Nevýhoda dobré paměti

06. 12. 2008 | 00:00
Přečteno 4895 krát
Dost pamatuji. Problém je v tom, že si pamatuji až příliš. Pamatuji si jednání před lety, pamatuji si slova, obraty a klišé. Pamatuji si, co psali novináři před deseti, dvaceti, třiceti i čtyřiceti lety. Pamatuji si role populárních herců od šedesátých let, přes normalizační po postsametové seriály. Hesla a klišé se mění, herci zůstávají stejní. Kdo dříve neúnavně v sloupcích nabádal k větší aktivitě v socialistické soutěži, dnes vytrvale káže v novinách pravicově neoliberální náboženství.

Kromě zmíněných fyzicky totožných jedinců dochází i ke generační výměně. Jsem učitel, a pětadvacet let kupodivu učím „stejné“ studenty. Nejsou samozřejmě úplně stejní, jen stejně vypadají. Stejně myslí, stejně hájí svou čest i stejně podvádějí. V průměru. Statistika je objektivní a neúprosná. Nemohou být ani o moc lepší, ani o moc horší než dřív nebo v budoucnu.

„Vás jsem, slečno, učil v roce 1984. A pak v roce 87, 92, 96 a 2003. Dobře si na vás vzpomínám. Tichá, chytrá, připravená. Na první pohled nenápadná. Ale stejně se mi z vás maličko tajil dech. Ve vší počestnosti, samozřejmě.“ Kolegu u okna jsem učil pětkrát, vždycky to byl flegmatický lempl a vždycky to nějak skoulel a nakonec prolezl. Nejméně osmkrát jsem učil toho v první lavici. Aktivní, drzý, ale se smyslem pro vtip. Díky jemu má hodina spád a lépe uplyne. A mohl bych pokračovat dalšími typy, jsem šťastný člověk, ta má statistika ve všech dobách nebyla zas tak špatná.

Každá doba má své ordnery či svazáky, své soudce, advokáty, policajty. Své udavače, své milosrdné, moudré i hlupáky. Své hajné a pytláky. Každá doba nemá nouzi o nevěstky. Ale každou dobu dělají lepší ti lidé, kteří nejsou lhostejní. Kteří jsou ochotni naslouchat a nemít apriorní názory. Kteří jsou ochotni tvořit, myslet a konat.

Pamatuji si zbytečně moc. A tak si umím představit, jak by ten či onen typ vypadal dřív. Jakou by měl uniformu. Koho by udával tenkrát? Jak by se svým citem pro spravedlnost dopadl dřív: zdali stejně rozpačitě, jako dnes. Je to dost jasné. Dnešní svazáci by byli tenkrát svazáky. (Termínem svazák se tu nemyslí členství v nějaké organizaci, ale vyčuraný kariérismus.) I k pomluvám a udávání je vždy potřeba stejná nátura. Ale slušní lidé zpravidla zůstávají slušnými lidmi. Aspoň tak si to pamatuji.

Kulisy se mění, hesla taky. Nehrozíme už imperialistům, revanšistům a pravicovým oportunistům. Nadáváme komunistům a levicovým populistům. Nadáváme Baníku. A na Baníku Spartě. Někomu nadávat musíme. Nebo ne? Ale klidně si pod blogem poslužte. Jistě se vám uleví.

Znám třeba dlouhou řadu praporečníků české pravice. S řadou z nich jsem ovšem před dvaceti lety sdílel stejnou stranickou organizaci. Jaká to asi mohla být… S řadou těch mladších bych v té organizaci určitě byl, kdyby… Víte, ono se to pozná. Poměrně snadno. Přesto si myslím, že to není kriteriální. I tam byli slušní lidé. A taky hajzlové a vyžírky. Jako všude.

Pitomý alibismus?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Bývalý student napsal(a):

I naše generace má svoje kajícníky
a fízly z honorace a skromné úředníky
a tvory bez svědomí a plazy bez páteře
a život v bezvědomí a lásku - k nedůvěře.
06. 12. 2008 | 00:26

Jan napsal(a):

Před lety jsem měl učitele psychologie. 1991? Říkal: disidenti jsou nepřizpůsobiví lidé, bolševici naopak konformní,za všech režimů nahoře. Uvidíte. Nevěděl jsem tenkrát o čem mluví. Kde jsou dneska disidenti? Kromě Vondry?
Jsem už několik let přesvědčený, že většinu pravověrných ODSáků, bychom v roce 50 našli u KSČ. Moc přitahuje vždycky stejné typy.Ideologie je jen záminka.
Většinou mě utřou, že nejvíc bývalých komoušů je u socanů.
To je právě to , bývalých.
Děkuji a hodně zdraví pane Havle.
06. 12. 2008 | 00:26

sasa napsal(a):

Mate pravdu, presto me kongres ODS dnes potesil, ze velkou vetsinou hlasu neschvalili vylucovani, ale bohuzel neschvalili tajnou volbu kandidatu do zastupitelstev a parlamentu. Navic se delegati chovaji slusne na rozdil od kongresu posledniho. Akorat ten Zahradil je stejne bezpaterny.
06. 12. 2008 | 00:32

SuP napsal(a):

..."Pamatuji si role populárních herců od šedesátých let,..."

Tak byste si taky mohl pamatovat:
..."Já se ptal, ale blbýho..."
..."Hlavně že to blbej věděl..."
..."Blbý maj čas si pamatovat, chytrý musej vymejšlet!..."

Werich - Horníček, forbína o teorii relativity....
06. 12. 2008 | 00:40

RUMCAJS napsal(a):

SuPe !
Nestaneme se radši levičáky ? Copak Ty netoužíš po tom být krásný , inteliligentní a všemi milovám ?
06. 12. 2008 | 01:04

george napsal(a):

Něco tak pěkného, dobře napsaného, aktuálního jsem dlouho nečetl. Máte můj obdiv a úctu. Záříte jako hvězda mezi ostatními blogy.

Nevím už jak bych vás pane Jiří víc pochválil,abych to nepřehnal, ale takový přístup a práce je návratná a oceněna bude.

Tak jen připomenu již napsané jinde:

http://ninivemail.blogspot.com

a taktéž

http://memorywebsite.blogsp...
06. 12. 2008 | 01:50

JIM napsal(a):

RUMCAJSI,levičákem už dávno jste.Loupežníci,zloději a jiná lůza se většinou rekrutovala s chudiny a různé nemajetné havěti.Dnes se tito lidé nazývají socky.Takže když si někdo dá nick RUMCAJS ,je on či jeho předkové dnešní terminologii levičácká socka.Ve Vašem případě modrá socka,nazdar.
06. 12. 2008 | 07:28

Doug Badman napsal(a):

V jednom máte pravdu. Někomu nadávat musíte.
06. 12. 2008 | 08:21

třebaKarel napsal(a):

Pane Havle ,
nemyslím si že je snadné určit kdo je " slušný " a kdo ne . Nemluvě o tom že hrát si na takovýho soudce k ničemu dobrý neni .
Copak můj pocit může někoho diskvalifikovat ?
Takže jediná důležitá podmínka kterou ode všech lidí bez rozdílu máme chtít je aby spolu mluvili .
Na to ostatní už máme hlavu , aby se s tím popasovala .
Kdybyste ale mohl ohledně toho " mluvení spolu " něco udělat tam nahoře , bude to určitě dobře .

tK
06. 12. 2008 | 08:24

Vertigo napsal(a):

... Znám třeba dlouhou řadu praporečníků české pravice. S řadou z nich jsem ovšem před dvaceti lety sdílel stejnou stranickou organizaci. ...

http://www.google.cz/search...čssd+členové+ksč
06. 12. 2008 | 09:20

xxx napsal(a):

Vynikající článek.
06. 12. 2008 | 09:55

Macháček napsal(a):

Vážený pane docente, jste inteligentní a zdatný demagog. Za vašimi slovy se dá číst asi toto : my, sociální demokraté, co jsme byli v KSČ, jsme z obliga. My jsme byli vlastně vždycky svým přesvědčením socdem, ale když se naše strana s komunisty v dubnu 1948 sloučila, co jsme měli dělat ? Zato dnešní pravičáci (ač jich bylo v KSČ řádově stokrát méně než v dnešní ČSSD) jsou kariéristé, protože v touze po moci přeskočili na opačnou stranu politického spektra.Takže vašich 43 poslanců z lůna KSČ jsou lidé svým názorem vlastně konsistentní, zato ti z druhého břehu (dnes už fakticky jen Tlustý) představují to neslušné. Bravo, pane demagogu !
06. 12. 2008 | 10:08

wbgarden napsal(a):

SOUŽKA ptákovina

Ani malá
ani velká
světem bloudí
učitelka

Vlídně hloupá
mírně hezká
je to učitelka
česká

Však schopna je
i za dráty
muklům dávat
diktáty.....

Jinak dobře bude asi, až žák sám si opět bude hledat mistra svého....
06. 12. 2008 | 10:22

Ládik napsal(a):

Usoudil jsem z toho, že nemáte čisté svědomí.
06. 12. 2008 | 11:12

Honza999 napsal(a):

Macháček

Vám nedošlo, že bývalí bolševici - nyní ODSáci - prostě své tehdejší členství v KSČ, nebo, což je ještě horší, svou příslušnost v tajným nomeklaturním kádrovým bolševickým reservám (ti nebyli členy KSČ, neboť byli připravováni na plnění tajných konspiračních stranických úkolů), úspěšně zapírají.
06. 12. 2008 | 11:22

martys napsal(a):

SuP: hezký příklad....škoda že mám tak špatnou paměť - jinak bych to sem napsal sám....:-)

ale je lepší když je někdo chytrý? a co to vůbec znamená být chytrý? je to poměrně neuchopitelný pojem!!! ale bohužel nám někdo vsugeroval že dnešní doba je chytrost ta nejsprávnější vlastnost!!! ale lidská společnost je celek který vyžaduje všechno - nejenty chytré - a přitom se nedá říct že ten chytrý by měl větší hodnotu!!!! příklad: fotbal. tým - kdyby byli všichni hráči "chytří" tak je skoro jisté že budou jenom prohrávat!!!
06. 12. 2008 | 12:00

rex XX napsal(a):

Jistě soudruhu.Koho jste se zastával ,když bolševik okupoval tuto zemi?Vám nelze ani nadávat.Je to naprosto zbytečné.
Čest práci.
06. 12. 2008 | 12:04

Pocestny napsal(a):

Jojo, PRavá DEemokratická Legrace, to veselému docentu jde velmi dobře.

Je v tom zásadní kopanec:
Pan docent zapomíná, že kromě těch ostatních bolševiků, na které pan docent leccos nezapomněl, je tuá 85% populu, který si také pamatuje, tu rudou knížku k tomu nepotřebuje, nikdy nepotřeboval a pořád si myslí, že bolševik nemůže být "bejvalej", protože pořád platí to selské poučení:

JEDNOU GAUNER, VŽDYCKY GAUNER!

Tak langsam mit dem Feuer, Herr Volksgenosse!!

Jak "bejvalej řadovej" esesák komunismu tu vy zrovna máte co vyskakovat.

Kdepak, správnej bolševik, jako pan docent má dva dary od boha - jednak si nepamatuje, co se nehodí, za druhý SE NESTYDÍ to vyčítat (co si sám nepamatuje) těm okolo.

Hnidovitost charakteru vskutku monstrosní, to se musí uznat.

Havle, co dělali ti druzí nijak nemění to, co jste v tý kompartaji hledal vy - cestu nahoru, jako pan "každej", tak s panem Každým laskavě mlčte a šoupejte nohama, rudohlave.
06. 12. 2008 | 12:30

Ivan Hochmann napsal(a):

I ty divochu....Ivan.
06. 12. 2008 | 12:34

vlk napsal(a):

PAne docente,

hezký článek. Opravdu s e dobře čte.
A většinou máte pravdu. Každá generace si myslí, že je úplně ,ale úplně jiná, ale nakonec skončí přesně stejně jako ti před nimi. Leckdy hůř.
To když staré náboženství sic e vystřídá nějaké z brusu nové, leč horší.

Nicmén - je tu jedno velké ALE. A tím ale je individuální příběh. Resp. individuální zkouška.
Ty potom ročlení slečnu , kterou jste učil čtyřikrát, lempla , kterého jste učil pětkrát a vtipného drzouna, který u vás absolvoval osmkrát na zrno a plevy. Konkrétní zkouška, konkrétní situace.

U klávesnic e je každý hrdina a bude tvrdit, že on obstál nebo že by určitě obstál.
Boxeři pro to mají vhodné přísloví - každý je frajer do první rány.
Ano jen do první rány. Ta potom začne rozdělovat frajery od ostatních.

A někd y život umožní nějakému ostatnímu , při hodně krvavém mači se stát frajerem. je to obrovské štěstí i neštěstí zároveň. V civilizovaníém světě obrovské štěstí. Protože lze získat trvalou úctu a respekt. V Čechách nikoliv. Tady frajeři od klávesnice, neodpouští. Protože fraje r do první rány odpouštět neumí.
Díky za blog.
06. 12. 2008 | 13:08

tata napsal(a):

pane RUMCAJS

tentokrát ste mi zklamal,proč?Protože Vás sem nikdy nepočítal mezi ty , za každou cenu,,, a jedno na kterou stranu.

Neznám pana HAVLA,možná to psal cileně jak mu to zde někteří podsouvaj nevím.Přece jen je svázán s nákou ideologií.

Ale at s jiným cilem nebo vědomě se mu opravdu povedlo vyhmatnout to co v naší společností chybí.

nezavisle na náké ideologii,všude se to dělí na slušné a haj...,co nam chybí že ty slušní se kvuli nakemu bloku ideologie,nedomluví zato ty ha...... se domluvý vždy a na jakékoliv urovni.

Neumíme těm darebakum utnout tipec,za schovaní za nakou frází,dříve boj proti imperialismu,ted boj proti komunismu,hodně z nas tomu podléhá,přestáváme vidět člověka,jeho chovaní jeho činy a skoumáme jeho příslušnost,jeho nazor.

Bohužel poslední dobou čtu vaše příspěvky a zda semi že stracíte nadhled,takový VÁŠ GLANC.

U jinych mě to je jedno,protože vym že snima nestojím o komunikaci protože proně je jen jejich nazor a ten druhý dokáží jen uražet.Omluva Vám ,nic mi není dotoho jak co hodnotíte,není to snaha Vás kritizovat,spíše obava že sem měl špatný odhad na lidi.NEVÝM neumím to vyjadřit.
,přesně vyjadřit ,ale příspěvek co ted zrovna čtu to dokresluje přesně.tam se muže dostat člověk nadpruměrně chytrý?To rad zustanu blbem.Nevím jestli mě pochopíte,jinak to opravdu není kritika veřte.

jedná se o příspěvek:06.12.2008 12:30:26
06. 12. 2008 | 13:09

tata napsal(a):

pane Vlk

SOHLASÍM,jen tam podle mě chybí co nasleduje poté první raně.Odsouzení je lehké,ale život je složitější.JSme složeni z kladu a zaporu ,A NAVÍC vystavěni ruzným životním situacím.Je rozdíl když podraz udělá ze své podstaty,nebo když má nuž na krku.NÁsledky jsou stejné ale posuzovaní by mělo byt rozdílné.Bohužel podle me filozofie zlo ma větší sílu,ukloznutí slušného člověka má vždy katastrofalní nasledky,navíc on se stím nedokaže vyrovnat do konce života,naopak darebak to druhý den neví.
06. 12. 2008 | 13:22

vs napsal(a):

Def. svazaka me pobavila a vysledek prekvapil, diky za clanek.
06. 12. 2008 | 13:42

max napsal(a):

to SuP:
v téže hře dále Werich říká jednu důležitou větu (volný citát,ale myslím,že poměrně přesný) :
"s lidskou blbostí se musí bojovat, i když se to zdá marné, jinak by zaplavila svět".
A dovolím si přidat ještě jeden citát :
"v českém národě je 65% debilů (p.Stejskal promine,ale je to opravdu citát), 15% alkoholiků, 10% duševně chorých a 5% normálních inteligentních lidí". Autor? Nebudete věřit,ale je jím Miloš Zeman, bývalý předseda ČSSD.
Ať si to každý přebere,jak chce...
Mějte se a hezký den.
06. 12. 2008 | 14:12

vaclavurban napsal(a):

Moc hezký článek, pane Havle.
06. 12. 2008 | 15:25

hv napsal(a):

Pane Havle,

jestli se meni kulisy nebo hesla? Nemeni se temer nikdy. Ani lide se tolik nemeni. Ten kdo vstupoval do KSC kvuli kariere klidne po sametu skocil do ODS, ted se stejnemu typkovi bude libit CSSD.

Proc nadavat komunistum, levicakum ci Cikanum? Je to jednoduche, kazda nadavka a zdrcujici kritika prece to povznasi toho, kdo jim to od plic nandava.

A ti vasi praporecnici ceske pravice? Pro me je pravicovym ne ten, kdo hlasa nizsi dane ci boj proti komunismu, ale ten u koho je na prvnim miste zodpovednost a respekt. Jak osobni, zodpovednost za svoji rodinu, misto kde zije a take spolecnost. A tohle, myslim, dokaze dlouhodbe budovat uspech, soucit i solidaritu silnych jedincu, co si jsou vedomi sveho podilu za kousek zdejsiho prostoru.

Ale to u nas neni v mode jiz desetileti. On se najde vzdy nekdo, kdo z "nas" to tezke brime sejme a ponese. Bud nam zastavi to silene zdrazovani nebo vymete ze vsech lidi komunismus. Akorat nam vzdy dotycny k tomu nepribaluje to nejdulezitejsi. Cenovku.
06. 12. 2008 | 15:29

Veterán napsal(a):

Je zde malý rozdíl. Zatímco dnes se protivníkům může nadávat relativně beztrestně a lidé si daného člověka maximálně přiřadí k hulvátům, v sedmdesátých a osmdesátých letech šlo odpůrcům režimu o práci, postavení a možnost vzdělání pro děti. A v letech padesátých šlo pro jistotu rovnou o krk.
Takže k určitému pozitivnímu vývoji došlo a třeba učitel, co již všechny typy žáků viděl, nebo svazácký výbor bude těžko prosazovat vyloučení na základě žákových názorů.
06. 12. 2008 | 15:52

vlk napsal(a):

tata

máte samozřejmě pravdu. Víte, člověk potřebuje hodně prožitých dní. Mně kdysi například nedocházelo, proč mi táta /můj/ říkával: děkuj osusdu za každou životní zkoušku, kterou ti ušetří.

V určitém věku jsem to pochopil.
06. 12. 2008 | 16:45

Pocestny napsal(a):

Vlčku, velkorysost je chválihodná, sám jí máš málo (jako "každej"), stačí se podívat na tvoje špalky, ale nebudeme se tu pomazávat medem, když čteme:

"Jsou to šmejdi tyhle tamhle!!
Já je pamatuju u rudejch, všechny!!

Nějak mi tu chybí: "Jo, také jsem byl mrcha lidská, byl jsem tam s nimi."

Kdy už pochopíš, že tenhle veselej docent je némlich to samý, co ti jím obecně pomluvení.

Narozdíl od vágního VONI, tu stojí fakt, že pan docent tam byl SÁM a DOBROVOLNĚ.

Tak kterej bolševik je ten správnej? Ten, co se tu vydává za moderní levici nebo ten "ochránce konservativních kořenů"?

Nějak se v tom vašem volebním oportunismu ztrácím, Vlčku..

Koukam, že vlastně za tu "správnou ideu" se zase staví ty pravé "osobnosti".

čili, ten vzkaz "bych jsem u nich proto, abych dnes mohl říci, co tam kdo druhej dělal, jen se na to neptejte mně, já nic, já čecháček - muzikant.

Ale jak znám lidi, kdo je na tom lépe, pánové?
06. 12. 2008 | 16:53

Pocestny napsal(a):

Je skličující číst tu tu sebelítost, kterou tu "pamětníci" vydávají za "hloubku porozumění", dle přikázání: "Neprožils, nesuď."

