Islám jako strašák společnosti
Přibližně půl roku měly Hanča a Tonča klid od mediálního poprasku a od primitivních výlevů v diskusích. To se změnilo včera (v sobotu), kdy MF přišla s informací o konvertování jedné z dívek k islámu. Zdroj zde. Každého, kdo se o podobné situace trochu zajímá, taková informace jistě nepřekvapí. Co je ale nejsmutnější, jsou primitivní projevy části naší společnosti. Mezi mediálně nejznámější patří i Martin Konvička, který neváhal a několik hodin po zveřejnění této informace přispěchal se svým blogem, ve kterém mimo jiné píše: „nejspíš se jí v tom zajetí nakonec líbilo“. Unesenou dívku Hanču pak přirovnává k židovce, která „doma opečovává portrét fírera“. Zdroj zde.
Nevhodnost podobných výroků nemá smysl komentovat. Co ale komentovat smysl má, je Konvičkovo přesvědčení, že za veškeré zlo na světě může islám, a i proto se nevhodně vyjadřuje na adresu unesených dívek. Nevím, jestli pan Konvička navštívil nějakou muslimskou zemi (a tím nemyslím jako přírodovědec zaplacený z našich daní přespávajíc v hotelu evropského typu), ale podle jeho výplodů pravděpodobně ne. Kdyby tak totiž učinil, nevěřil by šířené demagogii „muslim=terorista“.
Za prvé je nutné si uvědomit, že islám je cca o 600 let mladší než křesťanství. A před 600 lety jsme u nás upalovali Husa. Nepochybně tím nikdo nelegitimizuje jakékoli projevy extremismu a terorismu, ale je dobré si tuto skutečnost uvědomit. Násilí totiž není vázáno na islám, ale na fundamentalismus a snahu získat moc. I dnes existují „křesťanské“ a jiné organizace, které zabíjejí ve jménu Boha, prakticky spíše ve jménu jejich snahy. Za zmínku stojí například norský atentátník a „křesťan“ Breivik. A stejné je to s Koránem a Biblí. Pokud někdo cituje výzvy k násilí z Koránu, ať se podívá do Bible. Jeden z mnoha příkladů: „Blaze tomu, kdo tvá nemluvňata uchopí a roztříští o skálu." (Žalm 137, 9). Když se zeptáte 99% křesťanů, jestli to vnímají jako výzvu učinit tento hrůzný čin, odpoví, že ne. A stejně odpoví drtivá většina muslimů. Stejně jako katolická církev před půl tisíciletím stojí islám před velkými výzvami, kdy se bude muset reformovat.
Lidí, kteří navštívili islámský svět (tím myslím Írán, Pákistán, Afganistán, Mauretánie…), znám desítky (a sám mezi ně patřím) a ani jeden z nich by nikdy nevyslovil, že Islám je náboženství války či čehokoli podobného. Podobné projevy jsou pouze strachem z něčeho cizího a často pouze projevem nemalých komplexů těchto lidí.
A v neposlední řadě ona ohavná iniciativa „Islám v České republice nechceme“, která porušuje naši ústavu. Ta skrze Listinu základních práv a svobod zajišťuje svobodu vyznání. Pan Konvička mi připomíná jisté snahy v 30. letech v Německu. Snaha vydefinovat jednu skupinu lidí odpovědnou za nespokojenost ostatních občanů. Pro jednoduchost samozřejmě podle něčeho snadno rozeznatelného jako je barva pleti, šátek atd. A v duchu machiavelismu k tomu lze použít i podobné útoky na Hanču a Tonču.
O zavinění či nezavinění dívek jejich únosu jsem již psal v blogu Vysočina není Balúčistán.
Hanče a Tonče přeji pevné nervy. I když dvouleté peklo, kterým si prošly, již pominulo, nejen díky podobně primitivním projevům je nečeká nic jednoduchého.
Nevhodnost podobných výroků nemá smysl komentovat. Co ale komentovat smysl má, je Konvičkovo přesvědčení, že za veškeré zlo na světě může islám, a i proto se nevhodně vyjadřuje na adresu unesených dívek. Nevím, jestli pan Konvička navštívil nějakou muslimskou zemi (a tím nemyslím jako přírodovědec zaplacený z našich daní přespávajíc v hotelu evropského typu), ale podle jeho výplodů pravděpodobně ne. Kdyby tak totiž učinil, nevěřil by šířené demagogii „muslim=terorista“.
Za prvé je nutné si uvědomit, že islám je cca o 600 let mladší než křesťanství. A před 600 lety jsme u nás upalovali Husa. Nepochybně tím nikdo nelegitimizuje jakékoli projevy extremismu a terorismu, ale je dobré si tuto skutečnost uvědomit. Násilí totiž není vázáno na islám, ale na fundamentalismus a snahu získat moc. I dnes existují „křesťanské“ a jiné organizace, které zabíjejí ve jménu Boha, prakticky spíše ve jménu jejich snahy. Za zmínku stojí například norský atentátník a „křesťan“ Breivik. A stejné je to s Koránem a Biblí. Pokud někdo cituje výzvy k násilí z Koránu, ať se podívá do Bible. Jeden z mnoha příkladů: „Blaze tomu, kdo tvá nemluvňata uchopí a roztříští o skálu." (Žalm 137, 9). Když se zeptáte 99% křesťanů, jestli to vnímají jako výzvu učinit tento hrůzný čin, odpoví, že ne. A stejně odpoví drtivá většina muslimů. Stejně jako katolická církev před půl tisíciletím stojí islám před velkými výzvami, kdy se bude muset reformovat.
Lidí, kteří navštívili islámský svět (tím myslím Írán, Pákistán, Afganistán, Mauretánie…), znám desítky (a sám mezi ně patřím) a ani jeden z nich by nikdy nevyslovil, že Islám je náboženství války či čehokoli podobného. Podobné projevy jsou pouze strachem z něčeho cizího a často pouze projevem nemalých komplexů těchto lidí.
A v neposlední řadě ona ohavná iniciativa „Islám v České republice nechceme“, která porušuje naši ústavu. Ta skrze Listinu základních práv a svobod zajišťuje svobodu vyznání. Pan Konvička mi připomíná jisté snahy v 30. letech v Německu. Snaha vydefinovat jednu skupinu lidí odpovědnou za nespokojenost ostatních občanů. Pro jednoduchost samozřejmě podle něčeho snadno rozeznatelného jako je barva pleti, šátek atd. A v duchu machiavelismu k tomu lze použít i podobné útoky na Hanču a Tonču.
O zavinění či nezavinění dívek jejich únosu jsem již psal v blogu Vysočina není Balúčistán.
Hanče a Tonče přeji pevné nervy. I když dvouleté peklo, kterým si prošly, již pominulo, nejen díky podobně primitivním projevům je nečeká nic jednoduchého.