Dvě stě dvacet dva slov rektora VŠEM. – VI.
Děkuji za připomínky, glosy. Jsou mnohdy poučné, inspirativní. Budu se věnovat třem z nich. Tím prvním je glosa – zdenekb napsal: soukromé školy kupování titulů tak nějak institucionalizovaly, takže žádných podfuků není třeba…. Naštěstí v množném čísle.
Na VŠEM to pokládám za naprosto vyloučené! Naše škola až úzkostlivě dbá na anonymitu testů, opravy jsou dělány elektronicky, seminární práce jsou prezentovány veřejně a před komisí. Velmi přísně stíháme opisování, plagiátorství. Druhým je glosa, kde Tomáš mimo jiné píše: ve vaší bezohledné a hlavně neetické honbě za byznysem vyhodíte přes 80 % studentů na základě absurdně a neseriózně navržených testů. Testy jsou jednou ze základních složek kontroly a hodnocení úspěšnosti studentů. Jsou používány již deset let, pravidelně obměňovány a kontrolovány. Loni proběhla úprava testů do jednotné podoby, součástí bylo i zvýšení možností správných odpovědí ze čtyřech na pět. Toto „zpřísnění“ bylo projednáno se studentskou radou a vedlo ke zvýšení „neúspěšnosti“ asi o 5 %. Po roce užívání se úspěšnost u prvních pokusů pohybuje v rozmezí 64 – 89 %. Tím třetím námětem je poznámka, kterou napsal tuším „rebel“: dokonce tato VŠEM mně je známa tím, že tam kdysi existovalo centrum konkurenceschopnosti, kde vydávali ročenky konkurenceschopnosti. K tomu dodávám, Centrum (CES VŠEM) stále existuje, ročenku vydáváme a hodláme vydávat i nadále, i když se jinak jmenuje. Název Ročenka není hodnoceným výstupem podle současné metodiky …
Na VŠEM to pokládám za naprosto vyloučené! Naše škola až úzkostlivě dbá na anonymitu testů, opravy jsou dělány elektronicky, seminární práce jsou prezentovány veřejně a před komisí. Velmi přísně stíháme opisování, plagiátorství. Druhým je glosa, kde Tomáš mimo jiné píše: ve vaší bezohledné a hlavně neetické honbě za byznysem vyhodíte přes 80 % studentů na základě absurdně a neseriózně navržených testů. Testy jsou jednou ze základních složek kontroly a hodnocení úspěšnosti studentů. Jsou používány již deset let, pravidelně obměňovány a kontrolovány. Loni proběhla úprava testů do jednotné podoby, součástí bylo i zvýšení možností správných odpovědí ze čtyřech na pět. Toto „zpřísnění“ bylo projednáno se studentskou radou a vedlo ke zvýšení „neúspěšnosti“ asi o 5 %. Po roce užívání se úspěšnost u prvních pokusů pohybuje v rozmezí 64 – 89 %. Tím třetím námětem je poznámka, kterou napsal tuším „rebel“: dokonce tato VŠEM mně je známa tím, že tam kdysi existovalo centrum konkurenceschopnosti, kde vydávali ročenky konkurenceschopnosti. K tomu dodávám, Centrum (CES VŠEM) stále existuje, ročenku vydáváme a hodláme vydávat i nadále, i když se jinak jmenuje. Název Ročenka není hodnoceným výstupem podle současné metodiky …