Šátky
Vida Movahed by se u nás asi leč čemu nestačila divit….
Donedávna neznámá iránská žena Vida Movahed se proslavila tím, že si na veřejnosti sundala z hlavy muslimský šátek, který v Iránu musí ženy povinně nosit již 39 let. Byla zatčena pro rušení veřejného pořádku, ale nedávno musela být propuštěna po protestech světové veřejnosti. Spolu s ní bylo zde zatčeno 29 žen, které v rámci kampaně Bílá středa ( White Wednesday) učinily totéž. Vida Movahed se prý stala „symbolem mezinárodního feministického hnutí“. Jak nás informuje nyní čtrnáctideník A2, je tento mezinárodní feminismus „mocným nástrojem v boji proti politicky zneužitému islámu, protože dokáže pojmenovat taktiky vedoucí k nesvobodě“.
Výborně. Jakkoliv chápu rozdíl mezi povinným a dobrovolným nošením muslimských šátků, nemohu se nepozastavit nad jistou schizofrenií těch, kteří ve jménu ochrany lidských práv rozpoutali a stále živí, kampaň v naší známé „šátkové aféře“ proti ředitelce zdravotní školy I. Kohoutové. Je tedy opravdu muslimský šátek vždy jen symbolem svobody náboženského přesvědčení a jako takový hodný ochrany, která přináleží lidským právům? Nebo může být ( jak asi soudí účastnice kampaně Bílá středa) i něčím jiným?
Nechci to zde nyní posuzovat. Jen mne napadlo, že by se Vida Movahed u nás asi leč čemu nestačila divit….
Donedávna neznámá iránská žena Vida Movahed se proslavila tím, že si na veřejnosti sundala z hlavy muslimský šátek, který v Iránu musí ženy povinně nosit již 39 let. Byla zatčena pro rušení veřejného pořádku, ale nedávno musela být propuštěna po protestech světové veřejnosti. Spolu s ní bylo zde zatčeno 29 žen, které v rámci kampaně Bílá středa ( White Wednesday) učinily totéž. Vida Movahed se prý stala „symbolem mezinárodního feministického hnutí“. Jak nás informuje nyní čtrnáctideník A2, je tento mezinárodní feminismus „mocným nástrojem v boji proti politicky zneužitému islámu, protože dokáže pojmenovat taktiky vedoucí k nesvobodě“.
Výborně. Jakkoliv chápu rozdíl mezi povinným a dobrovolným nošením muslimských šátků, nemohu se nepozastavit nad jistou schizofrenií těch, kteří ve jménu ochrany lidských práv rozpoutali a stále živí, kampaň v naší známé „šátkové aféře“ proti ředitelce zdravotní školy I. Kohoutové. Je tedy opravdu muslimský šátek vždy jen symbolem svobody náboženského přesvědčení a jako takový hodný ochrany, která přináleží lidským právům? Nebo může být ( jak asi soudí účastnice kampaně Bílá středa) i něčím jiným?
Nechci to zde nyní posuzovat. Jen mne napadlo, že by se Vida Movahed u nás asi leč čemu nestačila divit….