Zvláště, když je jinde čteme agresívně spílat někomu, kdo zdaleka nemá lejna za nehty tak zalezlá, jako ti, kteří si je tu o nás kartáčují.

Velkorysost vůči oposici se nepovoluje, velkorysost vůči zločinům vlastních milců je naopak povinná.

Jenom podotýkám, že tím, jak se o vás veselý docent "opucuje" se to svinstvo pouze stěhuje z jeho rukou na vaše ramena.

See ya,
would not like to be ya....
06. 12. 2008 | 17:07

Karel Mueller napsal(a):

Pane docente,
lidé se nemění. Doměnka o novém "socialistickém" člověku byla největší pitomost teoretického komunismu. A tak se příliš nemění ani kulisy, ani herci.
Pouze pravidla hry se mění. Ta koneckonců rozhodují o tom, jestli mají šanci jen cynici a tupci, nebo někdo, kdo za něco alespoň trochu stojí. A tak si mužite napsat tři sloupce: Do prvnního seznam vysokých státních funkcí, do dalších dvou jména z roku 89 a ze současnosti.
Porovnat můžete sám.

vlk:
Příteli, ten příměr z boxu se Ti povedl. Táta byl jeden rok mistr tepubliky a občas jsem si s ním zaskákal, uměl to do smrti. Boxem získáš tři vlastnosti:
Sebeovládání, schopnost snášet i nejbolestivější rána a konečně, když Tě někdo složí, tak bez jakýchkoliv slintů konstatuješ, že soupeř byl lepší. Proto vyhrál.
Dnes poněkud chybějící mentálí vlastnosti.
06. 12. 2008 | 17:51

Pípa napsal(a):

V politice tam je to selanka, ale v běžném životě tam je to něco, když zažíváte přerod marxisty na imperialistu. To je pocuc.
06. 12. 2008 | 18:13

Lena napsal(a):

Taky si už celkem dost pamatuji. A při povinné svazácké brigádě jsem ve vepřínu vypozorovala jednu zákonitost: že ke korýtku se zpravidla nejrychleji proderou ty největší svině.
06. 12. 2008 | 18:56

milo napsal(a):

Patříte k prvním nemnoha, kdo v této době fundamentálních nenávistí, říkají, že to je směšné a hlavně vzdálené od všeho, co je důležité. nenechte se ukřičet komisaři jakékoliv barvy. Byla by to, myslím, škoda.
06. 12. 2008 | 19:18

Gerd napsal(a):

Pane Havle,
když už jste v těch soudech, podívejte se v parlamentu kolem sebe, jak je dnes moderní říkat napříč politickým spektrem. A zjistíte, že v parlamentu je větší procenot výskytu sebestředných, namyšlených a arogantních lidí přesvědčených o vlastní důležitosti. Jinak by se totiž do parlamentu nedostali a slušných lidí je tam hodně málo.
Dále si myslím, že v r. 1990 došlo k obrovské chybě. Všem členům KSČ, bývalým nebo stávajícím měly být zakázány politické funkce, neměli mít možnost stát se členy Poslanecké sněmovny nebo Senátu, ai obsazovat místa nejvyšších státních představitelů. To se týká i bývalých spolupracovníků StB.
Tím, že k tomu nedošlo, je možná nynější situace, kdy poslanci přebíhají z jedné strany do druhé nebo jsou vydíratelní při hlasování. Možná by ten zákaz politické činnosti postihl i Vás osobně, ale dnes musíme počkat, až většina lidí s bolševickým myšlením odejde z politiky věkem, dobrovolně z ní neodchází.
06. 12. 2008 | 19:18

Pepa Řepa napsal(a):

Dobrá paměť má jen nevýhody. Já už nemám paměť žádnou.Ani dobrou ani špatnou. Kdyby mně neradil Alzi Heimmer, tak nenajdu cestu domů. Asi by si všichni oddechli.

To, že nevíte, jestli jste dotyčnou učil není taková hrůza. Horší je, když si nemůžete vzpomenout, jestli jste s ní něco měl nebo ne.

Jo co jsem to chtěl, už vím. Někdy mně je líto těch chlapíků, co nestihli SSM. Takovýmu Ivanu Langrovi nebo Bohoušovi Sobotkovi by modrá košile moc slušela. Snad stihli aspoň červenej šátek.Taky mne napadá jeden místní diskutér.Ten by ovšem byl předseda.
06. 12. 2008 | 20:05

StandaT napsal(a):

Jde Vám o to, aby se tady povedlo to, co francouzským komunistům. Jim se podařilo prosadit názor, že je má právo kritizovat pouze ten, kdo se s nimi rozešel. Ten, kdo ví jaci ve skutečnosti jsou, ale nikdo zvenčí. Tedy z hlediska celé francouzské společnosti nula nula nic lidí.

U nás se snaží dojít ke stejnému cíli - prosadit dojem, že vymezovat se vůči komunistům je něco, na co s vyjímkou nula nula nic lidí vlastně ani nemáme právo. U nás to je jenom ten, kdo si s komunisty ani jejich organizacema (ROH, SSM) nikdy nazadal. A když to někdo nemohl věkem, tak alespoň nasměrujeme lidi k pocitu, že kdyby to stačili, tak by určitě byli. Vždyť lidi se přece nemění, že?

Jak vidno diskusi, daří se. Ale na to, že SocDem má jen dva roky (a možná ani to ne), aby je spolupráce nesmetla stejně jako Kalouska, tak třeba každé ruky, která se přidá k Velikému Dílu současného Předsedy. A tak takovéto články tady bude mít častěji.

Nebojte pane docente, nadávat Vám nebudu. Jen vyjádřím smutek. Je vidět, že vy se počítáte ke staré gardě kolem Předsedy. Vaše volba.

tata: neskákejte jim na špek. Ani tenhle článek, ani reakce vlka, nejsou vedeny snahou po slušné společnosti. Jde jen o dokončení té sametové části revoluce. Oni neříkají nic jiného, než že vůči levici se smí vymezit jen levice. Tenhle postoj má k demokracií stejně daleko jako lidová demokracie předchozího režimu.
06. 12. 2008 | 23:09

tata napsal(a):

pane ¨Standa T

Asi ste pozorně nečet,psal sem že i když to možná psal s jiným záměrem tak ty slova sou prvdivá.

Vyte podle mě se ted mýlíte VY ,vymezovat se mamé proti darebakum,a je uplně jedno at je fialovej,rudej,nebo jinak.Že si mezi řadky čtete co vy chcete,nikde tam nebylo napsano že se vuči levici muže vymezovat jen levice.

Já to převedu konkretně na sebe.Vždy sem poctivě pracoval,dodržoval pracovní dobu,nechodil do hospody v pracovní době,oproti jiným pro které to na montáži byla bežná věc.Vždy sem měl nalepku podezřelého člověka,to je divný on dodržuje co mi porušujem.Po revoluci ty největší lemplové začali nejvíce řvát,jak jim režim ubližoval,mnozí na tom začali stavět.

Nevím,v jakych kruzích se pohybujete ja jen v těch dělnickych.A tam až tak politikou nežijou ale hodnotěj ten krajíc.

TAdy by neměla byt otazka postavena podle nazoru co ten člověk hlasá ale jak se chová.Bohužel reterika obou stran je jen o nazoru né o činech.Bohužel ty činy většinou každej hodnotíme jinak.

UŽ přestávám mít chut na toto téma diskutovat,nebot i takový rozumný lidé podle mě jako VY ČTOU něco co tam není.

Proč nula od nuli pojde,kritizujte konkretní situaci konkretní čin, konkretního člověka,ne příslušnost k nazoru který je v rozporu s Vaším.Už jen zařazení ROH DO teto skupiny ukazuje směr.

jA rozhodně fanda ODS NEJSEM ale v životě by mi nenapadlo že tam sou jen darebaci.Sou rovnoměrně rozloženy přuřezem všude,a vždy se více lepí na toho kdo je u korita.MÉNĚ TE idelogie více
činem dokazat že tu spravedlnost směřuji vyváženě.

TO strašení má spíš opačný efekt.

Co se tyče pana vlka a jeho hodnocení,ja to vaše nesdílím.Že mockrát použije,to co já bych nepoužil,to ano ale rozhodně to není zaslepené levičactví.
07. 12. 2008 | 01:05

SuP napsal(a):

max -
"s lidskou blbostí se musí bojovat, i když se to zdá marné, jinak by zaplavila svět".
Ano. A proto se občas pokusím o nějakou poznámku. I když vím že právě z té strany přijde vždycky ta nejostřejší kritika. Oni sice nebojují proti blbosti, ale mají pocit, že brání pravdu. Pominu-li těch pár blbů, kterým je jedno úplně všechno, jen když plácají.
07. 12. 2008 | 09:49

SuP napsal(a):

Pane docente Havle -
připomenu Váš poslední odstavec:..."S řadou z nich jsem ovšem před dvaceti lety sdílel stejnou stranickou organizaci. Jaká to asi mohla být… S řadou těch mladších bych v té organizaci určitě byl, kdyby… Víte, ono se to pozná. Poměrně snadno. Přesto si myslím, že to není kriteriální. I tam byli slušní lidé. A taky hajzlové a vyžírky. Jako všude....."

Ano, Pitomý alibismus.
Snažíte se umazat svým vlastním špatným svědomím ty aktivnější, kteří si "nezadali", jak tvrdíte protože to nestihli. Snažíte se tyto lidi vykreslit jako sobě rovné - vychcané kariéristy, jenom na druhém konci klacku.
Omyl pane docente. Poměr komunistů u ČSSD je podstatně vyšší než u ODS. Komunisti z ODS využili své dřívější aktivity a vychcanosti pro smysluplnou činnost při rozvoji hospodářství. Tím aspoň částečně uznávají, že se "umazali". Komunisti v ČSSD škodí v jiném tričku dál a navíc se své původní ideologie nikdy nevzdali. A co to bylo za svinskou ideologii, je dnes prokázané. A když jsme tak u těch představ, jaký by kdo MOHL být, kdyby... Uvědomte si, že mezi Vašimi "levičáky", kteří vám rozumějí, je i spousta lidí, kteří byli takové svině, že je ani do KSČ nechtěli.
07. 12. 2008 | 11:26

jojo napsal(a):

Vycurany docent marxismu a clen zlocinne strany takzvane po komunisticku relativizuje, aby si umyl sve spinave ruce. A zdejsi levicovi hlupaci vymysleji pohadky o tajnych cekatelich KSC a snad dokonce nejakych konfidentskych central, kteri jsou dnes v ODS.

Dojde to tak daleko, ze nam komuniste budou rikat, ze vlastne ti co v KSC nebyli jsou jeste horsi. Cim se lisi komuniste od nacistu? Ti se take vymlouvali.

Tohlencti chucpe se jmenuje docent vysoke skoly.
07. 12. 2008 | 12:56

SuP napsal(a):

jojo -
Ano, tak nějak jsem to myslel...
zejména ten druhý odstavec se vám povedl.
07. 12. 2008 | 13:04

Kakt napsal(a):

Ano.
07. 12. 2008 | 14:36

Ikena napsal(a):

SuPe,
do současnosti jsem Vás považoval za seriozní osobu, ale Vaše názory Vás katapultovali pod Blue Jaye.
Ještě jednou, pro zopakování.
Člen KSČ, který přeskočil do pravicové strany ODS je dle Vašeho názoru ten správný a poučený komouš, protože začal smysluplně podnikat a rozvíjet kapitalismus. To snad nemyslíte vážně. Pokud náhodou podniká a je v ČSSD tak ti škodí republice?
Neslyšel jsem totéž ve velmi dávné minulosti, ale s jinými pojmy a znaménky.
Nezlobte se na mně, znám zarytého komouše ze sousedství a ten má na EU a LS naprosto totožné názory jako má členstvo ODS. A stejné nálepkování, ale v obráceném gardu.
Evropa je jinde a svět rovněž, má jiné problémy. Měl jste poslouchat pozorně sdělením p. Míla, např. ohledně přijetí Eura a dopady krize na EU, pokud by Euro neexistovalo. Ale řešit otázku komančů je pto Vás jednoduší a pro ODS asi taky, navíc se nezmůžete.
07. 12. 2008 | 14:46

Blue Jay napsal(a):

Pane Havle,

Moje mama ucila na Karlove Universite a muj otec byl chirurg. Do 1968. Pak jsem se ocitl v "cizi zemi" jako decko. Rodice kteri obetovali svou karieru, majetek a hlavne to v co verili me tehdy vysvetlili ze to udelali hlavne pro moji budoucnoust. Moc se me to nelibilo. Ale postupem casu kdyz jsem vyrustal na "zapade" tak jsem pochopil pred cim me mama a tata snazili ochranit. Evidentne pane Havle Vy jste nemel stejne rodice jako jsem mel ja. Vy jste se z pedagoga stal politickou prostitutkou ktera se klidne vyspi i s komunistama pokud z toho neco bude mit.
07. 12. 2008 | 14:53

Ikena napsal(a):

Blue Jayi,
ajta krajta.
Nevěděl jsem, že do r. 68 neměl KSČ na obsazování učitelského sestavu na UK žádný vliv. To snad nemyslíte vážně. Vy nevíte, že o tom rozhodoval příslušný sekretariát? Vy takový kritik Švejnara a jeho otce. A pak prozradíte, že rodiče patřili k pracující inteligenci (tak se to nazývalo za totáče)s hezkým pracovním zařazením. Fakt bezva.
07. 12. 2008 | 15:10

Blue Jay napsal(a):

Ikeno,

Vase reakce na SuPa z Vas prene dela to co jste. Vy si proste nepriznate ze vetsina byvalych komunistu je bud v KSCM (coc neni prekvapive) a v CSSD. Nakonec ta strana ma ve jmene "socialisticka" i kdyz to jemne upravila. Jen pro vasi vzdelanost mila Ikeno...
Poslanci a exposlanci s komunistickou minulosti za CSSD,

Jan Kavan, byl clenem KSC, presne obdobi nezjisteno, styky s StB
Zdenek Skromach, 1982 - 1989 clen KSC
Jiri Rusnok, 1988 - 1989 byl kandidatem KSC
Jaroslav Tvrdik, 1988 - 1989 byl kandidatem KSC
Eduard Zeman, 1966 - 1970 clen KSC
Jaromir Schling, 1981 - 1989 clen KSC
Michal Kraus, 1984- 1991 clen KSC
Jiri Vaclavek, 1964 - 1968 clen KSC
Frantisek Strnad, 1984 - 1989 clen KSC
Miroslav Svoboda, 1985 - 1989 clen KSC
Pavel Dostal, 1962 - 1969 clen KSC
Karel Splichal, 1983 - 1989 clen KSC
Miloslav Vlcek, 1983 - 1989 clen KSC
Petr Ibl, 1984 - 89 clen KSC
Milos Melcak, byl clen KSC, presne obdobi nezjisteno
Josef Smykal, byl clenem KSC, presne obdobi nezjisteno
Jan Mladek, 1987 1989 clen KSC
Jaroslav Palas, 1980 - 1990 clen KSC
Milada Emmerova, 1966 - 1969 clenka KSC
Antonin Sykora, 1983 - 1989 clen KSC
Rudolf Tomicek, 1967 - 1990 clen KSC
Hana Sediva, 1979 1990 clenka KSC
Vladimir Lastuvka 1966 - 1969 byl v KSC
Josef Kubinyi - do roku 1990 clen KSC
Robert Kopecky, 1981 - 1989 clen KSC
Alfred Michalik, do roku 1990 clen KSC
Oldrich Nemec, 1976 - 1990 clen KSC
Ladislav Skopal, 1983 - 1989 clen KSC.....
atd.
07. 12. 2008 | 15:13

Blue Jay napsal(a):

Mila soudruzko Ikeno,
Muj otec a matka z vaseho "perfektniho" sveta utekli. Vy jste jak se zda tam uvizla dalsich 20 let. A podle toho jak zvatlate asi jste se hodne naucila, lol. Ze ten svet opet chcete zpet?
07. 12. 2008 | 15:21

tata napsal(a):

pane Sup

Myslím že hodně Vás se ukazuje v pravém světle,bohužel Vás tato dílčí prohra nepoučila,ba naopak nabíjíte težší kalibry.Jen si klidně zustavejte v blažené nevědomosti že za prohru pravice mužou komunisti.

Pravda je bohužel jinde nadutost,arogance a podcenění těch mravencu kteří jako jednotlivec nedokažou vubec nic,ovšem když jim šlapnete do hnízda začnete se divit.JEN JIM VYKUŘUJTE,ale nedivte se že ten počet agresivních se začne zvyšovat.

pravda je taková že vaše chovaní a vám podobných je do té naruče komunistu vhaní.

Uvědomuje si vubec někdo proč 19 let po revoluci,je opět levice tak silně na vzestupu,něchtělo byse to zamyslet kde ta pravice dělá chybu?NEBO SI BUDETE STALE MYSLET,že to je nemyslící stado které podlehá jen slibum pana PAROUBKA KTERÝ JIM NĚCO NASLIBUJE.Určitě náké procento ano,ale pravice stratila i u lidí co spíše volilili jí.

Není to tím že spoustu lidí pracuje na hranici minimalní mzdy,,a vy jim nato odpovídáte to je cena prace na trhu,nadruhou stranu jim ukazujete jak zakony platí jen proněkoho.,,,z nich ten zakon dakáže vymoct dlužnou stovku,,,

Což na druhé straně člověk ktery vytneloval banku ,firmu se usmívá do kamery že se dočkal spravedlnosti.

ANO at tyto lidi berou miliony ale za tyto platy musejí jít z kuží natrch.A NAOPAK za to při nezdaru musejí počítatže ,,,,zaměrně nepíši v plno případech podvody,,s nasledky ale to se stává jen ve vyjímečnych případech.
07. 12. 2008 | 15:43

Nuba napsal(a):

Pane tato,

ve všem, co jste napsal, s Vámi souhlasím. Na tomto fóru, i kdybyste napsal, že 1+1=2 tak je to stejně buď oranžové nebo modré. Máme to marné. A jsme to my a nám podobní, kdo bude vždy pravidla dodržovat, protože jinak nelze, bude však proto považován za hlupáka a nakonec za to dostane ještě do nosu.

Hezkou podvečerní neděli
07. 12. 2008 | 15:45

Ikena napsal(a):

Blue Jayi,
ano, jako vždy nebo zcela záměrně jste nepochopil co jsem napsal. Tedy po lopatě : když je komanč v ODS, tak je to OK a je náš. Vůbec nevadí,že diametrálně někde lhal. Když je jinde, tak je to gauner.
Mám osobní zkušenost, že největší antikomunisti byli vždy a stále jsou potomci z komoušských rodin, nebo jinak zaopatřených rodin bez existenčních rizik v tehdejší ČSSR. Daleko převyšují ve své akčnosti kohokoliv jiného. Nechtějte znát podrobnosti, když se na vedoucí místa po listopadu 89 přihnali na různá ministerstva lidé, mající na svědomí teror z 50. let a vedle nich stáli zakřiknutí političní vězni. Kdo myslíte, že vyhrál?

Můžete mi nadávat do komančů, levičáků socanů, stbáků, ale vy svými názory mi jen potvrzujete mojí životní zkušenost. Jste jen dalším v řadě.

Vaši úžasnou zabedněnost jen podtrhává fakt, že uvádíte na seznamu Melčáka,který drží pravicovou vládu ODS. Chápete to vůbec? Fakt ve Vašem podání tragikomedie na entou
07. 12. 2008 | 15:53

Ikena napsal(a):

To Nuba a Tata,

ano, cením si Vašich názorů, ale nepadají zde na úrodnou půdu.
Žádna sebereflexe nepřijde, jen zloba. Je to jak ve Sněhurce, kdy se královna stále ptá zdrcadla, kdo je nejkrásnější, u nás se ptá ODS, kdo je nejlepší a nechce slyšet, "vy už ne".

Skutečně se musím smát, když někdo vyčítá komanče v ČSSD a ten komanč je největší spojenec ODS v parlamentu. Nechci obhajovat komanče, ale chci ukázat na ty komické úkazy a obhajoby z řad příznivců té správné modré strany.
07. 12. 2008 | 16:03

tata napsal(a):

pane IKENA

To nevadí je zde pár rozumnych lidí s kterýma naopak stojí zato diskutovat,už jen proto že musím postavit svuj nazor proti jeho.Ono kde je psano,že ja musím myt pravdu,to je právě to co ted postihlo pravici.CHYBÍ sebekritika.

Vratme se třeba k volbě prezidenta.Co najeho kritiku padalo a jeho obhájci zde.KOLIK z nich změnilo nazor?

At je jeho nazor spravný nebo né jako hlava státu musí korigovat vyhlášení směrem ven.Kde si musíme uvědomit duležitost našeho státu,ajeho prohlašení sou spíše jako bysme byli pupek světa.

Jestli chceme patřit do E.U. NAŠE prohlašení by měla byt opatrnější.Je to prosté v celém životě platí ani pravda se nedá použít vždy a za každých okolností.
V politice to platí 2.
07. 12. 2008 | 16:40

Blue Jay napsal(a):

Pani Ikeno,

Nevim o cem tu diskutejeme. Je prece jasne ze v poslanecke snemovne je mimo komunistu z KSCM je tam jeste asi 20 z CSSD. Asi jsem zabednenej. Vy si opravdu myslite ze by bud komuniste z KSCM ci CSSD hlasovali pro cokoliv co by bylo prospesne demokracii v CR? Zijete v risi snu? Copak neposlouchate Grebenicky a Zaoralky? Ale to me porad nezabrani tvrdit ze Havel se zaprodal politice a opustil sve vzdelani a integritu. Stal se obycejny prostitut.
07. 12. 2008 | 17:16

Blue Jay napsal(a):

Ikeno!

Vy rada zvatlate. Mate rada pismenka. Reknete mi teda jestli vam pripada normalni ze v poslanecke snemovene CR sedi nekdo jako poslanec KSCM Vondruska. Neptam se na legalni nazor ale na moralni.
07. 12. 2008 | 17:23

Blue Jay napsal(a):

A ted neco o Havlovi,

Od cloveka z rodiny docela chyrejch a hlavne zasadnich lidi. Se Vas pane Havle chci zeptat. Jak se citite kdyz treba mate dobrou myslenku ktera by mohla pomoct . Napriklad skolne. Ja se tak vzedalaval a ten system znam velmi dobre. Je to pujcka a zaroven investice. Vzdyt to sam dobre vite. Stoji vam to za to pochodovat v rade jako nejaka husa ? O co Vam jde Havle? Jste tak levnej?
07. 12. 2008 | 18:15

Blue Jay napsal(a):

Question mr. Havel,
Are you still an educator? I hope that it is what you still are. Get back to your roots Havel. Politics are only for fools.
07. 12. 2008 | 18:25

SuP napsal(a):

Ikena -
Odpověď na Váš výpad patří spíš pod blog prof. Hořejšího a tam se už nechci vracet. Nicméně členů KSČ, nalezlých po normalizaci, (tedy z jiskrné vychcanosti), s odůvodněním "aby mohli dělat odbornou práci", kteří po převratu začali podnikat, znám několik. A začali podnikat v něčem konkrétním a smysluplném a zaměstnávat lidi.
Neznám ale ani jednoho, který pokud se po převratu dal k ČSSD, že by začal soukromě podnikat.
07. 12. 2008 | 19:42

SuP napsal(a):

Pane tato -
Podíváte-li se na přehledy účasti u voleb a počty voličů jednotlivých stran, dále na jejich vývoj v historii samostatné České republiky, zjistíte, že obě hlavní politické strany - ODS i ČSSD mají celkem vyrovnané voličské potenciály svých příznivců. Je ale mezi nimi relativně velmi početná skupina lidí, kteří si vybírají favorita ne podle toho, co je potřeba udělat, ale podle toho, co jim slíbí. A pokud se mají dělat reformy, jejichž účinek by se měl projevit za 5, za 20 let a budou potřebovat šetřit, co k tomu chcete slibovat? Pokud na druhé straně v témže okamžiku někdo nezodpovědně slibuje rozdávání peněz, které nemá a tvrdí, že reformy nejsou potřeba, co myslíte, že si ta skupina s "plovoucími prioritami" vybere?
Problém na rozdíl od Vás vidím v tom, že stoupající agresivita levicově orientovaných "nízkorozpočtových" uměle přiživovaná rétorikou vůdců levicových stran smete v první řadě Vás a Vám podobné, pokud se k nim nepřidáte.
07. 12. 2008 | 20:00

Ikena napsal(a):

Blue Jayi,
ještě jednou : Melčák pomohl vzniknout Topolánkově vládě, tedy bejvalej komanč a dost kovanej. A stále je důležitej.
Takže strana, která tvrdí, že s komančema nikdy, je závislá na bývalém komanči, nemá u mně žádný morální kredit něco žvatlat.
Blue Jayi, jistě jste si všiml, že píši v mužském rodě. Takže pokud vás chápu, tak asi neznáte dobře češtinu a mnohé vám tedy musí unikat z důvodu nepochopení jazyka, jinak si to již neumím vysvětlit.
07. 12. 2008 | 21:14

Ikena napsal(a):

To SuP,
pokud správně rozumím, každý komanč který začal podnikat a podporuje ODS je OK. Ti ostatní,
kteří nepodnikají, jsou v zaměstnaneckém poměru např., tak jsou nepřátelé lidu? Tak to uvádíte. Toto rozdělení, ale s jinými pojmy zde již bylo.

Jen tak mimochodem, ten rozdávačný ministr je Nečas s jeho sliby s přidáním 2.7 miliard před volbami. Tomu se říká populismus. Ale vy my určitě vysvětlíte, že pokud to navrhne Nečas a ODS, tak je to naprosto v pořádku. Jen kdyby to udědlali socani.
Musím se smát, vaši straníci se vydali na cestu podbízení a la CSSD.
07. 12. 2008 | 21:20

student napsal(a):

Spolupisatelé, dokážete někdo napsat jaké funkce v SSM zastávali dnešní významní politici ?
07. 12. 2008 | 21:47

Skogen napsal(a):

Kdybyste byl jenom ekonom, byl byste zřejmě pravičák. Pokud byste byl jen učitel, stačila by vám kapka mesiášství. Kdybyste byl pouze filozof, vystačil byste si sám. Díky tomu, že jste tím vším dohromady, je možné přečíst si ty skvostné řádky s hlubokým významem. Díky za ně.
07. 12. 2008 | 22:44

Germanicus napsal(a):

Milý pane docente,
Taky děkuji za hezkou úvahu. Chtěl jsem reagovat už včera, ale opět jsem usnul únavou (po návratu z 13 hodinové předvánoční směny). Taky hodně pamatuji a máte pravdu, základní typy lidí (i podle profesí) jsou stále stejné, jaksi se v časoprostoru recyklují. Jenom v jednom směru je to jaksi jiné. Tolik lidské bídy jsem ani v 60., ani v 70., ani v 80., ani dokonce v 90. letech neviděl. Týká se to pochopitelně bezdomovců. Lidé s asociálním chováním + alkoholici a narkomani byli a existovali vždy. Ale bývalí somráci z automatu Koruna, Metro, Svět apod. (šéfe je ten páreček, knedlík apod. volnej?) měli určitou úroveň a nebyli zdaleka tak početní jako dnešní lidské trosky, žijící na ulici. A dnešní doba přinesla navíc nový druh páriů, žijících v podmínkách bezohledného vykořisťování - jsou to agenturní pracovníci, většinou cizinci (hlavně Ukrajinci, Vietnamci, Mongolové a další, ale taky Češi). Většinu z nich nevidíme, jsou schováni v budovách továren a montoven (dnes jsou první na řadě při propouštění, bez nároku na jakékoliv odstupné nebo podporu v nezaměstnanosti). Ale některé si můžete prohlédnout v nablýskaných obchodních centrech, jak se unaveni plouží za čistícími stroji a jak uklízí prostory těchto center (většinou 14 - 18 hodin denně, 7 dní v týdnu). Mimochodem při návtěvě obchodních řetězců sledujte tváře lidí, kteří tam pracují. Je to značně vypovídající o tom, jak je s nimi zacházeno, většinou vidíte unavené, lhostejné tváře. Mně osobně v tomto srovnání nejlépe vychází nejmenovaný řetězec hypermarketů (začíná na G), kde lidé normálně komunikují a nepůsobí unaveně a otráveně.
No a ještě k tomu vzpomínání. 60. léta minulého století přinesla zajímavé nadčasové dílo týmu filozofů, sociologů a ekonomů, které vedl respektive koordinoval Radovan Richta. Základní poznatky byly publikovány pod názvem Civilizace na rozcestí. Myslím, že dnešní společnost, kterou nazýváme západní (euro - atlantickou) civilizací je 20 let po kolapsu byrokratického (sovětského) socialismu opět na rozcestí. Stálo by za to, aby soc. dem. strana dala dohromady tým odborníků, který by řekl, jak jít dál na tom rozcestí. Obávám se, že cesta po modré vede na slepou kolej. Do určité míry je inspirující program B. Obamy, uvidíme jaké budou první zkušenosti z jeho realizace.
Takže pane docente držte se a dejte hlavy dohromady, ať ten sešup ustojíme a překonáme.
07. 12. 2008 | 23:44

tata napsal(a):

pane Sup

Mýlíte se v mnoha věcech:

1.Vžaddném případě nemají vyrovnané voličstvo.JEN voliči pravice sou disciplinovaný a proto ta obava s učastí.Většině dělníku je politika šuma fuk.

Bohužel na jejich škodu.Jen s usměvem čtu o jakych reformach to zde píšete.bohužel ty takzvané reformi jen rozevírají nužky.ALE s rozdílem že já plně chápu že pravice je pro určitou čast a dokaželi to zabalit,jak to dokazala v minulích volbách.Zvítězí.Ale zakonitě většinou jedno období než ukaží oco de.

No ČSSD TO prozměnu dělá na druhou stranu.AŽ TOTO někdo dokáže vyvážit bude stabilita.

Jestli tady mluvíte o slibech co bylo Topolankovo kolečko?jak ja nazval perpetum mobile.UBRAT daně a všichni na tom vydělaj,jak usměvné.

Pokud píšete že je zde relativně silná skupina která podlehá slibum.Tak je to taková polopravda,Ano je zde ale to je skupina která se pohybuje na hranici minimalní mzdy a te pravě těžko vysvětlíte, že na jedné straně přidáte příjmové skupině s příjmi nad 100000 ulevu na daních ato nemalou,a jim se divíte že řeší 30 korun.pro ně tech 30 korun znamená velice hodně.

VY protyto lidi mate jen pohrdani,a nalepku flakaču ,a hospodskych povaleču i tací sou mezi nimi ale to je stejné jako mezi podnikateli darebaci.Zkuste pracovat na dvě směny za 8000čistého,a živit rodinu.KAŽDY TOTIŽ NEMUŽE BYT PODNIKATEL.
Někdo musí taky pracovat,co ty chytrý lidi vymyslej nebo říděj.

pokud nepochopíte tyto zakonitosti je to spojená nadoba jeden potřebuje druheho.
08. 12. 2008 | 01:02

kočka šklíba napsal(a):

Germanicus, smutné a v mnohém pravdivé. Jenže zde to mnoho diskutujících neuzná. Že pracovníci v obchodních řetězcích jsou neskutečným způsobem zneužíváni, je pravda, s těmi bezdomovci, ano také máte pravdu bez ohledu na to, že mnoho z nich si tento způsob života vybralo, ale také ne zdaleka všichni. Jenže nechápu co by stím asitak měla dělat ČSSD, když toto neřešila a ni za těch 8 let, co vládla?
08. 12. 2008 | 01:33

Kakt napsal(a):

Pamatujete si pane Havel proc jste vstoupil do KSC ?? Napiste o tom, dekuji.
08. 12. 2008 | 06:12

Andy napsal(a):

Tento blog patří k těm nejlepším. Myslím, že je ovšem velkou chybou dávat autora jako lídra eurokandidátky. Ten člověk má na víc než se utopit v evropském parlamentu.
12. 12. 2008 | 20:06

Hynek napsal(a):

Pane Havle, toto je pěkný článek - upřímě. Schodou okolností jsem také učitel, také se střetávám s osobnostmi které by se dali označit za určité typy...
A potkávám tam i děti voličů sociálních demokratů,vaše budoucí voliče, kteří věří tomu, že je možné, aby všichni lidé měli nadprůměrný plat, vždyť jde jen o to správně rozdělit peníze.
Pane Havle, hodně ve svých jiných blozích píšete o neoliberálním náboženství, pravicové propagandě...Já bych vám chtěl jen jako kolegovi přiblížit i to, co asi nevidíte, populismus levice. Musím však uznat, že jste v tom úspěšní což vám dalo do správy kraje a v budoucnu vám to jistě přinese i vládu nad zemí. I Hugo Chavez a Robert Mugabe se zaštiťují ochranou chudých.
27. 12. 2008 | 18:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy