Pro koho pracuje PPM Factum?

15. 10. 2012 | 17:40
Přečteno 5052 krát
Nějakou dobu bych nevystrčil nos, kdybych udělal takové odhady volebních preferencí jako agentura PPM Factum pro Český rozhlas. Ne tak pan Jan Herzmann – tvář této skvělé agentury. Odhady krajských voleb nám pravda úplně nevyšly, ale nevadí, co bylo včera zapomeňte, tady máte naše čerstvé odhady volby prezidenta. Dnes jimi agentura PPM Factum zaplavila všechny servery – ani se nezačervenala. Je to podivné, člověk by čekal, že představitelé této agentury se především nejdřív vyjádří k tomu, co způsobili. Vždyť kvůli jejich průzkumům se do rozhlasových panelů ke krajským volbám nedostaly subjekty, které do těchto debat jednoznačně patřily. Tahle agentura vypadá, že měla prostě jiné favority a teď říká: no a co?

Tak to snad ne. Tady by se mělo něco vysvětlit. Agentura PPM Factum před volbami prohlásila svou metodiku za současné know-how společnosti a odmítla ho sdělit. Teď, když víme, jak se svými odhady dopadla, tak je zřejmé, že to zas taková vzácnost není a mohla by nám prozradit, jak k těm hausnumerům došla. "Boty" to byly pořádné - viz rozbor analytika Michala Škopa. Otázka je, jak si mohl vůbec Český rozhlas takovouhle agenturu pro předvolební maraton najmout. Kdo nahlédne do obchodního rejstříku, snadno zjistí, že společnost má neprůhlednou vlastnickou strukturu. Jejím vlastníkem je PPM Europe, a.s., za kterou najdeme už jen anonymní akcie. Tak kdo si tu hraje s občany?

Takováhle netransparentnost přitahuje lumpárny. S pomocí podobných "odborníků" vznikají takové úspěchy jako byla například strana Věci veřejné. Teď to vypadá, že podobné metody se použily i na nafouknutí bubliny zvané SPOZ – „Strany přátel a ochránců Miloše Zemana“. Bublina splaskla. Podobný špás ale vždy někdo platí. Miloš Zeman by měl konečně říci, jak se mu do jeho bohaté kampaně všechny finance stékají – kudyma a odkud tečou? Mezi tím, co uvádí na svých účtech a co vidíme na vlastní oči je docela dramatický nepoměr. Zřejmě neplatí varianta skromné kampaně, kterou Zeman původně sliboval. První podmínka u každého prezidentského kandidáta v civilizované zemi vždy je, že musí přesně uvést, kdo mu na jeho kampaň přispívá a platí. Neradno dělat si v tomhle z občanů legraci.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

MR napsal(a):

Pane Zaorálek, vždyť je to jasný, pro koho pracují ti odhadci veřejnýho mínění, co ho zároveň neopomenou náležitě zkreslovat, a to soustavně. Když jste vyhráli tyhle volby (a gratuluju !), říkám si, o čem budou teď modrobřichatí pisálkové psát ?? Asi zas že to vítězství nebylo zas tak velké, že jedna a jedna je pět atd.atd. Známe jejich rady pro pantáty v hospodě U Grobiána v Horní Dolní po pátým kousku....
Zdraví M.
15. 10. 2012 | 17:47

otaznik napsal(a):

Zaoralku?
Proc CSSD ztratila vice nez 400 000 hlasu ve volbach?
Neni to jako prave kvuli uzvatlanym a ulhanym dinosaurum jako jste jako vy a Sobotka?
Jak maji obycejni lide verit nekomu kdo si lita za jejich penize navstivit rodinu v Ostrave ci nekomu kdo si za jejich penize ktere jsou urcene na poslanecke uhrady koupi byt o kterem by se jeho volici ani nezdalo?
Pripadate si aspon nekdy pane Zaoralku jako lhar a demagog?
15. 10. 2012 | 18:04

Lukáš D napsal(a):

Když se někomu nepovede odhad je to opravdu skandál :-D. Ale teď vážně. Ukázalo se že se lidé manipulovat odhady nenechají když volby skončili jinak. Tím pádem ale zase není důvod si na ně stěžovat. Trochu paradox.

Až bude financování kampaně ČSSD transparentní tak si může stěžovat na netransparentnost kampaní jiných stran :-D. Ohledně vašich kampaní bylo pochybností až dost.
15. 10. 2012 | 18:09

Hana napsal(a):

Jesli není prefernce Zemana na post presidenta vycucaná z prstu. Uvidíme. Je zajímavé, že o jiných kandidátech se skoro nemluví - všude jen Fišer a Zeman. Doufám - a vcelku se těším - že konečně zažijeme přímé přenosy debat kandidátů - ať se předvedou. Když se postaví všichni proti sobě - alespoň ti, o kterých se už ví - tak bude veselo. A otázka na zdroje pro volební kampaň bude k popukání!
15. 10. 2012 | 18:13

zemedelec napsal(a):

Pane Zaorálek.
To nejsou odhady,ale přání,aby to tak dopadlo.
Opravdu,bylo by to zajímavé zjistit kdo to platí a také kdo stojí za tou agenturou.
Jak už jsem někde poznamenal,teď se to teprve bude stupňovat,překrucovat,oblbovat,házet špína a tak různě.Jenom doufám,že občané zachovají rozum a projeví svůj názor,tak jako při tyhle volbách.
15. 10. 2012 | 18:14

tdx napsal(a):

Modráci, přestaňte s tou zoufalou agitkou. Jeden režim jako druhý:

http://socialjusticefirst.com/2012/07/20/the-trial-of-britains-gulag-in-kenya-the-next-stage-of-mutua-and-others-v-fco/

Chtělo by to něco k věci. Například jak je možné, že se nějaká pochybná agentura vecpe do média financovaného z téměř devadesáti procent z námi placených poplatků.
15. 10. 2012 | 18:24

čert }:o) napsal(a):

výsledky voleb z justu
nic proti gustu
a vítězná třída?
jen navoněná bída
peklo si blahem bublá
zvolili jste Belzebuba
15. 10. 2012 | 18:26

ouuxte napsal(a):

Tady toto koluje všude možně a s Fišerem to zde nevypadá dobře . Ještě ták vědět komu připadnou hlasy od kelera a dalších kteří nekadidujou , ale na pravo to určitě nebude .
http://harmonie111.webnode.cz/koho-volit-/
15. 10. 2012 | 18:28

Petr Havelka napsal(a):

Pane Zaorálku,

něco na tom bude, ale je zde dobré zmínit další zdejší blog pana Šmída a v něm ponejvíce reakci pana Eleshara

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/milan-smid.php?itemid=17797

Eleshar
autor:
Problém je, že ty průzkumy jsou také významnými spoluformativy společenského mínění. Kdyby byly jakž takž přesné a zohlednily solidní úspěch mimoparlamentních stran a ČT s ČRo na jejich základě pozvaly do debat i zástupce mimoparlamentních stran, mohla být volební účast mnohem vyšší, protože lidé by v podpoře malých stran neviděli ztracenou cestu a především ztracený hlas.

Pokud do vás ale televise a rádio horem dolem solí, že váš známý starosta, o kterém víte, že je to slušný člověk a nikdy nic neukradl, nemá se svým hnutím vlastně pražádnou šanci a že pokud chcete vůbec hlasovat, má to smysl jen pro ODS (pro slušné lidi nevolitelnou), ČSSD (pro slušné lidi nevolitelnou), TOP09 (pro slušné lidi nevolitelnou) a KSČM (pro slušné lidi nevolitelnou), tak je logické, že se na ty volby prostě vykašlete.

Myslím, že pan Škop trefil hodně "Řebíčka do hlavičky". Každopádně pokud tyto průzkumy svou úspěšností odpovídají zhruba věštění z kávové sedliny, tak
1) nemá smysl za ně utrácet veřejné peníze (tj. peníze z našich daní),
2) nema smysl je ani zveřejňovat, protože spíše než obrazem veřejného mínění jde o jeho formativ (a v nejhorším případě o účelovou manipulaci ve snaze dosáhnout žádoucího volebního výsledku).

Také by od Vás bylo "medialně" slušné vložit do blogu odkaz na blog pana Škopa, když už citujete :)

Možná i proto, že se mu dostane větší mediální pozornosti, ale jak se tak dívám není to třeba, poněvadž aktulně se blíží 30 000 !, což o něčem svědčí. Ještě tak vědět o čem?
15. 10. 2012 | 18:29

Petr186 napsal(a):

to honolulu
no zatím se vzájemně fackují pravičáci
15. 10. 2012 | 18:32

Petr Havelka napsal(a):

PS: Škopův blog

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/michal-skop.php?itemid=17795
15. 10. 2012 | 18:32

ostravak napsal(a):

Neberte to vazne,
Zaoralek jen chce co bylo včera zapomeňte. Zapomente na jeho litani vrtulnikem. Obycejni lide totiz chteli aby s nimi byl ve styku. A to co nejdrive. A pokud k tomu byla zapotreba i helikoptera tak priletel. Copak to nikdo nechape?
15. 10. 2012 | 18:43

dalimír napsal(a):

Nech si píše kdo chce co chce ale já stále tvrdím že ve falši a prohnanosti nikdo na lidovce nemá ! A ještě se u nás najdou takoví zoufalci kteří je znovu volí ! To raděj znovu toho Čubu ! Hezký večer vážené voličstvo ! Dl.
15. 10. 2012 | 18:45

Belgičan napsal(a):

Předvolební průzkumy sem, předvolební průzkumy tam, k volbám se dostavilo okolo třiceti procent voličů. Ten mandát, v těchto volbách získaný, je všechno jiné než silný. Spíše se jedná o pořádnou facku od voličů, především těm stranám, které si říkají pravicové. Volič pravičák pochopil, že Nečas či Kalousek... nemají s pravicí nic společného.
15. 10. 2012 | 18:46

Ládik!!! napsal(a):

Pro koho "pracujete" Vy, pane Zaorálku?
15. 10. 2012 | 18:53

Petr Havelka napsal(a):

Pane Belgičane,

voleb se zůčastnilo 37% voličů, to je o 3% méně než u minulých. Trend je hodně doleva, středoví voliči nemají koho volit. ODS a Top 09 se perou hodně napravo, "středové" VV se totálně zdiskreditovaly. KDU-ČSL bude na vzestupu.

Příští vláda ČSSD minimálně s "tichou" podporou KSČM. Nějaké "mobilizace" jsou převážné většině víte kde.

Velkou radost z takové "vlády" mít nebudu, ale všechno zlé bude pro něco dobré. Britské přísloví praví "Divák vidí víc než herec"
15. 10. 2012 | 18:57

dalimír napsal(a):

Honolule proč Váš otec když mu komunisté umožnili v česku vystudovat na doktora se společnosti odvděčil tak jak se pak vyjadřil a vy jste to zde uvedl že jako nikomu šaška dělat nebude ! A to si jako váš otec myslel že ho tenkrát za to někdo pochválí ? Byla to vrcholná neúcta k lidem naši země kteří mu zde umožnili zadarmo vystudovat a on pak zatoužil po dolarech ! Tak to nebylo od něj moc vděčné ! Navíc si měl uvědomit že má rodinu ! Šaška jako lékař rozhodně nikomu dělat nemusel , ani v případě vstupu do KSČ ! ŠAŠKY ZDE DĚLALI JÍNÍ ! Dělnická třída ! Hezký večer ! Dl.
15. 10. 2012 | 19:00

blue jay napsal(a):

budte v klidu dalimire,
chudak honolulu musi snaset nelidska vedra na Waikiki plazi ci jinych. Musi pit s kokosu brckem nejakej imperialistickej kokteil.
Kdyby zil v zemi mlika a byka tak by si zasel do hospody pod kastanem a nechal si nalit "rum" tuzemak. Psk by to mozna zapil ceskou klasikou kofolou.
Je me honolulu lito. Musi tam trpet.
15. 10. 2012 | 19:21

Koncesionář napsal(a):

Ještě se třeba zeptát pro koho pracuje Česká televize a rozhlas . V Hydeparku si dnes zás bude dělát reklamu Kalousek . Těma proflaknutýma jako Drábek a spol se to v H. parku jenom hemží .
15. 10. 2012 | 19:22

Jáchym napsal(a):

Kdo mazal, ten v průzkumech jel.
Možná se opakuji, ale máme dva vítěze voleb. Lidovce a IPP Fraškum.
Proč ?
Kdyby nebylo jich, k volbám by přišlo tak o patnáct-dvacet procent nakakaných voličů víc, některé malé středopravé straničky by se přehouply lokálně přes pět procent, ODS by klesla pod pět procent a konečně by za sebou slavnostně zatáhla řetízek splachovače (její kmotři by, pravda, přehopsali ke konkurenci).

ČSSD by si polepšila mírně,KSČM ještě o fous víc.
Do ulic by vyjely všechny tři provozuschopné Panmoly (úprava panDURŮ pro střelbu měkkými gumovými projektily), UNRA by obsadila továrnu na výrobu antiperlí (odhalen ďábelský plán na likvidaci pravicových velikánů pomocí střelby kuliček, způsobujících cukrovku...
Kruci, radši brzdím, nebo z toho zase bude sebenaplňující se proroctví...

Dotaz na Jana Herzmanna:
Je pravda, že Topolánek s Dalíkem zakládají konkurenční agenturu PPM Scrottum na zcela revolučním principu - prý budou výsledky voleb umístěné v dutých gulích a vytahovat je má papoušek...nebo sup ? Teď fakt nevím...
15. 10. 2012 | 19:33

koryto je # 1 napsal(a):

pro koho pracuje Zaoralek je zrejme.
Staci se podivat na karieru Zaoralka. Pracuje pro Palase a Rathy. A ani se za to nestydi.
15. 10. 2012 | 19:44

Sláma napsal(a):

Nevím, nad čím pan Zaorálek tak mudruje. Je jasné, že pan Jan Herzmann "dělá" průzkumy tak, jak si kdo objedná. Má to tu výhodu, že dostane zaplaceno dvakrát. Jednou od veřejnoprávní instituce (tedy za peníze nás všech) a podruhé od příslušného subjektu.
15. 10. 2012 | 19:47

Sláma napsal(a):

Je jasné, že na základě "cinknutých" průzkumů veřejného mínění získávají kandidáti nemalou výhodu - napříkla výrazně větší prostor ve veřejnoprávních médiích.
15. 10. 2012 | 19:48

otaznik napsal(a):

Slamo,
pokud si dobre pamatuji tak si take pochyboval o preferencich Paroubka.
Tvrdil jsi ze jsou cinknute. Paroubek svoji sanci odhadoval kolem 18 procent. Ty jsi s tim souhlasil,
Muzes se tu slamo pochlubit jak ten tvuj kun dopadl? Kolik dostal slamy lokalne a kolik celostatne?
15. 10. 2012 | 20:02

david goliáš napsal(a):

Vážený pane Zaorálku,
Že se vůbec obtěžujete takovými šmejdinami zabývat! Škoda Vašeho drahocenného času a elánu. Za poslední 2 dekády občané této rozkradené a zbídačené země prokoukli i celou jejich formálně demokraticky a jimi zvolenou elitu, a to napříč politickým spektrem, natož pak údajně objektivní média, včetně tzv. veřejnoprávních, a nejrůznější agentury. Soustavné promývání mozků, tendenční zpravodajství, včetně zahraničního, chování tzv. moderátorů i nejsledovanějších pořadů, na čele s OVM, a laciné a mělké zábavné seriály a pořady, atd, atp. To vše občané dobře prokoukli, a jen ti tupci, jak temná je noc, dokážou vytrvale se na to dívat a sledovat.
Bohužel, i soc. demokracie ztratila hodně z přízně voličů, a to jinak z pochopitelných důvodů, ale zaplaťpánbůh za tento "netto" výsledek voleb. Důležitější než tento relativní úspěch je však to, že i soc. demokracie se touto ztrátou dekontaminuje od škodlivých kůrovců a červotočů, kteří stranu nahlodávají zevnitř. To je blahodárný sanační proces, který posléze vysune soc. demokracii na výsluní a tímto ochrání soc. stát, tu draze vykoupenou vymoženost lidské civilizace. To je prioritní pro soc. demokracii a potažmo pro důstojný život všech občanů, kteří by neměli být zcizeni ve vlastní zemi. Já pevně věřím, že vedení soc. demokracie vyvodí z výsledků voleb správné závěry, přitvrdí ve své principiální politice, ale i nekompromisně odsoudí a distancuje od všech nekalých praktik a od oportunistů ve svých vlastních řadách. Je to dlouhá, náročná a velmi trnitá cesta, ale jedině správná a posléze plodná. Věřte mi, že kdyby vedení soc. demokracie bylo se aspoň stejně razantně postavilo k Severozápadu jako ke Středním Čechám, byly by ztráty soc. demokracie daleko menší, ba by možná byla dokonce i získala.
Vážený pane Zaorálku,
To je samozřejmě velká simplifikace vysvětlení již rozdaných karet. Důvodů je jistě celá řada, ale jsem se omezil jen na věci, které může a musí soc. demokracie přímo ovlivnit, na věci odehrávající se v útrobách samotné soc. demokracie. Je nepochybně nutné se poučit i z prohry, ale i dílčích úspěchů jiných stran, zejména ODS a TOP...(viz. Pospíšil, Kubera, Dolejš, atd.)
A poslední slovo: Já nejsem dogmatik, a plně chápu, že na krajích a v obcích někdo nakonec vládnout musí, aby spravoval daný region či obec/město. Čili nevidím negativně spolupráci soc. demokracie s komunisty na této úrovni. Na centrální úrovni ale k podobné spolupráci s komunisty nesmí dojít, maximálně počítat jen s jejích tichou podporou, v žádném případě jim neustupovat, dokud se oni sami nezreformují, a to zásadně a přesvědčivě. Spolupracovat s komunisty na centr.úrovni (ve vládě) by byl opravdu začátek konce soc. demokracie.
Nyní soc. demokracii přeji skvělý postup do Senátu a moc držím palce panu Dienstbierovi v prezidentských volbách.
15. 10. 2012 | 20:04

marxík napsal(a):

Sláma
A taky je jasné, jaké začínající čisté strany mají možnost tu přebíjenou u pana Herzmanna vyhrát.
Totalita peněz je propracovaná do nejmenšího detailu.
15. 10. 2012 | 20:08

honolulu napsal(a):

Dalimire Ty trumpeto, muj otec nebyl doktor ! Z Ceska jsem utekl pouze sam.
Jsem posrpnovy emigrant a bolehlav pana Stejskala..
Psat jsem zacal do Aktualne CZ kvuli Johannesburgu z ktereho jsem po smrti B.J. Vorstra utekl take.
Mas to "soudruhu" vsechno popletene, t.zn., ze zase na Tebe nezbyde zadna prebenda...

Mel jsi jit s nami emigranty a ted by jsi se pozitkoval na plazich Floridy a dedkovatel dustojne v hojnosti, jako ti vasi ministri, co si zde kupuji nemovitosti
a hracky...
15. 10. 2012 | 20:26

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
15. 10. 2012 | 20:28

současník napsal(a):

Pane Zaorálku, pěkný blog. A ti, kterých se to týká je třeba vykopnout , nepustit k vodě a nedát nažratco. Odborníci. Za co berou plat? Hnal bych je svinským krokem, bandu darebáku a vyžírek.
15. 10. 2012 | 20:33

chvilka normalizační poezie napsal(a):

Jak píše Miroslav Florian
"..až se mi zdá podezřelé, jak se pořád ptáš a ptáš, možná si tě milá zlatá, drží kontrašpionáž.."

Ankety, peoplemetry, průzkumy veřejného mínění.. kdo by za tu veteš platil, kdyby neměla ovlivňovat lidi?
Jen televizi si platí natvrdlí koncesionáři sami.
15. 10. 2012 | 20:42

hladovej jyrka napsal(a):

současník
souhlasim. Nazrat by se meli jen Zaoralkove a jejich rudi bratrove v krajich. Kazdeho jineho bych vykopnul.
15. 10. 2012 | 20:50

otaznik napsal(a):

chvilka normalizační poezie ,
me pripada poeticke ze se zhasla hvezda CSSD Miloslav Vlcek probojoval do druheho kola senatorskych voleb.
No neni to uzasne?
15. 10. 2012 | 20:54

Kadel napsal(a):

Bohužel, manipulace je všudypřítomná a jen někdy tomu dokážeme účinně čelit. Třeba před chvílí ministr Kalousek v Hyde Parku, téměř celou hodinu mu graf přisoudil neměnné procento souhlasících a nesouhlasících diváků - 66 % mínus a 34 % plus. Tento poměr je jednak vzhledem k osobě nenáviděného Kalouska nedůvěryhodný, hlasovalo přes 4000 diváků a i kdyby měl skutečně tolik příznivců, jak je možné, že se ten poměr vůbec neměnil ?
15. 10. 2012 | 21:06

toník napsal(a):

Šlouf je za vším,tak jako byl Dalík. Kdo sledoval dnes HP s Kalouskem a nedávno Drábkem a stále se mu neotevřeli oči,tak je to buď zloděj či nesvéprávný volič ! TOP 09 se chová jako Sládkovci,kteří povinně psali dotazy a palcovali kladně svého vůdce !! Myslel jsem,že se nic podobného už nemůže opakovat,ale kalouskoviny a drábkoviny překonávají i sládkoviny ! Dvořák z čt by měl okamžitě odstoupit!!!!
15. 10. 2012 | 21:21

otaznik napsal(a):

Kadel,
V HP se hlasuje? A co to znamena? Kolik lidi hlasuje? A ma to nejakou vahu?
Me spise znepokojuje ta lista co bezi nahore. To jsou cesi tak primitivni?
15. 10. 2012 | 21:21

fik napsal(a):

nejde o Hydepark, jak je nožné že tato pseudostrana získala tolik mandátů
15. 10. 2012 | 21:21

fik napsal(a):

nejde o Hydepark, jak je nožné že tato pseudostrana získala tolik mandátů
15. 10. 2012 | 21:23

otaznik napsal(a):

toniku,

a Tvrdik je za vsim co byl Paroubek. Tim i za vse muze CSSD. Ale zda se ze palcovani na HP te nak zasahlo. Cim je palcovani anonymu pro tebe dulezite?
Nak to nechapu toniku.
15. 10. 2012 | 21:27

timouš napsal(a):

Ano, souhlas, průzkumy agentury PPM Factum neodpovídaly vůbec ničemu. Přesto Radiožurnál zval do besed před volbami podle výsledků průzkumů této agentury. Dnes ráno v Radiožurnálu při přehledu tisku vbybrali zprávu, že v karlovarské nemocnici šla volit ze šesti set pacientů jen jedna osoba. Zřejmě tím chtěli dokázat, ovšem podprahově, že účast při volbách byla mizerná. V poledních ozvěnách redaktor Jan Bumba položil B. Sobotkovi mj. otázku, zda by byl rád z návratu před rok 1989 /či zda tento návrat očekává, něco v tom smyslu/. Toto si platíme povinně. Ředitel Radiožurnálu p. Pokorný by měl v této souvislosti něco povyprávět o TKM, které jako přesvědčený svazák moderoval, o této době.
15. 10. 2012 | 21:32

veterinář napsal(a):

fik,
asi tak jak je mozne ze becko KSC ziskalo ve volbach hlasy ktere ziskali. I pres nekonecne korupcni skandaly. Nechapu ze nechapes. Lide voli voly.
15. 10. 2012 | 21:33

timouš napsal(a):

Ano, souhlas, průzkumy agentury PPM Factum neodpovídaly vůbec ničemu. Přesto Radiožurnál zval do besed před volbami podle výsledků průzkumů této agentury. Dnes ráno v Radiožurnálu při přehledu tisku vbybrali zprávu, že v karlovarské nemocnici šla volit ze šesti set pacientů jen jedna osoba. Zřejmě tím chtěli dokázat, ovšem podprahově, že účast při volbách byla mizerná. V poledních ozvěnách redaktor Jan Bumba položil B. Sobotkovi mj. otázku, zda by byl rád z návratu před rok 1989 /či zda tento návrat očekává, něco v tom smyslu/. Toto si platíme povinně. Ředitel Radiožurnálu p. Pokorný by měl v této souvislosti něco povyprávět o TKM, které jako přesvědčený svazák moderoval, o této době.
15. 10. 2012 | 21:33

šašek z Jihlavy napsal(a):

Koncesionář
Před chvílí ta Kalouskova sebereprečzentace skončila s výsledkem zhruba 2/3 -, zbytek+.
Musím konstatovat, že Miroslav Kalousek je nejobratnější a nejmazanější politik na zdejší scéně. Snad jen Filip se mu trochu přibližuje a švarná Karolinka má v té mazanosti našlápnuto. Jen jí osud a vůle voličstva asi nedopřeje dozrát.
Co se týče údajného alkoholismu pana Kalouska, na mě ten dojem nedělal. Znám pár alkoholiků, ale ti by nebyli schopni souvislé věty, zvl. ne ve stresu před kamerami TV. Možná by to lépe posoudili pánové Hnízdil nebo Honzák.
Je to také nejschopnější rétor, Klaus je v porovnání s ním mekota-blekota a Zeman se svými trapnými bonmoty a pěnou(slinou) v koutku úst vzbuzuje strach, že ho to klepne nebo se záští zalkne.
Péťa sralbotka by mu měl poděkovat za zastání, docela mě překvapil.
Jaká škoda, že mu nemohu věřit.
P.S. Teď se mi sama připomněla slavná novela holandského Jacoba Pressera "Noc Girondistů", kde nacistický velitel nechvalně proslulého tábora Westerbork po jednou představení vyslovil poklonu židovské subretě:"Jaká škoda, že jste Židovka".
Některé kvality holt padnou pod stůl.
15. 10. 2012 | 21:37

otaznik napsal(a):

timousi,
a jak na tu otazku Bohuslav Sobotka odpovedel? Ze nema komunisty rad, ale do koalice by s nimi sel? Ze jim odpusti i Horakovovou pokud se dostane k moci? Co jim jeste Sobotka rekl?
15. 10. 2012 | 21:41

Fialenka napsal(a):

Osvěžení paměti ohledně anonymních akcií:

ČSSD má v programu je zrušit, kdežto Nečasova pravicová vláda ODS, TOP09 a VV proti těmto akciím doposud nehodlala zasáhnout. Dokonce jako svůj vůbec první zákon Nečasova trojkoalice prosadila pravidlo, že se anonymní firmy mohou účastnit veřejných zakázek a nemusí přitom ani zveřejnit svou vlastnickou strukturu.

To že chce ČSSD zrušit anonymní akcie je správné, protože u těchto akcií není možné dokázat, že zakázku získal ten ministr, hejtman, starosta nebo úředník, který rozhodoval, kdo ji dostane. Anonymními akciemi se také dají převádět obrovské miliardové částky, absolutně bez možnosti to registrovat. Anonymní akcie jsou povoleny bez omezení pouze v Česku, Marshallových ostrovech a na Nauru.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=688711
15. 10. 2012 | 21:47

timous napsal(a):

No, asi neměl Sobotka moc času, ale odpověděl něco v tom smyslu, že takto by se měl novinář ptát spíše představitelů KSČM.
15. 10. 2012 | 21:47

obycejnej clovicek napsal(a):

Jihlavskej sasulo,
Me se nejlip libi Bohous Sobotka.
Vzdy vim co rekne i pred tim nez otevre tu svou roztomilou papulku.
15. 10. 2012 | 21:48

lazebnik napsal(a):

Na jedné straně,je určitě lepší,že se krajskými volbami prolomily ledy -tabu kolem reprezentace celé pětiny českých voličů-KSČM než prolomení Benešových dekretů.
Od Havlova "komunistům se neposmívejte" vedla ale vskutku více než dlouhá cesta k jejich dnešnímu povolebnímu možnému zapojení se aspoň na úrovni krajů i manažersky.Především život národa bez jedné pětiny národa je i ztráta ekonomicky pětinou.Je to i deformace demokracie pětinou.Jejím vynuceným mlčením a ostrakizováním.Oslabení celku.První vlaštovkou byl NERV,jmenovaný Klausem,kde jich byla větší půlka.
Miloš Zeman,bývalý premiér nucený kdysi menšinovostí první vlády ČSSD skákat po jedné noze po svém,po druhé podle ODS odcházel kdysi z ČSSD v příznačném sporu se Špidlou o zdrojích.Ano,zde linii rozvoje formální demokracie představoval V.Havel a linii rozvoje ekonomické produktivity V.Klaus,ale pochopení jejich vztahu nebylo.Neprotly se,byly to dvě rovnoběžky nebo mimoběžky.Demokracie nebo ekonomika.Sedláček se snažil najít jinou filosofii společenskou tohoto problému,než byla ta nejčastější:nadávání na korupci.Ale odbočoval vesměs k druhořadým ideám a nakonec podle V.Havla k rezignaci v růstu.Doba je složitá,neprůhledná,zašmodrchaná,plná kudrlinek,samoúčelná,málo produktivní.Chybí hybatel,protože privatizace silně omezila ekonomickou svobodu lidí závislých na výdělku jenom prací a ekonomická svoboda lidí,malých lidiček je výživou je životaschopnosti a pracovní produktivity.
Z unavených,zastrašených,zmátožených,polekaných,rekvalifikovaných,přemisťovaných jako Brownovy částice pylu chaosem prostředí a šancí,jalovými ideologiemi zmatených lidiček sumárně vyšla z nich všech nízká produktivita práce národního celku,netvořivost,stagnace,nespokojenost.
Volby jí daly průchod.Nezapomeňme,že život lidí musí být i radostný,má-li politika někam vést k lepšímu.Politika se musí dělat pro lidi,zcela konkrétní a všechny,ne pro ideologie nebo abstraktní ideje abstraktního humanismu nebo ekonomismu či nacionalismu.Samet zabředl sám do sebe svou konstrukcí,neměl ani vnějšího ani vnitřního nepřítele.V ničem a nikom.Národ je i orchestrem,sladit je nutnost-zájmy i činnost,ale přirozenou cestou tolerance a plánů.
15. 10. 2012 | 21:51

berkowitz napsal(a):

“Demokratické zřízení doplatí na to, že bude chtít vyhovět všem. Chudí budou chtít část majetku bohatých a demokracie jim to dá. Mladí budou chtít práva starých, ženy budou chtít práva mužů, a cizinci budou chtít práva občanů a demokracie jim to dá. Zločinci budou chtít obsadit veřejné funkce a demokracie jim to umožní. A až zločinci demokracii nakonec ovládnou, protože zločinci od přírody tíhnou po pozicích moci, vznikne tyranie horší, než dovede nejhorší monarchie anebo oligarchie.”

Sokrates
15. 10. 2012 | 21:53

lazebník napsal(a):

opravím:je výživou jejich životaschopnosti a pracovní produktivity.
15. 10. 2012 | 21:57

Rumcajs napsal(a):

Už zase konspirační teorie Zaorálku ?

Každý není jako socan pane Zaorálku, aby konal v něčím žoldu, jak to třeba praktikoval mafián Paroubek. Jsou i lidé, kteří mají svůj názor a svoji svobodu.

A to Vám evidentně vadí. Však až se doberete koryt na vládní úrovni společně s komunisty, jsem zvědavý na vaše představy o svobodě a domokracii.

Počítám, že to budou poslední svobodné volby v ČR.
15. 10. 2012 | 22:01

šašek z Jihlavy napsal(a):

obycejnej človíčku, a jak se vám líbí dueto Simonová-Chladil nebo Eva a Vašek? To je nářez, co?
Taky televize NOVA vás musí přivádět do vytržení, je třeba naslouchat hlasů obyčejných človíčků!
15. 10. 2012 | 22:02

otaznik napsal(a):

Fialenko,
si delas srandu? Ty opravdu veris ze kdyz se strana Grosse, Paroubka, Ratha, Vani, Kotta, Vanhove, atd dostane ke korytu, ze prestane zrat?

A ze kdyz je komunisticti kohouti prikrmej ze zhubnou?
Vzdyt se to doposud nepodarilo. V krajich kde se nejvice kradlo vladla CSSD s komunisty a nebo za podpory komunistu.
To se najednou nak socialiste polepsi?

Tomu opravdu veris?
15. 10. 2012 | 22:03

blue jay napsal(a):

Rumcajsi,
Zaoralek na konspiracni theorie neveri, Vi ze z Prahy se rychleji dostane domu helikopterou nez vlakem. Hlavne kdyz to ma zadarmo (preci za to zaplati jeho obycejnej clovek)
Me porad prekvapuje drzost tohoto uzvatlaneho politika. Furt vola po demisi nekoho, odvolava se na politickou zodpovednost..atd.ale sam neodstoupil kdyz se ukazalo ze zneuzival sveho postaveni predsedy PS. Jinde by uz byl historii. Stejne jako Vlcek. A svete se div. Nastupce Zaoralka ktery byl prichycen s igelitkou se opet dere do vrcholne politiky. A Zaoralek tomu pravdepodobne tleska. Nakonec je to jeho kolega.
15. 10. 2012 | 22:18

xyz napsal(a):

Otazníku, kdybyste tušil, co stojí zač proti Vlčkovi, tak byste se nedivil ;-) Ono se na menším městě nic neutají. Bohužel se proti místnímu kamarádčoftu na radnici plus spřáteleným firmám, mezi nimiž se rozdělují všechny zakázky pro město, nedá prakticky nic dělat.
15. 10. 2012 | 22:20

toník napsal(a):

otazník. Platíš koncesionářské poplatky? Chápeš? Schéma pořadu je založeno na palcování otázek a ty nejvíce palcované má moderátor pokládat. Ten normalizační šašek mu nepoložil ani jednu z těch nejvíce palcovaných. Takovou televizi jsem zažíval od r.1969-2012 a to už opravdu,ale opravdu nechci. 17.11. musí přijít skutečná demokracie a svoboda slova a projevu. Otazníku,připoj se ke slušným lidem a stav se na Václavském náměstí!!!
15. 10. 2012 | 22:20

Rumcajs napsal(a):

blue jay

Drzost levičáka nemá meze, proto mě Zaorálek nepřekvapuje vůbec.
Já budu překvapený, až od něj uslyším něco rozumného a až ta jeho parta přestane krást.
15. 10. 2012 | 22:22

dalimír napsal(a):

Dobrý večer Honolule já se Vám omlouvám ,spletl jsem si Vás s blue jayem ! Oba jste vandráci ale jeho tata byl pan doktor ! Takže ještě jednou sorry Dl.
15. 10. 2012 | 22:23

obycejnej clovicek napsal(a):

jihlavskej sasulo,
me se porad nejvic libi duet Bohus a Tejc. Jsou tak sehrani a perfektne si notuji. Skoro me pripominaji ceskou verzi Everly Brothers.
15. 10. 2012 | 22:26

toník napsal(a):

Rumcajs. Zasekla se Vám deska a točí se stále na stejném místě! Posuňte ji,ať se dozvíme něco nového. Díky.
15. 10. 2012 | 22:27

toník napsal(a):

obycejnej cervicek. A co duet Nagy a Nečasová? Znáte? Skvělý,a jak ona hraje na saxofon !!!! Nagymu se zvedaj i uši!!!
15. 10. 2012 | 22:29

blue jay napsal(a):

don't worry dalimir,
Mistakes are always forgivable, if one has the courage to admit them.
Unfortunately there are many people in CR as Paroubek. Someone else is always to be blamed for their failings.
15. 10. 2012 | 22:34

Rumcajs napsal(a):

toník:

Ty Toníku příliš informací nezvládneš.Buď rád, že to je, jak to je.
15. 10. 2012 | 22:37

Midori napsal(a):

Dělal jsem probírku knih, které se mi nahromadily, hledal jsem některé, které by se dětem a vnukům mohly líbit.
Přitom jsem se začetl i do knih mého mládí, zejména oblíbených verneovek.
V knížce Patnáctiletý kapitán dorazili unesení poutníci do Afriky mezi divoké africké kmeny. Popisuje se tam, že když šamani nedovedli správně předpovědět déšť, tak si to odnesli tu tam ztrátou nosu, tu tam ztrátou ucha...
Nevím, proč mi to přišlo na mysl -:)
15. 10. 2012 | 22:38

Rumcajs napsal(a):

Midori :

Co to bylo za verneovku ?
15. 10. 2012 | 22:40

blue jay napsal(a):

tonicku,

vasi oblibenou hudbu neznam a ani znat nechci. Nemam pozitek z hudby ktera vas tak rajcuje. Ja davam prednost The Rolling Stones.
Holt kazdy ma rad neco jineho ze Tonicku?
15. 10. 2012 | 22:41

šašek z Jihlavy napsal(a):

toník
Malá korekce: Nagyová nehrajena saxofon ale na flétnu. Nebo že by na pikolu. Každopádně dře jako kůň, muzika už taková je. A za málo peněz málo muziky. A Péťa má evidentně hudbu rád, takže si rád připlatí, však mu na to rádi přispějeme. Umění se musí podporovat.
15. 10. 2012 | 22:44

toník napsal(a):

Rumcajs. Ale to také stále opakuješ. Zatlač a třeba z tebe něco vypadne! Jinak tvoje drzost nezná mezí a snad ta pravice už přestane,tak krást...Komunisti kradli dlouho a málo,ale vy pravouni kradete hodně a rychle...
15. 10. 2012 | 22:44

toník napsal(a):

blue jay.Já také Nagyho už neposlochám,ale vracím se k Doors,J.Joplin,Dylanovi,Cohenovi a černošskému blues. Kameny jedině v původní sestavě,pak už ne...Šašek. Pikola? Vidíte a já při jeho sebevědomí myslel na saxofon! A proto se nadře jako kobyla a ani poledne nedrží...Chudák.
15. 10. 2012 | 22:50

blue jay napsal(a):

Midori !
LMFAO!
15. 10. 2012 | 22:50

Rumcajs napsal(a):

toník:

Jsem rád Toníku, že mě tak dlouho sleduješ, ale já o Tobě takřka nic nevím. O čem by sis chtěl povídat ? Je vůbec něco, čemu rozumíš ?
15. 10. 2012 | 22:51

Midori napsal(a):

Rumcajs
Patnáctiletý kapitán, viz 15. 10. 2012 | 22:38
15. 10. 2012 | 22:55

toník napsal(a):

loupežník. Já tě nesleduji dlouho,jen vím ,že máš ze st.podniku zapůjčený bagr a ten pronajímáš a žiješ v garáži,protože pronajímáš i státní byt,což je asi vše co o tobě vím. Takový standartní pravoun,co neukradne ze státního,tak nemá...
15. 10. 2012 | 23:02

Rumcajs napsal(a):

Midori :

Ach tak. Tak to nemám a neznám, Jinak jsem ale taky fanda Verneovek.
15. 10. 2012 | 23:03

Rumcajs napsal(a):

toník :

To si mě s někým pleteš Toníku. Nejspíš se svým tátou. Já žádný bar nemám a státní byt už vůbec ne.
15. 10. 2012 | 23:04

Rumcajs napsal(a):

Myslím, že ČSSD a část ODS má ze současné vlády strach. Proto Nečasovi nepodkopává židli jenom opozice ale i ta část ODS, která se bojí vyšetřování korupčních kauz.

ČSSD a její bezcharakterní vedení je pro ni zárukou, že slibně se rozjíždějící vyšetřování zkorumpovaných politiků bude zastaveno.

Proto taky byla ta akce "Dalík "
15. 10. 2012 | 23:10

toník napsal(a):

Rumcajs. Můj táta se již bránit nemůže,proto brzdi. Můj otec se živil od svých 17-74 rukama a udělal jako tesař a truhlář tolika lidem radost,což se tobě určitě nepovede...Máš klasické bolševické manýry,když napadáš jiné členy rodiny,proto na tě již kašlu a ani za vtip mi nestojíš.
15. 10. 2012 | 23:13

jarpor napsal(a):

Skutečně by mne zajímalo, čím to je, že o podfucích ve výzkumech veřejného mínění, manipulacích stran hlasování v Hydeparku... že tyto nářky přicházejí jen a jen příznivců "levých" stran...
Stěžování si na toto jsem ještě od "pravičáků" neslyšel a to přesto, že např. v Hydeparku dostane "pravičák" vždy pořádný kartáč... tedy převažují mínusová hodnocení...

Snad mi nějaký takový fňukal napíše, jak si to vysvětluje... Od autora, který by nejraději soukromé agentury dělající tyto výzkumy znárodnil či rozprášil, odpovědi neočekávám...

Hezký večer
15. 10. 2012 | 23:14

Rumcajs napsal(a):

toník:

S napadáním jsi začal ty ,tak nebeč.
15. 10. 2012 | 23:21

Rumcajs napsal(a):

jarpor:

Zdravím !

Přesně tak. Dneska jsem se díval na Kalouska a těch tydýtů, evidentně zmáknutých socanskou propagandou tam bylo na dotazech neúrekom.

Kdyby to bylo obráceně, tak.........
15. 10. 2012 | 23:23

blue jay napsal(a):

toniku.

jsi me prekvapil. Ja si te predstavoval jako nekoho kdo trsa na koncerte Davida Michala a mava oranzovou salou. Nak te vidim jak zpiva aa,aa, aaa my jsme ten spravnej tym,,aa aaa, aa, aa.
A ty mas rad Doors, Janis Joplin atd. A co Bob Dylan? Znas "It Ain't Me Babe".? Pry je to nejoblibenejsi pisen politiku. Take se jim libi "Blowin' in the Wind"
Neni ta politika plna hudby toniku? Kazdy na neco hraje.
15. 10. 2012 | 23:39

toník napsal(a):

rumcajs. Ty ubožáku,ale napadal jsem tebe a nikoliv tvého tátu či mámu nebo děti. Klasickej bolševik,proto není náhoda,že tolik bývalých voličů ODS volilo KSČM,tak jako bolševici pomáhali zvolit Klause...
15. 10. 2012 | 23:44

Rumcajs napsal(a):

toník:

No jestli jsi po něm, tak on taky žádná hvězda si nebyl.
15. 10. 2012 | 23:46

toník napsal(a):

blue jay.Dylan je fenomén,který točí desky,které jsou stále aktuální a nikoliv trapný a nebo mrtvý... Ale Visací zámek také umí stárnout...Dobrou.
15. 10. 2012 | 23:48

toník napsal(a):

Rumcajs.Je mi tě vlastně líto...A už na tebe nebudu reagovat!
15. 10. 2012 | 23:51

Rumcajs napsal(a):

Díky Toníku !
15. 10. 2012 | 23:53

Rumcajs napsal(a):

Ještě bych si dovolil zmínit zahraniční tisk, kde tvrdí, že o korupci v těchto volbách nešlo.
Kdyby o ni šlo, ČSSD by se nedostala ani do parlamentu. Drzost, s jakou mluví představitelé ČSSD o korupci, ta mi připomíná drzé čelo Johna a Bárty.

Dobrý výsledek ČSSD je špatný výsledek pro voliče ČSSD. Znamená jen to, že levicovému voliči je morálka a poctivost naprosto cizí.
15. 10. 2012 | 23:58

blue jay napsal(a):

tonik,
moje nejoblibenejsi kapela je Creedence Clearwater Revival. Take by se jejich par hitu hodilo na ceskou politiku. Co treba,

"Lookin' Out My Back Door" pro Davida Ratha,
ci
"Someday Never Comes," pro Jiriho Paroubka,
a nebo
"Long As I Can See the Light." pro Necase.

Bohus Sobotka by jiste mel rad "I Heard It Through The Grapevine"
Jak vidis toniku, kazdej ma rad neco jineho a presto stejneho. Babo rad.
15. 10. 2012 | 23:59

sedlak napsal(a):

nějak se vám ti voliči vymykají z ruky, ještě aby už konečně vzali do rukou i vydle
16. 10. 2012 | 00:03

sedlak napsal(a):

saprport vidle by asi byly lepší než vydle, češtino promiň
16. 10. 2012 | 00:04

blue jay napsal(a):

Zapomnel jsem na Falmera Filipa,

Bad Moon Rising.
jinak bych i rad pripomnel toho srandovniho lidoeckeho doktora,
na toho by se hodil hit "Chameleon"

ja mam osobne nejradeji Susie Q .
16. 10. 2012 | 00:13

jozef napsal(a):

Na Slovensku to funguje podobne,zmeny su pomale.
Strana Smer,suverenny vitaz volieb,zvolila do cela verejnopravnej TV /a rozhlasu/ sefa nepriatelskej sukromnej a rozhlasovej stanice.
Vodcovia Smeru su totiz realisti,uznali,ze monopol "medzinarodneho spolocenstva" na masmedialnu manilupaciu je nedotknutelny!
Akykolvek uspesny pokus o pluralitu tem,postojov a informacii na Slovensku je zrejme este pre medzinarodne spolocenstvo absolutne neprijatelny.
16. 10. 2012 | 00:18

nemrtvý Pepa z Hongkongu napsal(a):

Zaorálek nepostřehává ty opravdu vypečené souvislosti:
http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/kupuje-si-top-09-„lajky“-v-asii

Jako nás Golgo chce oblbnout Twitterem, tak ctihodné kníže a jeho starogumařský loutkovodič myslí, že opijí naivní duše F-bookem.

Předpokládal bych, že náhlý rozkvět loupežnictví na zdejších stránkách má podobnou genezi jako tisíce lajků z Asie.
16. 10. 2012 | 00:44

Aleš napsal(a):

Jarpore, počkám si, až bude u vlády soc. dem. jak budete říkat, že všechno je v pořádku, nebudete fňukat, že je to hrůza. Nakonec to děláte s Rumcajsem pořád, snažíte se na rozdíl od něj sice udržovat dekórum, ale obsah je stejný.Vždycky když začne být agresivní a teče mu pěna u huby tak si mnete ručičky, ten jim to nandal. Směšné a hloupé. Fanatici non plus ultra. Vy nedokážete uznat ani úplně zřejmou věc. A jinak k těm výzkumům, nevíte co se říká ? důvěřuj, ale prověřuj. To, že kdo má moc a peníze se snaží uplácet, aby mohl u koryta zůstat, to je obecně známá věc, takže nevím, proč by se o to nepokusil i v těch agenturách. Pod tlakem korupce je dnes pomalu kde kdo, protože tahle garnitura zlodějů má na kahánku a dobře to ví. A že vy jste sipořád tak skálopevně jistí. Kdyby dávali těm vašim oblíbencům 1 % preferencí, což by odráželo realitu, kterou by si zasloužili, tak to byste taky nefňukal ? Komunisti si v minulosti byli vždycky taky jistí. A dokázali se i v dobách těžkých vzájemně povzbuzovat. Tak jako Vy s Rumcajsem a pár dalšími. A půjdeme dál neochvějně ve stopách velkého guru Klause, Topolánka a Nečase. Nikdo nás nepřesfěčí !!!! A kdo nejde s námi jde proti nám ! Bať, bať
16. 10. 2012 | 08:27

JAHA napsal(a):

Ad: tonik

Nic mi nie je do vasej debaty (Vy a Rumcajz), ale:
1. Ako ste sam priznal, napadat ste zacal Vy
2. Odkial mohol Rumcajz vediet, ze Vas otec je po smrti?

Nedrziv vo vasom spore nikomu stranu, len si myslim, ze by ste sa mali nad tym, co som napisal vyssie, zamysliet. Potom by Vam to mozno slo aj s Rumcajzom☺.
16. 10. 2012 | 09:06

toník napsal(a):

JAHA. 1. Ano. 2.Myslím,že je podpásové tahat do debaty rodiče,děti,atd.. Ale i tak by to s Rumcajsem nešlo,protože já neloupím,ale živím se prací a mám vrozený smysl pro spravedlnost.. Vám se to mluví,když na Slovensku máte ve vedení politika a nikoliv asociálního psychopata,který se stará i o mé daně...Ale tentokrát my budeme následovat Slovensko,a tak se i Rumcajs brzy vrátí tam,kam patří....
16. 10. 2012 | 10:25

jarpor napsal(a):

Aleš

To má být ono vysvětlení, proč jen "leví" za vším hledají manipulaci, podvod... prostě "levárny" ... / Hergot, že by to bylo pro tu podobnost : "Leví" - "Levárny".... :-)) / a proč takové fňukání nedělají "praví" ?

Nebo jste si jen chtěl na mě "zchladit žáhu" ?

Milý Aleši, jednak jsem nikdy netvrdil, že tato vláda dělá vše skvěle, jak si asi vyvozujjete zcela chybně z toho, že imervere nenadávám tak, jak to tu předvádějí jiní... a jednak beru jakékoliv zaručené předvolební prognózy s velkou rezervou...totiž ono se někdy průzkum z odpovědí cca 1000 respodentů trefí, ale taky se netrefí... ne proto, že by se manipulovalo, ale těcj 1000 respodenetů někdy nemusí prostě odrážet realitu... Těch 1000 respondentů je zloměček... kapka ze všech voličů....

Pokud souhlasím s Rumcajsem, tak proto, že neblábolí pitomosti jako mnozí jeho oponenti, pravda, někdy je to "na hraně" toho. co považuju za slušnost... leč takový prostě je. To, jak píšete, že s ním souhlasím "že jim to nandal..." to soudíte podle sebe ? Vy takto souhlasíte s tím co píše někdo jiný ? patrně ano...

Psal jsem, že zloději jsou ve všech stranách. Pokud Vás uspokojuje, že jedni budou nahrazeni druhými, pak vězte, že já v tom žádnou pozitivní změnu nespatřuji.
A když nic, tak až za této vlády lezou ty zlodějny na povrch... na to by se při "hodnocení" této vlády nemělo zapomínat...

Mějte se...
16. 10. 2012 | 10:41

roman napsal(a):

Vážený pane Zaorálku.
Máte historickou šanci změnit politiku u nás z posttotalitní na demokratickou. Průhlednou. Vaše názory jsou jistě míněny poctivě. Občané čekají na zásadní. Na zprůhlednění majetkoprávních vazeb, neznámých a anonymních akcionářů, na vymetení chléva od politiků "byznysmenů", politiků lobbistů a pasáků. Je nanejvýš nutné očistit politiku a ideály od moci peněz a nízkých pudů. Pokud toto se nestane, nelze čekat nikdy zásadnějších změn. Uznávám, že nevěstinec někdo ke svému životu potřebuje. Ale udělat nevěstinec z celé země? To jistě uznáte, že už je moc a nemůže to fungovat. Krize se bude prohlubovat a "extremisti", ti jsou připraveni vždycky. Já, občan, se fakt začínám bát o své potomky.
16. 10. 2012 | 10:43

jarpor napsal(a):

Ještě něco, Aleši :

"To, že kdo má moc a peníze se snaží uplácet, aby mohl u koryta zůstat, to je obecně známá věc, takže nevím, proč by se o to nepokusil i v těch agenturách. Pod tlakem korupce je dnes pomalu kde kdo, protože tahle garnitura zlodějů má na kahánku a dobře to ví."

Opět - podle sebe soudím tebe ? Taky uplácíte... ? A že by jim průzkumy měly zajistit další koryto... Vy volíte podle průzkumů, ne podle činů ? A pokud takto nevolíte, tak takto přemýšlíte o ostatních lidech ? Vskutku originální... blábolení, řekl bych...

Tož tak asi...
16. 10. 2012 | 10:47

toník napsal(a):

roman. Plně s s Vámu ztotožńuji,jen se bojím,že současná ČSSD je taková ODS s lidskou tváří,a proto ten nárůst preferencí KSČM...
16. 10. 2012 | 10:50

Ernesto napsal(a):

blue jay neblbněte zde lidem hlavy a vratte se raději do apartheidu ,tam se Vám dařilo nejlépe ! E Th. G
16. 10. 2012 | 12:07

Aleš napsal(a):

jarpore, s Vámi skutečně nemá cenu diskutovat, nevěřil jsem tomu, ale je to tak. Co jsou to prosím Vás za hloupé argumenty, co mi to tady říkáte ? Já při korupci nesoudím podle sebe, nemám proč, ale podle žebříčku TI, podle toho, co říkají jiní, či dokonce třeba podle pana Šišky a jiných podobných individuí. To nestačí nebo co ? Když Vy neuplácíte, tak korupce neexistuje, to jste tedy na jedné straně naivní a na druhé šťastný člověk. A položím Vám kontrolní otázku, ona ta korupce neexistuje ani u Vašich "oblíbenců" socdemáků ? To byste mě mile překvapil.
A tomu druhému, já tedy podle průzkumů nevolím, to mě neovlivní, ale je hodně lidí, které ano. Třeba ty politické debaty, do nichž jsou před volbami zváni zástupci stran, kterí se v průzkumech umístili nejlépe. No a je všeobecně známo, že kdo není v televízi, jako by nebyl. To byste jako neoliberál neměl dělat, popírat vliv reklamy na slabší povahy. Tak se mějte a zůstaňte i nadále svůj, je to Vaše Tradice, Odpovědnost a Prosperita. A hodně pište, je to prospěšné pro naši zanedbanou současnost.
16. 10. 2012 | 12:24

jarpor napsal(a):

Aleš

Za to s Vámi cenu diskutovat asi má... že. Jen byste nesměl posunovat význam tam, kde nebyl...

Šla řeč o uplácení si agentury pro předem dohodnutý výsledek... /už jen skutečnost, že se takový předplatitel vydává v šanc, že se to o něm skrze agenturu dozví veřejnost..., že se u nás nic neutají... proto na takové uplácení prostě nevěřím... bez důkazů se dá plkat a konspirovat o všem.../
nic o tom, že bych popíral existenci korupce...

Takže na Vaši volbu průzkumy vliv nemají... jste taková vyjímka... protože na ostatní mají...
Jak to víte ? Můžete to něčím doložit kromě paroubovského, že kdo není v TV, jako by nebyl ?
Tím neříkám, že lidé jež se orientují jen podle průzkumů nejsou /abyste mi zase nedal do úst něco, co jsem nenapsal.../ leč nemyslím si, že těchto je z volících převážná většina...

I vy se mějte... a pište, jak jiní jistě dělají to, co Vy neděláte... to má skutečně velkou logiku...

Hezký den
16. 10. 2012 | 12:41

JAHA napsal(a):

Ad: tonik

No, s tym politikom, pokial myslite Fica, sme ziadne terno neurobili. Na druhej strane je vsak pravda, ze sa nepustil bezhlavo do rusenia vsetkych zakonov, ktore prijali pravicove vlady, akurat niektore koriguje. Sam pride o dva roky na to, ze napr. zakonnik prace, dohodarov a pod. mal nechat tak, ako to bolo. Svoj potencial rastu si uz vycerpal, skosil vsetko od laveho extremu po stred a ma to pod palcom. Preto si vladne sam. Ale raz sa i tento "zlepenec" lavicovych sil rozpadne.

Vy ste v Cesku neurobil mnoho opatreni, ktore mame na Slovensku davno. A tie nie su ani lavicove, ani pravicove, ale rozumne. jeden priklad za vsetky - u nas i na trhovisku musi mat predavajuci elektronicku pokladnu, nie to este v obchode. Tazsie sa okrada stat (fiskalne programy v pokladni), ale uz aj predajcovia by sa nechceli vratit k paragonom.
16. 10. 2012 | 13:34

resl napsal(a):

Zeman je tutově protěžovanej. Ještě jsem se nesetkal s nikým, kdo by jej chtěl volit.
16. 10. 2012 | 13:53

kelt napsal(a):

To Jarpor,
Rumcajs "neblábolí pitomosti"-svatá pravda.

Rumcajs je prototypem inteligentního,vzdělaného a kultivovaného pravicově orientovaného místního diskutéra,který zásadně nikoho neuráží,diskutuje věcně a argumentuje fakty./Jenom ten pravopis mu trošinku drhne./
To si ale myslíte bohužel jenom Vy a neo,ale neberu Vám to.
16. 10. 2012 | 13:54

jarpor napsal(a):

Kelt

"Rumcajs je prototypem inteligentního,vzdělaného a kultivovaného pravicově orientovaného místního diskutéra,který zásadně nikoho neuráží,diskutuje věcně a argumentuje fakty./Jenom ten pravopis mu trošinku drhne./
To si ale myslíte bohužel jenom Vy a neo,ale neberu Vám to."

To jste napsal Vy.

A teď co já :

"Pokud souhlasím s Rumcajsem, tak proto, že neblábolí pitomosti jako mnozí jeho oponenti, pravda, někdy je to "na hraně" toho. co považuju za slušnost... leč takový prostě je."

Soudím, že ty texty nejsou ekvivalentní... tedy, že nepřípustně posouváte mé vyjádření a to jen proto, abyste s tím "posunutým" mohl bojovat...

Mějte se...
16. 10. 2012 | 14:27

kelt napsal(a):

To Jarpor,
ano a vzorem pro Rumcajse byl a zřejmě je Topolánek,absovent komunistického vojenského gymnázia,kam šel,aby mohl posléze rozkládat Varšavskou smlouvu zevnitř.Ten byl ve svých vyjádřeních a chování také trošku "na hraně".
Jenom krátké připomenutí:
-Es kommt Der Tag,Noc dlouhých nožů,vztyčený prostředník do opozičních lavic,pobíhání s poloztopořeným penisem po Sardinii,mlácení reportétů/to odkoukal Kalousek/atd.
Máte ale recht/mohl bych napsat,že R.je v podstatě primitiv-bývalý vexlák/komunista,dnes echt pravičák/ale nenapíši to,pan cenzor by mne smazal.
16. 10. 2012 | 14:48

jarpor napsal(a):

kelt

Nejsem Rumcajsův advokát... zkuste to vzít na vědomí... a hodláte-li pátrat, kdo je jeho vzorem - nejlépe bude se obrátit na něj... nikoliv na mne...

Mějte se...
16. 10. 2012 | 15:09

kelt napsal(a):

To Jarpor,
rád si pohráváte se slovíčky-je to Váš způsob.Neberu Vám ho.
Rumcajse se zastáváte-to snad nepopřete.
Topolánek přinesl do politiky "něco"co týpkům Rumcajs,neo,otázkář a další nesmírně konvenuje a přebírají to jako normu-přesně tak se chovali v obráceném gardu v etapě normalizce 70 let min.století dosazení šéfové kadrových odborů okr.či kr.sekretariáty KSČ.
Zažil jsem jednoho takového-"hloupej jak dlabaný necky"-než z něj strana udělala vedoucího kádrového odboru,tak brousil na pile šraňk.
Nevzdělaný,bigotní komunista,pro něhož byl každý,kdo nesouhlasil třídním nepřítelem-R.v tmavě modrém.
16. 10. 2012 | 15:34

jarpor napsal(a):

Kelt

"Rumcajse se zastáváte-to snad nepopřete."

Pokud to "zastáváte se" znamená, že s ním často souhlasím, tedy věcně souhlasím, přičemž formu jeho komunikace nekomentuji i když není někdy mým šálkem kávy, pak se jej "zastávám".

To není hraní se slovíčky, to je o významech jednotlivých termínů...

Hezký podvečer
16. 10. 2012 | 17:37

Zaměstnanec PPM napsal(a):

PPM Europe a.s. byla dříve PPM s.r.o. Metodiky pro průzkum dat této společnosti z jakékoli oblasti raději nechtějte znát. Je to opravdu otřesné jak si může někdo dovolit dělat svou práci tímto způsobem. Nikdy jsem ČSSD nevolil, ale v tomto s p.Zaorálkem naprosto souhlasím!
30. 10. 2012 | 13:11

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy