Sesedne Jiří Paroubek z kamionu?
Osm z deseti Čechů (84 procent) je pro omezení kamiónové dopravy v pátek odpoledne v době dopravní špičky. Sedm z deseti obyvatel (73 procent) si přeje zákaz jízdy kamiónů po celou neděli. Tolik průzkum STEM pro ministerstvo životního prostředí. Nepříjemná zpráva je to především pro Jiřího Paroubka.
Je s podivem, že notorický analytik všemožných průzkumů veřejného mínění vsadil v podzimní kampani právě na obří americký kamion – vždyť už před zveřejněním průzkumu bylo zřejmé, že lidé v Česku kamiony nemají rádi, hlavně když téměř pravidelně svými vzájemnými kolizemi ucpávají dálnice. Navíc v době, kdy vláda připravuje omezení pro kamionovou dopravu.
Nejdražší kampaň v historii ČSSD má ohromit – i oranžovým truckem americké výroby, naplněným estrádními umělci v čele s trochu vyčpělým zpěvákem Michalem Davidem, volebními lídry ČSSD a především plným populistických slibů a kritiky vládní ODS. Jen ekologická témata asi budou chybět – nejsou ve volbách natolik atraktivní a navíc ve spojení se zcela neekologickým kamionem by nepříliš souzněla. I když z úst politiků jsme na disharmonie zvyklí.
Krajské volby chce ČSSD vyhrát a cítí šanci – sází na kritiku nepopulárních vládních reforem. Ale hraje se o posty hejtmanů, které doposud ovládá ODS. A pokud nějakou politiku lidé vnímají alespoň trochu pozitivně, tak je to právě ta na krajské a lokální úrovni, která se zabývá konkrétním řešením problémů obyčejných lidí.
Jiří Paroubek sází na tradiční populistická hesla, která hlasitě znějí i na druhé straně Atlantiku v současném americkém souboji McCain – Obama. Změna, prosperita, jistoty. Všichni chceme prosperitu, všichni chceme jistoty. Je ale otázka, zda všichni chceme změnu. ODS rozjela reformy, které sice trochu bolí (bolely by víc, kdyby program Modrá šance byl zcela naplněn a nikoliv rozmělněn trojkoaličními kompromisy), ale nastartovaly cestu k prosperitě a především ke stabilizaci státních financí.
Milovník průzkumů veřejného mínění se vydal na velkou cestu velkým americkým truckem. Není však Kerouacovým chudým tulákem „na cestě“, ale populistou s desetimiliony korun, který chce nabubřelým povozem i stovkami billboardů omráčit voliče. Přiznám se, že mě osobně by oslovil více skromnou lacinou kampaní, postavenou na faktu, že ony desetimiliony věnoval na sociální ústavy pro staré lidi, dětské domovy – a byl následováníhodným příkladem pro ostatní politické strany. Asi ale nejsem ten správný volič.
Agentura STEM vydala zprávu o nelásce Čechů ke kamionové dopravě den po křtu oranžového kamionu ČSSD. Jiří Paroubek má nyní tři možnosti. Buď poprvé v životě nezareaguje na agenturní průzkum a bude dál brázdit republiku v neekologickém a neoblíbeném monstru. Nebo opráší starou osvědčenou skromnou socdemáckou Karosu, která voliče neirituje a straně už přinesla úspěch. Třetí možnost je málo pravděpodobná – že by osedlal buldozer, s nímž by symbolicky odhrnul ODS jako překážku na cestě k moci. Buldozer je pro voliče málo atraktivní. A pomalý.
Je s podivem, že notorický analytik všemožných průzkumů veřejného mínění vsadil v podzimní kampani právě na obří americký kamion – vždyť už před zveřejněním průzkumu bylo zřejmé, že lidé v Česku kamiony nemají rádi, hlavně když téměř pravidelně svými vzájemnými kolizemi ucpávají dálnice. Navíc v době, kdy vláda připravuje omezení pro kamionovou dopravu.
Nejdražší kampaň v historii ČSSD má ohromit – i oranžovým truckem americké výroby, naplněným estrádními umělci v čele s trochu vyčpělým zpěvákem Michalem Davidem, volebními lídry ČSSD a především plným populistických slibů a kritiky vládní ODS. Jen ekologická témata asi budou chybět – nejsou ve volbách natolik atraktivní a navíc ve spojení se zcela neekologickým kamionem by nepříliš souzněla. I když z úst politiků jsme na disharmonie zvyklí.
Krajské volby chce ČSSD vyhrát a cítí šanci – sází na kritiku nepopulárních vládních reforem. Ale hraje se o posty hejtmanů, které doposud ovládá ODS. A pokud nějakou politiku lidé vnímají alespoň trochu pozitivně, tak je to právě ta na krajské a lokální úrovni, která se zabývá konkrétním řešením problémů obyčejných lidí.
Jiří Paroubek sází na tradiční populistická hesla, která hlasitě znějí i na druhé straně Atlantiku v současném americkém souboji McCain – Obama. Změna, prosperita, jistoty. Všichni chceme prosperitu, všichni chceme jistoty. Je ale otázka, zda všichni chceme změnu. ODS rozjela reformy, které sice trochu bolí (bolely by víc, kdyby program Modrá šance byl zcela naplněn a nikoliv rozmělněn trojkoaličními kompromisy), ale nastartovaly cestu k prosperitě a především ke stabilizaci státních financí.
Milovník průzkumů veřejného mínění se vydal na velkou cestu velkým americkým truckem. Není však Kerouacovým chudým tulákem „na cestě“, ale populistou s desetimiliony korun, který chce nabubřelým povozem i stovkami billboardů omráčit voliče. Přiznám se, že mě osobně by oslovil více skromnou lacinou kampaní, postavenou na faktu, že ony desetimiliony věnoval na sociální ústavy pro staré lidi, dětské domovy – a byl následováníhodným příkladem pro ostatní politické strany. Asi ale nejsem ten správný volič.
Agentura STEM vydala zprávu o nelásce Čechů ke kamionové dopravě den po křtu oranžového kamionu ČSSD. Jiří Paroubek má nyní tři možnosti. Buď poprvé v životě nezareaguje na agenturní průzkum a bude dál brázdit republiku v neekologickém a neoblíbeném monstru. Nebo opráší starou osvědčenou skromnou socdemáckou Karosu, která voliče neirituje a straně už přinesla úspěch. Třetí možnost je málo pravděpodobná – že by osedlal buldozer, s nímž by symbolicky odhrnul ODS jako překážku na cestě k moci. Buldozer je pro voliče málo atraktivní. A pomalý.