Prokletý Liverpool, je s ním jen ostuda
FC Liverpool je pro české kluby velký ´pechvogel´. Ve třetím tisíciletí přijel do republiky dvakrát – na podzim 2000 do Liberce a teď na pražskou Spartu. Ale kdyby snad zůstal v obou případech raději za kanálem.
Liberec si ustřihl obrovskou ostudu při předprodeji lístků. Fanoušci si je kupovali ve stánku na grilovaná kuřata a málem ho zbourali.
Nedostalo se totiž skoro na nikoho, a stovky cenných ´lupenů´ tenkrát uvízly někomu za prsty. A vydělal na nich ´majlant´. Lístky za 150 korun se totiž na černém trhu prodávaly za tisícovku.
Doba pokročila a Sparta zvolila pochopitelně mnohem propracovanější ´ticketing´. A samozřejmě poctivý.
Ale mnoho svých fanoušků nyní rozzuřila stejně jako Slovan tehdy dávno ´za krále Klacka´. Sparta nabízela lístky svým věrným permanentkářům se zdánlivě fascinujícími slevami 40 nebo 50 procent. Ale nejlevnější vstupenky stejně stály 900 a nejdražší 3000 korun.
Ceny za devadesátiminutové pokoukání na Evropskou ligu - a to v hodně podvrcholové fázi této druhořadé soutěže - udivily i fanoušky Liverpoolu. Jejich kupní síla vesměs výrazně převyšuje kupní sílu českých příznivců kopané.
Kritici drahých vstupenek, mezi něž patří hlavně lidé s nižšími nebo průměrnými příjmy, by si ovšem měli uvědomit jedno.
AC Sparta Praha je nezávislá soukromá instituce a o lístcích na Liverpool smí její vedení rozhodovat, jak se mu zlíbí. A může za ně chtít třeba i úpis peklu.
Sparťanským topmanažerům, kteří obhajují do posledního dechu svou liverpoolskou cenovou politiku, by však také neškodilo jedno uvědomění.
Peníze jsou peníze. Obstaráte si za ně na světě skoro všechno. Ale soudržnost fotbalového klubu se svými skalními fanoušky, ta je přece k nezaplacení.
Miloslav Lubas
Liberec si ustřihl obrovskou ostudu při předprodeji lístků. Fanoušci si je kupovali ve stánku na grilovaná kuřata a málem ho zbourali.
Nedostalo se totiž skoro na nikoho, a stovky cenných ´lupenů´ tenkrát uvízly někomu za prsty. A vydělal na nich ´majlant´. Lístky za 150 korun se totiž na černém trhu prodávaly za tisícovku.
Doba pokročila a Sparta zvolila pochopitelně mnohem propracovanější ´ticketing´. A samozřejmě poctivý.
Ale mnoho svých fanoušků nyní rozzuřila stejně jako Slovan tehdy dávno ´za krále Klacka´. Sparta nabízela lístky svým věrným permanentkářům se zdánlivě fascinujícími slevami 40 nebo 50 procent. Ale nejlevnější vstupenky stejně stály 900 a nejdražší 3000 korun.
Ceny za devadesátiminutové pokoukání na Evropskou ligu - a to v hodně podvrcholové fázi této druhořadé soutěže - udivily i fanoušky Liverpoolu. Jejich kupní síla vesměs výrazně převyšuje kupní sílu českých příznivců kopané.
Kritici drahých vstupenek, mezi něž patří hlavně lidé s nižšími nebo průměrnými příjmy, by si ovšem měli uvědomit jedno.
AC Sparta Praha je nezávislá soukromá instituce a o lístcích na Liverpool smí její vedení rozhodovat, jak se mu zlíbí. A může za ně chtít třeba i úpis peklu.
Sparťanským topmanažerům, kteří obhajují do posledního dechu svou liverpoolskou cenovou politiku, by však také neškodilo jedno uvědomění.
Peníze jsou peníze. Obstaráte si za ně na světě skoro všechno. Ale soudržnost fotbalového klubu se svými skalními fanoušky, ta je přece k nezaplacení.
Miloslav Lubas