Banka vyšoupla ze srdcí lvíčky
Zapnu si takhle v sobotu odpoledne ČT4 a koukám jak sůva z nudlí, že ta naše ubohoučká veřejnoprávní televize už asi fakticky nemá co vysílat, když dává přímý přenos z podnikových sportovních her.
Ragby tam hraje mužstvo Komeční banky proti nějakým pořízkům v černočervenožlutých dresech. Halekají na sebe německy. "Že by si to naši bankéři rozdávali s kolegy z Deutsche Bank?" napadne mě.
Přijde mi to ale divné, protože se pramálo starají o propagaci svého živitele - na rozdíl od českých podnikových ragbistů s velkým nápisem KB a červenočerným logem banky na hrudi. Na prsou jim chybí jak firemní znak, tak i zkratka jejich bankovního domu.
Pouze na srdci mají černou orlici, národní symbol své země, v níž určitě úspěšně podnikají ve finanční sféře. Pak si konečně přešlápnu a přestanu si stát na vedení.
"Že by reprezentanti Komerční banky nehráli proti žádnému účastníkovi německé podnikové ragbyové ligy, a pozvali si k utkání do Prahy národní tým SRN?" bleskne mi hlavou.
Z nejistoty mě, díkybohu, vysvobodí komentátor. Říká ´naši´ a ´nebezpečí pro český tým ještě nekončí´. Dojdu k televizi na půl metru a konečně jsem doma. Nad obřími písmeny KB na dresu ´našich´ se krčí český lvíček. Pak si vezmu televizní program a všechno je jasné. Píše se tam 12:55 Česko - Německo, ragby.
Ještě si vzpomenu na sedmdesátá léta minulého století, kdy hokejisté Švédska vyměnili tři korunky na hrudi za nějaký pivovar (nebo něco takového, už je to dávno...). Komunistická propaganda tento lapsus využila k ostré kritice kapitalismu, společenského systému, jež staví komerční zájmy nad vlastenectví. Ideologové totalitního režimu byli mimo mísu skoro ve všem, v případu tří korunek si ale připsali neomylný zásah.
Cesta České republiky od totalitě k demokracii, v níž vládne autokrativně neviditelná ruka trhu, zjevně sleduje skandinávskou stopu.
A časopis Stadion - kdyby ho někdo vzkřísil z jeho legendární podoby před rokem 1989 - by mohl svou slavnou rubriku ´S lvíčkem na prsou´ změnit na ´S Komerční bankou (případně s jiným mecenášem) na prsou´.
České ragby určitě nemá peněz nazbyt, vždyť až na výjimky v něm reprezentují naši vlast ryzí amatéři. A od Komerční banky je samozřejmě hezké, že báječné muže se šiškou sponzoruje.
Ale taky je nevkusné, že její topmanažeři dovolí, aby reklama na jejich firmu vystrnadila na ´našem´ dresu český národní znak z jeho výsostného území - ze srdce a jeho nejbližšího okolí.
Ragby tam hraje mužstvo Komeční banky proti nějakým pořízkům v černočervenožlutých dresech. Halekají na sebe německy. "Že by si to naši bankéři rozdávali s kolegy z Deutsche Bank?" napadne mě.
Přijde mi to ale divné, protože se pramálo starají o propagaci svého živitele - na rozdíl od českých podnikových ragbistů s velkým nápisem KB a červenočerným logem banky na hrudi. Na prsou jim chybí jak firemní znak, tak i zkratka jejich bankovního domu.
Pouze na srdci mají černou orlici, národní symbol své země, v níž určitě úspěšně podnikají ve finanční sféře. Pak si konečně přešlápnu a přestanu si stát na vedení.
"Že by reprezentanti Komerční banky nehráli proti žádnému účastníkovi německé podnikové ragbyové ligy, a pozvali si k utkání do Prahy národní tým SRN?" bleskne mi hlavou.
Z nejistoty mě, díkybohu, vysvobodí komentátor. Říká ´naši´ a ´nebezpečí pro český tým ještě nekončí´. Dojdu k televizi na půl metru a konečně jsem doma. Nad obřími písmeny KB na dresu ´našich´ se krčí český lvíček. Pak si vezmu televizní program a všechno je jasné. Píše se tam 12:55 Česko - Německo, ragby.
Ještě si vzpomenu na sedmdesátá léta minulého století, kdy hokejisté Švédska vyměnili tři korunky na hrudi za nějaký pivovar (nebo něco takového, už je to dávno...). Komunistická propaganda tento lapsus využila k ostré kritice kapitalismu, společenského systému, jež staví komerční zájmy nad vlastenectví. Ideologové totalitního režimu byli mimo mísu skoro ve všem, v případu tří korunek si ale připsali neomylný zásah.
Cesta České republiky od totalitě k demokracii, v níž vládne autokrativně neviditelná ruka trhu, zjevně sleduje skandinávskou stopu.
A časopis Stadion - kdyby ho někdo vzkřísil z jeho legendární podoby před rokem 1989 - by mohl svou slavnou rubriku ´S lvíčkem na prsou´ změnit na ´S Komerční bankou (případně s jiným mecenášem) na prsou´.
České ragby určitě nemá peněz nazbyt, vždyť až na výjimky v něm reprezentují naši vlast ryzí amatéři. A od Komerční banky je samozřejmě hezké, že báječné muže se šiškou sponzoruje.
Ale taky je nevkusné, že její topmanažeři dovolí, aby reklama na jejich firmu vystrnadila na ´našem´ dresu český národní znak z jeho výsostného území - ze srdce a jeho nejbližšího okolí.