Česká republika získala hlavní vědeckou cenu Evropské komise
Studenti M. Rapčák a D. Pěgřímek z Gymnázia Orlová obdrželi hlavní cenu na evropské soutěži mladých vědců EUCYS popsané blíže zde
1. hlavní cenu
za práci "Úplný fázový diagram CO2 nanoklastrů." Jde o počítačové simulace shluků molekul kysličníku uhličitého a chování tohoto plynu za působení tlaku. Výpočty byly tak náročné, že je autoři uskutečnili na superpočítači. O výsledcích sepsali článek a poslali do váženého odborného časopisu. Výsledky simulace pomohou při uvažovaném ukládání tohoto plynu na dno oceánů. Protože jde o skleníkový plyn, jeho ukládání odlehčí atmosféře.
Zároveň obdrželi cenu Švédské akademie pro nejlepší práci spojenou s pozváním na předávání Nobelových cen.
Jde jednoznačně o úspěch systematické práce s talentovanými středoškoláky, která má u nás více než třicetiletou tradici.
Na soutěžní přehlídce 125 mladých vědců (14-21 let) z 37 zemí EU a ostatního světa v Lisabonu byly uděleny tři 1. hlavní ceny. Kromě nás 1. hlavní cenu obdrželo Maďarsko a Polsko.
Jsme tu nadšeni a s velkým srdcem blahopřejeme.
Děkuji za fotografii Zuzce Novosadové
1. hlavní cenu
za práci "Úplný fázový diagram CO2 nanoklastrů." Jde o počítačové simulace shluků molekul kysličníku uhličitého a chování tohoto plynu za působení tlaku. Výpočty byly tak náročné, že je autoři uskutečnili na superpočítači. O výsledcích sepsali článek a poslali do váženého odborného časopisu. Výsledky simulace pomohou při uvažovaném ukládání tohoto plynu na dno oceánů. Protože jde o skleníkový plyn, jeho ukládání odlehčí atmosféře.
Zároveň obdrželi cenu Švédské akademie pro nejlepší práci spojenou s pozváním na předávání Nobelových cen.
Jde jednoznačně o úspěch systematické práce s talentovanými středoškoláky, která má u nás více než třicetiletou tradici.
Na soutěžní přehlídce 125 mladých vědců (14-21 let) z 37 zemí EU a ostatního světa v Lisabonu byly uděleny tři 1. hlavní ceny. Kromě nás 1. hlavní cenu obdrželo Maďarsko a Polsko.
Jsme tu nadšeni a s velkým srdcem blahopřejeme.
Vítězní studenti M. Rapčák a D. Pěgřímek u svého projektu
Děkuji za fotografii Zuzce Novosadové