Komunista filozofem + reakce
Tento krátký text je reakcí na článek komunistického europoslance Ransdorfa v Parlamentních listech (dostupný zde).
V první řadě je škoda, že pan Ransdorf nereaguje na text mého blogu, ale na dosti nepřesný přepis s komentářem nejmenovaného média. K osobním útokům pana Ransdorfa se nehodlám vyjadřovat a ani je nehodlám stejným způsobem vracet.
Rádoby filozofický text komunistického europoslance je typickým příkladem, že relativizovat lze opravdu vše. Nepochybuji o tom, že pan Randsdorf má perfektně nastudovaný marxismus-leninismus z doby minulé, ale překrucování faktů a zamlčování jistých skutečností je zcela zřetelné.
V první řadě pan Ransdorf oslavuje Marxe jako myslitele, který prý choval velké sympatie k Čechům. Karel Marx ale mimo jiné v roce 1849 v Deníku Neue Reinische Zeitung psal o sprostotě a špinavosti Slovanů. Více netřeba komentovat.
Marx a Engels nikdy pořádně nepracovali, byli vydržováni a bavili se psaním nekonečných textů. Marxe zcela jistě lze vnímat jako významného publicistu, který významným způsobem ovlivnil hlavně 20. století světových dějin (přeci jen 100 000 000 mrtvých na rukách jeho ideologie není málo), ale určitě ne jako myslitele. Ano, je pravdou, že v západních zemích je pro zlomek levicových intelektuálů Marx zajímavým zdrojem myšlenek. Jsou to ale země, které nemají bytostnou zkušenost s genocidou komunistického režimu. Jako obzvláště odporný lze uvést Marxův výrok: "Třídy a rasy jsou příliš slabé na to, aby se přizpůsobily novým životním podmínkám. Musí uvolnit cestu. Musí zahynout v revolučním holocaustu". To, že předák jedné z největší strany naší země obhajuje takovéto lidi, kteří se otevřeně hlásili ke genocidě, není v pořádku. Obzvláště, když velká část světa má s jejich ideologií svoji smutnou zkušenost.
V neposlední řadě pan Ransdorf zmiňuje Komunistický manifest a důležitost vnímání doby, kdy byl napsán. Tím vysvětluje výzvu k revolučnímu násilí. Dobrá, pane Ransdorfe, prosím Vás o jediné. Zřekněte se veřejně revolučního násilí a jakéhokoli násilí obecně. Ostatně tuto povinnost Vaší straně ukládá naše Ústava (konkrétně článek 5: „Politický systém je založen na svobodném a dobrovolném vzniku a volné soutěži politických stran respektujících základní demokratické principy a ODMÍTAJÍCÍCH NÁSILÍ jako prostředek k prosazování svých zájmů.)
Obávám se, že odpovědi se nedočkáme. Nejen pan Ransdorf, ale všichni komunisté by totiž odmítnutím násilí popřeli sami sebe a svoji ideologii.
Doplněno 15.10.2013 18:45
Reakce pana Ransdorfa (KSČM) na můj blog je dostupná zde. Je zřejmé, že "násilí jako prostředek k prosazování svých zájmů" (Ústava ČR, článek 5) mu není cizí.
Doplněno 15.10.2013 19:55
Reakce redaktorů Prvnizpravy.cz na komunistického europoslance Ransdorfa pak dostupná zde.
V první řadě je škoda, že pan Ransdorf nereaguje na text mého blogu, ale na dosti nepřesný přepis s komentářem nejmenovaného média. K osobním útokům pana Ransdorfa se nehodlám vyjadřovat a ani je nehodlám stejným způsobem vracet.
Rádoby filozofický text komunistického europoslance je typickým příkladem, že relativizovat lze opravdu vše. Nepochybuji o tom, že pan Randsdorf má perfektně nastudovaný marxismus-leninismus z doby minulé, ale překrucování faktů a zamlčování jistých skutečností je zcela zřetelné.
V první řadě pan Ransdorf oslavuje Marxe jako myslitele, který prý choval velké sympatie k Čechům. Karel Marx ale mimo jiné v roce 1849 v Deníku Neue Reinische Zeitung psal o sprostotě a špinavosti Slovanů. Více netřeba komentovat.
Marx a Engels nikdy pořádně nepracovali, byli vydržováni a bavili se psaním nekonečných textů. Marxe zcela jistě lze vnímat jako významného publicistu, který významným způsobem ovlivnil hlavně 20. století světových dějin (přeci jen 100 000 000 mrtvých na rukách jeho ideologie není málo), ale určitě ne jako myslitele. Ano, je pravdou, že v západních zemích je pro zlomek levicových intelektuálů Marx zajímavým zdrojem myšlenek. Jsou to ale země, které nemají bytostnou zkušenost s genocidou komunistického režimu. Jako obzvláště odporný lze uvést Marxův výrok: "Třídy a rasy jsou příliš slabé na to, aby se přizpůsobily novým životním podmínkám. Musí uvolnit cestu. Musí zahynout v revolučním holocaustu". To, že předák jedné z největší strany naší země obhajuje takovéto lidi, kteří se otevřeně hlásili ke genocidě, není v pořádku. Obzvláště, když velká část světa má s jejich ideologií svoji smutnou zkušenost.
V neposlední řadě pan Ransdorf zmiňuje Komunistický manifest a důležitost vnímání doby, kdy byl napsán. Tím vysvětluje výzvu k revolučnímu násilí. Dobrá, pane Ransdorfe, prosím Vás o jediné. Zřekněte se veřejně revolučního násilí a jakéhokoli násilí obecně. Ostatně tuto povinnost Vaší straně ukládá naše Ústava (konkrétně článek 5: „Politický systém je založen na svobodném a dobrovolném vzniku a volné soutěži politických stran respektujících základní demokratické principy a ODMÍTAJÍCÍCH NÁSILÍ jako prostředek k prosazování svých zájmů.)
Obávám se, že odpovědi se nedočkáme. Nejen pan Ransdorf, ale všichni komunisté by totiž odmítnutím násilí popřeli sami sebe a svoji ideologii.
Doplněno 15.10.2013 18:45
Reakce pana Ransdorfa (KSČM) na můj blog je dostupná zde. Je zřejmé, že "násilí jako prostředek k prosazování svých zájmů" (Ústava ČR, článek 5) mu není cizí.
Doplněno 15.10.2013 19:55
Reakce redaktorů Prvnizpravy.cz na komunistického europoslance Ransdorfa pak dostupná zde.