Na telefonu a internetu se nešetří
Britský telekomunikační regulátor Ofcom letos v létě zveřejnil svoji pravidelnou analýzu komunikačního trhu ve Velké Británii, podloženou jako obvykle velkým množství dat a grafů. Protože žijeme v době hospodářské recese, ne-li dokonce krize, zaujal mne graf, zachycující statistiku odpovědí na otázku, které výdaje jsou lidé ochotni omezit, když se dostanou do finančních prolémů.
Jak je vidět, na prvním místě si lidé ve Velké Británii odpustí večerní výlety do společnosti a návštěvy restaurací (chudáci hospodští). Na druhém místě se lidé vzdají prázdninových a víkendových cest a výletů (chudáci cestovní kanceláře). Na třetím místě se odkládají investice do obnovy a vybavení domácností. Následují sportovní aktivity, nákup knih, DVD, oděvů a obuvi, novin a časopisů.
Ještě zajímavější je však spodek tabulky ukazující, na čem lidé ochotni (schopni?) šetřit nejméně. Odzdola to jsou potřeby osobní péče a hygieny – jen tři procenta z dotazovaných je umístilo mezi první tři „šetřící“ volby. Následuje nákup potravin, na kterém by začalo šetřit pouze 6 procent dotazovaných. A jenom deset procent ze zkoumaného vzorku britských spotřebitelů je ochotno šetřit tak, že omezí telefonování nebo odhlásí internet.
P.S. V práci se mi včera rozbil počítač. Měl jsem úřední hodiny a najednou jsem nevěděl, co mám ty dvě hodiny dělat. Co jsme v těch kancelářích dělali, když jsem žili bez počítačů? Už slyším odpověď – telefonovali jsme a bušili do psacích strojů. Jenomže jak jsem mohl žít a pracovat bez internetu??? :-)) To tedy nevím. Statistika z Velké Británie mne přesvědčuje, že v tom nejsem sám.
null
Jak je vidět, na prvním místě si lidé ve Velké Británii odpustí večerní výlety do společnosti a návštěvy restaurací (chudáci hospodští). Na druhém místě se lidé vzdají prázdninových a víkendových cest a výletů (chudáci cestovní kanceláře). Na třetím místě se odkládají investice do obnovy a vybavení domácností. Následují sportovní aktivity, nákup knih, DVD, oděvů a obuvi, novin a časopisů.
Ještě zajímavější je však spodek tabulky ukazující, na čem lidé ochotni (schopni?) šetřit nejméně. Odzdola to jsou potřeby osobní péče a hygieny – jen tři procenta z dotazovaných je umístilo mezi první tři „šetřící“ volby. Následuje nákup potravin, na kterém by začalo šetřit pouze 6 procent dotazovaných. A jenom deset procent ze zkoumaného vzorku britských spotřebitelů je ochotno šetřit tak, že omezí telefonování nebo odhlásí internet.
P.S. V práci se mi včera rozbil počítač. Měl jsem úřední hodiny a najednou jsem nevěděl, co mám ty dvě hodiny dělat. Co jsme v těch kancelářích dělali, když jsem žili bez počítačů? Už slyším odpověď – telefonovali jsme a bušili do psacích strojů. Jenomže jak jsem mohl žít a pracovat bez internetu??? :-)) To tedy nevím. Statistika z Velké Británie mne přesvědčuje, že v tom nejsem sám.