Co si vzít z Nelsona Mandely?

10. 12. 2013 | 18:02
Přečteno 4397 krát


Četl jsem, že někde v Glasgow srovnávali studenti na universitě tendenci k mstivosti a vyrovnávání účtů v historii jednotlivých evropských národů. Prý jsme dopadli nejhůř. Když se mění režimy a obrací se karta, nemáme s poraženými smilování. A že těch zvratů bylo ve 20.století požehnaně!
Účtovalo se s pozůstatky mocnářství po říjnu 1918, účtovalo se s K.Čapkem a demokraty po Mnichovu 1938, účtovalo se s Háchou a kolaboranty pěkně od podlahy po květnu 1945. A hned vzápětí po únoru 48 se také účtovalo s buržoazií a třídními nepřáteli. Po srpnu 68 se účtovalo s těmi, kteří se nechali pomýlit Pražským jarem. A od listopadu 89 až dodnes účtujeme s komunisty a vypadá to, že jsme ještě neskončili.

Možná proto by nám život Nelsona Mandely mohl být jako příklad něčím užitečný. Tento Afričan dokázal co málokdo druhý. Strávil dvacet sedm let ve vězení kvůli tomu, aby jeho lid byl svobodný. To samo je důvod se k němu přihlásit. Hlásit se k Mandelovi znamená hlásit se k zápasu o svobodu,která by i nám, Čechům, Moravanům a Slezanům s jejich historickou zkušeností měla být drahocenná. Ve 20.století jsme si jí zase tak mnoho neužili. Ale Mandelův život má v sobě ještě něco více. Jeho velkou zásluhou bylo, že při převzetí moci v JAR na začátku 90.let nedošlo k občanské válce. Mandela dokázal nepodlehnout pokušení vypořádat se tvrdě s bývalými utlačovateli – před pomstou dal přednost smíření. Velká věc! Ale Mandela dokázal hlásat svobodu a lidská práva opravdu pro všechny. Tak jako nepřijal nabídku na prominutí zbytku trestu, pokud jeho druhové měli zůstat ve vězení, tak požadoval, aby lidská práva platila i pro včerejší utlačovatele. Tím dal ve své zemi šanci na vznik demokratického režimu, zatímco v Zimbabwe a dalších zemích vznikaly autoritativní režimy.

A tohle neplatí jen v Africe. Stačí pohlédnout na dnešní rozbouřenou Ukrajinu. Také tu máme rozdělenou zemi a nesmiřitelné tábory. Také tu část země bojuje za určitou nezávislost a svobodu. A nemá to jednoduché řešení. Největší riziko spočívá v tom, že se prosadí násilí a tvrdé zákroky a bude nastolen autoritativní režim. Na Ukrajině se dnes bojuje o základy demokracie. Je to kulturní a politický zápas o určitou podobu života. Cesta k demokracii vede přes schopnost sednout ke stolu a jednat. Cesta k demokracii vede přes schopnost odolat pokušení pomsty.

Dnes máme 10.prosince - Mezinárodní den lidských práv. Hlavně si nemysleme, že se nás lidská práva netýkají. Ve Sněmovně jsme dnes začali projednávat novelu zákona o ochraně spotřebitele. To je také zápas o lidská práva. Vidíme kolem sebe tisíce případů těch ,jejichž důstojnost je pošlapávána. Dochází ke zneužívání osamělosti a sociálního odloučení, většinou starších lidí, kteří se stávají snadnou kořistí podvodných prodejců, kteří využívají různých předváděcích akcí, aby návštěvníky napálili. Zaplať bůh, že tu máme konečně novelu, která, doufejme, podobné podvody zatrhne.

Na úroveň svobody a dodržování lidských práv nemáme ani v naší zemi žádnou záruku a nemáme je navždy. Ano, nemáme dnes barikády v ulicích. Ale nemusíme cestovat daleko do ciziny, abychom viděli příklady jejich zpochybňování či ohrožení. Selhávající právní systém (amnestie prezidenta republiky), porušování zákona při exekucích,porušování ústavních principů. Prostě stojí za to si 10.prosince připomenout, že nepřičiníme-li se, nemusí být ani svoboda, ani právní stát, ani základní respekt k důstojnosti lidského života.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sběrný surovec napsal(a):

Co si vzít z Nelsona Mandely?

Zlatý zuby? Svatý vostatky?
10. 12. 2013 | 18:18

xerox napsal(a):

blábolit o lidských právech a venku na ulici překračovat bezdomovce ... na to vskutku člověk musí mít dvě věci - žaludek a bejt demokratem ... :-)
10. 12. 2013 | 18:18

strýc virus HxNx napsal(a):

Rolihlahla.
výmluvné.
10. 12. 2013 | 18:22

siven napsal(a):

To účtování je u nás v posledním půl století spíše šosácké, když to srovnáme např. s takovým Rumunskem.

Krom toho se účtuje spíše v novinách, kde novinářští pisálkové (fanouškové fotbalu pro ně mají peprnější označení) okopávají kotníky paradoxně mnohdy i obětem minulého režimu.

Občas na severu Čech někdo zúčtuje s nějakým vekslákem, jinak to s tím účtováním není tak horké.

A jelikož jste zavčas zachránili Al Calouska před lynčem tím, že jste jej odstavili od vládní moči, odsouvá se nejčerstvější účtování ad acta.

Pokud to moc nepoděláte a nebudete pro změnu opruzovat např. drobné živnostníky a zvedat DPH, může být určitou dobu klid.

Hodně štěstí.
10. 12. 2013 | 18:28

Viola napsal(a):

Jaké svobody byly nastoleny v Iráku, v Lybii, v Egyptě, v Sýrii a i v té Jižní Africe?
Jaké svobody budou nastoleny na Ukrajině? Jaké svobody máme my?
Co ta svoboda kde přinesla a přinese. Velmi správně se vyjádřil pan Menzel, když řekl, že cenzura je potřebná a zrovna tak pevné vedení je potřeba. Znát cíl a pevně vést a nenechávat se svádět ze správné cesty. Je to všechno v té mezinárodní politice tak složité, že hrůza.
10. 12. 2013 | 18:32

Viola napsal(a):

No a poslouchal jste pane Zaorálku prezidenta Obamu? Mě velmi praštilo do uší
(psala jsem to i u paní Tominové), když řekl, že Mandela byl otec, syn a jen jen chybělo aby řekl i duch svatý, když před tím o něm mluvíl skoro jako o svatém.
Mandela se zasloužil o to, aby černoši ve své zemi Africe byli svými pány, my se musíme zase snažit, abychom byli pány ve své zemi.
10. 12. 2013 | 18:36

šašek z Jihlavy napsal(a):

Slušným diskutérům navrhuji počkat s příspěvky, až se cynikové a škodolibí posměváčci vyzvrací a přestane je to bavit.
Pana autora chválím za positivní pohled na věc, myslím, že by mu post ministra zahraničních věcí ČR docela pasoval. Snad se Bimbo unaví a přestane Sobotkovi házet klacky pod nohy, mohl by o ně zakopnout sám a narazit si nejen koleno.
10. 12. 2013 | 18:38

Viola napsal(a):

siven

no a co pan Houska, naposledy?
10. 12. 2013 | 18:38

Viola napsal(a):

šašku

já mám pana Zaorálka ráda, protože je z Ostravy a je takový upřímný a zemitý, ale je třeba i trochu pochybovat. Mi by se velmi líbilo, kdyby se pan Zaorálek věnoval jen severní Moravě.
10. 12. 2013 | 18:40

Volný způsob napsal(a):

"... Slušným diskutérům navrhuji počkat s příspěvky, až se cynikové a škodolibí posměváčci vyzvrací a přestane je to bavit ..."

A vůbec nejhorší jsou trpaslíci a nihilisti.
Je třeba počkat, až se umlátěj vo stěny.
10. 12. 2013 | 18:44

petrof napsal(a):

pan Zaorálek již tuší, že mu ministerské kolečkové křeslo nenávratně ujíždí, a tak se vrátil k tomu, co mu jde dobře. Plané kecy doktora Cvacha....
PS... chtělo to asi více se učit tu angličtinu a mohlo to možná vyjít????
Ale buďte rád, dopadl byste, jako Kužvart a nebo byl nucen sebou pořád tahat tlumočnici....
10. 12. 2013 | 18:49

gabriela napsal(a):

"Tento Afričan dokázal co málokdo druhý. Strávil dvacet sedm let ve vězení kvůli tomu, aby jeho lid byl svobodný. To samo je důvod se k němu přihlásit. Hlásit se k Mandelovi znamená hlásit se k zápasu o svobodu...
Ale Mandelův život má v sobě ještě něco více. Jeho velkou zásluhou bylo, že při převzetí moci v JAR na začátku 90.let nedošlo k občanské válce. Mandela dokázal nepodlehnout pokušení vypořádat se tvrdě s bývalými utlačovateli – před pomstou dal přednost smíření. Velká věc! Ale Mandela dokázal hlásat svobodu a lidská práva opravdu pro všechny. Tak jako nepřijal nabídku na prominutí zbytku trestu, pokud jeho druhové měli zůstat ve vězení, tak požadoval, aby lidská práva platila i pro včerejší utlačovatele. Tím dal ve své zemi šanci na vznik demokratického režimu, zatímco v Zimbabwe a dalších zemích vznikaly autoritativní režimy..."
****************************************************************
Ano. Svoboda, smíření a odpuštění jsou spolu s láskou hodnotami nejvyššími. Díky za to, že svět dal lidem Mandelu, Ať ho Bůh oslaví ...
Pozitivní a naději vzbuzující je vyjádření našeho prezidenta Miloše Zemana.
Zeman: Z vězení nevyšel naplněn nevávistí, ale mírem ...
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/254046-bujara-oslava-zivota-i-bolest-vetsi-nez-cela-afrika-svet-se-louci-s-madibou/
Ještě malý dodatek. Ministerstvo zahraničí vám upřímně a ze srdce přeji, Lubomíre Zaorálku. Zasloužíte si ho ...
10. 12. 2013 | 18:52

strýc virus HxNx napsal(a):

Viola a šašek z Jihlavy

vida, Vás dva bych zrovna na příznivce Zaorálka netipoval. zejména pana šaška ne.
10. 12. 2013 | 18:56

Targus napsal(a):

Proč se Mandela projevil jako "demokrat" a nezúčtoval s bělochy?

Odpověď je prostá:
věděl, že by dopadl obdobně jako bývalá Rhodesie, nyní, tuším, Zimbabwe. Bílé rančery vypráskali, teď nemají co žrát a nestíhají tisknout peníze.

Pokud pak přijmeme tezi, která je nám již 24 let hustě cpána do kebulí, že zločinnost je daň za demokracii, je vše naprosto v pořádku. Mandela byl, měřeno podle zločinnosti, největší demokrat na světě (proto ta Obamova adorace, závidí, pacholek jeden).
10. 12. 2013 | 18:59

Viola napsal(a):

strýc virus HxNx

kdybych byla velký příznivec pana Zaorálka, tak bych mu post ministra zahraničí přála, ale já ho mám ráda, takže bych mu to vlastně ani moc nepřála, je to dost náročný post. A jaký by vlastně měl být minist zahraničí? Rozhodně by měl umět více jazyků a měl by být přátelský, ale ne až tak, že by své občany mohl zradit a měl by být mladší a zdravý aby mohl hodně cestovat.
10. 12. 2013 | 19:05

Viola napsal(a):

Nevíte proč má Mandela přezdívku Madibu?
10. 12. 2013 | 19:07

petrof napsal(a):

Viola :
jasně....a měl by vypadat alespoň, jako George Clooney, a být heterosexuál!!!!
Ooooouuuuu
10. 12. 2013 | 19:14

ld napsal(a):

Madibu je přezdívka z gangu, kterého byl členem.
Co to znamená konkrétně a proč právě tuto Mandela vyfasoval, to se už asi nikdo nedozví.
10. 12. 2013 | 19:18

Nuba napsal(a):

Pane Zaorálku
rozloučení s Nelsonem Mandelou bylo ohromně povznášející, málo je vidět v dnešním světě tak krásných idealistických akcí, které hladí moji unavenou duši. Už pomalu jsem začala pochybovat, že se odněkud dá slyšet tak silná ovace humanismu.

