Welcome to Prague, Secretary Clinton

04. 12. 2012 | 10:18
Přečteno 4611 krát
Management ČEZu nadšení politiků pro jádro nesdílí, ale využívá je k likvidaci konkurence

Ministryně zahraničí Spojených států dnes navštívila na několik hodin Prahu, aby podpořila šance japonské firmy Westinghouse (o které si tady v Česku myslíme, že je americká) v tendru o nové jaderné reaktory v Česku.

Vyhlašovatelem soutěže na výstavbu reaktorů je vlivná polostátní elektrárenská společnost ČEZ. Ta vytvořila v Česku unikátní systém, kterým propojila vlastní ekonomickou moc s mocí politickou. Základní motivací ČEZu je obhájit status quo, tedy ovlivnit pravidla působení na elektroenergetickém trhu tak, aby odradila konkurenci od samotné úvahy na český trh vstoupit. A protože podobný, byť slabší vliv na politiku aplikují i společnosti těžící uhlí či dodávající centrální teplo, neděje se v Česku ve směru modernizace energetiky nic, vůbec nic. Vítejte v muzeu uhlí, páry a atomu, paní Clintonová!

ČEZ má vlastní legislativní odbor, který navrhuje vládní návrhy zákonů (sic!). ČEZem dlouhodobě najatá lobbyistická firma zajišťuje pro parlament "odborné" semináře a zákony se přijímají či mění na míru této firmě. ČEZ se na oplátku stará o dlouhodobé politické kariéry nejvlivnějších politiků a podle řady veřejných vyjádření i o skryté financování jejich volebních kampaní. Nejkřiklavějším případem současnosti je náměstek ministra životního prostředí. Pan Hlaváč nejdříve pracoval v ČEZu, odkud šel do politických funkcí náměstka ministra a nyní se za odměnu za to, co v politice vykonal, vrací zpět do manažerské funkce v ČEZu.

Nesolidnost zadavatele tendru, pro který přijíždíte lobovat, lze doložit na příkladu bývalého generálního ředitele Martina Romana. Toho vyšetřovala a možná i v současnosti vyšetřuje kriminální policie. V době, kdy zastával funkci generálního ředitele a.s. ČEZ, byl - podle zveřejněných smluv - současně skrytým podílníkem (beneficiary) ve společnosti Appian Machinery vlastnící plzeňskou Škodovku. Roman inkasoval prostřednictvím fondů na Kajmanských a Panenských ostrovech podíly na zisku ze zakázek o objemu v řádu milionů dolarů, které firma Appian Machinery získala bez výběrového řízení od Romanem řízeného ČEZu. Konflikt zájmů par excellence. V době, kdy skandál vrcholil a Roman musel odstoupit z funkce, ho vláda jmenovala předsedou dozorčí rady ČEZu. A je to. Vítejte v ČEZku.

Co je v poplatku za distribuci?

Hospodaření ČEZu nepodléhá kontrole Nejvyššího kontrolního úřadu. Společnost ČEZ Distribuce, která účtuje domácnostem nejvyšší poplatky za distribuci elektřiny v Evropě (v r. 2013 budou tvořit celou třetinu konečné ceny elektřiny), není povinna zadávat zakázky na základě transparentního výběrového řízení. Nikdo netuší, co je v poplatku za distribuci zahrnuto (a schováno). Je více než pravděpodobné, že ČEZ Distribuce vyvádí zisky mimo regulovanou distribuční společnost tím, že předražuje externě zadávané zakázky.

Vedle popsaného reputačního rizika ohrožuje projekt výstavby nových jaderných reaktorů také ekonomika projektu. Dlouhodobý pokles tržní ceny elektřiny neumožňuje výstavbu jaderných reaktorů bez státem garantovaného úvěru a další přímé podpory, např. státem garantovanou výkupní cenou. Zkušenosti s výstavbou jaderné elektrárny Flamanville III ve Francii (EPR reaktor) ukazují veliký rozptyl odhadu výrobních nákladů, a to mezi 79 až 166 EUR/MWh elektřiny. Je zjevné, že při dnešní tržní ceně elektřiny na forwardovém trhu pro rok 2013 na úrovni 45,65 EUR není výstavba nových jaderných bloků ekonomicky realistická.

Management ČEZu si je pravděpodobně vědom ekonomického rizika výstavby nové jaderné elektrárny a na výstavbě asi zájem nemá. Nadšení politiků pro jádro nesdílí, ale velmi šikovně je využívá k neetické likvidaci konkurentů na elektroenergetickém trhu. Zatímco německé elektrárenské společnosti čelí silnému konkurenčnímu tlaku výrobců elektřiny z decentralizovaných obnovitelných zdrojů, ČEZu se daří, ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu, Energetickým regulačním úřadem a parlamentními politickými stranami, konkurenci likvidovat.

Bereme, co je z USA, ale ...

Paní ministryně Clintonová, my, kteří máme strach z návratu a vlivu komunistů a kteří si vážíme podílu vaší země na obnově naši demokracie, vás v České republice vidíme tisíckrát raději než prezidenta Putina. Jde to tak daleko, že když před nás postaví dvě naprosto stejné krabičky od sirek a o jedné z nich nám řeknou, že je z USA, vybereme samozřejmě tu americkou. Považuji za poctivé vás však upozornit na to, že v souvislosti s tendrem na nový Temelín hrozí - dáno propojením zadavatele zakázky s politické elitou - reputační riziko, korupce a ekonomické fiasko.

Text vyšel v LN, 3. 12. 2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jihočech napsal(a):

Ještě chybí zmínka o podílu platby na obnovitelné zdroje na celkové ceně elektřiny. Za to zase vděčíme ekologické lobby, která si také ráda ohřeje polívčičku, protože peníze nesmrdí. Dost se toho u nás povídá o propojení aktivistů a těžebních firem v lesním hospodářství na Šumavě a o skutečných majitelích solárních parků. Když vyjdu na kopec, tak Temelím vidím. Místo abych měl elektriku za půldarma, což nám v Jč. kraji všichni slibovali, tak ji mám skoro nejdražší v Evropě. Prostě, drzost autora je bezbřehá.
04. 12. 2012 | 10:35

aga napsal(a):

To víte, oni na nás jdou silou, Martínku, silou...
04. 12. 2012 | 10:41

Petr. napsal(a):

Jako kdyby jste pane Bursík nebyl nikdy aktivním členem lobistických a korupčních skupin, proti kterým nyní brojíte. Jen kdyby jste se zase dostal k lizu, to se zas korouhvička točila, že?
04. 12. 2012 | 10:46

Ládik!!! napsal(a):

O ČEZu se říká, že je polostátní. Tak jako člověk nemůže být polomrtvý, ryba polosuchá nebo pták lítat s 1 křídlem, tak i ČEZ nemůže být polostátní. Vás nejvíce žere, že Vás ČEZ už nezaměstná.
04. 12. 2012 | 10:50

resl napsal(a):

ČEZ by potřebovala rozmetat, ale chvíli to bude trvat a Klaus se Zemanem, jistě udělají vše pro to, aby vyhráli Rusové. Tito dva "Češi", jsou schopni zničit republiku na 50 let, jen pro své ego a své nulové znalosti. Když jim bude věřit větší část knedlíků, zasloužíme si být opět vyhlášeným, evropským sluhou nevzdělaného, ruského mužika.
04. 12. 2012 | 10:51

modrý edvard napsal(a):

Že my si myslíme, že Westinghouse je americká firma, to se dá pochopit. Ale proč si to myslí paní ministryně?
Souhlasím s kritikou ČEZu, nesouhlasím s kritikou JE /jde o plány na 50 let dopředu, současná situace je jen střípek z celkového obrazu/.
04. 12. 2012 | 11:07

Jihočech napsal(a):

Resle, nedávno jsem slyšel alarmující projev premiéra Nečase o nutnosti diverzifikace našeho exportu a jeho zvýšení směrem na východní, překotně opuštěné tradiční trhy(citace). Težko u jmenovaného hledat sympatie k Rusku, ale nouze i železo láme. Vzhledem k investičním nabídkám p. Medveděva při jeho návštěvě před rokem a účasti české firmy v konsorciu, nutnosti dovážet palivo z Ruska a grotesknímu argumentu paní Clintonové, že tím podpoříme zaměstnanost v USA (9000 prac.míst) já osobně mám jasno. Jak by bylo vám, kdyby váš soused milionář po vás chtěl, abyste mu zaměstnal pár jeho lidí na úklidu vaší zahrady?
04. 12. 2012 | 11:08

KamilW napsal(a):

Nechám bokem úvahy zda se lidé z ČEZ nebo z politiky v dané souvislosti chovají jako darebáci či nikoliv. O tom nechť se přou ti, kdož se pokládají za povolanější.

Můj osobní názor vede k tvrzení, že státem garantovaná výstavba jaderných elektráren je významou investicí do budoucna. Dodává totiž prestiž výchově kvalitních fyziků, přírodovědců a inženýrů různých zaměření.

Přestrojování našeho průmyslu na montážní linky, nemající šance v asijské konkurenci dlouho přežít, podobné odborníky nepotřebuje. Ani paběrkování obnovitelné energie příliš neinspiruje.

I drahá investice do moderních technologií zde cenným způsobem přispívá k udržení kulturní úrovně národa, který jinak utratí talenty, ze kterých se stanou kromě tzv. "ekologů", nerozumějících přírodovědě a technice, i jiní šamani.
04. 12. 2012 | 11:08

Lukr napsal(a):

Všichni Vás pane Bursíku chápeme,každý vlastník se má starat o svůj majetek.
No bohužel, Vaše nastavení nadstandardního zisku z FV se poněkud smrsklo ve váš neprospěch.
Opravdu Vás chápu vzhledem k tomu že v současnosti velké finanční skupiny začínají skupovat rozsáhlé solární parky v Česku.
Jejich dosavadní majitelé mezi nimiž jste i Vy, postižení srážkovou daní se jich totiž postupně zbavují.
Noví zájemci předpokládají vzhledem k obrovské centralizaci majetku, který potřebují do budoucna někam odhodit a rozumě uložit navršené miliardy(Kellner banky,mob.operátory) a ti o malinko menší uloží kapitál do výroby elektřiny ze slunce a tím neprodělají.
04. 12. 2012 | 11:10

český maloměšťák napsal(a):

Dokud si někdo z politiků nepůjde za podivnou realizaci výkonu akcionářských práv sednout do chládku....tak se nezmění nic.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=764124

Tito /a nejen tito/ " pravičáci" si z České republiky udělali brežněvovský realsocík.

Tisk a studenti straší bolševiky - a přitom je zde už dávno v establishmentu ....a to na nejvyšších postech...mají. Přičemž dotyční dokonce již žijí v jistém druhu komunismu : "nám podle našich potřeb".
Nevidím moc rozdílu mezi tím, jak si posty rozdělovala komunistická věrchuška v realsocíku a jak se část pravicové věrchušky chová dnes.

P.S. Zelení by se měli omluvit za fotovoltaický tunel a podporu solárních baronů (i když jejich podíl byl marginální/. Nicméně článek je o něčem jiném - že v Kraďákově je již dopředu zpochybněna jakákoliv investice o níž rozhodují výše popsané kreatury. Byť by byla rozumná.
04. 12. 2012 | 11:16

Honza II napsal(a):

Alespoň že se na to Bursík dívá správným antikomunistickým pohledem. To je opravdu odborný názor hodný bývalého emgranta.
Mě by spíše zajímalo, jakého typu byla elektrárna ve Fukušimě, která tam boucchla. Nebyla náhodu od stejné firmy, kterou ten zelený zaslepenec podporuje? A od koho byly navrženy palivové tyče, které se nafukovaly v Temelíně, až ee musely vyměnit za Ruské?
Nedej bože, aby emigrantští odborní diletanti neustále mluvili u nás do ryze odborných věcí! V tom případě by bylo opravdu nejlepší zavřít všechny jaderné elektrárny a vytěžit i poslední zbytky uhlí v severních Čechác. Nerozšiřuje se Temelín jen proto, aby se nějakých sto starých baráků v Jiřetíně nemuselo bourat? Postvit tyto byráky nové by přece vyšlo mnohkráte levněji než dostavba Temelína. Jak je možné, že lidé jako Bursík se na problém nepodívají třeba z tohoto zorného úhlu?
04. 12. 2012 | 11:18

Kelly napsal(a):

http://jdem.cz/wx332
Zombie se vrací!

Zombii přivolává ze záhrobí - v našem případě politického - nějaký nekromant (anglicky necromancer),
česky "vodič",
který takovou zombii stvořil a vydává jí příkazy.
Zombie je jeho sluha a nemůže se mu protivit,
neboť je plně v jeho moci a on je jejím vládcem.
Aspoň to tvrdí učené knihy.
04. 12. 2012 | 11:20

JeDu napsal(a):

cz "levného" uhlí je pomálu,
prachy na import energ.komodit vícenež pomálu
atd,
!? qui bony ?! :-)))

já se na TV budu klidně koukat "při svíčkách"
04. 12. 2012 | 11:29

šašek z Jihlavy napsal(a):

Ládiku, já už byl několikrát polomrtvý, naposled mě umrtvil Pepa Řepa svými hláškami na téma "Sněží". I ryba může být polosuchá, když kuchám kapra, zabalím ho částečně do utěrky a je polosuchý. Jen s tím ptákem jsi to trefil, nejlíp je to vidět u ptáka modráka, za chvíli na tom bude jako pštros, občas hlavu do písku, pak na útěku.
Ale asi máš pravdu, že ČEZ není polostátní, to je jasná korporace s tichými společníky v pozadí.
Máš už na střeše chalupy solární panely? Já o tom začínám uvažovat.
04. 12. 2012 | 11:30

šašek z Jihlavy napsal(a):

KJelly
Ctěný magistře, nezdá se vám ten článek v LN na hraně žalovatelnosti? Já pana Bursíka 2x nemusím a jeho Káťu-biomasu už vůbec ne, ale čeho je moc, toho je příliš. My, řadoví občané, stejně nemáme šanci rozklíčovat tyto energetické hrátky. Kde se točí takové prachy, tam je nebezpečno i pro takové rafany, jako je bývalý prezident NKÚ. Mám podezření, že si chtěl líznout a dostal elektrošok.
04. 12. 2012 | 11:48

Petr z Tábora napsal(a):

Pane Bursíku, z Vašeho příspěvku se mi nejvíce líbí upozornění na ekonomickou stránku projektu rozšíření Temelína. Z toho důvodu jsem také proti této akci. Vyjádřím to jen stručně - hrozí tady stejný průšvih jako se solárními elektrárnami. Nám občanům reálně hrozí, že až přestaneme platit nemravné zisky solárních baronů tak budeme v ceně elektřiny dotovat ČEZ. Hrozí, že tržní ceny elektřiny budou nižší než státem garantované ceny z jaderky. Příslušní odborníci neví jaké budou ceny a potřeba elektřiny za rok, natožpak za 10-15let. Například v USA začíná boom plynových elektráren založených na břidlicovém plynu - takové elektrárny se postaví rychle a levně. Řešení nabízené Westinghousem nikde nestojí, staví se všeho všudy pouze 3 bloky - to také ukazuje, že svět nyní jaderné energetice nefandí - že bychom byli chytřejší než zbytek světa ????
Nejrozumnější by bylo alespoň posunout rozhodnutí o rozšíření Temelína. Jinak řečeno hrozí, že škůdce Bursík a spol vystřídá v budoucnu škůdce Nečas a spol - a společně se nám pak budete chechtat v politickém důchodu......
04. 12. 2012 | 12:15

resl napsal(a):

jihočech,
máte svou pravdu, já zase svou, jen neznáte ruskou nespolehlivost a rozpínavost. Já bych se bál mít doma ruský plynový zapalovač, že vyhořím. Nechcete porovnávat ruskou techniku s jakoukoli ze západu, že ne ? /tu japonskou část do toho nepleťte/.
04. 12. 2012 | 12:23

a nezapomínat na transakční daň 2% napsal(a):

Takhle na nás jukají, z jedné strany Kandola se svými zaručenými udáními, z druhé Bursík.
Z čeho skutečně tloustnou, neví nikdo.
Stejně jako nikdo neví, kdo skutečně poroučí ČEZu a bere nás dohola.

Jediným účinným řešením absurdního stavu věcí je znárodnění, s tím, že menšinoví akcionáři a na ČEZu závislí fotovoltaičtí baroni budou odškodněni dodávkami fixně oceněného proudu po 40 let. A't si ho za dnešní ceny nějak zpeněží, až nás bude stát třetinu.
04. 12. 2012 | 12:32

paprika napsal(a):

Petr z Tábora- proč stále tolik lidí opakuje zjevnou nepravdu, že za solární katastrofu můžou Zelení, potažmo Bursík? Zákon o OZ z r.2005 je rozumný, panely na střechách budov by nikoho nevzrušovaly, snad památkáře. Problém s tím, že parlament nesnížil příspěvek na OZ, jde na vrub Topolánkovy, Fischerovy vlády a parlamentu. Nebo myslíte, že parlament zablokoval Bursík s Kateřinou? Místo hloupých zkratek byste měli tlačit na zrušení akcií na doručitele a hned by bylo vidět, z kterých solárních polí fouká.
04. 12. 2012 | 12:35

Ládik!!! napsal(a):

šašku -
nemám a zatím o tom neuvažuju. Není to moc ekologické. Více jsem uvažoval o větrné turbíně s axiálním rotorem. Třeba http://www.solareconomic.cz/solarec/eshop/18-1-Vetrne-elektrarny/0/5/126-Vetrna-axialni-elektrarna-DS-300-W
Ale jen pro vlastní potřebu, prodávat nic nechci. Nechtěl bych do budoucna dráty a trubky za pozemek.
04. 12. 2012 | 12:37

český maloměšťák napsal(a):

Petr z Tábora
V USA je ale situace na nabídkové straně /díky "břidlicovému" plynu/ zcela jiná než u nás.
Posunutí není řešením.
Spíše odsunutí /zlodějů a psychopatů z establishnmentu, který má rozhodovat/.

paprika
Zelení svůj podíl samozřejmě mají...a navíc jsou tímto stigmatizováni.
Nechápu, proč nepřjdou s objektivní sebereflexí - pokud by věc dobře popsali...mohli by na tom naopak vydělat (nejen po stránce sentimenu voličů).
04. 12. 2012 | 12:54

Petr z Tábora napsal(a):

to paprika 12:35:
Kdyby ten původní zákon byl dobrý, tak by přeci umožňoval potřebnou regulaci výkupních cen podle skutečných nákladů na solární elektrárnu - to nebyl, šel jednoznačně na ruku podnikavcům v této branži na úkor nás občanů. Když už parlament na něco přijme zákon, tak tím má nastavit pravidla na 10-20 let. Pak by nebyla nutná dodatečná intervence parlamentu, kterou zanedbaly vlády pana Topolánka a Fischera. Ve zveřejnění jmen solárních baronů se shodneme.

to český maloměšťák 12:54:
Nesouhlasím. Reaktor se staví na desítky let a ani odborníci neznají situaci v nejbližších letech. Například Německo teď diskutuje jak řešit výrobu elektřiny po unáhleném tlumení jaderné energetiky - jejich řešení bude mít velký vliv na ČEZ. Otázka povolení těžby břidlicového plynu je v diskusi i v Evropě.
04. 12. 2012 | 13:07

vtipálci napsal(a):

papriko
To mi tedá povězte pané, co je TO.
Místopředseda vlády v druhé Topolánkově vládě a ministr ŽP.
U ničeho nebyl, nic neslyšel a jmenuje se profesor Horák.

Vždycky se vynoří, když modrým ftákům hoří ocasní péra.
04. 12. 2012 | 13:12

modrý edvard napsal(a):

Petr z Tábora: v tom zákoně bylo původně snižování cen FVE maximálně o 10% ročně. Když se to schvalovalo, navrhla jedna paní za ČSSD dát tam 5%. To furt bylo v pohodě. A potom začaly ceny panelů padat, s čímž nikdo nepočítal, a proto se FVE rozrostla nebývalým tempem. A to se stalo za Fischerovy vlády. Takže viníci jsou Fischer + ministr průmyslu: Vladimír Tošovský,nestraník, navržen ČSSD, od 8. května 2009 – 13. července 2010
04. 12. 2012 | 13:28

uno napsal(a):

Pane Bursíku, to že oficiální činitel USA lobbuje za Temelín, mě přesvědčuje o tom, že hospodářství USA je na huntě. Kdyby šlo o seriozního partnera, tak se podřídí výběrovému řízení a počká na jeho výsledek. Když je tak dobrý, jak lobbuje, tak musí ve výběrovém řízení zvítězit. Situace se změnila, USA už dohnala Evropa, pokud jde o technologie. Dovolil bych si připomenout úspěchy rozvoje špočkových oborů, jako je astronomie a fyzika mikrosvěta, Evropa má jaderných elektráren stovky a pracují spolehlivě i bez americké technologie. To, že některé evropské státy jaderku odmítají, nebo omezují, se jim pěkně vymstí po roce 2020. Pak jim nezbyde nic jiného, než se k surovinám pro nejaderné elektrárny domáhat násilím válečnými konflikty. Doufám, že budete stát v čele další křížové výpravy za osvobození surovinových nalezišť z rukou nevěřících. Jen aby Vás tam neprodali do otroctví jako děti mniši při jedné ze středověkých křížových výprav. Ty "obnovitelné" zdroje mají omezenou kapacitu a životnost. Stačí, aby se nad krajinou přehnala větrná větší smršť nebo silné krupobití a ty panely a vrtule můžete odvézt do šrotu. Ono klima v důsledku lidské činnosti se v Evropě stále posunuje ke kalamitnějším situacím. Nedávno se hurikán od amerických břehů dostal až tisíc kilometrů ke Španělsku, a jak dlouho to bude trvat, než dojdou až nad střední Evropu? Dvacet let? Pokud jde o tu americkou techniku, byla by nejméně o deset procent dražší jen z důvodu velké přepravní vzdálenosti a nutnosti dovážet náhradní díly také z velké vzdálenosti.
04. 12. 2012 | 13:32

David napsal(a):

"...Dlouhodobý pokles tržní ceny elektřiny neumožňuje výstavbu jaderných reaktorů bez státem garantovaného úvěru a další přímé podpory, např. státem garantovanou výkupní cenou...."

----------------------------------------------------------------

Po zkušenostech s dotováním fotovoltaiky by občanské iniciativy měly razantně vystoupit PROTI rozšířování Temelína. Jinak to bude pro nás úplná pohroma!!! Elektřiny je a bude nadbytek a vyvážet ji nepotřebujeme!
04. 12. 2012 | 13:33

Míval napsal(a):

Tak nějak jsem si myslel, pane Bursíku, že zalezete a několik desetiletí se budete za své politicko-obchodní aktivity tiše stydět. No, mýlil jsem se.
04. 12. 2012 | 13:37

český maloměšťák napsal(a):

Petr z Tábora
Otázka povolení není samotnou těžbou.
Polsko přehodnotilo své bilanční zásoby o řád.

V podstatě s Vámi ale souhlasím. /už jen investice do úspor by mohly vést k přehodnocení záměru stavět Temelín cvaj...nehledě na integraci a vývoj v oblasti smart grid a zálohování energie/. Jenže žijeme v realu a teď.
A zde se rozkrade či zpaskviluje vše - nejen fotovoltaika.
Radši pohlídat jednu koncentrovanou akci - než tisíce rozptýlených investic.
Ale fakt těžko soudit.
Každopádně dám spíše za pravdu Candolemu - než politikům financovaných ČEZem.
A s tou Arevou je to taky podivné.
Odvolala se - uvidíme.

Jde o velký balík - deset procent z 300 miliard je 30 miliard. I v CZK je do dost dobré na zasmání. Pro několik desítek lidí.
04. 12. 2012 | 13:43

paprika napsal(a):

Vtipálci- koukám, že pro Vás je ekvivalent jednoho Bursíka jedna komora českého parlamentu. To jistě ani sám netuší, jak je mocný.
04. 12. 2012 | 14:10

asdf napsal(a):

papriko

a co tohle, už jste zapomněl?

http://youtu.be/yqyw-hk_c6M
04. 12. 2012 | 14:20

oranžáda obecná napsal(a):

já myslím, Bursíku, že už jsi toho podělal dost, a stál jsi nás všechny spoustu peněz na fotovoltaice a pančovaném benzinu, tak prosímtě už zalez tři metry pod zem, a moc se neukazuj, než ti někdo ukopne kedlubnu....
04. 12. 2012 | 14:23

skeptický napsal(a):

V Pennsylvanii mají s břidlicovým plynem dost blbé zkušenosti.Zasviněné prostředí,a pokles hladiny zemních vod až o 60 metrů.Pro nás jak dělaný.

Manželé klintonovi jsou pod palcem různých zájmových skupin od té doby,co ona měla namále kvůli daňovým únikům,a jemu
nastrčili do postele stážistku.

Elektriku nám zdražují opět.Rumuni a Albánci čezu klidně dluží miliardy,a platit nikdy nebudou.A čez dodávát dle smlouvy musí,a nevědí si s tím rady. Takže to zaplatíme my.Kocourkov.
Měli by tam poslat naše exekutory.
04. 12. 2012 | 14:37

paprika napsal(a):

Oranžáda kyselá-myslím, že byste se měl chovat slušně, tady nejsme v chlívku, ani na schůzi ODS.
04. 12. 2012 | 14:37

svatý Výclave napsal(a):

americká kukačka roznáší po evropských hnízdech vajíčka.
04. 12. 2012 | 14:37

šašek z Jihlavy napsal(a):

svatý Václave
klid, to je jen přelet nad kukaččím hnízdem, Mac Murphy to monitoruje.
04. 12. 2012 | 14:57

Sutech napsal(a):

Výstavba JE je potřeba, nechceme-li ohrozit náš průmysl. Jestliže vlivem energetické politiky SRN dojde k narušení stability jejich sítě, je možné že se energeticky náročná výroba přesune k nám, což by bylo pro zvýšení zaměstannosti dobré. Navíc nám postupně bude docházet uhlí a JE Dukovany by měla dosluhovat za nějaké dvě, tři desetiletí.

Tedy je to spíše debata kdo bude dodavatel a jaký reaktor to bude. Ideální by spíš asi byly těžkovodní reaktory CANDU, které by "spalovaly" přírodní uran, bohužel s takovýmto projektem se nikdo nepřihlásil. Tedy vybíráme mezi dvěmi tlakovodními, lehkou vodou moderovanými i chlazenými reaktory.

Elektrický výkon bude u obou zhruba stejný. U VVER 1200 je jen asi o 25 MW vyšší.
oba reaktory jsou generace III+
VVER+ AP+
oba projekty jsou vybyveny jen jednou turbínou.
VVER- AP-
AP 1000 má parogenerátory umístěny vertikálně, VVER 1200 horizontálně, z provozu vyplývá, že horizontální méně korodují.
VVER+ AP-
AP 1000 má pasivní systém chlazení založený na fyzikálních zákonech, VVER 1200 je podobným systémem taktéž vybaven.
VVER+ AP+
Projektovaná životnost AP 1000 je cca 50 let, u VVER 1200 je to 60 let.
VVER+ AP-
AP 1000 má chlazení vnitřní ochrané schránky zajištěno "poléváním" vodou z vodojemu ve střeše, VVER 1200 sprchovým systémem uvnitř (aktivní).
VVER- AP+
AP 1000 je údajně kompaktnější, VVER 1200 naopak robustnější a s vyšší zásobou vody na elektrárně.
VVER+ AP+
AP 1000 NEMÁ lapač aktivní zóny, VVER 1200 je tímto zařízením vybaven, tedy i při protavení reaktoru by nemělo dojít k úniku radioaktivních materiálů.
VVER+ AP-
VVER 1200 by měl být schopný poskytování regulačního výkonu pro elektrickou síť, u AP 1000 jsem tento údaj nenašel
VVER+ AP-

VVER 7+ 2-
AP 4+ 5-

Ať se na to dívám jakkoliv, přestože by AP 1000 mohly snížit naši závislost na Rusku, pokud by Temelín dostavělo konsorcium MIR 1200, pak máme teoreticky asi o 50MW elektřiny více, při provozu cca 7000h ročně by za životnost vyrobyly o 40,9TWh elektřiny více, tedy se tento projekt jeví jako výhodnější. Musíme k tomu také připočíst
to: Honza II
Ve fukušimě byly instalovány varné reaktory, tedy jiný typ, než je AP 1000, který je varný. Co se týče tyčí, možná že problémy v Temelíně byly způsobeny tím, že s typem pro VVER Westingouse neměl zkušenosti
04. 12. 2012 | 15:02

Pepa Řepa napsal(a):

Copak Sutech,
Ten-zřejmě-ví o čem je řeč.

ale žasnu, jak někteří mí spoluobčané z města malého, jsou podobni renesančním Titánům. Jejich záběr je obdivuhodný. Nejen že kafrají do všeho, od kojení po dojení, ale mají hned jasno u tak sofistikovaných oborů, jakým je jaderná fyzika, její nejnovější reaktory ba dokonce podivné zacházení s žabožroutem v Kozloistánu zelném.

Je to hu nás v Kraďákově nějaký nekalý, asi zase ten Kalóóósek, hueaha bue, dobrý den, celý den, bába leze komínem.
Šalomvévé!

Už chybí jen Maxík se svým spiknutím pejzatých iluminátů-kde jinde by to mělo svítit, než v Temelíně- a garda wumlíků pod vedením politruka Občana a generála hovorky a majora veverky, že co z USA pochází je dílo ďábelské.

Doufám, že sem chodí paní Drábová a poučí se.
Není nad internetovou moudrost.
04. 12. 2012 | 15:19

gaia napsal(a):

Sutech

a jak poznáme, s čím Westinghause zkušenosti má?

Vždyť včera Drábová v TV říkala, že je právě jejich nevýhoda, že v současné době žádný jejich projekt na světě neběží, že nemůžem vědět, jak jsou na tom s bezpečností.

e lektřiny vyvážíme za miliardy, pro našince bude elktřina tak drahá, že si při šáhnutí na vypinač stejně radši dáme přes ruku, tak proč stavět v Kra´dákově jaderku a vyvážet tak vlastně životní prostředí?

Nejsme tady schopni ukočirovat ani registr vozidel nebo spočítat hlasy na papíře při volbě prezidenta a chtěli bychom stavět takovou náročnou stavbu rakušákům pod nosem, když oni s tím nesouhlasí a Němci též ne, oni mohou říci, my tu vaši jadernou elektriku nechcem, co pak my s ní?
Budou si svítit a topit Albánci zdarma?
04. 12. 2012 | 15:22

Pepa Řepa napsal(a):

svatý Výclave napsal(a):
americká kukačka roznáší po evropských hnízdech vajíčka.
---------
Tak,tak
One Flew Over Cuckoo's Nest.
US AirForce No.1 nebo 2, či to, čím Hillary létá.
Nenechte se rušit chovanci.
Za chvíli přijde Velký Bratr Libor rozdávat prášky!
Michelangelo da Vinci z Bedřišky dostane dva.
04. 12. 2012 | 15:27

Pepa Řepa napsal(a):

svatý Výclave
za potokem
mám já strýčka zajíčka
tomu nosím
malovaná vajíčka
04. 12. 2012 | 15:33

kocour počtář napsal(a):

skeptický
Z lidové diskuze někdy (v jednom z 10 na 167ou případů) vypadne opravdu geniální řešení.
Podmínkou k otevření exekutorské živnosti v ČR by opravdu mělo povinně být 5 let praxe ve vymáhání dluhů v Albánii.
Těm, kteří se vrátí bude možné rovnou dát invalidní důchod.
Podobnou selekci by bylo možno provádět i u ostatních nadměrně po penězích slinících právníků.
Např. námořními výlety pro advokáty na Costa Concordia zdarma.
04. 12. 2012 | 15:38

vasja napsal(a):

Halama jeden zelenej a nestydatej.
04. 12. 2012 | 15:48

Špatné uživatelské jméno napsal(a):

Sutechu
Celé Bezkydy je možno shrnout a začít hrabat uhel.

Časem se z nás stane elektrárna Evropy.
Akorát doma to budeme mít jak Rumuni za Ceausesca, jedni svítí v liché středy, druzí v sudé.

Už jen cena elektřiny sama stojí za vystoupení z EU.
Kalousek by si měl ve volných chvílích přehrávat video s posledními okamžiky manželů Ceauseskových.

kečupa správně poznamenává: unprecedented retribution
04. 12. 2012 | 15:49

Sutech napsal(a):

to: gaia
Dovoluji si to vyvodit ze skutečnosti, že reaktorová nádoba a většina komponetn krum regulace a řízení byla podle Sovětských projektů, na západě pak takový reaktor nebyl provozovaný, snad krom finska, ale to mělo jakýsi zvláštní statut, takže nevím, zda palivo nebylo taktéž sovětské. Tedy při výrobě paliva pro JETE s tímto typem teprve začínali, nemuseli tedy vědět o všech rizicích, která s jeho výrobou a používání souvisí. Problém křivení kazet se vyřešil až s ruským palivem, které má na hranách pomocné armatury, které brání deformacím.

My zase na druhou stranu můžeme říct, že nechceme jejich nárazovou zelenou elektřinu, tím dojde k rozpadu UCTE na ostrovy. Západní bude skoro pořád trpět nedostatkem, náš, více méně podle V4, bude mít elektřiny nadbytek a dojde buď k poklesu cen, tím sem bude možná přilákán těžký průmysl. Nebo dojde k zavírání nerentabilních elektráren, cena elektřiny z JE by měla být pořád nižšší, než z uhelných, tedy se dá předpokládat útlum dalších uhlených elektráren.
04. 12. 2012 | 15:56

Petr Havelka napsal(a):

Pane Bursíku,

a to jste ještě zapomněl na ČEZké miliardové nákupy solárních parků, majitelé, jak jinak, schovaní za anonymní akcie.
04. 12. 2012 | 15:56

český maloměšťák napsal(a):

Pepa Řepa
Jak vidno, tak jste mé rady ohledně šnapsu a drog neuposlechl.
Vaše volba.
Doufám jen, že nebudete v ústavu vše svalovat na zdejší diskutující - že vás k tomu dohnali. Jak máte ve zvyku.
To by i tam nad vámi museli zlámat hůl.

A klecová lůžka noutbůky vybavená zatím nejsou - to vás mohu bohužel ubezpečit. Až co vynaleznou takové, které když celé rozhryžete a sníte - tak se vám kromě průjmu /tentokráte pouze fyzického/ nic nestane.

Šalom, chytráku z Karlína.
(Co vypad Bedřišce ze klína)
04. 12. 2012 | 16:03

modrý edvard napsal(a):

sutech: "Ve fukušimě byly instalovány varné reaktory, tedy jiný typ, než je AP 1000, který je varný" ???
kocour: no jo, a co když se někdo z té Albánie vrátí? Po pěti letech tréningu. Není to přehnané riziko?
tady je rozhovor s Mílem: http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/dvacetminut/_zprava/1144926
04. 12. 2012 | 16:04

český maloměšťák napsal(a):

"...sutech: "Ve fukušimě byly instalovány varné reaktory, tedy jiný typ, než je AP 1000, který je varný" ???..."
:((

DRábková nic neví ?
Ať si zajede do Číny.

http://www.chinadialogue.net/article/show/single/en/4957-Chinese-nuclear-goes-global-
04. 12. 2012 | 16:09

PB napsal(a):

Clintonová jede za Vondrou - ale svede se to na Temelín.
Tady ještě lidi nepřišli na to, že když se tvrdí červené, pravdou je zelené.
Musela jsem se stydět, když Schwarzenberg mluvil!!
04. 12. 2012 | 16:15

Sutech napsal(a):

to: modrý edvard
Jestli jsem se takto upsal, tak se omlouvám, AP 1000 je tlakovodní.
Ono to vyplývá potom i z onoho krátkého rozboru, který v komentáři níže, u varných nejsou zapotřebí parogenerátory.
04. 12. 2012 | 16:34

český maloměšťák napsal(a):

http://www.whatsonningbo.com/news-6539-no-1-unit-of-sanmen-nuclear-power-project-to-begin-operations-from-2013.html

http://www.world-nuclear-news.org/NN-Sanmen_1_connected_to_offsite_power-2703124.html

V místě je i letiště - takže se tam Drábová dostane za pár hoděk.
04. 12. 2012 | 16:36

český maloměšťák napsal(a):

"...The larger city of Ningbo is a two-hour drive from the site or a 30-minute ride on the high-speed train that stops in the town of Sanmen. Ningbo offers many shopping and dining options, and has an international airport. Shanghai is approximately 3.5 hours away from the town of Sanmen via the high-speed train and also has an international airport...."

A může si tam i nakoupit. I pojíst tam lze.
04. 12. 2012 | 16:38

vasja napsal(a):

Tý voe, v Japonsku spad tunel a zelený mozkové nic. Žádný kvílení o zákazu tunelů a bylo by to nanejvýš případný.
04. 12. 2012 | 16:41

Josef K. napsal(a):

Jihočech . Chybí především zmínka o ztrátách ČEZ v Albánii a Rumnunsku a přenesení nákladů na českého maloodběratele. Pak chybí zmínkaq o politických vlastnících zelených zdrojů a cenách, za které byly odkoupeny ČEZem. Pak zjistíme, že vlastnbí alternativní energie zatěžuje cenu elektřiny daleko méně než kšeftování a podnikatelské veleúspěchy managementu.
Pak také neschopnost vlády dát impuls výzkumu a výrobě technologií alternativních energií.
Ale to už opakuji jiné.
04. 12. 2012 | 17:19

svatý Václave napsal(a):

s Bohem kukačko.
04. 12. 2012 | 17:28

Miroslav Pivoda napsal(a):

Cover-up story. Tak chápu až příliš veřejné pobízení Hillary Clintonové, aby si Češi koupili technologii Westinghouse, která bude funkční až za nějakých 12 let. Obávám se, že to, proč hlavně přijela Clintonová do Česka je něco, co by se mělo realizovat již v průběhu několika málo týdnů (nebo nanejvýš měsíců) - a zřejmě to souvisí s Izraelem a arabským světem.

Špatná a dobrá zpráva: Schwarzenberg polibil ruku Clintonové (to je špatná zpráva), ale naštěstí byla před odjezdem z USA Clintonová patřičně naočkována, takže se jí vůbec nic nestane (dobrá zpráva).
04. 12. 2012 | 18:56

drevokocůr napsal(a):

kdyby se klikaly souhlasné body, tak nejlepší příspěvek je dle mého

Špatné uživatelské jméno 15:49
černouhelné doly ukrad Bakala za bezcenné americké dluhopisy, šéfovi OKD platí 120 milionů ročně, ten to posílá svým dcerám do USA
severočeské hnědé uhlí exploatuje Tykač, co přišel ke jmění spekulacemi s kursy u níás a na Slovensku, Klaus mu podepsal zákon, že ve veřejném zájmu se může vyvlastňovat , takže může rozorat celou severočeskou pánev a vše probendit se svými dětmi a levobočky ve Švajcu
a to co tady Kalousek vyždímá na DPH zas mohou vysávat Amíci až do skonání světa, neb ten první Temelín se stavěl 30 roků
Praotče Čechu vstávej a veď nás na nějakou jinou horu, tady mlého a strdí skončilo v chřtánech cizáků
04. 12. 2012 | 19:06

Rumcajs napsal(a):

Díky tobě Martine už nestíhám platit účtenky za zelenou energii.
04. 12. 2012 | 19:22

už zas zapoměli na Biomasu napsal(a):

Rumcajs
Vás vůbec nepoznávám. Nebyl to milášek Martin kdo hrdinnému dařbujánovi Topolínovi zachránil řiť a umožnil mu veget v jeho II. vládě?

Protože lidé tu už než své vlastní příspěvky nečtou, připomenu nedávnou provokativní poznámku jednoho dborníka na teplé větry. Velmi kriticky se porovnal s tímto dílkem 125 autorů, kteří jsou zcela nepochybně vědci a nadávají Ban-Ki-Munovi do lhářů.
http://opinion.financialpost.com/2012/11/29/open-climate-letter-to-un-secretary-general-current-scientific-knowledge-does-not-substantiate-ban-ki-moon-assertions-on-weather-and-climate-say-125-scientists/

Pro ty, kdo vlastními bulvami nerozeznají, co je ekologie a co zelený kšeft.
04. 12. 2012 | 19:46

Desiderius napsal(a):

ČEZ hájí ruské zájmy a je proto jasné,kdo tendr na Temelín vyhraje.Je tragické,že ČEZ je oficiálně polostátní firma,které je svěřeno organizování tendru za stát.ČEZ není státní,ale ruský.Temelín je strategická zakázka.Rusové již ovládají český energetický průmysl,snaží se o ovládnutí trhu s benzinem (Lukoil),síť lékáren(Dr.MAX) apod.Tady se lidé i stát tváří,že se nic neděje,ale ono se děje.
04. 12. 2012 | 19:59

Alka napsal(a):

Bursíku, Bursíku, ty opět poškodíš Zelené, tak jako za svého předsedování. Lést USA do ři--ti no to je typické
04. 12. 2012 | 20:06

Sylva Šauerová napsal(a):

Bezva, Martine Bursíku.
P.S.: Doufám, že na další blog a zmínku o existenci Zelených nebudou čtenáři čekat napříště celý další rok. Je čas na práci, statisíce voličů sběhlých od ODS a TOP09 nemají koho volit, tak makejte, makejte !
04. 12. 2012 | 20:09

drevokocůr napsal(a):

Sylvo

myslíte, že volič je takový sklerotik a již nepamatuje na Modrou šanci?

Na modrozeleného Bursíka, jedovatého jak sinice?

Že by někdo mohl volit tandem Bursík Kuchtová Stehlíková Stropnický?
04. 12. 2012 | 20:12

bohorodičko, vyžeň putina napsal(a):

kdyby byl čez k něčemu, tak si tu elektrárnu postavíme sami. už dávno místo investic do albánie mohl investovat miliardy do vědy a výzkumu. já si myslim, že naši inženýři by to zvládli.
04. 12. 2012 | 20:26

nečtěte blesk, je to tištěná lobotomie napsal(a):

bohoprudičko
Někde tu okolo visí odkaz na intervivárijum s ing. Mílem.
Futrálem všech technokratů, bývalým ředitelem toho státopodniku a utlačovatelem pracujícího lidu.

Jasně tam říká, že si ČEZ za peníze, které nám sebere (cena kWh z Dukovan je 50 haléřů - taková měnová jednotka tu už ani neexistuje) může dopřát, čeho mu libo. Třeba si ty dva bloky může postavit z Lega (tm).

Co ale učinit nemůže, je aby výroba reaktoru v jednom nebo dvou kusech byla efektivní.
Říká, že by vítěz tendru (obě strany nabízejí 60-70% zpětných investic) musel ze Škoda JS udělat svého stálého dodavatele reaktorů, aby to efektivní bylo.
A směje se.

Takže zase jednou se žádné zázraky nekonají.
04. 12. 2012 | 20:56

šašek z Jihlavy napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
"...The larger city of Ningbo is a two-hour drive from the site or a 30-minute ride on the high-speed train that stops in the town of Sanmen. Ningbo offers many shopping and dining options, and has an international airport. Shanghai is approximately 3.5 hours away from the town of Sanmen via the high-speed train and also has an international airport...."

A může si tam i nakoupit. I pojíst tam lze.
04. 12. 2012 | 16:38

A jak vám chutnalo? Umíte už hůlkama? Boryš zase umí po skalinách, Janoušek uměl Béma. U nás je tolik šikovnejch jedinců, každý něco umí. Znám chlápka, který umí spolehlivě otrávit diskuse na netu.
04. 12. 2012 | 21:19

S.Š. napsal(a):

drevokorůr :
Volič jistě z mnohých případech sklerotikem je. Například, jak zjišťuji, mnozí z nich tvrdí, že KSČM je systémová, demokratická strana a s vážnou tváří tvrdí, že KSČM je menším zlem než ODS, popř. TOP09. Asi spadli z višně (omluva za vulgaritu), neboť KSČM je stranou, která se nevzdala násilí jako prostředku boje a i nadále hlásí ve svém programu k revolučnímu základu Února 48 a ke Komunistickému manifestu (viz závěry VI. sjezdu KSČM) a výroky nohých jejích členů, a to i veřejných, se pohybují na hranici výroků kriminálních. Pokud jde o Zelené, mnohou být i takoví voliči, kteří minulé angažmá ve vládě Mirka Topolánka akceptovali s pochopením či jej dokonce uvítali a oceňují práci, kterou M. Bursík s Ondřejem Liškou v této vládě odvedli, nebylo jí málo. Že by někdo mohl volit "tandem ...", ano, tak to si opravdu myslím. Doufám, že nás bude dost. Víc než 5 pct., pochopitelně ... :-) Volných voličů jsou mraky.
S pozdravem
:-)
04. 12. 2012 | 21:27

dočasný občasník napsal(a):

mně se moc líbí, když zelená zombie, která neví ani co to je jaderná elektrárna, natož co to je elektřina kecá do energetiky.
Mrkev, pravila Vaše brčálová přítulkyně, hleďte si laskavě téhle komodity.
Nebo:
Co takhle spustit kampaň za nový bohatě dotovaný obnovitelný zdroj ??
Ebonitovou tyč třít liščím ohonem.
To by byl kšeft ! To by se penízky sypaly !
04. 12. 2012 | 21:51

pomiluj nás napsal(a):

Lidé dobrého smýšlení jako profesor Janouch, S.Š., celé aktualne.cz, seznamy ABB, Alan Pajer, nějací emeritní profesoři a stavitelé pasívních (jen jestli) domků plus Olga Sommerová se vynasnaží, aby zelené sinice a lidovec Martin Bursík svými konkrétními činy pro zdravé životní prostředí a udržitelný rozvoj zvedli cenu elektřiny tak vysoko, aby se obyvatelé Kotliny museli sestěhovat do jeskyň a vrátili k prvobytněpospolnému životu (a zahrabávání přebytečných novorozenců), zcela tak, jak si to inženýr Vavroušek představoval.

Naštěstí je má Adam Bartoš spočítané a nejsou jich mraky.
Sláva Pánu Bohu.
04. 12. 2012 | 22:17

Pepa Řepa napsal(a):

pomiluj nás
ale no tak, je advent!
Vciťte se do osamělosti duše sirotků VH (nechť odpočívá v pokoji a míru).

Co jim zbývá?
Přitulit se ke Knížeti? Fuj!!! Tam je Kalóósek.
K tatíkům z KDU? Tam je Čunek!
K socanovi? Ten se paktuje s bolševikem.
Modrý pták hrabe pod sebe, Ferda mravenec se profláknul.
Z Babišů nic dobrého nekouká.
Co teď?

Zelená je tráva.....
nevadí, že je to spolek od biomasy přes ekošíbra Bursíka, prodavačku lidských práv nepřizpůsobivých Džamilu, sexuálního multi-kutila Kocába až po anarchistu Matěje.

Sirotci VH nikdy -bez svého guru-nebyli schopni něco vytvořit.
To není nic pejorativního, ale fakt- zčásti pochopitelný- proč být nutně straníkem? Kdo má zkušenost s bolševikem, má ke stranictví až za hrob odpor.
Vznikla ODS - vytvořilo se na truc OH. Dlouho nevydrželo.
S těmi zelenými je to taky tak.
Natruc.Většinou natruc Klausovi, u něj se jim vývoj zaseknul.
Kam jinam se vrtnout?

Myslíte si snad, že se bioBursík přestěhuje ze svého Malostranského paláce do jeskyně?
Ale hezky se o tom mluví.
05. 12. 2012 | 07:33

ciric napsal(a):

Bursíku, Bursíku. Ta tvoje konkurence u Němčouru je draze vykoupena cenou pro spotřebitele a propouštěním zaměstnanců energetických společností. Kdybys byl schopen pochopit proč klesá cena el.energie na burze, tak bys tak nekecal. Právě díky dotované ceně z OZE, její fixní ceny na 20 let se cena snižuje, protože obnovitelné zdroje dostávají pořád stejně. To se to pak podniká! Jest-li že klasické zdroje byly a jsou vyrábět el.energii se ziskem bez dotace ( v Česku cca 6x levněji než OZE), tak vy "zelení mozci" to nikdy nepochopíte.
05. 12. 2012 | 10:19

český maloměšťák napsal(a):

šašek z Jihlavy
Já zase znám chlápka, co diskuze oblažuje líčením svých procházek po zahradě a popisem svého obcování s vnoučaty. A to třeba i pod blogem o pružnosti gum na trenkach. Nevadí mu to. Má zahrádku a vnoučky rád.
Občas pak vyrobí hastroše /vytrhne příspěvek z kontextu/ - aby druhého uzemnil či urazil. To má také rád. Zvyšuje si tím své nulové ego.

Co jsem tím chtěl říct ?
Zeptejte se Drábové.
05. 12. 2012 | 10:31

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 15:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy