Centrum Prahy jen pro někoho?
Praha 1 chce výrazně omezit průjezd cyklistů Starým městem. Omezení má údajně ochránit návštěvníky centra před neukázněnými turisty, kteří se po zákazu Segwayů pohybují v ulicích na nejrůznějších vozítkách. Jistě, jsou rychlí, špatně viditelní a nebezpeční. Návrh Prahy 1 je ovšem ještě o něco nebezpečnější.
V centru hlavního města se kříží mnoho páteřních pražských cyklotras. Pokud Praha 1 omezí provoz kol na náměstí Republiky, Na Příkopech a v dolní polovině Václavského náměstí, co se pak asi stane? Možná se někteří cyklisté vrátí do automobilů nebo budou jezdit na kole po frekventovaných silnicích a kličkovat mezi automobily a tramvajemi. Pravděpodobnost dopravních karambolů v centru města se nesníží, a zrušíme tím třeba dobře fungující obsluhu kanceláří messengery na kolech.
Přitom by stačilo málo: tam, kde je koncentrace chodců vysoká, vymezit třeba jen odlišnou dlažbou pruh pro cyklisty. Provoz elektrokoloběžek i provoz nevzhledných turistických cyklobusů, kde se během jízdy pije pivo, by mělo řešit Ministerstvo dopravy. Pokud cyklista nebo jemu podobný účastník provozu nerespektuje dopravní značení či riskantní rychlou jízdou ohrožuje chodce, měl by být samozřejmě postihován dle již existujících dopravních předpisů a vyhlášek.
Buďme vděčni za každého Pražana, který ráno nenasedne do auta. Šetří naše plíce, šetří městu peníze, šetří prostor, kterého je ve městě vždy míň, než bychom potřebovali. Cyklisté, chodci a motoristé nemají být nepřátelé, jsou to v první řadě spoluobčané, kteří chtějí žít ve stejném městě. Naše již beztak dost rozdělená společnost další bariéry nepotřebuje.
I proto, že vzhledem ke specifikům Prahy 1 nebude její pokrytí MHD nikdy ideální, dejme nejen turistům, ale i místním možnost rozhodnout se pro pohodlnou a ohleduplnou cestu na kole. Vždyť i na Praze 1 ještě kupodivu žijí normální lidé a my chceme, aby se jim tam žilo dobře. Skanzenů už bylo, myslím, dost.
cyklisté v centru - zdroj web City:One
V centru hlavního města se kříží mnoho páteřních pražských cyklotras. Pokud Praha 1 omezí provoz kol na náměstí Republiky, Na Příkopech a v dolní polovině Václavského náměstí, co se pak asi stane? Možná se někteří cyklisté vrátí do automobilů nebo budou jezdit na kole po frekventovaných silnicích a kličkovat mezi automobily a tramvajemi. Pravděpodobnost dopravních karambolů v centru města se nesníží, a zrušíme tím třeba dobře fungující obsluhu kanceláří messengery na kolech.
Přitom by stačilo málo: tam, kde je koncentrace chodců vysoká, vymezit třeba jen odlišnou dlažbou pruh pro cyklisty. Provoz elektrokoloběžek i provoz nevzhledných turistických cyklobusů, kde se během jízdy pije pivo, by mělo řešit Ministerstvo dopravy. Pokud cyklista nebo jemu podobný účastník provozu nerespektuje dopravní značení či riskantní rychlou jízdou ohrožuje chodce, měl by být samozřejmě postihován dle již existujících dopravních předpisů a vyhlášek.
Buďme vděčni za každého Pražana, který ráno nenasedne do auta. Šetří naše plíce, šetří městu peníze, šetří prostor, kterého je ve městě vždy míň, než bychom potřebovali. Cyklisté, chodci a motoristé nemají být nepřátelé, jsou to v první řadě spoluobčané, kteří chtějí žít ve stejném městě. Naše již beztak dost rozdělená společnost další bariéry nepotřebuje.
I proto, že vzhledem ke specifikům Prahy 1 nebude její pokrytí MHD nikdy ideální, dejme nejen turistům, ale i místním možnost rozhodnout se pro pohodlnou a ohleduplnou cestu na kole. Vždyť i na Praze 1 ještě kupodivu žijí normální lidé a my chceme, aby se jim tam žilo dobře. Skanzenů už bylo, myslím, dost.