Podporuje to moje přesvědčení, že pozitivní přístupy mají v životě mnohem větší přínosy než ty negativní. A to navzdory špatným zkušenostem. Jestli někdo dokázal správnost křesťanských přikázání v praxi, třeba toho, že není dobré zlo oplácet zlem, byl právě Mandela. Hodně se o mluvilo o škodlivosti nenávisti, mluvilo se o přátelství a odpuštění. Připadala jsem si jako plačka, ale nebyl to pro mě cizí hrob. Bylo to hodně k zamyšlení zvláště v předvánočním čase, který je přece o naději. Cynikové a skeptici se mi možná budou vysmívat, ale dostalo se mi zase potvrzení toho, že lidé všude na světě jsou stejní a že stojí za to snažit se v nich probouzet to dobré. Protože to tam mají.

Je málo takových lidí na světě, kteří mají takovou sílu jako Mandela. Je to škoda. Ale díky i za to, protože bez takových by to tu bylo mnohem horší.
10. 12. 2013 | 19:20

jenda benda napsal(a):

To bylo dnes slavy
Barak se libal s Raulem
Vsichni pritomni hrdini politici a duchovni se hlasili k odkazu Nelsona
jen nasi kluci chybeli
Duka se bal ject aby se mu v jeho nepritomnosti neco neukradlo,
Zeman je zranen a Rusnok ma napameti statni rozpocet.
Stejne jako Bibi Netanjahu ktereho cerny bojvnik nijak neoslnil
Zrejme Izraelci nejsou takov pokrytci jako vetsina tech co tam mrzli
10. 12. 2013 | 19:20

Viola napsal(a):

Wiki píše: " V únoru 1985 odmítl podmínečné propuštění z vězení výměnou za zřeknutí se ozbrojeného boje. Ve vězení tak zůstal až do 11. února 1990", takže kde je pravda? Zůstal ve vězení proto, že tam byli jeho druzi, nebo se nechtěl zřeknout ozbrojeného boje?
10. 12. 2013 | 19:21

petrof napsal(a):

Viola :
tak mu říkali v jeho vesnici, tedy kmenové jméno.
Já měl ale radši Xixaa......ten si ty blbosti v hlavě, vyháněl běháním.
10. 12. 2013 | 19:21

jenda benda napsal(a):

Jo a Vasek Ruzyne ma v Brne ulicku a v Dublinu lavicku na kterou curaj polsti bezdomovci
i tak se da uctit pamatka velikana
10. 12. 2013 | 19:22

Viola napsal(a):

jenda benda

Barak se s Raulem nelíbal, jen si podali ruku a od nás tam snad doletěl pan Kohout.
10. 12. 2013 | 19:23

Yosif K napsal(a):

Mandela dokázal nepodlehnout pokušení vypořádat se tvrdě s bývalými utlačovateli – před pomstou dal přednost smíření. Velká věc! Ale Mandela dokázal hlásat svobodu a lidská práva opravdu pro všechny. Tak jako nepřijal nabídku na prominutí zbytku trestu, pokud jeho druhové měli zůstat ve vězení, tak požadoval, aby lidská práva platila i pro včerejší utlačovatele. Tím dal ve své zemi šanci na vznik demokratického režimu, zatímco v Zimbabwe a dalších zemích vznikaly autoritativní režimy.
KONEC CITATU.

Jedna věc je co Mandela hlásal, druhá věc je jak to dopadlo, specielně po Mandelově odhchodu z funkce.
1) Z ANC byli vyštváni téměř všichní bílí, indové, čínané atd.
2) Zákony o Black Economic Empowerment (BEE) se zvrhly do toho že čertvě vystudovaní positivně diskriminovaní černí (mnohdy děti černých politických korytářů b..bí jako troky) si rodělují koryta mezi sebou a svými kamarády, korpupce a nekompetentnost narůstá do nebetýčných výšek.
3) zákony BEE způsobili vzknik cca milionové vrstvy zbohatlických černých komunistů kteří se zadarmo prdrali k akciím nadnárodních společností, zatímco miliony chudých afričanů žijí téměř ve stejné bídě jako za apartheidu.
4) podpora školské docházky černých dětí byl ZATÍM totální debakl - ve věku 15 let černošksé děti zaostávají o 2,9 roku za nečernošskými dětmi (nejchytřejší děcka jsou tradičně činané a indové, pak běloši....) Proč se však snažit když přednost při studiu mají řčerní žáci ZE ZÁKONA.
5) černí komunističtí zbohatlíci - akcionáři platinových, diamantových a zlatých dolů - nechávají střílet do stávkujících černochů - když už jsou jednou akcionáři, tak "pořádek musí bejt".

Viz masakr v platinových dolech Marikana - policii ponoukal k ostrému zásahu akcionář, komunista a vedoucí korytář ANC činitel Cyril Ramaphosa.....


Marikana miners' strike[edit]Main article: Marikana miners' strike
At the Marikana platinum mines, operated by Lonmin at Marikana near Rustenburg, 3,000 workers walked off the job on the 10th of August 2012 after Lonmin failed to meet with workers.[24][25] The event garnered international attention following a series of violent incidents which began when leaders from the National Union of Mineworkers (NUM) allegedly opened fire on striking NUM members on the 11th of August.[25][26]

The Marikana Massacre,[27] as referred to in the media, occurred when police broke up an occupation by striking Lonmin workers of a 'koppie' (hiltop) near Nkaneng shack settlement in Marikana on Thursday 16 August 2012. As a result of the police shootings, 34 miners died and an additional 78 miners were injured causing anger and outcry against the police and South African government. Further controversy emerged after it was discovered that most of the victims were shot in the back[28] and many victims were shot far from police lines.[29] The violence on 16 August 2012 was the single most lethal use of force by South African security forces against civilians since the end of the apartheid era.[30]

During the Marikana Commission, it also emerged that Lonmin management solicited Lonmin shareholder and ANC heavyweight, Cyril Ramaphosa, to coordinate "concomitant action" against "criminal" protesters and is seem by many as therefore being responsible for the massacre.[31][32] Submissions by the South African Police Service accused Lonmin of being responsible for the violence because of their failure to negotiate with striking miners.[33]
10. 12. 2013 | 19:26

Kmenové rozdíly napsal(a):

"Nevíte proč má Mandela přezdívku Madibu?"

Madiba není přezdívka, ale jméno.
Zúlukafersky to znamená: Otec jihoafrického hospodářského zázraku.

Neplést se staročeským Nádivou. Tato přezdívka právem náleží otci českého hospodářského zázraku.
10. 12. 2013 | 19:27

Viola napsal(a):

Paní Nubo

Bylo to jen černošské divadlo - velkolepé, tak jako to oni umí. Mi se spíše dělalo špatně. Vzpomněla jsem si třeba jak se objímal Sarkozy, který tam byl kdysi s Kaddáfím a pak jej nechal vláčet a zemřít jako psa a i jiné věci mě napadaly.
10. 12. 2013 | 19:28

ld napsal(a):

benda,

však se v Brně tak dlouho anketovalo, až převážilo mínění havloidů.
Doufám, že tam budou houfně srávat psi. Nejenom.
10. 12. 2013 | 19:28

jenda benda napsal(a):

Viola napsal(a):
jenda benda

Barak se s Raulem nelíbal, jen si podali ruku a od nás tam snad doletěl pan Kohout
Libal na hotelu, ja mam zpravy z overenych zdroju [HAARETZ-Israel News]
a Kohouta jsem tam nikde nevidel, mozna tancil z domorodci a mozna jsem ho nevidel pro ty slzy co se mi valily z oci
10. 12. 2013 | 19:32

jenda benda napsal(a):

ld napsal(a):
benda,

však se v Brně tak dlouho anketovalo, až převážilo mínění havloidů.
Doufám, že tam budou houfně srávat psi. Nejenom.
---
Umelci se vyjadrili ze budou ulici branit proti vsem co se nehlasi k odkazu Vaska Velkeho
10. 12. 2013 | 19:34

Ako sa do lesa volá... napsal(a):

Zaorálek, Teba som precenila. Vraj, predstaviteľ ľavicovej strany. Tak sa tak správaj. Čo sa stále navážaš do komunistov? A preto Ti zo srdca prajem, aby si sa tým vysneným ministrom zahraničia nestal. Takto sa predstaviteľ ľavice nespráva. Len darmo čo komplikuješ vyjednávanie Sobotkovi.
10. 12. 2013 | 19:38

ld napsal(a):

benda,

:-)
10. 12. 2013 | 19:38

Yosif K napsal(a):

Humanitární dědoctví po Mandelovi - jakmile Mandela odešel z funkce zesílil útěk bílých kvalifikovaných sil.
Po konci apartheidu bylo zavražděno ptes 40 tisíc bělochů a cca 2 miliony bělochů pracují v zahraničí - system BEE se zvrhl v to že blbí a zkorumpovaní velí chytrým a nezkorumpovaným a postupně je nahrazují.
(proč nebyl dodnes vydán do čr gangster Krejčíř? Přispíval na volební fondy ANC a platil si zkorumpované policisty, ne že by tohle v čechách nebylo také, za socálistů utekl jednotce rychlého nasazení o 40 chlapech - někdo měl zájem aby byl mimo dosah, Krejčíř vyhrožoval že zveřejní kolik dával a pučoval CSSD....).
Podivné dědoctví po Mandelovi - zákon BEE (Black Economic Empowerment) - positivní diskriminace černých

1) Mangosuthu Buthelezi - šéf strany Inkatha - veřejně prohlašuje že "zákon BEE vytlačuje kvalifikované bílé lidi mimo JAR a zavádí vládu nekvalifikovaných" (již 2 miliony bělochů raději pracuje v zahraničí než v JAR - kde ouřady jsou mnohdy obsazeny komunistickými hlupáky).
2) Arcibiskup Desmond Tutu prohlašuje že zákon BEE "slouží k obohacení černé ekonomické elity (=černých sosálistů) a ponechává miliony černochů v nelidské chudobě".
BEE has also been criticised for creating a brain drain, where the qualified white expertise is emigrating to countries where they would not be discriminated against. Inkatha Freedom Party leader Mangosuthu Buthelezi is a strong critic of BEE and supports this view. He has stated that "the government's reckless implementation of the affirmative action policy is forcing many white people to leave the country in search of work, creating a skills shortage crisis".[11] Warning that South Africa is sitting on a "powder keg," Archbishop Desmond Tutu argued that Black Economic Empowerment only serves a black ANC elite few, leaving millions in "dehumanising poverty".[12]
10. 12. 2013 | 19:38

Yosif K napsal(a):

ORWELLOVSKÉ POKRYTECTVÍ černých rasistů - MANDELOVÝCH DĚDICŮ.
Duhový národ - Čínani smí sami sebe označit za černochy na žádostech o zaměstnání.......

Black Economic Empowerment je program postivní diskriminace černých. Ti samozřejmě "zapomněli" na míšence, indy, činany atd - na rasy které jsou u černých rasistů v podobné nelibosti jako běloši. .
Jelikož někteří čínani a Indové byli absolutně vyloučeni černými rasisty z vládních jobů a jelikož si na toto stěžovali vytrvale u soudů, vládní strana nakonec udělala ten ústupek že do definice "černoch" zahrnula i čínany.

Takže na přihlášce o vládní job se čínan smí prohlásit za černocha a dostane pak příslušné positivní body za to že je černoch, jiná věc samozřejmě je zda mu předstíraní že je černoch v soutěži proti opravdovým černochům nakonec nějak pomůže. Specielné pokud se jmenuje dejme tomu nějak jako Teng Siao Pching.....


Je to čistý socík - system kdy blbí vládnou chytrým, ach jo....
As of 2008, Chinese people have been reclassified as "black" after the Chinese Association of South Africa took the South African government to court and won.[7]
10. 12. 2013 | 19:45

Nuba napsal(a):

Viola
nevadí že divadlo, ani ty podružnosti nejsou tak důležité, o politicích to není, je to o lidech a o té hlavní myšlence. Že je to možné a já si myslím , že je to dokonce jediná cesta jak lidstvo může přežít, že se jednou všichni domluvíme a budeme se k sobě chovat skutečně jako lidé, bez ohledu na rasu, či názor. Vím, že je to idealistické a v dnešní době nerealistické. Ale bylo to tak prezentováno a už to stojí za to. Třeba i to, že Obama podal ruku Castrovi. Pořád si myslím, že nějaké gulagy, embarga a humanitární bombardování je naprosto chybná cesta k odstranění problémů mezi lidmi, národy a státy s různými názory nebo ideologií. A dnes mi stačí, že to mnozí politici, skoro většina světa, říká nahlas. Že hovoří o odkazu a hlásí se k němu. V budoucnu bude potom mnohem těžší otočit a dělat opak. I když i to se samozřejmě stává a stane. Nebude to hned, jako že ještě naše generace bude žít v míru, ale ten pokrok vidět je, už třeba tím, že byl v USA zvolen Obama. To by se v minulém století stát nemohlo.
Ale jestli chce lidstvo přežít, nic jiného nám stejně nezbude. A navíc je to nejen krásné, ale i správné.
A já dnes nechci přemýšlet o miliónu překážek a o tom, že to nejde. Je to patetické, ale dnes chci snít o hezkých věcech, toho hnusného je dost i tak.
Mějte se pěkně
10. 12. 2013 | 19:47

pepa napsal(a):

Pan Zaorálek, kdyby držel hubu a krok a zametl si před vlastním prahem, učinil by krok k nápravě škod a zločinů, kterých se i ČSSD dopustila po roce 1989. O lidských právech mluví ten, kdo je nejvíce porušuje.Na ožebračení českého národa se rovným dílem dopouštěly ODS a ČSSD. I když ČSSD tolik nenakradla, přesto držela zobák, aby kryla zvrhlíky ODS.MUDr. Rath doplatil na vlastní naivitu, když kritizoval zločiny ODS , spícího knísepána a Kalouska. Rathova naivita spočívá v tom, že ODS
obsadila všechny klíčové posty v justici, bezpečnosti a obraně, aby mohla potopit každého,kdo proti ní vystrčí růžky.A celá lůza ČSSD se zakuklila do vlastního kožichu a čekala, kdy pro koho z nich dorazí ozbrojená kohorta, aby je zatkla a držela přes rok v lapáku.Kdežto zločinci ODS hájili každého jejich zvrhlíka do posledního dechu.Ideou ODS dlouhou dobu byla strategická jednota v dobývání majetků
lidu, kdežto ČSSD představovala stádo ovec, které se rozprchlo a každý hájil svůj kožich.Zájmy lidu hájila jen do získání koryt.
10. 12. 2013 | 20:02

Yosif K napsal(a):

Targus napsal(a):
Proč se Mandela projevil jako "demokrat" a nezúčtoval s bělochy?

Odpověď je prostá:
věděl, že by dopadl obdobně jako bývalá Rhodesie, nyní, tuším, Zimbabwe. Bílé rančery vypráskali, teď nemají co žrát a nestíhají tisknout peníze.

Pokud pak přijmeme tezi, která je nám již 24 let hustě cpána do kebulí, že zločinnost je daň za demokracii, je vše naprosto v pořádku. Mandela byl, měřeno podle zločinnosti, největší demokrat na světě (proto ta Obamova adorace, závidí, pacholek jeden).
10. 12. 2013 | 18:59
KONEC CITATU.

Máte pravdu ohledně hospodářství - přes tlak na positivní diskriminaci černých se průmysl bez bílých techniků zdaleka neobejde. To muselo být Mandelovi jasné - myslelo mu to v tomto ohledu přece jen lépe než jeho čistě komunistickým soudruhům.

Některé země se bez cizích techniků (čínanů a bílých) asi neobejdou nikdy - Angolané jezdili na školení na Kubu a do Ruska 35 let a doposud co nepostaví cizinci (čínané a Portugalci) to prostě domorodci nepostaví nikdy, padá jim kladivo z ruky. Nejde to.

Ohledně bezpečnosti - policie není schopna ochránit ani bílé, ani černochy, ani sebe.

Jak jsem slýchával od bývalých kolegů z JAR - vidíte bílého policistu - na 99,999999% nepožaduje úplatek. Vidíte policisty nového rasově správného - na 99% si o úplatek sám řekne. Toto potvrzují i sami černoši. Tak potom vypadá práce policie - nevyšetří se téměř nic.

JAR bezkonkurenčně vede v poštu vražd a znásilnění na hlavu (přes 40% černošských žen udává že bylo někdy znásilněno). 30% rodiček má AIDS. Ministerstbo zdravotnictví za Mandely a Thabo Mbekiho propagovali léčbu aids salátem z česneku, olivového oleje a citronové kůry. Náměstkyně ministra která tuto kuriozní víru nesdílela byla vyhozena "za korupci". V zemi kde kradou skoro všichni.

Současný president Jacob Zuma má 20-23 dětí, převážně nemanželských - u soudu (byl obviněn ze znásilnění) veřejně
řekl že nemůže dostat aids že se po nechráněném styku vždy sprchuje.

Čistý socalismus - system kde blbí poručej chytrým......
10. 12. 2013 | 20:21

:-) napsal(a):

OT (poznámka mimo téma blogu )
čistě z pocitového hlediska mě velmi ruší často používaná vazba " mi se líbí.. mi by vyhovovalo..
tam, kde má být " mně se líbí... mně by vyhovovalo.
bude to asi nářečí? slýchám to u svých přátel z ostravska
10. 12. 2013 | 20:24

Yosif K napsal(a):

Pane pepa - a kde je těch 200-300 miliard Kč co ročně dle socanů rozkrádali Kalouskovci?

Proč chce Sobotka zvyšovat daně když jednoduše stačí se sehnout a sebrat z chodníku těch 200-300 miliard Kč co dle socanů rozkrádali Kalouskovci?
10. 12. 2013 | 20:25

:-) napsal(a):

OT (poznámka mimo téma blogu )
čistě z pocitového hlediska mě velmi ruší často používaná vazba " mi se líbí.. mi by vyhovovalo..
tam, kde má být " mně se líbí... mně by vyhovovalo.
bude to asi nářečí? slýchám to u svých přátel z ostravska
10. 12. 2013 | 20:27

minatomirai napsal(a):

Yusuf, od smrti Mandely opakuješ ty stejné mantry o AIDS, česneku, medu a sprchování. Současný jihoafrický president byl postaven před soud a obžalován z korupce a později ze znásilnění. Jihoafrické soudy jsou kupodivu mnohem nezávislejší než tvoje vlastní, totéž platí i o médiích, která jsou též nezávislá.
Jaký názor má jihoafrické obyvatelstvo na svého presidenta bylo zřejmé z dnešního pohřbu, tamní obyvatelstvo je politicky podstatně aktivnější než všichni Yusufové Ká českých zemí, kteří dokáží pouze jedno: žvanit neskutečně trapným způsobem ke všemu. Jihoafričané svého presidenta na pohřbu svého bývalého presidenta jednoduše vypískali. Utišil je až Desmond Tuto, který apeloval na jejich disciplínu a slušnost vůči sobě, zemřelému i celému světu.
To, že došlo k obrovským změnám v JAR, je neoddiskutivatelné, je ovšem obtížné během několika desetiletí změnit v zásadě negramotné obyvatelstvo, jemuž bylo systematicky odepíráno vzdělání, na plně funkční a vzdělanou společnost.
10. 12. 2013 | 20:35

Viola napsal(a):

Mi se to líbí tak, nemusím přemýšlet zda mě, nebo mně.
10. 12. 2013 | 21:01

šašek z Jihlavy napsal(a):

strýc virus HxNx napsal(a):
Viola a šašek z Jihlavy

vida, Vás dva bych zrovna na příznivce Zaorálka netipoval. zejména pana šaška ne.
10. 12. 2013 | 18:56
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Strýčku virusi,
já samozřejmě do hlavy pana Zaorálka nevidím, jen mi byl odjakživa sympatický. Když ho porovnám se slizkým Kavanem a jeho suitou(Opolecká, Srba, Pospíšil, Kmoníček), je Lubomír Zaorálek mistr světa. Jestli je jazykově vybaven jako např. pan Telička (diplomatický synek), to netuším. Znalost jazyků je sice dobrý vklad, ale jsou důležitější kvality a vlastnosti pro tuto funkci. Zrova tak byste se mohl divit, proč bych si nepřál K.S. a já vám mohu jen říct, že mu nedůvěřuji a jsou pro mne trapné jeho výmluvy na spavou nemoc a podivný, jakoby uslintaný verbální projev. Navíc je přestárlý a zjevně mele z posledního. Kdyby se necpal do politiky, mohl by to být docela zábavný strejda. Ale dělat Kaloskovi křoví, je pro potomka šlechty nedůstojné. Tu mladou kurvičku bych mu nevyčítal, jen by se s ní nemusel producírovat na veřejnosti (pokud to tedy není součást marketingu, jako že je pořád při síle).
Připouštím, že tato budoucí koalice může selhat, ale dejme jim šanci. Na ty pražské šíbry musí přijít pořádní rafani, kteří je konečně dostanou do tepláků. Zdá se, že se konečně ledy hnuly, James de Candole už dříve zahájil dělostřeleckou přípravu na firmu Amun Re, doufám že postupně dojde i na větší ryby.
Něco mi říká, že Andrej Babiš na ně platí, zná ty šelmy z blízka a ví jak na ně.
I jeho neobliba u Bimba mi signalizuječ, že mu lze věřit, uvidíme.
10. 12. 2013 | 21:08

Nuba napsal(a):

Pane Zaorálku
ještě k reáliím naší současnosti v návaznosti na odkaz Nelsona Mandely ve smyslu neoplácení stejnou mincí a spojování společnosti.
Miloš Zeman se začíná pasovat do role pokračovatele Masaryka, ale moc mu to nejde. Zatím zkopíroval jen formát rozhlasového pořadu Hovorů z Lán, ale nic jiného jsem nezaregistrovala. Pořád ještě mám v duši asi tak 0,1 % naděje že to, jak se chová, je pouze komunikační šum a záměrná manipulace médií, která ho nemají ráda. Ono se to časem ale projeví, jak dalece vážně myslel své proklamace o spojování společnosti a ne rozdělování. Zatím se mu to nějak nedaří, nakonec o tom svědčí i klesající preference.
Měl byste mu připomenout, jak odpovídal na dotaz, jestli ovlivňoval složení Rusnokovy vlády. Tam to rezolutně popřel s tím, že přece premiér není loutkou v prezidentových rukou a že ani neví, které ministry Rusnok jmenuje. Zřejmě když dva dělají totéž není to totéž. Ale těžko bude lidem, svým voličům, vysvětlovat, že se nechce Bohuslavu Sobotkovi, Jiřímu Dienstbierovi, Vladimíru Špidlovi, případně Vám mstít za to, že jste ho v prezidentské volbě nevolili. Sice se vyjádřil v tom smyslu, že by se pohřbu Nelsona Mandely rád zúčastnil, ale z jeho odkazu si v politické praxi moc nebere. Chtěl by být velký, ale povaha mu to nedovolí. Připadá mi v tomto jako neoliberál Kalousek, který se okázale předvádí na bohoslužbě na Velehradě, přitom ale odmítá progresivní zdanění jako znak vyspělosti, jinak řečeno solidarity bohatých s chudými. Taky takový, kterému nějak nedochází, že když se k něčemu slovně hlásím, měl bych to realizovat i v praxi.
Tímto jsem si ale úplně pokazila tu povznesenou náladu z dnešního pietního aktu.
10. 12. 2013 | 21:08

Nuba napsal(a):

šašku
sice neoslovena tak se přidám, snad mi to prominete

s tím Schwarzenbergem, to je fakt nějaký přírodní, možná spíš mediální úkaz, ale myslím si, že ta děvenka, je spíš něco virtuálního jako bylo číro nebo James Bond 009. Potřebuje mediální zájem, nechce se mi věřit, že by se chtěl až tak doopravdy zesměšnit, že ho jedna taková oblbne kvůli penězům. Staří muži si ještě na veřejnosti rádi dokazují, že ještě mohou, ale je to trapné. Takže spíš si myslím, že hraje pro čtenáře Blesku. A těch je dost. Mě by tím jako voličku neuchvátil, ostatně neuchvátil mě ani s tím čírem ani jako agent. Je to podceňování voličů. Myslí si, že jakýsi okázale najevo dávaným smyslem pro humor zapomenou na praxi, kterou v podhradí dělá jeho smečka.
Zdravím
10. 12. 2013 | 21:26

džon uzený bok napsal(a):

já bych si vzal to jeho sáčko, co v něm poslední dobou chodil
10. 12. 2013 | 21:35

Filuta napsal(a):

Jděte už s tím podělaným teroristou do p......
To nás s tím budete opruzovat ještě dva týdny nebo co?
Jediné, čeho ten "mírotvorce" dosáhl je vrcholná zločinnost. Z JAR je zločinecký, kriminálnický stát a životní úroveň černochů klesla a dále klesá.
Všechno jsou to lži a stupidní propaganda.

Ten jeho funus byla pěkná taškařice.
Hodně pamětníkům to evokovalo trachtaci s vytuhlým Brežněvem.
Úplně mě to vyděsilo. Stejné žvásty a proklamace, stejně falešné, kožené ksichty.
Ještě byste mohli začít vybírat na "fond solidarity" jako bolševici.
Nikdo vám to nežere, možná tak kulturní fronta od Barelu, tak už přestaňte otravovat, přesahuje to únosnou mez.
Doufám, že se nebude ještě vyjadřovat soudruh Sobotka a marxista Dientsbier.
10. 12. 2013 | 21:43

Filuta napsal(a):

Šašek
Kurňa, teď už vám tuplem nerozumím.

Vy, pravičák, tady oplakáváte teroristu a marxistu?
A co takhle rudé brigády?
Teď tady zatraceně chybí Honolulu, aby vám to náležitě osvětlil.
10. 12. 2013 | 21:46

ari napsal(a):

To já mám jinou otázku:
Kdo je u vás v ČSSD zodpovědný za katastrofální a směšný výsledek ve volbách?
Kdo za tu obří ostudu ponese v ČSSD odpovědnost?
10. 12. 2013 | 21:55

šašek z Jihlavy napsal(a):

Nuba
není co promíjet, naopak, cítím se poctěn a jsem rád, že to vidíte podobně. Dlouho jste tu nebyla, což je škoda. Tento diskusní prostor potřebuje příspěvky napsané nadáním zdravého selského rozumu jako sůl.
Netuším, kolik lidí jen čte a nepíše, ale ta možnost interakce tu je, každý upřímně myšlený názor potěší a povzbudí.
Tím nechci říct, že informace z Fandova kurníku jsou irelevantní, on the contrary!
10. 12. 2013 | 21:56

šašek z Jihlavy napsal(a):

Filuta napsal(a):
Šašek
Kurňa, teď už vám tuplem nerozumím.

Vy, pravičák, tady oplakáváte teroristu a marxistu?
A co takhle rudé brigády?
Teď tady zatraceně chybí Honolulu, aby vám to náležitě osvětlil.
10. 12. 2013 | 21:46
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jak jste na to přišel, že jsem pravičák. Ostatně význam tohoto termínu se mi jeví poněkud obskurní.
Kdysi jsem se na to téma chytl s nickem Honolulu. Neštěstí Afriky je její nerostné bohatství a proto se tam odjakřiva hrnuli lidé, toužící po bohatství.
Z dějin JAR jsem posbíral jen drobty, ale i ty stačí k přesvědčení, že bílý muž tam přišel kořistit a všechna současná bída padá na jeho hlavu. Já řešení neznám, ale to mi nebrání sklonit hlavu před statečným chlapem, který se obětoval pro svobodu svého lidu. Škoda jen, že u nás se nikdo takový od dob Masaryka a snad i Havla nenašel. V zemi Švejka to není in.
10. 12. 2013 | 22:06

JB napsal(a):

tohle nepsal pan Zaor. ........... kdo je autorem???
10. 12. 2013 | 22:26

curs napsal(a):

Zaorálek dělá lidským právům jen ostudu. Do falešného sentimentu nad Mandelou nezapomněl namíchat podlézavé proevropské žvásty k Ukrajině ani zaobalené ataky na Zemana. V podání ČSSD má tedy západně orientovaný nadčlověk právo útočit na stání úřady a je to boj za lidská práva, zatímco východní podlidé nemají do politiky co mluvit, ani když tvoří většinu. Tak v tom by si Zaorálek rozuměl spíš s těmi, kdo kdysi Mandelu zavřeli.
Těší ovšem ten zájem o sociálně vyloučené, člověk by skoro zapomněl, že za Špidlovy vlády nám právě Zaorálek sdělil, že ČSSD už nemůže být stranou pro chudé a pak ČSSD přesměrovala veřejné prostředky od sociálně potřebných k podplácené "střední" třídě. A z prvních zpráv o novém vládním programu se zdá, že i tentokrát půjdou všechny zbytné prostředky do daňových úlev rodinám s dětmi, tedy vlastně bohatým rodinám. U socanů tedy veškerá sociálnost končí velkohubými tirádami, když dojde na činy, razance se vytratí. Nepochybuji o tom, že totéž platí i ve vztahu k lidským právům - zatímco Zaorálek dojímá rétorikou, Vícha, Klika a kdejaký socan v lokální funkci jednají, a to zcela opačně.
10. 12. 2013 | 22:55

Filuta napsal(a):

Šašek

Tak tedy pravdaláskař. Já to nějak nejsem schopen v poslední době rozlišit. Oni už jsou všude - snad i v KSČM.
S těmi bílými
jste vedle jak ta jedle.
Původními obyvateli JAR byli jen křováci, černoši jsou náplava ze severu.
Když se tam v 17.století dostali Holanďané, žilo tam minimum černochů.
Takže nelze rozlišovat mezi bílými a černými. Skutečně tam patří jen ti křováci.
Podle vaší logiky bychom mohli konstatovat, že černoši nepatří do Evropy (a já s tím vřele souhlasím) a vypráskat to všechno ven.

Totéž bychom mohli vztáhnout třeba na Austrálii nebo USA.
Je to nesmysl. Vyspělejší kultura pohlcuje tu méně vyspělou.
I když v současné době (díky netečnosti a stupiditě Brusele) se nám může stát ,že budeme zválcováni islámskými barbary.
Nějak taktně se taky zapomnělo na Mandelovu starou (nevím, kolikátá v pořadí to byla). Ta sadistka vraždila děti a byl kolem ní i nějaký finanční skandál.
10. 12. 2013 | 22:59

Yosif K napsal(a):

minatomirai napsal(a):
To, že došlo k obrovským změnám v JAR, je neoddiskutivatelné, je ovšem obtížné během několika desetiletí změnit v zásadě negramotné obyvatelstvo, jemuž bylo systematicky odepíráno vzdělání, na plně funkční a vzdělanou společnost.
10. 12. 2013 | 20:35
No obrovské změny nastaly v tom že ohromně zbohatli na korupci černí jihoafričtí komunisté a že se z nich stali zadarmo bohatí akcionáři.
Černí chudáci jsou na tom ekonomicky cca stejně jako za apartheidu, bezpečnostně hůře - policie je tak zkorumpovaná jako kdyby českou polici ovládli Oláhové ze Spiše.
Je otázka do jaké míry je rozumné uplatnovat "positivní diskriminaci" když pomáhá hlavně vrstvě komunistických černých zbohatlíků a škodí samotným chudým černochům (minimálně tím že všechno řídí zkorumpovaní hlupáci a primitivové).

Jak řekl Desmond Tutu i šéf strany Inkatha.

Do vzdělání černých studentů se lijí velké peníze ale ZATÍM bez viditelných výsledků. Pokrok jde pomalu, v některých oblastech jako bezpečnost dokonce zpátky.

Ohledně odpírání toho či onoho ta apartheidu - ano odpíráno bylo - JAR má však petkrát vyšší životní uroven černochů než zbytek Afriky.

V takové socialistické Ghaně odpepíráno nebylo or roku 1960 - asi 3-4 roky tam fungovala směska britské politické kultury a afrického socalismu - pak následovala serie vojenských převratů a nebetzčné korpupce. Dle OSN se ročně rozkrade cca 4-5 miliard USD ze státního rozpočtu. Tak je to po celé africe od doby kdy se afrika osvobodila od bílých kolonizátorů.
černí afričané žijí cca tak jako když britové opustili afriku, někde o trochu lépe, nekde o trochu hůře, hlavně že z některých zemí vyhnali bělochy uplně - tam je pak uplně nejhůř.
Za 40 let se jižní Korea změnila ze země zničené totální válkou na jendu z nejbohatších zemí svetě - bez hospodářské pomoci.

Za třicet let CLR navýšila svůj HDP na hlavu na stonásobek - bez hospodářské pomoci.

Za 40 let se africké země ketré byly v roce 1960 bohatší než jižní Korea propadly na úplné dno všech světových žebříčků.

JAR se propadu vyzhnula - díky tomu že Mandela se snaýžil nevyhnat bělochy. K vyhánění bělochů však dochází - protože neschopná policie neumí udržet pořádek - JAR je hlavní město zločinnosti celého světa.
Od pádu apetheidu bylo zavražděno přes 42 tisíc bílých jihoafričanů - relativně cca 2krát více než černých jihoafričanů.

Každý den je zavraždeno 50 lidí, z toho 20 bílých. Bílí jihoafričané tvoří přitom cca 10% populace.

Zatím v zahraničí pracují 2 milony bílých jiohafričanů - nkěteří se vracejí, mnozí nikoliv.
“So many of the police are thugs and criminals,” she said. “You can’t trust them. And you don’t even know if they really are the police. People steal police cars. They have uniforms, and even bulletproof vests. Then you see it on the news, women brutally raped and murdered, or tortured.” Yes, by police officers.
“People are raped all the time,” she said. “It is part of the culture.”
The mainstream media report regularly on atrocities in Somalia, Sudan, Libya, Syria. We rarely hear about South Africa.
10. 12. 2013 | 23:05

Bestia triumphans napsal(a):

http://www.motherjones.com/documents/893669-obama-remembering-nelson-mandela

Obamův projev na pohřbu Mandely.
10. 12. 2013 | 23:10

křemílek napsal(a):

Pane Zaorálku všichni stále melete dokola o lidských právech ale na povinnosti ke společnosti se často zapomíná ! Hlavně aby ta svoboda a demogracie zajistila lidem důstojný život !Zatím to tak nevypadá ! A lidská práva ? Ty ovládají nejlépe nepřispůsobivý !
10. 12. 2013 | 23:20

Qin napsal(a):

Zaorálek není zdaleka ten nejhorší/nejhorší je tradičně Kalousek/,ale měl by být ještě odvážnější a říct si otevřeně o ministerstvo.Zadruhé ve výčtu obětí naší msty vynechal ve své skromnosti sudetské němce,kterým se stejně jako komunistům mstíme dodnes i když už jsou už cca 65 let odsunuti.Naposledy to hezky občerstvil pan prezident při prs. volbách.Neustálé urážení K.S.,už vzhledem k jeho věku bývalými poddanými také není nic jiného,než prodloužená msta a kompensace našich mindráků,když už se to konečně může i knížeti říct.Ale když vyrukuje URNA,tak na ni pošleme studenty a sami jdeme do vinárny Blatnička.
10. 12. 2013 | 23:21

Jakelin de Mailly napsal(a):

šašek z Jihlavy

"Z dějin JAR jsem posbíral jen drobty, ale i ty stačí k přesvědčení, že bílý muž tam přišel kořistit a všechna současná bída padá na jeho hlavu."

1652 - Holanďané zakládají na Kapském mysu opěrný bod pro lodi do Indie, na počátku 17. st má kolonie 1.800 duší vč. francouzských hugenotských emigrantů
1795, 1806 - britské expediční výpravy proti kolonii
1815 - britská anexe
1834 - zrušení otroctví v kolonii
1836 - 40 - "Velký trek", 4.000 Búrů zahajuje migraci do vnitrozemí, aby uniklo britské nadvládě
1838 - Búrové porážejí Zulu na Krvavé řece, 530 osadníků ve vozové hradbě čelí 10.000, 3.000 Zulu je zabito, Búrové mají jen 3 zraněné
1843 - britská anexe Natalu
1867 - nález diamantů v Hopetownu, severní Kapsko
1877 - britská anexe Transvaalu
1879 - Britové porážejí Zulu
1880 - búrské povstání v Transvaalu, po řadě drtivých britských porážek 5. 4. 1881 v Pretorii dohodnuta částečná nezávislost Transvaalu
1886 - nález zlata ve Witwatersandu, Transvaal

1815 - 40 - "Mfecane", katastrofální období domorodých válek, které začíná Shaka, král Zulu. Nové zemědělské plodiny od Evropanů způsobují populační explozi Zulu a umožňují jim postavit silnou armádu, se kterou Shaka provádí rozsáhlé vybíjení a devastaci, následkem toho jsou celé oblasti zpustošeny a téměř bez osídlení.
Odhady počtu mrtvých 1 - 2.000.0000.

Ještě pořád si myslíte, že "bílý muž přišel do Jižní Afriky kořistit", nebo to možná bylo trochu jinak ?
10. 12. 2013 | 23:23

Jakelin de Mailly napsal(a):

na počátku 18. St
10. 12. 2013 | 23:25

TomášL napsal(a):

Jakelin de Mailly

Já bych Šaška nechal šaškem. On je to -s prominutím- hňup...
10. 12. 2013 | 23:36

Filuta napsal(a):

Yosif

Ano, přesně tak se věci mají.
10. 12. 2013 | 23:39

havloid napsal(a):

Jakelin
ono jako že ten apartheid byl fantasmagorie ? Takové názory mi připadají jako ty u fanatických zastánců fašismu a nacismu, kteří dodnes popírají holokaust.
10. 12. 2013 | 23:41

Jakelin de Mailly napsal(a):

Tomáš L

Nemyslím si, že pan šašek z Jihlavy je to, co říkáte.
Jen, jak sám uvedl, navařil z "drobtů" a např. o "Mfecane" v životě neslyšel.
10. 12. 2013 | 23:41

Qin napsal(a):

Zaorálek není zdaleka ten nejhorší/nejhorší je tradičně Kalousek/,ale měl by být ještě odvážnější a říct si otevřeně o ministerstvo.Zadruhé ve výčtu obětí naší msty vynechal ve své skromnosti sudetské němce,kterým se stejně jako komunistům mstíme dodnes i když už jsou už cca 65 let odsunuti.Naposledy to hezky občerstvil pan prezident při prs. volbách.Neustálé urážení K.S.,už vzhledem k jeho věku bývalými poddanými také není nic jiného,než prodloužená msta a kompensace našich mindráků,když už se to konečně může i knížeti říct.Ale když vyrukuje URNA,tak na ni pošleme studenty a sami jdeme do vinárny Blatnička.
10. 12. 2013 | 23:42

Jakelin de Mailly napsal(a):

havloid

Nepolemizuji o apartheidu, nýbrž s tvrzením pana šaška z Jihlavy.
Naučte se číst a přemýšlet.
10. 12. 2013 | 23:42

Nuba napsal(a):

šašek
možná byste mohl z některých (mnoha) příspěvků vyčíst odpověď na otázku, proč sem už tak často nechodím.
Ich bin totiž auch ein hňup.
Mějte se dobře a dobrou
10. 12. 2013 | 23:53

Bestia triumphans napsal(a):

Šašek:
Nechte ty "hňupy", ať se vykecaj.
Čet jste Obamův projev?
To je slovo státníka, ne hokynáře, jaké máme ve vládě.
10. 12. 2013 | 23:58

Yosif K napsal(a):

Odebrání moci bělochům nevytvořilo spravedlnost pro černé.
Zákony zakazující zaměstnat bělochy neodstranily nezaměstnanost černých.
Minimální mzdy neodstranily bídu.
Zákony o přechodu společností na černé majitele navytvořily spravedlnější ekonomii.
Byty zadarmo pro černochy neodstranily černé bezdomovce.
Vyšší sociální dávky vytvořily vrstvu která je jenom bere a nehledá práci.
Nucené najímánií černých učitelů bez opheldu na kvalifikaci snížilo úroven výuky.
Černá policie není schopna chránit černé občany před zločinci.
JAR se stala 26 nejvíce zkorumpovanou zemí světa.

atd atd.

Citace z genocide watch.
http://www.genocidewatch.org/images/South_Africa_2013-10-xx_SA,_where_corruption_is_normal.pdf
11. 12. 2013 | 00:06

jen aby je dovez čerstvý napsal(a):

Játra?
11. 12. 2013 | 00:07

TomášL napsal(a):

Jakelin de Mailly

"Z dějin JAR jsem posbíral jen drobty, ale i ty stačí k přesvědčení, že bílý muž tam přišel kořistit a všechna současná bída padá na jeho hlavu."

....

Na to se snad ani nedalo jinak reagovat, snad jenom mlčet.

PS: Jak někdo může vést dialog -když posbíral drobky- s člověkem, který tam žil, mi hlava vážně nebere?
11. 12. 2013 | 00:08

Yosif K napsal(a):

havloid napsal(a):
Jakelin
ono jako že ten apartheid byl fantasmagorie ? Takové názory mi připadají jako ty u fanatických zastánců fašismu a nacismu, kteří dodnes popírají holokaust.
10. 12. 2013 | 23:41
Ne bílý rasismuss je špatný a černý rasismus je špatný. V JAR ted převládá "positivní diskriminace" - de facto dosti brutální a primitivní černý rasismus a ekonomická doskriminace bílých a totální korupce a chaos - rasismus akorát slabě schovaný za řečičky o duhovém národě. Asi to není to co chtěl Mandela - ale je to tak.
11. 12. 2013 | 00:15

Bestia triumphans napsal(a):

Yosif K napsal(a):
..."JAR se stala 26 nejvíce zkorumpovanou zemí světa."

!
Vida, tak to se ještě musí hodně snažit, aby dohnali nás.
:-)
11. 12. 2013 | 00:24

TomášL napsal(a):

než dialog, tak při...

Ale třeba je šáša kouzelník... :-)
11. 12. 2013 | 00:46

Maximus napsal(a):

Jakelin de Mailly napsal(a):
šašek z Jihlavy

"Z dějin JAR jsem posbíral jen drobty, ale i ty stačí k přesvědčení, že bílý muž tam přišel kořistit a všechna současná bída padá na jeho hlavu."
....................

Tak vzdělaný a tak naivní. Kořistnictví je vlastností všech lidí a všech ras už odjakživa To jen v dané době bílý muž jak jste ho vzletně nazval využíval svojí intelektuální a technologickou převahu díky vyšší hospodářské úrovni zemí, ze kterých přišel. Oni černouškové jsou když se dostanou do pozice vládce daleko horší a kořistnictější. Tenhle svět a tahle příroda je zalozena na kořistnictví a parazitismu, vždyť jíte maso zvířat které člověk pěstuje doslova jako zdroj potravy a zabíjí je a upravuje, aby je mohl požít. Vše v přírodě je nastaveno tak, že jeden parazituje na druhém a často je vše propleteno vzájemnou symbiózou jak ve fauně, tak u flóry. Ano, my lidé přece nejsme zvířata a tak bychom si měli uspořádat společnost vznešeněji a demokratičtěji, např. u části lidstva už by to snad i šlo, vývoj opravdu pokročil, ale bohužel většina lidstva, která žije v chudobě a pod kuratelou náboženského tmářství, z kterého je snad nejhorší islám, je doslova primitivní a nesnášenlivá vůči jiným názorům a nějaká demokracie je pro ně rovnou nepřítel. Oni to vašim potomkům, pokud budete tak naivně setrvávat na multikulti a demokracii, jednou vysvětlí. Ale to už bude pozdě. Nejsem rasista, jen konstatuji fakta a status quo lidské společnosti, která ještě dlouho bude nevyzrálá a neschopná sebereflexe, která by ji zachránila před katasrofou, která jak se zdá je nevyhnutelná.....
11. 12. 2013 | 00:51

Jakelin de Mailly napsal(a):

Maximus

Salve,

to jste mínil mně, nebo panu šaškovi ?
11. 12. 2013 | 01:10

Maximus napsal(a):

Jakelin de Mailly

Ano vám, pane JdM, člověku, kterého si jinak pro jeho názory vážím a respektuji jeho vzdělanost. Nakonec i pan šašek z Jihlavy má celkem zajímavé názory a je životem dost vzdělán. Víte, mě vadí to falešné demokratické trojčení a přetvářka, aniž by byla respektováno to v čem žijeme. Hrajeme si na vládce přírody, ale chováme se doslova jako dobytek k fauně a flóře Země, množíme se jako lumíci a všichni jsme sobci vč. i mě samotného. Ona příroda nám to spočítá a mám za to, že to pozvolna začalo, takových přírodních katastrov tu už dlouho nebylo. No a my bychom chtěli ochraňovat černoušky, kteří ovšem jsou velmi velmi agresívní ke všemu a i k přírodě. Jsem ve styku s lidmi, kteří do Afriky se dostávají služebně, specielně do Mali, Angoly, JAR aj. a je to síla co se tam děje. A my je ještě budeme adorovat.
Mějte se a dobrou noc.
11. 12. 2013 | 01:48

Yosif K napsal(a):

Bestia triumphans napsal(a):
Yosif K napsal(a):
..."JAR se stala 26 nejvíce zkorumpovanou zemí světa."
!
Vida, tak to se ještě musí hodně snažit, aby dohnali nás.
:-)
11. 12. 2013 | 00:24
To jo... Burove jsou potomci holandských luteránů a francouzských hugenotů - sice zavedli (a pak zrušili) apartheid ale jsou extremně poctiví. S masovým nástupem černých komunistů do státních služeb kvalita tak nějak nějak poklesla....i pod uroven česka..... . nejsou to hugenoti.... a v česku by hugenoti nebo luteráni taky píchli......
11. 12. 2013 | 02:06

Jakelin de Mailly napsal(a):

Maximus Legatus Legio I Antiilluminata

Obávám se, že jste nepochopil můj příspěvek z 23:23.
To v uvozovkách na začátku je citace šaška z Jihlavy z 22:06, zbytek je můj argument, ze kterého každý soudný člověk pochopí, že bílý muž nepřišel do Jižní Afriky kořistit, jak uvedl šašek z Jihlavy. Stěžejní je letopočet a účel původní kolonizace. V té době tam byla pustina a pár Křováků. Exodus Búrů v 1836 šel přes oblasti, vybité Zulským "Mfecane". Nerostné bohatství bylo objeveno po více než dvou staletích.
Z toho vyplývá, že šašek přestřelil a Vy svou unáhlenou reakcí totálně, asi Vás zmátly ty špatně citované pasáže s mým jménem poté.
Mám specielně pro Vás tip na - pro Vás určitě - super čtení:

Abd al-Razaq al-Ayyubi: Forty-three missiles on the Zionist entity, Baghdad, 1998

Jedná se o memoáry velitele iráckého raketového sboru za Války v Zálivu 1991.

Dobrou noc !
11. 12. 2013 | 02:25

Pátá cenová napsal(a):

Pane Zaorálku, tak jsem se dozvěděl, že ten státník s velkým S, s vytříbeným slovníkem, jmenovitě jistý Rusnok, žádné důležité večeře nakonec neměl, jak se zaklínal, nýbrž měl důležitější státnické záležitosti - a to potřebu věnovat se čučení na čutálisty. Co dodat. Raději no coment, ale je to Kocourkov jako vyšitý.

http://isport.blesk.cz/clanek/blesk-sport/188109/jak-premier-rusnok-uctil-mandelu-vyrazil-do-plzne-na-fotbal.html

P.S. Chtěl bych brát přes 100 Kč a mít Rusnokovo starosti.
11. 12. 2013 | 04:13

Jan Koza napsal(a):

Zaorálku, zajed s si raději šrubnout s Bednářovou, třeba Tě napadnou lepší dřisty.
11. 12. 2013 | 04:49

Ládik!!! napsal(a):

Šašku,
běloši tam přišli před černochy. Tato skutečnost se komančům nehodila do krámu a proto vtloukli lidem do hlav opak. Před bělochy tam byli hnědí, zejména Sanové. Zaleď se tam podívat s chvilku pobýt a uvidíš, že i dnešní propaganda lže. Nebo se pobav s někým z milionu bělochů, kteří po Mandelovi utekli. Já to mám jednoduché - byl jsem v JARu měsíc (1997, kdy Mandela byl presidentem) a bílého uprchlíka mám 10 km od sebe, příbuzného, na vozíku. Už 5 let - a nemění názory.

K Zaorálkovi -
mluví o mstivosti evropských národů. Když jsem se já zmínil o mstivosti cikánů (ve spojitosti se mstivostí zemana k Zaorálkovi) pod poslední Dvořákovou, byl jsem pasován na debílka. Jeden velmi inteligentní pán (myslím, že Martin1) si výraz "mstivost" dokonce zapsal do deníčku jako novotvar. Pan Stejskal se od mstivosti etnik distancoval úplně. Ten by studium mstivosti na universitě ve Skotsku nepřežil.
Tak si to tady užívejte.
Měužto neba.
11. 12. 2013 | 07:03

Ládik!!! napsal(a):

zaleť
11. 12. 2013 | 07:07

Petr z Tábora napsal(a):

Tak jsem se podíval na video z roku 2006 kde pan Mandela se svými příznivci zpívá o zabíjení bělochů a zvedají zaťaté pěsti. Pak jsem si přečetl pokrytecký článek pana Zaorálka. Jen doufám, že pan prezident vydrží a pan Zaorálek nebude ministrem zahraničí, to by byly naše zájmy špatně hájeny - ať je třeba ministrem obrany, válčit se snad nebude.
11. 12. 2013 | 07:20

Filuta napsal(a):

Bestie

Obama a státnický projev?
Já bych řekl multi-kulti žvásty (vždyť z Afriky pochází, tam se měl narodit), připomínalo to sjezd KSČ a soudruhů z KSSS.
Návrat v čase.

Ještě chyběl Duka, aby "mírotovorce" Mandelu prohlásil za svatého.

Bylo to o to trapnější, že u té šarády statovali politici jako Cameron(eurovlezpr...delka) a další unijní komsomolci, údajně pravicoví státníci. Královskou rodinku snad ani nebudu komentovat.
Když si Obama srdečně potřásal rukou s Castrem, měl jsem dojem, že se svět zbláznil. Ten tu Ameriku povede leda tak do.....
Svět se v pr...del obrací.
11. 12. 2013 | 07:34

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

Milej, zlatej člověk byl ten Mandela,
A jak krásně uměl zpívat, a ten krásný text. Nejspíš je Nelson i autorem písně.

https://www.youtube.com/watch?v=fcOXqFQw2hc

A tohle adoruje pan Zaorálek. A pak se pár neználků diví, že ho prezident na ZAMINI nechce.
11. 12. 2013 | 07:42

TomášL napsal(a):

kosoúhlý průmět čtverce

Měli bychom si počkat na vyjádření oduševnělé Nuby, její pozitivistický přístup, aby nás obohatila svým asertivním pohledemm i decentnosti, který bude zajisté hlubokou analýzou, ba přímo bude směřovat k meritu, a nás -nešťastné- bílé muže napříště poučila...

Šášovi bych prozatím doporučil kostku cukru... Raději deset.
11. 12. 2013 | 08:07

šašek z Jihlavy napsal(a):

Jekelin de Mailly napsal:
"1652 - Holanďané zakládají na Kapském mysu opěrný bod pro lodi do Indie, na počátku 17. st má kolonie 1.800 duší vč. francouzských hugenotských emigrantů
1795, 1806 - britské expediční výpravy proti kolonii
1815 - britská anexe
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Holanďané jeli do Indie na rodinný výlet a při té příležitosti jistě navázali četná přátelství, založená na vzájemně výhodné spolupráci. Ten opěrný bod na kapském výběžku založili jistě z křesťanské lásky a pro podporu turistického ruchu.
Britové je často navštěvovali (samozřejmě zcela nezištně, převážně ze studijních důvodů, týkajícího se tamního etnického složení) a společně s Bůry setrvali s domorodci v delším, přátelském rozhovoru, plném porozumění, zajímajícím obě strany.
Nikdo jim nemůže vyčítat, když náhodou zakopli o diamant nebo zlatý valoun, že se sehnuli a přivezli svůj náhodný nález ukázat manželce a dětem.
Nebýt degenerovaných divochů, kteří nemysleli na nic jiného, než jak by znásilnili ženy osadníků a zotročili jejich děti, nemuselo k žádnému Apartheidu dojít. Dnes by byla země plná spokojených světlečokoládových obyvatel a bílí mladíci by na bílých plážích zalitých sluncem za zvuků podmanivé hudby domorodých hudebníků, laškovali s krásnými mulatkami.
Škoda, že tenkrát nebyl internet, takový TomášL by to těm hňupům pěkně vysvětlil.

Ládiku, zatím se tam nechystám, počkám, až se vrátí Radovan a dá si kafe na Václaváku. TV Nova bude určitě přitom a tak budeme mít informace z první ruky. Třeba se staví i Honolulu.
11. 12. 2013 | 08:15

gaia napsal(a):

také Mandelu obdivuji, že neřval pro restituce. To by se černoušci prohli, než by tam napravili poměry do 60. let.
Nápravu křivd , v tom by také naši politici byli určitě první na světě.
11. 12. 2013 | 08:49

TomášL napsal(a):

šášulo,

myslím, že bychom se měli konečně chytnout za ruce a od srdce si zazpívat.

Pějme píseň dokola, okolo stola-la-la,
pějme píseň dokola, okolo stola - la - la.
Komu píseň schází, zaplatí dva mázy.
Pějme píseň dokola, okolo stola - la - la,
pějme píseň krásně a... Ehm, Nuba ji začne!...

:-)
11. 12. 2013 | 08:52

gaia napsal(a):

Ládik!!! napsal(a):
Šašku,
běloši tam přišli před černochy.

no Ládiku, přečti si něco od Wilbura Smitse, co tam bylo lidí a kmenů, Zulu, Sanové, Hotentoti, Matabelci, Nguni, Rozvi a další.Celé království krále Mzilikaziho se muselo pohnout na sever, když tam přišli bílí kolonizátoři a byli by schopní svými předovkami je vyvraždit všechny za měsíc.
A těch slonů s kly 160 liber těžkými, ti snad nemají právo na prostor?
ale obdivuji, jak tu najednou všichni politci toho Mandelu tak adorují. Jediné Právo připustilo, že za Mandely tekly peníze i krev (cizí)
11. 12. 2013 | 08:56

kdos napsal(a):

kosoúhlý
máte nějaké zmatečné informace, ale Zeman prohlásil, že kdyby nebyl marod, tak by to pro něj byla velká čest, kdyby mohl jet na tu akci, takže tady jste hodně vedle, celý jakýsi kosoúhlý.
11. 12. 2013 | 08:56

Nuba napsal(a):

Tomášku
a to zas jo

Kdo prošel blátem a louží
přesto však doufá a touží
být slunci blíž křídla spálit
do mojí chýše je zván

Kdo popsal šrámy svou kůži
rozezná plevel a růži
kdo lásku křehkou chce chránit
do mojí chýše je zván

Smí přinést dávná přání
čas návratů a tání
klíč od svých vzdušných zámků
pár šňůrek do opánků
stín který v létě chladí
žár který můrám vadí
své kotě mládě slepé
krev která v žilách tepe
dál

Jako demokratka musím uznat, že i Váš neidentifikovatelný názor je střípkem obrovské pravdy, ale je to jen taková malá střepinečka, o kterou se člověk nechtě píchne, protože ji není ani vidět. Zřejmě závidíte jiným to, co byste sám nikdy nedokázal.

Ono zpochybnit se dá samozřejmě úplně všechno i to, že 1+1=2, to Vám asi přináší dostatečné uspokojení.

I tak Vám přeji hezké vánoce
11. 12. 2013 | 09:09

Yosif K napsal(a):

šašek z Jihlavy napsal(a):
.....Holanďané jeli do Indie na rodinný výlet a při té příležitosti jistě navázali četná přátelství, založená na vzájemně výhodné spolupráci. Ten opěrný bod na kapském výběžku založili jistě z křesťanské lásky a pro podporu turistického ruchu......
11. 12. 2013 | 08:15
Pane šašek, ocenuji že jste upřímný socální demokrat a antikolonizátor, ale....
A) pokud domorodci vedli nějaké války s kolonisty nebzlo to pro ně nic nového - dříve prostě vedli genocidní války mezi sebou - zrovna tak jako přemyslovci vyvraždovali slavníkovce, mongolové vyvraždovali araby a peršany, muslimové hindy a sikhy a naopak a Navajové vyvraždovali Hopi a naopak atd atd. Idea že před příchodem bělochů všichni domorodci žili v nějakém bratrství je romantický blud.
B) To že nemá smysl soudit dnešní Boery za to že obsadili půdu kde křováci před 400 lety občas ulovili králíka je těž kapitální blbost a špičky z ANC to dobře ví. Proto oficielně proti Burum nemají nic. Neoficielně ovšem nechávají černým zločineckým gangům volnou ruku ve vyraždování Burů - což je skrztý rasismus a totální nekompetence. Zločinci mají navíc volnou ruku i ve vyvraždování černého obyvatelstva - a černá část policie s tím není schopna nic udělat, částečně i proto že mnozí její příslušníci se na zločinech potichu podílí nebot to jsou zkorumpovaní primitivové kteří se prodrali ku korytům politickou tlačenkou.
Dnešní tolerované a téměř masové vyvraždovaní Boerů je cca stejná prasečina jako kdyby Slováci vyvraždovali Slovenské Madary "za to že jim v roce 1015 sebrali půdu".

Toto jest smutný dnešní stav Mandelova "duhového národa".
11. 12. 2013 | 10:03

Yosif K napsal(a):

Tak jako celý svět apeloval za dob apartheidu na rasistickou vlády aby zajistila equal treatment černochům, tak je nyní čas, aby svět občas připomněl černým rasistům v JAR aby zajistili equal treatment bělochům.

Zatím všichni mlčí, běloši utíkají a státní aparát RSA čím dál tím více degeneruje pod záplavou politicky dosazených nekompetetntních komunistických korytářů.

Komanči z ANC pravidelně vyhrávají svobodné volby - černoši volí převážně etnicky a ANC má takto tradičně zajištěno okolo 65%.
11. 12. 2013 | 10:11

Ládik!!! napsal(a):

gaio -
přečetl jsem toho dost, dost jsem tam toho viděl a zažil na vlastní kůži - nebyl jsem tam s cestovkou, ale na vlastní pěst, víza mi vyřílil kámoš. Mi to celkem stačilo a nebudu se v jejich historii dále vzdělávat nebo hrabat. Přivezl jsem si i knihy, nejen dřevořezby a kosti. Už mě to tam netáhne, žít bych tam nechtěl - pro mě je to příliš velká exotika (nepoznal jsem jedinou kytku, neznal název jediného ptáka, bál se mamby a jiných potvor). Měsíc mi bohatě stačil. Kdybych měl takhle poznávat každou zemi, nebyl bych vůbec doma... Nekoupil jsem tam ani šachy s obličejově vyvedenými bílými a černými, nepřipadalo mi to vůbec vtipné. Bydlet za plotem s vysokým napětím se dá jen dočasně.
11. 12. 2013 | 10:16

Ládik!!! napsal(a):

gaio -
četla jste Řetěz hlasů od Brinka? Tak to raději nečtěte.
11. 12. 2013 | 10:17

Mařenka napsal(a):

Zaorálek mě poněkud nepříjemně překvapil svojí plytkostí a servilní povrchností v tomto bloku. Ale asi i muži mají své dny.
Jak napsal Žižek, Mandelovi by se tak nepochlebovalo, kdyby skutečně byl úspěšný. V boji proti apartheidu totiž nešlo jen o boj proti rasismu, ale i jakési socialistické výdobytky jako o lepší sociální situaci všech černochů. Výsledkem je, že vznikla černošská oligarchie, která se hned spojila s tou bělošskou a většina obyvatel dře bídu jako předtím, možná ještě více. A není proto jisté, zda Mandela umíral klidný, když viděl skutečnost.
Podpora opozice na Ukrajině je od Zaorálka jako "demokrata" také podivná, protože Janukovič vyhrál demokratické volby a tzv. opozice se může ukázat v těch příštích a ne drancovat úřady a stavět barikády. Zaorálek se tak servilně přidává k postoji Západu, který má plnou hubu demokracie a lidských práv, ale když jde o jeho zájmy, tak jde vše stranou, válčí se a demokratické volby jsou ničím. Trapný je Zaorálkův postoj ke komunistům, když jich je v jeho straně jak nas...o. A vychvalovat lidská práva u nás a jejich dodržování naší věrchuškou opravdu vyžaduje hroší kůži a drzost, jak zde už někdo poznamenal, když člověk denně zakopává na ulicích o bezdomovce odsouzené k smrti pomalým umíráním o hladu nemocech a bez střechy nad hlavou. A když sám Zaorálek posílá naše vojáky do válek v cizím zájmu, kde vraždí nebo podílejí se na vraždách civilistů včetně žen a dětí. Zaorálek jen potvrzuje slova učitelů za komunismu, kteří o sociálních demokratech říkali, že jim nejde o skutečné blaho lidí, ale o ně samotné, a k tomu se klidně spojí i buržoazií, jak se to tehdy nazývalo.
11. 12. 2013 | 10:30

šašek z Jihlavy napsal(a):

Yosif K napsal(a):
šašek z Jihlavy napsal(a):
.....Holanďané jeli do Indie na rodinný výlet a při té příležitosti jistě navázali četná přátelství, založená na vzájemně výhodné spolupráci. Ten opěrný bod na kapském výběžku založili jistě z křesťanské lásky a pro podporu turistického ruchu......
11. 12. 2013 | 08:15
Pane šašek, ocenuji že jste upřímný socální demokrat a antikolonizátor, ale....
A) pokud domorodci vedli nějaké války s kolonisty nebzlo to pro ně nic nového - dříve prostě vedli genocidní války mezi sebou - zrovna tak jako přemyslovci vyvraždovali slavníkovce, mongolové vyvraždovali araby a peršany, muslimové hindy a sikhy a naopak a Navajové vyvraždovali Hopi a naopak atd atd. Idea že před příchodem bělochů všichni domorodci žili v nějakém bratrství je romantický blud.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nejsem sice soc dem, ale i tak si vážím vašeho ocenění.
Co se týče vzájemného vyvražďování domorodců, je mi to sice líto, ale kvůli tomu tam nepojedu zjednávat pořádek. Ani oni by nehnuli s odhodláním Vršovců to Slavníkovcům nandat. Naši tátové se též nepletli do vzájemného vyvražďování komunistů (i když jim to asi líto nebylo).
V té kontroverzní JAR to ještě pár let potrvá, než se poměry zklidní, zatím tam asi musí být bohové šílení. Ale náš Ježíšek jim těžko pomůže, snad Desmond Tutu, pakliže ho někdo ze soukmenovců nepošle brzy za Nelsonem.
A když už jste mne poctil svou přízní, čistě mezi námi, za koho vlastně kopete?
Někdy si při čtení vašich příspěvků vzpomenu na hit mého mládí "Je nás jedenást, nejsem sám....." .
11. 12. 2013 | 10:46

Filuta napsal(a):

Ládík

Brink je skvělý.
Já si matně pamatuju Okamžik ve větru.

To by se vám, Gaio, líbilo. Trochu romanťárna.
11. 12. 2013 | 10:50

Ládik!!! napsal(a):

Filuta -
no vidíte, alespoň někdy najdeme společnou řeč...

Co ten současný president JARu? Myslel jsem, že je to Zuna - a on to je Zuma, co se proti AIDS sprchuje.
11. 12. 2013 | 11:10

Filuta napsal(a):

Ládík

Problém je v tom, že vy "zavilí pravičáci" ve mně vidíte furt toho levičáka.
Levičáci mi zase nadávají do rasistů.
A já nejsem ani napravo, ani nalevo.
Jen mě se.. ten všeobecně panující bordel a Brusel.
Ale marxisty a bolševiky nemám rád úplně stejně jako vy.
11. 12. 2013 | 11:54

křemílek napsal(a):

Hlavně že mezi ty "opičáky" , pardon černé krasavce zapadl ten český gauner Krejčíř ! Touží v česku po něm někdo ? Já to určitě nejsem ! At si ho tam ti pomatenci nechají na plemeno !
11. 12. 2013 | 12:08

Ládik!!! napsal(a):

Filuta -
ve mě zase někteří zdejší nickové vidí pravičáka, nevím proč.
11. 12. 2013 | 12:56

gaia napsal(a):

Ládik!!!

takže vidíte, že to dělení je pro kočku.

ale mám otázku, myslíte si, že tedy byl ten Mandela tak důležitý, aby se dělal pohřeb na stadionu a politici všech zemí světa zvyšovali svou ekologickou stopu na planetě letem letadlem do JAR poslouchat projevy, když pohřeb bude stejně ještě jeden v pátek v jeho vesnici?

nebyli tam jen samí pokrytci bojící se přiznat, že král je nahý??
11. 12. 2013 | 13:08

jozka napsal(a):

Ze by pro svuj mohutne deklarovany individualismus, Ladik!!!u?
11. 12. 2013 | 13:24

Filuta napsal(a):

Gaia
Jasně že jo!
Cameron se dostal ke korytu jen proto, že se projevoval výrazně antiunijně a antiimigrantsky.
A podívejte se, co se z něho stalo za kreaturu.
Bližší košile než kabát. Asi ví, že po volbách bude mít po žížalkách, tak si chystá teplý flek v Bruseli.
V poslední době pod tlakem britského veřejného mínění zase hází trochu zpátečku a slibuje referendum o vystoupení z EU.
Neukotvený, bezpáteřní sliz.

Fakt věříte tomu, že tenhle "konzervativec" (on žádný konzervativec není, je to jen další prounijní byrokrat) cítí nějaký obdiv k teroristovi a vyznavači marxismu, navíc ještě k černochovi?
A královská rodinka? To je taky těžko uvěřitelný smutek.
V koloniích se k tomu chovali jako k domácím zviřátkům.

Obama si to zase nechce rozházet s černochy, navíc se měl v Africe narodit.
Ale koukněte se na ty fotky v Blesku, jak strašně truchlí.

Jediný, kdo měl koule říct, že funus pokládá za zbytečné vyhazování peněz, byli Izraelci. Já čuchám za tím odmítnutím spíš jisté zásady.
11. 12. 2013 | 14:01

Ládik!!! napsal(a):

jozko -
individualismus je poznávacím znamením pravičáka?

gaia -
Mandela byl vymazán ze seznamu teroristů až v roce 2008. V roce 1994 byl ještě teroristou a stal se presidentem - do roku 1999. Nevím, čím se stane, že člověk přestane být teroristou. Snad vystoupil z teroristické organizace - vystoupivšího komunistu také většina považuje za nestraníka. Já ne. Kdoví, jak by se CIA chovala k bin Ladinovi, kdyby se dožil 90 let (v tomto věku vymazala CIA Mandelu ze seznamu teroristů).... Jsem z toho yelen.
Raul Castro taky stárne a hned se kamarádí s americkým presidentem.

Před projevem Obamy v Sowetu byl jeho předřečník hrdý na to, že Obama je synem Afriky. Jenže syn Afriky se nesmí stát americkým presidentem (o tom se politiky korektně mlčí).

Raději se budu starat o svá jabka ve sklepě a objednám se v palírně na švestky.
11. 12. 2013 | 14:03

gaia napsal(a):

a celkbrity šoubyznsu vedle nezaměstnaných otců dětí. Pěkná squadra
11. 12. 2013 | 15:15

Jakelin de Mailly napsal(a):

šašek z Jihlavy

Jsem docela zklamán Vaší demagogií.
O tématu evidentně nemáte žádné znalosti, avšak tvrdošíjně a nesmyslně překrucujete.
Měl jsem o Vás vyšší mínění.
11. 12. 2013 | 20:32

Jakelin de Mailly napsal(a):

gaia

"no Ládiku, přečti si něco od Wilbura Smitse, co tam bylo lidí a kmenů, Zulu, Sanové, Hotentoti, Matabelci, Nguni, Rozvi a další.Celé království krále Mzilikaziho se muselo pohnout na sever, když tam přišli bílí kolonizátoři a byli by schopní svými předovkami je vyvraždit všechny za měsíc."

No, tak Vy jste si přečetla Wilbura Smithe a už o tom víte všechno.
K tomu "množství lidí":
Během úvodního holandského založení opěrného bodu se po větrných pláních prohánělo jen pár Křováků a rozptýlené, nepočetné skupiny Khoi a San. Holanďané neprováděli žádné větší výboje, spokojili se s pár pastvinami a poli pro zásobování své a hlavně lodí do Indie.
Expanze kolonie začala až po britské anexi.
Búrové unikali nadvládě a Angličané jim šli po stopách a anektovali jejich nová území.
Rozložení domorodých národů na počátku "Velkého treku":
Xhosa - západní pobřeží Cape colony
Griquas, Basotho - mezi Cape colony a Natalem
Zulu, Swazi - dále na sever
Ndebele, Pedi - na severovýchod od Zulu
Venda - východně od Ndebele

Co se týče Mzilikaziho, jedná se o bývalého spojence Zulského krále Shaky. V roce 1821 započal výboje do oblasti Drakensbergu a pak se obrátil na západ, do oblasti dnešní Pretorie. Zde porazil místní kmeny Sotho a Tswana a požadoval tribut od všech svých sousedů.
Ohledně jeho konfliktu s Búry, "Velký trek" šel přes oblasti, zpustošené a vybité během domorodého "Mfecane". Zulský král Dingane napadl jednu búrskou kolonu a její vůdce Retief byl zákeřně s celou svou delegací zmasakrován během jednání. Nakonec byli Zulu poraženi u Ncome /alias Krvavá řeka/ při útoku na búrský laager.
Ano, Búrové vytlačili Mzilikaziho, stejně jako Mzilikazi před nimi porazil, zotročil a vytlačil jiné. Boje mezi Ndebele a Búry trvaly 2 roky. Roku 1840 se Mzilikazi se svými Ndebele usadil na jihozápadě dnešní Zambie, založil svůj státní útvar a roku 1852 uzavřel s Búry mírovou smlouvu, což jasně popírá Vaše nesmyslně absurdní tvrzení o "vyvraždění búrskými předovkami za měsíc".
Hotentoti nemají s děním v té oblasti nic společného, byli na severovýchodě od Cape colony a dostali se do konfliktu až s Němci.
Jak už jsem psal, stěžejní událostí pro domorodce bylo běsnění "Mfecane", jehož hlavními viníky a činiteli byli Zulu.
Uprostřed všeho toho masakru můžeme "obdivovat" Zulský smysl pro "humor" při pojmenovávání svých jednotek IMPI:
např.
uDlambediu - "ti, co žerou s netrpělivostí"
amaPhela - "švábi"
umXapho - "parchanti"
iziBawu - "masařky"

Původci vraždění v Africe:
1/domorodé kmeny
2/Arabové
daleko, velmi daleko za nimi
3/Angličané
4/Němci
5/Búrové
6/Francouzi
7/Italové
11. 12. 2013 | 22:06

Yosif K napsal(a):

šašek z Jihlavy napsal(a):
V té kontroverzní JAR to ještě pár let potrvá, než se poměry zklidní, zatím tam asi musí být bohové šílení. Ale náš Ježíšek jim těžko pomůže, snad Desmond Tutu, pakliže ho někdo ze soukmenovců nepošle brzy za Nelsonem.
11. 12. 2013 | 10:46
Romský děti v ČR jsou z různých kulturních příčin ve věku 15 let 3 roky pozadu za neromskými dětmi VE ŠKOLNÍCH TESTECH. Sice jsou nesmírně vpředu v hraní na housle a tanci, ale tím se nemohou živit všichni, bohužel.

Černý děti v JAR jsou z různých kulturních příčin ve věku 15 let 3 roky pozadu za nečernými dětmi VE ŠKOLNÍCH TESTECH. Sice jsou nesmírně vpředu v hraní na housle vuvuzelu a tanci atd, ale tím se nemohou živit všichni, bohužel.

A ted si představte že ty romský děti co jsou o 3 roky pozadu díky positivní diskriminaci vystudují střední školu a pak vysokou školu a pak si rozeberou koryta ve státní správě, pak kádrují soukromý sektor dle bodů kolik mají firmy romských zamětsnanců, zda tam mají majetkový podíl romové, zda jsou tam romští ředitelé, v policii musí mít alikvotní podíl romové (dejme tomu 80%), na univerźitách musí mít alikvotní podíl Romové, na školách musí mít alikvotní podíl romové, na Ředitelství silnic a dálnic musí mít alikvotní podíl romové (dejme tomu 80%), v nemocnicích musí mít alikvotní podíl romové (dejme tomu 80%) atd atd.

Samozřejmě nic proti tomu když Romů je cca 80%. Na druhé straně je mezi státním aparátem pak extremně vysoký podáíl lidí kteří vystudovali protože sice byli už na základní škole o 3 roky pozadu ale prošli všude díky "positivní diskriminaci".

Jak se pak mohou věci zlepšovat když takových lidí je s postupem času více a více ... jak se pak má vyrábět a dostribuovat elektřčina, jak mají jezdit vlaky, jak se mají opravovat silnice, jak se má udržet v přijatelných mezích zločinnost? Když policii řídí "positivně diskriminovaní Romové"?

....a vzdělaných smířlivých Mandelů se jaksi nedostává - ti kteří jsou inteligentní tak rozhodně nejsou ve vládní zkorumpované komunistické smečce....

Kdo třeba mluvil za ANC na Mandelově pohřbu?
----Cyril Ramaphosa - komunistický odborář a zároven menšinový akcionář platinových dolů Merikana Lonmin kde vloni došlo k masakru poněkud zdivočelých stábvkujících, stát se to za apartheidu bečel by celý svět takhle to bylo "mezi domorodci" nikdo neřekl ani popel, Cyrilek byl hlavní organizer pohřbu.
----Jacob Zuma president průs--rář vedle kterýho bledne i Klaus a Zeman dohromady - spíše něco mezi Radovanem K a sexuálním monsterem z hororu - člobrdu kterého i dle našeho tisku černé obecenstvo na stadionu vypískávalo, ale má pod palcem bolševický aparát ANC, může být i znovu zvolen, pologramotní chudáci volí do parlamentu etnicky, ANC má patrně i příští volby v kapse.....
11. 12. 2013 | 22:45

Yosif K napsal(a):

Jakelin de Mailly napsal(a):
Během úvodního holandského založení opěrného bodu se po větrných pláních prohánělo jen pár Křováků a rozptýlené, nepočetné skupiny Khoi a San. Holanďané neprováděli žádné větší výboje, spokojili se s pár pastvinami a poli pro zásobování své a hlavně lodí do Indie.
KONEC CITATU.

To co říkáte platí i pro bajky o "krvavém ovládnutí Indie". To se ted v indickém dějepise pěstuje aby se vytvvořila falešná představa indického národa.

Ve skutečnosti kdzž angličané ovládli Indii tak měli v Indii zanedbatelné množství lidí. Využili tojho že většina hondských maharadjů měla plný zuby komandování ze strany muslimských mogulů a prostě jim trochu materielně pomohli - a do sipahijského povstání i moguly nechali řídit svá léna.

Při sipahijském povstání ketré je nyní v indockýcjh dějepisech popisováno jako celonárodní odpor propti britům kde se sjednotili hindové i umusliomové ve skutečnosti tři čvrtiny Indie stáli na straně Britů protože nechut k panovačným mogulům u nich převažovala nad rezervovaností k cizím Britům.

Mogulové sice postavili TadjMahal, ale stavbou těchto památek pavidelně přiváděli celou Indii do hladomorů a stále hlubšího chaosu. Když přišli Britové, poddaní mogulů byli rádi řže se zbaví muslimských tyranů a říše mogulů se rozsypala jako domeček z karet.

Po Britech v Indii zbyla největší žeolezniční sít na světě.

Po Britech v HiongKongu zbylo tehdy myslím nehjvětší letiště na śvětě.

Atd atd.

Koloniální útisk byl ale řeči o tom že kolonizace nějaký národ ožebračila (VÍCE NEŽ KDYBY TAM VLÁDLI DOMÁCÍ TYRANI....) jsou VĚtŠINOU silně přehnaný bolševický romantismus.

FRANCOUZSKÉ KOLONIE BYLY SPRAVOVÁNY HŮŘE NEŽ BRITSKÉ A OPRAVDU VYKOŘISTOVANÉ BYLO BELGICKÉ KONGO. A Němci v sudwest afrika opravdu škaredě zatočili s hotentotským povstáním.

Etiopie zůstala nezávislá - kromě krátké italské okupace - materielně na tom byla cca stejně jako okolní kolonie. Co Etipoii rozhoédně poškodilo nejvíce však bylo 20 let komunistické vlády kdy pokusy "zavádět socialistické zemědělství" rozvrátily již tak chabou zemědělskou produkci a v zemi vypuklo několik hladomorů.
11. 12. 2013 | 23:05

Yosif K napsal(a):

Nděje JAR - černoši vypískali svoho presidenta bolševika a obr-korupčníka Jacoba Zumu.

Bohužel banda takových kuglufů, vejlupků a primitivů jako je Jacob Zuma řídí v JAR leccos..... ba téměř všechno..... což jest opravdová tragedie.....

Cituji:
Prezidenta JAR Zumu dav vypískal
Ne příliš nadšeně přijali lidé současného prezidenta JAR Zumu, který se během svého projevu dočkal pískotu a posměšků. Zuma je v zemi kritizován za nákladnou opravu svého sídla ze státních peněz.

Prezident, kterého čekají na jaře volby, měl na pietním ceremoniálu vystoupit s klíčovým proslovem. Když se ale přiblížil k řečnickému pultu, u něhož stál před ním Castro, začal dav na stadionu pískat. Pořadatelé proto rychle zařadili hudební předěl, aby nepřátelskou reakci přerušili.
11. 12. 2013 | 23:11

Zacheus napsal(a):

"Účtovalo se s pozůstatky mocnářství po říjnu 1918, účtovalo se s K.Čapkem a demokraty po Mnichovu 1938, účtovalo se s Háchou a kolaboranty pěkně od podlahy po květnu 1945. A hned vzápětí po únoru 48 se také účtovalo s buržoazií a třídními nepřáteli. Po srpnu 68 se účtovalo s těmi, kteří se nechali pomýlit Pražským jarem. A od listopadu 89 až dodnes účtujeme s komunisty a vypadá to, že jsme ještě neskončili".

A s katolickou církví účtejeme stále, že pane Zaorálku.
11. 12. 2013 | 23:22

TomášL napsal(a):

Nubo

:-)

Och, jak zasažen, ponížen i zdrcen se vytrácím -zmrskán jako pes- do tmy!

Ehm, kecám!

Drahá Matraso, Vaše intelektuální "grand jeté" je toliko těžkopádné, až stydno na Vás pohledět! Víte, drahá Matraso, můžete donekonečna zde předvádět své asertivní a distingované chování, přesto Vám to -je lidově řečeno- houbelec platné.

:-)

Pokud my se navzájem v něčem zcela rozcházíme, tak je to v úhlu pohledu -který je samozřejmě předurčen naší minulosti- na lidi a jejích názory. Jsem zcela přesvědčen, že k tomu, abyste uznala něčí váhu v názoru, a uznala ho za hodným Vašeho Veličenstva, potřebujete svět přikyvujících distingovaných lidí, utvrzující Vás ve Vaší dokonalé neomylnosti i vzdělanosti, tak svět myšlenek zabíráné kamerou pro potřeby letmého ohřáti a holébání se v jejích odrazu.

Já takový nejsem, jsem zcela prost těchto -na můj vkus- povrchních "lakmusových" pohledů, neboť jsem si -až příliš- dobře vědom, nejenom díky životní zkušenosti, že kvalitu kterou mi nemůžete nabídnout, musím hledat i tam, kde kamery nesvítí. Tedy i v těch nejnechutnějších kanálech a stokách lidské spodiny.
Tedy máte pravdu, že Vám nemůžu nic nabídnout, v tom jediném se my dva shodnem!

"S Pánom Bohom na věčné časy a nikdy jinak!" :-)

TomášL
12. 12. 2013 | 08:30

Nuba napsal(a):

Milý Tomáši

hned se tak nemusíte urážet. Moje reakce vůči Vám byla vedena především tím, že napadáte jiné, které osobně vůbec neznáte. Měl byste vzít v potaz, že pro hlupáka každý hloupý a totéž se dá vztáhnout i na toho hňupa. Proto bych těmi tituly být Vámi raději šetřila. A to také proto, že je znakem zbabělosti nadávat někomu anonymně na netu.
Na druhou stranu polemicky založený člověk "ví, že nic neví" parafrázováno s klasikem Mirkem Topolánkem - my Valaši jsme hlúpí, ale my o tem víme. To jen člověk hodně pyšný a arogantní si myslí, že je nejchytřejší a dokáže se nad druhé povyšovat. A to nikdy nedělám, proto se k tomu, že jsem hloupá, či dokonce možná někdy i hňup hlásím.

Tak, tímto přednáška skončila a teď ke mně.
Moje psaní se každému líbit nemusí, to mi vrásky nedělá, proti gustu žádný dišputát, takže beru, i když neznám a nemám kolem sebe žádní distingované lidi, kteří by mi přikyvovali. Právě naopak. Žádné Veličenstvo nejsem ani se tak necítím. To ale neznamená, že se budu vyjadřovat jako kanálie. Jsem idealistka a proto píšu tak, jak píšu, ale samozřejmě mi to nebrání vidět svět takový jaký je, s jeho krásnými stránkami, ale hlavně s těmi hnusnými, které bych vidět raději nechtěla. Takže skutečně asi jistá těžkopádnost mi brání pochopit, které že to kvality hledáte ve stokách. Ale asi jsem Vás špatně pochopila a máte na mysli pouze jistou jadrnou lidskost. Tu nabízím pouze lidem ve svém bezprostředním okolí, tak, aby měli možnost přímé korekce. Přes to všechno mám ale problém s Vašimi věčnými časy, je to tak "nemandelovské". Nikdo nezná ani začátek ani konec a to je dobře, tak Vám nabízím pac, pusu si odpustím, to už by přece jen bylo trochu moc :) ani nevím, jestli jste hezký :)
Tak čus
12. 12. 2013 | 11:49

Yosif K napsal(a):

Čo bolo to bolo, terazky v JAR vládnu tvrdí korupčníci a komanči z ANC.

Nesmyslnost - "suboptimálnost" bílého rasismu byla ta že v prací měl - v modelové situaci - navrch hloupější běloch nad chytřejším černochem. Bylo to "pravně ošetřeno" tím že černoiši z Bantustanů prqacovali v některých bílých oblastech jako "cizinci" neměli tedy stejná práva jako běloši atd atd.

Nesmyslnost - "suboptimálnost" ČERNÉHO rasismu JE NYNÍ ta že v prací má - v modelové situaci - navrch hloupější černoch nad chytřejším bělochem. Toto je právně ošetřeno pomocí zákonů BEE - "Black Economic Empowerment". Nečernoši sice nejsou "cizinci" ale nemají stejná práva k zaměstnání jako černoši. kdzž si na černý rasismus stzěžovalio čínani u soudu a tento soud vzhráli, ANC vydalo dketer, že činaní si mohou psat do žádosti o zaměšstnání že jsou černoši. Samozřejmě h...o jim to pomůže když se "černoch" jmenuje třeba Nguyet Van Tiung....

Ve státních jobech jsou kvoty - prakticky jsou stanoveny tak že kromě černochů zaměstnání ve státní správě těžko kdo může dostat.
Černošské masy jsou ve věku 15 let ve školních testech o 3 roky pozadu za nečernochy. Jsou proto positivně diskriminováni ve vstupu na střední školy, na university, k přístupu ke státním jobů, k přístupu k soukromým jobům a nakonec i k přístupu k vlastnictví akcií a podílů ve firmách.

K čemu to vede?
1) černé žáky učí převážně černí učitelé - ti sice také byli o 3 roky pozadu ale jsou černí, jsou positivně dskriminováni. Kvalita výuky pro černé žáky je tím pádem setrvale mizerná.
2)ve státní správě ubývá nečernochů a přibývá černochů. Ti sice jsou v průměru o 3 roky pozadu, ale.... to že kvalita státní správy, elektráren, rozvodů, železnic, vodovodů, soprávy silnic, školství atd jde do p...e je vedlejší.
3) v policii rapidně ubývá nečernochů a přibývá černochů - kromě toho že jsouz v průneru "o 3 roky pozadu" tak jsou zhuista napojeni na zločinecké gangy z černých čvrtí (a na lidi typu Radovana Kerjčíře) takže se policie postupně stává méně a méně funkční. Kdo chce žit v bezpečí platí si ochranku z bývalých policistů (většinou ze starých časů) - toto zařčíná platit i pro bolševické korytáře z ANC.
Bílý rasismus škodil všem a černý rasismus škodí také všem.

Co je komu co platné když třeba v policii nakonec bude 90% černochů, kdzž policie bude je praktickz nefunkční atrapa, které se bojí i poctiví černí občané?

Co je komu co platné že 90% učitelů bude černých, když školy nejsou schopny ČERNÉ žáky ve věku 15 let naučit pořádně číst a psát a počítat?

K ČEMU JE ŽE VE STÁTNÍCH INSTITUCÍCH A FIRMÁCH je černé ANC vedení, když ustavičně neteče voda, vypíná se elektřina, nejezdí vlaky a jsou rozbité okresní silnice jako tankodrom atd atd atd?
12. 12. 2013 | 19:44

TomášL napsal(a):

Drahá Nubo!

"Z dějin JAR jsem posbíral jen drobty, ale i ty stačí k přesvědčení, že bílý muž tam přišel kořistit a všechna současná bída padá na jeho hlavu."

Ještě jednou -nebo i vícekrát- si přečtěte tuto větu. A prosím, zkuste využit hmotu, která Vám vyplňuje dutinu lebeční.

Děkuji. ;-)
13. 12. 2013 | 07:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy