Proč upadá současná ČT1

19. 09. 2011 | 06:00
Přečteno 7086 krát
Komerce tu diktuje normy. ČT se dívá a reaguje jako vždy: kopií nebo typem pořadu, co se dělal odjakživa.

Poté, co se v poslední době párkrát objevil přímo v útrobách ČT postoj, že "pokles sledovanosti ČT je mýtus", že pokles sledovanosti ČT1 je logický a nic se neděje, pochopil jsem, že část profesionálů v ČT ztratila ze strachu z důsledků sebereflexi, a je potřeba o „Jedničce“ rozvinout veřejnou debatu. Je potřeba pojmenovat problémy ČT1 a jejich kořeny.

Než bude pro ČT1 příliš pozdě a nebude co napravovat.

Pštrosí postoj je logický u člověka, který se bojí o vlastní židli a odmítá vidět realitu. Pokud ale takový postoj vezme ČT za vlastní, skočila do hrobu, který si sama vykopala. Není tragédie udělat programovou chybu. Ty dělá i génius v televizní tvorbě. Tragédií je myslet si, že se nic neděje.

Úbytek diváků na ČT1 je totiž nebezpečný trend.

Ještě smutnější je, když se člověk podívá, jak komerční stanice Nova vysílá seriál Expozitura, Soukromé pasti, ikonickou Ordinaci v růžové zahradě („Intelektuální“ ČT by nad ní neměla ohrnovat nos, když natočila čtvrtou řadu Nemocnice na kraji města nebo Cukrárnu). Na Primě zase běží inovativní formát Partička či jasně veřejnoprávní S Italem kuchyni nebo Ano, šéfe. ČT1 staví aktuálně image jen na seriálu Vyprávěj.

Čím je „Ano, šéfe“ veřejnoprávní? Nastavuje společnosti zrcadlo z hlediska úrovně gastronomie a ukazuje, jak ji zlepšit. „S Italem v kuchyni“ je obdobou pořadu BBC „Jamie’s kitchen“, jde rovněž o vzdělávací pořad, který není samoúčelnou zábavou, nýbrž ikonickým pořadem, který společnost obohacuje.

Proč tyto úspěšné pořady nevysílá ČT1? Protože ztratila dech, plácá se ve stereotypech.

Trpkou pravdou je, že ČT1 byla na českém trhu zatlačena do role až „druhého“ programu už v první polovině 90. let. Hned po nástupu TV Nova. Od té doby sledovanost ČT1 činila jen polovinu divácké obce Novy. A argument, že Nova byla komerce, neobstojí. Sledovanost Televizních novin, Na vlastní oči, Snídaně s Novou a akvizičních pořadů byla výsledkem kvalitního programu, výrazných osobností a inovací. ČT, především její první program, tehdy přišla o diváky, protože stagnovala a ztrácela čas ujišťováním sebe sama, že se „vlastně nic neděje“.

Šlo o stejnou náladu, kterou je část lidí v ČT postižena i dnes. Panika z prohry vyvolává absurdní reakci: rezignaci a ubezpečování se, že „jsme stejně skvělí“, protože o počet diváků nejde.

Ta nálada stojí na argumentu, že můžete odmítnout princip sledovanosti a schovat se za vágní „veřejný zájem“. Když pak uděláte jakoukoliv programovou chybu, nic se neděje. Pak může ČT ale řídit i kůň nebo vycvičený pes. Ať se stane cokoliv, o nic nejde.
Pokud zahodíte měřítko úspěchu, všechno je jedno.

Čísla přitom hovoří jasně. Rok 1998: ČT1 má 26,45 % diváků v podílu na sledovanosti, TV Nova 51,61 %. O tři roky později, v roce 2001, měla ČT1 už jen 21,56 %, kdežto Nova 47,73 %. Tak drtivý rozdíl mezi jedním komerčním programem a hlavním veřejnoprávním najdete v Evropě jen těžko. V Norsku, Švédsku nebo Dánsku si veřejná služba drží silnou pozici, rovněž ve Velké Británii, Španělsku, Francii, Německu nebo Rakousku.

Pád „jedničky“ veřejné služby na tak nízkou sledovanost, tedy zájem diváků, byl způsoben částečně arogancí a přezíravostí některých lidí v ČT, kteří měli na její programování vliv a rovněž neschopností najít k dynamické profesionální Nově alternativu.
Vždyť zatímco TV Nova měla zpravodajský newsroom, z něhož vysílala hlavní zprávy už v roce 1994, ČT jej vybudovala až po příchodu Zdeňka Šámala v roce 1998.

Nova navíc do zpravodajství vnesla lidskost, která není komerční, jak se některé „moudré“ hlavy snažily společnosti vsugerovat, nýbrž moderní a pro diváka příjemnější než strnulé neosobní vystupování.

Dnešní problémy se sledovaností Událostí mají základ v dynamickém a moderním pojetí Televizních novin, které vytvořily u diváků stereotyp, že v půl osmé vysílá zprávy „ta zajímavá Nova“ a dodnes nebyl nikdo schopen (ani talentovaný Pavel Zuna před čtyřmi lety na Primě) její dominanci zlomit. A dnes už ani nejde o superkvalitu Novy. Stačí jí nedělat chyby.

Nejtragičtější pro ČT1 ale stále ještě nebyly léta 2001 až 2008, kde její sledovanost stále oscilovala kolem 21 % podílu na divácích. To přišlo až v posledních dvou letech. V roce 2009 spadla sledovanost poprvé pod dvacet procent na 19,14 %. Loni to bylo už varovných 17,28 %. V letošním roce se sledovanost ČT1 už mnohokrát nedostala nad 15 %.

Pro ČT1 začala vážná krize a není vidět jejího konce. Spektrum jejích diváků je navíc v drtivé většině složeno z lidí nad 60 let.
To, jak uvidíme později, vede k váhání u projektů orientovaných na mladé nebo u progresivních formátů, aby už beztak špatná sledovanost neklesla, když „odeženeme“ starší diváky třeba na TV Barrandov, kde je program často postaven na nostalgických seriálech, filmech apod.

Poslední dva roky se přitom paradoxně ČT1 začala chovat komerčněji než v minulosti. Začala vyhledávat jisté divácké skupiny v daný čas a na ně mířila program bez ohledu na to, zda má nějakou silnější společenskou hodnotu. Hlavně, že zabíral. ČT1 dnes tedy není ani omylem „víc“ veřejnoprávní, je jen špatná.

Jak z nebezpečného trendu úpadku zájmu o ČT1 ven? Existuje vůbec řešení, když situace je nyní s rozmachem nových programů, digitalizace, vážnější než před deseti, osmi lety? Má ČT1 potenciál růstu?

ČT1 nechybí peníze, jak říkají někteří alibisté, nechybí dokonce ani kvalitní lidé v ČT, kteří by ji uměli dělat, ani nechybí mezera na televizním trhu, tedy možnost zvýšit sledovanost, divácký zájem. ČT1 nejvíc chybí hodnotová inovace a dlouhodobá progresivní vize.

Její tvůrci v posledních letech jakoby žili v jiné mentální realitě než česká společnost, proto nedokážou vytvořit program, který by ji silně zasáhl.

Vezměme si aktuální příklad z televizní nabídky, který vyvolává zájem diváků i odborné veřejnosti. Příklad první: seriál Janka Kroupy a Josefa Klímy Expozitura.

Seriál je postaven na skutečném příběhu Berdychova gangu, dává tedy divákovi možnost sledovat sice televizní pořad, ale zároveň mu přiblížit „svět, ve kterém žijeme“. Ponechme stranou, jak se to tvůrcům podařilo. Důležité je poslání. Expozituru dělá sice komerční televize, ale nese celý soubor atributů veřejné služby. Nejde o klasickou kriminálku, ale pořad s nadhodnotou, s posláním. Přesně takový program má dělat ČT, tedy veřejná služba.

Podobné je to se Soukromými pastmi. Jde o projekt postavený na motivech z antické tragédie, kdy hrdina je vystaven nepřízni osudu a musí se vyrovnat s hraničními situacemi, které mohou potkat každého z nás. Projekt se dotýká morálních dilemat pramenících z Desatera i změn žebříčku hodnot mravnosti moderní společnosti. Příběhy jsou kontroverzní a silné. Proto je cyklus „Pastí“ ceněn a České televizi předhazován jako příklad komerční „veřejné služby“.

Jinak skvělý seriál, který vysílala ČT „Kriminálka Staré město“ nebo „3 plus 1 s Miroslavem Donutilem“ působí vedle Expozitury nebo Soukromých pastí jako lehká zábava, limonáda bez hlubšího společenského dopadu. Komerce tady diktuje normy a trend a ČT se dívá a reaguje tak jako vždy: kopií nebo typem pořadu, který se dělal odjakživa. Ať jsou to různé soutěže, které nyní moderuje duo Pokondr nebo čím byla Vysoká hra. ČT nezískává sledovanost, kterou od nich očekává, a ztrácí něco mnohem cennějšího: společenskou prestiž, relevanci a schopnost diktovat témata veřejného zájmu, což by „veřejné službě“ nejen slušelo, je to její povinnost.

Expozitura, Soukromé pasti nebo Partička jsou příkladem hodnotové inovace, se kterou přišly komerční programy. Jde o „inovaci“, tedy nový přístup ke zpracování společenských témat v televizi. Špatným přístupem (protože pouhým kopírováním), ale alespoň projevem odvahy a schopnosti jít s dobou by bylo, kdyby ČT1 přemýšlela o zpracování osudu „kmotra Mrázka“. Nebo proč nepřemýšlet o seriálovém zpracování podnikání Viktora Koženého nebo fenoménu Karel Gott jinak než v dokumentu nebo nějaké talk show.

Současný svět nejvíc zasáhnou životopisné příběhy nebo společenské fenomény, ale ČT1 nedokázala přistoupit k hodnotové inovaci a programuje tak, jakoby se na trhu v posledních deseti letech nic nestalo. Proto přichází o diváky. Je chyba si myslet, že divák je bulvárnější nebo komerčnější, ČT1 jej pouze neumí a často ani nechce zajímavě oslovit.

Je to o to smutnější, že dává na původní dramatickou tvorbu víc peněz než kterékoliv komerční médium. Polovina z nich ale skončí utracená na pořady s maloměstskou estetikou a druhá nedopadne na projekty, které mají takovou sílu, že by mohly pohnout občanem a mít silný společenský dopad. Co je ale větší veřejnou službou než dělat projekty, které rozvíří veřejnou debatu, které se dostanou pod kůži?

Společenská estetika se mění a zaujmout je čím dál těžší. Hodnotová inovace je oříškem i pro obří televizní společnosti typu NBC, ABC nebo BBC. Vyrábět televizní pořady je čím dál těžší a technologické možnosti je navíc zdražují. Jak ale dokazuje fenomenální kniha švédského spisovatele Stiega Larssona Milénium, kterou už zfilmovali ve Švédsku a nyní ji zpracovává Hollywood, pokud člověk dokáže otevřít silné společenské téma a kvalitně jej zpracuje, vystačí si i s reáliemi Stockholmu a menším rozpočtem, aby zasáhl a přitáhl zájem diváků.

V ČT to znamená ale tři věci. Musíte částečně přervat tradici, odmítnout dělat věci, „které jsme vždycky dělali“. Za druhé, potřebujete odvahu zaútočit na jiného než tradičního staršího diváka, kterého lze k obrazovce přitáhnout mnohem snáz a na něhož už umíte dělat program, jelikož máte zkušenost z minulosti. Pokaždé si musíte položit otázku: Proč tuhle látku točím? Kvůli koláči sledovanosti? To je strašně málo! Kvůli tradičnímu divákovi ČT1? To je rovněž málo! Musíte točit a vysílat pořady, abyste společnost oslovili a burcovali, dávali jí témata k zamyšlení atraktivní sdílnou a dobrou formou.

Skutečná veřejnoprávní „detektivka“ je Expozitura, ačkoliv ji udělala TV Nova. Skutečná veřejnoprávní zábava je improvizační

„Partička“ nebo „Ano, šéfe“. Estetika ČT1 jsou oproti tomu třicet let omílané estrády, soutěže, reprízy normalizačních seriálů. Mezi nimi se i dobré pořady často ztratí.

To už je lepší mít původní Ordinaci v růžové zahradě než sestřih Televarieté (nic proti němu, ale čím tento pořad přispívá k většímu sebepoznání současné společnosti?), které se estetikou moc neliší od Nemocnice na kraji města. To opět není nabádání ke kopírování komerce, což by byla stejná cesta do pekel jako impotentní stagnace ve formátech, kterou na ČT1 už několik dekád sledujeme.

Včetně, bohužel, zpravodajských Událostí. To neznamená, že by reportáže nebo i moderátoři byly něčím špatným. Zaměření obsahu, styl, forma, zasazení pořadu v programu a vizuální aranžmá ale neodpovídají nijak televiznímu vývoji. A proto méně lákají diváky.

Komerční televize se totiž od veřejné služby v určitém ohledu neliší. Jelikož je postavena na maximalizaci zisku u aktuálně nejatraktivnějších formátů, tak to, co u veřejné služby funguje, si často komerční scéna přebírá a snaží se na tom pár let vydělávat. Inspiruje se jak doma, tak v zahraničí. Horší je, když se veřejná služba, která má být programově progresivnější a má přicházet s hodnotovými inovacemi, stane nostalgickým zatuchlým zámkem. Pak přichází o diváky, prestiž a začne se vyvolávat diskuse o smyslu daného programu.

Co veřejnou službu odlišuje je, že má zadání, co všechno má společnosti předkládat, co má vysílat. Může to dělat dobře a atraktivně anebo hloupě, zastarale a nekoukatelně. Rozdíl ve sledovanosti pořadů, jsou tyto dva rozdíly v kvalitě zpracování.
Dnes už je na českém trhu tolik programů, že vysílat reprízy pořadů, vybírat „socialistický“ archiv nebo vyrábět pořád stejné ale méně a méně „celospolečensky“ sledované zábavní estrády, nedává naprosto žádný hlubší smysl. ČT1 by potom existovala samoúčelně a to jí nedává žádné právo na život.

ČT1 je v krizi a musí ji řešit. Argumenty, že jí sledovanost ubírá TV Barrandov, nové digitální programy ČT a podobně, jsou absurdní a falešné. ČT1 nemusí být poražena, nemusí být postavena jen na nostalgii starých estrád a stálosti starších diváků. To je cesta do pekel. ČT1 jen musí hodnotově inovovat svoji filozofii. Musí stát na úplně jiném základu.

Nová ČT1, ta která přežije a bude sílit, musí být progresivní, inovativní, společensky vnímavá a odvážná. Veřejná služba má jiné poslání než komerce, ale jedno mají společné: bojují o zájem veřejnosti. Každý bojuje jinak, ale cíl je jenom jeden: divák.

Rezignace na diváka je rezignace na profesionalitu a společenský vliv. Je to rezignace na úspěch. Není většího zločinu než pohřbít veřejnou službu jen z pohodlnosti, strachu nebo lenosti.

ČT1 může lidi zajímat, růst, být i nejsledovanější v ČR a přesto zůstat veřejnou službou par excellence. Jen chtít.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

vasja napsal(a):

Proč, proč, proč?
Pro slepičí kvoč.
Páč ČT je poslední sosialistickej moloch, kde každej má svoje jistý.
19. 09. 2011 | 06:19

Béda napsal(a):

Proč si to nevyříkáte interně a nezjednáte nápravu? Anebo chcete pomlouváním své alma mater skrytě připravovat privatizaci ČT?
19. 09. 2011 | 07:03

zdeněk napsal(a):

Zpravodajství je veřejnou službou. Vše ostatní je nadstavba, kterou mohou úspěšněji tvořit komerční televize. Pokud veřejnoprávní televize opustí zpravodajství a nahradí jej agitací ve prospěch vládnoucích elit, není veřejnoprávní, ale státní. To, že o mnoha událostech veřejnoprávní televize neinformuje vůbec a občan musí zprávy hledat na netu a informace od více zdrojů konfrontovat navzájem je stav, připomínající dobu agitpropu.
19. 09. 2011 | 07:33

berkowitz napsal(a):

Kde končí signál ČT, tam začíná demokracie!!!
Větší servilitu, jakou provádí ČT k současné prolhané vládě, lze již těžko najít. Občas předhodí divákům ohlodanou kost v nějakém investigativním pořadu, toď vše.
Jelikož bydlím na JM, tak poslouchám zásadně zprávy na ORF. Net je taky dobrým zdrojem informací.
Ještěže Nora Fridrichová má pěkné zelené oči!
19. 09. 2011 | 08:02

Ládik!!! napsal(a):

Mnoho plytkých slov. Když dostanete zaplaceno dopředu, je motivace k práci nižší.
ČST sloužila k ohlupování lidí - ČT1 jako její nástupce má podobné úkoly. Že se to míjí účinkem, je nabíledni.
19. 09. 2011 | 08:13

Máří Magdalena napsal(a):

no na tu Exposituru jsem koukala 2x a pokaždé jsem usnula a tak po třetí již koukat nebudu.
19. 09. 2011 | 08:15

irinek napsal(a):

Pane Fridrichu,třebaže s vámi tentokrát souhlasím,konstatujete pouze notoricky známá fakta.Od ostrého nájezdu Novy se ČT1 snaží tento bulvár pouze (neuměle) kopírovat.I vámi vyzdvižený seriál Vyprávěj je ve své neinvenčnosti a plytkosti pouze pohádkou pro děti (což si nechtěně ověřuji na svých vnoučatech). Na druhé straně bych vůbec nevyzdvihoval Televizní noviny na Nově,jsou typickým příkladem práce bulváru jak (s prominutím) udělat z prdu dramatickou )často i nechutnou) kuličku.Na druhé straně Události na ČT1 zase přímo čpí jednostrannou interpretací faktů (ne-li rovnou ideologií). A tak buch mohl pokračovat do nekončena.Podle mého názoru je zcela zásadním handicapem současné ČT naprostý nedostatek invence na všech tvůrčích i netvůrčích postech a neustálé pronikání dlouhých prstů politických šíbrů. A také zbytečné a umolousané hlídání sledovanosti.Přiznám se,že jak z toho ven (stejně jako vy) nevím.
19. 09. 2011 | 08:18

Karamela napsal(a):

O půl osmé vysílá zprávy za zajímavá NOVA? Ty jo, no bodejď by snůška bulváru, zvířátek a borců na konec nebyla zajímavá... Moje kolegyně se pod tlakem všeobecného pobavení nad pětiminutovou "reportáží" o kočce na střeše té veselé NOVY pokusila shlédnout zprávy na jedničce. Přišla naprosto znechucená, že nějaký kursový vývoj dolaru ji teda vůbec, ale vůbec nezajímá, pak tam byl nějaká pitomý masakr v Africe a furt tam běhali jacísi v turbanu, rozhodně se teda vrací na NOVU. Podotýkám, že milá kolegyně neví, ani jak se jmenuje předseda vlády... Ježí se mi chlupy nad představou, že by nám tydlety "zprávy" na NOVĚ měly být vzorem. Asi tomu nerozumím.
19. 09. 2011 | 08:21

Karamela napsal(a):

Honem připisuji svůj souhlas s příspěvkem Irinka, cítím to také tak. ČT má rezervy a obrovské, ale aby hledala vzory a inspiraci na NOVĚ, tak to je mimo mísu.
19. 09. 2011 | 08:24

Ládik!!! napsal(a):

irinek -
věděl bych, jak z toho ven. Vyhodit všechny, kteří kdy pracovali v ČST. Na post ředitele nominovat kvalifikovaného člověka s věkem do 35 let - nechat ho, ať si vybere spolupracovníky. V rámci veřejných mantinelů.
19. 09. 2011 | 08:39

Papouch napsal(a):

ČT1 je zbytečná a zralá na zrušení, včera bylo pozdě.

A to Milenium jako vzor? Tři případy majora Zemana pro 21. století:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011082905

"Tak jsem přelouskal a zhlédl slavnou trilogii Milénium švédského autora Stiega Larssona. No, jak to říct - je to dobře napsaná, chvílemi i napínavá agitka. Gender, ekologie a těžce levicové multikulti v obalu čtivé, dobře napsané a (do češtiny) mizerně přeložené detektivky. Novinář Mikael Blomkvist a sociálně znevýhodněná bisexuální hackerka Lisbeth Salanderová jdou až ke kořeni všeho Zla, deptajícího tento svět.

Všimněte si: všichni, ale opravdu všichni, záporáci jsou muži. Kladné postavy jsou jenom ženy a homosexuálové, event. neevropští přistěhovalci. Jediná výjimka je hlavní hrdina Mikael Blomkvist. Je sice odporně heterosexuální, dokonce Evropan, ale je zde řada věcí, proč bychom ho mohli vzít na milost:

-Mikael nejezdí autem. Když už se ve filmu objeví se svým autem, kodrcá se hybridní Toyotou Prius a i tak se tváří provinile.
-Mikael se nekamárádí s muži. Kamarádí se jenom s ženami a homosexuály.
-Mikael není ani trochu muž - lovec. Zásadně souloží jen tehdy, když k němu přijde žena s požadavkem na sexuální službu. Není tak machisticko šovinistický, aby zohlednil vlastní preference - bez řečí obskočí padesátku i anorektickou dvacítku, vypadající na patnáct. Nicméně nedovolil by si ve vztahu pokračovat ze své iniciativy.
-Mikael většinou nemá rád muže a hádá se pouze s muži. O největším švédském deníku plamenně prohlásí, že je odporně machistický.
-Mikael všude jezdí vlakem. Autem nerad. A ani to moc neumí. Lepší je státní doprava. Je bezpečnější, kontrolovatelnější a ekologická.
-Mikael je levičák. Zejména ve filmu je krásně vysvětleno, proč se kdysi staly všechny zlé skutečnosti, které spustily řetězec událostí celé trilogie. Bylo to proto, že tenkrát byla ve Švédsku pravicová vláda. Fujtajxl. "
19. 09. 2011 | 08:43

irinek napsal(a):

Ládíku,
kdyby se vyhodili všichni zaměstnanci ČT také se anulovaly všechny pracovní smlouvy vedlejšáků, tak by se Drábkovi zamotala hlava z prudkého nárůstu nezaměstnanosti v Praze.
19. 09. 2011 | 08:46

Ládik!!! napsal(a):

nemyslím ČT, ale ČST (před 89)
19. 09. 2011 | 08:49

vasja napsal(a):

Já bych ČT nechal Moravcovi. Bylo by to o dost levnější, páč ten by si vystačil sám.
19. 09. 2011 | 09:23

Roman napsal(a):

No, pane Fridrichu, ono to asi nebude tak jednoduché. Jak se u nás dělají věci špatně, to zná a mluví o tom každý. V televizi, v novinách, v hospodách, v zaměstnáních, na abiturientních večírcích. Jestli máte tedy nějakou moc, nebo vliv v ČT, tak popište raději, konkrétně, co navrhujete, nebo co jste pro sledovanost a vzdělanost diváků učinil vy. Např. já vím, že ČT 2 vysílá spoustu výborných pořadů, a i když pro mne jsou v nedostupných časech, přesto tvůrcům za ně jako koncesionář rád zaplatím. Jakmile bude vypadat skladba pořadů ČT, jako na Nově, nejsem ochoten za to platit. To ať si pokryjí kreativní sponzoři, kteří jsou v ohlupování lidí vzdělaní mistři. Těm, o žádnou nadhodnotu nikdy nepůjde.
19. 09. 2011 | 10:08

juli napsal(a):

Pane Fridrichu, Váš názor, aby se ČT l snežila přitáhout k televizním obrazovkách více mladých diváků je mi nepochopitelný. To, co vysílají ostatní televize je z velké části právě jen pro mladé a je to ubohost, kterou nemusíme tahat ještě na veřejnoprávní televizi. Otázka pro mě osobně je spíše proč i ČT 1 vysílá často takový povl, stařiny, které snad už nikoho nezajímají /je mi šedesát/, opakování trapných estrád,slaboduchých inscenací. CT 1 chybí serioznost, přesvědčivot, i když se o to snaží. Srovnávám-li pořady stejného typu, jak např. ranní bloky, zprávy, počasí s neměckými stanicemi, vyzní ty naše hrozně. Tam také mají moderátory mladšího věku, ale i starší lidi a myslím, že to nikdo neřeší jako zde, kde ať to dopadne jak chce, jen ať je tam třeba nanynka do zelí, jen když vypadá na pohled. Bohužel se Čt 1 opičí po komerčních stanicích a ani si neuvědomuje že je skoro komerční taky! . O podřadnosti/z mého pohledu/ ostatních stanic nebudu psát, nestojí mi to za to. Přála bych si ČT úplně jiného typu, chybí více kvalitních filmů, klasiky a vůbec všech věci, ale obávám se, že patřím do malé skupiny diváků, pro než není vůle, nebo čas a možnost, vysílat něco, co není tak strašné slaboduché, prvoplánové a líbivě podbízivé.
19. 09. 2011 | 10:12

Kvakin napsal(a):

Pane Fridrichu, předpokládám, že každý z 5 adeptů na generálněředitelský televizní post už Vám se vší vážností řekl, že Vy budete jeden z prvních, jejichž post bude - po jejich nástupu do funkce - v ČT zrušen a Vy že vykopnut v rámci akce za ČT krásnější. Tak si vsuňte Vaši principiální kritickou analýzu stavu ČT hloboko do rekta a běžte se raději vnucovat nějakému jinému chlebodárci, namisto kopání do chcípající kobyly, o jejíž bědný osud jste se osobně zasloužil v míře nikoli nevýznamné. Tuhle jsem četl blog, kde se uvádělo, kdo se intimně stýká s Norou Fridrichovou z ČT (jste-li její manžel, čemuž nevěřím, tak by si nezadala, zbystřete pozornost).
19. 09. 2011 | 10:17

Jana Pechová napsal(a):

Od veřejné služby bych čekala uplatňování zlatého pravidla novinářské práce v té nejryzejší podobě: objektivní informace podané co nejsrozumitelnějším způsobem. A samozřejmě v profesionální kvalitě zpracování. Tedy, každý pořad, bez ohledu na žánr, by měl dokázat jakémukoli divákovi rozšířit obzory a přitom zaujmout i výtvarnou stránkou. Aby měl divák pokaždé pocit - teď jsem se něco dozvěděl, anebo aspoň, ano, to je obraz reality, kterou znám.
Když zapnu ČT 1, pohříchu často mě záhy otráví blábolení, na jehož podstatu nevidím, řešení pseudotémat, která mě nezajímají a hlavně mě ani v zájmu nepodněcují, a celý ten pel mel bývá tak bídně zpracován, že mě záhy naštve i práce kameramana. Na některé pořady mám dokonce vypěstovanou alergii, protože letité upřednostňování stejných autorů a tváří vždycky k obavám otevřít si doma konzervu či dveře.
Pokud se má ČT 1 někam posunout, měla by v první řadě mít co nejméně kmenových zaměstnanců a umožnit, aby se v ní točily na šéfovských postech skutečné špičky.
19. 09. 2011 | 10:21

grőssling napsal(a):

Chci-li něco vědět o aktuální světové ekonomice, dám si CNBC, o dění ve světě všeobecně CNN a v Evropě a ve světě Erste ve 20,00 hodin.

Vypoukle to bylo vidět při nedávném pádu akcií na světových burzách. Na CNN sledovali online pád DJ a komentovali jej, na ČT se bavili o 20 let starých událostech.
Z ideologických důvodů se téměř nezobrazovaly ani na ČT24 protesty ve Španělsku, málo v Londýně, už téměř vůbec v Řecku. A Palestina - Izrael, to už vůbec.

Ten moloch na Krkavčích horách je k ničemu v době, kdy se natáčejí šoty na iPhona. Oteklý moderátor s nekompetentní moderátorkou, kteří sklízejí každoročně vzájemně si udělované ceny, až po zprávy o počasí přednášené stále stejnými sterilními byť asi odborníky, je to k nekoukání. Aspoň se při těch tlakových nížích trochu usmějte. To povídání o počasí z výletu do Liptákova byla onačejší legrace.

Pane Fridrich, ony komerční televize taky řeší úbytek diváků, ten absolutní, ne procentový.

Na rozdíl od Vás si jsem jist, že do 5 let už televizní domy i ty komerční, budou jen subdodavateli obsahu pro tématicky zaměřené weby, kde si návštěvníci pustí o demand o co mají zájem a kdy o to budou mít zájem. Koukat hodiny do bedny, k tomu už je nedostanete.

K čemu ten obrovský barák ? Skončí jako ČKD ve Vysočanech.
Prodejna nábytku s výhledem na Hrad .
19. 09. 2011 | 10:35

Analytik napsal(a):

ČT1 může už zachránit jediné - americký seriál Dallas.
Mladí to ještě neviděli, starým sice ten název něco říká, ale už si nepamatují, o čem to vlastně bylo.
Ale chce to neváhat a spustit. Než si vzpomene Nova a zahájí reprízu sama.
19. 09. 2011 | 10:43

irinek napsal(a):

Ládíku,
naopak si myslím,že i před rokem 89 byly v ČsT,nebo pro ni pracovaly,určité špičky (říká vám něco např.Fr.Filip,Vladimír Tosek,I.Paukrt,Zd.Podskalský?)Takže v tomto smyslu bych byl opatrný. V současné sestavě ČT ovšem tápu marně.
19. 09. 2011 | 11:21

Ládik!!! napsal(a):

Jo, Podskalského si pamatuju, jak skočil v hadrách do ledové vody... to byl dobrý kousek, ale takových nebylo mnoho. Ale pamatuju i Zelenku - červenku.
19. 09. 2011 | 11:57

Glosator napsal(a):

ČTV je ubohá agitka Pravdolásky. Je málem prolhanější, než za komunistů.
19. 09. 2011 | 12:31

Jee napsal(a):

Pane Fridrichu,
s konáním a složením vlády souhlasí asi 10% občanů. Navzdory tomu je na tom hlásná trouba čouhající ze zadele Strakovy akademie kupodivu ještě docela dobře.
Takže buďte rád, že jste "převezli" alespoň tu důchodovou skupinu a část lidí se základním vzděláním.
19. 09. 2011 | 12:37

ferry napsal(a):

Rád bych se zmínil o tom jaké komentáře musíme poslouchat. Mluví tak nejen nejen obyčejní lidé, ale ale i zpravodajové televize, prostě prostě je to k neposlouchání. S takovouto mluvou začal začal nejdříve Klaus a všichni prdelkové to začali začali opakovat. Nyní je vyjímka, když si můžeme poslechnout někoho kdo umí mluvit jako například v poslední době Alfréd Strejček. Toho poslouchat je pohoda. Hodně těch co mluvit neumí by se měli mluvenému slovu naučit.
19. 09. 2011 | 12:53

JARLE HALSNES napsal(a):

Milý pane redaktore, měl byste si rozmyslet, co chcete. Konkurovat Nově, nebo vysílat kloudnou televizi? Ono by to nebylo tak těžké ani obojí, Ordinace (např.) sice není o nic blbější, než Nemocnice (její pozdější mutace zvlášť), ale porazit ji lze. Stačil by koukatelný seriálek a když by byl bez debilních reklam....
Protože jste ze zpravodajství, zamyslete se zvlášť nad zprávami. Ty na Nově, to je holý bulvár, v podstatě Blesk v televizi. To může vyhledávat jen velmi "jednoduchý" divák. Ale, vzpomeňte na nadávný problém s dopravou nadrozměrného nákladu na dálnici. NIKDO, tedy ani ČT, ani Nova ani zpravodajiství na internetu, ani noviny, nedokázal kvalitně sdělit, co se vlastně stalo. Přemýšlejte, co ve Vašich zprávách na toto konkrétní téma chybělo. Až na to přijdete, dělejte zprávy tak, aby byly prosté takových nedostatků a lidé, co mají všech pět pohromadě, na Vás zase koukat budou. Bohužel, v tuto chvíli je mezi Vámi a Novou opravdu jediný rozdíl ve sledovanosti.
19. 09. 2011 | 13:02

Lop napsal(a):

"Nova navíc do zpravodajství vnesla lidskost, která není komerční, jak se některé „moudré“ hlavy snažily společnosti vsugerovat, nýbrž moderní a pro diváka příjemnější než strnulé neosobní vystupování."

Pane Fridricha, to nemůžete myslet vážně. Vy nazýváte bulvár a manipulacemi s city (podbarvení prapodivnou hudbou) lidskostí? Doufám, že něco takového nezačne předvádět ČT.
19. 09. 2011 | 13:37

Ferda napsal(a):

Od veřejnoprávní televize bych očekával především seriózní spravodajství, poučení a až nakonec trochu inteligentní zábavy.
Zejména v tom prvním je největší problém, protože zpravodajství je prolhané, ieologicky zaměřené a manipulativní. Nejsprostší na tom je to, že se toto děje za naše peníze. Prolhanost spočívá zejména v tom, že informuje jen o něčem, vlezdopr...ismus našim kleptokratům jí čouhá jak sláma z bot, používání orwelovského doublespeaku je normou (viz spojenci nebo koalice místo okupantů, zužování slova terorismu jen na individuální islámský (nemluví se o státním), údery místo bombardování....), neustálé omílání propagandisticky důležitých pseudoinformací třeba o tom, jací jsou Putin, Lukašenko diktátoři a jak porušují lidská práva, když někoho zatknou a naopak války vedoucí Bush, Obama , Sarkozi vraždící ve válkách statisíce jsou prezentování jako ochránci lidských práv... Jakoby zpravodajství řídili specialisté na propagandu ve prospěch našich kleptokratů a jejich západních podporovatelů.
19. 09. 2011 | 13:40

ja a ty napsal(a):

http://www.zvedavec.org/prispevky/2011/09/4596-otevreny-dopis-zpravodajcum-ct.htm?PHPSESSID=34rpdfq86anqev4e9jdcc8hsr2
Škoda slov o ČT. Divím se, že lidi za ty lži ještě platí.

Ferda napsal(a):

Od veřejnoprávní televize bych očekával především seriózní spravodajství, poučení a až nakonec trochu inteligentní zábavy.
Zejména v tom prvním je největší problém, protože zpravodajství je prolhané, ieologicky zaměřené a manipulativní. Nejsprostší na tom je to, že se toto děje za naše peníze. Prolhanost spočívá zejména v tom, že informuje jen o něčem, vlezdopr...ismus našim kleptokratům jí čouhá jak sláma z bot, používání orwelovského doublespeaku je normou (viz spojenci nebo koalice místo okupantů, zužování slova terorismu jen na individuální islámský (nemluví se o státním), údery místo bombardování....), neustálé omílání propagandisticky důležitých pseudoinformací třeba o tom, jací jsou Putin, Lukašenko diktátoři a jak porušují lidská práva, když někoho zatknou a naopak války vedoucí Bush, Obama , Sarkozi vraždící ve válkách statisíce jsou prezentování jako ochránci lidských práv... Jakoby zpravodajství řídili specialisté na propagandu ve prospěch našich kleptokratů a jejich západních podporovatelů.
19. 09. 2011 | 13:40
19. 09. 2011 | 14:26

Babička Boženy Němcové napsal(a):

Co nám to zde pan Fridrich vnucuje...? On nic on muzikant, to ČT1..., ale pan Fridrich by prece ředitel zpreavodajství, byl v top managementu, on řídil jednu část toho post socialistického molochu. Já si myslímk, že naše daně, ze kterých bral svůj královský plat mu ani tak nesmrděli, poplatky také ne, zpravodajů máme ve světě hafol, ale bez jakékolo kvality. To ale není věcí komerční televize, to bylo věcí ředitele zpravodajství. Na domácí zpravodaje a na ty jejich kňafny, se nedá dívat už vůbec. Kde ty sůvy vybírají, odkud ty nevzhledné holky berou, jsou jako přes kopírák, jako kdyby je odvolaly od plotny. Je jedno jestli je v Bruselu, Moskvě, nebo Jihlavě. Žádná invence, jako stroje a tí chlapi, no potěš koště... To ale také není vina komerční televize. My jako spotřebitelé, kteří si to vše platíme ale musíme držet pus\, protože tam je management aneschopná rada ČT, která nad nimi drží ochrannou ruku. Je to kzoufání, když se díváte na ty moderátorky již z doby totality a musíte - vlastně nemusíte se na ně dívat. Máme kanálové přepínače a můžeme je z domu vyhnat. Tak nač pak platíme poplatky, když se na to i díky panu Fridrichvi nedíváme...
19. 09. 2011 | 14:52

Al Jouda napsal(a):

Velkou chybou ČT 1 bylo, že si neudržela Honzu Krause v pořadu "Uvolněte se, prosím ! " Podobné je to i u ostatních populárních osobností, které nemají na ČT 1 nebo ČT 2 svůj pravidelný pořad (např.Náhlovský, Suchánek a Genzer, Mládek).
19. 09. 2011 | 15:51

Ondřej napsal(a):

Proč televizní diváci dávají přednost Televizním novinám na Nově? Prostě proto, že když už se nic nedovědí, protože zpravodajství je cenzurované až hrůza, tak jim to Nova podá aspoň bulvárně a se zvířátky na konec. Zpravodajství ČT se tváří seriozně, ale díky tomu, že je, jak kdosi přede mnou napsal, "hlásnou troubou Strakovy akademie", je suché a nestravitelné. A neobjektivní. Vezměte si například celodenní "zpravodajství" ČT 24 z poslední odborářské stávky, kde bylo téměř vidět ty špagátky, tahající loutky kameramanů a moderátorů tak, aby to vyznělo, že se vůbec nic neděje...
19. 09. 2011 | 16:05

irinek napsal(a):

Al Jouda
O ČT jsem napsal svůj hodně stručný názor výše.Proti vkusu jiných sice nic nemám,ale chraň Pán Bůh před vstupem vámi jmenovaných na frekvence ČT.
19. 09. 2011 | 17:30

Olda napsal(a):

Zpravodajství, zpravodajství, zpravodajství!!! Kde je na ČT1? Kde jsou politické komentáře? Myslím fundované komentáře... Kde končí pro ČT1 - zpravodajství -svět? V EU? Zpravodajství na úrovni je základem veřejnoprávní televize. Neazaujaté, neslužebné... to ČT dávno nedělá, jen slouží, klaní se a pusinkuje mocipány. Jestli se dovoláváte Expozitury jako veřejné služby, tak nemáte sám v televizi co dělat, resp. ve veřejnoprávní televizi. Tak jak to píšete, by ji za chvíli mohl dělat každý, kdo umí "udělat" trhák, na kterém vyrejžuje majlant. Stačí tam vrazit brutální násilí, vydírání, křivárny, podrazy, korupci a samozřejmě sex. K tomu nějakou šikovně upravitelnou děvenku v hlavní roli a je zaděláno na veřejnoprávní službu - vždyť přece tohle všechno je kolem nás denně, to je náš život, takže je to aktuální, že... chachachá! Ty pindy jste si mohl opět ušetřit.
19. 09. 2011 | 17:42

stehno napsal(a):

Trochu bych polemizoval s titulkem - ono upadá - mi připadá nevhodné, ten úpadek již nastal a horko těžko se z toho bude ČT dostávat, má nálepku zmanipulované, neobjektivní, (auto)cenzurované, královsky placené trafiky.
Do objektivního zpravodajství, které má být onou veřejnou službou, má za naše peníze ČT hodně daleko, objektivnější nezaujaté zprávy dnes podává často kritizovaný bulvár.
19. 09. 2011 | 17:53

Nasrat! napsal(a):

Socializmus s kapitalistickou tvari, demokraticka armada - protimluvy? Ceska televize. Vsechny propustit, rozprodat matrosh na vahu.
Nepozna se rozdil. At se rozkrade hned, nebo prubezne. Neresitelne. Ledaze by prisli cinani.
Coz nehrozi.
Operatori vcetne parazitu telekomunikace a televizni moloshi - pomnik nove doby. Vykvet mesicniho koprfildova a humanitarna zkurvene doby.
No, neberte to.
19. 09. 2011 | 20:47

Hurwajz napsal(a):

Omyl - protrahovane bude drazsi.
Cha-chá
19. 09. 2011 | 20:50

pavel fadrný napsal(a):

Pane Fridrichu!
Před 10 minutami skončil na ČT 2 pořad "Pevnost Hanička".Komentátor si plete jména měst, místo Rokytnice v Orlických Horách mluví o Rokytnici nad Orlicí.Celých 20 minut jsou z televize slyšet jen laciné protikomunistické bláboly, o historii pevnosti od konce 30.let do dneška nic smysluplného,jen obrazy Gottvalda, rudé hvězdy a milicionářské uniformy.Mladou generaci to nezajímá a staré generaci se rozšiřují panenky údivem.Pokud bude ČT pokračovat ve stejném stylu, tak budete na sledovanost okolo 17 % nostalgicky vzpomínat.
19. 09. 2011 | 21:28

pepek napsal(a):

fridrichu, ty kluku ušatá, o co ti vlastně jde?
19. 09. 2011 | 22:05

irinek napsal(a):

pavel fadrný
Podepisuji váš komentář.Kolikrát si říkám,že si budu poznamenávat bláboly redaktorů,pramenící z elementární neznalosti: předevčírem třeba jedna dáma na ČT24 pravila: "...sochař Praxitel..." O tom,že se onen antický Řek jmenoval Praxitelés nemá zřejmě ani potuchy.To je,ovšem, jen kapička v moři televizní negramotnosti.Nehovořím totiž o negramotnosti tvůrčí,o elementární neznalosti principů obrazového vyjadřování a dalších věcech. Hlavně,abychom dohnali Novu ve sledovanosti,škvár neškvár,čeština nečeština,drmolení místo mluvy...Myslím,že nemá cenu se tím zabývat,protože lepší to určitě nebude.V případě televize veřejné služby,jak říká jeden ze šéfů,pan Fridrich, jsem já osobně absolutním skeptikem.
20. 09. 2011 | 08:20

iga napsal(a):

Taky nechápu proč by se měla sledovanost CT1 honit na mladých lidech. Ti se jednak od televize odklánějí obecně a v CT zrovna nevidím moc potenciálu změnit tento trend. Navíc nabídka pro mladé je v elektronických mediích široká dost. CT - když už jí sledují 60+ občané, by se tedy měla zaměřit spíše na ně - nedávalo by to více smyslu? Není jich málo, jsou konzervativní a zvyklí televizi sledovat. Tak proč jim troochu nepřizpůsobit ten první program?
20. 09. 2011 | 09:06

toska napsal(a):

A tu o kaprech a jejich rybníku znáte?
Na tiskové konferenci to včera uvedl Adam Komers z Nezávislé odborové organizace ČT. Odboráři kritizovali kvalitu projektů Radomíra Šimka a Jana Svobody. Nelíbí se jim ani výběr dalšího finalisty Romana Bradáče, podle nich je propojený se současným managementem, který opakovaně kritizují. Jako kvalitní projekt označil materiál Fera Feniče nebo Aleny Müllerové. Odbory ČT vyzvaly radu podniku, aby zvolila generálním ředitelem kandidáta, který není napojený na současný management televize.

Pokud chcete změnu nejenom v ČT, musíte konat, jinak se těch neopapalášů nezbavíme...
20. 09. 2011 | 14:04

Medikolog napsal(a):

Za Husáka se říkávalo:

"Prase chcípá na červenku, televize na Zelenku (tehdejší generální ředitel)" Dneska již lidem zábava pro americké prosťáčky a primitivní propaganda (i dr. Goebels by zaplakal) nestačí a nestojí jim ani za peníz vydíraný jako "koncesionářský poplatek". Prostě vedení Čt vybíraní jako politikum také poskytuje kvalitativně politické služby.

Politika otrávila i proslulou čundračku a pistolnici BABIČKU MÉRY. A to na tu hrůzu nemusela koukat ve "veřejnoprávní" televisi.
20. 09. 2011 | 17:14

pgjed napsal(a):

Pane Fridrichu,

Píši pod dojmem velmi špatného pocitu z výběru nového ředitele ČT a ještě špatnějšího dojmu z jeho bezprecedentně hloupého útoku na pořad Události a zpravodajství ČT. Samozřejmě pro diváky, kteří si nechtějí ničím zatěžovat hlavu a zprávy jsou pro ně jen výplachem mozkovny mezi večeří a večerním pivem, pro respondenty blesků, třesků a plesků a úžasem oněmnělé očumelovy stupidních telenovel, je zpravodajství, které je věcné, stručné a vyčerpávající, příliš zatěžující. Pro lidi, kteří potřebují být skutečně aktuálně informováni o ekonomickém, politickém, kulturním a regionálním dění, jsou právě Události a zpravodajství ČT prakticky jediným tuzemským zdrojem.

Je veřejným tajemstvím, že se vezete na káře pana Dvořáka. Hodláte-li ale zkazit současné zpravodajství, hodláte-li nás ktmit výměty typu všelijak strakatých ordinací, zahrad a jinými olizovačkami bez děje, vkusu a jakékoliv hodnoty, čekejte, že sekonzervativnější diváci budou stavět na tvrdý odpor.

Neohánějte se průzkumy sledovanosti. Již jen to, že naprosto není věřejnosti známo, kdo kde a jak je provádí, jakým způsobem se vybírají respondenti, ke kterým se umísťují peoplemetry a jak se tento výběr v průběhu času mění, nebo kolik je vlastně těch respondentů, vyvolává naprostou nedůvěru k těmto průzkumům. Stejně tak i to, že naprosto drtivá většina občanů ČR se zřejmě, stejně jako já, nikdy nesetkala s tím, že by se kdokoliv kvalifikovaně zajímal o názor na televizní pořady, jejich kvalitu a sledovanost.

Popravdě s novým ředitelem a s lidmi, které je zatím kolem něj vidět, jako třeba vy, mám ta nejtemnější očekávání. A nechť byl Janeček jakýkoliv, byla by velká škoda, kdyby jakási televizní reinkarnace paní Tachecí zničila současný stav ČT do podoby jakési repliky Novy a (ne)Primy.
22. 09. 2011 | 10:36

Oslýk destruktivní napsal(a):

Jak někdo už řekl - zpravodajství.
To má být zřejmě vlajková loď ČT1 a její hlavní smysl.

1) technický dojem - k vidění jsou polovzdělanci, kteří neustále prosazují svoje ego, nepustí hosta k řeči a pokoušejí se předvést, že to vědí taky, takže to řeknou raději místo nej; nejsou schopni položit otázku, aniž by zabrala alespoň půl minuty a to, co říká host, je vlastně ani moc nezajímá, protože to mají dopředu napsané. Katastrofa se jmény Václavek nebo Drtinová se odehrává každý den několikrát. Pozvaný host stačí vyslovit tak půl jednoduché věty.

2) Výběr zpráv v zásadě kopíruje ČTK. Vlastních myšlenek se dopustí ČT málokdy - vše je k vidění a ke čtení v jiných "médiích", takže to lze libovolně zaměnit. Navíc se nedozvíte nic.

3) Tento poměrně hubený výběr zpráv s několikavteřinovými šoty (= akvarijní rybičky se nesoustředí déle) ještě ředí bulvární pitomosti o tom, kterak si herečka nechala udělat umělá prsa a jak se našel pejsek.

4) Za tohoto příšerného stavu, kdy vlastně vůbec o žádné zpravodajství nejde (= nedává zprávy, jen se tam předvádí pár zoufalců) se pak těžko lze divit, že drtivá většina lidí se stěhuje na internet, pokud se chce něco opravdu dozvědět.

Pokud televize nemá zpravodajství, podle vás není moc zábavná a nevede veřejnou debatu, pak navrhuji, narozdíl od vás, ji vypnout. Veřejnoprávní ČT 1 je drahá a úplně zbytečná.
04. 10. 2011 | 10:30

KM napsal(a):

Od veřejnoprávní televize očekávám především kvalitní zpravodajství a publicistiku, zaměřené na diváky, kteří mají mozek a neváhají ho použít. Zajímají mě publicistické pořady probírající daný problém do hloubky a v souvislostech a komentáře lidí, kteří k tématu mají co říct. Nechápu, jak je možné, že narozdíl od rozhlasu nebo novin nemá ČT žádného vlastního fundovaného politického komentátora typu pana Nováčka z rozhlasu.
Po vzniku ČT24 nemám v podstatě žádný důvod sledovat ČT1, přičemž očekávám, že ČT24 se bude dále zlepšovat směrem ke kvalitnímu a fundovanému zpravodajství a publicistice. ČT má reflektovat nejzávažnější témata domácí a zahraniční politiky a vést o nich seriózní a nesenzacechtivou diskusi.

Vaše vyzdvihování zpráv na Nově mě mírně řečeno šokuje, protože podle mého názoru divák ČT rozhodně neocení rozjuchaný šot, jak se v ZOO narodila opička - ČT by měla toto téma pojmout spíše jako téma pro reportáž, která se bude zamýšlet nad významem ZOO pro ochranu volně žijících druhů a přiblíží divákovi i současnou úroveň ochrany přirozených ekosystémů exotických zvířat.

ČT by si měla uvědomit, že naprosto nemá šanci přilákat přízeň diváků, pro které je patnáctivteřinový šot na téma zahraniční politiky pouze příležitostí zajít si rychle pro další pivo ještě předtím, než začne další díl oblíbeného seriálu. Naopak, pokud bude o tyto diváky usilovat, velmi spolehlivě odradí a znechutí tu část populace, která je ochotná při sledování televize i myslet.

Důvod klesající sledovanosti ČT1 je naprosto jasný: divák znechucený úrovní ČT nemá jinou možnost, než naladit přes satelit BBC či CNN, domácí politiku sledovat na internetu a zábavu si kupovat na DVD od jiných producentů.
05. 10. 2011 | 11:55

muhaha napsal(a):

Končíme soudruzi. Koho dnes zajímá televize? Je doba internetu. Navíc zmanipulovaná nedemokratickými mafiánskými politickými stranami, které u nás již 20 let vládnou?
05. 10. 2011 | 14:15

Ládik!!! napsal(a):

No vidíte, a stal jste se ředitelem programových okruhů pod vedením komunisty Dvořáka.... Gratuluji.
05. 10. 2011 | 14:18

JARLE HALSNES napsal(a):

No a je to. Komentáře visí pod textem týdny a Fridrich nic.Kdo ví, jestli je četl, všichni ví, že nereagoval . A to je to typické pro zpravodajství, naprosto rozhodující součást vysílání veřejnoprávní televize: Nakvákáme cokoli a máme hotovo. Víc se k tomu nebudeme vracet, byť by nškdo chtěl vědět víc, byť by někdo upozornil na nedostatek, na chybu, nepřesnost. Předhodíte lidem zprávy jako psovi kost, bez jakéhokoi zájmu o odezvu. Proto jste k ničemu a ta pitomá nova vás suše válcuje s těmi svými stupiditami.
07. 10. 2011 | 07:33

Hans-Jörg Schmidt napsal(a):

Úspěch a kvalita: to jsou - v knihách, ve vysílání, v hudbě, obecně - dvěma zásadně odlišnými vlastnostmi. Někdy se oba shodují, někdy ne. CT není tak špatné! Nikdo nepotřebuje na CT zprávy, stejně jako v TV Nova!!!
08. 10. 2011 | 13:51

vlk napsal(a):

Jediné co mne napadlo, při velmi pozdním čtení tohohle Frydrichova blafu je - zoufalé zvolání - hoďte na něj síť!
Na koho?
Na Friydricha a spol!
Pokdu jsou pro něj jaksi měřítkemveřejnoprávnosti Partička , Ano šéfe a Růžová zahrada, tak jsme buď zcel amimo realitu já nebo Frydrich. Ale jedne z nás je dokonalý blázen.
A já s e jím být necítím.
Nova prý vnesla do zpráv lidskost! Tak tahle hláška skutečně nemá chybu!
Člověče nešťatsná, by jste pod lhářem Dvoříkem programovým řediteleM??
No v tom případ ě já klidně mohu být solistou baletu v Metropolitní nebo Bolšom!!
Tou lidskostí mají být potoky krve,a bulvární drbárna nebo sna d chlupaté zvířátko na konec?
Je naprosto tristní, když něco takového slyší ten kdo ČT platí a dokonc e rád, od programového ředitele.
Viděl jste vy šílenče někdy trošku soustavněji vysílání takové ARD nebo ZDF? Které oosobně považuji za naprostou špičku veřejnoprávnosti na kontinentu? Viděl jste jejich zprávy? Viděl jste diskusní požad y typu Direkt aus Bonn nebo nedělní politický diskusní pořa dna ARD? Viděl jste takový Direkt?? Nebo Auslandjournal?
Ale třeba jste viděl někd y ORF. Tam jsem méně verzírovaný.
Asine,jinak byste takový blábol, jaký jste tu předvedl vůbec nemohl pustit na sklo.
Ano,nelze přehlížet sledovanost! Ale nelze z ní dělat absolutní fetiš. Vždycky bud e většina těch a nejspíš velká, co nemyslí a nechce myslet, co jim ke štěstí bohatě stačí pitominy typu Partička nebo Růžovka , co na ně dělá dojem vulgární sprostý kuchyňský macho. Třeba byste rád byl stejný chlapák jako on..
Joa mimochodem - prý chcete kvůli sledovanosti odsunout z podvečerní Jedničky Večerníček. Pokud bych měl pochybnosti , jestli jsem dementní já nebo vy, tak tenVečerníček věci naprosto flagrantně uvádí na pravou míru!! Není veřejnoprávnějšího pořadu než právě on!! Tady s e sejde rodina,tad y malí prcci dostávají na všech těch Rumcajsech,Česílcích Fících, Strýčcích Fido, Chaloupkových věcech,Broučcích, Vochomůrcích a tak dále první a názorné lekce z občanské nauky, z estetiky, ze slušného chování! Asi to budeonen kámen úrazu. Na čo vajaku treba kášňa, že Frydrich. Popíliť! Jak říká klasik! Na čo ČT 1 treba Večerníček , taký dajaký? Popíliť.
Nokoukám, že s eopravdu máme na veřejnoprávní na co těšit! Kdybyste s eradši staral o to , aby popilitické tlaky všech těch nečasů,Kalosuků, Bártů a podobných přežili Reportéři! Aby přežil Moravec, aby byl Události chráněny před zlobnými výlevy prokazatelně lhoucího budoucího ředitele! Ro by bylo.. Dnes je mi jasné, že nebude. S vámi a Dvořákem určitě ne.
Ano Partičku, ANo šéfe a Růžovky nám třeba. A životopisnou story o Mrázkovi. Samozřejmě správně politicky akcentovanou!!
Za co men osud trestá takovýmihle Frydrichy?
12. 10. 2011 | 12:53

Kala napsal(a):

Co provedete s ČT, pane Fridrichu spolu s novým GŘ? Zasadíte jí zřejmě poslední ránu. Neboť na to, co píšete, člověk jen nevěřícně zírá. Pokud nejste soudný Vy, je ještě dost soudných diváků, tak si probůh přečtěte jejich názory zde a taky byste se k nim jednou za čas mohl vyjádřit.

Když ponecháme stranou zpravodajství, které asi chcete inovovat po vzoru Novy, pro ČT 1 bych si přestavovala zase po letech pár inscenací s pevným místem ve vysílání v hlavním vysílacím čase. Něco z těch sedmi miliard by na ně nezbylo? Všechny ty stovky nádherných inscenací, ať z českých, nebo slovenských studií, byly vyrobeny za ředitele Zelenky!!! Smutná skutečnost!
12. 10. 2011 | 23:50

Džony napsal(a):

Proč upadá ČT?Jednoduchá odpověď brouku,asi proto,že tvá bejvalá stará jezdí v MHD na černo,protože si prej dycky zapomene doma portmonku s drobnejma.
17. 11. 2011 | 14:20

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 10:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy