Nemluvím jen o občanských iniciativách. Ozvou se slušní soudci a státní zástupci? Jak dlouho si to ještě nechají líbit?..."
17. 07. 2013 | 10:26

siven napsal(a):

Už se nemohu dočkati, až nám zde podá svůj právní rozbor o poslanecké imunitě JUDr. Dan.

To zas bude bžunda.
17. 07. 2013 | 10:26

šašek z Jihlavy napsal(a):

Nejvyšší soud si Pospíšil a osvobodil trafikanty v době, kdy nehrozí srocení davů před budovou této ctihodné instituce. Je otázka, zda by se lidé odhodlali k protestu po letních prázdninách a dovolených. Zřejmě musí proběhnout soud s Rathem, Janouškem a dalšími šíbry, aby se občanstvo zorientovalo a patřičně zareagovalo. Janoušek dal mimochodem všem pirátům silnic dobrý návod, jak nepřijít o řidičák, zřejmě má jakožto právník dobře nastudované mezery v zákonech, za které vděčíme poslancům parlamentu, kteří pracují na objednávku mafie. Zhnusen prchám k lesům, vodám a stráním.

Kala
Nebude-li každý z nás z křemene, bude tento národ chatařů a houbařů muset vzít za vděk křemenáči, už se klubou spolu s liškami, růžovkami a hříbky. Nerudovo přání o národu z kvádrů vzalo dávno za své, spíše mě napadají bábovky a tvaroh. I ta guma je trefná, máme gumové zákony a koalice vysící na gumě dámských kalhotek. Jen gumové projektily nebudou třeba, když není terčů. A PS parlamentu by mohli přejmenovat na žvejkačku nebo prezervativ - stejně se tam jen přežvykují a udržují neplodná témata.
17. 07. 2013 | 10:29

DH napsal(a):

Rozdivočelé a rozmlsané levicové sebrance, třesoucí se na korýtka, poprávu sklaplo.

Vážení levicoví revolucionáři, přes chatrné právní konstrukce, přes zakuklence s beranidly, rozbíjejícími svými pdery p nocích ústavní základy naší země, se k moci nedostanete, to si jednou provždy zapamatujte.

Chtějí-li levicové strany ve svobodné soutěži uspět a přinést taková řešení, která jim ve svobodných volbách, pod dohledem svobodných a nezávislých demokratických médií a jejich komentátorů umožní získat dostatek mandátů ke složení a provozu vlády, budou muset přicházet s takovými recepty, které jim voliči a média schválí jako přijatelné a v předvolební kampani obhajitelné.

Jinými slovy, musí opustit zakyslou stalinistickou kvazivolševickou propagandu a stát se stranami moderního evropského střihu, s vyhrnutými rukávy a hlavou vzhůru. Musí se stát stranami ekonomicky racionálními a vnitřně efektivními. Jedině pak budou akceptovatelnými partnery, kteří projdou úspěšně předvolebním a následně volebním kláním.

Je ovšem evidentní, že současná holohlavá a pozitivně lustrovaná politická vedení tazvaných politických partají toho nejsou schopna ani v elementární rovině. Co nabízejí, jsou omleté fráze z mediálních tréninků, chabý a slabošský stisk ruky, případně komunistickou nostalgii pro vymírající geronty.

Normálním, slušným lidem nezbývá proto jiná rozumná volba, než podpořit v nadcházejícím supervolebním roce strany, které tyto výše zmíněné vlastnosti naplňují a dávají spolehlivou záruku tvořivého zakončení tolik potřebného reformního procesu.
17. 07. 2013 | 10:44

Bavor napsal(a):

V této politické krizi, kdy nelegitimní parlamentní většina si stěžuje na údajné porušování"ústavních zvyklostí" prezidentem je konečně čas nastolit otázku OBECNÉHO REFERENDA. Současná situace je přímo ideálním případem, kdy by občané měli vyjádřit svoji vůli přímým hlasováním. A současně se také ukazuje, PROČ pravice dosud obecné referendum odmítala. Aby mohla co nejdéle udržet u moci vládu, která jedná PROTI VŮLI VĚTŠINY VOLIČŮ. Lidi, CHTĚJTE OBECNÉ REFERENDUM.
17. 07. 2013 | 10:45

jeanp napsal(a):

na balkáně nic nového,
promafiánští "vykladači" práva z nejvyššího soudu se postavili
po bok soudu ústavního a dali jako obvykle opravdovému právu na frak,
osvobozením kamarádů za každou cenu dali volnou ruku
politické mafii a chudáka ištvana předhodili vlkům k rozsápání,
aby snad tato zbloudilá duše nezbořila fungující systém,
ve hře s vysokými kartami lze hodně prohrát, v této hře jsme
neměli tu "nejvyšší" a proto jsme definitivně prohráli,
naděje netrvala dlouho
17. 07. 2013 | 10:56

Analytik napsal(a):

Jasná zpráva: Nejvyšší soud nám oznámil, že stále pracuje v žoldu politické Mafie.
17. 07. 2013 | 10:59

jája napsal(a):

DH - opět bod za skvělou satiru. Ještě tam chybí, že Šnajdr a spol jsou pilíři naší demokracie a ekonomiky, a to si rozvracet nedáme. Sundat z Hradu Zemana, nahradit ho Kalouskem a po volbách zvítězivší pravice udělá nové zákonypouze pro sebe, samozřejmě beztrestnost velkozlodějen a nulová tolerance k plebsu.
17. 07. 2013 | 11:02

DH napsal(a):

Vážený pane jájo,

chápu vaši frustraci z toho, že právo a spravedlnost se neřídí a nemohou řídit hlasem rozdivočelé ulice a pokřikující lůzy.

Pilířem naší demokracie není ten či onen poslanec nebo individuum, ale svobodná politická soutěž založená na stranické politice.

Pilíře naší demokracie jsou tři, a to tři druhy veřejné moci. Každý z pilířů má svou oblast působnosti a každý z nich nesmí nepřiměřeně zasahovat do oblasti působnosti mocí ostatních. To platí bez výjimky a při jakémkoliv vychýlení dojde často k tomu, že se zbylé dvě moci spojí a výstřelek zbývající potlačí.

Tak tomu došlo i v tomto případě, kdy se moc výkonná reprezentovaná nikým nevoleným Ištvánem pokusila rozeštvat a zastrašit moc zákonodárnou svým pokusem vnutit ji svou interpretaci trestního práva na právní akty, na které se nehodí a použitelná není.

V tomto případě se spojila moc zákonodárná s mocí soudní, aby ukázali moci výkonné, kde jsou její meze a poprávu tak ukončily tuto trapnou aféru.

Bohužel, tato aféra má své náklady a své konsekvence. Shození a povalení vlády uprostřed krize, pozastavení projednání klíčových reforem a zastrašení aktérů svobodného politického vyjednávání je něco, co nemůže a nesmí zůstat bez odezvy.
17. 07. 2013 | 11:19

JC napsal(a):

Takže,
Není to ani týden, co tu levicoví blouznivci chrochtali blahem jak to má president Miloš Zeman ošéfované, a nyní už všichni jeho zásluhou určitě skončí v pruhovaném pyžamu.:-))
Levoši žádejte po Bimbovi ať dá okamžitě pozavírat všechny soudce nejvyššího soudu.:-))
P.S. Docela si vaše fňukání užívám.
17. 07. 2013 | 11:23

lijuti napsal(a):

Tak si myslím že můžou začít psát nové díly seriálu "Zdivočelá země". Protože co se tady děje se už snad ani jinak nazvat nedá.
17. 07. 2013 | 11:24

jája napsal(a):

dalík - pohanko dostaneš 10 mega a podpoříš vládu, dalších 10 za získání dalšího hlasu
pohanka - no dobrá, seženu melčáka, ten kývne, má dluhy
dalík - jsme dohodnuti, potom bude dobrá trafika pro oba
Takhle nějak probíhají politické dohody dle not ODS?
17. 07. 2013 | 11:29

Kala napsal(a):

Ano, zcela v duchu nadpisu tohoto blogu už ODS přechází do útoku na státní zastupitelství.
17. 07. 2013 | 11:30

xx napsal(a):

Kdo je překvapen ? Já ne. Od začátku jsem říkal, že je ten optimismus vyvolaný zatčením těch poslanců přehnaný.
17. 07. 2013 | 11:32

honza napsal(a):

Hmm, jak české......, pokud nám to vyhovuje jsou státní zástupci, soudy svobodné a nezávislé, pokud NS svobodně bez nátlaku rozhodne, dvěma senáty!!! a nám se to nelíbí, jsou to svině z NS.
17. 07. 2013 | 11:36

knedlik napsal(a):

Zřejmě pomůže už opravdu jen absolutní monarchie. Uvedená přednesem Cromwellova projevu z 1653 pěkně za fanfár z Libuše a v plném Vladislavském sále.

Někdo nedávno psal o tom, jak nezbytnou kvalifikací budoucího prezidenta či vladaře je pobyt ve vězení...od Masaryka až (...zatím) po Havla.
Chán Absolut Kájínek I.? Nebo svatý (M.) Štěpán?
17. 07. 2013 | 11:47

jura napsal(a):

no, prekvapen ejsem, rezignoval jsem uz davno (po posledni velke deomonstraci v praze, kde jsem nebyl na odborarskzch nakupech, ale za sve). Jako za minuleho rezimu, odpracovat si svych 8,5 a pak se a pak se zasit na svem, ne TV , ne noviny a mam nervy v klidu.
Tim nerikam, ze kdyby se odbory konecne zvedly (protoze nikdo jiny to nezorganizuje), ze bych nesel hazet vejce na parlament. ale muselo by bzt jasne, ze se jde do generalni na tak dlouho, dokud nebude kalous v base.
17. 07. 2013 | 11:52

aga napsal(a):

morová rána

Bejt štauf je něco jiného bež bejt štont. Nemávejte cizími odbornými termíny, když v nich máte maglajs.
17. 07. 2013 | 12:04

Morová rána napsal(a):

Pane ago, docela jste mě pobavil.
17. 07. 2013 | 12:13

Horáček napsal(a):

kdo si myslí, že na Nejvyšším soudě sedí slušní lidé, ten se mýlí. Nejde jen o trestní odbor, který rozhodl o imunitě poslanců, ale veze se to napříč celou justicí. Například konkurzy, na Nejvyšším soudě je pan Krčmář (spoluautor děravého insolvenčního zákona), jeho žena pak na Krajském soudě Brno řídí tuneling jednotlivých konkurzů (stačí zadat krčmářová do vyhledávače).Ano, oni mají justici.
17. 07. 2013 | 12:47

Bijte je, nicte je, palte je.... napsal(a):

Proboha, konzultante, co je v politice vyjednavani o uplatku? Vsechno muze byt interpertovano jako jednani ve veci verejneho zajmu za uplatu, ci protisluzbu.
Je jednani o kolektivni smlouve jednani o uplatku?
Je funkce v odborech organizovany zlocin za ucelem vydirani a nedovoleneho natlaku, je odmena za odborarskou funkci podilem na zisku z teto nelegalni cinnosti ci inkaso uplatku?
Ne, protoze vyderacskou cinnost odboru umoznuje zakon.
Podstatne je co rika zakon, ne nablble analogie, ktere na to napasujte?
17. 07. 2013 | 12:59

Bijte je, nicte je, palte je.... napsal(a):

jája No jo, tu mas certe Kotta...
17. 07. 2013 | 13:03

Honza H. napsal(a):

Pan Kuchař se rozčiluje, ale odůvodnění Nejvyššího soudu ještě nebylo zveřejněno. Dokud nebude zveřejněno, tak by se pan Kuchař měl mírnit.
17. 07. 2013 | 13:38

Kala napsal(a):

Mám strašně naivní názor, ale když ústava zaručuje imunitu poslancům za jakékoliv hlasování, proč tedy ti tři "rebelové" (spíš vyděrači či přímo poseroutkové, řekla bych) opouštěli sněmovnu? Měli statečně hlasovat proti, aby se nezpronevěřili svému přesvědčení. To by byl jediný správný postup, když podle dnešního řečnění pilíře sněmovny Bendy-ODS každý poslanec je ve sněmovně SÁM ZA SEBE (jak několikrát zdůraznil). Místo toho se zobchodovali s Nečasem a ze sněmovny odcházeli s blaženým vítězoslavným úsměvem, který dával tušit ty čachry něco za něco. Chlapi (vlastně jakési postavy) naprosto bez sexappealu (není tvořen fyzickým zjevem, ale chováním a zásadami, podle mé představy), si byli zřejmě jisti, že jim to projde. Jak se ukazuje, měli pravdu.
17. 07. 2013 | 14:05

čert }:o napsal(a):

prosím občany z levých stran aby se nerozčilovali
není jim to nic platné a navíc to stejně neovlivní
Mohou se vyřádit až při volbách a převzít moc do
svých - ehm pardon - předat moc na místo nejvyšší
a držet pak hubu a krok s levicovými hodnými a chápajícími
stranami co to myslí jen dobře s tím "obyčejným" člověkem

Tahle doba mi něco krutě připomíná =o(
A taky jak se vše důležité plánuje
na léto kdy jsou lidi na dovolených
(socky si na cestu k moři určitě vzali
půjčku a pak vyhlásí osobní bankrot)
je opravdu dojemné
17. 07. 2013 | 16:10

čert }:o napsal(a):

Bijte je, nicte je, palte je....
díky =o)))
17. 07. 2013 | 16:11

sedlak napsal(a):

tady je ještě jeden problém a to média, PROČ tu zaznívá hysterický Nečas a nezazní třeba pan prof. Pribáň nebo jiné kapacity? Řada titulků je vymyšleno jako červená vlajka na býka a houšt a víc, hlavně prodávat.

Už je i hnus koukat se na TV, bud je tam přehlídka kostýmů nebo politiků, po pravdě, mě už názory lidí, kterých si mnohdy nevážím NEZAJÍMAJÍ.

Imunita 100 x omletá, 100 x politici slibovali, 100 x se lidem vysmáli pardon ospravedlnili populismem, věděli dobře proč. Nyní bude spor o slovo PROJEV? Co bude příště, bude mi někdo, kdo v životě pořádně nepracoval, vysvětlovat co znamená slovo "černý".

Děláte si z lidí legraci?
17. 07. 2013 | 17:55

Ooka napsal(a):

Byla by vražda poslance spáchaná jiným poslancem na půdě parlamentu trestným činem, nebo by poslanec, který vraždil, byl beztrestný a byl by vyňat z působnosti organů činných v trestním řízení?
17. 07. 2013 | 20:55

aga napsal(a):

Ooka

To já mám zajímavější překladatelský oříšek - jak by se posuzovalo, kdyby po sobě v rámci vyjednávání politického dealu vystřelili dva poslanci, vzájemně by se zranili, přičemž jeden by stál na půdě parlamentu a druhý za jeho prahem. A včil mudruj, soude Nejvyšší.
17. 07. 2013 | 22:32

Honza H. napsal(a):

A je to tady. V odůvodnění Nejvyššího soudu je úplně jiná argumentace, než jakou předpokládá p. Kuchař. Tak to bývá, když se kdokoli vyjadřuje k věcem, o kterých nemá potřebné informace.
18. 07. 2013 | 20:25

rejpal napsal(a):

Honza H.
Ano, NS jde ve svém odůvodnění ještě dál, než jsme si mysleli. V odůvodnění je totiž pasáž: "projevem poslance se rozumí nejen výroky, ale i gesta, písemná podání, návrhy a jiné projevy vůle. Jde takto o jakékoliv jednání poslance na půdě poslanecké sněmovny a to je třeba takto považovat za výkon jeho mandátu a tedy jeho projev požívající ústavní ochrany ve smyslu čl. 27 odst. 2 Ústavy."
Důležitá je fráze "jiné projevy vůle". Výraz jiné není ničím ohraničen. Je jen otázkou fantasie čtenáře a kreativity poslanců, jak svou vůli projeví. Tenhle výrok legitimuje absolutně cokoli, protože cokoli, co poslanec učiní souvisí posle výkladu NS s výkonem jeho mandátu. NS jde dokonce ještě dál, než dosavadní diskuse. Podle jeho názoru už dokonce poslanec vůbec nemusí hledat oslí můstky mezi svými činy a politikou. Tou je již jeho čin samotný.
Ten projev vůle má ovšem podle NS jistou hranici - a tou kupodivu není charakter činu, ale místo, kde k "projevu vůle" došlo. Došli jsme tedy k absurdnímu stavu, že poslanec smí doslova cokoli, jen si musí dát pozor, kde to učiní. Podtrhuji slova JAKÉKOLI JEDNÁNÍ.
19. 07. 2013 | 08:11

T.Paine napsal(a):

Považuji za úplně nedůležité, kdo a jak bude ve straně hlasovat. Ale co je mimořádně důležité, to jest - kdo a jak bude sčítat hlasy.
Josif Vissarionovič Stalin. 
(Z knihy Vzpomínky bývalého Stalinova tajemníka, Boris Bažanov)

Ve všech zemích světa žili, žijí a budou žít lidé omámení touhou vládnout jiným a s osobnostními dispozicemi k tyranii. Dovolil bych si proto parafrázovat jednoho z největších expertů, co kdy žil.

Považuji za úplně nedůležité, kdo a jak bude schvalovat zákony (poslanci). Ale co je mimořádně důležité, to jest - kdo a jak bude ony zákony vykládat (soudci). 

Jinak řečeno, ti, kdo jmenují, přesouvají celoživotní úředníky/soudce a schvalují úředníkům/soudcům platy, jsou skutečnými despoty moci.

Kdo to je v ČR? 
Generální štáby/sekretariáty partají 
- prostřednictvím nikým nevoleného ministra spravedlnosti se stranickým glejtem 
- prostřednictvím stranických žoldnéřů/poslanců ve Sněmovně.

Jak to funguje v realitě?
1) 3 000+ soudců (1 soudce na cca 3 333 obyvatel) v ČR n e l z e proti jejich vůli odvolat,
2) jsou jmenováni (logicky tedy také vetováni) do funkce jedním člověkem (prezidentem), 
3) na monopolní návrh jednoho partajníka (nikým nevolený ministr spravedlnosti se stranickým glejtem),
4) b e z časového omezení (až do luxusního důchodu cca 20 000 Kč měsíčně).
5) Ministr spravedlnosti přiděluje soudce k soudům. 
Na okresní soudy okamžitě, na krajské,vrchní soudy po 8 letech výkonu právnické činnosti, na Nejvyšší soud po 10 letech výkonu právnické činnosti.

Partajnickým tvůrcům Ústavy České republiky třikrát nazdar. Zdar! Zdar! Zdar!
19. 07. 2013 | 14:12

Dáša N. napsal(a):

Opravdu přinesli Cyril a Metoděj z Byzance jen písmo?
19. 07. 2013 | 14:20

Myšelín napsal(a):

Doufejme, že Ištvan a Šlachta již nevystříleli veškerou munici a nechávají si nějaký ohňostroj v zásobě.
Jako finále poté, co justice definitivně ukázala, čeho je u nás schopna. A to se naši politikové tak bojí Ruska.
19. 07. 2013 | 14:27

K.M. napsal(a):

Naděje, že ještě aspoň ty příští volby by mohly být svobodné...,zde ještě existuje!

S hledáním vhodných lidí pro očištění politiky ČR od korupce začněte již dnes!!

Pro kontinuální očistu "zkrácení doby mandátu na všech stupních na 2.roky!!!"

Zkuste oslovit, "v dnešním bordelu nejméně zaháčkované", studenty vysokých škol...

K.M.
20. 07. 2013 | 01:23

K.M. napsal(a):

Naděje, že ještě aspoň ty příští volby by mohly být svobodné...,zde ještě existuje!

S hledáním vhodných lidí pro očištění politiky ČR od korupce začněte již dnes!!

Pro kontinuální očistu "zkrácení doby mandátu na všech stupních na 2roky!!!"

Zkuste oslovit, "v dnešním bordelu nejméně zaháčkované", studenty vysokých škol...

K.M.
20. 07. 2013 | 01:28

bigi25 napsal(a):

DH: Myslel jsem, že v 21. století už takoví naivní kašpaři neexistují...

Ale jako komický výstup je to dobrý: "...zakuklenci s beranidly, rozbíjejícími svými údery po nocích ústavní základy naší země..." - za takový blábol by se nemusel stydět ani Šmeral :-)

"Chtějí-li levicové strany ve SVOBODNÉ soutěži uspět a přinést taková řešení, která jim ve svobodných volbách, POD DOHLEDEM SVOBODNÝCH A NEZÁVISLÝCH DEMOKRATICKÝCH MÉDIÍ a jejich komentátorů umožní získat dostatek mandátů ke složení a provozu vlády, budou muset přicházet s takovými recepty, které jim voliči a MÉDIA SCHVÁLÍ jako přijatelné a v předvolební kampani obhajitelné." - to je fakt kabaret :-) Jen debil může napsat "svobodná a nezávislá média" a hlavně nechápu, proč by ty recepty měly kromě voličů schvalovat ještě nějaký presstitutky??? Jak se ukázalo v přímé prezidentské volbě, voliči Zemanovi jeho recepty schválili i přesto, že "nezávislá média" kvičela jak podsvinčata, takže názor médií evidentně nereprezentuje názory voličů, čili co je na nich DEMOKRATICKÉHO? Píšou, jak jim velí jejich majitelé, čili co je na nich SVOBODNÉHO?

"Jinými slovy, musí...stát se stranami moderního evropského střihu, s vyhrnutými rukávy a hlavou vzhůru. Jedině pak budou akceptovatelnými partnery, kteří projdou úspěšně předvolebním a následně volebním kláním." Tak 1) strany "moderního evropského střihu" vidíme denně v EP jak tleskají tý nule van Rompuyovi a napadají Nigela Farage (btw, ten jedinej v celém EP má KOULE) a 2) pokud vím, tak ČSSD prošla v r. 2010 "úspěšně předvolebním a následně volebním kláním" i se svojí "zakyslou stalinistickou propagandou" a volby VYHRÁLA (opět se ukázalo, že většina voličů nejsou debilové), ale bohužel už neprošla úspěšně povolební handlováním, které provozují strany "moderního evropského střihu" a bývalý prezident (ten je moderní až příliš a hlavu má vztyčenou, že nosem škrtá o dráty vysokého napětí, jen ty rukávy nemá vyhrnuté, páč by se mu blbě kradlo)

"Normálním, slušným lidem nezbývá proto jiná rozumná volba, než podpořit v nadcházejícím supervolebním roce strany, které tyto výše zmíněné vlastnosti naplňují a dávají spolehlivou záruku tvořivého zakončení tolik potřebného reformního procesu." - to je normální lidská vlastnost, že i ty největší zprzněnci sami sebe považují za "normální, slušné" lidi, takže za tenhle blábol se na vás vlastně ani nezlobím a přeju vám, aby vás "tvořivě zreformovali", páč to si zasloužíte...
20. 07. 2013 | 02:10

bigi25 napsal(a):

DH: ještě mi to nedá, abych neokomentoval další perlu (fakt se bavím víc, než nad články o Ivetě B.): "...zastrašení aktérů SVOBODNÉHO POLITICKÉHO VYJEDNÁVÁNÍ je něco, co nemůže a nesmí zůstat bez odezvy." :-) - Já bych tomu Ištvánovi nařezal rákoskou, takhle zastrašovat "svobodné a demokratické úplatkáře moderního evropského střihu". Chudák Kalousek si bude muset vyprat trenky.
A co se týče třech pilířů demokracie, tak dokud budou v jednom pilíři (namátkou) soudce Berka a soudkyně Langerová, v druhém pilíři Kradousek, Šláfenberg, Drábek (a spousta dalších, co už tam nejsou a užívají si keše, které v politice vydělali "svobodným politickým vyjednáváním", třeba Topolánek, Kühnl, Pilip, Dlouhý,...) a ve třetím pilíři Kočí, Peake, Pekárek, Bém, atd., tak je zbytečný mluvit o nějakých pilířích demokracie, protože na tomhle materiálu by neustál ani stan...
20. 07. 2013 | 02:35

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy