Gripeny naruby aneb V parlamentu o podstatě

12. 02. 2010 | 11:44
Přečteno 10422 krát
Česká dolní parlamentní komora se tento týden pohádala o minulosti. Koho všeho je možné veřejně spojit s podezřeními, jež vyvolala švédská stíhačková zakázka?

„Ani ve středu pochopitelně českým poslancům nijak nešlo o podstatu aféry,“ napsal ze Sněmovny reportér Aktuálně.cz Jan Němec. „Případ Gripenů byl jen jedním z dopředu ohlášených balvanů, jimiž se ODS a TOP09 snaží přehradit levici možnost protlačit před volbami sadu sociálních zákonů.“
Páni poslanci, tohle je přesně to, co potřebujeme: snižovat zájem občanů o věci veřejné dalšími „náhradními tématy“; zvyšovat cynismus lidí pokračujícím využíváním parlamentu coby pouhé marketingové stranické základny; definitivně zničit zbytky důvěry ve veřejné instituce tím, že „podstatu problémů“ vždycky nějak převálcuje „taktika“.
Bývalá šéfová české pobočky Transparency International Adriana Krnáčová ve svém blogu nedávno varovala: dívejte se, před volbami se začne bojovat s korupcí. Boj to bude neefektivní, neupřímný a pokrytecký. Je to tady! Každá strana již ukázala, že si do předvolebních časů připravila seznam afér. Afér, při jejichž otvírání nejde a nepůjde ani o podstatu, ani o pokus obnovit důvěru v českou politiku. Nýbrž afér, umožňujících především oslabit protivníka.
Česká politická scéna ovšem v této disciplíně podstoupila dlouhodobý vrcholový trénink. Poplatky za recept a za návštěvu u lékaře, byty někdejší OKD, zakázka na likvidaci ekologických škod, Opencard, privatizace letiště Praha a ČSA, České dráhy versus Student Agency, horní zákon, rozšíření pravomocí NKÚ na kraje a obce, dostavba Temelína a s ní související otázky bezpečnosti státu, Toskánská aféra a mnohé další nesly a nesou znaky sněmovní rozpravy z tohoto týdne. Znaky, kvůli kterým si člověk musí nedůvěřivě říct: co je míněno vážně a co je jen „pouhou“ politickou taktikou? Kam až jsou politici ochotni zajít v překrucování podstaty ve jménu momentální (a většinou dokonce jen mediální) převahy?
Tak daleko jsme po roce 1989 došli. Populistické smršti Davida Ratha kolem třicetikorunového poplatku, Lubomíra Zaorálka kolem bytů RPG či mlžení pražského magistrátu ohledně Opencard (vzpomeňme jen ty novější) nás naučily nepřijímat nic „jen tak“. Proč tedy najednou Gripeny? Skutečně šlo jen o čas, nutný k obstrukci?
„Maškaráda kolem údajné korupce při pořizování stíhaček Gripen je motivována také tím, aby se předurčilo, kdo bude naším dodavatelem nové stíhací techniky po roce 2015. Cílem je vyřadit Gripeny a připravit půdu pro to, aby někdo měl výhodnější podmínky,“ řekl na tiskové konferenci stínový ministr obrany KSČM Alexander Černý – a já se jeho slov děsím. Jednak proto, že může mít pravdu (podle kuloárních řečí představují švédské stíhačky nejlépe provedený pronájem ministerstva obrany za posledních 1000 let a švédská vláda na základě kontraktu plní své povinnosti v rámci pronájmu Gripenů ve všech ohledech na 100%; pokud tomu tak věcně je, podstata problému by opět dostala na frak), a pak proto, že by šlo o další příklad, kterak politická scéna nahrává argumenty populistickým subjektům s temnou minulostí.
Z občanského hlediska je zřejmé, co bychom od politiků chtěli: účinné zákroky proti korupci na jedné straně a pragmatická, ekonomicky výhodná a transparentní řešení velkých zakázek na straně druhé. Vztaženo ke stíhačkám, jestliže příště politici koupí či pronajmou stroje ve Spojených státech či jinde jen proto, že budou spoléhat na přízeň veřejnosti, která by si odklon od Gripenů mohla vysvětlit jako protikorupční čin, stane se pravý opak. Nedůvěra bude znovu tady.
Možná to ze sněmovní lavice nelze pochopit: čím víc domnělé rafinovanosti, tím méně důvěry. Nemůžu mluvit za všechny občany, ale většina lidí z mého okolí napjatě čeká. Začne se už v Česku konečně diskutovat netakticky, tedy o podstatě?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Luba napsal(a):

Gripeny jsou lepší, než jakýkoli nám nabízený americký šrot.
Své o tom mohou říci polští piloti "ef-šestnáctek".

Dejme tomu, že naši politici pro Gripeny horovali od počátku jen proto, že jsou modernější, úspornější a kvalitnější, než ostatní nám nabízené stroje.

A korupce? V zemi, kde parlament dlouhodobě "jel" na lehké topné oleje se není co divit.
12. 02. 2010 | 12:09

schlimbach napsal(a):

díky za pěkný článek
12. 02. 2010 | 12:13

Honza VANA napsal(a):

Gripeny se staly a znovu stanou pouze viditelným rukojmím politických hrátek. Na jejich pronájmu bylo smutné pouze to, že jsme je nemohli koupit, což by z dlouhodobého hlediska vyšlo samozřejmě laciněji.
12. 02. 2010 | 12:40

Honza napsal(a):

Gripeny, nebo F16 je úplně jedno, ale podstata je ta, že ten mega úplatek skončil někde mezi oranžovými. A to přece velký Jirka nemůže vůbec připustit. ČSSD je přece strany krystalicky čistá, neposkvrněná.
12. 02. 2010 | 12:55

Pípa napsal(a):

Honza,
máte důkazy? Pokud ano tak sem s nimi. Jinak jste, víte co. Jen hloupý Honza pomlouvač.
12. 02. 2010 | 13:14

Ladic napsal(a):

To Luba...vám to tedy moc nepálí...
12. 02. 2010 | 13:15

Petr z Tábora napsal(a):

Máte pravdu, ale Gripeny zjednodušujete. Jestliže se v zahraničí zjistilo, že šly úplatky na Gripeny do ČR, tak logicky musí být u nás příjemci těchto úplatků. My dva to nejsme a podle logiky to musí být někdo, kdo měl možnost causu ovlivnit. Tedy někdo z ČSSD a ta se také bránila projednávání tohoto problému. Causa se dá vyřešit jedině když pachatel přizná koho konkrétně uplácel.
Závěr, moc korumpuje bez ohledu na barvu stranického trička a je nejvyšší čas nastavit jasná pravidla - nenapadá mě nic lepšího, než aby bylo vše zveřejňováno = nabídky po jejich otevření, smlouvy po podpisu apod.
12. 02. 2010 | 13:15

jirka H. napsal(a):

Luba:
F 16 - americký šrot? Podle čeho tak usuzujete?
12. 02. 2010 | 13:18

Ladic napsal(a):

To oranžová Pípa.....vyšetřování prokázalo.....stačí vám to? Bolí to? Platí vás socani?
12. 02. 2010 | 13:21

Ladic napsal(a):

http://aktualne.centrum.cz/...
Kavan rovněž v dokumentu naznačil, že je schopen ovlivnit jednání policie v této věci.
12. 02. 2010 | 13:23

Ladic napsal(a):

pro připomenutí :
http://aktualne.centrum.cz/...
Kavan v dokumentu švédské televize SvT otevřeně hovořil o rozsáhlé korupci, kterou si dva zástupci britského koncernu BAE Systems měli zajišťovat přízeň českých politiků a státních úředníků pro své letouny.
12. 02. 2010 | 13:25

pgjed napsal(a):

Pane Růžičko.

Podléháte nepřípustné paušalizaci. Jaké "všechny strany"? Vím bezpečně, že lidovci si žádný seznam afér nenachystali a ani chystat nebudou.

Byl-li někdo v záležitosti Gripenů korumpován, nechť je to vyšetřeno, souzeno a odsouzeno. Myslím, že se směšují dvě věci. Nákup letadel,který skončil zrušením tendru a pronájem.

Gripenům může těžko něco uškodit, protože poměr cena/užitná hodnota je bezkonkurenčně nejlepší.
12. 02. 2010 | 13:38

Pocestny napsal(a):

Pane Ružička, tvrdíte, že jste novinář.....tak se asi není čemu divit..-)

Tohle je další socanská mlha nad Vltavou??? Nebo je to rovnou protiútok komoušů na výplatnici?

Takže, jak to bylo, socanská pohádko?
Ukážeme si vývoj české politické lži.

Úvod
Po letech, kdy v rámci secviku letectva NATO zjistilo, že české migy lze nejlépe použít v boji jako V1, tedy doletět nad cíl (pokud se to podaří) a katapultovat se, došla trpělivost nejen genrálovi Klímovi, ale i politkům.
Byl vypsán tendr na NÁKUP nových letadel.

První dějství
Do tendru se přihlásily tři skupiny
1. Lockheed Martin s prodejem/leasingem/pronájmem F-16, což je nejběžnější model v rámci pozemního letectva NATO i vůbec. F-16 létá v různých modifikacích jako nejčastější bojový letoun své třídy na světě.
2. McDonnelDouglas a Boeing , v té době fůzující firmy s nabídkou těžšího letounu, hybridu mezi stíhačem a bombardérem a velmi frekventovaným letounem námořního letectva FA-18
3. Konsorcium Grippen a British Aerospace s letounem Grippen
4. Německo frantícký Eurofighter.

Z hlediska operability v rámci NATO, kam jsme zrovínka vstupovali a toto byl poslední pokus zachránit tradici elitního čs. letectva před pádem, protože bez kompatibilních letadel jsme pro NATO byli bezcenní a při stavu leteckého parku v té době hrozilo, že NATO naopak Česku letectvo rovnou zruší, byly nejvhodnější americké letouny, ono nejde jen o cenu letounu, náklad na jeho servisování jsou trojnásobné ceně kusu, kolik stojí výcvik pilota, který USA nabídly téměř zdarma (ČR mohla zaplatit jen životní náklady letců, program přeškolení měli v první vlně zadarmo.

S Grippenem dodnes létá jen Švédsko, což je NEUTRÁLNÍ STÁT!
Čili jde o zakázku "ven z NATO" a to se nedělá ani v NATO, ani v EU, zváště, když na to jmenované instituce přispějí nemalou částkou.

Druhé dějství
V průběhu tendru se ukázalo, že Američané (je nyní jedno, která ze dvou skupin):
1.Dodržují zákon, který říká, že americký občan / firma je nucena dodržovat americké zákony i mimo území státu, zbraně (letadla) neprodává firma, nýbrž Ministerstvo války, které kontroluje, kam zakázka putuje, neexistuje vývoz bez povolení státu, to je, stejně jako korupce, v USA zločin.
Já vím, komouš a lobotomik bude zase váhat, ale v USA zákony prostě fungují....
2.Švédové, nacvaklí na Brity nenabízejí nic než prodej drahého, nekompatibilního avionikou a systémy letounu, který není v běžném provozu.
3. Socansští gauneři v Británii šli do tenderu přes krycí firmu v Holandsku, kde si dokladované úplatky MŮŽETE ODEPSAT Z DANÍ!!, nepřekračují - li pět procent ceny zakázky.

Čili, na jedné straně LM s výsledným názorem - nekupujte, pronajměte a za ušetřené si spravte svá letiště, aby bylo kde létat. Bylo nabídnuto dokonce zapůjčení letounů z reservy USA, byl připraven offset, který by patrně zachránil ČKD před koncem, ale idiot jménem Maroušek to řídil tak, že věc skončila blamage ještě při jednáních.
Boeing dokonce naběhl natolik, že dopředu podepsal Vodochody, pak se nestačil divit.

Když rupla "vídeňská spojka a Kavanovo akce v Londýně (oni se hoši vzájemně moc dobře hlídají, obě americké firmy se stáhly z tenderu, což byl signál pro vládu, že tu něco smrdí. Američané zareagovali notou, dál se to neřešilo, protože Clintona střídal Bush a to se v systému v USA mění i uklízečky.

Mezitím to Kavan domluvil se sockamarády v Londýně, jak z jeho video hovoru se švédskými novináři otevřeně připustil, úplatek jako prase byl, jen ne socanům, ti byli pro, ale "těm, krteré bylo třeba přesvědčit....tedy černoprdelníky a komouše!

Pane "novinář" vyhledejte si bv archivu hlasovací protokol sněmovny, kromě socanů - ti to měli zum Befehl, jsou jen jména xurev úplatných...

Třetí dějství
končí oposmlouva, přichází Špidla a tenhle paskvil rázně utne den před náběhem smlouvy tím, že vyloučí zlodějský nákup a za tučný úplatek místním darebákům dostali Švédové jenom hubený pronájem...
Byli nakonec rádi, že se to podařilo ututlat, protože Bushe to nezajímalo, ten už hořel jinde.
Není překvapením, že Špidla nevydržel ani rok... tohle se nezapomíná, kdybychom koupili, byl by přišel ještě tučnější "doplatek"....

Paroubek ví, proč to flastruje skrze trivály jako jste vy - byl to největší tringl své doby...

Takhle vznikají české dojmologie, trivální mazal nabyde pocitu a malér je na skle.

Jděte vystudovat žurnálu, pane profíku!!!
12. 02. 2010 | 13:40

Pípa napsal(a):

Ladic:
Nejsem oranžový a nejsem jimi placen. Jen nevím o žádném vyšetřování. Uvítám o tom informaci. Vyšetřování samotné ale stejně nic neřeší. Bylo vzneseno obvinění, a nedej Bože rozsudek. Prosím o info. Díky.
12. 02. 2010 | 13:42

Pípa napsal(a):

Pocestný:
díky za informace. Vypadají důvěryhodně.
Ladic:
už se nemusíte namáhat. Ono by to stejně za moc nestálo.
12. 02. 2010 | 14:13

Pocestny napsal(a):

Luba
víte kulový - jako vždy, hlavně názor, co?

Vy víte, na co se tenkrát ty letouny vybíraly?
- útočné síly
-obranné síly první reakce,
- pohotovostní patrolní režim
- combat interception
- blastforce...

vy víte, jaké podmínky maineinance jednotliví hráči nabídli?
Víte o kompatibilitě izraelské a americké avioniky?

Co vy vlastně víte, kromě modelařiny s letadýlkama?

Co Lubo, co Sparta a Slávie, to rozsoudíte také podobně rychle, co?
12. 02. 2010 | 14:26

Karel napsal(a):

Modří fanatici,koho by jste případně korumpovali?Toho,kdo je pro nákup,anebo toho,kdo je proti?Přiožralý Sobotka,který vše rozpoutal by si měl sáhnout do svědomí!Jinak je divné,že ODS měla tři roky dost možností cokoliv zjistitLanger by toho maximálně využil, náhle se před volbami probudila a vytváří další konspirace!Socany nemusím,ale tohle je prostě divadlo modrých svazáků!
12. 02. 2010 | 14:26

aaron napsal(a):

Podstatou popisovaného problému v článku, je mlžení, překrucování, manipulace. Tedy princip, kdy se tupému národu předhodí smradlavá kost "aktuálně Gripeny a open card", a on už si své bojové linie vytvoří sám.

Jak je krásně vidět i ve zdejších diskuzích.

Místo toho aby si začal český občánek na svém seznamu potenciálně volitelného výkvětu národa odškrtávat vlastnosti jako, lhář, mlžič, manipulátor, vyděrač atd.

Zatímco takovéto lidi v běžném životě kolem sebe většina z nás nesnese, tak v oblasti politiky jak ti imbecilové neustále diskutujeme, zda je lepší levice či pravice.

Tak pro ty génie, co podstatu tohoto článku nepochopily. Je pro vás lepší, když vám lže Paroubek a nebo když vám lže Topolánek, Kalousek, Filip ? :-)

Já preferuji někoho úplně novýho, kde vím, a nebo je šance že mi nelže. I když s ním nemusím názorově souhlasit.
12. 02. 2010 | 14:47

ALT napsal(a):

To Pecestný,

to se koukám rozjeli vašnosto, ale pozor na to aby je jeden neobvinil ze zaujatosti, to vědí, vloni si taky lízli na sam mit tu a nebo je to tím, že dostali školení na horký půdě?

PS. ti hoši co hospodařili v s ajrovkou rozhodně škodný nebyli

PS. jinak ale pěkný
12. 02. 2010 | 14:59

Karel napsal(a):

Kolem Pandurů by byla větší prča. Nakonec se jednalo řádově o větší peníze. Jo kdyby se Vlastička rozespívala, to by mnoha pánům zvlhli slipy.
12. 02. 2010 | 15:00

ALT napsal(a):

ále e-o, vomlouvám se vašnosto, to víte oči unavený, ruce nevohebný, ale voni si to už zesumírujou a vodpustěj

jo to muselo bejt teď chce reCaptcha airhead to
12. 02. 2010 | 15:03

Petr napsal(a):

Já bych se jen zeptal: Jak snadno a legálně vydělat 100 melounů?
12. 02. 2010 | 15:24

Tencokida Hnuj napsal(a):

Z článku moc moudrý nejsem. Jsou nám víc na hovno naši politikové nebo gripeny ? Jsem z toho jelen. Asi půjdu do lesa shodit parohy.
Než si mě vezme na mušku nějaký militantní blogař, nebo modrooranžový pistolník.
Volím VV. Uvidíme.
12. 02. 2010 | 15:59

Luba napsal(a):

Pocestný
kolik jste toho ráčil nalítat Vy,
voni strategiku?

V čem jste kdy seděl? Tahal jste někdy za knipl, za kolíky, nebo jste jen tahal kačera?

Tak povídejte, přehánějte ... :)))
12. 02. 2010 | 16:02

Suchec napsal(a):

Pocestný:

No vidíš, jak Ti to jde.

Socani tedy úplatky asi nebrali, ale jiní.

Jak jsi to hezky uvedl.

Takže celá blamáž ODS je co?

Usnesení rozpočtového výboru (předseda Tlustý): http://www.psp.cz/sqw/text/...

Členové:
http://www.psp.cz/sqw/snem....

Hlasování ve sněmovně:
http://www.psp.cz/sqw/snem....

btw:
F-16 v Polsku byl velmi "kvalitní" obchod. Jsou spíš na zemi, než ve vduchu. Dostali od amíků NZ od národní gardy. 2 roky trvalo, než se vznesli, a pr. délka byla 1 lh/měsíc.
12. 02. 2010 | 16:17

Luba napsal(a):

Na Gripenu se mi líbí i to, že za sebou nemá krvavou stopu, jako F-16.
Co naplat. USA má své strategické zájmy podobně, jako měl SSSR. Bomby si nevybírají.
A i palubní zbraně mívají své civilní oběti.

Celkově Gripen více odpovídá úkolům, které může plnit letoun podobného určení v dobách relativně mírových.
Je to stroj 4. generace, který díky svým rozměrům, uspořádání motorové jednotky a podvozku i díky nižší hmotnosti může startovat i přistávat na dálnicích a zatravněných plochách.
Za jediné negativum považuji to, že má pouze jeden motor - ale když stačí staré dobré "ef-šestnáctce", měl by stačit i Gryfovi v českých barvách.

Navíc je pronájem těchto letounů spojen i s offsetovými programy pro naše firmy. Takže znamenají i technologický příspěvek našemu průmyslu a mezinárodní spolupráci v rámci vývoje nových systémů - zbraně, avionika, atd.

Gripeny jsou v rámci NATO vítaným zpestřením. Každá dominance a exkluzivita je nakonec na škodu věci.

Naše ministerstvo války je známo řadou špinavostí, ale to neznamená, že je třeba házet bláto i na tendry, které se povedly.
Čeští letci byli vždy elitou naší armády, a díky nákupu švédských letadel tvoří elitu i v rámci NATO.
12. 02. 2010 | 16:43

fafnir napsal(a):

Pocestný
Uživatelé Gripenů:Švédsko,ČR,Madarsko,Jihoafrická republika.
Je plně kompatabilní s NATO.Nesporná výhoda je počet členů obslužného personálu,na 12 strojů 60 mužů.Navíc o generaci novější.O ceně nemluvě.
12. 02. 2010 | 16:50

111111 napsal(a):

Tornáda měly být zadarmo, ale to by nikdo nedosta žádnou provizi.
12. 02. 2010 | 16:52

Luba napsal(a):

Oprava:
"... díky pronájmu švédských letadel."

Na jejich nákup nemáme dost našetříno.

P.S:

Doufám,
že se vyjádří i "kolega" vojenský pilot, aby přidal do diskutérského mlejna své uživatelské dojmy a zkušenosti :)
12. 02. 2010 | 16:53

Charlie napsal(a):

pocestný

ty Vaše šílené komentáře - to je síla!
Berete na to něco?
12. 02. 2010 | 19:19

Pocestny napsal(a):

Luba,
pindy, které tu publikujete, patří leda do světa motorů..-))

1."krvavá stopa" za zbraní? No to je snad účel zbraně, vy plochej závite...
2.Vítané zpestření....jo, to je opravdu potřeba co nejvíce různého dreku, to se ve válce nejlépe rentuje...

Nebýt Špidly, byla to největší zlodějina v dějinách AČR.
To, že socani podmazali ostatní, neznamená, že v tom nejedou.

S tímhle má ODS málo společného, Klausovi tohle pod vousy nešlo vůbec, tak ODS nic kupovat nechtěla, to také víme, že jen těžký tlak gen. Klímy a hradu přiměla ODS, aby ten tendr vůbec pustila.

Byla to obrzlodějina, obrovská blamage, podobná té, kterou předvedl váš milý pingl před rokem v Bruseli opět....jen přes ulici v tom druhém baráku...

Jak fafnir doplnil, dnes je Grippen v NATO jen u nás a v Maďarsku, Švédsko jako zemi původu nechme být..Jižní Afrika???, co s ní...

Tak
http://en.wikipedia.org/wik...
nalistujte Operators, máte to tam i s vlajkami,
potom ty Hornety
http://en.wikipedia.org/wik...

Grippen byl v té době prostě ta nejhorší nabídka prodeje, to, že v průběhu tendru česká strana změnila základní parametr - nákup za offset na pronájem, už je jen ostuda navíc...

Bohužel, nikdo vám už dnes nepoví, že za těch šestnáct švédů jsme mohli mít 35 F-16 a na každé mašině 3 piloty v rotaci. Česko mohlo udržet posici, která tímhle zločinem na rozhodně elitní zbrani naší armády přešla na Slovensko.

Ta největší tragedie je ovšem v tom, že jsme se se Slováky nedohodli na společném přezbrojení. To těžce poškodilo budoucnost letectva v obou státech. Společně to bylo na operační jednotku se stálým flow z operačního rozpočtu NATO. Takhle máme další pouťový řetízkáč pod vlastní režií a na pachtu v Pobaltí....

To, co se nepodařilo ani Rusákovi, zaúřadoval sozan za půl roku leváren.

Kavana a spol. bych postavil ke zdi, za úsvitu, po vojensku, s pentlí přes rypák, aby kluci za mířidly nezvraceli. Doublefízl Kavan a jeho kariera, co nás ten pendejo stál ostudy!!!
Český práskač v čele Valné hromady Zpocených Marodů.
12. 02. 2010 | 19:58

Pocestny napsal(a):

P.S. Lubo, jestli si celej život lepíš letadýlka, ještě neznamená, že vidíš do hraček pro dospělé...

Seděl jsi ve stíhačce? Tim nemyslím v draku v museu, ale v "pracujícím kombajnu"?
Jestli ne, můžete také zkusit ukecat Cabicára, aby vás hoši svezli aspoň po taxiway..CIAF bude zase v září..-))

Trochu mi to připomíná diskusi, kde šotouši hodnotí nákupy Českých Drahot....má to dobrej tuning a dobře to vypadá na horním Pacifiku...-))
12. 02. 2010 | 20:06

Admirál napsal(a):

Pocestný - pokud někdo bral za nákup stihaček úplatek, byla tam korupce atd., vyšetřujme dokazujme ať dostaneme dotyčné do tepláků. Padni komu padni.

Jinak hračky pro dospělé vybírají politici. Politiky volíme my. A nebude to jinak.
12. 02. 2010 | 21:22

Charlie napsal(a):

Pocestny

ty Vaše šílené komentáře - to je síla!

Berete na to něco?
12. 02. 2010 | 21:36

JC napsal(a):

Charlie,
Tak na to, že Pocestnej je "na stopě" bych dal krk, jak mám jeden.
Gripeny smrdí a to velmi.
12. 02. 2010 | 22:05

Pocestny napsal(a):

http://www.tyden.cz/rubriky...

http://www.novinky.cz/domac...

Pamatujete si tehdejší dvojku v naší diplomacii??
Duo Kavan(UK) - Lánský (SWE/AT!!!), Lánský již přece velmi podobnou pihu má

http://www.darius.cz/ag_nik...
http://www.darius.cz/ag_nik...
http://zpravy.idnes.cz/poli...

a připomeňme si i jiné lahůdky...
http://zpravy.idnes.cz/bis-...
http://zpravy.idnes.cz/za-p...

jojo, zapomínáme, co Miloš a jeho parta dokázali podělat.
12. 02. 2010 | 22:29

Pocestny napsal(a):

P.S.
můžete si dovolit luxus!
Naprosto věcnou úvahu nad zločinností hebrejce Egona Loewyho z Trenčína, či odkudtopak.

Škoda, že se tu pracky do ohně nestrkají povinně, byloby v politice bezrukejch...

Admiralito, to je váš úsek fronty, tak zahajte palbu...-)
12. 02. 2010 | 22:34

aa napsal(a):

Chytrý jako rádio, upištěný jako Franquito Franco, český nácek je ten nehorší ze všech nácků, každého by hned stavěl ke zdi...
12. 02. 2010 | 22:56

Ladic napsal(a):

To oranžová Pípa....pokud nemáš soudruhu relevantní informace, tak se poze ztrapňuješ...i mezinárodní vyšetřování je vyšetřování...a zkus dohledat....
12. 02. 2010 | 23:16

Ladic napsal(a):

To oranžová Pípa:
http://www.lidovky.cz/kauza...

Stačí?Že to soudruh Pecina, nominovaný do vlády čssd bagatelizuje je věc jiná....ještě něco o vyšetřování?
12. 02. 2010 | 23:19

ALT napsal(a):

To Pocestný,

tak jsem čekal nějaký hlubší rozbor toho nákupu a ono nic, to mi nedělaj vašnosti,
to že ty nakupy nebyly moc košer se alespoň tuší, nebo naopak, že by byly košer až moc?

ale po té bouři slov o tom který stroje by byly lepší jsem čekal víc ttd a ekonomický rozbor a vono nic a co já až si půjdu kupovat nějakou novou hračku tak jak se mám teď poučit krucipísek , že jo ?

PS. a jak bylo v tom horku?
12. 02. 2010 | 23:36

Croccodylle napsal(a):

Všechny popřevratové vlády tu nechaly různé gaunery rozkrádat a tunelovat vše,co bylo státní a socialistické.Napomáhaly lumpárnám,byly korumpovány a korumpovaly.Stovky velkých kriminálních kauz velkých žraloků šlo a jde do vyšumění za dohledu zkorumpované justice.Na velkou politiku a politické strany jde příliš mnoho státních peněz a jsou těmito parazity,netáhly a vyžírky vyžírány každoročně státní rozpočty.podívejme se,jak bídně,,pracuje,, spíše vůbec nefunguje poslanecká sněmovna a jaké obrovské prachy pobírají ničemní poslanci,kteří lidem jen škodí,než by pomáhali.Prostě žraloci,vyžírkové,parazité.A to,co ,tyto velké politické,ale i velkopodnikatelské hydry rozkradly,vytunelovaly,to má zaplatit ze svého, hloupý daňový poplatník, formou vládních reforem.Proč,když tito popřevratoví zločinci nesou za všechny jejich lumpárny přímou odpovědnost,ale soudy nemají vůbec zájem ,tyto arogantní nepoctivce spravedlivě potrestat a to,co ukradli jim vzít a vrátit,vše nakradené zpět státu.Byl bych pro hloubkovou revizi všech privatizací.
12. 02. 2010 | 23:46

Luba napsal(a):

Pocestný,
téma bylo jiné, ale budiž.

Já jsem si svůj sen o létání dávno splnil. Lepení letadýlek mě v určitém věku přestalo bavit.
Létal jsem pak bezmotorově v Aeroklubu a teď mám svůj vlastní, v pořadí čtvrtý, hadrový hvězdolet. Když hodím na záda krosnu, už nemusím do kopce.

O povožení tedy nemusím nikoho žádat. Vystačím si sám.

Vzduch je opravdu naše moře, a armáda bez letadel je pro mne něco nepředstavitelného, vzhledem ke skvělé tradici našeho letectví.
Hypermoderní stíhačky s našimi výsostnými znaky - v tom je kus vlastenectví. Každá "marína" musí mít svůj křižník.
Kdyby byla pořádána na Gripeny celonárodní sbírka, klidně bych přispěl nějakým tím tisícem.

P.S.:
Doporučuji Vám, až se vyjaří, jděte na kurz a lítejte na volno. V kabině to není to pravé.
Vždycky jsem se bál, že ten Blaník rozflákám, a kolegové mně za to proklejí. S tím teď nemám problém - zprohýbané trubky a nová vrtule zas tak moc nestojí.

Zanechte rozmazávání hnoje pod zdejšími blogy a vrhněte se na existenciální zážitky ve vzduchu.
Bude to zdravější pro Vás i pro literárně gramotné. :)))
13. 02. 2010 | 01:47

yara napsal(a):

Jsou lidi chytří, hloupí a Luba.
13. 02. 2010 | 07:46

Luba napsal(a):

Zpět k tématu:

Tedy,
pronájem letounů JAS-39 Gripen se mi dle dostupných informací jeví jako výhodný, pokud si chceme udržet stíhací letectvo jako symbol českého nebe. Pro mne je to více citová, než rozumová záležitost, a věřím, že je tomu tak i u veřejnosti létající, i u té při zemi se plazící.

Ministerstvo obrany by se pak mělo začít chovat ke stíhacím pilotům jako k elitě, a poněkud jim pozvednout jejich třicetitisícové platy, protože ..., nejsou to jen státní ouřadové, co musí splácet hypotéky - špatně placení stíhači se pohrnou do statisícového civilu a jejich drahý výcvik se státu rozplyne v nulu.

Soudruzi poslanci se opět ukázali v tom jedině správném "pravicovém světle" a dokázali strhat své zkorumpované protivníky kupodivu až teď, těsně před prohranými volbami. (Prohrajeme všichni)

Pravověrní modravé poctivosti rádi uvěří, a po jimi iniciované výpovědi česko-švédské smlouvy, radostně přivítají výběhové F-16-ctky, jen když je za to pan Lockheed řádně podrbá mezi oušky.

Jak jinak získat bonusový výlet do Washingtonu a blízkého okolí? Žádnou jinou pozornost by totiž tito poctivci za svůj obětavý lobbing v rámci boje za svobodu a demokracii nepřijali.

V jejich očích Gripeny = odpadlictví od víry pravé.
F-16 = záruka světového míru a zářné budoucnosti našich dětí.

P.S.:
Také jste si všimli, že ten Tábor míru se příliš nemění, až na osvětově světové strany?
Jóóó, to bude výchovou. Některá hesla se vryla do podvědomí a v syntéze s reálnou současností plodí v myslích demokraturních politiků bizardní veletoče.
13. 02. 2010 | 08:31

Rejpal napsal(a):

Autorův blog dobře popisuje současnou politickou situaci v Česku. Chystané volby i případným vítězstvím "opozice" snad mohou opravit některé nehoráznosti, ale výsledek pro občany-voliče zůstane prakticky nezměněn: volič nemá žádnou šanci ovlivnit politickou nestoudnost ani nenasytnost volených politiků.

Snad jedině důsledným škrtáním současných prominentů na kandidátkách může dojít k mírnému zlepšení ve zkorumpované mafiánské společnosti
13. 02. 2010 | 09:10

Jirka napsal(a):

Souhlasím. "Stádnost" tak se dá nazvat česká politika, protože stádnost všech stran bez rozdílu, tedy určitý styl chování dovolí člověku dostat se mezi politiky! Vyjímky jsou v tomto stádě nepřijatelné!!! Vědí co po nich volič chce, ale jejich stádnost jim nedovolí jakoukoli změnu!!!! Jen volič to může změnit, bohužel největším nepřítelem občana je semknutost tohoto stáda, protože pastviny jsou ještě poměrně bohaté!!!
13. 02. 2010 | 09:32

www racek napsal(a):

no, pane pocestný, ty f 16 byly 16 let staré olétané belgické vyřazované stroje ... tak zněla nabídka. vědělo sem že americká strana si s tím plnila závazek z původního kontraktu na odrodej doslouživších trojů ... taktéž tornáda ...
no, nekupte to, že.
myslím že pronájem byl výborný tah.je fakt, že původní kontrakt byl provázen spoustou špíny, jak už to tak bývá. za všech stran. na druhé straně, podmínky byly tvrdé a samozřejmě se moc nelíbily.no jo ... zajímavé byly nabídky financování. takový banky nenabízej ani nejrizikovějšímu kmeni umba čumba , natož prvotřídnímu státnímu dlužníkovi. alespon tuhle část se podařilo zkrotit. no, s bgrippeny vládne spokojenost. dobrý stroj za slušné peníze. a na úplatky si myslím už moc prostoru nezbylo. tedy. nejsem naivní že nebyly. byly.
vždy jsou.
no a ta pohádka o to že ods nechtrěla stíhačky, he he he. ti tlačili jiné kofry-
13. 02. 2010 | 09:51

Tvrďas napsal(a):

myslím že ten komunista Alexander Černý je pravdě nejblíž. četl jsem jeho vzjádřeni kompletně a je logičtější a faktografičtější než cokoliv jiné.
Nedivím se že se pán děsí. Pravda je někdy smutně děsná
13. 02. 2010 | 10:24

Pípa napsal(a):

Fialový Ladic:
počkám si na výsledek. S polopravdama a kydáním špíny nehraju. To jen sprosťáci a hlupáci.
13. 02. 2010 | 10:30

JC napsal(a):

Luba,
No pokud si pamatuji, tak stíhací piloti unisono tvrdili, že jem v žádném případě nejde o peníze, ale vedli takové ty řečičky, že s Albatrosem tedy ne, to není pořádný éro a jestli nám nekoupíte "nadzvukáče" půjdeme ke komerci, protože bla bla bla.
Nakonec jich stejně polovina odešla i když mají Gripeny.
Nejsem tedy expert přes vojenskou strategii, ale myslím že těch našich 12/nebo kolik jich vlastně je/ je v případě vážného konfliktu tak pro srandu králíkům.
Myslím, že 10 baterií patriotů by mělo stejný efekt za míň peńez.
13. 02. 2010 | 10:40

Promiťe napsal(a):

Gripeny jsou vděčný materiál odpůrců či příznivců pro nekonečné dohadování.Na postoji
diskutujících je patrno ke které kategorii
barevné palety ten či onen stojí.
Objektivně lze dodat,že veškeré zvěsti o úplatcích jsou pojaty jako jedna komplexní částka pro aktivity pana Mensdorfa v rámci"lobování" rozuměj uplácení politiků v JAR,Maďarsku a ČR.Z vyšetřování nikdy nevyšlo najevo,kolik peněz do té či oné zemi bylo rozdáno.Pokud v ČR byl původní záměr velkého nákupu změněn na pronájem a redukován počet strojů je velmi pravděpodobné,že úplatek zmizel tam,kde
došlo k nákupu.I úplatky mají svoje zásady
a úplatkáři nejsou armáda spásy,která rozdává "milodary pro nic za nic".A tak
tato kauza je u nás vděčný námět pro politické kolbiště i když bojující strany dobře vědí,že z toho mraku pršet u nás nikdy nebude,že.
13. 02. 2010 | 11:49

Pocestny napsal(a):

http://www.racek
koukam, že někdo fluktuuje, už vás nebaví Neffoviny?

Pane, těch 35!! mašin bylo ranžírováno přímo ve Fort Worth, byly to 5 - 7 let létané kusy z Aviana, ne z Belgie. Belgičané v tom nejeli, nýbrž holanďané... ti letáli demo pro fabriku.

Ale pronájmy měly být přes USAF, včetně výcviku pilotů.

Víte, racku, smůla je v tom, že jsem v té době pro LM pracoval..-))

Luba
jdete správným směrem...i když Blaník je fajn, luft je luft
Až tě přestane bavit ten vysavač na zádech, zjistíš, že to jde i bez něj ....a do kopce se létá, nechodí..-))
https://www.youtube.com/watc...

Můj stroj
http://www.macpara.com/cz/v...

Velká letadla mne živí, malé stroje baví....nejlepší je ovšem tohle
https://www.youtube.com/watc...
to je opravdu o tom, že letíte - bez mašiny, sám...-)

ALT
Pokud chcete vyčerpávající rešerši a srovnávací tabulku, zadejte jí autorovi tohoto článku, tomu ten čas někdo zaplatí...mně ne, tudíž ho nemám.

Ono to nebylo jen o stíhačkách. Ono to bylo o spoustě dalších věcí. Tvrdím, že aféra Boeing/Vodochody i Ayers/Kunovice jsou jen dojezdy toho podvodu českých socanů...

Bubeník by o tom mohl napsat víc, byl v tom zainteresován...to by ale musel Stejskal zatlačit, protože platí, že o těhle věcech se prostě nikdo nechce bavit. Zapomínáme, tak už nevíme, jak se Zeman vyhraňoval proti Havlovi tím, že gajloval tyhle zakázky a bokem rozprodával tuhle zemi Skopcům.

Během oposmlouvy se v podstatě úplně obrátila naše politická orientace z anglosaského prostoru na Reich. Tedy , pardon, na EG..-)
13. 02. 2010 | 12:23

Jan Křtitel napsal(a):

Korupce je krví zkur*eného kapitalismu a je jednou z věcí bez které by zašel, stejně jako nezaměstnanost. Přesto, že zemědělství a průmysl jsou na takové technologické úrovni, že by se mohlo mít všechno obyvatelstvo planety Země dobře, je ve světě 100 milionů bezdomovců a stovky milionů živořících a frustrovaných nezaměstnaných. Ti jsou navíc po propuštění z práce okamžitě označeni za povaleče, kterým se nechce pracovat. Zažil jsem klady a zápory obou systémů dostatečně dlouho na vlastí kůži, takže na rozdíl od většiny příznivců zkur*veného kapitalismu /tituly je třeba uvádět/mohu srovnávat. Socialismus byl prostě lepší a lidštější. A nechoďte na mne s 50. lety! V Chile, Španělsku nebo Indonésii se vítězný kapitalismus zachoval mnohem krvavěji, naše 50. leta byla operetka...
13. 02. 2010 | 12:27

Pocestny napsal(a):

JC
piloti měli pravdu... S podzvukem se bojovat nedá, to je školní letadlo, ne bojovej stroj. Proto také ten debilní nápad s Alcou dopadl tak, jak dopadl....a Boeing je za hajzla, že nezaplatil, nevyrobil a neprodal to, co nakonec nekoupila ani AČR.
Zadáme výrobu složitě vyvinutého nesmyslu, který finančně poližil Aero a jako první odmítneme produkt - armáda země původu to nechce, ale do světa bychom to cpali...

Ve vojenském a válečném byznysu se prostě české hokynářské manýry nenosí.

Mohli bychom pokračovat, třeba tím, jak nám Zeman a Comp. vysvětlí, proč nechali CZ Brno roskrást do mrtě Mohoritou, když bouchačky jdou v posledních letech na dračku.

Teď vypisujeme tendr na bouchačky pro ostrahu...to, co nám dnešní CZ nabízí při odběru 5 tisíc ks za PULTOVÝCH 722 USD, nám Izraelci účtují USD 237....

Tak je to se vším....co mělo kdysi brand name, ale dávno už ho to nemá, to se stále trejduje za ceny Rolex, i když kdejakej bezejmennej výrobce to umí lépe za polovic.

Zbrojní produkce je přesnej obrázek naší české obchodně podnikatelské neschopnosti, protože se tu leda šmelí a překupuje - viz Háva - ale nic pořádného se tu už leta nevyrobilo.

To je výsledek okupace, protože do roku 68 měla armáda i zbrojní autonomii v tom, že vše šlo z domácích zdrojů.
Třeba letectvo v podstatě Rusové po okupaci převzali kontrolně, později ho začali tlumit tím, jak zastavili obnovu parku...

My nikdy nelítali na tom nejlepším, co Rus vyrobil...
13. 02. 2010 | 12:35

Pocestny napsal(a):

Jane Křtiteli..-))))
Socialismus byl vtělená korupce, takže zatímco dnes je na některé věci, které řeší socialistický stát, třeba socialistický tringl čili úplatek, na většinu jiných potřeba není, dokonce vám to kapitalista cpe se slevou, takže vlastně uplácí vás, tenkrát se bez triglu nedalo nic... všude byl soudruh úředník.

Takže, vraťte se zpět k biblickým úvahám, to vám šlo dobře...-))
Pax Vobiscum
13. 02. 2010 | 12:39

ALT napsal(a):

To Pocestný, (12.23.22),

nečekal jsem vyčerpávající rešerši - to bych nemohl editorům a ostatním udělat abych vás vyčerpal:),

šlo mi jen on o to jestli jste si vůbec ty ttd plus ekonomiku provozu někdy zjistil a poctivě porovnal odděleně od politických a obchodních zájmů zúčastněných - pokud ano tak to napište a teprve potom můžeme dát
několik slov
o tom ostatním.
13. 02. 2010 | 13:50

Luba napsal(a):

Pocestný,
díky za návod "jak se dolomiti v Dolomiti". Tam jsem ještě nebyl -ale paraclimbing mi není neznámý. Podél nasvícené stěny je stoupák vždy jistý a stínový dvojník má jistou magickou přitažlivost (au!).
Osmimetrová bidla můžete potkat i jinde, a nemusí to být až tak zouvací a splachovací zážitek, jako v Italském jarním "vápně".
Ideální polétání je ve Francii - dlouhá tradice, upravené startovačky, vstřícní lítači, co Vás vyvezou zadara na kopec v teréňáku či endurem, spousta místa pro nekomplikované přistání.
Itálie je moc zadrátovaná i když malebná (podivuhodné jsou třeba Monti Sibilliny) a v Reichu jsou na našince zas moc ouřední. Jestli ještě nemáte za sebou krizovky, dovoluji si doporučit Lac d'Annecy (česky: Anešice).
Na Gardě to často proklatě funí a vodička tam bude vždy o pár stupňů chladnější.

Z Francie doporučuji Provensálské Alpy (Gap, Aspres, Saint Vincent les Forts) a ze Savojských samozřejmě Chamonix-Planpraz. Odtud lze dosáhnout i poměrně podstatného záfuku.

Např.:
http://www.paraglidingearth...
http://www.paraglidingearth...
http://www.paraglidingearth...

Letu zdar!
13. 02. 2010 | 14:25

Luba napsal(a):

Jakožto nadšenec pro Gripeny přidávám k dobrému uživatelskou recenzi tohoto letounku:

Pilot Chris Yeo, který má letové zkušenosti s Eurofighterem a Rafalem si Gryfa pochvaluje:

"(...) Gripen je z hlediska pilotáže jednoduchý a příjemný.

Má velmi dobré výkony a pilotovi poskytuje skvělé pracovní prostředí.

Na vysoké úrovni je celková automatizace, jež pilotovi usnadňuje jeho práci a poskytuje mu více času na řešení taktických bojových situací.

Během mého letu fungoval motor i celý letoun zcela bezchybně. Zkoušky operačních systémů musely být nutně povrchní, ale stroj se mi jevil jako logicky organizovaný, vhodný k určenému účelu a díky svému sofistikovanému zbrojnímu systému použitelný jako letoun stíhací, bitevní i průzkumný.

Datové linky jsou plně integrovány se zbrojním systémem a mnohonásobně jištěny, takže se efektivita celého stroje ještě zvyšuje.

Žádné letadlo není bez chyby, v tomto případě ale za většinu chyb může lidský faktor a navíc není těžké se jich zde vyvarovat."

Zdroj:
Yeo, Ch.(2000, 8-14. February). In the hot seat. Flight International Magazine. str. 33.

Celý článek zde:
http://www.flightglobal.com...
13. 02. 2010 | 15:09

Pocestny napsal(a):

Luba, mam secret tip...
Kašlete na Gardu..
Koukněte na tohle
http://upload.wikimedia.org...

http://farm2.static.flickr....

http://c0278592.cdn.cloudfi...

byl jsem tam je di nej!! letos..
bezmračná temika do 4700!! jěště se olizuju...
http://www.summitpost.org/i... 19set nad tímhle kopcem, nuloval jsem si druhej režim na variu, když jsem se vytočil na úroveň..-)))

totální orgáč, luft sám pro sebe, superrrrr
Tam hodíš do vzduchu mrtvýcho na vratech a vytočí základnu, místy chodilo "živejch" 12 nahoru, jiny i 15 dolu....Kočka ví prd, co je to porádná horská dráha
13. 02. 2010 | 16:15

Kelt napsal(a):

Modrá elita národa tři roky spala,"Íčko"dělal spojku Mrázkovi a najednou,když policie zhaftla modrého starostu a tajemníka Žabovřesek tak se vytáhly Gripeny.Tři roky měla Topolánkova vláda možnost ve spolupráci s justiční mafií poslat oranžové korupčníky do tepláků-proč to neudělala?Nemáme náhodou nějakých sto dní do voleb?
13. 02. 2010 | 16:49

Luba napsal(a):

Pocestný,
Vy musíte mít nějaký supervário jako SuperMário.
15 m/s jsem měl jedině ve spirále :) Samozřejmě minus :)))
Nediagnostikovali Vám Münchhausena? Nebo jste se před paradlidingem věnoval rybolovu?

Sám jsem nejvíc polítal právě ve Francii. Až budete startovat z Planpraz pod Bréventem, počkejte až pojede kabinka (jako autobus). Ta vzdálenost od lana se dost blbě odhaduje. :)
Stojí to za to. Ten masív Mont Blancu a ledovec je super. Něco nezapomenutelného.
Na Francii je také fajn, že jsou frekventované kopce osázené automatickými hláskami směru a síly větru přímo do vysílačky.

Stojíte-li o extrém, pak snad jedině Himálaje. Tam si to můžete šustit i 100 km/h.

Mé oblíbené video (abyste viděl, jak to v těch 4.700 m vypadá :) :
https://www.youtube.com/watc...
13. 02. 2010 | 16:52

zdesta napsal(a):

KSČM by koupila MIG-29 nebo SU32 socialisti Gripeny a pravice F-16 Zelení bezmotorové kluzáky (čistý luft) KDU-Čsl snad létající zázraky.Pak zde nastoupí kohorta fundovaných profíků na aviatiku,aniž by zaregistrovala,že podstata blogu je úplně o něčem jiném.
13. 02. 2010 | 16:59

Luba napsal(a):

zdesto,
podstatou diskutérské části blogu je kritika článku, autora, názor a pokec.
13. 02. 2010 | 17:14

zdesta napsal(a):

Luba.No já jsem se mylně domníval,že blog autora je o politickém taktizování a předvolebním bodování v parlamentu.A to vzájemným napadáním (korupční fauly) a neřešením podstatných a daleko důležitých problémů současnosti.Jestli ten blog je o Gripenech (osa problému)tak toho jsem si nevšimnul-bohužel.To víte starší člověk (stařecká demence.) Tak se Vám omlouvám-stačí?
13. 02. 2010 | 17:49

Luba napsal(a):

zdesto,
máte pravdu, ale proč to prostě rovnou nenapíšete a nálepkujete diskutéry?
Je snad psaní o Gripenech či o něčem jiném zapovězeno?
A nesnaží se někdo z politického zákulisí zrušit již dojednaný kontrakt a nakoupit "zaručeně výhodněji"?
Výhodněji pro toho či onoho straníka, úředníka, obchodníka, nikoli pro stát?

Jeden videobonus pro Vás:
https://www.youtube.com/watc...
13. 02. 2010 | 18:51

zdesta napsal(a):

luba.Hodně chlapů se o vojenskou techniku zajímá i já.Mám jen dojem,že přes všechny dostupné informační kanály nebude nikdo z nás fundovaný profík.Pokud si zde přečtu-vy znáte éra jen z piplání modelů,pak mám snad právo zaujmout určitý postoj-bohužel.Gripeny se objevily v blogu jako předmět možné korupce a ne jako nabídka k technické arbitráži.Jestli ovšem máte bojovou náladu,nebo potřebujete nezbytně pocit rozhořčení,tak s tím nic nenadělám. Dodatek-prosím Vás Lubo,nechme toho, je to na ho..o. Přeji příjemný den.
13. 02. 2010 | 19:24

Luba napsal(a):

zdesto,
čtete špatně. Ale co naplat. Každý vnímá především to, co vnímat chce. Mějte se :)
13. 02. 2010 | 19:34

Pocestny napsal(a):

Luba,
mám...běžnej krám....
http://www.elspeedo.cz/?pag...

Když jsme létali koncem zimy v Cenes de la Vega (gúgluj, je to tam jako ve Francii) u Grenady, chodilo tam občas v bublině i více, opět bezmračná termika, když jsem tam před lety byl poprvé, Honzu Vítězsku to vyneslo do 5300 n.m. a bylo mu tam -27C....to je úplně jiné létání, než když máš základnu ve 2500 a špišky kopců jsou v mracích.

Doporučoval bych pohovor se Sucharem o létání u klokanů, viděl jsem printy z varia na jeho přeletech, ten tam občas potkal věci, který si ani neumím představit.
13. 02. 2010 | 23:06

www racek napsal(a):

poutníku, víte sám že nabídek bylo víc, tehdy jsem se dotkl té finanční stránky věci, tak říkajíc kontrolní nabídky ... a výsledky byly zajímavé. to nebyla korupce, ale přímo svinstvo od vážených světových bank a v dojemné shodě...
no a ty úplatky ... že něco někomu přišlo jako provize za zprostředkování, se celkem lze domyslet a není to těžké. bylo to dokonce oficiální, tedy legální.a lze to jistě i dohledast. ovšem kam to šlo dál, lze se domýšlet ale nelze asi dokázat. tahle část obchodu je totiž tak sofistikovaná a propracovaná ...
a že to mohlo být holandsko, nepopírám, už je to nějký pátek. ale že to byly staré vyřazované šunky, to si pamatuji dobře. vzbudilo to tenkrát dost rozruchu.
jinak, bez invektiv, prosím.
14. 02. 2010 | 05:47

zdesta napsal(a):

luba.Prosba ať toho necháme,nebyla respektována.Tak naposled.Čtete špatně-každy vnímá co vnímat chce.Totéž platí i pro Vás milý pane kolego.Takže uznávám že Vy čtete dobře a vaše vnímání je Ok.Já čtu špatně a moje vnímání stojí za pendrek.Doufám,že moje sebekritika Vás uspokojí.Já když diskutuji,tak z důvodů abych se něco dozvěděl,nebo si poopravil názor etc.Rozhodně ne proto,abych zvítězil.Nazdárek.
14. 02. 2010 | 07:30

Jirka napsal(a):

Souhlasím s Janem Křtitelem. Pocestný je už únavnej s tím jak je pořád chytrej a navíc velmi dobře čitelnej pravičák a vše pravicové je mu svaté ať už se jedná o jakokoli všivárnu!! Neslyší, nevidí a tak by moh i nemluvit! Do třech opiček mu zbývá už jen to poslední!!
14. 02. 2010 | 08:43

Jirka napsal(a):

Mám k Pocestnému přece jenom jeden dotaz. Jak lze pravicově vysvětlit naši účast v právě vypuknuvších bojích v Afgánistánu v době Olimpyjských Her? Války byly vždy po dobu her zastaveny, ale západní civilizace už nerespektuje absolutně žádná pravidla! (sice nepsaná, ale zato velmi civilizovaná pravidla) Kašlete na aféru z gripeny, ale vysvětlete nám fundovaně, tak jak to umíte jenom Vy, tuhle zhovadilost prosím!!!
14. 02. 2010 | 09:13

Jirka napsal(a):

Omluva-Olymp
14. 02. 2010 | 09:14

Pocestny napsal(a):

Jirka
tenhle článek je o Grippenech, proto o Grippenech.

Ano, kdyby byl o utrpení negra nad bavlníkem nebo o "Olimpyjských hrách", bavili bychom se o nich...ale není, co s tím uděláme.
Asi napište blog, pak se bude mluvit i o tom...-)
Mělo by se, mělo by se mluvit o tom, jak se zase udělilo pořadatelství zemi, která v průběhu her masakrovala národ anektovaný bez jakéhokoliv oprávněného důvodu.

Mluvím o Číně a Tibetu...-)
Asi to bude tím, že Olympyjádu nějak nikdo moc neprožívá....tyhle svátky v trenýrkách se holt oddělily od profánního kalendáře...-)

Už jste slyšel o někom, kdo kvůli novodobým hrám přestal válčit? Já ne...-)))
14. 02. 2010 | 10:08

Pocestny napsal(a):

racek
...vy jste tenkrát seděl na schůzi, já tenkrát seděl na schůzi...

Vy patrně víte více o straně, která přijímala, já zase o té, která měla dáti.

Provize je běžná mezi dvěma soukromými subjekty, pokud je zaúčtována a zdaněna, je legální.
Jakmile se k tomu připlete erár, je to korupce. Nic jiného než korupce.
Panstvo pod definitivou nemá co obchodovat.

Já si z té schůze pamatuji frustrovanej projev našeho Vicepresidenta, kterej přišel ze senátu s "horkou" od Krámka, který byl první, kdo narazil na to Lánského obchodování s dušemi.

ODS měla slíbeno své, ale to bylo - z našeho donucení - jen to, že někteří hoši dostanou židli, aby "své" zájmy zastupovali v představenstvu offsetů zde umístěných.
Američané se hlídají navzájem tak dobře, že na leteckém dni v Praze tenkrát Bear Midkiff, vojenský atašé US v Praze, chodil mezi LM a MDB stánkem se stopkami a měřil si pobyt v prvním, aby v tom druhém zůstal přesně stejný čas. Když jsme šli potom na pivo, vše si platil sám, protože i pivo mnou zaplacené by někdo mohl vyfotit a ve Washingtonu presentovat jako jeho paktování s jednou stranou...
i jako fakturující consultant jsem musel podstoupit scan, mám nejen lustrační vysvědčení, ale i prověření FBI..-)

British Aerospace předvedlo něco na úrovni Barack Alon & KB.....švédy bych v tom až tak nemáchal, tohle obchodovali Britští neoconsmradi Tonyho Blaira..o pár let jsem to požil na vlastní kůži v Británii i já.

Tohle je o standardní korupci u nás a o nadstandardním dobytku u moci tam tenkrát. První volební období se Tomy držel, ale v konci na přelomu století se už v UK kradlo na plné pecky....
Dnes Gordie Down sklízí, co jako Tonyho poskok zasel, dobře mu tak, dobře i Británii, tahle země si pád do bolševických manýr dovolit nemůže, je tedy patřičně potrestána...

Dekáda Tonyho Blaira stojí UK jeho posici v Evropě i na světě, nenávratně a nenapravitelně...
Brity může hřát snad jen to, že z toho vyšli s daleko menším kopcem mrtvol, než frantíci po Bonacapartovi, skopci po adolfovi, rusák po Stalinovi. Morálně jsou na tom ale naprosto stejně.
Brit už nikdy nemůže vést mentorskou na téma obchodní morálka...

My zapomínáme, že Zeman se nechal vyfotit v EU a NATO, ale politicky spolupracoval výhradně a pouze se socany tam, kde byli u moci.

Tak, jako klaus spáchal hned v počátku sebevraždu tím, jak žárlil na Havla, urazil tories svým mamináčstvím vůči Thatcherové a tím, jak nedokázal najít společnou řeč s Clintonem, protože kulatá Majda hned na počátku vysvětlila Billimu Willymu, co je Klaus za panáka a dorazil se studenou válkou s Kohlem, tak Zeman spáchal selbsmord tím, jak nedodržel jediný závazek, který přebral...jeho lavírování se vstupem do NATO a pokus radarizovat to téma referendem ho odepsal mezi anglosasy natolik, že se Schroederem museli založit ten truc kůhandl s rusáky. Kdepak, Mitterrand, Kohl, Bush sn., Thatcherová, ti všichni vsázeli na Havla, s těma dvěma sedláky prostě nikdo v ničem nepočítal.
Já chápu jejich nenávist a soustředění na vnitřní politiku, o té zahraniční se s nimi prostě nikdo nebavil.
Do konce Havlova presidentství jsme nějakou měli, dnes buďme rádi, že už žádnou mít nebudeme...-)
Zemanovi budiž přičteno k dobru hned dvojí - jednak to, že osobně byl vždy "zápaďan", i to, že se nehranil proti vesměs obrodně bolševickému myšlení ve vedení socpartaje tenkrát...
Ve vládě s ním seděli samí exbolševici a exfízlové z emigrace.. taková kovaná StB vláda....skanzen normalizace.
14. 02. 2010 | 10:43

Pete napsal(a):

Kavan opravdu hovořil o úplatku pro české politiky. Tyto úplatky směřovaly na ministerstvo obrany. Zkuste zapátrat, kdo tam tehdy seděl. Proto útok ODS nebyl prioritně směřovám proti ČSSD, ale proti jejich většímu nepříteli, alespoň pro volby, a víte proti komu? No uhádli jste proti Kalouskovi. Protože jak všichni tuší, byl to právě on, kdo by byl příjemcem těchto peněz.Nakonec na to doplatil životem i jeho švagr. Moc věděl.
14. 02. 2010 | 11:00

vladimír napsal(a):

Příčina toho všeho spočívá v tom, že nám stále vládnou bývalí komunisté, agenti StB a KGB.Dobře bude, až nazraje čas pro skutečnou revoluci. Měl by promluvit veřejně JUDr. Sacher.
14. 02. 2010 | 17:45

Admirál napsal(a):

"Mitterrand, Kohl, Bush sn., Thatcherová, ti všichni vsázeli na Havla"

To je známá písnička -

"Všechno musí jenom já
Mne Hraběnka ráda má"

Spoustu lidí nemrzí, že nehrneme do každý prasárny hned jako první...
14. 02. 2010 | 18:16

Pípa napsal(a):

Teď jsem si vzpomněl. Nemusely to být jen a jen úplatky jednotlivým politikům, atd, které byly vynaloženy BAS na prosazení Gripenů. Byly to i akce, jejihž se zůčastnilo mnoho normálních lidí. Sám jsem se zúčastnil dvou. Koncertu, myslím že České filharmonie, ve Španělském sále s rautem, jehož se zúčastnili i naši letci 2WW (nechal jsem si tam podepsat knihu Sestřelen od gen. Faitla)a závodů starých F1 v Brně, kde byl i velvyslenec Spoj. království a Jackie Steward. Vlastně tří akcí, ještě výstavy anglických automobilů v paláci Burzy Praha.
14. 02. 2010 | 20:37

Pípa napsal(a):

BAE
14. 02. 2010 | 21:45

www racek napsal(a):

POCESTNÝ no vidíte, my se i shodnem ... ale asi je to nic proti akci PANDUR ... holt nikdo nechce zůstat chdým.
a snad těch podrobností bylo až moc ... bych řekl. ty by měl říci někdo jiný, třeba soud. ale ten je obávám se, neřekne.
ostatně, pan t ... jo ten, co tam už v době nákupů neseděl, prej poslední dobou je hodně aktivní v nákupu nemovitostí ...
a jsem moc rád, že už nic nevím sa nemusím ani vědět. člověče, v důchodu to ze mě tak nějak spadlo ...
15. 02. 2010 | 01:57

Inčučuna napsal(a):

Gripeny jsou výborná letadla!
Pro tak malou zemičku jako jsme MY jsou však nadzvuková letadla naprostou zbytečností.
Proto nejde plně využít jejich bojových schopností.
"Potřeba" Gripenů jen záminkou k rozsáhlé korupci.
Howg
15. 02. 2010 | 09:35

Pocestny napsal(a):

racek
jsou to chudáci, byli to chudáci, zůstanou chudáky...
15. 02. 2010 | 12:15

Pocestny napsal(a):

P.S.
místní editor nás dal do highlightu, asi chce, abychom brzo byli tak slavní, že příští glosy budou z vězeňského netu..-)

..ale mělo to i humorné stránky..jako vidět nejmenovaného hrdinu senátora, jak si po ukázkovém plochém obletu Ruzyně na nejmenovaném stroji konkurenční firmy odchází vratkou chůzí se zřetelně plným padákovým pytlem na zadku...(dnes už to piloti nemají, bo katapultují i se sitsnou..)- vypadal jako frajer z Liberátoru...-))

...nebo moment, kdy nad runway švýcar omylem ťukl do zvukové bariéry s Phantomem a na vzniklou pecku reagoval nejmenovaný člen vlády ve VIPu nekontrolovatelným, hlasitým výronem pylorického plynu a následný úprk kašlajících dam do parkingu plného řvoucích alarmů byl téměř vzorem evakuačního chaozzu... humrovej salát se povedl, soudruh si párkrát přidal...-)))

...zajímavé bylo, že naši yankees ani brvou nehli.....
můj boss pouze po konci programu prohlásil, že "there was quite windy in the VIP today...your minister bought me nearly to tears..I haven´t experienced that sice Vietnam..."
15. 02. 2010 | 12:32

Emissary napsal(a):

Pocestný,

když už tolik o Gripenech (Váš názor úplně sdílím), lepší by byly tyto:

http://en.wikipedia.org/wik...

Ale mám dojem, že jeden ten letoun by byl dražší, než pronájem všech Gripenů, a stejně bychom nedostali ani jeden. :)
15. 02. 2010 | 17:48

Pocestny napsal(a):

Emissary
pán je fajnšmejkr...
V popříští pětiletce..-)

Tohle je moc fajnovej pikčr
http://en.wikipedia.org/wik...
15. 02. 2010 | 20:34

Emissary napsal(a):

Jo, jo, pane pocestný, to je.

F-35 bude levnější verze.

http://cs.wikipedia.org/wik...

Počítá se s ní ve výzbroji NATO, což umožní výrobu ve větších sériích. Snad se vlády na tom dohodnou. Gripeny nemají podle mě žádnou budoucnost a vyzbrojovat nimi armádu ČR bylo nejspíš omylem.

A tady od nadšence Raptorů, i když z ble listů. :)

http://www.blisty.cz/art/48...
15. 02. 2010 | 20:52

Luba napsal(a):

Přátelé,
ještě je tu jedna možnost.

Bezpilotní stíhačka, řízená hezky zezdola pozemním pilotem z pozemní virtuální kabiny.

Byla by náramná sranda
nahánět "Ahmadínedžády" v "Sůčkách" mrňavými nezaměřitelnými letounky s proklatě zkázonosnou výzbrojí:

Český prototypový průzkumník (dotovaný EU):
http://www.radio.cz/cz/clan...

I stíhací pilot může být ohroženým druhem:
http://digiweb.ihned.cz/c1-...

Bezpilotní Boeing X-45A:
https://www.youtube.com/watc...
Bezpilotní Northrop Grumman X-47B UCAS:
https://www.youtube.com/watc...
16. 02. 2010 | 01:19

Pocestny napsal(a):

Luba
já přecejen vidím jinou vizi..
Guantánamo 2020...
banda zhulenejch rastamanů v mundůru u joysticku, jiní v baru či na konzoli paří onlinovku, jak tak čekají, až jejich družice zase naletí nad cílový prostor....
představte si, že 1% z tohoto umí střílet...-)
http://orbitingfrog.com/blo...
16. 02. 2010 | 11:28

Luba napsal(a):

Pocestný,
no to je teda síla!

To jsem netušil, že máme na tý orbitě tak zahnojíno! A bude houšť :)
16. 02. 2010 | 11:43

www racek napsal(a):

LUBA
no, nějakou shodou okolností má největší nepřítel nejvíc ropy a plynu ...
fakt, nahánění domorodců, kteří se provinili zejména svým nerostným bohatstvím, se mi jeví značně eklhaft. dokonce mám dojem, že irán několik set let na nikoho nezaútočil. to se o jiných říci nedá ... tedy, ti shodou okolností zase vlastní jaderné zbraně.
17. 02. 2010 | 12:50

Petr napsal(a):

Kde bere ODS a její šmoulí příznivci tu drzost, tvrdit, že vlastně zádná letadla nechtěla!!!! ODS chtěla koupit 20-25 let staré F16. Mnohonásobně
drahé na provoz.
17. 02. 2010 | 18:33

Luba napsal(a):

racku,
to je skutečně podivuhodné :)

http://cs.wikipedia.org/wik...

Ale nebylo by poněkud hloupé, abychom si předpláceli svou vlastní likvidaci?

Např. Američané Němcům v meziválečném období dodávali technologická zařízení na výrobu PHM z uhlí. I díky tomu byli náckové natolik mobilní, že dobyli, krom několika podstatných ostrůvků, celou Evropu.

Dnešní svět je světem globálních strategií, kde pro národní či "firemní" egotismus není místo.

Máme snad platit (penězi za ropu) nacistovi Ahmadínedžádovi vývoj a výrobu jaderných zbraní, které pak namíří proti nám?

Máme snad bohatě dotovat režimy, které staví na lidské stupiditě, nikoli na volné soutěži svobodně uvažujících lidí?
18. 02. 2010 | 12:34

čtenář napsal(a):

To: aaron
A kdo to je?
19. 02. 2010 | 19:31

some watches napsal(a):

Good recommended website.
06. 03. 2010 | 05:58

gucci watches napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
06. 03. 2010 | 06:39

montblanc watches napsal(a):

Interesting thing!
08. 03. 2010 | 05:29

omega watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
08. 03. 2010 | 05:32

breitling air wolf watches napsal(a):

One of Cromartie's low moments actually came against bentley gmt his new team in the playoffs in January. Cromartie froze as Jets running back Shonn Greene breitling bentley gmt hit the hole at the start of a 53-yard touchdown run that gave New York bentley motors a 10-point lead midway through the fourth quarter of a 17-14 win in the AFC divisional breitling bentley motors round. Cromartie eventually caught up to Greene and gave him a shove breitling certifie well after he'd crossed the goal line — but he had already drawn the ire of fans and apparently the Chargers.
09. 03. 2010 | 03:10

breitling bentley watches napsal(a):

One of Cromartie's low moments actually came against bentley gmt his new team in the playoffs in January. Cromartie froze as Jets running back Shonn Greene breitling bentley gmt hit the hole at the start of a 53-yard touchdown run that gave New York bentley motors a 10-point lead midway through the fourth quarter of a 17-14 win in the AFC divisional breitling bentley motors round. Cromartie eventually caught up to Greene and gave him a shove breitling certifie well after he'd crossed the goal line — but he had already drawn the ire of fans and apparently the Chargers.
09. 03. 2010 | 03:15

breitling colt watches napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 02:52

breitling mont brillant napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 02:57

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
27. 03. 2010 | 01:20

replica tag heuer napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship.
30. 03. 2010 | 10:38

replica tag heuer napsal(a):

Easy come, easy go.
31. 03. 2010 | 04:21

Links of London store napsal(a):

I ran all the way to the main gate, and then I waited a second till I got my breath. I have no wind, if you want to know the truth. I'm quite a heavy smoker, for one thing--that is, I used to be. They made me cut it out.
31. 03. 2010 | 16:24

FreidaDixon napsal(a):

That is cool that people can receive the <a href="http://bestfinance-blog.com...">home loans</a> moreover, that opens completely new opportunities.
22. 07. 2010 | 17:28

mumnhoole napsal(a):

<a href=http://milejdi.pl>Damska bielizna</a> w dobrym sklepie i w dobrych cenach. Oferujemy wszystkie rozmiary, markowe produkty i niekonczace sie promocje.

Oferujemy rabaty i promocje!

Obejrzyj również inne nasze oferty:
<a href=http://www.milejdi.pl/Bluzka_Judite_BL_052_p14042.html>Bluzka Judite BL 052</a>
<a href=http://www.milejdi.pl/Sukienka_Valentina_M061_Niebieska_p15727.html>Sukienka Valentina M061 Niebieska</a>
<a href=http://www.milejdi.pl/Biustonosz_Koral_p1619.html>Biustonosz Koral</a>
18. 10. 2011 | 17:11

volkitommiste napsal(a):

<a href=http://quickorderlevitraonline.com/#17607>levitra online</a> - <a href=http://quickorderlevitraonline.com/#13561 >purchase levitra</a> , http://quickorderlevitraonline.com/#4643 order levitra
08. 09. 2012 | 09:27

Aducoumough napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#6948>viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#10039>buy viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#1098 buy generic viagra
18. 10. 2012 | 20:49

Aducoumough napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#9911>generic viagra</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#16846>buy viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#9577 viagra online
19. 10. 2012 | 05:42

Gathupsetplup napsal(a):

<a href=http://orderkamagranow.com/#sbmpj>buy kamagra soft</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#yfskr >buy kamagra</a> , http://orderkamagranow.com/#fduui kamagra online
20. 10. 2012 | 11:44

Exhitaanami napsal(a):

<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#kdfue>viagra online without prescription</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#slpwn >viagra online</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#ypzev buy viagra online
21. 10. 2012 | 00:37

FeannaSpejeft napsal(a):

<a href=http://viagrastorehere.com/#wngyh>viagra online</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#hdbja >viagra online</a> , http://viagrastorehere.com/#hqnsi cheap viagra
24. 10. 2012 | 11:36

FuriOrderge napsal(a):

<a href=http://cialisstorehere.com/#ghryc>generic cialis</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#mhuqx >cheap cialis</a> , http://cialisstorehere.com/#ydspo buy cialis online
24. 10. 2012 | 11:42

encoleGobVero napsal(a):

<a href=http://levitrastorehere.com/#ftirp>levitra online</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#jzdji >generic levitra</a> , http://levitrastorehere.com/#nncye cheap levitra
24. 10. 2012 | 21:47

Jokillima napsal(a):

<a href=http://buycialisonlinepharma.com/#8630>cialis online</a> - <a href=http://buycialisonlinepharma.com/#2908>buy cialis online</a> , http://buycialisonlinepharma.com/#7660 cialis online
29. 10. 2012 | 20:18

tymnDiumn napsal(a):

<a href=http://cheapgenericviagranow.com/#xcwfo>cheap generic viagra</a> - <a href=http://cheapgenericviagranow.com/#mnmvu >cheap generic viagra</a> , http://cheapgenericviagranow.com/#kyepw buy viagra
30. 10. 2012 | 09:39

KeypelefJoype napsal(a):

<a href=http://cheapgenericcialisnow.com/#xqrjs>cialis online</a> - <a href=http://cheapgenericcialisnow.com/#ypyds >cheap cialis</a> , http://cheapgenericcialisnow.com/#zbfag order cialis
30. 10. 2012 | 09:55

cledgeslame napsal(a):

<a href=http://ordercheapgenericlevitrahere.com/#cmyff>buy levitra online</a> - <a href=http://ordercheapgenericlevitrahere.com/#qzpnq >levitra online</a> , http://ordercheapgenericlevitrahere.com/#rdgpi buy levitra
02. 11. 2012 | 10:35

Ornannyrhyday napsal(a):

<a href=http://ordergenericpropeciahere.com/#gnova>propecia 5 mg</a> - <a href=http://ordergenericpropeciahere.com/#isvex >generic propecia</a> , http://ordergenericpropeciahere.com/#prmzz cheap propecia
06. 11. 2012 | 08:45

Bressedem napsal(a):

<a href=http://ordergenericlevitrahere.com/#cuzkt>buy cheap levitra</a> - <a href=http://ordergenericlevitrahere.com/#uzptr >generic levitra</a> , http://ordergenericlevitrahere.com/#tmvoz buy generic levitra
06. 11. 2012 | 08:52

BonEnhaniaDic napsal(a):

<a href=http://ordergenericviagrahere.com/#bvwik>viagra 120 mg</a> - <a href=http://ordergenericviagrahere.com/#kvdop >viagra online</a> , http://ordergenericviagrahere.com/#cdcst viagra 120 mg
06. 11. 2012 | 21:57

accupeceize napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlinexpress.com/#15853>buy viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinexpress.com/#12372>buy generic viagra</a> , http://buyviagraonlinexpress.com/#6118 generic viagra
06. 11. 2012 | 22:28

Wourpifof napsal(a):

http://genericpillshq.com/#cheap-viagra | http://genericpillshq.com/#cheap-generic-viagra - generic viagra | <a href=http://genericpillshq.com/#cheap-generic-viagra>cheap viagra</a>
09. 11. 2012 | 13:15

SepeTrups napsal(a):

<a href=http://getagenericpills.com/#4312>generic cialis</a> - <a href=http://getagenericpills.com/#18591>buy generic cialis</a> , http://getagenericpills.com/#9511 buy cialis
11. 11. 2012 | 10:57

Quegreefeer napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlineds.com/#20221>viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlineds.com/#17594>viagra online</a> , http://buyviagraonlineds.com/#19599 buy viagra
14. 11. 2012 | 19:59

swk3baey9s3 napsal(a):

青酸 液状化 中秋の名月 本名 穏健 操船 工務店 くるむ 白熊 猫柳 宮内 何なら 北国 移動局 順々に ユダヤ 臆病者 浮かれる 日割り 九州弁 セーター 進言 中越 国士無双 検体 利根 |語法 新機能 原油 はずれ 前歯 内実 偽造 チャイナ 統合 VHF 思いやり予算 商品名 票 煎じる 統計的 ジーコ 自社製品 女人 天然資源 <a href=http://powdermonkeyfireworks.com/amp/moncler-c-1.html>イタリア モンクレール アウトレット</a> <a href=http://www.oceanma.com/map/moncler-c-2.html>モンクレール レディース モカ</a> 小っちゃい 公理 児童文学 警察学校 未婚 総領事館 ねた 白浜 生化学 撮む,抓む,摘まむ 特色 星 消耗品 |7日 暗夜 西向き へっぴり腰 輸入量 修練 激烈 先般 投げ遣り 幕間 祭祀 待ち人 <a href=http://amperesoftware.com/france/moncler-c-3.html>モンクレール ダウン レディース 2013</a> <a href=http://www.briquetting-machine.com/js/moncler-c-1.html>モンクレール レディース ダウン</a> 駅前 宿泊客 音 染織 ニッポン放送 初期化 箱舟 出切る 立方 高い 栗鼠 記憶術 開運 |断定 逃亡 現実主義者 侘 生臭い 民間人 もてなす ガイド 内乱 確率 どっち 測定 <a href=http://www.briquetting-machine.com/js/moncler-c-1.html>ダウン モンクレール</a>
モンクレール 定番 buyma moncler moncler mens モンクレール 価格 junya moncler moncler ever モンクレール モデル一覧 moncler thierry モンクレール ブランソン 偽物 moncler ポロシャツ モンクレールダウン価格 モンクレール セール moncler gui メンズ モンクレール モンクレール メッシーナ moncler tariec ユナイテッドアローズ モンクレール 新宿 モンクレール モンクレール カラコルム モンクレール ジャケット メンズ モンクレール メンズコート ギャルソン モンクレール moncler s モンクレール 古着 コムデギャルソン モンクレール モンクレール ダウン 一覧 モンクレール 神戸 duvetica moncler モンクレールメンズダウンジャケット バジーレ モンクレール
04. 12. 2013 | 15:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy