Byznys na chudobě

30. 09. 2013 | 06:44
Přečteno 3349 krát
Dobře fungující stát se mimo jiné pozná tak, že dokáže ochránit chudé a nemocné. Bohužel chudší občany se našemu státu chránit nedaří, naopak je ochoten se na nich přiživit.

Co dělá náš stát pro chudé občany? Minimálně to, že se mu daří dobře podporovat byznys na chudých. V první řadě podporuje lichváře. V západních zemích je standardní, že úroky nad určitou mez jsou považovány za lichvu. Například ve Švýcarsku je to 15%, v Německu pak 20%. U nás není problém si půjčit i na úrok přes 2 000%. Vytvořit zákon, který jasně stanoví, co je a není lichva, zcela jistě není složité. Takový zákon již dávno mělo připravit ministerstvo financí. Kdo zde dlouhá léta vládnul, víme. Z jakých důvodů asi dnes stále takový zákon nemáme, bohužel domyslíme.

Druhá nemorální záležitost je hazard. Ten se podílí na nespočtu rozpadlých rodin a osobních neštěstích. Místo toho, aby stát proti takovým „podnikatelům“ zakročil, již roky jim vychází daňově vstříc. Sice musí přispívat na sport nebo dobročinné účely, ale z takových peněz si samotní „podnikatelé“ přes různé organizace často staví golfová hřiště. Takové peníze jsou zcela mimo kontrolu státu. Proč? Jenom připomenu, že hazard spadá do gesce ministerstva financí, které roky řídil člověk, který mimo jiné otevřel trh s hazardem po internetu.

Třetím dobrým byznysem na chudých jsou exekuce. Náš soused minulý rok nadělal na automatech dluh půl milionu a letos přišel o dům v hodnotě téměř tří milionů. Náhodou dům koupila realitka za poloviční tržní cenu a teď jej prodává za dvojnásobek. Takové jednání je dle zdravého rozumu nemorální. Místo toho, aby stát takovému jednání bránil, je první, kdo své dluhy na dlužníkovi vymáhá. Na ostatní věřitele pak již často nic nezbude.

Stát nesmí podporovat byznys na chudších občanech. Bohužel většina dosavadních politiků pro nápravu stávajícího žalostného stavu mnoho neudělala. Někteří z nich naopak ochotně tento byznys podporovali. Až překvapivě často u toho byl člověk, který se dodnes skrývá za Karlem Schwarzenbergem. Pokud pravicová politika znamená byznys na chudých občanech, je nejvyšší čas na obrodu naší pravice.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Luba napsal(a):

"Až překvapivě často u toho byl člověk, který se dodnes skrývá za Karlem Schwarzenbergem."

Vy naivo :)
30. 09. 2013 | 06:50

Neudržitelný napsal(a):

Autor
"Kdo zde dlouhá léta vládnul, víme."
" Bohužel většina dosavadních politiků pro nápravu stávajícího žalostného stavu mnoho neudělala."
Souhlasím, nesmíme znovu volit dosavadní politiky. K nim patří i KDU-ČSL.
30. 09. 2013 | 06:55

Petronila napsal(a):

Tento stát je o tom aby pák borečků žilo v blahobytu a zbytek louskal šváby.
Na tom přece není nic nemorálního, hlupáci si to zaslouží, dobře jim tak. Jen hlupáci volí zloděje a lháře, a těch tu je....
30. 09. 2013 | 07:01

Finn napsal(a):

Teze v článku většinou pravdivé, ale...
Kdybyste se dostal do PS (čemuž nevěřím a ani si to nepřeji), je více než pravděpodobné, že partaj, za níž kandidujete, bude chtít koalovat právě s tím černokněžníkem, stojícím za atrapou šlechtice.
30. 09. 2013 | 07:16

muromec napsal(a):

Kdo říká A měl by věc domyslet a pak říct taky B. A kdybyste vy trošinku domyslel svůj blog do konce, mladej, musel byste ho zakončit: "A proto se musíme zasadit za návrat socialismu, tentokrát hezky s lidskou tváří, očištěného od ňákých těch negativ které měl v ČSSR ten předešlý socialismus." Jenomže vy domýšlet neumíte, a nikdy umět nebudete, mladej.
Jaképak hezké tema si zvolíte příště? Situaci v rodinách nezaměstnaných, nebo zoufalou situaci bezdomovců? Už dávno jste taky nepřišel s nějakou další řetězovou hladovkou. Pozor na věc, čert ani komunisti nespí!
30. 09. 2013 | 07:52

popapulus napsal(a):

Halíři (Heller), to je těžký, když duchem oslabený raději štve studenty proti ženské, která nikomu neublížila, místo toho aby tytéž studenty orientoval proti mocným, kteří je berou u huby. No, klasické KDU-ČSL.
30. 09. 2013 | 08:22

Mac napsal(a):

he-he-hele, Heller

statečný pogromista a hladovkář z jihu - čirou náhodou takto těsně před volbami - odhalil, že je v tomto státě totální bordel.
Heller, to tady ale museli vládnout komouši, né? Přece není možné, aby pod praporem pravice došla tato republika tam, kam došla.....

Heller - okamžitě zorganizovat hepeningy a hladovky, aby komouši okamžitě odešli z vedení této země. Helleristé si přeci republiku rozvracet nedají. Jediný, kdo to dá do pořádku, jsou klerikálové. No, prachů na to teď budou mít dost.

Vzdělaný inteligent Heller Na hrad!!!!
30. 09. 2013 | 08:28

olga napsal(a):

V minulém režimu jsem si myslela, že končí vláda peněz. Dnes už vím, že to byla pohádka. Peníze se postavily na nohy. Vládnou.
30. 09. 2013 | 08:36

Mac napsal(a):

jo, heheHeller
abych nezapomněl:

docela by mne zajímalo, jestli si uvědomujete, jak strašidelně slabé, plytké a nic objevného neříkající jsou vaše zdejší výměšky. Úroveň slohovky žáka 5. třídy....

Heller, vy fakt učíte?
30. 09. 2013 | 08:44

vasja napsal(a):

Druhej Hollan.
Do tý politiky se teda dere sebranka.
30. 09. 2013 | 08:56

Petr. napsal(a):

Pane Heller, nebyla snad Vaše strana mimo 2 ve všech polistopadových vládách, dokonce z jedním Vaším superministrem všeho možného i nemožného. A v té době se s ochranou chudých nedalo nic dělat? Nebo slibem neublížíš, hlavně se dostat mezi Nadlidi a pak opět skutek, utek?
30. 09. 2013 | 08:57

yaya napsal(a):

Heller, ten co se skrývá za pseudošlechticem vylezl odkud? Není náhodou, ale opravdu zcela náhodou z hnízda jm=énem KDU? Z této strany vylezla pěkná řádka vykuků, Kopřivou počínaje a Kalouskem konče, ovšem hladovkář je jiný, lepší. Jin ak ovšem nechápu, proč chcete objevovat objevené, stačí se podívat na tr. zákon z doby dávno minulé a paragraf o lichvě tam samozřejmě byl, úroky při půjče od banky byly také někde úplně jinde, ale tato doba je pece tabu. Co říkáte dětem, kterým blbnete hlavičky, když mají hladovkařit proti demokratickým volbám a jejich výsledkům? Jste jedním z důvodů, proč KDU je pro mě a mou rodinu stranou nevolitelnou, to skutečně raději ultraliberály SSO.
30. 09. 2013 | 09:14

juvel napsal(a):

Odstranit byznys na chudobě, hazard, lichvu, nemravné exekuce. Hellere, zatím jste se svými studenty proti těmto věcem nehnuli ani prstem. Bylo vás slyšet jen při akci proti demokraticky zvolené komunistické krajské radní. Od Vás a od lidovců nelze, bohužel, nic poctivého očekávat.
30. 09. 2013 | 09:14

Baba Jaga napsal(a):

O účasti lidovců na nynějších poměrech již napsali jiní přede mnou.
Já se dnes koukla na údaje o autorovi blogu. Je již dlouho ženatý? To mně, bábě zvědavé, docela ušlo. Jakož i to, zda úspěšně ukončil své studium matematiky. Neví to někdo?
30. 09. 2013 | 09:19

Vandal napsal(a):

Jakož i to, zda úspěšně ukončil své studium matematiky. Neví to někdo?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

nevím, jestli autor úspěšně dokončil studium matematiky, potažmo jakékoliv studium.

Ale řekl bych, že o něm ještě uslyšíme. Působí dojmem fanatika, všehoschopného.

Psychopat, jakých je v politice plno, čím to tak může být?

Proč se do politiky hrnou právě ti, kteří tam napáchají vždy nejvíce škod, proč nejsou preventivně internováni, v kleci a ve svěrací kazajce? Tak by byli společnosti přece daleko prospěšnější, není liž pravda?
30. 09. 2013 | 09:41

Čankajšek napsal(a):

Hellere, myslíte, že pravice se dá obrodit? Byznys na chudých občanech, je totiž podstatou každé pravicové politiky. Byť se ho pravice snaží zabalit do pozlátka. Zejména před volbami.
30. 09. 2013 | 09:42

Kala napsal(a):

Dobrýtro, pane Hellere. Probudil jste se konečně do reálného světa? Škoda toho času a sil, které jste vyplácal na tu Vaši revoltu.
30. 09. 2013 | 09:42

Petr napsal(a):

Pane Hellere, váš ubohý soused, který jel v hazardu, výrazně podporovaném vaší stranou se dočkal toho, že jeho dům byl prodán ve veřejné dražbě... Tedy za takovou cenu, kterou zúčastnění považovali za akceptovatelnou. Jakékoliv řeči o tom, že jej realitka skutečně prodá za dvojnásobek jsou jenom spekulace.
Na základě Nového občanského zákoníku, který Senátu, kde máte pořád zástupce nestál ani za projednání, se zřejmě nedočká ani toho. Zavedli jsme v naší a i okolní právní historii nevídaný institut propadné zástavy, jenom mu eufemisticky říkáme zajišťovací převod práva.
A pokud se domáháte definice lichvy od Ministerstva financí, tak klepete na nesprávné dveře. Definice úroku a jeho výpočtu musí být primárně v Občanském zákoníku, protože jinak každý, koho budete chtít za lichvu stíhat prostě odkáže na OZ a že ten mu to dovoluje. V NOZ jsme opět zavedli novinku - úroky z úroků.
Jediná strana, která se vůbec odváží říct, že má o NOZ pochybnosti jsou Piráti.
30. 09. 2013 | 09:56

Mařenka napsal(a):

Heller ve svých blozích vystupuje poněkud schizofrenicky i pokrytecky. Jednak stav, který skoro realisticky popisuje, je dílem i jeho strany. A pak my starší si pamatujeme dobu, kdy nic takového, o čem píše, neexistovalo. A bylo to za vlády těch komunistů, jejich pokračovatele alespoň podle názvu, on nenávidí a žene proti nim i neznalé děti. Dokonce přitom poněkud zapomněl, že i jeho strana tehdy s komunisty spolupracovala.
30. 09. 2013 | 10:03

Antiheller napsal(a):

Heller těsně před volbami mění pragmaticky své jediné téma-antikomunizmus
za pseudostarost o chudé.

Hellere, kasinový kapitalizmus je založen na hazardu, zlodějnách, a podvodech, čemuž předchází zlegalizování těchto kategorií. Polovina lidí v této zemi se živí okrádáním těch hloupějších než jsou oni sami.

Někteří si tady myslí, že jste spadl z Marsu. Ale to jsou jen loktíky, že?
30. 09. 2013 | 10:10

Liboru Stejskalovi napsal(a):

Stejskal mě bloknul, že jsem řekla SVOBODNÝ názor o tom, že BUDU VOLIT KSČM.
Jsem nucena psát od kamarádky zcela odjinud.
Pane Stejskale, je-li KSČM v Parlamentu, nesmí se o ní mluvit a nesmí se volit? Mohu vědět, CO se vám při pondělku zase stalo?
30. 09. 2013 | 10:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

žádnou IP jsem zde již dost dlouho neblokoval (důvody, proč to dělám jen velmi zřídka a pokud někdo opakovaně a vědomě porušuje zdejší pravidla, jsem zde psal mnohokrát).

Volte si koho chcete, to je Vaše věc.

Libor Stejskal
30. 09. 2013 | 10:41

Aleš napsal(a):

"Stát nesmí podporovat byznys na chudších občanech"

Ten pan Heller je nebezpečný komunista!
30. 09. 2013 | 11:02

Antoní Malíkon napsal(a):

Pane Hellere,

na mne z vašich aktivit vane silně to, že se snažíte vyšplhat po zádech politicky zneužívaných školáků na výsluní veřejkné pozornosti a odtud pak do parlamentu, protože na poctivější obživu vám chybějí schopnosti a síly. Že bych se pletl?
30. 09. 2013 | 11:19

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, v posledních blogách, blogoch, bločcích atd se nějak moc hovoří o chudejch a blbejch spoluobčanech.
Budou též nějak viditelně označení, by mohli být chránění a zvýhodňováni pochopitelně. ?
Na parkovištích rozmanitých kaufdvorků mi nějak celkem dost splývají s ostatními movitějšími ikváči.
Teda co se týče především obsahu nákupních vozíků.
Jinak nevíte proč já nehraju a nepůjčuju si ?
Děkuji.
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/922499_568141139875929_1396438041_o.jpg?dl=1
30. 09. 2013 | 11:31

Honza napsal(a):

Pane Heller, držím vám palce a přeji, abyste byl zvolen a společně s celou KDU-ČSL zasadil se o omezení těchto nešvarů.
30. 09. 2013 | 11:33

slavwin napsal(a):

Mařenka
Heller ve svých blozích vystupuje poněkud schizofrenicky i pokrytecky. Jednak stav, který skoro realisticky popisuje, je dílem i jeho strany. A pak my starší si pamatujeme dobu, kdy nic takového, o čem píše, neexistovalo.
Komunisté to není nic čestného, slibovali v roce 47, že tu žádné Rusko nebude, že jejich nepřítel není poctivý živnostník, co z těch slibů zbylo, nebyly kolchozy ale JZD, poctivý živnostník byl jen ten kdo svou živnost dobrovolně předal výrobnímu družstvu, kdoví jestli pak nebyl sledován jako potencionální vnitřní nepřítel. Chybou je že nerozlišuje. Čím například proslul Čuba, chráněným trhem nebo se trochu polevilo okradeným zemědělcům nějakou přidruženou výrobou. V komunismu byli i neprivilegování, jídlo bylo, ale na dnešní dobu nějaké zkažené shnilé, proto rudé špičky měly vlastní obchody do kterých neprivilegovaní neměli přístup. Ostatně Yosif K to už tu popsal výstižně a dopouští se stejných chyb jako Heler. Že komunismus je nepřijatelný pro mladé je jen dobře, že jsou zádrhele a poukazuje se na ně a tlačí se na řešení, není důvodem aby rudí vstali z hrobu. Proč je západní Evropa přijatelnější než Rusko a Čína, to chce zkusit jestli to vůbec jde jít si tam zkusit život neprivilegovaného.
30. 09. 2013 | 11:38

Martin1 napsal(a):

Šimon Heller
"Dobře fungující stát se mimo jiné pozná tak, že dokáže ochránit chudé a nemocné."
xxxxxxxxxxxx
Pane Heller svět není tak černobílý, nebo (bílorudý) jak si myslíte. Tak,jak ho stále vidíte vy, tak ho vidí malé děti.
Vy jste učitel a postupně by jste měl děti uvést do světa dospělých, kde i lump může mít třeba i některé kladné vlastností - stát se hrdinou a ze světce se může vyklubat zbabělec a podvodník.
Vy jste sám zůstal v té dětské fázi lidského vývoje. Tím můžete být pro děti přítažlivý, vždyť kdo by nechtěl déle žít v tom jednoduchém světě, kdy je dobro odměněno a zlo potrestáno ještě než pohádku dočteme a jdeme si lehnout do svého pokojíčku.
Pro začátek bych vám doporučil, koupit velkou kytici a bonboniéru, poprosit paní Vítězslavu Baborovou o setkání s účastí ještě nějakého historika se znalostí historie se zaměřením na komunismus a přijít tam jen s ochotou si vše vyslechnout.

Ručím vám, že pokud jste jen čistý a nepoznamenaný životem - skutečným životem, že konečně procitnete.
Ale pozor, aby jste se nestal zarytým komunistou. I to by se vám mohlo stát - určité sklony ve vašem jednání spatřuji již nyní.
To ne, ale poznáte, že o to , o co usilujete (pokud to je upřímné) to už zde bylo a bylo mnoho i jiných skvělých věcí, kterých jsme si neuměli vážit (i když to vybojovali naši dědové a otcové), ale stálo to na nesvobodě, utopických ideálech, na víře v člověka, který nikdy takový nebyl a nebude, na snaze umlčovat jakékoli jiné názory, na dogmatu.
V tom spočívá ta složitost světa pane Hellere.
Například to:
"Učit se, učit se, učit se" platí i když je pod tím podepsán V. I. Lenin.
30. 09. 2013 | 11:46

Targus napsal(a):

To: Šimon Heller

Nenašel jsem ve vašem výpotku, že za vyjmenované nešvary může 40 let komunistického teroru a přijetí Mnichovské dohody v roce ´38.

Slabé, velice slabé, takto se do sněmovny absolutně nemůžete dostat. Chce to přidat, zostřit rétoriku, označit Kainovým znamením všecky lumpy, ohýbače páteří a morálky. Pochopitelně jen ty bolševické z KSČM, ti můžou úplně za všecko.

Vzhůru do díla a neumdlévat!
30. 09. 2013 | 11:51

Politika se nás týká ... napsal(a):

Chcete se mít jako v Německu? Volte jako v Německu...

Pátek v 5:38 | Mgr. Jiří Heller, člen KDU-ČSL

Německo má úspěšně za sebou volby, v nichž drtivě zvítězila CDU (CSU) v čele s Angelou Merkelovou. Nás volby teprve čekají, zatím jsme svědky rozjíždějící se předvolební kampaně.
Zvolili Němci dobře? Jistě, současná kancléřka má mnoho odpůrců, nelze ji však upřít, že stojí v čele ekonomicky nejsilnějšího státu v Evropě. Zároveň vede stranu, která se hlásí ke křesťanským a konzervativním hodnotám a sociálně tržnímu hospodářství. Tento model je zjevně úspěšný, což Němci náležitě ocenili v proběhlých volbách.
Můžeme se nějak německými volbami inspirovat? Domnívám se, že ano. Pokud se chceme mít jako v Německu, musíme volit jako Němci. Tedy ne kmotry z ODS, ne Kalouska z TOP 09, ale také ne ČSSD, která sice slibuje hory doly, třeba minimální mzdu 12000 Kč, ovšem už nemluví o tom, co to udělá s nezaměstnaností. Výsledky vládnutí v krajích této strany navíc nejsou nijak slavné. Rušení kvalitních středních škol, zachovávání jiných, o které nikdo nemá zájem, protože jsou ostudou školství. Prostě jak kde kdo má známé. O čerpání evropských peněz nebo kauze Davida Ratha se snad ani nebudeme zmiňovat. Tito lidé chtějí spravovat náš stát? Tito lidé, kteří na své spolustraníky podávají žaloby?
A pak tu máme další. Povedenou partičku SPOZ v čele s opilým a arogantním prezidentem, který za státní peníze zrovna před volbami objíždí kraje a prý vůbec nedělá propagaci své straně. Asi si myslí, že český národ je plný hlupáků a jediný on má patent na rozum. Dále třeba ANO 2011 v čele s podnikatelem, který klidně spolupracoval za minulého režimu s StB. A takto bychom mohli pokračovat… Takže kudy z toho ven?
Inspirujme se Německem. Strana s konzervativními křesťanskými hodnotami, která preferuje sociálně tržní hospodářství je pro mě KDU-ČSL. Právem namítnete, že i tato strana má spoustu chyb. Však ji také voliči v roce 2010 náležitě vytrestali. Strana tak měla možnost projít vnitřní katarzí, má nové mladé vedení, spoustu nových tváří, kteří nejsou zkorumpování minulostí. Měl jsem možnost poznat mnoho lidí z této strany a domnívám se, že většině nejde o kariéru, ale skutečně o naši zemi a dobrou politiku. Kariéristi už dávno utekli do TOP 09 nebo do jiných stran, kde jsou šance na posty větší.

Věřím, že tato strana by měla dostat šanci ukázat v parlamentu, co v ní je. Už proto, že vychází ze stejného základu jako německá CDU (CSU) a ten německý úspěch nespadl z nebe. S výhradami, ale přece budu volit KDU-ČSL. A vy? Prosím podpořte nás…

http://hellerjiri.blog.cz/
30. 09. 2013 | 12:20

Richard napsal(a):

"Pro začátek bych vám doporučil, koupit velkou kytici a bonboniéru, poprosit paní Vítězslavu Baborovou o setkání s účastí ještě nějakého historika se znalostí historie se zaměřením na komunismus a přijít tam jen s ochotou si vše vyslechnout."
Martin

šmarjá, myslíte, že Šimon Heller je masochista?
30. 09. 2013 | 12:34

Richard napsal(a):

"Stejskal mě bloknul, že jsem řekla SVOBODNÝ názor o tom, že BUDU VOLIT KSČM"
jakýsi diskkutér

aneb svobodně do nesvobody s kimčongunistikou stranou Čech a Moravy
30. 09. 2013 | 12:36

stoppa napsal(a):

"Věřím, že tato strana by měla dostat šanci ukázat v parlamentu, co v ní je."

No ale to už právě ukázala.
30. 09. 2013 | 12:41

čtenář napsal(a):

Stojí to za úvahu. Hned odsoudit a srazit pisatele pana Hellera není umění. Myslím, že se snaží něco pro lidi dělat. Občas trochu naivně, ale aspoň má snahu. Co vy kritici? Také kandidujete, abyste změnili politický styl?
30. 09. 2013 | 12:42

češka napsal(a):

Pane Hellere,
proč se slovně stavíte proti KSČ a přitom jste přejal jejich ideál-svět bez třídních rozdílů?
Bohatství je druhou stranou téže mince-chudoby.
Má smysl bojovat za lepší postavení dětí chudých lidí - aby všechny děti dostaly zdarma kvalitní jídlo ve škole, aby byly v péči lékařů, aby se všem dostalo kvalitních mimoškolních aktivit, a jakmile se podaří děti chudých a vyloučených nalákat do škol, a ty školy jim krom jídla a tepla poskytnou i výchovu a vzdělání, budou mít šanci skončit jinde, než u hracích automatů a na drogách.
Jenže by to chtělo jediné, zaměřit se jen na děti a smířit se s tím, že do dospělých mužů se investovat nebude,leda tak v rámci převýchovy v nápravných zařízeních, pomocnou ruku lze podat jen snažícím se matkám.
30. 09. 2013 | 12:42

čtenář napsal(a):

stoppa
KDU v parlamentu ani ve vládě 3roky nebyla. Je úplně proměněná, jiní, mladí lidé. Dal bych jim šanci. Budu je na 99% volit. I kvůli panu Bartoškovi, za sKartu, že přemohl páně Drábkův nesmysl. Trvalo to rok a vyhrál. Také pan Steiner, pan dr. Závodský. Čestní, schopní lidé, úspěšní ve svých profesích. Chtějí zlepšit morálku. Dám jim důvěru. Předseda Bělobrádek dokázal stranu vyvést z dluhů. To je u mě opravdu hrdina. Strany jsou zadlužené a on to s KDU dokázal.
30. 09. 2013 | 12:49

Antonín Malík napsal(a):

"Strana tak měla možnost projít vnitřní katarzí"
Jenže této možnosti nevyužila.

"má nové mladé vedení, spoustu nových tváří, kteří nejsou zkorumpování minulostí. Měl jsem možnost poznat mnoho lidí z této strany a domnívám se, že většině nejde o kariéru"
Například sekerník Heller, mladý a krvežíznivý, pogromista takového ražení, že můžeme být rádi, že upalování už není povoleno.

"Kariéristi už dávno utekli do TOP 09 nebo do jiných stran, kde jsou šance na posty větší." Jak u koho. Pan Heller například, něco na způsob Kalouska v dorosteneckém vydání. Pro dva takové není v TOP místo. Heller musí počkat v lidoveckém inkubátoru.
30. 09. 2013 | 12:52

čtenář napsal(a):

češka
V programu myslím má KDU donutit rodiče, aby posílali děti do školy, také do školky, aby se děti naučily to, co je doma nikdo neučí. Některé děti neumí ani pořádně tvořit věty v 1.třídě.
Myslím, že KDU má v programu téma rodiny trvale. A dobře rozpracované. Bohužel těžko může s malým počtem lidí něco prosadit. Aspoň tak to já vidím....
30. 09. 2013 | 12:55

čtenář napsal(a):

Pane Malíku, myslím, že ten poslední odstavec jste přehnal......
30. 09. 2013 | 12:57

stoppa napsal(a):

čtenář

Lidovci co si teď raději říkají KDU a tu lidoveckou část identity raději zamlčují. Tak ti byli v karanténě pouhé 3 roky. Zcela nedostatečné. Posuzováno dle agresivní rétoriky Bělobrádka. Nebo podle šíleného koniáše Hellera. Lidovci vládli s komunisty, s benešovci, s klausovci, zemanovci, paroubkovci. Ba i s Topolánkem. Partaj ochotná podržet komukoliv. Líheň, z níž se klubou Kalousci.
30. 09. 2013 | 12:58

Liboru Stejskalovi napsal(a):

Pane Stejskale, určitě nešlo o "závadu na síti" - z toho jsem už dávno vyrostla.
Rozhodně si nevymýšlím.
Adresy blokujete VY a já NIC ZÁVADNÉHO nepíši.
Tak si to ujasněte, prosím.
PSÁT OTEVŘENĚ PŘECE NENÍ DŮVOD K BLOKACI.
Děkuji Vám za znovuzprovoznění.
30. 09. 2013 | 13:06

češka napsal(a):

Pane čtenáři, Vaše snaha je sice sympatická, ale strana, která byla ve všech vádách od 1. světové s výjimkou cca 3 let si opravdu jakoukoli důvěru nezaslouží.
I pro méně chápave optimisty je to, že strana dokázala vygenerovat asociála Kalouska dostatečným důkazem, že v případě zvolení se za panem Bělohrádkem vynoří nějaké podobné individuum, jistotou.
Mimochodem, křesťanství sem, křesťanství tam, ale program, jak katolíci naloží s restituovaným majetkem ve prospěch občanů tohoto státu ani muk.
Komunisti v praxi dokázali děti z problematických rodin do škol dostat, s minimálními náklady dosáhli maximálního efektu. I za cenu obědů ve školní jídelně zdarma. Kolik by stálo nakrmit ve škole všechny děti "zdarma"? Nebylo by to lacinější, než všechny neúčinné integrační programy?
Každý, kdo chce vycvičit nějaké zvíře ví, že je to jnejjednodušší za "kus žvance".
30. 09. 2013 | 13:14

pakunc napsal(a):

Např. to, že se státu jaksi "nedaří" odbourat nepřiměřené a nezasloužené odměny advokátů parazitujících na exekucích, je jen dalším důkazem, že autor má pravdu. A na tom nic nezmění utkvělé představy autorů některých příspěvků o KDU-ČSL.
30. 09. 2013 | 13:18

stejskal napsal(a):

Tak dobře, paní Liboru Stejskalovi,

jen pro Vaší informaci, nic jsem Vám nezprovozňoval.

Hezký den.

Libor Stejskal
30. 09. 2013 | 13:44

Hobojistka napsal(a):

Blog pana Hellera mi připomíná jeho působení a znovu otevírá mou pochybnost o vážnosti mého volebního hlasu a zvýrazňuje otazník nad smyslem docházky k volbám.
Ne, že bych dříve či v budoucnu volila komunisty. Ale co když dám svůj hlas straně, která se znelíbí jemu či nějakému neohelleristovi, který zavelí mk povolebnímu - a v jistém smyslu vlastně nelegálnímu a neústavnímu - tažení proti mnou zvoleným kandidátům. Jedna věc je předvolební boj, jiná je znemožňování výkonu legitimního mandátu. A nemylme se: jakmile jednou k hellerovským výstřelkům došlo, jakmile doznaly mediální podpory a propagace, pak již napříště není vyloučeno, že se vynoří nějaké helleristické hnutí, které povede štvanici v podstatě vůči komukoliv.
30. 09. 2013 | 13:45

učitel napsal(a):

Pane učiteli Hellere, kde jste probůh vzal ten tvar "byznys na chudobě"
30. 09. 2013 | 14:41

Mařenka napsal(a):

Slavvin napsal:

"V komunismu byli i neprivilegování, jídlo bylo, ale na dnešní dobu nějaké zkažené shnilé, proto rudé špičky měly vlastní obchody do kterých neprivilegovaní neměli přístup. "
O kvalitě jídla tehdy a dnes bych být Vámi raději pomlčel. Asi stále slyšíte tehdejší vysílání Svobodné Evropy, jak je to bylo u ná špatné s kvalitou jídla a po převratu jste si nevšiml, jak Rakušani a Němci braly naše obchody a restaurace po plyšáku v pohraničí útokem, aby se levně a dobře najedli. Rozhodně neobhajujíce tehdejší poměry v jiných ohledech, nikdo netrpěl hlady a nežil pod mostem, jako dnes vidíme na každém kroku (a tito lidé nejsou skutečně šťastni, jak mnozí týpkové v tomto případě reagují). A třešničkou na dortu hodnocení kvality dnešních potravin, když už nejsou zkažená nebo po prošlých lhůtách a nejsou narvaná E-čky prokazatelně škodícími organismu, je metanol v alkoholu a desítky mrtvých nebo zmrzačených lidí. A asi si také nevzpomínáte, jak tržní komsomolci v honbě za "minimální stát" likvidovali instituce, které kvalitu a nezávadnost kontrolovaly.
30. 09. 2013 | 15:17

Ferda napsal(a):

Slyšíme, jak je KDU-ČSL obrozená a plná nových tváří a jak to skutečně budou dělat jinak. Když někdo udělá špatnou zkušenost s druhým, už mu tolik nevěří. To je známý fakt. Zatím je z lidovecké strany slyšet jen primitivní antikomunismus v Hellerově, Roithové a Bělobrádka podáních, ale zásadním tématům se vyhýbají. Roithová se proslavovala obhajobou zlodějky Tymošenkové, která byla hlavou plynové větve ukrajinské mafie, Lidovci klidně posílali vojáky do válek v Iráku, Afghánistánu a posílali by je zajisté i nadále vždy tam, kam strýček SAM bude potřebovat. Na druhé straně se hlásí ke křesťanství, ale takto jakoby přikázání "Nepokradeš" a "Nezabiješ" jim nic neříkalo. A věřte jim.
30. 09. 2013 | 15:28

čtenář napsal(a):

stoppa
Máte to všecko dopletené a netušíte, kdo je kdo. Radši si napřed udělejte jasno. A pak někam pište.
30. 09. 2013 | 15:31

čtenář napsal(a):

češka
Další zmatený občan. To už nemá cenu pořád dokola vysvětlovat. I průměrný inteligent dokáže pochopit, že KDU-ČSL je politická strana. Majetkové narovnání s církvemi se jí netýká, proč taky. Opravdu jen zabedněnci pořád plantají o Kalouskovi. Vy nevíte, že si udělal TOP09? Myslím, že to zaznělo dokonce i v TV. A trochu vzdělání by to chtělo. Lidovci nebyli ve všech vládách. Pletete se. A hodně. Lidovci si dost od komunistů vytrpěli, stejně jako sedláci, profesoři a jiná inteligence. To už bohužel málokdo ví. Nechce vědět. Je to tady jen mlácení prázdné slámy. Pořád dokola. Mějte se.
30. 09. 2013 | 15:39

čtenář napsal(a):

Ferda
Další zmatený občan. Už nepíšu radši nic. Je to jako ve zvláštní škole. Opakovat pořád jeden a tentýž nesmysl mě už nebaví vyvracet. Notujte si, všichni, kteří píšete nebetyčné nesmysly.
30. 09. 2013 | 15:42

Reveil napsal(a):

čtenář

Lidovci si dost vytrpěli od komunistů, a tuzemci zase od lidovců. Myslím, že většina lidí lidovcům oprávněně nedůvěřuje. Ostatně, Kalousek je jednoznačně lidovecká metastáza, to této partaji nikdo neodpáře. U lidovců je jednou z mála přijatelných osobností pan Hovorka, ale ten nějak není vidět (že by ho partaj potlačovala?). Ale ten je beznadějně překryt Hellery, Roithovými, Bělobrádky a podobnými agresivními individui.
30. 09. 2013 | 15:47

Janna napsal(a):

KDU-ČSL je od vzniku TOP09 opět volitelnou stranou. Kdysi měli uvnitř strany "třenice". Jsem ráda, že lidé typu Kalousek odešli do jiné strany a v KDU-ČSL zůstali jen straníci, kterým na lidech záleží. O tom svědčí i snaha o zrušení sKarty, krerou ke dnešnímu dni opravdu ruší. Kolik by to všechno stálo nechci ani raději slyšet. Opět by se rozfofrovaly peníze určené potřebným.
Jsem ráda, že dnes vedou lidovce mladí lidé, kteří nejsou spjati s aférami, které všichni známe. Držím palce, u voleb máte můj hlas
30. 09. 2013 | 16:30

buldatra napsal(a):

No jo, čtenáři

obhajovat něco takového jako například lidoveckou partaj, to chce holt svatou trpělivost a tak nějak slepou víru.
Ono, vybabrat se z politického propadliště je teda fuška, že.
30. 09. 2013 | 16:38

xx napsal(a):

Soused prohrál půl miliónu v automatu ? A kde na to vzal - automaty na úvěr pokud vím nejsou. Takže si někde půjčil. A zjevně to nehodlal splatit přestože měl majetek v hodnotě 3 milióny.

A vy z toho uděláte selhání státu ? Je snad váš soused nesvéprávný ? Takovému člověku nepůjčí ani Kellner pane.

Takže nadělal dluhy, měl majetek a přesto dopustil, že došlo k exekuci. A exekutor se snažil uspokojit věřitele. Váš člověk tedy musel dostat asi milión z prodeje zpět, pokud dlužil půl miliónu a exekuce prodala jeho dům v hodnotě 3 miliónu za polovinu tržní ceny.

Toto mohl udělat i dlužník a prodat dům třeba o něco dráž, třeba za 2,5 miliónu, realitka by to jistě koupila i tak, protože by to bylo výhodné a dotyčný dlužník mohl splatit dluh a zbyly by mu 2 milióny na menší dům nebo byt.

V čem vidíte selhání státu ? V tom že nezakázal hazard aby dotyčný nemohl prohrát půl miliónu ? Jak najivní.

Do hospod a po ulicích s hernami prochází dnes a denně tisíce ba milióny lidí. Jen někteří chodí hrát. Mají k tomu slabost. Pokud nebudou mít možnost vybít si svou vášeň v legálních hernách, jejich místo převezme ilegální herna s vyšší cenou a daleko méně vybíravými způsoby, jak se domoci svých peněz. Dotyčný by pak třeba neskončil s miliónem v kapse ale s vyhořelým domem a useknutou rukou nebo mrtvý na dně řeky.

Co je lepší ? A netvrďte mi že stát musí zakázat hazard a pak tvrdě bojovat proti nelegálním hernám.

Za komunistů jsem znal jednoho hospodského, co jezdil výhradně americkými auty, a žil v přepychu, protože provozoval v hospodě ilegalní kasino, kam jezdili hrát veksláci, kolotočáři a pod. havěť. Sice se často stěhoval, ale žil si jako pán. Skutečný velkokapitalista uprostřed socialismu. A to byl fízl na každém rohu.
30. 09. 2013 | 17:33

franky napsal(a):

Dobře fungující stát se mimo jiné pozná tak, že dokáže zabránit růstu chudoby, či chudobě samotné. A nebo ještě přesněji dokáže rozvíjet růst bohatství jednotlivců v návaznosti na jejich rozdílný lidský potenciál.
30. 09. 2013 | 17:39

xx napsal(a):

franky: problém je, že většina států chudobu vytváří. Příkladů je všude kolem náš přehršel. Od obecného principu přerozdělování od všech k bohatým až po konkrétní příklady kdy stát brání aktivně rozvoji obcí a tím odebírách chudým lidem příležitost si vydělat. Typicky v horských oblastech, kde „jakoby ochranou krajiny“ lidem znemožňují nebo absurdníémi požadavky předražují a tudíš odrazují majitele nemovitostí k rekonstrukcím a tím brání místním řemeslníkům v získání práce, ti pak musí chodit žádat stát o podpory.

Výsledkem je spousta nezaměstnaných a spousta zchátralých chalup. A to v regionech kde je nezaměstnanost nejvyšší.

Stát se v mnoha ohledech díky byrokratickému systému řízení chová jako slon v porcelánu. Mikroekonomika je poměrně křehký systém, kde byrokracie skutečně působí obrovské škody díky své rigiditě.
30. 09. 2013 | 18:16

Richard napsal(a):

jinak pane Hellere, Vašich činů, které vedly k odchodu kimčongunistické soudržky Baborové ze školství si velmi cením, neboť působení komunistů ve školství považuji sám za něco velmi nechutného, na druhou stranu jsem si všiml, že Vaše strana prosazuje povinnou předškolní výchovu, což je dle mého také poměrně hloupý byznys, a přímo na dětech. Propagandistický byznys který v mých očích nijak neospravedlňuje ani Vaše křesťanská, mravnostní rétorika o snahách civilizovat. Totiž, samotný čin povinování předškolních dětí vzděláváním, je dle mého projevem necivilizovanosti, stejně jako je kimčongunistický soudruh učitel-ka v rozvoji myšlení a cítění inteligentních dětí spíše velkou překážkou a omezením, než podnětem k růstu.
30. 09. 2013 | 19:01

Martin1 napsal(a):

Pokud někdo začne narušovat výsledky svobodných voleb tím, že nebude respektovat vítěze voleb, tak si přímo říká o to, aby mu to protistrana při dalším a větším vítězstvím už ani náznakem v budoucnosti neumožnila.

1)"Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá"
2)"Kdo seje vítr, sklidí bouři"
3)"Nečiň druhému to, co nemáš sám rád"
30. 09. 2013 | 20:09

pozorovatel napsal(a):

Heller je pravicový bolševik. Své nedemokratického štvaní obrátil na sociální fráze. Pan Heller je absolutně nevěrohodný a chce se mi z něj zvracet.
Posuďte sami, chcete-li volit stranu dávající prostor takovým individuím.
01. 10. 2013 | 00:44

Radek K. napsal(a):

Obranné mechanismy pro chudé , kteří jsou otevření více než jini akceptovat pro ne nevýhodná finanční řešení jejich těžké situace,jsou u nás jistě velmi pod hodnoceny. Stát je otevřen naslouchat kazdemu podnikateli,který vytezuje chudé, a jít mu tzv. Na ruku. Proto přibyde-li politiku,kteří ve sněmovně rozhodnou ve prospěch chudých, jistě to napomůže zemi i v dalších procesech.
Zatím je tam bohužel většina z důvodu zachování či vylepšení osobni situace a tam lze snadno dovodit vysledky hlasování. Křesťanští demokraté nabízí alternativu , která bude přinejmenším prosazovat dobro chudých před zisky bohatých. O tom ze to není v nasem statě snadné o tom by asi bylo mozno napsat stohy pojednání.i tak naděje , kterou přináší tato strana je vetsi než tomu bylo kdykoliv dříve.
01. 10. 2013 | 03:25

Petr napsal(a):

Jan Čižinský(*1978), učitel a politik.

Křesťanskou hodnotou není "trapte svého bližního, nenáviďte své nepřátele". Křesťanskou hodnotou není nenávist a to ani vůči ideovým oponentům ani vůči nepřátelům. Křesťanskou hodnotou je naopak láska.

https://www.facebook.com/jenda.cizinsky
01. 10. 2013 | 04:59

Honza napsal(a):

Šimon Heller:KDU-ČSL se v politickém spektru profiluje jako středo-pravá strana, což považuji za správné.

https://www.facebook.com/simon.heller.524
01. 10. 2013 | 05:05

Medikolog napsal(a):

Petr 04.59

Děkuji za vysvětlení, že okradení mé osoby, mé rodiny a celého Českého národa tzv Církevními restitucemi je projevem křesťanské lásky. Tím byla i láskyplná záchrana kacířských duší, kde úplné okradení bylo při autodafé (auto da fé = akt víry) korunováno upálením křesťansky milovaných kacířů, čarodějnic, kouzelníků,.. za živa, ale bez prolití jejich krve. Ta tekla jenom v křesťanských mučírnách při láskyplném dotazování torturou - která mučila a mrzačila hříšná těla, aby zachraňovala nesmrtelné duše.

Neděkuji, s takovou úchylnou "láskou" ať se jdou církve (navzájem) vycpat.
01. 10. 2013 | 11:41

strejc Josef napsal(a):

Pane Hellere, dobře vám radím: chcete-li ve volbách získat alespoň dva, tři hlasy tak už do voleb nic nepište. Šídlo v pytli neutajíš a vaše neumětelství a povrchnost tak vyplouvají na povrch, ať zvolíte jakékoliv téma. Na druhé straně by bylo rozhodně lepší, kdybyste vstoupil do profesionální politiky, protože tam na rozdíl od školství nemůžete nic tak významně ohrozit jako duše dětí. Je dobrým signálem, že mladí lidé, kterými jste ještě nedávno fanaticky manipuloval už vás začínají nazírat objektivně. V politice byste se odkryl i před těmi lidmi, kteří vás ještě neprokoukli a byl by od vás konečně pokoj.
02. 10. 2013 | 08:38

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy