Máme to v rukách
Všechny ivěci jako Pady, Phony, Pody, tablety s připojením do Internetu. Jedním slovem mobilizujeme. Matematika je mobilní. Máme v rukách matematické programy, které lze pohotově použít. Máme v rukách takřka všechny matematické znalosti, které má lidstvo k dispozici a které můžeme pohotově studovat. Celá věda mobilizuje. Je to počátek.
Když Hyppasos z Metapontu (někdy 500 před Kristem) ukázal, že odmocnina ze dvou není racionální číslo, nebylo v té době vůbec zřejmé, že iracionálních čísel bude více než racionálních. Byl to počátek pro nekonečno vyššího řádu. Je možné říci, že počátek změny pohledu na svět. Jako když M. Koperník předpokládal, že ne Země, ale slunce je ve středu. Podobný počátek může znamenat mobilní věda.
Máme v rukách výkonné "mikroskopy" pro pohled do vědy, světa, vesmíru, života. Stáváme se experimentátory. Získáváme postavení badatelů. Máme šanci odlehčit univerzitám a třetinu univerzitní výuky převést na tento základ. Není potřeba učit řadu tradičních znalostí. Příkladem může být zdlouhavé vyšetřování stability systémů, kterou mikroskop zvládne sám a velmi rychle. Univerzitní vzdělávání může trvat kratší dobu.
Tomu rozumím, neboť jde o cestu dopředu. Nerozumím však chystanému školnému, které je z tohoto pohledu cestou zpět. Přitom žijeme v čase s Hippasovým nebo Koperníkovým potenciálem. Jako počátek. Počátek pro nás i pro studenty, který máme v rukách. Pro "nekonečno" vyššího řádu.
Když Hyppasos z Metapontu (někdy 500 před Kristem) ukázal, že odmocnina ze dvou není racionální číslo, nebylo v té době vůbec zřejmé, že iracionálních čísel bude více než racionálních. Byl to počátek pro nekonečno vyššího řádu. Je možné říci, že počátek změny pohledu na svět. Jako když M. Koperník předpokládal, že ne Země, ale slunce je ve středu. Podobný počátek může znamenat mobilní věda.
Máme v rukách výkonné "mikroskopy" pro pohled do vědy, světa, vesmíru, života. Stáváme se experimentátory. Získáváme postavení badatelů. Máme šanci odlehčit univerzitám a třetinu univerzitní výuky převést na tento základ. Není potřeba učit řadu tradičních znalostí. Příkladem může být zdlouhavé vyšetřování stability systémů, kterou mikroskop zvládne sám a velmi rychle. Univerzitní vzdělávání může trvat kratší dobu.
Tomu rozumím, neboť jde o cestu dopředu. Nerozumím však chystanému školnému, které je z tohoto pohledu cestou zpět. Přitom žijeme v čase s Hippasovým nebo Koperníkovým potenciálem. Jako počátek. Počátek pro nás i pro studenty, který máme v rukách. Pro "nekonečno" vyššího řádu.