Dětí, úzkosti a hledání identity ve zmateném světě.
Děti, úzkosti a naše vnitřní hledání identity ve zmateném světě.
Stále se nemůžeme domluvit, co nás určuje - geny nebo výchova? Nakonec se došlo ke kompromisu , určuje nás i to získané ( hlavně v dětství) i to genetické. Například úzkostný rodič předá svému dítěti geny úzkosti, ale zároveň u něj dítě pozoruje i úzkostné chování. Někdy to ale zdá se, nefunguje. Děti se propadají do úzkostí a depresí, i když mají rodiče v normě.
Zkuste dát sami sobě takový malý test identity: Kdo jste? Zodpovědět si pětkrát různou odpověď....
Nadechnout se a ŽÍT? Doba manipulátorů....
Ocitáme se v době bez strašáků Covidových opatření, úmrtí a nemocí. Na sociálních sítích se už ale tvrdě bojuje před volbami...
Piráti - noví komunisté...
Žijeme v děsivé době, kdy nás drtí nejen Covid, ale i bývalí stbáci a komunisté v čele státu, nedemokracie, nadbíhání Rusku a Putinovi a nekončící pandemie. Ale také se blíží i volby, takže se vše přiostřuje a točí do vrtule a nejen na sociálních sítích to vře, politici se předhánějí, kdo dá víc fotek na Facebook a hromadně se fandí Pirátům.
Z jedničkářů čtyřkaři i propadlíci.. Děti jsme hodili při palubu úplně.
Děti a studenty jsme hodili přes palubu úplně, do škol téměř nechodí, s tím že mají přece distanční výuku., stýkat se nesmí, tráví čas jen doma u mobilu a u i Padu, Zajímáme se, co dělá Covid se seniory, ale co dělá brutální izolace a distanční výuka s dětmi, na to se nepoukazuje, málokdo se nad tím pozastaví.., málokdo to řeší..kromě psychologů. A je to devastující stav..
Děti nevidí v on line výuce velký nebo žádný smysl. Známky dostávají především nebo výhradně za úkoly, dostávají horší známky a někteří i online propadají.Horší u to být nemůže . Rodiče a školy to berou často příliš vážně, nejen jako provizorní překlenovací záležitost.A děti se pak celé dny hrbí nad úkoly a referáty.
Školy nás nezajímají, otevřené hospody a obchody ano. Co to vypovídá o lidech? Dekadence je dávno tady.
Školy se v pondělí otevřely po dvou měsících i pro středoškoláky a další děti. Praktické vyučování je pro odborné a umělecké školy nezbytné a výuka on line selhala.To už víme. Až na výjimky je on line výuka paskvil.
Naše děti a studenti se už rok neučí, praxi měli jen pár týdnů a opět jim hrozí zavřením škol. Týden se mluví a píše jen a jen o hospodách a obchodech, o školách jsem nezaznamenala nikde ani zmínku, jakoby nikoho nezajímalo, že děti to odnesou a už dlouho odnášejí nejvíc.
Studenti středních odborných škol, uměleckých škol v první ročnících neměli možnost se se studiem skoro ani seznámit. Dnes opět hrozí zavřením všeho i škol. Bylo to špatné a populistické rozhodnutí vlády jako v létě - vše otevřít- a spoléhat na "rozum" lidí. To ví asi každý, že to vláda vůbec nezvládá. Ale co mě nejvíc zaráží ve veřejném prostoru, je absence zájmu o školy a studium ... Co vypovídá víc o lidech, než takový nezájem a přehlížení vzdělání?
Vzdělání už není pro Čechy prioritou...Co se jí stalo? Obchody? Nákupy? Otevřené hospody? To lidi zajímá a to řeší na sociálních sítích.
Kde jsou rodiče dětí a studentů? Proč je není slyšet? Proč se dávno nebouří proti budoucí nevzdělanosti svých dětí? Proti jejich nemožnosti se vzdělávat ve svých oborech nebo i na základních školách? Je jim to jedno? Děti to deptá a ničí i psychicky. To není výmysl, to je bohužel REALITA. Jen co začnou zase studovat( vždy jen na pár dní), školy se zavřou. Odnaučily se mít o svůj obor zájem, žijí v apatii, pouštějí si filmy a přežívají v izolaci, mají deprese a úzkostné poruchy. Často těžké.Berou antidepresiva už na základních školách. Dá se tomu divit? Oni to nezavinily. Nezvolily si neschopnou vládu, ani neřeší hodinu méně nebo více u otevřených hospod. Děti a studenti se zavřely do svých světů a vyjít ven jim dělá potíže a já se jim vůbec nedivím. Vyjít do šíleného a pomateného světa, kde jedinou prioritou je konzum a otevřené hospody, je opravdu těžké a deprimující.
Určitě je víc rodičů a terapeutů a psychologů, které to trápí a vidí, co to s dětmi dělá. Ale mlčí. Tahle šílená doba je ničí nejvíc. Oni jsou důležití! Nebylo by dobré,aby to bylo víc slyšet? Já o tom píšu pořád. Proč neslyším a nečtu nikde jiné rodiče, psychology a terapeuty? Jsou nám děti TAK lhostejné? Víc než otevřené hospody a obchody? Tohle o nás vypovídá nejvíc.....Dekadence je tady a ozývá se. Vzdělání je nedůležité...Tak to vysvětlete i svým dětem a nechte jim předepsat léky. Oni nejsou ještě zkažení i jejich duše to devastuje...
Otevřete dětem školy! Tohle opravdu není vzdělávání.Covidové děti....
Otevřete dětem školy! Tohle opravdu není vzdělávání.
Děti si zvykají, že do školy se nechodí. Jsou doma od března 2020 do dneška s malou přestávkou měsíce a půl.
Je jasné, že tato takzvaná distanční výuka je naprosto nedostatečná a nikoho vědomostmi ani znalostmi , natož odbornými schopnostmi nevyzbrojí...
Děti výuku často vedou bez rodičů a laxně, na druhém stupni ZŠ jsou rodiče v práci nebo mají dopoledne pracovní povinnosti. Známky dostávají za splněné úkoly ( tedy za samostudium) a testy. Jsou výjimky, kde se daří i dobré distanční výuce ,ale z praxe pozoruju, že jde spíš o výjimky vyjímečně dobrých základních a středních škol.
A co ti ostatní? Nemají nárok na vzdělání ve svých oborech zdravotní sestry, umělecké školy, kde praxe je prostě základ? Nebo i odborné školy s maturitou, které potřebují na praxe do školy chodit? Tahle karikatura výuky jim šanci na jejich vzdělání v oboru, který si vybrali, nedává.
Dalším problémem je, že děti a teenagery trápí stres, nejistota a obavy, co s nimi bude dál. Jiní už z toho deprese a úzkostné poruchy mají. Volají a píšou mi.Chtějí do školy a pryč z této situace, kdy vlastně žijí ve vakuu. Sociálně izolovaní a navíc bez adekvátního vzdělání.
Někteří se učí doma rádi, studijní typy z gymnázií si tenhle typ výuky někdy i pochvalují. Nemusí nikam a něco si nastudují doma sami. Ale je to výuka? Interakce? Podněty a inspirace? Není. Není to nic. I při dálkovém studiu na VŠ se studenti setkávají minimálně jednou měsíčně.
To, co nám vláda (školství) předložila a to, co se tady praktikuje je jen a jen paskvil. I kdyby se učitel sebevíc snažil. Na mnoha školách se ale zadávají pouze úkoly a interakce a výklad látky chybí úplně. Vadí to rodičům, psychologům i dětem.
Zrušte tento distanční nesmysl a pusťte děti do školy. Mají na své vzdělání právo, bez něj nebudou ničím a skončí pouze na antidepresivech a pracovních úřadech. Covidové děti.....To z nich udělá distanční "výuka". Covidové děti na lécích, které neumí nic.
Deprese, úzkosti a OCD přibývají po jarním "covidu"
Take se tím setkáváte? Známý ztratil práci a hledá novou, nespí a bere antidepresiva. Kolega se bojí propouštění a čas od času pojídá nějaké léky. Nebo rodiče nad šedesát let už zase málo vycházejí ven - stejně jako na jaře - jsou vystresovaní, nespí a zhoršilo se jim zdraví?
Coronavirus prý neexistuje a kdo tomu nevěří, je ovce...?
Na sociálních sítích se už měsíce píše, že covid vůbec neexistuje a kdo tomu věří, tak je ovce nebo kobliha nebo úplný blb.
Popírači covidu si asi nevšimli, že covid byla pandemie (to ale také popírají) a dosud se na něj umírá - zrovna teď v Jižní Americe a to docela dost...
Mnohovrstvené rodiny a rodiny gayů a leseb? Co je pro děti "vzor"?
Mnohovrstvené rodiny - tak jsem si je pracovně nazvala.
Smutný blog ze smutné doby. Jak dlouho ještě?
Můj smutný blog je o tom, že jsme se dostali pomalu a jistě zase do polosocialismu a už to skoro ani neřešíme, protože je to k ničemu. Uvízli jsme v režimu, který připomíná dávné doby před rokem 89 a vládne nám ten, který lidi dříve sám udával a dneska mu projde úplně všechno. Není to jen jeho vina, ale i těch, kdo ho volí, nechají se jím a Markem Prchalem ohlupovat, manipulovat a lži berou jako pravdu.