Kdyby hloupost nadnášela, aneb tramvaj k Václaváku
Pražští radní mají širokou paletu investičních akcí, které by měli v Praze postupně uskutečnit. Zejména pak je čekají přípravy na dokončení výstavby vnitřního městského okruhu (vyžádají si cca 50-60 mld. Kč investic města) a trasy D metra (vyžádají si nejméně 40-50mld. Kč investičních nákladů).
Před volbami slíbili prakticky všichni dnešní "koaličníci", tedy strany, které se nyní podílejí na pražské městské radě, také to, že vybudují jeden až dva nové pražské mosty a opraví staré, které se blíží či již jsou v havarijním stavu. Zatím ale ani v této oblasti pražská městská rada nikam nepokročila. Pražští radní mají svérázné názory na pražskou dopravu. A tak už před časem vyzkoušeli, co se stane, když se najednou uzavřou obě dvě komunikace jdoucí přes Malou Stranu a souběžně na Starém městě, propojující de facto jih a sever města. Podle radních se nestalo nic. To, že to způsobilo ještě větší zácpy v městské dopravě, než-li je obvyklé, je zřejmě neodradilo od scestné myšlenky, že je možné v této oblasti dále experimentovat. Faktem je, že po dobu několikadenního uzavření na jedné straně Smetanova nábřeží na Starém městě a Karmelitské a Letenské na Malé Straně se udála v tunelech, které zatím tvoří nedokončenou část vnitřního městského okruhu, jen jedna vážnější dopravní nehoda. I ta však dokázala zablokovat pražskou dopravu na levém břehu Vltavy na několik hodin. A to ještě vcelku bez větších dopravních omezení byla k dispozici magistrála obepínající Národní muzeum. Ta byla pochopitelně, zejména v uvedeném čase a vlastně po celou dobu omezení dopravy na Malé Straně a Starém Městě mimořádně přeplněna.
Nyní pražští radní chtějí, jak říkají, „vrátit“ tramvajovou dopravu na Václavské náměstí. Ze všech tras, o kterých měli uvažovat, si ovšem vybrali trasu velmi krkolomnou a zcela nesmyslnou (ty ostatní jsou ale ještě horší). Trasu, která snad může mít jistý turistický význam a možná může spojovat Hlavní nádraží s Masarykovým nádražím. Doprava cestujících z jednoho nádraží na druhé by se ovšem mohla mnohem efektivněji zařizovat například malými autobusy, shuttly. A tak jediný společenský přínos, který já vidím při realizaci této tramvajové trati je, že by vlastně proťala a z velké části zlikvidovala dnešní Sherwood, tedy vcelku nechutný kus zeleně prokálený bezdomovci a jinými individui, včetně narkomanů před Hlavním nádražím.Tramvajová trať by měla vést od ukončení Vinohradské třídy na roh Washingtonovy ulice a Václavského náměstí, do blízkosti bývalého Domu potravin. Pak by se vydala překvapivě na Wilsonovu ulici, to znamená na dnešní magistrálu a pod Státní operou by trasa tramvaje odbočila znovu do Washingtonovy ulice a pak přes Sherwood k Senovážnému náměstí, kde by navázala na další, již existující tramvajovou trať. Tramvajová trat tak protne u Národního muzea magistrálu a nutně tam omezí dopravu a to v obou jejích částech.
Naštěstí se radní nevydali cestou skutečného návratu tramvají na Václavské náměstí, což by byl úplný nesmysl. Ale i tento jejich „kousek“, toto rozhodnutí, je chybné. Bude stát Pražany úplně zbytečně vyhozené peníze, bez nějakého reálného přínosu pro řešení pražské dopravy.
Celá akce ovšem bude mít velký marketingový účinek, což vytvoří kouřovou clonu nad tím, že radní nejsou schopni realizovat v Praze potřebné investice mnohem většího rozsahu a dosahu.
I toto rozhodnutí svědčí o kolosální neschopnosti současné městské rady činit významná rozhodnutí v oblasti investic do dopravy a investic vůbec.
Před volbami slíbili prakticky všichni dnešní "koaličníci", tedy strany, které se nyní podílejí na pražské městské radě, také to, že vybudují jeden až dva nové pražské mosty a opraví staré, které se blíží či již jsou v havarijním stavu. Zatím ale ani v této oblasti pražská městská rada nikam nepokročila. Pražští radní mají svérázné názory na pražskou dopravu. A tak už před časem vyzkoušeli, co se stane, když se najednou uzavřou obě dvě komunikace jdoucí přes Malou Stranu a souběžně na Starém městě, propojující de facto jih a sever města. Podle radních se nestalo nic. To, že to způsobilo ještě větší zácpy v městské dopravě, než-li je obvyklé, je zřejmě neodradilo od scestné myšlenky, že je možné v této oblasti dále experimentovat. Faktem je, že po dobu několikadenního uzavření na jedné straně Smetanova nábřeží na Starém městě a Karmelitské a Letenské na Malé Straně se udála v tunelech, které zatím tvoří nedokončenou část vnitřního městského okruhu, jen jedna vážnější dopravní nehoda. I ta však dokázala zablokovat pražskou dopravu na levém břehu Vltavy na několik hodin. A to ještě vcelku bez větších dopravních omezení byla k dispozici magistrála obepínající Národní muzeum. Ta byla pochopitelně, zejména v uvedeném čase a vlastně po celou dobu omezení dopravy na Malé Straně a Starém Městě mimořádně přeplněna.
Nyní pražští radní chtějí, jak říkají, „vrátit“ tramvajovou dopravu na Václavské náměstí. Ze všech tras, o kterých měli uvažovat, si ovšem vybrali trasu velmi krkolomnou a zcela nesmyslnou (ty ostatní jsou ale ještě horší). Trasu, která snad může mít jistý turistický význam a možná může spojovat Hlavní nádraží s Masarykovým nádražím. Doprava cestujících z jednoho nádraží na druhé by se ovšem mohla mnohem efektivněji zařizovat například malými autobusy, shuttly. A tak jediný společenský přínos, který já vidím při realizaci této tramvajové trati je, že by vlastně proťala a z velké části zlikvidovala dnešní Sherwood, tedy vcelku nechutný kus zeleně prokálený bezdomovci a jinými individui, včetně narkomanů před Hlavním nádražím.Tramvajová trať by měla vést od ukončení Vinohradské třídy na roh Washingtonovy ulice a Václavského náměstí, do blízkosti bývalého Domu potravin. Pak by se vydala překvapivě na Wilsonovu ulici, to znamená na dnešní magistrálu a pod Státní operou by trasa tramvaje odbočila znovu do Washingtonovy ulice a pak přes Sherwood k Senovážnému náměstí, kde by navázala na další, již existující tramvajovou trať. Tramvajová trat tak protne u Národního muzea magistrálu a nutně tam omezí dopravu a to v obou jejích částech.
Naštěstí se radní nevydali cestou skutečného návratu tramvají na Václavské náměstí, což by byl úplný nesmysl. Ale i tento jejich „kousek“, toto rozhodnutí, je chybné. Bude stát Pražany úplně zbytečně vyhozené peníze, bez nějakého reálného přínosu pro řešení pražské dopravy.
Celá akce ovšem bude mít velký marketingový účinek, což vytvoří kouřovou clonu nad tím, že radní nejsou schopni realizovat v Praze potřebné investice mnohem většího rozsahu a dosahu.
I toto rozhodnutí svědčí o kolosální neschopnosti současné městské rady činit významná rozhodnutí v oblasti investic do dopravy a investic vůbec.