Teorie matematiky
Cílem současného vzdělání je bytost, která bez potíží analyzuje složité a chaotické systémy. Jedinec z doby před čtyřmi tisíci lety to svým způsobem pravděpodobně uměl také.
Uvádí se, že takový cíl dnes splní vzdělání, které se soustřeďuje na historii, psychologii, sociologii, matematiku a počítače. Před necelými třemi tisíci lety se ve vzdělávání soustřeďovali na tzv. kvadrivium, které obsahovalo hudbu, aritmetiku, geometrii a astronomii. Hudba komunikovala s duší, aritmetika a geometrie formovaly dovednosti a astronomie rozuměla řeči nebes.
Když kvadrivium porovnám se současnou představou, zase tak mnoho se nezměnilo. Matematika zůstala a protože to s duší není lehké, koncentruje se na ni místo hudby slovo hned ve dvou logiích a s historií za zády.
Teorie matematiky za čtyři tisíce let úrodně vyrostly. K původním číslům a geometrii se přidala například logika, algebra, kalkulus a také počítání s jednotkou a ničím. Stupně matematických myšlenek od starověku po současnost obsahuje obrázek níže. Přesto nebo právě díky nim udržely teorie matematiky ve vzdělávání stejné místo.
Když pozoruji stupně na obrázku (stupně jsou subjektivní), na první pohled se zdá, že teorie matematiky zrychlují. Podrobnější analýza ale ukazuje, že jde spíše o větší polovinu křivky typu "S". Matematika totiž prahne po duši, po logiích. První krok k tomu již udělala. V čím dále větší míře se podílí na monitorování duší.
Když bych měl přát před třemi-čtyřmi tisíci lety, přál bych pravděpodobně dobrou hudbu, lekci z matematiky a pohled na oblohu. Dnes mi prosím dovolte popřát dobrou psychiku, vztahy, lekci z matematiky a pohled ... (raději na nebe).
Uvádí se, že takový cíl dnes splní vzdělání, které se soustřeďuje na historii, psychologii, sociologii, matematiku a počítače. Před necelými třemi tisíci lety se ve vzdělávání soustřeďovali na tzv. kvadrivium, které obsahovalo hudbu, aritmetiku, geometrii a astronomii. Hudba komunikovala s duší, aritmetika a geometrie formovaly dovednosti a astronomie rozuměla řeči nebes.
Když kvadrivium porovnám se současnou představou, zase tak mnoho se nezměnilo. Matematika zůstala a protože to s duší není lehké, koncentruje se na ni místo hudby slovo hned ve dvou logiích a s historií za zády.
Teorie matematiky za čtyři tisíce let úrodně vyrostly. K původním číslům a geometrii se přidala například logika, algebra, kalkulus a také počítání s jednotkou a ničím. Stupně matematických myšlenek od starověku po současnost obsahuje obrázek níže. Přesto nebo právě díky nim udržely teorie matematiky ve vzdělávání stejné místo.
Když pozoruji stupně na obrázku (stupně jsou subjektivní), na první pohled se zdá, že teorie matematiky zrychlují. Podrobnější analýza ale ukazuje, že jde spíše o větší polovinu křivky typu "S". Matematika totiž prahne po duši, po logiích. První krok k tomu již udělala. V čím dále větší míře se podílí na monitorování duší.
Když bych měl přát před třemi-čtyřmi tisíci lety, přál bych pravděpodobně dobrou hudbu, lekci z matematiky a pohled na oblohu. Dnes mi prosím dovolte popřát dobrou psychiku, vztahy, lekci z matematiky a pohled ... (raději na nebe).