Věcem veřejným zvoní hrana

31. 05. 2011 | 14:43
Přečteno 5170 krát
O tomto víkendu, tedy ve dnech 28. a 29. května 2011, proběhla v Hradci Králové 13. konference strany Věci veřejné, která byla založena v roce 2001 a po posledních volbách v květnu 2010 vstoupila do sněmovny s bezmála jedenácti procenty hlasů a s hesly o boji s korupcí a odstranění dinosaurů z politiky. Jinými slovy bez programu. I její podtitul strana přímé demokracie je jen heslem. Chybí ji to, co se někdy nazývá předpolitikou: to znamená politický myšlenkový základ, který je u starých stran postaven na koherentní soustavě mravních, ekonomických, sociálních a kulturních idejí, na které se mohou odvolávat, i když je nedodržují.

Poslední průzkum Věcem veřejným, po celé sérii afér s uplácením ne zcela loajálních poslanců, zveřejněním tajné strategie majitele bezpečnostní agentury ABL z října 2008 Víta Bárty a s odposlechy, přiřknul už jen 2,3 procenta preferenčních hlasů. Není se čemu divit, protože z dokumentů vyplynulo, že sám Vít Bárta jako zakladatel této strany a neoficiální její šéf a stratég přímo ke korupci vyzýval a i nabádal k předražování zakázek. Ač sliboval, že se ke všemu řádně vyjádří a před veřejností se očistí, nic takového se nestalo. Vít Bárta spoléhal evidentně na to, že jiné skandály přehluší ty jeho.

Situaci v této straně zřejmě nejtransparantněji ukázala potvrzující volba předsedy na zmíněné konferenci. Ač byl Radek John zvolen pomocí internetu, delegáti na konferenci měli jeho volbu ještě jednou potvrdit. Už tato procedura je poněkud komická, ale zřejmě strana chtěla stvrdit jak před svými členy, tak před veřejností, že internetové volby nebyly zmanipulované. Konference ale před touto volbou ještě hlasovala o způsobu provedení druhé volby a delegáti se shodli na tajné volbě, i když moderátor se při vyhlašování výsledku spletl. Protože na tuto variantu nebyli delegári připraveni, neměli ani hlasovací lístky, ani plenty a proto na papírky psali jen ANO nebo NE. Volba měla stvrdit, jestli delegáti akceptují internetovou volbu, nebo neakceptují, jak novinářům v přímém přenosu straničtí funkcionáři vysvětlili. Průběh tajné volby připomínal atmosféru na hasičském bále s losováním tomboly ve filmu Miloše Formana Hoří má panenko. Delegáti na papírky zcela veřejně před zraky svých kolegů, novinářů a fotografů psali ANO nebo NE a pak s přeloženými lístky šli k narychlo přinesené urně. Konečný výsledek potvrdil internetové volby: ze 192 přítomných delegátů dostal Radek John 169.

Šlo tedy o veřejnou tajnou volbu, v níž zvítězil podruhé staronový předseda, který před časem řekl, že už má politiky dost a kdyby věděl, o čem je, že by do ní nikdy nevstoupil. Nejprve odešel z funkce ministra vnitra a pak i z funkce místopředsedy vlády pro boj s korupcí. Po volbě ale před televizní kamerou prohlásil s úsměvem, že je to velmi silný mandát a že teď ho už čeká po leninsku jen práce, práce a práce. O Leninovi sice nehovořil, ale asociace s jeho učit se, učit se a zase se učit, každého staršího občana musela hned napadnout.

A jeho první místopředsedkyně Karolína Peake v sobotních Lidových novinách prohlásila: "Chci se pokusit o dohodu a udržení vlády. Spíš si myslím, že nás vykopnou a řeknou: s touhle špínou my ve vládě nebudeme... Pokud se to stane, budu velmi zklamaná, o to zklamanější, že my jsme totéž mohli udělat před měsícem a neudělali." Na konferenci tato slova zopakovala.

Komičnost volby, prázdná slova o práci z úst předsedy a zklamaná skepse místopředsedkyně, jen transparentně předvádějí, že strana založená na podnikatelském projektu a několika líbivých heslech nemůže dlouho fungovat. Jak z dokumentů porůznu zveřejněných vyplývá, Vít Bárta stranu zakládal na základě zjištění, že v globalizované ekonomice o všem rozhodují tahy největších hráčů, nikoliv pravidla. Sám nejspíš moc dobře věděl, že boj proti korupci nemůže být politický program, ale to ho vůbec nezajímalo: potřeboval jen fungující aparát a voliče: stroj a masu. Pomocí strany Věci veřejné se chtěl stát sám jedním z velkých hráčů a hněv lidu nasměrovat proti těm, kteří už velkými hráči jsou.

Narazil ale na dvě překážky: Zaprvé lidé, kterými se obklopil a kteří mu měli bezchybně sloužit jako stroj, jeho hru buď prokoukli a odmítli ji hrát s ním (Jaroslav Škárka, Kristýna Kočí), nebo odmítli uvěřit jeho cynismu, protože překračuje jejich fantazii a ztrácejí na přesvědčivosti (Karolína Peake), či ve hře pokračují, protože je pro ně ještě čímsi výhodná, ale ztrácejí na věrohodnosti (Radek John). A za druhé, přepočítal se v síle konkurenčních silných hráčů, kterým by odčerpal část příjmů do svých firem a jejich vliv na politiky, lobbisty i popmédia: ukázalo se, že je větší, než si dovedl sám představit. Za spojence si vybral ješitného prezidenta, jenže toho podrazil a urazil a zůstal sám proti všem. Vlastně dochází v Česku k tomu, k čemu docházelo na sklonku napoleonských válek v Evropě, kdy se část nových zbohatlíků pokusilo splynout se starou aristokracií, což do společnosti vneslo zmatek. Podobný neklid vnesl do naší společnosti i Vít Bárta, který se při snaze o splynutí s již etablovanými ale choval jako slon v porcelánu.

Po takovéto bilanci je těžké si představit, že Věci veřejné by mohly ve vládě dlouho fungovat. Zřejmě třináctka není jejich šťastné číslo. O něco víc budeme vědět ve středu, kdy zasedne K9, kde ale hlavním vyjednavačem, jak řekl na konferenci John, bude zase Vít Bárta, který už jen kvůli tomu, že si je vědom, že legitimita této vlády stojí pouze na reformách, ji bude dál vydírat jak měkčími reformními kroky, tak personálními změnami. Hlavní slovo ale bude mít Petr Nečas, kterému už dochází trpělivost. Ale protože Miroslav Kalousek signalizuje, že pokud neprosadí schodek rozpočtu pod 105 miliard odejde z vlády, je zřejmé, že TOP 09 je připravena i na variantu, že Věcem veřejným předseda vlády ustoupí.

Psáno pro ČRo 6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

almost glossed™ napsal(a):

"Narazil ale na dvě překážky: Zaprvé lidé, kterými se obklopil a kteří mu měli bezchybně sloužit jako stroj, jeho hru buď prokoukli a odmítli ji hrát s ním (Jaroslav Škárka, Kristýna Kočí)"

No, nepovídejte... A já hlupák myslel, že v tom hrály nějakou roli černé fondy se 120 mil. Kč a jednání s ODS.
31. 05. 2011 | 15:00

Sladký napsal(a):

Ty neustálé nejen mediální útoky na VV začínají ošklivě páchnout.. čpí z toho manipulace, a to čím dál silněji. Vypadá to, že VV některým mocným přece jen začínají vadit...přitom ODS, řada členů TOP O9 ale i někteří členové ČSSD mají na svědomí "prohřešky" daleko závažnější! Okolo jejich afér (především těch odeesáckých) je přitom ticho po pěšině.Co vlastně provedli poslanci a členové vlády za VV?! Co horšího, než ti ostatní?
A proč se ke kampani vládních stran ochotně připojuje ČSSD?!
31. 05. 2011 | 15:01

Otázkář napsal(a):

A na jaké koherentní soustavě mravních, ekonomických, sociálních a kulturních idejí stojí strana TOP09? Její mozek a více jak polovina členů jsou přeběhlíci od lidovců, zbytek pak posbíraná směska z ostatních stran.

Miroslav Kalousek navrhuje na příští rok schodek 105 mld. přičemž nemá zaručené, že v tom letošním vůbec dodrží naplánovaných 135 mld. Řekl bych, že přání je opět otcem myšlenky a vyjádření Kalouska má stejnou váhu jako jeho přesvědčení v roce 2008, že Českou republiku krize obejde a zůstaneme ostrůvkem stability v rozbouřeném moři světové ekonomiky.

Jeho prohlášení, že pokud návrh neprosadí tak odstoupí nemá žádnou váhu. Je přece nad slunce jasné, že v návrhu mu nikdo bránit nebude. Podstatný však není návrh rozpočtu, ale SZÚ, tedy Státní závěrečný účet, který teprve ukáže kolik schodek činil ve skutečnosti. Tedy Kalousek navrhne a za rok se vymluví, že jej nešlo dodržet. Vlk se nažere a koza zůstane celá. Další prázdné politické gesto z dílny geniálního chemického inženýra, toho času škodícího na ministerstvu financí.
31. 05. 2011 | 15:06

Pepa z depa napsal(a):

Ba ba pane autore, napsal jste to přesně a My s tím 100% souhlasíme. Prostě fraška pokračuje a je to dobře, že? Alespoň ihned všichni uvidí a pochopí, jaká se tu s Námi HRAJE HRA. Ale ti herci jsou ale trapní komedianti, že? Tak a teď dychtivě čekáme, až se zvedne opona na další dějství TRAGIKOMEDIE. Hloupé ale je, že jsme si tam ty komedianty zvolili a ještě jim dali angažmá na 4 roky. A teď budeme museti to angažmá legálně UTNOUTI. Tak zatím, 4. odboj a Pepa z depa. Legální utnutí je na www.vymenilijsmepolitiky.cz.
31. 05. 2011 | 15:08

Píďalka napsal(a):

Ono s tím propadem VV u voličů je to asi o něco jednodušší. Tato strana se před volbami prezentovala spíše sociálně zaměřeným programem a tak se mohla jevit jako alternativa ČSSD, která v té době byla pod protiparoubkovskou palbou všech možných kalibrů. A odliv přízně voličů je jen prozření potenciálně levicových voličů, kteří zběhli od ČSSD. A teď vidí, že svým hlasem vlevo zvolili Kalouska. Příště už tu chybu neudělají.
31. 05. 2011 | 15:08

Rumcajs napsal(a):

Slyším Johna a dělá se mi špatně.

Nejvíc se ale budu bavit, až se začnou překlápět do leva, kde jsou přeci jenom poněkud tvárnější voliči. Všechno prohlásíme za mediální masáž a hurá k volbám a cestou si ještě zaskočí pro dávky.

Že jo Cukrouši !

Jinak pane Hvížďalo - naprosto přesné.
31. 05. 2011 | 15:19

Sladký napsal(a):

Pídalka- může to být i trochu jinak.. všimněte si, že tato palba proti VV paradoxně slouží jejímu zájmu.Řada lidí si ji totiž začíná vysvětlovat tím, že VV skutečně ohrožují korupčníky a staré zabydlené struktury.To může jejich pozici u voličů (i v případě předčasných voleb) znovu posílit.Pokud jde o plán,záměr a cílevědomý tah, pak jde o pěknou rafinovanost!
31. 05. 2011 | 15:21

češka napsal(a):

To autor
Konec VV = demonstrace síly starých parlamentních stran, které vyhrály 1. kolo a tváří se, jakoby vyhrály celou válku.
V dalších volbách to bude tvrdší, analogie s předválečným Německem se nabízí.
Co se stane, až si VV najdou spojence v ostatních státech EU?
Ti s máslem na hlavě nebudou mít kam emigrovat, USA nejsou co bývaly, v Izraeli žádná jistota není, snad aby se učili čínsky, jenže tam se za zlodějny popravuje.
31. 05. 2011 | 15:22

Sladký napsal(a):

Rum-cajsi,Rum-cajsi, jak pěkný počasí umíš nám úsměvy dát.:o))))
31. 05. 2011 | 15:25

Sladký napsal(a):

Poradím ti, Rumcajsi-vrat se zpět do pohádky, bav děti, mezi dospělými nemáš co dělat.Ale nick sis našel dobrý, výstižný.Tím jsi ovšem vyčerpal veškerou svou duševní kapacitu.:o)))
31. 05. 2011 | 15:28

jo napsal(a):

VV by byla volitelnou stranou kdyby nestála na základech sekty, marketingového projektu, majitele=guru a měla nějaké ideály a ne jen populistická spojejí. Kolovrátek o "reformách", boji s korupcí a dinoury je ohranou písničkou.
31. 05. 2011 | 15:34

Rumcajs napsal(a):

Sladký:

Tu srandu si nenechám ujít, až tady začnete přesvědčovat sami sebe, že Véčkaři jsou obětí špinavé hry nadnárodního kapitálu.

A že Véčkaři se pokusí vrhnout do leva, to je jednou jasný. Oni si totiž myslí, že vy levouni jste úplně blbý.

Ale Cukrouši, že to není pravda ?
31. 05. 2011 | 15:36

jo napsal(a):

STEJSKAL

Pane Stejskale, není náhodou když pan Rumcajs nazve pana Sladkého "Cukroušem" jistou formou komolení jména a příspěvek by měl být smazán? Děkuji.
31. 05. 2011 | 15:39

Otázkář napsal(a):

jo

Rumcajse je nejlepší ignorovat. Ten člověk nechce diskutovat on zde pouze chodí vyřvat své mindráky, ale argument od něj neuslyšíte. Na to jeho mozkové závity nestačí proto se zmůže maximální na souhlasné mlaskání s příspěvky jeho favoritů, kteří sice rozumem taky nijak zvlášť neoplývají, ale za to dokážou alespoň sesmolit víc než jednu souvislou větu.
31. 05. 2011 | 15:44

Rumcajs napsal(a):

Otázkář:

Pod Havlem jsi měl možnost přihodit pár odborných názorů. Záměrně jsme to tam s Carlosem a Jarporem udržovali na takové "Lidové" úrovni a stejně ses nechytl.

A zase jenom békáš!
31. 05. 2011 | 15:50

ld napsal(a):

Taky jsem se snažil sledovat tu véváckou sjezdovou bezradnost. Když jsem poslouchal kandidátský projev Klasnové, prázdnotu vymlácené slámy, říkal jsem si, že jej okopírovala z nějakého sjezdu KSČ, jen vypustila slova socialistický, Sovětský svaz, a pod.
O mnoho lépe nedopadla ani Píková, která si to nechce rozházet s nikým, hlavně ať jí dá kdokoli jakékoli ministerstvo.
Sjezd nebyl ani komický, spíš šaškovský, a to v nejhorším slova smyslu. Proto je předčasné parlamentní volby v letošním roce po zásluze pošlou spláchnutím plavat stokou, tedy tam, kam patří.
31. 05. 2011 | 15:51

Jedla napsal(a):

Dobrá. VV zmizí. Ve volbách do Poslanecké sněmovny 2010 si svá čísla kandidátek vylosovalo DVACET SEDM partají. No tak novináři zase někoho vytáhnou. Výroba celebrit, toť denní chleba bulváru. Už jste slyšeli jméno Agáta Hanychová, Vlaďka Erbová? Kačenka Klasnová, Krystýnka Kočí? Žádný rozdíl, když budou chtít, do podvědomí nám ta jména dostanou, podvědomí je prevít, vědomě si ho neuhlídáme. Najednou tu zase bude nějaká ta reálná a volitelná alternativa, kde váš hlas nepropadne. Jen reformy reforem předchozích reforem prvotní reformy transformace přestavby perestrojky po přechodu na chozrasčot nóvoj ekonomíčeskoj polítiky, ty nám zůstanou, budou v Jěčné. Ne, v Žitné. Promiňte, věčné.

Kladu si jinou otázku: Slovo "korupce" se dostalo do - od roku 1989 - neuvěřitelně vysoké, rekordní frekvence užití ve včech sdělovadlech - manipulovadlech.

Občas jsem tu debatil na téma: Nezužujme problém na samotné úplatkářství. Namítal jsem, že problém je širší, že jde o klientské oboustranné vazby, o uzavírání se volné soutěži, o cestu k neoficiálně, neviditelně, ale důkladně uzavřeným mafiánským kruhům, které si rozdělují byznys s (nejen) veřejnými zdroji, a nepustí do soutěže jiné, že jdeme cestou k neprostupným kastám, skutečné uzavřené kastovní hierarchii skryté pod zdáním liberální a svobodné společnosti.

VV tedy vypadnou, a slovo korupce zmizí tím okamžikem z frekvenčního slovníku médií. Protože boj s korupcí bude zesměšněn, ušpiněn. Kdo by zvedl ten lepkavý prapor politý černou melasou véčkařských úletů? Vždyť by to na něj steklo.
S dítětem tedy bude vylita vanička, pardón, opačně, s vaničkou dítě. Nebude "naší programovou prioritou", řeknou. Samozřejmě, všichni jsme pro otevřenost, transparentnost, nízký korupční potenciál v pravomocech svěřených veřejné moci, ALE ...

To bude jediný výsledek politického působení veverek. Zvládli zdiskreditovat všechny snahy o protikorupční systématickou politiku. Zpět k předchozímu stavu. Budeme nadávat na byrokracii, je přece zkorumpovaná (!), aniž bychom se obtěžovali na vteřinku podumat, kudy vede cesta z lesa. Zákon o státní službě? Oni by ještě chtěli vzdělávání, kariérní postup, definitívu, a drahé to bude, ó jéje, nic jim nedat! Je to moloch a prolezlé korupcí to je, nic si nezaslouží. Až se státní zpráva odmolochovatí, odkorumpuje, a nepřizpůsobiví přizpůsobí a černoši vyblednou. Do té doby nic. No, a změna k lepšímu nebude. Jen ty reformy ... A po nich reformy ... A reformy těch reforem... Nezbytné, nutné, včera bylo pozdě ....
31. 05. 2011 | 16:03

Otázkář napsal(a):

Rumcajs

na přihazování odborných výrazů za účelem skrytí prázdnoty textu, jsi tady expertem ty a já ti tvou parketu rád přenechám ;)
31. 05. 2011 | 16:03

vlk napsal(a):

No já jsem si svůj rzbor na téma Vít bárta ajeho sekta udělal už v sobotu. Je k nalezení zde:

http://urfaust.bloguje.cz/894072-nic-nepochopili-a-nic-se-nenaucili.php
31. 05. 2011 | 16:42

Pepa z depa napsal(a):

Milá Jedlo, Vy jste se pěkně naprdla a tak z toho co jste napsala, je jen jedna možnost a to určitá a již vývojem ekonomicko-společenských formací vyzkoušená. Prostě na ně pustíme KSČM a budou z nich chlupy jen lítat, A BUDE POKOJ ZASE NA 40 let. Ať si také mladší generace užijí té doby, když to ještě stálo za TO, ZLATÍ KOMUNISTI. To jsme zvědaví, kdo to alespoň jako voni zmákne. Ano Pepa z depa hovoří o té době, kdy jste si ještě většina hrála v uhláku na horníky, že? A jedna hádanka na konec, JÁ JSEM HORNÍK, KDO JE VÍC, NO? Jen pracující odpoví správně, že DVA HORNÍCI. Tak mladí přemýšlejte, protože nejste takoví pitomci, jak si o Vás vykořisťovatelé myslí. Loučíme se heslem, KDO RYCHLE DÁVÁ, DVAKRÁT DÁVÁ. 4. odboj a Pepa z depa. Tak jim dejme co se do nich vejde.
31. 05. 2011 | 17:07

kelt napsal(a):

joPředseda TOP 09 pronesl nedávno památnou větu-Bárta/pitomec/napíše,co si ostatní myslí/a dělají-můj doplněk/.
Stačí si porovnat volební sliby a jejich"průsečík"v programovém prohlášení a jeho realizaci,kdy se objevují věci/rituální tanečky kolem DPH a reformy důchodů/,které v předvolebních slibech nebyly.
Trojkolka pojala volby v duchu neodvratného konce světa/Řecko/zejména ODS ve formě strašení místo řešení.
Po povolebním flámu přišla těžká kocovina,na kterou i přes ingerence Hradu nabyla nalezena "meducína".
Trojkolka se potácí od průšvihu k průseru v lítém "bratrovražedném"boji,aniž dala po roce vládnutí do placu cokoliv z volebního programu.
Zvonkajšku to vyzerá,že do švestek nevydrží i přes parlamentní převahu,kterou žádná česká vláda od roku 92 neměla.
Je na místě se ptát,co je příčinou toho,že žádná pravicová vláda nedožila čtyřletého finále a této se to "podaří"na 99% také.
Svádí to k závěru,že vládnout prostě neumí,anebo si plete správu země na čtyři roky a anexí dobytého území.Jedno ale nevylučuje druhé.
31. 05. 2011 | 17:16

hoven napsal(a):

sladký,
členové vv nic neprovedli, jenom založili zlodějskou sektu za učelem rozkrádání státních peněz a čerpání státních zakázek, navzájem se upláceli v parlamentu a neumužou vysvětlit financování strany. takže vlastně nic. jenom takový drobnosti.
31. 05. 2011 | 17:16

anti politik napsal(a):

Zaplať bůh za veverky! Nebýt jejich politického lemplovství, tak by kluci z grémia ODS, ČSSD a TOPky zakamuflovali co se dá a veřejnost by se nic dalších hromady let nedozvěděla a hezky by se jelo po staru, než by to kleklo úplně! Ještě klika, že tam ti amatéři jsou a rozvrtali to poměrně slušně, i když myslím, že v úmyslu to rozhodně neměli. Chtěli pouze taky k lizu, ale už pro všechny nestačí. Teď už lhát veřejnosti moc nejde a bloger má zřejmě obavy, že než se je podaří vykopnout z vlády jsou schopni vzít sebou celou tu pološílenou sqadru včetně Kalouska a spol! Tedy jeho nových oblíbenců!
31. 05. 2011 | 17:26

skeptický napsal(a):

Ten,co naposled psal něco o zvonící hraně se nakonec zastřelil.Naděje pro lidstvo.
31. 05. 2011 | 17:29

Kenyh napsal(a):

doufám,že před dalšími volbami se vynoří další Isová s tím hereckým blbečkem a politická fraška bude pokračovat,že "pane Hvížďalo":Kehyh
31. 05. 2011 | 18:21

Jáchym napsal(a):

Pane Hvížďalo,
dovolím si vás ocitovat:

..."I její podtitul strana přímé demokracie je jen heslem. Chybí ji to, co se někdy nazývá předpolitikou: to znamená politický myšlenkový základ, který je u starých stran postaven na koherentní soustavě mravních, ekonomických, sociálních a kulturních idejí, na které se mohou odvolávat, i když je nedodržují."
Mohl byste objasnit, jakou stranickou (pre)historii, "předpolitiku",měla TOP 09?
Oč byla reklamní kampaň dvojice jednoho přeběhlíka od lidovců a jednoho přeběhlíka od zelených, bez členské základny, s narychlo splichtěnou reklamní kampaní hlubší a gruntovnější než overtura Veverek?

A v čem jsou Kalouskovy ekonomické ideje koherentní?
A na které kulturní a mravní ideje se odvolávají?

Občas nasadíte dost vysokou laťku, nebožtík Machiaveli by z vás měl radost.

Ale tohle by snad spíchnul i Vasil Bilak,kdyby mu někdo opravil delší slova.
31. 05. 2011 | 18:52

dalimír napsal(a):

Veverky za dobu svého působení v politice se strapnily více jako jejich předchůdci zelení z biomasou ! Tyhle dvě strany + lidovce již sotva bude někdo volit ! Nařadě bude ted Bobo, neboli p. Bobošíková ! Rozhodně je inteligentnější nežli biomasa s veverkami dohromady ! Dl.
31. 05. 2011 | 19:13

Anička z Kuřimi napsal(a):

Jak sdělil expert přes znalecké posudky bouraček, Staník Huml, vládu podpoříme i z poslaneckých lavic.
Jde nám především o podporu vládních deforem !?!
Stejně se zachová i zbytek Véček.
Volby nebudou ještě dlouho, opravdu dlouho na pořadu dne.
Takže Karlíku,
Véčka mají ještě 3roky čas.
31. 05. 2011 | 19:16

Desiderius napsal(a):

Véčkaři jsou naivní a většinou hloupí,ale nejsou to zločinci.Jsou mi daleko milejší než zločinci prolezlá ODS a TOP 09.
31. 05. 2011 | 19:35

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text obsahující hanlivé komolení jména, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (viz záhlaví každé debaty).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
31. 05. 2011 | 19:56

Kvakin napsal(a):

Autore, nemáte pravdu. Vsaďte se, že vše dopadne podle Nečasovy mantry "nejdůležitější je schválení škrtforem a pak jsou na řad personálie", a tomu je třeba podřídit nastávající postup (včetně likvidace véček). Tedy vše ostatní přijde až jako ostatní, pokud to ale někdy na pořad jednání vůbec přijde (Přesčas je přece slabingr, měkýš a sráč). Nebojte se, autore, nic nepřijde, alespoň ne od slabčáka Nečase - vyhnívače problémů; pokud něco nastane, tak jenom to, co bude Přesčas už muset začít aktuálně řešit. I když, kdo ví? Z jiného soudku: Paroubek před minulými volbami mlel, že bude (koaličně) kohabitovat třeba s Marťany a pravicí byl za toto téměř ukamenován. S kým chce kohabitovat dnes praktikující katolík Přesčas, není známo ... Kdy už ho, pravicoví svazáci, také podrobíte lynči pro oportunistickou pasivitu a pravicový nebolševismus? Co takhle třetí Defenestrace pražská? Kolik procent odeesáků shodí svou věrchužku na zem, a to se zalíbením? Jenom MUDr. Šťastný či bývalý hejtman Středočechů, anebo je Vás víc?
31. 05. 2011 | 19:59

hurá napsal(a):

Bárta je obyčejným varietním deprivantem.
VV ve vládě nebudou a po volbách zaniknou.
Je odzvoněno.
31. 05. 2011 | 22:10

Colt napsal(a):

Sladký

pozor! někdo píše Vaším nickem - 31. 05. 2011 | 15:01

nemohu uvěřit, že byste to byl Vy. Nebo, že by Vám také některé okolnosti byly nápadné - hlavně ta nenávist ODS k VV?
V čí službách píše Drozd je pár let jasné.
31. 05. 2011 | 22:13

Béda napsal(a):

Prozatím se vše zdárně vyvíjí. VV plní roli Černého Petra, odvádějí pozornost a vláda neohroženě naplňuje své devastační úmysly. Postupně se naplňuje to, co jsem předpovídal těsně po volbách. Za Kalouskova neoficiálního vedení a naplňování programu "TOP" (strany bez tradice, odpovědnosti s prosperitou pro oligarchy) je rozvracen stát, likvidován sociální systém budován minimálně půl století, na své si postupně přicházejí Kalouskovi a Schwarzenbergovi přátelé a společníci - Bakala, Šťáva, nyní je na řadě církev... Dluh strmě narůstá, rozklad státu se urychluje.

Jediná jistota v tom všem je, že předplacená triáda musí přežít - to jediné kmotři ze všech vládních stran přese všechno neustále opakují dokolečka dokola. A drží se zuby nehty koryt, které nechtějí opustit, bo krám ještě nebyl dočista vyžrán.
31. 05. 2011 | 22:18

PV napsal(a):

Pane Hvížďalo,

napsal jste, že strana VV je stranou bez programu. To je sprostá lež. Program strany si můžete přečíst na stránkách této strany. Boj s korupcí je sice klíčovým bodem jejich programu, ale není jediným. Pokud bude chtít současná vláda uspět, musí být klíčový i pro ni. Občané totiž nebudou ochotni utahovat si opasky v zájmu snižování deficitu státního rozpočtu, když ho velké strany budou rozkrádat tak, jak to dělaly až doposud - jejich afér snad bylo dostatek - netřeba nic dokazovat. Boj s korupcí a snižování deficitu byl asi hlavní důvod, proč voliči upřednostnili současnou vládnoucí sestavu.

Pane Hvížďalo, píšete, že Vít Bárta vyzýval ke korupci a nabádal k předražování zakázek. Můžete uvést příklad nějaké konkrétní zakázky, na níž se chtěly VV obohatit? Asi sotva. Na druhé straně je dobře známo, jak se ODS chtěla obohatit o půl miliardy v kauze Drobil. Vám nevadí ani to, že v této kauze byl namočen předseda vlády Nečas? Je přece známo, že hlavní svědek Michálek ho o přípravě úplatku na MŽP informoval. Je také známo, že Nečas Drobila podpořil. Pane Hvížďalo, pro vás je anonymní svědectví, že Bárta teoretizoval o předražování zakázek důležitější, než přímé svědectví pana Michálka, jak se na MŽP chystalo okradení státu. To může mít dvě příčiny: buď jste neuvěřitelně hloupý, že neumíte rozlišit, co je důležité, nebo vás někdo podplatil. Dokud se nepřihlásí autor, platí, že všechna ta špína v mediích na adresu VV jsou vlastně anonymní pomluvy. Neexistuje důvod očišťovat se z anonymních pomluv.

Chtěl bych uvést na pravou míru prohlášení Karolíny Peak v rozhovoru pro LN. Zřejmě jste paní Peak vůbec nepochopil, nebo ani pochopit nechtěl. Smyslem jejího vyjádření bylo, že ODS a TOP 09 asi činí kroky, aby byli na VV nezávislí. Ona tam mluví o tom, že možná shánějí přeběhlíky nebo že jednají o koalici s ČSSD (viz pražská radnice). Paní Peak zalitovala, že propásli odchod z vlády, ještě než na ně byly vylity kýble špinavých pomluv a že pokud mají jejich koaliční partneři dohodnutou jinou koalici, použijí pomluvy v mediích jako záminku, aby se VV zbavili!

Jestli Věcem veřejným zvoní hrana, mohou za to média. Ta totiž, aniž si to jejich konzumenti uvědomují, vytvářejí veřejné mínění a již Goebbels poznal, jakou mocí tím pádem dispomují. Odtud je pak již jen krůček ke zpeněžení moci. Pokud má nějaká zájmová či politická struktura dostatek peněz, může si zaplatit Public relations agenturu a ta již ví jak podplatit novináře, aby někoho zničili, ale aby přitom budili zdání vlastní nezávislosti.
31. 05. 2011 | 22:31

Béda napsal(a):

PV,

darmá zde každá obhajoba. Obhajujete neobhajitelné. VV byly Bakalou předplaceny stejně jako ostatní dinosauři. VV strčily hlavu do oprátky hned po volbách samy, když pošlapaly svůj antidinosauří (s kalouskem a nečasem nikdy!), antikorupční (vlezou do koalice s MF Kalouskem!, samy navrhují zachování akcií na doručitele!, přímě demokratický program.

Niokdo jiný nežli mladí dinosauři se místo nich nehrnul nezadržitelně ke korytům a nehandrkoval se o ministerské posty, namísto aby pěkně z opozice trval na prosazování svého programu. To ony samy daly svým koaličním partnerům a konkurentům své aféry - trumfy do rukou. Kdyby mezi vlky nelezly a myslely na politickou perspektivu, nikdy by takto nejednaly.
31. 05. 2011 | 22:41

Colt napsal(a):

Béda
z větší části souhlasím, nicméně provinění VV jsou ve srovnání se škodami co způsobili ostatní směšná a zatím nás nestála ani korunu.
A položil jste si otázku, z jakých příčin tedy ODS VV nenávidí, když jak tvrdíte tancují podle Přesčase a Kalouska?
31. 05. 2011 | 22:51

Béda napsal(a):

Colt,

Souhlasím, že provinění ostatních dinosaurů nejsou o nic menší (spíš větší) nežli škody napáchané mladým neokoukaným dinosauříkem.

Opáčím protiotázkou: položil jste si itázku, proč VV tolik lpějí na udržení kmotří (korupční) koalice s těmi co je tolik nenávidí? A proč se namísto aby šly vně koalice a držely dinosaury pod krkem, vytrvale handrkují o ministerské posty a zaklínají se reformama, které původně neměly v programu a nedrží se klíčových bodů svého volebního programu?
31. 05. 2011 | 22:56

BK napsal(a):

Prý se na blozích zjevují placení véčkaři(PV).
Zřejmě to bude pomluva či mystifikace.
Kdo by ještě tuto stokrát provařenou partu mohl obhajovat,
i kdyby to bylo za peníze?
Že by pan Sokol...?
31. 05. 2011 | 23:18

Důchodce68r napsal(a):

Pane Hvížďalo.
Býváte perfektní, tentokrát Vám vnerozumím.
Jakobyste šel kolem rybníka špíny a pomluv, uklouzl a pořádně se také ušpinil. Sleduji VV dlouho a pozorně, a snažím se rozlišovat co je "o nich", a co "od nich". Z většinou Vašich tvrzení, zhusta plných zaujatosti, nesouhlasím.
A víte tedy o nějaké straně, která by byla lepší, když i tyto ve svých provinění i zásluhách naprosto nesouměřitelné házíte do stejného pytle?

PV:
Naprosto s Vámi souhlasím. (Jakoby většině lidí chyběl hořčík ve stravě do té míry, že to vede ke zběsilé podezíravosti a nesnášenlivosti.)

Béda:
Ono to s těmi akciemi na doručitele ve skutečnosti nebylo tak jednoduché. Protože mně to tehdy pobouřilo, tak jsem to sledoval pozorněj . Teď se mi podařilo najít jen:
http://ekonom.ihned.cz/c1-46456500-zmatek-nad-zmatek.
Chcete-li, mrkněte na to. Osobně jsem také pro pečlivější a trvalejší řešení, zmatkování už je přes míru.
01. 06. 2011 | 00:21

Karel napsal(a):

Lidé už jsou každodenními skandály vládních stran natolik imunizováni, že kdyby zítra přinesl tisk nějaké další senzační odhalení, třeba o tom, jak prezident či ministerský předseda pořádali večírky s nezletilými ve stylu Berlusconiho, tak už se nikdo divit nebude. A co je horší, vládu to neohrozí.
Vždyť my už nemusíme jezdit ani do Itálie.
Zbývá jen doufat, že zatímco současná koalice kramaří ve Strakovce, je někdo, kdo myslí i trochu dál, než je vlastní hromádka hnoje na dvorku a v příštích volbách to náležitě zúročí.
01. 06. 2011 | 00:46

slavwin napsal(a):

Beru VV s rezervou, faktem je že někomu strašně vadí a ti jsou ochotni zaplatit komukoliv za naházení špíny, aby jejich rozkladájící hnus byl upozaděn, kryje se už těžko. Činy Bárty svědčí o něčem jiném než tvrzení Hvížďaly, nevím od koho to má od Škarky, Kočí nebo Humla. Zastavit rozkrádání státu bolševickými zloději je nutnost, jinak to zastaví jedna vedoucí skupina bolševiků s tím že ty současné bolševické zloděje zlikviduje a vše ukrade pro sebe.
01. 06. 2011 | 07:31

vico napsal(a):

Několikrát jsem napsal u pana Hvížďaly, který se zaslouženě stane držitelem ceny za nejlepší novinářský vedlejší výkon v oblasti nekrologu, že přichází tzv. s křížkem po funuse, ale začínám ho podezřívat, že tak činí vědomě.

Věci veřejné vykazovaly už před volbami stejné mimikry, na jaké Hvížďala poukazuje dnes, kdy opět v oblýskaném černém tesilovém obleku a s naučeným smutným obličejem pohřebního zřízence všem příbuzným a známým oznamuje, že právě zazvonila hrana Věcem veřejným.

Mouřenín, který zblbl před volbami nespokojeného Pučmidráta, splnil svůj špinavý úkol. Kojzarská mediokracie s Hvížďalou v čele teď zjevuje zvrácenost těch, kterým pomohla na svět.

Pro všechny ostatní by mělo platit, aby velmi obezřetně a kriticky sledovali, co nám před příštími volbami kojzarčíci naservírují za nový produkt, který ,až opět bude účel splněn, spláchnou do záchodové mísy a pak si po vzoru Piláta umyjí ruce.
01. 06. 2011 | 08:06

patriot napsal(a):

Doufejme, že hrana zazvoní všem politickým partajím.

Ve skutečnosti se jedná o loupeživé gangy soupeřící o přístup k veřejným penězům. Politici nezastupují zájmy většiny občanů ani voličů!

Systém lidem neslouží a vyžaduje zásadní korekci, přičemž pouhé pindání na internetu k nápravě nestačí.

Zdá se, že ve Španělsku to již pochopili:

http://www.ct24.cz/svet/125603-spanelsko-vre-prichazi-po-arabskem-jaru-evropske-leto/

http://www.outsidermedia.cz/Manifest-%E2%80%9ELos-indignados%E2%80%9C-Rozhorcenych-1.aspx
01. 06. 2011 | 08:40

dexx napsal(a):

Bédo "Opáčím protiotázkou: položil jste si itázku, proč VV tolik lpějí na udržení kmotří (korupční) koalice s těmi co je tolik nenávidí? A proč se namísto aby šly vně koalice a držely dinosaury pod krkem, vytrvale handrkují o ministerské posty a zaklínají se reformama, které původně neměly v programu a nedrží se klíčových bodů svého volebního programu?"

Bárta na placení poslanců a na volební kampaň VV nemá. ABL tolik nevydělává. Na Babáka prasklo, že miliony pro VV jsou nekryté, někdo stranu sponzoruje zvenčí... Víme, že Bárta sleduje sice v politice své cíle na osobní obohacení ve svém bezpečnostním businessu, ale je pravděpodobné, že i on je malá ryba. Daleko nebezpečnější je skutečný kmotr, třímající bezednou šrajtofli v pozadí, pravděpodobně Bártův partner (dohoda o dělbě zisku - viz dále) nebo dokonce absolutní Bártův šéf.
Takže: proč tak snadno opustily VV svůj volební program, podvedly své voliče, jsou pro anonymní akcie, místo boje s korupcí se korupce dopouštějí, a přesto, že na ně ODSTOP útočí kvůli korytům (které umožňují lukrativně krást peníze, čímž na modré dinosaury se zásluhami, kteří korupční prostředí budovali 20 let, zbude míň) a v koale jsou těžké osobní antipatie, kryjí všechny lumpárny Kalouska a Nečase a dokonce se na nich podílejí a koala trvá i nadále ???

Víme, že pravicové strany umožňují svým členům rozkrádání státního majetku a rozpočtu na straně jedné, ale za peníze (sponzoring) slouží i jako servisní organizace diskrétní finanční elitě na straně druhé. Zákony na míru jí umožní získat na úkor státu více peněz, takže se jim placení těchto stran vyplatí.

Jediné vysvětlení: skutečný zřizovatel a skutečný sponzor VV nekompromisně trvá na zhodnocení své politické objednávky a tedy svých peněz. VV prostě MUSÍ splnit zadání svého skutečného zřizovatele, což se ještě nestalo.

PS:
A jaké je to zadání? Jaký balík státních peněz stojí za to diskrétní finanční elitě, aby se ho zmocnila a znásobila své zisky?

Vysvětlení se nabízí: Důchodové a zdravotní pojištění. Astronomické zisky, garantované zákony státu, bez konkurence a bez rizika. Nejen v USA stojí za to, podplatit zákonodárce. Zisk bude astronomický a vrátí se rychle...

PS: pro ty, kteří nevědí, oč vše tu běží, viz film Sicko a dalších pár odkazů...
http://dokumentarni.tv/zdravi/sicko

české sicko
https://www.youtube.com/watch?v=25_plruRU2U&feature=related

jak Nečas lidem lže ohledně zdravotnictví, aneb obvyklé předvolební lži české pravice, která VŽDY své voliče po volbách podvedla
https://www.youtube.com/watch?v=8jR22gbigUs&feature=related

důvod vzniku TOP
https://www.youtube.com/watch?v=I_rhKMOpuTg&feature=related

ODS a referendum
https://www.youtube.com/watch?v=OYX9iH-mdNg

Chalupa, ideologie ODS
https://www.youtube.com/watch?v=PmYlb5JeZq8
01. 06. 2011 | 08:58

jo napsal(a):

PANE STEJSKALE, POŘÁD JSTE NESMAZAL PŘÍSPĚVĚK, VE KTERÉM RUMCAJS NAZÝVÁ PANA SLADKÉHO CUKROUŠEM A HANLIVĚ TAK KOMOLÍ JEHO JMÉNO. TAKTO SI TEN RESPEKT K PRAVIDLŮM TĚŽKO VYBUDUJETE.
01. 06. 2011 | 09:03

Dočekal napsal(a):

jo:

Právě jste nechtěně zavdal příčinu k výmazu VŠECH vašich textů.

Použil jste totiž velká písmena a to se zde posuzuje jako zvýraznění textu na úkor ostatních příspěvků.

Jo a na to, že tady nickům Rumcajs, hoven a dalším projde to, co by ostatním neprošlo ani náhodou, si časem zvyknete.
On ten metr, podle kterého pan Stejskal posuzuje závadnost či nezávadnost obsahu jednotlivých příspěvků, je totiž gumový.
01. 06. 2011 | 09:38

jo napsal(a):

Dočekal

pokud smaže text co je určen jen pro něj psán capslockem tak mi to tak vadit nebude a pokud mi někdo bude mazat příspěvky jen tak obrátím se jinam :)
01. 06. 2011 | 09:45

Dočekal napsal(a):

jo:

Promiňte, ale tady se musím podivit vaší naivitě.
Pokud na tomto "otevřeném diskusním serveru" mohlo bez jakýchkoliv problémů projít toto
---------
"blue jay napsal(a):
Václav Dočekal alias D47-Vendys byl v komunalni politice.
Za KSCM. Take byl pilot, strojar, stavitel a procestoval 80 zemi za totality. Ve skutecnem zivote byl ale udavac STB. Aspon tak ho poznali ctenari na Outsidermedia.cz. Byl odtamtud vyhozen. To je D47.
18. 01. 2011 | 17:19
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/fabiano-golgo.php?itemid=11923"
---------
a pan Libor Stejskal mi NEvýmaz tohoto svinstva zdůvodní tím, že to nesmazal proto, že není možné ověřit opak, tak v tom případě se už nelze divit vůbec ničemu.

Jak vidíte, tak na mne tenhle vyložený podraz zapůsobil úplně opačně, než jak původně ti, kteří to "pustili," zřejmě zamýšleli.

Tím, že mne pan Stejskal nedávno veřejně označil za chorého člověka, jen potvrdil to, co si o něm myslím právě od toho 18. ledna letošního roku.
Každý režim zkrátka potřebuje slouhy.
01. 06. 2011 | 10:05

jo napsal(a):

Dočekal

Nejsem naivní, zkuste si stěžovat u vedení na práci cenzora a nejlépe písemně. Já bych to udělal...spolu to asi nevyřešíme.
01. 06. 2011 | 10:15

Dočekal napsal(a):

jo:

Promiňte, ale teď už se směju nahlas.

Víte, já už jsem poněkud starší rok výroby a tak jsem si tohle prožil už mockrát. Dnes už je to oproti tomu, co se tady dělo před Vítězným Listopadem, jen selanka.
Jisté pokusy o zastrašení Václava Dočekala tady sice byly i potom, to byl ale už jen takový neškodný odvar.
O tom, jak ošidné je podání trestního oznámení bez toho, že by oznamovaný čin vykazoval cokoliv, co by zakládalo byť jen podezření na spáchání trestného činu, se měl možnost přesvědčit jeden udavač v roce 2003.
Jaké muselo asi být jeho překvapení poté, co jsem si jako účastník řízení mohl nejen opsat všechny údaje, ale když mi sami policisté poskytli kopie všech dokumentů!
Jó, to byly časy, když se totéž dalo řešit pomocí anonymního dopisu!

Ale jak říkám: Nebojte, zvyknete si také. Ono to totiž tady už lepší nebude. Kobyla když chcípá, tak také nejvíc kope.

Lituju, ale teď se budu muset na nějakou dobu odmlčet. U nás právě nastupují hromy a blesky. Takže zatím na viděnou.
01. 06. 2011 | 10:34

jo napsal(a):

Dočekal

Měl jsem na mysli konzultovat to s vedoucím, ne to hrotit přes policii. Na aktuálně.cz chodím od samého začátku, takže vím co můžu čekat.
01. 06. 2011 | 10:45

Dočekal napsal(a):

jo:

Promiňte mi, prosím, to zpoždění. Přírodní živly byly i tentokrát mocnější.

Jinak jste si jistě stačil všimnout, že přes P ČR to zkoušeli řešit jiní, nikoliv tedy já. V obou případech (rok 1992 i rok 2003) to bylo trestní oznámení na Václava Dočekala.
Jen tak pro zajímavost - obě trestní oznámení byla P ČR "odložena ve věci" z toho důvodu, že po zjištění všech okolností se takovýto skutek nestal.
Takže jistě pochopíte, že po těchto zkušenostech nezůstalo mým nepřátelům nic jiného, než takovéto primitivní anonymní poštěkávání pěkně zpoza vysokého plotu.

A k tomu, že si časem jistě také zvyknete: Mně tohle zpočátku dost vadilo. Teprve po ujištění přátel a jejich výzvě, abych to jednoduše hodil za hlavu, protože oni přece dobře vědí, že takováto svinstva se nezakládají na pravdě a že těm, kteří mne neznají to může být jedno, jsem opět nabyl klidu a jistoty.
Kupodivu znejistěli ti, kteří si mysleli, že se tímto primitivním obviněním nechám zastrašit.

K tématu článku jsem si už napsal svoje, takže pouze doplním: To, že se ti bývalí "disidenti z povolání" krátce po velvetu dali dohromady se svými bývalými "úhlavními nepřáteli," nebylo pro mne zase až tak překvapivé. V organizaci s názvem Charta ´77 mělo navrch křídlo bývalých reformních komunistů a tak byla ta jejich spolupráce s novými "mocnými" přirozená. Staré struktury se zkrátka sčuchly s novými strukturami a bylo vymalováno.
Poslední poznámka směřuje k autorovi článku.
Člověk, který se podílel na té takzvané "divoké" privatizaci, nám teď káže o morálce. Pro mne je to stejné, jako kdyby Satan sloužil Mši svatou.
01. 06. 2011 | 13:43

Pepa z depa napsal(a):

Milý pane autore a to bude veselo, až budou ZVONIT HRANA KAPITALISMU, ŽE? To chce nevěšet hlavu a také se dočkáme, Váš 4. odboj a Pepa z depa. Vznikla již nějaká DEMOKRACIE 2.0 a založila ji M-15 a již je tam s Námi počítáno a další to také nejsou žádná vořezávátka například ŠPANĚLSKO, FRANCIE, ŘECKO, BELGIE a další budou do konce týdne ještě k mání. Zdraví Pepa z depa.
01. 06. 2011 | 15:07

deep throat napsal(a):

Dočekal:

VV ty mně nechávají chladným. Ale pan Hvížďala, to je přeci jen borec. Vždy se už nemohu dočkat dalšího pokračování jeho seriálu, kterým se vine jako zlatá nitka poselství:"Já jsem děd Vševěd, jsem morálky etalón, mediální guru a jsem navíc za vodou. A vy ostatní ... třeba mně pěkně zobejte z ruky". Mám o něj, stařečka, velikánskou starost. Snad to stihne a včas přepracuje svůj životopis. Ten by měl, vzhledem ke světovému vývoji, asi tak začínat slovy:"Již od mládí jsem miloval rýži. Moje favoritní barva je žlutá". Věřím mu, vzhledem k jeho bohatým životním zkušenostem to určitě stihne!
01. 06. 2011 | 16:40

PV napsal(a):

Béda

Mýlíte se. Mým cílem nebylo obhajovat Věci veřejné, ale poukázat na to, že ti kdo platí novináře za kampaň proti této straně, mají sami na svědomí nesrovnatelně větší provinění (kauza Drobil)a že největším problémem české politiky není korupce politiků, ale korupce novinářů. Politici jsou "nuceni" okrádat stát na předražených zakázkách, aby mohli platit mediím. Kdo není schopen si pro ně opatřit dostatečnou sumu, toho dříve či později zničí. Důsledkem korupce novinářů je skutčnost, že žádné politické zprávě v mediích se nedá věřit, protože nikdy nepoznáte, jestli se nejedná o zaplacenou pomlouvačnou kampaň.

Co mě opravňuje k těmto názorům? Je to skutečnost, že "investigativci" s velkým popraskem otevřou nějakou kauzu, ale po čase se o ni zcela přestanou zajímat. To znamená, že kauza byla uměle vyvolána a v okamžiku, kdy "investor" dosáhl svého cíle (někoho zničit), přestal platit, a novináři ztratili důvod v kauze pokračovat. Někdo může namítnout, že novináři jsou od toho, aby na nepravost upozornili a zbytek je již věcí policie a soudu. To by byla pravda, kdyby policisté a soudci byli principiálně neúplatní. Tomu však nikdo nevěří a neexistuje důvod, proč by media nemohla upozornit, že nějaký úřad kauzu zbytečně protahuje nebo dokonce zametá pod koberec.

Nejhnusnějším vynálezem novinářů je presumpce viny politiků. V praxi to znamená, že pokud media pomluví politika, vyžadují, aby na základě pouhého podezření odstoupil z funkce, dokud nedokáže svou nevinu. Institut presumpce viny ještě umocňuje beztak téměř neomezenou moc novinářů: jsou schopni zničit, koho si zamanou (každý máme nějakého svého kostlivce ve skříni). Je všeobecně známo, že pomluva poškozuje člověka natrvalo - nevratně. S tím si však novináři žádnou starost nedělají - etika je jim cizí.

Řešení? Vysvětlujte svým přátelům, že media s nimi manipulují. Že to co člověk vidí v televizi není pravda. A že polopravda je vlastně nejhorší, protože se jedná o lež převlečenou za pravdu.
01. 06. 2011 | 20:09

dexx napsal(a):

PV: jasně, modří parazité se do krve hádají a bojují mezi sebou o koryta. Vinni jsou všichni. Nemá smysl spekulovat o tom, že ODS nebo TOP jsou horší, byť máte pravdu. Víte proč? Protože bez krytí od VV v koalici by ODSTOP u koryt nebyly.

Ale proč se koalice už dávno nerozpadla? Co v ní VV pořád drží?? Nejde jen o útoky ze strany ODSTOP. Koalice s těmito dinosaury a psí kusy VV jsou v přímém rozporu s jejím volebním programem ! Na to se snažím odpovědět výše...
01. 06. 2011 | 22:45

PV napsal(a):

dexx

Domnívám se, že VV zůstávají v koalici, protože se bojí vlády levice, která by stát zadlužila na úroveň Řecka, Portugalska či Španělska. To by bylo ještě horší, než když jsou ODS a TOP u koryt.
01. 06. 2011 | 23:11

dexx napsal(a):

PV: takže se domníváte, že VV zahodily svůj předvolební program a podvedly tím své voliče pro to, aby kryly rozkrádačky ze strany ODS a TOP? Dle odhadů VŠE v Praze (pravděpodobně podhodnocených) cca 200 miliard Kč? Vzpomeňme na Kalouska, který utopil v předražených zbrojních zakázkách, nepotřebných a mnohdy nefunkčních desítky miliard nebo novější causy, např Drobilův pokus o krádež 3 miliard nebo Vondrovu krádež 500 mega nebo Dalíkův úplatek 480 mega? Zvýšení DPH, které (dle všech uebnic ekonomie - mimochodem mám ekonomické vzdělání) zaškrtí ekonomiku a zažene ji do šedé zóny, takže se paradoxně vybere méně? Že umožňuje vládnout lidem, kteří, Topolánkem počínaje, bohatým snížili daně a dělají největší státní sekyru? A to má zabránit Řecku nebo Španělsku, kde místní pravicoví neocons zrušili regulační mechanismy a vytunelovali stát jako Klausovaa ODS ve druhé polovině 90 let?

Nezlobte se, ale tomu nevěřím ! :o))))))
01. 06. 2011 | 23:39

Béda napsal(a):

dexx, PV,

dexx,
napsal jste to za mne.

PV,
To co dělají VV se nedá logicky a morálně obhájit. Mimochodem - ty různé nahrávky, obálky... si dělaly sami politici z VV. To nedělali novináři. Ti to pouze (možná na zakázku vzájemně si konkurujících protistran) zveřejnili.

Vaše úvaha na téma úplatnosti, resp. podjatosti novinářů může mít ovšem hodně do sebe. Taky to vidím podobně. Obzvlášť o volbách je tento trend velice markantní.
02. 06. 2011 | 05:47

pich napsal(a):

"vjecy" byly určeny do role užitečného idiota a tuto roli plní a plnit budou, co tato "vláda" bude vládnout.
Měli za úkol podchytit zblblé, nezkušené, hlavně mladší voliče a dehonestaci paroubkovou bradavicí obrácené voliče socanů, k vytvoření "většiny" ve žvanírně "demokracie" la česko.
Za dobu "vlády" se zákony určí další "vývoj", spíš brzky krach tohoto absurdistánu, založeného absurdními "politiky" Havlem a oponářem Klausem.
A to, že se dalších her, zvaných volby nezůčastní, nevadí. Už se zase otřepaly další zálohy ODS, new green a new black. Vytáhnou do boje za "očistu" duchovna, rodiny, a boje proti neznabohům. Taky s budeme moci těšit na další osev panely voltaiky a větrníky.
Samozřejmě že nastane přebytek el. energie pro její cenu a lid si pořídí šlapací dynama na provoz noťasů, jako jediné spojnice se světem, který pomalu mizí.
02. 06. 2011 | 10:09

Uffff napsal(a):

Máte pravdu, že na těch nahrávkách V.Bárta přiznával, že jako ty některé zakázky předraží, ale zároveň říkal, že bude slušnější - čili nebude je předražovat tolik. Asi si byl vědom faktu, že to tady takhle funguje. Já si kladu otázku, zda to může fungovat jinak. Žijeme v kapitalismu a skoro každý hledí na to, aby si co nejvíce přirazil. Jsem už skutečně unavený a po učinkování Véčkařů upadám do mdlob. Na tohle už nemám sílu. Zase přijdou nějací jiní spasitelé, zase budou říkat, jak to anrovnat, jak společnost spasit a zase budeme posléze rozčarovaní. Prostě si musíme zvyknout, rpotože asi tahle společnost nemá navíc. Měli jsme na nápravu dvacet let. Pane Hvížďalo, už nemám na to sílu, přestávám se o politiku zajímat, protože je očividně vyprázdněná.
02. 06. 2011 | 15:20

PV napsal(a):

Béda

Nebyl jsem voličem véčkařů. Jak jsem již jednou psal, nebylo mým cílem je obhajovat. Chtěl jsem jen poukázat na to, že špína nakydaná na véčka byla s největší pravděpodobností cílenou pomluvou, protože se svou politikou boje proti korupci zkřížili plány nějakých kmotrů. Ač je nyní hon na čarodějnice zaměřen proti véčkařům, neznamená to, že se nás netýká. Obecně vzato necháme-li dnes uzrát ovoce pomluv vůči někomu, s nímž nemáme nic společného, může se takto posílené zlo zítra obrátit proti nám samým. Tzv. "obyčejný člověk" neboli primitiv však nikdy nepochopí, proč bojovat proti zlu, jež se děje někomu jinému.

dexx

Podle čeho soudíte, že véčka kryjí rozkrádání státních peněz stranami ODS a TOP? Ve skutečnosti ODS a TOP na ně v mediích útočí právě proto, že véčka se snaží rozkrádání zamezit. Véčka jsou dnes jedinou stranou, která ještě může ve věci korupce něco podniknout. Všechny ostatní parlamentní strany jsou totiž do korupce dlouhodobě zapojeny a kmotři je tím pádem mají v hrsti - viz špinavou koalici mezi ODS a ČSSD na pražském magistrátu.

Vysoký státní dluh Řecka nezpůsobila tamní pravice, ale socialisté (nejvíce se o něj zasloužil otec dnešního řeckého premiéra). Obecně je příčinou téměř všech státních dluhů korupce - uplácení voličů. Socialisté se zavazují, že za zvolení se jim odvděčí tak, že celou škálu výdajů za ně zaplatí stát. Také přebujelá nákladná administrativa státu je pro socialisty typická.

Zvýšení DPH je menší zlo, než zvyšování přímých daní. Vyšší DPH totiž dopadne hlavně na bohaté, protože oni více utrácejí za zboží. Zvyšování přímých daní navrhované socialisty je cesta do pekla, protože vyšší daně se promítnou do cen exportního zboží, to se pak stává neprodejné a průmysl upadá!

Uffff

Já jsem zase unavený z lidí, kteří se nezajímají o skutečnost, ale žijí jen pomluvami. Přeji příjemné počtení v bulváru.
02. 06. 2011 | 22:09

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy