Proč připravovat projekt, který bude fungovat (když všechno dobře půjde) až za dvacet let, když můžeme existující stavby městského okruhu propojit v odlehčené, investičně méně náročné podobě, s minimem tunelových úseků a mimoúrovňových křižovatek? Je třeba maximálně využít již existující koridory, včetně například tzv. průmyslového polookruhu ulic Kbelská a Průmyslová, a okruh dostavět tak, aby byl maximálně využitelný i pro MHD.
Hlavní město dnes zahodilo mimořádnou příležitost dohlédnout na urbanistickou kvalitu zástavby Masarykova nádraží. Umožnilo skupině Penta využít pro projekt pozemky patřící městu bez plnohodnotného protiplnění. Městské pozemky si soukromý investor vypůjčí proto, aby na svých pozemcích mohl stavět kapacitněji a povinný podíl zeleně mohl přesunout na městské pozemky. Součástí dohody by podle mě mělo být nejen finanční protiplnění, ale zejména závazné podmínky k podobě projektu. To v dnes schválené dohodě zcela chybí.
Tento dopis byl poslán všem známým kandidátům na prezidenta ČR s dohledatelnou emailovou adresou a zveřejněn 7. 9. 2017