Jak je důležité míti Táňu
Táňa Fischerová dokázala a ukázala nad slunce jasně dvě zásadní věci: Za prvé, dostatečně známá a veřejně prospěšná osobnost skutečně vybudí spontánní sebeorganizující aktivitu nikým
neplacených jednotlivců a jednotlivkyň, a to dostatečně mohutnou, aby kandidující dokázal(a)
překročit práh 50 000 petičních podpisů.
Za druhé, stalo se tak - podle mého (hrubého) odhadu - za nějakých 20 000 korun českých. Toť celé náklady na předvolební kampaň k přímé volbě prezidentské. A jak s oblibou prohlašuje Táňa Fischerová, ostatní je na férových českých veřejnoprávních médiích a rozhodnutí voličů.
Z toho vyplývají také jisté závěry. Za prvé, mělo by být napříště vysloveně ostudné objednat si
sběr hlasů u PR agentury, případně platit brigádníkům za počet nasbíraných hlasů. Za druhé, jak
(ne)efektivně a (ne)smysluplně nakládají kandidující s penězi "sponzorů", stran a dárců v
kampani, stejně tak (ne)efektivně budou nakládat ve funkci s penězi státními.
Zde srovnání a propočet efektivity nákladů na kampaň:
Poznámka: započítala jsem veškeré (mně známé) náklady, které šly jasně ve prospěch kandidatury, ať je platil, kdo je platil (sám kandidující ze své kapsy, z volebního účtu, ze stranické pokladny; a také třetí osoba sice nespojená s kandidátem, ale kandidáta podporujícícho). Pokud se mi tedy na ulici dostal do ruky letáček např. T. Fischerové, započítala jsem. Pokud někdo měl akce po republice, započítala jsem - bez ohledu na to, z jakého účtu to šlo. Pokud některým kandidátům je k ruce placený pracovník té které strany, započítala jsem určité mzdové náklady. Jde mi hlavně o to, dobrat se k nějaké základní cifře nákladů na prezidentskou kampaň obecně. Uvítám Vaše komentáře a připomínky. Transparentno nákladů bude sledovat i Transparency International
Fischerová Táňa - 72 600 hlasů
(3 domény, webhosting, letáček barevný A6, cestovné)..... 20 000 Kč tj. 0,5 Kč na 1 petiční
hlas.
pozn. na účtě neutracených 14 210 Kč
Franz Vladimír - 88 400 hlasů
(1 doména, webhosting, stánky, bannery, plakáty, Franz tour, potisk triček aj.).... 130 000 Kč tj. 1,5 Kč na petiční hlas
pozn. na účtě neutracených 50 000 Kč
Roithová Zuzana - 81 199 hlasů
(doména, webhosting, propagační materiály, částečně placený volební štáb, cestovné aj.).... 400 000 Kč
tj. 4,9 Kč na 1 hlas
pozn. Z. Roithová ze svého přispěla cca 200.000 Kč;
údajně přislíbeno od strany KDU-ČSL 4 mil Kč - toto uvádí média, sama paní Roithová se proti tomu ohrazuje.
Nevypisuji ostatní kandidující, kteří operují či chtějí operovat s vyšším počtem jednotek milionů.... (???!!!)
Opravy článku dne. 28.11. 2012:
+ poznámka k zohledněným výdajům
+ navýšení získaných petičních hlasů pro Z. Roithovou z 80 100 na 80 199 a přepočet na 1 hlas
+ informace o příspěvku ze svého u Z. Roithové
+ slovo částečně (u volebního štábu Z. Roithové)
neplacených jednotlivců a jednotlivkyň, a to dostatečně mohutnou, aby kandidující dokázal(a)
překročit práh 50 000 petičních podpisů.
Táňa Fischerová
Za druhé, stalo se tak - podle mého (hrubého) odhadu - za nějakých 20 000 korun českých. Toť celé náklady na předvolební kampaň k přímé volbě prezidentské. A jak s oblibou prohlašuje Táňa Fischerová, ostatní je na férových českých veřejnoprávních médiích a rozhodnutí voličů.
Z toho vyplývají také jisté závěry. Za prvé, mělo by být napříště vysloveně ostudné objednat si
sběr hlasů u PR agentury, případně platit brigádníkům za počet nasbíraných hlasů. Za druhé, jak
(ne)efektivně a (ne)smysluplně nakládají kandidující s penězi "sponzorů", stran a dárců v
kampani, stejně tak (ne)efektivně budou nakládat ve funkci s penězi státními.
Zde srovnání a propočet efektivity nákladů na kampaň:
Poznámka: započítala jsem veškeré (mně známé) náklady, které šly jasně ve prospěch kandidatury, ať je platil, kdo je platil (sám kandidující ze své kapsy, z volebního účtu, ze stranické pokladny; a také třetí osoba sice nespojená s kandidátem, ale kandidáta podporujícícho). Pokud se mi tedy na ulici dostal do ruky letáček např. T. Fischerové, započítala jsem. Pokud někdo měl akce po republice, započítala jsem - bez ohledu na to, z jakého účtu to šlo. Pokud některým kandidátům je k ruce placený pracovník té které strany, započítala jsem určité mzdové náklady. Jde mi hlavně o to, dobrat se k nějaké základní cifře nákladů na prezidentskou kampaň obecně. Uvítám Vaše komentáře a připomínky. Transparentno nákladů bude sledovat i Transparency International
Fischerová Táňa - 72 600 hlasů
(3 domény, webhosting, letáček barevný A6, cestovné)..... 20 000 Kč tj. 0,5 Kč na 1 petiční
hlas.
pozn. na účtě neutracených 14 210 Kč
Franz Vladimír - 88 400 hlasů
(1 doména, webhosting, stánky, bannery, plakáty, Franz tour, potisk triček aj.).... 130 000 Kč tj. 1,5 Kč na petiční hlas
pozn. na účtě neutracených 50 000 Kč
Roithová Zuzana - 81 199 hlasů
(doména, webhosting, propagační materiály, částečně placený volební štáb, cestovné aj.).... 400 000 Kč
tj. 4,9 Kč na 1 hlas
pozn. Z. Roithová ze svého přispěla cca 200.000 Kč;
údajně přislíbeno od strany KDU-ČSL 4 mil Kč - toto uvádí média, sama paní Roithová se proti tomu ohrazuje.
Zuzana Roithová
Nevypisuji ostatní kandidující, kteří operují či chtějí operovat s vyšším počtem jednotek milionů.... (???!!!)
Opravy článku dne. 28.11. 2012:
+ poznámka k zohledněným výdajům
+ navýšení získaných petičních hlasů pro Z. Roithovou z 80 100 na 80 199 a přepočet na 1 hlas
+ informace o příspěvku ze svého u Z. Roithové
+ slovo částečně (u volebního štábu Z. Roithové)